Meestal klopt de info in de diverse apps wel. je kan de paal ook opzoeken op
de site van The New Motion.
Er zijn niet heel veel 22kW palen, bijna allemaal is het 11kW.
Een echte snellader heeft vaste kabels met "enorme" stekkers. Je hebt wel gewone palen met een vaste kabel en stekker maar dat zijn voor zover ik weet allemaal privé palen. De openbare palen hebben altijd een stopcontact waar je zelf een kabel in moet steken.
Ik heb vanmorgen al gemerkt dat de GOM van 186 km naar 120 km ging over een afstand van 40 Km. Ik rijd dus eigenlijk te hard en ik stop te vaak bij stoplichten en zo. Kijken wat er vanavond staat als ik thuis kom.
Stoppen moet je toch wel. Maar eerder het gaspedaal loslaten zodat er energie wordt terug gewonnen werkt goed. Als je op het laatst flink remt dan gaan toch de mechanische remmen mee helpen. En dat is allemaal verloren energie. Dat is bij een brandstofauto trouwens niet anders, alleen kan die geen brandstof terug in de tank stoppen bij het afremmen.
Ook flink optrekken kost behoorlijk energie (maar is wel leuk om te doen).
Gisteren geprobeerd met mijn gemeente te bellen, maar die waren niet aanwezig.
Woon je nog in Lelystad? Op hun
website staat hoe of wat.
35ct per Kwh? Dat is toch veel te duur? Kun je dan niet een abonnement nemen of zo om het goedkoper te maken?
Sommige aanbieders hebben eigen palen waar het dan goedkoper is om te laden als je een pas van hun hebt (die dan vaak wel geld kost). Of dat bij jou zo is weet ik niet.
Maar in principe kost een kWh zeg maar 20 cent en die extra 15 cent hebben ze nodig om de kosten van de paal, onderhoud, verbinding met het facturatiesysteem en de auto van de directeur te betalen.
Er zijn trouwens ook wel palen waarbij het goedkoper is, maar 35 cent zie je wel heel vaak. Tenzij je weet dat het bij de palen waar je vaak wil laden goedkoper is kan je beter met 35 cent rekenen. Dan kan het hooguit meevallen

Ik hoop dat de lader bij de sportschool van een iets snellere variant is dan het stopcontact thuis.
Met een gewoon stopcontact kan je op 10A laden en bij een laadpaal met 16A. Dat is dus ruim anderhalf keer zo snel.
Eigenlijk kan ik het dus beter in de winter een keer proberen. Maar 1 keer heen en weer 80 KM, moet altijd wel kunnen toch?
Als je vol begint natuurlijk wel. Mits je de kachel niet op 30 graden zet met de ramen open, 150 km/h gaat rijden en dat soort zaken

Nivve schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:08:
Ook antwoord op de laadsessies met de kaart activeren. Dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren omdat dat niet compatibel is met hun abonnementen en ze niet kunnen zien wie er bij hun een sessie activeert.
Als de kaart aan je Fastned account hangt kunnen ze dat toch prima zien? Ik denk dat het grootste probleem is dat ze geen readers in hun palen hebben zitten.
Ik las op twitter dat TNM wel nog steeds de transactietarieven hanteert, dus dit maakt het wel een duurdere optie dan creditcard of incasso.
Aha, veel betere reden om het niet te doen.
Heb jij wel eens in een auto met een glazen dak gereden? Gebruik je nooit de zonneklep bij de zij- of voorruit?
Of beter: heb je nog nooit mensen zien lopen met een pet of hoed op tegen de zon in hun ogen of hun hand tegen hun voorhoofd omdat de zon er in schijnt

Ik weet dat dat meer wordt geassocieerd met zuidelijke landen of Australië of wat dan ook, maar in Nederland heb je dat toch echt ook. Ik zal niet zeggen dat het iedere dag zo is, maar als het wel gebeurd is het echt irritant.
[
Voor 6% gewijzigd door
JeroenE op 11-05-2016 09:37
. Reden: sommige palen zijn goedkoper dan 35 cent/ info Lelystad ]