Niet echt een eerlijke vergelijking in het artikel. Ze claimen als grote voordeel dat een perslucht tank veel lichter en betrouwbaarder is dan een accu pakket. Maar ik ben benieuwd hoeveel energie er in wordt opgeslagen. Er zijn ook hybrides met maar een paar kg aan accu waar je net de rem energie in kwijt kan. En in tegenstelling tot perslucht kun je elektrische hybrides wel meer capaciteit geven en thuis opladen.MiZtraL schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:11:
Interessant topic. Ik heb laatst en stuk gelezen over een revolutie op de weg. Hierbij de link http://www.technischweekb...den-op-lucht.348022.lynkx
Wat denken jullie? Ik denk dat het straks met name gaat om de patenten. Als ze delen is er mogelijk een revolutie qua technische ontwikkeling.
Ook de betrouwbaarheid is een wassen neus. Iedereen is nu bang voor dure accu's die verslijten. En een nieuwe perslucht tank is zeker goedkoper. Maar de rest van de elektrische aandrijving is vrijwel onderhoudsvrij. Ik verwacht dat een hoge druk pneumatisch /hydraulisch systeem dat niet is.