Ja, dat lijtk mij ook. Eigenlijk moet ik het eens bij houden, maar ze staan echt regelmatig stil. EN dan bedoel ik niet eens omdat het niet waait. Maar gewoon 1 of 2 die niet draaien en de rest wel. Ik zie onderweg minstens 11 windturbines staan. 3 langs de A15 in de buurt van Gorinchem en 8 langs da A27 bij Houten (5 aan de ene kant, 3 aan de andere kant). Als ze allemaal stil staan omdat het niet (of te hard) waait dat snap ik wel. Maar biet dat er 7 wel draaien en de 8e dan niet.
Ik heb er net op gelet en nu draaiden ze allemaal wel.
Gistermiddag trouwens een Outlander PHEV zien laden bij FastNed Blommendaal. Voor het eerst in tijden dat ik daar een auto zag staan laden.
Laten we nu net in NL wonen

Weet ik, dat schreef ik ook

Hebben we het nou over milieu of niet!?
Ik niet, maar jij blijkbaar wel

Een Tesla kost ook een ton, daar betaalt de gebruiker om van A naar B te rijden ook veeeeeel te veeeel geld voor.
Tuurlijk, maar mensen met een BMW, Mercedes, Porsche of Ferrari ook. En die rijden dan meestal niet eens elektrisch. Maar als je eenmaal een huis hebt gebouwd met een stadswarmte aansluiting kan je daar bijna niet meer onder uit. Ze leggen immers geen gasnet aan en elektrisch je huis verwarmen is nog veel duurder. Als je een dure Tesla hebt gekocht kan je die redelijk vlot weer omruilen. De meeste mensen verhuizen minder vaak dan ze een andere auto nemen.
Er lijkt soms een beetje met twee maten gemeten te worden hier. Electriciteit is het walhalla en waterstof is helemaal geen oplossing.
Dat komt wellicht omdat men dat van waterstof al heel lang roept, maar het niet van de grond komt. En als je naar de problemen kijkt die er bij waterstof zijn dan is dat niet zo makkelijk op te lossen. Neem dat commentaar in de Telegraaf: als we allemaal elektrisch gaan rijden hebben we een probleem want die energie kunnen we niet schoon produceren. "Waterstof moet het zijn!" Right, maar het kost veel meer energie om die waterstof te maken dan elektrisch te rijden. Waar komt al die energie dan spontaan vandaan? Waarom is die niet vervuilend en al die energie om in een BEV te stoppen wel?
Een waterstof auto is trouwens ook een elektrische auto alleen met een kleinere accu en een elektriciteitscentrale in de vorm van een brandstofcel. Die houdt de accu op peil tijdens het rijden zodat je niet zo vaak elektriciteit hoeft te laden (maar natuurlijk wel waterstof).
Het feit dat diverse commerciele bedrijven erin investeren is voor mij genoeg reden om aan te nemen dat de waarheid ergens in het midden ligt. Misschien niet helemaal in het midden, maar iets meer richting de kant van elektrisch rijden dan aan de kant van waterstof.
Commerciële bedrijven geven ook bakken met geld uit om regels in hun voordeel te krijgen. Dat is onder de streep voor hun vast gunstig, maar al die lobbyisten kunnen geen gelijk hebben ook al kost het veel geld.
Maar kritisch naar de EV kijken mag ook best...
Dat ben ik zeker met je eens. Ik roep ook niet hard dat mijn auto het beste voor het milieu is wat er ooit is gebeurd. Maar ik denk wel dat het een betere oplossing is dan een ICE. Dat mensen in een topic over elektrisch rijden daar wel voorstander voor zijn verbaasd me niet zo. Het is ook niet alsof je in een topic over Audi's aan moet komen zetten met "ja maar een Seat is ook een leuke auto"

Dat zou op zich niet erg zijn als er in de straat genoeg palen staan voor iedereen. Dan hoef je ook niet meer bij jouw paal te staan maar kan je overal staan. Dan moet er wel iets beters georganiseerd worden dan het nu is met de palen, lijkt mij. Maar als iedereen voor een paar cent extra per kWh kan laden tov zijn eigen huis dan denk ik niet dat veel mensen er over zouden vallen om dat gewoon te doen.
We hebben net wat laadpalen geplaatst gekregen in de wijk, na een europese subsidie en 4 stuks op een halve wijk... Dat gaat hem natuurlijk niet worden...
Nee, maar veel wijken in NL hebben er minder.
styno schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:37:
Waarom rijdt een benzine of diesel auto na ruim 100 jaar ontwikkeling niet standaard heeel veel meer dan 1200km op een tank (sterker nog, de meeste halen dat niet eens)? En waarom zou een elektrische auto dat wel moeten kunnen?
In mijn Jazz Hybrid kon ik -met mooi weer- zo'n 600 km rijden. Dat deed ik trouwens meestal niet want de laatste 100 km begon de auto al te piepen dat hij bijna leeg was. Dus vaak tankte ik rond de 400 a 500 wel.
Ik heb ook nooit begrepen waarom er niet een tank in zat die vier keer zo groot is. Ja, dan kost het in 1 keer veel geld als je gaat tanken. Maar dat geld betalen moest ik toch dus waarom dat niet in 1 keer zou kunnen. Je zou bijna overwegen om een olievat in de bagageruimte te monteren zodat je wel wat liters mee kon nemen