Ik denk niet dat die in Nederland rendabel zijn zolang je nog kan salderen.Niek_ schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:11:
Nieuwsbericht van Tesla trouwens gezien? Dit zou nog wel eens iets kunnen worden. Ik heb goede hoop dat door de grootschalige productie van accu's (en de bijkomende ervaring ed.) de prijzen lager moeten kunnen worden.
Als het salderen wordt afgeschaft snijden de energieleveranciers zichzelf flink in de vingers.
De meeste thuisopwekkers hebben namelijk zonne-energie. En dat is een vorm van energie die heel prettig is voor het net. Het is voorspelbaar en het wordt opgewekt op hetzelfde moment dat de meeste energie wordt gebruikt.
Daarnaast is het te klein om de energie die je in de zomer opwekt te bewaren voor de winter (en daar zijn accu's ook helemaal niet geschikt voor). Dus de besparing van het opzeggen van je aansluiting zit er niet in.
Het lijkt me vooral leuk voor mensen in gebieden waar regelmatig rolling blackouts zijn. Met name in de zomer als de energieproductie stagneert vanwege koelwater problemen en het gebruik omhoog schiet door airco's. Dan kun je met zonnepanelen genoeg energie opwekken. Maar heb je wel een buffer nodig zodat je spanning stabiel blijft als er even een wolkje voor de zon zit.