Ik rijd dagelijks woon-werkverkeer, ca 2x 52km (Gennep-Eindhoven) via provinciale wegen.aip schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:41:
@Niels
Nu met het koudere weer, wat is voor jou de realistische range met gematigd snelwegverkeer? Dus geen 130, een uur lang, maar red jij bv 2x60km vv, 20km provinciale weg, 40km snelweg buiten de spits (dus 115-120)?
Wij zijn voor mijn vrouw aan t kijken naar een i3. Rijd heerlijk, mooie afwerking etc., maar ik merkte eerder deze week tijdens een rit met een i3 rex van mijn werk dat het bij zo'n 105-110 km wel op lijkt te houden en de rex aanslaat. Dat zou betekenen dat er toch elke dag 1-1,5 liter benzine bij moet. En dat is nou net niet de bedoeling - de wens is om woon-werk-woon iedere dag te kunnen doen op 1x laden (bij het werk kan ze niet laden, en dat gaat voorlopig niet veranderen). Is de reële range van de Zoe bij rond 0graden voldoende voor 120km vv?
In principe kan ik nu met de laatste weken hier op 1 lading mee uitkomen (en houd dan nog iets over). Wel rijd ik normaal en gebruik ook de airco /verwarming, hetgeen die kameraad niet doet (die zit zonder verwarming met jas en handschoenen aan in de zoe).
Daarbij merk ik op dat ik 17 inch velgen heb (205 breedte), en ik wel ga overwegen naar 15 of 16 inch te gaan voor iets meer radius (10-15km hoor ik).
dus de 120km range is ruim toereikend in de winter, in de rest van het jaar heb je meer range
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels