Ik hou van mijn ELC
Gisteravond een potje in Redschire; rare gewaarwording om als ELC top tier te zijn met nog een heleboel andere tier-5 (paar KV-1's beide kanten). Paar tier 4 en 2x arty (Sturmpz en Grille voor de tegenstander).
Wij begonnen zuid, helaas leek het er op dat
iedereen op de heuvel bleef campen. Zelf als een gek naar de 0-lijn geraced, maar nog voor het riviertje gestopt met noordwaards gaan; zonder backup vond ik de kans te groot dat ik in 30sec in een hoopje schroot zou veranderen.
Mezelf dus maar op een goed plekje verstopt en de battle een minuutje of 2-3 aangekeken. Uiteindelijk leek het er op dat de enemy ook van het campen was; er leek niets via noordoost naar ons toe te komen om te flanken. Aangezien ik ook gezelschap kreeg van een friendly KV-1, maar weer voorwaarts geraced.
Zonder sightings helemaal in het noordoostelijke puntje (a0) gekomen, niets te zien, recht westwaards gereden. Ik vloog langs een eenzame PzIV, die links laten liggen omdat ik het idee had dat hij me niet doorhad. Op het heuveltje met die huizen vlakbij de enemy base stond een churchill, ook deze genegeerd en doorgereden (wel beide keren op de minimap gepinged en aangegeven wat er zat). Eenmaal vlakbij de enemy base had ik me duidelijk de haat van zo'n beetje het complete enemy team op de hals gehaald, want de shells vlogen me om de oren.
Toch nog de heuvel waar -altijd- arty zit deels opgeklommen, en in volle vaart met een enkel schot hun grille gekilled. Daarna als de donder maken dat ik wegkwam; "they're throwing everything they have at me, including the kitchen sink!". Toen ik weer veilig bij onze (inmiddels opgetrokken) linies stond kon ik me niet inhouden om even een "trolololo" over de send-to-all chat te gooien
Daarna weer een vooruitgeschoven positie ingenomen en diezelfde churchill van eerst gek gedraaid + gekilled.
Helaas bracht ik mezelf daarna in de problemen door in een krappe plek niet goed te kunnen draaien (tussen twee huizen in, face-huggend met een KV-1). Dat werd dus mijn dood. (en niet veel later die van de KV-1 die door mijn teamgenoten werd afgemaakt).
Heerlijk om op die manier als scout je tegenstander van arty te ontdoen (jammer dat ik die StuPz niet kon vinden), en ze zo bezig hield met naar achteren kijken dat ze vergaten wat er aan de voorkant gebeurt
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.