[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:05
Whuzz schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:49:
[...]

Nais! Lekker tankje is dat he? O+
Hij is aardig als pure scout. Ik vind het niks dat die turret niet kan bewegen. Heb genoeg XP om meteen door te gaan voor de AMX 75. Denk dat ik daar veel meer plezier aan zal beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 18:20

Whuzz

Dodgeball!

Kaap schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:13:
[...]

Hij is aardig als pure scout. Ik vind het niks dat die turret niet kan bewegen. Heb genoeg XP om meteen door te gaan voor de AMX 75. Denk dat ik daar veel meer plezier aan zal beleven.
Met de hoogste gun werkt hij ook redelijk als scout/TD. In het begin even scouten, dan een strategisch plekje opzoeken en wat hits doen TD-style en daarna arty/rommel opruimen.

Ander vraagje. Kan na mijn M4 Sherman kiezen voor de M4A2E8 of M4A2E2. Uiteindelijk wil ik beide lijnen wel spelen, zowel naar de Patton toe als naar de T110E5...
Is het het dan waard om de E8 nog te kopen? Of kan ik beter de Sherman Jumbo nemen en van daaruit beide lijnen doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Whuzz op 07-04-2013 16:18 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

E8 zou sinds de Cromwell knap waardeloos zijn, omdat de Cromwell is alles beter is

De Jumbo is geweldig. Bounced heel veel, de M1A1 en de 105mm zijn allebei erg leuk als kanon. Speelt een beetje als de VK3601H, maar dan met beter frontpantser en wat langzamer.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

VasZaitsev schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:20:
E8 zou sinds de Cromwell knap waardeloos zijn, omdat de Cromwell is alles beter is

De Jumbo is geweldig. Bounced heel veel, de M1A1 en de 105mm zijn allebei erg leuk als kanon. Speelt een beetje als de VK3601H, maar dan met beter frontpantser en wat langzamer.
Ok, lijkt me een duidelijke zaak dan :D tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
VasZaitsev schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:49:
Hoe herken je nederlanders in WoT?

1: Er staat [GOT} of [GOT2] achter hun naam [fijne mensen die samenwerken en niet vloeken en schelden]
2: Andere nederlanders die direct beginnen met "kanker turken" zodra iemand uit Turkije zich meldt. En toen ik er wat van zei, krijg je natuurlijk dit:
[afbeelding]

Waarom kan een groot deel van de Nederlanders nou niet normaal doen op WoT? Ik heb liever een stel Siema's in mijn team dan Nederlanders...
Omdat de enige normale Nederlanders zich bij GoT willen aansluiten, aangesloten zijn of aangesloten zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 21:02

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
De Caernarvon blijft een leuke tank, een goede accuracy is wel lekker....
Hele middag goede potjes met dit soort xp en nog 1800 xp te gaan voor de volgende tank.
Victory!
Map: Karelia
Date: zondag 7 april 2013 16:53:05
Vehicle: Caernarvon
Exp: 1.462 + Credits: 45.249
Achievements: : Sniper

Victory!
Map: Ruinberg
Date: zondag 7 april 2013 17:03:51
Exp: 1.614 + Credits: 44.599
Achievements: : Sniper, Reaper

Victory!
Map: Ensk
Date: zondag 7 april 2013 17:10:49
Exp: 1.702 (Fine: 6) + Credits: 45.426 (Fine: 1.935)
Achievements: : Confederate

[ Voor 3% gewijzigd door ShockWave op 07-04-2013 17:31 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:51
Zo net terug van mijn wandeling en de teller staat nog maar op 83000 :P

Lekker bankhangen en wat eten en dan waarschijnlijk op de gewone server spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Kaap schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:13:
[...]

Hij is juist minder geschikt als scout vanwege z'n beperkte radio, heb je een beetje grote map dan heb je er niets aan om alles te spotten omdat je team je signalen niet meer door krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-07 11:54
VasZaitsev schreef op zondag 07 april 2013 @ 13:49:
Hoe herken je nederlanders in WoT?

1: Er staat [GOT} of [GOT2] achter hun naam [fijne mensen die samenwerken en niet vloeken en schelden]
2: Andere nederlanders die direct beginnen met "kanker turken" zodra iemand uit Turkije zich meldt. En toen ik er wat van zei, krijg je natuurlijk dit:
[afbeelding]

Waarom kan een groot deel van de Nederlanders nou niet normaal doen op WoT? Ik heb liever een stel Siema's in mijn team dan Nederlanders...
Als ik zo een gast zie dan reageer ik niet eens en stuur ik een ticket naar de support van WarGaming. Soms reageer ik wel en dan krijg je een grote bek terug, start hij een chat na afloop van de battle, valt je lastig op het forum... sommige mensen gaan ver wat dat betreft :X

Maarja, gemiddelde leeftijd van dit soort gasten zal wel ergens rond de 13-14 liggen ofzo. In Call of Duty was dat altijd leuk met de ingame voice chat... hoorde je altijd, echt altijd, jonge gastjes die aan het schelden waren op alles en iedereen. Op zo een momenten schaam je je gewoon..

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vergeet niet dat dit spel gratis is. Gratis trekt nou eenmaal pubers aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik vind het jammer dat de Wespe zo wispelturig is qua schade. De ene keer raak ik een SU-85 en ram ik al zijn hitpoints eraf, dan raak ik een Stug III en gaan er wel 20hp af. Ook shells die op 1m van een tank landen doen al geen schade meer...

Ik hoop dat het later beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:41

Mickroz

Mickroz#2491

Ik heb er een paar overgeslagen en ben gelijk met de Hummel begonnen, maar wat een genot is dat zeg als je de SU-8 gewend bent :P
Wat me trouwens wel opviel is dat als je schiet, en je shell is nog in de lucht en je draait weg, dat je shell ook weg draait?

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-06 10:39
Mickroz schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:23:
Wat me trouwens wel opviel is dat als je schiet, en je shell is nog in de lucht en je draait weg, dat je shell ook weg draait?
*Understatement activated*
Dat lijkt mij heel sterk.

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
Heb er zelf geen ervaring mee maar dat lijkt me niet en zou ook niet moeten gebeuren, misschien lijkt het maar zo?

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Is niet zo, anders is het nog makkelijk een bewegend target te raken.
Dan hoef je alleen maar op het target te blijven richten en je shell zou vanzelf erop vallen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

ja misschien lijkt het wel zo, omdat de shell gewoon mist, en ik precies die kant op draaide om weg te rijden, maar mijn platoon maat had het er ook al over, en hij rijd in de GWPanther.
dus vandaar dat ik het hier even vroeg, misschien dat er nog meer mensen dit hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:04

thijsco19

KTM 990 SMT

Laat ik het anders zeggen, ik heb het zelf nog nooit gezien of meegemaakt. Maar ik speel zowat geen arty meer.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Elke artilleryshell heeft een draad, deze draad rolt uit als je schiet, door je tank te draaien na je schot kan je met een ruk aan de draad de shell iets mee laten draaien. Dit is handig als je denkt net iets naast een tank te gaan schieten. Als je het goed timed (vlak voor de shell land) kun je zelfs net iets om een hoekje heen schieten.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 18-06 11:36
Right, niet dus. Dat is een TOW missile, geintroduceerd in 1970, en het werkt niet door de draad een schok te geven maar door de vinnen op de raket te verstellen.

Sowieso kun je met een draad alleen kracht uitoefenen in de richting van de draad en niet daar haaks op.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
MrOleo schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:01:
Elke artilleryshell heeft een draad, deze draad rolt uit als je schiet, door je tank te draaien na je schot kan je met een ruk aan de draad de shell iets mee laten draaien. Dit is handig als je denkt net iets naast een tank te gaan schieten. Als je het goed timed (vlak voor de shell land) kun je zelfs net iets om een hoekje heen schieten.
Clueless post van 2013 if you ask me.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wait what?

Werkt het niet zo? :/

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Simpel: nee

Waarom is het zo moeilijk om een beetje winst te maken met low tier arty?

En heeft iemand al enig idee wat de 2 jaar special zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:50:
Simpel: nee

En heeft iemand al enig idee wat de 2 jaar special zal zijn?
Die is heel speciaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 23:20
hehehe toch wel leuk

Victory!
Battle: Ensk zondag 7 april 2013 21:57:36
Vehicle: Pz.Kpfw. I Ausf. C
Experience received: 923 (fine for causing damage to allies: 8)
Credits received: 10.289 (fine for causing damage to allies: 1.230; compensation for damage caused by allies: 25)
Battle Achievements: Top Gun, Mastery Badge: "Ace Tanker"

7 kills

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Ach.. Soms lijkt het er wel op.
Arty zeker in hoge tiers zijn laser guided plasma cannons zoals ik ze altijd noem.. :/

En ik kon vandaag maar geen win krijgen in mijn (gedeeltelijk) stock E50 :S. Net of die tank een vloek op zich heeft ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:37

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Defeat
Battle: Widepark Sunday, April 07, 2013 10:45:34 PM
Vehicle: Type 59
Experience received: 1,510
Credits received: 149,299
Battle Achievements: Defender

Toch jammer.. 5.5k damage en 5 kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17
SerpentNL schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:54:
[...]
En ik kon vandaag maar geen win krijgen in mijn (gedeeltelijk) stock E50 :S. Net of die tank een vloek op zich heeft ofzo..
Die moet full upgraded zijn voordat hij leuk wordt. Topgun doet al heel wat maar pas als je ook de top-engine hebt kun je er echt leuk mee spelen. Zonder die is ie gewoon net te traag.

Vandaag valt er trouwens niet te spelen. Op beide servers springt mijn tank alle kanten op dus ik heb het maar bij 2 potjes gelaten.

[ Voor 13% gewijzigd door redwing op 07-04-2013 23:02 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
redwing schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:01:
[...]

Die moet full upgraded zijn voordat hij leuk wordt. Topgun doet al heel wat maar pas als je ook de top-engine hebt kun je er echt leuk mee spelen. Zonder die is ie gewoon net te traag.

Vandaag valt er trouwens niet te spelen. Op beide servers springt mijn tank alle kanten op dus ik heb het maar bij 2 potjes gelaten.
Tjha.. Net de tracks unlocked.. En heb de top engine al omdat ik de E75 al volledig heb unlocked. Dus dat scheeld al wel opzich! :)
Nu een poging om de turret te unlocken en daarna op naar de 105mm gun! :D
Iemand van mijn clan werd er ook al gek van, constant de losses met zijn stock E50 :P. Dus het zou wel aan de tank liggen omdat die stock is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Tja stock tanks zijn verschrikkelijk om te spelen, er zijn natuurlijk uitzonderingen. Morgen de 21cm op de GwTiger, gooi er wat Free XP tegenaan, die stock gun zuigt gewoon gigantisch. Kom niet boven de 700hp damage uit met dat ding... zelfs niet als ik een Franse tank in de zijkant of op de achterkant raak.

Heb gehoord dat het met de 21cm wel leuk wordt om ermee te spelen. Ben benieuwd :P

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Hoogste score tot nu toe voor mij.

Victory!
Map: Erlenberg
Date: maandag 8 april 2013 0:06:47
Vehicle: PzKpfw IV
Exp: 1.066 + Credits: 25.600
Achievements: : Sniper, Reaper

Helemaal mijn ding dat snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNAFU
  • Laatst online: 09-06 10:39
Dit klopt hoor!
Heb het vanavond, na het lezen van je post, nog even geprobeerd en het werkt echt!
Stom dat ik dat zelf nooit bedacht heb. |:(

Star Citizen referral | 'Het begint bij 120€ en dan een beetje later kan je Bornhald quoten.' - JanAd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:37

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Als jullie "sgtYester" tegen komen van de clan ZETO, geef die kerel maar een instant report for unfairplay.. die kerel begon gelijk mensen uit te schelden dat hun stats slecht waren.. dus kon het niet laten om hem te laten weten dat hij echt niet veel beter was. Vervolgens begon ie te teamkillen en nog meer te insulten. Voeg hem maar direct aan je ignore list toe!

Leuk filmpje:

[ Voor 8% gewijzigd door Nemean op 08-04-2013 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

VasZaitsev schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:50:

Wut? Welke arty speel je dan? Ik heb zelf ervaring met de duitse lijn t/m hummel en mijn vriendin met de russische lijn en dat maakt allemaal behoorlijk winst.

Nu we het toch over SPG's, shells aan touwtjes en laser guided plasma cannons hebben... Het blijft bij mij wisselvallig met de Hummel. Ik weet niet waar het aan ligt, maar ik heb een moeizame relatie met dat ding.

Van al mijn tanks die ik meer dan 50 matches gespeeld heb is deze de énige die onder de 52% WR zit, en behoorlijk ook, 47% ofzo. Ik ben heus geen sterspeler/PTS niveau, maar ik ben ook geen noob meer. Overall WR schommelt tussen de 53-54% (puur solo randoms). In de Grille zat ik tegen de 56% aan, dus ook met een SPG weet ik (naja, wist ik....) wat ik doe (deed).

In de Grille raakte ik voor mijn gevoel álles. Maakte niet uit of het bewoog, stil stond, klein target, groot target.. you spot it, I hit it. Met de Hummel raak ik voor mijn gevoel niets. Een stilstaande TOG (niet dat je verschil ziet met een bewegende TOG :P ) in een open veld, volledig ingezoomd, netjes achter het target gemikt, complete voorkant van de recticle valt perfect op de tank.... overshoot. |:(
Mik ik daarna íets naar voren.... undershoot |:(

Het rare is nu... de stats zeggen dat mijn accuracy met de hummel 48% is, met de Grille maar 39%. Geheel tegen mijn gevoel in. Kan dat zijn omdat de hummel een grotere splashrange heeft en mijn gevoel qua misses dus wel klopt, maar dat ze vaak toch als (deels nutteloze) hits tellen door splash damage?
De rest van de stats matchen wel met mijn gevoel. Lagere killratio, lagere dmg per battle dan in de Grille.

TL;DR: Help me unsuck in the Hummel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wespe ben ik nu mee bezig, ding heeft ook zo zijn momenten. Zoals ik al zei: Soms oneshot ik een bewegende SU-85 op 800m afstand, en dan mis ik een stilstaande Chruchill I op 200 afstand en land de shell er een dikke 10m voor, naast of achter.

Maar zelfs al maak ik een direct hit, vaak doe ik amper schade. Mijn hoogste XP was 600 nogwat, met premium. Andere potjes zijn 70-200. Schiet niet bepaald op...

Natuurlijk moet ik ook nog wennen, vooral aan stadsmappen, Ruinberg is afschuwlijk door die stomme kerk.

Dus, als er nog tips zijn: geef ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:21:
[...]
Kan dat zijn omdat de hummel een grotere splashrange heeft en mijn gevoel qua misses dus wel klopt, maar dat ze vaak toch als (deels nutteloze) hits tellen door splash damage?
Nee, splash damage geldt niet als hit. Alleen als je shell hem echt raakt is het een hit. Met 48% hitrate doe je het dus goed (klinkt als erg hoog zelfs voor een arty). Maar het lijkt er op dat je gewoon of pech met dat ding hebt (met arty best mogelijk omdat je meer afhankelijk bent van je eigen/enemy team+RNG) of dat je op de verkeerde targets aan het schieten bent/te weinig schiet (ook schieten op targets die net verdwenen zijn of waarvan je weet waar ze staan)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:30:
Wespe ben ik nu mee bezig, ding heeft ook zo zijn momenten. Zoals ik al zei: Soms oneshot ik een bewegende SU-85 op 800m afstand, en dan mis ik een stilstaande Chruchill I op 200 afstand en land de shell er een dikke 10m voor, naast of achter.
Ah, de Wespe heb ik geen ervaring mee, heb de Bison-lijn gevolgd. Maar jouw ervaring klinkt als de mijne op de Hummel. Compleet random.
Maar zelfs al maak ik een direct hit, vaak doe ik amper schade. Mijn hoogste XP was 600 nogwat, met premium. Andere potjes zijn 70-200. Schiet niet bepaald op...
Dat varieert sowieso een beetje met SPG's is mijn ervaring. Hangt er vanaf waar je shell land. De hummel heeft een veel vlakker trajectory dan de Grille, waardoor shells vaker op een dik stuk armor landen dan van boven op de engine cover of turrettop.
Met de hummel kan een direct hit op de voorkant van een IS soms maar 50 dmg doen, terwijl als ik hem op de engine cover raak ik 700+ dmg doe.
Natuurlijk moet ik ook nog wennen, vooral aan stadsmappen, Ruinberg is afschuwlijk door die stomme kerk.

Dus, als er nog tips zijn: geef ze!
Ik vind ruinberg juist leuk als SPG. Duitse SPG's zijn redelijk goed in TD-mode. In het begin even kijken (afhankelijk van hoe de match verloopt) of je het beste vanaf de rails op de hill kunt gaan schieten, of dat het handiger is om TD-style je team te helpen op strategische plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:21:
Het rare is nu... de stats zeggen dat mijn accuracy met de hummel 48% is, met de Grille maar 39%. Geheel tegen mijn gevoel in. Kan dat zijn omdat de hummel een grotere splashrange heeft en mijn gevoel qua misses dus wel klopt, maar dat ze vaak toch als (deels nutteloze) hits tellen door splash damage?
De rest van de stats matchen wel met mijn gevoel. Lagere killratio, lagere dmg per battle dan in de Grille.

TL;DR: Help me unsuck in the Hummel.
Tier 4 arty heeft een grotere matchmaking spread dan tier 5 wat betekent dat tier 4 arty veel vaker tanks ziet die dicht bij zijn eigen tier liggen. Zo ziet de grille zelfs tanks onder zijn eigen tier itt tot de hummel. Dat maakt de grille een veel sterkere arty voor de tegenstanders die hij tegenkomt dan de hummel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

redwing schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:31:
[...]

Nee, splash damage geldt niet als hit. Alleen als je shell hem echt raakt is het een hit. Met 48% hitrate doe je het dus goed (klinkt als erg hoog zelfs voor een arty).
Hmm. Gek is dat dan, gaat zó tegen mijn gevoel in. Misschien komt het door de langere aimtime en reload dan bij de Grille. Als je dan eindelijk kunt schieten is het misschien gewoon 100 keer frustrerender als je mist, waardoor het voelt alsof alles mis gaat.
Maar het lijkt er op dat je gewoon of pech met dat ding hebt (met arty best mogelijk omdat je meer afhankelijk bent van je eigen/enemy team+RNG) of dat je op de verkeerde targets aan het schieten bent/te weinig schiet (ook schieten op targets die net verdwenen zijn of waarvan je weet waar ze staan)
Tja, minder dan 80 matches in de hummel tot nu toe, dus misschien is het nog gewoon pech, maar ik twijfel altijd eerst aan mijzelf en dan pas aan de stats :P
Verkeerde targets zou kunnen, alhoewel ik altijd de meest gevaarlijke targets voor mijn team probeer te prioriseren. Normaal gesproken: arty > TD's > Heavies > Meds, waarbij ik ook oog probeer te hebben voor de situatie.
Al verdwenen (of nog niet eens gespotte, maar voorspelbare) targets hit ik met regelmaat, ik heb vrijwel elke match wel een "blind hit".

Vanavond nog maar eens wat SPG-hummel-video's kijken en analyseren.
djengizz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:39:
[...]

Tier 4 arty heeft een grotere matchmaking spread dan tier 5 wat betekent dat tier 4 arty veel vaker tanks ziet die dicht bij zijn eigen tier liggen. Zo ziet de grille zelfs tanks onder zijn eigen tier itt tot de hummel. Dat maakt de grille een veel sterkere arty voor de tegenstanders die hij tegenkomt dan de hummel.
Da's waar, maar dat zou het voor de hummel juist makkelijker moeten maken toch? Er is als Arty niets vervelender dan een veld vol (relatief) snelle mediums en lights. Hoe meer logge heavies hoe beter, en die kom je vaker tegen in de hogere tiers. Of mis ik iets?

[ Voor 19% gewijzigd door Whuzz op 08-04-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:48:
Da's waar, maar dat zou het voor de hummel juist makkelijker moeten maken toch? Er is als Arty niets vervelender dan een veld vol (relatief) snelle mediums en lights. Hoe meer logge heavies hoe beter, en die kom je vaker tegen in de hogere tiers. Of mis ik iets?
Het gaat niet zozeer om de types (snel / log / whatever).
De Hummel komt gewoon taaiere tegenstanders tegen die hij (in verhouding!) minder makkelijk damaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

djengizz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:54:
[...]

Het gaat niet zozeer om de types (snel / log / whatever).
De Hummel komt gewoon taaiere tegenstanders tegen die hij (in verhouding!) minder makkelijk damaged.
True dat. Een conclusie is dan dat je in een hummel minder impact hebt op het verloop dan in een grille? Je schiet trager en schiet per keer in verhouding minder HP weg. Minder impact op het verloop == meer afhankelijk van je team? :(
(Ik wil het niet aan de teams wijden overigens. Zelfs met matige teams moet het toch mogelijk zijn om op minimaal 50% WR uit te komen in die tank, als je goed speelt.)

[ Voor 14% gewijzigd door Whuzz op 08-04-2013 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07 13:43

solique

Fire is all I need

Gisteren een vuile siema tegen gekomen die gewoon 6 teamkills maakte en rustig over de chat begon te zeiken op zijn team, ben benieuwd of WG wat aan zulke lui gaat doen.
Wel gereport maar geen idee of dit enigszins helpt, heb nog een replay + screenshots.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:57:
True dat. Een conclusie is dan dat je in een hummel minder impact hebt op het verloop dan in een grille? Je schiet trager en schiet per keer in verhouding minder HP weg. Minder impact op het verloop == meer afhankelijk van je team? :(
Hmm, weet niet of ik daar mee eens kan zijn en je slaat imo wel een paar stappen over met je conclusie.

Je kunt namelijk niet puur naar DPM of bv pen vs armor kijken om te bepalen wat effectief is. Bij arty spelen ook zeker zaken als accuracy, arc en mobiliteit mee waarbij de Hummel het duidelijk wel wint van de Grille. Zo heb ik bv. meer Hummels in TD modus het verschil zien maken in de endgame (ook door hun geweldige mobiliteit) dan Grilles om maar wat te noemen.

Het is eerder denk ik ervaring krijgen met en gebruik maken van de sterke punten van je arty wat het verschil gaat maken en dit ligt per tank anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 08-07 21:02
solique schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:01:
Gisteren een vuile siema tegen gekomen die gewoon 6 teamkills maakte en rustig over de chat begon te zeiken op zijn team, ben benieuwd of WG wat aan zulke lui gaat doen.
Wel gereport maar geen idee of dit enigszins helpt, heb nog een replay + screenshots.
Moet je even een report sturen via support.worldoftanks.eu, dat werkt over het algemeen wat sneller/beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

djengizz schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:07:
[...]

Hmm, weet niet of ik daar mee eens kan zijn en je slaat imo wel een paar stappen over met je conclusie.

Je kunt namelijk niet puur naar DPM of bv pen vs armor kijken om te bepalen wat effectief is. Bij arty spelen ook zeker zaken als accuracy, arc en mobiliteit mee waarbij de Hummel het duidelijk wel wint van de Grille. Zo heb ik bv. meer Hummels in TD modus het verschil zien maken in de endgame (ook door hun geweldige mobiliteit) dan Grilles om maar wat te noemen.

Het is eerder denk ik ervaring krijgen met en gebruik maken van de sterke punten van je arty wat het verschil gaat maken en dit ligt per tank anders.
Goed punt. Da's ook een conclusie waar ik tevredener mee zou zijn. Aan mezelf kan ik werken, aan mijn random teams niet... Challenge accepted! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

User schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:08:
[...]
Moet je even een report sturen via support.worldoftanks.eu, dat werkt over het algemeen wat sneller/beter.
Vanavond maar eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03 09:48
Zo na een bewogen weekend en veel k*t potjes.. had ik genoeg credits om de Tiger II te unlocken.. en wat was dat een teleurstelling zeg.. ik dacht ik ga van de paper Tiger naar een heavy met goede armor.. maar niets is minder waar! het is gewoon weer een heavy waar iedereen doorheen knalt! of de meeste mensen schakelen over naar gold shells ofzo.. maar ik word door alles en iedereen gepenned.. en ja de tank is nog bijna helemaal stock op de radio en motor na.. dus turret is zwak (100mm).. maar als ik kijk waar ze me pennen is het gewoon door mijn front armor heen... dus mijn vraag aan jullie.. wat vinden jullie van de Tiger II ...word deze tank nog beter en wat je er van zou verwachten?. :) ?? en hoe speel je hm.. weer als een sniper of als een brawler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Tiger II, niet ingereden, maar, als ik in mijn IS-3 zit, wordt ik er niet bang van. de BL-9 ramt gewoon door de koepel heen alsof het boter is. Front armor schiet ik niet op, soms toch een beetje bouncy, al krijg je hem makkelijk in de fik als je op de lower glacis raakt.

Zijn neefje, de VK4502A [ofzo?] is nog erger, die hebben 1 op 1 tegen een IS-3 helemaal geen schijn van kans.

Maar, de Tiger II is ook gewoon een sniper. Zoals elke Duitse tank zo'n beetje. Je moet gewoon op een paar honderd meter tanks pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:20:
Tiger II, niet ingereden, maar, als ik in mijn IS-3 zit, wordt ik er niet bang van. de BL-9 ramt gewoon door de koepel heen alsof het boter is. Front armor schiet ik niet op, soms toch een beetje bouncy, al krijg je hem makkelijk in de fik als je op de lower glacis raakt.

Zijn neefje, de VK4502A [ofzo?] is nog erger, die hebben 1 op 1 tegen een IS-3 helemaal geen schijn van kans.

Maar, de Tiger II is ook gewoon een sniper. Zoals elke Duitse tank zo'n beetje. Je moet gewoon op een paar honderd meter tanks pesten.
ja de IS-3... ik heb nog steeds moeite met die tanks.. ik vindt ze maar moeilijk te pennen en goed te raken.. stomme dingen zijn laag en de turret bounced bijna alles.. zelfde geld voor de type 59! ik haat die dingen!.. ze zijn snel, turret is gewoon niet te pennen.. en zij rijden vrolijk rondjes om je heen en schieten dwars door alles heen..

ik had dus gisteren met de papieren Tiger II een type 59 voor me.. en ik dacht ohw ik heb goede armor kom maar op.. en wat doet die.. schiet echt ieder schot door me heen.. maakt niet uit waar die me raakte... dus of de Tiger II is echt kut qua armor.. of hij schoot met Gold shells..

Die Type 59 heeft mij dus ook gesloopt van full health.. en ik heb hem 2x geraakt ofzo.. yippie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een IS-3 is te doen als je zijn weakspots kent,

Ammorack zit overal, die kun je vrij makkelijk raken. Lower Glacis is te raken en is erg dun.
Turret: niet op schieten. Bijna iedereen heeft de goede koepel, met 220mm rond, onder een dikke hoek. Bounced heel veel.
Tracks: vliegen er zo af
zijkant: dun bepantserd bij de tracks, kom je zo doorheen
Achterkant: papiermache. Wat mij opvalt is dat de motor erg sterk is. Kan me niet herinneren dat mijn motor kapotgeschoten is.

En je moet gebruiken maken van de zwakheden van de IS-3, de grootste is wel de afschuwlijke gundepression. Als een IS-3 maar iets op een heuveltje staat, raakt ie al niks meer. Dus, track hem op een heuveltje als zijn kanon in de lucht staat, en schieten maar. De laagte is ook een nadeel: het kanon zit ook laag, waardoor over een muurtje schieten moeilijk is en de hele tank naar buiten moet komen.

de Type 59 is ook schijtirritant. Proberen te tracken doet wonderen. Ook weer is de lower glacis de weakspot. Zijkant ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-07 11:52
Zolang je niet alle modules van je Tiger hebt, blijft het lastig om het tegen tanks van je eigen tier op te nemen.

Als je straks de top gun hebt, raak je de type gewoon door z'n UFP, tracken en daarna rammen is ook leuk natuurlijk. De bodemplaat proberen te raken zou ik niet aanraden als ie te dichtbij is, dan is de hoek te klein.

De IS-3 is best een lastige tank, maar die gehoekte UFP biedt mogelijkheden. Zodra een IS-3 angled, wordt de UFP makkelijker te doorboren. Als je dan ook nog een beetje dichtbij staat zodat jou gun een beetje naar beneden is gericht gaat het helemaal goed.
Turrets zijn van voren vaak moeilijk te penne.
Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:31:
[...]
ja de IS-3... ik heb nog steeds moeite met die tanks.. ik vindt ze maar moeilijk te pennen en goed te raken.. stomme dingen zijn laag en de turret bounced bijna alles.. zelfde geld voor de type 59! ik haat die dingen!.. ze zijn snel, turret is gewoon niet te pennen.. en zij rijden vrolijk rondjes om je heen en schieten dwars door alles heen..

ik had dus gisteren met de papieren Tiger II een type 59 voor me.. en ik dacht ohw ik heb goede armor kom maar op.. en wat doet die.. schiet echt ieder schot door me heen.. maakt niet uit waar die me raakte... dus of de Tiger II is echt kut qua armor.. of hij schoot met Gold shells..

Die Type 59 heeft mij dus ook gesloopt van full health.. en ik heb hem 2x geraakt ofzo.. yippie.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
solique schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:12:
[...]
Vanavond maar eens doen :)
Zeker doen. Als je alleen ingame report via de button gaat het via het automatische systeem en wordt er alleen naar gekeken als er genoeg geklaagd hebben. Als je het in een report via de site doet kijkt er altijd iemand persoonlijk naar. Let er wel op dat je er niet alleen de teamkills in zet maar ook zijn slechte gedrag in chat (als je alleen teamkills noemt willen ze nog wel eens terug sturen dat dat via het automatische TK systeem wordt opgelost)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
Als iemand goed is met de Type 59 dan kan hij een 'pain in the ass' zijn. Ik zal je vertellen dat ik van die tank houd. Lekker mensen trollen ermee :P
Tier 9s kun je ook nog lastig vallen ermee, maar dat is al iets moeilijker, daar moet je eerst zorgen dat je ongezien bij de zij of achterkant kunt komen.

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

redwing schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:13:
[...]

Zeker doen. Als je alleen ingame report via de button gaat het via het automatische systeem en wordt er alleen naar gekeken als er genoeg geklaagd hebben. Als je het in een report via de site doet kijkt er altijd iemand persoonlijk naar. Let er wel op dat je er niet alleen de teamkills in zet maar ook zijn slechte gedrag in chat (als je alleen teamkills noemt willen ze nog wel eens terug sturen dat dat via het automatische TK systeem wordt opgelost)
Wist niet dat het buiten de game om kon, dus ga ik zeker eens doen.
De replay en screenshots zeggen genoeg ;)

[ Voor 5% gewijzigd door solique op 08-04-2013 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
ik ben geen masochist ofzo dus ik ga denk ik maar de tracks en turret free XPen.. want anders raak ik echt te gefrustreerd!.. iedereen ziet dat ik de eerste turret heb en schiet me zo aan flarden..

Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat ik de SU 122-44 echt een verschrikkelijke ramp tank vindt.. ik kan er gewoon niet aan wennen dat je zo "vast" zit.. ding heeft amper gun depression dus je moet altijd uit cover rijden.. en dan ben je zeer snel de sjaak.. het kanon is het niet helemaal, lage pen.. maar wel super goede dmg.... als je raak schiet dat is..... want de aim time is LANG, en de accuratie is kut... dus... na een hoop frustratie en wikken en wegen heb ik de SU -122-44 verkocht en daar de Tiger II van gekocht, en voor credits heb ik de Super Pershing gekocht en wat een heerlijke tank is dat!, ik weet hij is sloom maar dat ben ik gewend van de britse tanks..

Maar echt een prachtige tank om te zien, en zeer goede front armor, de meeste mensen weten de zwakke plekken niet te raken en echte noobs doen maar wat en komen nooit door je front heen.. dat ding zuigt echt dmg op.. het kanon valt beetje tegen voor een tier 8 medium maar 171 pen is te doen voor de zwakke plekken, en als het nodig is gewoon naar gold ammo schakelen, zelf dan maak je dikke winst in deze tank!.. zelfs als ik verlies maak ik nog 10K+ winst..

:D ik ben er wel zeer tevreden mee met dit ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:05
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:01:
Een IS-3 is te doen als je zijn weakspots kent,

Ammorack zit overal, die kun je vrij makkelijk raken. Lower Glacis is te raken en is erg dun.
Turret: niet op schieten. Bijna iedereen heeft de goede koepel, met 220mm rond, onder een dikke hoek. Bounced heel veel.
Tracks: vliegen er zo af
zijkant: dun bepantserd bij de tracks, kom je zo doorheen
Achterkant: papiermache. Wat mij opvalt is dat de motor erg sterk is. Kan me niet herinneren dat mijn motor kapotgeschoten is.

En je moet gebruiken maken van de zwakheden van de IS-3, de grootste is wel de afschuwlijke gundepression. Als een IS-3 maar iets op een heuveltje staat, raakt ie al niks meer. Dus, track hem op een heuveltje als zijn kanon in de lucht staat, en schieten maar. De laagte is ook een nadeel: het kanon zit ook laag, waardoor over een muurtje schieten moeilijk is en de hele tank naar buiten moet komen.
de Type 59 is ook schijtirritant. Proberen te tracken doet wonderen. Ook weer is de lower glacis de weakspot. Zijkant ook.
Vergeet ook het klepje op de bovenkant van zn turret/gunmantlet niet. Dat doet o zo pijn >:)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:58
Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:24:

Ik ben er trouwens ook achter gekomen dat ik de SU 122-44 echt een verschrikkelijke ramp tank vindt.. ik kan er gewoon niet aan wennen dat je zo "vast" zit.. ding heeft amper gun depression dus je moet altijd uit cover rijden.. en dan ben je zeer snel de sjaak.. het kanon is het niet helemaal, lage pen.. maar wel super goede dmg.... als je raak schiet dat is..... want de aim time is LANG, en de accuratie is kut... dus... na een hoop frustratie en wikken en wegen heb ik de SU -122-44 verkocht en daar de Tiger II van gekocht, en voor credits heb ik de Super Pershing gekocht en wat een heerlijke tank is dat!, ik weet hij is sloom maar dat ben ik gewend van de britse tanks..
Hele andere ervaringen met de SU. Gisteren weer een pot met bijna 4K damage. Ik hobbel meestal achter de heavys aan en schiet vanuit 2e lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Expres er niet bijgezet omdat je daar bijna nooit op kan schieten.

Super Pershing vind ik ook niet heel spannend, zat weakspots waar je er 400 aframt met de IS-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:24:
En je hebt niet gedacht van: 'Goh, laat ik eens aan anderen vragen hoe ze de tank spelen'?

Ik heb zo het vage vermoeden dat je geen 100% crew hebt, ik heb namelijk heel andere ervaringen met de SU-122-44.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-04 22:41

TRX

oh fuck _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
User schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:32:
[...]
En je hebt niet gedacht van: 'Goh, laat ik eens aan anderen vragen hoe ze de tank spelen'?

Ik heb zo het vage vermoeden dat je geen 100% crew hebt, ik heb namelijk heel andere ervaringen met de SU-122-44.
ik had wel de crew 100%, maar ik kwam er gewoon achter dat ik de fixed gun manier van spelen niet fijn vindt..
Het is misschien mijn fout dat ik dan gelijk begin met een SU 122 44, maar ja das mijn fout :)

Misschien in de toekomst wat meer spelen met de fixed gun td's.. maar voor nu blijf ik ff bij de tanks met een turret... (zoals de SP)
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:29:
Expres er niet bijgezet omdat je daar bijna nooit op kan schieten.

Super Pershing vind ik ook niet heel spannend, zat weakspots waar je er 400 aframt met de IS-3
Yes maar de IS-3 is gewoon een vervelend ding met een super goed kanon... :'( maar er zijn echt genoeg mensen die niet weten wat de weak spots van de SP zijn...

gisteren namelijk een T28 die echt meer dan 10 schoten op mijn front en turret had geschoten en er maar één die echt dmg deed.
Ik kwam ook niet door zijn voorkant heen maar ja :P het was wel grappig zo heen en weer schieten en elkaar geen dmg doen, ik raakte hem ook 1x voor 300 ofzo..

[ Voor 35% gewijzigd door Jip99 op 08-04-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 13:52

Seraphin

Meep?

Leuk die tips over het spelen met / tegen IS3.

Ik heb hem zo goed als vrijgespeeld (xp heb ik al voldoende, maar wacht nog even met unlocken tot ik niet alleen de aanschaf, maar ook de benodigde equipment kan betalen).

Lijkt me een fantastische tank om mee te spelen, vooral in de wat krappere plekken (steden) om met je lage profiel onder de angle of fire van je tegenstander te duiken :P

En wat betreft troll-tankjes; ik blijf enorm lachen met de ELC AMX. :D
Laatst ook weer; assault op Erlengberg;

Eerst even wachten, en ja hoor daar kwamen de scouts van de (verdedigende) tegenpartij aanracen. Deze helpen te onderscheppen, vervolgens weer even inhouden. Toen onze tanks een beetje in positie waren via de oostflank omhoog geraced (maar dan aan de westelijke kant van die heuvel met huisjes); zat tanks spotten, die vervolgens allemaal (tevergeefs) op mij knallen, hun arty op A9 - A0 weten te vinden en afknallen. Uiteindelijk was ik kort daarna zelf het haasje door een medium die achter mij aan was gekomen, echter hadden hun tanks toen al zoveel tijd en energie in mij gestoken dat die complete flank niet veel later werd overrompeld. Leuk om zo je steentje bij te dragen. :P

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Wet Ammorack is wel fijn bij de IS-3, dan beschadigd je ammorack maar bij 1 op de 2 schoten in plaats van elk schot... Dat ik nog nooit een ammorack explosie heb gehad is ook een wonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Tip voordat je in een nieuwe tank stapt: kijk op het WOT-forum naar een topic over de desbetreffende tank. Zeer veel info uit te halen, bijv. over de manier van spelen maar ook welke upgrades als eerste te nemen.
Altijd lullig als je al je xp steekt in een nieuwe koepel maar je die niet kunt monteren omdat ie te zwaar is en je eerst de verbeterde tracks moet monteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dramborleg
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 14:13
VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:44:
Wet Ammorack is wel fijn bij de IS-3, dan beschadigd je ammorack maar bij 1 op de 2 schoten in plaats van elk schot... Dat ik nog nooit een ammorack explosie heb gehad is ook een wonder...
Ik ben ook nog nooit geammoracked-to-death maar wel heel heel heel vaak mn repair kitje voor mn ammorack gebruikt. Zelfs zo vaak dat ik m soms maar gewoon niet gebruik op mn gun omdat ik m misschien nodig ga hebben voor mn ammorack 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique

solique

Fire is all I need

VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:44:
Die paar keer dat het gebeurd valt gelukkig wel mee daar ga ik geen wet ammorack voor monteren.

Vaak wel dat als mijn ammorack eenmaal damaged is en deze net gerepaired heb dat het schot er na weer de ammorack beschadigd is zelfs al sta ik dan anders gepositioneerd. 8)7

Oneshot door ammorack explosie ook nog niet gehad evenals fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 16:28
solique schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:59:
[...]

Vaak wel dat als mijn ammorack eenmaal damaged is en deze net gerepaired heb dat het schot er na weer de ammorack beschadigd is zelfs al sta ik dan anders gepositioneerd. 8)7
Dat heb ik ook al zovaak gehad met m'n T110E5. Heb Safe Stowage op m'n loader, heb zelden gehad dat m'n ammo rack explodeerde. Maar hij gaat zo vaak stuk, zelfs met Wet Ammorack, dat ik die maar heb vervangen voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:35:
[...]

ik had wel de crew 100%, maar ik kwam er gewoon achter dat ik de fixed gun manier van spelen niet fijn vindt..
Het is misschien mijn fout dat ik dan gelijk begin met een SU 122 44, maar ja das mijn fout :)

Misschien in de toekomst wat meer spelen met de fixed gun td's.. maar voor nu blijf ik ff bij de tanks met een turret... (zoals de SP)
Wel beetje zonde van de 6750 gold is het niet :? Beetje research van te voren had wel zo handig geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Kaap schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:08:
[...]

Wel beetje zonde van de 6750 gold is het niet :? Beetje research van te voren had wel zo handig geweest :+
Zeker als je hem ook gelijk verkoopt en niet in je garage laat staan om later nog eens te proberen als je wat beter weet hoe je ermee om moet gaan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
[...]

klopt :+ beetje dom van mezelf.. maar ja van fouten leer je zullen we maar zeggen... en het is maar geld..

Heb nu wel een belofte dat ik de komende 2 maanden ofzo niks meer mag uitgeven aan WoT.. die gekke russen zijn heel goed in je te verleiden om gold te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218650

VasZaitsev schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:01:
Aan de linkerkant iets naast de tracks, tussen UFP en LFP raken. Raak je hem vol in z'n ammorack. Ik heb er al flink wat ge-oneshot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444472

@ IS-3:
Inderdaad, ammorack vliegt er, zelfs van voren ongelooflijk vaak uit. Volgens mij ben ik nog nooit geammoracked in mijn IS-3 (afkloppen!) dus dat komt niet zo heel voor volgens mij.

Facehuggen is niet helemaal lekker in de IS-3 aangezien iedereen groter is en je dus op je dak van je turret heel goed te pennen bent! Volgens mij is peak-a-boo'en toch een van de betere technieken met deze tank, en je front niet anglen.
Kijk voor de weakspots maar eens hier: http://wotguru.com/weak-spots-guide-is-3/

@Jip99:
Ik heb dezelfde ervaringen met de TigerII: de stock turret is echt ontzettende prut, iedereen met meer dan 150 pen knalt van elke afstand er doorheen. Wat betreft front armour, probeer je onderste plaat een beetje te verbergen die is zwak. Wat je met de Tiger II goed kunt doen is de boel anglen, dus je voorkant onder een hoek zetten. Zo heb je een stuk meer armour en komt tier8 lastiger erdoorheen. Ook zit er op de voorkant een machinegun (redelijke weakspots), misschien dat die type daarop schoot op anders op je zijkant?
Als je eenmaal de top-turret en de top gun hebt, wordt het leuk. Die lange 10.5 is echt ontzettend accuraat en snel geaimd, jammer alleen van de trage reload. Dan wordt het een leuke tank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

[...]

Dat dacht ik ook al toen ik het las. Impulsaankoopje zullen we maar denken.
Lijkt me uberhaupt niet zo handig om een premium tank te kopen in tier en/of type waar je geen ervaring mee hebt. Niet bedoeld als flame richtig Jip, maar daar krijg je comments als "goldnoob" door, die min of meer terecht zijn. Je speelt dan in een tank waar je totaal geen ervaring mee hebt.

TD's spelen heel anders dan tanks met turrets (de turret-TD's zoals de hellcat uitgezonderd uiteraard). Het is een stuk beter om dan eerst zelf naar Tier 6/7 te grinden op een aantal TD's, dan om meteen een tier-7 TD te kopen en daarmee eens te gaan leren hoe je met een TD moet spelen. Dan loop je niet alleen het risico dat die dure premium tank je helemaal niet bevalt, maar ook dat je een last bent voor je team omdat die zitten opgescheept in een tier-7 match met een TD zonder enige ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Het komt niet zo vaak voor dat ik de kans krijg met de Pershing de hill te pakken in Mines maar als je er de kans voor krijgt en het lukt is het erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:15:
[...]

Dat dacht ik ook al toen ik het las. Impulsaankoopje zullen we maar denken.
Lijkt me uberhaupt niet zo handig om een premium tank te kopen in tier en/of type waar je geen ervaring mee hebt. Niet bedoeld als flame richtig Jip, maar daar krijg je comments als "goldnoob" door, die min of meer terecht zijn. Je speelt dan in een tank waar je totaal geen ervaring mee hebt.

TD's spelen heel anders dan tanks met turrets (de turret-TD's zoals de hellcat uitgezonderd uiteraard). Het is een stuk beter om dan eerst zelf naar Tier 6/7 te grinden op een aantal TD's, dan om meteen een tier-7 TD te kopen en daarmee eens te gaan leren hoe je met een TD moet spelen. Dan loop je niet alleen het risico dat die dure premium tank je helemaal niet bevalt, maar ook dat je een last bent voor je team omdat die zitten opgescheept in een tier-7 match met een TD zonder enige ervaring.
ik leg de schuld ook bij mij hoor :) het was een beetje een impuls aankoop met weinig onderzoek(ben een ongeduldig persoon) .. maar zoals ik al zei.. van fouten leer je..

en de SP vindt ik wel heel er fijn dus dat is gelukkig geen fout! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsLy
21cm op de GwTiger.
Wat een verademing!

Stichting Hobbyserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:22:
[...]

ik leg de schuld ook bij mij hoor :) het was een beetje een impuls aankoop met weinig onderzoek(ben een ongeduldig persoon) .. maar zoals ik al zei.. van fouten leer je..

en de SP vindt ik wel heel er fijn dus dat is gelukkig geen fout! :o
Jammer dat je een premium tank niet aan een andere speler kunt doorverkopen. Had hem graag tweedehands gehad! :D

Kun je de SU-122-44 kado doen vanuit de giftshop? Vriendin is net begonnen met de duitse TD lijn en schijnt het erg leuk te vinden. Ze was gister lekker bezig in d'r Hetzertje O+
Ze is niet zo'n brawler, dus behalve een uitstapje tot aan de M4 Sherman heeft ze het bij SPG gehouden. Ben dus blij dat ze wat anders dan arties heeft gevonden en lijkt me leuk om haar te zijner tijd (Tegen de tijd dat ze bij de JagdPanther is ofzo) wat leuks kado te doen. JagdTiger 8.8 zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Nee dat kan niet wat je wel kan doen is haar het goud kado doen via de gift shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 21:56
Mooie battle >:)

Om aan de base zijde van de mines te rijden van battle is slim. Ik zelf rij meestal rechtdoor, maar dat kan nog wel eens falen, als het hele vijandige team mij een stukje van hun aandacht geeft :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

ik wil ook nog wel eens op dat tussenstukje proberen te komen op E4 volgens mij, als je daar hull down staat, kan je achter de rots schieten, moeten ze alleen wel het eiland houden :P
arty kan volgens mij dat plekje ook niet raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:29:
[...]

Jammer dat je een premium tank niet aan een andere speler kunt doorverkopen. Had hem graag tweedehands gehad! :D

Kun je de SU-122-44 kado doen vanuit de giftshop? Vriendin is net begonnen met de duitse TD lijn en schijnt het erg leuk te vinden. Ze was gister lekker bezig in d'r Hetzertje O+
Ze is niet zo'n brawler, dus behalve een uitstapje tot aan de M4 Sherman heeft ze het bij SPG gehouden. Ben dus blij dat ze wat anders dan arties heeft gevonden en lijkt me leuk om haar te zijner tijd (Tegen de tijd dat ze bij de JagdPanther is ofzo) wat leuks kado te doen. JagdTiger 8.8 zou ook kunnen.
alleen is de 122-44 niet echt een TD vindt ik, ding is zo blind als een mol dus spotten gaat niet, kanon is niet accuraat, en de pen is ook niet alles.. het is eigenlijk een medium tank in een fixed gun jasje..

dus meer een 2delijn support/brawler

en voor zover ik kan lezen is je vriendin meer van het verstoppen in een bosje van een afstand je vijand afknallen met goede kanonnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:06:
[...]

alleen is de 122-44 niet echt een TD vindt ik, ding is zo blind als een mol dus spotten gaat niet, kanon is niet accuraat, en de pen is ook niet alles.. het is eigenlijk een medium tank in een fixed gun jasje..

dus meer een 2delijn support/brawler

en voor zover ik kan lezen is je vriendin meer van het verstoppen in een bosje van een afstand je vijand afknallen met goede kanonnen..
Goed punt. Klinkt alsof de 122-44 speelt als een M3 Lee? Dat vinden we allebei dan weer een verschrikkelijke draak van een ding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:16:
[...]

Goed punt. Klinkt alsof de 122-44 speelt als een M3 Lee? Dat vinden we allebei dan weer een verschrikkelijke draak van een ding...
De SU-122-44 in het kort:

Tier 7
Zelfde topgun als een tier 7 heavy
Onderstel van een tier 8 medium
Elke ~7 seconden ~400 damage

SU-122-44 in het lang:
http://forum.worldoftanks...ebook/page__fromsearch__1

[ Voor 15% gewijzigd door User op 08-04-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 15:44
je moet het anders zien. de 122-44 heeft dezelfde gun als de is, maar dan met een reload die circa 4 seconde minder is. dit betekend dat je de hoogste dpm van de tier hebt. Ook met zeer redelijke pen. Zorg dat je mee op rukt met de front-linie, maar niet vooraan staat.
Je wordt vaak onderschat en voordat ze doorhebben dat het dat premium td'tje is die al die damage doet zijn ze al dood.

Verder heb je het voordeel van je mobiliteit. Hebben ze hulp nodig op een andere flank. Dan ben je er zo. En je kunt in city maps logge tanks flanken.

edit: spuit 11, bedankt user.

[ Voor 19% gewijzigd door perpixel op 08-04-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
perpixel schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:19:
je moet het anders zien. de 122-44 heeft dezelfde gun als de is, maar dan met een reload die circa 4 seconde minder is. dit betekend dat je de hoogste dpm van de tier hebt. Ook met zeer redelijke pen. Zorg dat je mee op rukt met de front-linie, maar niet vooraan staat.
Je wordt vaak onderschat en voordat ze doorhebben dat het dat premium td'tje is die al die damage doet zijn ze al dood.

Niet helemaal correct, de SU-152 heeft een hogere DPM, maar is dan ook zo traag als dikke stront door een dunne trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

User schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:19:
[...]
De SU-122-44 in het kort:

Tier 7
Zelfde topgun als een tier 7 heavy
Onderstel van een tier 8 medium
Elke ~7 seconden ~400 damage
:D

Dat klinkt toch beter dan een M3 Lee :P
Maar Jip heeft wel een punt. Mijn vriendin is een WoT-watje, en wil dus het liefst van afstand snipen enzo. Misschien dat de SU-122-44 dan niet haar ding is. Ze zal denk ik toch mee moeten met de heavies en meds naar de actie toe.
Mij lijkt het wel wat. Zou goed kunnen dat ik hem over een poosje aanschaf. Maar wil eerst zelf een poosje in Tier 7 spelen zonder premium tank. Vind dat je je plek in een tier eerst op eigen kracht hoort te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
perpixel schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:19:

maar er zijn ook genoeg mensen die weten precies wat de 122-44 is en dan krijg je de volle laag!..

en ik vindt de aim tijd van dit ding best een nadeel.. je staat altijd exposed omdat je een TD bent.. en dan ook nog eens lang wachten totdat die volledig gericht is gewoon niet fijn :P

maar ik vindt het gewoon geen fijne tank, inderaad een soort m3 lee alleen sneller en laag.. met een goed kanon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:21:
[...]

:D

Dat klinkt toch beter dan een M3 Lee :P
Maar Jip heeft wel een punt. Mijn vriendin is een WoT-watje, en wil dus het liefst van afstand snipen enzo. Misschien dat de SU-122-44 dan niet haar ding is. Ze zal denk ik toch mee moeten met de heavies en meds naar de actie toe.
Mij lijkt het wel wat. Zou goed kunnen dat ik hem over een poosje aanschaf. Maar wil eerst zelf een poosje in Tier 7 spelen zonder premium tank. Vind dat je je plek in een tier eerst op eigen kracht hoort te verdienen.
De SU-122-44 moet je spelen zoals Jeremy Clarkson in auto's zit: POOOWWWWWWEEEEEEEERRRRRRRRRRRR!

Top idee om eerst wat meer ervaring op te doen met tier 7. Nog een baggernoob in een premium zit iemand op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Heb je er wel een gun laying drive op? Ik vind die aim-time namelijk echt wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip99
perpixel schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:24:
Heb je er wel een gun laying drive op? Ik vind die aim-time namelijk echt wel meevallen.
had ik... maar gewoon het idee om een hoek rijden en dan mezelf goed neerzetten, en dan aimen :D was voor mij te lang..

ik ben gewoon meer van de turrets.. O+

ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Jip99 schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:26:
[...]

had ik... maar gewoon het idee om een hoek rijden en dan mezelf goed neerzetten, en dan aimen :D was voor mij te lang..

ik ben gewoon meer van de turrets.. O+

ieder zijn ding
Ik ben het niet echt eens met je punten over de SU-122-44, maar wel goed dat je inziet dat je het persoonlijk geen fijne tank vind, en hem niet meer speelt. Dat is in ieder geval beter dan gasten die de premiums die ze niet kunnen spelen/niet leuk vinden wel blijven spelen, en keihard falen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik snap ook wel waarom je hem niet fijn vindt. Je moet met een fixed gun ook niet corner fighten :P je hebt 1 altijd het nadeel dat je eerst nog moet draaien. en 2 recht de hoek om rijden(peek-a-boo) is (bijna) nooit verstandig. Lees je eens in in sidescrapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
perpixel schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:29:
Lees je eens in in sidescrapen.
Met een TD? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Overwinning!
Gevecht: Prokhorovka maandag 8 april 2013 12:22:13
Voertuig: M4 Sherman
Ervaring ontvangen: 700 (boete voor gemaakte schade aan bondgenoten: 135)
Credits ontvangen: 6.394 (boete voor gemaakte schade aan bondgenoten: 17.010)

Dankjewel T-34 die besloot voor een PIII/IV te staan waar ik nét op aan het schieten was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Nee dat was over het algemeen, maar ik ben wel van mening dat als je in een situatie komt waar je echt de hoek om zou moeten. Je dan met je td beter schuin achteruit kan rijden dan recht de hoek om. In principe moet je er met een td voor zorgen dat je niet in zulke situatie's terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
perpixel schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:32:
[...]

Nee dat was over het algemeen, maar ik ben wel van mening dat als je in een situatie komt waar je echt de hoek om zou moeten. Je dan met je td beter schuin achteruit kan rijden dan recht de hoek om. In principe moet je er met een td voor zorgen dat je niet in zulke situatie's terecht komt.
Áls ik ga peekaboo spelen met een TD, zorg ik meestal dat ik op topsnelheid de hoek om kom scheuren om zo kort mogelijk mijn zijkant te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
SimpelenLeuk schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:43:
[...]

Mooie battle >:)

Om aan de base zijde van de mines te rijden van battle is slim. Ik zelf rij meestal rechtdoor, maar dat kan nog wel eens falen, als het hele vijandige team mij een stukje van hun aandacht geeft :+.
Ja vond ik ook wel, niet uitzonderlijk veel damage gedaan maar wel veel controle over de map :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Whuzz schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:29:
[...]

Ashrah schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:33:
Nee dat kan niet wat je wel kan doen is haar het goud kado doen via de gift shop.
Ja dat kan dus wel.
Op de WoTsite naar de giftshop en daar kan je kiezen of de gift voor jou, een vriend, clanmate of iemand anders is.

Chips....hij is alleen ingame te krijgen..... 8)7

[ Voor 192% gewijzigd door ShockWave op 08-04-2013 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Betreffende SU-11-44: ik heb er mijn Lowe voor verkocht. Beest van een tank. Zoals ik paar pagina's terug ook al vertelde, meerijden met de heavies en vanuit de 2de lijn spelen. Als je de snipert wilt uithangen moet je duitse tree spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Moet de 122-44 wel in de giftshop staan en het is afaik geen standaard item Schock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
ShockWave schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:38:
[...]

[...]

Ja dat kan dus wel.
Op de WoTsite naar de giftshop en daar kan je kiezen of de gift voor jou, een vriend, clanmate of iemand anders is.
Maar de SU-122-44 is geen giftshop item :)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.