Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOA
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-06 12:51

TOA

snah001 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 15:22:
Zelf gebruik ik Pcloud al 2 jaar.
Als je jouw backup bestanden ook lokaal hebt staan kopieer je die 1x per zo veel tijd naar de Pcloud drive.
Dan ben je, als je "per ongeluk" een bestand op die drive of op Pcloud zelf verwijderd, geen bestanden kwijt.
Je Pcloud drive neemt geen plek in lokaal en is een virtuele opslag.
idem, hier al bijna 3 jaar klant, 2TB lifetime.
Zelf gebruik ik dat eigelijk op Ubuntu, en heb ik een bash scriptje geschreven dat ik op eender moment kan lanceren en dat dan een rsync uitvoert vanuit mijn gewenste "master" folders naar de pcloud drive, die virtuele lokale opslag waarvan je spreekt.
Werkt echt perfect, niks op aan te merken. En dat is dus een one-way (mirror) oplossing die Pcloud in feite standaard moet aanbieden ipv hun zogenaamde "backup" functie, die er geen is want two-way.

[ Voor 1% gewijzigd door TOA op 21-01-2023 22:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ComTech schreef op zondag 15 januari 2023 @ 22:42:
Voor strato Hidrive is er nog een iets betere aanbieding:
https://www.strato.nl/hcc/
1 TB voor €1 per maand 12 maanden en daarna €5 per maand. (en 3 gebruikers).

Vorig jaar maart heb ik de actie van €1 per maand voor 12 maanden genomen toen was er blijkbaar ook een tweakers actie van €1 voor een heel jaar.
Heb die huidige opgezegd nu en sluit hem gewoon weer opnieuw af, heb toch 1000/1000 glasvezel :)
Werkt dit, zonder toevoegen van extra services, hetzelfde als STACK? Dus via een app synchroniseren tussen een of meerdere computers en online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:16
hemiparo schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Werkt dit, zonder toevoegen van extra services, hetzelfde als STACK? Dus via een app synchroniseren tussen een of meerdere computers en online?
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Vooral of dit ook werkt met Cloud Sync op mijn Synology. Zou dan een perfecte (goedkope) vervanger zijn van mijn Stack :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmdeking
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 16:51
Vince_ schreef op zondag 29 januari 2023 @ 17:43:
[...]

Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Vooral of dit ook werkt met Cloud Sync op mijn Synology. Zou dan een perfecte (goedkope) vervanger zijn van mijn Stack :*)
Nee, je hebt dan de extra protocollen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
jmdeking schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:24:
[...]

Nee, je hebt dan de extra protocollen nodig.
Oh... dan wordt het wellicht wel weer duurder dan STACK... dan blijf ik voorlopig maar even denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 13:55
Niet om iets te pushen (maar ik heb zelf sinds enige tijd een synology en koofr, maar dit wel opgezocht maar nog niet getest) https://koofr.eu/blog/pos...-nas-to-koofr-with-webdav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwilightMalaise
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
ronaldvr schreef op maandag 30 januari 2023 @ 12:54:
Niet om iets te pushen (maar ik heb zelf sinds enige tijd een synology en koofr, maar dit wel opgezocht maar nog niet getest) https://koofr.eu/blog/pos...-nas-to-koofr-with-webdav
Dit werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:36
Bij NordVPN hebben ze nu een "aanbieding" complete VPN met 1 TB encrypted cloud storage voor €5,99 ex per maand.
Wat ik me bij die 1 TB encrypted cloud storage moet voorstellen geen idee maar best een interessante aanbieding.
Kan alleen weinig vinden van de ondersteunende protocollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 14:34
hemiparo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:52:
[...]

Oh... dan wordt het wellicht wel weer duurder dan STACK... dan blijf ik voorlopig maar even denk ik.
Ik heb vorig jaar deze actie van CT magazine bij strato gebruikt en die is 1 euro voor een jaar inclusief de protocollen: https://www.strato.nl/ct/

Die kwam ook in dit topic langs en lijkt het ook nog te doen. Wat mij betreft is deze interessanter dan die actie van HCC ivm de protocollen die in het pakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:32
wmn79 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb vorig jaar deze actie van CT magazine bij strato gebruikt en die is 1 euro voor een jaar inclusief de protocollen: https://www.strato.nl/ct/

Die kwam ook in dit topic langs en lijkt het ook nog te doen. Wat mij betreft is deze interessanter dan die actie van HCC ivm de protocollen die in het pakket zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door surfing john op 17-02-2023 10:13 . Reden: mistake ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
wmn79 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Maar dan zou het synchroniseren toch niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 14:34
hemiparo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:26:
[...]

Maar dan zou het synchroniseren toch niet werken?
Snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt met synchroniseren. Waarom zou het niet werken? Hoe wil je gaan synchroniseren?

Er werd aangegeven dat je protocollen nodig had en dat die niet in de actie van HCC zaten. In deze actie zitten de protocollen wel inbegrepen daarom wees ik daarop.

Onderaan de pagina staat wat er allemaal inbegrepen zit in de actie waarbij ook een kopje back-up en synchronisatie en zit.

Je kunt beide acties vergelijken door de eigenschappen van de actie van HCC en CT magazine daar goed te vergelijken.

Bij het kopje uitbreidingen zie je dat de CT actie daar vooral meer mogelijkheden biedt. Grootste voordeel van de HCC actie is volgens mij 3 gebruikers maar voor mij is de CT actie het best passend daarom die toen ook gekozen. Ben trouwens ook vanaf Stack naar Strato verhuisd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Interessant leesvoer voor dit topic: https://arstechnica.com/i...ervices-worth-your-money/

Er zijn niet veel diensten getest, maar desalniettemin een goede write-up. iDrive komt als beste uit de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 17-06 07:37
ComTech schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:28:
Bij NordVPN hebben ze nu een "aanbieding" complete VPN met 1 TB encrypted cloud storage voor €5,99 ex per maand.
Wat ik me bij die 1 TB encrypted cloud storage moet voorstellen geen idee maar best een interessante aanbieding.
Hoe kan je zien of je die 1tb hebt? Wanneer je vorig jaar een abo hebt afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
wmn79 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:48:
[...]

Snap denk ik niet helemaal wat je bedoelt met synchroniseren. Waarom zou het niet werken? Hoe wil je gaan synchroniseren?

Er werd aangegeven dat je protocollen nodig had en dat die niet in de actie van HCC zaten. In deze actie zitten de protocollen wel inbegrepen daarom wees ik daarop.

Onderaan de pagina staat wat er allemaal inbegrepen zit in de actie waarbij ook een kopje back-up en synchronisatie en zit.

Je kunt beide acties vergelijken door de eigenschappen van de actie van HCC en CT magazine daar goed te vergelijken.

Bij het kopje uitbreidingen zie je dat de CT actie daar vooral meer mogelijkheden biedt. Grootste voordeel van de HCC actie is volgens mij 3 gebruikers maar voor mij is de CT actie het best passend daarom die toen ook gekozen. Ben trouwens ook vanaf Stack naar Strato verhuisd.
Zover had ik nog niet gelezen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 17-06 00:41
ComTech schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:28:
"Beveilig alle soorten bestanden met end-to-end encryptie en bewaar ze in een private cloud. "
Wel leuk dat ze een private cloud bij je komen installeren en dat je niet afhankelijk bent van een public cloud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

marteltor schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:56:
[...]

"Beveilig alle soorten bestanden met end-to-end encryptie en bewaar ze in een private cloud. "
Wel leuk dat ze een private cloud bij je komen installeren en dat je niet afhankelijk bent van een public cloud ;)
Heel irritant. Ik hoop niet dat het populair wordt om de term “private cloud” zo te gebruiken want dat gaat een boel verwarring geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audia4tdii
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-06 19:12
Iemand ervaring met Prism Drive?

Wel een leuke deal bij Stacksocial https://stacksocial.com/s...ifetime-subscription-2-tb

edit: net even trustpilot bekeken maar ver bij weg blijven lijkt mij.

[ Voor 18% gewijzigd door audia4tdii op 02-07-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Sefyu schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:53:
Interessant leesvoer voor dit topic: https://arstechnica.com/i...ervices-worth-your-money/

Er zijn niet veel diensten getest, maar desalniettemin een goede write-up. iDrive komt als beste uit de bus.
Laat het nu juist een van de mindere zijn. Vreemd dat het een provider als Backblaze een lagere waardering geeft.

Maar goed, neem een proef op de som. Volgens mij zijn ze beiden gratis te gebruiken voor een beperkte periode. Maak eens een backup van 1TB en haal de data terug. Kijk eens hoe lang het duurt. Neem voor Backblaze een account in Frankfurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Ynnoz op 04-07-2023 01:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
ThinkPad schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 14:40:
Ik zoek eigenlijk een wat meer privacy vriendelijk alternatief voor Dropbox.
[...]
Een gratis Koofr accountje (10GB) aangemaakt en deze lijkt wel geschikt te zijn voor mijn/ons doeleinde. De meesten in dit topic gebruiken Koofr met >100GB opslag, maar ik heb eigenlijk maar weinig nodig, gaat mij meer om een veilige/handige plek in de cloud te hebben waar we belangrijke documenten (contracten, hypotheek, ingescande kassabonnen e.d.) neer kunnen zetten. Bulkdata zoals foto's staan op de NAS en een tweede offsite NAS.

Ik kom dus van Dropbox en zocht i.i.g. de volgend features:
- Bedrijf in de EU i.v.m. AVG/GDPR
- Versiebeheer om een corrupt/cryptolockered bestand (zoals verslag in Word bijv.) te kunnen herstellen
- App voor Windows en iOS
- 2FA
- Mogelijkheid om een map te delen met andere gebruiker (zodat we beiden bij de financiën kunnen)
Koofr voldoet aan bovenstaande punten :)

Ik wil nog even kijken naar de Vault mogelijkheid, daarmee heb je client-side encryption. Dat zou ideaal zijn voor onze financiën en dat soort data. Net even getest, je kan de Vault alleen via de webinterface gebruiken (of zoals ze aangeven in de docs, via rclone commandline). Jammer dat hun eigen Windows en iOS client die mogelijkheid niet heeft. Niet heel gebruiksvriendelijk voor m'n partner dan :P

Een traceroute naar app.koofr.net komt in Duitsland bij Hetzner uit overigens, ter info.

[ Voor 40% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr
ThinkPad schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:28:
[...]

<Knip>

Ik wil nog even kijken naar de Vault mogelijkheid, daarmee heb je client-side encryption. Dat zou ideaal zijn voor onze financiën en dat soort data. Net even getest, je kan de Vault alleen via de webinterface gebruiken (of zoals ze aangeven in de docs, via rclone commandline). Jammer dat hun eigen Windows en iOS client die mogelijkheid niet heeft. Niet heel gebruiksvriendelijk voor m'n partner dan :P

Minpuntje wat ik tot nu toe heb gevonden is dat de Koofr app niet in het iOS sharing menu beschikbaar is (voor als je een bijlage in de mail bijv. rechtstreeks wil opslaan). Dat is wel jammer. Ik moet het dan eerst op iPhone opslaan, de Koofr app openen en daar uploaden.

Een traceroute naar app.koofr.net komt in Duitsland bij Hetzner uit overigens, ter info.
Je kunt even kijken of je via de Koofr subreddit
https://www.reddit.com/r/koofrnet/
wat kan vragen, mijn ervaring is dat ze redelijk snel en adequaat reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Heb nog even gezocht en in hun knowledgebase gevonden dat Vault echt alleen via browser of rclone kan.
Het naar Koofr opslaan in iOS blijkt er wel degelijk in te zitten, ik keek niet goed denk ik. Een PDF uit een mail via het 'deel' icoontje naar Koofr sturen ging net prima.

Verder heb ik op m'n PC in de client bij 'Syncs' de default verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Hij stond standaard gelinkt aan een map 'My desktop sync' maar dat vond ik onduidelijk. Ik heb hem nu lokaal aan C:\Users\username\Koofr gelinkt en aan de cloudkant aan de root. Zo werkt het met Dropbox ook en vind ik logischer werken, anders moet je op de telefoon een file telkens specifiek in de map 'My desktop sync' zetten om hem op de PC te kunnen zien.

Lijkt allemaal goed in orde. Nog even wat meer testen e.d. en dan ga ik data van Dropbox overzetten en het account daar sluiten denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2023 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Data overgezet en account bij Dropbox inmiddels gesloten. Koofr lijkt prima te functioneren.

Enige bijzondere is dat ik bij het koppelen van een tweede computer 'Permission denied' foutmeldingen kreeg op bepaalde files en deze op het tweede systeem dan ook niet werden binnengehaald. Bij navraag bij de support blijkt dit te komen omdat het files zijn die geblokkeerd worden omdat ze verdacht zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmaQ94YaJpBWHHXvsQuWcCxDbRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/myLHWDlL8G76F7UR2yyr9eLk.png?f=fotoalbum_large

Die bestanden gaven op Dropbox geen issues, sowieso heb ik dergelijke issues op Dropbox nooit gehad. Foutmelding had wel wat duidelijker gemogen, ik zat zelf eerst in de hoek van NTFS-permissions o.i.d. te zoeken.

Verder heb ik de sync nog aangepast. De standaard sync in de Windows-client maakt een map aan 'My desktop sync'. Maar als je dan via je telefoon een file naar Koofr zet moet hij in die specifieke map geüpload worden om het ook op je PC te kunnen zien. Ik heb die sync eruit gehaald in de Windows-client en een nieuwe sync erin gezet die naar de root van Koofr verwijst. Dan werkt het weer precies zoals ik met Dropbox ook had, de map \Koofr online is dan gelijk aan de map \Koofr op je device.

[ Voor 55% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2023 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brosa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik kom hier als totale leek even met de deur in huis vallen hoor... Korte versie: welke cloud backup-aanbieder past bij mij?

Ik heb een aantal maanden van dit topic doorgeploegd en het is me wel duidelijk geworden dat het heel erg afhangt van je behoeftes welke aanbieder een goede match is. Mijn 'eisen' zijn (denk ik) veel simpeler dan die van de meeste hier:
  • Ik wil m'n persoonlijke data opslaan (>1TB) in de cloud zodat als m'n huis afbrandt of er een inbraak is dat ik alles nog heb
  • Ik zou dat het liefst doen bij een AVG-compliant/Europese partij
  • Automatische sync is voor mij niet super belangrijk, ik zit al in een manuele back-up routine waar dit prima bij zou passen
  • Het gaat om 1 laptop en een paar losse harde schijven, en zou dus chill zijn als het uploaden/syncen van data wel een beetje flexibel is
Het gaat dus echt om een last-ditch-hufter-proof-basic-af oplossing waar ik gewoon al m'n zooi kwijt kan en er niet meer echt over na hoef te denken. Ik heb zitten kijken naar Strato, TransIP, Nordlocker en pCloud, maar heel eerlijk, ik zie de verschillen niet zo.

Any advice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
ThinkPad schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:
Data overgezet en account bij Dropbox inmiddels gesloten. Koofr lijkt prima te functioneren.

Enige bijzondere is dat ik bij het koppelen van een tweede computer 'Permission denied' foutmeldingen kreeg op bepaalde files en deze op het tweede systeem dan ook niet werden binnengehaald. Bij navraag bij de support blijkt dit te komen omdat het files zijn die geblokkeerd worden omdat ze verdacht zijn.
<knip>
Dat had ik ook maar dan is soms Windows Defender de oorzaak misschien? Die vind sommige nirsoft tools 'verdacht' bij mij. Dus het kan het ene antivirus tov het andere antivirus zijn, en dat de heuristiek anders werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Dezelfde files waren in Dropbox ook al aanwezig, aan de PC kant is niets gewijzigd behalve de omzetting van Dropbox>Koofr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
brosa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:02:
Ik kom hier als totale leek even met de deur in huis vallen hoor... Korte versie: welke cloud backup-aanbieder past bij mij?
<KNIP>
Any advice?
Is het in jouw situatie niet handiger een grote externe schijf bij een vriend neer te leggen en die via FreeFileSync of zo te syncen eens per week?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 17:48
brosa schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:02:

Ik heb een aantal maanden van dit topic doorgeploegd en het is me wel duidelijk geworden dat het heel erg afhangt van je behoeftes welke aanbieder een goede match is. Mijn 'eisen' zijn (denk ik) veel simpeler dan die van de meeste hier:
  • Ik wil m'n persoonlijke data opslaan (>1TB) in de cloud zodat als m'n huis afbrandt of er een inbraak is dat ik alles nog heb
  • Ik zou dat het liefst doen bij een AVG-compliant/Europese partij
  • Automatische sync is voor mij niet super belangrijk, ik zit al in een manuele back-up routine waar dit prima bij zou passen
  • Het gaat om 1 laptop en een paar losse harde schijven, en zou dus chill zijn als het uploaden/syncen van data wel een beetje flexibel is
Het gaat dus echt om een last-ditch-hufter-proof-basic-af oplossing waar ik gewoon al m'n zooi kwijt kan en er niet meer echt over na hoef te denken. Ik heb zitten kijken naar Strato, TransIP, Nordlocker en pCloud, maar heel eerlijk, ik zie de verschillen niet zo.

Any advice?
Tja, ik kan alleen maar over mijn oplossing spreken.
Ik gebruik Pcloud dat in Zwitserland gevestigd is en volledig aan de EU GPDR voldoet en nog een stapje hoger omdat de Zwitserse wetten nog een beetje strenger zijn.
Verder bieden ze naast de "normale" data opslag óók nog een separate tegen meerprijs "Zero-Knowledge" encryptie aan met volledige cliënt-side encryptie waarbij de encryptie sleutel altijd alleen bij de gebruiker bekend is. Enige nadeel is dat als je die niet meer weet of helemaal vergeten hebt je pech hebt en je nooit meer bij je bestanden kunt.
Ik heb daar al jaren een 2TB account mét encryptie.
Pcloud maakt op jouw pc/laptop een aparte virtual drive aan waarop alle bestanden staan die geupload zijn, zowel niet encrypted als encrypted.
Dat geeft je de mogelijkheid om bijvoorbeeld zoals bij mij Goodsync te gebruiken die jouw data die ergens anders op je pc/laptop staat te syncen met je Pcloud drive.
Werkt voor mij perfect maar dat hoeft dan weer niet voor jou te zijn en zoals je zelf zegt er zijn meerdere aanbieders. Voor mij was de veiligheid van de data leidend dus geen data uitwisseling met de VS of Five Eyes en de eenvoudigheid ervan.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-06 15:17
ThinkPad schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:05:

[Afbeelding]

Die bestanden gaven op Dropbox geen issues, sowieso heb ik dergelijke issues op Dropbox nooit gehad. Foutmelding had wel wat duidelijker gemogen, ik zat zelf eerst in de hoek van NTFS-permissions o.i.d. te zoeken.
Ik vind dit wel erg verontrustend eigenlijk. Koofr oppert steevast dat files louter en alleen worden gescand als ze worden gedeeld via publieke links (of misschien ook met andere Koofr-accounts, dat zou ik moeten opzoeken). Maar in jouw geval lijkt dat niet aan de orde en dan nóg wordt je de toegang tot die bestanden ontzegd? Zou je misschien eens om een completer antwoord willen vragen, want dit lijkt zo direct in te gaan tegen hun policy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
guillaume schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:46:
[...]

Ik vind dit wel erg verontrustend eigenlijk. Koofr oppert steevast dat files louter en alleen worden gescand als ze worden gedeeld via publieke links (of misschien ook met andere Koofr-accounts, dat zou ik moeten opzoeken). Maar in jouw geval lijkt dat niet aan de orde en dan nóg wordt je de toegang tot die bestanden ontzegd? Zou je misschien eens om een completer antwoord willen vragen, want dit lijkt zo direct in te gaan tegen hun policy.
Goed, en terecht, punt :Y

Ze gaven 2 jaar terug hier aan dat ze je files niet scannen e.d. Maar in hun privacy policy is hier niks over terug te vinden. Ook in hun Terms of service wordt het niet benoemd. Mogelijk dat ze dit hebben aangepast de afgelopen jaren...

Ik heb het ze nog maar even nagevraagd op Reddit. Ben benieuwd of ze er op reageren.

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
Nou als ik de reddit thread bekijk van je melding, dan zeggen ze dat ze alleen bij de gratis accounts een automatische scan hebben op 'malicous' files, en dat zou ik kunnen billijken omdat je anders een honeypot wordt voor scammers die op die manier ellende willen verspreiden.
Free accounts have certain limitations when it comes to sharing potentially malicious files.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan nog zou dat wel in hun privacy policy mogen staan vind ik :) Heb er verder niet echt last van, maar helemaal transparant is het niet dat dit alleen op Reddit even zo tussen neus en lippen door genoemd wordt.
Vind het sowieso wat... bijzonder dat ze de usersupport via Reddit doen i.p.v. een eigen forum :P

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 12-07-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
User support via Reddit is zeer normaal geworden voor allerlei software, van FOSS tot commerciële paketten. Ook support via Discord is zo normaal als wat tegenwoordig, wat ik echt heel vervelend vind (is er totaal niet voor geschikt met allerlei discussies die door elkaar heen lopen en idioot lastig om later terug te vinden, om nog maar te zwijgen over zorgen omtrent privacy). Bottom line is dat bedrijven gewoon alles voor support lijken uit te zoeken waarbij users al een account hebben, ongeacht hoe geschikt het daadwerkelijk is.

Was je Reddit-topic inmiddels al tegengekomen ja, nice. Ik vind ook dat de onvolledigheid in de privacy policy erg dubieus is. Bovendien blijkt de eerdere statement op Reddit, waar ik aan vasthield toen ik Koofr aanschafte, dus niet volledig te kloppen.

Nu wil ik ook wel echt weten hoe 't zit:

Free -> Public link = scanned
Paid -> Public link = scanned?

Free -> Shared to Free/Paid = scanned
Paid -> Shared to Paid = NOT scanned?
Paid -> Shared to Free = scanned?

[ Voor 3% gewijzigd door guillaume op 12-07-2023 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:09
Heeft er hier al iemand ervaring met de QNAP Cloud Storage?
Prijzen zien er gunstig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:00

jurroen

Security en privacy geek

DVX73 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:12:
Heeft er hier al iemand ervaring met de QNAP Cloud Storage?
Prijzen zien er gunstig uit.
Een Storage Box van Hetzner is goedkoper. En die draait niet alles onder UID 0 _O-

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:09
jurroen schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Een Storage Box van Hetzner is goedkoper. En die draait niet alles onder UID 0 _O-
Prijs alleen is ook niet alles, maar zal hetzner onthouden.
Op eerste gezicht lijkt het een gebruiksvriendelijke en redelijk goedkope back-up optie voor QNAP gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

DVX73 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:32:
[...]

Op eerste gezicht lijkt het een gebruiksvriendelijke en redelijk goedkope back-up optie voor QNAP gebruikers.
Prijzen zijn zeker niet alles nee - Hetzner is er al tig jaar en de QNAP dienst is nog in beta. Het enige wat deze QNAP dienst nu voor zich heeft spreken is hooguit een makkelijkere installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
jurroen schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:38:
[...]

Prijzen zijn zeker niet alles nee - Hetzner is er al tig jaar en de QNAP dienst is nog in beta. Het enige wat deze QNAP dienst nu voor zich heeft spreken is hooguit een makkelijkere installatie.
Ben erg tevreden met Hetzner, price wise en met het beheer van de servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

jmdeking schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Ben erg tevreden met Hetzner, price wise en met het beheer van de servers.
Ik ook, voor backupspace. Productie-infrastructuur zou ik er zelf niet draaien, dat bij bare metal de KVM alleen 'on-demand' is en de IP-space niet de meest schone kan funest zijn daarvoor. Wel prima voor hobbymatig gebruik en niet-kritisch zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
@guillaume Ik zag dat je ook op mijn Reddit thread had gereageerd. Ik vind de reactie van Koofr support best wel vreemd :? Ze doen het overkomen alsof het common knowledge is dat bepaalde typen bestanden (welke dan?) niet geüpload kunnen/mogen worden. Op hun site is hier werkelijk NIKS over terug te vinden, integendeel zelfs, ze geven aan: "You can upload any type of file to Koofr. There are no limits.". Schijnbaar als je een betaald account hebt dan kun je wel alles uploaden. Maar ook dat onderscheid (gratis/betaald) doen ze wederom overkomen alsof je dat behoort te weten en is ook niet op hun site terug te vinden.

Het werkt verder prima nu, maar de toon van de support vind ik nogal vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume
ThinkPad schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:17:
@guillaume Ik zag dat je ook op mijn Reddit thread had gereageerd. Ik vind de reactie van Koofr support best wel vreemd :? Ze doen het overkomen alsof het common knowledge is dat bepaalde typen bestanden (welke dan?) niet geüpload kunnen/mogen worden. Op hun site is hier werkelijk NIKS over terug te vinden, integendeel zelfs, ze geven aan: "You can upload any type of file to Koofr. There are no limits.". Schijnbaar als je een betaald account hebt dan kun je wel alles uploaden. Maar ook dat onderscheid (gratis/betaald) doen ze wederom overkomen alsof je dat behoort te weten en is ook niet op hun site terug te vinden.

Het werkt verder prima nu, maar de toon van de support vind ik nogal vreemd.
Er is wel een verschil tussen het niet kunnen uploaden en het niet kunnen delen. Zoals ik het heb begrepen kon jij die bestanden wel uploaden, maar niet delen met een andere (eveneens free) account. Ik denk dat ze inmiddels wel duidelijk hebben uitgelegd dat indien je een gratis account hebt voor bepaalde bestandstypes geldt dat die niet te delen zijn (en dat een gedeelde map met zulke bestanden bij het synchroniseren dus tot een "permission denied"-fout leidt). Dan blijft er wel over:
- Wat zijn die bestandstypes?
- Waarom is de foutmelding dan zo cryptisch?
- Is een blacklist van bestandstypes nou het enige wat ze doen om malwareverspreiding via hun service tegen te gaan, of hebben ze toch een pakket draaien dat op malware scant (en welke dan, en komen er daardoor evt. samples terecht bij die partij)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvr
guillaume schreef op zondag 23 juli 2023 @ 01:47:
[...]

- Wat zijn die bestandstypes?
- Waarom is de foutmelding dan zo cryptisch?
- Is een blacklist van bestandstypes nou het enige wat ze doen om malwareverspreiding via hun service tegen te gaan, of hebben ze toch een pakket draaien dat op malware scant (en welke dan, en komen er daardoor evt. samples terecht bij die partij)?
Ik denk dat je die kwestie dan in een nieuwe post op die subreddit moet aankaarten. Op een vergelijkbare note: Toen Let's Encrypt net bestond, kreeg in een duidelijke phishing mail van niet de ING, en toen ik (in een veilige omgeving) even naar die site ging kijken werd inderdaad bewaarheid wat ik al vermoedde: Het bekende 'slotje' was aanwezig, en de doorsnee mensen waren jaren al getraind op 'als je het slotje ziet is het veilig', Dus die Let's Encrypt certificates waren een geschenk uit de hemel voor phishers. En dus is die organisatie ook gedwongen haat 'Everybody gets a certifcate' plan enigszins bij te stellen.

Of anders gezegd: de illegale en criminele lieden zijn er vaak de oorzaak van dat dit soort dingen beperkt moet worden. Maar het kan absoluut geen kwaad dit helder verwoord op tafel te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Ik heb deze vragen inmiddels eigenlijk al 2x in het topic van @ThinkPad gesteld, maar er werd de eerste keer in zeer algemene termen op gereageerd en de tweede keer nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Misschien even een nieuw topic op Reddit starten en het ze daar vragen :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 24-07-2023 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 09:55
Hallo,

Ik heb een StorageBox bij Hetzner.
Ik wil met HBS 3 van mijn QNAP NAS een backup maken naar de StorageBox.
Daar ben ik nu al een tijd mee aan het stoeien, maar krijg het niet werkend. Ik kan in HBS 3 niet browsen naar de mappen in de StorageBox. Ik heb verbinding, en alle rechten daar.
In het verleden maakte ik op dezelfde wijze backups naar de Cloud van MiHos, maar die zijn daarmee gestopt.

Ik ben er ook nog niet helemaal achter waar het probleem nu zit. Bij Hetzner? Of in HBS 3 op de QNAP. Als ik een zelfde backuptaak met ftp aanmaak dan werkt het wel. Is Rsync op de QNAP het probleem?

Heeft iemand suggesties, ideeën, oplossingen?

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:09

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Zijn er mensen met ervaring TransIP Stack die andere client op mobiel gebruiken?

Ik ben voornemens om mijn iCloud foto synchronisatie af te schalen. ik heb volgende nu volgende scenario
Smartphone < sync over internet > Stack storage 1 tb >> webdav sync naar > QNAP NAS

De sync snelheid is opzich OK qua snelheid (14down/11up) maar de default app vanuit TransIP is echt erg basic qua layout voor Foto / video app... En synct alleen als de app open hebt staan (zelfs Qsync app van QNAP heeft functie in achtergrond sync te doen)

Hebben of weten jullie een alternatief sync programma voor TransIP stack storage??

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurroen

jurroen

Security en privacy geek

Noob_Saibot schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 08:13:
Zijn er mensen met ervaring TransIP Stack die andere client op mobiel gebruiken?

Ik ben voornemens om mijn iCloud foto synchronisatie af te schalen. ik heb volgende nu volgende scenario
Smartphone < sync over internet > Stack storage 1 tb >> webdav sync naar > QNAP NAS

De sync snelheid is opzich OK qua snelheid (14down/11up) maar de default app vanuit TransIP is echt erg basic qua layout voor Foto / video app... En synct alleen als de app open hebt staan (zelfs Qsync app van QNAP heeft functie in achtergrond sync te doen)

Hebben of weten jullie een alternatief sync programma voor TransIP stack storage??
Ik denk dat het er aan ligt hoe je het gebruikt. TransIP Stack is gebaseerd op Owncloud Enterprise, je zou de Nextcloud app eens kunnen proberen. Maar ook als viewer is die wat beperkt.

Ik gebruik zelf Nextcloud (app en server) op mobiel puur vanwege de synchronisatie. Zodra ik een foto of video maak synchroniseert 'ie deze automatisch naar mijn server toe. Ik heb dat zelf in een layout van mapje > jaar > maand.

Je zou vervolgens de Photo Station (of hoe die NAS app tegenwoordig ook heet) kunnen gebruiken voor het catalogiseren. Ik geloof dat PS ook gezichtsherkenning enzo heeft, wat handig kan zijn om bepaalde fotos terug te vinden.

Last but not least: je kunt ook met behulp van een script alle fotos en videos in één ruk downloaden (en indien gewenst daarna automatisch verwijderen). Hou er rekening mee dat bepaalde functionaliteit, zoals de "favorieten" en "terugblik" widgets op je iPhone afhankelijk zijn van iCloud storage. Leuk he, die vendor lock-in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:13
Vorig jaar gebruik gemaakt van de Strato HiDrive Tweakers actie voor 1TB.
Helaas te laat met opzeggen en nu is het weer een jaar verlengt. 8)7
Ach dan laat ik mijn Synology nog maar een jaartje een backup wegschrijven naar HiDrive aangezien het prima werkt. 8)

Echter sinds vorige week mislukken de backups.
Lijkt erop dat de HiDrive app van synology alleen nog maar werkt als je een optioneel protocol (rsync) abo neemt. -O-
Wel vreemd dat het eerst wel werkte en zonder berichtgeving ik hiermee geconfronteerd wordt.
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

fonias schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:02:
Dat kan helemaal niet toch? Zou gewoon per maand opzegbaar moeten zijn?
https://www.ictrecht.nl/k...lenging-aan-banden-gelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
de Peer schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Dat kan helemaal niet toch? Zou gewoon per maand opzegbaar moeten zijn?
https://www.ictrecht.nl/k...lenging-aan-banden-gelegd
Helaas, heb het nagezocht en moet minimaal één maand van te voren worden opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:37

de Peer

under peer review

fonias schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Helaas, heb het nagezocht en moet minimaal één maand van te voren worden opgezegd.
ja, en daarna als het goed is telkens per maand opzegbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54

rvk

fonias schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:16:
[...]

Hun voorwaarden zijn niet correct volgens de wet in Nederland (als je de dienst in ieder geval afgenomen hebt als consument en niet als bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
de Peer schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:19:
[...]

ja, en daarna als het goed is telkens per maand opzegbaar.
Via de site gedaan en daar werd als eerst volgende datum een jaar aangegeven.
Ook in de voorwaarden zag ik het staan.
rvk schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:30:
[...]

Hun voorwaarden zijn niet correct volgens de wet in Nederland (als je de dienst in ieder geval afgenomen hebt als consument en niet als bedrijf).
Als consument afgenomen, na een jaar maandelijks opzegbaar is volgens mij niet altijd het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:54

rvk

De Wet van Dam geldt voor alle contracten die met consumenten worden afgesloten. De enige uitzondering hierbij is een lidmaatschap van een vereniging.
Wat indien de algemene voorwaarden geen rekening houden met de Wet Van Dam?
De Wet Van Dam gaat boven algemene voorwaarden. Wanneer een bedrijf een clausule hanteert met betrekking tot verlenging of opzegtermijnen die in strijd zijn met de algemene voorwaarden, dan is die clausule ongeldig. De consument kan dan zijn stilzwijgend verlengde contract op elk moment opzeggen, zonder opzegtermijn.
Maar goed... je mag het zelf weten of je er iets mee wilt doen.

https://factua.nl/nieuws/...den-meest-gestelde-vragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:42
fonias schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Via de site gedaan en daar werd als eerst volgende datum een jaar aangegeven.
Ook in de voorwaarden zag ik het staan.

[...]

Als consument afgenomen, na een jaar maandelijks opzegbaar is volgens mij niet altijd het geval.
Inderdaad maandelijks opzegbaar na het eerste jaar. Ik was ook nét te laat met opzeggen na het eerste jaar, waardoor ik er een maand aan vast moest knopen. Direct opgezegd, maar Strato was het er niet mee eens en vond dat ik een nieuw jaarcontract had.

Uiteraard volkomen onterecht. Hun eigen voorwaarden meldden (op dat moment nog) duidelijk dat ik na het eerste jaar een maandelijks opzegbaar contract had.
Ontving uiteindelijk een aanmaning van Intrum. Gesprek met hun aangegaan en na een paar maanden heeft Intrum het dossier afgesloten.

Strato is gewoon een uiterst onsympathiek bedrijf. Mijn ervaring lijkt niet op zichzelf te staan, er waren destijds meerdere Tweakers met dezelfde ervaring.
Ik zou aanraden met een grote boog om Strato heen te lopen. Er zijn genoeg fatsoenlijke alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:35

R.G

Dames & Heren,

Wat is de way to go om:

40tb te kunnen backuppen naar de cloud? _/-\o_

En wat zou dat gaan kosten? :*)

Huidig:
Google workspace gebruikte ik voor 32-40tb, maar dat is nu geen optie meer is teruggeschroeft naar max 25tb.

Backblaze vond ik ook, maar die werken niet met nassen en alleen hun eigen software wordt geaccepteerd die alleen naar je interne schijven kijkt op een pc ( personal sub)

Amazon, Microsoft oplossingen worden te prijzig voor 40tb.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:53
R.G schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:49:
Dames & Heren,

Wat is de way to go om:

40tb te kunnen backuppen naar de cloud? _/-\o_

En wat zou dat gaan kosten? :*)

Huidig:
Google workspace gebruikte ik voor 32-40tb, maar dat is nu geen optie meer is teruggeschroeft naar max 25tb.

Backblaze vond ik ook, maar die werken niet met nassen en alleen hun eigen software wordt geaccepteerd die alleen naar je interne schijven kijkt op een pc ( personal sub)

Amazon, Microsoft oplossingen worden te prijzig voor 40tb.. 8)7
Ik denk niet dat er een kosteneffectieve oplossing is.

Backblaze B2 is 0,005 dollar per GB per maand dus dan zit je zo op 200 per maand. Of dat duur is, tja, wat is de waarde van de data.

Amazon Glacier S3 storage maar restoren is heel duur dus meer als een soort last resort geschikt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

R.G schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:49:
Ik weet niet welke NAS je gebruikt, maar ik backup mijn Synology met Hyper Backup naar Backblaze B2.

Maar goed, 40TB backuppen gaat hoe dan ook wel geld kosten. Het wordt, voor privegebruik, dan interessant om een tweede NAS bij familie neer te zetten en het daarheen te syncen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
fonias schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:02:
Ach dan laat ik mijn Synology nog maar een jaartje een backup wegschrijven naar HiDrive aangezien het prima werkt. 8)

Echter sinds vorige week mislukken de backups.
Lijkt erop dat de HiDrive app van synology alleen nog maar werkt als je een optioneel protocol (rsync) abo neemt. -O-
Wel vreemd dat het eerst wel werkte en zonder berichtgeving ik hiermee geconfronteerd wordt.
Iemand dezelfde ervaring?
Even bellen en je kunt het gewoon opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen, zojuist zelf ook gedaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Gynnad
Mijn HiDrive abbo is afgelopen (via Tweakers destijds) en wil nu eigenlijk weer een nieuwe abbo afsluiten m.b.v. een actie (1TB is meer dan genoeg) - nu zie ik dat de Tweakers actie niet meer werkt van 1 euro per maand voor 12 maanden.

Nu kom ik in dit topic twee andere acties tegen:
- 1 euro/maand voor 12 maanden, echter betwijfel ik of je met Hyperbackup op de Synology een backup naar deze HiDrive kunt sturen omdat niet alle protocollen ondersteund lijken te worden? https://www.strato.nl/hcc/
- 33 euro voor een jaar, deze ondersteund wel alle protocollen: https://www.strato.nl/ct/

Als echte Nederlander wil ik natuurlijk veel voor weinig, dus vraag mij af of de actie van /hcc/ voldoende is voor een backup vanaf de Synology NAS of dat ik toch even verder moet zoeken (heeft iemand dan suggesties?)

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En in kader van veel voor weinig: binnenkort weer Black Friday, en dan kun je voor OneDrive / Office365 weer de aanbieding kopen (amazon.de, meestal boxed): Family 1 year, voor waarschijnlijk tussen de 40-55 euro voor 6 accounts met elk 1TB.
De Onedrive kun je aanspreken vanaf meerdere backup tools, waaronder ook Duplicati via de OneDrive connector en een application-o-auth token.

Tot nog toe tevreden daarover, en bovendien is de aanbieding te stacken: 5x een boxed jaar licentie krijg je dus 5 serials die je op 1 abonnement kunt gooien en daarmee 5 jaar vooruit kunt.
Met duplicati kun je overigens prima je backup die kant op sturen, is toch encrypted / block-incremental.

[ Voor 8% gewijzigd door Get!em op 28-09-2023 15:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 14:20
Na meerdere jaren gebruik te hebben gemaakt van Strato Hidrive acties, denk ik dat ik dit jaar overstap naar Hetzner. € 3.81 per maand voor 1 TB met heel veel protocollen en dan hoef ik niet jaarlijks meer alles te downloaden/uploaden. Bij Hetzner heb je ook geen minimale contractperiode dus als er wat interessanters langs komt, kan ik het direct opzeggen.
Synology Hyper Backup kan daar ook: https://community.hetzner...hyperbackup-to-storagebox

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdeking
Mr_Blobby schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:12:
Na meerdere jaren gebruik te hebben gemaakt van Strato Hidrive acties, denk ik dat ik dit jaar overstap naar Hetzner. € 3.81 per maand voor 1 TB met heel veel protocollen en dan hoef ik niet jaarlijks meer alles te downloaden/uploaden. Bij Hetzner heb je ook geen minimale contractperiode dus als er wat interessanters langs komt, kan ik het direct opzeggen.
Synology Hyper Backup kan daar ook: https://community.hetzner...hyperbackup-to-storagebox
Goede keuze, ik zit zelf ook bij hetzner en erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:43
Ik heb net m'n tweakers actie abo bij strato opgezegd. Die eindigt eind november. Nu lijkt me obv dit topic hetzner een mooi alternatief voor een 1 tb account (heb minimaal 500 gb nodig), en het aanmaken van extra users lijkt me handig om de kosten/storage met familie te delen.
Kan trouwens niet vinden wat strato met de data doet na afloop. Is het handig dit zelf te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Bulldock schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 14:00:
[...]
Kan trouwens niet vinden wat strato met de data doet na afloop. Is het handig dit zelf te verwijderen ?
Die heb je er als het goed is sowieso encrypted staan toch ;) ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
@ThinkPad Euh, nee dat niet. Nooit in verdiept. M'n 215j is nu soms al zo traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
FWIW: Ooit eens een gratis Sync.com accountje aangemaakt. Kreeg onlangs een nieuwsbrief van ze en dacht toen: "Oja, dat account moest ik nog verwijderen".

Ik kwam er alleen niet meer in omdat ik het device waar de 2FA op stond niet meer heb. Mailtje gestuurd en ze konden de 2FA omzetten naar 2FA code via de mail verkrijgen. Zelfde mailadres als waarvandaan ik mailde dat ik er niet in kon.

Opzich klantgericht dat ze mij konden helpen (heb het account nu kunnen opheffen), maar security technisch wel een dingetje, want met een gekaapt mailaccount omzeil je zo dus vrij eenvoudig de 2FA op iemand z'n Sync.com account... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
ThinkPad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:17:
FWIW: Ooit eens een gratis Sync.com accountje aangemaakt. Kreeg onlangs een nieuwsbrief van ze en dacht toen: "Oja, dat account moest ik nog verwijderen".

Ik kwam er alleen niet meer in omdat ik het device waar de 2FA op stond niet meer heb. Mailtje gestuurd en ze konden de 2FA omzetten naar 2FA code via de mail verkrijgen. Zelfde mailadres als waarvandaan ik mailde dat ik er niet in kon.

Opzich klantgericht dat ze mij konden helpen (heb het account nu kunnen opheffen), maar security technisch wel een dingetje, want met een gekaapt mailaccount omzeil je zo dus vrij eenvoudig de 2FA op iemand z'n Sync.com account... :X
Misschien hadden ze dit ook niet gedaan indien ze nog recente activiteit op dat account hadden gezien en/of als je het account niet wilde opheffen, maar juist weer wilde gaan gebruiken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:46
Bij mij is de goedkope deal bij Strato-Hidrive (1 euro voor 12 maanden) afgelopen per 27-11, gelukkig op tijd opgezegd.
Ik heb een beetje genoeg van de jaarlijkse speurtocht naar een goedkope aanbieder, dus als vervanging toch maar eens een lifetime deal bij Koofr afgesloten.
Of zoals Koofr het zelf noemt: Plan XXL, 1 TB, Valid until the end of time.
In totaal kost dit $168,21.
Afgesloten via https://www.stacksocial.c...lifetime-subscription-1tb
en extra 20 dollar korting met coupon-code KOOFR.

[ Voor 9% gewijzigd door gerritjan op 26-10-2023 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Get!em schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:19:
En in kader van veel voor weinig: binnenkort weer Black Friday, en dan kun je voor OneDrive / Office365 weer de aanbieding kopen (amazon.de, meestal boxed): Family 1 year, voor waarschijnlijk tussen de 40-55 euro voor 6 accounts met elk 1TB.
De Onedrive kun je aanspreken vanaf meerdere backup tools, waaronder ook Duplicati via de OneDrive connector en een application-o-auth token.

Tot nog toe tevreden daarover, en bovendien is de aanbieding te stacken: 5x een boxed jaar licentie krijg je dus 5 serials die je op 1 abonnement kunt gooien en daarmee 5 jaar vooruit kunt.
Met duplicati kun je overigens prima je backup die kant op sturen, is toch encrypted / block-incremental.
Dat "stacken" wist ik niet dat dat mogelijk is.

Je kunt dus een aantal aanbiedingen aanschaffen, en dan? Wat moet je dan doen binnen je O365 (Family) account?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 09:57
Mars Warrior schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:17:
[...]
Je kunt dus een aantal aanbiedingen aanschaffen, en dan? Wat moet je dan doen binnen je O365 (Family) account?
Je gaat naar 'Microsoft 365 Family beheren - services en abonnementen'. Daar kun je bij 'Abonnementen beheren' klikken op 'Een code of vooruitbetaalde kaart inwisselen'. En dat kan dus tot een duur van 5 jaar vooruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:33

Mars Warrior

Earth, the final frontier

wout schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:26:
[...]
Je gaat naar 'Microsoft 365 Family beheren - services en abonnementen'. Daar kun je bij 'Abonnementen beheren' klikken op 'Een code of vooruitbetaalde kaart inwisselen'. En dat kan dus tot een duur van 5 jaar vooruit...
Wow. Dat scheelt dan ongeveer de helft van het abbo prijs!

Mijn dank!

Ik zie overigens op Amazon.de dat:
  • Een 12 maanden licentie €71,99 is voor M365 Family (€6,-- / maand)
  • Een 12+3 maanden licentie €74,99 is (€5,-- / maand)
  • En een 27 maanden licentie €144,99 is (€5,37 / maand)
Als dat naar €50 gaat dan zit je op de helft van de standaard Microsoft prijs van €99.

[ Voor 31% gewijzigd door Mars Warrior op 27-10-2023 15:55 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocr
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-10-2023
Hello,

Ik ben nieuw hier.
Inmiddels gebruik ik al bijna 2 jaar de diensten van Google.
Daarmee heb ik het over een Google One abonnement met 100GB opslag.
Bij Google krijg je er dan automatisch een VPN dienst bij, evenals tal van foto editing opties in de foto app van Google.
Elke foto die ik maak met mijn telefoon wordt automatisch geüpload naar Google Drive.
Daarnaast maak ik gebruik van de Google Drive op mijn Windows 11 laptop, waarbij de Google drive als extra schijf zichtbaar is in de verkenner.

Ook gebruik ik op mijn telefoon de app "Cloudbeats".
Met die app kan ik mijn muziek die ook op mijn Google Drive staan afspelen.

Nu ben ik aan het kijken naar de afwegingen om over te stappen.
Er moet namelijk wat extra opslag ruimte bij komen.

Mijn vraag is of jullie wellicht weten of er een optie is binnen HiDrive van Strato waarbij je (net als bij Google) kunt kiezen om de foto's in mindere kwaliteit te uploaden?
Die feature gebruik ik bij Google ook waardoor ik superveel opslagruimte bespaar.

En of er iemand is die ervaring heeft met de HiDrive in combinatie met de App "Cloudbeats" op de telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 18-06 12:03
cocr schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:27:
Hello,

Ik ben nieuw hier.
Inmiddels gebruik ik al bijna 2 jaar de diensten van Google.
Daarmee heb ik het over een Google One abonnement met 100GB opslag.
Bij Google krijg je er dan automatisch een VPN dienst bij, evenals tal van foto editing opties in de foto app van Google.
Elke foto die ik maak met mijn telefoon wordt automatisch geüpload naar Google Drive.
Daarnaast maak ik gebruik van de Google Drive op mijn Windows 11 laptop, waarbij de Google drive als extra schijf zichtbaar is in de verkenner.

Ook gebruik ik op mijn telefoon de app "Cloudbeats".
Met die app kan ik mijn muziek die ook op mijn Google Drive staan afspelen.

Nu ben ik aan het kijken naar de afwegingen om over te stappen.
Er moet namelijk wat extra opslag ruimte bij komen.

Mijn vraag is of jullie wellicht weten of er een optie is binnen HiDrive van Strato waarbij je (net als bij Google) kunt kiezen om de foto's in mindere kwaliteit te uploaden?
Die feature gebruik ik bij Google ook waardoor ik superveel opslagruimte bespaar.

En of er iemand is die ervaring heeft met de HiDrive in combinatie met de App "Cloudbeats" op de telefoon?
Ik zou sowieso adviseren per direct je synchronisatie dienst (wat jij doet is niet echt backuppen) los te koppelen zodat daar geen auteursrechtelijk materiaal meer staat. Grote kans dat ze dit ooit gaan scannen en dan wordt je account afgesloten en kan je nergens meer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
cocr schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:27:
Hello,

Ik ben nieuw hier.

<Knip>
Ik heb alles op Koofr, waar -nog steeds- voor 1TB levenslang op StackSocial een deal voor is https://www.stacksocial.c...lifetime-subscription-1tb
(U$ 160 komt nog 21% BTW overheen extra)
Ik heb dat nu 3 jaar dus de prijs per jaar begint nu heel gunstig te worden ....
Koofr heeft ook een App die analoog aan de google drive werkt, maar je kunt ook andere syncs instellen die gewoon een lokale map synchroniseren met een cloud map. Wat dat cloudbeats betreft, ik denk dat @GrooV zeker een punt heeft als het om copyrighted materiaal en Google gaat. Sowieso zijn providers uit de VS gehouden aan andere regels dan die uit de EU, en gaat de copyright wet vaak boven de privacy (waarbij dat in de EU in het algemeen andersom is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 17:20
simonj schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:00:
krijg vaak deze melding.

One or more errors occurred. (Connection reset by peer (Connection reset by peer) (One or more errors occurred. (Connection reset by peer)))

webdav pcloud
Ik zal me zelf even quoten, maar na een tijd goed te hebben gewerkt krijg ik deze melding weer terug helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Mr_Blobby schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:12:
Inderdaad heel voordelig. Maar weinig ondersteuning als je ergens tegenaan loopt. Ik ben nu al maanden aan het worstelen met de backup via rsync (HBS 3) op mijn QNAP. Dat krijg ik maar niet werkend. Geen hulp van Hetzner😔
Inmiddels ben ik er denk ik achter dat Hetzner niet het probleem is, maar QNAP. Daar krijg ik echter ook weinig hulp van en zij verwijzen naar Hetzner.....
Iedereen wijst naar een ander, en ik krijg iets dat op Synology in combinatie met Hetzner wel werkt maar niet opgelost. Overstappen op Synology, een een goedkoop antwoord maar een dure oplossing 🤔

Misschien zijn er nog meer Hetzner gebruikers met een QNAP en heeft er iemand een oplossing.

Naar opsla ergens anders verhuizen is ook nog een mogelijkheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
DVX73 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:32:
[...]

.....maar niet als QNAP HBS3 met rsync wilt gebruiken...😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
gerritjan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:28:

Of zoals Koofr het zelf noemt: Plan XXL, 1 TB, Valid until the end of time.
In totaal kost dit $168,21.
Afgesloten via https://www.stacksocial.c...lifetime-subscription-1tb
en extra 20 dollar korting met coupon-code KOOFR.
Ik zie nu een prijs van 159 en er 40 dollar er af met de code. Incl btw is dan 144 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Bulldock schreef op zondag 19 november 2023 @ 14:52:
[...]

Ik zie nu een prijs van 159 en er 40 dollar er af met de code. Incl btw is dan 144 dollar
Als je US als land kiest wordt er geen BTW berekend. Heb ik ergens gelezen, helaas voor mij te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
gerritjan schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:37:
[...]

Als je US als land kiest wordt er geen BTW berekend. Heb ik ergens gelezen, helaas voor mij te laat.
Die vlieger ging bij mij althans nu niet meer op: Met CC weten ze het land, en switchen naar paypal werkte de vorige keer ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Het is een mooie deal (bij Koofr), maar lifetime is toch altijd een wat vreemde manier van verkopen. Staat er ergens hoe lang ze die service minimaal in de lucht gaan houden? Lifetime zal het iig niet zijn, gezien het voor hen niet interessant is om dit 50 jaar draaiende te houden.

Hoe kijken jullie daar tegenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Laatst online: 18-06 12:03
Backblaze rekent $6/TB/maand dus na 27 maanden ben je goedkoper uit dan BB, dus verwacht je dat de lifetime deal het langer vol houdt dan 27 maanden is het een goede deal, anders niet.

Verder is het een bedrijf uit Slovenie met 6 mensen in dienst volgens LinkedIn, ik zou er geen 160 euro heen brengen.

Land op US zetten om BTW te ontduiken zou ik overigens niet doen want op die manier kan je je account natuurlijk kwijt raken en dan is het hele voordeel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Gynnad schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:08:
Het is een mooie deal (bij Koofr), maar lifetime is toch altijd een wat vreemde manier van verkopen. Staat er ergens hoe lang ze die service minimaal in de lucht gaan houden? Lifetime zal het iig niet zijn, gezien het voor hen niet interessant is om dit 50 jaar draaiende te houden.

Bij Koofr staat dit bij mijn Plan XXL : "Valid until the end of time" 8)
Normale prijs is 10 euro/maand.
Wat mij betreft is het een inschatting. Bij Transip betaal je voor 1 TB ruim 7 euro/mnd.
Als Koofr en ik het nog een jaar of twee volhouden ben ik daar dus goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vaak is het een gok voor die bedrijven. Ze zijn op groei gericht. Groeien ze snel dan stoppen ze met het verkopen van die lifetime abonnementen en kunnen ze de kosten van die accounts best dragen dankzij de aanwas van nieuwe klanten. Groeien ze niet snel genoeg dan gaat het bedrijf gewoon failliet en zijn ze van het probleem af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaume

Zie
guillaume in "Het Online Backup Topic"
en
ronaldvr in "Het Online Backup Topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:12
Ben ook maar overgestapt naar Koofr (kom van Hidrive). Aangemeld als Amerikaan ($129.57)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:09
Nougat schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:45:
Ben ook maar overgestapt naar Koofr (kom van Hidrive). Aangemeld als Amerikaan ($129.57)
Nog steeds “lifetime”? Ik heb het nu bijna 3 jaar (voor destijds 90 euro op black Friday). Eigenlijk nooit storingen gehad met de dagelijkse upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik krijg hem niet onder de 160 euro meer, ondanks dat er 119 staat.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10-06 17:19
sverzijl schreef op zondag 26 november 2023 @ 19:45:
[...]

Nog steeds “lifetime”? Ik heb het nu bijna 3 jaar (voor destijds 90 euro op black Friday). Eigenlijk nooit storingen gehad met de dagelijkse upload.
Nog steeds lifetime inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 22:09

Ik heb in 2020 het gokje genomen. Voor 1 jaar was 90 euro voor 1Tb wellicht wat aan de dure kant, maar inmiddels gebruik ik het alweer 3 jaar. Als ze nu om zouden vallen is het jammer, maar in ieder geval geen miskoop meer geweest.

• Loyal Chip
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-06 13:44
ronaldvr schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:53:
[...]

Ik heb alles op Koofr, waar -nog steeds- voor 1TB levenslang op StackSocial een deal voor is https://www.stacksocial.c...lifetime-subscription-1tb
(U$ 160 komt nog 21% BTW overheen extra)
Ik heb dat nu 3 jaar dus de prijs per jaar begint nu heel gunstig te worden ....
Koofr heeft ook een App die analoog aan de google drive werkt, maar je kunt ook andere syncs instellen die gewoon een lokale map synchroniseren met een cloud map. Wat dat cloudbeats betreft, ik denk dat @GrooV zeker een punt heeft als het om copyrighted materiaal en Google gaat. Sowieso zijn providers uit de VS gehouden aan andere regels dan die uit de EU, en gaat de copyright wet vaak boven de privacy (waarbij dat in de EU in het algemeen andersom is).
Is het mogelijk deze aanbieding meerdere malen te gebruiken? Voor 2TB is het er makkelijk uit na 4 jaar.

• Broeky
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 10:23
Loyal Chip schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:18:
[...]

Is het mogelijk deze aanbieding meerdere malen te gebruiken? Voor 2TB is het er makkelijk uit na 4 jaar.
Coupon codes can't be stacked or combined with any other offers

Met de code KOOFR is het nu trouwens $119.97

• gerritjan
[...]

Ik kan bij mijn 1TB lifetime wel upgraden naar 2,5 TB. Daar staat $361,79 bij. Geen idee of je dan het bedrag van 1TB lifetime terugkrijgt.

• Loyal Chip
Broeky schreef op donderdag 30 november 2023 @ 14:08:
[...]

Coupon codes can't be stacked or combined with any other offers

Met de code KOOFR is het nu trouwens $119.97
Dan lees ik de pagina tweemaal door en heb nog een aantal zoek termen gebruikt en dan als nog moet iemand het je aan komen wijzen |:(
Thanks O+
en met die code... Dan heb ik het binnen 1,5 jaar terug verdiend met wat ik nu heb. Ik denk dat ik mijn data maar even moet gaan splitsen wat belangrijk is en wat minder belangrijk is.
gerritjan schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:15:
[...]

Ik kan bij mijn 1TB lifetime wel upgraden naar 2,5 TB. Daar staat $361,79 bij. Geen idee of je dan het bedrag van 1TB lifetime terugkrijgt.
Dat is dan vast geen eenmalig bedrag. Als dat ook voor die 2,5tb een lifetime deal is dan kan ik hem altijd nog upgraden.
Eerst maar eens proberen met die code ;)

• gerritjan
Loyal Chip schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:51:
Dat is dan vast geen eenmalig bedrag. Als dat ook voor die 2,5tb een lifetime deal is dan kan ik hem altijd nog upgraden.
Eerst maar eens proberen met die code ;)
Screenshotje dan maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNrn8SK1cfXNGThw2yNj9k4ACgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uz8f88VpHRAm4SpcAvZM6DYP.jpg?f=fotoalbum_large

• guillaume
[...]

https://libreddit.bus-hit...me_lifetime_stack_option/
(ofwel https://reddit.com/r/koof...me_lifetime_stack_option/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loyal Chip
Ik ben over naar koofr. Ga vanmiddag kijken hoe ik mijn backup kan plaatsen hierop. Volgens mij is het niet heel moeilijk met hyper backup van Synology.
Ik twijfel nog om hem dan maar meteen de upgrade naar 2,5TB te doen. Ik vind dat wel een groot bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Loyal Chip schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 07:32:
Ik ben over naar koofr. Ga vanmiddag kijken hoe ik mijn backup kan plaatsen hierop. Volgens mij is het niet heel moeilijk met hyper backup van Synology.
Ik twijfel nog om hem dan maar meteen de upgrade naar 2,5TB te doen. Ik vind dat wel een groot bedrag.
Is het mogelijk een (beveiligde) backup vanaf Synology te doen?
Wil graag een externe mogelijkheid voor backup maar dan wel beveiligd en geen losse bestanden.
Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste