Het Online Backup Topic

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:27
Hier net een maand of anderhalf geleden overgestapt van Amazon S3 naar Backblaze B2 - en die overstap ging eigenlijk vrijwel vlekkeloos en de backups (wekelijks volledig, dagelijks incrementeel) lopen probleemloos. M'n Linux backupscript (gebaseerd op Duplicity) kon ik met wat kleine aanpassingen gewoon gebruiken.

Vooralsnog ben ik er zeer tevreden over. Belangrijkste voordeel vind ik dat het goedkoper is en de kosten inzichtelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

2Dutch schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:59:

Eigenlijk zijn documenten en foto's t enige wat me boeit, verder: herinstalleren kost minder tijd dan restoren ;)
Precies, dus mijn backup is ook voornamelijk foto en video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Get!em schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 12:36:
Update over IDrive backup:

Backup nu voor 61% klaar, 1TB gebackupped, nog 600GB te gaan.. Aantal TB opslag nu in gebruik 4,4TB. We zijn nu 263uur onderweg. Estimated time left blijft nog steeds steken op 23 tot 24uur.

Gek genoeg is de totale hoeveelheid te backuppen data maar 1.5TB, zoals genoemd. Alleen al in deze backup overdrijft hij dus met 100GB. Maar gekeken naar de in gebruik zijnde online opslag (4.4TB) gaat er ergens echt iets mis.
Pas inderdaad op dat je de limiet goed in de gaten houdt, anders wordt iDrive een dure geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

B2 is flexibeler dan de personal, maar vanaf 1TB ook duurder.

Iemand toevallig ervaring met personal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Update over IDrive.

Toch een issue gevonden, waar ik mogelijk zelf ook debet aan ben: de full-computer backup stond aan, naast de backup van geselecteerde folders.
Dit blijkt bij het eerst opstarten van de applicatie op je PC dus aangezet te worden, maar vervolgens zie je dus niet waar deze gebackupt word, en hoever dat proces is en dat dat parallel loopt.
Dieper in de krochten via de webinterface vond ik dat die full-backup ook 2.9 TB groot was. Die uiteindelijk gedelete, en de scheduler voor de full-backup heb ik nu uitgezet.

Maar alsnog, de backup van de specifieke folders loopt nog steeds door, nu zonder concurrentie van de full-backup, en is nog steeds niet klaar.
Gisteren tussendoor als zekerheidje mijn meest belangrijke foto's maar even opnieuw gebackuped naar de gratis Stackstorage van Transip. Dat was dus wel supersnel, 300GB binnen een paar uur. Idrive blijft traag: in 293uur nu 1TB gebackuped.....nog 560GB te gaan, ETA staat nog steeds op 23uur.... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Waah schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:43:
En het feestje lijkt afgelopen: Geen unlimited meer voor G-Suite.

Dus mag weer op zoek naar wat anders. Eisen: Nas moet gebackupped kunnen worden, 5TB minimaal
Kanshebbers:
  • iDrive, op zich prima maar 10GB file limit.... Sommige zelf gemaakte video's gaan daar wel overheen.
  • Degoo, Online wat klachten dat mensen data kwijt zijn, maar veel gepapegaai van eigenlijk 3 klanten...
Mis ik nog iets? O-)
Het feestje is nog niet afgelopen. Google heeft aangegeven bestaande gebruikers (voorlopig) niet te forceren naar een ander plan zolang er geen goed alternatief beschikbaar is vanuit hun kant. Alles blijft dus zoals het was, alleen als je nog geen klant bent kun je je dus niet meer aanmelden voor G Suite Business met Unlimited Storage. Overigens bestaat er ook een Google Workspace plan met Unlimited Storage, dat is de Enterprise tier. Vraag is wel of hier een minimaal aantal users voor benodigd is.

Eventueel alternatief is Dropbox Business. Heeft ook unlimited storage en kost 12 euro per mand als ik me niet vergis.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:09
Freekers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:03:
[...]

Het feestje is nog niet afgelopen. Google heeft aangegeven bestaande gebruikers (voorlopig) niet te forceren naar een ander plan zolang er geen goed alternatief beschikbaar is vanuit hun kant. Alles blijft dus zoals het was, alleen als je nog geen klant bent kun je je dus niet meer aanmelden voor G Suite Business met Unlimited Storage. Overigens bestaat er ook een Google Workspace plan met Unlimited Storage, dat is de Enterprise tier. Vraag is wel of hier een minimaal aantal users voor benodigd is.

Eventueel alternatief is Dropbox Business. Heeft ook unlimited storage en kost 12 euro per mand als ik me niet vergis.
10 euro voor 5TB (zou voldoende zijn) en 15 per maand voor "zoveel opslag als je nodig hebt".
Op zich geen slecht alternatief.

Ben momenteel zelf bezig met Jottacloud. Backup ging best rap, ze hebben een Google Photo's alternatief. Alleen nog wat issues met Gmail overzetten... Doe ik nu via ImprovMX, maar krijg wat SPF errors waarbij de mail van bol.com onder andere niet wordt verstuurd. Dat lijkt nog via mijn G-suite te gaan... wat niet zou moeten kunnen want heb de MX records al ff verwijderd.

Maar als dat opgelost is, betaal ik 7,50 per maand voor 5TB aan data, inclusief een soort van Google Photo's. Enige wat ik zo nu en dan moet doen, is de boel naar Archive duwen zodat het een échte backup is, en geen sync. Das wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monga
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:43
Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

...en 15 per maand voor "zoveel opslag als je nodig hebt".
Op zich geen slecht alternatief.
Die 15 per maand is alleen voor teams, waarbij een team uit minimaal 5 betalende gebruikers bestaat. Dus dan kom je op minimaal 75 per maand voor onbeperkte opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Monga schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:18:
Die 15 per maand is alleen voor teams, waarbij een team uit minimaal 5 betalende gebruikers bestaat. Dus dan kom je op minimaal 75 per maand voor onbeperkte opslag.
Klopt, is alleen voor teams. En ik zie nu inderdaad dat er een minimum user limit is van 3 betalende gebruiker (geen 5).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PzxaqVn.png

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Monga schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Ouch....

10 euro zou trouwens nog wel te doen zijn voor 5TB. Het is 2,50 duurder en niet onbeperkt, maar daarvoor terug krijg je een daadwerkelijk automatische backup en support voor Synology's pakketten (hyper backup en cloud sync.

Wat ik zie voor verschillen:
Jottacloud:
+ prima snelheid
+ Europese servers
+ Google Photo's achtig alternatief
+ Google Docs achtig alternatief
+ 7,50 voor "onbeperkt"

- Eigenlijk sync, tot je handmatig op de webversie kiest voor Archive. Het is 1 klik, maar toch. Sync heeft wel versiebeheer (5 versies)
- Via CLI wel te automatiseren, maar eigenlijk gebruiksvriendelijk alleen via een Windows-app. Geen Synology-support
- Onbeperkt is niet helemaal waar, tot 5TB volle snelheid, daarna steeds langzamer. Na 10TB eigenlijk onwerkbaar traag met uploads.
- Ze scannen je files op copyright-materiaal. Dus je eigen filmcollectie daar neerzetten leid tot een ban

Dropbox:
+ Grote speler, gaat niet zomaar weg verwacht ik. Snelheid ook in orde.
+ Echte backup, OF sync.
+ Synology support via Hyper Backup en Cloud Sync

- Duurder voor minder opslag
- Data in USA?

Het ligt dus net aan wat je belangrijker vind O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Toevoeging, bij de onbeperkt (Personal) voor €7,5/m is de upload snelheid gelimiteerd, zodra je over de 5TB opslag komt..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Waah schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Ouch....

10 euro zou trouwens nog wel te doen zijn voor 5TB. Het is 2,50 duurder en niet onbeperkt, maar daarvoor terug krijg je een daadwerkelijk automatische backup en support voor Synology's pakketten (hyper backup en cloud sync.

Wat ik zie voor verschillen:
Jottacloud:
+ prima snelheid
+ Europese servers
+ Google Photo's achtig alternatief
+ Google Docs achtig alternatief
+ 7,50 voor "onbeperkt"

- Eigenlijk sync, tot je handmatig op de webversie kiest voor Archive. Het is 1 klik, maar toch. Sync heeft wel versiebeheer (5 versies)
- Via CLI wel te automatiseren, maar eigenlijk gebruiksvriendelijk alleen via een Windows-app. Geen Synology-support
- Onbeperkt is niet helemaal waar, tot 5TB volle snelheid, daarna steeds langzamer. Na 10TB eigenlijk onwerkbaar traag met uploads.
- Ze scannen je files op copyright-materiaal. Dus je eigen filmcollectie daar neerzetten leid tot een ban

Dropbox:
+ Grote speler, gaat niet zomaar weg verwacht ik. Snelheid ook in orde.
+ Echte backup, OF sync.
+ Synology support via Hyper Backup en Cloud Sync

- Duurder voor minder opslag
- Data in USA?

Het ligt dus net aan wat je belangrijker vind O-)
Installeer Duplicati op de Synolgy. Support o.a. Jottacloud en alle andere (cloud) aanbieders out-of-the-box. Maakt gebruik van encryptie dus je upload is veilig voor scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Waah schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:14:
[...]

Geen ervaring met Duplicati of rclone. En mijn NAS ondersteund geen docker :+ dus dat feestje gaat neit door.
Probeer eens Duplicatie op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Get!em schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:
Toevoeging, bij de onbeperkt (Personal) voor €7,5/m is de upload snelheid gelimiteerd, zodra je over de 5TB opslag komt..... :X
Dat staat in de minpunten ;-) maar om het even aan te vullen de speed caps. Die zijn IMHO niet eens zo dramatisch tot 10 TB.
Afbeeldingslocatie: https://downloads.intercomcdn.com/i/o/238079941/ddb066e26fa6bcbf402d4f29/speed-table.png
Ynnoz schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:28:
[...]

Probeer eens Duplicatie op je NAS.
Zal eens kijken naar Duplicati. Als dat zonder teveel gedoe werkt en niet stuk gaat na een jaar, is dat nog wel een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Speeds lijken inderdaad prima.

Bij IDrive is de upload echt dramatisch....update...we zijn 453 uur onderweg, 1230GB geupload, nog 348GB te gaan. Estimated time left hangt nog steeds op 23uur en een beetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:02
Toen ik dit topic zag bedacht ik me dat ik nog geen externe backups maak buiten iCloud foto's om. Besloten om voor Backblaze te gaan omdat dit een vrij goedkope optie is.

Het installeren en maken van backups is super simpel. Het uitsluiten van wat mappen ging echter wat onhandig; je moet steeds opnieuwe hele paden doorklikken in de interface.
De uploadsnelheidl ijkt erg goed, ik haal (tot nu toe) snelheden van 250Mb/s. Bij de instellingen heb ik threads op 30 en "faster backups" gekozen.

Ik ben benieuwd wat de laatste 300gb qua snelheid gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Je kunt bij Backblaze ook extensies uitsluiten. Dit werkt (in mijn geval) vaak beter dan submappen uit te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Get!em schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 08:45:
Speeds lijken inderdaad prima.

Bij IDrive is de upload echt dramatisch....update...we zijn 453 uur onderweg, 1230GB geupload, nog 348GB te gaan. Estimated time left hangt nog steeds op 23uur en een beetje....
En om de laatste update hierover te geven, zojuist is de backup gefailed.... due to unexpected error.....goh...

Even voor de statistieken
[Start Time: 15-10-2020 11:26:29]
[End Time: 5-11-2020 10:34:31]
[Files considered for backup: 428753]
[Files already present in your account: 216375]
[Files backed up now: 122548, Size: 860,18 GB]
[Files failed to backup: 89830]
[Some files / folders could not be backed up due to an unexpected error.]

Dramatisch...860GB uploaden en dan bijna een maand erover doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 23:34
Kan je niet eenvoudiger een iCloud abonnement van 2TB nemen?
nieuws: Apple verlaagt prijs 2TB-iCloud-opslag en elimineert 1TB-optie

Ben voor 10 € /mnd klaar, je bestanden altijd safe buitenshuis en veel ruimte op je computer. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Voor mij is dat te weinig. Ik verwacht binnen een jaar over de 2TB heen te gaan om te backuppen.

En veel ruimte op je computer? Backup is pas een backup als je er minimaal 2 exemplaren van hebt, waarvan 1 de originele. Met alleen de data in iCloud (zoals de default optie is met bijv je iPhone foto's) kan je dus geen backup noemen, maar een remote (extended) storage.

Gemak is dat het wel relatief vrij toegankelijk is vanaf elk apparaat. Maar voor mij niet een vereiste. Ik ga denk ik toch voor de Backblaze personal. Waar je ook actief een EU datacenter (amsterdam) kunt kiezen, voor €5 per maand een onbeperkt aantal TB hebt, incl de 30dagen historie (gelijk aan iCloud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
wmuller schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:13:
Kan je niet eenvoudiger een iCloud abonnement van 2TB nemen?
nieuws: Apple verlaagt prijs 2TB-iCloud-opslag en elimineert 1TB-optie

Ben voor 10 € /mnd klaar, je bestanden altijd safe buitenshuis en veel ruimte op je computer. Of zie ik nu iets over het hoofd?
iCloud is een optie die je kan overwegen als je al in de Apple infrastructuur zit. Maar Apple hanteert een "gesloten" API, dus je kan iCloud alleen benaderen met hun eigen software. Wil je bijv. een backup van je NAS maken naar iCloud, dan gaat dat volgens mij niet lukken omdat de API niet toegankelijk is.

Bij andere grote aanbieders zoals Dropbox, Google en Microsoft kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jottacloud lijkt hier toch af te vallen... op zich is 1x per week/maand whatever even alles van Sync naar Archive verplaatsen geen issue....

Maar: Dat kan dus niet voor mappen. Dan moet je per map de files gaan verplaatsen. Dat gaan we dus.... NIET doen. pff....

Eens kijken of ik via een VM kan testen of Duplicati + Jottacloud wel werkt. Met VM en Duplicati nog 0 ervaring overigens, dus dat wordt leuk. Maar wil een Intel Nuc aanschaffen als soort kleine server voor backup, Home automation etc. Dus een poging waard.

Als dat niet werkt, dan maar Dropbox. Dan kom ik op 10 euro p/m + 21% btw. Nog altijd best prijzig weer.... Maar 5TB + een echte backup is blijkbaar heel moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien we een los topic hebben voor Stack, verhuis ik die bericht naar: [Cloud storage] "Stack" van TransIP. Graag daar verder praten over het stoppen van de gratis accounts van Stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:

Eens kijken of ik via een VM kan testen of Duplicati + Jottacloud wel werkt. Met VM en Duplicati nog 0 ervaring overigens, dus dat wordt leuk. Maar wil een Intel Nuc aanschaffen als soort kleine server voor backup, Home automation etc. Dus een poging waard.
Jottacloud is een standaardoptie in Duplicati 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een compleet nieuw concept lees ik bij https://sia.tech/
Blockchain decentralized cloud storage.

Helaas betalen met Siacoin, waardoor er toch weer een drempel is.
Iemand al eens een test gedaan?

Hubic zie ik de laatste tijd ook weinig over voorbij komen. Nog steeds traag? 10TB voor €50 per jaar, is niet heel duur.

[ Voor 32% gewijzigd door Get!em op 10-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Er is ook een macOS applicatie, en ze ondersteunen CLI voor Windows/macOS/Linux. Daar kun je vast mee scripten.
Data versleutelen voor transit. Als je dat doet, kan de cloud provider niet in je data neuzen, en zijn ze ook niet verantwoordelijk voor de data.

Ik raad Cryptomator aan. Cyber Duck en Mountain Duck hebben hier ook ondersteuning voor.

Gezien TransIP STACK er mee stopt, ga ik maar eens Jottacloud proberen. Het is Noors bedrijf, data in Noorwegen, GDPR van toepassing.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 20:39

mmniet

De beetje weter

Get!em schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 14:44:
Een compleet nieuw concept lees ik bij https://sia.tech/
Blockchain decentralized cloud storage.

Helaas betalen met Siacoin, waardoor er toch weer een drempel is.
Iemand al eens een test gedaan?

Hubic zie ik de laatste tijd ook weinig over voorbij komen. Nog steeds traag? 10TB voor €50 per jaar, is niet heel duur.
hubic is gestopt met aanmeldingen accepteren

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Jerie schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:15:
[...]

Er is ook een macOS applicatie, en ze ondersteunen CLI voor Windows/macOS/Linux. Daar kun je vast mee scripten.

[...]

Data versleutelen voor transit. Als je dat doet, kan de cloud provider niet in je data neuzen, en zijn ze ook niet verantwoordelijk voor de data.

Ik raad Cryptomator aan. Cyber Duck en Mountain Duck hebben hier ook ondersteuning voor.

Gezien TransIP STACK er mee stopt, ga ik maar eens Jottacloud proberen. Het is Noors bedrijf, data in Noorwegen, GDPR van toepassing.
Oh ik zeg ook niet dat het niet kán... maar via CLI is natuurlijk niet zo simpel en inzichtelijk als via dedicated software.

Vooraf encrypten maakt het ook lastiger, plus dat je files niet via de cloud te bekijken zijn. Dan verlies je dus het voordeel van een google photos achtige oplossing.

Ga zelf nog ff met Duplicati aan de slag. Dat is voor alle platformen, incl. mijn nas te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Duplicati kan je backup ook encrypten, en werkt met blocks, waardoor de upload beperkt blijft. Nadeel is dat je in de cloud alleen maar onopenbare blocks hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-05 20:39

mmniet

De beetje weter

zijn er van vorig jaar acties bekend rond black friday of cyber monday? zit me af te vragen om te wachten met iets aanschaffen of nu over te stappen

It's me Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 09:40
Zijn er mensen die bekend zijn met PolarBackup? (Link)
Prijs stelling is laag, zitten in EU (London).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
TFZ61 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:02:
Eh, hoe laat is het? *checkt horloge* Ohja, zit nog in de EU d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
mcDavid schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:04:
[...]

Eh, hoe laat is het? *checkt horloge* Ohja, zit nog in de EU d:)b
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:28

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Tja hoe lang is lifetime he :) Dat blijft altijd een beetje de vraag. Blijft het 10 jaar actief heb je een mooie deal gaat het bedrijf in 2 maanden over de kop dan is het zonde van je geld.

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:03

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ik zou het niet doen. Lees hier maar eens: https://uk.trustpilot.com/review/www.polarbackup.com
:/

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dat is niet best, neigt zelf naar BV fraude - maar pak dat maar eens aan in een ander land.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

mmniet schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:02:
zijn er van vorig jaar acties bekend rond black friday of cyber monday? zit me af te vragen om te wachten met iets aanschaffen of nu over te stappen
Heb je tijdsdruk? Anders zou ik dat toch even afwachten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

Ik lees hier veel mensen die Duplicati gebruiken. Zijn er ook mensen met ervaring met de ingebouwde windows tool 'file history'?

https://www.groovypost.co...-windows-10-file-history/

Ziet er eigenlijk ook wel prima uit voor backups, en mooi geintegreerd met explorer om oude versies terug te halen bijvoorbeeld. Zolang je cloud provider webdav oid ondersteund kan je deze gewoon gebruiken als network drive? Wat zijn de nadelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier nog 3 tips die ik nog niet voorbij heb zien komen in dit topic:

- Wasabi
Kosten: $5.99 per TB per maand. Geen additonionele kosten voor egress of API requests.
Let op: Wordt afgerond op hele terabytes. Dus als je 250GB opslaat, kost je dat 1TB.
https://wasabi.com/

- Scaleway C14 Cold Storage. Alternatief voor Amazon Glacier.
Kosten: Eerste 75GB is gratis, daarna €0.002 per GB per maand.
Let op: komen nog egress kosten bij. Transfer tussen hot en cold storage is gratis.
https://www.scaleway.com/en/pricing/#c14-cold-storage

- Scaleway Object Storage. Alternatief voor Amazon S3. API is 100% compatible met S3 syntax.
Kosten: Eerste 75GB is gratis, daarna €0.01 per GB per maand.
Let op: komen nog egress kosten bij. Transfer tussen hot en cold storage is gratis.
https://www.scaleway.com/en/pricing/#object-storage

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 19:52
wel leuk dat ze het over € 2,50 of € 5,00 hebben, maar dat is excl. btw.
Dus straks ben je voor 1TB € 6,00 p/mnd = € 72,00 p/jaar kwijt

Zit even te kijken op de office 365 en daar kost de family € 100,00 p/jaar waarbij je 6x 1 TB krijgt en word excel etc.
Dus ik weet wel wat ik doe ….

mijn pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56
Eindelijk heb ik de MaNDaRK in "Het Online Backup Topic" aangepast. Ik zal vaker jullie suggesties doorvoeren :)

Heb nu een eenvoudige tool gemaakt met Excel en Python.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Rusky schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:05:
wel leuk dat ze het over € 2,50 of € 5,00 hebben, maar dat is excl. btw.
Dus straks ben je voor 1TB € 6,00 p/mnd = € 72,00 p/jaar kwijt

Zit even te kijken op de office 365 en daar kost de family € 100,00 p/jaar waarbij je 6x 1 TB krijgt en word excel etc.
Dus ik weet wel wat ik doe ….
€ 100,00 per jaar ???
Voor 6 a 7 tientjes (en soms zelfs niet eens 6 tientjes) heb je legit gewoon een originele 6-pack Office 365 met 6x 1TB, gewoon een kwestie van de pricewatch gebruiken.

Als je het rechtstreeks bij Microsoft koopt betaal je inderdaad de hoofdprijs.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkForce op 10-11-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 20:37
Freekers schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:52:
[...]

Lokaal in de schuur op een 2e NAS.
Lekker veilig wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• camco
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-11-2020
Onaangenaam verrast vandaag door de melding van Stackstorage / TransIP dat hun gratis 1 TB cloudopslag zal verdwijnen per februari 2021.

Nu ben ik vorige maand Tardigrade.io / Storj.io tegengekomen, 'decentralized cloud storage'. Heeft iemand hier al ervaring mee ? Lijkt mij nl. interessant als (betaald) alternatief.

Links:
https://storj.io/
https://tardigrade.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio

Bio

DarkForce schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:24:
[...]

€ 100,00 per jaar ???
Voor 6 a 7 tientjes (en soms zelfs niet eens 6 tientjes) heb je legit gewoon een originele 6-pack Office 365 met 6x 1TB, gewoon een kwestie van de pricewatch gebruiken.

Als je het rechtstreeks bij Microsoft koopt betaal je inderdaad de hoofdprijs.
Hoe werkt dit met die key resellers? Houd je continuiteit en kan je dezelfde content in dezelfde oneDrive houden als je elk jaar van key moet wisselen om een nieuwe aanbieding te kunnen kopen? Of vraag ik hier iets heel doms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:28

copykat

Good copy isn't bad

Luca schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:13:
[...]

Wel veel data opgeslagen willen hebben in de cloud,
Dat (5Tb) was voordat ik besloot om een nieuwe Nass te kopen.
maar het eigenlijk voor noppes willen is ook een illusie. Je betaalt nou eenmaal voor wat opslag. Het zelf beheren met een NAS kost je ook meer dan de NAS + schijven alleen. Je wil ook back-ups, mocht er iets fout gaan.
Mn nassen doen een manual mirror naar een externe 8Tb en mn pc ook.
ik gebruikte de cloud puur als "realtime" backup van meest belangrijke zaken.
Als je data iets waard is, is die 5 euro of meer het misschien toch wel waard.
Tis geen 5 euro las ik net maar 6. (btw) per 1tb. dus 72euro
ik kan een dagelijkse incremental laten lopen naar mn nass of inderdaad een family 6TB office 365 account nemen voor 66-77 euro/jaar dan is mn office ook weer uptodate en iedereen kan een dikke cloud gebruiken.

Mijn main probleem met het bericht is de we hebben eeen storing gehad en we kunnen dit niet meer over ons hart verkrijgen dat jullie risico lopen data kwijt te raken..... tuurlijk. de doggy webbrowser en UI was met de gratis versie voor mij geen probleem als Dulicatie gebruiker. maar in een commerciële versie wel! Dan verwacht ik ook meer.
maar goed ik ga maar eens kijken wat ik ga doen. Een locatie loze backup is wel nodig in deze tijd van onvervangbare foto's en video in digi vorm. (brand diefstal enz.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 15:39
Nudat Stack stopt, iemand een alternatief om foto/video's van smartphone automatisch en onmiddellijk, indien Wifi, te uploaden naar m'n Synology?

Bij pcloud zit ik dicht tegen m'n quota, die doet geen vids, en moet je de sync vaak manueel starten.
Stack werkte redelijk, maar ook geen vids, en pikte foto's van de standaard foto-app niet op.
Google Photo's synced alles, maar niet in full quality, of ik zou ook tegen m'n quota aanlopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 10-11-2020 22:54 ]

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:
Nudat Stack stopt, iemand een alternatief om foto/video's van smartphone automatisch en onmiddellijk, indien Wifi, te uploaden naar m'n Synology?

Bij pcloud zit ik dicht tegen m'n quota, die doet geen vids, en moet je de sync vaak manueel starten.
Stack werkte redelijk, maar ook geen vids, en pikte foto's van de standaard foto-app niet op.
Google Photo's synced alles, maar niet in full quality, of ik zou ook tegen m'n quota aanlopen.
NextCloud. Ik draai deze in een docker container en werkt geweldig, al is de app een beetje minder (moet je ook zo nu en dan een keer een schop geven zodat hij gaat syncen na het herstarten van je telefoon). Maar open en wordt constant aan verbeterd, zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 15:39
Docker wordt niet officieel geondersteund door m'n DS418Play. Krijg het via via wel geïnstalleerd maar zou toch liever een meer lichtgewicht optie willen gaan gebruiken.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07
Ik overweeg ook mijn 3 stacks te verplaatsen.
Ik heb recent al gekeken naar o365 aanbiedingen, en dan zie je op Marktplaats ook diverse cowboys langskomen. Tenminste, er zijn er bij die claimen het op je eigen Microsoft account te koppelen.

Betrouwbaar dit? Iemand?

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 10:41
Jan Smit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:00:
Ik overweeg ook mijn 3 stacks te verplaatsen.
Ik heb recent al gekeken naar o365 aanbiedingen, en dan zie je op Marktplaats ook diverse cowboys langskomen. Tenminste, er zijn er bij die claimen het op je eigen Microsoft account te koppelen.

Betrouwbaar dit? Iemand?
Ik weet niet wat voor 'cowboys' je bedoelt, maar ik scoor al jaren lang voor 50 euro een jaarabonnement voor O365 via Amazon tijdens black friday. Vind ik een prima prijs voor Office + 1TB opslag.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07
Joost1991 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:04:
[...]

Ik weet niet wat voor 'cowboys' je bedoelt, maar ik scoor al jaren lang voor 50 euro een jaarabonnement voor O365 via Amazon tijdens black friday. Vind ik een prima prijs voor Office + 1TB opslag.
Het wordt ook op MP aangeboden, maar dan voor een tientje oid.... Hoe kan zoiets?

Wisdom has been chasing you, but you have always been faster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:53:
Synology Moments?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
Heel snel vergeten dus. Ik zit zelf bij Jotta, bevalt prima. Maar een beetje rond kijken is altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Waah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:56:
Jottacloud lijkt hier toch af te vallen... op zich is 1x per week/maand whatever even alles van Sync naar Archive verplaatsen geen issue....
Kan je niet gelijk naar de Archive folder schrijven? Ik weer dat Duplicati dit wel doet bij Jottacloud zodat je geen bestanden handmatig hoeft te verplaatsen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ynnoz op 10-11-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
camco schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 21:54:
Onaangenaam verrast vandaag door de melding van Stackstorage / TransIP dat hun gratis 1 TB cloudopslag zal verdwijnen per februari 2021.

Nu ben ik vorige maand Tardigrade.io / Storj.io tegengekomen, 'decentralized cloud storage'. Heeft iemand hier al ervaring mee ? Lijkt mij nl. interessant als (betaald) alternatief.

Links:
https://storj.io/
https://tardigrade.io/
Ik zou persoonlijk mijn data niet zo snel toevertrouwen aan stor.io. Je wordt betaald door stor.io als je een snelle internetverbinding hebt en de nodige TB's ter beschikking stelt om gegevens van anderen op te slaan. Wat gebeurt er met de data als die andere gebruiker er ineens mee stopt? En zo zijn er wel meer haken en ogen qua privacy en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:36:
[...]

Hoe werkt dit met die key resellers? Houd je continuiteit en kan je dezelfde content in dezelfde oneDrive houden als je elk jaar van key moet wisselen om een nieuwe aanbieding te kunnen kopen? Of vraag ik hier iets heel doms?
Je vraagt niets doms, zekerheid is wenselijk.... toch?

Maar zelf heb ik legaal al sinds het moment dat O365 uitkwam nooit meer betaald dan 75 euro voor 5 of tegenwoordig 6 accounts.

De content (als je eigen data bedoelt) blijft gewoon beschikbaar.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
Zijn er ook mensen met ervaring met de ingebouwde windows tool 'file history'?

https://www.groovypost.co...-windows-10-file-history/

Ziet er eigenlijk ook wel prima uit voor backups, en mooi geintegreerd met explorer om oude versies terug te halen bijvoorbeeld. Zolang je cloud provider webdav oid ondersteund kan je deze gewoon gebruiken als network drive? Wat zijn de nadelen?
Nadeel is dat je "backup" niet offline is. Dus je bestanden zijn niet veilig voor een virus of ransomware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 15:07

T.C

Jan Smit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:
[...]

Het wordt ook op MP aangeboden, maar dan voor een tientje oid.... Hoe kan zoiets?
Buitenlandse keys of anders de G2A manier (gestolen creditcard)

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-05 22:24

rvk

Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:
Ik ben wel benieuwd of men in de toekomst nog die "gratis" 1.000 GB die ik dus nog heb, er alsnog af wil halen.
Waarschijnlijk zullen ze volgend jaar gewoon €6 rekenen voor die 1250GB. Gelijktrekkend met al die andere gebruikers die nu overgaan met 50% korting voor een jaar.
Wild Chocolate schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:52:
Maar TransIp kennende, kon dat best eens meevallen.
Hahaha. Je ziet wat er nu gebeurd. Zou dus best eens tegen kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Bio schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:36:
[...]

Je krijgt van de reseller een key met bijbehorende stappen plan hoe en waar je moet zijn om eenmalig je hoofd account aan te maken - of eventueel bestaande Outlook account te breiden met 365. Die key krijg je via e-mail en (afhankelijk bij wie je het besteld) in hun portal.

Als je wilt verlengen en een nieuwe key hebt bemachtigd, is het gewoon een kwestie van invullen in het hoofdaccount waar O365 aan gekoppeld is, je kunt zelfs al een paar jaar aan key's vooruit verzilveren. Je hoeft dus niet ieder jaar een nieuwe Office account (en dus OneDrive) aan te maken o.i.d. het blijft gewoon doorlopen voor zolang je betaalt. Stopt het abonnement, wordt je OneDrive automatisch teruggezet met de op dat moment maximum opslagcapaciteit behorende bij gratis account.

Zelf maak ik gebruik van 3 van de 6 accounts, de overige 3 zijn gewoon voor mijn gezin en tot op heden heb ik nog altijd geen problemen ervaren.
Jan Smit schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:06:
Die van een tientje zijn of uit het buitenland, of afkomstig van account sharing (dat iemand bijv. een 6-pack gekocht heeft maar één of meer sub-accounts overhoudt en te koop aanbied), of afkomstig van surfspot/schoolspot. In dat laatste geval zit er echter geen 1TB OneDrive bij.

[ Voor 16% gewijzigd door DarkForce op 11-11-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:19
Je moet voor jezelf goed bepalen of je goede encryptie cloud opslag buiten de VS wil of dat je Cloud-Services van Google, Amazon, MS etc die allen onder de VS wetgeving vallen de voorkeur hebben.
Ik gebruik zoals al eerder gemeld sync.com standaard encrypted met 1TB maar die is nu al opgewaardeerd naar 3TB voor ca. USD 12/mnd.
Die zijn dus echt veilig.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
snah001 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:19:
Je moet voor jezelf goed bepalen of je goede encryptie cloud opslag buiten de VS wil of dat je Cloud-Services van Google, Amazon, MS etc die allen onder de VS wetgeving vallen de voorkeur hebben.
Ik gebruik zoals al eerder gemeld sync.com standaard encrypted met 1TB maar die is nu al opgewaardeerd naar 3TB voor ca. USD 12/mnd.
Die zijn dus echt veilig.
En ook echt Toronto, ON), om de hoek van OnTrack Data Recovery.
Dus ook voldoet aan de wetgeving van Canada en dus gewoon toegang hebben tot je data d.m.v. een masterkey. Anders zouden ze ook niet kunnen voldoen aan artikellen 3 lid 14, artikel 6, artikel 7, van hun eigen Algemene Voorwaarden.

Hoe anders denk je dat ze hun klanten aan de wet en regelgeving willen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-05 17:01
chimera2 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:50:
[...]

[...]

waar hebben jullie de 1e online backup staan als ik vragen mag?
Ik heb Google One voor m’n foto’s en belangrijke bestanden, daarnaast een NAS thuis die ik eigenlijk alleen maar aan zet om een back up te maken. Als laatste ook nog een externe HDD bij m’n ouders liggen, die werkt ik onregelmatig bij als extra ‘offsite’ opslag ;) .
DarkForce schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:43:
[...]

En ook echt Amerikaans (Toronto, ON), om de hoek van OnTrack Data Recovery.
Dus ook voldoet aan de wetgeving van de Verenigde Staten en dus gewoon toegang hebben tot je data d.m.v. een masterkey. Anders zouden ze ook niet kunnen voldoen aan artikellen 3 lid 14, artikel 6, artikel 7, van hun eigen Algemene Voorwaarden.

Ik ken die partij niet, maar Toronto is toch echt Canada :+

[ Voor 39% gewijzigd door Smobbo op 11-11-2020 06:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
rvk schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:03:
[...]

Waarschijnlijk zullen ze volgend jaar gewoon €6 rekenen voor die 1250GB. Gelijktrekkend met al die andere gebruikers die nu overgaan met 50% korting voor een jaar.

[...]

Hahaha. Je ziet wat er nu gebeurd. Zou dus best eens tegen kunnen vallen.
lkkmpn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 15:23:
[...]

Ik heb zojuist hierover contact opgenomen met TransIP omdat ik dezelfde vraag had, je behoudt je 1250 MB gewoon voor € 2,50. Antwoord van TransIP:

---
Je betaald [sic] nu voor een 1250GB STACK omgeving, dit is nu 1 contract geworden wat betekent dat je alles blijft behouden.

We stoppen slechts met de gratis 1000GB STACKs, en die gebruik je niet. Jij hoeft in dit geval dus niets te doen en je behoudt je 1250GB opslag. :)
---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 19:52
DarkForce schreef op woensdag 11 november 2020 @ 00:03:
[...]

Je krijgt van de reseller een key met bijbehorende stappen plan hoe en waar je moet zijn om eenmalig je hoofd account aan te maken - of eventueel bestaande Outlook account te breiden met 365. Die key krijg je via e-mail en (afhankelijk bij wie je het besteld) in hun portal.

Als je wilt verlengen en een nieuwe key hebt bemachtigd, is het gewoon een kwestie van invullen in het hoofdaccount waar O365 aan gekoppeld is, je kunt zelfs al een paar jaar aan key's vooruit verzilveren. Je hoeft dus niet ieder jaar een nieuwe Office account (en dus OneDrive) aan te maken o.i.d. het blijft gewoon doorlopen
Dus als ik deze black friday 2 key koop en hiermee 1 hoofdaccount maak, en 1 gebruik om te verlengen. Heb je twee jaar aan O365?
Want dan kan je verder ieder jaar op black friday een key kopen en loopt alles netjes door

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:45
Hier de mail ook binnen gehad.
Heb hem gelijk opgezegd en daarna mijn domein verhuisd. :w TransIP

Vandaag maar eens verder lezen, maar ga nu denk ik voor Pcloud of Idrive
Office365 heb ik al via mijn werk, dus om er nog een Office naast te nemen is onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik heb privé de gratis Onedrive, maar die Onedrive account is niet het zelfde als de Onedrive bij O365.
Ik heb O365 via mijn werk (1 licentie, mag op 5 apparaten geïnstalleerd worden), maar volgens mij kan ik geen extra Onedrive aanmaken.

Of weet iemand hoe dat wel moet?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ynnoz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 23:46:
[...]

Kan je niet gelijk naar de Archive folder schrijven? Ik weer dat Duplicati dit wel doet bij Jottacloud zodat je geen bestanden handmatig hoeft te verplaatsen.
Duplicati kan dat wel ja. Dat ben ik nu ook aan het testen.
Maar met Duplicati heb je alles in zipfiles. Dus je kan niet je foto's zien in de App. En dat vind ik juist een grote plus, een Google Photos kloon.

Maar vind backup belangrijker dan jottacloud google Photos....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:28

copykat

Good copy isn't bad

m-vw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:05:
Ik heb privé de gratis Onedrive, maar die Onedrive account is niet het zelfde als de Onedrive bij O365.
Ik heb O365 via mijn werk (1 licentie, mag op 5 apparaten geïnstalleerd worden), maar volgens mij kan ik geen extra Onedrive aanmaken.

Ik zou geen privé dingen op je onedrive van je werk account zetten.
op dat moment zijn ze "rechtmatige eigenaar" en mogen ze het bekijken.

overigens is google ook "rechtmatige eigenaar" van je foto's met uploaden van je foto's in de googlefotocloud.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikieperikie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 14:16
Ik zie in de recentste reacties al een boel alternatieven staan. Ik zoek eigenlijk een topic dat de verscheidene alternatieven verzamelt en tegen het licht houdt, maar ik kan zoiets niet vinden. Ik vind wel dit: Het Online Backup Topic, maar dat gaat vnl over het maken van backups, wat net een andere of specifiekere toepassing van cloudopslag is.

Tot nu toe in de reacties:
- Dropbox
- MS 365 / OneDrive
- Google One / Drive
- Jottacloud
- Pcloud
- Idrive
- Sync
- Stack zelf upgraden naar een betaalde versie

En misschien heb ik nog iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:57

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

copykat schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:49:
[...]

Ik zou geen privé dingen op je onedrive van je werk account zetten.
op dat moment zijn ze "rechtmatige eigenaar" en mogen ze het bekijken.
[...]
Met Cryptomator is dat wel op te lossen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 09:04
erikieperikie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:02:
Ik zie in de recentste reacties al een boel alternatieven staan. Ik zoek eigenlijk een topic dat de verscheidene alternatieven verzamelt en tegen het licht houdt, maar ik kan zoiets niet vinden. Ik vind wel dit: Het Online Backup Topic, maar dat gaat vnl over het maken van backups, wat net een andere of specifiekere toepassing van cloudopslag is.

- Dropbox
- MS 365 / OneDrive
- Google One / Drive
- Jottacloud
- Pcloud
- Idrive
- Sync

Synology C2 opslag mag daar ook tussen. 1 TB voor 60 euro. Servers in Europa. Wel alleen bedoeld voor backups van Synology NAS.
https://c2.synology.com/nl-nl/backup#tab_plan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
m-vw schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:05:

Onder Windows ( en op mobiele device ) kan je een extra keer aanmelden in de app
instellingen -> accounts -> account toevoegen

Je kan dan een nieuwe folder aan (laten) maken, ze zijn apart van elkaar in sync.

En zoals eerder - hou rekening met het idee dat de 'eigenaar' (werkgever) de zakelijke onedrive (sharepoint) zou kunnen inzien.
geen idee, in hoeverre ze toegang hebben, en hoe makkelijk dat zou kunnen gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:19
DarkForce schreef op woensdag 11 november 2020 @ 01:43:
[...]

En ook echt Amerikaans (Toronto, ON), om de hoek van OnTrack Data Recovery.
Dus ook voldoet aan de wetgeving van de Verenigde Staten en dus gewoon toegang hebben tot je data d.m.v. een masterkey. Anders zouden ze ook niet kunnen voldoen aan artikellen 3 lid 14, artikel 6, artikel 7, van hun eigen Algemene Voorwaarden.

Klopt gewoon niet wat je zegt.
Niks GEEN masterkey want ze werken met zero knowledge encryption en de sleutel ligt alleen bij de gebruiker.
Citaat:
Sync.com is one of the leading secure cloud storage services. It offers excellent security and privacy with its end-to-end (zero knowledge) encrypted network, along with large amounts of storage and bandwidth. At the same time, it has some limitations that may make it unsuitable for certain applications.

Het is een NIET Amerikaans bedrijf in Canada en of dat nu 1 meter over de grens in Canada ligt of 200 km verderop maakt niet uit.
Citaat:
Sync.com, Inc. was founded in 2011 by the founders of the web hosting company Netfirms. Based in Canada, the company is 100% Canadian owned and operated. It is governed by Canadian laws, including PIPEDA, the Personal Information Protection and Electronic Documents Act. 2015 was the year when the company officially launched Sync.com desktop and mobile apps. According to their website, over 750,000 businesses and individuals use the service.

While Canada is a member of the Five Eyes Alliance (FVEY), its privacy protections are generally considered to be better than those of the United States. That said, many privacy advocates advise against using services based in FVEY countries.

Link: https://restoreprivacy.com/cloud-storage/reviews/sync-com/

Verder moet Sync.com net zoals alle andere bedrijven wereldwijd wel persoonlijke data van gebruikers afstaan aan overheden inzake fraude, terrorisme etc. maar de opgeslagen encrypted data is niet toegankelijk behalve voor de gebruiker en voorzien van end to end encryption waarbij de sleutel zich bij de gebruiker bevindt dus is alle data in opslag veilig opgeslagen.

Bron: Wikipedia: Personal Information Protection and Electronic Documents Act

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:58
Het blijft erg jammer dat de dienst zo abrupt eindigt.

Mijn oplossing: Ik heb een Synology DS720+ met 2 x 4TB gekocht voor € 444,00 (Amazon.nl aanbieding), deze ga ik als hoofd NAS gebruiken en mijn Synology DS214+ 2 x 6TB gaat nu naar een andere locaties. De 2 x 4TB ga ik op termijn upgraden als er een leuke aanbieding met HDD's voorbij komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 11-11-2020 10:21 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:00
Strato heeft een mooie deal:

https://www.strato.de/clo...JGgCo_rEeygHVgoGmxpuKphRo

Is wel alleen voor duitse accounts (maar kan met NL adres). Helemaal handig voor de Stack verlaters want het is ook gebaseerd op nextcloud dus je backup is weer snel gemaakt. Zo kan ik weer een jaar verder en daarna weer op zoek naar een mooie deal.

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazyduck
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-07-2022
Op Amazon Duitsland staat momenteel een Office 365-jaarabo voor 42,99 euro (3,58 euro/maand). Hier zit 1TB opslagruimte bij, plus Word/Excel/PowerPoint/Outlook voor al je apparaten.

Nu, het lijkt een verkoop door een derde partij te zijn en de verkoper noemt "Amazon Media EU Sarl". Verkopersaccount is pas aangemaakt, nog geen recensies. Oplichterij of goeie deal voor online opslagruimte?

[ Voor 7% gewijzigd door lazyduck op 11-11-2020 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Jumpman schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:20:
Het blijft erg jammer dat de dienst zo abrupt eindigt.

Mijn oplossing: Ik heb een Synology DS720+ met 2 x 4TB gekocht voor € 444,00 (Amazon.nl aanbieding), deze ga ik als hoofd NAS gebruiken en mijn Synology DS214+ 2 x 6TB gaat nu naar een andere locaties. De 2 x 4TB ga ik op termijn upgraden als er een leuke aanbieding met HDD's voorbij komt.
Mooie scherpe prijs. Begin bijna te twijfelen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Bio op 11-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

erikieperikie schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:02:

- Dropbox
- MS 365 / OneDrive
- Google One / Drive
- Jottacloud
- Pcloud
- Idrive
- Sync

Backblaze (personal / b2 ) (heeft ook EU servers, te kiezen bij aanmelden via klein menu!)
Idrive heeft ook twee verschillende concepten (en bijbehorende prijzen): backup en sync.
OVH.nl (.com), Het eerdere hubic verwijst naar deze partij. EU servers
Carbonite
Crashplan is veel gebruikt, maar heeft voorwaarden aangepast
Degoo.com (zweeds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkForce
  • Niet online
Smobbo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:30:
Ik ken die partij niet, maar Toronto is toch echt Canada :+
Ja klopt, even aangepast.
Rusky schreef op woensdag 11 november 2020 @ 06:39:
Dus als ik deze black friday 2 key koop en hiermee 1 hoofdaccount maak, en 1 gebruik om te verlengen. Heb je twee jaar aan O365?
Want dan kan je verder ieder jaar op black friday een key kopen en loopt alles netjes door
Klopt, op deze pagina kun je kiezen om je abonnement te annuleren, een terugkerende betaling/facturering in te stellen of d.m.v. een prepaidkaart of code te verlengen.

Zelf 3 jaar geleden voor 2 jaar vooruit betaald en via de betreffende pagina de codes ingewisseld wat toch een mooie oplossing was.

Via terugkerende betaling betaal je € 10,00 per maand of € 99,00 voor een heel jaar.
DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:19:
Stellen dat levenslang slaat op het leven van de dienst is stellen dat een levenslang veroordeelde vast zit tot de gevangenis instort :')
Levenslang, bedoel je dit met levenslang?

als een gevangene 25 jaar heeft gezeten, geven juristen en gedragswetenschappers van het Adviescollege Levenslanggestraften advies aan de minister voor Rechtsbescherming of een veroordeelde kan beginnen met activiteiten die gericht zijn op een mogelijke terugkeer in de samenleving.

Zo levenslang hoeft levenslang dus niet te zijn.
DeDooieVent schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:32:
Ik ben van mening dat belofte schuld maakt minstens net zo oud is
Waar in jou overeenkomst met TransIP staat dat? Waar op de website van TransIP stond dit vermeld?

Het enige waar je kon lezen dat het levenslang was, was voor zover men er hier naar heeft kunnen verwijzen op Twitter van een medewerker die wellicht niet helemaal wakker was of ervan uit ging dat "levenslang" het doel was maar niet tijdens de training/updates heeft opgelet.

In geen enkele overeenkomst, noch control panel of pagina stond uitdrukkelijk vermeld dat het een levenslang aanbod betrof. En ook dan nog gelden meer dan genoeg uitzonderingen die zowel bedrijven als consumenten beschermen.
Michel_VE schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:08:
Ik heb ook de 1TB van Stack en heb daar een paar jaar dankbaar gebruik van mogen maken.

Ze ontdekken nu dat de redundantie te slecht is om data-garantie te kunnen geven.

Maar...

Die GAVEN ze toch ook niet?
Ze verkochten het als 1TB gratis zonder backup.

Wat ik dan NIET snap is dat ze dat gewoon blijven hanteren.
Oke dan gáát er een keer een schijf kapot. De "klant" draagt in dit geval het risico.
Voor jou, mij en ieder ander hier is dat misschien heel logisch en begrijpelijk. Maar leg het de "gemiddelde" consument eens uit? Het eerste dat deze doet is op z'n achterste poten staan, zwaar gefrustreerd contact opnemen met TransIP, ze voor van alles uit maken en uiteindelijk bijvoorbeeld zwart maken via social media want.... "kut bedrijf, geen back-ups, geen support etc."

Nou moet ik wel zeggen dat ik al in 2016 mijn twijfels had. Ik vermoed niet dat TransIP dit besluit puur en alleen genomen heeft vanwege het uitblijven van back-ups. Wat ik toen al aangaf was dat ze eerst het product goed in de markt willen zetten, de mensen binnen trekken en vervolgens geld in rekening gaan brengen. Het grote aantal mensen dat nu kiest voor een betaald account laat ook precies zien hoe goed het product is. Daarmee komt volgend jaar misschien de volgende stap, een prijsverhoging naar de reële kosten zoals menig concurrent in rekening brengt. De overstappers naar de betaalde vorm hebben het er blijkbaar voor over :+

[ Voor 64% gewijzigd door DarkForce op 11-11-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-05 19:30
Furfoot schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:44:
Strato heeft een mooie deal:

https://www.strato.de/clo...JGgCo_rEeygHVgoGmxpuKphRo

Is wel alleen voor duitse accounts (maar kan met NL adres). Helemaal handig voor de Stack verlaters want het is ook gebaseerd op nextcloud dus je backup is weer snel gemaakt. Zo kan ik weer een jaar verder en daarna weer op zoek naar een mooie deal.
Ik krijg alleen een betaal optie voor een Duitse IBAN doe ik iets verkeerd? bij deze actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

chris-drielsma schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:40:
[...]

Ik krijg alleen een betaal optie voor een Duitse IBAN doe ik iets verkeerd? bij deze actie
Vreemd, ik heb gisteren ook een Hidrive 1TB account van Stratos aangemaakt zonder problemen via deze link en met een Nederlandse IBAN, adres ect ect.

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-04 11:00
Mijn IBAN wordt ook gewoon netjes herkend.
Ik twijfel alleen om de slag op de knop te geven.
Wat zijn de addertjes onder het gras?
Mijn Duits is vrij "beperkt" en Google Translate vertaald niet geweldig in deze.

[ Voor 23% gewijzigd door WRT54G op 11-11-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix
  • Laatst online: 18:27

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

chris-drielsma schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:40:
[...]

Moet het een Duitse IBAN zijn? Ik zag dat er in het veld grijs voorgedrukt DE staat, maar heb geprobeerd gewoon je eigen NL IBAN in te vullen?

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
Ik heb het met mijn Nederlandse (ING) IBAN gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

WRT54G schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:27:
Mijn IBAN wordt ook gewoon netjes herkend.
Ik twijfel alleen om de slag op de knop te geven.
Wat zijn de addertjes onder het gras?
Mijn Duits is vrij "beperkt" en Google Translate vertaald niet geweldig in deze.
Waar je enorm goed op moet letten is dat je op tijd opzegt (mocht je dat willen). Hier in Duitsland is dat meestal minstens 3 maanden van te voren en doe je dat niet dan zit je vaak 1 of 2 jaar vast tot je weer op kunt zeggen. Veel bedrijven hier mikken daar op. Helaas geen wet Van Dam hier in Duitsland. Dat is iig een adder die ik zie. Heb het overigens wel gedaan om te proberen of het bevalt.

geeft geen reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Waarom zo moeilijk doen in duits, als je voor 1 euro gewoon in NL kunt bestellen?
https://www.strato.nl/cloud-storage/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Get!em schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:34:
Waarom zo moeilijk doen in duits, als je voor 1 euro gewoon in NL kunt bestellen?
https://www.strato.nl/cloud-storage/
NL-versie: kosten zijn 12*€ 1,00= € 12,00 en € 0,00 setup kosten
DE-versie: kosten zijn 12*€ 0.00= € 0.00 en € 1,00 setup kosten

Reken maar uit :)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En pcloud komt nu met aanbieding lifetime storage, SInglesday aanbieding (zit in url ? query variabele)
https://www.pcloud.com/cl...0&discount=SinglesDay2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 09:04
Ik zie nu dat HiDrive van Strato nog eens 4 Euro per maand vraagt voor webdav of SMB protocol. Syncen via je (Synology) NAS kost dus (behoorlijk) wat extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

chevchelios schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:41:
Ik zie nu dat HiDrive van Strato nog eens 4 Euro per maand vraagt voor webdav of SMB protocol. Syncen via je (Synology) NAS kost dus (behoorlijk) wat extra.
Daarom is de aanbieding in Duitsland van hierboven dus ook zo prettig. 1 euro voor een heel jaar inclusief al die protocollen. Maar verder heb je helemaal gelijk!

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WRT54G
Kogel door de kerk!
Heb hem besteld via de DE website en met mijn NL IBAN.
Op tijd opzeggen zal ik onthouden, nou ja mijn agenda. ;)
Ik zal over +/- 9 maanden vanaf nu een reminder krijgen.
Mocht ik tevreden zijn blijf ik wellicht maar dan is voor latere zorg.

[ Voor 15% gewijzigd door WRT54G op 11-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Get!em schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:39:
En pcloud komt nu met aanbieding lifetime storage, SInglesday aanbieding (zit in url ? query variabele)
https://www.pcloud.com/cl...0&discount=SinglesDay2020
Ik vind lifetime toch altijd eng O-)

Heb nu Jottacloud draaien. Kan vanaf de NAS met Duplicati sturen (maar dat gaat traag, want mijn NAS is niet krachtig genoeg) of via Rclone. Ik doe de laatste, want dan kan ik de Google-Photo's achtige app gebruiken O-)

Ik gebruik dus geen encryptie. Maar dat vind ik wel prima. Servers in Europa, en gemak dient de mens :+

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 11-11-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46
Oon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:56:
[...]

NextCloud. Ik draai deze in een docker container en werkt geweldig, al is de app een beetje minder (moet je ook zo nu en dan een keer een schop geven zodat hij gaat syncen na het herstarten van je telefoon). Maar open en wordt constant aan verbeterd, zeker de moeite waard.
Voor het syncen kun je beter syncthing gebruiken, maar dat is mijn mening. Ik vond de nextcloud sync maar slecht werken, maar kan aan webdav liggen natuurlijk

Ik heb de laatste maanden eens met MEGA zitten testen. 8TB voor € 200,-/jaar...Vind het uiteindelijk maar tegenvallen, want het lijkt wel of het steeds trager wordt naarmate je meer data er neer zet. Zit nu aan een 5TB, maar ik zit te denken om Jottacloud maar eens te proberen.

Ik heb tevens betaald STACK van 3TB. Werkt op zich prima, maar die is ook wat trager geworden. Wellicht dat ze aan het rommelen ermee zijn omdat de gratis versie stopt? Geen idee...

[ Voor 29% gewijzigd door idef1x op 11-11-2020 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

idef1x schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:04:
[...]

Voor het syncen kun je beter syncthing gebruiken, maar dat is mijn mening. Ik vond de nextcloud sync maar slecht werken, maar kan aan webdav liggen natuurlijk
Goeie tip, Syncthing werkt inderdaad fijn. Ik heb naast NextCloud ook Google One en nog een andere back-up dienst (G Cloud ofzoiets?) lopen dus mijn data is in principe altijd wel ergens opgeslagen, maar het zou toch wel fijn zijn als de Nextcloud app zelf gewoon wat stabieler was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torx
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:24
chevchelios schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:41:
Bij de 1TB is het zo te zien inbegrepen

Honda CB750 Hornet :: Yamaha Fazer FZ6 SA (2011 - 2023) | F1Pool.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Had HiDrive genomen ivm mijn Synology maar loop direct al vast.
Na het invoeren van mijn HiDrive gebruikers naam en wachtwoord moet ik een map kiezen.
Waarna er verbinding gemaakt wordt en ik een error message krijg:
Kan geen SSH verbinding. Alvorens opnieuw een verbinding te maken, controleer of uw gebruikersgegevens juist zijn, de SSH-service van de doelserver normaal is en dat 2-staps verificatie is uitgeschakeld.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Anders gaan we direct de helpdesk maar lastig vallen...

2FA is of course alweer uitgeschakeld, even paar minuten gewacht en het nogmaals geprobeerd met dezelfde error message.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een HyperBackup job op mijn Synology.

[UPDATE]
Never mind... Blijkbaar kom je met een beetje geduld ook ergens. 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door WRT54G op 11-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LightPhoenix

LightPhoenix

Blood and bloody Ashes!

WRT54G schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:26:
Had HiDrive genomen ivm mijn Synology maar loop direct al vast.
Na het invoeren van mijn HiDrive gebruikers naam en wachtwoord moet ik een map kiezen.
Waarna er verbinding gemaakt wordt en ik een error message krijg:
Kan geen SSH verbinding. Alvorens opnieuw een verbinding te maken, controleer of uw gebruikersgegevens juist zijn, de SSH-service van de doelserver normaal is en dat 2-staps verificatie is uitgeschakeld.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Anders gaan we direct de helpdesk maar lastig vallen...

2FA is of course alweer uitgeschakeld, even paar minuten gewacht en het nogmaals geprobeerd met dezelfde error message.

Voor de duidelijkheid, het gaat om een HyperBackup job op mijn Synology.

[UPDATE]
Never mind... Blijkbaar kom je met een beetje geduld ook ergens. 8)7
Is je HiDrive pakket al helemaal geactiveerd? Bij mij is dat vannacht ergens pas geactiveerd, daarvoor kan mijn HyperBackup ook geen contact maken. Gisteren stond er bij mij een bericht op het Strato config scherm waar je ook je pakketten kunt zien dat het een paar uur kan duren voordat je HiDrive volledig operationeel is. Vandaag lukt het inloggen met mijn NAS dan ook wel.

edit: Ok.. te lang getikt en gecontroleerd of het bij mij wel werkte. Mooi dat hij nu wel loopt!

[ Voor 3% gewijzigd door LightPhoenix op 11-11-2020 15:05 ]

geeft geen reacties meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
Spijker op zijn kop @LightPhoenix
Ik moest idd even geduld hebben, hij was nog niet actief.
Ik kon hem zien in mijn Strato account dus ik dacht dat ie al actief was maar kreeg een kwartier geleden de activerings bevestiging per mail. Daarna ging het goed!

[ Voor 0% gewijzigd door WRT54G op 11-11-2020 15:18 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste