PVOutput info en discussie of opmerkingen topic

Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:49
Sinds vorige week staat ons systeem ook op PVOutput (en we zijn natuurlijk vanaf het begin lid van de Tweakers club!). Er is alleen één ding dat ik nog niet snap. Namelijk wat er bij de daily generation pagina staat in de tabel onder 'Conditions'. Volgens de Help-pagina wordt dit op twee manieren vastgesteld:
  • Bij systemen zonder generation estimates wordt het bepaald door de waarde van Efficiency.
  • Bij systemen met generation estimates wordt het bepaald door het behaalde percentage t.o.v. de estimate.
Ik heb (vorige week al) keurig estimates ingevuld voor mijn systeem:
http://pvoutput.org/aggre...st=1&gs=0&g=0&z=0&v=0&s=1

Maar PVOutput gebruikt nog steeds de Efficiency om de Conditions mee te bepalen. En dat werkt natuurlijk voor geen meter in de winter, want op de zonovergoten dagen van afgelopen week kom ik nog niet verder dan 'Mostly Cloudy'. Terwijl ik afgelopen woensdag bijna 3x mijn estimate voor die dag heb opgewekt 8)7

Wat doe ik fout?

[ Voor 2% gewijzigd door Jerrythafast op 20-02-2016 18:56 . Reden: Ohja, en we zijn lid van het Tweakers.net Team ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Rol-Co schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:25:
Niet alle huizen zijn het zelfde ;)
De stedin meter met hoofdzekering voor de meter en 25A na de meter met een hoofdschakelaar zit 3,5 meter van de groepenkast af die ook voorzien is van een hoofdschakelaar.
Daarin zit ook de verbruiksmeter.
Dat is af bouw, je moet het meer zien als een onderverdeler.

Edit:
In de groepenkast zitten 4 groepen met 16A beveiliging en 2 groepen pv met meter en 16A beveiliging.
In en naar groepenkast is het allemaal 6mm2 kabel ook dus alles lijkt mij afgevangen, ook als de verbruiksmeter eventueel een sluiting zou veroorzaken.
Oh, dan is het prima zo. Als je problemen krijgt met die 25 Ampère zekering zou je nog kunnen besluiten om de kabel met 35 Ampère af te zekeren. 25 is wat krap, maar ik heb het zelf ook met zelfs 8 groepen er achter. Dat gaat al jaren goed en heeft alles met de gelijktijdigheid te maken.
Misverstand geklaard :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Gisteren STEDIN aan de lijn gehad. Mijn slimme meter is versie 1.1 zonder P0/P1 poort. Tegenwoordig plaatsen ze meters met versie 4.2
Als ik wil kan dat vervangen worden en kost mij dat 72,50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

antonboonstra schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 16:03:
[...]
Ik zou in ieder geval de dagopbrengsten uploaden via de csv loader: http://pvoutput.org/load.jsp

En daarna moet je natuurlijk ook even lid worden van het Tweakers PVOutput team :*)
Ik ben nu bezig met een scriptje om de data te uploaden, maar ben even de weg kwijt. Ik wil eigenlijk van meerdere dagen de live-opbrengst uploaden, maar bij de mogelijkheden zie ik alleen één dag live of meerdere dagen de totaalopbrengst. Meerdere dagen live zit er niet bij. Iemand?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Kun je dan niet gewoon meerdere calls doen, steeds voor een andere datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 14:06
Was er vanochtend een storing bij pv output?
Solaredge app laat nu 1800w zien en pvoutput maar 1000w
Ook kwam de zon bij pvoutput pas om 09:55 op mijn panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Jerrythafast schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 10:50:
Kun je dan niet gewoon meerdere calls doen, steeds voor een andere datum?
Is me, voor zeven jaar data, iets teveel werk. Voor een paar dagen is het wel te doen op die manier.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ericplan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:15:
[...]

Is me, voor zeven jaar data, iets teveel werk. Voor een paar dagen is het wel te doen op die manier.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je maar max 90 dagen (en 30 zonder donatie) terug kunt submitten. Al kan dat ook wat anders geweest zijn. Wellicht is dat wel handig om even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Jerrythafast schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:47:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je maar max 90 dagen (en 30 zonder donatie) terug kunt submitten. Al kan dat ook wat anders geweest zijn. Wellicht is dat wel handig om even te checken.
Dank, als dat zo is ga ik die moeite niet doen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
ericplan schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 11:59:
[...]

Dank, als dat zo is ga ik die moeite niet doen.
Lijkt erop dat het zelfs 14 dagen is zonder donatie.

PVOutput Help, sectie Live Loader (gaat over handmatig laden via de website):
Restrictions and Limitations
  • The output date cannot not be older than 14 days from the current date.
  • The output date cannot not be a date in the future
  • Time data is rounded to the nearest Status Interval of the selected system.
  • Data must be in chronological order
  • Energy cannot be less than a previous value.
  • Loading multiple days is not supported
Donation Bonus Features
  • The output date parameter must be not be older than 90 days from the current date.
PVOutput Help, sectie Add Status Service (gaat over automatisch laden via de PVOutput API):
Restrictions and Limitations
  • The date parameter must be not be older than 14 days from the current date.
  • The time parameter is rounded to the nearest Status Interval configured for the system.
  • The energy parameters v1 and v3 are measured in watt hours (Wh).
  • The power parameters v2 and v4 are measured in watts (W).
  • An energy value cannot be lower than the previous energy value recorded in time.
  • At least one of the values v1, v2, v3 or v4 must be present.
  • When uploading Net data, generation must already exist at the same data point.
  • Maximum energy consumption v3 value is 200,000Wh
  • Maximum power consumption v4 value is 100,000W
Donation Bonus Features
  • The date parameter must be not be older than 90 days from the current date.
  • Extended parameters v7, v8, v9, v10, v11 and v12
  • Maximum energy consumption v3 value increased to 5,000,000Wh
  • Maximum power consumption v4 value increased to 2,000,000W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Jerrythafast schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:14:
[...]
Lijkt erop dat het zelfs 14 dagen is zonder donatie.

PVOutput Help, sectie Live Loader (gaat over handmatig laden via de website):
[...]
PVOutput Help, sectie Add Status Service (gaat over automatisch laden via de PVOutput API):
[...]
Dank, de automatische uploader loopt sinds 30-1, ik heb gedoneerd, dus ik kan (als ik zin en tijd heb) 3 systemen uploaden. Misschien dat ik dat nog ga doen voor de maand januari. Hoort wel tot de categorie "nutteloze werken".

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Geen tijd om uitgebreid te kijken....maar het lijkt alsof PVoutput niet met schrikkeldagen om kan gaan? Het hele tweakers team heeft nog geen output staan voor vandaag...

Mijn app werkt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46

TFHfony

Professional Weirdo

nooberke schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:17:
Geen tijd om uitgebreid te kijken....maar het lijkt alsof PVoutput niet met schrikkeldagen om kan gaan? Het hele tweakers team heeft nog geen output staan voor vandaag...
Hier wel hoor:

http://www.pvoutput.org/o...60229&dt=20160229&tid=426
Mijn app werkt ook niet?
App werkt hier ook prima...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Yap het is de Youless ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

Mijn youless setje upload vandaag tot op dit moment ook niet naar pvoutput.
De youless app werkt wel gewoon maar achter upload staat een sterretje.

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Zie ook het Youless topic...

33 x ET Solar 270Wp = 8910Wp @ SMA Sunny TriPower STP 8000TL-20 Live: PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bamboe48
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-09 21:50
PV Output geeft vandaag als datum 1 maart, en is gestopt met data voor vandaag neer te zetten na 12 uur.
Hebben meer mensen dit gezien?

7695 Wp: 30xAuria115 & Delta Solivia 3.3 TR / 36xAuria120 & Delta Solivia 5.0 TR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Bamboe48 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:23:
PV Output geeft vandaag als datum 1 maart, en is gestopt met data voor vandaag neer te zetten na 12 uur.
Hebben meer mensen dit gezien?
PV Output werkt prima. Waarschijnlijk is het je eigen omvormer/logging (Youless toevallig? Zie het bericht hier boven) die de verkeerde datum rapporteert (schrikkeldag...)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door AUijtdehaag op 29-02-2016 15:29 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

AUijtdehaag schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Heb je een youless?
Zie 1 post boven je. ;)
en 2, en 3... en 4.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Yep. Youless stopte bij mij om 11:55. datum volgens PVoutput: 1 maart(!).
De logging via de SolarEdge API naar PVoutput loopt gelukkig gewoon door. Evenals DAL-logging die ik ook naar PVoutput doorstuur.

Ligt dus aan Youless en niet aan PVoutput ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Aegle op 29-02-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Yep, youless maakt er een bende van..... Hij is nu ook weer op 28/2 aan het "invullen", dus dat aan het uploaden naar PV-output.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 14:52

MieJuul

3970Wp

Ik zal ongetwijfeld iets over het hoofd zien, maar ik krijg het om een of andere reden niet meer voor elkaar om een 2de systeem toe te voegen in de pv output app (die van mcdonalds)

Ik krijg 1 van de twee er wel in (om het even welke), maar als ik dan het andere systeem opzoek en toe wil voegen zegt ie unautherized 401: inaccessible system id

Frustrerend, daar het me eerder wel is gelukt, maar ik weet niet meer hoe.......

Edit: nevermind, het is inmiddels gelukt

[ Voor 5% gewijzigd door MieJuul op 06-03-2016 13:23 ]

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:44
Klopt het dat het geüploade bestand naar de ftp server van PVOutput direct weer verdwijnt?
Ik heb de FTP gegevens zojuist in de SMA Webbox ingevoerd, welke een zip upload met daarin een XML file.

Edit
Het verwijderen nam ik aan doordat ik een oude zip file handmatig op de FTP server had geüpload, blijkt dat de gegevens niet ouder mogen zijn dan 14 dagen. Even kijken of de Webbox dan nog wat wil uploaden...

[ Voor 72% gewijzigd door Wietsee. op 12-03-2016 20:41 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Dracula78 schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:57:
Die Steca User software bestaat uit allerlei .NET assemblies die je allemaal kunt decompilen. Met daarnaast een serial traffic monitor heb ik inmiddels alle commando's kunnen repliceren in een eigen library; WebAPI schil eromheen en de Raspberry Pi kan nu vanuit de meterkast live StecaGrid metingen ophalen.
Ik ben op zoek naar het commando voor Edag van de steca coolcept. Ik log al een andere omvormer (Delta) via mijn router naar PVoutput en wil de opbrengst van de steca graag toevoegen. Kun jij me de hex code van dit commando geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:59

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik erger me al een hele tijd aan de niet kloppende systeemtijden bij de live pvoutputlijsten,
min en plus! afwijkingen van tientallen seconden tot enkele minuten zijn eerder de regel dan de uitzondering.

Welke loggingsystemen (omvormerintern of extern) kunnen niet fatsoenlijk met de officiële tijd synchroniseren?

Ik gebruik voor het uitlezen van de omvormer en uploaden naar pvoutput.org een raspi 2 en deze heeft altijd de correcte officïele tijd (+/- max. 0,5 msec) via ntp synchronisatie.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 20:41
Behalve dat ik het met je eens ben dat ieder normaal device zichzelf up-2-date hoort te houden vraag ik me toch wel af wat het probleem is? Kijk als je een uur verkeerd loopt tja dat geeft een flink ander beeld maar enkele minuten voor of achter? Maakt dat ergens voor uit?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mattie112 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:15:
Behalve dat ik het met je eens ben dat ieder normaal device zichzelf up-2-date hoort te houden vraag ik me toch wel af wat het probleem is? Kijk als je een uur verkeerd loopt tja dat geeft een flink ander beeld maar enkele minuten voor of achter? Maakt dat ergens voor uit?
Als je twee systemen in de buurt met elkaar vergelijkt of met de actuele solarinstraling op locatie dan maakt dat wel iets uit. Maar uiteraard is er geen harde grens voor de afwijking te trekken. Ik persoonlijk vind een tijdafwijking bij de logging van meer dan 60 seconden echt niet meer van deze tijd ;) .

Pvoutput.org verwerkt de gegevens vrij snel (Omnik logging via mijn raspi2):
2016-03-16 18:05:01,720 INFO connecting to 10.10.100.254 port 8899
2016-03-16 18:05:02,412 INFO ID: NLBNxxxxxxxxxxxxxx
2016-03-16 18:05:02,413 INFO Uploading to PVoutput
2016-03-16 18:05:02,660 INFO OK 200: Added Status

Om ca. 18:05:15 staat het resultaat op de website.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
dunklefaser schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 18:12:
[...]

Als je twee systemen in de buurt met elkaar vergelijkt of met de actuele solarinstraling op locatie dan maakt dat wel iets uit. Maar uiteraard is er geen harde grens voor de afwijking te trekken. Ik persoonlijk vind een tijdafwijking bij de logging van meer dan 60 seconden echt niet meer van deze tijd ;) .

Pvoutput.org verwerkt de gegevens vrij snel (Omnik logging via mijn raspi2):
2016-03-16 18:05:01,720 INFO connecting to 10.10.100.254 port 8899
2016-03-16 18:05:02,412 INFO ID: NLBNxxxxxxxxxxxxxx
2016-03-16 18:05:02,413 INFO Uploading to PVoutput
2016-03-16 18:05:02,660 INFO OK 200: Added Status

Om ca. 18:05:15 staat het resultaat op de website.
Ja als je het op die manier bekijkt inderdaad dan zou je er niet meer dan een minuutje tussen willen hebben :) Maargoed mijn pi staat idd altijd goed :p (en de 5-min resolutie van pvoutput maskeert ook eea natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Mattie112 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:40:
[...]

Ja als je het op die manier bekijkt inderdaad dan zou je er niet meer dan een minuutje tussen willen hebben :) Maargoed mijn pi staat idd altijd goed :p (en de 5-min resolutie van pvoutput maskeert ook eea natuurlijk)
De pvoutput "resolutie" maskeert de tijdafwijkingen eigenlijk niet.
Kijk maar bij de tweakers.net lijst naar de combinatie van update tijdstip én hoelang de laatste update aka "Seen" geleden was. Hieruit kan je op ca. 1 seconde precies de tijdafwijkingen onderling en van de officiële tijd afleiden.

P.S.:
Pvoutput.org verwerkt de status updates op dit moment binnen 5 seconden, uiteraard met de originele tijdstempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ah inderdaad ja, was me nog niet opgevallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Wat is de exacte tijd van een gemiddelde opbrengst over een tijdsinterval van 5 minuten? Op die vraag is toch geen eensluidend antwoord te geven?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

ericplan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:19:
Wat is de exacte tijd van een gemiddelde opbrengst over een tijdsinterval van 5 minuten? Op die vraag is toch geen eensluidend antwoord te geven?
Ik neem aan dat je het niet over de min of meer exacte systeemtijden hebt?
Jouw vraag over de "gemiddelde opbrengst" betreft dan waarschijnlijk ook
niet het onderwerp van mijn opmerking.

Het gaat mij om het exakte tijdstip van de updates en
vooral om het momentane vermogen c.q. het tijdsverloop daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

dunklefaser schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:40:
[...]
Ik neem aan dat je het niet over de min of meer exacte systeemtijden hebt?
Jouw vraag over de "gemiddelde opbrengst" betreft dan waarschijnlijk ook
niet het onderwerp van mijn opmerking.

Het gaat mij om het exakte tijdstip van de updates en
vooral om het momentane vermogen c.q. het tijdsverloop daarvan.
Ook die momentane waarden worden berekend over een bepaald tijdsinterval, zeer afhankelijk van de gebruikte omvormer, van seconden tot minuten. Daar is dus ook niets zinnigs over te zeggen.
Een omvormer is gewoon niet het juiste instrument om instraling te meten. Daar heb je aparte meetinstrumenten voor.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

ericplan schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:53:
[...]

Ook die momentane waarden worden berekend over een bepaald tijdsinterval, zeer afhankelijk van de gebruikte omvormer, van seconden tot minuten. Daar is dus ook niets zinnigs over te zeggen.
Een omvormer is gewoon niet het juiste instrument om instraling te meten. Daar heb je aparte meetinstrumenten voor.
Ik ging er inderdaad in eerste instantie van de meetwaarden van mijn Omnikomvormer uit.
Het vermogen wat ik upload, en daarom gaat het mij, wordt in ieder geval per seconde geüpdate.
Fiat LUX!us

Als ik net niet iemand in de buurt had (1400 m afstand) met een solarwattmeter zou ik je zeker vragen waar je zo'n ding kan kopen en tegen welke prijs.

P.S.: Ik kan natuurlijk ook de per seconde ververste vermogenswaarde van mijn kWh-meter in de meterkast gebruiken, vastgelegd op een foto met GPS-tijdsstempel ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Millerman schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:44:
[...]

Ik ben op zoek naar het commando voor Edag van de steca coolcept. Ik log al een andere omvormer (Delta) via mijn router naar PVoutput en wil de opbrengst van de steca graag toevoegen. Kun jij me de hex code van dit commando geven?
Ik weet niet precies wat je met 'Edag' bedoelt, maar hieronder het fragment uit de log waarbij de dagopbrengst wordt opgehaald bij de StecaGrid 3600:

[small]2016-03-17 22:10:17,172 [655] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Sending command [CurrentYield]
2016-03-17 22:10:17,173 [655] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Writing 16 bytes
2016-03-17 22:10:17,173 [655] DEBUG SerialConnector.SerialConnection - Request: 02-01-00-10-01-C9-65-40-03-00-01-[green]3C[/green]-91-50-2C-03
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Waiting for data
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Received 20 bytes (total: 20 bytes)
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Expecting 20 bytes
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Response complete
2016-03-17 22:10:17,281 [734] DEBUG SerialConnector.SerialConnection - Response: 02-01-00-14-C9-01-1E-41-00-00-05-3C-[green]09-44-4F-8D[/green]-BA-4B-25-03
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Handling response
2016-03-17 22:10:17,281 [734] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Returning 1 data items: FormulaDataItem ['20755,75 Wh']
[/small]

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula78 op 17-03-2016 23:35 ]

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Energy dag ?

Edit:
Stuur je ook dc voltage mee naar pvoutput?

[ Voor 69% gewijzigd door Rol-Co op 17-03-2016 22:33 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
Rol-Co schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:28:
Energy dag ?

Edit:
Stuur je ook dc voltage mee naar pvoutput?
Ja, zou als het goed is zichtbaar moeten zijn in m'n pvoutput log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Gezocht maar niet gevonden...

Is het mogelijk om vanuit PVoutput een export naar bijvoorbeeld (.csv?) te maken?
Ik wil namelijk m'n maandopbrengsten importeren in Excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ja
Rechts naast de grafiek

Edit: nee niet meer, wel bij dagelijks nog download.

[ Voor 50% gewijzigd door Rol-Co op 20-03-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 17:05
Dan kan je volgens mij alleen een afbeelding downloaden.
Als je MORE klikt kan je de getallen als csv downloaden het is alleen wel per dag en per maand gaat helaas niet zover ik kon vinden.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Ja zag het, zie mijn edit hierboven.

Dagelijks kan wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Het was dus wel mogelijk ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Nou ik heb wel eens een backup gedownload, maar of dat dagelijks of maandelijks was weet ik niet meer.

Wel kan je anton zijn excel nemen denk ik, die is wel per maand, als je in het tweakers team zit tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb nog even gekeken in de excellijst, daar staat het inderdaad per maand.
Nog een opmerking voor de lijst ;)

Ik weet niet tot hoelang de lijst bijgehouden wordt, maar wellicht is het een idee (indien het kan) de velden

Link, Naam, Grootte, Tilt, Orientation , Postcode

vast te zetten dan leest wellicht wat makkelijker :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Bedank allemaal voor de reacties :) .

Vandaar dat ik het niet kon vinden. Het blijkt dus niet te kunnen... :'( . Ik heb ze nu uit de lijsten van Anton gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
Dracula78 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:23:
[...]

Ik weet niet precies wat je met 'Edag' bedoelt, maar hieronder het fragment uit de log waarbij de dagopbrengst wordt opgehaald bij de StecaGrid 3600:

[small]2016-03-17 22:10:17,172 \[655] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Sending command \[CurrentYield]
2016-03-17 22:10:17,173 \[655] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Writing 16 bytes
2016-03-17 22:10:17,173 \[655] DEBUG SerialConnector.SerialConnection - Request: 02-01-00-10-01-C9-65-40-03-00-01-[green]3C[/green]-91-50-2C-03
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Waiting for data
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Received 20 bytes (total: 20 bytes)
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Expecting 20 bytes
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.SerialConnection - Response complete
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] DEBUG SerialConnector.SerialConnection - Response: 02-01-00-14-C9-01-1E-41-00-00-05-3C-[green]09-44-4F-8D[/green]-BA-4B-25-03
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Handling response
2016-03-17 22:10:17,281 \[734] INFO  SerialConnector.Commands.Handlers.MeasureCommandHandler - Returning 1 data items: FormulaDataItem ['20755,75 Wh']
[/small]
Bedankt dat commando zocht ik. Ik heb een paar keer het commando naar de omvormer gestuurd bij verschillende opbrengsten, maar wordt er niet echt wijs uit:

02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 00 00 00 9a f8 fa 03 = 0 Wh
02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 5c 40 89 bf c7 82 03 = 1393 Wh
02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 f4 40 89 57 2e e0 03 = 2001 Wh

03 is eindbyte die 3 bytes ervoor lijken me crc controle bytes
die 3 bytes daar weer voor zouden de opbrengst waarde moeten zijn.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 11:09:
[...]

Inmiddels heb ik toch even met Trannergy gechecked en mijn vermoeden klopt in ieder geval. Ik kreeg vanmorgen deze reactie:

[...]

Blijkbaar heeft pvoutput het een beetje druk en houden ze daarom bepaalde update feeds tegen. Zijn er meer mensen met bepaalde merken omvormers waar dit te zien is?
Het is alweer een paar weken geleden, maar Trannergy heeft het issue inmiddels opgelost met PVOutput. Eindelijk weer realtime vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
Millerman schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:31:
[...]

Bedankt dat commando zocht ik. Ik heb een paar keer het commando naar de omvormer gestuurd bij verschillende opbrengsten, maar wordt er niet echt wijs uit:

02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 00 00 00 9a f8 fa 03 = 0 Wh
02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 5c 40 89 bf c7 82 03 = 1393 Wh
02 01 00 14 c9 01 1e 41 00 00 05 3c 09 f4 40 89 57 2e e0 03 = 2001 Wh

03 is eindbyte die 3 bytes ervoor lijken me crc controle bytes
die 3 bytes daar weer voor zouden de opbrengst waarde moeten zijn.

Iemand enig idee?
Goed bezig! Die 09 is voor 'Wh', en de 3 bytes daarna zijn inderdaad de bijbehorende waarde volgens IEEE754 en een aantal bit shift operaties. Steca doet niet moeilijk over het sturen van de documentatie, maar wil wel dat je een NDA ondertekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millerman
Bedankt, zal het eens uitzoeken.

Heb het uitgeplozen:
de 3 waarden omzetten naar decimaal X Y en Z en dan geldt:
(1 + X * 2^(-8) + y * 2^(-16)) * 2^(Z-127)
bv 44 4F 8D ==> X=68 Y=79 Z=141 (decimaal)
wordt: 1,266830444 * 2^14 = 20755,75
:) ;)

nou nog alles in een shell script. :P

[ Voor 180% gewijzigd door Millerman op 24-03-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 08:28
De laatste 2 dagen kloppen de tijden van mijn uploads niet meer. Zie mijn Live data (heb deze al enkele keren gewist, vandaar incompleet).

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=45901&sid=41869

De eerste 2 registraties kloppen. Hier heb ik het script (AntonBoonstra) met de hand uitgevoerd. De logs daarna zijn via de taakplanner van mijn Synology NAS maar daar gaat het weer fout. Tijd springt dus in een keer van 14:05 naar 21:05.

De tijden op mijn systemen kloppen, deze ben ik allemaal nagelopen. De Synology heeft een auto update gehad naar DSM 6.0 en ik ben geswitched van VPN provider maar dat lijkt me niet direct de oorzaak.

Ik snap er geen bal meer van. Het script voer ik handmatig uit op mijn NAS en alles wordt juist genoteerd. Vervolgens neemt de taakplanner het over maar daar gaat het weer fout....,

Edit; elke keer handmatig script uitvoeren geeft de juiste tijd. Via taakplanner niet.

[ Voor 5% gewijzigd door RAFA op 26-03-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAFA schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:57:
De laatste 2 dagen kloppen de tijden van mijn uploads niet meer. Zie mijn Live data (heb deze al enkele keren gewist, vandaar incompleet).

De eerste 2 registraties kloppen. Hier heb ik het script (AntonBoonstra) met de hand uitgevoerd. De logs daarna zijn via de taakplanner van mijn Synology NAS maar daar gaat het weer fout. Tijd springt dus in een keer van 14:05 naar 21:05.

De tijden op mijn systemen kloppen, deze ben ik allemaal nagelopen. De Synology heeft een auto update gehad naar DSM 6.0 en ik ben geswitched van VPN provider maar dat lijkt me niet direct de oorzaak.

Ik snap er geen bal meer van. Het script voer ik handmatig uit op mijn NAS en alles wordt juist genoteerd. Vervolgens neemt de taakplanner het over maar daar gaat het weer fout....,

Edit; elke keer handmatig script uitvoeren geeft de juiste tijd. Via taakplanner niet.
Het enige wat ik me zo kan indenken is dat de taakplanner in een andere tijdzone draait. Je zou eigenlijk eens de datum/tijd combinatie moeten uitprinten in een script dat door de taakplanner gestart wordt. Misschien is dat wel heel anders dan dat je verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 16:44:
[...]

Het enige wat ik me zo kan indenken is dat de taakplanner in een andere tijdzone draait. Je zou eigenlijk eens de datum/tijd combinatie moeten uitprinten in een script dat door de taakplanner gestart wordt. Misschien is dat wel heel anders dan dat je verwacht.
Nou, hopelijk werkt het weer. Eerst downgrade van DSM 6 naar 5.2 gedaan. Helaas werkte dit niet helemaal aangezien er een paar packages corrupt waren en ik deze niet kon herstellen/verwijderen. Dus maar een backup van het systeem gemaakt en een clean install gedaan. Laatste auto uploads zien er goed uit...

Gelijk auto update DSM uitgeschakeld...Op de een of andere manier gaat er iets fout wanneer de NAS op DSM 6.0 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik had nu een goede beschrijving gevonden hoe je precies pvgis moet gebruiken voor het berekenen van je instellingen.

Volgens de beschrijving moet je met Google compass je oriëntatie berekenen, als ik deze uitmeet dan komt deze op 113 graden.
Hier haal je dan 90 vanaf omdat de pijl naar het oosten wijst en niet naar het noorden.

Dit gedaan te hebben kom ik uit op 23 graden.

Moet je deze 23 graden dan overnemen op je Azimuth of moet je nog een andere berekening uitvoeren ?
Of moet ik 203 invullen omdat zuid 180 graden is ?

[ Voor 5% gewijzigd door MdO82 op 29-03-2016 19:46 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
MdO82 schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:45:
Ik had nu een goede beschrijving gevonden hoe je precies pvgis moet gebruiken voor het berekenen van je instellingen.

Volgens de beschrijving moet je met Google compass je oriëntatie berekenen, als ik deze uitmeet dan komt deze op 113 graden.
Hier haal je dan 90 vanaf omdat de pijl naar het oosten wijst en niet naar het noorden.

Dit gedaan te hebben kom ik uit op 23 graden.

Moet je deze 23 graden dan overnemen op je Azimuth of moet je nog een andere berekening uitvoeren ?
Of moet ik 203 invullen omdat zuid 180 graden is ?
Leg onderstaand kompas over een satellietfoto van je dak en kijk welke kant jouw panelen opkijken. Neem dat getal, trek daar 180 van af, en vul dat in als 'Azimut'.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3f/Rapporteur.svg

Dus als je panelen recht naar beneden kijken (richting zuid) vul je 0 in op PVGis. Kijken ze naar het zuidoosten (schuin naar rechts onder), dan wordt het iets van -45. Naar het zuidwesten (schuin naar links onder) wordt 45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 16:29
RAFA schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:57:

Hallo, eerste post van mij in dit topic. Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn DS212. Mijn inverters, Enecsys, log ik via deze oplossing: Enecsys gateway uitlezen
Sinds de upgrade naar DSM6 heb ik 2 problemen:
* De mysqli_connect werkt niet meer vanwege upgrade van PHP 5.5 naar PHP 5.6
* Tijdsverschil van 8 uur
Overigens denk ik dat de 8 uur tijdverschil gelijk is aan de het verschil tussen UTC en Taiwan. Hoe zou dat nou komen :) Ook de standaard checks van de Syno, zoals emails over packages die ik kan upgraden, komen nu op een ander tijdstip dan voorheen aan. Kennelijk is er onder de motorkap toch iets mis gegaan met de tijd. Op de webinterface geeft hij de goede tijd aan. Toch maar eens een ticket aanmaken bij Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAFA
Sir Bacon schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:13:
[...]

Hallo, eerste post van mij in dit topic. Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn DS212. Mijn inverters, Enecsys, log ik via deze oplossing: Enecsys gateway uitlezen
Sinds de upgrade naar DSM6 heb ik 2 problemen:
* De mysqli_connect werkt niet meer vanwege upgrade van PHP 5.5 naar PHP 5.6
* Tijdsverschil van 8 uur
Overigens denk ik dat de 8 uur tijdverschil gelijk is aan de het verschil tussen UTC en Taiwan. Hoe zou dat nou komen :) Ook de standaard checks van de Syno, zoals emails over packages die ik kan upgraden, komen nu op een ander tijdstip dan voorheen aan. Kennelijk is er onder de motorkap toch iets mis gegaan met de tijd. Op de webinterface geeft hij de goede tijd aan. Toch maar eens een ticket aanmaken bij Synology.
Bij mij was de 'oplossing' om te downgraden naar DSM 5.2. Hierna werkt alles weer zoals het hoort. Ben er 2 dagen mee aan het stoeien geweest om het werkend te krijgen op DSM 6 echter zonder resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Voor mijn PV systeem op PVOutput wil ik extra geïnstalleerde panelen toevoegen.
Nu bestond het systeem al uit 2 array's (25x 300 LG op zuid en 35x 170 SF op noord).
De enkele maanden geleden toegevoegde panelen zijn zo goed als plat gemonteerd en betreffen 14 stuks Trina Solar 270's.
Dit alles op 1 omvormer (SE 15k). Hoe kan ik dit het beste binnen PVOutput registreren?

Systeem: http://pvoutput.org/list.jsp?id=37217&sid=36884

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

x-RaY99 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:21:
Voor mijn PV systeem op PVOutput wil ik extra geïnstalleerde panelen toevoegen.
Nu bestond het systeem al uit 2 array's (25x 300 LG op zuid en 35x 170 SF op noord).
De enkele maanden geleden toegevoegde panelen zijn zo goed als plat gemonteerd en betreffen 14 stuks Trina Solar 270's.
Dit alles op 1 omvormer (SE 15k). Hoe kan ik dit het beste binnen PVOutput registreren?

Systeem: http://pvoutput.org/list.jsp?id=37217&sid=36884
Hey oud Seti-team-genoot..
Als je "donateur" van PVoutput wordt, kan je volgens mij meerdere systemen toevoegen op op PVoutput.

http://pvoutput.org/help.html#managed-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
TFHfony schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Hey oud Seti-team-genoot..
Als je "donateur" van PVoutput wordt, kan je volgens mij meerdere systemen toevoegen op op PVoutput.

http://pvoutput.org/help.html#managed-list
Haaaai :w

Hmm, dat kan inderdaad, gebruik ik nu ook voor mijn consumption.
Maar ik kan daar dan natuurlijk niet op "loggen" met mijn Youless (want er is maar 1 Youless want 1 omvormer). En de efficiency cijfers kloppen dan waarschijnlijk nog steeds niet? :?

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
Jerrythafast schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:38:
[...]

Leg onderstaand kompas over een satellietfoto van je dak en kijk welke kant jouw panelen opkijken. Neem dat getal, trek daar 180 van af, en vul dat in als 'Azimut'.
[afbeelding]

Dus als je panelen recht naar beneden kijken (richting zuid) vul je 0 in op PVGis. Kijken ze naar het zuidoosten (schuin naar rechts onder), dan wordt het iets van -45. Naar het zuidwesten (schuin naar links onder) wordt 45.
Wat ook een handige tool is, is http://googlecompass.com. Dat ziet er bij mij dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E0gijqAYFZQOJIzmRgcuFDHt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Vandaag ben ik donateur geworden van PVoutput. Een leuke bijkomstigheid is dat ik de temperatuur van mijn Solaredge omvormer en het voltage kan opslaan bij PVoutput via de API.

Jammer genoeg haalt PVOutput standaard de DC waarde van de string op. Bij solaredge is dit niet interessant, want altijd rond 350V. Interessanter vind ik de AC waarde, om te kijken hoe hoog de spanning wordt op de fase bij veel zon, invoeding etc. Nu weet ik dat het wel op te vragen is bij solaredge, ik kan het namelijk wel zien in Domoticz. De vraag is dus of het mogelijk is om deze waarde bij PVOutput te krijgen, en hoe!

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegle
prein2 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 09:51:
Vandaag ben ik donateur geworden van PVoutput. Een leuke bijkomstigheid is dat ik de temperatuur van mijn Solaredge omvormer en het voltage kan opslaan bij PVoutput via de API.

Jammer genoeg haalt PVOutput standaard de DC waarde van de string op. Bij solaredge is dit niet interessant, want altijd rond 350V. Interessanter vind ik de AC waarde, om te kijken hoe hoog de spanning wordt op de fase bij veel zon, invoeding etc. Nu weet ik dat het wel op te vragen is bij solaredge, ik kan het namelijk wel zien in Domoticz. De vraag is dus of het mogelijk is om deze waarde bij PVOutput te krijgen, en hoe!
Daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn... Maar volgens mij kan dat niet. Even de API specs bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Aegle schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:15:
[...]

Daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn... Maar volgens mij kan dat niet. Even de API specs bestuderen.
Het kan uit de SolarEdge API worden opgehaald middels Inverter Technical Data (pagina 25). Bijvoorbeeld voor vandaag:

code:
1
https://monitoringapi.solaredge.com/equipment/<siteID>/<inverterID>/data.csv?api_key=<apiKey>&startTime=2016-04-06 00:00:00&endTime=2016-04-07 00:00:00

Geeft je de volgende kolommen op een 1-fase omvormer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
date (is inclusief tijd)
inverterMode
temperature
totalActivePower
dcVoltage
groundFaultResistance
powerLimit
totalEnergy
vL1ToN
vL2ToN
acCurrent
acVoltage
acFrequency
apparentPower
activePower
reactivePower
qRef
cosPhi

Vervolgens moet je dan via de PVOutput API die waarden weer uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43

StarWing

Huh ?!?

Hmm, ik heb een vraag waar ikzelf niet compleet (zeg maar totaal niet) uitkom.
Vandaag is mijn 2de installatie geinstalleerd.

Ik lees de eerste installatie al een paar jaar uit mbv bluetooth & sunnylog. (SM SB2000HF)
Vandaag is dus de 2de installatie geplaatst op basis van een SBM SB1500, dewelke uit te lezen is via netwerk.

Ik heb de uitlezing van de SB1500 in orde op een ubuntu dmv sbfspot & upload daemon naar pvoutput.

Nu zou ik graag beide systemen combineren in pvoutput, maar ik kan nergens vinden waar ik beide inverters (dus de ene via BT en de andere via IP) kan uitlezen.
De uitleg die ik vind zijn voor hetzij via BT, hetzij via IP, maar nooit een combinatie van beiden.
Is het mogelijk om mbv sbfspot beide inverters uit te lezen ?

OK, stap verder :)

Aangezien ik een totale beginner ben bij PVoutput, enkele additionele vragen:
-kan ik met 1 account 2 inverters loggen ? Ik kan ondertussen beide inverters uitlezen dmv een aparte .cfg file
-kan ik de data die sbfspot uitleest van beide inverters in 1 db plaatsen, of dien ik 2 aparte db's te gebruiken ?

[ Voor 18% gewijzigd door StarWing op 09-04-2016 15:49 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion-Pax
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-01 15:17
Hallo,
Ook ik zal binnenkort het team komen versterken als jullie het goed vinden.
Vandaag is mijn "site" geïnstalleerd met 8250 wp aan Yingli panelen met een Trannergy omvormer.

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=49030

Ik heb nog wel een hoop vragen over de instellingen van Pvoutput. Ik heb geen idee wat ik allemaal bij die tarieven moet invoeren. Heeft iemand daar goede standaard instellingen voor? Waar hangt dat (afgezien van je kwh tarief) allemaal van af?
Ik zit bij NLE en heb een slimme meter met dubbel tarief (weet niet of het belangrijk is maar ik meld het maar even)

Groeten,
Een solar-noob

Mijn Output!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Orion-Pax schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:35:
Hallo,
Ook ik zal binnenkort het team komen versterken als jullie het goed vinden.
Vandaag is mijn "site" geïnstalleerd met 8250 wp aan Yingli panelen met een Trannergy omvormer.

http://pvoutput.org/list.jsp?userid=49030
Gefeliciteerd met je investering en welkom bij het team :) Maar je hoort er pas echt bij als je we de foto's zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 16:29
Voor de mensen die een Synology hebben en last hebben van een tijdsprobleem hier de oplossing (cross post vanuit Sir Bacon in "Enecsys gateway uitlezen", maar zo zien hopelijk meer mensen het).

Ik had sinds de update naar DSM6 last van verschoven tijden. Ticket bij Synology Support ingeschoten en die hebben me op weg geholpen. Bleek dat in de php.ini in /etc/php de tijdzone op "Asia/Taipei" stond, dat klopt natuurlijk niet. Dat nu aangepast naar "Europe/Amsterdam" en de Syno geherstart. In ieder geval staat het nog steeds goed in de php.ini. Morgen eens zien wat er naar PVoutput gaat.

Open punt is nog of bij een eventuele update van DSM de php.ini weer overschreven wordt en dat dan eventueel een foute versie teruggezet wordt. Maar goed, Synology kent het probleem en wij weten nu waar we op moeten letten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion-Pax
TFHfony schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:39:
[...]

Gefeliciteerd met je investering en welkom bij het team :) Maar je hoort er pas echt bij als je we de foto's zien ;)
Die kan ik nu even niet maken (is donker) maar ik zal ze zeker plaatsen. Kan dat in dit topic?

Ik zal ook een foto op PVoutput en de trannergy portal plaatsen.

Mijn Output!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Orion-Pax schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 21:57:
[...]

Die kan ik nu even niet maken (is donker) maar ik zal ze zeker plaatsen. Kan dat in dit topic?

Ik zal ook een foto op PVoutput en de trannergy portal plaatsen.
Het Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 4 topic is misschien een betere plek voor foto's. In dat topic zitten nog wat meer mensen die foto's waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion-Pax
Gedaan ;)

Iemand nog tips over dat invullen van die tarieven?

Mijn Output!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Orion-Pax schreef op woensdag 13 april 2016 @ 23:16:
Gedaan ;)

Iemand nog tips over dat invullen van die tarieven?
E.e.a. zal afhangen van of je dag/nacht / piek/dal tarief hebt en de prijzen die je er voor betaald.
In principe vul je voor import & export hetzelfde bedrag in, waarbij je bij peak je dag/piek tarief zet en bij Off-Peak je dal/nach tarief. Vervolgens vul je bij het tijdschema de tijden in (07:00-21:00 of 07:00-23:00).

Hoe die shoulder tarieven werken weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion-Pax
Dank!

Ik sta meteen op plek 22 qua grootte en 25 vandaag qua opbrengst binnen het tweakers team :P

[ Voor 101% gewijzigd door Orion-Pax op 14-04-2016 20:01 ]

Mijn Output!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Goed... ben maar weer eens verder gegaan met mijn slimme-meter scriptje in php

Maarrrrr wat moet je nou uploaden naar pvoutput?

v3 - Energy Consumption (Wh)
v4 - Power Consumption (W)

Persoonlijk zou ik zeggen, pak lekker v3 en stop daar de meterstand in (met c1 flag voor lifetime values) maar dat lijkt niet zo heel veel te doen? Ik krijg in elk geval geen output te zien dan op de pvoutput site.

Dus dan de v4 maar? Zegmaar het energie gebruik op het moment van uitlezen slimme meter? Dan heb je alleen kans dat je net even een piek uitleest, lijkt me minder nauwkeurig.

En hoe beslist pvoutput wat er "exported" is? In NL is het natuurlijk wel wat lastiger allicht ivm salderingsregeling. Maar doe je dat dan per dag? Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
Mattie112 schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:58:
Goed... ben maar weer eens verder gegaan met mijn slimme-meter scriptje in php

En hoe beslist pvoutput wat er "exported" is? In NL is het natuurlijk wel wat lastiger allicht ivm salderingsregeling. Maar doe je dat dan per dag? Hoe doen jullie dit?
Pvoutput gaat er van uit dat alles van generation wat boven consumption is naar exported gaat.
Maar een slim metertje doet dat zelf al, dus heb je weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Heb mijn test-systeempje weer even "aan" gezet om eens te kijken wat die production doet

hij staat nu op "v4" met indien teruglevering "-xxxx" en indien verbruik "+xxxx"

zie alhier:
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=45806&sid=44503

eens een dagje laten lopen om te kijken wat het doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Mattie112 schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:41:
Heb mijn test-systeempje weer even "aan" gezet om eens te kijken wat die production doet

hij staat nu op "v4" met indien teruglevering "-xxxx" en indien verbruik "+xxxx"

zie alhier:
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=45806&sid=44503

eens een dagje laten lopen om te kijken wat het doet
Ik heb even terug zitten zoeken, maar hoe heb je het verbruik naar PVoutput nu precies voor elkaar gekregen ?

Ik kan helaas niet duidelijk info vinden in het topic, of ik zit gewoon niet goed te lezen :)

Ik zie dat ik er al eens mee bezig ben geweest :)
Via deze handleiding heb ik nu een pvoutput.py staan op mijn raspberry.

Echter gaat er bij mij iets niet goed ;(

Hierbij mijn pvoutput.
Ik heb om 16:05 en 16:15 het script een keer gestart, maar dan dropt de power naar 0, dat lijkt mij niet te kloppen.

Iemand een tip wat ik wellicht verkeerd doe ?

Edit: overigens staat er dit als commando voor crontab in de handleiding
*/5 * * * * python /home/pi/domoticz/scripts/pvoutput.py -a <API Key> -s <System ID> -e <IDX elektriciteit> -p <IDX Youless>

Echter omdat ik geen Youless heb maar mijn slimme meter via P1-poort uitlees heb ik die idx weggelaten.

[ Voor 42% gewijzigd door MdO82 op 17-04-2016 16:30 . Reden: Extra info ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Laatst online: 09:25
hallo,
ik ben pas gestart met het loggen naar PVoutput om de resultaten uit te lezen in Domoticz. uiteraard klopt het totaal opgewekte vermogen niet aangezien ik pas sinds vandaag log. Is er een mogelijk om dit ergens in te vullen zodat ik toch het juiste totale vermogen kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
dr.trimble schreef op zondag 17 april 2016 @ 16:46:
hallo,
ik ben pas gestart met het loggen naar PVoutput om de resultaten uit te lezen in Domoticz. uiteraard klopt het totaal opgewekte vermogen niet aangezien ik pas sinds vandaag log. Is er een mogelijk om dit ergens in te vullen zodat ik toch het juiste totale vermogen kan zien?
Wat wil je precies invullen ?
Wat je per dag verbruikt of het vermogen van je PV-Installatie ?

Wat voor PV-installatie heb je overigens ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.trimble
  • Laatst online: 09:25
MdO82 schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:10:
[...]

Wat wil je precies invullen ?
Wat je per dag verbruikt of het vermogen van je PV-Installatie ?

Wat voor PV-installatie heb je overigens ?
ik heb nu ongeveer 14500 Mwh verbruikt sinds de aanschaf, maar doordat de output sinds vandaag gelogd wordt staat er dus maar een goeie 16000kwh. Daar wil ik dus het totaal zien sinds de aanschaf

Ik heb trouwens 30 panelen van 255 op een SMA TL7000 omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
dr.trimble schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:01:
[...]

ik heb nu ongeveer 14500 Mwh verbruikt sinds de aanschaf, maar doordat de output sinds vandaag gelogd wordt staat er dus maar een goeie 16000kwh. Daar wil ik dus het totaal zien sinds de aanschaf

Ik heb trouwens 30 panelen van 255 op een SMA TL7000 omvormer
Op PVOutput kan je het handmatig per dag invullen.
Weet alleen niet of je dat hebt bijgehouden.

Ik heb zelf even een twijfelgevalletje.
Ik heb sinds kort mijn tarieven ingevuld.

Nu zie ik bij mijn energiemaatschappij een tarief van 0,1745 voor dal- en 0,1888 voor piektarief.

Nu twijfel ik even bij het invullen bij PVOutput.
Er staat aangegeven dat je het tarief in centen in moet voelen.

Moet je het dan als 0,1745 en 0,1888 invullen of moet ik de 0 ervoor weghalen ?

Want mijn systeem zou met 12kWh €0,02 opgeleverd hebben en dat lijkt mij dan ook weer niet te kloppen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerrythafast
MdO82 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:03:
[...]

Op PVOutput kan je het handmatig per dag invullen.
Weet alleen niet of je dat hebt bijgehouden.

Ik heb zelf even een twijfelgevalletje.
Ik heb sinds kort mijn tarieven ingevuld.

Nu zie ik bij mijn energiemaatschappij een tarief van 0,1745 voor dal- en 0,1888 voor piektarief.

Nu twijfel ik even bij het invullen bij PVOutput.
Er staat aangegeven dat je het tarief in centen in moet voelen.

Moet je het dan als 0,1745 en 0,1888 invullen of moet ik de 0 ervoor weghalen ?

Want mijn systeem zou met 12kWh €0,02 opgeleverd hebben en dat lijkt mij dan ook weer niet te kloppen :)
In centen is dan dus 17.45 en 18.88.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Jerrythafast schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:15:
[...]

In centen is dan dus 17.45 en 18.88.
Kijk dat verklaard het een en ander ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb voorlopig mijn verbruik weer even uitgezet naar PVOutput.
Op een of andere manier gaat er iets niet goed, maar dat ga ik nog uitzoeken.

Nadat ik het script aangezet had zie ik dat de power-opbrengst van de panelen niet goed genoteerd worden.
Dus voorlopig maar even geen verbruik meer in PVOutput, maar weer via Domoticz :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ukmbF4n.png

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Ik log al een tijdje mijn Solaredge in pvoutput maar merk dat ik gem 500W per dag minder doe in pvoutput dan in mijn omvormer. loggen naar rs485 levert dezelfde resultaten als de solaredge.

Support call richting pvoutput <> ligt aan solaredge wij lezen de api key uit
Solaredge nee ligt aan pv output.

Wat kan ik aan het verschil doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
rob2011 schreef op maandag 25 april 2016 @ 19:06:
Ik log al een tijdje mijn Solaredge in pvoutput maar merk dat ik gem 500W per dag minder doe in pvoutput dan in mijn omvormer. loggen naar rs485 levert dezelfde resultaten als de solaredge.

Support call richting pvoutput <> ligt aan solaredge wij lezen de api key uit
Solaredge nee ligt aan pv output.

Wat kan ik aan het verschil doen ?
Enige oplossing die ik kan bedenken is dat je de data zelf naar PVOutput uploadt met de getallen erin die SolarEdge zelf aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Dat lijkt allemaal makkelijker dan het is. en erg bewerkelijk.
met de export en import van de solaredge portal gaat het wel goed.

Het punt is waarom gaat het mis met de API key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
rob2011 schreef op maandag 25 april 2016 @ 20:12:
Dat lijkt allemaal makkelijker dan het is. en erg bewerkelijk.
met de export en import van de solaredge portal gaat het wel goed.

Het punt is waarom gaat het mis met de API key
Tja, ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe PVOutput de door SolarEdge verstrekte getallen omrekent tot wat er op de PVOutput website komt te staan.

Maar PVOutput maakt ook geen gebruik van de standaard monitoring API (monitoringapi.solaredge.com). Volgens mij hebben ze een afzonderlijke deal met SolarEdge. Dat denk ik omdat PVOutput data per 5 minuten kan opvragen van SolarEdge, wat met de officiële API helemaal niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:54
Volgens mij had ik het nog niet gemeld hier; voor diegene met een Soladin heb ik sinds januari een leuke update klaarstaan. (versie 2.45)

http://www.solget.nl/download.htm
- Backlog processing of PVoutput logfiles in case the pvoutput.org website was unreachable.

Gaten in je logs op pvoutput horen daarmee tot het verleden. Ik hou hierbij rekening met het aantal API calls dat je mag doen als je geen supporter bent, en alles wordt netjes in de logfile bijgehouden.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
Ik mis in mijn PVOutput nog steeds de "peak power" in de daggrafiek en in de teamlijst de laatst geregistreerde power. Volgens mij is dit een gevolg van loggen via een Youless.

In april 2013 missen revolution-nl en AUitdehaag dit ook, maar beiden hebben het in de loop van 2014 opgelost.

Gisteren opnieuw alle functies van PVOutput nagelopen, maar niks gevonden. :(

Wie kan me wat wijzer maken?
revolution-nl schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:25:
[...]

Inderdaad een feature die ik ook mis als YouLess gebruiker. Daarnaast vind ik het jammer dat power op 0 blijft staan. Verder dik tevreden met de PVoutput icm YouLess.

Lekker KIS (keep it simple), functioneel en betaalbaar.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
jaari schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 17:47:
Ik mis in mijn PVOutput nog steeds de "peak power" in de daggrafiek en in de teamlijst de laatst geregistreerde power. Volgens mij is dit een gevolg van loggen via een Youless.

In april 2013 missen revolution-nl en AUitdehaag dit ook, maar beiden hebben het in de loop van 2014 opgelost.

[...]
Was dat niet later toegevoegt in de firmware? Laatste pvoutput firmware er even opzetten, dan zou je het moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online

[...]
Zal waarschijnlijk in de firmware zitten inderdaad.
Average power tabelletje klopt dan ook...

Hier de nieuwste met schrikkeljaar bug oplossing:
YouLess in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Niks gemerkt op 29/02/16 ? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-04-2016 18:33 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Nu online

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

[...]
Even de firmware updaten en peakpower wordt dan netjes gelogged

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaari
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 22:06
AUijtdehaag schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:12:
[...]

Zal waarschijnlijk in de firmware zitten inderdaad.
Average power tabelletje klopt dan ook...

Hier de nieuwste met schrikkeljaar bug oplossing:
YouLess in "YouLess pulsteller/elektriciteitsmeter"

Niks gemerkt op 29/02/16 ? ;)
ja, op 29 februari ging het niet goed, maar dat had iedereen.
Het volgende schrikkeljaar is zoals bekend pas 2020 dus dat was geen reden om mijn Youless te flashen.
If it ain't broken, don't fix it....

Maar dit is een goede aanleiding om het nu maar eens te gaan doen. Bedankt.

zonnepit ; L/W WP Pana MDC05F3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ooh duh. Het kwartje is gevallen :F Ik snap nu hoe PVOutput aan die 5-minutendata komt. :$

Ik moet even even wat posts van mezelf rectificeren. :+

In de PVOutput instellingen moet je de apiKey en het siteID opgeven. Daarmee kun je een call doen naar
code:
1
https://monitoringapi.solaredge.com/equipment/<siteID>/list?api_key=<apiKey>

SolarEdge geeft daar het serienummer (inverterID) van je omvormer prijs. Vervolgens kun je de 'Inverter Technical Data' opvragen:
code:
1
https://monitoringapi.solaredge.com/equipment/<siteID>/<inverterID>/data?api_key=<apiKey>&startTime=2016-04-06 00:00:00&endTime=2016-04-07 00:00:00

Ik was op het verkeerde spoor gezet doordat deze API functie geen 'timeUnit' optie heeft. Ik heb al die tijd lopen zoeken naar een functie waarbij je 'timeUnit' op iets beters dan 'QUARTER_OF_AN_HOUR' kunt zetten, maar had daarbij even over het hoofd gezien dat deze functie wél gewoon ruwe niet-geaggregeerde data geeft. Blijkt ook gewoon duidelijk uit het voorbeeld in de API specs van SolarEdge op pagina 29. |:(

De 'Inverter Technical Data' geeft de meeste (maar dus niet alle) getallen die de omvormer elke 5 minuten naar de servers verzendt. PVOutput gebruikt duidelijk deze data. De tijdstippen van deze data zijn niet precies op een veelvoud van 5 minuten na het hele uur zoals ze in PVOutput wordt weergegeven. Voor zover ik kan zien pakt PVOutput voor bijvoorbeeld tijdstip "14:05" de data tussen 14:03:00 en 14:08:00. PVOutput gebruikt totalActivePower als waarde voor 'Power' (wat logisch is). Nu alleen nog uitzoeken wat ze nou doen met die Energy waarden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Er was mij in de logging van PVoutput bij mij iets opgevallen waar ikzelf niet helemaal het antwoord op kan vinden :)

Ik heb sinds enige tijd het tarief van mijn energieleverancier erin gezet en zie een (in mijn ogen) vreemd verschil.

Weet iemand hoe dat zit ?
Ik heb de maand Maart zelf handmatig ingevuld.

Ik heb in Maart 243.150kWh Exported tegen €0,19 en kom dan uit op ongeveer €45,91.
In April gaat dit invullen nu automatisch omdat ik het tarief erin gezet heb en zie daar staan: 265.038kWh Exported tegen €0,19 en kom dan uit op €50,35 echter geeft PVoutput aan dat het €21,34 is.

Weet iemand hoe dat precies zit heeft het te maken dat ik Maart met de hand ingevuld had en April nu automatisch gaat ?

Kan mij indenken dat het te maken heeft met het dubbeltarief wat we betalen, maar dan is het nog wel een verschil.

Lig er verder ook niet wakker van en wellicht is het heel simpel, maar vroeg mij af hoe het zit :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
Ik begrijp nu hoe PVOutput zijn cijfertjes produceert wanneer je niet hebt gedoneerd (of hem alsnog op 15 minuten interval hebt staan).

Wanneer je niet hebt gedoneerd aan PVOutput en dus data per kwartier krijgt te zien, is de 'Power' waarde afkomstig van de 'Site Power' functie:
code:
1
https://monitoringapi.solaredge.com/site/<siteID>/power?api_key=<apiKey>&startTime=2016-04-01%2000:00:00&endTime=2016-04-02%2000:00:00

Die geeft een gemiddeld vermogen per kwartier. SolarEdge berekent dit door de drie 'totalActivePower' waardes van dat kwartier te middelen. Er staan redelijk wat cijfers achter de komma bij de output van SolarEdge, er wordt dus nauwelijks afgerond. Echter, PVOutput rondt deze waardes af op de dichtstbijzijnde hele Watt (halven worden naar boven afgerond).

Vervolgens gaat PVOutput zelf de 'Energy' waarde invullen. Die wordt berekend door alle (afgeronde) Power waardes tot een bepaald tijdstip bij elkaar op te tellen en dan te delen door 4. Het resultaat wordt vervolgens weer op de hele Wh afgerond.

Tot slot berekent PVOutput een 'Average Power' waarde. Die wordt berekend door het verschil in de waarde van 'Energy' tussen het huidige tijdstip en het vorige weer te vermenigvuldigen met 4.

Dit verklaart het verschil tussen 'Power' en 'Average Power': De 'Average Power' heeft te lijden onder de vele afrondingsstappen. Maar belangrijker nog: het verklaart het verschil in 'Energy' tussen PVOutput en SolarEdge: PVOutput berekent de Energy aan de hand van afgeronde instantaneous power waardes die bovendien per 15 minuten worden uitgemiddeld :X
Daar klopt dus geen zak van -O-

Bovenstaande klopt voor de data met interval van 15 minuten die ik voor mijn systeem heb gelogd tot ik 8 april een donatie deed en de interval naar 5 minuten veranderde. Nu ga ik even puzzelen aan de 5 minuten data die ik sindsdien op PVOutput produceer.

EDIT: Lijkt erop dat PVOutput min of meer hetzelfde doet met de 5 minuten data. Zoals in mijn vorige post gezegd gebruiken ze de 'totalActivePower' waarde van de 'Inverter Technical Data' als waarde voor de 'Power' kolom van PVOutput. De omvormer geeft deze data door met een precisie van 0,5 Watt en dat is ook de waarde die je krijgt via de SE API. PVOutput rondt die halfjes naar boven af. De 'Energy' waarde wordt vervolgens weer berekend door alle afgeronde Power waardes tot op een bepaald tijdstip bij elkaar op te tellen en dan te delen door 12. Die worden wederom afgerond op hele Wh. De 'Average' waarde berekent PVOutput dan weer door het verschil in Energy tussen het ene tijdstip en het andere te vermenigvuldigen met 12.
Klopt dus net zo goed geen zak van -O- -O-

[ Voor 18% gewijzigd door Jerrythafast op 28-04-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:43

StarWing

Huh ?!?

Vraagje. Ik heb bij mijn verschillende systemen export peak en export tarrifs ingesteld, maar ik krijg niets te zien bij de daily/monthly FIT overview.

Doch zie ik wel een credit staan bij de daily overview.
Hoe kan ik de fit tarieven laten berekenen ? Ik heb geen metingen op actueel verbruik.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Jerrythafast schreef op donderdag 28 april 2016 @ 15:40:
Klopt dus net zo goed geen zak van -O- -O-
Mooi beschreven door de afronding staat pvoutput nu 35kw achter tov de SE. Ik doneer ook en sync ook per 5 min. Ik ga wat testen down met sunprodit input via rs485 en dan naar pvoutput. Allemaal erg omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrythafast
rob2011 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 20:48:
[...]

Mooi beschreven door de afronding staat pvoutput nu 35kw achter tov de SE. Ik doneer ook en sync ook per 5 min. Ik ga wat testen down met sunprodit input via rs485 en dan naar pvoutput. Allemaal erg omslachtig.
Ik was sowieso al bezig om mijn eigen monitoring te bouwen, morgen ga ik er gelijk maar aan zitten om iets te maken dat de data op de juiste manier naar PVOutput uploadt. Zoals PVOutput het nu doet slaat gewoon helemaal nergens op.

Als het goed is kun je als donateur tot 90 dagen terug live data uploaden. Dus dan heb ik nog een dag of 5 om het te implementeren :9
Pagina: 1 ... 10 ... 25 Laatste