GaMbiNo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:55:
[...]
Ik heb idd 1 account met daarin 4 systemen. Deze stuur ik allemaal afzonderlijk vanuit Home Assistant naar PVOutput. Er is volgens mij geen patent/child systeem.
Ik heb de andere systeemid’s ook eens toegevoegd en dan zie ik ook daarbij afwijkende en te lage waardes bij de totalen. Ik ben geen donateur (wel geweest) en ik heb bijna het idee dat je misschien door api restricties niet alle maanden hebt kunnen ophalen oid?
Edit: ik mis idd ook maanden bij de “Jaar” kolom:
ok, ik kijk het nog eens in detail na, als je geen parent/children hebt, dan zou het in principe niet mogen verkeerd lopen, API restricties zijn potentieel mogelijk, want er moeten redelijk wat queries gemaakt worden op de historische data (eenmalig) in te laden. Zal eens testen met uw data en laat nog iets weten!
Update: Denk dat je een potentiële bug hebt ontdekt (waar ik niet tegenaan gelopen ben omdat ik een donateurs account heb)
Mogelijk scenario:
Eerste keer laden , de api call splitst de historiek op in 120-daagse chunks (omdat de API niet meer toestaat).
Bij een gratis PVOutput account (60 req/uur) kan een van die chunks potentieel falen door rate limiting.
De data die wél succesvol opgehaald werd, wordt opgeslagen in de cache.
Bij de volgende keer laden leest de app de cache, maar ziet dat er data aanwezig is en haalt alleen recente dagen op (omdat hij denkt dat de rest reeds binnengehaald is).
Tijdelijke workaround:
Systeem-ID verwijderen en op een rustig moment (wanneer je nog geen andere API calls hebt gedaan), systeem-id opnieuw toevoegen (als je net dat beetje overschot hebt qua API calls kan het lukken).
Ik probeer het te simuleren en als het effectief een bug is, dan asap te fixen voor volgende versie.
Update: Lijkt me effectief een bug te zijn, ik ga kijken om een soort retry mechanisme in te bouwen, hetwelk "gaten" in de data detecteert en die dan (al dan niet in stukjes) binnenhaalt. Dus indien API rate limit bereikt, wachten tot wanneer er weer calls mogelijk zijn, data aanvullen ... en dit zolang tot wanneer alle data aanwezig is. Klinkt makkelijker dan het is ;-)
[
Voor 42% gewijzigd door
sdetroch op 16-04-2026 00:23
]