PVOutput info en discussie of opmerkingen topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:59
Heb nu een One Call API subscription "aangeschaft". API key ingevoerd alsmede locatie, maar PVO geeft nog een error. Mogelijk duurt het even voordat het helemaal doorgevoerd is bij OWM.

code:
1
{"cod":401, "message": "Please note that using One Call 3.0 requires a separate subscription to the One Call by Call plan. Learn more here https://openweathermap.org/price. If you have a valid subscription to the One Call by Call plan, but still receive this error, then please see https://openweathermap.org/faq#error401 for more info."}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X24IaUMrPQVEkMJ7xIz4DDYd8P4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mC5R3wimDEowRp75V24tgK8W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBg3yu4O5-lGojxqLWwGk6oZ4aU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZKG1kPTDg4PyBEfvGQPL0gSa.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 15-06-2025 08:30 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 15 juni 2025 @ 06:43:
Iemand nog een tip om temperature te integreren?
Heb geen eigen PWS.
Template sensor maken van het atribuut temperatuur van de standaard Meteorologisk institutt (Met.no) die in HA vaak al geïnstalleerd is.
En die mee uploaden naar v5 in je pvo yaml
Cloud gedoe is niet betrouwbaar

[ Voor 4% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-06-2025 08:34 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:29:
Heb nu een One Call API subscription "aangeschaft". API key ingevoerd alsmede locatie, maar PVO geeft nog een error. Mogelijk duurt het even voordat het helemaal doorgevoerd is bij OWM.

code:
1
{"cod":401, "message": "Please note that using One Call 3.0 requires a separate subscription to the One Call by Call plan. Learn more here https://openweathermap.org/price. If you have a valid subscription to the One Call by Call plan, but still receive this error, then please see https://openweathermap.org/faq#error401 for more info."}

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is me gelukt via mobiel en google pay een abonnement op de one call te nemen. Maar ik zie verder precies hetzelfde als jij. Ik wacht even het weekend af. Kijken of het wat tijd nodig heeft om beter geactiveerd te worden.

edit: lijkt te werken nu.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Rivanov
ArthurMorgan schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Het is me gelukt via mobiel en google pay een abonnement op de one call te nemen. Maar ik zie verder precies hetzelfde als jij. Ik wacht even het weekend af. Kijken of het wat tijd nodig heeft om beter geactiveerd te worden.

edit: lijkt te werken nu.
Hier nu ook. :)
AUijtdehaag schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Template sensor maken van het atribuut temperatuur van de standaard Meteorologisk institutt (Met.no) die in HA vaak al geïnstalleerd is.
Zal hier ook nog naar kijken! :)

[ Voor 32% gewijzigd door Rivanov op 15-06-2025 09:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Rivanov
AUijtdehaag schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:33:
[...]

Heb nu de sensor aangemaakt binnen HA.
Deze werkt ook naar behoren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MH_-Uxv8MluCbiNXx1pVpnEZSMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yyRj9QeJSS2tgPQwjsS6iDKt.png?f=fotoalbum_large

Heb de v5 string in de YAML opgenomen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
rest_command:
  update_pvoutput:
    url: https://pvoutput.org/service/r2/addstatus.jsp
    method: post
    content_type: "application/x-www-form-urlencoded"
    headers:
      X-Pvoutput-Apikey: !secret pvoutput-api
      X-Pvoutput-SystemId: !secret pvoutput-site
    payload: "d={{now().strftime('%Y%m%d')}}&t={{now().strftime('%H:%M')}}
&v1={{states('sensor.envoy_today_s_energy_production')|float * 1000|round(0)}}
&v2={{states('sensor.envoy_power_production')|float(0)|round(0)}}
&v3={{states('sensor.envoy_today_s_energy_consumption')|float * 1000|round(0)}}
&v4={{states('sensor.dsmr_reading_electricity_currently_delivered_watt')|float(0)|round(0)}}
&v5={{states('sensor.buitentemperatuur_met_no')|float(0)|round(1)}}
&v6={{states('sensor.envoy_voltage')|float(0)|round(0)}}"

Moet ik hier nog iets in aanpassen?
Of overruled de v5 string in m'n YAML m'n OWM setting nu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sDC98zCO_ZZdKAWjAf3cWD52Mvk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/U8eUjvFbEa41nDAdVUXRHT31.png?f=user_large

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Rivanov schreef op zondag 15 juni 2025 @ 06:43:
Iemand nog een tip om temperature te integreren?
Heb geen eigen PWS.
Deze toevoegen in de payload:
&v5={{state_attr('weather.forecast_thuis', 'temperature')}}

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Rivanov
klump4u schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:52:
[...]

Deze toevoegen in de payload:
&v5={{state_attr('weather.forecast_thuis', 'temperature')}}
Klopt m'n bovenstaande code niet met de v5 toevoeging?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rivanov schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:56:
[...]

Klopt m'n bovenstaande code niet met de v5 toevoeging?
Jawel maar dan hoef je geen aparte sensor aan te maken in HA ;)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• Rivanov
klump4u schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Ahh check!

[ Voor 20% gewijzigd door Rivanov op 15-06-2025 11:46 ]

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Ja want die heb je niet meer nodig dan.

• Rivanov
klump4u schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:57:
[...]

Werkt dit met iedere weather sensor/attribute vanuit HA? Want heb bijvoorbeeld ook een weather.knmi_home vanuit de KNMI integratie.
Die kan ik ook op die manier gebruiken?

&v5={{state_attr('weather.knmi_home', 'temperature')}}

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@Rivanov
Je kan heel gemakkelijk de output checken onder ontwikkelshulpmiddelen, sjablonen en daar in de sjablooneditor de code plakken tussen de accolades

[ Voor 7% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-06-2025 14:31 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Rivanov
AUijtdehaag schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:30:
@Rivanov
Je kan heel gemakkelijk de output checken onder ontwikkelshulpmiddelen, sjablonen en daar in de sjablooneditor de code plakken tussen de accolades
Leer weer iedere dag bij! Thanks!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:39
Goedendag, even een vraagje over de lifetime functie.

Voor mijn Enecsys omvormers heb ik nu een VM draaien die de info oppakt en doorstuurt naar PVoutput. Aangezien ik de omvormers waarschijnlijk binnenkort ga vervangen én ik al een HomeWizard kWh meter in de groepenkast heb, wil ik de gegevens die ik naar PVoutput stuur omzetten van de VM naar een commando in mij HA. Maar ik gebruik nu in de VM ook al het Lifetime gegeven, v1. Als ik dat nu verander naar de waarde die van de kWh meter komt, is dat natuurlijk 1 keer een compleet andere waarde.

Weet iemand hoe PVoutput daarmee omgaat? Zie ik dan ineens een hele rare waarde? Kan ik dat eventueel later nog wegpoetsen? Het zou jammer zijn als de gegevens vervuild raken bij de switch van bron voor de PVoutput gegevens.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Sir Bacon schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:30:
Goedendag, even een vraagje over de lifetime functie.

Voor mijn Enecsys omvormers heb ik nu een VM draaien die de info oppakt en doorstuurt naar PVoutput. Aangezien ik de omvormers waarschijnlijk binnenkort ga vervangen én ik al een HomeWizard kWh meter in de groepenkast heb, wil ik de gegevens die ik naar PVoutput stuur omzetten van de VM naar een commando in mij HA. Maar ik gebruik nu in de VM ook al het Lifetime gegeven, v1. Als ik dat nu verander naar de waarde die van de kWh meter komt, is dat natuurlijk 1 keer een compleet andere waarde.

Weet iemand hoe PVoutput daarmee omgaat? Zie ik dan ineens een hele rare waarde? Kan ik dat eventueel later nog wegpoetsen? Het zou jammer zijn als de gegevens vervuild raken bij de switch van bron voor de PVoutput gegevens.
Dan heb je op de dag van verandering een andere waarde maar de volgende hele dag weer gewoon. Die slechte dag kun je achteraf corrigeren in PVOutput dmv de dagtotaal te veranderen.

• Sir Bacon
klump4u schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:39:
[...]

Dan heb je op de dag van verandering een andere waarde maar de volgende hele dag weer gewoon. Die slechte dag kun je achteraf corrigeren in PVOutput dmv de dagtotaal te veranderen.
Ah, top. Dan ga ik het binnenkort maar eens overzetten en dan achteraf corrigeren.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 16:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand met een Trannergy omvormer die nog output doorgeeft? De mijne is per 28-8 gestopt. Trannergy.com werkt ook niet meer, maar ik zie verder niets op internet. Raar, je zou meer reacties verwachten als dit ook voor anderen speelt.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik herken je "probleem". In het verleden is het ook al eens gestopt met de forwarding en ben ik toen "overgegaan" naar Solarman. Die is op dezelfde datum ermee gestopt. Op de portal van Solarman (https://globalhome.solarmanpv.com/) kan ik nog wel inloggen en zie ik wel gewoon de output. De omvormer logt dus wel naar Solarman toe. Maar de forwarding naar PVoutpout werkt niet meer en ik kan ook niet zo snel iets daarover vinden. Misschien iemand anders wel ideeën?

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:11
J0YR1D3R schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 20:37:
Ik herken je "probleem". In het verleden is het ook al eens gestopt met de forwarding en ben ik toen "overgegaan" naar Solarman. Die is op dezelfde datum ermee gestopt. Op de portal van Solarman (https://globalhome.solarmanpv.com/) kan ik nog wel inloggen en zie ik wel gewoon de output. De omvormer logt dus wel naar Solarman toe. Maar de forwarding naar PVoutpout werkt niet meer en ik kan ook niet zo snel iets daarover vinden. Misschien iemand anders wel ideeën?
Een Youless er tussen zetten?

Bing

• Thermomax
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 09-02 14:22
Wil PV opbrengst gegevens vanuit de 3 HomeWizard 1 fase kWh-meters als één geheel (automatisch) overbrengen naar PVOutput.org .
Ga hiervoor een Homey Pro aanschaffen, heb daar totaal geen ervaring mee. Ik ben 73 jaar en vraag of er iemand is die mij kan helpen! Bij voorbaat hartelijk dank😊.

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:12
Hebben meer mensen het probleem dat je sinds ruime week, iedere dag als je wilt kijken opnieuw moet inloggen?

1 PVoutput . Dongen NB

• Sir Bacon
reneeke1970 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:46:
Hebben meer mensen het probleem dat je sinds ruime week, iedere dag als je wilt kijken opnieuw moet inloggen?
Ja, heb ik ook last van. Maar als je dan een tweede keer direct de link invoert werkt het wel weer 8)7
FireFox trouwens

• reneeke1970
Sir Bacon schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Ja, heb ik ook last van. Maar als je dan een tweede keer direct de link invoert werkt het wel weer 8)7
FireFox trouwens
Ik heb continu tab blad open staan in chrome, na inloggen kan ik hele dag verversen, maar volgende dag niet meer. Best irritant

1 PVoutput . Dongen NB

• klump4u
  • Niet online

klump4u

reneeke1970 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:46:
Heb ik hier een half jaar gehad op de pc met alle browsers, nu niet meer, zou een extra beveiliging zijn van PVOutput zelf.

• reneeke1970
klump4u schreef op maandag 16 februari 2026 @ 15:50:
[...]

Heb ik hier een half jaar gehad op de pc met alle browsers, nu niet meer, zou een extra beveiliging zijn van PVOutput zelf.
Dus maar accepteren dan?
De knop remember me doet dus niks meer

1 PVoutput . Dongen NB

• klump4u
  • Niet online

klump4u

reneeke1970 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:20:
[...]

Dus maar accepteren dan?
De knop remember me doet dus niks meer
Geen idee, bij mij werkt het nu weer gewoon in Chrome, Safari en Edge.

• reneeke1970
klump4u schreef op maandag 16 februari 2026 @ 19:27:
[...]

Geen idee, bij mij werkt het nu weer gewoon in Chrome, Safari en Edge.
Afwachten dan maar, op buitenlandse forum hebben ze het er ook over, maar nergens een oplossing

1 PVoutput . Dongen NB

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:59
Ik heb dit dan ook al een kleine 2 weken. Ik kijk niet dagelijks maar vanmorgen heb ik ingelogd en een vinkje gezet om mij te onthouden. Vanavond ging dat goed. Nu kijk ik weer op dezelfde pagina en moet weer inloggen.
Ik kijk op een tablet.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:50
Thermomax schreef op woensdag 10 december 2025 @ 15:30:
Wil PV opbrengst gegevens vanuit de 3 HomeWizard 1 fase kWh-meters als één geheel (automatisch) overbrengen naar PVOutput.org .
Ga hiervoor een Homey Pro aanschaffen, heb daar totaal geen ervaring mee. Ik ben 73 jaar en vraag of er iemand is die mij kan helpen! Bij voorbaat hartelijk dank😊.
Helaas met PVoutput, Homewizard en Homey geen ervaring.

Maar misschien kunnen ze u in het Homey tipic helpen.
Homey — A Better Smart Home (Deel 3)

En anders is Chatgpt een goede compaan.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
Naast het keer op keer opnieuw moeten inloggen op de website via Chrome, heb ik sinds een paar weken ook het issue dat in de iPhone app de hourly en daily gegevens wel goed worden weergegeven, maar er iets mis gaat bij de optellingen in monthly en yearly.

Als voorbeeld, gisteren en vandaag in totaal 77,4kWh opgewekt vs. 33.7kWh expected (handmatige optelling op de daily), grafiekje is gewoon goed en de getallen per dag ook, geverifieerd aan mijn HomeWizard.

In monthly staat echter dat ik tot nu toe 5kWh generated heb. Expected klopt wel. Bij yearly klopt het totaal generated dan weer niet, omdat het die 5 meeneemt ipv het werkelijke getal.

Eind februari had ik een soortgelijk issue, maar dat was ineens opgelost toen het maart werd. Kortom, vreemd. De app is bijgewerkt en mijn iPhone een 15 pro max.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAG5Hx0wEUP_7uGIiH7fH9XLomU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eucW4v9QFqGHqeGVUYKB5cfi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoD3YVXi3-u62pXGS0f_BTVLk0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIl5mBaJeHRX33s2I2jFvgea.jpg?f=fotoalbum_large

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-04 13:59
@coelho Ik heb ook issues met deze app (PVOutputPro?) dat deze niet altijd snel genoeg de gegevens update en dus achter loopt. Heb dat gemeld bij de app maker, maar deze geeft aan gestopt te zijn en de app niet meer bijwerkt.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
loyske schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 09:40:
@coelho Ik heb ook issues met deze app (PVOutputPro?) dat deze niet altijd snel genoeg de gegevens update en dus achter loopt. Heb dat gemeld bij de app maker, maar deze geeft aan gestopt te zijn en de app niet meer bijwerkt.
Spijtig, want het is wat mij betreft een erg fijne app. Heb ook nog geen alternatieven gevonden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Het gaat echt niet lekker daar bij PVOutput. Al weken de login problemen en nu ook inderdaad de PVOutput Pro app op iOS die er niet meer lekker uitkomt. Aangezien de ontwikkeling aan die app al jaren geleden gestopt is verwacht ik dat dit niet beter wordt.

De alternatieve app op de iPhone kan je niet eens koppelen, die kent geen enkel SID.

Denk dat het einde nabij is voor PVOutput. Schandalig voor iedereen die al jaren betaald zoals ik.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• reneeke1970
Drardollan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:48:
Het gaat echt niet lekker daar bij PVOutput. Al weken de login problemen en nu ook inderdaad de PVOutput Pro app op iOS die er niet meer lekker uitkomt. Aangezien de ontwikkeling aan die app al jaren geleden gestopt is verwacht ik dat dit niet beter wordt.

De alternatieve app op de iPhone kan je niet eens koppelen, die kent geen enkel SID.

Denk dat het einde nabij is voor PVOutput. Schandalig voor iedereen die al jaren betaald zoals ik.
De Android app gaat nog goed, daar hoef ik niet drie keer per dag mee in te loggen haha

1 PVoutput . Dongen NB

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:27
Na lange tijd eindelijk de OpenweatherMap Api eens gefixed zodat ik weer temps in mijn PVoutput had.

Maar wat schetst mijn verbazing? Hij blijft uploaden, ook al stuurt mijn custom script niks. Dan staan er dus bij PVoutput elke 5 minuten nul-waardes, maar ik wil gewoon NIKS zien. Vroeger was dat niet zo. En volgens de docs zou het ook niet moeten. Ik heb de primary upload device al op none gezet (want solget staat natuurlijk niet in het lijstje want die uploadt zelf), maar dat springt steeds terug naar "weather".

Ik heb zelfs de cronjob even stilgelegd zodat ik zeker wist dat er geen nulwaardes door mij worden verstuurd. Wat doe ik fout?? Ik denk echt dat ik iets over het hoofd zie.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Topicstarter
Mijn netduino's kunnen sinds december al niets meer uploaden op pvoutput, hier lijkt alles te werken en 2 stuk lijkt me ook sterk. Is er iets veranderd bij pv output?
Geen idee dit op te lossen, ook pvoutput reageert niet op mail om eventueel te helpen.

Zou de api vernieuwen kunnen helpen?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• sdetroch
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 20:58
Drardollan schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 15:48:

Ik wil hier niet schaamteloos mijn app promoten, want het is altijd op een dunne lijn lopen, maar ik worstelde met hetzelfde probleem dat PVOutput Pro (en anderen) niet meer werkte en er eigenlijk geen andere IOS apps meer in de appstore aanwezig waren.

Heb net vandaag versie 1.1 uitgebracht die de meeste zaken doet en waar nog het een en ander op de longlist staat. Zie https://heliopeak.app voor meer info. Als jullie dit niet als informatief zien maar als promotie, verwijder de post gerust (maar app is gratis om 1 systeem te monitoren).

Mochten er vragen zijn of feature requests, laat maar weten, dan kijken we wat mogelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door sdetroch op 14-04-2026 23:43 ]

Auteur van HelioPeak app (PVOutput iOS app)

• Drardollan
  • Nu online
sdetroch schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 23:11:
[...]

Ik wil hier niet schaamteloos mijn app promoten, want het is altijd op een dunne lijn lopen, maar ik worstelde met hetzelfde probleem dat PVOutput Pro (en anderen) niet meer werkte en er eigenlijk geen andere IOS apps meer in de appstore aanwezig waren.

Heb net vandaag versie 1.1 uitgebracht die de meeste zaken doet en waar nog het een en ander op de longlist staat. Zie https://heliopeak.app voor meer info. Als jullie dit niet als informatief zien maar als promotie, verwijder de post gerust (maar app is gratis om 1 systeem te monitoren).

Mochten er vragen zijn of feature requests, laat maar weten, dan kijken we wat mogelijk is.
Ziet er goed uit!

Mis alleen tabellen met getallen, ik kan niet snel in een grafiek zien wat de opbrengst per dag/week/maand is.

• sdetroch
Drardollan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 00:05:
[...]

Ziet er goed uit!

Mis alleen tabellen met getallen, ik kan niet snel in een grafiek zien wat de opbrengst per dag/week/maand is.
Bedankt voor de feedback, tabellen komen er inderdaad aan, in versie 1.2 of 2.0, afhankelijk of er nog veel bugs naar voor komen of niet (is redelijk intern getest maar nog niet door te veel eindgebruikers).

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:55

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:11:
[...]

Bedankt voor de feedback, tabellen komen er inderdaad aan, in versie 1.2 of 2.0, afhankelijk of er nog veel bugs naar voor komen of niet (is redelijk intern getest maar nog niet door te veel eindgebruikers).
Ziet er goed uit idd!

Ik heb wel een bugje volgens mij. In de totalen zie ik vreemde waardes. Zie screenshots:

Pvpoutput:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4AOMdGhqyoo8XAQ6B_Xn_mhyjg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t7fq9G51zCVmx5qKyOf8Ag5I.jpg?f=fotoalbum_large
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RnZS3-_OUqDbAiJvmZ6uBrTAhE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rJsmQmamNhbCv5JrGZXKDGnK.jpg?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat hier de generated waarderen moeten staan? Bij de overige grafieken klopt dit wel.

En ik mis denk ik nog de mogelijkheid om naar en voorgaande periode maand/jaar te swipen oid.

Maar ziet er top uit voor een eerste versie! :)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMbiNo op 15-04-2026 08:00 ]

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09
sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:11:
[...]

Hallo ziet er prima uit:
1 Hoe kan ik de naam van een installatie aanpassen ? (type foutje)
2 Hoe verander ik het jaar bv als ik 2025 of 2024 wil zien
3 het zelfde voor maand, hoe scroll ik door de maanden

Rolling geeft deze optie ook niet

• sdetroch
Ies Korpershoek schreef op woensdag 15 april 2026 @ 08:13:
[...]

Hallo ziet er prima uit:
1 Hoe kan ik de naam van een installatie aanpassen ? (type foutje)
2 Hoe verander ik het jaar bv als ik 2025 of 2024 wil zien
3 het zelfde voor maand, hoe scroll ik door de maanden

Rolling geeft deze optie ook niet
1) bij systems naar rechts swipen en dan edit kiezen
2) doorklikken op de maanden/jaren op dan het detail te krijgen van die maand zit er nog niet in, voorlopig enkel de overzichten met de details van de "huidige" week/maand/jaar maar waardevolle suggestie, zet ik op de shortlist voor v1.2
3) daar bedoel je ook doorklikken op bvb een historische maand in de maandview (en dan de details van die maand zien), is gelijkaardig aan puntje 2 als ik het goed begrijp?

Waardevolle suggesties, neem ik zeker mee!

• sdetroch
GaMbiNo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:58:
[...]

Ziet er goed uit idd!

Ik heb wel een bugje volgens mij. In de totalen zie ik vreemde waardes. Zie screenshots:

Pvpoutput:
[Afbeelding]
App:
[Afbeelding]

Ik neem aan dat hier de generated waarderen moeten staan? Bij de overige grafieken klopt dit wel.

En ik mis denk ik nog de mogelijkheid om naar en voorgaande periode maand/jaar te swipen oid.

Maar ziet er top uit voor een eerste versie! :)
Moet ik even bekijken, want ben in mijn testen maar een tweetal jaar terug gegaan op jaarbasis. Waarschijnlijk te maken met het ophalen van data, de API beperkt het aantal en ik moet dus verschillen queries doen om de jaardata binnen te halen. Mocht je eventueel uw read-only API key in een PM kunnen doorsturen, dan kan ik uw issue in detail bekijken/testen.

• sdetroch
Ik hoop dat het niet tegen de forumregels hier is om het te vermelden, maar op het pvoutforum (mobiel forum) kan je een gratis code aanvragen om de multiple systems te unlocken (25 stuks, first come, first served).

• Drardollan
  • Nu online
Sowieso moet je als ontwikkelaar rekening houden met beperkingen op de API. Donateurs van PvOutput kunnen veel meer calls per minuut doen. Ik weet niet of je dat kan checken vanuit je eigen software, ik weet enkel dat het zo is ;)

• bing69
[...]

Ziet er goed uit!! Wat ik mis zijn de overige gegevens zoals verbruik etc

Bing

• klump4u
  • Niet online

klump4u

[...]

Ziet er mooi uit, als het verbruik er ook nog bij komt is het een prima app voor mij.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op zondag 12 april 2026 @ 15:57:
Mijn netduino's kunnen sinds december al niets meer uploaden op pvoutput, hier lijkt alles te werken en 2 stuk lijkt me ook sterk. Is er iets veranderd bij pv output?
Geen idee dit op te lossen, ook pvoutput reageert niet op mail om eventueel te helpen.

Zou de api vernieuwen kunnen helpen?
Home assistant of Domotiz op een Pi gebruiken om te uploaden.

• sdetroch
Drardollan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:09:
Sowieso moet je als ontwikkelaar rekening houden met beperkingen op de API. Donateurs van PvOutput kunnen veel meer calls per minuut doen. Ik weet niet of je dat kan checken vanuit je eigen software, ik weet enkel dat het zo is ;)
Klopt, maar valt in de praktijk wel mee omdat ik ondertussen caching heb ingebouwd (vermindert de API calls met 80%)). Eerste keer laadt hij alles binnen (en inderdaad, verschillende queries, want max is 149 resultaten per query dacht ik), dan cachet de app alles behalve de dagwaarden. Die worden bij iedere refresh opgevraagd.

• sdetroch
bing69 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:21:
[...]

Ziet er goed uit!! Wat ik mis zijn de overige gegevens zoals verbruik etc
Inderdaad, die staat op de roadmap voor v2, samen met extended values waarvan de uitkomst vastligt (dus niet de vrije tekstvelden, want daar kan ik op voorhand niet exact weten welke data opgehaald zal worden).

Is nog maar versie 1.1 van de app, dus wilde eerst wandelen alvorens te gaan lopen :) .

• bing69
sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:57:
[...]

Inderdaad, die staat op de roadmap voor v2, samen met extended values waarvan de uitkomst vastligt (dus niet de vrije tekstvelden, want daar kan ik op voorhand niet exact weten welke data opgehaald zal worden).

Is nog maar versie 1.1 van de app, dus wilde eerst wandelen alvorens te gaan lopen :) .
Wacht in spanning af!

Bing

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:01
reneeke1970 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:36:
[...]

De Android app gaat nog goed, daar hoef ik niet drie keer per dag mee in te loggen haha
Welke gebruik jij nu, de 'oude' "PVOutput" bestaat niet meer voor Android ?

Heb al (sinds een nw telefoon) de McDonalds app v.3.1.6 , maar vind die niet prettig ..

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

• reneeke1970
hannibal2206 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:18:
[...]

Welke gebruik jij nu, de 'oude' "PVOutput" bestaat niet meer voor Android ?

Heb al (sinds een nw telefoon) de McDonalds app v.3.1.6 , maar vind die niet prettig ..
Klopt,ik heb die oude nog,kun je nergens meer vinden helaas.

Als je thuis bent op wifi werkt de nieuwste youless app ook wel fijn met statistieken,je kunt vier systemen toevoegen

1 PVoutput . Dongen NB

• sdetroch
GaMbiNo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 07:58:
[...]

Ziet er goed uit idd!

Bedankt voor de screenshots!

Zou het kunnen dat dit een "Parent" account is met children?
In dit geval is de oorzaak dat de PVOutput website alle child-systemen optelt, maar de API retourneert voor het parent System ID niet alle dagrecords. Vandaar het verschil: ~8.900 kWh in HelioPeak vs ~20.400 kWh op de website. Dit is een beperking van de PVOutput API, niet van HelioPeak.

Workaround: voeg de individuele child-systemen apart toe — dan zou de data per systeem wél compleet moeten zijn.

Ik zou dat kunnen opvangen door in de app de beperkingen te doen (automatisch samenvoegen van child-systemen staat op de roadmap, maar zal eerder voor v2 zijn)..

• sdetroch
Drardollan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 00:05:
[...]

Ziet er goed uit!

Die tabellen, hoe zie je dat in de praktijk (of wat is de user-case)?
Kan een functie toevoegen dewelke naar keuze tabellen of de graphs laat zien, maar zie de grote meerwaarde daar niet van, vandaar even de vraag in welke situatie je dat gebruikt?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:13:
[...]

Bedankt voor de screenshots!

Zou het kunnen dat dit een "Parent" account is met children?
In dit geval is de oorzaak dat de PVOutput website alle child-systemen optelt, maar de API retourneert voor het parent System ID niet alle dagrecords. Vandaar het verschil: ~8.900 kWh in HelioPeak vs ~20.400 kWh op de website. Dit is een beperking van de PVOutput API, niet van HelioPeak.

Workaround: voeg de individuele child-systemen apart toe — dan zou de data per systeem wél compleet moeten zijn.

Ik zou dat kunnen opvangen door in de app de beperkingen te doen (automatisch samenvoegen van child-systemen staat op de roadmap, maar zal eerder voor v2 zijn)..
Ik heb idd 1 account met daarin 4 systemen. Deze stuur ik allemaal afzonderlijk vanuit Home Assistant naar PVOutput. Er is volgens mij geen patent/child systeem.

Ik heb de andere systeemid’s ook eens toegevoegd en dan zie ik ook daarbij afwijkende en te lage waardes bij de totalen. Ik ben geen donateur (wel geweest) en ik heb bijna het idee dat je misschien door api restricties niet alle maanden hebt kunnen ophalen oid?

Edit: ik mis idd ook maanden bij de “Jaar” kolom:
App:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5KNq_6-WHmYdQjqi9eHMXeg6tE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovQ65DiQTkT8pZUe7BGdobLm.jpg?f=fotoalbum_large
PVOutput:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZovpT-uCo3-bf62a9I_-7YLrcJE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hiu8EcauNZBvhxOgZJWLaO7u.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door GaMbiNo op 15-04-2026 22:03 ]

• sdetroch
GaMbiNo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:55:
[...]

Ik heb idd 1 account met daarin 4 systemen. Deze stuur ik allemaal afzonderlijk vanuit Home Assistant naar PVOutput. Er is volgens mij geen patent/child systeem.

Ik heb de andere systeemid’s ook eens toegevoegd en dan zie ik ook daarbij afwijkende en te lage waardes bij de totalen. Ik ben geen donateur (wel geweest) en ik heb bijna het idee dat je misschien door api restricties niet alle maanden hebt kunnen ophalen oid?

Edit: ik mis idd ook maanden bij de “Jaar” kolom:
ok, ik kijk het nog eens in detail na, als je geen parent/children hebt, dan zou het in principe niet mogen verkeerd lopen, API restricties zijn potentieel mogelijk, want er moeten redelijk wat queries gemaakt worden op de historische data (eenmalig) in te laden. Zal eens testen met uw data en laat nog iets weten!

Update: Denk dat je een potentiële bug hebt ontdekt (waar ik niet tegenaan gelopen ben omdat ik een donateurs account heb)

Mogelijk scenario:
Eerste keer laden , de api call splitst de historiek op in 120-daagse chunks (omdat de API niet meer toestaat).
Bij een gratis PVOutput account (60 req/uur) kan een van die chunks potentieel falen door rate limiting.
De data die wél succesvol opgehaald werd, wordt opgeslagen in de cache.

Bij de volgende keer laden leest de app de cache, maar ziet dat er data aanwezig is en haalt alleen recente dagen op (omdat hij denkt dat de rest reeds binnengehaald is).

Tijdelijke workaround:
Systeem-ID verwijderen en op een rustig moment (wanneer je nog geen andere API calls hebt gedaan), systeem-id opnieuw toevoegen (als je net dat beetje overschot hebt qua API calls kan het lukken).

Ik probeer het te simuleren en als het effectief een bug is, dan asap te fixen voor volgende versie.
Update: Lijkt me effectief een bug te zijn, ik ga kijken om een soort retry mechanisme in te bouwen, hetwelk "gaten" in de data detecteert en die dan (al dan niet in stukjes) binnenhaalt. Dus indien API rate limit bereikt, wachten tot wanneer er weer calls mogelijk zijn, data aanvullen ... en dit zolang tot wanneer alle data aanwezig is. Klinkt makkelijker dan het is ;-)

[ Voor 42% gewijzigd door sdetroch op 16-04-2026 00:23 ]

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
klump4u schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:32:
[...]

Home assistant of Domotiz op een Pi gebruiken om te uploaden.
Ik heb het idee dat er iets niet in sync loopt met de tijd, halverwege de dag zegt pv output de datum van de dag erna. Wel geeft pvoutput de live text.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rol-Co schreef op woensdag 15 april 2026 @ 23:18:
[...]

Ik heb het idee dat er iets niet in sync loopt met de tijd, halverwege de dag zegt pv output de datum van de dag erna. Wel geeft pvoutput de live text.
Tja ik heb al jaren geen Netduino meer, probeer daar nog maar in te kijken.

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:16:
[...]
Tijdelijke workaround:
Systeem-ID verwijderen en op een rustig moment (wanneer je nog geen andere API calls hebt gedaan), systeem-id opnieuw toevoegen (als je net dat beetje overschot hebt qua API calls kan het lukken).
Dit werkt ook niet. Denk dat het initieel ophalen van alle data zonder donateurschap altijd tegen een restrictie aanloopt. Ik mis altijd als ik dit doe een aantal maanden. Sterker nog, het lijkt wel alsof ik altijd dezelfde maanden mis. Namelijk juli, augustus en november 2025. Verder kan ik niet terugkijken maar vermoedelijk zijn het meer.

Kan ook zijn dat de requests te snel achter elkaar komen waardoor er tussendoor een aantal falen? Of zit daar geen verschil bij tussen wel/geen donateurschap? Rate limiting misschien?

Edit: ik krijg nu ook een 403. 🙃

Offtopic: dank voor de code. 🙏

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 16-04-2026 18:54 ]

• sdetroch
GaMbiNo schreef op donderdag 16 april 2026 @ 18:46:
[...]

Dit werkt ook niet. Denk dat het initieel ophalen van alle data zonder donateurschap altijd tegen een restrictie aanloopt.

Offtopic: dank voor de code. 🙏
Ben aan een fix bezig die dat (hopelijk) zou moeten oplossen, is inderdaad eigen aan het aantal toegestane calls per minuut. Consumed is ook bijna klaar, maar ik gebruik dat niet en kan enkel testen met een gelimiteerd aantal testrecords. Dit zal ook eens goed doorgetest moeten worden door iemand met veel consumptie data. Denk de update te kunnen pushen richting appstore op zaterdag, dus zou niet te lang mogen duren ...

Kan het perfect simuleren met uw readonly key, dus da's al fijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door sdetroch op 16-04-2026 19:54 ]

• Drardollan
  • Nu online
sdetroch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:18:
[...]

Die tabellen, hoe zie je dat in de praktijk (of wat is de user-case)?
Kan een functie toevoegen dewelke naar keuze tabellen of de graphs laat zien, maar zie de grote meerwaarde daar niet van, vandaar even de vraag in welke situatie je dat gebruikt?
Ik gebruik het constant omdat ik in een grafiek niet zo snel kan zien wat de opbrengst was. Net als op de PVOutput site of in de "ouderwetse" PVOutput Pro app op de iPhone, een simpel lijstje met jaar - opbrengt (en natuurlijk dag/maand/jaar).

• sdetroch
Drardollan schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:13:
[...]

Ik gebruik het constant omdat ik in een grafiek niet zo snel kan zien wat de opbrengst was. Net als op de PVOutput site of in de "ouderwetse" PVOutput Pro app op de iPhone, een simpel lijstje met jaar - opbrengt (en natuurlijk dag/maand/jaar).
Dus eigenlijk wat je ziet in de grafiek, exacte hetzelfde tonen in een tabelletje op dezelfde pagina?
Je hebt toevallig nergens geen screenshot meer liggen als voorbeeld?

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:49
Bedoel je zo iets
sdetroch schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:24:
[...].

Dus eigenlijk wat je ziet in de grafiek, exacte hetzelfde tonen in een tabelletje op dezelfde pagina?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pryodfFYmgFd-ddyT7WxOyao44A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YDcmpWTrP0Jn1sCwdAbJbRuK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door wizzopa op 16-04-2026 20:57 ]

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• Rol-Co

Rol-Co

Topicstarter
klump4u schreef op donderdag 16 april 2026 @ 15:32:
[...]

Tja ik heb al jaren geen Netduino meer, probeer daar nog maar in te kijken.
Het is niet de netduino, die werkt gewoon, alleen loopt uiteindelijk vast vanwege dat hij de data niet kan doorgeven of zoiets, of geweigerd door pv output.

• Drardollan
  • Nu online
sdetroch schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:24:
[...]

Zie screenshot van @wizzopa , die is mij voor :)

• wizzopa
Bij mij werkt Pvoutput Pro nog, met wat vertraging, eigenlijk prima.

Uitlezen/bekijken ook via bijna permanent openstaande tabbladen van website van Pvoutput op mijn Iphone, 6 systemen.

Mijn data upload loopt via 2 Flukso’s al 12 jaar met nu 2x 4 metingen en parallel dezelfde data via HA.
Drardollan schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:41:
[...]

Zie screenshot van @wizzopa , die is mij voor :)

• sdetroch
Nieuwe update van HelioPeak is beschikbaar (1.2), voornaamste toevoegingen zijn consumption en tabelweergave, beide aan/uit te zetten in settings. Drilldown (doorklikken op de bar graphs) zit ook in deze versie. Volgende versie (1.2.1) zullen enkel optimalisaties en bugfixes zijn.

Bestaande gebruikers die consumption willen zien:
Als je HelioPeak al gebruikte vóór v1.2 en je PVOutput systeem heeft consumption data, zie je waarschijnlijk alleen recente consumption. Om volledige historische consumption data te laden, verwijder het systeem in Systems en voeg het opnieuw toe. Je lokale cache wordt dan volledig herbouwd met consumption data.

• wizzopa
Mogelijk een faudje in de verbruik grafiek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk8ONPF2d8jcVRy7k69jvq9WtC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xtBtSLW3bJjQVhT84cyIlSmY.png?f=fotoalbum_large
sdetroch schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:36:
Nieuwe update van HelioPeak is beschikbaar (1.2), voornaamste toevoegingen zijn consumption en tabelweergave, beide aan/uit te zetten in settings. Drilldown (doorklikken op de bar graphs) zit ook in deze versie. Volgende versie (1.2.1) zullen enkel optimalisaties en bugfixes zijn.

Bestaande gebruikers die consumption willen zien:
Als je HelioPeak al gebruikte vóór v1.2 en je PVOutput systeem heeft consumption data, zie je waarschijnlijk alleen recente consumption. Om volledige historische consumption data te laden, verwijder het systeem in Systems en voeg het opnieuw toe. Je lokale cache wordt dan volledig herbouwd met consumption data.

• sdetroch
wizzopa schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:18:
Mogelijk een faudje in de verbruik grafiek?
Dat ziet er inderdaad maar raar uit :)

Ik heb zelf geen consumption in pvoutput, dus met fake data getest en ben dit niet tegen gekomen. Bedankt voor melden, neem ik mee naar v1.2.1

Dag/maand/jaar grafieken (consumption en combined) zien er wel goed uit?

• klump4u
  • Niet online

klump4u

sdetroch schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:28:
[...]

Dat ziet er inderdaad maar raar uit :)

Ik heb zelf geen consumption in pvoutput, dus met fake data getest en ben dit niet tegen gekomen. Bedankt voor melden, neem ik mee naar v1.2.1

Dag/maand/jaar grafieken (consumption en combined) zien er wel goed uit?
Alleen de dag ziet er niet goed uit, de 0 lijn ligt lager. de week/maand/jaar/totaal zijn wel goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1_Hc8zktdsfk1_g8ULsnloNeqE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AZ6qhVZO0S3OKGgqoVzL55Wf.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 11% gewijzigd door klump4u op 18-04-2026 18:34 ]

• wizzopa
@sdetroch verbruik begint pas als er opwek isAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QdbzVqwl1yrwNCTuv3evFC9WPE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xTjPGKQbhdQKYZ3uMiz58Iel.png?f=fotoalbum_large

• sdetroch
Ja, klopt, denklogica niet aangepast, consumption is default 24x24h, waar dat bij productie niet is, neem ik mee als fix voor volgende versie!

• sdetroch
HelioPeak v1.2.1 ingediend ter review bij Apple, waarschijnlijk maandagavond/nacht beschikbaar.

Release notes te vinden op https://heliopeak.app/releases (alle gekende bugs gefixed en hopelijk niet teveel nieuwe bugs gemaakt).

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:43
online in de iOS app store sinds 4 uur geleden

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• sdetroch
Even polsen naar wat de meest gewenste features zouden zijn voor toekomstige versie van HelioPeak. Ik denk dat de app momenteel al de meeste behoeften afdekt, maar onderstaande staat nog op de wishlist. Waar is de meeste vraag naar, welke optie hebben jullie liefst eerst?

- Comparison view: vandaag vs zelfde dag vorig jaar, deze maand vs vorige maand, met percentage delta
- Compare view multi-system: side-by-side verschillende systemen
- Home Screen Widget
- iPad layout (en iPhone portrait mode)
- Wallboard mode iPad: full-screen dashboard voor wandgemonteerd display
- Historische elektriciteitsprijs: tariefwijzigingen worden bijgehouden (en niet toegepast op volledige data set)

Of eventueel nog andere suggesties die niet in de lijst staan?

Aan toevoegen van extended data denk ik ook (v4, v5, ...) maar moeilijk uit te werken omdat ik niet op voorhand weet welke data deze zal bevatten (en dit bij iedere gebruiker anders is) en dus moeilijk op grafieken te tonen qua schaal (toch zeker niet op combined grafieken).

[ Voor 15% gewijzigd door sdetroch op 20-04-2026 20:55 ]

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:53:
Even polsen naar wat de meest gewenste features zouden zijn voor toekomstige versie van HelioPeak. Ik denk dat de app momenteel al de meeste behoeften afdekt, maar onderstaande staat nog op de wishlist. Waar is de meeste vraag naar, welke optie hebben jullie liefst eerst?

- Comparison view: vandaag vs zelfde dag vorig jaar, deze maand vs vorige maand, met percentage delta
- Home Screen Widget
- Historische elektriciteitsprijs: tariefwijzigingen worden bijgehouden (en niet toegepast op volledige data set)

Aan toevoegen van extended data denk ik ook (v4, v5, ...) maar moeilijk uit te werken omdat ik niet op voorhand weet welke data deze zal bevatten (en dit bij iedere gebruiker anders is) en dus moeilijk op grafieken te tonen qua schaal (toch zeker niet op combined grafieken).
De eerste 2 zijn het interessantst. Vind een vergelijking van deze maand met dezelfde maand vorig jaar ook altijd wel leuk.

En ook opbrengstrecords zijn wel geinig. Max opbrengst op 1 dag/maand/jaar?

Ik heb nu inmiddels de 4 PVOutput id’s in de app gekregen. Kostte wel wat moeite. In eerste instantie verscheen een bericht dat het langer ging duren om alles op te halen maar dit bericht verdween terwijl alles nog niet compleet was. Ik had op een gegeven moment dus ook de indruk dat het niet ging lukken maar zodra ik tussen systeems wisselde zag ik dat er toch elke keer wat data werd toegevoegd. Uiteindelijk als erin gekregen dus. Helemaal top. 👍
Weet niet zo goed waarom de melding dat er nog data opgehaald ging worden verdween want dat zette me wel wat op het verkeerde been.

• sdetroch
GaMbiNo schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:34:
Weet niet zo goed waarom de melding dat er nog data opgehaald ging worden verdween want dat zette me wel wat op het verkeerde been.
Ja, heb die meldingen wat gedempt, omdat die anders bij iedere schermrefresh komen en dacht, eens de gebruiker het weet, moeten we hem niet teveel lastig blijven vallen met meldingen. Maar je kan er inderdaad over discussiëren wat het beste is :). Blij dat het gelukt is (en het is inderdaad zo dat wanneer je tussen systeem wisselt, hij opnieuw contact opneemt met pvoutput en als je nog niet tegen de app-limiet aangelopen bent, extra historische data wordt opgehaald).

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:12:
[...]

Ja, heb die meldingen wat gedempt, omdat die anders bij iedere schermrefresh komen en dacht, eens de gebruiker het weet, moeten we hem niet teveel lastig blijven vallen met meldingen. Maar je kan er inderdaad over discussiëren wat het beste is :). Blij dat het gelukt is (en het is inderdaad zo dat wanneer je tussen systeem wisselt, hij opnieuw contact opneemt met pvoutput en als je nog niet tegen de app-limiet aangelopen bent, extra historische data wordt opgehaald).
Goed punt. Je zou evt. nog de mededeling kunnen tonen op de systeemdetails. Dat zou misschien nog wel kunnen helpen.

Wel mooi dat ik nu eindelijk alle omvormers in 1 app heb. Wel blij mee. :9
Dat vergelijkt wel makkelijk.

• sdetroch
V1.3 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.

Release notes staan reeds op de website, enkele extra features (waaronder vergelijkingsview, yield) en enkele bugfixes en performance verbeteringen. Ik hoor graag hoe het loopt na de update.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:47
sdetroch schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:53:

- Home Screen Widget

Android versie :) :+

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• sdetroch
Daar vrees ik voor, zolang er geen goede tools bestaan die de code grotendeels automatisch kunnen overzetten. Is enorm veel werk om te maken, nadien 2 code bases onderhouden, dus dat zal het niet worden, zeker niet het eerstkomende jaar (maar zeg nooit, nooit).

• sdetroch
v1.4.1 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.
1 grote nieuwe feature: widgets

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:08
sdetroch schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:10:
v1.4 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.
1 grote nieuwe feature: widgets
Bedankt voor je werk…..
Ik vind echt top wat je doet 👍👍

• sdetroch
Geen probleem, heb er ook mijn plezier in en blijf zo een beetje up-to-date qua kennis; Zit wel in de IT, maar niet meer in het technische. En ik kan de app zelf ook goed gebruiken.

De meeste features zitten er onderhand wel in, volgende grote versie zal dan waarschijnlijk focus op iPhone landscape mode en iPad ondersteuning zijn (of een bugfix versie, maar laat ons hopen van niet 👍) .

• bing69
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:44:
Geen probleem, heb er ook mijn plezier in en blijf zo een beetje up-to-date qua kennis; Zit wel in de IT, maar niet meer in het technische. En ik kan de app zelf ook goed gebruiken.

De meeste features zitten er onderhand wel in, volgende grote versie zal dan waarschijnlijk focus op iPhone landscape mode en iPad ondersteuning zijn (of een bugfix versie, maar laat ons hopen van niet 👍) .
Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken? Ik krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4t23WcPg6RSyVJ3310st-oxmeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9YarqaO7Cv45EvkL0gU8Hrz5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8F7khQOevTerXzXwlIoAsKd8to=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vOZV5yYTsBOHnIJAnR5heBto.png?f=fotoalbum_large

terwijl het bij PvOutput wel staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOlt6XyjPuR4Oa8sMOdIImwn4l4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9hvUeKf9vv06601DbHmoTP4B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3FcrvhFii5k-MB6hacK0N89ejw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lQteqmZNEpEBp24xSYNDufB6.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 26-04-2026 08:56 ]

Bing

• klump4u
  • Niet online

klump4u

bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:54:
[...]

Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken? Ik krijg:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

terwijl het bij PvOutput wel staat

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit er toch al in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMdoprqI7-M2Rrdj3edtPt-foLo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7v606CyUF931u2yTXrHeMeok.png?f=fotoalbum_medium

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:54:
[...]
Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken?
Zou moeten werken, ik denk dat je nog niets ziet omdat er quasi geen verbruik is.
Kijk straks eens of de data verschijnt? Ik heb hetzelfde kort na middernacht door werking van batterij, bijna geen verbruik op de teller.

In de volgende versie wordt dat wel la iets beter opgevangen.
En in v1.5 of later zal ik bij waarden onder de 1 kWh, de data in W tonen denk ik. Door afronding blijven sommige tellertjes wat lang op nul staan (bij minimale afname van het net).

Wanneer jullie de app goed vinden (of niet, dat kan ook :) ), willen jullie even een Apple review invullen, is belangrijk voor de eerste weken van een nieuwe app. En hoe meer reviews, hoe meer gebruikers, hoe groter het enthousiasme om updates uit te brengen ...

• bing69
Ik krijg " Geen verbruikersdata" te zien. Heb me bij de een na laatste versie al opnieuw aangemeld maar helaas zonder verbetering.

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:45:
[...]

Ik krijg " Geen verbruikersdata" te zien. Heb me bij de een na laatste versie al opnieuw aangemeld maar helaas zonder verbetering.
Wacht even op versie 1.4.1 (verwacht binnen 24/48u) en probeer nog eens.
Mocht het dan nog niet lukken, geef even uw systeem-id en readonly API key door via DM, dan kijk ik zelf ook eens.

Als je het demo account kiest, zie je het dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door sdetroch op 26-04-2026 13:08 ]

• bing69
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:07:
[...]

Wacht even op versie 1.4.1 (verwacht binnen 24/48u) en probeer nog eens.
Mocht het dan nog niet lukken, geef even uw systeem-id en readonly API key door via DM, dan kijk ik zelf ook eens.

Als je het demo account kiest, zie je het dan wel?
In de demo mode werkt het wel

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:48:
[...]

In de demo mode werkt het wel
Lijkt me dan iets met uw systeem te zijn, laat je een stukje zien van "live" op website pvoutput?
Staan de getallen voor consumptie daar ingevuld?

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Hier werkt “consumed” op het dashboard ook prima. Geeft wel een leuk beeld op zo’n dag als vandaag. De zonnepanelen schakelen hier automatisch uit bij negatieve tarieven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCBiMAI6SxFqG462rOxj-LLfT9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEWDeZkgoiTRi5wSInPBIwQs.jpg?f=fotoalbum_large

• sdetroch
15kW op zijn piek, je moest iets verdienen aan die negatieve tarieven zeker :)
In BE moeten we dat niet meer doen na invoeren van "capaciteitstarief".

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:47:
15kW op zijn piek, je moest iets verdienen aan die negatieve tarieven zeker :)
In BE moeten we dat niet meer doen na invoeren van "capaciteitstarief".
In Nederland is dat nog wel aantrekkelijk idd. Helaas komen negatieve niet zo vaak voor. :)

Ik heb er idd even gebruik van gemaakt (EV, Thuisbatterij, Warmtepomp boiler, wasjes, enz). :P

• sdetroch
Versie 1.4.1 is live, laat gerust weten wat je ervan vindt en/of er bepaalde issues zouden zijn!

• bing69
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:09:
[...]

Lijkt me dan iets met uw systeem te zijn, laat je een stukje zien van "live" op website pvoutput?
Staan de getallen voor consumptie daar ingevuld?
Dit is wat ik heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQYbfb3VP2OP5hw1XYlXr_zGMOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i6dR2gCuHBkKxKlXrZnDi44Q.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien ligt het aan mij? Dacht dat Power Used zelfde als Consumptie was, maar wat is het dan?

Vreemde is dat ik het onder grafieken vanaf de week weergave wel zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01EcqrdbbQmIQypqoz6zu5nsJBE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4d6mqyyOwt480sD6UcGNG2A7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door bing69 op 27-04-2026 08:31 ]

Bing

• sdetroch
@bing69 : Ik moet het verder in de diepte bekijken, het lijkt een issue met uw systeem want demo-account werkt en tot op heden nog een zelfde issue ontvangen van andere gebruikers (kan altijd een bug zijn, maar moet het nagaan.

Kan je ofwel je readonly API key doorsturen via DM, of als je dat liever niet doet:

Open hoppscotch.io in een browser en geef volgende data in:
URL: https://pvoutput.org/serv...0260427&h=1&limit=5&asc=1
Method: GET
Headers tab → toevoegen:

X-Pvoutput-Apikey: UW API KEY
X-Pvoutput-SystemId: 15991

Kopieer de response body en geef deze door, moet iets tonen als:
20260427,07:10,5234,0.012,159,168,0.371,8.3,231.0,0.164,96;20260427,07:05,...

• bing69
sdetroch schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:36:
@bing69 : Ik moet het verder in de diepte bekijken, het lijkt een issue met uw systeem want demo-account werkt en tot op heden nog een zelfde issue ontvangen van andere gebruikers (kan altijd een bug zijn, maar moet het nagaan.

Kan je ofwel je readonly API key doorsturen via DM, of als je dat liever niet doet:

Open hoppscotch.io in een browser en geef volgende data in:
URL: https://pvoutput.org/serv...0260427&h=1&limit=5&asc=1
Method: GET
Headers tab → toevoegen:

X-Pvoutput-Apikey: UW API KEY
X-Pvoutput-SystemId: 15991

Kopieer de response body en geef deze door, moet iets tonen als:
20260427,07:10,5234,0.012,159,168,0.371,8.3,231.0,0.164,96;20260427,07:05,...
Heb een DM gestuurd.

Bing

• sdetroch
Mijn diagnose: jouw uploader stuurt naar PVOutput wel je dagelijkse cumulatieve verbruik (580 Wh = 0,58 kWh tot nu toe vandaag), maar geen live power-readings (watts op dit moment). PVOutput's response toont voor het instant-power veld NaN.

Waarom andere apps het wel lijken te tonen:
PVOutput's eigen website "Live" tab toont je daily-cumulative count via een ander mechanisme, niet via dezelfde live-status endpoint die wij kunnen gebruiken.

HelioPeak's Dashboard kijkt naar live samples (instant power op dit moment), dat is leeg voor jou, vandaar "Geen verbruiksdata"
HelioPeak's Charts → Week / Month / Year werken wel voor jou omdat ze daily totalen gebruiken.

Wat je kunt doen om live consumption op Dashboard te krijgen:
Je uploader naar PVOutput moet ook instant power (v6 parameter) rapporteren, niet alleen daily energy (v8).

Concreet:
Als je Home Assistant gebruikt: check of "publish power" aan staat voor je consumption sensor
Als je een script of integratie gebruikt: in elke addstatus.jsp call moet ook v6=<watts> staan, niet alleen v8=<watthours>. Mogelijk kan je smart meter / energy monitor zelf instant power kunnen rapporteren?
Dit zou je voor alle PVOutput-apps verbeteren, niet alleen HelioPeak.

Workaround tot dan: gebruik HelioPeak's Charts → Week / Month / Year voor je consumption-analyse. Daar werkt alles voor jou.

In theorie zou ik daar rond kunnen werken om andere velden uit te lezen, maar dat volgt niet de specificaties en best practices van pvoutput, dus dat is geen mooie oplossing en slecht onderhoudbaar naar de toekomst toe. Wat ik wel zal doen is de melding in de app iets specifieker maken, zodat users met dit probleem weten dat de oorzaak ligt aan de uploader die de juiste velden (of geen) vult bij pvoutput, dat maakt het troubleshooten iets eenvoudiger.

Kan mijn verhaal kloppen als je naar uw installatie en uploader kijkt?

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste