PVOutput info en discussie of opmerkingen topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:15
sdetroch schreef op donderdag 16 april 2026 @ 20:24:
[...]

Dus eigenlijk wat je ziet in de grafiek, exacte hetzelfde tonen in een tabelletje op dezelfde pagina?
Je hebt toevallig nergens geen screenshot meer liggen als voorbeeld?
Zie screenshot van @wizzopa , die is mij voor :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• wizzopa
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bij mij werkt Pvoutput Pro nog, met wat vertraging, eigenlijk prima.

Uitlezen/bekijken ook via bijna permanent openstaande tabbladen van website van Pvoutput op mijn Iphone, 6 systemen.

Mijn data upload loopt via 2 Flukso’s al 12 jaar met nu 2x 4 metingen en parallel dezelfde data via HA.
Drardollan schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 08:41:
[...]

Zie screenshot van @wizzopa , die is mij voor :)

PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....

• sdetroch
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 22:50
Nieuwe update van HelioPeak is beschikbaar (1.2), voornaamste toevoegingen zijn consumption en tabelweergave, beide aan/uit te zetten in settings. Drilldown (doorklikken op de bar graphs) zit ook in deze versie. Volgende versie (1.2.1) zullen enkel optimalisaties en bugfixes zijn.

Bestaande gebruikers die consumption willen zien:
Als je HelioPeak al gebruikte vóór v1.2 en je PVOutput systeem heeft consumption data, zie je waarschijnlijk alleen recente consumption. Om volledige historische consumption data te laden, verwijder het systeem in Systems en voeg het opnieuw toe. Je lokale cache wordt dan volledig herbouwd met consumption data.

Auteur van HelioPeak app (PVOutput iOS app)

• wizzopa
  • Nu online
Mogelijk een faudje in de verbruik grafiek?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wk8ONPF2d8jcVRy7k69jvq9WtC4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xtBtSLW3bJjQVhT84cyIlSmY.png?f=fotoalbum_large
sdetroch schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:36:
Nieuwe update van HelioPeak is beschikbaar (1.2), voornaamste toevoegingen zijn consumption en tabelweergave, beide aan/uit te zetten in settings. Drilldown (doorklikken op de bar graphs) zit ook in deze versie. Volgende versie (1.2.1) zullen enkel optimalisaties en bugfixes zijn.

Bestaande gebruikers die consumption willen zien:
Als je HelioPeak al gebruikte vóór v1.2 en je PVOutput systeem heeft consumption data, zie je waarschijnlijk alleen recente consumption. Om volledige historische consumption data te laden, verwijder het systeem in Systems en voeg het opnieuw toe. Je lokale cache wordt dan volledig herbouwd met consumption data.

• sdetroch
wizzopa schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:18:
Mogelijk een faudje in de verbruik grafiek?
Dat ziet er inderdaad maar raar uit :)

Ik heb zelf geen consumption in pvoutput, dus met fake data getest en ben dit niet tegen gekomen. Bedankt voor melden, neem ik mee naar v1.2.1

Dag/maand/jaar grafieken (consumption en combined) zien er wel goed uit?

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

sdetroch schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 18:28:
[...]

Dat ziet er inderdaad maar raar uit :)

Ik heb zelf geen consumption in pvoutput, dus met fake data getest en ben dit niet tegen gekomen. Bedankt voor melden, neem ik mee naar v1.2.1

Dag/maand/jaar grafieken (consumption en combined) zien er wel goed uit?
Alleen de dag ziet er niet goed uit, de 0 lijn ligt lager. de week/maand/jaar/totaal zijn wel goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1_Hc8zktdsfk1_g8ULsnloNeqE=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/AZ6qhVZO0S3OKGgqoVzL55Wf.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 11% gewijzigd door klump4u op 18-04-2026 18:34 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• sdetroch
Ja, klopt, denklogica niet aangepast, consumption is default 24x24h, waar dat bij productie niet is, neem ik mee als fix voor volgende versie!

• sdetroch
HelioPeak v1.2.1 ingediend ter review bij Apple, waarschijnlijk maandagavond/nacht beschikbaar.

Release notes te vinden op https://heliopeak.app/releases (alle gekende bugs gefixed en hopelijk niet teveel nieuwe bugs gemaakt).

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:36
online in de iOS app store sinds 4 uur geleden

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• sdetroch
Even polsen naar wat de meest gewenste features zouden zijn voor toekomstige versie van HelioPeak. Ik denk dat de app momenteel al de meeste behoeften afdekt, maar onderstaande staat nog op de wishlist. Waar is de meeste vraag naar, welke optie hebben jullie liefst eerst?

- Comparison view: vandaag vs zelfde dag vorig jaar, deze maand vs vorige maand, met percentage delta
- Compare view multi-system: side-by-side verschillende systemen
- Home Screen Widget
- iPad layout (en iPhone portrait mode)
- Wallboard mode iPad: full-screen dashboard voor wandgemonteerd display
- Historische elektriciteitsprijs: tariefwijzigingen worden bijgehouden (en niet toegepast op volledige data set)

Of eventueel nog andere suggesties die niet in de lijst staan?

Aan toevoegen van extended data denk ik ook (v4, v5, ...) maar moeilijk uit te werken omdat ik niet op voorhand weet welke data deze zal bevatten (en dit bij iedere gebruiker anders is) en dus moeilijk op grafieken te tonen qua schaal (toch zeker niet op combined grafieken).

[ Voor 15% gewijzigd door sdetroch op 20-04-2026 20:55 ]

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:53:
Even polsen naar wat de meest gewenste features zouden zijn voor toekomstige versie van HelioPeak. Ik denk dat de app momenteel al de meeste behoeften afdekt, maar onderstaande staat nog op de wishlist. Waar is de meeste vraag naar, welke optie hebben jullie liefst eerst?

- Comparison view: vandaag vs zelfde dag vorig jaar, deze maand vs vorige maand, met percentage delta
- Home Screen Widget
- Historische elektriciteitsprijs: tariefwijzigingen worden bijgehouden (en niet toegepast op volledige data set)

Aan toevoegen van extended data denk ik ook (v4, v5, ...) maar moeilijk uit te werken omdat ik niet op voorhand weet welke data deze zal bevatten (en dit bij iedere gebruiker anders is) en dus moeilijk op grafieken te tonen qua schaal (toch zeker niet op combined grafieken).
De eerste 2 zijn het interessantst. Vind een vergelijking van deze maand met dezelfde maand vorig jaar ook altijd wel leuk.

En ook opbrengstrecords zijn wel geinig. Max opbrengst op 1 dag/maand/jaar?

Ik heb nu inmiddels de 4 PVOutput id’s in de app gekregen. Kostte wel wat moeite. In eerste instantie verscheen een bericht dat het langer ging duren om alles op te halen maar dit bericht verdween terwijl alles nog niet compleet was. Ik had op een gegeven moment dus ook de indruk dat het niet ging lukken maar zodra ik tussen systeems wisselde zag ik dat er toch elke keer wat data werd toegevoegd. Uiteindelijk als erin gekregen dus. Helemaal top. 👍
Weet niet zo goed waarom de melding dat er nog data opgehaald ging worden verdween want dat zette me wel wat op het verkeerde been.

• sdetroch
GaMbiNo schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 17:34:
Weet niet zo goed waarom de melding dat er nog data opgehaald ging worden verdween want dat zette me wel wat op het verkeerde been.
Ja, heb die meldingen wat gedempt, omdat die anders bij iedere schermrefresh komen en dacht, eens de gebruiker het weet, moeten we hem niet teveel lastig blijven vallen met meldingen. Maar je kan er inderdaad over discussiëren wat het beste is :). Blij dat het gelukt is (en het is inderdaad zo dat wanneer je tussen systeem wisselt, hij opnieuw contact opneemt met pvoutput en als je nog niet tegen de app-limiet aangelopen bent, extra historische data wordt opgehaald).

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:12:
[...]

Ja, heb die meldingen wat gedempt, omdat die anders bij iedere schermrefresh komen en dacht, eens de gebruiker het weet, moeten we hem niet teveel lastig blijven vallen met meldingen. Maar je kan er inderdaad over discussiëren wat het beste is :). Blij dat het gelukt is (en het is inderdaad zo dat wanneer je tussen systeem wisselt, hij opnieuw contact opneemt met pvoutput en als je nog niet tegen de app-limiet aangelopen bent, extra historische data wordt opgehaald).
Goed punt. Je zou evt. nog de mededeling kunnen tonen op de systeemdetails. Dat zou misschien nog wel kunnen helpen.

Wel mooi dat ik nu eindelijk alle omvormers in 1 app heb. Wel blij mee. :9
Dat vergelijkt wel makkelijk.

• sdetroch
V1.3 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.

Release notes staan reeds op de website, enkele extra features (waaronder vergelijkingsview, yield) en enkele bugfixes en performance verbeteringen. Ik hoor graag hoe het loopt na de update.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
sdetroch schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:53:

- Home Screen Widget

Android versie :) :+

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• sdetroch
Daar vrees ik voor, zolang er geen goede tools bestaan die de code grotendeels automatisch kunnen overzetten. Is enorm veel werk om te maken, nadien 2 code bases onderhouden, dus dat zal het niet worden, zeker niet het eerstkomende jaar (maar zeg nooit, nooit).

• sdetroch
v1.4.1 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.
1 grote nieuwe feature: widgets

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:27
sdetroch schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 12:10:
v1.4 submitted naar App Store, beschikbaar tussen nu en 48u.
1 grote nieuwe feature: widgets
Bedankt voor je werk…..
Ik vind echt top wat je doet 👍👍

• sdetroch
Geen probleem, heb er ook mijn plezier in en blijf zo een beetje up-to-date qua kennis; Zit wel in de IT, maar niet meer in het technische. En ik kan de app zelf ook goed gebruiken.

De meeste features zitten er onderhand wel in, volgende grote versie zal dan waarschijnlijk focus op iPhone landscape mode en iPad ondersteuning zijn (of een bugfix versie, maar laat ons hopen van niet 👍) .

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:31
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 01:44:
Geen probleem, heb er ook mijn plezier in en blijf zo een beetje up-to-date qua kennis; Zit wel in de IT, maar niet meer in het technische. En ik kan de app zelf ook goed gebruiken.

De meeste features zitten er onderhand wel in, volgende grote versie zal dan waarschijnlijk focus op iPhone landscape mode en iPad ondersteuning zijn (of een bugfix versie, maar laat ons hopen van niet 👍) .
Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken? Ik krijg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S4t23WcPg6RSyVJ3310st-oxmeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9YarqaO7Cv45EvkL0gU8Hrz5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8F7khQOevTerXzXwlIoAsKd8to=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vOZV5yYTsBOHnIJAnR5heBto.png?f=fotoalbum_large

terwijl het bij PvOutput wel staat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pOlt6XyjPuR4Oa8sMOdIImwn4l4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9hvUeKf9vv06601DbHmoTP4B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3FcrvhFii5k-MB6hacK0N89ejw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lQteqmZNEpEBp24xSYNDufB6.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door bing69 op 26-04-2026 08:56 ]

Bing

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:54:
[...]

Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken? Ik krijg:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

terwijl het bij PvOutput wel staat

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zit er toch al in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMdoprqI7-M2Rrdj3edtPt-foLo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/7v606CyUF931u2yTXrHeMeok.png?f=fotoalbum_medium

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽, Maxima MPM 7L 🥐

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:54:
[...]
Is het mogelijk om in het dashboard overzicht ook het verbruik etc te laten werken?
Zou moeten werken, ik denk dat je nog niets ziet omdat er quasi geen verbruik is.
Kijk straks eens of de data verschijnt? Ik heb hetzelfde kort na middernacht door werking van batterij, bijna geen verbruik op de teller.

In de volgende versie wordt dat wel la iets beter opgevangen.
En in v1.5 of later zal ik bij waarden onder de 1 kWh, de data in W tonen denk ik. Door afronding blijven sommige tellertjes wat lang op nul staan (bij minimale afname van het net).

Wanneer jullie de app goed vinden (of niet, dat kan ook :) ), willen jullie even een Apple review invullen, is belangrijk voor de eerste weken van een nieuwe app. En hoe meer reviews, hoe meer gebruikers, hoe groter het enthousiasme om updates uit te brengen ...

• bing69
Ik krijg " Geen verbruikersdata" te zien. Heb me bij de een na laatste versie al opnieuw aangemeld maar helaas zonder verbetering.

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:45:
[...]

Ik krijg " Geen verbruikersdata" te zien. Heb me bij de een na laatste versie al opnieuw aangemeld maar helaas zonder verbetering.
Wacht even op versie 1.4.1 (verwacht binnen 24/48u) en probeer nog eens.
Mocht het dan nog niet lukken, geef even uw systeem-id en readonly API key door via DM, dan kijk ik zelf ook eens.

Als je het demo account kiest, zie je het dan wel?

[ Voor 5% gewijzigd door sdetroch op 26-04-2026 13:08 ]

• bing69
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:07:
[...]

Wacht even op versie 1.4.1 (verwacht binnen 24/48u) en probeer nog eens.
Mocht het dan nog niet lukken, geef even uw systeem-id en readonly API key door via DM, dan kijk ik zelf ook eens.

Als je het demo account kiest, zie je het dan wel?
In de demo mode werkt het wel

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:48:
[...]

In de demo mode werkt het wel
Lijkt me dan iets met uw systeem te zijn, laat je een stukje zien van "live" op website pvoutput?
Staan de getallen voor consumptie daar ingevuld?

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Hier werkt “consumed” op het dashboard ook prima. Geeft wel een leuk beeld op zo’n dag als vandaag. De zonnepanelen schakelen hier automatisch uit bij negatieve tarieven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YCBiMAI6SxFqG462rOxj-LLfT9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEWDeZkgoiTRi5wSInPBIwQs.jpg?f=fotoalbum_large

• sdetroch
15kW op zijn piek, je moest iets verdienen aan die negatieve tarieven zeker :)
In BE moeten we dat niet meer doen na invoeren van "capaciteitstarief".

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:47:
15kW op zijn piek, je moest iets verdienen aan die negatieve tarieven zeker :)
In BE moeten we dat niet meer doen na invoeren van "capaciteitstarief".
In Nederland is dat nog wel aantrekkelijk idd. Helaas komen negatieve niet zo vaak voor. :)

Ik heb er idd even gebruik van gemaakt (EV, Thuisbatterij, Warmtepomp boiler, wasjes, enz). :P

• sdetroch
Versie 1.4.1 is live, laat gerust weten wat je ervan vindt en/of er bepaalde issues zouden zijn!

• bing69
sdetroch schreef op zondag 26 april 2026 @ 19:09:
[...]

Lijkt me dan iets met uw systeem te zijn, laat je een stukje zien van "live" op website pvoutput?
Staan de getallen voor consumptie daar ingevuld?
Dit is wat ik heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQYbfb3VP2OP5hw1XYlXr_zGMOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/i6dR2gCuHBkKxKlXrZnDi44Q.png?f=fotoalbum_large

Zo te zien ligt het aan mij? Dacht dat Power Used zelfde als Consumptie was, maar wat is het dan?

Vreemde is dat ik het onder grafieken vanaf de week weergave wel zie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01EcqrdbbQmIQypqoz6zu5nsJBE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4d6mqyyOwt480sD6UcGNG2A7.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door bing69 op 27-04-2026 08:31 ]

Bing

• sdetroch
@bing69 : Ik moet het verder in de diepte bekijken, het lijkt een issue met uw systeem want demo-account werkt en tot op heden nog een zelfde issue ontvangen van andere gebruikers (kan altijd een bug zijn, maar moet het nagaan.

Kan je ofwel je readonly API key doorsturen via DM, of als je dat liever niet doet:

Open hoppscotch.io in een browser en geef volgende data in:
URL: https://pvoutput.org/serv...0260427&h=1&limit=5&asc=1
Method: GET
Headers tab → toevoegen:

X-Pvoutput-Apikey: UW API KEY
X-Pvoutput-SystemId: 15991

Kopieer de response body en geef deze door, moet iets tonen als:
20260427,07:10,5234,0.012,159,168,0.371,8.3,231.0,0.164,96;20260427,07:05,...

• bing69
sdetroch schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:36:
@bing69 : Ik moet het verder in de diepte bekijken, het lijkt een issue met uw systeem want demo-account werkt en tot op heden nog een zelfde issue ontvangen van andere gebruikers (kan altijd een bug zijn, maar moet het nagaan.

Kan je ofwel je readonly API key doorsturen via DM, of als je dat liever niet doet:

Open hoppscotch.io in een browser en geef volgende data in:
URL: https://pvoutput.org/serv...0260427&h=1&limit=5&asc=1
Method: GET
Headers tab → toevoegen:

X-Pvoutput-Apikey: UW API KEY
X-Pvoutput-SystemId: 15991

Kopieer de response body en geef deze door, moet iets tonen als:
20260427,07:10,5234,0.012,159,168,0.371,8.3,231.0,0.164,96;20260427,07:05,...
Heb een DM gestuurd.

Bing

• sdetroch
Mijn diagnose: jouw uploader stuurt naar PVOutput wel je dagelijkse cumulatieve verbruik (580 Wh = 0,58 kWh tot nu toe vandaag), maar geen live power-readings (watts op dit moment). PVOutput's response toont voor het instant-power veld NaN.

Waarom andere apps het wel lijken te tonen:
PVOutput's eigen website "Live" tab toont je daily-cumulative count via een ander mechanisme, niet via dezelfde live-status endpoint die wij kunnen gebruiken.

HelioPeak's Dashboard kijkt naar live samples (instant power op dit moment), dat is leeg voor jou, vandaar "Geen verbruiksdata"
HelioPeak's Charts → Week / Month / Year werken wel voor jou omdat ze daily totalen gebruiken.

Wat je kunt doen om live consumption op Dashboard te krijgen:
Je uploader naar PVOutput moet ook instant power (v6 parameter) rapporteren, niet alleen daily energy (v8).

Concreet:
Als je Home Assistant gebruikt: check of "publish power" aan staat voor je consumption sensor
Als je een script of integratie gebruikt: in elke addstatus.jsp call moet ook v6=<watts> staan, niet alleen v8=<watthours>. Mogelijk kan je smart meter / energy monitor zelf instant power kunnen rapporteren?
Dit zou je voor alle PVOutput-apps verbeteren, niet alleen HelioPeak.

Workaround tot dan: gebruik HelioPeak's Charts → Week / Month / Year voor je consumption-analyse. Daar werkt alles voor jou.

In theorie zou ik daar rond kunnen werken om andere velden uit te lezen, maar dat volgt niet de specificaties en best practices van pvoutput, dus dat is geen mooie oplossing en slecht onderhoudbaar naar de toekomst toe. Wat ik wel zal doen is de melding in de app iets specifieker maken, zodat users met dit probleem weten dat de oorzaak ligt aan de uploader die de juiste velden (of geen) vult bij pvoutput, dat maakt het troubleshooten iets eenvoudiger.

Kan mijn verhaal kloppen als je naar uw installatie en uploader kijkt?

• bing69
sdetroch schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 19:29:
Mijn diagnose: jouw uploader stuurt naar PVOutput wel je dagelijkse cumulatieve verbruik (580 Wh = 0,58 kWh tot nu toe vandaag), maar geen live power-readings (watts op dit moment). PVOutput's response toont voor het instant-power veld NaN.

Waarom andere apps het wel lijken te tonen:
PVOutput's eigen website "Live" tab toont je daily-cumulative count via een ander mechanisme, niet via dezelfde live-status endpoint die wij kunnen gebruiken.

HelioPeak's Dashboard kijkt naar live samples (instant power op dit moment), dat is leeg voor jou, vandaar "Geen verbruiksdata"
HelioPeak's Charts → Week / Month / Year werken wel voor jou omdat ze daily totalen gebruiken.

Wat je kunt doen om live consumption op Dashboard te krijgen:
Je uploader naar PVOutput moet ook instant power (v6 parameter) rapporteren, niet alleen daily energy (v8).

Concreet:
Als je Home Assistant gebruikt: check of "publish power" aan staat voor je consumption sensor
Als je een script of integratie gebruikt: in elke addstatus.jsp call moet ook v6=<watts> staan, niet alleen v8=<watthours>. Mogelijk kan je smart meter / energy monitor zelf instant power kunnen rapporteren?
Dit zou je voor alle PVOutput-apps verbeteren, niet alleen HelioPeak.

Workaround tot dan: gebruik HelioPeak's Charts → Week / Month / Year voor je consumption-analyse. Daar werkt alles voor jou.

In theorie zou ik daar rond kunnen werken om andere velden uit te lezen, maar dat volgt niet de specificaties en best practices van pvoutput, dus dat is geen mooie oplossing en slecht onderhoudbaar naar de toekomst toe. Wat ik wel zal doen is de melding in de app iets specifieker maken, zodat users met dit probleem weten dat de oorzaak ligt aan de uploader die de juiste velden (of geen) vult bij pvoutput, dat maakt het troubleshooten iets eenvoudiger.

Kan mijn verhaal kloppen als je naar uw installatie en uploader kijkt?
Ik denk dat het wel klopt, ik upload vanaf het begin (2013) met Domoticz (ik gebruik het alleen nog daarvoor)
en de parameters die ik heb zijn:
v1 - energy generated
v2 - power generated
v3 - energy consumption
v4 - power consumption
v5 - temperature
v6 - voltage
'&v7=' .. WaterConsumption
'&v8=' .. InverterFrequency
'&v11=' .. InverterTemp
'&v12=' .. GasConsumption

ik gebruik de Youless en de slimme meter om alles te sturen . Maar ben er te lang uit om het script nog goed te kunnen lezen. Dus laat alles maar zo. Bedankt voor de moeite!!

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 08:30:
[...]

Ik denk dat het wel klopt, ik upload vanaf het begin (2013) met Domoticz (ik gebruik het alleen nog daarvoor)
en de parameters die ik heb zijn:
...
ik gebruik de Youless en de slimme meter om alles te sturen . Maar ben er te lang uit om het script nog goed te kunnen lezen. Dus laat alles maar zo. Bedankt voor de moeite!!
Je mag altijd het script eens doorsturen in DM, wil er eens naar kijken (zonder garanties dat ik iets vind). Ik wil voornamelijk 100% zeker zijn dat ik geen bug zitten heb in de app (denk het niet, maar mochten we alles zeker weten, er zouden nooit bugs zijn :) )

• sdetroch
Versie 2.0 beschikbaar via Apple Store.
Deze versie brengt iPad ondersteuning, iPhone landscape modus, ondersteuning voor MacOS, notities, PDF rapporten en nog meer kleinere zaken. Meer info op de website of in de Apple Store.

Volgende versie zal dan waarschijnlijk een bugfix versie zijn, zonder nieuwe features.

• wizzopa
  • Nu online
sdetroch schreef op zondag 3 mei 2026 @ 14:32:
Versie 2.0 beschikbaar via Apple Store.
Deze versie brengt iPad ondersteuning, iPhone landscape modus, ondersteuning voor MacOS, notities, PDF rapporten en nog meer kleinere zaken. Meer info op de website of in de Apple Store.

Volgende versie zal dan waarschijnlijk een bugfix versie zijn, zonder nieuwe features.
Als ik van uit het Dashboard van portret over ga naar landscape, heb ik een halve grafiek, de boven kant. Waarschijnlijk mist de slider.

• sdetroch
wizzopa schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Als ik van uit het Dashboard van portret over ga naar landscape, heb ik een halve grafiek, de boven kant. Waarschijnlijk mist de slider.
Welk toestel heb je en kan je eventueel een screenshot doorsturen?
Op mijn iPhone 17 Pro Max ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUTwht-5vmtaGqR-BB7rY05RgRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ELWLwTR7l5BqLjQdVonh44Ng.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q87eIXgVnLZFyIunuEKhGZyzbZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mT2IpkBXo91fNhNntw50Fd6i.png?f=fotoalbum_large

• bing69
wizzopa schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:32:
[...]

Je kunt de grafiek aan de zijkant iets omhoog trekken. Ik had nl op mijn 17pro hetzelfde

Bing

• sdetroch
bing69 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 08:11:
[...]

Je kunt de grafiek aan de zijkant iets omhoog trekken. Ik had nl op mijn 17pro hetzelfde
Klopt, en is een fix op komst (2.1) die dat zoveel mogelijk aanpakt door iets zuiniger om te gaan met de schermruimte, voor de meeste toestellen zou de graph er dan volledig op moeten staan zonder scrollen, bij de iPhone SE (waarschijnlijk) ook, tenzij consumption mode ook geactiveerd is (dan lukt het niet meer). Om de app onderhoudsvriendelijk(er) te maken wil ik niet per specifiek device ander gedrag sturen (dan blijven we bezig ...). Release notes van 2.1 reeds op de website, beschikbaar in App Store waarschijnlijk ergens morgen in de loop van de dag/avond.

• sdetroch
V2.1 live in de appstore, zou vooral iPhone landscape en snelheid op kleinere (en oudere/tragere) iPhones moeten verbeteren. Mochten er issues of feature request zijn, laat zeker weten!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

sdetroch schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 20:23:
V2.1 live in de appstore, zou vooral iPhone landscape en snelheid op kleinere (en oudere/tragere) iPhones moeten verbeteren. Mochten er issues of feature request zijn, laat zeker weten!
Wat me wel opviel is dit: als ik in de grafiek naar “Jaar” ga toont hij niet de werkelijke kWh’s van april “25. Ik vermoed dat april “25 misschien een onvolledige maand wordt? Zie screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Wv-dP2IFhB_LCDh1ZN2CsX8aWM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8N9z1N26zwXVpuL90MFnuIO.jpg?f=fotoalbum_large Hier toont hij dus 799 kWh bij april 2025.

Als ik dan naar “Totaal” ga en daarna 2025 aankies krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_qsUTzRqeEleVZhV8Ofqepp-KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AJfECid6E1Hr6hd6C4wdiMST.jpg?f=fotoalbum_large Dan is de opbrengst van april 2025 1045 kWh.

ik vermoed dus dat de eerste maand van de standaard jaargrafiek soms een deel van een maand is. Dat zou altijd een hele maand moeten zijn denk ik.

• sdetroch
Goede observatie, dank je wel voor het melden.

Je hebt gelijk: de Jaar-grafiek toont in "Rolling"-modus inderdaad de laatste 13 maanden vanaf vandaag, en dat betekent dat de oudste maand-bar (april 2025 in jouw geval) maar gedeeltelijk wordt opgeteld, alleen vanaf de cutoff-datum (~7 april). Bij de drill-down vanuit Totaal naar 2025 zie je de volledige april omdat dat een echte kalenderjaar-view is.

Dit is geen verkeerde data, maar wel verwarrend kwa UX. Ik zet een verbetering op de planning voor de volgende versie waarbij de eerste maand-bar altijd een volledige maand zal vertegenwoordigen.

Tijdelijke workaround: in Instellingen kiezen voor "Calendar" mode in plaats van "Rolling". Dan toont Jaar altijd 1 januari t/m 31 december van het huidige jaar (= alleen volledige maanden).

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste