Hoi,
ik kom er niet meer uit met het uploaden van mijn gegevens naar Pvoutput.
Ik heb een Omnik omvormer, type omnik3000tld.
Daar zat een wifi module in, die ik met behulp van het script van Wouter (
https://github.com/Woutrrr/Omnik-Data-Logger) automatisch iedere 5 minuten gegevens liet sturen naar PVoutput. Werkte prima, maar ik wil geen extra AP in mijn huis hebben. Dus heb ik die laten vervangen door een ethernet module (was ook besteld bij de zonnepanelen, maar de leverancier dacht zich er makkelijk vanaf te maken waardoor ik een aantal weken een wifi-module in mijn omvormer had).
Nu zie ik dat poort 8899 nog steeds bereikbaar is (met behulp van telnet en nmap), maar het script geeft een foutmelding. Logisch natuurlijk, aangezien deze voor de wifi-module geschreven is.
Ik heb dus al geprobeerd om het serienummer van de wifi die in het script staat te vervangen door het mac address van de ethernetkaart. Hielp niet. Regel weggelaten waar het serienummer op vermeld staat: hielp niet.
in de omnik-export.log staat nu ook alleen maar "connecting to 192.168.x.x port 8899".
Zoektochten via Google leveren geen scripts op waarmee ik de Omnik converter via Ethernet uit kan lezen.
Wie heeft er een goed idee (of verwijzing naar een script) hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen? Ik ben geen scripter/programmeur maar ook niet bang om wat te proberen
had dit eerst gepost in het "Elektriciteit opwekken met zonnepanelen (PV) Deel 6" gepost, maar dit lijkt me een beter forum hiervoor