Leek mij ook het 'eerlijkste' om de waarde van dat moment te nemen. Wel prima ideeën voor de extended data. Bedankt daarvoor!Jerrythafast schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:38:
Voor vermogen zou het misschien inderdaad wel leuk zijn de max te nemen, al is het 'eerlijker' om gewoon een momentopname elke 5 minuten te nemen, anders geeft je Power grafiek een wat optimistisch beeld. Ik zou min en max per 5 minuten in de extended data zetten.
Voor paneel spanning zou ik een momentopname per 5 minuten doen, of een gemiddelde. Niet de max, dat zegt niet zoveel.
Ziet er inderdaad altijd vreemd uit en op zich ook vreemd dat de Soladin per 10Wh registreert. Alleen heb je binnen de API geen Average Power veld. Dit wordt (voor zover ik het begrijp uit de documentatie) door PVOutput zelf berekend op basis van de V1 (Energy Generation) waarden. Dan moet ik op basis van het gemiddelde vermogen van de afgelopen 5 maanden en de vorige V1-waarde zelf een nieuwe waarde berekenen en kijken of deze niet te veel afwijkt van het aantal Wh dat de Soladin opgeeft. Of zie ik iets over het hoofd?Mistraller schreef op zondag 11 september 2016 @ 02:35:
[...]
Daarmee los je wel 1 ding op; de soladin gaat één cijfer minder achter de komma dan PVoutput. Door de average te pakken kan je dat cijfer toch vullen en voorkom je de gekke gele lijn:
[afbeelding]
Binnen SolGet heb ik dit bewust niet opgelost, omdat het niet altijd wenselijk is om vaker dan 5 minuten te scannen. Solget is niet echt snel doordat het een bash script is...
Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp