Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[PC/MAC/Mobile] Hearthstone: Heroes of Warcraft (F2P) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 133 Laatste
Acties:
  • 326.894 views

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-10 12:48
Hoe kan ik nou het beste beginnen eigenlijk? Eerst wat practice doen om wat kaarten te verzamelen bijv of gewoon play blijven doen?
Zoals reeds gezegd best al je characters tot level 10 spelen. Daily quests completen, met dat goud pakjes kopen. Tegen dat ze elk level 10 zijn heb je een goede basiskennis van de mechanics en de basis kaarten.

Daarna kan je dan je decks verder tunen door bvb ranked te spelen. Of je kan je kans wagen in de Arena, alhoewel ik wel zou aanraden om genoeg spelkennis te hebben vooraleer hier je goud in te investeren.

Hearthstone beschikt trouwens over een goed match-making systeem, je komt steeds uit tegen spelers van hetzelfde niveau. Dat je als newbie een speler tegenkomt met 2 legendaries in z'n deck is dus onbestaande.

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:23
Dank voor de hulp :)

Eens kijken of ik vanavond of morgen nog wat kan proberen.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ben ik btw de enige die best vaak (ook ranked) speelt met decks die eigenlijk niet echt kunnen, maar wel leuk zijn? Betekend wel vaak dat je verliest erdoor, maar het is echt leuk. Ik weiger ook decks te maken omdat ze goede resultaten brengen (heb geen lock murlock deck, heb ook geen hunter deck met UTH+Buzzard+wolf)

Vandaag ook tinkmaster DE-en, alextraza in de plaats voor maken en dan ben ik eigenlijk redelijk klaar met welke legendaries ik nog wil/nodig heb. Alleen nog een paar epics en dat was hem alweer. Ben wel 80 euro verder ondertussen. Pff gaat hard.

Mis nog:

3 Rares
8 epics
15 Legendaries (inclusief dan ETC en old murc eye dan)

Enige die ik nog eventueel zou willen zijn: Tirion, Hogger, master of disguise (die 2 lijken me ook een brute combo) bloodmage en 2x ancient of lore. Maar heb ook nog 1620 dust oid....misschien toch maar tirion maken?

[ Voor 21% gewijzigd door Denko op 12-03-2014 11:46 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-10 15:41
Het is erg jammer dat Paladin het zo slecht doet op de ladder tegenwoordig (zie bijvoorbeeld http://www.liquidhearth.c...ss-power-ranks-march-2014). Het liefst zou ik Paladin spelen in constructed en daarmee mijn 500 wins halen. Ik twijfel nu toch heel erg om een andere class te kiezen. Dalijk zit ik met Paladin en kom ik nooit hoger op de ladder.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:30
Tinkmaster is van een 2/2 naar 3/3 gegaan vanacht hé, nu is die nog sterker :)

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Awsom schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:56:
Tinkmaster is van een 2/2 naar 3/3 gegaan vanacht hé, nu is die nog sterker :)
Ja, maar heb je ook de verandering in zijn effect gelezen ? ;)

• Bobmeister
Denko schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
[...]

Ja, maar heb je ook de verandering in zijn effect gelezen ? ;)
Oh fuck, dat is minder :P

Doei Tinkmastaer ;w

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Awsom schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Oh fuck, dat is minder :P

Doei Tinkmastaer ;w
Ja, hij is iets te situational nu om hem nog te includen, leuk, maar niet echt goed genoeg om hem niet te vervangen.

• SeamusXanthus
  • Laatst online: 07-10 00:05
Trouwens tip:

Hou je collectie bij op Hearthhead.com. Twee voordelen:

1) Je ziet heel snel welke precies wat je nog mist en hoeveel
2) Je kan decks zoeken die je kan maken met kaarten die je hebt (of een gedeelte ervan).

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Wow, meer bugs in the nieuwe patch dan in de beta :X.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Verwijderd

Net m'n golden tinkmaster disenchanted. 3200 dust FTW !!! Daarom wacht je dus met disenchanten tot een card change (voelde hem al aankomen :-)).

En om de nieuwe patch te vieren heb ik vandaag een nieuwe release van Hearthstone Tracker uitgebracht. Met een deck screenshot feature!!

• SeamusXanthus
Die kaarten waarvan alleen de tekst is veranderd, ik neem aan dat je die niet met full value kan disenchanten?

@Skafa, mooi moment voor mij om dan in te stappen :)

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:22
SeamusXanthus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:43:
Die kaarten waarvan alleen de tekst is veranderd, ik neem aan dat je die niet met full value kan disenchanten?

@Skafa, mooi moment voor mij om dan in te stappen :)
Welke bedoel je dan precies? Nat Pagle? Volgens mij is het zo dat elke wijziging die het gebruik van de kaart beïnvloedt, betekent dat je hem full value kunt disenchanten.

• SeamusXanthus
Nee er zijn meerdere non-legendaries veranderd, alleen zijn de woorden daarvan aangepast om het te verduidelijken.

Ik ga er vanuit dat deze niet gedisenchant mogen worden voor full value maar weet dit niet zeker.

Verwijderd

SeamusXanthus schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:49:
Nee er zijn meerdere non-legendaries veranderd, alleen zijn de woorden daarvan aangepast om het te verduidelijken.

Ik ga er vanuit dat deze niet gedisenchant mogen worden voor full value maar weet dit niet zeker.
klopt. Alleen Nat Pagle en Tinkmaster zijn daadwerkelijk veranderd.

Als je deze kaarten hebt, geeft HS ook aan dat ze veranderd zijn bij het inloggen.

Als je zo gelukkig bent een golden versie te hebben, krijg je de volle 3200 dust er voor :-)

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Nou lekker bezig met bugfixen hoor blizzard :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pK2mrDt.jpg

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:41:
Net m'n golden tinkmaster disenchanted. 3200 dust FTW !!! Daarom wacht je dus met disenchanten tot een card change (voelde hem al aankomen :-)).

En om de nieuwe patch te vieren heb ik vandaag een nieuwe release van Hearthstone Tracker uitgebracht. Met een deck screenshot feature!!
Haha dat deed ik ook net dus toen ik inlogde om Tink disenchanten, Tink is nu veel te random om vast te spelen, en de full value die je er nu voor krijgt leverd je weer een andere legendary op die je wel in deck goed kan spelen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

Ik speel veel control met tinkmaster. Wat zou de beste vervanger zijn?
- faceless
- bgh
- ironbeak

Nog andere ideeën?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
dtech schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:55:
Nou lekker bezig met bugfixen hoor blizzard :P

[afbeelding]
Net ook gehad. Is irritant, maar niet game breaking als je oplet. Je kan nog altijd aan die minion en je kan hem targetten, dus eigenlijk geen probleem.

Het enige probleem dat ik zie is als je niet oplet en dus niet ziet dat er daar zo'n minion hangt te zweven.

Ik ben trouwens net weer klaar met arena voor vandaag. Net verloren van een mage die tegen mij heeft gespeeld: 2x frostbolt, 4x fireball, 2x polymorph, 1x flamestrike en 1 pyroblast om mij dood te krijgen. Die pyroblast was trouwens het enige dat hem nog kon redden: ik stond op 10 en hij op 2 en ik had hem dood de volgende beurt. Ik dacht echt na alles wat hij al gespeeld had van topspells dat hij geen pyroblast in zijn deck had kunnen zitten. Dus wel. :(

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Freelance schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:40:
Ik speel veel control met tinkmaster. Wat zou de beste vervanger zijn?
- faceless
- bgh
- ironbeak

Nog andere ideeën?
Eigenlijk alleen Polymorph (Mage) en Hex (Shaman). Er zijn geen algemene kaarten die een minion kunnen transformen.

Faceless is in geen enkel opzicht een vervanger van Tink.Ironbeak owl ook niet, dat is alleen silence. BGH is removal. Ik zou inderdaad in de removalhoek een vervanger zoeken. Maar de beste zijn Poly en Hex.

[ Voor 9% gewijzigd door Grotman op 12-03-2014 17:04 ]

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:48:
[...]

Net ook gehad. Is irritant, maar niet game breaking als je oplet. Je kan nog altijd aan die minion en je kan hem targetten, dus eigenlijk geen probleem.
Werd net opeens aangevallen door een minion die helemaal niet op t bord lag, das wel vervelend :(

• uqrax
  • Laatst online: 20-12-2024
Blizzard heeft alt-tabben in full-screen mode gesloopt -_- Ik heb een hekel aan windowed mode.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, 2x gewonnen, 2x verloren, 2x gedisconnect. Ik ga maar wat anders doen denk ik.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11 22:57
Pff.. 5 packs geopend.. 5 rares, verder niets.. Dat zijn denk ik de slechtste 5 packs die ik heb gehad..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Il 2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eh, werkt alt tabben niet meer? In de beta kon ik het wel.. nu lukt het niet meer.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Il 2 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 20:47:
Eh, werkt alt tabben niet meer? In de beta kon ik het wel.. nu lukt het niet meer.
Klopt, moet je windowed spelen...?

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:00
Op de eerste dag van de officiële release voor het eerst twaalf wins gehaald in Arena.

Maar het werd nog mooier... eerst een heleboel goudstukjes

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/reward%2012.jpg

en toen ik mijn pakje open maakte was het helemaal feest

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/pack%2012.jpg

Die Tinkmaster maar meteen gedust voor 1600 dust omdat hij net is generfed.

Nu een lekker voorraadje gold en dust :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/gold.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14851260/dust.jpg

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:19
ik heb gewoon inmiddels 10k dust en geen idee wat ik ermee moet lol :(

• SeamusXanthus
Gratz met 12 wins, de eerste is toch de mooiste :)

Ondertussen heb ik Playful Sprites maar ik lijk de enige....

• uqrax
Rare bugs af en toe. Speelde net tegen een tegenstander met een Dire Wolf Alpha die ik aan het begin van het potje onmiddellijk gesilencet had maar daarna vele ronden op het bord bleef (grrrr...) Op een gegeven moment was die silence echter ineens verdwenen. Geen nieuwe summon, poef silence weg. Zijn andere minions kregen ook daadwerkelijk +1 attack, dus geen visuele bug.

Maakte voor het verloop van het potje niets uit, wel vreemd.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

uqrax schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:59:
Rare bugs af en toe. Speelde net tegen een tegenstander met een Dire Wolf Alpha die ik aan het begin van het potje onmiddellijk gesilencet had maar daarna vele ronden op het bord bleef (grrrr...) Op een gegeven moment was die silence echter ineens verdwenen. Geen nieuwe summon, poef silence weg. Zijn andere minions kregen ook daadwerkelijk +1 attack, dus geen visuele bug.

Maakte voor het verloop van het potje niets uit, wel vreemd.
Had ik gisteren ook iedere minion die er damaged of destroyed werd bleef gewoon met - scores aan hleath op het bord liggen en was ook gewoon bruikbaar de volgende turn. Vermakelijk ja leuk nee echt handig ook niet

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Grotman
  • Niet online
Ik vind het wel bizar dat juist nu ze met de final update/release komen er zoveel bugs bij zijn gekomen. Met zo'n lange beta periode, met zoveel kennis en ervaring met testen in die periode, en dan zo de final te releases is erg vreemd. Ik kan me niet voorstellen dat ze hun eigen proces goed hebben gevolgd. Vaak gaat dat onder druk verkeerd, maar in dit geval snap ik de haast dan niet.

• ETzPliskin
  • Laatst online: 14-11 17:03

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik kan precies enkel nog games verliezen waarbij de enemy op 1 hp over blijft :P Net ook weer bij een shaman die een whirlwind weapon met rockbiter kan gebruiken in de laatste turn bah :P

• CorvusGS
ETzPliskin schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:45:
Ik kan precies enkel nog games verliezen waarbij de enemy op 1 hp over blijft :P Net ook weer bij een shaman die een whirlwind weapon met rockbiter kan gebruiken in de laatste turn bah :P
Dat vind ik wel het toffe aan het spel: je moet op je hoede blijven of het kan volledig omkeren.

Gisteren bvb ook een spelletje gespeeld in de Arena met een Warrior. Ik had een Mage tegen, die had me tot op 6 health gekregen, hij stond nog op 30. En toch heb ik het nog kunnen winnen.

Dus moraal van het verhaal: nooit opgeven! 8)

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:23
Zo, gisteren nog snel even een paar potjes kunnen doen. Ging best goed: 3 uit 3 gewonnen :) Ook nog tegen 3 verschillende classes, dus meteen 3 nieuwe classes unlocked ook. Ben zelf eerst de mage naar level 10 aan het brengen.

Eén van de potjes stond ik met 20 - 5 achter tegen een paladin (irritant veel heals had ie :P), maar wel gewonnen :D Wel echt leuk als je dan zo'n potje nog helemaal om kunt draaien.

Uiteraard doe ik alles nog op beginnersniveau, maar toch. Kun je eigenlijk ook de kaarten die ik heb gewonnen na een achievement of gekocht heb met gold gebruiken in die simpele < level 10 Play games door zelf een deck samen te stellen of gaat dat allemaal automagisch / met vaste basic decks?

• CorvusGS
Kun je eigenlijk ook de kaarten die ik heb gewonnen na een achievement of gekocht heb met gold gebruiken in die simpele < level 10 Play games door zelf een deck samen te stellen of gaat dat allemaal automagisch / met vaste basic decks?
Volgens mij (is al even geleden) kan dit: ga in het hoofdmenu naar My Collection, en kies dan custom decks. Vanaf daar kan je custom decks bouwen en die gewoon gebruiken in spelletjes.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

IntToStr schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 11:58:
Zo, gisteren nog snel even een paar potjes kunnen doen. Ging best goed: 3 uit 3 gewonnen :) Ook nog tegen 3 verschillende classes, dus meteen 3 nieuwe classes unlocked ook. Ben zelf eerst de mage naar level 10 aan het brengen.

Eén van de potjes stond ik met 20 - 5 achter tegen een paladin (irritant veel heals had ie :P), maar wel gewonnen :D Wel echt leuk als je dan zo'n potje nog helemaal om kunt draaien.

Uiteraard doe ik alles nog op beginnersniveau, maar toch. Kun je eigenlijk ook de kaarten die ik heb gewonnen na een achievement of gekocht heb met gold gebruiken in die simpele < level 10 Play games door zelf een deck samen te stellen of gaat dat allemaal automagisch / met vaste basic decks?
Je kan zelf een custom deck maken en daarmee practicen tegen de AI. Als je een beetje weet welke kaarten goed zijn kun je al gauw een beter deck maken dan de basic decks die er standaard in zitten.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Ik vind het ook vreemd om zien dat nog zoveel bugs de game client ontsieren...

Kaarten die blijven 'hangen' over het speelveld
Gespeelde minions die terug in de hand van de speler schieten
Alt-tab werkt niet meer
...

Je verwacht het niet echt van een blizzard game

• CorvusGS
Er is ondertussen een patch uitgebracht:
  • Fixed an issue where Keeper of the Grove was unable to be played if there were no valid targets for its Battlecry.
  • Fixed an issue where the client was not accurately reflecting the amount of mana used for spells or minions that had their mana cost reduced.
  • Improved board gravity to fix an issue where opposing minions appeared to be face up near the opponent’s hand after being cast rather than placed on the game board.
  • Fixed an issue where some players were unable to access Practice Mode.
  • Restored justice to the Sword of Justice so it once again functions properly under all circumstances.
  • Fixed an issue where some players were experiencing a client crash when completing an Arena run.

• Bobmeister
Je kunt nu ook je region kiezen in de launcher zie ik. Gaaf :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06
Het is hearthstoneday.

http://www.hearthstoneday.com/

Hier staat een leuke interactieve youtubefilm op om zo Hearthstone te bekijken. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• aicaramba
Zijn er eigenlijk ook legendary spells of secrets? Alle legendaries zijn creatures, of niet?
Raar eigenlijk.. Je zou zeggen dat er ook leuke legendary spells gedaan kunnen worden.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

aicaramba schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:07:
Zijn er eigenlijk ook legendary spells of secrets? Alle legendaries zijn creatures, of niet?
Raar eigenlijk.. Je zou zeggen dat er ook leuke legendary spells gedaan kunnen worden.
Misschien in de toekomst, maar dan zal het denk ik niet legendary heten. Ze zijn legendary omdat het bepaalde characters uit WoW zijn volgens mij (ik heb nooit WoW gespeeld dus vergeef me als ik iets doms zeg). Met een spell wordt dat denk ik een lastig verhaal.

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:34

Qon

Ik heb nog geen overload kaarten, maar snap nog niet helemaal hoe het werkt. Stel ik speel een Afbeeldingslocatie: http://media-hearth.cursecdn.com/avatars/38/48/124.png.
Heb ik dan alleen mijn 'eerst' volgende beurt 3 mana minder, of zolang dat hij op het veld licht, alle volgende beurten?

@ hieronder; Is dit dan (met name deze kaart) niet enorm overpowered?

[ Voor 11% gewijzigd door Qon op 14-03-2014 12:25 ]

• SeamusXanthus
alleen volgende beurt 3 minder.

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Juistem. En in dit specifieke geval verlies je dan vaak onwijs veel tempo omdat je de volgende beurt maar 3 mana hebt en dus vrijwel niets kan doen behalve hero-poweren. Vooral vervelend als je tegenstander hem weg kan spelen met een removal (hex, polymorph, shadow word:death etc.).

• SeamusXanthus
Maar in de praktijk krijg je vaak heel vaak veel tempo als je een sterke minion of spell een beurt van te voren of nog eerder kan casten. Een 7/8 in beurt 5 is voor heel veel classes toch echt even schrikken en geeft je vaak boardpresence en daardoor kan je de game kantelen omdat JIJ gunstig kan gaan traden ipv de tegenstander. En een shaman met boardcontrol is levensgevaarlijk met al zijn buffs.

@Qon hij is niet echt overpowered, in totaal kost hij 8 mana.Normaal heb je dan een beter monster voor terug. Maar omdat je hem zo snel kan spelen is dat het waard is het idee. Ik vind het een hele goed kaart maar wel onder de goede omstandigheden. Als de tegenstander hem met 4 of minder mana weg kan spelen ben je de pineut de volgende ronde.

[ Voor 30% gewijzigd door SeamusXanthus op 14-03-2014 12:40 ]

• CorvusGS
Juistem. En in dit specifieke geval verlies je dan vaak onwijs veel tempo omdat je de volgende beurt maar 3 mana hebt en dus vrijwel niets kan doen behalve hero-poweren. Vooral vervelend als je tegenstander hem weg kan spelen met een removal (hex, polymorph, shadow word:death etc.).
Dit is net wel een tempo voordeel. Jij hebt al een 7/8 Taunt liggen terwijl de tegenstander in het beste geval een 4/5 ofzo heeft liggen. Dus die kan je volgende beurt al afmaken + nog minstens één minion.

En het risico van die removal spells heb je bij elk groot beest.

• Nipje
Mijn god, ik speel nu een aantal dagen ranked en ik kom gewoon alleen maar hunters en mages tegen. Ik begin er intussen aardig ziek van te worden. Als dit zo door blijft gaan....

Edit:
Het is niet zo dat ik er steeds van verlies en daarom loop te zeuren. Winrate is gewoon 50/50, maar het zou een stuk leuker zijn als je wat meer classes tegen komt.
En dat ja :P

[ Voor 52% gewijzigd door Nipje op 14-03-2014 13:17 ]

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-11 14:48

Freelance

(..)

Nipje schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
Mijn god, ik speel nu een aantal dagen ranked en ik kom gewoon alleen maar hunters en mages tegen. Ik begin er intussen aardig ziek van te worden. Als dit zo door blijft gaan....
Vergeet de murlocks niet! :P

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11

Thompson

Beeromaniac

Net van een mage gewonnen in arena ondanks;
2x Polymorph
2x Blizzard
2x Flamestrike
1x Frostbolt
1x Fireball

:D Wel ongelooflijk frustrerend potje als je van turn 6 t/m 11 van alles aan het proberen bent om maar iets levend op het bord te houden en het wordt elke keer gesloopt door spells :x Uiteindelijk waren gelukkig zijn spells toch een keer op en had ik nog wel minions om de klus af te maken (en hij geen goede minions om dat tegen te gaan) :)
Nipje schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:

Edit:
Het is niet zo dat ik er steeds van verlies en daarom loop te zeuren. Winrate is gewoon 50/50, maar het zou een stuk leuker zijn als je wat meer classes tegen komt.

[...]

En dat ja :P
Wat voor deck speel je zelf en rond welke rank zit je?

[ Voor 37% gewijzigd door Thompson op 14-03-2014 13:18 ]

Beeromaniac

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Rank 20-15 is mage/hunter extravaganza op het moment idd.

- Oh, ik vraag me af wat hij nu gaat doen
*buzzard*
- Nou, wat zal de volgende stap zijn
*+1 wolf
- wow, wat een verassing, het zal toch geen UTH zijn?
*uth

WTB 3 mana sprint plox

• CorvusGS
Hetzelfde fenomeen zie je in de Arena's; 40% speelt er met Mage.

Ik had verwacht dat de officiele release dit wat beter zou gaan balanceren, niet dus :(

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

CorvusGS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Klopt, maar dan kun je de volgende beurt gewoon nog iets spelen terwijl je nu in je volgende beurt 3 mana tekort komt.

Verwijderd

Onlangs ook maar eens begonnen om eens te zien hoe goed het in elkaar zit. Vroeger nog veel MtG gespeeld.
Het is wel leuk maar ik denk dat ze toch gaan mogen beginnen denken aan extra kaarten uitbrengen. (beetje sad terwijl het nog maar gereleased is) Het probleem is dat ik op een week tijd al bijna alle kaarten ken en dus min of meer weet aan wat ik mij mag verwachten.
Tevens had ik zonder hier te lezen al onmiddellijk door dat ik een rush hunter deck wou omdat het heel efficient leek.
Mage maakt het me soms nog wat moeilijk omdat ik nog niet alle kaarten heb maar dat is slechts kwestie van tijd.
Eenmaal ik de resources heb wil ik me naast een hunter deck ook nog wel een druid deck maken, heeft ook enkele sterke opties lijkt me.

Er zijn gewoon weg te weinig kaarten met intressante effecten om overwachte decks tegen te komen.
Waardoor er eigenlijk maar een paar type decks mogelijk zijn.
Control decks lijken me minder goed. Simpele reden je hebt maar een paar classes die het zouden kunnen flikken omdat er te weinig efficiente removal in het spel is en dan moet je nog echt goeie win condities hebben ...
Combo decks .. tja ieder deck kan wel simpele combos maken maar niet zoals in MtG.
Rush deck lijken me dus the way to go. Gewoon cheap ass critters met leuke synergie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 13:59 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24
Vicarious schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:24:
[...]

Tis daardoor een matige 8-mana kaart idd die je zelden in decks terug ziet. Als die geremoved wordt, wat bijna altijd gebeurt doordat je hem zo vroeg speelt, is het al bijna game over.

Als je hem al in je dek speelt, gebruik hem dan never nooit niet op turn 5 in ieder geval, maar bewaar hem voor late game.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 14-03-2014 14:00 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:59:
[...]

Als je hem al in je dek speelt, gebruik hem dan never nooit niet op turn 5 in ieder geval, maar bewaar hem voor late game.
Ik gebruik ze in m'n deck icm ancestral spirit, als je om de hex en poly heen kunt spelen, is dat een game-breaking combo. Beurt 5 play is inderdaad niet aan te raden. Daarnaast is beurt 6 Fire Elemental time, dus liever geen overload in beurt 5 (tenzij je een Unbound Elemental hebt liggen)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2014 15:04 ]

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:11

Thompson

Beeromaniac

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 14:51:
[...]

Ik gebruik ze in m'n deck icm ancestral spirit, als je om de hex en poly heen kunt spelen, is dat een game-breaking combo. Beurt 5 play is inderdaad niet aan te raden. Daarnaast is beurt 6 Fire Elemental time, dus liever geen overload in beurt 5 (tenzij je een Unbound Elemental hebt liggen)
In combinatie met ancenstral spirit zeker een interessante combo. Ik heb eigenlijk nog nooit een shaman deck gespeeld in ranked, hoe is jouw deck?

Beeromaniac

• Nipje
Thompson schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:17:
Net van een mage gewonnen in arena ondanks;
2x Polymorph
2x Blizzard
2x Flamestrike
1x Frostbolt
1x Fireball

:D Wel ongelooflijk frustrerend potje als je van turn 6 t/m 11 van alles aan het proberen bent om maar iets levend op het bord te houden en het wordt elke keer gesloopt door spells :x Uiteindelijk waren gelukkig zijn spells toch een keer op en had ik nog wel minions om de klus af te maken (en hij geen goede minions om dat tegen te gaan) :)

[...]

Wat voor deck speel je zelf en rond welke rank zit je?
Ik speel zelf Shaman tussen de 20 en 15 (heel weinig tijd om te spelen). Gaat me opzich redelijk af tegen Hunters en Mages maar het is niet echt leuk.

• Beunhaas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-10-2024
Voor de nieuwe mensen, hier wat goede sites:

www.liquidhearth.com
hearthstoneplayers.com
www.dontkickmyrobot.com
www.hearthpwn.com

op Liquidhearth staan heel veel gedetailleerde guides, bijvoorbeeld welke kaarten je het beste als eerst kunt craften met dust, en waarom deze zo goed zijn.

Verwijderd

Je bent een jaar te laat:

Afbeeldingslocatie: http://hydra-media.cursecdn.com/hearthstone.gamepedia.com/5/5d/Adrenaline_Rush%28180%29.png

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Hopelijk gaat het spel zsm weer terug de beta in. Dit is echt drama weer, meer disconnects dan dat ik potjes kan afmaken

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Vandaag mijn eerste "gratis" arena run gehaald :D (8-3)
Met onderstaand deck. Was er zelf niet zo tevreden over maar klaarblijkelijk toch...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P5WSn4As.png

Inflatie door de officiële launch of wordt ik gewoon beter? :P

Verwijderd

Wow, iemand die met nog 22 hp in arena opgeeft, erg aardig van hem :)

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

CorvusGS schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:12:
[...]

Dit is net wel een tempo voordeel. Jij hebt al een 7/8 Taunt liggen terwijl de tegenstander in het beste geval een 4/5 ofzo heeft liggen. Dus die kan je volgende beurt al afmaken + nog minstens één minion.

Dat is dan wel waar, maar als er een removal gespeeld wordt, zit je toch met een achterstand de beurt daarna, omdat je dan 3 mana minder hebt. Over het algemeen is het niet echt een groot probleem voor de Shaman, want Overload is zijn ding zal ik maar zeggen. Je kan prima een deck hier omheen bouwen.

-

Verwijderd

Net die arena run afgemaakt,6-3, reward: 125 gold en een pakje met 2 epics en een rare :D

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 14:23
Ik speel nu 3 dagen dit spel. Erg leuk om te doen maar ik kom tegenstanders tegen in mijn niveau (16) met kaarten, niet normaal. Van die kaarten met drakenvleugel's eraan zeg maar. Hoe kom je aan zulke kaarten? Kan dat ook zonder te betalen?

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-11 14:01
idd wel erg veel mages in ranked zeg.....hou gewoon stug vol met mijn rogue :-) maar het wordt wel een beetje saai zo

• aicaramba
astie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:53:
Ik speel nu 3 dagen dit spel. Erg leuk om te doen maar ik kom tegenstanders tegen in mijn niveau (16) met kaarten, niet normaal. Van die kaarten met drakenvleugel's eraan zeg maar. Hoe kom je aan zulke kaarten? Kan dat ook zonder te betalen?
Die kun je in packs krijgen. Dat zijn legendaries, die krijg je gemiddeld 1 per 20-25 packs.
Je kunt packs kopen met gold, gold kun je winnen door te spelen. Dus ja, je kunt al die kaarten krijgen zonder te betalen.

• Astie
Wanneer krijg je gold dan?
Eigenlijk zeg je, lekker doorspelen en dan komen de betere kaarten vanzelf?

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 13:01
astie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:09:
Wanneer krijg je gold dan?
Gold kun je op verschillende manieren verdienen. De snelste manier is via je daily quests. Zie ook de uitleg over snel en makkelijk gold verdienen hier.

Steam ||

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-10 12:37
astie schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 16:09:
In grote lijnen: ja. Als je de game langer blijft spelen dan ga je alle common / rare kaarten vanzelf uit pakjes halen.

Natuurlijk: als je steeds maar niet die ene kaart krijgt waar je op zit te wachten dan kan je die ook eens craften.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• uqrax
En alhoewel het niet genoemd wordt omdat het maar een klein deel van het verzamelen van kaarten is, kan je ook kaarten craften met Arcane Dust. Dat krijg je soms in arena, en door je overtollige (eventueel gouden) kaarten te disenchanten. Ik raad aan enkel voor legendaries te sparen en geen andere kaarten tenzij je iets erg specifieks in gedachten hebt. Dat sparen duurt dus wel even :)

• Nipje
Het is echt met de dag erger aan het worden met die mages. Ik verlies al 3 potjes op rij van een mage met flinke removal als Flamestrike om mijn minions weg te vegen, en vervolgens nog even 2x fireball en 2x pyroblast er in om me gewoon lekker dood te knallen. Dit bederft het spel echt heel erg. Je kunt gewoon geen class naar keuze spelen omdat je altijd bezig bent met het counteren van kansloze shit.

[ Voor 15% gewijzigd door Nipje op 15-03-2014 18:21 ]

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Nipje schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 18:14:
Het is echt met de dag erger aan het worden met die mages. Ik verlies al 3 potjes op rij van een mage met flinke removal als Flamestrike om mijn minions weg te vegen, en vervolgens nog even 2x fireball en 2x pyroblast er in om me gewoon lekker dood te knallen. Dit bederft het spel echt heel erg. Je kunt gewoon geen class naar keuze spelen omdat je altijd bezig bent met het counteren van kansloze shit.
Dus in 4 lategame beurten lukt het je niet een mage te stoppen? Voor de duidelijkheid, 2x pyro zijn 2 beurten van 10 mana, waarmee de mage dus niets naar het bord brengt en firebal kost ook 2 beurten en kan de mage hooguit iets kleins spelen op beurt 7, als de eerste fireball al op beurt 6 komt, dus eigenlijk speelt de mage 4 beurten niets naar het bord.

Klinkt alsof het probleem niet bij de mage ligt...

-

• uqrax
Nazanir schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 20:11:
[...]

Dus in 4 lategame beurten lukt het je niet een mage te stoppen? Voor de duidelijkheid, 2x pyro zijn 2 beurten van 10 mana, waarmee de mage dus niets naar het bord brengt en firebal kost ook 2 beurten en kan de mage hooguit iets kleins spelen op beurt 7, als de eerste fireball al op beurt 6 komt, dus eigenlijk speelt de mage 4 beurten niets naar het bord.

Klinkt alsof het probleem niet bij de mage ligt...
Even los van de specifieke situatie is dit inderdaad precies wat het probleem is met mage, of eigenlijk direct damage spells in het algemeen. Er is nagenoeg niets dat je kan doen tegen tegen een tegenstander die vanuit zijn hand jouw hero beschadigt met spells. Tenzij ik iets vergeet zijn er in totaal twee kaarten in het hele spel die hier iets tegen doen, beiden zijn inherent onbetrouwbare secrets die nog eens exclusief zijn voor de class die de meeste direct damage spells gebruikt.

Er wordt terecht veel afgegeven op het simpelweg spammen van goedkope creatures + facepunch als tactiek, maar daar bestaat in elk geval nog taunt als counter mechanisme voor. Spells hebben zoiets totaal niet. Je tegenstander trekt een kaart die je nog niet gezien had uit het niets, en je bent dood. Geen risco, geen counter (ja, beter spelen, druk zetten en niet onder x hp komen...), geen interactie mogelijk of nodig. Saaie gameplay voor beide partijen.

Het is slechts een kwestie van tijd voordat er een counter beschikbaar komt op spelldamage. Er is zat leuks te verzinnen. Denk aan een creature ability "Spell Siphon: Reduces damage from all enemy spells to your hero by 1/2/half/...", of "Mana Shield: x hp. Blocks x damage from enemy spells to all friendly creatures". Dan wordt het een keuze: hoe vatbaar wil je zijn voor spell damage, zelfde met taunts nu. Blizzard is in elk geval slim genoeg om het belang van dit concept te realiseren, en heeft o.a. de direct damage mage spells gaandeweg duurder gemaakt. De filosofie is duidelijk om spelers hoofdzakelijk via het bord tegen elkaar te laten spelen, niet vanuit de hand. Terecht.

Tot er een counter tegen spell damage bestaat, ligt er dus wel degelijk een probleem bij name de mage.

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
zijn zat kaarten die er iets tegen doen, bepaalde lengendaries bijvoorbeeld.
En ga nou niet zeiken dat mage de enige klas is die iemand dood nuked.
Want een Hunter en sommige andere classes doen precies het zelfde.

Wat ze hier dan weer voor opofferen is een "kleinere hand van te gebruiken kaarten"
Speel draait om vooruit denken, als jij merkt dat je tegenstander heel erg zijn kaarten in houd, is de kans groter dat die met zo iets bezig is.

Ga niet lopen zeiken als je niet weet hoe je er tegen moet spelen, want er is zat tegen te doen tot het moment zo ver is. En ja je tegenstander kan keer geluk hebben maar dat is niet 10 games achter elkaar als dat zo is doe je gewoon zelf iets fout.
ps. speelde vorig seizoen rank 4

• Tektoon
+1

Ik was bezig aan een lange post in wat.. subtielere bewoordingen... maar ik sluit mij gemakshalve gewoon bij badboy aan. Ik snap de aanhoudendheid van het geklaag niet: er is prima omheen te spelen.

Zelf speel ik pas drie maanden en ik haal de hoogste win-rates tegen Mages en Hunters. Je weet gewoon precies wat ze gaan doen en wanneer ze dat gaan doen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

• Astie
Ik dacht tot vandaag dat ik als Mage een fantastische tactiek had bedacht met 2 fireballs. Tot ik een hoop ben gaan lezen en nu begrijp waarom ik in de ranking (15) er niet meer mee win. Het is te voorspelbaar.
Ik ben nu bij practise bezig met alle characters op min level 10 te spelen met custom decks om ze beter te leren kennen en voor elk character een up to date deck te hebben dat bij mij past.
Dit spel is easy to lurn, hard to master. Ik heb er na Starcraft weer een verslaving bij. Bedankt Blizzard

• uqrax
badboyqxy schreef op zondag 16 maart 2014 @ 00:22:
Wat ze hier dan weer voor opofferen is een "kleinere hand van te gebruiken kaarten"
Speel draait om vooruit denken, als jij merkt dat je tegenstander heel erg zijn kaarten in houd, is de kans groter dat die met zo iets bezig is.
Dit stukje vind ik nog wel interessant om op te reageren. Dit is namelijk precies het probleem: Tegen een Mage met... uh, uberhaupt kaarten in zijn hand kan je er inderdaad vergif op innemen dat er relatief veel direct damage spells tussen zitten die hij op je hero kan loslaten. Los van hoeveel hij er in zijn hand houdt, zelfs, dat triggerde nu juist deze hele discussie. Die ingeving over de hand van je tegenstander mag je dus van jezelf verwachten op beurt 1. De volgende stap dus, hoe nu verder?

Zoals ik het zie is het antwoord simpel en weinig anders dan je normaal zal spelen: Goed spelen, en druk zetten. Dwing de mage om die fireballs op je minions af te schieten, en niet in je gezicht (let op, dus een nuancering van je deels correcte opmerking over minder beschikbare kaarten, de spells dienen ook als removal). Beschouw 11hp als 1hp, heals kunnen hierbij helpen. Maar dit is geen counter, en eigenlijk ook geen tactiek.

De afweging van een mage om voor veel direct damage spells in zijn deck te stoppen is ook een keuze van de Mage zelf, niet van zijn tegenstander. Dit levert geen interactie op tussen de spelers waarbij de tegenstander van de Mage een interessante/moeilijke afweging voor kan maken.

Of Mage zelf OP is denk ik niet (alhoewel, die hero power soms...). Behalve dat het irritant is er zoveel tegen te komen heb ik er persoonlijk niet meer moeite tegen. Maar dit vind ik van ondergeschikt belang aan deze discussie en zal sowieso per ranking en mode verschillen. De reden dat er zoveel Mages zijn, is omdat het spelldamage mechanisme geen counter kent. De reden dat mensen veel over Mage klagen, is omdat het spelldamage mechanisme geen counter kent. Dit is simpelweg niet leuk. Dit probleem is breder dan de Mage klasse, de Mage toont dit probleem enkel het beste aan. Mage tot in de grond nerfen zou dit fundamentele probleem niet verhelpen.

Ooit kenden we vergelijkbare problemen (maar kleiner en eenvoudiger op te lossen) in de vorm van bijvoorbeeld de te eenvoudige Warrior OTK's via Warsong Commander (nerf: geef enkel 3 attack minions charge) en Unleash the Hounds (volledig opnieuw uitgedacht: is nu o.a. afhankelijk van de hoeveelheid minions op bord tegenstander, vergelijkbare afweging met AoE voor tegenstanders dus). Ik verwacht dat spelldamage richting de hero pas echt een nieuwe plek krijgt bij de eerste content update met nieuwe mechanismen en kaarten.

...En houden we het wel een beetje inhoudelijk en beschaafd? Dit zijn niet de Blizzard fora. Ik irriteer me er ontzettend aan dat hier ook steeds vaker elke niet-eigen mening wordt beschouwd als een persoonlijke belediging. Met afdoen van interessante discussie en argumentatie als 'gezeur', 'gezeik' of deze doodslaan met juweeltjes als "Als het je niet bevalt, dan speel je het toch niet!!1". Niet doen.

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Daar gaan we weer. een timed out game.....
Mooi moment ook. ik was net Avenging wrath aan het casten, vraag me af hoe dat afgelopen zou zijn.....

Ik ben ook gestopt met ranked spelen. Win je 5x achter elkaar. win streak kwijt door disconnect. Probeer het over een paar weken nog wel weer.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cyqUqcl.jpg

• Grotman
  • Niet online
Denko schreef op zondag 16 maart 2014 @ 15:44:
Daar gaan we weer. een timed out game.....
Mooi moment ook. ik was net Avenging wrath aan het casten, vraag me af hoe dat afgelopen zou zijn.....

Ik ben ook gestopt met ranked spelen. Win je 5x achter elkaar. win streak kwijt door disconnect. Probeer het over een paar weken nog wel weer.

[afbeelding]
Je winstreak kwijt in constructed is niet eens zo erg. Ik vind het met Arena erger, want dan tikt een (onverdiende) loss echt zwaar aan.

• Tektoon
uqrax schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:18:

...En houden we het wel een beetje inhoudelijk en beschaafd? Dit zijn niet de Blizzard fora. Ik irriteer me er ontzettend aan dat hier ook steeds vaker elke niet-eigen mening wordt beschouwd als een persoonlijke belediging. Met afdoen van interessante discussie en argumentatie als 'gezeur', 'gezeik' of deze doodslaan met juweeltjes als "Als het je niet bevalt, dan speel je het toch niet!!1". Niet doen.
Agree. Maar volgens mij slaat de irritatie op de diarree van oneliners over Mages en of Hunters van de vorige pagina's (waar je door gebrek aan inhoud ook bijna niet anders op kàn reageren), en niet zozeer op jouw verhaal over hoe Mages (al sinds het begin van Hearthstone) werken.

Wat dat betreft is het misschien nuttig om onderscheid te maken tussen het geklaag over Mages dat er altijd wel een beetje is geweest, en de golf van geklaag van de afgelopen weken.

Ze zijn gerelateerd natuurlijk, tot op zekere hoogte.. Maar ik denk dat het recent geklaag vooral ook te maken heeft met recente zaken zoals; het succes en de populariteit van Trump's budget Mage, het nieuwe seizoen waarin die niet meer zo goed werkt, de release van de game en de nieuwe spelers die niet voorbij een bepaalde rank komen.

Jouw uitgebreide woorden over de Mage lijken mij meer te slaan op de situatie in het algemeen in ieder geval. Wat dat betreft wordt er wel heel veel minder over de mage gesproken sinds de nerf van december, vind ik.

Verwijderd

uqrax schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:18:
[...]

Dit stukje vind ik nog wel interessant om op te reageren. Dit is namelijk precies het probleem: Tegen een Mage met... uh, uberhaupt kaarten in zijn hand kan je er inderdaad vergif op innemen dat er relatief veel direct damage spells tussen zitten die hij op je hero kan loslaten. Los van hoeveel hij er in zijn hand houdt, zelfs, dat triggerde nu juist deze hele discussie. Die ingeving over de hand van je tegenstander mag je dus van jezelf verwachten op beurt 1. De volgende stap dus, hoe nu verder?

Zoals ik het zie is het antwoord simpel en weinig anders dan je normaal zal spelen: Goed spelen, en druk zetten. Dwing de mage om die fireballs op je minions af te schieten, en niet in je gezicht (let op, dus een nuancering van je deels correcte opmerking over minder beschikbare kaarten, de spells dienen ook als removal). Beschouw 11hp als 1hp, heals kunnen hierbij helpen. Maar dit is geen counter, en eigenlijk ook geen tactiek.

De afweging van een mage om voor veel direct damage spells in zijn deck te stoppen is ook een keuze van de Mage zelf, niet van zijn tegenstander. Dit levert geen interactie op tussen de spelers waarbij de tegenstander van de Mage een interessante/moeilijke afweging voor kan maken.

Of Mage zelf OP is denk ik niet (alhoewel, die hero power soms...). Behalve dat het irritant is er zoveel tegen te komen heb ik er persoonlijk niet meer moeite tegen. Maar dit vind ik van ondergeschikt belang aan deze discussie en zal sowieso per ranking en mode verschillen. De reden dat er zoveel Mages zijn, is omdat het spelldamage mechanisme geen counter kent. De reden dat mensen veel over Mage klagen, is omdat het spelldamage mechanisme geen counter kent. Dit is simpelweg niet leuk. Dit probleem is breder dan de Mage klasse, de Mage toont dit probleem enkel het beste aan. Mage tot in de grond nerfen zou dit fundamentele probleem niet verhelpen.

Ooit kenden we vergelijkbare problemen (maar kleiner en eenvoudiger op te lossen) in de vorm van bijvoorbeeld de te eenvoudige Warrior OTK's via Warsong Commander (nerf: geef enkel 3 attack minions charge) en Unleash the Hounds (volledig opnieuw uitgedacht: is nu o.a. afhankelijk van de hoeveelheid minions op bord tegenstander, vergelijkbare afweging met AoE voor tegenstanders dus). Ik verwacht dat spelldamage richting de hero pas echt een nieuwe plek krijgt bij de eerste content update met nieuwe mechanismen en kaarten.

Spell damage kent weliswaar geen directe counter op 1 of 2 kaarten na, maar het grote probleem met mages is dat ze keuzes moeten maken. Ik speel zelf veel Druid (op dit moment rank 9), met een deck waar een redelijk tempo in zit met beesten met veel toughness en met Mages heb ik tot dusver verdacht weinig problemen. Ik dwing ze om die removal op mijn beesten te gooien en zelfs dan leven ze nog (Cairne, Harvest Golems of simpelweg te veel health). Ze kunnen er inderdaad voor kiezen om alles op mij te gooien maar dan rush ik ze dood, simple as that. Als je tegen een mage die bijna alleen maar damage spells op jou doet tot beurt 11/12 geen potten kan breken dan ligt het eerder aan je deck dan aan die mage.

Mages zijn sterk maar niet onoverkomelijk. Ik vind niet dat spell damage een directe countermogelijkheid nodig heeft, je kan je er naar mijn mening prima tegen wapenen door gewoon tempo er in te gooien en eventueel een paar healing spells te spelen. Toegegeven, niet elke class kan dat, maar met de classes die dat niet kunnen rush je vrij hard over het algemeen (Warlock/Hunter/Warrior, waarbij armor zelfs als een soort heal beschouwt kan worden) en elke andere class (Priest/Paladin/Druid) heeft er wapens tegen in de vorm van minstens een healing spell en verder een hoop vervelende beesten waar mages rekening mee moeten houden. Ik denk dat het spel verdomd saai zou worden voor mages op het moment dat je kaarten krijgt die spell damage tegen gaan, dan is je enige echt sterke wapen direct zinloos geworden.

Je hebt het over tactiek tegen spell damage, die is er wel degelijk. Healspells, Armorspells, Counterspell + die andere mage secret (toegegeven, niet heel betrouwbaar) of gewoon dusdanig grote beesten spelen dat hij die wel neer moet branden. Het hele verhaal van je dat er geen tactiek tegen spell damage mogelijk is, geld echter ook voor andere kaartsoorten, bijvoorbeeld wapens (wel 1 kaart in de hele game die daar effectief tegen is en speelbaar is, namelijk die Ooze). Hoe sta je daar tegenover?

Ik vind dat het spelen met health en het rekening houden met hoeveel damage iemand in 1 beurt kan doen juist heel veel met tactiek te maken heeft om eerlijk te zijn. Het houd het spel interessant en een stuk minder voorspelbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 04:59 ]

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Nouja in een spel als Magic kun je ook tijdens de beurt van de tegenstander dingen doen (instants, interrupts) om directe damage te counteren (denk aan counterspells, damage prevention, heals) dus ik denk dat met name dat dit een van de redenen van het geklaag is. Je moet echter beseffen dat Hearthstone een heel ander spelletje is. Zo is het in Hearthstone ook niet mogelijk om bij iedere aanval aan te geven met welke poppetjes je welk poppetje wil verdedigen (en of je dat wel wil, ook 2 verdedigers op 1 aanvaller mogelijk), daar is alleen een taunt mechanisme voor in Hearthstone. Magic lijkt wat meer te neigen naar de wat langere games omdat overal vrij veel counterplay voor is, in Hearthstone zul je het moeten hebben van een snel deck OF effectieve removal als je tegen een rushdeck speelt.

Specifiek Mages leggen het tegen best veel decks af, vooral als ze veel direct damage spells spelen. Dat houdt namelijk inderdaad in dat ze zelf in die tijd weinig tot niets op het bord krijgen terwijl jij gewoon een nieuwe creep kan spelen, mogelijk met dusdanig veel health dat ze die niet zo makkelijk wegkrijgen. De sterkste mage decks momenteel zijn aggro mages. Die proberen early met wat goedkope beestjes (Amani Berserker, Mana Wyrm, Harvest Golem) gecombineerd met goedkope removal (Frost bolt dinges, Arcane missiles) board control te krijgen en laten dat vervolgens niet meer los dankzij hun wat duurdere removal (Polymorph, Fireball, Flamestrike).

Verwijderd

Dit weekend mn eerste drie arena's gedaan.
1)
paladin deckje (paar fouten gemaakt met keuze van kaarten) met behoorlijk highcost kaarten, niets speciaals te vermelden
4-3

2)
mage deckje (5 polymorph, geen fireball of flamestrike of gelijk wat anders van removal) matige beestjes
wel die legendary mage die me toch 2 potjes heeft doen winnen, gewoon blijven fireballen
4-3 tja

3)
druid deckje (5 druids of the claw, behoorlijk wat taunt, ook die 8/8, behoorlijke critters maar vrij duur)
en echt zielig maar kom ik elke game tegen mensen waar het perfect gaat voor hen
tegen een rogue met coin + ringleader (+ shadowstep en pandas en genoeg removal om al mijn moves tegen te houden) dan tegen een mage die goeie kaarten heeft en wel op elk juist moment mijn kaarten kan counteren met removal of erger, secret kopieert mn 8/8 taunt :( en dan polymorph op de mijne :( :( :(
en dan tegen een hunter die gewoon alles weg krijgt met removal en nog steeds kan komen aankloppen met critters
4 druids op een rij wegspelen met maar 3 kaarten te moeten opgeven en mij kan killen op turn 8.........
0-3
wtf dit leek me toch echt niet verdiend

ik vermoed dat RNG en wat geluk met draw en matchup toch ook zwaar meespeelt in arena
ik ben gewoon van te draften van magic te spelen dus het is nu ook niet dat ik veel noob fouten heb gemaakt
mij leek achteraf dat ik misschien maar 1 kaart anders had kunnen kiezen in dat druid deck dus ..
als ik dan zie watvoor kaarten mn tegenstanders spelen krijg ik soms toch het gevoel dat de pool waar ik uit kon kiezen gewoon veel zwakker was

• Bosmonster
secret kopieert mn 8/8 taunt
Anders speel je geen 8/8 als die een secret opheeft in Arena B)

5x Druid of the claw is ook wel een beetje overkill.. ben benieuwd naar de mana curve van dat deck, want denk dat je vooral jezelf genaaid hebt bij de draft ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Bosmonster op 17-03-2014 11:38 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:16:
Dit weekend mn eerste drie arena's gedaan.
1)
paladin deckje (paar fouten gemaakt met keuze van kaarten) met behoorlijk highcost kaarten, niets speciaals te vermelden
4-3

2)
mage deckje (5 polymorph, geen fireball of flamestrike of gelijk wat anders van removal) matige beestjes
wel die legendary mage die me toch 2 potjes heeft doen winnen, gewoon blijven fireballen
4-3 tja

3)
druid deckje (5 druids of the claw, behoorlijk wat taunt, ook die 8/8, behoorlijke critters maar vrij duur)
en echt zielig maar kom ik elke game tegen mensen waar het perfect gaat voor hen
tegen een rogue met coin + ringleader (+ shadowstep en pandas en genoeg removal om al mijn moves tegen te houden) dan tegen een mage die goeie kaarten heeft en wel op elk juist moment mijn kaarten kan counteren met removal of erger, secret kopieert mn 8/8 taunt :( en dan polymorph op de mijne :( :( :(
en dan tegen een hunter die gewoon alles weg krijgt met removal en nog steeds kan komen aankloppen met critters
4 druids op een rij wegspelen met maar 3 kaarten te moeten opgeven en mij kan killen op turn 8.........
0-3
wtf dit leek me toch echt niet verdiend

ik vermoed dat RNG en wat geluk met draw en matchup toch ook zwaar meespeelt in arena
ik ben gewoon van te draften van magic te spelen dus het is nu ook niet dat ik veel noob fouten heb gemaakt
mij leek achteraf dat ik misschien maar 1 kaart anders had kunnen kiezen in dat druid deck dus ..
als ik dan zie watvoor kaarten mn tegenstanders spelen krijg ik soms toch het gevoel dat de pool waar ik uit kon kiezen gewoon veel zwakker was
Ik heb je games natuurlijk niet gezien maar het altijd afschuiven op RNG is wel makkelijk natuurlijk. Soms kun je inderdaad voor je gevoel niet beter spelen, maar een 8/8 spelen met een secret op het bord lijkt me niet heel slim natuurlijk en imho heb je die match terecht verloren dan. Als je echt beter wil worden moet je eens een aantal matches opnemen en dan zelf terugkijken met de insteek van 'oh maar had ik nu deze kaart gespeeld dan had hij niks aan die kaart die hij nu speelde gehad' ipv 'ah shit die stomme RNG!!!'.

En als jij alleen maar highcost kaarten in je deck stopt kun je er natuurlijk vanuit gaan dat je af en toe early game volledig afgeslacht wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartske op 17-03-2014 11:42 ]

• CorvusGS
In de arena neem ik nooit meer dan 3 keer dezelfde kaart. Ze kan dan nog zo goed zijn, veelzijdigheid en flexibiliteit zijn ook belangrijk.

RNG heeft volgens mij weinig impact op het uiteindelijke resultaat van je Arena run. Bij het kiezen van de kaarten komt vooral ervaring kijken, en hoe je dat deck dan gaat spelen wordt beslist door de skill van de speler.

• Dreanor
  • Laatst online: 16-11 14:21

Dreanor

Joene

CorvusGS schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:22:
In de arena neem ik nooit meer dan 3 keer dezelfde kaart. Ze kan dan nog zo goed zijn, veelzijdigheid en flexibiliteit zijn ook belangrijk.

RNG heeft volgens mij weinig impact op het uiteindelijke resultaat van je Arena run. Bij het kiezen van de kaarten komt vooral ervaring kijken, en hoe je dat deck dan gaat spelen wordt beslist door de skill van de speler.
Ja klopt, maar ik heb ook al regelmatig dat ik (te) vaak kan kiezen tussen, shit, shittier, en shittiest. :P Dan kan je nog zo ervaren zijn maar als de Gods of the Arena je gewoon een groot deel crap kaarten geven dan wordt het wel lastig(er). ;)

Uiteraard ben je dan nog verantwoordelijk voor eigen speelstijl en hoe je hiermee om gaat natuurlijk. ;)

Kijk anders een Total Bisquets rogue deck drafting, tot twee maal toe arena zonder backstaps, shadowsteps, etc in de arena om te kiezen. :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Verwijderd

CorvusGS schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:22:

Enige uitzonderingen die ik daarvoor maak is Flame Elemental en Truesilver Champion, daar kan je er makkelijk 4 van in je deck hebben. Allebei een keer gehad in Arena, beide keren op 12 wins uitgekomen. Verder ben ik het compleet met je eens.

• CorvusGS
Dreanor schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:33:
[...]

Ja klopt, maar ik heb ook al regelmatig dat ik (te) vaak kan kiezen tussen, shit, shittier, en shittiest. :P Dan kan je nog zo ervaren zijn maar als de Gods of the Arena je gewoon een groot deel crap kaarten geven dan wordt het wel lastig(er). ;)
Dit maakt iedereen wel mee, niet? Dus ga ervan uit dat je tegenstander ook een paar crappy kaarten in z'n deck heeft zitten. En heb je toch zo'n slechte pick dan is dit maar één op de 30.

Maar ik begrijp wat je zegt. Zo had ik laatst keuze tussen 3 legendaries, maar wel zowat de slechtste die er bestaan :)

Verwijderd

Ja, die 8/8 taunt spelen met een secret op het bord was inderdaad niet het slimste
en ik steek heus niet alles op RNG maar die mage zou ik toch niet van gewonnen hebben, ik moest iets doen om hem wat af te houden, het ergste was dat hij die sowieso nog kon polymorphen en ik had die niet kunnen winnen
teveel removal en sterkere critters dan wat er in mijn deck stak doorsnee gezien

en ik hou wel rekening met manacurve maar als je de keus hebt om 1 cheap ass trash kaart of 1 dure trash kaart of 1 druid of the claw dan is het ook wel gewoon de druid picken en hopen dat er betere kaarten langskomen om je low mana curve wat op te vullen, een 0/4 taunt is ook maar shit

het is heus niet alleen de RNG die het hem gedaan heeft, ik heb zeker fouten gemaakt in mn draften maar had ik goeie lowcost kaarten zien passeren dan had ik ze zeker gepickt
mn paladin deck was qua manacurve dik in orde maar lackte oumpf om rap te kunnen finishen
mn mage deck, had ik graag iets anders van removal gehad ipv 5 polymorphs, liever 3 polymorphs en 1 flamestrike
mn druiddeck was te highcost maar dan kom ik wel uit tegen plays die gewoon het perfecte openingshand hadden als ik dan zie wat er voor de rest uit hun decks kwam eigenlijk ook allemaal high cost was maar ze toch net die 1 en 2 mana drops hebben om te openen

soit volgende keer beter

• Bosmonster
en ik hou wel rekening met manacurve maar als je de keus hebt om 1 cheap ass trash kaart of 1 dure trash kaart of 1 druid of the claw dan is het ook wel gewoon de druid picken en hopen dat er betere kaarten langskomen om je low mana curve wat op te vullen, een 0/4 taunt is ook maar shit
Nee, dat is het dus niet gewoon. Probeer gedurende de hele draft te focussen op een goede curve en balans. Soms is het beter op een 1 of 2-mana shitkaart te nemen dan je 5de 8-drop ofzo. Die 0/4 taunt geeft je bijvoorbeeld wel iets om early game op het bord te gooien en met wat synergie kun je die misschien nog wel buffen oid.

Tuurlijk kun je soms ook wel eens een gokje wagen met "er komt nog wel wat beters", maar als je dat alleen maar doet hou je gewoon crapdrafts over.
mn mage deck, had ik graag iets anders van removal gehad ipv 5 polymorphs
Dan had je dus gewoon minder poly's moeten kiezen ;) Je geeft zelf het antwoord al. Geloof het of niet, maar ook minions functioneren als removal...

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 17-03-2014 13:54 ]

• ir_richman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-05 14:26
Het verschil met MtG is inderdaad best groot, omdat er een heel andere verdedigingstactiek in zit en minions weinig 'staying power' hebben: je kunt ze direct aanvallen, ipv dat de verdediger bepaalt of je ermee blockt. T
aunt is de belangrijkste uitzondering, maar met 2 of meer taunters is er alweer keuze voor de aanvaller.
Stealth minions zijn erop getuned dat ze niet té sterk zijn (blood imp) of niet zinvol om oneindig te stealthen (die 5/5 tijger, daar moet je wel een keer klappen mee uitdelen).

In MtG zou je ook niet per se 'Arena met 5 terrors spelen' (Terror = bury target non-black non artifact creature) in je deck. Wat als je tegen zwart speelt?

Zo heeft ook HS zijn eigen mores.

Het is ook bijzonder hoe je soms een super win streak kunt hebben met een deck en de week erop niks klaarspeelt met hetzelfde deck, omdat je blijkbaar bepaalde zwakheden nog niet eerder ontdekt had, of bepaalde kaarten algemeen meer gespeeld worden.

Beetje mazzel moet je ook hebben, ook met welke tegenstander er uit de koker rolt. Zo was een bepaald warlock deckje best leuk om te spelen, maar 2 blood imps zijn volkomen ruk tegen hunter's Unleash the Hounds, zeker als ze elkaar uppen ipv de Senjin.

Tactisch plan: max 1 tegelijk spelen, of pas nadat je UTH's hebt kunnen counteren. Of even een ander deckje pakken dat hunterproof is. Het systematich afslachten van Hunters levert die Hunters uiteindelijk ook weer frustraties op :-)

Zo golft het spel wat op en neer, als bijvoorbeeld Warrior met veel bijltjes populairder wordt, komen bij de anderen de Swamp Oozes vanzelf ook weer meer terug, ipv fearie dragons of wat dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door ir_richman op 17-03-2014 17:35 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap