Verwijderd
Beter dan gwn een 'tornooi' (met single of double elimination)
Ik heb een match verloren en Rabbiej ook. Stel hij wint al zijn matches 3-0 en ik 3-1 dan is hij de uiteindelijk winnaar. Het kan dus zo zijn dat Rabbiej dan wint, omdat hij minder games (niet matches) heeft verloren dan ik.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:38:
Vind t maar een raar conceptDus in principe kunde alles winnen en nie winnaar zijn? Of ben ik nu fout?
Dat kan alleen als er te weinig ronden worden gespeeld. In dit systeem worden mensen zoveel mogelijk ingedeeld tegen anderen met evenveel matchpunten, mits ze daar nog niet in een eerdere ronde tegen hebben gespeeld. Mensen die alles nog gewonnen hebben kunnen nog niet tegen elkaar hebben gespeeld, anders had er wel eentje niet meer alles gewonnen.Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:38:
Vind t maar een raar conceptDus in principe kunde alles winnen en nie winnaar zijn? Of ben ik nu fout?
Als voorbeeld, een toernooi van 16 spelers. Na de eerste ronde kunnen er nog maximaal 8 spelers alles gewonnen hebben. Die worden onderling weer tegen elkaar ingedeeld, dus na ronde 2 zijn het er maximaal 4, na ronde 3 maximaal 2 en na 4 ronden kan er nog maar 1 speler 100% hebben. In een zwitsers toernooi van 16 spelers heb je dus minstens 4 ronden nodig, bij 17 spelers minstens 5 ronden.
Het aantal games dat je wint is zo te zien niet de belangrijkste tiebreaker bij gelijk aantal matchpunten. Als dat wel zo zou zijn, zou Astie bovenaan moeten staan; zijn resultaat van 13-8 levert net een iets beter percentage op (61,905%) dan die van jou (14-9; 60,870%). Op de toernooisite bepaalt echter niet die kolom (GW%; Games Won %) voor jullie de rangorde, maar de kolom 'OMW%' (Opponents' Matches Won %); dit wordt vaak de weerstand genoemd; oftewel, het komt erop neer dat de winnaar degene van jullie wordt die de sterkste tegenstanders heeft gehad, wat wordt gemeten door middel van het aantal matchpunten dat je tegenstanders hebben gehaald.An1mA schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:44:
[...]
Ik heb een match verloren en Rabbiej ook. Stel hij wint al zijn matches 3-0 en ik 3-1 dan is hij de uiteindelijk winnaar. Het kan dus zo zijn dat Rabbiej dan wint, omdat hij minder games (niet matches) heeft verloren dan ik.
Als je iemand hebt die alles met 3-1 wint van spelers die allemaal vrij hoog staan, en iemand die minder games verliest maar wel van spelers die allemaal onderaan staan, dan komt toch de eerste speler hoger op de ranglijst dan de tweede (ook terecht, lijkt me).
Rabbiej kan ook nog op 12 punten komen ja. Daarentegen, ik heb tegen Aquine gespeeld, dus als ik van Rabbiej win, gaat Aquines OMW% omhoog. Het zou dus zomaar kunnen dat het voor je eerste plaats beter is als ik juist niet van hem win.An1mA schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:36:
[...]
Iets te vroeg gejuicht, in principe zou dus Rabbiej nog de winnaar van het toernooi kunnen worden? Beter win je van hem, haha.
Voor mij duurde het ook wat te lang. Eerst vond ik 1 wedstrijd spelen over 2 dagen een hels tempo, maar anderzijds duurt dit toernooi ondertussen al 10 dagen en da's wat lang. Swiss is leuk, maar het moet dan volgens mij op 1 dag gespeeld worden. Voor een toernooi over meerdere dagen zou ik inderdaad naar single of double elimination kijken.An1mA schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:41:
Zojuist mijn match gewonnen van RoricNorman 3-1, volgens mij heb ik daardoor het toernooi gewonnen. Nu even graag feedback over het Swiss toernooi. Hoe vonden jullie het? Ik persoonlijk vond het wel leuk dat er veel matches gespeeld werden, maar het duurder voor mij te lang. Vind het niet erg om Swiss te spelen, maar als het toernooi ook maar in een week gefinished kan worden. Anders kunnen we net zo goed naar mijn mening het vorige formaat pakken met double ipv single elimination.
Ik hoorde er ook een paar klagen over class bans, volgend toernooi weer even een nieuwe strawpoll online gooien. Ik hoop dat we het volgend toernooi op maandag kunnen laten starten, in de tussentijd kunnen we er over discussiëren wat goed en slecht ging (feedback). Daarnaast natuurlijk welke formaat je het meest aanspreekt etc.
Wat ik voorstel voor de tussen tijd, om zaterdag een mini toernooi te spelen, die we ook zaterdag af spelen. Ik dacht aan een double elimination formaat. Als er animo voor is, maak ik wel een strawpoll waar je kunt stemmen wanneer het toernooi volgens jou moet beginnen.
Class ban vond ik ook eerste leuk, maar achteraf gezien vind ik het teveel nadelen hebben.
Ik heb zaterdag in principe de ganse dag tijd, dus kom maar op met dat toernooitje
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
De belangrijkste zaken om rekening mee te houden voor een toernooi zijn imo:
- Format. De meest voorkomende formats zijn single elimination, double elimination en swiss. Mensen die er niet teveel tijd in willen steken zullen voor single elimination zijn, mensen die juist wel veel games willen spelen zijn voor swiss. Persoonlijk vind ik double elimination een goede tussenweg: minimaal 2 ronden en de kans is niet zo groot dat een hele goede speler direct wordt uitgeschakeld.
- Aantal games per ronde. Hoe meer games per ronde hoe betrouwbaarder je kunt vaststellen dat de beste speler wint. Aan de andere kant heeft niet iedereen meerdere viable decks. Als je dus meer games per ronde doet gaat uiteindelijk ook de grootte van je collectie een steeds grotere rol spelen en dat lijkt me ook weer geen goede zaak. Persoonlijk vond ik best of 5 een prima hoeveelheid games per ronde
- Beschikbare tijd per ronde. Dit zal afhangen van het format. Een single elimination zal sneller afgelopen zijn dan een swiss, zeker omdat bij swiss in elke ronde alle spelers in actie komen. Ik had er niet zo'n problemen mee dat dit toernooi 2 weken duurde.
- Wel of geen class ban. Iedereen heeft zijn favoriet met als bekend voorbeeld hier bijvoorbeeld Lode. Als je zijn paladin bant maak je een veel grotere kans om te winnen, maar voor Lode zelf is het minder leuk omdat hij zijn favoriete deck niet kan spelen. Zeker als je vaak tegen elkaar speelt weet je op een gegeven moment iemands favoriete class en kun je die eigenlijk nooit spelen. Tevens zorgt het ervoor dat je een extra deck nodig hebt. Aan de andere kant maakt het spelers wel veelzijdiger als ze hieromheen moeten spelen en je kan een bepaald deck waar je geen antwoord op hebt bannen (bijvoorbeeld Shaman bannen als je zelf Zoo, Druid en Hunter wilt spelen). Persoonlijk maakt het mij niet heel veel uit of we wel of niet met class ban spelen.
Als degene die een toernooitje organiseert hier afwisseling in maakt is er voor ieder wat wils. Ik zal toch niet elke week aan een toernooitje meedoen (dan is de lol er wel af voor mij namelijk).
Vicariously I live while the whole world dies
Something under the bed is drooling
Nee, als je alle matches wint, ben je toernooi winnaar. Er kan namelijk maximaal 1 iemand zijn met 15 punten (5 wins). Maar er kunnen er meerdere zijn met 12 punten (als je 1 verliest)Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:38:
Gewoon een toernooi op een dag, of een weekend zou ook mijn voorkeur hebben. Maar ieder toernooitype waar je 5 ronden speelt duurt in principe toch even lang? (Even ervan uit gaande dat iedereen gewoon binnen de beschikbare tijd kan spelen)Mauz1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:18:
Het format maakt mij ook niet zoveel uit, maar een toernooi van 10 dagen vind ik wel lang.Ik vond het soms ook moeilijk om echt een afspraak te maken om een uurtje hearthstone te spelen. Een voorstel kan zijn om een dag in het weekend hiervoor beschikbaar te houden, een teamspeak server op te zetten en daar allemaal tezamen komen terwijl de rosters gemaakt worden...is nog gezellig ook... 10.00 inchecken, 17.00 finale
...
[ Voor 45% gewijzigd door Ypho op 22-08-2014 10:21 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Lijkt me heel gezellig maar is voor mij geen optie omdat ik met een kleine thuis daar geen hele dag voor vrij kan maken. Dat bedoel ik dus met "je kan het niet iedereen naar de zin maken". Als het format dat de organisator heeft gekozen je niet bevalt doe je toch gewoon niet mee?Mauz1978 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:18:
Het format maakt mij ook niet zoveel uit, maar een toernooi van 10 dagen vind ik wel lang.Ik vond het soms ook moeilijk om echt een afspraak te maken om een uurtje hearthstone te spelen. Een voorstel kan zijn om een dag in het weekend hiervoor beschikbaar te houden, een teamspeak server op te zetten en daar allemaal tezamen komen terwijl de rosters gemaakt worden...is nog gezellig ook... 10.00 inchecken, 17.00 finale
...
Helaas (voor ons) heeft iedereen zijn eigen voorkeur en zitten we met de volgende twistpunten:
Format: Single Elims, Double Elims, Swiss
Tijd per ronde: 1 dag alle matches, 1 dag per match, 2 dagen per match etc
Class ban: JA, NEE
Games per ronde: BO5, BO7 (volgens mij is de algemene consensus nu BO5)
Helaas hadden we bij dit toernooi een drop van 2 spelers na ronde #1. Als we dit vooraf hadden geweten, had er 1 ronde minder gespeeld hoeven worden, was het toernooi inmiddels afgelopen
Misschien gewoon eens inventariseren wat de voorkeur is van mensen? Mijn voorkeur:
Format: Swiss (niet wachten op 8,16,32 mensen etc, imo eerlijker ivm RNG/pech, leuker omdat je meer speelt, en als ik niet verder wil DROP ik uit het toernooi, geen problemen bij drop dan wanneer iemand bij SE/DE dropt)
Tijd per ronde: Liefst toernooi op 1 dag/avond, of bijvoorbeeld ronde X+Y op dag Z en ronde A+B op dag C
Class ban: geen voorkeur
Games per ronde: BO5 lijkt me prima
Wellicht handig om meerdere opties gewoon eens uit te proberen. Ik denk dat vooral de tijd per ronde/toernooi een grote drempel is. Maar als iemand een toernooitje voor zaterdag wilt organiseren en die op zaterdag wilt uitspelen, ik zou zeggen probeer het eens. De website is er
[ Voor 19% gewijzigd door Ypho op 22-08-2014 10:33 ]
🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android
Tijd per ronde: 1 ronde per twee dagen. Zo hebben beide partijen voldoende ruimte om wat af te spreken.
Class ban: Nee, ik vind dat je tegen elk deck moet kunnen spelen.
Games per ronde: BO5 en finale BO7
Tijd per ronde: Volgens mij moet het best mogelijk zijn om het toernooi op 2 avonden te spelen. Twee of drie rondes per avond. Bijvoorbeeld: Woensdagavond en donderdagavond van 20u tot 23u. Eventueel voicechat (teamspeak, mumble, ventrillo,...) opstellen. In de combo met double elimination vind ik dit het fijnst. Voor een deel van de personen is het op de eerste toernooidag dan al afgelopen en ze hebben toch 2 rondes kunnen spelen.
Class ban: geen class ban, ik vond het geen fijne ervaring (terwijl ik er wel voor was voor het toernooi).
Games per ronde: BO5, finale misschien BO7
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Dan ga ik ook maar weer eens Arena proberenxelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:26:
Ik heb het idee dat er tegenwoordig meer noobs in arena zitten. Ik heb nu gemiddeld 7,75 wins de afgelopen 4 runs (9, 6, 8 en 8 wins) en ik had eigenlijk vrij veel matige drafts.
Kan je zeker doen. Die run met 6 wins begon ik 0-2, maar in de derde game kwam ik tegen een hunter die turn 1 arcane shot to the face deed.....Bosmonster schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:43:
[...]
Dan ga ik ook maar weer eens Arena proberen
Verwijderd
xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
Kan je zeker doen. Die run met 6 wins begon ik 0-2, maar in de derde game kwam ik tegen een hunter die turn 1 arcane shot to the face deed.....

Verwijderd
Das nog net iets minder erg dan die hunter die in het verleden hier eens gepost is die opende met coin > unleash op een leeg bordxelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
Kan je zeker doen. Die run met 6 wins begon ik 0-2, maar in de derde game kwam ik tegen een hunter die turn 1 arcane shot to the face deed.....
Je staat in de laatste ronde wel gepaired. Zal ik je hier uit de lijst halen? (Volgende keer even droppen, dan word je niet gepairedVerwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:19:
Ik kan niet garanderen dat ik nog ga meedoen. Ben mij meer aan het focussen op ESL tornooien. Nu nog 2 bazen in Naxx Heroic doen en dan ranken. Hopelijk volgend maand wat meer tijd om te spelen. Was nochtans goed begonnen en halverwege de maand al rank 5 maar dan teruggezakt en de tijd niet meer gehad om weer naar boven te klimmen. Vannacht nog een pushke doen.
Verwijderd
mijn voorkeur.
- dubbel uitschakeling
- geen vooraf gemaakte deck's, of class opgaven. (wel of geen classban geen voorkeur)
- tijdsduur een ronde per dag/avond.
heb niet echt bezwaar tegen een dag/avond heel toernooi, maar dat voelt voor mijn meer aan als iets dat je tussen door doet. daarmee bedoel ik je gooit een bericht op het forum. jongen vanavond toernooi vanaf 20:00. en wie dan inlog op de teamspeakserver doet mee of dat er nu 3 of 18 personen zijn.
dubbel uitschakeling zou ik denk als volgt doen.
iedereen kan zich inschrijven (geen noodzaak om een vast aantal (8,16,32 enz) te hebben) je maakt een winningbracket (in feiten een enkeluitschakelingsbracket). hiervoor heb je helemaal geen vast aantal nodig als je bij oneven aantallen in rondes een persoon automatisch doorzet naar de volgende ronden. om te zorgen dat de zelfde persoon niet telkens wordt doorzet staat deze de volgende ronden gewoon bovenaan. dus in een toernooi van 9 man (waarin normaal de 9de man pas in de finale hoeft te spelen zijn de wedstrijden dan als volgt. (R1 1-2, 3-4, 5-6, 7-8, 9, R2 9-1, 3-5, 7 R3 7-9, 3 R4 3-7))
als je jouw wedstrijd verliest kom je terecht in het verliezers "toernooi". na elke ronde worden de verliezers via een loting aan elkaar gekoppeld (waarbij we eventuele rekening kunnen houden dat mensen al eens tegen elkaar hebben gespeeld), win je die wedstrijd dan ga je door naar de volgende ronden. verlies je dan val je af. de volgende ronden van het verliezers toernooi zijn dus de mensen die verloren hebben in de vorige ronden van de winningbracket en de overleverende van het verliezers toernooi, nieuw loting enz. enz.
uiteindelijk heb je 1 iemand die het winningbracket heeft overleeft en een die het verliezers toernooi heeft overleeft, deze spelen tegen elkaar voor de roem en eeuwig opscheprechten!
ik hoop dat mensen dit hebben kunnen volgen.
Ik merk dat ik vrij vaak uit kom tegen decks waarvan ik weet dat ze praktisch gratis 12-0 zullen gaan. Soms zie je van die decks die gewoon veel beter dan zijn welk constructed deck dan ook...
Achja, ik denk dat iedereen weleens foutjes maakt. Persoonlijk denk ik dat de skill hem er vooral in zit om van een slecht deck toch nog iets redelijks te maken.ir_richman schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:15:
het is nooit 100%, ik heb ook wel eens een potentieel mega deckje van mezelf de nek om gedraaid door slecht te spelen ;-)
Ik sta nu 7-1 met een redelijk matig deck. Ik heb wel een mooie mana curve en 1 Wrath, 1 Swipe en 1 Starfall. Mijn fout was echter om 2 Wild Growths te draften. Uiteindelijk hebben deze te weinig waarde. Nu had ik wel rotzooi als concurrentie voor de Wild Growths, maar in volgende runs zal ik niet meer voor deze kaart kiezen tenzij ik echt een hoge curve heb.
Mijn onverwachte MVP kaart de afgelopen druid runs was echter Bite. In veel potjes heb ik er echt veel waarde uit weten te halen, ofwel door flinke face damage te doen, ofwel door een grote minion van mijn tegenstander te killen zonder te hoeven ruilen op mijn board.
[ Voor 15% gewijzigd door xelfer op 22-08-2014 15:36 ]
Echt, mensen moeten eens stoppen met naar de RNG te wijzen. Dat voor 12 wins een zekere dosis geluk nodig is, ja. Maar 100% slaat nergens op. Kijk naar de grote streamers zoals Trump, die predict ook lekker casual dikwijls 80~10 wins en komt vrijwel nooit onder de 8 uit. Ik verlies ook altijd wel rond de 5.xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:09:
Uiteindelijk draait het halen van meer dan 8 à 9 arena wins voor de volledige 100% om het geluk wat je krijgt bij het draften.
Ik merk dat ik vrij vaak uit kom tegen decks waarvan ik weet dat ze praktisch gratis 12-0 zullen gaan. Soms zie je van die decks die gewoon veel beter dan zijn welk constructed deck dan ook...
Maar dat ligt aan mij. En het is arrogant te roepen dat het 100% geluk hebben is bij het draften. Net als dat er geen enkel deck is in Arena waar 12-0 gegarandeerd is. Dunning–Kruger effect much?
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Verwijderd
Ypho schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:40:
[...]
Je staat in de laatste ronde wel gepaired. Zal ik je hier uit de lijst halen? (Volgende keer even droppen, dan word je niet gepaired)
Het feit dat jij 12 wins gaat relateren/vergelijken met 8-10 wins is uiteraard onjuist. Van de mensen die 8 wins halen zal statistisch gezien ongeveer 89% niet de 12 wins halen. Zelfs van de mensen met 11 wins haalt statistisch gezien ongeveer 48% de 12 wins niet.LiquidT_NL schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:43:
[...]
Echt, mensen moeten eens stoppen met naar de RNG te wijzen. Dat voor 12 wins een zekere dosis geluk nodig is, ja. Maar 100% slaat nergens op. Kijk naar de grote streamers zoals Trump, die predict ook lekker casual dikwijls 80~10 wins en komt vrijwel nooit onder de 8 uit. Ik verlies ook altijd wel rond de 5.
Maar dat ligt aan mij. En het is arrogant te roepen dat het 100% geluk hebben is bij het draften. Net als dat er geen enkel deck is in Arena waar 12-0 gegarandeerd is. Dunning–Kruger effect much?
Voor een groot gedeelte hangt de hoeveelheid wins echter wel af van je deck. Niemand kan direct beter spelen dan zijn deck dat toelaat. Wellicht kan je op de details beter spelen dan je tegenstander, maar je zal je tegenstander niet verslaan als zijn deck gewoon op alle fronten superieur.
Degelijk presteren kan met een vrij groot percentage van je drafts. En met degelijk bedoel ik zo'n 6 wins. Uiteraard hangt dit wel af van je tegenstanders, maar ik heb weinig drafts gehad die zo abominabel slecht waren dat ik de 5-6 wins niet haalde.
Echt top presteren (laten we zeggen 11 of 12 wins) hangt echter wel af van je draft en wellicht een beetje geluk tijdens het spelen van de games.
Ik heb Trump ook regelmatig matige decks zien draften en daar gewoon 4-3 mee zien gaan, daar kan hij gewoon ook niets aan doen.
Ik vergelijk/relativeer niets. Ik pak je twee losse uitspraken ("meer dan 8-9 wins halen is 100% geluk" en dat "er decks bestaan die 12-0 praktisch garanderen") en weerleg ze beide.xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:00:
[...]
Het feit dat jij 12 wins gaat relateren/vergelijken met 8-10 wins is uiteraard onjuist. Van de mensen die 8 wins halen zal statistisch gezien ongeveer 89% niet de 12 wins halen. Zelfs van de mensen met 11 wins haalt statistisch gezien ongeveer 48% de 12 wins niet.
Je kansrekenen is leuk, maar gaat dus elke vorm van skill en invloed voorbij. Ik geloof dat mensen met genoeg skills aanzienlijk betere decks draften en deze decks ook aanzienlijk beter spelen. Maar ik merk aan je post dat je aardig wat aan het nuanceren bent
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
In mijn huidige run sta ik 10-2, met een behoorlijk goed deck. Waarschijnlijk ga ik mijn volgende ronde stranden, omdat ik toch een stuk of 7 minder goede kaarten in mijn deck heb. Nu zal ik ook mensen tegenkomen die een vergelijkbare score hebben en dan is het maar hopen dat zij ook mindere kaarten in hun deck hebben.
Boven de 8 wins speel ik overigens nog 80% tegen mage....
Geheel tegen mijn verwachting in sta ik nu 11-2. Net tegen een mage gespeeld die geen Flamestrikes had of ze niet pakte.
[ Voor 12% gewijzigd door xelfer op 22-08-2014 16:54 ]
Als het een van beide waar zou zijn, dan zou een Trump bijvoorbeeld of altijd 10+ wins halen (en dat is niet zo), of gemiddeld 3 wins halen (dus 3 wins, 3 losses per run). En dat is ook niet zo. Op de lange termijn kun je een inschatting maken hoe goed iemand is. Trump zal gemiddeld een run met 8 wins of zo afsluiten, dus dat is toch 2,7 wins op 1 verlies. Dus hij is een hoogstwaarschijnlijk een stuk beter dan de gemiddelde HS speler.
Het probleem is altijd dat het ontzettend balen is als je een potje verliest wat in jouw ogen vooral door RNG komt. Maar je moet het in het grote geheel zien, en dan valt het wel weer mee.
Je kunt in ieder geval nooit na een potje zeggen wie de betere speler is.
Allemaal inherent aan cardgames, dus dat moet je gewoon accepteren en leuk kunnen vinden, anders blijf je je ergeren en word je ook niet beter.
[ Voor 10% gewijzigd door Grotman op 22-08-2014 17:00 ]
355 gold
80 dust
1 expert pack
Dat is volgens mij wel een goede reward roll voor 11 wins.
Nu draft ik mage. Geen Flamestrikes of Blizzards maar wel een Angry Chicken, 4 Fireballs, Kel'Thuzad en Hogger.
Net 2 pakjes gekocht: Nozdormu en Nat Pagle in back to back pakjes
Helaas heb ik ze allebei maar dat is toch weer een halve Legendary naar keuze!
[ Voor 70% gewijzigd door xelfer op 22-08-2014 17:20 ]
Heerlijk als je je hele board kunt suiciden op zijn grote minions en vervolgens komt alles net zo hard terug
En ik merkte dat het ook voor de beurt van de tegenstander geldt
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Ja idd. Kel'Thuzad is behoorlijk overpowered. Zeker in arena kan het echt een gamewinner zijn. Hogger heb ik ernaast gedraft omdat ik Kel'Thuzad al had. De keus was tussen Loatheb en Hogger (en een gare Legendary), maar ik denk dat Hogger mij meer games zal winnen dan Loatheb.Felyrion schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:28:
Ik heb Kel'Thuzad ook in mijn huidige (shaman) deckje. Heerlijke kaart is dat voor Arena als je redelijk wat "goedkoop grut" op het bord hebt liggen..
Heerlijk als je je hele board kunt suiciden op zijn grote minions en vervolgens komt alles net zo hard terug
En ik merkte dat het ook voor de beurt van de tegenstander geldtMet een sludge belcher ernaast is er bijna niet door te komen zonder silence of sheep ofzo.
Sowieso leuk leesvoer!
[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 22-08-2014 17:36 ]
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Op zich wel een interessant artikel, maar voor mij stond er qua tactics niets nieuws in. Ik denk dat ik vrijwel dezelfde soort stijl qua beslissingen nemen hanteer als in dit artikel.Felyrion schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 17:35:
Trouwens voor de hele arena RNG discussie, dit is een vrij goed stuk over arena strategie op ihearthu. Daar leggen ze redelijk goed uit hoe het soms lijkt dat RNG een groter aandeel heeft dan daadwerkelijk het geval is.
Sowieso leuk leesvoer!
Aan de ene kant denk ik dat ik vrij solide arena speel. Mijn laatste 5 runs leveren gemiddeld 8,4 wins op.
Mijn draft statistieken zijn:
Draft 1: Druid 9-3. Redelijk solide deck, maar ook een aantal matige kaarten.
Draft 2: Paladin 6-3. Zeer matig deck, 0-2 begonnen maar toen moest ik 6 games achter elkaar tegen hele slechte spelers. Ik had net zo goed 0-3 kunnen gaan.
Draft 3: Hunter 8-3. Solide deck, verloren van een aantal zeer goede decks.
Draft 4: Druid 8-3. Matig tot redelijk deck. 3 keer gewonnen door lucky topdecks, uiteindelijk verloren van betere decks.
Draft 5: Druid 11-3. Redelijk goed deck. Ik denk dat ik 25 goede kaarten had, een goede curve. Na 7-1 moest ik 4 van de 5 games tegen mage. Uiteindelijk 3 keer van mages verloren die zeer veel removal hadden.
- Bij 7+ wins kwam ik over het algemeen tegen goede spelers. Veel Legendary cardbacks etc.
- Bij 7+ wins heb ik 85% van de tijd tegen mage gespeeld.
Verwijderd
Das eigenlijk de typische skill die een legendary facehunter heeft.xelfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:47:
[...]
Volgens blizzard is daar niks mis mee
Verwijderd
aicaramba schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 00:35:
Haha.. Ik had zojuist met baron ravendare op het bord mijn cairne bloodhoof gereïncarnate.. Erg leuk om zo opeens 3 cairns op je bord te hebben.
Maar het zag er met cairne wel vergelijkbaad uit. De tegenstander deed flamestrike + concede
Nou ik heb het wel weer gehad met arena voor de komende maanden
[ Voor 47% gewijzigd door xelfer op 23-08-2014 11:57 ]

Iets geeft mij het gevoel dat deze arena run erg goed zal gaan Ö
Woow, dat zijn mooie kaarten in de arena! Heb je wel beetje early game erbij?Bas_De_Beer schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:21:
[afbeelding]
In before 3 early game charge decks als tegenstandersBas_De_Beer schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:21:
[afbeelding]
nothing stops this train
Gefeliciteerd!!
Maar zonder gekheid,,, ik heb nu al 3x een legendary gehaald uit een 3-0/3-1 en nog nooit uit een betere run haha. Kameraad deed keer 2 maal retire in arena en kreeg ook back 2 back legendaries haha.
Ja dat had ik laatst ook gedaan, ik had een 2-2 run en d8......ik concede gewoonRKwant schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:03:
[...]
Gefeliciteerd!!
Maar zonder gekheid,,, ik heb nu al 3x een legendary gehaald uit een 3-0/3-1 en nog nooit uit een betere run haha. Kameraad deed keer 2 maal retire in arena en kreeg ook back 2 back legendaries haha.
zat er een Legendary in
nothing stops this train
Eerst deze even afmakenVerwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:10:
Wnnr kunnen we ons inschrijven voor volgend tornooi?
Ik heb een double elimination toernooi op gestart, toernooi begint maandag.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:10:
Wnnr kunnen we ons inschrijven voor volgend tornooi?
Inschrijven kan hier -> http://challonge.com/tournaments/signup/maQ3EwKbPS
Strawpoll mbt classban -> http://strawpoll.me/2405406
Done!An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
Ik heb een double elimination toernooi op gestart, toernooi begint maandag.
Verwijderd
De brackets lijken me verkeerd?An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
gij staat al in de halve finale?
Geduld is een schone zaakVerwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
De brackets lijken me verkeerd?
gij staat al in de halve finale?
Verwijderd
Ahja k snap het al
Wel stom dat je gematched wordt tegen iemand die net voor je is ingeschreven?
Of wordt dat nog aangepast? (nie da het mij veel uitmaakt)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 15:41 ]
Voordat het toernooi begint, druk ik op de knop "shuffle" en dan zie je pas de echte bracket. Alleen deze keer probeer ik wel met zogenaamde "seeds" te werken. Dat zeg maar de top4 elkaar niet bij de 1ste 2 ronden tegen kan komen maar pas bv in kwartfinale of halve finale.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:39:
[...]
Ahja k snap het al
Wel stom dat je gematched wordt tegen iemand die net voor je is ingeschreven?
De top 4 van het vorige toernooi of vind jij dat er al een top 4 is?An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:41:
[...]
Voordat het toernooi begint, druk ik op de knop "shuffle" en dan zie je pas de echte bracket. Alleen deze keer probeer ik wel met zogenaamde "seeds" te werken. Dat zeg maar de top4 elkaar niet bij de 1ste 2 ronden tegen kan komen maar pas bv in kwartfinale of halve finale.
Van het huidige Swiss toernooi, ik denk dat dat aardig de top representeert. Je moet namelijk 5 potjes spelen, kom je skill meer naar voren, dan bv een single elimination toernooi.Bekse schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:42:
[...]
De top 4 van het vorige toernooi of vind jij dat er al een top 4 is?
Verwijderd
Dan kan ik direct al tegen een top4 speler , aangezien dit men eerste tornooi is^^An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:41:
[...]
Voordat het toernooi begint, druk ik op de knop "shuffle" en dan zie je pas de echte bracket. Alleen deze keer probeer ik wel met zogenaamde "seeds" te werken. Dat zeg maar de top4 elkaar niet bij de 1ste 2 ronden tegen kan komen maar pas bv in kwartfinale of halve finale.
Net in ranked, ik speel deathlord. Enemy doet deadly shot en summoned ermee savnnah highmane op turn 3.
GG -_-
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 16:34 ]
Klopt, maar in die 5 hangt veel vaak om 1 mirror match bijvoorbeeld. De 3-2 en 3-2 verliezen van mij tegen Aquine en Lode waren mooie potten waar het alle kanten op kon. Leuk, maar representatief .... ?An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:47:
[...]
Van het huidige Swiss toernooi, ik denk dat dat aardig de top representeert. Je moet namelijk 5 potjes spelen, kom je skill meer naar voren, dan bv een single elimination toernooi.
Verwijderd
Ga van Rank 4 naar 1,5
Nog 7 keer kunnen winnen
Wtf ^o) En die enige lose is dan ook nog met een deadly shot op deadlord die savannah highmane summoned op T3.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 17:39 ]
Verwijderd
Ik heb een vermoeden welk deck. Speel hem ookVerwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:20:
Net een priest deck genetdecked. (ik kan echt geen priest spelen)
Ga van Rank 4 naar 1,5
Nog 7 keer kunnen winnen
Wtf ^o) En die enige lose is dan ook nog met een deadly shot op deadlord die savannah highmane summoned op T3.
[afbeelding]
Werkt ook goed tegen het hunter deck wat nu door iedereen gespeeld wordt.
Care to share? Heb nog een priest quest openstaanBekse schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:34:
[...]
Ik heb een vermoeden welk deck. Speel hem ook
(...)
Ondanks 4 overwinningen na mijn 1e verliespartij kon ik niet meer in je buurt komen.
Ik hoop dat Darth Davy nog online komt. Ik hoop nog wat te stijgen in het klassement...Rabbiej schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:42:
An1mA gefeliciteerd met de overwinning van het Swiss toernooi!
Ondanks 4 overwinningen na mijn 1e verliespartij kon ik niet meer in je buurt komen.
Ben ook aan het kijken, Forsen tegen Reynad is een erg leuke pot. Btw, jij vindt de seeds maar niks? Wat zie je dan liever gebeuren?
@Rabbiej dank je, heb ik eindelijk ook een keer de Tweakers Hearthstone toernooi gewonnen.
Verwijderd
Nog geen potjes tegen medetweakers gespeeld, dus geen idee hoe het niveau is..
Seeds in het algemeen ben ik niet zo voor. Random loting heeft altijd mijn voorkeur. Wie goed is, moet van velen kunnen winnen.An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:15:
[...]
Ben ook aan het kijken, Forsen tegen Reynad is een erg leuke pot. Btw, jij vindt de seeds maar niks? Wat zie je dan liever gebeuren?
@Rabbiej dank je, heb ik eindelijk ook een keer de Tweakers Hearthstone toernooi gewonnen.
Echter, ik organiseer het niet en neem met alle plezier deel aan je toernooi. Welke regels dan ook.
Top hobbelt een beetje rond Rank 3 volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:40:
Ben benieuwd, heb me ook ingeschreven![]()
Nog geen potjes tegen medetweakers gespeeld, dus geen idee hoe het niveau is..
Ik dacht nog een kans te hebben als ik 3-0 win?Ypho schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:57:
De top 5 staat (ongeveer) vast. Ik zal begin volgende week contact opnemen met de winnaars en zo de prijzen verdelen.
Of zit ik ernaast?
Verwijderd
Zetalot's toevallig? Dat deck is momenteel een beest op de ladderBekse schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:34:
[...]
Ik heb een vermoeden welk deck. Speel hem ook
Ik heb een variant op Zetalot.An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:53:
Hoe vaak is het mis gegaan met baron en zombie chow? Ik had vandaag een pot waar ik de hunter er 20 mee healde, maar gelukkig had ik nog wel gewonnen. Ik speel de zetalot deck zo nu en dan voor afwisseling. Ladder op dit moment met hunter en warrior, voel ik me toch iets prettiger bij.
Voornamelijk ladder met Hunter en Priest.
Ik heb even voor je zitten rekenen: je kunt nog vijfde worden, maar alleen als je jouw match met minstens 3-1 wint (wat inmiddels ook is gelukt) én als KoningTimmy zijn match wint van DaMei. (Mits ik goed heb gerekend, natuurlijk.)Bekse schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:58:
[...]
Ik dacht nog een kans te hebben als ik 3-0 win?
Of zit ik ernaast?
the Virtual schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:54:
[...]
Ik heb even voor je zitten rekenen: je kunt nog vijfde worden, maar alleen als je jouw match met minstens 3-1 wint (wat inmiddels ook is gelukt) én als KoningTimmy zijn match wint van DaMei. (Mits ik goed heb gerekend, natuurlijk.)
Klein probleempje: DaMei accept m'n friend accept niet, ik had die donderdag al gestuurd en vanochtend nog een keer voor de zekerheid, maar ik zie DaMei nog steeds niet in m'n vriendenlijst...
5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Dat is gunstig nieuws voor mij: no show = 3-0 voor Koning TimmyPCBaas schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:06:
Dankjewel Bekse
Klein probleempje: DaMei accept m'n friend accept niet, ik had die donderdag al gestuurd en vanochtend nog een keer voor de zekerheid, maar ik zie DaMei nog steeds niet in m'n vriendenlijst...
Verwijderd
plz...............
Kwestie van chance hebben nu
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 01:35 ]
Verwijderd
Het is de bedoeling dat je chow in je eerste beurt speelt of later in het spel met een surprise soulpriest in je handAn1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:53:
Hoe vaak is het mis gegaan met baron en zombie chow? Ik had vandaag een pot waar ik de hunter er 20 mee healde, maar gelukkig had ik nog wel gewonnen. Ik speel de zetalot deck zo nu en dan voor afwisseling. Ladder op dit moment met hunter en warrior, voel ik me toch iets prettiger bij.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
http://m.pcgamer.com/2014...bought-via-booster-packs/
Dat snap ik, maar desondanks dat je de combo hebt. Kan je tegenstander de soulpriest removen en dan je baron tegen je gebruiken. Maar net zo goed een beurt later, kon ik de combo tegen de tegenstander gebruiken, kwestie van pech.Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 06:12:
[...]
Het is de bedoeling dat je chow in je eerste beurt speelt of later in het spel met een surprise soulpriest in je hand
Hoe is het gegaan?Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 01:33:
Nog 4 wins voor legendary
plz...............
Kwestie van chance hebben nu
Volgens mij was het Mage - Priest nadat het 2-2 stond.
An1mA gefeliciteerd met de eerste plek in ieder geval!!!
Ik heb mij ook ingeschreven voor het volgend toernooi!
P.S hoe zit het met de prijzen, ik heb wel zin in een potje Thief Gold
[ Voor 12% gewijzigd door LangeQuin op 24-08-2014 10:40 ]
Ik ben benieuwd naar de einduitslag
Nog 5 spots beschikbaar.An1mA schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 15:32:
[...]
Verwijderd
1 verloren en 1 gewonnen, dus breakeven.
Kzie nu op men statstracker dat ik 77% winrate heb met priest. (vanaf einde r4 gespeeld met priest tot nu)
Zal het hopelijk dus wel halen zeker^o)
Maar voor t zelfde geld ben ik sffs trg rank 2/3... u never know
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2014 12:55 ]
Vanwege familie-omstandigheden was ik onverwachts ineens niet thuis de afgelopen dagen en bezig met hele andere dingen, vandaar dat ik helaas niet eerder gereageerd hebt. Dat jij de win krijgt is in dit geval totaal terecht! Maar ik dacht ik leg wel even uit waarom ik je request niet eerder heb geaccepteerd.PCBaas schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 00:06:
Dankjewel Bekse
En sorry aan de rest als ik het toernooi heb opgehouden, het was natuurlijk niet mijn bedoeling maar soms gebeuren er dingen die je niet in de hand hebt.
www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie
Geen excuses nodig. Het blijft een computerspel, laag op de lijst van belangrijkheid.DaMei schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:27:
[...]
Vanwege familie-omstandigheden was ik onverwachts ineens niet thuis de afgelopen dagen en bezig met hele andere dingen, vandaar dat ik helaas niet eerder gereageerd hebt. Dat jij de win krijgt is in dit geval totaal terecht! Maar ik dacht ik leg wel even uit waarom ik je request niet eerder heb geaccepteerd.
En sorry aan de rest als ik het toernooi heb opgehouden, het was natuurlijk niet mijn bedoeling maar soms gebeuren er dingen die je niet in de hand hebt.
Misschien wil je wel even de 3-0 invullen zodat de eindstand in zicht komt.
Ik kon helaas niet alle matches zien, omdat ik in slaap viel. Maar ooh wat voel ik missplay/fout van Amaz tegen de onbekende Duitser. Amaz speelde priest en de tegenstander Druid. Hij kreeg dus een kel tzad voor zich en voor de een of ander reden speelde hij Bgh ipv death. Turn erna speelt de Duitser dood leuk ragnaros, ouch. Als hij die fout niet maakt had hij de game en wellicht de match gewonnen.
En nog een leuke situatie in het toernooi, tegenstander van trump ronde 2 mist even lethal. Gelukkig kostte dat voor hem gelukkig niet de game, maar chat en de commentatoren gaan natuurlijk bananas.
Om de een of ander reden, ben ik toch blij dat de 2 onbekende het ver schoppen. Weer nieuw gezichten en wellicht motiveert het andere om beter te worden. Want na een tijdje is het ook leuk om nieuwe gezichten in de Hearthstone scène te zien.
Hier een link na de bracket ->
https://www.google.nl/url...n4dQk3hfyA5nHUQBZMYZAn6Fw

Kwam ik tegen op Reddit
(je zou hier maar echt een rom van hebben, episch)
[ Voor 28% gewijzigd door SkyStreaker op 24-08-2014 17:48 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Mag ik vragen waarom dut 3-0 moet zijn? Lode was degene die niet kon in dit geval...Bekse schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:03:
Kan iemand Lode vs Royy90 3-0 invullen en ook DaMei vs Koning Timmy 0-3?
Ik ben benieuwd naar de einduitslag
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
~~~[html]Registreren op de tweakers battle.net lijst kan <a href=https://sites.google.com/site/tnetbtagdb/welkom>hier</a>
Plaatjes aub resizen (het liefst naar een breedte van 570 pixels of minder) zodat ook mobiele gebruikers van dit topic kunnen genieten.
Voorkom slowchat in dit topic! Ga naar de Tweakers.net IRC Hearthstone chat:
<strong><a href="http://irc.tweakers.net/hearthstone" target="_blank">webbased</a></strong> of <strong>#hearthstone</strong> op <strong>irc.tweakers.net</strong>~~~[/html]