Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 32 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.257 views

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Slashx schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:00:
[...]

De upgrades levelen niet, je koopt steeds een beter onderdeel voor de tank net zo lang dat je alles hebt. De "oude" upgrades kun je uiteindelijk weer verkopen.

Mag toch nu wel aannemen dat je het spel nu wel hebt gedownload en een account hebt aangemaakt zodat je het kunt bekijken.
Ik heb het spel gedownload, registreren moet ik nog even doen, maar dat gebeurt vanavond na het avondeten. Dan ga ik een potje spelen, mijn in game value spenderen aan een premium account en ik ga voor een artillerie voertuig. Dat lijkt me net wat. Ik hoorde iemand zeggen de Hummel, dus die ga ik eens nader bestuderen.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Anoniem: 235591 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb het spel gedownload, registreren moet ik nog even doen, maar dat gebeurt vanavond na het avondeten. Dan ga ik een potje spelen, mijn in game value spenderen aan een premium account en ik ga voor een artillerie voertuig. Dat lijkt me net wat. Ik hoorde iemand zeggen de Hummel, dus die ga ik eens nader bestuderen.
Let erop, bij arty speelt anders als alle andere typen. ik had pas na 5? potjes door dat je dmv shift in Arty modus komt.Dit is een overview van het slagveld. de andere tanks komoen dmv shift in sniper modus waar je ook komt door scroll (dit werkt niet voor arty-mode)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Niet online
Dat had ik ook gelezen. Moet ik dus goed onthouden want ander heb je geen map overview.

• seriouzz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10-2018
skoozie schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:33:ik had pas na 5? potjes door dat je dmv shift in Arty modus komt.
Valt nog mee, ik had het pas door toen ik de sturmpanzer al had :9. En heel de tijd afvragen hoe de andere arties wel over muren enzo konden kijken

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 00:13
Ik hoop de eu versie :)
Verder moet je rekenen op zo'n 200 potjes voordat die Hummel hebt.
[...]

Leuk tankje, tevens je laatste snelle TD in die lijn.
Was vroeger mijn credit tankje, nadat de credability van de easy 8 hadden generft.
wsLy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:26:
Zo... tijd om met de Hellcat te gaan spelen.

[Voor 5% gewijzigd door Knowuse op 25-03-2013 15:39]

Shuttle st20g5

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 17:13
De eerste keer schoot ik per ongeluk een ally kapot. (stond voor mij....) Toen maar eens wat gaan lezen over arty en daar las ik ook over shift :)

@Tuintje
Eerst zul je gewoon op tier I moeten spelen, en daarna raad ik je aan om allerlei soorten tanks te gaan spelen.
Wellicht vind je arty wel helemaal niks aan en blijkt TD je veel beter te liggen.

Sowieso is het handig om alles een beetje te spelen zodat je weet wat de sterke en zwakke plekken zijn.
Als je arty speelt, dan ondervind je welke plekken "arty-safe" zijn. Als je een TD speelt, dan merk je hoe vervelend het is dat je je aim kwijt raakt als je draait. etc etc.

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:57

Masuchievo

Cpt. Average

Ik weet zo even niet hoe de mod/modpack heet, maar als je de arty fijn vind moet je opzoek naar de mod die laat zien hoe lang (ongeveer) je kogel er over zal doen om te landen. Werkt echt als een trein.

WoT: Masuchievo. LoL: It is so fluffy

• mjtdevries
wsLy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:57:
Heb niet genoeg free XP om de T49 over te slaan in een keer :P Wilde nog even profiteren van de actie om de Hellcat goedkoop te kopen. Bespaart me toch weer flink wat credits hehe.

En het enige waar tier 5 goed voor is/kan zijn is de winrate. Maar die gaat met de hoge tiers ook wel omhoog :P Voor de average damage en WN7 rating hoef je het niet te doen... average damage met tier 5 is gewoon te laag.
tja, ik speel gewoon om lol te hebben en goed te presteren...
Ik vermaak me prima in een matilda, en average damage en WN rating doet me dan niks...

Die T49 vond ik een leuk tankje. Prima kanon voor die tier en lekker snel.
Zonde om die over te slaan...

• seriouzz
Masuchievo schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:38:
Ik weet zo even niet hoe de mod/modpack heet, maar als je de arty fijn vind moet je opzoek naar de mod die laat zien hoe lang (ongeveer) je kogel er over zal doen om te landen. Werkt echt als een trein.
Vroeger zat dat in de DAR artillery mod. Maar in de huidige versie werkt dit niet meer :-(. Kent iemand een andere mod waarbij het nog wel werkt?

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43
Van het weekend niet zo heel veel gespeeld, vrijdag lekker gelivestreamd en CW's gespeeld.
Zaterdag een vijftal potjes gespeeld en de BatChat unlocked + gekocht.
Gisteravond alleen 3 potjes CW gedaan met oa. de BatChat, moet er nog wel iets aan wennen want ik denk steeds "wat is de wendbaarheid poep" maar goed het is dan ook geen 13 90 ;)
Ik ga daar wel een leuke tijd mee beleven! Crew is 100% en nu op zo'n 30% 2e skill (camo) en de top gun zit er ook op dus dat wordt gewoon veel in TC's spelen denk ik.

Al met al geen heel slecht weekend, 71,42% gewonnen op de 35 potjes.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 15:30
Mooi eerste potje :P Potje ernaar ook 1200 xp.

Victory!
Map: Murovanka
Date: maandag 25 maart 2013 15:28:21
Vehicle: M18 Hellcat
Exp: 3.513 (x3) + Credits: 53.332
Achievements: : Confederate, Master Gunner, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

Stichting Hobbyserver

• rgras
  • Niet online
Ik heb de Centurion I bijna volledig unlocked, maar ik beleef er niet veel plezier mee. Wordt dit beter bij de Centurion 7/1?

• BramSd
  • Laatst online: 22-05 14:29
[...]

Heb je een invite code gebruikt? Zo niet, dan heb ik er nog wel eentje liggen. Daarmee start je meteen met wat extra gold, credits etc.

Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0), AMD Ryzen 5 3600 met Gelid Tranquillo Rev.4, 16GB Crucial Ballistix DDR4-3600, Sapphire Pulse RX 5600 XT 6G GDDR6, be quiet! Pure Power 11 500W, Kingston A2000 500GB, 1TB WD Caviar GP en een Dell Ultrasharp U2410

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:46

Thompson

Beeromaniac

Pff ik word dit spel wel snel beu op deze manier; Speel T1, T1/2 game. Speel T2, T2-4 game, Speel T4, T4-6 game.
Vandaag iets van 25 games gespeeld, ALTIJD ben ik de allerlaagste in de game. En dan kan ik wel met een T3 op een T6 gaan schieten, maar na 6 schoten 0% eraf schieten en zelf in 1 schot gesloopt worden dan geef je die hoop ook snel op...

Beeromaniac

• rgras
  • Niet online
Flanken, HE laden, tracken..

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Dan doorrijden naar achter en zijn motor naar de gruzelementen schieten.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:10:
Pff ik word dit spel wel snel beu op deze manier; Speel T1, T1/2 game. Speel T2, T2-4 game, Speel T4, T4-6 game.
Vandaag iets van 25 games gespeeld, ALTIJD ben ik de allerlaagste in de game. En dan kan ik wel met een T3 op een T6 gaan schieten, maar na 6 schoten 0% eraf schieten en zelf in 1 schot gesloopt worden dan geef je die hoop ook snel op...
Ik neem aan dat je nog in een light tankje rijd?
Als je de overstap (kunt) maken naar een medium zal het meteen anders aan gaan voelen.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 11:30

Mickroz

Mickroz#2491

Yeah Ace tanker op mijn T34 gehaald :D
voor de rest 10 uit 20, het was weer waardeloos hoor, sommige mensen hebben volgens mij de minimap uitstaan, kijken nergens naar.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 00:13
Inderdaad en ik kijk hierbij naar de A20. Die tank heeft er bijna voor gezorgd dat ik dit spel nooit meer aan raakte. Was ook nog ik de tijd van de oude MM.
Sneezzer schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Ik neem aan dat je nog in een light tankje rijd?
Als je de overstap (kunt) maken naar een medium zal het meteen anders aan gaan voelen.

Shuttle st20g5

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
rgras schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:48:
Ik heb de Centurion I bijna volledig unlocked, maar ik beleef er niet veel plezier mee. Wordt dit beter bij de Centurion 7/1?
Als je hem niet als flanker/sniper gebruikt is het zeker geen medium die je met iets anders kunt vergelijken, ook met een E50 niet, want je hebt geen armour. En verder ben je net zo groot als menig heavy. Voordeel van de Centurion is vuursnelheid en gun depression, dus lekker hulldown staan en knallen maar.

De 7/1 werkt precies hetzelfde als de 1, alleen een tier hoger. Ik heb nog niet de topgun, maar kan me redelijk redden met de 7/1. Probeer niet 1 op 1 met een tier 10 heavy dat gaat gewoon niet, dan is het afstand houden en proberen te flanken (goh).

Edit: Ik vergeet de precisie, je hoeft maar heel even te richten, ook best een groot voordeel.

[Voor 5% gewijzigd door Quantor op 25-03-2013 16:26]

Speelt padel!

• rgras
  • Niet online
Ik gebruik 'm inderdaad vaak om hulldown te staan, maar daar beleef ik weinig plezier mee. Ik denk dat ik 'm dan maar verkoop om de aankoop van de Indienpanzer/IS-3 te financieren.

• Quantor
  • Niet online
Tja, ik heb er volgens mij een 60+ % winrate op, denk dat menig speler mij heeft vervloekt. De damage output is namelijk best hoog in combinatie met een goede penetration. Maar als je de speelwijze niet bevalt dan moet je natuurlijk er niet mee verder gaan.

Speelt padel!

• Sneezzer
Ik denk dat dit een tier 13 tank is: Wikipedia: Landkreuzer P. 1000 Ratte

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Zoiets?

[Voor 119% gewijzigd door hopiconjo op 25-03-2013 17:01]

• mjtdevries
Die mensen die HE aanraden voor lage tiers, doen dat neem ik aan op basis van hun ervaring in lage tiers twee jaar geleden??

In de fora lees ik dat toen HE veel sterker was (overpowered), maar tegenwoordig is het echt compleet zinloos om dan HE te gebruiken. (0 damage doen of minder dan 10 is nog steeds zinloos)

Pas met een kanon diameter boven de 75mm zou je het kunnen gaan overwegen... En dat vind je vrijwel niet op lage tiers.
Typische lage tier HE tanks: Tier3: Cruiser mkII met 3.7" howitzer Tier4: Hetzer met 105mm howitzer.

[Voor 8% gewijzigd door mjtdevries op 25-03-2013 17:06]

• dion_b
  • Laatst online: 17:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rgras schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:48:
Wat heb je nog niet unlocked?

De Centurion I is bedoeld als 20-pounder met rupsbanden eronder. Met andere guns, zeker de default, is het frustrerend/nutteloos. Allicht dat je daar tegenaan loopt. Tracks en turret zijn alleen nodig om die 20-pounder te mounten. Enige andere waar je actief wat aan hebt is een sterkere motor, dan begint het qua rijgedrag minder op een Panther en meer op ee Comet te lijken ;)

Kortom als je de 20-pounder nog niet hebt, toch even doorbijten en ervaren hoe het opeens totaal anders wordt. Heb je die wel al, dan is het geen tank voor jou en kun je het idd beter verkopen.

Edit:
Vermaak me heerlijk de laatste tijd met de Valentine AT icm de derp-Howitzer. Dat ding derpt geweldig, nog beter dan de Cruiser II :P

[Voor 7% gewijzigd door dion_b op 25-03-2013 17:26]

Soittakaa Paranoid!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:08
Is de ammo van de Centurion I nog steeds zo enorm duur? (van de top gun)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

psychoclown schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:44:
Van het weekend niet zo heel veel gespeeld, vrijdag lekker gelivestreamd en CW's gespeeld.

Al met al geen heel slecht weekend, 71,42% gewonnen op de 35 potjes.
Niet zo verwonderlijk nu je lekker met elite spelers kunt platoonen hele avonden. Das positief voor de stats natuurlijk.

"Oooh Jeroen!"

• mjtdevries
Weet iemand waarom de damage die je in oranje te zien krijgt bij een hit, niet overeen komt met de damage in de uiteindelijke score?

Ik heb een paar keer extreme damage gedaan met arty, maar dat leek dan niet te kloppen met de uiteindelijke score. Toen ben ik het een paar keer gaan bijhouden en er zit een stevige afwijking naar beneden in.

Het is toch de werkelijke damage die je doet die je te zien krijgt en niet een theoretische damage? als een tank nog maar 60 hp heeft, dan zie ik ook echt maar 60hp damage doen ipv de gemiddelde 200 a 300 die zo'n arty shell normaal gesproken doet. Dus ik snap niet waar dat verschil vandaan komt.

Geen idee of het ook bij AP shells gebeurd. Daar gaat de boel wat te snel om de damage op te schrijven.

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

mjtdevries schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:51:
Weet iemand waarom de damage die je in oranje te zien krijgt bij een hit, niet overeen komt met de damage in de uiteindelijke score?

Ik heb een paar keer extreme damage gedaan met arty, maar dat leek dan niet te kloppen met de uiteindelijke score. Toen ben ik het een paar keer gaan bijhouden en er zit een stevige afwijking naar beneden in.

Het is toch de werkelijke damage die je doet die je te zien krijgt en niet een theoretische damage? als een tank nog maar 60 hp heeft, dan zie ik ook echt maar 60hp damage doen ipv de gemiddelde 200 a 300 die zo'n arty shell normaal gesproken doet. Dus ik snap niet waar dat verschil vandaan komt.

Geen idee of het ook bij AP shells gebeurd. Daar gaat de boel wat te snel om de damage op te schrijven.
Nog nooit last van gehad.
Mijn gedane damage volgens XVM is altijd gelijk of lager dan de uiteindelijke damage die ik gedaan heb. De lagere uitkomst komt dan door damage op tanks die niet gespot zijn.

Speed limits are like herpes.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
mjtdevries schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:51:

Standaard is de schade binnen een bepaalde tijdsinterval een optelsom (1-2 seconden dacht ik). Stel een halve seconden voordat jij de vijand raakt, schiet iemand anders erop. Hij doet 400 schade, dat zie je in het rood oid. Als jij dan ook 400 schade doet, dan zie je 800 verschijnen in het oranje. Als ieman anders dan 300 schade doet, dan ziet hij 1100 in het oranje, en jij in het rood.

Het kan zijn dat het zo vlak achter elkaar gebeurd, dat je alleen het resultaat van de optelsom ziet in het oranje, omdat jij als laatste geraakt hebt. En dat is soms dus heel veel meer dan de schade die je deed.

[Voor 7% gewijzigd door ThomasG op 25-03-2013 18:02]

• psychoclown
Kaap schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:36:
[...]

Niet zo verwonderlijk nu je lekker met elite spelers kunt platoonen hele avonden. Das positief voor de stats natuurlijk.
Alsof ik dat daarvoor nooit deed.. ;)

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:06

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

I lol'd, niet mijn filmpje overigens.

[Voor 17% gewijzigd door Nemean op 25-03-2013 18:15]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SOEFuture schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:32:
Is de ammo van de Centurion I nog steeds zo enorm duur? (van de top gun)
680 per AP shell. Valt goed mee tov m'n andere T8jes, Tiger II en IS-3 kosten meer dan 1000 per shell.

Soittakaa Paranoid!

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:08
Haha, had ik ook eens met mijn T29 in beta tijden! Stond ik in het midden van Prokhorovka, met 1 tegenstander op onze cap. Toen deze rond de 95% was, schoot ik random naar de cap omdat we zo goed als verloren hadden. Het volgede moment had ik een kill en hadden we de match gewonnen :D

@dion_b, Ah, nog steeds een flink verschil met de 255 per AP shell van de Pershing. Jammer!

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

SOEFuture schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:21:
Haha, had ik ook eens met mijn T29 in beta tijden! Stond ik in het midden van Prokhorovka, met 1 tegenstander op onze cap. Toen deze rond de 95% was, schoot ik random naar de cap omdat we zo goed als verloren hadden. Het volgede moment had ik een kill en hadden we de match gewonnen :D

@dion_b, Ah, nog steeds een flink verschil met de 255 per AP shell van de Pershing. Jammer!
Maar de Centurion heeft "iets" meer penetration. Dus niet geheel onterecht lijkt me.

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16
Oh die E50 toch... Relaxed op de heuvel in Himmelsdorf aan het vechten tegen IS3 en IS8 in encounter, zie ik daar een sneaky Lorraine van onze kant de heuvel benaderen, ondertussen al onze arty aan het opruimende. Dus ik beeindig toevallig net mijn gevecht op de heuvel, draai me om, geef vol gas en net 10 meter voor die Lorraine boven is knal ik daar met 50 kph over het randje vol op zijn neus, schiet 2x en fullhealth Lorraine is nu een wrak.
E50 _/-\o_
[...]

Als ik jou was, zou ik eerst gewoon lekker even spelen, kijken wat lekker speelt, unlock een td, unlock een snelle tank, unlock een artillery en probeer het eens uit, dan kan je altijd nog kiezen om voor de hummel te gaan, welke zeker een leuke tank is.

erutangiS

• wsLy
Zo... alleen nog de top radio en top gun op de Hellcat en dan kan ik grinden naar de T25/2.

Resultaat voor vandaag:
Wins / Battles 39 / 53 73.5%

Avg. / Total Exp. 693 / 40 874

Laatste battle:

Stichting Hobbyserver

• rgras
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:21:
[...]

Wat heb je nog niet unlocked?

De Centurion I is bedoeld als 20-pounder met rupsbanden eronder. Met andere guns, zeker de default, is het frustrerend/nutteloos. Allicht dat je daar tegenaan loopt. Tracks en turret zijn alleen nodig om die 20-pounder te mounten. Enige andere waar je actief wat aan hebt is een sterkere motor, dan begint het qua rijgedrag minder op een Panther en meer op ee Comet te lijken ;)

Kortom als je de 20-pounder nog niet hebt, toch even doorbijten en ervaren hoe het opeens totaal anders wordt. Heb je die wel al, dan is het geen tank voor jou en kun je het idd beter verkopen.

Edit:
Vermaak me heerlijk de laatste tijd met de Valentine AT icm de derp-Howitzer. Dat ding derpt geweldig, nog beter dan de Cruiser II :P
Ik heb alle modules e.d. erop zitten, maar zelfs met de 20pdr is het niet 'mijn' tank.

• Niet online
Knowuse schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:37:
Ik hoop de eu versie :)
Verder moet je rekenen op zo'n 200 potjes voordat die Hummel hebt.

[...]
Ik heb de tijd. Het lijkt me een heel erg leuk spel.
BramSd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:50:
[...]
Heb je een invite code gebruikt? Zo niet, dan heb ik er nog wel eentje liggen. Daarmee start je meteen met wat extra gold, credits etc.
Ik heb geen invite code gebruikt. Ik heb een GTX gekocht en daar zit iets aan in game value bij.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
psychoclown schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:44:
Gisteravond alleen 3 potjes CW gedaan met oa. de BatChat, moet er nog wel iets aan wennen want ik denk steeds "wat is de wendbaarheid poep" maar goed het is dan ook geen 13 90 ;)
Is het geen 1390 on steroids?? mmm dat doet me toch even nadenken of ik de 195k xp met lorainenog wel wil gaan grinden.
Klopt de volgende vergelijking?
Pro's batchat t.o.v. 1390
  • hp-pool
  • kanon
  • PK/ton
  • armor (hoewel nog steeds van papier)
Cons batchat t.o.v. 1390
  • Priority Target
  • Turret traverse
  • En als ik Psychoclown goed interpreteer slechtere beweeglijkheid (hoewel de traverse op papier beter is)
Voor de rest lijken ze gelijkwaardig of zie ik dingen over het hoofd?
(camo en gun elevation/depression)

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:40

Slashx

WOT: Mr_Slashx

[...]

Probeer het spel eerst voordat je iets investeerd.. Voor hetzelfde geld vind je er geen fuck aan..Kun je beter daarna je code verkopen..

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• Niet online
Dat zou ook nog kunnen, maar ik ben er wel 1 die dit soort spellen leuk vind en bereid is tijd erin te steken.

• Plato112

Plato112

Da is toch nie normaal!

Batchat voelt inderdaad minder agile dan de AMX 13 90 (of dat ook echt zo is geen idee). Maar voor een medium houdt ie z'n snelheid redelijk goed vast.
Voordeel van de Batchat is dat z'n gun gewoon erg goed is, waar een AMX toch echt voor weakspots moet gaan is dat met een Bat een stuk minder het geval. Je kunt ook veel meer incasseren al moet je dat natuurlijk zoveel mogelijk vermijden. Ik vind het nog steeds de beste tier 10 die ik heb (IS-4, IS-7, T110E5).

Op sommige maps kun je dingen doen met de Bat die je echt niet hoeft te proberen met andere tanks. Even naar de andere kant van de map om daar de boel op orde te brengen terwijl je reloadt bijvoorbeeld.

[Voor 18% gewijzigd door Plato112 op 25-03-2013 20:12]

• ed31
  • Laatst online: 23-06-2018
Je zit met een 1390 ook vaak in tier 9/10 battles. Damage die je dan doet is een stuk minder in vergelijking met een Batchat.

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• psychoclown
eL_Jay schreef op maandag 25 maart 2013 @ 19:48:
[...]

Is het geen 1390 on steroids?? mmm dat doet me toch even nadenken of ik de 195k xp met lorainenog wel wil gaan grinden.
Klopt de volgende vergelijking?
Pro's batchat t.o.v. 1390
  • hp-pool
  • kanon
  • PK/ton
  • armor (hoewel nog steeds van papier)
Cons batchat t.o.v. 1390
  • Priority Target
  • Turret traverse
  • En als ik Psychoclown goed interpreteer slechtere beweeglijkheid (hoewel de traverse op papier beter is)
Voor de rest lijken ze gelijkwaardig of zie ik dingen over het hoofd?
(camo en gun elevation/depression)
Mag misschien wel kloppen maar ik heb er nu in totaal 6 potjes mee gedaan maar man o man dit is een leuke tank :D Precies zoals ik een paar maanden geleden op de test server had ondervonden!
Vind nog wel dat ik er enigszins mee moet oefenen en sowieso moet spelen voor de crew (2e skill nu op 41% en daarmee camo aan het trainen wat ik op 100% naar BIA retrain) maar het is echt een tank die aan te raden is!

• Niet online
Die ingame value is dus niet vrij te besteden. Ik heb via nVidia een invite code gekregen die 1500 Gold waard is. Vervolgens mijn code van de GTX ingevoerd en 2000 gold erbij gekregen met 30 dagen premium account. Had liever gehad dat het vrij te besteden was zodat ik 6 maanden premium account zou hebben.

Let wel het is 55 euro in game value. Maar als ik in de gift shop kijk komt ik met wat ik nu heb bij lange na niet aan de 55 euro.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 25-03-2013 20:31]

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Veel gekker moet het toch niet worden.
Samen met 2 vrienden; T4 M5, T2 medium en een T2 arti.
Komen we in een game met 7x T8 heavy's... WTF?

Beeromaniac

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:41

themaxter

Bugged..

Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:38:
Veel gekker moet het toch niet worden.
Samen met 2 vrienden; T4 M5, T2 medium en een T2 arti.
Komen we in een game met 7x T8 heavy's... WTF?
Dat kan, jij zit in een Tier 4 M5, dat is een scout die kan zonder problemen in tier 8 matches terecht komen.
En voor een platoon wordt gekeken naar de hoogste matchmaking.

Vandaar dat wel over failplatoons wordt gesproken als er iemand een tank neemt die er voor zorgt dat de rest van zijn team in een veel te hoge mm uit komt (heb al is een maus met een Loltractor gezien....).

[Voor 19% gewijzigd door themaxter op 25-03-2013 20:44]

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Anoniem: 235591 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:30:
Die ingame value is dus niet vrij te besteden. Ik heb via nVidia een invite code gekregen die 1500 Gold waard is. Vervolgens mijn code van de GTX ingevoerd en 2000 gold erbij gekregen met 30 dagen premium account. Had liever gehad dat het vrij te besteden was zodat ik 6 maanden premium account zou hebben.

Let wel het is 55 euro in game value. Maar als ik in de gift shop kijk komt ik met wat ik nu heb bij lange na niet aan de 55 euro.
Ik vond 55,- value wel heel veel als gift. Voor 50,- heb je inderdaad 14500 gold. Das best veel en kan me niet voorstellen dat ze dat weggeven.

"Oooh Jeroen!"

• Niet online
In V&A staat zelfs een advertentie met 100 euro in game value voor WOT. Het staat ook op het kaartje die bij de GTX zat.

V&A aangeboden: In-game value van 110 euro voor Planetside 2/ World of tanks en Hawken

[Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 25-03-2013 20:53]

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:21
Anoniem: 235591 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:03:
Dat zou ook nog kunnen, maar ik ben er wel 1 die dit soort spellen leuk vind en bereid is tijd erin te steken.
Laat je niet afschrikken door de lage tier arti, je range is dan nog niet gehele map (ver van bij sommige) en je hobbelt meer op veilige afstand achter de meute aan. Wel heel goed om te leren dat je niet op 1 plek moet blijven hangen maar moet bewegen ;)

Ben ook maar weer eens begonnen, en damn, die amx40 is lastig.. Tevens is mijn arme GTS450 graka niet zo heel blij meer, ze maakt nogal een whinend geluid ^^;; Is er met alle updates (half jaar + weggeweest) dusdanig veel gewijzigd dat je een betere graka nodig hebt?
Wel weer leuk om te spelen trouwens, beetje balen alleen dat ik mijn hummel verkocht had destijds..

Le Meow

• Niet online
Mij l,ijkt het heerlijk achter de meute aan te hobbelen. Deed ik ook in United Offensive en BF2. Ik ondersteun graag sort of speak.

Ik heb maar een ticket aangemaakt n.a.v. het te lage aantal gold/in game value.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 25-03-2013 21:01]

• Poekie McPurrr
Probleem is dat de meute soms ineens andere richting in gaat (en rap) of dat meute ineens dood is en jij er staat.. (kun je wel meteen oefenen met point-blank arti ;))

Le Meow

• Niet online
Dat zal dan wel een hoop stof doen opwaaien :9

Ben er ook al uit waarom ik zo weinig gold heb gekregen. Die actie van nVidia is heel er g leuk, maar erg verneukaratief. Je krijgt inderdaad of 55 euro in game value, of 110 euro in game value. Ze zetten er alleen niet bij dat het bedrag verdeeld word over 3 games. Dus als je denkt dat je 55 in game value hebt, dan is het werkelijk maar 18 euro. Bij 110 euro is het 36 euro.

[Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 25-03-2013 21:14]

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

themaxter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:43:
[...]

Dat kan, jij zit in een Tier 4 M5, dat is een scout die kan zonder problemen in tier 8 matches terecht komen.
En voor een platoon wordt gekeken naar de hoogste matchmaking.

Vandaar dat wel over failplatoons wordt gesproken als er iemand een tank neemt die er voor zorgt dat de rest van zijn team in een veel te hoge mm uit komt (heb al is een maus met een Loltractor gezien....).
Ah dat verklaard het al wat. Welke tanks moet ik dan kiezen als ik niet in hogere tier games terecht wil komen? Medium? Want ik snap nog steeds niet hoe je ooit met een T2/3 tank een T5/6 tank schade moet toedoen, heb echt al op elke mogelijk manier meerdere keren erop geschoten, maar met zo'n niveau verschil doe je gewoon 0 dmg.

Beeromaniac

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Anoniem: 235591 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:03:
Dat zal dan wel een hoop stof doen opwaaien :9

Ben er ook al uit waarom ik zo weinig gold heb gekregen. Die actie van nVidia is heel er g leuk, maar erg verneukaratief. Je krijgt inderdaad of 55 euro in game value, of 110 euro in game value. Ze zetten er alleen niet bij dat het bedrag verdeeld word over 3 games. Dus als je denkt dat je 55 in game value hebt, dan is het werkelijk maar 18 euro. Bij 110 euro is het 36 euro.
Wou het net posten. Maar goed, 3500g en premium is een leuke start.

"Oooh Jeroen!"

• Niet online
Dat hoop ik dan, maar vind het enigszins wel misleidend. Maar vooruit, het mag de pret niet drukken.

• ed31
  • Laatst online: 23-06-2018
psychoclown schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:26:
[...]

Mag misschien wel kloppen maar ik heb er nu in totaal 6 potjes mee gedaan maar man o man dit is een leuke tank :D Precies zoals ik een paar maanden geleden op de test server had ondervonden!
Vind nog wel dat ik er enigszins mee moet oefenen en sowieso moet spelen voor de crew (2e skill nu op 41% en daarmee camo aan het trainen wat ik op 100% naar BIA retrain) maar het is echt een tank die aan te raden is!
Da's het leuke van de testserver!
Daar ook veel gespeeld met de batchat en daarom nu ook bezig met de grind er naar toe......

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Poekie McPurrr schreef op maandag 25 maart 2013 @ 20:58:
[...]

Laat je niet afschrikken door de lage tier arti, je range is dan nog niet gehele map (ver van bij sommige) en je hobbelt meer op veilige afstand achter de meute aan. Wel heel goed om te leren dat je niet op 1 plek moet blijven hangen maar moet bewegen ;)
Yup. Wat je nog niet leert is geduld. High-tier arty spelen is vooral kunst van geduldig wachten en die paar shots per spel exact goed laten neerkomen.
Ben ook maar weer eens begonnen, en damn, die amx40 is lastig.. Tevens is mijn arme GTS450 graka niet zo heel blij meer, ze maakt nogal een whinend geluid ^^;; Is er met alle updates (half jaar + weggeweest) dusdanig veel gewijzigd dat je een betere graka nodig hebt?
Wel weer leuk om te spelen trouwens, beetje balen alleen dat ik mijn hummel verkocht had destijds..
Nieuwe graphics is best zwaar. Heb nu een HD5770 en die zit op rand van speelbaar met 1920x1200. Dus ben ik voorlopig teruggeschakeld naar oude graphics (grassprietje voegen weinig toe) en ga ik volgende week een GTX660 scoren. Sowieso blijkt uit benchmarks dat WoT erg nVidia-friendly is, maar dat heb jij al mee.

Verder is het nog steeds single-threaded, dus max single thread performance is relevant. Mijn Core i7 is 3 jaar oud, maar kan nog prima mee. Meerwaarde tov i3 van m'n vriendin is echter verwaarloosbaar. Die extra cores en HT worden totaal niet benut. Dit is niet een spel wat je op AMD wilt spelen tot de beloofde multi-threading eindelijk eens een keer geimplementeerd wordt.

Soittakaa Paranoid!

• Poekie McPurrr
Als je tankje elite word, heeft het dan nog steeds zoveel nut om accelarate crew aan te zetten?

@Dion_B: huidige pc is nog een ouwe, Q9650 @3Ghz, 4gb ram en de GTS450. Heb nog WoT gespeeld (toen het et uit was) met een 8800GT graka en dat liep beter als nu hehe. Kan er wel een betere nvidia inhangen maar denk dat bottleneck dan weer de cpu word en voor je het weet heb ik heel de pc ge-update (met de nodige kosten.. )

[Voor 63% gewijzigd door Poekie McPurrr op 25-03-2013 21:51]

Le Meow

• psychoclown
Als je de exp toch niet gaat omzetten, ja.
Het is niet veel maar het helpt wel daarom zijn fanatiekelingen wel altijd daarmee aan het spelen :)

• Niet online
Net 100 gold omgezet in credits. Training gedaan, en ziet er leuk uit.

• seriouzz
Tip: zet nooit gold om in credits. Je zult het je later anders beklagen :) (gewoonweg het wegsmijten van het gold)

• mjtdevries
ThomasG schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:01:
[...]
Standaard is de schade binnen een bepaalde tijdsinterval een optelsom (1-2 seconden dacht ik).
Dat zal het wel zijn.
In de paar die ik opgeschreven heb zitten wel wat flink hoge damages. Dat zullen dan wel degene zijn waar een ander bij zat. Ik zal er eens op gaan letten of er dan twee explosies vlak achter elkaar zijn.

• Niet online
seriouzz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:56:
Tip: zet nooit gold om in credits. Je zult het je later anders beklagen :) (gewoonweg het wegsmijten van het gold)
Nu ja, ik ben een beetje aan het neuzen hoe het allemaal werkt, en ik heb maar 100 omgezet. Ik snap nog niet veel van de garage, maar ik ga het veld eens in met een Leichttraktor. Hebben we op de boerderij ook :)

• Poekie McPurrr
Gratis gold (hou websites in de gaten met WoT promo's (ook leuk voor gratis tankjes) kun je beter bewaren voor premium. Opa/oma hadden op de boerderie ook een ww2 geval (marshallplan) die als traktor dienst deed, incl rupsbanden. Geweldig speelgoed, geen idee waar het ding nu staat helaas)

Le Meow

• Niet online
Kan ik mijn tank ook een beetje upgraden met credits, en zo ja hoe doe je dat dan? Die trekker van mij is niet veel soeps namelijk.

• Poekie McPurrr
Voor upgrades heb je exp nodig, dan unlocken met die exp, vervolgens kopen met credits. Spendeer niet meteen al je credits voor upgrades, vooral met low tiers zit je al rap aan je volgende tank en die zijn duurder om aan te schaffen.

Le Meow

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16

erutangiS

• Niet online
Dank u.

Ik begin het een beetje door te krijgen. Eerst onderzoeken, dan kopen, maar wel zo dat je in de tree uitkomt bij de tank waar je naar wilt upgraden zodat je gekochte spulletjes daar ook op passen.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 19:19

Belgar

Archmaster ranzige code..

Overigens is die loltractor - maus combo vaak geen vergissing. Vooral met de oude MM kon je er wel voordeel mee halen. De matchmaker egaliseerd op punten. Een tractor is 1 punt, een maus 1000. Platoon van beide is dus maar 1001 punten. Dat betekend dat de matchmaker 999 punten (bijvoorbeeld) in de andere tanks moet stoppen, wat veelal resulteerde in het hebben van meer tier-10's / meer heavies dan je tegenstander.

...Als het maar werkt

• User
  • Laatst online: 10:52
Belgar schreef op maandag 25 maart 2013 @ 23:55:
Overigens is die loltractor - maus combo vaak geen vergissing. Vooral met de oude MM kon je er wel voordeel mee halen. De matchmaker egaliseerd op punten. Een tractor is 1 punt, een maus 1000. Platoon van beide is dus maar 1001 punten. Dat betekend dat de matchmaker 999 punten (bijvoorbeeld) in de andere tanks moet stoppen, wat veelal resulteerde in het hebben van meer tier-10's / meer heavies dan je tegenstander.
Onzin, een loltractor is 2 punten, een Maus is 100 punten plus 20% omdat ie een heavy is. Voor de rest klopt je verhaal ook niet echt, top tier tanks worden namelijk sowieso gebalanced (indien mogelijk) ongeacht wat voor tanks de rest van het team heeft.

• skoozie
  • Nu online
dacht dat het was zodat de loltracktor dan veel xp krijgt omdat er veel damage done is in het potje en je direct die tank kan skippen.... maar dat is puur mijn gedachten kronkel om het te kunnen verklaren.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Vroegah toen het push tankjes aan de kant systeem er nog niet was, was het geweldig om met een loltracktor met een T9 of 10 mee te gaan. Parkeer je tankje naast een Maus en wacht. Hij kan je niet raken, hij kan je niet wegduwen en hij was pissed als de ziekte.

• skoozie
  • Nu online
Dat was leuk op lakeville in het midden je light halverwege in de breedte parkeren. niemand die er meer door kwam :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• User
  • Laatst online: 10:52
skoozie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:44:
dacht dat het was zodat de loltracktor dan veel xp krijgt omdat er veel damage done is in het potje en je direct die tank kan skippen.... maar dat is puur mijn gedachten kronkel om het te kunnen verklaren.
Als je damage doet, krijg je inderdaad belachelijk veel XP, maar zie maar eens damage te doen. :+
Verder heeft de damage/XP geen bal te maken met de matchmaking. ;)

• skoozie
  • Nu online
User schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 08:55:
[...]
Als je damage doet, krijg je inderdaad belachelijk veel XP, maar zie maar eens damage te doen. :+
Verder heeft de damage/XP geen bal te maken met de matchmaking. ;)
zelfs HE gaat het dan niet echt redden nee, maar je krijgt toch ook wat xp voor de damage die je team genoten doen? en omdat die zo 1500 hp per stuk nodig hebben voor een tank (ipv de 100 die je eigen tankje nodig heeft) wordt er fors meer damage gedaan en zou je daarmee kunnen cashen? Of wordt dat dan weer naar ratio gedaan of zo iets?

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 07:37
ben lekker bezig in de britse TD tree en aangekomen op de AT-8.
Tot nu toe is het wel een vermakelijke TD lijn, hoewel de tanks wel erg specifiek zijn.

Tier2 TD vind ik niet zo bijzonder, zelfs een beetje zwak en snel overgeslagen.
Tier3 TD Valentine AT, maakt dat weer goed. Geweldige troll tank met derp gun die alles tot een tier hoger kan one-shotten. Traag en licht bepantserd, maar de moeite waard
Tier4 TD Alecto, gaat qua wapens en hp er niet echt op voorruit, maar is vele malen sneller. Met de top gun kan je aardig snipen en met de derp gun kan je gecombineerd met je snelheid nog behoorlijk verassend zijn.
Tier5 TD AT-2 is een klein slagschip, traag, maar zwaar bepantserd voor zijn tier. Er zijn wel duidelijke weakspots, maar ik kom nog teveel mensen tegen die niet weten hoeveel armor dat ding heeft. Bewaping bestaat uit een leuke mitrailleur, je hebt alleen wel het idee dat je een tegenstander doodknabbelt met dat ding.
Tier6 TD AT-8 wederom goed bepantserd en iets sneller als de AT-2. Betere guns erop, die het moet hebben van zijn accuratesse, snelheid en penetration. In close range zijn het zwakke tanks en makkelijke te pakken als iemand weet wat hij doet. Daarnaast zijn het meesters in lange afstand snipen. Ik zie doorgaans alleen maar gele vonken, omdat iedereen zijn gold ammo pakt om door de armor heen te komen. Op lange afstand zonder te veel arty aandacht is deze tank niet te verslaan.

• wsLy
Iemand weet hoe je je XVM config kunt aanpassen zodat je de resterende captime ziet zoals onderaan is weergegeven, dus ook met honderdste van een seconde? Heb al rondgekeken maar niet echt iets kunnen vinden.. Dus misschien dat iemand mij kan helpen hiermee?

Stichting Hobbyserver

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 12:33
defiler1974 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:25:
ben lekker bezig in de britse TD tree en aangekomen op de AT-8.
Tot nu toe is het wel een vermakelijke TD lijn, hoewel de tanks wel erg specifiek zijn.

Tier2 TD vind ik niet zo bijzonder, zelfs een beetje zwak en snel overgeslagen.
Tier3 TD Valentine AT, maakt dat weer goed. Geweldige troll tank met derp gun die alles tot een tier hoger kan one-shotten. Traag en licht bepantserd, maar de moeite waard
Tier4 TD Alecto, gaat qua wapens en hp er niet echt op voorruit, maar is vele malen sneller. Met de top gun kan je aardig snipen en met de derp gun kan je gecombineerd met je snelheid nog behoorlijk verassend zijn.
Tier5 TD AT-2 is een klein slagschip, traag, maar zwaar bepantserd voor zijn tier. Er zijn wel duidelijke weakspots, maar ik kom nog teveel mensen tegen die niet weten hoeveel armor dat ding heeft. Bewaping bestaat uit een leuke mitrailleur, je hebt alleen wel het idee dat je een tegenstander doodknabbelt met dat ding.
Tier6 TD AT-8 wederom goed bepantserd en iets sneller als de AT-2. Betere guns erop, die het moet hebben van zijn accuratesse, snelheid en penetration. In close range zijn het zwakke tanks en makkelijke te pakken als iemand weet wat hij doet. Daarnaast zijn het meesters in lange afstand snipen. Ik zie doorgaans alleen maar gele vonken, omdat iedereen zijn gold ammo pakt om door de armor heen te komen. Op lange afstand zonder te veel arty aandacht is deze tank niet te verslaan.
ik mijdt meestal die AT-2 en AT-8 rot dingen zijn amper te pennen.. behalve op een paar kleine weakspots.. dus meestal wacht ik tot ze afgeleid zijn door mijn team en probeer ik ze te detracken en daarna van achter pakken... ^ ^

maar het zijn prachtige choakpoint verdedigers..

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 09:05

Whuzz

Dodgeball!

Oh mighty TweakTankers, I call on you for support!

KV-1S, fully upgraded, crew 100%, 1e perk op 80%. Vents installed, moet nog sparen voor de rammer.

Battles: 12
Winrate: 33% :(

Wellicht dat de sample te klein is om conclusies te trekken, maar de laatste keer dat ik zo'n winrate had was in Tier 2. Dus, ik zou graag wat hints en tips krijgen om fatsoenlijk met deze tank te leren spelen.
Aangezien een tweaker altijd eerst zelf analyseert, hier mijn eigen conclusies tot nu toe. Comments/corrections/improvements most welcome!

Matchmaking
Misschien had ik gewoon pech, maar van de 12 battles waren er 8-10 waarin ik tegen T8's speelde. Met de top gun is het tegen die targets nog best te doen, zeker met wat mobility-flanking, maar de armor is al niet al te best en het kwam er op neer dat zodra ik gespot werd ik gewoon dood was.

Mijn conclusie: Wanneer ik tegen hogere tiers speel moet ik vermoedelijk wat voorzichtiger spelen. Het is tenslotte geen KV-1 waar je met een beetje anglen de ene Steel Wall na de andere pakt. Schuilen achter mijn grotere vrienden, en voorzichtig van cover naar cover hoppen?
Voor de hogere tiers, moet ik naar HE switchen?

Sidenote: Ik had ook het gevoel dat ik door de plotselinge tier-jump van tegenstanders simpelweg ineens tegen veel meer ervaren spelers kwam. Weinig tegen te doen behalve zelf goed opletten en leren :)

Gun
Lekkere gun. Klote reload. Brawlen lijkt gekkenwerk. De paar brawls waar ik in terecht kwam (tegen goede spelers) wachte de tegenstander simpelweg tot ik geschoten had, om vervolgens een biertje te halen, naar de WC te gaan, chips te pakken, twee keer om me heen te rijden om me vervolgens in mijn kont te schieten terwijl ik nog aan het reloaden was.

Mijn conclusie: Niet mee brawlen, of in elk geval niet in gebieden waar ik niet weg kan komen om te reloaden. Peek-a-Boom werkt niet tegen ervaren tegenstanders, die beseffen dat het na mijn schot wel even gaat duren voor er weer wat komt. Dus na elk schot moet ik zorgen dat ik min of meer de volledige loading time buiten schot kan blijven?

Wat ben ik nog meer vergeten? Waar moet ik aan denken om met deze tank succesvol te zijn?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• skoozie
  • Nu online
@Whuzz, met guns met lange relaod blijf je bij anderen zodra jij reload en iemand komt een hoekje om kan je team maat damage doen detracken shells opvangen etc. de KV1S is een wat vlottere heavy dus probeer ook eens of je er een beetje mee kan flanken.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 23:52
Zeker in een hoog tier veld is de kv-1sport een hit en run tank, schieten en weer weg rijden. Kijken waar je weer kunt flanken en in de tussentijd reloaden. De kv1s moet je als een zware medium behandelen. Heeft niet al te veel panser maar wel snelheid. Gebruik het. Het is geen kiekeboe tank.
Wat je ook niet moet doen is hem als sniper gebruiken. Zijn de schells te duur voor en de afzwaaiers te regelmatig.

En ben niet bang om een granaat te pakken, zeker in een t6 veld zijn ze bang voor je, gewoon doorpushen. Als je de hoek om komt en je raakt iets gaat de vijand 9 van de 10 gevallen achteruit en wacht om het hoekje netjes tot je weer gereload bent. Ondertussen rij je terug en pak je hem in de rug/zijkant.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Whuzz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:52:
Mijn conclusie: Niet mee brawlen, of in elk geval niet in gebieden waar ik niet weg kan komen om te reloaden.
Als je arty of team support hebt hoef je niet weg. Je positionering en keus waar je vecht (en tegen wie) is dus erg belangrijk.

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 14:34
Gisterenavond voor het eerst platoon (t5/t6) gespeeld met 2 mensen van GoT2 (thanks Ashrah nog voor de hulp op jullie ts server :)), was leuk! Gespeeld met ViperNL en Dolbyadt. Samenwerking was op sommige momenten best aardig, we hadden wat pech met de MM, vaak tegen T8 tanks gestaan. Verder zaten we wel erg vaak in het n00bteam, sommige T7/T8 spelers hebben echt geen idee wat ze met hun tank aanmoeten. Vaak genoeg gezien dat bijv. een Tiger achterin blijft campen en even later overspoelt wordt door oprukkende T7's van de tegenpartij.. Mensen kijken idd ook nauwelijks op de minimap, als ze eenmaal een kant op zijn gegaan wordt er niet meer van tactiek gewisseld.

Mooi voorbeeld hoe een wisseling van tactiek tot een ommekeer kan leiden:
Op Erlenberg (Assault, aanvallende team) waren we met zijn 3-en richting Chateau gereden, zo'n beetje iedereen ging ook die kant op, waardoor de rechterflank bijna niet bezet was. Toen we 0-4 achterstonden (Viper was inmiddels dood) reden Dolby (Hellcat) en ik (T-34) terug naar ons spawn, daar wat enemy tanks gespot en gedamaged en we hadden een oplettende en accurate arty die meehielp, wat binnen no time leidde tot een gelijktrekking in stand. Intussen hielp dit ook onze linkerflank die daardoor meer lucht kreeg om door te stoten. Uiteindelijk dus de match gewonnen, wat nooit was gelukt als wij niet terug waren gereden.

Tactiek en samenwerking, het werkt :D

Qua winrate was het een dramatische avond, gok op max 30% win. Maar was wel een vermakelijke avond en leuk om eens echt goed samen te kunnen spelen!

• MSalters
  • Laatst online: 04-06 17:19
mjtdevries schreef op maandag 25 maart 2013 @ 17:05:
Die mensen die HE aanraden voor lage tiers, doen dat neem ik aan op basis van hun ervaring in lage tiers twee jaar geleden??

In de fora lees ik dat toen HE veel sterker was (overpowered), maar tegenwoordig is het echt compleet zinloos om dan HE te gebruiken. (0 damage doen of minder dan 10 is nog steeds zinloos)
Britse Churchills hebben volgens mij een weak spot in het vlakke deel voor hun turret, 18 mm of zo. Normaal gesproken is dat niet te raken met AP, maar een HE hit op de turret zou er dwars doorheen moeten gaan. Alleen heb ik nog geen Churchill ontmoet sinds ik die weak spot ontdekte.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-05 07:37
Jip99 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:50:
[...]

ik mijdt meestal die AT-2 en AT-8 rot dingen zijn amper te pennen.. behalve op een paar kleine weakspots.. dus meestal wacht ik tot ze afgeleid zijn door mijn team en probeer ik ze te detracken en daarna van achter pakken... ^ ^

maar het zijn prachtige choakpoint verdedigers..
Naast arty, zijn dat de keren dat ik in problemen kom. Geen support hebben en dan detracked worden en afgemaakt zonder een schot terug te kunnen schieten.

Ik heb ook een repair box op mijn AT-8, om de tracks snel te laten repairen. Gun depression is wel een probleem, die heb je namelijk niet. Maar sowieso is het niet slim om hull down te gaan met dit ding en een heuvel op te rijden. Eerste wat de tegenstander van je ziet is die mooie commander hatch boven de heuvel uitkomen.

Als top tier is hij wel erg leuk, je kan gewoon met de goede support op je tegenstander afrollen en ze rijdend beschieten. Meeste mensen gaan inderdaad focussen op andere tanks, maar vergeten ook dat de AT-8 ook een flinke dps heeft. Die top gun is zo accuraat dat je praktisch een tank kan ontleden. Tracks-->gun-->turret ring-->commande hatch-->driver hatch. Af en toe is het alsof je op de kermis staat op 5 meter afstand met een sniper gun.

Tenzij Arty je helemaal an stukken schiet natuurlijk, maar zelfs daar werkt de armor nog redelijk, als ze je niet in de kont raken.

• skoozie
  • Nu online
Mr_Size schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:39:
...
Vaak genoeg gezien dat bijv. een Tiger achterin blijft campen
...
Dat is hoe je een tiger speelt. accurate gun met lekker veel penn en minder armor. blijf op afstand en je kan zelf damage doen terwijl je zelf niet gedamaged wordt.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 12:33
skoozie schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:49:
[...]

Dat is hoe je een tiger speelt. accurate gun met lekker veel penn en minder armor. blijf op afstand en je kan zelf damage doen terwijl je zelf niet gedamaged wordt.
precies, Tigers zijn eigenlijk altijd snipers.. tenzij je top tier bent.. dan kan je wel mee naar voren..

gekke dingen zijn enorm groot en vierkant.. bijna alle tier 7 guns gaat er doorheen.. en volgens mij ook wel een paar tier 6 guns...

• wsLy
wsLy schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 09:36:
Iemand weet hoe je je XVM config kunt aanpassen zodat je de resterende captime ziet zoals onderaan is weergegeven, dus ook met honderdste van een seconde? Heb al rondgekeken maar niet echt iets kunnen vinden.. Dus misschien dat iemand mij kan helpen hiermee?
[afbeelding]
Hmmm never mind, volgens mij is dit ook gewoon de resterende tijd zoals erboven is weergegeven. Maar dan met een . ipv een : waardoor ik dacht dat het misschien in milliseconde werd weergegeven.

Stichting Hobbyserver

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 14:34
Tiger was misschien een slecht voorbeeld, maar jullie snappen wel wat ik bedoel :) : campende high tiers die niets bijdragen aan de match..

• psychoclown
Gisteravond een beste leuke run gehad, niet heel veel variatie gebracht in de tanks waarmee ik speelde maar het ging wel erg lekker. Een paar zeer fijne potjes gehad zoals 5k damage in de AMX 50 100 :)

Daarnaast had ik ook een erg spannend potje op Redshire in mijn T110E5 waarin het team hard faalde maar wij hielden onze positie op G5. Een platoon genoot in de E50M ging naar de 8/9 lijn en werd on the move geoneshot door een GWTiger.. Vervolgens lieten we de enemy E50M op de 3 lijn voor wat het was en gingen we rechts over de heuvel pushen. Hierdoor werd arty gespot en hadden we helaas unlucky shots op een Jgdpz E100 (E4 in mijn platoon bouncte met gold op zijn lower frontplate). Nadat ik die snel had gepakt, de Lowe afgemaakt, gaan cappen om de laatste arty uit te drijven welke ik ook mooi mee kon pikken. Ongeveer 3 seconde na mij ging de E50M cappen en wij waren de laatste 2 overgeblevene. De timer liep af en kwam terug in de garage, bleek dat ik de battle gewonnen had, iets wat ik dus nooit had verwacht :D :D
Victory ratio: 70.59%
Battles: 17
Efficiencyv2: 2493.72
WN6: 2141.28
Average tier: 9.65
Experience: 18119 1065.82
Damage: 46236 2720

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Nog een tip voor als je begint met artyspelen, houdt ctrl ingedrukt en klik met rechts op de minimap.
Je komt dan direct in dat kwadrant terecht en hoeft dan niet via shift en je muis over je hele buro te bewegen om op dezelfde plek te komen.
psychoclown schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:58:Hoop blabla

Ongeveer 3 seconde na mij ging de E50M cappen en wij waren de laatste 2 overgeblevene. De timer liep af en kwam terug in de garage, bleek dat ik de battle gewonnen had, iets wat ik dus nooit had verwacht :D:D

[...]
Had ik van het weekend ook op Siegfriedline nog 3 tanks over in mijn team en 1 enemy op onze cap
Capcounter liep op naar 100 met uitroepteken voor de T43.
Ik kon samen met mijn platoongenoot de T-43 niet raken maar een T29 kilde hem terwijl er dus een uitroepteken stond...
Match alsnog gewonnen omdat de T-43 de laatste was.....hahahahaha.... :D

Star Citizen referralcode

• Whuzz
  • Laatst online: 06-06 09:05

Whuzz

Dodgeball!

ShockWave schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:37:
Nog een tip voor als je begint met artyspelen, houdt ctrl ingedrukt en klik met rechts op de minimap.
Je komt dan direct in dat kwadrant terecht en hoeft dan niet via shift en je muis over je hele buro te bewegen om op dezelfde plek te komen.
wtf en dat vertel je nu pas? 8)7
Ik zal m'n arts vertellen de rekening voor mijn RSI consult naar jou te sturen :( :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 11:30

Mickroz

Mickroz#2491

Ik heb pas even die filmpjes zitten kijken van de Tank Academy op SPG, dat wist ik dus ook nog niet, zelfd dat je je tank vast moet zetten met x.
dion_b schreef op maandag 25 maart 2013 @ 21:45:
Nieuwe graphics is best zwaar. Heb nu een HD5770 en die zit op rand van speelbaar met 1920x1200. Dus ben ik voorlopig teruggeschakeld naar oude graphics (grassprietje voegen weinig toe) en ga ik volgende week een GTX660 scoren. Sowieso blijkt uit benchmarks dat WoT erg nVidia-friendly is, maar dat heb jij al mee.

Verder is het nog steeds single-threaded, dus max single thread performance is relevant. Mijn Core i7 is 3 jaar oud, maar kan nog prima mee. Meerwaarde tov i3 van m'n vriendin is echter verwaarloosbaar. Die extra cores en HT worden totaal niet benut. Dit is niet een spel wat je op AMD wilt spelen tot de beloofde multi-threading eindelijk eens een keer geimplementeerd wordt.
Ik ben eindelijk sinds 8.4 mijn lag spike kwijt na ongeveer 15secs in battle, was altijd heel frustrerend maar dat heb ik nu dus niet meer :D en ik heb een HD4870, en heb mn instellingen zoals hier gedaan.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

ShockWave schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:37:
Aha dus daarom zijn die OP arties zo snel bij je... Wist ik dus niet. X keybind kende ik verder wel.

"Oooh Jeroen!"

• Sneezzer
Gisteren voor het eerst de KV4 als echte steelwall kunnen gebruiken.
Ik was top tier (samen met nog iets van 5 andere t8's) in Himmelsdorf, samen met een andere KV4 konden we de heuvel gewoon geblokkeerd houden tegen 5 tegenstanders (1x KV1s, 1x VK3002DB, 1x Tiger2 en 2 andere) ondertudden konden onze tanks de cap pakken op het spoor én de tegenstanders oprollen vanaf de andere kant van de heuvel.

Resultaat, ik had nog 93HP over en de andere KV4 200nogwat maar wel steelwall als titel zoals het hoort met de KV4 ;-)

Verder heb ik veel met de T34-1 gespeeld, die speelt toch wel erg lekker/makkelijk hoor.

• Niet online
Ik heb een Tier 1 Leichttractor die ik geupgrade heb, en een PzKpfw II die ik aan het upgraden ben. Leuk spel hoor! Ik ga eerst een beetje puntjes verzamelen en dan door naar Tier 3. Bevalt me prima dit spel want heb gisteren een uur of 4 gespeeld.

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

@Tuintje

Als je een low tier trolltank zoekt moet je de luchs lijn kiezen. 80km/h over de map crossen en dan met 250+ shells/min een arty neerleggen.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee