Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 32 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.257 views

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-06 10:36

p0st

Dutch Reefer

MSalters schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:09:
Gebruiken jullie eigenlijk nog fire extinguishers? Vroeger was ik vrij fanatiek, elke brand blussen. Maar ik merkte dat de meeste games al ruim gewonnen of verloren zijn op het punt waar ik in de fik vlieg. En zeker sinds deze week, met het EU cluster en de bijbehorende prut-MM is het echt volstrekt overbodig. Normale 14-15 of 13-15 uitslagen lijken wel uitgestorven, en 14-2 de nieuwe norm. En dan is een brandblusser dus 3000 verspilde credits.
Ik heb standaard een small repair kit, small medkit en fire extinguisher op mijn tanks zitten. Vooral nu alle consumables maar 1500 zijn is dat het zeker waard, vooral aangezien je tank toch vrij weinig vlam vat (dus weinig kosten), maar de extinguisher wel het verschil tussen leven en dood is op dat moment.

Eens dat wanneer je toch al 13-3 achter staat dat het dan weinig nut heeft :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 17:19
Ja, uiteraard heb ik ze wel aan boord. Mijn punt is dat het verschil tussen leven en dood simpelweg niet langer 3000 credits waard is met de huidige MM, en eigenlijk ook geen 1500. Dat is het alleen waard als het nog spannend is, en dat is het tegenwoordig zelden meer.

Net bijvoorbeeld weer, Prokhorovka met 6 TDs aan beide kanten. Toepasselijk voor dit weekend. Maar ondanks dat ik 5 keer expliciet waarschuw vallen mijn teamgenoten 1 voor 1 aan, om afgeknald te worden door onzichtbare TDs. Ik ben serieus voorstander van een 8 uur "nuchter worden" ban.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 15:30
Ik heb altijd repair kit, med kit en fire extinguisher aan boord. Ik koop die altijd met de honderden in. Alleen als een battle al echt verloren is gebruik ik het niet meer, maar over het algemeen gebruik ik het altijd zodat ik toch nog damage uit kan delen en dus meer xp en credits krijg.

Stichting Hobbyserver

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
CORVETTE schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:55:
Hoe zit het dan met 2 gunners ? Ik neem aan dat ik ze allebei moet upgraden ......
ai 2 gunners...ja dan moet je die alletwee upgraden...en weet je waarom je er 2 hebt?
Voor dat stomme 37mm ding op je dak die het niet doet, zelfde geldt voor een franse td en 1 van de churcills die heeft er ook 2.
Bij de volgende tank heb je hem dan niet meer nodig... 8)7

Star Citizen referralcode

• ed31
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2018
Lekker begin van de dag met m'n redelijk verse T71:

Victory!
Map: Sand River
Date: zondag 24 maart 2013 14:51:21
Vehicle: T71
Exp: 5.067 (x3) + Credits: 74.623 (Compensation: 7)
Achievements: : Scout, Patrol Duty, Confederate, Sniper, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"

https://www.tradingview.com/u/Crypto_Ed/

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MSalters schreef op zondag 24 maart 2013 @ 14:09:
Gebruiken jullie eigenlijk nog fire extinguishers?
Als je niet dood gaat zijn de repair kosten van een brand vaak hoger dan de kosten voor de extinguisher.

• ed31
ed31 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:04:
Lekker begin van de dag met m'n redelijk verse T71:

Victory!
Map: Sand River
Date: zondag 24 maart 2013 14:51:21
Vehicle: T71
Exp: 5.067 (x3) + Credits: 74.623 (Compensation: 7)
Achievements: : Scout, Patrol Duty, Confederate, Sniper, Sharpshooter, Mastery Badge: "2nd Class"
En het tweede potje was ook lekker hahahahaha
Alweer een confederate, maar eens kijken wat die medaille inhoudt......

Victory!
Map: Widepark
Date: zondag 24 maart 2013 15:04:53
Vehicle: M18 Hellcat
Exp: 5.454 (x3) + Credits: 78.062
Achievements: : Confederate

• seriouzz
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-10-2018
Minstens 6 vijanden beschadigen, die uiteindelijk vernietigd worden door een ally => alleen mogelijk als je in een goed team terechtkomt

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:41

themaxter

Bugged..

djengizz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Als je niet dood gaat zijn de repair kosten van een brand vaak hoger dan de kosten voor de extinguisher.
Yup, heb hier de brandblusser op de spatie zitten, zodat ie zo kort mogelijk duurt :)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:05

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Ik heb nooit fire extinguishers gebruikt. Sta eigenlijk ook echt zelden in brand. Afgelopen weekend slechts 1 keer. Repair/Med/oil of speed governer

"Oooh Jeroen!"

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-04 14:34
Anoniem: 444472 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:14:
@ Mr_size:
Lijkt alsof je het zelfde probleem had als ik. Zet je Virusscanner uit als je Dokan installeerd en de eerste keer opstart, bij mij werkt het sindsdien (en hoef dus ook virusscanner niet uit te zetten).
Ik heb de utility van LaCourgette (zie hier: http://forum.worldoftanks...-click-installupdate/#top) gebruikt, heb je wel een voorgebakken variant, maar die installeert wel alles netjes voor je. Dat is een goede test, als die werkt, dan moet XVM zelf ook lukken.

Succes! ;)
Heb je stappen doorlopen, maar helaas.

Dokan doet ook helemaal niets, als die exe files run zie ik 0,5 sec. een dos prompt en verder gebeurd er niets..

Anoniem: 444472

Mr_Size schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Heb je stappen doorlopen, maar helaas.

Dokan doet ook helemaal niets, als die exe files run zie ik 0,5 sec. een dos prompt en verder gebeurd er niets..
Oei, vervelend.

Volgens mij ligt het niet aan je .NET, ik heb nl. ook de standaard ingebakken versie in Win7. Daarmee werkt het ook. Heb je die utility van LaCourgette (grappige naam trouwens voor een fransoos :P) gebruikt, die installeert Dokan en een standaard XVM voor je. Lukt dat wel (met virusscanners uit)?

• Mr_Size
Anoniem: 444472 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:56:
Oei, vervelend.

Volgens mij ligt het niet aan je .NET, ik heb nl. ook de standaard ingebakken versie in Win7. Daarmee werkt het ook. Heb je die utility van LaCourgette (grappige naam trouwens voor een fransoos :P) gebruikt, die installeert Dokan en een standaard XVM voor je. Lukt dat wel (met virusscanners uit)?
Ja idd :) XVM is bij mij niet het probleem, het is XVM stat dat niet werkt. Ik gebruik JSGME om al m'n mods te managen, dat werkt verder prima.

edit: gvd, was bezig te grinden naar de Hellcat, research ik per ongeluk de Jackson 8)7. Al m'n xp kwijt |:(

[Voor 8% gewijzigd door Mr_Size op 24-03-2013 17:09]

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:59:
[...]
Ja idd :) XVM is bij mij niet het probleem, het is XVM stat dat niet werkt. Ik gebruik JSGME om al m'n mods te managen, dat werkt verder prima.

edit: gvd, was bezig te grinden naar de Hellcat, research ik per ongeluk de Jackson 8)7. Al m'n xp kwijt |:(
Hmm ik vind het toch nog altijd het leukste/makkelijkste om de mods zelf te installeren in res_mods, en XVM gebruik ik niet.

Hehe da's echt balen, de Hellcat is nu in sale en de Jackson niet xD

• Mr_Size
atticus182 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:17:
Hehe da's echt balen, de Hellcat is nu in sale en de Jackson niet xD
Jawel hoor, kost ook de helft :)

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Mr_Size schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:21:
[...]

Jawel hoor, kost ook de helft :)
Ohja, idd! Nou dan is het iets minder erg :P nu nog ff je nickname naar Samuel_L veranderen en je bent compleet :P

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

djengizz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 15:05:
[...]

Dit en alle extra damage die je nog kunt doen mis je ook. Vooral in de endgame doe ik regelmatig nog een derde extra damage omdat de laatste vijanden vaak te surrounden zijn of campende noobs die niks kunnen.
Oftewel ik zou veel XP-Pinata's gemist hebben zonder brandblusser.

Vaak kan een schot dat normaal 300 damage doet bij een brand uitlopen op een totaal van 1000 damage. Dat is nogal wat en kan de game bepalen.
Ik ben zo gewend om een fire extinguisher te gebruiken dat ik er niet eens over nadenk en meteen op die knop ram.

Niet dat ik zo vaak in de fik vlieg, maar met bepaalde tanks komt het nogal eens voor.

[Voor 5% gewijzigd door Plato112 op 24-03-2013 17:47]

Speed limits are like herpes.

• Odyg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09-2022
Plato112 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:46:
[...]

Dit en alle extra damage die je nog kunt doen mis je ook. Vooral in de endgame doe ik regelmatig nog een derde extra damage omdat de laatste vijanden vaak te surrounden zijn of campende noobs die niks kunnen.
Oftewel ik zou veel XP-Pinata's gemist hebben zonder brandblusser.

Vaak kan een schot dat normaal 300 damage doet bij een brand uitlopen op een totaal van 1000 damage. Dat is nogal wat en kan de game bepalen.
Ik ben zo gewend om een fire extinguisher te gebruiken dat ik er niet eens over nadenk en meteen op die knop ram.

Niet dat ik zo vaak in de fik vlieg, maar met bepaalde tanks komt het nogal eens voor.
Ik vlieg de laatste tijd vaker in de fik. Maar je moet inderdaad een fire extinguisher gebruiken als je er een bij je hebt! Zelfde verhaal met een verbanddoos en repair kit natuurlijk. Alleen als ik door heb dat ik gespot ben en er richting +-4 mensen op mij dan gebruik ik het niet aangezien ik dan toch niets meer zal uithalen.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dit sluit mooi aan op de laatste reacties:
- fire extinguisher mechanism will be changed - the gold ones will activate immediately automatically, the regular ones will also activate automatically, but after some time (the regular one will not be activated manually anymore, not even as an option), another option was to make the regular useable once per battle and the gold one twice, but the devs refused that idea. Firefighting skill will also be reworked, it will probably make the regular extinguisher activate sooner.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:52

CoronelHimself

Division Brabant

rgras schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:06:

[...]
Weet iemand een reden hiervoor? Of heeft iemand een mod gemaakt die de gewone brandblusser automatisch activeerd?

Steam - PTR83

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De E-50M in het andere team zei voorafgaand aan het potje dat hij mij wel even zou laten zien hoe je de E-50M moet gebruiken.

Het resultaat?

_O-

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Leuk altijd dat soort gasten...... >:)

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Whuzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:55:
[...]

Grille, Hummel. Duitser wordt het niet en meer achterlijn ook niet ;)
Dat zou dus een goede SPG zijn.
MSalters schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Simpel: dat kan geen enkele tank, vanwege de beperkingen van de WoT engine. Duiters doen het wel goed, gezien hun nauwkeurige guns. Maar je vergist je, als je denkt dat je alles kunt hebben. Goede bepantsering maakt je automatisch zwaar. Een gun voor de korte afstand is niet goed voor lange afstanden en vice versa.

Ammo prijzen hangen voornamelijk af van tier, en zijn relatief onbelangrijk. Een goed gemikte shell levert meer op dan die kost. Ga je in-game credits vooral niet verspillen aan gold ammo, premium account helpt je meer om vooruit te komen door de lagere tiers.
Nu ja, het had gekund dat er een goede allrounder in het spel aanwezig zou zijn die een beetje van die twee werelden heeft.

Jij hebt het over 'tier'. In welke tier kan ik starten. Laat ik voorop stellen dat ik mijn plaatsje niet perse wil kopen, maar verdienen. Een tank kopen zou kunnen maar tier 7 of 8 leek mij het meest interessant omdat ik gelezen heb dat de hogere tiers vaak niet snel zijn en dat er langzamer gespeeld wordt.

Wat is trouwens "gold ammo"? Is dat 'het kost een hoop helpt een beetje'?

Ik zal dus een tank moeten hebben, investeren in bemanning, upgrades, brandblusser. Nog meer belangrijke zaken die ik vergeet?

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16
Ja, je moet dingen unlocken, dus je speelt tier na tier xp vrij om tanks vrij te krijgen. Op een paar premium tanks na, zal je elke tier moeten grinden, beginnend bij 1. Gedurende het grinden merk je vanzelf welke tank je leuk lijkt.

erutangiS

• Niet online
Grinden?

Het is dus niet zo dat als ik een leuke tank heb ik die continu moet inruilen voor een hogere tier tank. Ik mag aannemen dat als ik een tank uitgekozen heb die mij ligt, dat deze meegroeit in de game? Anders zou het mijn inziens zonde zijn van de tijd en het 'geld' wat je spendeert om een tank te upgraden.

• Whuzz
  • Laatst online: 06-06 09:05

Whuzz

Dodgeball!

rgras schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:06:

[...]
Da's ruk. Vooral het feit dat de firefighting skill de manual extinguisher sneller zal doen activeren doet me vermoeden dat het automagisch activeren van de non-gold extinguisher behoorlijk traag is. Vast een stuk trager dan wanneer ik hem zelf activeer... :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:13:
Grinden?

Het is dus niet zo dat als ik een leuke tank heb ik die continu moet inruilen voor een hogere tier tank. Ik mag aannemen dat als ik een tank uitgekozen heb die mij ligt, dat deze meegroeit in de game? Anders zou het mijn inziens zonde zijn van de tijd en het 'geld' wat je spendeert om een tank te upgraden.
Ja en nee. Als je een fijne tank hebt, dan kun je die opgraden, je crew er op trainen, enz. Daardoor zal hij beter presteren, maar het spel werkt met "tiers". Als jij een tier-5 tank hebt, blijft dat een tier-5 en groeit dus niet mee naar een hogere tier.
Daarnaast, het upgraden is meer noodzaak dan "meegroeien". De meeste tanks spelen pas lekker als ze alle opties hebben en de crew op 100% is. De "stock" tank is eigenlijk een meer een "downgrade" dan dat een volledig geresearchde tank een "upgrade" is.

• Niet online
Dus ik kan beter een tier 8 tank aanschaffen en die volledig upgraden en online in tier 6 tot 9 levels spelen.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:17:
Dus ik kan beter een tier 8 tank aanschaffen en die volledig upgraden en online in tier 6 tot 9 levels spelen.
Je kunt niet zomaar een T8 aanschaffen, je zult door de tiers heen moeten gaan. Afgezien van Premium tanks (die je met goud kunt kopen), kun je tanks alleen kopen als je de tank ervoor (en de modules die naar de volgende tank leiden) geresearched hebt.
Dus voor elke "tak" die je wilt gaan spelen, moet je van tier naar tier spelen. Oftewel: grinden.

Als je een tank hebt die je heel leuk vind spelen, dan kun je die gewoon houden en er op blijven spelen. Maar om bij tier 8 te komen, moet je wel de eerste 7 tiers door.

Afgezien van het simpele feit dat het noodzaak is, zou ik je ook aanraden om niet te snel door de tiers heen te rushen. Neem de tijd, leer het spel. Als je te snel door de tiers vliegt word je op de hogere tiers (7+ ofzo) behoorlijk afgemaakt waarschijnlijk. Het spel is leuker als je het rustig leert kennen en de ins en outs leert :)
En er is een hoop meer te leren dan je op het eerste gezicht zult denken. Rondrijden en wat schieten is niet moeilijk, dat heb je zo door. Maar de fijne kneepjes, daar gaan al snel 1000+ matches overheen.

[Voor 26% gewijzigd door Whuzz op 24-03-2013 21:26]

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:16
Het is niet aan te raden om een tier8 premium tank a 45euro te kopen, alleen om niet te hoeven grinden, ze zijn net even wat zwakker dan de normale tanks en omdat je het spel niet eerder hebt gespeeld zal je vrij makkelijk overhoop worden geschoten.

Je zal een paar maand moeten investeren in de techtrees doorlopen en eventueel een tiental euro voor premium om het allemaal wat sneller te doorkomen.

Maar als je dat nog niet gedaan hebt: lees de OP even door alsmede de wiki: wiki.worldoftanks.eu. Alles wordt daar wel uitgelegd.

erutangiS

• Niet online
Ik heb 55 euro in game value. Die wil ik opzich wel besteden, maar die kan ik beter besteden in upgrades en een goede bemanning als ik dat zo lees op de WOT wiki.

Moet wel bekennen dat het niet zomaar een game is die je snel even speelt. Lijkt wel een beetje WoW, al heb ik dat nooit gespeeld.

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 11:30

Mickroz

Mickroz#2491

dan zou ik die spenderen aan een premium account, daarmee krijg je:
50% more experience per battle
50% more crew experience per battle
50% more credits earned in a battle
opportunity to create a platoon of 3
opportunity to create a tank company
a cleaner and nicer-looking garage

Denk dat je 15.000 goud hebt dan? 1 maand premium kost 2500 goud.

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• Niet online
Als dat de beste investering is zal ik die doen. Houdt in dat ik een half jaar een premium account aanga.

http://wiki.worldoftanks.com/Gold#Buying_Gold

• djengizz
  • Niet online
Whuzz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:13:
Vast een stuk trager dan wanneer ik hem zelf activeer... :(
Zoals het nu is krijg je sowieso de eerste damage tick hoe snel je ook bent.

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:42:
Als dat de beste investering is zal ik die doen. Houdt in dat ik een half jaar een premium account aanga.

http://wiki.worldoftanks.com/Gold#Buying_Gold
http://worldoftanks.eu/ga...e-gold-within-world-tanks

• Niet online
Je kan dus heel veel. Ik ga investeren in een premium account, en een tank met bemanning.

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Die tank zal je moeten verdienen. Je kunt niet zomaar een willekeurige tank kopen en daarmee doorlevelen.

"Oooh Jeroen!"

• Niet online
Dan ga ik er een verdienen. Het is wel een beetje ingewikkeld allemaal, maar ik lees veel dus komt de kennis vanzelf...hoop ik ':)

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Zie de tiers als levels. Door te levelen ga je omhoog door de tiers. Zodra je een tier doorgeleveled hebt kun je de tank van de volgende tier kopen en daar verder mee spelen.

"Oooh Jeroen!"

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Ik heb een post gemaakt in mijn Tweakblog van een aantal mods die ik gebruik, met daarbij plaatjes hoe deze eruit zien en download links (zowel per stuk als het complete Modpack).

Hopelijk hebben jullie er iets aan :) Tweakblog: Mods / Modpack voor World of Tanks

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:50
atticus182 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:06:
Ik heb een post gemaakt in mijn Tweakblog van een aantal mods die ik gebruik, met daarbij plaatjes hoe deze eruit zien en download links (zowel per stuk als het complete Modpack).

Hopelijk hebben jullie er iets aan :) Tweakblog: Mods / Modpack voor World of Tanks
Erg mooi. Ik zat met net in die mods te verdiepen. Dadelijk eens uitproberen

• MSalters
Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:00:
Je kan dus heel veel. Ik ga investeren in een premium account, en een tank met bemanning.
Bemanning kun je weliswaar meenemen van de ene tier naar de andere, maar de overstap naar een hogere tier kost ervaring. Tot de overstap van tier 5 naar 6 is het waarschijnlijk ook niet de moeite, neem gewoon een nieuwe crew.

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter

Leuk hoor maar zou je niet vragen voor je je blog post of je een bestand uit mijn dropbox kan doorlinken?
Kan ik rekening houden houden met verwijderen van bestanden wat ik nog wel eens doe... O-)

6. HD Ammo/Equipment/Consumables deze gaat het om en daar zitten ook al de 8. Tankicoontjes in dus die 2e is niet nodig..

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:40

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Altijd handig ..Thanx

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• p0st

p0st

Dutch Reefer

ShockWave schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:30:
[...]

Leuk hoor maar zou je niet vragen voor je je blog post of je een bestand uit mijn dropbox kan doorlinken?
Kan ik rekening houden houden met verwijderen van bestanden wat ik nog wel eens doe... O-)

6. HD Ammo/Equipment/Consumables deze gaat het om en daar zitten ook al de 8. Tankicoontjes in dus die 2e is niet nodig..
Oh ja, nu je het zegt :)
Ik ga zelf wel even een zipje uploaden met alleen de Ammo plaatjes, dan hoeft je daar ook geen rekening meer mee te houden!
Snorrie :*)

Edit: Gefixt!

• Niet online
@Kaap
Alle upgrades die ik vrijgespeeld en of gekocht heb gaan dan ook mee levelen?

@MSalters
Neem ik mee in de overwegingen.

• MSalters
Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:05:
[...]
Wat is trouwens "gold ammo"? Is dat 'het kost een hoop helpt een beetje'?
Gold ammo is betere ammo dan de gebruikelijke. Kan in gold (maw euro's) worden afgerekend, maar ook in gewone credits die je met spelen verdient. Economisch niet rendabel, en doet ook nauwelijks meer damage. Het belangrijkste voordeel is dat het door meer millimeter armor heenschiet. Ervaren tankers mikken in plaats daarvan op de achterkant van tanks waar er sowieso minder armor zit, of andere zwakke plekken.
Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:50:
Nee, in de regel maar zeer beperkt. Bovendien heb je dan vrijwel altijd nog betere upgrades in hogere tiers. Zo heeft de Tier 7 T-29 tank de keus uit een 75 mm gun, een 90 mm gun of ene 105 mm gun. De 90 mm is een upgrade die je mee kunt nemen van de M6 tank, uit tier 6. De 105 mm gun is nieuw op de T-29, maar gaat mee tot Tier 9.

[Voor 30% gewijzigd door MSalters op 24-03-2013 22:55]

• wsLy
Laatste 13 battles heb ik er 3 van gewonnen, dus maar besloten om ermee te kappen voor vandaag...
Slechte dag gehad vandaag.. hopen dat het morgen eens wat beter gaat...

Stichting Hobbyserver

• MSalters
Lachen, kamikaze medaille verdiend door een Wz-132 (tier 8 scout) te rammen met m'n KV-3. Dat zal niet zo vaak gebeuren :)

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-05 15:40

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:50:
@Kaap
De upgrades levelen niet, je koopt steeds een beter onderdeel voor de tank net zo lang dat je alles hebt. De "oude" upgrades kun je uiteindelijk weer verkopen.

Mag toch nu wel aannemen dat je het spel nu wel hebt gedownload en een account hebt aangemaakt zodat je het kunt bekijken.

[Voor 14% gewijzigd door Slashx op 25-03-2013 00:02]

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Doe het dan wel voor de eu server en niet de usa server, mocht je ooit een clan willen joinen..99% hier zit op de eu server.
dus via www.worldoftanks.eu downloaden

• Odyg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09-2022
Net ook een potje. Ik zit in een PzIII ausf. A en rij lekker 60 kilometer per uur. Weet een Valentine mij in een schot te killen. (schot+engine on fire) Dan zit het je ook lekker mee.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:46

Thompson

Beeromaniac

Ik begin het spel langzaam een beetje te begrijpen. Vandaag voor het eerst artillerie gespeeld (Duitse Bizon), wat is dat gaaf haha. Ik heb het idee dat het door veel mensen als een noob iets gezien wordt?
Mijn M2 Light tank heb ik nu alles van unlocked. Ben verder aan het sparen voor een M5 en een Pz|||38a.

Zat vandaag samen met een maat van me, en dan over skype coordinaten aan elkaar doorgeven waar tanks gespot zijn etc, dan is dat toch best gaaf als arti :)

Beeromaniac

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:34:
Ik begin het spel langzaam een beetje te begrijpen. Vandaag voor het eerst artillerie gespeeld (Duitse Bizon), wat is dat gaaf haha. Ik heb het idee dat het door veel mensen als een noob iets gezien wordt?
Mijn M2 Light tank heb ik nu alles van unlocked. Ben verder aan het sparen voor een M5 en een Pz|||38a.

Zat vandaag samen met een maat van me, en dan over skype coordinaten aan elkaar doorgeven waar tanks gespot zijn etc, dan is dat toch best gaaf als arti :)
Veel mensen hebben nogal een hekel aan arty en daarom wordt het vaak voor noob uitgemaakt.
In alle eerlijkheid is arty wel makkelijker te leren dan normale tanks, maar nog steeds hard to master.

Speed limits are like herpes.

• ed31
Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:34:

De overduidelijk toekomstige WOT-junk aan 't woord >:)

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-04 21:19
Mickroz schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:35:
dan zou ik die spenderen aan een premium account, daarmee krijg je:
50% more experience per battle
50% more crew experience per battle
50% more credits earned in a battle
opportunity to create a platoon of 3
opportunity to create a tank company
a cleaner and nicer-looking garage

Denk dat je 15.000 goud hebt dan? 1 maand premium kost 2500 goud.
En nog een kleine toevoeging. Credits is meestal een groter probleem dan xp, zeker als je wat hoger in the tiers begint te komen En die 50% meer credits van een premium account is eigenlijk nog meer vanwege de standaard repair en munitie kosten die je hebt.

Voorbeeldje: Je speelt een potje en maakt 20.000 credits. Daar gaan er weer 10.000 af aan repair en munitie kosten dus zonder premium houd je er 10.000 over
Met premium verdien je 50% meer dus krijg je 30.000 credits en hou je er dus 20.000 over. Omdat je toch altijd de onkonsten van repair en munitie hebt verdien je in dit geval dus 2x zoveel credits met premium.

Dus zeker voor credits loont het zich om een premium account te hebben.Meer nog dan de meeste denken ben ik achter gekomen

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 08:02

dynosu

Orly ?

Dit weekend mijn VK4502A gehaald, leuk dingetje is het toch. Guns had ik al vanaf de KT en wat free xp ertegenaan gegooid om tracks te krijgen. Maar ding is lekker snel, gun is prima voor kort tot medium range. En met wat goed angle werk kan je redelijk wat shells bouncen op relatief weinig armor.

I like this tank :)

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 12:33
samenvatting van dit weekend.....

Churchill mk7 unlocked en full ops gemaakt.. maar het blijft een matig ding.. dus door naar de black prince en de mk7 verkopen.

de amerikaanse T20 medium gekocht en de sherman easy8 verkocht, ding heeft weinig pen, weinig armor en is zo groot als een huis.. dus lekker verkocht.. T20 is veel beter.. klein, snel, en goed kanon. (90mm)

en voor de rest was het echt qua MM en potjes best ruk, er werden zoveel noob fouten gemaakt.. niet normaal.. en op een gegeven moment ben je het ook gewoon zat en ga je zelf ook achterlijk spelen.. 1x pakte het wel lekker uit... er waren 4 arty in het spel(pff veel te veel) en ja hoor ze zien een grote M4A3E8 en overal vallen de granaten neer.. dus ik was het zat en ging ze opzoeken.. hun hele team was links en rechts verspreid dus ik lekker door het midden 4 arty's afgeknald... en eigenlijk vindt ik dat arty's de mogelijkheid moeten verliezen dat ze je van korte afstand kunnen oneshotten.. :)

en voor de rest enorm veel noob fouten van heavy's die achteraan de map gaan campen in een bosje, van hele teams die de heuvel af racen om achter een lokkertje aan te gaan en dan allemaal neergemaaid te worden door TD's.. enz enz..

hoop dat het vandaag wat beter gaat ^^

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 08:02

dynosu

Orly ?

Mja over slechte campers. Had gisteren een held. Een tiger 2 die zich ACHTER de arty opstelt.

"Im protecting arty"

sure ... 8)7

• JeroenNietDoen

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Gisteravond besloten om afscheid van mijn IS-4 te nemen. Ik had vanaf het moment dat het een tier 10 werd er al niet zoveel meer mee. En met een IS-7 en T110E5 in de garage kwam die in clan wars al helemaal zelden de garage uit. Eigenlijk alleen maar om de dubbel elke dag te pakken, en zelfs dan was die de laatste keus. Nu ik geen CW meer speel is hij dus gewoon overbodig geworden.

Op het gebied van heavies ben ik verder wel ook wel uitgespeeld. Maus, franse en de britste heavy tier 10's hoef ik niet. Dus lekker equipment mee verkocht, al met al kreeg ik zon 4.2 miljoen credits terug. Crew van de IS-4 met 3 perks in mijn SU-122-144 gepropt.

Ik heb de M41 gekocht, full ops uitgerust. Had nog 2 goede US crewleden in barracks. Tevens de VK3601 teruggekocht. Had nog een volledige crew van een GW Type E liggen met meerdere perks, die erop gezet, full ops gemaakt, en lekker met gold shells de ragbak uithangen >:)

"Oooh Jeroen!"

• ed31
Vanochtend effe "lekker" de week opstarten.....
11 battles, 2 victories.......denk dat ik maar even wat anders ga doen.

WOT is mij zeker weer aan 't rebalancen ;-)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:25
dynosu schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:31:
Mja over slechte campers. Had gisteren een held. Een tiger 2 die zich ACHTER de arty opstelt.

"Im protecting arty"

sure ... 8)7
Bij mij was het een jagdtiger die achter 4 arties aan het wachten was. Ik was een van die arties en heb uiteindelijk 2 scouts (T50 en T50-2) moeten killen die doorgebroken waren zonder dat hij iets geraakt heeft. Gelukkig zat een van de andere arties ook goed op te letten dus die detrackte de T50-2 waarna ik het afmaakte en de T50 reed gewoon recht op me af dus dat was niet echt een probleem :+

[removed]

• Jip99
dynosu schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:31:

"Im protecting arty"

sure ... 8)7
ook nog een leuke... sta je te defenden in karelia, en zeg 30 meter uit de base met 3 tanks achter je.. komt er een AMX ding aan geraced en tracked mij(churchmk7), en is mijn achterkant aan het afknallen en ik roep om hulp en iedereen moet toch zien dat er een vijand 10 meter van ze vandaan is.. maar nee.. ze blijven lekker staan waar ze staan en lekker campen tot er iemand komt die van grote afstand te beschieten is..
dus ik dood en de amx rijdt lekker verder en licht de rest van het team op en worden 1 voor 1 opgeblazen door arty en td's..

kijkt niemand meer naar de mini map tegenwoordig?. lijkt wel of het allemaal autisten zijn die 1 focus hebben en daar niet vanaf wijken.. dus als het midden word overlopen door 8 tanks.. gaat niemand terug naar de base om die te defenden.. nee ze blijven lekker links en rechts 1 of 2 tankjes beschieten.. 8)7

sorry moet het ff kwijt.. wat een gaar weekend zeg.. }:O

en oh ja, ik heb er weer een teamkill bij.. ik stond een brug te defenden in mijn pz4 met derp.. , is er een andere pz4 met derp mij ineens uit mijn cover aan het duwen.. ik kon hem nog net oneshotten voordat hij mij uit cover had geduwt.. sorry dan maar weer een team kill hoor maar wat een debiel.. en ook een black prince in een ander potje.. staan we samen bij een steen kutten omdat we omsingeld zijn.. en hij heeft mij misschien wel 6x aangereden en iedere keer raakte ik mijn aim kwijt.... de eikel.

[Voor 17% gewijzigd door Jip99 op 25-03-2013 09:47]

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 20:48

solique

Music Maniac

Gisteren een paar lekkere platoons gedraaid, eindelijk mijn ace gehaald op de IS-3 en op weg naar de panther 2.

Nu nog mijn eff en winrate omhoog brengen en het gaat nog eens ergens op lijken.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• ed31
Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:40:
[...]

ook nog een leuke... sta je te defenden in karelia, en zeg 30 meter uit de base met 3 tanks achter je.. komt er een AMX ding aan geraced en tracked mij(churchmk7), en is mijn achterkant aan het afknallen en ik roep om hulp en iedereen moet toch zien dat er een vijand 10 meter van ze vandaan is.. maar nee.. ze blijven lekker staan waar ze staan en lekker campen tot er iemand komt die van grote afstand te beschieten is..
dus ik dood en de amx rijdt lekker verder en licht de rest van het team op en worden 1 voor 1 opgeblazen door arty en td's..

kijkt niemand meer naar de mini map tegenwoordig?. lijkt wel of het allemaal autisten zijn die 1 focus hebben en daar niet vanaf wijken.. dus als het midden word overlopen door 8 tanks.. gaat niemand terug naar de base om die te defenden.. nee ze blijven lekker links en rechts 1 of 2 tankjes beschieten.. 8)7

sorry moet het ff kwijt.. wat een gaar weekend zeg.. }:O
BOT's?
Schijnen al bot-progjes te koop te zijn die de tank laten rijden, cover zoeken en op enemies schieten

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ed31 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:44:
[...]

BOT's?
Schijnen al bot-progjes te koop te zijn die de tank laten rijden, cover zoeken en op enemies schieten
Neh, bots zouden die AMX wel aangevallen hebben. Bots draaien altijd de turrent naar de dichtsbijzijnde enemy die in range opgelicht is.

Samenvatting van mijn weekend:

~80 matches
~60% winrate
Alle scores (Eff, WN6/7) opgekrikt.
KV-1S unlocked en met freeXP geupgrade (moet alleen de engine nog).

Kan slechter :)

[Voor 20% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 10:15]

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
Anoniem: 235591 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:02:
Dan ga ik er een verdienen. Het is wel een beetje ingewikkeld allemaal, maar ik lees veel dus komt de kennis vanzelf...hoop ik ':)
Maak het je niet te moeilijk met lezen. pak gewoon een tank en ga spelen, voor tier 5 zou ik geen goud gebruiken (behalve een premium account natuurlijk).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Sneezzer
Gisteren de T-58 verkocht en de T-34-1 gekocht, nu full ops. Het is mijn 2e tier 7 medium naast de Panther (de VK-DB had ik al verkocht). Moet zeggen dat deze wel als een echt snelle med speelt voor mijn gevoel waar de panther een sneaky sniper is, leuke combi zo.

edit: darn weer 2x achter elkaar gepost

[Voor 7% gewijzigd door Sneezzer op 25-03-2013 10:46]

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
Mickroz schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:57:
[...]

ik heb de russische en die is tot de su5 leuk om te doen, maar denk dat er hier meer arty spelers zitten die je daar meer info over kunnen geven.
Klopt de SU-8 hoewel wat meer bereik vind ik gezien de zwabber gun met hits buiten de aimcirkel niet zo. De M41 en de M7priest vind ik leuker met name de priest heeft een snelvuurkanon ( o je krijgt de ammo niet op dus leuk om alle bekende plekjes te raken >:) )daarmee doe je in de hoger tier matches niet zoveel damage maar is wel zuiver. De M41 doet veel meer damage maar is veeel trager met richten en herladen. Persoonlijk vind ik de amerikaanse lijn beter. Ben net begonnen met de duitse en die ken ik nog niet goed genoeg om een oordeel over te vellen.

• themaxter

themaxter

Bugged..

Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:30:
Churchill mk7 unlocked en full ops gemaakt.. maar het blijft een matig ding.. dus door naar de black prince en de mk7 verkopen.

de amerikaanse T20 medium gekocht en de sherman easy8 verkocht, ding heeft weinig pen, weinig armor en is zo groot als een huis.. dus lekker verkocht.. T20 is veel beter.. klein, snel, en goed kanon. (90mm)
Zo kan je maar weer zien dat meningen verschillen, ik vind de easy8 een van de leukste meds met dat machinegeweer erop. Staat ondanks dat ik de T20 al een tijdje heb nog steeds in de garage. Gewoon heerlijk mobiel en lichtvoetig tankje...
T20 moest ik juist heel erg aan wennen, topgun is fijn maar vind m een stuk minder "nimble" aanvoelen dan de easy8 :)

Dit weekend ondanks dat er geen Tier 7 TD aanbieding was zoals ik had gehoopt toch maar de SU152 en T25AT aangeschaft. Bevallen tot nu toe best goed, SU152 is een heerlijke trol TD met die derp gun.
T25AT heeft veel weg van mijn oude vertrouwende jagdpanther, zelfs (nog) zonder de topgun.

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 17:13
De M7 priest vond ik rampzalig. De granaten doen te weinig damage om nuttig te zijn. Doe je met veel moeite en lange reload eens een keer 100 damage op een heavy, terwijl normale tanks bij een hit 200 tot 300 doen.
Dan voel je je echt totaal nutteloos en je krijgt ook totaal geen xp er van. Ik dacht er toen echt over de US arty lijn te stoppen en een hummel te halen. Dat kon voor de 8.4 patch nog via een normale tank, maar toen dat er uit gehaald werd heb ik de M41 gehaald met converteren van xp met goud/

De M41 is echt een heel ander verhaal. Ik heb de top-gun er op gezet en nou ben ik als arty ook echt gevaarlijk voor de tegenstander. Ik zit nu continue te zwaarste tegenstanders op te zoeken (tier 8 en 9) en doe daar echt flink schade. Eigenlijk altijd minimaal 300 damage en uitschieters tot boven de 1000.
En dit weekend was het goed geld verdienen met dat ding. Event + premium leverde me een gemiddelde 40k pure winst. (dus kosten voor nieuwe granaten er al af gehaald)
Op een gegeven moment een tier9 battle met 82k geld en na aftrek kosten 65k pure winst
Nu is arty weer leuk... :)

Alleen wel jammer dat ook op tier 8 en 9 de mensen niet snappen dat je arty moet beschermen tegen schouts. Zodra ik bij de tegenstander een ELC zie staan weet ik dat die ongestoord de hele map af kan gaan om mij op te zoeken.
(Wat mij betreft mogen alle franse tanks uit wot verwijderd worden. Of het zijn fantasietanks, of het zijn moderne tanks tussen WO2 spul, waardoor de boel hardstikke unbalanced word. Een ELC is voor een wo2 tank veel te moeilijk te raken doordat ie zo laag is en zo hard gaat. Veel lastiger dan andere snelle scouts zoals te T50 en A20)

• Jip99
themaxter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 10:49:
[...]

Zo kan je maar weer zien dat meningen verschillen, ik vind de easy8 een van de leukste meds met dat machinegeweer erop. Staat ondanks dat ik de T20 al een tijdje heb nog steeds in de garage. Gewoon heerlijk mobiel en lichtvoetig tankje...
T20 moest ik juist heel erg aan wennen, topgun is fijn maar vind m een stuk minder "nimble" aanvoelen dan de easy8 :)

Dit weekend ondanks dat er geen Tier 7 TD aanbieding was zoals ik had gehoopt toch maar de SU152 en T25AT aangeschaft. Bevallen tot nu toe best goed, SU152 is een heerlijke trol TD met die derp gun.
T25AT heeft veel weg van mijn oude vertrouwende jagdpanther, zelfs (nog) zonder de topgun.
wat ik fijn vondt aan de easy8 was de super goede gun supression.. heerlijk is dat op die amerikanen.. T20 heeft dat ook gelukkig..en hij is lekker nimble.. snel en draait goed rondjes.. maar het probleem vondt ik dat dat ding zo groot was.. makkelijk doewit.., en hde 76mm? top gun is ook niet alles, ding schiet snel maar weinig pen.. de helft van je schoten doet geen dmg.. en het armor is van papier.. zelfde geld voor de T20 maar die is een stuk kleiner dus moeilijker te raken.. en als voordeel heeft die dan de 90mm die WEL ergens doorheen schiet..

en ik heb nu 3 tier 6 mediums.. de cromwell, de VK3601 en de T-34-85 en die zijn wel het fijnst van het stel... dus had geen ruimte meer voor de easy(to hit)8

[Voor 4% gewijzigd door Jip99 op 25-03-2013 11:07]

• themaxter

themaxter

Bugged..

Pen heb ik eigenlijk nooit last van gehad met die Easy8, door dat ie zo nimble is gewoon alles flanken :)
Ik heb alle tier 6 meds gespeeld, en heb daarvan nu alleen nog de Cromwell en Easy 8 in de garage (T34-85 ook maar die speel ik alleen in Historical Battles). VK3061 heb ik nu al 3 keer terug gekocht, maar ik blijf het geen echte medium vinden...

• Jip99
themaxter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:18:
Pen heb ik eigenlijk nooit last van gehad met die Easy8, door dat ie zo nimble is gewoon alles flanken :)
Ik heb alle tier 6 meds gespeeld, en heb daarvan nu alleen nog de Cromwell en Easy 8 in de garage (T34-85 ook maar die speel ik alleen in Historical Battles). VK3061 heb ik nu al 3 keer terug gekocht, maar ik blijf het geen echte medium vinden...
de VK is inderdaad een beetje een kruising tussen een medium en een heavy.. des te beter.. :D

maar welke vind jij leuker? de E8 of de cromwell?.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

mjtdevries schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:01:

Alleen wel jammer dat ook op tier 8 en 9 de mensen niet snappen dat je arty moet beschermen tegen schouts. Zodra ik bij de tegenstander een ELC zie staan weet ik dat die ongestoord de hele map af kan gaan om mij op te zoeken.
Ik vind het vooral jammer dat veel arty spelers niet verder komen dan dat. "Omg y u no protect meh from scout!?!?". Ja, het is jammer dat teams niet als teams spelen. Nee, dat is geen ramp als goede arty speler.
Map, Steppes. 3 arty aan elke kant, 2 scouts aan elke kant. Ik start aan de zuidkant. Grootste deel van mijn team kiest de "standoff" aan de rechterkant, rest van het team gaat door de geul aan de linkerkant. Het midden (waar de weg loopt) blijft dus open.
Wat doe je dan als arty?

a) Je rijd naar je standaard positie achter de rails, begint op de heavies te schieten tot je door een ELC word afgeknald die door het midden kwam om vervolgens op je team te ragen dat ze je niet beschermd hebben.
b) Je kiest preventief één van de flanken om met je team mee te rijden. Je hebt niet de ideale positie om te vuren, maar je leeft wel langer dan eerste minuut.

Goede kans dat de andere twee arty voor optie (a) kiezen, ondanks mijn pings op de map en mijn "move arty, center is open!" in chat. Dan kan ik ook weinig meer dan een :') opbrengen wanneer ze even later ragen als ze door die ELC gepakt worden. Tuurlijk, het is niet geweldig dat je team het hele centrum open laat. Maar het is evenmin blijk van inzicht en skill als je daar niet op regaeert als arty zijnde.

Zelfde als er een flank in elkaar stort. Wat doe je dan als Arty? Gewoon blijven staan en wachten tot de enemie je over die flank komt opzoeken? Of snel verkassen naar de andere flank om vanaf daar je cap te kunnen resetten?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik als arty tegen het einde van de game in de basis van de tegenstander sta, in plaats van in mijn eigen basis. :)

[Voor 24% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 11:27]

• Jip99
Whuzz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:23:
[...]

Ik vind het vooral jammer dat veel arty spelers niet verder komen dan dat. "Omg y u no protect meh from scout!?!?". Ja, het is jammer dat teams niet als teams spelen. Nee, dat is geen ramp als goede arty speler.
Map, Steppes. 3 arty aan elke kant, 2 scouts aan elke kant. Ik start aan de zuidkant. Grootste deel van mijn team kiest de "standoff" aan de rechterkant, rest van het team gaat door de geul aan de linkerkant. Het midden (waar de weg loopt) blijft dus open.
Wat doe je dan als arty?

a) Je rijd naar je standaard positie achter de rails, begint op de heavies te schieten tot je door een ELC word afgeknald die door het midden kwam om vervolgens op je team te ragen dat ze je niet beschermd hebben.
b) Je kiest preventief één van de flanken om met je team mee te rijden. Je hebt niet de ideale positie om te vuren, maar je leeft wel langer dan eerste minuut.

Goede kans dat de andere twee arty voor optie (a) kiezen, ondanks mijn pings op de map en mijn "move arty, center is open!" in chat. Dan kan ik ook weinig meer dan een :') opbrengen wanneer ze even later ragen als ze door die ELC gepakt worden.

Zelfde als er een flank in elkaar stort. Wat doe je dan als Arty? Gewoon blijven staan en wachten tot de enemie je over die flank komt opzoeken? Of snel verkassen naar de andere flank om vanaf daar je cap te kunnen resetten?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik als arty tegen het einde van de game in de basis van de tegenstander sta, in plaats van in mijn eigen basis. :)
is altijd leuk die arty's die op de bekende plekken gaan staan :D op het moment dat ik kom aanrijden zie je ze verspreiden als kakkerlakken die net onder een opgetilde steen zaten.. en dan is het boem boem dood.... mijn favo hobby.. arty's afschieten.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:28:
[...]

is altijd leuk die arty's die op de bekende plekken gaan staan :D op het moment dat ik kom aanrijden zie je ze verspreiden als kakkerlakken die net onder een opgetilde steen zaten.. en dan is het boem boem dood.... mijn favo hobby.. arty's afschieten.
Als arty (die wél al weg is als die ELC er aan komt) is het dan weer leuk om zo'n ELC af te knallen. Ik weet waar onze arties staan (voorspelbaar), ik weet waar die ELC dus naar toe gaat (voorspelbaar) en dan lukt het soms om zo'n ELC op volle snelheid vanaf de andere kant te raken of op zijn minst te tracken. Dat resulteert dan meestal in een "wtf!?" of een "REALLY ARTY!?!?!" of een "Cheat, I u report!" in de chat :P

Wat ik ook niet snap is mensen die loodrecht op een arty rijden om hem af te knallen. Het aantal keren dat ik met mijn arty in TD-stijl een inkomende tank heb afgeknalt is onvoorstelbaar hoog. Heeft niets met mijn skill te maken, maar alles met het gebrek daar aan bij de tegenstander.
Waarom rijd je loodrecht in de loop van een enorme gun met daarin een enorme HE-shell die jouw med of light met één schot de map af knalt, terwijl je ook om hem heen kunt rijden, die gun vermijdend en die trage arty vervolgens in kont kunt schieten :?

[Voor 25% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 11:36]

• themaxter

themaxter

Bugged..

Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:19:
maar welke vind jij leuker? de E8 of de cromwell?.
Hmm lastige, had eerst de Easy8 en vond dat toen de leukste, daarna de cromwell gehaald.
Cromwell is sneller, maar Easy8 heeft betere gun depression. Ligt dus een beetje aan de map.
Op open maps met heuvels zoals El Haluf, Sand River etc, doen dan maar de Easy8, anders de cromwell :)

• Jip99
themaxter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:32:
[...]

Hmm lastige, had eerst de Easy8 en vond dat toen de leukste, daarna de cromwell gehaald.
Cromwell is sneller, maar Easy8 heeft betere gun depression. Ligt dus een beetje aan de map.
Op open maps met heuvels zoals El Haluf, Sand River etc, doen dan maar de Easy8, anders de cromwell :)
ja ik snap niet hoe die britten hebben kunnen vechten met die tanks in de woestijn.. want ze hebben geen van alles gun depression.. ik ben zovaak aan het stoeien met de chruch.. vervelend gewoon..

maar de cromwell wint het voor mij wel.. fijner tankje.. lekker om arty's mee te pesten.

• Low Flyer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-08-2019
Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:34:
[...]

ja ik snap niet hoe die britten hebben kunnen vechten met die tanks in de woestijn.. want ze hebben geen van alles gun depression.. ik ben zovaak aan het stoeien met de chruch.. vervelend gewoon..

maar de cromwell wint het voor mij wel.. fijner tankje.. lekker om arty's mee te pesten.
Meeste woestijn gebied in Noord afrika is nogal vlak dus dat zat wel goed .

Lichtelijk offtopic schiet me altijd deze qoute binnen als men het over de Noord afrika campagne heeft.
The anonymous officer said: "The 75mm is firing but the 37mm is firing traverse round the wrong way. The Browning has jammed. I am saying 'driver advance' on the radio set and the driver, who cannot hear me, is reversing and as I look out of the top of the turret and see 12 enemy tanks 50 yards away someone hands me a cheese sandwich."

• Sneezzer
Heeft iemand de 121 van de chinezen al, en hoe wat zijn de meningen over deze tank qwa speelstijl?

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Sneezzer schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:04:
Heeft iemand de 121 van de chinezen al, en hoe wat zijn de meningen over deze tank qwa speelstijl?
De chinese 121 is redelijk te doen, beetje zoetzuur en pittig. Je krijgt er rijst of bami bij en als je wilt wat extra kroepoek. Vraag wel om de saus apart van het vlees, anders ben je het knapperige kwijt.

Edit: Oh, de tank, niet menu nr 121. Nee, dan weet ik het niet.

[Voor 7% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 12:07]

• Sneezzer
Haha ik was het aan het tikken en dacht al dat de woorden chinees en een nummertje uit zou komen op een rijsttafel.

• mjtdevries
Jip99 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:34:

In de woestijn gebruikten ze de crusaders en matildas. die crusader heeft wel een redelijke depression.

Die churchill was voor mij de reden te stoppen met de britse heavy lijn. Want een rampzalige bak.
Er is helemaal niets positiefs te melden over de churchill I. De top-gun lijkt goed, maar door de afwezige depression en elevation in de meeste maps zwaar in het nadeel.
Iedereen schiet door het pantser heen en je crew raakt ook continue gewond.
Andere heavies zijn in alle opzichten beter... waarom zou ik dan die marteling van de churchill ondergaan?

Ik kan een churchill VII kopen, maar ik wacht maar tot ie in de aanbieding is, want ik hoor dat ie niet wezenlijk beter is dan de I...

(En dan te bedenken dat een matilda mijn favouriete tank is. Dat ding speelt ook als een heavy)

• themaxter

themaxter

Bugged..

Churchills hebben wat mij betreft maar 1 probleem: snelheid...
Als je ze angeled (sidescraping for the win!) hebben de meeste tanks van gelijke tier moeite om je te pennen (zolang ze je zijkant niet zien, want dan ben je toast). Maar je moet echt een flank kiezen en daar door pushen, want je bent altijd te laat terug als de andere flank valt....

• mjtdevries
is altijd leuk die arty's die op de bekende plekken gaan staan :D
Hangt nogal sterk van de map af. En als een ELC ongestoord door de achterhoede kan rijden dan maakt het ook erg weinig uit waar je staat.

Neem Erlenberg bv. Assault waar wij de aanvallende partij zijn.
Dan heb je als arty eigenlijk alleen de linker onderkant als optie. En met een ELC heb je dat hele kwadrant binnen no-time verkend. Daar doe je dan als arty helemaal niets tegen.

Een map als Murovanka is ook zo heerlijk voor een ELC. Waar wil je als arty gaan staan als je aan de bovenkant zit? Je bent overal een sitting-duck voor een ELC.

Bij Steppes word je als arty wel geacht een positie te kiezen waarin je de heavies aan de linkerkant onder vuur kunt nemen. Daarmee worden je opties flink beperkt.
(Hoewel ik op die map nog erg weinig last van scouts heb gehad. Die lijken meer naar de encounter cap aan de rechterkant te rijden)

Arctic region aan de onderkant. OF je kiest een voor de hand liggende positie om de heavies aan de rechterkant te kunnen bestoken, of je levert geen nuttige bijdrage...

soms moet je het risico maar nemen.
En het voordeel van die tier8/9 gevechten is dat ze veel trager verlopen dan tier5, dus je kan makkelijker reageren en meetal op tijd maken dat je weg komt.

• warlord01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03-2020
[...]

De mijne scouts afschieten met arty meestal oneshot >:)

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

Whuzz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:06:
[...]

De chinese 121 is redelijk te doen, beetje zoetzuur en pittig. Je krijgt er rijst of bami bij en als je wilt wat extra kroepoek. Vraag wel om de saus apart van het vlees, anders ben je het knapperige kwijt.

Edit: Oh, de tank, niet menu nr 121. Nee, dan weet ik het niet.
zo deze maakt mijn dag weer goed hahaha :D

• mjtdevries
themaxter schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:27:
Churchills hebben wat mij betreft maar 1 probleem: snelheid...
Als je ze angeled (sidescraping for the win!) hebben de meeste tanks van gelijke tier moeite om je te pennen (zolang ze je zijkant niet zien, want dan ben je toast). Maar je moet echt een flank kiezen en daar door pushen, want je bent altijd te laat terug als de andere flank valt....
Ehm.. het idee van sidescraping is toch juist dat je ze je zijkant laat zien? Alleen dan met zo'n hoek dat alles bounced. (alleen is mijn ervaring dat je dat met de Churchill I kunt vergeten)

En als je angled staat wat betreft je voorkant dan kunnen ze weer makkelijker de weakspot raken bij je wielen.

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:30
Ik zie vaak de MOD voorbij komen waarop de time to cap staat aangegeevn alsmede hoeveel mensen staan te cappen. Echter zie ik deze MOD altijd in combinatie met XVM of een damage panel ed.

Is het ook mogelijk alleen deze mod te installeren en het overige niet? Ik speel Vanilla en dat bevalt me prima. Alleen die Mod kan nog wel eens van nuttige waarde zijn.

• wsLy
Djengizz, delert en ik zijn de T49 aan het grinden. Dit is het resultaat van de battles die we vandaag gespeeld hebben:

Wins / Battles 25 / 26 96.1%

Avg. / Total Exp. 745 / 21 184
Credits total 403 930

[Voor 22% gewijzigd door wsLy op 25-03-2013 14:20]

Stichting Hobbyserver

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

wsLy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:20:

Wins / Battles 25 / 26 96.1%
Omg Wsly heeft een match verloren, wat een noob! Learn2Play!!!11 8)7

spoiler:
En ik was nog wel zo trots op mijn 78% winrate van 2 dagen terug :(

[Voor 20% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 14:28]

• Sneezzer
Whuzz schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
[...]

Omg Wsly heeft een match verloren, wat een noob! Learn2Play!!!11 8)7

spoiler:
En ik was nog wel zo trots op mijn 78% winrate van 2 dagen terug :(
Ik wilde juist zeggen "omg statspadder, why you not winning 100%????, you should carry us moar!!! " haha

• wsLy
Heb niet genoeg free XP om de T49 over te slaan in een keer :P Wilde nog even profiteren van de actie om de Hellcat goedkoop te kopen. Bespaart me toch weer flink wat credits hehe.

En het enige waar tier 5 goed voor is/kan zijn is de winrate. Maar die gaat met de hoge tiers ook wel omhoog :P Voor de average damage en WN7 rating hoef je het niet te doen... average damage met tier 5 is gewoon te laag.

Ben wel benieuwd hoe de volgende tiers zullen zijn... dit wordt mijn eerste turreted TD lijn.

Stichting Hobbyserver

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Hmm ik maak nou vandaag nogal vaak mee dat ik met mijn T2/3/4 tank tegen T5/6 tanks kom. Soms dan schiet ik 6x achter elkaar vol raak (voor/zij/achter/koepel/rupsband maakt niet uit) en er gaat nog niet 1% leven van af, hoe kan dat? Hoe moet ik dan ooit schade doen tegen zo'n hogere tank als ik in zo'n game geplaatst wordt?

Beeromaniac

• djengizz
  • Niet online
Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:04:
Hmm ik maak nou vandaag nogal vaak mee dat ik met mijn T2/3/4 tank tegen T5/6 tanks kom. Soms dan schiet ik 6x achter elkaar vol raak (voor/zij/achter/koepel/rupsband maakt niet uit) en er gaat nog niet 1% leven van af, hoe kan dat? Hoe moet ik dan ooit schade doen tegen zo'n hogere tank als ik in zo'n game geplaatst wordt?
Schiet je met HE?

• solique

solique

Music Maniac

Thompson schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:04:
Mikken op weakspots (koepel, machinegun, tracks) en vooral niet op de voorkant van zo'n tank maar zijkant en/of achterkant. Al ligt het er wel aan waar je zelf in rijd en waarop je schiet en vooral op welk gebied en met welke hoek.

[Voor 8% gewijzigd door solique op 25-03-2013 15:08]

• Thompson

Thompson

Beeromaniac

Nee standaard AP, al die andere zijn voor nu nog te duur voor mij :9 Ben vooral geld aan het uitgeven aan nieuwe tanks en upgrades voor mijn tanks.
Ik wil nu voor mijn M5 Stuart voor de 75MM Howitzer gaan sparen.

Beeromaniac

• wsLy
Zo... tijd om met de Hellcat te gaan spelen.

Stichting Hobbyserver

• solique

solique

Music Maniac

wsLy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:26:
Zo... tijd om met de Hellcat te gaan spelen.
Ben ik ook onderweg naar, alleen dan via de M10 (gaat nog wel even duren)

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee