mjtdevries schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:01:
Alleen wel jammer dat ook op tier 8 en 9 de mensen niet snappen dat je arty moet beschermen tegen schouts. Zodra ik bij de tegenstander een ELC zie staan weet ik dat die ongestoord de hele map af kan gaan om mij op te zoeken.
Ik vind het vooral jammer dat veel arty spelers niet verder komen dan dat. "Omg y u no protect meh from scout!?!?". Ja, het is jammer dat teams niet als teams spelen. Nee, dat is geen ramp als goede arty speler.
Map, Steppes. 3 arty aan elke kant, 2 scouts aan elke kant. Ik start aan de zuidkant. Grootste deel van mijn team kiest de "standoff" aan de rechterkant, rest van het team gaat door de geul aan de linkerkant. Het midden (waar de weg loopt) blijft dus open.
Wat doe je dan als arty?
a) Je rijd naar je standaard positie achter de rails, begint op de heavies te schieten tot je door een ELC word afgeknald die door het midden kwam om vervolgens op je team te ragen dat ze je niet beschermd hebben.
b) Je kiest preventief één van de flanken om met je team mee te rijden. Je hebt niet de ideale positie om te vuren, maar je leeft wel langer dan eerste minuut.
Goede kans dat de andere twee arty voor optie (a) kiezen, ondanks mijn pings op de map en mijn "move arty, center is open!" in chat. Dan kan ik ook weinig meer dan een

opbrengen wanneer ze even later ragen als ze door die ELC gepakt worden. Tuurlijk, het is niet geweldig dat je team het hele centrum open laat. Maar het is evenmin blijk van inzicht en skill als je daar niet op regaeert als arty zijnde.
Zelfde als er een flank in elkaar stort. Wat doe je dan als Arty? Gewoon blijven staan en wachten tot de enemie je over die flank komt opzoeken? Of snel verkassen naar de andere flank om vanaf daar je cap te kunnen resetten?
Het komt bij mij regelmatig voor dat ik als arty tegen het einde van de game in de basis van de tegenstander sta, in plaats van in mijn eigen basis.

[Voor 24% gewijzigd door Whuzz op 25-03-2013 11:27]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!