Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 65 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:59
Rb88 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:46:
[...]

Ik heb dezelfde setup. Bij mij werkt het fantastisch. Sowieso geen flex bij de pedalen, wheelbase kantelt een heel klein beetje naar voor en achter. Maar die zet ik bij mij vast onder de tafel waardoor die flex helemaal weg is.
Wormaap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Yes, ik kan me bij @Rb88 voegen. Hij bevalt erg goed, zelfs met gear erop waar'ie eigenlijk niet voor gemaakt is. Ik verwacht niet dat ik er op deze manier 10 jaar mee rond kan rijden, maar het gemak van het ding opklappen en wegzetten is ideaal.
De pedaalhouder flext helemaal niet en het wheeldeck gaat wat op en neer, maar het rijdt verder prima :)
Thanks voor jullie reacties :) Dan gaat het voor nu maar een Challenge worden, denk ik. In dezelfde ruimte staat ook een TV voor de Xbox/PS4, dus dan kan ik de challenge ook daar nog voor gebruiken. Ben ik ook van het probleem af dat ik op de PC werk met een 1440p scherm (ultrawide), maar dat consoles dat signaal (zowel resolutie als beeldverhouding) niet kennen.

Doel is nog steeds om in iRacing als wild card rijder aan de race op Zandvoort deel te nemen in de BMW M8 :+

@Rb88 Wat bedoel je trouwens precies met dat je 'em onder je tafel vast zet? :) Dat de onderkant van de tafel tegen de bovenkant van de base aan zit?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rb88
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-04 09:05
Rossi46 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:03:
[...]

[...]

Thanks voor jullie reacties :) Dan gaat het voor nu maar een Challenge worden, denk ik. In dezelfde ruimte staat een TV voor de Xbox/PS4, dus dan kan ik de challenge ook daar nog voor gebruiken. Ben ook van het probleem af dat ik op de PC game met een 1440p scherm (ultrawide), maar dat consoles dat signaal (zowel resolutie als beeldverhouding) niet kennen.

Doel is nog steeds om in iRacing als wild card rijder aan de race op Zandvoort deel te nemen in de BMW M8 :+

@Rb88 Wat bedoel je trouwens precies met dat je 'em onder je tafel vast zet? :) Dat de onderkant van de tafel tegen de bovenkant van de base aan zit?
Yes! ik leg een stuk foam op mn wheelbase en dan schuif ik hem vakkundig onder de tafel. foam om de wheelbase te beschermen tegen krassen natuurlijk. Hij staat bij mij dan altijd in dezelfde positie en zit mooi klem :)

Mijn youtube channel: https://www.youtube.com/channel/UCy-23p6kSmP2n7O7v8_eMQQ/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Rb88 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Yes! ik leg een stuk foam op mn wheelbase en dan schuif ik hem vakkundig onder de tafel. foam om de wheelbase te beschermen tegen krassen natuurlijk. Hij staat bij mij dan altijd in dezelfde positie en zit mooi klem :)
Dat foam is wel een goeie ja! Ik heb gelukkig ook nog eens een electrisch in hoogte verstelbaar bureau, dus bij mij zou dat ook prima kunnen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Denniz0229 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:48:
[...]

bij lange na niet het gewicht wat je max kan verzenden voor dat bedrag.

maar volgens mij versturen beide niet met postnl als ik het goed heb en worden wij als nederlanders niet apart berekend waardoor je volgens mij gewoon europa tarief betaald.
Het zou ook zomaar kunnen, dat dat vooral met verzekeren van de dure te verzenden artikelen te maken heeft. Ga maar eens kijken hoeveel je bij de diverse postverzenders vergoed krijgt wanneer zo'n pakketje van €6,95 kwijtraakt, hou wel een zakdoek bij de hand, want het is tamelijk bedroevend.

Ik las laatst ook al van een gereedschapswebshop, die zijn gereedschapskarren €25,- ofzo duurder gemaakt heeft, maar nu wel "gratis" verzendt, omdat hij veel gemopper kreeg dat de verzendkosten zo hoog waren :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denniz0229 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:48:
[...]

bij lange na niet het gewicht wat je max kan verzenden voor dat bedrag.

maar volgens mij versturen beide niet met postnl als ik het goed heb en worden wij als nederlanders niet apart berekend waardoor je volgens mij gewoon europa tarief betaald.
Doet PostNL überhaupt pakketten zwaarder dan 23kg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:07
Madhouse1979 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Dat geldt ook helaas voor Heusinkveld. Ik wil Sprints bestellen maar 24 euro verzendkosten vind ik toch wel erg hoog. Zo hoog dat ik aan het twijfelen ben om het wel te doen.
Het verschil is dus 17 euro op een prijs van 600+
Ik zou er niet over nadenken

ow... wacht.... dat heb ik idd niet gedaan O-)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:11
raymondw schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:06:
[...]

Het verschil is dus 17 euro op een prijs van 600+
Ik zou er niet over nadenken

ow... wacht.... dat heb ik idd niet gedaan O-)
Het probleem zat hem in de adresregel, als ik mijn huisnummer direct achter de straat zette koste het 24 euro, zet ik mijn huisnummer een regel er onder is het 16 euro en een beetje.

Ik heb er ook niet meer over nagedacht hoor ;) O-)

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-10 21:16
Wild Chocolate schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:01:
[...]

Het zou ook zomaar kunnen, dat dat vooral met verzekeren van de dure te verzenden artikelen te maken heeft. Ga maar eens kijken hoeveel je bij de diverse postverzenders vergoed krijgt wanneer zo'n pakketje van €6,95 kwijtraakt, hou wel een zakdoek bij de hand, want het is tamelijk bedroevend.

Ik las laatst ook al van een gereedschapswebshop, die zijn gereedschapskarren €25,- ofzo duurder gemaakt heeft, maar nu wel "gratis" verzendt, omdat hij veel gemopper kreeg dat de verzendkosten zo hoog waren :+
dat is 2 euro duurder en dus nog steeds onder een 10tje.

En gratis verzending betaal je natuurlijk altijd zelf, als je dat niet doorhebt gaat het wel goed mis.
Olaf van der Spek schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:05:
[...]

Doet PostNL überhaupt pakketten zwaarder dan 23kg?
Ja dat kan prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
als particulier is het volgens mij ook niet mogelijk.
kan zulke pakketjes ook moeilijk langs het postkantoor brengen omdat dan niemand ze mag tillen i.v.m. regels.
maar postnl levert bv ook complete wasmachines e.d. als het moet, maar het ging hier om pedalen die nog geen 23 kilo wegen dus we dwalen een beetje af in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Razer komt ook met een race-rig:

Razers Ultimate Driving Simulator

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ENsQzGqVUAA8ynd?format=jpg&name=small

De pedalen lijken Heusinkveld Ultimate's te zijn. Het stuur op de site is een Fanatec Podium R300 met een Razer logo ipv Fanatec (matige Photoshop lijkt 't), maar het stuurtje op de complete rig foto hierboven is dan weer een andere.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10 23:47
Luckeh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:57:
Razer komt ook met een race-rig:

Razers Ultimate Driving Simulator

[Afbeelding]

De pedalen lijken Heusinkveld Ultimate's te zijn. Het stuur op de site is een Fanatec Podium R300 met een Razer logo ipv Fanatec (matige Photoshop lijkt 't), maar het stuurtje op de complete rig foto hierboven is dan weer een andere.
Zag deze gister ook al, op de pagina van Razer zelf staan verschillende foto's en renders.

De complete rig is van Vesaro met een rebrand naar Razer, stuur op de pagina is inderdaad een Fanatec stuur, maar op de foto's is het een stuur van Vesaro (in samenwerking met Precision Sim Engineering).

Niets nieuws, alleen zo weet Vesaro een grotere markt te bereiken dankzij hun samenwerking met Razer.

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:06
Arfman schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:46:
@macstuk en @Madhouse1979 Houden jullie ook rekening mee dat het gewicht van onderdelen erg hoog is en dat daardoor de kosten ook hoger zijn dan de standaard 6,95? ;) De Sprints komen in een relatief klein doosje die echt zwaar is, ik vond het niet zo gek dat je daar iets meer voor betaalt.
Jazeker, mijn bestelling woog minder dan 10kg, waren sliders, caster wheels en wat boutjes. Dat verstuur je gewoon voor €6,95 en dan breng je de klant in Nederland €18,- in rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yannick97 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:18:
[...]Niets nieuws, alleen zo weet Vesaro een grotere markt te bereiken dankzij hun samenwerking met Razer.
En de Vesaro Pro Control V-Spec Hydraulic Pedals zijn dus gewoon rebranded Heusinkveld Ultimate pedalen. Zelfs de text is vrijwel 1-op-1 overgenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 101% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 11:09
Luckeh schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 12:23:
[...]

En de Vesaro Pro Control V-Spec Hydraulic Pedals zijn dus gewoon rebranded Heusinkveld Ultimate pedalen. Zelfs de text is vrijwel 1-op-1 overgenomen.
Sowieso een rare ontwikkeling. Nagenoeg het hele Heusinkveld assortiment staat er op, op de shifter na. De pedals pagina laat wel iets leuks zien. Verkoop van de Ultimates en pro in het zwart, de Sprints als Pro en de Heusinkveld Sim Pedals Racecenter

Het voelt allemaal een beetje amateuristisch aan deze samenwerking tbh. Iets dat ik niet verwacht bij Vesaro en Heusinkveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
En dan die prijzen bij Vesaro...

Setje CSL Elite pedalen 349 pond.... Bij Fanatec 245 euro incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
Madhouse1979 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:19:
En dan die prijzen bij Vesaro...

Setje CSL Elite pedalen 349 pond.... Bij Fanatec 245 euro incl. verzenden.
Dat Vesaro er ook iets aan wilt verdienen snap ik, maar de handbrake (heusinkveld) kost in Groningen 239 euro incl. VAT). Vesaro rekent omgerekend 707 (600 pond) voor precies dezelfde. Ik snap hun business-model... maar dit slaat alles imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Is gewoon exclusief spul met een bijbehorend prijskaartje.
YouTube: Vesaro - F1 Sim Room

net wat de liefhebber er voor over heeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Madhouse1979
Tja als die die genoeg betaald promoot ze alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
Correctie: promootte.
Ze was voorheen gesponsord door Vesaro.
Die rig is er uit, net als de sponsordeal.
Ze is nu gesponsord door Sim Labs en heeft een P1-X. (Naast fanatec dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ivysaur schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Oof. Dat is al een stukje beter ;). Al heb ik nu wel mijn bedenkingen bij Simlabs.
Dat heet gewoon reclame maken toch? Ik ben eerder kieskeurig in de vloggers die ik volg (simracinggirl dus niet). Tuurlijk krijgen al die vloggers/bloggers/reviewers wel eens spul toegestuurd van een fabrikant, maar zolang ze daar open en eerlijk over zijn en je alle informatie geven die je nodig hebt om je eigen keuzes te maken vind ik dat ook wel prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54
Ivysaur schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 09:30:
[...]

Oof. Dat is al een stukje beter ;). Al heb ik nu wel mijn bedenkingen bij Simlabs.
**knip**. Het is enigszins kinderachtig en tevens een ad hominem om 'in discussie' te gaan door te gaan reageren op een simpele spellingfout.

Ze is zeker geen onbekende van Sim-Lab en heeft gewoon een publiek. Ik zou er meer niet achter zoeken, het is wat het is.

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 09-01-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:53 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schuey
Hoe verwacht je dat mensen anders op ongefundeerde en ongeinformeerde verdachtmakingen reageren?

Het is wel makkelijk op je teentjes getrapt te reageren natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Kwa leverancier is Sim-lab in de laatste maanden verbeterd. Het klopt dat er met sommige leveringen fouten werden gemaakt toen het nog een twee-mans operatie was.

Als je Sim-lab mailt bij vragen/missende spullen reageren ze snel en leveren ze snel na. Een prima bedrijf dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
correcto schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:04:
[...]

Dat heet gewoon reclame maken toch? Ik ben eerder kieskeurig in de vloggers die ik volg (simracinggirl dus niet). Tuurlijk krijgen al die vloggers/bloggers/reviewers wel eens spul toegestuurd van een fabrikant, maar zolang ze daar open en eerlijk over zijn en je alle informatie geven die je nodig hebt om je eigen keuzes te maken vind ik dat ook wel prima.
Wat natuurlijk (bijna) nooit gebeurt. Het levert ze veel te veel op. Een beetje succesvolle vlogger harkt serieuze bedragen binnen middels reclame maken voor producten en diensten. Dan staat objectiviteit heel snel op de tocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Schuey schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:15:
[...]

Als je de bedrijfsnaam na al die tijd nog steeds niet kunt spellen, zullen ze daar redelijk weinig waarde aan hechten ;)

Ze is zeker geen onbekende van Sim-Lab en heeft gewoon een publiek. Ik zou er meer niet achter zoeken, het is wat het is.
Sorry, maar dit echt een naïeve gedachte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
He, naïeve gedachte?

Ze is een bekende van Sim-Lab, ze huurt soms tijdslots/ruimte op de Sim-Lab stand op beurzen. Heeft een publiek met haar kanaaltje.
Vesaro deal is af. Logisch gevolg om die plaats in te nemen? Ik zou er raarder van op staan te kijken als daar in eens een playseat zou staan!

Natuurlijk is dit om meer exposure te krijgen. Waarom zou je anders iemand anders sponsoren?

Ik snap niet wat aan deze gedachte naïef is. Hier zit toch geen complot of ander verdacht verhaal achter? Dit is toch gewoon een logisch gevolg wat je zo uit kunt stippelen en niet heel verbaasd over hoeft te zijn? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Schuey schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:03:
He, naïeve gedachte?

Ze is een bekende van Sim-Lab, ze huurt soms tijdslots/ruimte op de Sim-Lab stand op beurzen. Heeft een publiek met haar kanaaltje.
Vesaro deal is af. Logisch gevolg om die plaats in te nemen? Ik zou er raarder van op staan te kijken als daar in eens een playseat zou staan!

Natuurlijk is dit om meer exposure te krijgen. Waarom zou je anders iemand anders sponsoren?

Ik snap niet wat aan deze gedachte naïef is. Hier zit toch geen complot of ander verdacht verhaal achter? Dit is toch gewoon een logisch gevolg wat je zo uit kunt stippelen en niet heel verbaasd over hoeft te zijn? :)
@Rossi46 zal het over het 'open en eerlijk over de producten zijn' hebben. Iemand als SimRacingGirl zal een Fanatec stuurtje of een Sim-Lab frame niet zo snel afkraken als een Barry van SRG natuurlijk.

(Waar in mijn optiek helemaal niks mis mee is)

Over Sim-Lab gesproken trouwens: ik wacht nu al 40 dagen op mijn SPEED 3. Had de brackets met een week binnen, maar waar die stoel blijft?

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 09-01-2020 11:09 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik snap de hele commotie niet.
Het is een bekend feit dat allerlei YT'rs op hun kanaal niet reviews, maar reclame maken.
En volledig begrijpelijk dat bedrijven in de desbetreffende markt erin stappen om spullen ter beschikking te stellen.
Natuurlijk let ik zelf bij het opzoeken / bekijken van reviews wel op of het gesponsord of niet is waar ik naar kijk. En soms is dat moeilijk te bepalen en dan ga ik er maar van uit dat het gesponsord is. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schuey
Dat is met elke reviewer een potentieel probleem en ik ga dan ook principieel nooit 100% af op de mening van een reviewer, dat is voor mij de beste remedie. Zo kan ik keurig allerhande reviews kijken, zonder het schuim op de mond te hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Schuey schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:08:
Dat is met elke reviewer een potentieel probleem en ik ga dan ook principieel nooit 100% af op de mening van een reviewer, dat is voor mij de beste remedie. Zo kan ik keurig allerhande reviews kijken, zonder het schuim op de mond te hebben staan :)
Ik was je voor ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Boef :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ach als ze hiermee een groter publiek kunnen aantrekken voor hun producten is dat toch prima?

Of je elke review op YT wel/niet moet vertrouwen ligt nog altijd bij de kijker zelf.
Zelf gebruik ik het vaker om een product wat beter te kunnen bekijken dan enkel paar foto's op de site van het product. geeft een net wat beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Het gaat mij inderdaad puur over het feit dat ik de mening van een vlogger in de basis niet vertrouw. Maar zo te lezen hebben we allemaal dit inzicht ;)

Nu maar weer over racen hebben dan! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 06:45
Paulus07 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:31:
Ach als ze hiermee een groter publiek kunnen aantrekken voor hun producten is dat toch prima?

Of je elke review op YT wel/niet moet vertrouwen ligt nog altijd bij de kijker zelf.
Zelf gebruik ik het vaker om een product wat beter te kunnen bekijken dan enkel paar foto's op de site van het product. geeft een net wat beter beeld.
Klopt helemaal.

Ik vind dat de reviews op fora en social media van gebruikers nog steeds het meest betrouwbaar zijn. Zelfs Barry van SRG is gezwicht voor de commercie en niet elke review van hem is nog 100% objectief .

Begrijpelijk omdat ook hij de kost moet kunnen verdienen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Barry doet 't als hobby hoor; die is al lang en breed met pensioen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 10:32
Waar blijven die nieuwe en aangepaste race-rig foto's? O-)

Mijn GT1-EVO / P1-x Combo is wel zo goed als af voor mij, zou niet weten wat ik moet verbeteren nog :+
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VkHZwbVG/IMG-20191227-140848.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Heb zelf weinig aan te passen.

Wat er voorlopig op de shortlist staat zijn de rubber voeten monteren die al een jaar in de kast liggen :+

Hetgeen ik me dit jaar kan voorstellen is wellicht de toevoeging van shakers in chassis mode, maar daar wil ik eigelijk eerst mee gereden hebben....

Iets anders zou kunnen een nieuw stuur, maar heb ik niet nodig.

Een andere pc heb ik wel nodig, maar geen geld voor over.

Triple screens, niet nodig, wil het wel, geen geld voor over.

Kortom, bittere armoede alhier :+

Maar bekijk nu de laatste pagina's en pak hem beet 5-7 jaar geleden, er komen mooie opstellingen voorbij d:)b
De mensen die simracen lijken het gemiddeld genomen steeds serieuzer aan te pakken, maar dat kan ook impliciet door het bepaalde publiek komen wat natuurlijk in deze fora rondstruind :P

[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 10-01-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Mijn wensenlijst slinkt ook steeds meer 8)

- Ik heb weer afscheid genomen van VR. De ervaring is echt super gaaf en ik kan het iedereen aanraden in iedervgeval te proberen. Voor mij werkt het niet omdat ik wat oogproblemen heb en daardoor niet met VR om kan gaan. Geprobeerd maar helaas niets voor mij. Kan het nu ook naast me neerleggen.

Gerealiseeerd
- Onlangs wel een nieuwe PC aangeschaft waar ik er blij mee ben.
- Sinds een week eigenaar van een mooie set Heusinkveld Sprints.
- Project nieuwe monitor gestart (van 50inch HDTV naar een 34inch UltraWide direct achter de Wheel Base)

Wensen
- SFX100 Motion bouwen
- Bass Shakers (het liefst 4 stuks)

Ik zal binnenkort nieuwe foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
@MichaelJ De rig heeft nog een adres aanpassing nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 10:48
Na de upgrade naar Sprints en een DD1 heb ik wat betreft het rijgevoel weinig wensen meer over, maar de drang om te upgraden blijft wel bestaan. Mijn plannen voor dit jaar zijn als volgt:
- Triple screen setup nadat het kantoor is heringericht (anders is daar geen ruimte voor). De 35" ultrawide is leuk, maar bij goede fov heb ik nog steeds niet altijd de spiegels in beeld. En VR is geweldig, maar dit sluit me nog meer af van de buitenwereld, wat niet altijd handig is. En ACC speelt niet echt soepel in VR.
- Ik wil nog steeds voetjes onder de rig monteren, deze staat nu nog koud op de vloer.
- Een extra stuur. Ik heb nu een formula rim en een 35mm stuur. Ik wil graag nog een tussenmaat voor touring cars en oudere GT en proto wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 09:08
Knip. Tweedehands verkoop is niet toegestaan op het forum. Zie de topic warning...

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:38
FightingAce schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 10:30:
- Ik wil nog steeds voetjes onder de rig monteren, deze staat nu nog koud op de vloer.
Dit zag ik in bovenstaande afbeelding ook. Wat is het voordeel hiervan (los van dat het geheel hoger staat) ?
Vibratie geluiden of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Stofzuigen werkt dan makkelijker? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Card Nox schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:20:
[...]

Dit zag ik in bovenstaande afbeelding ook. Wat is het voordeel hiervan (los van dat het geheel hoger staat) ?
Vibratie geluiden of?
Ik heb zelf verstelbare voetjes er onder gezet omdat mijn vloer waar die staat niet helemaal vlak was. Waardoor 1 pootje niet goed genoeg de grond raakte en je dat moet opvangen somehow. Met die hogere pootjes met schroefdraad heb je dat zo opgevangen door dan de pootjes juist aan te passen, waardoor mijn rig nu veel stabieler staat. Al heb ik hem zelf wel wat lager staan als de foto hier boven van Michael en zit ik rond het midden van het schroefdraad.

Mijn eigen rig staat nu ook op nieuwe upgrade te wachten, toch voor de Heusinkveld Sprints gegaan als vervanger van de Fanatec V3s. Nu alleen nog even goed uitzoeken hoe ik ze ga monteren op de oudere P1 pedal tray. Wil ze mogelijk direct monteren maar ben er nog niet helemaal uit. De officele baseplate lijkt me niet zo handig dus ga eerst kijken of het anders gaat lukken. Weekend is even kijken wat mogelijk is en wat ik eventueel nodig heb. Al wel gevonden dat mogelijk met de standaard 40x40 profielen wat flex in de pedal tray zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypetrax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 09:08
hypetrax schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:18:
[mbr]Knip. Tweedehands verkoop is niet toegestaan op het forum. Zie de topic warning...[/]
Pardon? Waar staat dat dan? :(
Raar topic 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

hypetrax schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:11:
[...]

Pardon? Waar staat dat dan? :(
Raar topic 8)7
Bijvoorbeeld in die grote rode balk onderaan het topic die je ook ziet als je een reactie plaatst. Het heet ook 'Show je race-rig', niet 'Verkoop je race-rig en aanverwante spullen door een reactie in dit topic te plaatsen'

[ Voor 18% gewijzigd door FirePuma142 op 10-01-2020 12:21 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Laatst online: 10:48
[...]

Vibratie geluiden of?
Ik vind het netter staan, maar het lijkt me vooral makkelijker schoonmaken. Even de swiffer er onderdoor en het stof is weg :+ .

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 10:34
Kleine update vanuit mijn kant. De rig weer iets uitgebreid met ...niet-racing stuff... :D

Wilde altijd al een uitstap maken naar flight / space sims. Dit is een mooie (eerste) stap om Elite Dangerous wat serieuzer op te gaan pakken :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gaUMnkEieRwOzXjgUHXD9504/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VngywGvw1xhCfcuiJ2zoEhg1/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/koCDDOoM3iAWGGtQD89eabHv/medium.jpg

Thrustmaster T.16000M hotas. Goed om te weten dat de software van Thrustmaster geen problemen oplevert met de spullen van Fanatec.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• visboer32
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 14:41

visboer32

Koen

[...]

Vibratie geluiden of?
Zeker ook vibratie. Zelf recent een Buttkicker gemonteerd en nu de hele rig op een set rubber matjes gezet, dat scheelt in geluid op de hier harde vloer :).

Buttkicker3

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
[...]

Vibratie geluiden of?
Een SUV stapt ook makkelijker in dan een sportwagen. ;)

Het ging mij puur om de rig iets hoger van de grond te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33
dhrto schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:34:

Thrustmaster T.16000M hotas. Goed om te weten dat de software van Thrustmaster geen problemen oplevert met de spullen van Fanatec.
Fijne en betaalbare Hotas is dat. Heb hem om dezelfde reden op mijn racerig zitten. HCS Voicepacks/voiceattack zijn ook leuk voor Elite Dangerous voor de functies die je niet op je Hotas kan krijgen. En al helemaal als je in VR speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
MichaelJ schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:43:
[...]

Een SUV stapt ook makkelijker in dan een sportwagen. ;)

Het ging mij puur om de rig iets hoger van de grond te krijgen.
Ik snap nu die MG.... en je verjaardag..... ouwe bok :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 10:34
Beakzz schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Fijne en betaalbare Hotas is dat. Heb hem om dezelfde reden op mijn racerig zitten. HCS Voicepacks/voiceattack zijn ook leuk voor Elite Dangerous voor de functies die je niet op je Hotas kan krijgen. En al helemaal als je in VR speelt.
Ha dank je, ik zal daar 's naar kijken. Ik speel idd in VR.
Eerst nog maar 's alle knoppen uit mijn hoofd leren.
Het valt me op dat ze wel slim de knoppen/pov-switches net allemaal een andere textuur hebben gegeven, zodat je op een gegeven moment het helemaal op gevoel kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Ik snap nu die MG.... en je verjaardag..... ouwe bok :+
Welke MG... Die is er nog steeds niet hoor :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Na een oefenpoging heb ik wat vrije tijd in mijn kerstvakantie besteed aan het bouwen van twee nieuwe button boxjes.

Ik widel eentje met aanpassingen voor:
  • Volume TeamSpeak,
  • Volume CrewChief,
  • Volume iRacing Voicechat
  • Volume Overa//lWindows.
  • En daarbij wat meest de gebruikte buttons voor BlackBox.
Een tweede button box (waarover later meer) wil ik veel knoppen hebben voor zaken als lampen, rembalans, ABS & TC settings en replay bediening. Deze is nog helemaal niet af (display programmatuur).

Het volume boxje wel klaar. Orginele inspiratie komt uit dit artikel.

Ik heb een doosje van 160x95 mm gebruikt. Verder komen de knoppen en rotary encoders van AliExpress of DealExtreme af. Er zijn tientallen aanbieders op Ali/DX, maar ik heb er een aantal gelinkt in mijn vorige post. Ik heb de meeste onderdelen al in Oktober besteld, want het duurt wel een maandje voordat ze er zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EkVwfVPgJmwKMHCmfKcxd4Ij/medium.jpg

Componenten uitproberen; voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6e2IG2EAls1zU29vgKw3EF4b/medium.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1cVeItYfOBUhugYRBkgnYa3e/medium.jpg

Solderen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T6MYPdrOsH2G8ZT52uP2Ol0q/medium.jpg
Ik had nul soldeerervaring tot een probeersel een paar weken terug. Dus een aantal lassen zijn behoorlijk lelijk uitgevallen. Dit komt komt ook omdat sommige contacten 2-5x gesoldeerd zijn, dit had zo z'n oorzaken:
  • Eerst overleed Arduino no. 1 tijdens het solderen doordat ik de chip perongeluk aanraakte met de bout. Vervangen door een nieuw exemplaar.
  • Ook kreeg ik het voor elkaar een rotary encoder en een button van binnen te smelten, met als gevolg dat m'n hele sketch weird deed. Dit koste me een volle dag om te herstellen. Na eerst de (inmiddels 2e) Arduino de schuld te geven, heb ik alles maar losgemaakt en na elk 2-3 componenten gesoldeerd te hebben de hele sketch te testen. Zodoende kwam ik pas achter de boosdoeners.
Toen maar een fatsoenlijk soldeerstation gehaald (ja...toen pas). En een belangrijke les: Test nadat je een rij of kolom hebt gesoldeerd. Dit bespaard je op een later moment flink wat tijd.

Eindresultaat en een WIP-foto van m'n tweede buttonbox:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QJTvkK0y8aYjS6ucigwGUd9N/medium.jpg

Eindresultaat op m'n rig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lqUqXtgKmv8F5blnLWdnGnkc/medium.jpg

Wil je ook een button-box? Heb je de benodigde boren, dremel, soldeer station en geduld. Leuk projectje! Anders koop een kant-en-klaar exemplaar op Internet. Ik ben dagen bezig geweest met het meten, boren, programmeren, solderen, meten, opnieuw solderen etc.

Mijn hele Arduino sketch voor de VolumeBox staat hier voor een download.
Nog wat specifieke zaken die ik custom gemaakt heb.
Arduino kan niet rechtstreeks de volume aanpasssen in Windows. Maar na wat zoeken vond ik wel een oplossing. Een (HID Library van Nicohood) simuleert nu feitelijk een multi-media toetsenbord en kan daarmee een ASCII code uit sturen. Naast een "Joystick" acteert hij dus ook als multi-media keyboard.

Voorbeeldje voor volume naar beneden is dan oh zo eenvoudig:
code:
1
2
#include <HID-Project.h>
#include <HID-Settings.h>

In de setup:
code:
1
Consumer.begin();

En dan heel simpel:
code:
1
Consumer.write(MEDIA_VOL_DOWN);

Support voor OBS.
OBS heeft geen support voor joysticks, dus ik laat de button-box een sneltoets uitsturen. Die configureer je dan ook in OBS. Dit kan ook met de standaard keyboard library, maar omdat ik die van Nicohood gebruik moest het ietsje ander dan de standaard library. Dit stuurt CTRL-ALT-S uit:
code:
1
2
3
4
5
BootKeyboard.press(KEY_LEFT_CTRL);
BootKeyboard.press(KEY_LEFT_ALT);
BootKeyboard.press('S');
delay(300);f
BootKeyboard.releaseAll();

Tot slot; als je hem standaard koppelt heet hij: "Arduino Leonardo" als Joystick. Door deze hack te installeren kun je de naam van de USB-device aanpassen tijdens het uploaden van je sketch in de Arduino Development omgeving. Werkt dus alleen voor Aruidno Leonardo compatible devices (mijn boardjes zijn Arduino Pro Micro).

Daarnaast als je het apparaatje nu koppelt zie je: "Luckeh VolumeBox" als apparaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vGONd9o05FlW7Fz6CB4pDEdF/thumb.png

Materiaalkosten zijn ongeveer 20 euro voor het doosje alleen. 6 euro voor het doosje, Arduino is 4 euro. Buttons zijn minder dan 25 cent per stuk als je wat geduld kunt hebben. En de rotary encoders zijn een twee euro per stuk. Ook heb ik bij de Action een Carbon plakfolie gehaald. Neem de matte variant, de glossy versie is niet mooi.

Als ik kijk wat ik totaal heb uitgegeven zit ik aan circa €300,- Maar ik heb nu wel fraaie Dremel (€80,-) en een instelbaar soldeerstation (€ 30,-) rijker. Evenals 12, 15 en 16mm houtboren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Mooi resultaat, en een mooie uitleg! _/-\o_

Ik ben het met je eens dat het erg veel werk is, kopen is makkelijker. Maar het is wel heel tof om je eigen box op je rig te hebben. Precies zoals je zelf wilt :-D

Ik heb 'toevallig' al een CNC frees en 3Dprinter staan. En soldeerbout. Toen was ik voor een paar tientjes wel klaar voor de box.

Ik zat er aan te denken om er 1 te maken met een steamdeck er achter + fysieke knoppen. Zoals deze

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Hallo allemaal!

Hierbij een plaatje van mijn rig op dit moment.
De fanatec pedalen heb ik afgelopen weekend verkocht, als het goed is zitten de Heusinkveld sprint pedalen er morgen op.
Volgende stap is triple screens, zodat ik het bureau weer kan gaan gebruiken om er aan te werken.
Oh. En een stap die zeker nog moet is cable management.

Het stuur is een simucube 1 met de large mige.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/d20TMfm/98-A85842-49-F1-4101-8829-85-BCFD458-B76.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Ik heb mijn thread op RaceDepartment over de PSE GPX review geupdate, voor degene die het interessant vinden: https://www.racedepartment.com/threads/pse-gpx-wheel.175511/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Alouwerse schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:49:
Hallo allemaal!

Hierbij een plaatje van mijn rig op dit moment.
De fanatec pedalen heb ik afgelopen weekend verkocht, als het goed is zitten de Heusinkveld sprint pedalen er morgen op.
Volgende stap is triple screens, zodat ik het bureau weer kan gaan gebruiken om er aan te werken.
Oh. En een stap die zeker nog moet is cable management.

Het stuur is een simucube 1 met de large mige.

[Afbeelding]
Prachtig allemaal! Maarre, wat rijd je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:27:
[...]

Prachtig allemaal! Maarre, wat rijd je? ;)
Dank je! Voorheen altijd ps4 gereden, assetto Corsa en gran turismo.
Sinds december de overstap gemaakt naar pc, waar ik assetto Corsa, rfactor2 en sinds kort iracing speel.
Nu wordt het een kwestie van meters maken en wennen aan de heusinkveld pedalen. En dan hopelijk wat snelheid vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Alouwerse schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:31:
[...]

Dank je! Voorheen altijd ps4 gereden, assetto Corsa en gran turismo.
Sinds december de overstap gemaakt naar pc, waar ik assetto Corsa, rfactor2 en sinds kort iracing speel.
Nu wordt het een kwestie van meters maken en wennen aan de heusinkveld pedalen. En dan hopelijk wat snelheid vinden.
Ik bedoelde eigenlijk je motor ;)

Voor de rest zitten we ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik ga zeer binnenkort ook de overstap maken van console naar PC, voornamelijk voor iRacing oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
Rossi46 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk je motor ;)

Voor de rest zitten we ongeveer in hetzelfde schuitje. Ik ga zeer binnenkort ook de overstap maken van console naar PC, voornamelijk voor iRacing oOo
Oh! Honda Fireblade (Sc44)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-10 14:29
Wat zijn we ver gekomen in de laatste maanden. Een maand of 4 geleden speelde ik vrij casual F1 2019 met een G27 die aan mijn bureau vast zat gemaakt. Op 18 oktober 2019 besloot ik te beginnen met iRacing, en is mijn simrace hobby in een soort stroomversnelling gekomen, met ondertussen 251 voltooide officiële races. Op 24 oktober kon ik een gratis PlaySeat Evolution ophalen van iemand in mijn autoclubje. Op 1 december heb ik CSL Elite LC pedalen besteld, en begin januari heb ik geüpgraded naar een Fanatec CSW 2.5, waarvoor ik een week later ook de shifter heb besteld. Mijn complete setup is tweedehands (ik blijf een student met beperkt inkomen).

PlaySeat Evolution - €0 (Shifter mount nieuw besteld voor €40)
CSL Elite LC pedalen - €160 (Marktplaats)
CSW 2.5 Wheelbase - €450 (Marktplaats)
SQ Shifter v1.5 - €190 (Marktplaats)
Porsche 918 RSR stuur - €200 (Marktplaats)

Die laatste vereist misschien wat uitleg. Ik heb een combinatiedeal op marktplaats gesloten voor een 918 RSR stuur en de Fanatec universal hub met twee rims, voor €500. De gast van wie ik de PlaySeat had gekregen zocht nog een universal hub, en ik hem dus de hub + de twee rims voor €300 verkocht. Dus effectief maar €200 betaald voor dat prachtige Porsche stuur.

Voor nu is het wel even mooi geweest, maar als ik zometeen afgestudeerd ben, komt er nog wel een keer een volledig dedicated rig met een wat comfortabelere stoel. Maar dat is toekomstmuziek :)

Situatie 3 maanden geleden:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q8uw9A2.png

Situatie nu:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eqtEibb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SytseHartvelt op 16-01-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
SytseHartvelt schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:47:
Op 18 oktober 2019 besloot ik te beginnen met iRacing, en is mijn simrace hobby in een soort stroomversnelling gekomen, met ondertussen 251 voltooide officiële races.
Gemiddeld 3 races/dag, goed bezig! Vergeet niet af en toe te studeren. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Gemiddeld 3 races/dag, goed bezig! Vergeet ook niet af en toe te studeren. :p
Ik ga me maar verschuilen achter het feit dat er een vakantieperiode van twee weken tussen zat :+
Maar je hebt wel gelijk, ik moet harder aan de studie. En dan lekker in de avonden racen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mijn G27 zit na bijna tien jaar nog steeds aan mijn bureau..
Is het deze week nog steeds vakantie? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
TR1 met wat modificaties, de vorige eigenaar had wat last van flex I.c.m. Het direct drive stuur, dus heeft er wat stukken tussen gezet.
Gisteravond laat de Heusinkveld sprint pedalen gemonteerd, vanavond aan de knutsel voor een pedal plate en dan zal ik snel eens een nieuwe foto schieten :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:17:
Mijn G27 zit na bijna tien jaar nog steeds aan mijn bureau..
Is het deze week nog steeds vakantie? ;)
Bij mij heeft hij het 9 jaar volgehouden :)
Deze week zeker geen vakantie meer, maar op de momenten dat er simulaties draaien en ik toch niet verder kan met afstuderen, kruip ik lekker achter het stuur :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Madhouse1979
Mijn tijdelijke setup!

Ik heb gisteren de monitor mount en keyboard tray van Sim-Lab ontvangen samen met de "anti flex" modificatie voor Heusinkveld Sprints op de GT1 Evo.

De bedoeling was tijdelijk mijn 27 inch scherm te monteren tot de 34 inch Ultra Wide er zou zijn. Helaas ging dit niet omdat de VESA plaat alle aansluitingen afdekt op dit scherm. Ik heb daarom mijn oude 24 inch maar even gemonteerd in afwachting dus van de 34 inch. De 34 inch die er komt heeft alle aansluitingen aan de onderkant, daarmee heb ik dus geen probleem dat de VESA plaat in de weg zit.

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/3224B579-C8F6-4AC4-BD07-8C9F7CB0B256.JPG

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/IMG_2728.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Madhouse1979 op 17-01-2020 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Madhouse1979 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:40:
Mijn tijdelijke setup!

Ik heb gisteren de monitor mount en keyboard tray van Sim-Lab ontvangen samen met de "anti flex" modificatie voor Heusinkveld Sprints op de GT1 Evo.

De bedoeling was tijdelijk mijn 27 inch scherm te monteren tot de 34 inch Ultra Wide er zou zijn. Helaas ging dit niet omdat de VESA plaat alle aansluitingen afdekt op dit scherm. Ik heb daarom mijn oude 24 inch maar even gemonteerd in afwachting dus van de 34 inch. De 34 inch die er komt heeft alle aansluitingen aan de onderkant, daarmee heb ik dus geen probleem dat de VESA plaat in de weg zit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is snel! Ik ben ondertussen al ruim 2 weken aan het wachten en nog steeds niet verzonden.... Ik snap er de ballen van.

On topic: nette setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madhouse1979
Ekfad schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 20:33:
[...]

Dat is snel! Ik ben ondertussen al ruim 2 weken aan het wachten en nog steeds niet verzonden.... Ik snap er de ballen van.

On topic: nette setup.
Zondag besteld, gisteren binnen. Misschien heb je iets besteld wat niet op voorraad is?

Thanks! Ben er erg blij mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
beste, weet niet of dit de juiste topic is.
zo niet verwijder het maar.
weet iemand een winkel waar je in kuip/race stoelen kan zitten voor je het koopt.
ik ben nogal fors en wil wel een goede stoel voor me te maken sim rig.
alvast bedankt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoksbrood
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:44
Vinna schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:44:
weet iemand een winkel waar je in kuip/race stoelen kan zitten voor je het koopt.
alvast bedankt.
Probeer het hier eens :) :

XBL: Stoksbrood | iRacing Profiel | [Asetek Forte WB\SW] [Asetek Invicta Pedals] | [10600KF] [ROG STRIX Z490-G] [FTW3 3080ti]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Madhouse1979 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Zondag besteld, gisteren binnen. Misschien heb je iets besteld wat niet op voorraad is?

Thanks! Ben er erg blij mee :D
Nog eens gekeken, maar nope. Alles op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de tripple users, Asus komt met een manier om om de schermrand weg te werken.
Meer info bij de buren.

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/editorial/600/079892_micro_structures.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Ik werd gisteren verblijd met een mooi kunstwerk :9, bijna zonde om te gaan gebruiken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lpai85ZlyyXrQnVzndeQXf0I/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X4EbeChZigaNMaucFsniTwhN/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/g3IN6Nurd7CacIXeWT6immC6/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/alNik7GPWqg1CKkhLQGaeamk/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXDFgTMkRy9mStzB1WUmIkPE/full.jpg

Nou nog één toekomst wens over: een DD :D :o

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 Pro | 32GB DDR4-3600 CL16 | Gigabyte RTX3080 Gaming OC | Samsung 970 & 960 Evo | Be Quiet 500DX | Samsung 49" Ultrawide LC49HG90 | Fanatec DD1 + Ferrari 488 & Audi R8 wheel | SRP GT pedals | Simetik K2 + Buttkicker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunky25
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-01 20:01
visboer32 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:48:
Ik werd gisteren verblijd met een mooi kunstwerk :9, bijna zonde om te gaan gebruiken!

Erg mooi! Veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 19-09 16:37
visboer32 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:48:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Nice! Waar heb je deze vandaan? :9~

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Luckeh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:20:
Voor de tripple users, Asus komt met een manier om om de schermrand weg te werken.
Meer info bij de buren.

[Afbeelding]
Eindelijk ik dacht al die komen nooit meer.....
meestal bloed zoiets dood 2 jaar naar zichtbaarheid op een beurs, blijkbaar toch wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visboer32

visboer32

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Weet niet of ik deze vraag hier kwijt kan, gaat over Motedis.nl om daarmee in contact te komen over een bestelling gaat dat via "custom control centre" op hun site..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10 12:47
Als ik het zo lees is die mogelijkheid er niet. Ik zou lekker ergens anders kopen. Geen toko waarmee ik zaken zou willen doen, als het beantwoorden van een vraag al te veel moeite is. Tsja, wat kun je dan überhaupt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Noisekiller schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:13:
Weet niet of ik deze vraag hier kwijt kan, gaat over Motedis.nl om daarmee in contact te komen over een bestelling gaat dat via "custom control centre" op hun site..
maniac2003 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:39:
Als ik het zo lees is die mogelijkheid er niet. Ik zou lekker ergens anders kopen. Geen toko waarmee ik zaken zou willen doen, als het beantwoorden van een vraag al te veel moeite is. Tsja, wat kun je dan überhaupt verwachten.
motedis doet niet aan communiceren, het is gewoon bestellen wat je wilt en verder niet zeiken.
mocht je extra service willen en 100 vragen stellen moet je het ergens anders halen.
dat is hier al vaker besproken en zo werkt het daar gewoon, daar kan je iets van vinden, maar niemand verplicht je om er iets te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisekiller
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11-07-2024
Gaat om een bestelling waarvan de helft geleverd is.. dus alleen via control center lijkt het. Tnx

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistermol
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 25-09 11:50
Vinna schreef op zondag 19 januari 2020 @ 13:44:
alvast bedankt.
Bij Biesheuvel kun je stoelen zitten, zij versturen ook voor Sim-Lab geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:06
Noisekiller schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:13:
Sim-lab doet de support in Nederland voor motedis.
https://www.google.nl/search?q=richard+schouteren+motedis

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Hier een paar plaatjes van mijn Rig :*)
Ik speel voornamelijk AC via de PC of PJC2 op de Xbox met een groepje vrienden.

Next step is nieuwe PC + VR :9

Mijn setup:

- Motedis S-dream alu frame
- Autostyle stoel incl. seat slider 8)
- CSW V2.5
- Clubsport V3 pedals
- Formula V2 stuur
- AOC AG322QC4 Monitor

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OrUbkt6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ECrygSq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V2uy3ym.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
ApOE schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:40:
Hier een paar plaatjes van mijn Rig :*)
Ik speel voornamelijk AC via de PC of PJC2 op de Xbox met een groepje vrienden.

Next step is nieuwe PC + VR :9

Mijn setup:

- Motedis S-dream alu frame
- Autostyle stoel incl. seat slider 8)
- CSW V2.5
- Clubsport V3 pedals
- Formula V2 stuur
- AOC AG322QC4 Monitor

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gaaf! Netjes ook zo met je monitor.

Ook op je to-do lijstje: Inbouwdoos voor netwerkaansluiting verwerken in de muur :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:08:
[...]

Gaaf! Netjes ook zo met je monitor.

Ook op je to-do lijstje: Inbouwdoos voor netwerkaansluiting verwerken in de muur :9 .
Dit is veel makkelijker, als er dan nog een kabel nodig is past het makkelijk :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:13
Sim-lab heeft op facebook een 'sneak'-preview gezet van hun nieuwe F1 rig. Ziet er héél strak uit als je het mij vraagt! Wat mij meteen opviel is dat het niet gebaseerd is op de gebruikelijke aluminium profielen. Zal wel een leuk kostenplaatje aan gaan zitten, maar wel heel strak!

Sim-lab F1 rig

[ Voor 13% gewijzigd door Pyr0_ op 06-02-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Pyr0_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:33:
Sim-lab heeft op facebook een 'sneak'-preview gezet van hun nieuwe F1 rig. Ziet er héél strak uit als je het mij vraagt! Wat mij meteen opviel is dat het niet gebaseerd is op de gebruikelijke aluminium profielen. Zal wel een leuk kostenplaatje aan gaan zitten, maar wel heel strak!

[Afbeelding: Sim-lab F1 rig]
Nice, maar inderdaad niet echt modulair zoals hun bestaande systemen.

Een Fanatec DD-hub, maar met een stuur dat ik nog niet van Fanatec gezien heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Luckeh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:39:
[...]

Nice, maar inderdaad niet echt modulair zoals hun bestaande systemen.

Een Fanatec DD-hub, maar met een stuur dat ik nog niet van Fanatec gezien heb.
Dat ziet eruit als een kaal Mclaren GT3 wiel.

Zelfde stoelbeugels als voor de Evo's/P1X'en. Dus het lijkt erop dat je met die kuipstoel je bestaande rig ook kan ombouwen tot een formule-houding.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BozeBever
Jimmy J. schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:03:
[...]
Dat ziet eruit als een kaal Mclaren GT3 wiel.

Zelfde stoelbeugels als voor de Evo's/P1X'en. Dus het lijkt erop dat je met die kuipstoel je bestaande rig ook kan ombouwen tot een formule-houding.
Sterker nog, in een artikel van een paar weken terug werd dit al geteased met een flink photoshop-blur effect erover heen. Leuk quote'je erbij.
Additionally we also will be offering an 8020 based version of it!
Zit nog wat leuks in het vat bij Simlab! Ben erg benieuwd!
Pagina: 1 ... 65 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.