Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gait schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Mensen hier ervaring met Fanatec ClubSport V2 pedalen die niet meer tot 100% gaan? Mijn gaspedaal heeft dit probleem, volgens de FAQ van Fanatec even een paar schroeven gecontroleerd en de sensor gewisseld met die van de koppeling, maar het probleem blijft. Na het opnieuw verbinden van de USB werkt hij weer, maar als dit gebeurt in een race is je race klaar.

Contact gezocht met de support van Fanatec en nu heb ik onderstaande reactie gehad.

Iemand dit al eens gedaan en was het daarna verholpen?
Hi, ik ben bekend met alle drie de CSP versies. Nu heb ik nog de V2 & V3.
Overigens de V1 na 4 jaar gebruik voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen, waarvoor ik het destijds tweedehands op Marktplaats had gekocht. Niet kapot te krijgen. En ja, ook wel eens dat probleem enkele keren gehad, dat het gaspedaal niet volledig 100% reageerde in het spel, terwijl ik het gaspedaal wel volledig intrapte.
Bij mij lag het eigenlijk iedere keer aan de vervuilde magneet (geel/goudkleurig) in de binnenkant van het staafje, wat dan met de sensor geen goed contact maakte. Het was vervuild met stof en vet. Misschien helpt het, om het staafje even eruit te halen en deze net als de sensor goed schoon te maken (stof en evt. vet verwijderen). Het hielp bij mij iedere keer. Nooit de sensor hoeven te vervangen of zo, dat mischien bij jou, als het schoonmaken niet helpt, wel het geval kan zijn (?), zoals andere Tweakers noemen.
Als het werkt, bespaar je jezelf de uitgave aan Fanatec.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:27
KevinSetz schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 16:09:
Welke maten gebruiken jullie voor de aluminium profielen? 20mm of 40mm?
45mm, want goedkoper dan 40mm :p
Wel iets minder accessoires voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41
tommiboy96 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

bedankt voor de tip, ik heb echter 2 extreem linkse handen dus ik weet niet of dat zo'n succes wordt als ik zelf iets ga bouwen 8)7
Nou valt wel mee hoor, als je paar spijkers kan slaan en een schroef kan vastdraaien, kan je wel iets van hout maken. :)

Heb ik voor nu tijdelijk ook gedaan. Ik had genoeg aan 1 balk van 4x8cm, 1 2m houten/mdf plank en een vloerplaat. Plank in 3 gezaagd en toen van 2 kleine hoek gezaagd (krijg je beetje dit /_/), die op vloerplaat en andere deel van plank om stuur op te zetten boven op schuine planken. Beetje verstevigen door balk enkele malen af te zagen en als blokken gebruiken om beetje stevigheid van planken te krijgen. Oh en heel smal latje om pedals niet te laten verschuiven.

Klaar binnen een uur. :)
Was ook nog eens allemaal hout wat over was, dus koste me geen reet, behalve 2 euro voor 2 antislip matten bij blokker voor onder vloerplaat. :P

Ook genoeg ideeen te vinden als je zoekt op gogle of youtube naar wood wheel stand.

[ Voor 10% gewijzigd door Albinoraptor op 21-08-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remix42
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-08 20:43
Thrustmaster introduceert een nieuw stuur:
http://www.thrustmaster.c...el-created-collaboration-
ziet er niet verkeerd uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
remix42 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:49:
Thrustmaster introduceert een nieuw stuur:
http://www.thrustmaster.c...el-created-collaboration-
ziet er niet verkeerd uit!
Oeh, mooi ding wel. Helaas alleen voor Xbox en PC.. Maar zou wel mooi zijn als alleen 't stuur zelf ook los te koop zou komen, om m'n standaard T300rs stuurtje te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken_koning
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 12:56
Voor de playstation is er ook en nieuw stuur.

http://mobile.thrustmaste...ts/t-gt?destination=1016/

Heb een playstation maar vind de sparco variant wel veel mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Ja precies, die GT versie is ook wel mooi. Maar een PlayStation versie van dat Sparco stuur zou wel heel gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verwijderd

[ Voor 246% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2017 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
EeePC schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 19:59:
[...]

Oeh, mooi ding wel. Helaas alleen voor Xbox en PC.. Maar zou wel mooi zijn als alleen 't stuur zelf ook los te koop zou komen, om m'n standaard T300rs stuurtje te vervangen.
Ecosystem-ready, the wheel can easily be detached from the THRUSTMASTER TS-XW servo base thanks to the handy THRUSTMASTER Quick Release system.
Denk dat die wel los te koop gaat zijn, alleen wanneer is ff de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Wat ik er van begrijp is het gewoon de TS-PC met een Sparco rim meegeleverd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ik vindt die prijs echt absurd... nog even en ze gaan fanatec voor bij, en dan krijg je maar shit pedalen er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Arfman schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:35:
Wat ik er van begrijp is het gewoon de TS-PC met een Sparco rim meegeleverd.
Ik zou er niet van staan te kijken als dit niet het geval blijkt te zijn ;)
Het ziet er uit als een gevalletje plastic fantastic voor gamers en size x 80% want voor gamers.
En duur want Sparco sticker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Schuey schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Ik zou er niet van staan te kijken als dit niet het geval blijkt te zijn ;)
Het ziet er uit als een gevalletje plastic fantastic voor gamers en size x 80% want voor gamers.
En duur want Sparco sticker :P
"At 12.2 inches / 31 cm in diameter, the wheel of the TS-XW Racer SPARCO P310 Competition Mod is a 1:1 scale replica of the real SPARCO P310 sports steering wheel"
"The central faceplate is crafted of metal, and the wheel itself is wrapped in genuine suede leather"
Dus.... Lijkt me weinig anders dan een "echt" Sparco/Momo racestuur met een paar knoppen en flippers erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
EeePC schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:06:
[...]

"At 12.2 inches / 31 cm in diameter, the wheel of the TS-XW Racer SPARCO P310 Competition Mod is a 1:1 scale replica of the real SPARCO P310 sports steering wheel"
"The central faceplate is crafted of metal, and the wheel itself is wrapped in genuine suede leather"
Dus.... Lijkt me weinig anders dan een "echt" Sparco/Momo racestuur met een paar knoppen en flippers erop...
Dat ze een correcte schaal aanhouden, pluspunten, lekker, daar krijg ik graag ongelijk in :)

Ben benieuwd hoe het zich verhoud tot een echt P310 stuur (en zonder de aanhalingstekens).
Ik vind het weer een boel geld, dat dan weer wel. De "echte" trek je ook af en toe van ebay namelijk, daar
hoeft je echt niet bij Thrustmaster voor te shoppen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Schuey op 22-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:38
Het wordt weer tijd voor plaatjes :) Bij deze mijn bescheiden rig (in vergelijking met sommigen).

Wat je ziet:
* GT Omega Pro Racing Cockpit (incl. triple monitor stand)
* Thrustmaster T300RS incl. bijbehorende pedalen
* 3x Iiyama 24" monitor (standaard ding, 60 FPS)

PC specs:
* i5 2400 cpu
* R9 380 Nitro gpu
* de rest is nog minder spannend...

Ik heb deze rig eind 2016/begin 2017 aangeschaft en in elkaar gezet. De PC had ik al wel. Als je eenmaal aan zoiets begint dan wordt de lijst met upgrades eigenlijk best snel, heel erg lang. Namelijk:
* Fanatec CSL Elite LC
* Buttkicker/Bass shaker onder op zijn minst stoel en pedalen
* PC upgrade (zowel cpu als gpu)
* VR?

In het begin heb ik vooral veel Project Cars gespeeld. Ik begin echter steeds meer de 'echtere' sims te waarderen zoals Assetto Corsa en RaceRoom.

EDIT: thumbnails laden via Google Drive is schijnbaar lastig...

https://drive.google.com/...gN197mnw/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...hUU0ydUPBR7SDbon_qTbvNC2Q

https://drive.google.com/...SpIz0BuP5QQYZjtWVJBx2BWdg

[ Voor 28% gewijzigd door meintje op 22-08-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elghund
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
P-Nut schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 15:37:
Hi,

Ik ga geregeld langs kringloop winkels. Soort van tijdsverdrijf tijdens mijn lunch en zag een gave comfortabele 'racestoel' in hele goede staat.
Wellicht lijkt een tweaker dit interessant voor een mooie gaming set-up te maken voor racen.

Ik heb er op gezeten en hij zat heerlijk :)! Maar ben zelf niet zo'n racer.

Het is een kwaliteits stoel van Scheel. Volgens mij betreft dit de 'Touring variant'

http://www.stichtingdegoe...l=productdetail&id=146500

[afbeelding]

[afbeelding]
Hi,

Dank voor de tip.
Heb de stoel vandaag opgehaald, perfecte staat.
Nu nog mijn rig aanpassen.

Grtz
Gerardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Elghund schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Hi,

Dank voor de tip.
Heb de stoel vandaag opgehaald, perfecte staat.
Nu nog mijn rig aanpassen.

Grtz
Gerardus
Wat gaaf! Ik ben benieuwd naar je aangepaste rig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
ken_koning schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:31:
Voor de playstation is er ook en nieuw stuur.

http://mobile.thrustmaste...ts/t-gt?destination=1016/

Heb een playstation maar vind de sparco variant wel veel mooier
Waar kan je die bestellen?

Edit: Ok.....800,- Euro en einde vna het jaar beschikbaar. Das best duur man als ik dat vergelijk met mijn T300RS.

Wacht wel op de PS5 met de aanschaf van een nieuw stuur :/

[ Voor 21% gewijzigd door ArnoldSmiley op 23-08-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTimm
  • Laatst online: 31-01-2022
Dames en Heren,

Eerst zal ik mij even kort voorstellen. Ik ben Tim en 26 jaar oud. Sinds kort in het bezit van ons nieuwe huis en hierbij ruimte voor een RIG. Voornamelijk focus ik mij op Iracing en PC1

Nu ben ik opzoek naar een aantal regels voor de positie van mijn stuur tegenover stoel en beeld. Zijn hier ergens maten van beschikbaar? Hierbij bedoel ik de graden(schuinte) van de stoel, afstand tot stuur, hoogte stoel, etc.

Zelf ben ik 1,84m lang en kan iemand mij hier suggesties in geven. In de link staat een voorbeeld van de opstelling die ik nu heb gemaakt om te testen voordat ik aan de officiële ombouw begin.

https://www.dropbox.com/s...08-21%2023.30.37.jpg?dl=0

Alvast bedankt!😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:56

Metalfreak

Hoije woh!

DeTimm schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 13:12:
Dames en Heren,

Eerst zal ik mij even kort voorstellen. Ik ben Tim en 26 jaar oud. Sinds kort in het bezit van ons nieuwe huis en hierbij ruimte voor een RIG. Voornamelijk focus ik mij op Iracing en PC1

Nu ben ik opzoek naar een aantal regels voor de positie van mijn stuur tegenover stoel en beeld. Zijn hier ergens maten van beschikbaar? Hierbij bedoel ik de graden(schuinte) van de stoel, afstand tot stuur, hoogte stoel, etc.

Zelf ben ik 1,84m lang en kan iemand mij hier suggesties in geven. In de link staat een voorbeeld van de opstelling die ik nu heb gemaakt om te testen voordat ik aan de officiële ombouw begin.

Alvast bedankt!😁
Ik heb met dezelfde vragen gezeten en uiteindelijk gewoon de Ricmotech tekeningen gekocht, was ik meteen van dat gezeik af :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren,

Alvast bedankt!😁
Hi,

gewoon zoeken op Google.
https://www.google.nl/sea...623#imgrc=W6RL12hqlkLvWM:

Intypen: "Simracing plan" of iets dergelijks. Kijk bij afbeeldingen, dan vind je behalve gehele opstellingen ook foto's van bouwtekeningen. Dan klikken op de link met verwijzing naar de pagina, resp. degene die het heeft gepost.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Dames en Heren,

Alvast bedankt!😁
Zal je gewoon zelf moeten testen, een ander kan niet bepalen hoe jij lekker zit.
Zelf zit ik bijvoorbeeld belachelijk ver van mijn stuur af, dat vind ik zelf het prettigst.
Zou sowieso glijders onder je stoel nemen als je een rig maakt. Dan kan je nog is wat schuiven met je stoel en is met in en uitstappen ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dames en Heren,

Alvast bedankt!😁
http://obutto.com/information/proper-race-driving-position/

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Verwijderd

Henkus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:32:
Bijna al mijn sturen zijn van alcantara en rijden met handschoenen hoort er voor mij dan ook gewoon bij. In het echt rijden ze ook met handschoenen......

Een handschoen icm een alcantara stuur geeft enorm veel grip waardoor je juist bij een sterke direct drive motor niet zo enorm in het stuur hoef te knijpen. Daarnaast hebben mijn handschoen pads aan de binnenkant waardoor de grip van het stuur in het algemeen wat dikker aanvoelt en dan vind ik juist fijn.

Het is persoonlijk natuurlijk, maar ja ik rij ook altijd met een 4-punts gordel aan. >:)

Voor drift / rally heb ik een lederen versie, die dan lekker door de hand glijd.
Kijk er zijn binnenkort Sparco Gaming handschoenen te koop via Mardo Media:
https://www.mardomedia.nl...schoen-hypergrip-eu8.html

• Gogol
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:49
Hier is goede info: http://www.ricmotech.com/...ables/Driver_Position.pdf

• DeTimm
  • Laatst online: 31-01-2022
Super bedankt heren!! Hier ga ik mee aan de gang!😄

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-10 09:18
Vraagje, zijn er hier ook gebruikers van de playseat challenge die hem aan een bureau gebruiken ? Ben beetje aan het rondkijken voor een betere oplossing dan stuur aan het bureau en schuivende pedalen op de grond icm met een bureaustoel. Wheel stand pro is een mogelijkheid maar de challenge spreekt me meer aan, echter twijfel ik of de zithoogte niet te laag is voor gebruik met monitor op een bureau.

• ArnoldSmiley
  • Laatst online: 03-10 10:17
Dynamic83 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:04:
Vraagje, zijn er hier ook gebruikers van de playseat challenge die hem aan een bureau gebruiken ? Ben beetje aan het rondkijken voor een betere oplossing dan stuur aan het bureau en schuivende pedalen op de grond icm met een bureaustoel. Wheel stand pro is een mogelijkheid maar de challenge spreekt me meer aan, echter twijfel ik of de zithoogte niet te laag is voor gebruik met monitor op een bureau.
Ik heb de Challenge voor mijn TV staan. Mijn TV staat echter op een relatief hoog TV meubel. Hoogte vergelijkbaar met een buro.

Zit op circa 2 meter afstand van mijn 55'' scherm, en heb een prima positive vind ik.

• Dynamic83
ArnoldSmiley schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:59:
[...]

Ik heb de Challenge voor mijn TV staan. Mijn TV staat echter op een relatief hoog TV meubel. Hoogte vergelijkbaar met een buro.

Zit op circa 2 meter afstand van mijn 55'' scherm, en heb een prima positive vind ik.
Oke thanks, heb dan wel geen 55" als monitor maar zal dan wel goed komen :P

• meintje
Dynamic83 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:04:
Vraagje, zijn er hier ook gebruikers van de playseat challenge die hem aan een bureau...
Je zou ook zoiets kunnen overwegen:

https://www.gtomegaracing...mega-steering-wheel-stand

• Dynamic83
Thnx voor de tip, vanavond eens wat reviews lezen :)

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
Bij deze mijn "rig":

PC:
Videokaart komt nog uit de tijd dat de RX480 betaalbaar was >:)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z77-V Pro€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Rebel9 Pro Economy€ 0,-€ 0,-
1HP ZR2240w Zwart€ 116,16€ 116,16
1LG 29UM68-P Zwart€ 260,15€ 260,15
1G.Skill F3-1600C11D-16GNT€ 113,99€ 113,99
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,30

Stuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor T500 RS)€ 135,95€ 135,95
1Thrustmaster T3PA Zwart€ 96,-€ 96,-
1Thrustmaster T300 Ferrari GTE Zwart€ 249,15€ 249,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 481,10

Overig:
Koptelefoon: Sennheiser PC 323D
Stoel: oude bureaustoel met de zitting opnieuw gestoffeerd met een handdoek 8)
Controller: XBOX One S

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9PRNkT4ZaOXJ85mWNMzeudlG/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HibnLrYSEu3PHtaAXZjtlae8/medium.jpg

Het stuur zit vastgeschroefd aan het metalen bureau wat een stuk steviger is dan de standaard adapter.
Pedalen zitten op 2 houten platen met een scharnier er tussen. Met een houten blok is de helling aan te passen.

Als ik een eigen huisje heb ben ik van plan om een echte rig te bouwen, op dit moment heb ik daar niet de ruimte voor. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
Hi all,

ben niet echt van plan een rig te gaan bouwen (wil het evt weg kunnen zetten als dit nodig is :)) maar ga in mijn nieuwe huis wel een hoekje maken voor een raceseat!

Setup is vrij "eenvoudig" een Playseat F1 i.c.m. Ps4 en Thrustmaster T300RS. Nu is mijn huis begin volgend jaar pas klaar maar heb het stuur zojuist al besteld (aanbieding).

Mijn vraag is eigenlijk of ik dit stuur echt moet testen of kan ik deze rustig opbergen en over een half jaar gebruiken ;)? Zijn er vaak zaken die kapot zijn/kunnen gaan bijv of waar ik even op moet letten bij het eerste gebruik?

Hoor het graag!

ps. Miss het stuurtje toch al wel gebruiken met de toffe race games die uit gaan komen eind dit jaar |:( dan maar tijdelijk aan mijn bureau schroeven hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Aan het bureau schroeven werkt ook prima! Mijn eerste T300RS had een vervelende tik bij het insturen. Die heb ik wel laten omruilen bij de MediaMarkt destijds. Ik zou het stuur dus sowieso even testen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Weer wat anders, homemade natuurlijk en er komen nog ferrari stickers op :)
Ik wou ook nog een eigen f1 stuur maken maar dat is niet echt gelukt :(
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/9KJvsOy.png

[ Voor 3% gewijzigd door TheSebastiaan op 28-08-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
morgen kan ik mij ook voegen onder de sim racers.
heb de t300 rs gt besteld die morgen op mijn bureau plaats gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Afgelopen vrijdag op Gamescom geweest en daar in een motion simulator van B4P (www.build4power.nl) gezeten. Leuk dingetje was dat. Binnenkort maar eens naar het bedrijf toe om in de winkel te kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jvaneijk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:56:
Afgelopen vrijdag op Gamescom geweest en daar in een motion simulator van B4P (www.build4power.nl) gezeten. Leuk dingetje was dat. Binnenkort maar eens naar het bedrijf toe om in de winkel te kijken.
Wat een vage website :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Idd, kan er ook niets aan doen. Heb hem gelukkig niet gemaakt! Maar zou mooi zijn als ze daar ook iets aan kunnen fixen dit is erg anno 2000

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:35
jvaneijk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 12:56:
Heb ik vorig jaar ook in gereden ze stonden toen op The Reality. Wel leuk gemaakt Alleen vond ik het met de beamers toch niet heel fijn rijden. Mis te veel inputlag ofzo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

SkullboyNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:26:
[...]

Heb ik vorig jaar ook in gereden ze stonden toen op The Reality. Wel leuk gemaakt Alleen vond ik het met de beamers toch niet heel fijn rijden. Mis te veel inputlag ofzo.
Ze hadden er nu 2 staan. 1 op beamers met een t's pc met nieuwe sparco replica stuur en de andere op een 65" tv met T300 F1 waar ik op heb gereden.

Vond de actuatoren welke zij hadden wel mooi voor mijn eigen systeem!

[ Voor 7% gewijzigd door jvaneijk op 28-08-2017 13:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 13:35
jvaneijk schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:48:
[...]

Ze hadden er nu 2 staan. 1 op beamers met een t's pc met nieuwe sparco replica stuur en de andere op een 65" tv met T300 F1 waar ik op heb gereden.

Vond de actuatoren welke zij hadden wel mooi voor mijn eigen systeem!
Actuatoren hadden ze er toen niet op. En de ts Sparco was er toen nog niet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Samoht93 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 18:30:
Bij deze mijn "rig":

PC:
Videokaart komt nog uit de tijd dat de RX480 betaalbaar was >:)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P8Z77-V Pro€ 0,-€ 0,-
1XFX Radeon RX 480 RS 8GB Hard Swap€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon Rebel9 Pro Economy€ 0,-€ 0,-
1HP ZR2240w Zwart€ 116,16€ 116,16
1LG 29UM68-P Zwart€ 260,15€ 260,15
1G.Skill F3-1600C11D-16GNT€ 113,99€ 113,99
1Cooler Master Real Power M520€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,30

Stuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On (voor T500 RS)€ 135,95€ 135,95
1Thrustmaster T3PA Zwart€ 96,-€ 96,-
1Thrustmaster T300 Ferrari GTE Zwart€ 249,15€ 249,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 481,10

Overig:
Koptelefoon: Sennheiser PC 323D
Stoel: oude bureaustoel met de zitting opnieuw gestoffeerd met een handdoek 8)
Controller: XBOX One S

[afbeelding]

[afbeelding]

Het stuur zit vastgeschroefd aan het metalen bureau wat een stuk steviger is dan de standaard adapter.
Pedalen zitten op 2 houten platen met een scharnier er tussen. Met een houten blok is de helling aan te passen.

Als ik een eigen huisje heb ben ik van plan om een echte rig te bouwen, op dit moment heb ik daar niet de ruimte voor. :'(
Heb je geen last dat je stoel achteruit gaat door de wieltjes ?
Ik heb thuis nu het probleem dat mijn bureaustoel wieltjes heeft die ik niet opslot kan zetten en dus erg schuif.
Daarnaast kan ik mijn pedalen niet goed kwijt.
Hierdoor speel ik alleen maar euro truck simulator 2 met mijn stuur.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 20:11
Pykow schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Ik heb thuis nu het probleem dat mijn bureaustoel wieltjes heeft die ik niet opslot kan zetten en dus erg schuif.
In zijn geval makkelijk op te lossen: 2 oogjes aan blok waar de pedalen opzitten bevestigen, daar -wanneer nodig- een ketting/staalkabel/installatiedraad/etc aan vastmaken en die achter het voorste wieltje van de bureaustoel hangen.. Zo race ik nu ook. Geen schoonheidsprijs, maar wel functioneel ;)

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb een lap rubber om een alu profiel gelijmd die ik achter mn wielen zet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:30
Pykow schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:25:
[...]

Ik leg meestal een paar sloffen achter de wieltjes >:) Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-10 19:46

Pykow

Angelo OTR

Samoht93 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

Ik leg meestal een paar sloffen achter de wieltjes >:) Werkt prima.
Mijn vorige slaapkamer was smal. mijn bureaustoel zat tegen mijn bed aan en hierdoor kon ik dus niet naar achteren rollen.
Pedalen stonden gewoon op de grond met een houteblok of harde boek erachter, zodat hij niet naar voren schoof. Dat merkte op zekere hoogte zeer goed ;)

Ben nu druk bezig met het vinden van een eigen huis en dan ga ik kijken of er ruimte is voor een playseat of iets dergelijks.Of ik vraag wel een kennis die me komt helpen. (Heb zelf 2 linkerhanden en erg lomp)

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Hallo, ik geniet enorm van dit forum. Vorig jaar ook een setup gemaakt:
Stuur: TM 500 +F1 addon
Stoel: racestoel met rails, online gekocht
Rig: alu rig van motedis, onderplaat van triplex gemonteerd en te verrijden met wieltjes.
Schermen: 3x qnix 27 inch 1440p (Koreaans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ziconl schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:17:
Hallo, ik geniet enorm van dit forum. Vorig jaar ook een setup gemaakt:
Stuur: TM 500 +F1 addon
Stoel: racestoel met rails, online gekocht
Rig: alu rig van motedis, onderplaat van triplex gemonteerd en te verrijden met wieltjes.
Schermen: 3x qnix 27 inch 1440p (Koreaans)
heb je ook foto's???

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziconl
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IBqCIoUIAuwiHfSJhtl47hPj/thumb.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door ziconl op 29-08-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
dubbel sorry

[ Voor 93% gewijzigd door ziconl op 29-08-2017 18:27 . Reden: bump ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
In een weekje vakantie zelf een op een Playseat gebaseerde rig gemaakt. Kostentotaal komt op of nét boven de €100, exclusief stuurtje die ik nog had liggen. Ter vervanging van de Ferrari 458 Spider zonder FFB heb ik inmiddels een G920 besteld, die verwacht ik binnen een week d:)b

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKqvH0E.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tGxJTh6.jpg

Overigens, toen ik wat aan het onderzoeken was wat ik zou doen kwam ik deze post uit 2011 tegen van ene Daniel Kennett. Geen gek idee, very low budget met voor € 30 een race stuur standaard...
IKEA: SVARTÅSEN

Afbeeldingslocatie: https://farm6.static.flickr.com/5168/5377459701_80166e33c0_z.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Neejoh op 29-08-2017 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Gaaf, maar kun je niet proberen om dichterbij je schermen te zitten?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Gaaf, maar kun je niet proberen om dichterbij je schermen te zitten?
[/quote]

Thx, dichterbij zitten kan op deze manier bijna niet. Dan zou je ook een monitor stand moeten bouwen. Wil mijn setje echter gaan verkopen, dus geen investeringen meer voor mij:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuknoord
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-01-2019
Neejoh schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:50:
In een weekje vakantie zelf een op een Playseat gebaseerde rig gemaakt. Kostentotaal komt op of nét boven de €100, exclusief stuurtje die ik nog had liggen. Ter vervanging van de Ferrari 458 Spider zonder FFB heb ik inmiddels een G920 besteld, die verwacht ik binnen een week d:)b

[afbeelding] [afbeelding]

Overigens, toen ik wat aan het onderzoeken was wat ik zou doen kwam ik deze post uit 2011 tegen van ene Daniel Kennett. Geen gek idee, very low budget met voor € 30 een race stuur standaard...
IKEA: SVARTÅSEN

[afbeelding]
Haha, mijn vriendin heeft zo'n Ikea tafeltje. Kost geen drol maar is hier echt niet geschikt voor, tenzij je geen force feedback heb, anders draait je stuur dat tafeltje om 8)7

Het zal wel gewerklt hebben, maar ik zou het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Ik heb het gevoel dat ik bijna alleen mijn vraag hier kan stellen, maar waar kan ik een stroom adapter kopen voor de G27? Heb vandaag een G27 op de kop getikt, echter wel zonder adapter dus ...

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:15
Als je weet wat het stuur nodig heeft qua Volt en ampere dan kan je daar een passende adapter voor zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Ik heb sinds vrijdag een OSW dus mijn Thrustmaster T500 is te koop.
Inclusief de T3PA pro pedalen en met doos.

V&A aangeboden: Thrustmaster T500 RS Zwart

[ Voor 9% gewijzigd door naish123 op 30-08-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat kost zo'n basis osw dd wheel eigenlijk..? Wat voor instap prijs moet je aandenken!?

Omdat er vele hier de overstap maken.. moet het toch wel betaalbaar zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Nickrsd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:37:
Wat kost zo'n basis osw dd wheel eigenlijk..? Wat voor instap prijs moet je aandenken!?

Ik heb 'm bij Simracingbay gekocht.

https://www.simracingbay....-osw-kit-with-cm110-case/

Kost wat maar het rijdt zo anders. Compleet andere dimensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
naish123 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:47:
[...]

Ik heb 'm bij Simracingbay gekocht.

Kost wat maar het rijdt zo anders. Compleet andere dimensie.
En welk stuur heb je hierbij?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
Ik heb mijn stuur besteld op Aliexpress. Een Omp. Rond €50 inclusief verzenden.

Wheelcase komt hier vandaan:
https://www.simracingcoac...do/panel-botones-y-levas/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
Nickrsd schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:37:

Mwoah :p

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
naish123 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 07:23:
Ik heb mijn stuur besteld op Aliexpress. Een Omp. Rond €50 inclusief verzenden.

Wheelcase komt hier vandaan:
https://www.simracingcoac...do/panel-botones-y-levas/
all in all ronde 1300 kwijt? Dat valt dan best goed mee. Ik ben aan het twijfelen tussen een accuforce v2

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• naish123
A1AD schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 08:51:
[...]

all in all ronde 1300 kwijt? Dat valt dan best goed mee. Ik ben aan het twijfelen tussen een accuforce v2
Het is wel aardig geld, maar het is net zoals een set Heusinkveld pedalen; je gaa't ze niet verslijten. Alle onderdelen zijn te updaten.

Accuforce heb ik ook naar gekeken. Mooie software en iets gebruiksvriendelijker. Maar er zijn nu aardig veel OSW gebruikers dus zat kennis aanwezig. En Tomo van Simracingbay staat je met alle raad bij.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... 30nm met de sterkste OSW? Ik was al doorweekt na drie kwartier met een Bodnar stuur vechten. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Die 30nm gebruik je eigenijk nooit.. Ik draai op ca. 50% van de amps dus 15nm ongeveer en dan moet het ook nog een auto zijn die zoveel kracht levert om daaraan te komen.
Ik heb natuurlijk een keer met 30nm geprobeerd, maar dat zo onrealistisch en gewoon niet te doen.
De software van granity kent veel instellingen, maar binnenkort komt er een nieuwe firmware versie die veel meer mogelijkheden heeft en ik denk accuforce voorbij gaat met de mogelijkheden.

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb de AccuForce ook op 100 procent geprobeerd en die is volgens mij "maar" 13 of 16 mm. Alles rammelde van het bureau af en ik had echt moeite om het stuur rond te draaien :D

Grote voordeel van DD is de instant reactie op de FFB. De kracht is leuk als je daar van houdt maar eerlijk gezegd maakte ik al geen gebruik van de volledige kracht van de CSWv2.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-09 16:29
Even een wat gevorderde vraag:

Ik ben van plan om triple 144hz monitoren te kopen. Nou twijvel ik tussen platte of curves monitoren. Mijn voorkeur ging eerst uit naar curved, tot dat ik las dat alle sim games (Assetto corsa etc.) niet softwarematig corrigeren voor de curved projectie (waardoor curves monitoren dus een vertekend beeld geven)...

Wat zouden jullie doen? Vlakke monitoren nemen of toch maar curved en hopen dat curved binnenkort ook softwarematig door games worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Kevin Kater schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 12:55:
Even een wat gevorderde vraag:

Ik ben van plan om triple 144hz monitoren te kopen. Nou twijvel ik tussen platte of curves monitoren. Mijn voorkeur ging eerst uit naar curved, tot dat ik las dat alle sim games (Assetto corsa etc.) niet softwarematig corrigeren voor de curved projectie (waardoor curves monitoren dus een vertekend beeld geven)...

Wat zouden jullie doen? Vlakke monitoren nemen of toch maar curved en hopen dat curved binnenkort ook softwarematig door games worden ondersteund?
Ik zou gewoon recht nemen. Heb ik ook en bevalt prima en is risicoloos 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 09:04
Kevin waar las je dat van die ontbrekende software correctie voor curved monitoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ziconl
Forum
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ptEOrefDducuTVJgw6wHKLF3/thumb.jpg

Hierbij zijaanzicht. Bij meer interesse volgt de rest:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
Breeker schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 00:55:
Kevin waar las je dat van die ontbrekende software correctie voor curved monitoren?
Ik had het oorspronkelijk gevonden in een forum, maar na veel zoeken kan ik die niet meer terug vinden.
Wel heb ik het hier nog gevonden:

https://www.reddit.com/r/...p&utm_medium=comment_list

Zoek in pagina onder: 'Games project' < Die post en de post daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin Kater
Ok, dan ga ik waarschijnlijk ook voor flat Joep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
Kevin, interessante post thx. Draai zelf triple 27" flat en correcte angle of view (AOV) is inderdaad erg belangrijk is ook mijn ervaring voor het gevoel van snelheid. Vraag me alleen af in hoeverre die lichte afwijking a.g.v. de curve storend is. Mathematisch klopt het dan niet 100% meer, maar vraag me af in hoeverre je dat in de praktijk echt gaat merken. Wat mij betreft is het veel belangrijker dat je de AOV correct softwarematig instelt. Toen ik dat deed in bijv. Assetto Corsa viel het kwartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Breeker schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 10:33:
Wat mij betreft is het veel belangrijker dat je de AOV correct softwarematig instelt. Toen ik dat deed in bijv. Assetto Corsa viel het kwartje.
Hoe kun je dit goed doen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
Hier de wiskunde a.d.h.v. mijn situatie, berekening van de angle of view:

W= 60 cm (width of the screen)
H= 36,25 cm (height of the sceen)
D= 60 cm (viewing distance)
N = aantal monitors

vFOV = 2 * (ARCTAN (H / (D * 2)))

http://www.rapidtables.com/calc/math/Arctan_Calculator.htm

=33,62º

hFOV = N*2*{ARCTAN[(W/2)/D]}

= 160º

[ Voor 88% gewijzigd door Breeker op 03-09-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
Voor meer uitleg: https://steamcommunity.co...ils/?l=dutch&id=287241027
Methode 2 is correct, methode 1 levert m.i. onjuiste berekeningen

[ Voor 17% gewijzigd door Breeker op 03-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
En dan dien je ook de software nog in te stellen op de hoek van je side monitoren, in Assetto Corsa gaat dat via de zogeheten 'rotation spinner', idealiter op 45 of 55 (in mijn geval) graden. Ook die hoek dient wiskundig bepaald te worden a.d.h.v. de afstand tot het middelste scherm (D).

Formule:
MonitorAngle (M) = 2 x {ARCTAN x [W ÷ (2 x D)]}

Dus eerst je ideale zit postie bepalen die tot D leidt.

"Distance to Steering Wheel: The easiest way to achieve the ideal distance from your steering wheel is to adjust your seat so that when you stretch your arms straight out your wrists lie across the top of the steering wheel. Make sure your shoulders are touching the seat back. Once you place your hands in the 10&2 or 9&3 positions on the wheel your elbows will be bent at an approximate 90-100 degrees which is ideal."

Dan M bepalen en je monitorstand fysiek zo afstellen.

Vervolgens de vFOV en de hFOV berekenen en last but not least de software hierop instellen. Via Assetto wordt M via triple screen app ingesteld en de vFOV via hetzelfde menu waar je ook de distance spinner (M) kunt instellen, via Rfactor 2 moet je naar het .ini bestand iets aanpassen (= bestand dat bepaalde instellingen meegeeft tijdens opstarten Rfactor 2).

Even tijd voor nemen, resultaat =Simracing heaven!

[ Voor 86% gewijzigd door Breeker op 03-09-2017 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:15
ziconl schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:42:
Forum
[afbeelding]

Hierbij zijaanzicht. Bij meer interesse volgt de rest:)
Mooie rig, ziet er lekker stevig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
En uiteraard softwarematig instellen de afstand tot het scherm, bezelcorrection en de breedte van één scherm. Doe dit alles één keer goed, want het is een wereld van verschil. Deze gast legt het ook goed uit:https://youtu.be/4yYeiAHsdr0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breeker
Deze is beter:
http://www.racedepartment...ov-monitor-angles.123586/

[ Voor 72% gewijzigd door Breeker op 03-09-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
Na mijn pvc rig te hebben gebouwd heb ik kunnen proeven van de sim racing wereld.

Ik heb een set heusinkveld pro pedalen gewonnen en dit kwam mooi uit omdat ik toch de wat meer pro kant op wil.

Wat ik wil is een nieuwe rig bouwen die voor de toekomst gereed is om er een motion rig van te maken.
Zit op het moment te denken aan de P1 rig van sim lab.

Verder gaat mijn computer de deur uit en wil ik een volledige nieuwe bouwen die voorlopig VR proof is (tot en met 2e generatie)

Waarschijnlijk een i7-7700, gtx 1080 ti, gaming mobo (weet nog niet welke)

Stuur is voor mij ook nog een moeilijke. Wil uiteraard naar DD maar ook hier nog blanco. Misschien is de fanatec die nog moet komen wel iets ?

Graag pijl ik wat gedachtes van jullie hierover. Ben mezelf weer volop aan het inlezen over van alles uiteraard, maar alle hulp, tips en opmerkingen zijn welkom.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
Een rig van Sim-Lab is sowieso een goede keuze.

Ik heb sinds kort een OSW en dat veranderd zo ongelooflijk veel aan de hele beleving van het racen dat zou voor mij nu echt een no-brainer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexP36
naish123 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:21:
Een rog van Sim-Lab is sowieso een goede keuze.

Ik heb sinds kort een OSW en dat veranderd zo ongelooflijk veel aan de hele beleving van het racen dat zou voor mij nu echt een no-brainer zijn.

naish123 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:21:
Een rog van Sim-Lab is sowieso een goede keuze.

Moet me nog echt verdiepen in wat ik nou wil en hoe makkelijk het werkt. Heb wel ontdekt dat ik geen persoon ben die continu aan het instellen is. Hoef ook niet zo nodig gelijk te starten met racen maar qua ffb is er zoveel mogelijk en daar heb ik gewoon te weinig tijd voor.
Dus goede software is een must.
Bodnar is blijkbaar geweldig maar voor mij teveel geld.

OSW moet ik nog over lezen.
Accuforce hetzelfde.

Dus dit gebied is echt nog blanco voor mij. 1 ding is wel zeker het wordt een DD.
Heb nu een t500rs maar lees zoveel positieve ervaringen over DD dat ik het wil ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zowel OSW als de AccuForce hebben ontzettend veel instelmogelijkheden. Wat mij vooral aanspreekt bij de AF is dat het plug and play is. OSW is dat met name op het gebied van stuurtjes nog niet heb ik het idee (als je schakelflippers wilt in ieder geval).

Beide sturen zijn een goede keuze en uiterst betrouwbaar, daar ga je niet fout mee. Sim lab idem dito.

• EeePC
Fanatec komt trouwens dit jaar ook met een DD toch? Misschien ook het wachten waard.

• Arfman

Arfman

Drome!

EeePC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:11:
Fanatec komt trouwens dit jaar ook met een DD toch? Misschien ook het wachten waard.
Klopt, volgens de CEO gaan ze deze laten zien op de SimExpo volgende week.

• naish123
AlexP36 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:43:
[...]

[...]

Moet me nog echt verdiepen in wat ik nou wil en hoe makkelijk het werkt. Heb wel ontdekt dat ik geen persoon ben die continu aan het instellen is. Hoef ook niet zo nodig gelijk te starten met racen maar qua ffb is er zoveel mogelijk en daar heb ik gewoon te weinig tijd voor.
Dus goede software is een must.
Bodnar is blijkbaar geweldig maar voor mij teveel geld.

OSW moet ik nog over lezen.
Accuforce hetzelfde.

Dus dit gebied is echt nog blanco voor mij. 1 ding is wel zeker het wordt een DD.
Heb nu een t500rs maar lees zoveel positieve ervaringen over DD dat ik het wil ervaren.
Mij is het instellen ook gelukt en dat valt erg mee. Doordat er veel OSW gebruikers zijn die hun instellingen delen is het best simpel. Stuur koop je los via Alliexpress bijv. en de wheelcase bij Simracingcoach.

Hier heb ik deels mijn setting vandaan:
https://boxthislap.org/mmos-settings/

[ Voor 4% gewijzigd door naish123 op 07-09-2017 13:14 ]

• Nickrsd
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Hoe win je zulke mooie pedalen..?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Que?

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
AlexP36 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:44:
...
Ik heb een set heusinkveld pro pedalen gewonnen en dit kwam mooi uit omdat ik toch de wat meer pro kant op wil.
...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Juist... Drie posts eerder, die had ik ff gemist :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AlexP36
Ik doe op facebook mee bij een pagina genaamd The hub simracing giveaways. Dit is een amerikaanse jongen die een soort van loterij houd op facebook en richt zich alleen op simrace artikelen, zoals een complete accuforce dd wheel tot iracing gift cards.

Tis simpel hij bied bijvoorbeeld heusinkveld pedalen aan en je kunt dan een slot kopen. De hoeveelheid slots hangt af van de prijs van het artikel. In mijn geval waren er 55 slots.

Je kiest een nummer tussen de 1 en 55 en betaald afhankelijk van wat de slot kost een bedrag. In mijn geval was het 20 dollar. Ik heb 4 nummers gekocht dus 80 dollar. De trekking vind plaats als alle slots zijn gevuld en iedereen heeft betaald.

Via een internet pagina genaamd random.org wordt er een nummer aangemaakt. Dit is dan het winnend nummer.

Ik heb nu al 2 dingen gewonnen een DSD button box en de heusinkveld pedalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
En als dit zo doorgaat heb ik mijn complete rig voor een paar honderd euro 😜

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Winnen is echter wel een breed begrip...

• AlexP36
MikeyMan schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:55:
Winnen is echter wel een breed begrip...
Als je niet meespeelt win je ook nooit 😉

En tuurlijk heb ik ook wel is verloren maar de kans is gewoon wat groter op deze manier.
Je kunt ook met loterijen meedoen waar tal van mensen meespelen maar goed je snapt het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
Hier is dan mijn opstelling

eerste versie

de stoel heb ik op amazone.de gekocht, Slechts 150E. Ik heb de achterpoten door gezaagd en de stoel meer naar achter laten leunen. Gaat veel beter. Stuur is logitech G29 met slechte pendalen.

aangepast

Eerst maar eens leren rijden voordat er een PC aankomt met verbeteringen.

Gr Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:12
robnieuw schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 16:17:
Hier is dan mijn opstelling

[afbeelding]

de stoel heb ik op amazone.de gekocht, Slechts 150E. Ik heb de achterpoten door gezaagd en de stoel meer naar achter laten leunen. Gaat veel beter. Stuur is logitech G29 met slechte pendalen.

[afbeelding]

Eerst maar eens leren rijden voordat er een PC aankomt met verbeteringen.

Gr Robert
Ziet er prima uit! Vrolijk kleurtje ook, de stoel. :9

Welke stoel is het? Heb je wellicht een linkje naar de Amazon-website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 15:31
DeZaag schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:01:
[...]

Ziet er prima uit! Vrolijk kleurtje ook, de stoel. :9

Welke stoel is het? Heb je wellicht een linkje naar de Amazon-website?
Natuurlijk het linkje
https://www.amazon.de/FK-...ive+Game+Seat+Spielsitz+für+PC+und+Spielekonsolen
Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.