Hi, ik ben bekend met alle drie de CSP versies. Nu heb ik nog de V2 & V3.Gait schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Mensen hier ervaring met Fanatec ClubSport V2 pedalen die niet meer tot 100% gaan? Mijn gaspedaal heeft dit probleem, volgens de FAQ van Fanatec even een paar schroeven gecontroleerd en de sensor gewisseld met die van de koppeling, maar het probleem blijft. Na het opnieuw verbinden van de USB werkt hij weer, maar als dit gebeurt in een race is je race klaar.
Contact gezocht met de support van Fanatec en nu heb ik onderstaande reactie gehad.
Iemand dit al eens gedaan en was het daarna verholpen?
Overigens de V1 na 4 jaar gebruik voor hetzelfde bedrag kunnen verkopen, waarvoor ik het destijds tweedehands op Marktplaats had gekocht. Niet kapot te krijgen. En ja, ook wel eens dat probleem enkele keren gehad, dat het gaspedaal niet volledig 100% reageerde in het spel, terwijl ik het gaspedaal wel volledig intrapte.
Bij mij lag het eigenlijk iedere keer aan de vervuilde magneet (geel/goudkleurig) in de binnenkant van het staafje, wat dan met de sensor geen goed contact maakte. Het was vervuild met stof en vet. Misschien helpt het, om het staafje even eruit te halen en deze net als de sensor goed schoon te maken (stof en evt. vet verwijderen). Het hielp bij mij iedere keer. Nooit de sensor hoeven te vervangen of zo, dat mischien bij jou, als het schoonmaken niet helpt, wel het geval kan zijn (?), zoals andere Tweakers noemen.
Als het werkt, bespaar je jezelf de uitgave aan Fanatec.
Succes!