Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
MikeyMan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:
Niet helemaal het juiste topic, maar toch over een hele mooie race rig.
Ben vanmorgen op bezoek geweest bij Atze Kerkhof van adrenaline control. Uurtje gereden in gp2 en F1 simulatie. Wat een mooie rig is dat zeg! *O*

En wat een ervaring! Was binnen een uur doorweekt van de ffb en de pedaaldruk, maar het ging eigenlijk niet onaardig. Paar mooie tips gekregen ook nog. Moet nu alleen wel snel op zoek naar vervanging van m'n g25 :')
Zeker gaaf! Wat kost een uurtje rijden in de simulator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yannick97 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 01:25:
[...]

Gaaf man! Denk ook wel dat het een hele ervaring moet zijn geweest! Heb ooit eens wat op YouTube voorbij zien komen over een samenwerking van Atze met Max Verstappen, die gasten kunnen beide wel sturen :P .

Wat voor hardware heeft hij geïnstalleerd staan op zijn rig? :$
Ja was echt gaaf!

De hardware viel me op zich nog enigszins mee. De software (en dan vooral de inhoud/addons) maken het grootste verschil.

Bodnar stuur, Heusinkveld pedalen, PC'tje en drie beamers. Maar vooral de circuits, en de autodata die gebruikt wordt zorgt voor het grootste verschil. Deels komt dat doordat hij meeloopt in bèta's en ontwikkelteams, deels doordat de engineers ook bij hem trainen met de coureur en dus echte data ter beschikking stellen.

Wat het kost weet ik niet. Denk dat je daar eigenlijk alleen een hele dag kunt boeken. Dit was via-via geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bex-Digital
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2022
Dag dames en heren, ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven!

Graag wil ik weer een stuur, pedalen en shifter aan gaan schaffen, echter weet ik niet zo goed meer wat ik nou het beste kan doen. Ik heb zelf het volgende in gedachten:
- Tweedehands Logitech g27 en vervolgens een aftermarket stuur (320-330mm) er op zetten, shifter mod printen en misschien nog iets met de pedalen doen. (totaal ong. €250-300)
- Tweedehands Thrustmaster t500rs, t3pa pro pedalen, met TH8A shifter voor €430,-

Nu ben ik geen hardcore sim racer en ben ik al erg tevreden als het me enigszins een gevoel van realisme geeft. Ik heb eerder een g27 gehad waar ik tevreden over was behalve dat het stuur en de shifter meer als speelgoed aanvoelden, vandaar dus ook het idee voor aftermarket stuur.

Momenteel gaat mijn voorkeur er naar uit om de g27 aan te schaffen en 'm tot mijn eigen stuurtje om te toveren. Tegelijkertijd is de g27 ook al een oud stuur en doe ik er misschien beter aan om iets te kopen dat meer up to date is. Ik heb een budget van max. €450,-. Maar uiteraard hoeft dat niet allemaal uitgegeven te worden als ik voor minder ook al uit de voeten kan.

Oh, en ik speel vooral ETS2 en Dirt Rally, daarnaast nog af en toe Assetto Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou persoonlijk geen groter stuur op een G27 zetten. Dat ding is al redelijk underpowered as is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 19:32:
Bijna al mijn sturen zijn van alcantara en rijden met handschoenen hoort er voor mij dan ook gewoon bij. In het echt rijden ze ook met handschoenen......

Een handschoen icm een alcantara stuur geeft enorm veel grip waardoor je juist bij een sterke direct drive motor niet zo enorm in het stuur hoef te knijpen. Daarnaast hebben mijn handschoen pads aan de binnenkant waardoor de grip van het stuur in het algemeen wat dikker aanvoelt en dan vind ik juist fijn.
Ik gebruik al sinds een paar jaar golfhandschoentjes (links & rechts) voor al mijn (alcantara) Fanatec en Thrustmaster stuurtjes. Fijn dun leder, een goed gevoel. En verder gebruik ik ook gewoon simpele fitness handschoentjes, met niet al dikke handpalmkussentjes . Ook voor de gasten in verschillende maten.
Karthandschoenen heb ik ook, maar ik vond ik deze toch iets te stug. (en te warm).
Wielrenhandschoentjes kunnen ook goed dienst doen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_rjen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 22:52
Vandaag deel 1 van de bestelling binnen gekregen de T300, nog even wachten totdat de Fanatec pedalen binnen zijn. Maar voor nu vermaak ik me prima met de standaard set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
MikeyMan schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:47:
Ik zou persoonlijk geen groter stuur op een G27 zetten. Dat ding is al redelijk underpowered as is.
+1

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:52
Ik zou graag wat advies willen: Ik wil een vaste plek creeren voor het racen en wil daar ook iets voor aanschaffen/maken. Echter twijfel ik tussen de aan te schaffen spullen hiervoor:

- Kant en klare set (in de richting van Rseat RS1 of dergelijke)
- Zelf bouwen met motedis profielen, echter heb ik geen idee waar te beginnen. Voordeel is wel dat je dit volledig kan customizen (eventueel klein beginnen en later stukje bij beetje uitbouwen)

Wat zou jullie advies hierin zijn? En is er iemand bereid me te helpen met samenstellen van een motedis rig?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
@Riqy

Je hoeft met alu profielen niet alles zelf uit te zoeken, simlab heeft bijvoorbeeld gewoon kitjes ervan in verschillende groottes en prijs categorien.
Voor jouw is deze denk ik leuk om mee te beginnen: https://sim-lab.eu/product/gt-cup/

En zoals je zelf zegt kan je met deze beginnen en dan zelf naarmate je budget het toelaat gewoon makkelijk uitbreiden.

Stoel kan je bijvoorbeeld 2e hands op marktplaats kopen voor weinig.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Motedis en sim-lab zijn een bedrijf op de achtergrond, alleen ze presenteren zich anders.
Waarbij sim-lab alles voor je uitzoekt en je er een flinke meerprijs voor mag betalen.

Via motedis zijn er ook een aantal kant en klaar te bestellen.
http://www.motedis.com/sh...of/Sim-Rig:::200_423.html

Stoel zou ik persoonlijk gewoon bij de auto sloop halen.
Kan je zelf eerst zitten om te kijken of het wat is en vaak hebben ze veel meer verstel mogelijkheden als een race kuip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-10 10:17
Beste Tweakers,

Mijn game-rig is een Playseat F1 seat, met hierop een T300RS base gemonteerd met F1 Thrustmaster Wheel. Ik speel vanaf een PS4.

Om eerlijk te zijn heb ik me aangemeld op dit forum op een special reden.

De F1 Wheel Add-on is een replica van het Ferrari F1 stuur uit 2011. Echter: zonder de schakelleds, en met een aantal fake buttons.

Ik heb de afgelopen weken heel internet na lopen pluizen, en ik weet dat er mensen zijn die een waanzinnig mooi gemodificeerd F1 stuur hebben. Ik wil dit ook, maar ik kan dit niet zelf.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen uitleggen wat de mogelijkheden zijn om ieder geval de schakelleds op het stuur gemonteerd en werkend te krijgen, of die dit zelfs tegen vergoeding willen uitvoeren?

De afgelopen dagen meerdere malen contact gehad met Leo Bodnar die div. SLI-max componenten verkoopt, maar ik kom er niet helemaal uit. Aangegeven wordt dat wat ik wil niet mogelijk is vanwege de PS4 console. Anderszijds kom ik via EKSimracing weer consolebridges tegen waardoor dit weer wel weer zou kunnen.

Iemand enige ervaring, of iemand die hier iets over kan zeggen sowieso? Heel erg bedankt alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door ArnoldSmiley op 11-08-2017 14:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
ralph075 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

De T3PA zijn eigenlijk hetzelfde als de standaard pedalen, maar dan me koppelingspedaal. Dan zou je beter naar de T3PA Pro pedalen kunnen kijken, die zijn een stuk beter (maar ook duurder).
Waarom zijn deze zoveel beter dan de normale T3PA pedalen of de std pedalen? Ik overweeg ook een nieuwe pedaalset te halen, maar weet niet zo goed wat ik mag vewachten van de T3PA pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wat een klus om ff de schermen te laten zakken nadat ik de stuuras verlengd heb en het stuur hoger heb gezet....
Ook meteen het hele kabelmanagement ff opnieuw O-) 7(8)7

Verbouw1

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mag ik vragen waar je de as mee hebt verlengd?

*laat maar, als gezien in het iracing topic :)

[ Voor 35% gewijzigd door alarma2nd op 11-08-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15
Ik ben bezig met het testen van Bass shakers op mijn rig. Nu wil ik graag Sim Commander gaan gebruiken. Ik heb een key voor Sim Commander 3 Maar helaas krijg ik die niet werkend met iRacing. Ik wilde dus een licentie kopen voor Sim Commander 4 maar die kan ik nergens vinden. Iemand een idee waar die te koop is?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Even met ze mailen.
Ik was ook de weg kwijt met de upgrade naar de nieuwe simcommander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Waarom zijn deze zoveel beter dan de normale T3PA pedalen of de std pedalen? Ik overweeg ook een nieuwe pedaalset te halen, maar weet niet zo goed wat ik mag vewachten van de T3PA pro
Het zijn natuurlijk geen Heusinkvelds, maar punten waarop ik de Pro t.o.v. de standaard pedalen (of de T3PA) beter vind zijn o.a.: Volledig metaal (steviger en zwaarder), twee configuratie opties voor de pedalen (F1-stijl (staand) of Rally-stijl (hangend)), meer weerstand in de pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:46:
Beste Tweakers,

Mijn game-rig is een Playseat F1 seat, met hierop een T300RS base gemonteerd met F1 Thrustmaster Wheel. Ik speel vanaf een PS4.

Om eerlijk te zijn heb ik me aangemeld op dit forum op een special reden.

De F1 Wheel Add-on is een replica van het Ferrari F1 stuur uit 2011. Echter: zonder de schakelleds, en met een aantal fake buttons.

Ik heb de afgelopen weken heel internet na lopen pluizen, en ik weet dat er mensen zijn die een waanzinnig mooi gemodificeerd F1 stuur hebben. Ik wil dit ook, maar ik kan dit niet zelf.

Zijn er mensen die mij kunnen helpen uitleggen wat de mogelijkheden zijn om ieder geval de schakelleds op het stuur gemonteerd en werkend te krijgen, of die dit zelfs tegen vergoeding willen uitvoeren?

De afgelopen dagen meerdere malen contact gehad met Leo Bodnar die div. SLI-max componenten verkoopt, maar ik kom er niet helemaal uit. Aangegeven wordt dat wat ik wil niet mogelijk is vanwege de PS4 console. Anderszijds kom ik via EKSimracing weer consolebridges tegen waardoor dit weer wel weer zou kunnen.

Iemand enige ervaring, of iemand die hier iets over kan zeggen sowieso? Heel erg bedankt alvast!
Ik zou zeggen sla je slag:

V&A aangeboden: Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Add-On Zwart met simdisplay

En dan je eigen verkopen ;)

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Pedalen an sich zijn gelijk hoor. Alleen zijn de pro van metaal en kun je ze inderdaad in F1 stijl of gt stijl maken. De T3PA hebben een ingebouwde brake mod waardoor je wat weerstand op de rem krijgt. De pro heeft dit ook.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

JoepW schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 15:18:

Ook meteen het hele kabelmanagement ff opnieuw O-) 7(8)7

[afbeelding]
Er komt toch wel ook een fotootje naderhand, toch ? Ik wil wel zie hoe netjes het is geworden. ;)

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ome Ernst schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:59:
[...]

Er komt toch wel ook een fotootje naderhand, toch ? Ik wil wel zie hoe netjes het is geworden. ;)
Het was netjes en wordt weer netjes.
Ik ben van plan om de foto's van mijn rig-post te updaten als alles weer op orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Vandaag binnengekregen:

Hmm, wat zit hier in?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/adp472P.jpg

Verhip, Fanatec CSL Elite pedalen!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HkbeB9M.jpg

Inhoud van de CSL Elite doos:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0Suqzco.jpg

Loadcell kit voor de rem:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LvXIUXe.jpg

Alles uitgepakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wHtsviT.jpg

En in elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jiOo0UK.jpg

Eerste indruk niet heel positief, kom van een Fanatec CSP V1 setje (destijds de high-end pedalen van Fanatec) die helaas door slijtage is bezweken. Financiën laten het op dit moment niet echt toe om een Heusinkveld setje te halen dus maar gekozen hiervoor, maar je merkt wel dat je een klasse lager bent gegaan.

Na een uurtje rijden al iets positiever, heb de rem goed in kunnen stellen, de koppeling wat lichter gemaakt en het rubber van het gaspedaal afgehaald omdat anders mijn sok steeds verschoof :+ Enige probleem wat nog blijft is dat bij hard remmen of het gelijktijdig indrukken van rem + koppeling de boel kantelt, omdat de pedalen zo licht zijn. Ik wil ter zijner tijd graag een relatief simpele rig bouwen en dan is dit geen probleem meer maar voor nu maar eens even aankijken hoe me dit blijft bevallen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:49
Ik vond de CLS elites zonder rig niet bruikbaar. Kantelde steeds naar achteren, met name bij heel-toeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Ja ik heb ze ook direct op een houten plaat gemonteerd. Inclusief me stoel enzo. Goedkoop maar effectieve oplossing.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Heb al contact met hem gehad. Dit is echter een stuur specifiek voor de PC.

Ik heb er eentje nodig die ik werken kan krijgen voor de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Michaelg schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 17:37:
[...]

Pedalen an sich zijn gelijk hoor. Alleen zijn de pro van metaal en kun je ze inderdaad in F1 stijl of gt stijl maken. De T3PA hebben een ingebouwde brake mod waardoor je wat weerstand op de rem krijgt. De pro heeft dit ook.
Het gaat me enkel om die brake mod...... Die heft de T3PA dus ook? Ergens anders las ik namelijk de T3PA indentiek is aan de standard pedalen van de T300RS, met dien verstande dat er alleen een extra koppelingspedaal bijzit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hier was foto's na de noeste arbeid.
Ik heb dus uiteindelijk de volgende zaken bereikt en gedaan:

Het begon er allemaal mee dat ik het stuur wat hoger wilde hebben EN de schermen voor de motor en achter het stuur. Dat is gelukt.
Ik heb nu de SLI-F1 aan het stuur vastgemaakt met een stukje polycarbonaat en met het gebruik van een haakse USB plug kan dat dus netjes langs mijn middelste scherm bewegen.
De 3 schermen staan nu 100% waterpas. Zowel links/rechts als laag/hoog. Dit was tot nu toe niet het geval omdat het uitlijnen van de drie schermen me nooit gelukt is tot nu toe. Ik heb om de juiste uitlijning te bereiken het Obutto onderdeel van het middelste scherm waaraan je de VESA adapter vastzet 180 graden gedraaid. ;)
En toen ik toch bezig was heb ik alle draden losgehaald en opnieuw weggewerkt. Aan de rechterkant heb ik nu ook geen draden meer lopen die ik per ongeluk kan raken tijdens het instappen

Ik de foto's van mijn post met alle info over mijn rig bijgewerkt.

[ Voor 30% gewijzigd door JoepW op 13-08-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
ligt het aan mij of staan je pedalen heel erg ver naar links?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Heel mooi gedaan Joep!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Denniz0229 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 17:05:
ligt het aan mij of staan je pedalen heel erg ver naar links?
Dat zie je goed.
Gas en rem staan gecentreerd. Koppeling gebruik ik sporadisch (bij de start) en ik rem met links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Ziet er netjes uit, denk dat de beleving er goed is met dat stuur zo dicht op je scherm :)

Waar is die noodstop knop eigenlijk voor?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Voor de OSW neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Riqy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:30:
Waar is die noodstop knop eigenlijk voor?
Die is idd voor de OSW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
Even voor mijn beeldvorming, de OSW is je stuurhub toch?

My iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Dit is OSW

YouTube: OSW/DIY DD FFB Kit Review

Het is een direct drive systeem, OpenSimWheel. Dit is een heel ander systeem dan de Thrustmasters en Fanatecs van deze wereld. Het is een opzichzelfstaande base.

[ Voor 44% gewijzigd door Fryslanboy op 12-08-2017 19:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Riqy schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:59:
Even voor mijn beeldvorming, de OSW is je stuurhub toch?
Een noodstop is wel handig als de boel op hol zou slaan (windows of driver probleem) of als ik een flinke crash maak. Want de motor is zo krachtig dat je echt je vingers kan breken. Ik heb een keer op vol vermogen getest (echt niet nodig, maar het kan dus moest het een keer) en een bewuste crash leidde ertoe dat ik en de noodstop moest gebruiken en dat mijn vrouw kwam naar boven rennen om te vragen wat er mis was ;)

Edit: Ik heb de foto's bijgewerkt in 'mijn SimRig' post zodat daar de laatste wijzigingen zichtbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 13-08-2017 12:28 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Laatst online: 03-10 15:57
Mijn race setup zoals beloofd:

Stoel:
Rseat Rs1
Speaker Mounts
Keyboard mouse tray
Tripple Screen Stand

Hardware:
Fanatec V2.5 Base
BMW Wheel
Fanatec Shifter V1.5
Fanatec Clubsport v3

Surrond
Logitech Z906

Monitor
4x IIYAMA 27inch

Overige Hardware:
Toerenteller + Shift Light
2 RGB bordjes (8x8leds) Simuleert de vlaggen in rfactor2 (staan niet op de foto)
Hier wordt nog druk aan geknutseld / programmeren.

Special
Sparco Kart handschoenen met extra veel grip

Spellen:
Rfactor2 :)

Computer
Game PC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yAYDpoLA3Gf9MpqrQPFiUEGI/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M5euRrZKjGzIj9isSEhmT20R/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/agF4PTlESqMJEwnb1GmRWrAt/thumb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door KevinSetz op 14-08-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
KevinSetz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:13:

Stoel:
Rseat Rs1
Speaker Mounts
Keyboard mouse tray
Tripple Screen Stand

Hardware:
Fanatec V2.5 Base
BMW Wheel
Fanatec Shifter V1.5
Fanatec Clubsport v3

Surrond
Logitech Z906

Monitor
4x IIYAMA 27inch

Overige Hardware:
2 RGB bordjes (8x8leds) Simuleert de vlaggen in rfactor2 (staan niet op de foto)

Special

Spellen:

Computer
Game PC
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Heb je nog speciale instellingen gebruikt voor rfactor 2 op 3 schermen ?
Bij mij loopt t voor geen meter en maar weer even in de hoek gegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinSetz
johnnyverhoeff schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:28:
[...]

Heb je nog speciale instellingen gebruikt voor rfactor 2 op 3 schermen ?
Bij mij loopt t voor geen meter en maar weer even in de hoek gegooid.
ik heb multiview aanstaan in de settings en als je in game gaat en je staat in de pit druk dan op (CTRL + =) nu opent hij de settings voor trippel setup ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ziet er weer netjes uit allemaal Joep.

Mijn onderdelen voor mijn 80/20 rig zijn gedeeltelijk binnen. Ze waren even vergeten om nog 2 dozen op te sturen bij Motedis dus ik had maar 1/3 van mijn onderdelen. Ik heb wel alvast een begin gemaakt. En volgens Motedis sturen ze woensdag de onderdelen alsnog op omdat het morgen helaas een feestdag is in Duitsland :(

Nu maar afwachten en hopelijk aankomend weekend de rig in elkaar zetten. Dan alleen nog zoeken naar een geschikte stoel!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
hebben jullie blauwdrukken van een 80/20 rig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42
jvaneijk schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:59:
Ziet er weer netjes uit allemaal Joep.

Mijn onderdelen voor mijn 80/20 rig zijn gedeeltelijk binnen. Ze waren even vergeten om nog 2 dozen op te sturen bij Motedis dus ik had maar 1/3 van mijn onderdelen. Ik heb wel alvast een begin gemaakt. En volgens Motedis sturen ze woensdag de onderdelen alsnog op omdat het morgen helaas een feestdag is in Duitsland :(

Nu maar afwachten en hopelijk aankomend weekend de rig in elkaar zetten. Dan alleen nog zoeken naar een geschikte stoel!
Hoe lang is de verzendtijd daar ongeveer? Ben de 2e helft van de volgende week vrij dus dan wil ik eigenlijk mijn geknutselde rig vervangen. Maar dan moet ik morgenavond nog even Sketchup induiken als ze het in een redelijk termijn verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:38

Stoel:
Rseat Rs1
Speaker Mounts
Keyboard mouse tray
Tripple Screen Stand

Hardware:
Fanatec V2.5 Base
BMW Wheel
Fanatec Shifter V1.5
Fanatec Clubsport v3

Surrond
Logitech Z906

Monitor
4x IIYAMA 27inch

Overige Hardware:

Special

Spellen:

Computer
Game PC
Had jij ook niet een set bass shakers gemonteerd? Die zie ik niet terug in jouw hardware lijst. Als je deze had, mag ik vragen waarom je ze er af hebt gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
meintje schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:49:
[...]

Had jij ook niet een set bass shakers gemonteerd? Die zie ik niet terug in jouw hardware lijst. Als je deze had, mag ik vragen waarom je ze er af hebt gehaald?
ik had inderdaad bass shakers maar ik vondt er weinig aan maar dat is denk ik echt persoonlijk. En daarom heb ik alles verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

KevinSetz schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:55:
hebben jullie blauwdrukken van een 80/20 rig?
Ik heb de blauwdrukken van schiet mogen lenen. Na 2x geprobeerd te hebben op zijn rig beviel dat voor mij redelijk goed. Maar we zijn dan ook vrijwel even lang. Misschien kan je hem vragen of je zijn blauwdruk mag lenen/gebruiken

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Beakzz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:29:
[...]

Hoe lang is de verzendtijd daar ongeveer? Ben de 2e helft van de volgende week vrij dus dan wil ik eigenlijk mijn geknutselde rig vervangen. Maar dan moet ik morgenavond nog even Sketchup induiken als ze het in een redelijk termijn verzenden.
Je moet er niet vanuit gaan dat als je vanavond besteld dat je het volgende week in huis hebt. Meestal duurt het weekje of 2 als je alles dan al meteen hebt en ze niet meer dan de helft vergeten

Iets heel anders. Ik heb een z5500 setje van Logitech die ik graag wil bevestigen aan mijn rig. Iemand enig idee hoe ik zit het beste kan doen?
Gaat om volgende setje:
Z5500

[ Voor 23% gewijzigd door jvaneijk op 15-08-2017 08:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jvaneijk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:42:
[...]

Ik heb de blauwdrukken van schiet mogen lenen. Na 2x geprobeerd te hebben op zijn rig beviel dat voor mij redelijk goed. Maar we zijn dan ook vrijwel even lang. Misschien kan je hem vragen of je zijn blauwdruk mag lenen/gebruiken
Wat is het voordeel van die blauwdruk boven de kant-en-klaar setjes van ze?
Zou die extra lange versie groot genoeg zijn voor iemand van 2m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Het voordeel van die blauwdruk is dat je zelf kan bepalen wat je wil. Ook kan je kleine aanpassingen doen voor je eigen wensen en volgens mij is zelfbouw goedkoper dan de kant en klare versie

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ik had zelf die van simlab los in het winkel wagentje gedaan en ik kwam op 400euro bij motedis ipv 800euro bij simlab.

Hier heb ik ook dan nog extra profielen bij toegevoegd dus voor minder dan 400 kan het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

KevinSetz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:21:
Ik had zelf die van simlab los in het winkel wagentje gedaan en ik kwam op 400euro bij motedis ipv 800euro bij simlab.

Hier heb ik ook dan nog extra profielen bij toegevoegd dus voor minder dan 400 kan het ook
Ben wel benieuwd welke je dan in je mandje hebt gedaan want ik heb een simpelere variant gemaakt en was al 430€ kwijt heb je ook alle hoeken enzo erin gestopt en hammer nuts?

Daarnaast gebruikt Richard een hoop custom onderdelen voor die rig die je niet vind bij motedis

[ Voor 8% gewijzigd door jvaneijk op 15-08-2017 11:04 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Ja ik had alles er bij afdekkapjes etc. Enige wat ik miste waren de pedalen houder die zwarte dingen aan zijkant van simlab maar had ik anders op gelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 13:08
KevinSetz schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:37:
Ja ik had alles er bij afdekkapjes etc. Enige wat ik miste waren de pedalen houder die zwarte dingen aan zijkant van simlab maar had ik anders op gelost
Ik heb ongeveer de P1 van Richard nagebouwd.. Ik was bij Sim-lab met een leuk prijsje klaar, daarvoor kreeg ik:
Vesas (3x)
Dashboard 82cm (custom voor mij)
Sandwich plates (tussen upright en base frame)
Pedal plates
Keyboard
Heelrest
Upright monitor armdingen

Vervolgens was ik bij motedis nog een goede 600,- kwijt, dit was incl pivot plates, hoekjes (toch een paar te kort), schroeven, hamerdingen etc.

Dat is dan incl. quadruple monitor stand..

In the end was ik bij Richard niet veel meer kwijt geweest, in mijn geval wilde ik een wat bredere versie zodat ik de stoel er wat in kon laten zakken. Daarnaast moet Richard natuurlijk er ook wat aan verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Zie hier mensen die bang zijn dat ze niet passen in een rig. Maar je neemt toch gewoon een seat slider en het past altijd :+

Ik heb daarom bewust een normale autostoel genomen, kan je tenminste alles verstellen ipv de vaak beperkte mogelijkheden van een race stoel. Zolang je geen motion gebruikt maakt het ook niet uit omdat je toch stil zit.

Maar dankzij alle mensen hier zit ik nu alweer een paar dagen alle reviews e.d. van de heusinkveld pro te bekijken.
Dus iemand interesse in een 3 maanden oude fanatec csl elite 3 pedalen kit? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Denniz0229 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:13:
Zie hier mensen die bang zijn dat ze niet passen in een rig. Maar je neemt toch gewoon een seat slider en het past altijd :+

Ik heb daarom bewust een normale autostoel genomen, kan je tenminste alles verstellen ipv de vaak beperkte mogelijkheden van een race stoel. Zolang je geen motion gebruikt maakt het ook niet uit omdat je toch stil zit.

Maar dankzij alle mensen hier zit ik nu alweer een paar dagen alle reviews e.d. van de heusinkveld pro te bekijken.
Dus iemand interesse in een 3 maanden oude fanatec csl elite 3 pedalen kit? O-)
Haha, mooi is dat he. Ik zit nog maar in de beginfase nu, heb alleen een T300rs maar ben de laatste paar dagen bezig met kijken naar custom sturen en andere pedalen ;) . Ik heb overigens ook de Thrustmaster shifter maar nog geen koppelingspedaal... De Fanatec CSL Elite load cell staat dus hoog op m'n wenslijst, dus als je serieus bent heb ik misschien wel interesse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:25
https://www.sim-tronix.co...e/mige-sincos-encoder-kit

3,7 miljoen(!) CPR SinCos encoder voor de small of large MiGE (nu geleverd met 40000CPR encode).

Hnnnnngg :9~

Hiermee (en de nieuwe firmware) kan de OSW dus makkelijk de Bodnar's evenaren (en voorbij streven :D)
Heb al zoveel geld uitgegeven aan deze hobby de laatste tijd!

Dit wordt dus niet door MMos ondersteund, de nieuwe firmware is hier voor nodig (eind augustus)

[ Voor 13% gewijzigd door Alexji op 15-08-2017 18:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nu ff NIET ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Hij roept je Joep.

Koop me....
Koop me....
Een NOG gedefinieerdere race ervaring...
Koop me...
Koop me...

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

I know, maar net ff leeggelopen op nieuwe computer hardware voor mijn vrouw haar bedrijf. Eerst maar ff flink sparen voor ....... nieuwe dakpannen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

JoepW schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:41:
I know, maar net ff leeggelopen op nieuwe computer hardware voor mijn vrouw haar bedrijf. Eerst maar ff flink sparen voor ....... nieuwe dakpannen ;)
Dat moet natuurlijk ook. Racen is leuk, maar als het regent en je voelt binnen fysiek druppels regen vallen, dan gaan we toch een paar stapjes te ver met ons streven naar realisme. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
EeePC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:33:
[...]

Haha, mooi is dat he. Ik zit nog maar in de beginfase nu, heb alleen een T300rs maar ben de laatste paar dagen bezig met kijken naar custom sturen en andere pedalen ;) . Ik heb overigens ook de Thrustmaster shifter maar nog geen koppelingspedaal... De Fanatec CSL Elite load cell staat dus hoog op m'n wenslijst, dus als je serieus bent heb ik misschien wel interesse!
Haha, ja op dat punt was ik dus 3 maanden geleden.
Heb je ook al triple monitor? Dat maakt de race ervaring wel echt 100x beter, ondanks dat ik oude afdankertjes twv 200 euro heb gebruikt. Helaas word je er geen seconde sneller van. Van een loadcell rem word je dat sowieso wel.

Maar ik ben wel serieus, ligt er een beetje aan wat je er voor over hebt en wat de levertijd is van de pro's.
Ik ga wel even informeren en stuur ik je wel een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ome Ernst schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:46:
[...]

Dat moet natuurlijk ook. Racen is leuk, maar als het regent en je voelt binnen fysiek druppels regen vallen, dan gaan we toch een paar stapjes te ver met ons streven naar realisme. :*)
Dat zal nog wel even duren.. voordat we regen krijgen in iracing.. ;) dus gewoon die rig upgraden! Haha ik heb ook geen gordijnen.. want het is nooit donker in iracing 🙃

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Nickrsd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:16:
[...]

Dat zal nog wel even duren.. voordat we regen krijgen in iracing.. ;) dus gewoon die rig upgraden! Haha ik heb ook geen gordijnen.. want het is nooit donker in iracing 🙃
Geen regen in een racespel ? Dat is ZOOO 1995.....
Ik snap Joep wel. Tenslotte heeft hij dat DD stuur pas net. Eerst maar even tevreden zijn
met wat je hebt, en na een tijdje weer uitbreiden. Ik weet het, het is lastig in de wereld van
simracen, maar het kan. :P

Edit : zie op de website van Simtronix dit :

High Performance Force Feedback Weaponry

Dat is ZOO cool _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Ome Ernst op 15-08-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:02
Kan me niet voorstellen dat jullie geen last hebben van dit issue.

Ik zoek omdat ik storing op de Rift/stuur heb door brakke usb hub een goede powered usb 2.0 maar liefst usb 3.0 hub. Bij voorkeur 4 of meer poorten. Zie in pricewatch niet echt iets wat er uitspringt (prijs en reviews).

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzy op 15-08-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tazzy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:51:
Kan me niet voorstellen dat jullie geen last hebben van dit issue.

Ik zoek omdat ik storing op de Rift/stuur heb door brakke usb hub een goede powered usb 2.0 maar liefst usb 3.0 hub. Bij voorkeur 4 of meer poorten. Zie in pricewatch niet echt iets wat er uitspringt (prijs en reviews).
Stuur en pedalen heb ik rechtstreeks op de USB 3.0 poorten van mijn PC aangesloten.
Muis en toetsenbord op de USB 2.0 poorten van de PC
En alle andere USB 'zooi' heb ik via een hub aangesloten van Konig zonder enig probleem.
Ik heb deze USB 2.0 hub en die is volgens mijn niet meer te koop:
USB Hub König

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Ok, heb mijn rig een meter of 2 a 3 van mijn pc af staan vandaar dat het mijn voorkeur heeft om aan die kant een hub te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Stuur en pedalen dan aansluiten met 2x een USB-verlengsnoer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Denniz0229 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:54:
[...]

Haha, ja op dat punt was ik dus 3 maanden geleden.
Heb je ook al triple monitor? Dat maakt de race ervaring wel echt 100x beter, ondanks dat ik oude afdankertjes twv 200 euro heb gebruikt. Helaas word je er geen seconde sneller van. Van een loadcell rem word je dat sowieso wel.

Maar ik ben wel serieus, ligt er een beetje aan wat je er voor over hebt en wat de levertijd is van de pro's.
Ik ga wel even informeren en stuur ik je wel een dm.
Haha.
Nee ik doe 't nu nog aan een bureau met de PS4... Dus nog geen mogelijkheid tot fancy multiscreen.
Ben net afgestudeerd dus ruimte/geld gebrek, maar zodra ik fatsoenlijk woon en werk komt er onmiddellijk als eerst een rig! Daarna wil ik wel de overstap naar de PC gaan maken denk ik.
Maargoed, nóg eerder zit ik te azen op een leuk setje pedalen, ook omdat ik graag de TH8A wil gaan gebruiken (die ik van de kerstman gekregen heb ;) ).
Ik zie je DM wel een keertje verschijnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
EeePC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:37:
[...]

Haha.
Nee ik doe 't nu nog aan een bureau met de PS4... Dus nog geen mogelijkheid tot fancy multiscreen.
Ben net afgestudeerd dus ruimte/geld gebrek, maar zodra ik fatsoenlijk woon en werk komt er onmiddellijk als eerst een rig! Daarna wil ik wel de overstap naar de PC gaan maken denk ik.
Maargoed, nóg eerder zit ik te azen op een leuk setje pedalen, ook omdat ik graag de TH8A wil gaan gebruiken (die ik van de kerstman gekregen heb ;) ).
Ik zie je DM wel een keertje verschijnen!
je weet dat de fanatec pedalen het niet doen op de ps4 zonder een fanatec stuur he O-)

eigenlijk ben je dus gewoon je eerste salarissen straks kwijt aan een knappe rig en pc :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
Denniz0229 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:43:
[...]

je weet dat de fanatec pedalen het niet doen op de ps4 zonder een fanatec stuur he O-)

eigenlijk ben je dus gewoon je eerste salarissen straks kwijt aan een knappe rig en pc :9
Jazekers! Maar dat schijnt dit geniale kastje te fixen! ;)
Haha ja... Dat vrees ik ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
JoepW schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:26:
Stuur en pedalen dan aansluiten met 2x een USB-verlengsnoer ;)
Heb ik geen poorten meer voor over, moet zowiezo een hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Tazzy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 22:06:
[...]

Heb ik geen poorten meer voor over, moet zowiezo een hub
Is dit dan iets: http://m.thewirecutter.com/reviews/best-usb-hubs/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
Thanks!

Zit naar deze te kijken pricewatch: König 4-poorts powered USB 3.0-hub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:31
Gister de verenset van Mardomedia in m'n T3PA pedalen gemonteerd. Komt natuurlijk nergens in de buurt van wat jullie hier hebben maar ik moet zeggen dat het best een vooruitgang is voor 3 tientjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Die heb ik aan mijn Mac hangen. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Newsflash: Granity verwacht eind deze maand de nieuwe firmware in public beta te releasen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Boinkie schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:41:
Gister de verenset van Mardomedia in m'n T3PA pedalen gemonteerd. Komt natuurlijk nergens in de buurt van wat jullie hier hebben maar ik moet zeggen dat het best een vooruitgang is voor 3 tientjes!
Je bedoeld deze?
https://www.mardomedia.nl...tmaster-t3pa-pedalen.html

Stomme vraag maar waarom wordt zoiets een loadcell mod/kit genoemd? Is het enige voordeel dat het meer weerstand bied? Is zoiets ook progressief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Card Nox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:24:
[...]

Je bedoeld deze?
https://www.mardomedia.nl...tmaster-t3pa-pedalen.html

Stomme vraag maar waarom wordt zoiets een loadcell mod/kit genoemd? Is het enige voordeel dat het meer weerstand bied? Is zoiets ook progressief?
dat is geen loadcell, is gewoon een verenset om het gevoel van het pedaal aan te passen.

Een loadcell meet niet de stand van het pedaal, maar de druk die er op wordt uitgeoefend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:46
Ahh, dat klinkt ook logischer. Stelde de vraag omdat het onder loadcell in de url valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06

Stoel:
Rseat Rs1
Speaker Mounts
Keyboard mouse tray
Tripple Screen Stand

Hardware:
Fanatec V2.5 Base
BMW Wheel
Fanatec Shifter V1.5
Fanatec Clubsport v3

Surrond
Logitech Z906

Monitor
4x IIYAMA 27inch

Overige Hardware:

Special

Spellen:

Computer
Game PC
Hoe bevalt die RS1? Ik overweeg die ook, maar ben een beetje huiverig dat het geheel niet stevig genoeg is met alleen die buizen aan een kant die het stuur ondersteunen. Ik heb maar een T300 base, dus wellicht maak ik me onnodig zorgen.

Tevens de vraag of de pedalen niet "wippen" zegmaar; in diverse reviews kwam dat als puntje naar voren dat die niet heel stabiel vast te zetten waren.

Wat is jouw ervaring met die stoel? :)

• KevinSetz
vosss schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:34:
[...]

Hoe bevalt die RS1? Ik overweeg die ook, maar ben een beetje huiverig dat het geheel niet stevig genoeg is met alleen die buizen aan een kant die het stuur ondersteunen. Ik heb maar een T300 base, dus wellicht maak ik me onnodig zorgen.

Tevens de vraag of de pedalen niet "wippen" zegmaar; in diverse reviews kwam dat als puntje naar voren dat die niet heel stabiel vast te zetten waren.

Wat is jouw ervaring met die stoel? :)
Heb hem nu 3 maand samen met een fanatec set. Er zit nergens ook maar 1mm beweging in. Dus echt alles is prima. En raad hem iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Nut
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:56
Hi,

Ik ga geregeld langs kringloop winkels. Soort van tijdsverdrijf tijdens mijn lunch en zag een gave comfortabele 'racestoel' in hele goede staat.
Wellicht lijkt een tweaker dit interessant voor een mooie gaming set-up te maken voor racen.

Ik heb er op gezeten en hij zat heerlijk :)! Maar ben zelf niet zo'n racer.

Het is een kwaliteits stoel van Scheel. Volgens mij betreft dit de 'Touring variant'

http://www.stichtingdegoe...l=productdetail&id=146500

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l57y72J.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cxPfQi1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
nice catch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Mijn zoektocht naar een usb 3.0 hub is soort van gefaald. De konig usb 3.0 4 poorts heeft niet genoeg power voor 2x rift sensor, XBox dongle en Thrustmaster TMX. Instabiel as hell... tis uiteindelijk toch gelukt. Heb bij een usb 2.0 hub die ik nog had een voeding gezocht. 1 lange USB kabel zonder verleng stukken er aan en gaan met die banaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denniz0229
Tazzy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:17:
Mijn zoektocht naar een usb 3.0 hub is soort van gefaald. De konig usb 3.0 4 poorts heeft niet genoeg power voor 2x rift sensor, XBox dongle en Thrustmaster TMX. Instabiel as hell... tis uiteindelijk toch gelukt. Heb bij een usb 2.0 hub die ik nog had een voeding gezocht. 1 lange USB kabel zonder verleng stukken er aan en gaan met die banaan
Heb je niet gewoon een paar headers over voor extra usb op je moederbord?

Gisteren nadat al mijn geduld op was maar een set heusinkveld pro's besteld (2 pedal)
Hele set wordt straks bijna duurder als een echte auto :+

Toevallig iemand met een 80/20 rig die 8x m6 slot nuts over heeft? Ik heb zelf alleen maar m8 en dat kan niet met de HE pro O-) (uiteraard betaal ik er gewoon voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elghund
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Tazzy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:17:
Misschien is dit een oplossing
YouTube: Inateck Card Vs Startech Card - Which Is The Best PCI-E USB Expansio...

Voor mij een duidelijk verhaal in het engels

Succes
Geradus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
Headers zal ik ff naar kijken, maar goed ik heb de usb poorten bij mijn rig nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Tazzy schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:54:
Headers zal ik ff naar kijken, maar goed ik heb de usb poorten bij mijn rig nodig
Snap ik, maar daarvoor koop je dan een paar verleng kabels ipv een hub.
Neem aan dat als je ze dus gewoon rechtstreeks op je mobo aansluit het gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-09 18:34
Denniz0229 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 16:58:
[...]

Snap ik, maar daarvoor koop je dan een paar verleng kabels ipv een hub.
Neem aan dat als je ze dus gewoon rechtstreeks op je mobo aansluit het gewoon werkt.
Ik had zelf regelmatig problemen met een powered USB verlengkabel op mijn DFGT. Mijn T500RS had minder problemen, maar het kwam bij mij wel eens voor (met een flinke klap) dat mijn stuurtje er mee stopte. Een gewone verlengkabel hoefde ik helemaal niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 23:20
Onderstaande gepost in simracing q&a maar hier zitten vast ook mensen die mij de juiste richting op kunnen /willen helpen O-)
Dissidend schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 17:18:
Sinds deze week eigenaar van een OSW kit van simracingbay.com 8)
Helemaal blij mee natuurlijk, al wist ik niet wat er gebeurde toen ik de eerste keer ging rijden in Assetto Corsa, alles stond nog op de oude situatie :X
Ik weet nu iig dat er vermogen genoeg in zit ;)

Maar toch een klein dingetje waar ik vooralsnog niet uitkom, welke instelling is verantwoordelijk voor de regeling van de FFB die je krijgt als je over de curbstones gaat? Heb al verschillende instellingen van internet getest maar het (hoe ga ik dit uitleggen...) gevoel klopt naar mijn idee niet, heb niet het idee dat er banden over de curbstones gaan maar de velg zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derpstra_
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-02-2024
Ben al een tijdje fan van racing games. Nu ik natuurlijk als scholier lekker in de zomervakantie heb gewerkt. Heb ik mijn eerste race stuur gekocht. Een Logitech g29. Ben er erg tevreden mee en heb er natuurlijk al meer uurtjes in zitten dan eigenlijk goed voor me is ;). Ik speel vooral Project Card.

Pc specs
I5 6500
Asus h110m plus mobo
8gb Kingston hyperx ddr4
MSI GTX 770 2gb
120 GB SSD en 1 TB HDD
500W Bequiet system power 8 PSU
Corsair 88r casehttps://drive.google.com/...GVta3DA/view?usp=drivesdk

Muis en toetsenbord etc.
Logitech g602, g610 en g29. Ben geen Logitech fanboy maar het zijn allemaal erg goede producten en dat alles via 1 software gaat is ook wel fijn. Muismat is een steelseries qck.

Als monitor gebruik ik een Medion 24 1080p tn paneel.

Speakers zijn van JBL en die zitten aan een Pioneer reciever. Als ik headphones gebruik dan heb ik Kingston Hyperx Cloud II.

Binnenkort ben ik ook van plan om zelf een kuipstoel aan een onderstel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 23:54
Mensen hier ervaring met Fanatec ClubSport V2 pedalen die niet meer tot 100% gaan? Mijn gaspedaal heeft dit probleem, volgens de FAQ van Fanatec even een paar schroeven gecontroleerd en de sensor gewisseld met die van de koppeling, maar het probleem blijft. Na het opnieuw verbinden van de USB werkt hij weer, maar als dit gebeurt in een race is je race klaar.

Contact gezocht met de support van Fanatec en nu heb ik onderstaande reactie gehad.
thank you for your answer.

I am very sorry for that but now we do not have many main PCBA as I told you bevor two weeks ago, we keep some of them for the Warranty, but I can offer you now to send us your Pedals to be checked in our Workshop and replaced the main PCBA für 50 € + the Shipment.

please let me know your answer and I am very sorry for you.
Iemand dit al eens gedaan en was het daarna verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 10:15
@Gait heb jij toevallig fanaled software ingebruik om je rumblemotor aan te sturen? Ik had dat probleem ook als de motor ging rond draaien dan ging de pedaal naar 80%

En weet je zeker dat het schroefje die er voor zorgt dat de pen met het magneetje er in goed vast zit? Want dat geeft ook problemen.

Ik ken iemand met de v1 die dit probleem ook had. Hij heeft en busje van 8mm lang gemaakt en die in dat gat gedaan waar de stang inloopt van je gas pedaal. Op deze manier kun je het pedaal iets minder ver in drukken maar het probleem bij hem was over.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Dit weekend besloten mijn F1 Wheel Add On terug te sturen.

Het rubber op het stuur begint kapot te gaan, ''vervelt'' zeg maar. Daarom stuur gedemonteerd om terug te sturen voor reparatie, en dus mijn originele T300RS gemonteerd.

Speelt zoveel fijner..... Schakelflippers veel betere kwaliteit, stuur voelt ook veel lekkerder in de hand aan.

Daarom gaat die F1 wheel add on fijn terug. Ziet er allemaal heel gaaf uit, maar daar is dan ook alles meegezegd. Hoop neppe knoppen, knoppen die wel een functie hebben zijn van die goedkope drukkers waarop de stickers ook al beginnen los te laten.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Weet niet of dit de ideale plek is om het te vragen maar ik doe het toch. Ik ben van plan om racegames iets serieuzer te gaan nemen en wil dus ook een stuurtje gaan kopen.

Zouden jullie beginnen met de T150 of dan toch gelijk de T300 kopen? Of zijn er nog andere opties die ik in overweging moet nemen?

Daarnaast vraag ik me ook af of het slim is om zoiets als dit te kopen: http://wheelstandpro.com/...racing-wheels---deluxe-v2

Ik game op PS4 en zal vooral F1 2017 en GT Sport gaan spelen. En misschien nog PC2

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door tommiboy96 op 21-08-2017 11:23 ]

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41
tommiboy96 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:16:
Weet niet of dit de ideale plek is om het te vragen maar ik doe het toch. Ik ben van plan om racegames iets serieuzer te gaan nemen en wil dus ook een stuurtje gaan kopen.

Zouden jullie beginnen met de T150 of dan toch gelijk de T300 kopen? Of zijn er nog andere opties die ik in overweging moet nemen?

Daarnaast vraag ik me ook af of het slim is om zoiets als dit te kopen: http://wheelstandpro.com/...racing-wheels---deluxe-v2

Ik game op PS4 en zal vooral F1 2017 en GT Sport gaan spelen. En misschien nog PC2
Als je wat serieuzer wilt racen, ga dan voor de T300 variant, hebben ook iets betere pedalen.

Ipv wheelstandpro te kopen, mss zelf een stand maken (van hout?), kan je geld wat je zou uitgeven aan stand, steken in de T300 ipv T150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommiboy96
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
Albinoraptor schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:54:
[...]

Als je wat serieuzer wilt racen, ga dan voor de T300 variant, hebben ook iets betere pedalen.

Ipv wheelstandpro te kopen, mss zelf een stand maken (van hout?), kan je geld wat je zou uitgeven aan stand, steken in de T300 ipv T150.
bedankt voor de tip, ik heb echter 2 extreem linkse handen dus ik weet niet of dat zo'n succes wordt als ik zelf iets ga bouwen 8)7

Psn: stone-face-lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 10:05
tommiboy96 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:58:
[...]

bedankt voor de tip, ik heb echter 2 extreem linkse handen dus ik weet niet of dat zo'n succes wordt als ik zelf iets ga bouwen 8)7
Heb zelf een TMX (vergelijkbaar met de T150) met de T3PA pedalen. Heb 'm enkele maanden geleden gekocht, maar de pro variant. Dus niet de standaard pedalenset, maar meteen de T3PA er bij.

Ben niet ontevreden met 't stuur, al geloof ik best dat de TX/T300 een stuk soepeler werkt.

Betreft stoel: De wheelstand kan, je kan ook voor +-190 euro een playseat challenge kopen. Heb 'm ook, zit prima eigenlijk! Wel even op letten als je de T150 koopt dat je een extra montageding nodig hebt om 'm echt vast te schroeven, kost je weer 40 euro ongeveer.

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Gait schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:28:
Mensen hier ervaring met Fanatec ClubSport V2 pedalen die niet meer tot 100% gaan? Mijn gaspedaal heeft dit probleem, volgens de FAQ van Fanatec even een paar schroeven gecontroleerd en de sensor gewisseld met die van de koppeling, maar het probleem blijft. Na het opnieuw verbinden van de USB werkt hij weer, maar als dit gebeurt in een race is je race klaar.

Contact gezocht met de support van Fanatec en nu heb ik onderstaande reactie gehad.

[...]

Iemand dit al eens gedaan en was het daarna verholpen?
Ik heb hetzelfde gehad met V1 pedalen. Nieuwe sensor er in en weer gaan met die banaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
tommiboy96 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 11:16:

Gewoon gelijk die T300RS. Heb dezelfde afweging gemaakt als jij. Heb die T300RS kunnen testen in de Media Martk en die beviel echt stukken beter. Gewoon kwalitatief stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Welke maten gebruiken jullie voor de aluminium profielen? 20mm of 40mm?
Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.