Het grote 'show je race-rig' topic

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 10:18
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Is toch niet hetzelfde hoor, mijn stuur gaat niet verder bij me vandaan als ik hard optrek.
En als ik hard naar rechts stuur schiet ook niet opeens m'n stuur naar rechts (stoel naar links), dat beweegt allemaal netjes mee ;)
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt. Ik kom toevallig net uit de auto (moest even iemand ophalen) en heb er na mijn post nog eens opgelet.

Je stuur en je pedalen blijven op hetzelfde plek, maar je boven lichaam beweegt tov het stuur naar voren en achteren, links en rechts. Niet extreem veel, maar dat is bij een seat mover ook niet, tenzij jij natuurlijk helemaal vast gesjord zit in je stoel of je extreem vast houd aan het stuur.

Het is een simulatie van de G-krachten, zo heb je (en ik ook) een G-seat die ook de G-krachten die op je lichaam komen simuleert dmv panelen in de stoel. In het echt beweegt je stoel ook niet, maar deze G-seat simuleert met de druk die voelt (G-krachten) als je door de bocht gaat.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gedeeltelijk gelijk, je lichaam beweegt iets meer ten opzichte van je stuur in de bochten.
Maar nooit zoveel als wanneer je stuur stil blijft staan en je stoel beweegt.

Als die 2 samen zouden bewegen, wat dus beter is (maar waarschijnlijk ook weer een stuk duurder), heb je nog steeds het effect van de G-krachten, maar niet de overdreven beweging die gewoon niet natuurlijk is.

Of hoek jij je auto door elke bocht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 12:51
Iets met mieren en neu***, voor mij zo een stoel graag ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34
M!chel, idealiter gezien heb je gelijk. Vergeet alleen niet dat je kosten heel hard stijgen zodra je heel je rig, dan gelijk ook liefst de (3) schermen meebewegen. Zoals altijd, is toch vaak budget een limiterende factor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Is toch niet hetzelfde hoor, mijn stuur gaat niet verder bij me vandaan als ik hard optrek.
En als ik hard naar rechts stuur schiet ook niet opeens m'n stuur naar rechts (stoel naar links), dat beweegt allemaal netjes mee ;)
Gammel bakkie... :+

Dacht in eerste instantie ook dat het vreemd was, bewegende stoel tegenover stilstaand stuur.

De bewegingen van de stoel geven wel het idee van de kracht waarmee je armen normaal soort van je stuur afgetrokken wordt (of op geduwd wordt bij remmen) door de g-krachten.
Ik denk dus toch dat het met VR wel een enorme immersie geeft en minder vreemd voelt dan het lijkt.

Edit: spuit 11, ik had nog een pagina verder moeten lezen... :Z

Edit 2: zoiets is natuurlijk nog veel beter, maar ja €€€

[ Voor 10% gewijzigd door ralph075 op 22-07-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 22:08:
Je hebt gedeeltelijk gelijk, je lichaam beweegt iets meer ten opzichte van je stuur in de bochten.
Maar nooit zoveel als wanneer je stuur stil blijft staan en je stoel beweegt.

Als die 2 samen zouden bewegen, wat dus beter is (maar waarschijnlijk ook weer een stuk duurder), heb je nog steeds het effect van de G-krachten, maar niet de overdreven beweging die gewoon niet natuurlijk is.

Of hoek jij je auto door elke bocht? :)
Ach laat maar. ;w

Het is net iets als VR uit proberen uit te leggen aan iemand die zeker weet dat VR helemaal niets is (zonder het ooit geprobeerd te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Henk, maar ik rij zelf ook auto (Audi TT 225pk) en weet echt wel waar ik het over heb hoor.

😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:54
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:51:
Sorry Henk, maar ik rij zelf ook auto (Audi TT 225pk) en weet echt wel waar ik het over heb hoor.

😁
Dat is dus Henk z'n punt. Je weet dus niet waar je het over hebt, maar één kant van de vergelijking (je echte auto) en niet de VR + motion kant.

Natuurlijk is het niet perfect, maar het hele punt is dat de combinatie VR + Motion jouw brein dingen doet accepteren die niet "perfect" of echt zijn. Je argumenteert al vanaf een ingegraven positie (dat doet ie in het echt niet!) en hamert daar op door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, maar het gaat om simulatie toch?

In een vliegtuigsimulator beweegt toch ook de hele cabine en niet alleen de stoel?
Dat is ook het hele punt dat ik maak, het is grappig maar lijkt totaal niet op de werkelijkheid.

Het is beetje als een schietspelletje spelen met een vibrator aan muis, die gaat trillen als je schiet. Grappig en voor sommigen leuk om te hebben, maar niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:27:
Idd, maar het gaat om simulatie toch?

In een vliegtuigsimulator beweegt toch ook de hele cabine en niet alleen de stoel?
Dat is ook het hele punt dat ik maak, het is grappig maar lijkt totaal niet op de werkelijkheid.

Het is beetje als een schietspelletje spelen met een vibrator aan muis, die gaat trillen als je schiet. Grappig en voor sommigen leuk om te hebben, maar niet realistisch.
Inderdaad wat? Je herhaalt alleen maar je eerdere argument (dat doet ie in het echt ook niet!)

Het hele punt is dat je door de VR bril niet eens meer door hebt dat jij in een stoel zit die beweegt ten opzichte van je stuur.

Probeer het eerst eens uit ergens, je argumenteert nu alleen maar hoe jij denkt dat het zou aanvoelen in VR + motion en vergelijkt dit met je eigen auto (225pk! mijn Carisma heeft er maar 125, niet genoeg om G-krachten op te wekken :()

Je vergelijking met haptic feedback muizen/controllers geeft voor mij aan dat wij enkele kilometers van elkaar af staan in deze discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit wordt een wel/niet discussie en daar heb ik geen zin in.
Veel plezier met je speelgoed en een fijne zondag allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 19:12
Wat ik bij vr merk, is dat mijn lichaam bewegingen verwacht die er niet zijn. Voorbeeld: kom met 200+ op een bocht aan en rem flink. Mijn lichaam gaat dan letterlijk naar voren toe omdat mijn hersenen die link leggen. Ik denk dat een motion seat dat gevoel dan alleen maar versterkt waardoor je de perceptie hebt dat je daadwerkelijk aan het remmen bent. En dat is juist de hele insteek van dit verhaal. Een motion seat bevestigd dan die bewegingen, waardoor het natuurlijker aan voelt.

Zijn ook mensen die als ze alleen een vr bril ophebben, erg last hebben van motion sickness. Zodra ze dan een motion seat erbij hebben, is dit over.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 09:45:
Dit wordt een wel/niet discussie en daar heb ik geen zin in.
Veel plezier met je speelgoed en een fijne zondag allemaal.
Goh, en hoe zou dat komen? Jij ook een fijne zondag!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Even om de discussie heen... maar godverdegodver, wat is die Oulatech 6dof toch weer een brak stukje chinese kopieer rommel zeg :r Ligt er ook niet dik bovenop gelukkig :X

Zou het graag eens voelen idd een seat mover, en dan met en zonder VR :)

[ Voor 18% gewijzigd door Schuey op 23-07-2017 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2017 @ 08:51:

😁
Vandaar dat ik al zei: Laat maar ;w ;w

Net heel ochtend Dirt 4 gereden voor de verandering (dus niet in VR), maar jongens was is dat gaaf met motion. _/-\o_ _/-\o_

Helaas ging vanmorgen om 9:00 wel een servo stuk in mijn GS-4, maar gelukkig heb ik de onderdelen op voorraad en was om 9:30 alles weer gemaakt.

Het was wel weer even wennen aan een gewoon tv scherm, maar ik heb genoten. Het was behoorlijk intens, moet nu gewoon echt een uurtje uitrusten 8)7

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat al je gear een stuk sneller slijt als je vaker rally rijd dan op een circuit,. Jesus wat gaat het tekeer zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strifejahh
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-02 14:58
.

[ Voor 100% gewijzigd door strifejahh op 23-07-2017 13:04 ]

iRacing profiel FF14: Kirito Jojonji | Zodiark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Henkus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:25:
[...]

Vandaar dat ik al zei: Laat maar ;w ;w

Net heel ochtend Dirt 4 gereden voor de verandering (dus niet in VR), maar jongens was is dat gaaf met motion. _/-\o_ _/-\o_

Helaas ging vanmorgen om 9:00 wel een servo stuk in mijn GS-4, maar gelukkig heb ik de onderdelen op voorraad en was om 9:30 alles weer gemaakt.

Het was wel weer even wennen aan een gewoon tv scherm, maar ik heb genoten. Het was behoorlijk intens, moet nu gewoon echt een uurtje uitrusten 8)7

Ik ben er overigens wel van overtuigd dat al je gear een stuk sneller slijt als je vaker rally rijd dan op een circuit,. Jesus wat gaat het tekeer zeg
Plaats daar eens een filmpje van als je wil, dat wil ik wel zien :P

Overigens een servo stuk? Je hebt dat ding pas net toch, of vergis ik me nu? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Schuey schreef op zondag 23 juli 2017 @ 12:08:
Even om de discussie heen... maar godverdegodver, wat is die Oulatech 6dof toch weer een brak stukje chinese kopieer rommel zeg :r Ligt er ook niet dik bovenop gelukkig :X
Haha, had ik niet eens in de gaten, ik had een willekeurige (eerste hit) 6DOF motion controller gezocht ter illustratie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
vosss schreef op zondag 23 juli 2017 @ 14:25:
[...]

Plaats daar eens een filmpje van als je wil, dat wil ik wel zien :P

Overigens een servo stuk? Je hebt dat ding pas net toch, of vergis ik me nu? :?
Helaas er komt voorlopig geen filmpje, we zijn aan het inpakken en gaan morgen op vakantie.

De GS-4 is al weer bijna 3 jaar oud. Ik heb hem echter gemodificeerd waardoor de belasting op de servo's toeneemt behoorlijk toeneemt,maar je ook de het G-effect 2x zo goed voelt.

Sindsdien heb ik al 3x een gear faillure gehad (tandwieljes die afbreken).

Misschien is het slijtage, misschien vraag ik net iets te veel van mijn GS-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentillekes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-08-2023
Hi,

Helaas kan ik nog niets 'showen', omdat ik momenteel met een crappy wheelstand en bureau aan het simmen ben. Om dat te veranderen wil ik een cockpit gaan bouwen en ik zit helaas met het volgende probleem;

Wegens ruimtegebrek moet ik in deze cockpit ook nog normaal computerwerk kunnen doen. Een kant en klare Obutto R3volution zou dit werk dus prima kunnen doen. Nu ben ik vandaag bij een vriend geweest die een Sim Lab GT1 heeft en ik was gecharmeerd van de stabiliteit en afstelopties. Omdat ik dus ook nog gewoon computerwerk moet doen ( = werk en FPS shooters zoals BF1 8)7 ) heb ik dus een ergonomische keyboard tray nodig. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Zijn er naast Obutto nog goede alternatieven die even stevig zijn, of nog steviger?

Mijn budget is ongeveer €1000,- en daarmee moet ik dus het volgende hebben:
  • De cockpit zelf;
  • Een monitor stand (enkel is momenteel voldoende);
  • Een racestoel, het liefst verstelbaar;
  • Een keyboard tray.
Heb jij een dergelijk probleem ook gehad en dit creatief opgelost? Dan hoor en zie ik graag hoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:15
gentillekes schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:45:
Hi,

Helaas kan ik nog niets 'showen', omdat ik momenteel met een crappy wheelstand en bureau aan het simmen ben. Om dat te veranderen wil ik een cockpit gaan bouwen en ik zit helaas met het volgende probleem;

Wegens ruimtegebrek moet ik in deze cockpit ook nog normaal computerwerk kunnen doen. Een kant en klare Obutto R3volution zou dit werk dus prima kunnen doen. Nu ben ik vandaag bij een vriend geweest die een Sim Lab GT1 heeft en ik was gecharmeerd van de stabiliteit en afstelopties. Omdat ik dus ook nog gewoon computerwerk moet doen ( = werk en FPS shooters zoals BF1 8)7 ) heb ik dus een ergonomische keyboard tray nodig. Hoe zouden jullie dit oplossen?

Zijn er naast Obutto nog goede alternatieven die even stevig zijn, of nog steviger?

Mijn budget is ongeveer €1000,- en daarmee moet ik dus het volgende hebben:
  • De cockpit zelf;
  • Een monitor stand (enkel is momenteel voldoende);
  • Een racestoel, het liefst verstelbaar;
  • Een keyboard tray.
Heb jij een dergelijk probleem ook gehad en dit creatief opgelost? Dan hoor en zie ik graag hoe!
Ik heb een 80/20 Rig gemount op een houten plaat met wieltjes er onder. Op die manier kan ik hem weg rijden als ik achter de pc wil.

Wil binnen kort wel een foto laten zien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 17:59

Phydomir

Dennis

Henkus schreef op zondag 23 juli 2017 @ 15:37:
Helaas er komt voorlopig geen filmpje, we zijn aan het inpakken en gaan morgen op vakantie.
DM even je adres, dan pas ik wel op je spullen ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 22:49
Phydomir schreef op zondag 23 juli 2017 @ 20:07:
[...]

DM even je adres, dan pas ik wel op je spullen ;)
Aangezien het best lastig voor je zal zijn om 24/7 op te passen neem ik de hondenwacht wel op me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Beakzz schreef op zondag 23 juli 2017 @ 21:40:
[...]

Aangezien het best lastig voor je zal zijn om 24/7 op te passen neem ik de hondenwacht wel op me :)
Ik kom wel pizza en bier brengen en in de tussentijd dat jullie pauze hebben let ik er wel even op :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Zo'n rig en dan zo'n stuurtje er op. Die lui snappen er werkelijk niks van.
Als iedereen eerst een goede pedalen koopt Heusinkveld / CST ect. En een OSW of Bodnar wheel als stuur zijn we al een stuk verder >:)

Daar heb je meer aan dan welke motion rig dan ook. Ik zou zoiezo adviseren nooit aan motion rig onzin te beginnen!

[ Voor 12% gewijzigd door BruceLee op 24-07-2017 02:48 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davvel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Mijn rig. :)

I5 6600K /Gigabyte GA Z170XP-SLI / GTX1080Ti / Asus MG279Q

Thrustmaster T500RS / TH8A / T3PA Pro / Home made Handbrake / Wheelstand pro / (bureaustoel vast met een spanbandje ;) )

Games: Dirt Rallye , Dirt 4 , Project Cars , Assetto Corsa

Opgevouwen toestand zodat ik mijn bureau ook voor andere games kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1707/290285/K4ph2b19.jpg

Opgebouwde versie:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1707/290286/VnSJ0a97.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Davvel op 24-07-2017 11:30 ]

AMD Ryzen 7 3700X // RTX3080Ti // 1440P 144hz Asus MG279Q // Wheelstand Pro // Fanatec CSL DD // Clubsport V3// DIY handbrake // Valve Index//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Alexji schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:18:
[...]

Gooi Project Cars de deur uit en ga dan in ieder geval met Assetto Corsa of iRacing rijden, die hebben ten minste echte laser gescande versies van de Nordschleife. Dat is echt een enorm verschil tussen een artist impression en the real deal :)

Helemaal met een motion rig zullen laser scanned circuits het verschil maken neem ik aan (zelf niet in bezit).
Mooie setup verder, geluid valt mij erg mee!
Dat zijn games die ik sowieso nog wil gaan proberen :) Maar zelf wel fan van Project Cars, vandaar deze als 1e geprobeerd. De Nordschleife in het echt ook veel gereden, maar ben nu vooral benieuwd naar de nieuwe ervaring met de VR en de motion ;) Vroeger ook veel Forza gespeeld en dan voornamelijk op de Nordschleife gereden en bij mijn 1e rondjes wist ik al snel wat voor bochten er aankwamen, m.a.w. zeker iets van geleerd al is het echte werk natuurlijk weer helaas anders ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:46:
[...]

Hoort je stuur niet gewoon mee te bewegen? In een echte wagen beweegt toch ook niet alleen je stoel?
Wellicht dat dat een nog mooiere ervaring zal zijn, maar dan kom je in een geheel andere prijsklasse terecht ;) Ik heb ook het geluk dat ik in het echt kan rijden met een GT-R en niks kan dat natuurlijk verslaan qua ervaring ;) Ging gisteren (zondag) zo heftig zelfs dat mijn collega zich na het rijden niet helemaal happy voelde haha

Betreffende de VR in combinatie met de motion: bij de motion kun je bij de software ook aangeven dat je een VR bril gebruikt zodat hiermee rekening gehouden kan worden. Je hoofd zal dan bijvoorbeeld minder heen en waar geschud worden :)

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davvel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:50:
Mijn rig. :)

I5 6600K /Gigabyte GA Z170XP-SLI / GTX1080Ti / Asus MG279Q

Thrustmaster T500RS / TH8A / T3PA Pro / Home made Handbrake / Wheelstand pro / (bureaustoel vast met een spanbandje ;) )

Games: Dirt Rallye , Dirt 4 , Project Cars , Assetto Corsa

Opgevouwen toestand zodat ik mijn bureau ook voor andere games kan gebruiken.

[afbeelding]

Opgebouwde versie:

[afbeelding]
Hoe heb jij je pedalen vastgezet op je wheelstand pro?
Bij mij willen ze er soms nog eens af schieten en dan zit alles meteen los tussen de 2 buizen van wheelstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davvel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Hoe heb jij je pedalen vastgezet op je wheelstand pro?
Bij mij willen ze er soms nog eens af schieten en dan zit alles meteen los tussen de 2 buizen van wheelstand.
Met de bijgeleverde beugels , heb het gewoon goed stevig vastegezet. Is bij mij nog niet los geschoten.

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1707/290292/oyR046hr.jpg

AMD Ryzen 7 3700X // RTX3080Ti // 1440P 144hz Asus MG279Q // Wheelstand Pro // Fanatec CSL DD // Clubsport V3// DIY handbrake // Valve Index//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik mis wat schroeven zie ik....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2017 12:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Hi Gent,
Volg het topic regelmatig. Participeer eigenlijk nooit.
Van het weekend voor het eerst paar rondjes kunnen multiplayer racen in mijn man-cave Attic.
Na een jaar een enkele seat gehad te hebben nu geupgrade naar een dual setup. (want meer = beter)
Links= T500RS
Rechts =G29

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/fr1PqQ/ja.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door rikm op 24-07-2017 12:31 ]

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Hoezo 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Lokale multiplayer

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-10 15:57
Ik zal deze week ook eens mijn speelgoed er op zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-09 13:25
rikm schreef op maandag 24 juli 2017 @ 12:29:
Hi Gent,
Volg het topic regelmatig. Participeer eigenlijk nooit.
Van het weekend voor het eerst paar rondjes kunnen multiplayer racen in mijn man-cave Attic.
Na een jaar een enkele seat gehad te hebben nu geupgrade naar een dual setup. (want meer = beter)
Links= T500RS
Rechts =G29

[afbeelding]
Mooi idee voor mijn 2 zoontjes 😉👍🏼

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
Hiervoor is V&A

[ Voor 91% gewijzigd door Gropah op 30-07-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 20:59
Hallo, ik ben beginnend sim racer en eigenlijk opzoek naar een betaalbare racing rig max 500 euro.

Nu zag ik dat de obuto ozone een redelijk totaal pakket biedt tegenover bijvoorbeeld een Playseat. Heeft iemand ervaring met de ozone en zou dit een goed aankoop zijn.

Andere ideeen hoor ik graag ;)

Ps. Ik heb een thrustmaster t300 gt met Shifter.

[ Voor 7% gewijzigd door Mizojojo op 31-07-2017 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Zoals somige van jullie weten zijn Schuey en ik bezig een Sequential Shifter te maken. Omdat dit ding niet paste op mijn gammelle playseat. Heb ik een zooi aluminium profielen besteld om een rig te maken welke ik kan gebruiken icm met mijn Shifter (Other way around) :)

Ook heb ik besloten om de plek waar ik zit te veranderen naar een andere plek. Als mijn profielen binnen zijn zal ik een mooie buildlog voor zover mogelijk met plaatjes hier neerzetten om jullie een idee te geven.

Met dank aan Schuey voor het stelen van zijn Rig ontwerp :)

Hopelijk kom ik dan weer meer toe aan racen. En kan ik langzamerhand de rest ook gaan upgraden want die oude G25 moet ook eens de deur uit!

[ Voor 11% gewijzigd door jvaneijk op 31-07-2017 13:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-10 13:59
Mizojojo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 12:41:
Hallo, ik ben beginnend sim racer en eigenlijk opzoek naar een betaalbare racing rig max 500 euro.

Nu zag ik dat de obuto ozone een redelijk totaal pakket biedt tegenover bijvoorbeeld een Playseat. Heeft iemand ervaring met de ozone en zou dit een goed aankoop zijn.

ik dacht dat @JoepW een obuto had toch? O-)

verder kan je hem ook helemaal naar wens maken van aluminium geëxtrudeerde profielen.
moet je alleen zelf een stoel uit zoeken, maar daar kan joep je sowieso mee helpen :9
http://www.motedis.nl/sho...:::99999200_99999423.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Denniz0229 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:20:
[...]

ik dacht dat @JoepW een obuto had toch? O-)

verder kan je hem ook helemaal naar wens maken van aluminium geëxtrudeerde profielen.
moet je alleen zelf een stoel uit zoeken, maar daar kan joep je sowieso mee helpen :9
http://www.motedis.nl/sho...:::99999200_99999423.html
Ik heb een Obutto R3volution. Als ik het over mocht doen (mijn Obutto is altijd te koop voor een goed bod ;) ), dan zou ik een Motedis rig bouwen of die van Heusinkveld kopen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
JoepW schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:22:
[...]

Ik heb een Obutto R3volution. Als ik het over mocht doen (mijn Obutto is altijd te koop voor een goed bod ;) ), dan zou ik een Motedis rig bouwen of die van Heusinkveld kopen.
@Mizojojo heeft max 500 te besteden ;)
maar dat mogen jullie samen zelf regelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Denniz0229 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 14:24:
[...]

@Mizojojo heeft max 500 te besteden ;)
maar dat mogen jullie samen zelf regelen :+
Dat is ook wel de prijs als ik zou verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 19:32

Ik heb zelf deze uit Engeland laten komen:
https://www.gtomegaracing...tor-professional-rs6-seat

Heb je een vrij complete set, inclusief stoel slede (wat standaard niet op een Playseat zit), monitor stand, speakerstands en toetsenbord houder. Ben er zelf wel blij mee. Het is in het begin even vechten met het in elkaar schroeven maar als hij staat.. dan staat ie.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizojojo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 20:59
Ziet er erg goed uit voor een redelijke prijs!

@JoepW is een reële optie, het zou echter iets zijn dat dit najaar op de planning staat (13e maand) Heb namelijk nog een voor en achter tuin aan te leggen ;) (nieuw bouw) en de afstand is ook wel een ding denk ik. Kom zelf uit Maastricht/ eijsden

Heb gelukkig een game kamer en zou het tof vinden als hij multi inzetbaar zou zijn. Destiny avonden en daarna verder racen. De Obutto komt daarvan redelijk in de buurt. Revolution nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Mizojojo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:26:
[...]

Ziet er erg goed uit voor een redelijke prijs!

@JoepW is een reële optie, het zou echter iets zijn dat dit najaar op de planning staat (13e maand) Heb namelijk nog een voor en achter tuin aan te leggen ;) (nieuw bouw) en de afstand is ook wel een ding denk ik. Kom zelf uit Maastricht/ eijsden

Heb gelukkig een game kamer en zou het tof vinden als hij multi inzetbaar zou zijn. Destiny avonden en daarna verder racen. De Obutto komt daarvan redelijk in de buurt. Revolution nog meer.
Najaar is geen probleem (misschien). Ik overweeg om de boel misschien te verruilen voor een motedis achtige oplossing, maar die zijn duuuuuur en ik wil dan wel de Obutto verkopen.
Ik ga het thuisfront eens wat voorbereiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Mijn 80-20 rig 45 mm komt met verzending uit op 421€ is erg stevig! En je kan het ook goedkoper hebben als je wilt of duurder. Dit is trouwens met losse monitor stand voor 1 monitor maar mogelijkheid voor uitbreiding naar 3

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
Vorige week 2 bass shakers binnen gekregen om te testen.

50w en een 100w.

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=60YB

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=KZ0R

Die van 50w lijkt het veel beter te doen veel meer frequentiebereik en veel feller in de bass kicken. De 100w is alleen beter bij 40hz. Ik heb het alleen nog maar getest met muziek en een tonen generator.

Deze week Simcomander 3 aan de praat krijgen met iRacing en dan de shakers op mijn rig.

Als het goed is komt deze week ook een USB geluidskaart binnen en dan kan alles aangesloten en getest worden om kijken welke nou beter is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:38
Zet je je bevindingen hier even neer? Ik ben erg benieuwd of die Conrad-dingen goed hun werk doen. Zit hier zelf ook al een poosje naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkullboyNL
meintje schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:51:
Zet je je bevindingen hier even neer? Ik ben erg benieuwd of die Conrad-dingen goed hun werk doen. Zit hier zelf ook al een poosje naar te kijken.
Ja dat is wel de bedoeling. Ik kon namelijk nergens informatie vinden over deze bass shakers. Daarom heb ik ze alle 2 maar besteld om te testen wat de beste optie is om te kopen. Helaas kan ik het niet vergelijken met buttkickers. Omdat ik die niet in mijn bezit heb en ik ken ook niemand in de omgeving die ze heeft.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:19
Even een snelle vraag tussen alle pros hier. Ik heb het laatst in mijn hoofd gehaald om eens te willen gaan racen met een playseat.

Nu wil ik dit in eerste instantie gaan doen voor mijn woonkamer tv met een console (heb nog een Xbox360, jaja).

Indien het goed bevalt wil ik best op onze zolder hier een aparte setup gaan maken.

Maar nu de vraag, wat is wijsheid om mee te beginnen? Ik had als max budget z'n 500€ in gedachte wat niet veel is als ik hier zo her en der rond kijk.

Als ik in het foute topic zit hoor ik dat graag aangezien dit een Sys topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
SkullboyNL schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 10:56:
Vorige week 2 bass shakers binnen gekregen om te testen.

50w en een 100w.

[afbeelding]

[afbeelding]

Die van 50w lijkt het veel beter te doen veel meer frequentiebereik en veel feller in de bass kicken. De 100w is alleen beter bij 40hz. Ik heb het alleen nog maar getest met muziek en een tonen generator.

Deze week Simcomander 3 aan de praat krijgen met iRacing en dan de shakers op mijn rig.

Als het goed is komt deze week ook een USB geluidskaart binnen en dan kan alles aangesloten en getest worden om kijken welke nou beter is.
Een USB geluidskaart word niet aanbevolen, maar als je mazzel hebt krijg je hem toch werkend of kun je onboard kaart gebruiken voor simvibe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Card Nox schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:07:
Even een snelle vraag tussen alle pros hier. Ik heb het laatst in mijn hoofd gehaald om eens te willen gaan racen met een playseat.

Nu wil ik dit in eerste instantie gaan doen voor mijn woonkamer tv met een console (heb nog een Xbox360, jaja).

Indien het goed bevalt wil ik best op onze zolder hier een aparte setup gaan maken.

Maar nu de vraag, wat is wijsheid om mee te beginnen? Ik had als max budget z'n 500€ in gedachte wat niet veel is als ik hier zo her en der rond kijk.

Als ik in het foute topic zit hoor ik dat graag aangezien dit een Sys topic is.
500 euro is heel erg krap als je ook nog een stuur moet kopen. Dan zit je echt in de onderste regionen te winkelen en is het maar de vraag of dat je ervaring ook goed genoeg gaat zijn met die goedkope bocht om vervolgens uit te breiden naar de zolder en wat meer geld uit te trekken.

Of heb je wel al een stuurtje? Dat haal ik niet heel duidelijk uit je bericht.

=edit=
Ik zie dat de goedkoopste playseat 200 euro is. Dan hou je 300 over voor een stuurtje. Dat valt nog wel mee.

16 euro erbij schooien en deze kopen:
pricewatch: Thrustmaster T300 RS GT Zwart

Of ipv 16 euro erbij 41 euro bijleggen en deze kopen:
pricewatch: Thrustmaster T300 Ferrari Integral Racing Wheel Alcantara Edition...

=edit2=
Ow die zijn volgens mij niet voor de 360 :F
En ik zit nu even rond te kijken, maar volgens mij is er niet echt een leuk stuurtje voor de 360. Tenminste als ik de pricewatch moet geloven. Ik dacht dat er toch ook wel redelijk leuke instap stuurtjes waren voor dat platform of ik vergis me heel erg. Ik heb het dan niet over die stuurtjes van 5 tientjes ofzo. Hmzz.

[ Voor 33% gewijzigd door vosss op 02-08-2017 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Thanks voor je reactie. Ik had inderdaad gezien dat het de onderste regionen zouden worden. Maar om te proberen is het goed genoeg, zou ik het echt leuk gaan vinden dan is het snel weer verkocht en wat duurders gekocht. Vanwege het budget was ik me ook al 2de hands gaan orienteren.

€500,- Playseat alcantara/leder + G29
€500,- Playseat (Evolution?) + T300RS
€300,- Playseat? + G25
€400? Playseat ? + G29

Zie ook verschillende Playseat Challenge maar zou toch graag een Evolution of hoger hebben.

Weet zo ook niet wat 'belangrijker' is de besturing of de stoel.

ps. zou ik een nieuwe console moeten kopen valt dat buiten het budget ;) Dus de €500,- is echt stoel & besturing.
ps2. Heb vroeger (2009) een G25 gehad op mijn bureau maar vond het al snel te veel werk worden om alles om te zetten. De PC stamt nog altijd uit die tijd (Q9550 / 4GB / RX470 / SSDtje) dus daarop gamen wordt low graphics of grote update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
Henkus schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:50:
[...]

Een USB geluidskaart word niet aanbevolen, maar als je mazzel hebt krijg je hem toch werkend of kun je onboard kaart gebruiken voor simvibe.
Onboard gebruiken voor simvibe gaat hem niet worden. Daar gaat namelijk mijn muziek over en dat wil ik niet over een low budget usb kaartje doen. En mijn sim is verrijdbaar alle data gaat over 1 usb kabel naar een usb hub op de rig en dat wil ik graag zo houden. Bij het aansluiten hoef ik nu alleen maar 1 usb en 1 spanings stekker aan te sluiten.

Ik heb gelezen dat usb niet ondersteunt wordt maar lees nergens waarom niet en ik lees ook nergens dat iemand het geprobeerd heeft dus ik probeer het gewoon. Mijn koptelefoon (G35) heeft ook usb en die werd gewoon gezien in simvibe.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:56:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik had inderdaad gezien dat het de onderste regionen zouden worden. Maar om te proberen is het goed genoeg, zou ik het echt leuk gaan vinden dan is het snel weer verkocht en wat duurders gekocht. Vanwege het budget was ik me ook al 2de hands gaan orienteren.

€300,- Playseat? + G25
€400? Playseat ? + G29

Zie ook verschillende Playseat Challenge maar zou toch graag een Evolution of hoger hebben.

ps. zou ik een nieuwe console moeten kopen valt dat buiten het budget ;) Dus de €500,- is echt stoel & besturing.
ps2. Heb vroeger (2009) een G25 gehad op mijn bureau maar vond het al snel te veel werk worden om alles om te zetten. De PC stamt nog altijd uit die tijd (Q9550 / 4GB / RX470 / SSDtje) dus daarop gamen wordt low graphics of grote update.
Hoi @Card Nox,

Ik heb nog een playseat evolution wit staan. Heb er een half jaar op gezeten :)

Iets voor jou?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
SkullboyNL schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Onboard gebruiken voor simvibe gaat hem niet worden. Daar gaat namelijk mijn muziek over en dat wil ik niet over een low budget usb kaartje doen. En mijn sim is verrijdbaar alle data gaat over 1 usb kabel naar een usb hub op de rig en dat wil ik graag zo houden. Bij het aansluiten hoef ik nu alleen maar 1 usb en 1 spanings stekker aan te sluiten.

Ik heb gelezen dat usb niet ondersteunt wordt maar lees nergens waarom niet en ik lees ook nergens dat iemand het geprobeerd heeft dus ik probeer het gewoon. Mijn koptelefoon (G35) heeft ook usb en die werd gewoon gezien in simvibe.
Laat maar weten of het werkt en welke amplifer gebruik jij heb je daar linkje van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:56:
[...]

€300,- Playseat? + G25
€400? Playseat ? + G29

Wees dan verstandig en haal een playstation 4, kan je eind dit jaar gran turismo spelen en hoef je niet de de aparte xbox versie te halen van het thrustmaster stuur.

Ik zou je zeker de thrustmaster aanraden ipv logitech. Oke de pedalen zijn iets minder, maar dat maakt het stuur dubbel goed.

Verder kan je denk het beste markplaats afzoeken voor een playseat, staan er zat op en soms ook bijna nieuwe die mensen kopen en 2x gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Denniz0229 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Wees dan verstandig en haal een playstation 4, kan je eind dit jaar gran turismo spelen en hoef je niet de de aparte xbox versie te halen van het thrustmaster stuur.

Ik zou je zeker de thrustmaster aanraden ipv logitech. Oke de pedalen zijn iets minder, maar dat maakt het stuur dubbel goed.

Verder kan je denk het beste markplaats afzoeken voor een playseat, staan er zat op en soms ook bijna nieuwe die mensen kopen en 2x gebruiken :+
Wat zijn de meest gespeelde games? Ik lees iRacing, DiRT, Assetto Corsa, GT. Wil zelf ook wel een F1 game gaan spelen.
Ik wil gewoon lekker wat (sim) racen maar geen uren een auto afstellen etc. Mijn voorkeur gaat stiekem naar de X1 aangezien ik momenteel een X360 heb en ik de game controller fijner vind.

Ik lees dat GT Sport exclusief voor de PS uit gaat komen maar de 'normale' GT is er wel voor de X1 als ik me niet vergis. Het zal ook een beetje afhankelijk zijn van wat ik 2de hands ga tegenkomen, zie wel dat de meeste voor de PS zijn.

Mbt Logitech vs Thrustmaster bedankt voor de tip. Lees idd vaker dat bij TM de pedalen minder zijn en dat ze aanraden de T3PA (EDIT:) Pro te kopen als vervanging.

Ik zie inderdaad veel weinig gebruikte setjes staan, maar even in de gaten houden de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Wat zijn de meest gespeelde games? Ik lees iRacing, DiRT, Assetto Corsa, GT. Wil zelf ook wel een F1 game gaan spelen.
Ik wil gewoon lekker wat (sim) racen maar geen uren een auto afstellen etc. Mijn voorkeur gaat stiekem naar de X1 aangezien ik momenteel een X360 heb en ik de game controller fijner vind.

Ik lees dat GT Sport exclusief voor de PS uit gaat komen maar de 'normale' GT is er wel voor de X1 als ik me niet vergis. Het zal ook een beetje afhankelijk zijn van wat ik 2de hands ga tegenkomen, zie wel dat de meeste voor de PS zijn.

Mbt Logitech vs Thrustmaster bedankt voor de tip. Lees idd vaker dat bij TM de pedalen minder zijn en dat ze aanraden de T3PA te kopen als vervanging.

Ik zie inderdaad veel weinig gebruikte setjes staan, maar even in de gaten houden de komende tijd.
Iracing is IMO momenteel de beste sim waar ook echt serieus geraced word. Maar gezien je op console wilt gamen ben je vrij beperkt. Denk dat GT dan het beste is qua simulatie.
Verder is er volgens mij nooit een GT uitgekomen voor xbox hoor, was altijd een ps exclusive.

Keuze xbox of ps moet je zelf maken, maar in mijn omgeving heeft iedereen zijn xdoos gedumpt voor een ps :+

De t3pa pedalen zijn iets beter als de normale pedalen, maar nog steeds niet fantastisch. Mocht je 2e hands een goeie deal kunnen scoren kan je met overgebleven budget kijken naar loadcell mod, dat maakt pedalen zooooooooooooveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Ach ja, ik heb 'vroeger' GT gespeeld maar dat was inderdaad nog op mijn oude grijze doos, de originele PlayStation. Thanks voor de loadcell mod, nog nooit van gehoord maar kan nog wel eens van pas gaan komen. Ik ga me nog eens verder verdiepen in de games, ik weet dat Forza er is en Driveclub etc. Thanks voor alle info so far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
KevinSetz schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 13:43:
[...]

Laat maar weten of het werkt en welke amplifer gebruik jij heb je daar linkje van
Ik weet nog niet welke ik ga gebruiken. Ik heb er nu tijdelijk een Philips ah-380 aan hangen. Dit zijn aardig zware 19" rack versterker. (verzamel oude versterkers dus heb genoeg liggen)

Maar je kunt elke versterker gebruiken die je maar wil. Als je maar per bass shaker een eigen versterker kanaal hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 15:27:
[...]

Lees idd vaker dat bij TM de pedalen minder zijn en dat ze aanraden de T3PA te kopen als vervanging.
De T3PA zijn eigenlijk hetzelfde als de standaard pedalen, maar dan me koppelingspedaal. Dan zou je beter naar de T3PA Pro pedalen kunnen kijken, die zijn een stuk beter (maar ook duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
ralph075 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 17:41:
[...]

De T3PA zijn eigenlijk hetzelfde als de standaard pedalen, maar dan me koppelingspedaal. Dan zou je beter naar de T3PA Pro pedalen kunnen kijken, die zijn een stuk beter (maar ook duurder).
Deels waar. Maar de T3PA wordt geleverd met brake-mod tov standaard pedalen, wat wel degelijk een verschil maakt. T3PA Pro is volledig metaal (dus idd beter afgewerkt/steviger) en geleverd met 2 brake-mods voor keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
T300RS vs T500RS. Ik dacht dat de T500RS superieur zou zijn maar lees dat veel mensen toch voor de T300RS gaan vanwege de verfijndere feedback en meedraaiende flippers (de T300RS is ook een nieuw model?). De T500RS heeft wel de T3PA Pro pedalen maar dit is evt later nog te updaten. Wat is wijsheid?

De Playseat Challende + Thrustmaster T300RS is samen €520 euro, dus dat is nog 'binnen' budget of moet ik nog meer dingen aanschaffen naast deze beide zaken (en een console).

[ Voor 4% gewijzigd door Card Nox op 02-08-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:30:
T300RS vs T500RS. Ik dacht dat de T500RS superieur zou zijn maar lees dat veel mensen toch voor de T300RS gaan vanwege de verfijndere feedback en meedraaiende flippers (de T300RS is ook een nieuw model?). De T500RS heeft wel de T3PA Pro pedalen maar dit is evt later nog te updaten. Wat is wijsheid?

De Playseat Challende + Thrustmaster T300RS is samen €520 euro, dus dat is nog 'binnen' budget of moet ik nog meer dingen aanschaffen naast deze beide zaken (en een console).
Je hebt toch een Xbox360? De T300 is alleen voor pc en PS4 zo uit mijn hoofd. Is dat niet de TX ofzo voor de Xbox? Misschien dat op de Xbox nog meer werkt maar dan werkt het toch weer niet op de XOne.

http://mobile.thrustmaster.com/en_UK/mobile/products/507/1

Officieel werkt er volgens de site iig niks op 360 al zullen daar vast wow foefjes en/of adapters voor zijn. Zelf gebruik ik ook Fanatec pedalen op de PS4 met een adapter.

[ Voor 12% gewijzigd door Beakzz op 02-08-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Klopt, maar ik koop me wel een nieuwe console, die X360 is weinig leven meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:49:
Klopt, maar ik koop me wel een nieuwe console, die X360 is weinig leven meer op.
Ah ja goede keuze, maar dan alsnog goed wat op welke console werkt. De T300 is hoe dan ook het betere stuur naar mijn mening en ik heb de 500 ook gehad.

De FFB van de G27 en 500 zijn sterker, maar dat hoor je ook door het hele huis (lichtelijk overdreven) en de T300 is gewoon de betere vernieuwde techniek.

Kan nu gewoon midden ik de nacht raden terwijl mijn vriendin ik de kamer er naast ligt te slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Thanks, dat mystery ook weer opgelost. Zijn de T3PA Pro €100 extra waard tov de T300RS GT Pedalen?

EDIT: Is de PS4 Pro €100 meer waard dan de PS4 Slim? Ik zal gamen op een Sony Bravia KD-49XD8305 met Edifier R1700BT.

[ Voor 60% gewijzigd door Card Nox op 02-08-2017 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:40

CoronelHimself

Division Brabant

Card Nox schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 20:30:

Ik heb zelf de T500RS en heb maar zeer zelden last van het feit dat de flippers vast zitten. Meestal als je zover aan het sturen bent ga je niet schakelen. En de flippers zijn zeer licht bedienbaar, zelfs met de pink.

Met de andere punten kan ik je niet helpen aangezien ik nooit met de T300RS heb gereden.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Laatst online: 01-02 13:23
Als je een extra stuur koopt zijn de flippers van de t500 los te halen en kun je de meedraaiende flippers gebruiken. De t500 is niet officieel ps4, wat betekent dat het, indien de game op ps4 het ondersteund (de meesten doen dat) gewoon werkt in-game. Niet in het ps4 menu. De T300 is wel gelicenseerd, werkt dus in het menu en heeft een ps4-home button. Technisch zit er verschil in kwa motor. De t500 heeft een motor met koolborstels maar is krachtiger. De t300 heeft een 'borstelloze' motor. In dit geval iets minder sterk, wel meer detail. Meer info bekijk de url in mn onderschrift. De standaard 2 pedalen zijn niet echt goed. De t3pa is prima. De pro's zijn lekker als je fanatieker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
Adverteren op het forum is niet toegestaan. Gelieve aanbiedingen te plaatsen op https://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 64% gewijzigd door Grotman op 05-08-2017 20:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Mooie rigs komen hier voorbij!

Ik speel nog gewoon op een bureaustoel van IKEA.. Wel een beetje geknutseld aan mijn stuur. Heb een display ingebouwd, knoppen (rotary switches) en led toegepast. Moet eerlijk zeggen dat dat een grote aanrader is!

Zie filmpje hieronder van het resultaat.

[YouTube: https://youtu.be/6UqZ4V5kYXQ]

Setup:

T300
Fanatec pedaaltjes
3x24"
IKEA stoel :+

[ Voor 17% gewijzigd door WLC91 op 06-08-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stringer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 08:39

Stringer

Casual Sim liefhebber.

WLC91 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:39:
Mooie rigs komen hier voorbij!

Ik speel nog gewoon op een bureaustoel van IKEA.. Wel een beetje geknutseld aan mijn stuur. Heb een display ingebouwd, knoppen (rotary switches) en led toegepast. Moet eerlijk zeggen dat dat een grote aanrader is!

Zie filmpje hieronder van het resultaat.

[video]

Setup:

T300
Fanatec pedaaltjes
3x24"
IKEA stoel :+
Ziet er goed uit! Ik zou persoonlijk de virtuele cockpit iets meer naar je toe trekken? Nu leidt het een beetje af of om zowel de armen en stuur irl te zien + virtueel? Ook aangezien je een mooie led indicator hebt... Puur persoonlijk hoor.

i5 3570k @ 4.2 | MSI Z77A-G45 | 16GB RAM | GTX 1070 TI 8GB |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Thanks..! Dat is gezichtsbedrog omdat de camera op mijn hoofd zit ;) vanuit pov zie je het virtuele stuur een stuk minder.

[ Voor 5% gewijzigd door WLC91 op 06-08-2017 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_rjen
  • Laatst online: 06-10 22:52
Ben momenteel aan het rondkijken wat een leuke setup kan zijn voor mij om een beetje serieus te racen (project cars en iracing ed op pc).
Mijn keus tot nu toe valt op de T300 met T3PA PRO3, zeggen jullie hier kun je leuk mee racen of kan ik beter verder kijken? Budget +- 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Vind zelf de T300 prima stuur. Erg subtiele ffb. Qua pedalen ben ik echter snel overgestapt op fanatec csl elite. Samen ben je dan ongeveer 600 euro kwijt.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WLC91
Zie mijn filmpje op vorige pagina. Dat is de t300. Echt een fijn stuur! Pedalen van thrustmaster zou ik lekker links laten liggen. Loadcell pedalen zijn gewoon een totaal andere klasse (veel en veel beter).

Fanatec csl elite + thrustmaster t300 is ongeveer 500€. Kan je de bijgeleverde thrustmaster pedalen lekker verkopen.

Maw: zelfde advies als hierboven.

[ Voor 15% gewijzigd door WLC91 op 07-08-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurp01
A_rjen schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:23:
Ben momenteel aan het rondkijken wat een leuke setup kan zijn voor mij om een beetje serieus te racen (project cars en iracing ed op pc).
Mijn keus tot nu toe valt op de T300 met T3PA PRO3, zeggen jullie hier kun je leuk mee racen of kan ik beter verder kijken? Budget +- 750
Ben met precies de zelfde spullen begonnen met daar dan nog wel een Playseat Evolution bij. Na een half jaar langzaam gaan updaten. Eerst een nieuwe rig (simlab GT1). Daarna van de t3pa pro naar HE pro. En nu sparen voor een direct drive.

Je begint met een prima set en kan langzaam het een en ander vervangen als je de smaak te pakken krijgt.

Ben met de andere eens dat load cell pedalen een beter keuze is. Moet natuurlijk wel binnen je budget passen.

[ Voor 7% gewijzigd door hurp01 op 07-08-2017 13:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
WLC91 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 12:53:
Zie mijn filmpje op vorige pagina. Dat is de t300. Echt een fijn stuur! Pedalen van thrustmaster zou ik lekker links laten liggen. Loadcell pedalen zijn gewoon een totaal andere klasse (veel en veel beter).

Fanatec csl elite + thrustmaster t300 is ongeveer 500€. Kan je de bijgeleverde thrustmaster pedalen lekker verkopen.

Maw: zelfde advies als hierboven.
Dat advies kan ik ook beamen.
Ik heb alleen de t3pa pedalen niet door verkocht, mocht ik dan ooit willen kan ik het nog op de ps4 gebruiken. En voor die 50 euro verkoopwaarde is het ook de moeite niet.

Ik zit hier nu zelf in twijfel of ik eerst voor nieuwe pedalen ga of een direct drive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Denniz0229 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 18:44:
[...]

Dat advies kan ik ook beamen.
Ik heb alleen de t3pa pedalen niet door verkocht, mocht ik dan ooit willen kan ik het nog op de ps4 gebruiken. En voor die 50 euro verkoopwaarde is het ook de moeite niet.

Ik zit hier nu zelf in twijfel of ik eerst voor nieuwe pedalen ga of een direct drive :+
Niet twijfelen, pedalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A_rjen
Bedankt voor de adviezen, dat wordt vandaag een leuke t300 uitzoeken en Fanatec csl elite pedalen bestellen;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Neem wel de alcantara versie, die is zinloos, fijn en de moeite waard.. heb je meteen t3pa pedalen als reserve.. maar het stuur is de
Moeite waard! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Nickrsd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:58:
Neem wel de alcantara versie, die is zinloos, fijn en de moeite waard.. heb je meteen t3pa pedalen als reserve.. maar het stuur is de
Moeite waard! 😊
Die is zinloos?

Maar inderdaad, heerlijk sturen met dat alcantara :D
Heb je ook nog een reden waarom? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Denniz0229 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Die is zinloos?

[...]

haha sorry, zinloos..bedoelde ik niet, dat maakte mn telefoon ervan.. de moeite waard issie! 8)7
heb ook zelf de t300 alcantara, nu nog met standaard t3pa pedals.. als die een beetje versleten zijn.. ga ik voor de fanatec csl.

[ Voor 15% gewijzigd door Nickrsd op 08-08-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Wordt dat Alcantara niet heel erg snel smerig? Vind €150,- voor een wheel add-on net even te veel om het zelf te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:58

Niellie41

[object Object]

Beakzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:09:
Wordt dat Alcantara niet heel erg snel smerig? Vind €150,- voor een wheel add-on net even te veel om het zelf te testen.
Als je met handschoenen rijdt, wordt die bijna niet vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Ligt er natuurlijk geheel aan hoe vies je handen zijn.
Je krijgt een soort van slijtplekken te zien, wat niet meer is als alle haren/vezels die dezelfde kant op staan. Alcantara kan je prima oppoetsen naar nieuwstaat. (zie youtube)
Niellie41 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Als je met handschoenen rijdt, wordt die bijna niet vies.
Dat zou mij dan weer te ver gaan, zweten me handen nog meer :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexji
Jup. Absoluut niet doen als je snel zweethandjes hebt en weigert met handschoenen te rijden.
Ik reed zonder handschoenen en vooral in de zomer zuigt dat stuur zich helemaal vol :X

Nu op de OSW een OMP met (nep?) leer, bevalt mij beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_rjen
Dat is dus ook mijn probleem met zweethanden :D
Zit mij dus af te vragen of ik niet beter voor de Thrustmaster T300 Ferrari GTE kan gaan icm Fanatec csl elite pedalen (deze ziijn inmiddels besteld)
Weet dat de Thrustmaster T300 Ferrari GTE alleen maar een gas en rem heeft maar met de csl pedalen is dat ook opgelost lijkt mij (die heeft alle 3) en is sneller leverbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik had voor mijn OSW met een SSRG stuur (leer) een BMW Fanatec met Alcantara en je kon goed zien waar ik mijn (zweet)handen altijd had. Leer is de keuze indien je geen handschoenen wilt dragen en je stuur blijvend mooi wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Ja ik zou ook geen tweede keer voor alcantara kiezen. Eerste week is het heerlijk zacht, maar daarna gaat het snel achteruit. Nu is het zelfs redelijk "hard" geworden van het constant nat worden en weer opdrogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Jullie zijn gewoon te lui om je stuur te poetsen of jullie zweten een stuk meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

En niet zo drukmaken met je zweethanden.. Haha ik heb een jaar m'n alcantara stuur ziet er gewoon heel netjes uit nog.. ik vond juist m'n g27 heel ranzig worden, dat leer gedeelte.. en dat stonk ook nog is. Bij het alcantara tot nu geen last van ;) Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Denniz0229 schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 10:44:
[...]

Die is zinloos?

[...]

Pff ja, maar als je een beetje zoekt, is al zoveel voorbij gekomen hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Nice hoe alle kanten hier boven belicht worden en voor mij duidelijk dat ik geen alcantara moet hebben.

Mijn handen kunnen inderdaad aardig zweten (niet druppen maar toch :+) dus dan ga ik toch voor een stuurtje met (nep)leer. Met handschoenen rijden zal me op warmere dagen alleen maar minder doen simracer en wat voel je dan nog van het gebruikte materiaal?

De binnenkant van de handschoen lijkt me er dan veel meer toe doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Beakzz schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 15:42:
wat voel je dan nog van het gebruikte materiaal?
Grip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bijna al mijn sturen zijn van alcantara en rijden met handschoenen hoort er voor mij dan ook gewoon bij. In het echt rijden ze ook met handschoenen......

Een handschoen icm een alcantara stuur geeft enorm veel grip waardoor je juist bij een sterke direct drive motor niet zo enorm in het stuur hoef te knijpen. Daarnaast hebben mijn handschoen pads aan de binnenkant waardoor de grip van het stuur in het algemeen wat dikker aanvoelt en dan vind ik juist fijn.

Het is persoonlijk natuurlijk, maar ja ik rij ook altijd met een 4-punts gordel aan. >:)

Voor drift / rally heb ik een lederen versie, die dan lekker door de hand glijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:24

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Niet helemaal het juiste topic, maar toch over een hele mooie race rig.
Ben vanmorgen op bezoek geweest bij Atze Kerkhof van adrenaline control. Uurtje gereden in gp2 en F1 simulatie. Wat een mooie rig is dat zeg! *O*

En wat een ervaring! Was binnen een uur doorweekt van de ffb en de pedaaldruk, maar het ging eigenlijk niet onaardig. Paar mooie tips gekregen ook nog. Moet nu alleen wel snel op zoek naar vervanging van m'n g25 :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-10 21:06
MikeyMan schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 22:15:
Niet helemaal het juiste topic, maar toch over een hele mooie race rig.
Ben vanmorgen op bezoek geweest bij Atze Kerkhof van adrenaline control. Uurtje gereden in gp2 en F1 simulatie. Wat een mooie rig is dat zeg! *O*

En wat een ervaring! Was binnen een uur doorweekt van de ffb en de pedaaldruk, maar het ging eigenlijk niet onaardig. Paar mooie tips gekregen ook nog. Moet nu alleen wel snel op zoek naar vervanging van m'n g25 :')
Gaaf man! Denk ook wel dat het een hele ervaring moet zijn geweest! Heb ooit eens wat op YouTube voorbij zien komen over een samenwerking van Atze met Max Verstappen, die gasten kunnen beide wel sturen :P .

Wat voor hardware heeft hij geïnstalleerd staan op zijn rig? :$

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste

Let op:
Let op, dit is een patsdraadje, geen vragentopic. Tuurlijk mag je dingen vragen en zeggen over andermans setups, maar ga niet dingen vragen zoals "wat moet ik kopen?" daar zijn andere topics voor.

Via de pin (punaise) bovenin krijg je alle getoonde rigs te zien.

V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.