Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waar zijn de M6 onderdelen voor?
Waar zijn de ringen voor?
En zitten er veel meer schroeven en moertjes in de kit dan je ooit nodig hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-01-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:19:
Klopt :) Ze zijn erg royaal met de bevestigingsmiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:49
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:19:
Waar zijn de M6 onderdelen voor?
Waar zijn de ringen voor?
M6 en ringen voor het monteren van je stuur, pedalen, etc. Indien nodig. Hangt af van hoe deze gemonteerd moeten worden.
Verder hou je idd veel over. Ideaal als je later nog wat aan je rig wilt vastmaken. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimmy J. schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:23:
[...]
Ik had het emailadres uiteraard gevonden, maar ze reageren er niet op. Vandaar mijn cynisch bericht. Heb ook vorig jaar november een mail gestuurd met een simpele vraag, en ook daar is nooit op gereageerd. Jammer, want hun producten zijn verder erg mooi.
Ik heb reeds meerdere keren contact gehad met simlab en altijd mooi binnen de dag een antwoord.
Er staat dan ook 'mail replay up to 72hours' op de site. tel daar dan ook nog eens het aantal mails dat ze krijgen per dag op. Dan loopt dit toch al snel enkele dagen uit eer je antwoord krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:18:
[...]

Ik heb reeds meerdere keren contact gehad met simlab en altijd mooi binnen de dag een antwoord.
Er staat dan ook 'mail replay up to 72hours' op de site. tel daar dan ook nog eens het aantal mails dat ze krijgen per dag op. Dan loopt dit toch al snel enkele dagen uit eer je antwoord krijgt.
Het gaat in deze echt over de (bewuste ?) non communicatie.

@Jimmy J. krijgt gewoonweg geen reactie. Ook na lang wachten.

Bij mij stopte de communicatie abrupt terwijl de uren ervoor de antwoorden (op andere vragen) mij (met lichte zin voor overdrijven :) ) om de oren vlogen. Alles was nochtans vriendelijk geformuleerd en de voorgaande communicatie was ook steeds vlot en vriendelijk verlopen. Enkel het onderwerp was gewijzigd.

Het is natuurlijk ook een strategie om bewust niet te reageren op bepaalde vragen maar een goede strategie vind ik dit persoonlijk niet. (Idem trouwens met hun lead time op hun website die ze niet kunnen halen. Maar ook dat is een persoonlijke mening.)

edit: Voor de mods, ik ben mij bewust dat we erg afwijken van het topic dus verwijder gerust als jullie dit te veel van het goede vinden.

edit 2: Voor de duidelijkheid. Ik heb vandaag mijn bestelling ontvangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ekfad op 23-01-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik ben ondertussen (met dank aan @JoepW ) goed geholpen, maar ook GLS heeft ineens het licht gezin. De race-stoel heeft er 12 dagen over gedaan om van Spanje naar Utrecht te reizen :p

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op zoek naar wat tips voor stelvoetjes voor mijn Sim-Lab GT1 Evo.

Nu kan ik natuurlijk de adjustable feet kopen van Sim-Lab maar dan ben iik € 70.- kwijt incl. verzendkosten.

Zijn er nog goede en betaalbare alternatieven op de markt?

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:34
Madhouse1979 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 15:41:
Ik ben op zoek naar wat tips voor stelvoetjes voor mijn Sim-Lab GT1 Evo.

Nu kan ik natuurlijk de adjustable feet kopen van Sim-Lab maar dan ben iik € 70.- kwijt incl. verzendkosten.

Zijn er nog goede en betaalbare alternatieven op de markt?
https://www.aluxprofiel.nl/rubber-voet/a3746?c=3505

en anders even op hun site kijken ze hebben ook wel verstelbare voetjes die je in een profiel kan draaien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bestaat er een regel in welke hoek de pedalen en de stoel gemonteerd moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:53:
[...]

https://www.aluxprofiel.nl/rubber-voet/a3746?c=3505

en anders even op hun site kijken ze hebben ook wel verstelbare voetjes die je in een profiel kan draaien....
Die rubber voetjes zitten standaard op een GT! Evo. De verstelbare opties op die site zijn niet wat ik zoek helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
fietsbob schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:43:
Bestaat er een regel in welke hoek de pedalen en de stoel gemonteerd moeten worden?
Eigenlijk gewoon jouw persoonlijke voorkeur. De ene houdt van zo plat mogelijk en de stoel haaks. Bij de ander de stoel iets liggend en de pedalen omhoog. Veel testen testen testen...

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-01-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Thx. Dat wordt testen morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Madhouse1979 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 18:47:
[...]

Die rubber voetjes zitten standaard op een GT! Evo. De verstelbare opties op die site zijn niet wat ik zoek helaas.
Dan ben je niet echt duidelijk welke voetjes je wilt, op de simlabs website kom ik alleen die rubber voetjes tegen. geen adjustable feet oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Laatst online: 12:05
De Sim Lab voetjes voor de P1-x zijn custom made volgens mij.
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2019/05/P1-X-sim-racing-cockpit-1-edit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2019/05/P1-upgrade-kit.jpg

Er zijn vast alternatieven, maar exact deze vind je waarschijnlijk nergens. Onder andere Motedis heeft wel onderdelen waarmee je een vergelijkbare voet samenstelt. Zoek op `feet` op de Motedis site en je vindt het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door SlaadjeBla op 24-01-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dat weet ik, maar die voetjes kun je los bestellen en zouden ook prima onder een GT-1 Evo te schroeven zijn. Ik veronderstelde dat hij dit bedoelde, want de andere voetjes die je op de site kunt vinden krijg je bij de GT-1 Evo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
De standaard voetjes zitten ook standaard bij de P1 als ook de P1-X. Je moet die verstelbare extra aanvinken om ze erbij te kopen en is altijd €50 extra excl. verzenden.

Zelf ook een tijd lopen zoeken naar verstelbare voetjes maar was toen weinig te vinden. Of was €99 excl verzenden wat ik vond bij zaak in Spanje. Uiteindelijk voor de Simlab verstelbare voetjes gegaan.

Al weet ik wel een SIM website in Italie welke iets goedkopere voetjes verkoopt en dit is Sim Race Components zie: https://simracecomponents...ustable-feet-kit/?lang=en Die zijn €39 en verzenden is €15. Zelf al wel eens wat dingen besteld bij SRM voor mijn P1 om bijvoorbeeld de Fanatec shifter te monteren. Poging gedaan met de Sim-lab mounts maar die bewogen mij te veel.

[ Voor 6% gewijzigd door Psqld op 24-01-2020 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WeeDzi schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:29:
[...]

Dan ben je niet echt duidelijk welke voetjes je wilt, op de simlabs website kom ik alleen die rubber voetjes tegen. geen adjustable feet oid
https://sim-lab.eu/product/p1-upgrade-kit/ ;)

Ik had het ook over stelvoetjes, niet over vaste voetjes. De P1-X kit (enkel de voetjes, houders etc.) passen onder de GT1 Evo (een vriend van me heeft dat ook zo), alleen vind ik die 70 euro incl. verzenden nog best aan de prijs. Om die reden ben ik ook op zoek naar alternatieven.

@Psqld, thanks! Die zien er ook goed uit.

[ Voor 32% gewijzigd door Madhouse1979 op 24-01-2020 12:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Niet echt een Q, maar wel een leuke aanbieding op Steam!

Assetto Corsa voor € 4,99

Assetto Corsa Ultimate Edition voor € 9,93

Ik heb toch maar de Ultimate aangeschaft :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-01-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Madhouse1979 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:01:
[...]

https://sim-lab.eu/product/p1-upgrade-kit/ ;)

Ik had het ook over stelvoetjes, niet over vaste voetjes. De P1-X kit (enkel de voetjes, houders etc.) passen onder de GT1 Evo (een vriend van me heeft dat ook zo), alleen vind ik die 70 euro incl. verzenden nog best aan de prijs. Om die reden ben ik ook op zoek naar alternatieven.

@Psqld, thanks! Die zien er ook goed uit.
Ja iemand anders had hem ook al voor je gepost :)

Maar deze https://www.aluxprofiel.n...8x50-spindel/a3710?c=3494 kun je daar toch prima voor gebruiken, je krijgt er alleen niet een alu bevestiging bij. maar daar kun je prima gewoon een corner bracket voor nemen zoals deze https://www.aluxprofiel.nl/verbindingshoek-4040/a3531?c=3476
Desnoods pak je X cm profiel wat je aan de zijkant van je rig bevstigd en dan die voetjes op de kopse kant erin draaien. heb je hetzelfde idee

dan staan de voetjes wat dichter op je rig maar dat maakt verder niet zo gek veel uit en je bent voor 20 euro klaar

[ Voor 6% gewijzigd door WeeDzi op 24-01-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mbt custom stuurtjes waar haal je die merk emblemen? Zijn die officieel of zijn die ergens anders te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Hallo mensen,

voor een jaar of 3-4 terug ben ik begonnen met sim racen.
Ik ben toen begonnen met een Logitech G29 en een simpel DIY houten rig en een 43" TV.
Mijn keuze is toen uitgegaan naar iRacing en heb me daar prima vermaakt in de Mazda MX5 en de Skip Barber.
Echter moest ik na een half jaartje de hobby staken wegens omstandigheden.

Gelukkig ben ik nu weer in de gelegenheid de hobby op te pakken en wil het deze keer ook wat professioneler aan gaan pakken.
Afgelopen maandag heb ik het genoegen gehad in een motion rig plaats te mogen nemen en een tijdje in Assetto Corsa te stoeien.
Dit was toch wel even heel andere koek, maar wel een geweldige ervaring.

Back to earth... zo extreem hoeft het nu ook weer niet, maar een goed stuur en pedalen is nu eigenlijk wel een must.

Ik heb zo'n beetje alle topics m.b.t. sim racing al doorgenomen hier en zie een hoop gave set-ups langskomen.
Dit maakt het kiezen niet echt veel makkelijker :-(

Wat games/sims betreft zal het een combinatie gaan worden van Assetto Corsa en iRacing en dan zo min mogelijk open wheelers afgezien de skip misschien.

Graag zou ik wat meer ervaringen horen over pedalen (2 of 3 pedals, geen idee hoeveel je een koppeling gebruikt met flippers) en wheel bases (Belt driven vs. DD).

Wat reeds de interesse gewekt heeft:
- Heusinkveld Sim Pedals Sprint / Fanatec ClubSport Pedals V3
- Fanatec ClubSport Wheelbase V2.5 of een DD variant
- Stuurtjes is iets met bomen en bos....

Overige wensenlijst:
- Aluminium rig (bestaand of zelfbouw)
- Triple screens (denk dat 27" mooi formaat is)
- PC upgrade voor punt hierboven (huidig i7-4770k, 16GB RAM, GTX970)

Ben vast wat zaken vergeten maar dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Racesturen, servo's en pedalen

Dit is een goed startpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
@A3aaN79: Niet om nou té veel fanboy/ambassadeur uit te hangen, maar gezien je toch nog niets aangeschaft hebt... Heb je VR overwogen? Hoeft niet je ding te zijn natuurlijk, maar een compleet nieuwe rig bouwen zonder überhaupt over VR na te denken is vandaag de dag jammer.

Zelf ben ik in ieder geval erg tevreden over de combinatie Clubsport Pedals v3 en Clubsport Wheel v2.5. Ik gebruik er een Fanatec Formula v2 wheel op, maar da's natuurlijk persoonlijk. DD klinkt ook wel gaaf, maar niet realistisch in mijn huidige setup (Playseat Challenge limiteert de opties een beetje :+)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@SlaadjeBla reeds doorgenomen, maar zal er nog eens beter doorheen gaan.

@Wormaap wel over nagedacht, maar nog geen enkele ervaring mee, weet dus niet hoe ik er op ga reageren.
De motion rig waar ik in had gezeten had wel VR ondersteuning... misschien nog maar eens terug gaan en de VR testen.
Het Fanatec Formula v2 stuurtje was me ook al opgevallen, maar rijdt je voornamelijk formule auto's of van alles en nog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
A3aaN79 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:43:
@SlaadjeBla reeds doorgenomen, maar zal er nog eens beter doorheen gaan.

@Wormaap wel over nagedacht, maar nog geen enkele ervaring mee, weet dus niet hoe ik er op ga reageren.
De motion rig waar ik in had gezeten had wel VR ondersteuning... misschien nog maar eens terug gaan en de VR testen.
Het Fanatec Formula v2 stuurtje was me ook al opgevallen, maar rijdt je voornamelijk formule auto's of van alles en nog wat.
Met die rim rijd ik momenteel de Skip Barber, de BMW M8 GTE en de AMG GT3. Op zich is een rond of halfrond stuurtje natuurlijk wat 'netter' voor de Skip, maar ik was ook op zoek naar een stuur met heel veel knoppen. Omdat ik in VR rijd is een buttonbox niet echt handig, dus wil ik alles dat ik tijdens de race wil gebruiken op het stuur hebben.

Qua VR zou ik zeggen: zeker proberen! Triples en VR hebben allebei hun voor- en nadelen, dus het zou zonde zijn om voor triples te kiezen zonder te weten hoe VR bevalt :) Motion sickness kan wel een dingetje zijn, maar is 'overheen te komen' door rustig op te bouwen en niet door te pushen als je misselijk begint te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macstuk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-08 18:00
Ekfad schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 20:28:
[...]

Ik snap je frustratie wel. Ze zijn ook naar mijn gevoel erg kieskeurig in het antwoorden van mails.
Ik had 2 mail correspondenties lopen, één over mijn nieuwe bestelling waar ik geen antwoord op kreeg en één over een reeds ontvangen bestelling. Toen ik in de ene conversatie waarop ik wel reactie kreeg vroeg of ze mijn ander mailtje uit het oog verloren waren kreeg ik onmiddellijk reply en werd er gevraagd het via die weg even te melden omdat ze het waarschijnlijk niet gezien hadden. Maar ook nu blijft via die conversatie enige reactie uit (5 dagen ondertussen) terwijl ik net ervoor binnen het half uur 3 antwoorden had gekregen ... dusja.

Gelukkig heb ik via Paypal aangekocht dus als het echt moet dien ik wel een claim in.

Maar jammer is het wel. Hun producten zijn immers erg goed.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik vind dat je clienten serieus moet nemen en antwoord moet geven. Zelfs als ze reageren dan negeren ze gewoon je vraag volledig, zelfs nadat ik daarna nog 3x dezelfde vraag stelde en ik een reply kreeg werd er niet op ingegaan.

Dat was voor mij reden om nooit meer zaken te willen doen met dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:18

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Vraagje,
ik heb een G27 en heb met black Friday Fanatec Clubsport v3 pedalen gekocht, maar zit nog met het stuur. Ik zoek hier een nette opvolger voor welke echt een upgrade is qua feedback zonder er een hypotheek op te moeten afsluiten. Direct drive is wel the bomb natuurlijk maar ik zit meer aan €500 a €600 te denken en bij voorkeur een mooi GT3 stuur. Ik denk dat Fanatec dan net wat te hoog gegrepen is met alleen al sturen van 150-350 euro. Dus dan zou je bij Thrustmaster uitkomen denk ik? Ik wil er vooral qua feedback op vooruit gaan maar looks/functionaliteit vind ik ook belangrijk en heb voorkeur voor Ferrari. Daarbij heb ik een hekel aan herrie dus luide ventilatoren of riem aandrijving kunnen de pret bederven.

Enig idee wat dan een goede betaalbare optie zou zijn? Desnoods maar 2e hands..
Welke kant moet ik op denken?

Ik heb te weinig aan mijn huidige 6 knoppen en voor ACC zouden draaiknoppen voor traction control en ABS wel een uitkomst zijn.

Zelf zag ik deze wel zitten..
pricewatch: Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition Zwart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j985DVxW9XOUVjpq-yi35HBwJVs=/i/2001860089.jpeg

Hij lijkt aardig in de richting en goed te betalen maar er staan nog geen reviews bij..

Bedankt voor jullie mening :)

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-01-2020 22:44 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Ik zou nog een paar maandjes door sparen en een Fanatec kopen. Je bent er bijna... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
correcto schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:39:
Ik zou nog een paar maandjes door sparen en een Fanatec kopen. Je bent er bijna... :)
De Clubsport v2.5 heeft wel twee ventilatoren die wel wat geluid maken. Tijdens het racen vallen ze me niet op, en een minuutje erna stoppen ze, maar gezien @Alfa90_Buttje dat specifiek noemt kan het wel een dingetje zijn.
Voor de rest kan ik die setup (CSW2.5 met Formula v2) alleen maar aanraden. Ik heb zelf de stap gemaakt vanaf een G29, en het verschil is enorm. Maar inderdaad wel flink over budget.
De CSL is wat betaalbaarder, maar daar heb ik dan weer zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja klinkt zeker leuk maar dan zit je al rond €1000 euro :'( .. de V2.5 base is al € 550 en de sturen liegen er ook niet om..

.. btw ik wil wel flippers aan het stuur O+

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
De CSL Elite base is 200€ goedkoper. Dan zit je met een Formula v2 en shipping aan 750. Of aan 650 met de Clubsport F1 eSports wheel.
Zoals gezegd zelf geen ervaring met de CSL Elite base, maar Fanatec hoeft in ieder geval niet (ver) boven budget te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Zelf heb ik dus de CSL Elite met Black Friday gekocht, nadat m'n Thrustmaster (T300 rs gt) na 3 maand stuk ging.

Had laatst iemand op bezoek die zelf een Logitech stuurtje heeft en die vond de Fanatec stiller ondanks de ventilator. Hij had het er over dat je de tandwielen van de Logitech voelt en hoort. En bij de Fanatec was dat volgens hem veel minder. Wat @Wormaap zegt over de ventilator klopt, die hoor je niet of nauwelijks. Alleen na het racen draait ie nog een tijdje door om de base te koelen.

Verschil tussen de Elite en de v2.5 is niet heel groot voor zover ik weet. Sterker nog, het binnenwerk is grotendeels hetzelfde.

De Elite kost €350 en het e-sports stuurtje €250. Of het BMW GT2 stuurtje voor €300. Dus dan ben je voor €600-€650 klaar. En dan heb je kwalitatief beter spul.

Mijn mening ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door correcto op 30-01-2020 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Dank voor jullie reacties en mening ;)

Gister uitgebreid wat reviews op YouTube zitten kijken maar ze zijn erg lovend over de Thrustmaster TS-PC en zetten hem boven de T300 en de T500 en op gelijke voet met de Fanatec Elite :o Hij is sterk stil snel en precies en heel degelijk gebouwd. Iemand beweert zelfs dat Thrustmaster beter is in Assetto Corsa dan Fanatec sturen..

Apart dat er hier nog helemaal geen reviews staan want de set is al bijna 2 jaar oud en ik had tot gister ook nog nooit van dit model gehoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2020 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
@Alfa90_Buttje

Je hebt PM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:11
Even een vraagje aan de Sim-Lab rig bezitters.
Ik heb op dit moment een RSeat RS1 staan en heb de afgelopen weken al van alles aangepast om de stoel / pedalen dichter bij elkaar te krijgen. Ondanks dat heb ik nog altijd geen lekkere zit positie kunnen vinden (1.67m), dus heb ik de rig op marktplaats gezet.

Nu wil ik ter vervanging een Sim-Lab rig kopen (GT1 Evo), maar ben bang dat met de standaard opstelling ik nog altijd niet fijn zit. Is het mogelijk om bij de Sim-Lab rig de stoel, danwel pedalen, dichter bij elkaar te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

okay, ik gooi de knuppel in het hoenderhok .. :9

Afbeeldingslocatie: https://img.informatique.nl/340/200990.jpg

hier zeg je toch geen nee tegen? O+ O+ O+ * Alfa Novanta is in love

is het al morgen?! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeDzi
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:07:
Dank voor jullie reacties en mening ;)

Gister uitgebreid wat reviews op YouTube zitten kijken maar ze zijn erg lovend over de Thrustmaster TS-PC en zetten hem boven de T300 en de T500 en op gelijke voet met de Fanatec Elite :o Hij is sterk stil snel en precies en heel degelijk gebouwd. Iemand beweert zelfs dat Thrustmaster beter is in Assetto Corsa dan Fanatec sturen..

Apart dat er hier nog helemaal geen reviews staan want de set is al bijna 2 jaar oud en ik had tot gister ook nog nooit van dit model gehoord.

Jaaa ik heb deze ook kort geleden aangeschaft en het is echt een super stuurtje hoor, die knoppen zijn een verademing al wil niet elke spel ze gelijk goed instellen en de 2 hatswitches zijn doorgelust voor mijn gevoel. Maar ik moet zeggen dat ik daar ook helemaal geen tijd in heb gestoken.

Gebriuk ze samen met mn logitech pedalen echt een prima combi, en ja inderdaad kwam ik ook tot dezelfde conclusie na het lezen en kijken van de reviews, de meeste voelen amper verschil tussen fanatec en dit stuur. Heb zelf nog niet met een fanatec gereden maar misschien binnenkort. dan kan ik het echte vergelijk zelf ook doen. maar het scheelt nogal met een fanatec in de kosten.

Maat van me heeft dezelfde gekocht en ook super tevreden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
JPM85 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:00:
Even een vraagje aan de Sim-Lab rig bezitters.
Ik heb op dit moment een RSeat RS1 staan en heb de afgelopen weken al van alles aangepast om de stoel / pedalen dichter bij elkaar te krijgen. Ondanks dat heb ik nog altijd geen lekkere zit positie kunnen vinden (1.67m), dus heb ik de rig op marktplaats gezet.

Nu wil ik ter vervanging een Sim-Lab rig kopen (GT1 Evo), maar ben bang dat met de standaard opstelling ik nog altijd niet fijn zit. Is het mogelijk om bij de Sim-Lab rig de stoel, danwel pedalen, dichter bij elkaar te zetten?
Ja. Je kunt met een Sim-Lab zelfs de pedalen achter je stoel zetten, als je zou willen. Je hebt zeer veel vrijheid met een 80/20 frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:10:

okay, ik gooi de knuppel in het hoenderhok .. :9

[Afbeelding]

hier zeg je toch geen nee tegen? O+ O+ O+ * Wormaap is in love

is het al morgen?! oOo
Veel plezier ermee! Ik ben benieuwd hoe het bevalt :) Het F1-stuur heb ik wel eens gebruikt en vind ik verschrikkelijk, met die nep-draaiknoppen :X Stuurt't niet minder van natuurlijk, maar dat soort dingen vind ik enorm ergerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Heeft Tweakers ook een aparte discord voor het simracen?
Ik zag deze link: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1904664 maar weet niet of deze specifiek voor simracen of algemeen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:11
Jimmy J. schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:18:
[...]
Ja. Je kunt met een Sim-Lab zelfs de pedalen achter je stoel zetten, als je zou willen. Je hebt zeer veel vrijheid met een 80/20 frame.
Top! Voordeel is dat Sim-Lab voor mij 10 minuten rijden is, dus zelf ophalen wanneer ze weer orders accepteren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:15

JoepW

iRacer & Home Assistant

A3aaN79 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:12:
Heeft Tweakers ook een aparte discord voor het simracen?
Ik zag deze link: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1904664 maar weet niet of deze specifiek voor simracen of algemeen is.
Idd is er een discord kanaal op die server voor racen. Maar dat is een chat kanaal. Om versnippering tegen te gaan lijkt me dat nou niet echt een goede aanvulling. Chatten op Discord en dan minder activiteit hier op GoT.
En qua voice is er geen dedicated kanaal voor simracen.
Voor iRacing heeft GoT iRacing een dedicated TeamSpeak server (of eigenlijk zelfs 2) die intensief worden gebruikt en ook nog een Discord kanaal (wat niet veel gebruikt wordt).

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Top! Voordeel is dat Sim-Lab voor mij 10 minuten rijden is, dus zelf ophalen wanneer ze weer orders accepteren. :9
Het voordeel van een 80/20 frame is dat je 'm eindeloos kunt aanpassen en modulair aanpassen. Mijn pedaldeck kan eenvoudig in hoogte, hoek en diepte aangepast worden. Een klemhefboomhandel helpt bij het snel losmaken/vast zetten.
Pedaldeck

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
JoepW schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Idd is er een discord kanaal op die server voor racen. Maar dat is een chat kanaal. Om versnippering tegen te gaan lijkt me dat nou niet echt een goede aanvulling. Chatten op Discord en dan minder activiteit hier op GoT.
En qua voice is er geen dedicated kanaal voor simracen.
Voor iRacing heeft GoT iRacing een dedicated TeamSpeak server (of eigenlijk zelfs 2) die intensief worden gebruikt en ook nog een Discord kanaal (wat niet veel gebruikt wordt).
Bedankt voor je reactie Joep, van de TeamSpeak server heb ik in het verleden wel gebruik gemaakt.
Snap je punt van versnippering, informatie gaat in een chat server al snel verloren, al is het voor korte vragen of snel van gedachten wisselen best handig, of gewoon slap ouwehoeren als simracers onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wormaap schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:46:
Veel plezier ermee! Ik ben benieuwd hoe het bevalt :)
dankjewel :)
Het F1-stuur heb ik wel eens gebruikt en vind ik verschrikkelijk, met die nep-draaiknoppen :X Stuurt't niet minder van natuurlijk, maar dat soort dingen vind ik enorm ergerlijk.
was me eerlijk gezegd niet opgevallen dat die nep waren :X .. maar ik geloof dat ik me met 8 knoppen, 2 d-pads, 3 toggle knoppen en 2 draaiknoppen wel redden kan. Al zou de die-hard F1 fan hier waarschijnlijk wel van balen. Ik ben toch meer van de GT3 en zou niet weten wat ik met nog 6 draaiknoppen aan zou moeten :P

Heeeej en in VR zie je ze toch niet .. scheelt ook weer misgrijpen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:13
Ach voor gratis erbij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

@Dissidend nou bijna .. Bol.com heeft hem nu van € 545 ineens voor € 508 te koop gezet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
Alfa90_Buttje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 16:09:
@Dissidend nou bijna .. Bol.com heeft hem nu van € 545 ineens voor € 508 te koop gezet! 8)7
Heb je em bij bol.com gekocht?

ik had em bij alternate voor 489 lol maar dan waren mijn maat en ik er precies op tijd bij hahaha hij staat er nu inderdaad niet meer bij

[ Voor 3% gewijzigd door WeeDzi op 30-01-2020 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nee anders waarschijnlijk wel maar nu bij onze grote vriend @Dissidend omdat die dat F1 stuur erbij heeft O+
ik had em bij alternate voor 489 lol maar dan waren mijn maat en ik er precies op tijd bij hahaha hij staat er nu inderdaad niet meer bij
Ik zag het, die was het allergoedkoopste maar ook niet meer leverbaar goh wat gek O-)

[ Voor 68% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-01-2020 17:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 10:24
Madhouse1979 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:01:
[...]
onder de GT1 Evo (een vriend van me heeft dat ook zo),
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VkHZwbVG/IMG-20191227-140848.jpg

Koop die dingen gewoon :+

[ Voor 5% gewijzigd door MichaelJ op 31-01-2020 10:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja joh :o

Ooit....

Eerst ff project Bass Shakers afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

A3aaN79 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:10:
Wat games/sims betreft zal het een combinatie gaan worden van Assetto Corsa en iRacing en dan zo min mogelijk open wheelers afgezien de skip misschien.

Graag zou ik wat meer ervaringen horen over pedalen (2 of 3 pedals, geen idee hoeveel je een koppeling gebruikt met flippers) en wheel bases (Belt driven vs. DD).

Wat reeds de interesse gewekt heeft:
- Heusinkveld Sim Pedals Sprint / Fanatec ClubSport Pedals V3
- Fanatec ClubSport Wheelbase V2.5 of een DD variant
- Stuurtjes is iets met bomen en bos....

Overige wensenlijst:
- Aluminium rig (bestaand of zelfbouw)
- Triple screens (denk dat 27" mooi formaat is)
- PC upgrade voor punt hierboven (huidig i7-4770k, 16GB RAM, GTX970)

Ben vast wat zaken vergeten maar dan hoor ik het graag :)
VR :+

En wellicht is Assetto Corsa Competizione dan ook wel wat voor jou. Deze wordt echt steeds beter! En wat mij betreft is het nu wachten op een echte AC opvolger AC2.

Verder Fanatec ClubSport Pedals V3 kan ik zeker aanraden! _/-\o_ Onwijs configureerbaar en oerdegelijk. Ik vind zelf de default koppeling trouwens niet lekker, maar ik twijfel er niet aan dat dit is aan te passen alleen moet ik daar nog eens even voor gaan zitten. Gas en rem heb ik zo gelaten en zijn mij naar wens. Mogelijk zou je de Brake Performance Kit er nog bij kunnen nemen voor als de rem je niet bevalt.

Zelf dus gister de Thrustmaster TS-PC Racer besteld, maar als jouw budget hoger is .. Fanatec ClubSport Wheelbase V2.5 of zelfs DD .. altijd doen :D

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-01-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Alfa90_Buttje schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:21:
[...]

VR :+

En wellicht is Assetto Corsa Competizione dan ook wel wat voor jou. Deze wordt echt steeds beter! En wat mij betreft is het nu wachten op een echte AC opvolger AC2.

Verder Fanatec ClubSport Pedals V3 kan ik zeker aanraden! _/-\o_ Onwijs configureerbaar en oerdegelijk. Ik vind zelf de default koppeling trouwens niet lekker, maar ik twijfel er niet aan dat dit is aan te passen alleen moet ik daar nog eens even voor gaan zitten. Gas en rem heb ik zo gelaten en zijn mij naar wens. Mogelijk zou je de Brake Performance Kit er nog bij kunnen nemen voor als de rem je niet bevalt.

Zelf dus gister de Thrustmaster TS-PC Racer besteld, maar als jouw budget hoger is .. Fanatec ClubSport Wheelbase V2.5 of zelfs DD .. altijd doen :D

VR hoop ik dit weekend te kunnen/mogen testen 8) .
ACC is alleen GT wagens toch als ik het goed begrepen heb, terwijl AC van alles en nog wat is.
Heb verder weinig tot geen ervaring met GT wagens, heb de Aston Martin wel in iRacing, maar stond daar voornamelijk mee achterstevoren :+ .

De ClubSport V3 scheelt aanzienlijk met de Sprint Pedals van Heusinkveld.
In hoeverre gebruik je eigenlijk een koppeling, daar de meeste stuurtjes van flippers zijn voorzien?

Voorlopig nog even druk met de zolder verbouwen en de verhuizing/overdracht afronden voordat ik daadwerkelijk kan gaan bouwen.
Ondertussen eens zoeken naar bouwplannen voor een rig.
Zie dat veel rigs opgebouwd zijn uit 8020 profielen, maar kan nog niet veel leveranciers vinden binnen NL die het hebben (behalve motedis en stappenmotor).
Zou 8040 een optie zijn of is dat wat overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt qua rig ook voor kant en klaar van Sim-Lab gaan. Ik heb toen ook gekeken naar zelfbouw en uiteindelijk scheelde het (voor mij) niet heel veel met een Sim-Lab GT1 Evo. Voordeel hiervan is ook dat je een mooie pedal plate hebt en een houder voor je wheel base.

Een koppeling is leuk maar hangt er wel af wat je rijdt. Ik heb zelf geen koppeling (Heusinkveld Sprints) en schakel of of het stuur (heeft mijn voorkeur) of via de SQ shifter van Aiologs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

A3aaN79 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:46:
VR hoop ik dit weekend te kunnen/mogen testen 8) .
Ik zou heel goed testen en nadenken voor welke ervaring je wilt gaan, de VR 360 graden rondom IN de game zitten, compleet afgezonderd/afgesloten van IRL (kids, vrouw, dieren, andere herrie, dingen buiten :+)
.. of inderdaad tripples zodat je, je coole spulletjes kunt aanschouwen.
Ik ben verknocht aan VR iig. This is the way 8) [/the Mandalorian]
ACC is alleen GT wagens toch als ik het goed begrepen heb,
GT3 wagens, klopt
terwijl AC van alles en nog wat is.
klopt, AC is ALLES wat je maar bedenken kunt, van Bugatti Chiron tot Reliant Robin en boodschappenkarretjes-letterlijk 8)7 .. en dan nog alle tracks/mods. Grotendeels gratis.
Heb verder weinig tot geen ervaring met GT wagens, heb de Aston Martin wel in iRacing, maar stond daar voornamelijk mee achterstevoren :+ .
serieus??? Joh, GT(3) is zoooo gaaf. Snap wel dat AC daar nu in gesprongen is (en F1 was er al natuurlijk). Maar de flexibiliteit in AC om wat anders te kunnen gaan doen is toch ook wel geniaal hoor.
De ClubSport V3 scheelt aanzienlijk met de Sprint Pedals van Heusinkveld.
In hoeverre gebruik je eigenlijk een koppeling, daar de meeste stuurtjes van flippers zijn voorzien?
klopt. Ik, niet. Hooguit bij wegrijden of rechtzetten na een spin. Alleen in ACC lijkt dat ook niet te werken, dus dan niet. Maar dat hangt van je voorkeur af, ga je voor ol' school auto's en de 100% SIM ervaring met heel/toe en shifters dan zul je wel de koppeling willen gaan gebruiken. Mij boeit dat niet.

de rest heb ik geen kaas van gegeten, misschien dat een ander daarop wil antwoorden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
Als ik het zo lees, geen koppeling dus.

@Madhouse1979 niks mis met een kant-en-klare rig hoor, maar het stukje zelf ontwerpen/bedenken geeft weer extra voldoening.
Als ik de Sprint Pedals bekijk zijn deze ook prima te bevestigen op alu profielen ipv op een base plate.
Ik hou hier alle opties nog even voor open.

@Alfa90_Buttje denk dat zowel AC als ACC er wel gaan komen, beetje voor de afwisseling maar GT rijden lijkt me wel heel erg gaaf.

Hopelijk ontwikkel ik geen motion sickness met VR, het lijkt me in ieder geval een bijzondere ervaring.
Nadeel is dat iemand niet mee kan kijken, wat met trippels wel kan en afgezonderd zit ik toch wel op zolder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@A3aaN79 Klopt, je kunt de Sprints ook prima bevestigen aan alu profielen. Belangrijkste is dat je voldoening en plezier uit je hobby haalt. Dat moet ook zeker lukken met een DIY rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

A3aaN79 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:31:
@Alfa90_Buttje denk dat zowel AC als ACC er wel gaan komen, beetje voor de afwisseling maar GT rijden lijkt me wel heel erg gaaf.
zeker! d:)b

p.s. dit weekend Bathurst 12h om alvast in de stemming te komen O+ stream
Hopelijk ontwikkel ik geen motion sickness met VR, het lijkt me in ieder geval een bijzondere ervaring.
Nadeel is dat iemand niet mee kan kijken, wat met trippels wel kan en afgezonderd zit ik toch wel op zolder :+
laat je niet door 1x afschrikken als het de eerste keer niet goed gaat. Mijn eerste keer in VR dook ik meteen de Ring op met een instabiele auto en na 100 pirouettes ben ik even een uurtje gaan liggen :+
... 2 dagen later bril opgezet en nooit meer afgedaan!! 8) bijwijzevanspreken

tip: ogen dichtdoen als je crasht! :F ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alfa Novanta op 31-01-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
Helaas geen VR kunnen testen dit weekend ;( .
Het moment dat ik aan kwam stonden ze net op het punt de simulator af te breken om te verhuizen naar een evenement.
Aankomend weekend is de sim wel beschikbaar, dus nog even geduld.

Wel even gelet op de gebruikte hardware en dat was een Fanatec ClubSport wheelbase V2.5 en de ClubSport pedals V3.
Vond dat de vorige keer wel prettig sturen eigenlijk.
Hun F1 sim heeft wel een Direct Drive base, hopelijk kan ik die ook nog eens testen 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:53
Wellicht dat ik hier een goede tip kan vinden.

Ik zoek me op het moment een ongeluk naar een leuke Wallpaper voor mijn Ultrawide. Blijkbaar is een resolutie a 3440x1440 lastig voor een Wallpaper qua racing.

Iemand een tip waar ik leuke wallpapers kan vinden? Meesten die ik nu vind worden uitgerekt en dat ziet er niet uit.

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:20
Kloever schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:03:
Wellicht dat ik hier een goede tip kan vinden.

Ik zoek me op het moment een ongeluk naar een leuke Wallpaper voor mijn Ultrawide. Blijkbaar is een resolutie a 3440x1440 lastig voor een Wallpaper qua racing.

Iemand een tip waar ik leuke wallpapers kan vinden? Meesten die ik nu vind worden uitgerekt en dat ziet er niet uit.
https://www.reddit.com/r/WidescreenWallpaper/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laatste tijd heb ik hier ene aantal screenshots ingesteld als wallpaper: https://www.assettocorsa....shot-thread.50945/page-40

Zitten erg brute shots bij :) Niet altijd precies een specifieke resolutie maar zijn vaak dan wel zo in te stellen dat ze niet uitgerekt worden maar uitgevuld zodat je nog steeds een toffe wallpaper blijft houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Nog even wat algemenere vragen omtrent de nieuw te bouwen setup omtrent de hardware van de PC.

Mijn huidige systeem bestaat uit een i7-4770k, 16GB RAM, SSD en een GTX970.
Hierop heb ik in het verleden prima iRacing kunnen spelen op een enkel scherm.

iRacing ga ik sowieso weer oppakken daar ik er al geld in gestoken heb en verder gaan AC en (waarschijnlijk) ACC er komen.

Voor het racen prefereer ik een hogere/stabiele framerate boven graphics en zal er dus voornamelijk in 1080p gespeeld gaan worden.
Het is nog niet duidelijk of er een triple setup gaat komen of dat het VR gaat worden.

Is mijn huidige systeem, of delen daarvan, nog toereikend voor deze sims met:
A. Triple monitor setup (144Hz)
B. VR (Oculus Rift S) of een andere VR variant...

Ik had al gelezen dat ACC de zwaarste sim is van de 3 en dat sommigen VR niet helemaal lekker krijgen hierin.

Wat zijn jullie specs en welke settings hanteren jullie voor een soepele race ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@A3aaN79 Hangt van de graphics quality die je wenst af. Ik zit momenteel op 1x 1440p30 op low.. ;)
Voor VR of 3x 1080p144 op high is sneller altijd beter, de huidige kaarten maken waarschijnlijk gehakt van de GTX 970.

[ Voor 16% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-02-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@Olaf van der Spek ja, de 970 is natuurlijk niet de nieuwste meer, ben de laatste jaren ook geen hele fanatieke gamer meer.
Heb al wel reviews zitten te bekijken van huidige serie kaarten en die doen met gemak 100+ fps op 1080p met very high/ultra settings.

Ben eigenlijk altijd trouw geweest aan nVidia en Intel, maar moet zeggen dat de nieuwe generatie AMD cpu's er ook wel interessant uitzien... #keuzestress :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:14:
[..]
Het is maar net hoe hoog je de grafische instellingen wil hebben. Maar 3x 1080p op 144hz is waarschijnlijk niet te doen met een GTX970. De Rift S zal zeker geen 80fps stabiel hebben.
Ik ben bijvoorbeeld van een 980Ti naar een 1080Ti gegaan in de CV1 versie van de Rift omdat ik maar framedrops bleef houden.

In deze thread wordt uitgelegd wat de instellingen doen en waar je de meeste performance uit kunt halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@Luckeh bedankt voor je reactie, dat gaat hoogstwaarschijnlijk een GPU upgrade worden.
Gebruik je de 1080Ti nog steeds en in combinatie met welke CPU?
Heb het idee dat de 4770k een bottleneck gaat vormen icm een 1080Ti of een huidige topkaart.

Het linkje kan ik helaas niet lezen daar ik mijn iRacing account nog niet geheractiveerd heb :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:52:
@Luckeh bedankt voor je reactie, dat gaat hoogstwaarschijnlijk een GPU upgrade worden.
Gebruik je de 1080Ti nog steeds en in combinatie met welke CPU?
Heb het idee dat de 4770k een bottleneck gaat vormen icm een 1080Ti of een huidige topkaart.

Het linkje kan ik helaas niet lezen daar ik mijn iRacing account nog niet geheractiveerd heb :/
Wordt een processor harder belast bij extra schermen, of is die load puur voor de GPU? Ik race namelijk met een 4770 (zonder K) en haal tussen de 100 en 200 fps @ 2560x1440p, afhankelijk van de baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nog even wat algemenere vragen omtrent de nieuw te bouwen setup omtrent de hardware van de PC.

oef.. oudje :P
iRacing ga ik sowieso weer oppakken daar ik er al geld in gestoken heb en verder gaan AC en (waarschijnlijk) ACC er komen.

Voor het racen prefereer ik een hogere/stabiele framerate boven graphics en zal er dus voornamelijk in 1080p gespeeld gaan worden.
Het is nog niet duidelijk of er een triple setup gaat komen of dat het VR gaat worden.

Ik had al gelezen dat ACC de zwaarste sim is van de 3 en dat sommigen VR niet helemaal lekker krijgen hierin.

Wat zijn jullie specs en welke settings hanteren jullie voor een soepele race ervaring?
zie onderstaande sig voor specs .. en ACC is idd erg zwaar .. AC zul je wel goed kunnen spelen, maar ACC is een bitch .. tripple's of VR is misschien redelijk vergelijkbaar en de mijne heeft het al vrij zwaar. Kan ook aan VR liggen idd. Maar ik speel nooit meer op monitor dus geen idee hoeveel FPS ik dan halen zou. Maar misschien kun je ook overwegen de i7-4770k ook op termijn te gaan vervangen. Deze had ik ook hiervoor en nu dus een AMD Ryzen 7 2700X. Qua CPU heb ik nu wel wat reserve en GPU officiëel ook, toch zit er ergens nog een bottleneck .. ACC doet ca. 40% cpu load en 60-70% gpu load. Waarom ze niet hoger gaan is mij op dit moment niet duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Jimmy J. schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:00:
[...]
Wordt een processor harder belast bij extra schermen, of is die load puur voor de GPU? Ik race namelijk met een 4770 (zonder K) en haal tussen de 100 en 200 fps @ 2560x1440p, afhankelijk van de baan.
Dat is wel interessante informatie, zou natuurlijk wel schelen als ik alleen de GPU maar hoef te vervangen.

Ik dacht in reviews wel te hebben gelezen dat CPU's op een gegeven moment een bottleneck gaan vormen... maar durf zo snel even niet te zeggen in welke omstandigheden dat ontstaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Hierop heb ik in het verleden prima iRacing kunnen spelen op een enkel scherm.

Ik draai met mijn systeem (Zie signature) met iRacing zeker ook niet op full detail. Ik heb een aantal zaken moeten terugdraaien om zo goed als altijd boven de 144 FPS te zitten.
Dus full detail is gewoon een droom waarvan ik niet weet of die mogelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Net als de eigenaar :+ , maar inderdaad, de leeftijd dat ik elk jaar upgrades uit voerde ligt al ver achter me ;w
[...]

zie onderstaande sig voor specs .. en ACC is idd erg zwaar .. AC zul je wel goed kunnen spelen, maar ACC is een bitch .. tripple's of VR is misschien redelijk vergelijkbaar en de mijne heeft het al vrij zwaar. Kan ook aan VR liggen idd. Maar ik speel nooit meer op monitor dus geen idee hoeveel FPS ik dan halen zou. Maar misschien kun je ook overwegen de i7-4770k ook op termijn te gaan vervangen. Deze had ik ook hiervoor en nu dus een AMD Ryzen 7 2700X. Qua CPU heb ik nu wel wat reserve en GPU officiëel ook, toch zit er ergens nog een bottleneck .. ACC doet ca. 40% cpu load en 60-70% gpu load. Waarom ze niet hoger gaan is mij op dit moment niet duidelijk..
heb al gekeken naar een Ryzen 7 3700X en een Radeon RX5700 XT... zag er interessant uit, maar AMD loopt nog wel eens met drivers te kloten als ik internet mag geloven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Die CPU is zo slecht nog niet. Wel oud, maar kan nog best mee. De GPU is je grootste bottleneck. Ik zou eerst de GPU upgraden en dan zien of er meer nodig is en wat je budgettair wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@JoepW en dat is toch zeker wel een configuratie uit het hogere segment... welke resolutie hanteer je?

Gestart met iRacing 26-2-2016... in hoeverre is iRacing de afgelopen 4 jaar opgepoetst?
Zag wel een vergelijkingsfilmpje van Lime Rock Park, ziet er heel wat beter uit.

Grafischer zal het vast zwaarder zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 12:31:
@JoepW en dat is toch zeker wel een configuratie uit het hogere segment... welke resolutie hanteer je?

Gestart met iRacing 26-2-2016... in hoeverre is iRacing de afgelopen 4 jaar opgepoetst?
Zag wel een vergelijkingsfilmpje van Lime Rock Park, ziet er heel wat beter uit.

Grafischer zal het vast zwaarder zijn geworden.
3x 1080p op 144 hz met een FoV van 179 graden
en op de CPU-GPU nog een 4k scherm voor randverschijnselen zoals Teamspeak, OBS en JRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@JoepW bedankt voor je reactie, kennelijk is er nogal wat nodig om 3 schermen vloeiend te draaien.
Zou het niet erg vinden op medium te draaien, gaat me meer om de beleving.

Tijd om wat huiswerk te gaan doen -O-

Edit: Zie net dat iRacing geen Win7 meer ondersteunt :? :?

Edit 2:

Vond deze net, vergelijking tussen een GTX 970 en een 1080Ti op triples, echter op een i5-4690k oc-ed, maar hier was de CPU toch regelmatig de bottleneck.

[ Voor 48% gewijzigd door A3aaN79 op 06-02-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb/had een Intel 4790K, 32GB geheugen en een GTX970. Ik heb de GPU geupgrade naar een GTX1080 en dit liep gewoon erg lekker (op 2k altijd boven de 130fps).

Ik heb nu wel een nieuwe PC gekocht omdat ik bij mij bureau mijn PC erg miste en een Intel NUC niet voldeed. De GTX970 weer terug in de PC gezet en een Ryzen 3600X, 16GB geheugen, M2 3.0 SSD en een X470 moederbord. Ik haal nu wel wat meer fps maar op de 4790K was het ook gewoon prima.

De 4770k kan echt nog wel even mee en als je niet te veel geld uit wil geven dan is een GPU upgrade voldoende m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naar aanleiding van de laatste posts in dit topic Het grote 'show je race-rig' topic

Ik ben een beetje zoekende hoe de bass-shakers te monteren. In eerste instantie wilde ik voor Dayton Pucks gaan maar twijfel aan de hoeveelheid frequenties er door gaan komen.

Ik wil geen lawaai van die dingen omdat mijn sim boven de kinderkamers staat. Daarnaast wil ik het liefst een zo net mogelijke oplossing (het oog wil ook wat). In de stoel boren zie ik overigens niet zo zitten.

Nu heb ik nog 2x 20cm profielen over, die zou ik aan de zijkant kunnen monteren (zie foto) en daar de bass-shaker weer op monteren. Iemand enig idee of dit gaat werken?

Afbeeldingslocatie: https://foto.roykersbergen.nl/IMG_2790.JPG

Voor de bass-shaker achterop zou ik de Sim-Lab Buttkicker Mounting Plate kunnen aanschaffen. Iemand hier ervaring mee? En welke bass-shakers zullen hier allemaal op passen?

Afbeeldingslocatie: https://sim-lab.eu/wp-content/uploads/2015/11/buttkickerplate-mini-lfe-black.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Madhouse1979 op 09-02-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:06:
Edit: Zie net dat iRacing geen Win7 meer ondersteunt :? :?
Tijd om te updaten lijkt me? Windows 7 is al out of support. En gratis updaten naar Windows 10 kan nog steeds leerde ik vandaag: correcto in 'nieuws: Windows 7 vertoont tweede grote bug kort na aanbreken end...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
A3aaN79 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:29:
Helaas geen VR kunnen testen dit weekend ;( .
Het moment dat ik aan kwam stonden ze net op het punt de simulator af te breken om te verhuizen naar een evenement.
Aankomend weekend is de sim wel beschikbaar, dus nog even geduld.

Wel even gelet op de gebruikte hardware en dat was een Fanatec ClubSport wheelbase V2.5 en de ClubSport pedals V3.
Vond dat de vorige keer wel prettig sturen eigenlijk.
Hun F1 sim heeft wel een Direct Drive base, hopelijk kan ik die ook nog eens testen 8) .
Afgelopen weekend eindelijk VR, de Oculus Rift S, mogen testen *O* .
Hoewel dit een bijzondere ervaring was heb ik er toch een beetje gemengde gevoelens aan over gehouden.

De immersie is zonder meer enorm en het viel me reuze mee hoeveel last ik had van de hele ervaring.
Pirouetjes en crashes zijn intens en je bent echt wel even je gevoel van richting kwijt.

Aan de andere kant vond ik de scherpte enigszins een beetje tegenvallen, maar waar ik de meeste problemen mee had was het inschatten van dieptes.
Het viel me op dat ik veel te vroeg op de rem ging voor een bocht en te vroeg instuurde.

Het rare gevoel in mijn hoofd kwam pas een beetje toen ik weer buiten de winkel stond.
Dat zal ongetwijfeld een kwestie van wennen zijn en ik ga VR wel in de gaten houden voor ergens in de toekomst.
Voor nu denk ik dat ik me ga focussen op een triple setup.

Na de VR ervaring ook nog de Fanatec DD1 mogen testen en daar deze maar op 30% stond ingesteld voelde het al als een aardige workout, maar je voelt werkelijk alles.
Toch vond ik de sprong qua feedback van een G29 naar een Fanatec ClubSport V2.5 groter dan van laatstgenoemde naar een DD1 (even de hoeveelheid Nm buiten beschouwing laten).

Zijn er meer mensen die dit zo ervaren hebben?

@correcto zit niks anders op denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

A3aaN79 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:07:
[...]
Na de VR ervaring ook nog de Fanatec DD1 mogen testen en daar deze maar op 30% stond ingesteld voelde het al als een aardige workout, maar je voelt werkelijk alles.
Toch vond ik de sprong qua feedback van een G29 naar een Fanatec ClubSport V2.5 groter dan van laatstgenoemde naar een DD1 (even de hoeveelheid Nm buiten beschouwing laten).
Dat denk ik ook. De stap van een G29 naar de CSW is veel groter dan van een CSW naar een DD1. De 20nm van een DD1 ga je niet gebruiken met een formula stuurtje, dan zit waarschijnlijk dicht in de buurt van de door je genoemde 30%. Hij kan wel een stuk hoger met een wat groter stuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
A3aaN79 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:07:
Welke winkel ben je geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Vobis / Build For Power te Hoogeveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Misschien kan je hier wat mee ter inspiratie.

Over GPU upgrades; Met de Nvidia 2000 serie kan je SMP aan zetten in iRacing (met andere FOV dan 180). Dat gaf mij een flink prestatie boost.

Upgraden van een Threadripper 1920x naar 9700k @ 5ghz gaf ook een flinke boost trouwens :9~

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JW van Wijngen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 04-09 10:51
@Madhouse1979
wat je nu doet gaat niet echt werken. pucks zijn te zwak voor het frame. pucks worden op de stoel geplaatst.
op race department Forum staan een aantal goede draadjes.

de basis is dat de trilling overgedragen moet worden. om het ingewikkeld te maken moet die trilling kort zijn anders gaan effecten door elkaar lopen.
dit gaat het beste als alles star is. de ervaring leert dat als je de trilling in het frame brengt er aardig wat "kracht" moet overgebracht worden. (lees de rest van het huis kan mee genieten en eventueel de buren ook) (alles moet ook volledig losgekoppeld zijn van de vloer ivm met de trillingen)

daarom kiezen steeds mee mensen voor de pucks. deze zet je in de stoel. het gaat om gevoel en beleving. hoe dichter die bij je zit hoe beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54
@JW van Wijngen @Madhouse1979 Zou het een mogelijkheid zijn om die pucks aan je stoel te plakken? Of misschien een andere mogelijkheid waarmee je niet hoeft te boren? Ik zie het ook niet zo zitten om te gaan boren in mijn stoel, maar wil wel graag in de toekomst de stap naar bass-shakers maken. Heb begrepen dat dat een van de meest immersie-toevoegende dingen zijn die je kunt doen voor je sim. Afgezien natuurlijk van motion / VR.
Los daarvan, mijn rig staat met rubbervoetjes op een vloerkleed, zou dat genoeg ontkoppeling zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De pucks zijn qua prijs zeer aantrekkelijk en mooi klein en goed weg te werken. Ik zat na bovenstaande reactie van @JW van Wijngen ook te twijfelen of de eerder door mij genoemde oplossingen wel goed genoeg zou werken.

Ik kwam deze dingen tegen: https://www.soundimports.eu/nl/smrk.html

Deze zijn bedoeld om de puck ergens op te plakken. Zo zou je er bijv. 4 op je stoel kunnen plakken (links, rechts en 2 achterop) en 2 bij de pedal plate. Dan kun je die 4 los voor chassis mode gebruiken en die 2 achterop (aan elkaar verbinden) voor gearshifts.

Of denk ik nu (weer) te kort door de bocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:34
Binnenkort wil ik mijn scherm en grafische kaart upgraden. Heeft er misschien iemand ervaring met dit scherm i.c.m. Sim racing? pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart
VR kan ik niet goed verdragen, daarom wil ik graag een breed scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:54
Eddye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:39:
Binnenkort wil ik mijn scherm en grafische kaart upgraden. Heeft er misschien iemand ervaring met dit scherm i.c.m. Sim racing? pricewatch: Samsung LC43J890DKU Zwart
Wat wil je dan specifiek weten i.c.m. sim-racing? Ik denk dat een goeie review erover je alles zal vertellen wat je moet weten. :)
Madhouse1979 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:14:
De pucks zijn qua prijs zeer aantrekkelijk en mooi klein en goed weg te werken. Ik zat na bovenstaande reactie van @JW van Wijngen ook te twijfelen of de eerder door mij genoemde oplossingen wel goed genoeg zou werken.

Ik kwam deze dingen tegen: https://www.soundimports.eu/nl/smrk.html

Deze zijn bedoeld om de puck ergens op te plakken. Zo zou je er bijv. 4 op je stoel kunnen plakken (links, rechts en 2 achterop) en 2 bij de pedal plate. Dan kun je die 4 los voor chassis mode gebruiken en die 2 achterop (aan elkaar verbinden) voor gearshifts.

Of denk ik nu (weer) te kort door de bocht?
Dat is zeker een goeie vondst, die gaat in mijn bookmarks! Hoewel die lijst ondertussen zo lang is met alles wat ik wil hebben voor m'n rig dat ik er eerdaags echt eens opruiming moet houden :+

Wat ik heb begrepen qua bass-shakers, is dat je niet veel merkt van het stereo-effect, schijnt zeker bij de voeten een probleem te zijn. Kan me zo voorstellen als je er 2 direct onder/langs je stoel kan bevestigen dat nog het beste voelbaar onderscheidbaar is. Dan zou ik persoonlijk 2 in stereo aan de zijkant van de stoel (net boven het achterste mount punt) willen, voor chassis. En 1 sterkere voor RPM en shifts tegen de horizontale balk onder de stoel. En voor de voeten zou ik niet weten wat wijs is, er zijn vast ervarings-deskundigen hier aanwezig die hierin verduidelijking kunnen geven. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Pyr0_ op 10-02-2020 19:36 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
Pyr0_ schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:34:
[...]
Wat wil je dan specifiek weten i.c.m. sim-racing? Ik denk dat een goeie review erover je alles zal vertellen wat je moet weten. :)
Ik verwacht wat je dan qua FOV kan verwachten en wat het verschil is t.o.v. bijvoorbeeld triples.
Zelf zie ik ook genoeg rigs voorbij komen met een ultra wide monitor i.p.v. triples.

Met triples kun je zien wat er naast je zit en je hebt beter overzicht in bochten... hoe is dit bijvoorbeeld met een UW scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Eddye schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:39:
Het enige wat ik zou kunnen zeggen over dit scherm is dat er voor zover ik weet er nog geen 1 sim is waarbij je het beeld kan compenseren voor de kromming. Nu zal dat bij dit scherm nog wel meevallen met een radius van 1800, maar ik zag pas geleden een nieuw scherm met een radius van 1000 dus dan wordt het echt tijd voor wat aanpassingen.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:40
JW van Wijngen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:41:
@Madhouse1979
wat je nu doet gaat niet echt werken. pucks zijn te zwak voor het frame. pucks worden op de stoel geplaatst.
op race department Forum staan een aantal goede draadjes.
Heb je hier wat linkjes naar de 1 of 2 beste draadjes? Dit zodat de overige forumleden die de informatie wat minder goed kunnen filteren (lees geen verstand van) hier ook in mee kunnen lezen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
JW van Wijngen schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:41:
@Madhouse1979
daarom kiezen steeds mee mensen voor de pucks. deze zet je in de stoel. het gaat om gevoel en beleving. hoe dichter die bij je zit hoe beter.
Pucks werken het best als je het op materiaal plaatst dat mee kan trillen. Een aluminium frame is te stijf om stereo-effecten te voelen, maar het trilt wel. Beter is inderdaad direct op de stoel of op de stoelbevestiging. Het werkt dan het best als je de stoel ontkoppeld hebt van de rest van het frame met rubbers, zodat de rest niet mee trilt.
De pucks op mijn pedalplate zijn fantastisch, want plaatmateriaal vibreert mooi mee.

Ik heb goedkope Sinustec shakers van de Conrad en die zet ik niet maximaal omdat het dan niet comfortabel meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is dit toch wel de beste optie voor de Dayton Pucks. Ik zal dan op de 3 uiteinden ook nog dubbelzijdig tape doen. Ik ga 2 (TT25-8 puck + houder) setjes bestellen en ze aan de zijkanten van mijn stoel plakken. Ik ben benieuwd hoe dit gaat.

Als het bevalt dan plak ik er ook 2 achterop de stoel en 2 onder de voetenplaat.

Afbeeldingslocatie: https://www.ljudfokus.se/bilder/artiklar/zoom/860SMRK_3.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
Ik zie een hoop berichten over hoe te plaatsen van de shakers om een alu rig (bijv. sim lab) en wil graag mijn ervaringen hierin delen met jullie. Ik wilde de shakers zo dichtmogelijk gemonteerd hebben op de plek waar ik het wil voelen. (linkervoet = linker wiel, rechterbil = rechter wiel etc.)

@Madhouse1979 weet hoe ik mijn shakers heb gemonteerd, dit geeft voor mij verre weg de beste feeling in de stoel op deze manier. Ik voel exact links en rechts het verschil van de shakers en heb deze dan ook in de bekende Chassis mode staan in SimHub.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/49r-N9Ky4yLY91VbXf8o6TO5AX8WFkrrMlwAdj8EI1OaYNv0aOsypAonttzp01frPTUzQmSvZF1UvS2cMQHx8j92p8W5svAfVCpLJjCDsJEJASf5XfNKyJxo0GMgQeI-hn2WnErY2aM=w2400

Ik heb dit gedaan met wat aluminium plaatjes en heb deze vastgezet dus op mijn Seat Screws zeg maar.

Onder mijn GT1-EVO pedal plate heb ik ze op deze manier gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/NGEEMMCUi19PP1E3RuwCek2NK32l3dwCOb_i0_cRov9slScu9L2IT6wIYqT5269LGPz2WN3aLqripTawwhRR5YhYzUWRG3NjblWlZE0nW5c7sb1_O2a9IHZ48E_9Fet88HIMwACgrQc=w2400

Ik voel wel verschil tussen links en rechts, maar niet zo prominent als op de stoel.

De shaker op mijn rug voor Engine RPM's en Gear Shift heb ik met Tesa Montage tape vast gezet, hier ben ik nog naar aan het zoeken voor een betere/stevigere oplossing (zonder te boren). Omdat de stoel niet volledig vlak is, is het lastig daar een stabiele montage voor te vinden. Zoals het nu zit voel ik hem goed maar het voelt 'gedempt' omdat er beweging in zit.

Het meest belangrijkste is (vind ik) dat de shakers op een stevige manier en stabiele ondergrond gemonteerd wordt, zodat de trillingen goed doorkomen en niet verloren raken.

Persoonlijk geloof ik niet zo in plastic toevoegingen om trillingen door te geven, ook denk ik dat een 3d print zorgt voor verlies.

Het enige wat ik nu nog wil doen voor deze shakers is een afdek kapje designen en zelf 3d printen zodat de shaker niet direct zichtbaar is.

Zal binnenkort wel even nieuwe foto's maken, dit was nog WIP 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MichaelJ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:14:
Zal binnenkort wel even nieuwe foto's maken, dit was nog WIP 8)
Ik zie een Fanatec DD base, Podium Hub en de Podium Shifters. Maar wat voor stuur heb je daar op zitten?

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MichaelJ
Luckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zie een Fanatec DD base, Podium Hub en de Podium Shifters. Maar wat voor stuur heb je daar op zitten?
Een zelf gemaakt stuur.
Basis is een DimSim R1
Buttonbox geprint van dit ontwerp

Eind resultaat;
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/WeLK4915SBQvCkra2jeEONZH__3RW-jbfiuTACOeOQbxXUK-UsVeYNaejojFm2s33W-eCOHWOPdz2kiagLSm6-jGcfArd0uf3iJagvvacNyY8K3_wAatRF4lOBdwCUuiHM8N12OD6SE=w2400

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:34
A3aaN79 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:14:
[...]

Ik verwacht wat je dan qua FOV kan verwachten en wat het verschil is t.o.v. bijvoorbeeld triples.
Zelf zie ik ook genoeg rigs voorbij komen met een ultra wide monitor i.p.v. triples.

Met triples kun je zien wat er naast je zit en je hebt beter overzicht in bochten... hoe is dit bijvoorbeeld met een UW scherm?
Inderdaad, zo'n 32:9 of 32:10 scherm lijkt me meer te vergelijken met een dual screen setup, maar dat zie je nooit in sim racing (logisch ook).
CoronelHimself schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 08:22:
[...]

Het enige wat ik zou kunnen zeggen over dit scherm is dat er voor zover ik weet er nog geen 1 sim is waarbij je het beeld kan compenseren voor de kromming. Nu zal dat bij dit scherm nog wel meevallen met een radius van 1800, maar ik zag pas geleden een nieuw scherm met een radius van 1000 dus dan wordt het echt tijd voor wat aanpassingen.
De kromming is inderdaad niet extreem. Volgens mij is dat een plusje ten opzichte van een triple screen setup.
De schermranden bij een triplescreen wennen waarschijnlijk erg snel, en let je er niet meer op, maar als ze er gewoon niet zijn, is dat natuurlijk het allerbeste.
Pagina: 1 ... 14 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.