Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Hoe heb jij de Fanatec DD base gemonteerd op de alu profielen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EnzoF
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-06-2023

EnzoF

Heusinkveld Engineering

A3aaN79 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 14:11:
[...]

Hoe heb jij de Fanatec DD base gemonteerd op de alu profielen?
Volgens mij is dat: https://sim-lab.eu/product/fanatec-podium-mounting-bracket/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een Best Buy Guide voor pedalen? Mijn G27's doen vervelend, gas blijft in de bocht soms op 25% hangen..
De Sim Pedals Sprint's zien er leuk uit. Ik gebruik de koppeling nooit in iRacing, is er dan toch een reden om voor 3 pedalen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:59

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:26:
Mijn G27's doen vervelend, gas blijft in de bocht soms op 25% hangen..

Ik gebruik de koppeling nooit
je kunt dan ook gewoon de potentiometer van de koppeling op het gaspedaal schroeven .. dan ben je direct weer up, klaar :)

Afbeeldingslocatie: https://www.thesimshop.com/images/pot_replacment/G25_pot_7.JPG

flink schoonblazen met een compressor doet in de regel ook wonderen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Alfa Novanta op 18-02-2020 13:42 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Chris1994
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-09 15:27
Een jaar of 2 geleden was ik op een beurs in Las Vegas, daar was een simulator die gemaakt was voor een (nascar) coureur die eerder zware crash heeft gehad waarbij hij verlamd geraakt is. Het was heel bijzonder om daar in te rijden en enorm zwaar. Ze gebruikte iRacing. Het sturen van de auto ging door middel van het draaien van je hoofd en gas geven deed je door in een rietje te blazen, wilde je remmen dan moest je er aan zuigen. Ik heb 5 oval rondjes gereden en de rest van de dag met gevoelige kaken rond gelopen haha. Ik was blij dat de race afgelopen was.

Ik kan me alleen niet meer herinneren of ze dit wilde gaan gebruiken om op deze manier een echte nascar auto te bouwen, zodat hij weer kon gaan racen.
Er zijn vaker aanpassingen die gedaan zijn voor dit soort coureurs dat ze alles via het stuur moeten doen:

https://www.thedrive.com/...r-paralyzed-drivers-works

Afbeeldingslocatie: https://the-drive.imgix.net/http%3A%2F%2Fd254andzyoxz3f.cloudfront.net%2Fmichael-johnson-paralyzed-bmw-art-6.jpg?auto=compress%2Cformat&ixlib=js-1.4.1&s=295273426c3437d71d749f417bc72e1b

Wel knap en volgens mij enorm zwaar om tijdens een race te doen.
Tijd terug zag ik ook ergens een video dat ze voor sim racers dit soort extra's/upgrades aanbieden.
Alleen maar mooi dat met deze technieken iedereen kan blijven genieten van zijn sport/hobby etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:38:
je kunt dan ook gewoon de potentiometer van de koppeling op het gaspedaal schroeven .. dan ben je direct weer up, klaar :)
Die zit al op het rempedaal dacht ik. 8)7
Zijn die potentiometers los te koop of te repareren?
Ik zal met lucht eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo Allen,

Ik wil graag een display 5'' toevoegen op mijn fanatec CSL ELITE. Heeft iemand ervaring met een 5'' raspberry pi touch scherm met houder?

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozeBever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01:38
Ik lees al een tijdje mee en ga mij nu toch maar eens echt tot simracen zetten. Heb een vraagje. Ik ben mijn eigen VR Rig aan het bouwen en het gaat voorspoedig. Omdat ik mijn PC regelmatig moet verkassen wil ik graag al mijn USB-aangedreven apparatuur via een USB verdeler laten lopen. Nu heb ik via de Chinese wegen wel een USB hubje bestelt, maar mijn vraag of dit wijsheid is?

Actieve USB-3.0 hub gaan zoeken (en zo ja, aanraders?)... of gewoon de Chinese niet-actieve order afwachten?

[ Voor 4% gewijzigd door BozeBever op 01-03-2020 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

BozeBever schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 23:06:
Ik lees al een tijdje mee en ga mij nu toch maar eens echt tot simrace zetten. Heb een vraagje. Ik ben mijn eigen VR Rig aan het bouwen en het gaat voorspoedig. Omdat ik mijn PC regelmatig moet verkassen wil ik graag al mijn USB-aangedreven apparatuur via een USB verdeler laten lopen. Nu heb ik via de Chinese wegen wel een USB hubje bestelt, maar mijn vraag of dit wijsheid is?

Actieve USB-3.0 hub gaan zoeken (en zo ja, aanraders?)... of gewoon de Chinese order afwachten?
Ik gebruik deze: https://www.allekabels.nl...0-hub-10-usb-poorten.html
Erg stabiel, maar zal ook wel chinees zijn.. Wat is dat tegenwoordig niet.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Misschien dat er iemand een richting kan geven

Voor een alu 80/40 triple screen mount ben ik op zoek naar een VESA monitor mount die ik kan 3D printen
Na een paar uurtjes zoeken heb ik wel wat ideeën opgedaan, maar het is het allemaal net niet.

Ik dacht zelf aan
- L profielen, dan de monitor er aan hangen
- Gewone platte VESA adapter aanpassen van 75/100 naar 40/100

Profiel
Afbeeldingslocatie: https://haluminium.com/wp-content/uploads/2017/09/4080-Aluminium-Extrusion-Profile.jpg

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik zou het niet aandurven, iets 3d printen en er een monitor aanhangen. Zeker niet als zelfs een restplankje hout goedkoper en steviger is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

bij sim-lab verkopen ze losse VESA mounts:
https://sim-lab.eu/product/vesa-universal-plate/

zou idd ook niet zo snel een 3D-printed mount gebruiken voor een zwaar scherm.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:13

CoronelHimself

Division Brabant

Raimond613 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 12:07:
bij sim-lab verkopen ze losse VESA mounts:
https://sim-lab.eu/product/vesa-universal-plate/

zou idd ook niet zo snel een 3D-printed mount gebruiken voor een zwaar scherm.
Zo die zijn goed aan de prijs, ik heb zelf andere vesa mounts van Simlab maar die staan niet meer op de site. Deze waren 100x100, is 400x400 voor 100"+ TV's ofzo? Heb op een monitor nog nooit groter dan 100x100 gezien.

Anyway Motedis heeft ook nog wat kleine vesa mounts.

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 22:34
raymondw schreef op zondag 1 maart 2020 @ 11:33:
Misschien dat er iemand een richting kan geven

Voor een alu 80/40 triple screen mount ben ik op zoek naar een VESA monitor mount die ik kan 3D printen
Na een paar uurtjes zoeken heb ik wel wat ideeën opgedaan, maar het is het allemaal net niet.

Ik dacht zelf aan
- L profielen, dan de monitor er aan hangen
- Gewone platte VESA adapter aanpassen van 75/100 naar 40/100

Profiel
[Afbeelding]
motedis heeft ook wat van die vesa mounts en niet al te duur
https://www.motedis.nl/sh...rjpdibehmc3&keywords=vesa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@Schuey Het zit nu ook met 3d geprinte VESA mounts vast, alleen een ander model.
De tijd dat 3D prints dit niet konden is wel heeeeel lang geleden.
Heb wat testen gedaan met gewichten tot 100KG, zelfs een print gemaakt waar ik een busje overheen heb laten rijden (+-1900KG)

Uiteraard heb ik Motedis gezien, dat kost mij dan +- 60 euro voor een vrij simpel ding.
Omgerekend zou ik er 40 zelf kunnen maken voor dat bedrag.
Heb er namelijk een aantal nodig, Motedis is de if all else fails optie.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:37
Foutje. Dubbelpost.

[ Voor 94% gewijzigd door Hupske op 02-03-2020 15:01 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hupske
raymondw schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:26:
@Schuey Het zit nu ook met 3d geprinte VESA mounts vast, alleen een ander model.
De tijd dat 3D prints dit niet konden is wel heeeeel lang geleden.
Heb wat testen gedaan met gewichten tot 100KG, zelfs een print gemaakt waar ik een busje overheen heb laten rijden (+-1900KG)

Uiteraard heb ik Motedis gezien, dat kost mij dan +- 60 euro voor een vrij simpel ding.
Omgerekend zou ik er 40 zelf kunnen maken voor dat bedrag.
Heb er namelijk een aantal nodig, Motedis is de if all else fails optie.
En is dit niet een optie dan? https://www.aluxprofiel.n...-vesa-75-100/a3753?c=3512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
@raymondw Wat voor infill en materiaal heb je gebruikt voor die prints? Ik neem aan geen PLA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
In mijn geval wel PLA :)
Heb wat testen gedaan met ABS en PLA (had twee printers) en de PLA printer heeft het gewonnen qua gemak.
Heb 2 versies gemaakt, een met 20% en een met 50% infill
Voor een standaard VESA mount is dat prima, ik weet nog niet wat er op de 80/40 gaat komen.
Ligt er aan of ik de mount horizontaal of verticaal ga gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Rg1SXATmNCAOrrjV5ay90iXz/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simracing.GP - a new online platform for simracing esports - aims to improve the experience of competitive multiplayer racing, bringing it a step closer to the world of motorsports.
https://www.racedepartmen...-for-racing-games.179625/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Oke even een vraagje voor de pro's en niet pro's.

Ik speel momenteel nu al een tijdje met een Driving Force GT. Stuurtje is van 2008 in combo met g27 pedals.
Maar ik ben niet zo tevreden van de DFGT persoonlijk, de FFB is niet echt leuk voor mee te rijden.
Zeker in Asetto Corsa Competizone voelt hij niet lekker.
Ook de reden dat ik weg blijf van online racen.

Ja natuurlijk stuur is al zo oud, al een wonder dat hij nog opstart.
En was in die tijd magisch voor zo een stuur te hebben.

Nu heb ik mijn oog laten vallan op een T150RS PRO.
Zit momenteel met een klein budget voor te spenderen.
Baby op komst en die slorpt wel wat meer budget op nu.

Heb redelijk wat topics bekeken en natuurlijk is altijd het zelfde antwoord.
Koop loadcell pedals, ik kan wel geloven dat dit goed is.
Maar dan zit ik nog altijd opgescheept met die DFGT.

Ik zie wel dat Thrustmaster met LC pedals komt volgende maand.
Ook via USB aan te sluiten op pc.

Momenteel heb ik zelf ook geen plaats voor een vaste rig, en lees toch wel dat LC brakes moeten gemonteerd worden.

Dus mijn vraag, zijn er mensen dat een T150 hebben of overgstapt zijn van een DFGT naar een T150 ?
Prijs schommelt tussen de 170-199 met de T3PA pedalen.
Die zullen waarschijnelijk wel iets beter zijn dan de G27 die ik nu heb ?
Mocht een G27 pedal brake mod beter zijn, dan die T3PA pedalen dan spaar ik wel wat uit.
Stuur kost namelijk 145 met 2 pedalen en zo een mod 16 euro uit Italie.

Ik speel enkel circuit, geen rally games.
Daar is hij wel voor geschikt lees ik.

Dank bij voorbaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Klinkt voor mij als van de regen in de drup. Als je zo weinig budget hebt, houd aub je knip dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik zou eerder tweedehands kijken of je iets leuks op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KBE91 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:49:
De kans is groot dat die een "James Bondje" zullen gaan doen. Ik zou een set krijgen om te reviewen maar ook die is in de wacht gezet omdat ze niets hebben.

Verder sluit ik mij aan bij bovenstaande reacties. Gezien je budget aan de lage kant is zou ik mij ook eerder op de 2e hands markt gaan begeven. Kijk naar een Thrustmaster T300 set oid. Dan heb je veel meer waar voor je geld.

Brakemods zoals bijv. die rubber doppen die je in de veer moet draaien zijn op de Thrustmaster niet aan te raden, daar sloop je de pedalen eerder mee dan dat ze goed doen.

www.simraceblog.nl - Over 5 Years of Simracing News & Reviews!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
KBE91 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 22:49:
Oke even een vraagje voor de pro's en niet pro's.

Ik speel momenteel nu al een tijdje met een Driving Force GT. Stuurtje is van 2008 in combo met g27 pedals.
Maar ik ben niet zo tevreden van de DFGT persoonlijk, de FFB is niet echt leuk voor mee te rijden.
Zeker in Asetto Corsa Competizone voelt hij niet lekker.
Ook de reden dat ik weg blijf van online racen.

Ja natuurlijk stuur is al zo oud, al een wonder dat hij nog opstart.
En was in die tijd magisch voor zo een stuur te hebben.

Nu heb ik mijn oog laten vallan op een T150RS PRO.
Zit momenteel met een klein budget voor te spenderen.
Baby op komst en die slorpt wel wat meer budget op nu.

Heb redelijk wat topics bekeken en natuurlijk is altijd het zelfde antwoord.
Koop loadcell pedals, ik kan wel geloven dat dit goed is.
Maar dan zit ik nog altijd opgescheept met die DFGT.

Momenteel heb ik zelf ook geen plaats voor een vaste rig, en lees toch wel dat LC brakes moeten gemonteerd worden.

Dus mijn vraag, zijn er mensen dat een T150 hebben of overgstapt zijn van een DFGT naar een T150 ?
Prijs schommelt tussen de 170-199 met de T3PA pedalen.
Die zullen waarschijnelijk wel iets beter zijn dan de G27 die ik nu heb ?
Mocht een G27 pedal brake mod beter zijn, dan die T3PA pedalen dan spaar ik wel wat uit.
Stuur kost namelijk 145 met 2 pedalen en zo een mod 16 euro uit Italie.

Ik speel enkel circuit, geen rally games.
Daar is hij wel voor geschikt lees ik.

Dank bij voorbaat.
ik zou de G27 pedalen lekker houden die zijn beter als de thrustmasters in die zin. en ik weet niet of je handig bent maar je zou prima een loadcell kunnen toevoegen aan de logitech pedalen (heb ik zelf ook gedaan) dan heb je het beste van 2 werelden. die logitecs zijn prima tot je gaat upgraden naar iets beters fanatec of heuzinkveld of wat dan ook. en met arduino ook vrij simpel los te configureren als zijnde een usb device.

stuur zou ik dan inderdaad kijken naar een 2e handsje als je wel beter wil en dan kijken naar t300 oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

load cell pedals zijn echt niet heilig en must have voor een casual racer of beginner. Een mooi nieuw setje (stuur + pedalen) voor een leuke prijs van bijv Thrustmaster is prima in zo'n situatie. Laat je niet meteen gek praten dat je 1000'en euro's moet uitgeven. Dat kan altijd nog, als je het écht leuk vind en veel doet.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 06:57
Ik heb al eens gekeken naar zo loadcell mod voor de pedalen, is niet moeilijk te doen.
Mijn g27 pedalen zijn namelijk verbonden met een Arduino voor de moment.

Ga de adviezen dan hier volgen en sparen voor een T300.
Staat ongeveer 255 op Amazon met 2 pedalen. Heb voorlopig nog mijn G27 pedalen die dienst doen in combo met die T300.
Ben zelf geen fan van 2dehands te kopen, het was al een wilde gok voor mijn DFGT te kopen.

Dan maar wat harder werken voor die T300.
Bedankt alvast voor de hulp, happy racing.

[ Voor 3% gewijzigd door KBE91 op 06-03-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mede sim racers,
Heeft iemand van jullie hun iracing account gelinkt met steam?
Ik ben namelijk benieuwd of je dan je steam funds kan gebruiken om tracks te kopen.
Een google search levert flink verschillende meningen op. De ene ziet een steam knop om balance toe te voegen en de ander weer helemaal niks.
Ik heb hier over ook een mail gestuurd naar support maar ze doen er nogal lang over om te antwoorden.
Dit zou namelijk wel lekker uitkomen omdat ik nogal een flinke steam wallet heb haha.
Gegroet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit in overweging om voor triples te gaan. Ik wil dan binnenkort vast de triple mount van Sim-Lab gaan bestellen zodat de single mount vast de verkoop in kan. Ik monteer tijdelijk de 34 inch totdat ik 3 geschikte schermen heb gevonden.

Nu is dat het punt waar ik een beetje tegenaan hik. Ik heb een GTX1080TI en deze zal moeite hebben met full 2k. Voorlopig moet ik dan consessies doen en later voor een betere GPU gaan. Geen probleem vind ik. De schermen worden dus sowieso 2k, 144hz en 1 of 4ms. Dit met het oog op de toekomst.

Maar nu, de maat van de schermen? Ik kan voor mijzelf nog niet goed kiezen tussen 27 en 32inch. Daarom wil ik graag jullie mening hierover horen. Waarom zou je kiezen voor 27 of 32 inch? Is ‘bigger ook better’, of toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:53:
Ik zit in overweging om voor triples te gaan. Ik wil dan binnenkort vast de triple mount van Sim-Lab gaan bestellen zodat de single mount vast de verkoop in kan. Ik monteer tijdelijk de 34 inch totdat ik 3 geschikte schermen heb gevonden.

Nu is dat het punt waar ik een beetje tegenaan hik. Ik heb een GTX1080TI en deze zal moeite hebben met full 2k. Voorlopig moet ik dan consessies doen en later voor een betere GPU gaan. Geen probleem vind ik. De schermen worden dus sowieso 2k, 144hz en 1 of 4ms. Dit met het oog op de toekomst.

Maar nu, de maat van de schermen? Ik kan voor mijzelf nog niet goed kiezen tussen 27 en 32inch. Daarom wil ik graag jullie mening hierover horen. Waarom zou je kiezen voor 27 of 32 inch? Is ‘bigger ook better’, of toch niet?
Met 2k bedoel je full-HD? Ik heb net 3 weken triples met full-HD en dat lukt aardig met een 1080Ti.
Ik doe voornamelijk iRacing en de max fov is dan wel 160gr. Ik zit er dusdanig dicht op dat 180gr fov ook zou kunnen, maar dan moet de SMP optie aan en dat is dan nét teveel voor een 1080Ti. Daar kan een 2xxxx serie veel beter mee overweg.

Met 3x 27" is de totale breedte al 125cm, bij een 60gr hoek. Doe je een kleinere hoek dan wordt het geheel nog breder. Er zijn genoeg simmers die 24" al breed genoeg vinden.

Het nadeel van 32" is dat full-HD dan eigenlijk een wat te kleine resolutie is. De PPI is dusdanig laag dat je individuele pixels gaat zien (ik overdrijf misschien iets hier iets). Maar als je echt de ruimte hebt, waarom niet?

144hz is een must overigens. Kijk ook naar eventuele gsync compatibiliteit. Ik heb drie freesync schermen gekocht die ook gsync ready waren - en dat werkt nu heel erg fijn. Op een druk grid zakt de FPS soms onder de 120 maar het beeld blijft compleet smooth.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Luckeh met 2k bedoelde ik eigenlijk 1440p schermen. Dat zal op een 32 inch ook prima gaan denk ik. Tijdelijk dus op 1080p draaien en met een GPU upgrade op 1440p gaan draaien.

G-Sync maakt de schermen weer gelijk een stuk duurder. Ik weet niet of ik dat er aan uit wil gaan geven.

144hz is voor mij ook een must. Heb nu een 34 inch 144hz met 1ms en dat is heerlijk. Ik wil nog wel uitwijken naar 4ms indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Madhouse1979 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:17:
@Luckeh met 2k bedoelde ik eigenlijk 1440p schermen. Dat zal op een 32 inch ook prima gaan denk ik. Tijdelijk dus op 1080p draaien en met een GPU upgrade op 1440p gaan draaien.

G-Sync maakt de schermen weer gelijk een stuk duurder. Ik weet niet of ik dat er aan uit wil gaan geven.

144hz is voor mij ook een must. Heb nu een 34 inch 144hz met 1ms en dat is heerlijk. Ik wil nog wel uitwijken naar 4ms indien nodig.
Je hebt genoeg Freesync schermen die tegenwoordig ook gsync compatble zijn. Dat is freesync op Nvidia kaarten zonder de Gsync scaler. Werkt prima. Zelf heb ik deze gehaald: pricewatch: AOC 27G2U/BK Zwart. Die waren een paar weken terug 229,- en ik heb 3 tweedekansjes bij Coolblue gescoord voor gezamelijk nog geen 600,- :)

Zijn 32" broertje met QHD resolutie (2K?) is zowel freesync als gsync compatible. pricewatch: AOC CQ32G1 Zwart maar wel een stuk duurder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Luckeh thanks voor je input!

Curved of plat is ook nog wel een dingetje. Had ik nog niet over nagedacht.

Zat zelf hier naar te kijken maar jouw suggestie is ook erg goed!

pricewatch: AOC Q27G2U/BK Zwart
pricewatch: Samsung C32JG52QQU Zwart

[ Voor 4% gewijzigd door Madhouse1979 op 10-03-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Madhouse1979 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:17:

4ms wat? ;) Specs of gemeten door bijvoorbeeld https://www.tftcentral.co.uk ?
De Samsung is een oud model en heeft geen FreeSync..
De AOC heeft wel FreeSync.
Of 32" beter is in een triple setup waar je bijna in zit vraag ik mij ook af.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-03-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien is 3 stuks van deze wel een hele goede optie: pricewatch: AOC CQ27G2U/BK Zwart

Heb nu de 34inch Ultra Wide variant hiervan en die bevalt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je zou ook even kunnen wachten op de 3000 serie van Nvidia. Deze kunnen elk moment aangekondigd worden en presteren stukken beter dan de de huidige RTX 2070/2080 serie. Het verbruik is ook veel minder.
De prijs zal rond de 500 euro zijn voor een 3070.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Top dat er nu even over monitoren gepraat wordt, hier zit ik zelf ook mee in dubio welke te kiezen voor een triple setup.
Zat me zelf al blind te staren op deze https://tweakers.net/pric...ragear-27gl850-zwart.html welke tamelijk aan de prijs is maar wel een IPS scherm heeft en een hogere DPI dan de bovengenoemde AOC die @Madhouse1979 aanhaalde.
1440p en 144Hz is eigenlijk wel een pre met oog op de toekomst.

Als GPU overweeg ik https://tweakers.net/pric...-2070-super-gaming-x.html aan te schaffen om het geheel aan te sturen.
Ik ga voornamelijk iRacing spelen en hoef echt niet alles op ultra te draaien.
Heeft iemand een indicatie hoeveel fps ik kan gaan verwachten op zowel 1080p als 1440p met deze GPU?

Verder had ik het plan zelf een rig te bouwen, maar ik kom er momenteel niet aan toe om het uit te werken.
Nu was mijn oog gevallen op de GT1-Evo van Sim Lab, https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/, zijn er mensen die deze gebruiken i.c.m. een Direct Drive en Heusinkveld pedalen?

Verder nog de vraag of mensen ervaring hebben met het volgende stuurtje https://fanatec.com/eu-en...l-formula-for-xbox-one-pc?
De link is naar de complete bundel, maar het gaat me specifiek om het stuur.
Is alles makkelijk te bedienen? Is de grip niet te dun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fietsbob schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:15:
De prijs zal rond de 500 euro zijn voor een 3070.
Bron?
Tussen aankondiging en goede beschikbaarheid kan zo maanden zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Bron?
Tussen aankondiging en goede beschikbaarheid kan zo maanden zitten..
Niet echt een bron, maar alle techsites zetten de prijs tussen de 500 en de 600 dollar voor de 3070.
Nvidia heeft al gezegd dat de 3000 serie goedkoper zal zijn dan de huidige 2000 serie.
Ze willen immers concurreren met AMD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

A3aaN79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 09:07:
Top dat er nu even over monitoren gepraat wordt, hier zit ik zelf ook mee in dubio welke te kiezen voor een triple setup.
Zat me zelf al blind te staren op deze https://tweakers.net/pric...ragear-27gl850-zwart.html welke tamelijk aan de prijs is maar wel een IPS scherm heeft en een hogere DPI dan de bovengenoemde AOC die @Madhouse1979 aanhaalde.
1440p en 144Hz is eigenlijk wel een pre met oog op de toekomst.
pricewatch: LG UltraGear 27GL850 Zwart en pricewatch: AOC CQ27G2U/BK Zwart zijn beiden QHD en 27". Dus hebben dezelfde PPI/DPI.

Het is hier boven al vaker genoemd. Je hebt voor iRacing geen 1440p nodig, zeker niet op een 27" scherm. Je gaat in-game niets merken van de hogere resolutie anders dan dat je FPS lager is dan wanneer je een 1080p scherm zou hebben. Kijk ook naar de grote van de bezel.
Als GPU overweeg ik https://tweakers.net/pric...-2070-super-gaming-x.html aan te schaffen om het geheel aan te sturen.
Ik ga voornamelijk iRacing spelen en hoef echt niet alles op ultra te draaien.
Heeft iemand een indicatie hoeveel fps ik kan gaan verwachten op zowel 1080p als 1440p met deze GPU?
Zonder SMP kun je wel aan je 144hz geraken ermee. Maar je zult wel wat settings aardig wat terug moeten zetten. iRacing heeft overigens ook een dynamische instelling tegenwoordig zodat het automatisch je grafische instelling terug zet wanneer je onder een bepaalde grens komt.
Verder had ik het plan zelf een rig te bouwen, maar ik kom er momenteel niet aan toe om het uit te werken.
Nu was mijn oog gevallen op de GT1-Evo van Sim Lab, https://sim-lab.eu/product/gt1-evo/, zijn er mensen die deze gebruiken i.c.m. een Direct Drive en Heusinkveld pedalen?
Ja, dit gaat prima. De wheeldeck op de GT1-Evo is geschikt voor vrijwel alle gangbare DD-sturen. Het pedaldeck is geschikt voor alle gangbare pedalen.
Verder nog de vraag of mensen ervaring hebben met het volgende stuurtje https://fanatec.com/eu-en...l-formula-for-xbox-one-pc?
De link is naar de complete bundel, maar het gaat me specifiek om het stuur.
Is alles makkelijk te bedienen? Is de grip niet te dun?
Er zijn een flink aantal Tweakers met dit stuur of een vergelijkbare variant. Ikzelf heb de PS4 variant, die open is aan de onderkant maar voor de rest hetzelfde is. Ik heb enorme handen en voor mij is de grip prima.
Toevallig lag de schuifmaat op m'n bureau en ik heb de gripdikte even opgemeten voor je: 36mm dik. Ik heb ook het Podium R300 wheel en die grips zijn 34.5mm dik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@A3aaN79 Ik ben het wel met @Luckeh eens dat iRacing niet echt iets met resolutie doet.
Je wil eerder een ervaring hebben met minder rand cq bezels rond je monitor.

144hz = 144fps
Mijn RTX2080 XC draait 120/130fps en dat is al met dingen op laag.
De gemiddelde 1080 is 8% langzamer dan een standaard RTX2080.
Mijn advies zou zijn om eerder te kijken naar een 1080p resolutie, dunne bezels en freesync technieken.
Ga je wel voor 144hz, dan helpt de sync technologie nu en pak je met een toekomstige upgrade de frames wel weer.
fietsbob schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:01:
Niet echt een bron, maar alle techsites zetten de prijs tussen de 500 en de 600 dollar voor de 3070.
Nvidia heeft al gezegd dat de 3000 serie goedkoper zal zijn dan de huidige 2000 serie.
Ze willen immers concurreren met AMD.
Toekomst voorspelling...
Ik zou het er op houden dat de performance vermoedelijk wel weer beter is dan de huidige 2000 series.
Maar ik zou mij niet durfen branden aan prijzen en snelheden...
We hebben een mooi voorbeeld gehad met AdoredTV die 5GHz riep voor Ryzen, dat werd overgenomen door veel sites. Uiteindelijk waren we al blij met 4,2/4,5GHz.
Ik zou rustig wachten, popcorn klaar zetten en hopen dat beide partijen met mooie hardware komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
raymondw schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:30:

[...]
Toekomst voorspelling...
Ik zou het er op houden dat de performance vermoedelijk wel weer beter is dan de huidige 2000 series.
Maar ik zou mij niet durfen branden aan prijzen en snelheden...
We hebben een mooi voorbeeld gehad met AdoredTV die 5GHz riep voor Ryzen, dat werd overgenomen door veel sites. Uiteindelijk waren we al blij met 4,2/4,5GHz.
Ik zou rustig wachten, popcorn klaar zetten en hopen dat beide partijen met mooie hardware komen.
We gaan het zien, op 24 maart wordt online alles bekend gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@Luckeh bedankt voor je uitgebreide reactie... kennelijk heb ik scheef gekeken wat de dpi betreft, ze zijn beiden identiek.
Racen op 1440p voegt dan misschien niks toe, maar een 1440p monitor kan later altijd nog dienstdoen als normale desktop monitor, waar 1080p toch wel achterhaald is.
Is de RTX 2070 super zo "slecht" dat je settings zover terug moet schroeven voor acceptabele framerates :?

De rest van je reactie maakt voor mij alweer een hoop duidelijk, bedankt (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fietsbob schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:31:
[...]

We gaan het zien, op 24 maart wordt online alles bekend gemaakt.
Alles is een groot woord. ;)
Verwacht jij op de 24e onafhankelijk benchmark resultaten en kaarten in de winkels?
A3aaN79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:33:
@Luckeh bedankt voor je uitgebreide reactie... kennelijk heb ik scheef gekeken wat de dpi betreft, ze zijn beiden identiek.
Hij had het ook over 32" 1440p, dan is de dpi iets lager maar dat is natuurlijk logisch.
Racen op 1440p voegt dan misschien niks toe, maar een 1440p monitor kan later altijd nog dienstdoen als normale desktop monitor, waar 1080p toch wel achterhaald is.
Is de RTX 2070 super zo "slecht" dat je settings zover terug moet schroeven voor acceptabele framerates :?
7680 x 1440p zijn gewoon heel veel pixels om te renderen en ook 144 in plaats van 60 fps is een factor 2,4x.

[ Voor 54% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-03-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

A3aaN79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:33:

De rest van je reactie maakt voor mij alweer een hoop duidelijk, bedankt (y)
De RTX 2070 is niet slecht hoor, maar bedenk het volgende:
FullHD - 1920x1080 is 2.07M Pixels
QuadHD - 2560x1440 is 3.68M pixels. Ofwel 78% meer pixels dan FullHD.

Stel je zou 160FPS hebben op FullHD; en je vertaalt dit naar ca 90FPS op QHD. Nu kun is de praktijk niet precies linear, maar het geeft je in elk geval een idee dat een videokaart op QHD een stuk harder moet werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:39:
7680 x 1440p zijn gewoon heel veel pixels om te renderen en ook 144 in plaats van 60 fps is een factor 2,4x.
Dat snap ik, maar als ik het zo lees is racen op 5760 x 1080 meer dan voldoende.
Dus als ik iRacing instel op die resolutie hoeft de GPU natuurlijk een stuk minder te renderen en zou 100+ fps haalbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
A3aaN79 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Dat snap ik, maar als ik het zo lees is racen op 5760 x 1080 meer dan voldoende.
Dus als ik iRacing instel op die resolutie hoeft de GPU natuurlijk een stuk minder te renderen en zou 100+ fps haalbaar moeten zijn.
Klopt, maar 1080p op een 1440p is dan weer niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
@Olaf van der Spek het wordt er ook niet simpeler van haha.
Lastig als je al jaren de ontwikkelingen en technieken niet meer zo volgt als vroeger, voel me nu weer compleet beginner.
Tijd om eens te zoeken naar 1080p monitoren dan met dunne bezels.... of alle plannen nog een aantal maanden opschuiven en wachten op nieuws van het groene kamp :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Heeft iemand een Fanatec CSW v2 omgebouwd naar een v2.5? Motor en pcb wissel. Benieuwd of dit te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:17
Remco Tr schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:26:
Heeft iemand een Fanatec CSW v2 opgebouwd naar een v2.5? Motor en pcb wissel. Benieuwd of dit te doen is.
@JPM85 Heeft laatst een post in het show je race rig topic geplaatst waarin hij beschrijft dat ie dat gedaan heeft / laten doen. Misschien dat die je er daar meer over kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Klopt, maar 1080p op een 1440p is dan weer niet ideaal.
Misschien niet ideaal maar het is m.i. ook zonde om nu 1080p schermen te kopen. Dan is het in mijn geval nu een concessie doen en over een paar maanden een nieuwe GPU kopen om je schermen volledig te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
Madhouse1979 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:05:
[...]

Misschien niet ideaal maar het is m.i. ook zonde om nu 1080p schermen te kopen. Dan is het in mijn geval nu een concessie doen en over een paar maanden een nieuwe GPU kopen om je schermen volledig te benutten.
Zou iemand mij eens simpel uit kunnen leggen waarom dit niet ideaal is?
Wat @Madhouse1979 zegt was dus ook mijn uitgangspunt om 1440p monitoren aan te schaffen en dan op 1080p te gamen voorlopig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
A3aaN79 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:52:
Zou iemand mij eens simpel uit kunnen leggen waarom dit niet ideaal is?
Wat @Madhouse1979 zegt was dus ook mijn uitgangspunt om 1440p monitoren aan te schaffen en dan op 1080p te gamen voorlopig.
Ben niet Madhouse, maar kan wel eea uitleggen.

Door te downscalen ga je minder pixels weergeven en komt de resolutie niet overeen met je scherm pixels.
De pixels om een pixel heen moeten dan deel waarden gaan weergeven.
Komt er op neer dat je beeld blurry cq onscherp kan worden.

Andere optie is pixels 1:1 weergeven, maar dan gebruik je alleen het midden van het scherm.
Btje brede randen tussen je tripples >:)

/edit
plaatje erbij, denk dat het zo wel duidelijk is
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns7ygssE6byvxOcSWyCqkkhUdlo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/FMWdLbYUZmWjs68vpY8NRqeD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door raymondw op 12-03-2020 11:24 . Reden: plaatje erbij ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
raymondw schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Ben niet Madhouse, maar kan wel eea uitleggen.
Ik zei ook iemand ;), refereerde alleen naar de post van hem.

Maar je uitleg is zeker duidelijk, dank je wel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FightingAce
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:20
Duidelijk, geen 1440p, maar 3 4k schermen dus :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Leuk bundeltje voor de beginnende simmer (:

https://www.humblebundle.com/games/just-drive

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:13
Heren. Ik wil graag een beetje een fatsoenlijke sim rig aanschaffen/bouwen.maar ik wil het wel een beetje economisch verantwoord houden. Als ik geluk heb kom ik aan 3 uurtjes per week, dus duizenden euros uitgeven is een beetje zonde.
Nu weet ik niet of ik te veel wil voor te weinig geld, maar ik vind het nog niet zo makkelijk.
Ik zit een beetje in mijn hoofd met een budget van tussen de €300,- en €400,- En ben een fan van open wheel racen, dus ik wil wel graag kunnen zitten/liggen met mijn voeten boven m'n kont.
De play seat evolution en al zijn varianten zijn qua prijs prima, maar niet qua zitvorm (zijn die dingen een beetje degelijk?) Als je naar de f1 style stoelen sets wilt, ga je meteen over de €1000,-
Verder vond ik deze nog: https://www.nextlevelraci...and-gt-simulator-cockpit/ maar die valt toch echt wel boven het budget.
Ik vind het ook prima om er zelf 1 in elkaar te klussen, maar zou dan toch graag een compleet bouwpakket kopen ipv zelf achter de onderdelen aan moeten. Wellicht dat iemand daar een goede suggestie voor heeft?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik denk dat je budget wensen onverenigbaar zijn met wat je eigelijk wil. Je zou eens naar bouwplannen uit hout kunnen kijken met een bestaande ikea achtige stoel bijvoorbeeld.

Ik zou eens beginnen met zoeken naar een geschikte kuip/kart/motorsport stoel en zien hoe ontoereikend je budget mogelijk is.

Het zou zo maar kunnen dat de rig die je post er als beste optie uitkomt tov zelfbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Schuey schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:09:
Ik denk dat je budget wensen onverenigbaar zijn met wat je eigelijk wil. Je zou eens naar bouwplannen uit hout kunnen kijken met een bestaande ikea achtige stoel bijvoorbeeld.
Een ikea stoel daar wil ik wel een beetje vandaan blijven als we het over zelfbouw hebben. Zie dat je voor iets meer dan €100,- al een kuipstoeltje hebt: https://www.voorwindenpar...zwart-not-adjustable.html
Zit meer aan zoiets te denken: https://opensimracing.com...t-f1-gt-simple-wood-plans
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1144/8038/products/RearLeft3Quarter-JustBody-Mid-BlackRed_1024x1024.JPG?v=1571439529
Dat kan dat met of zonder stoel. Zou ik dan evt later nog toe kunnen voegen. Maar ik zie hier bijvoorbeeld al weer een hoop dingen op het plaatje waarvan ik niet weet waar ik het vandaan zou moeten laten (steunen, rubber pootjes, vulling zitting). Ik wil niet met een samengeraapt zooitje eindigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick op 13-03-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Maverick schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:01:
Heren. Ik wil graag een beetje een fatsoenlijke sim rig aanschaffen/bouwen.maar ik wil het wel een beetje economisch verantwoord houden. Als ik geluk heb kom ik aan 3 uurtjes per week, dus duizenden euros uitgeven is een beetje zonde.
Nu weet ik niet of ik te veel wil voor te weinig geld, maar ik vind het nog niet zo makkelijk.
Ik zit een beetje in mijn hoofd met een budget van tussen de €300,- en €400,- En ben een fan van open wheel racen, dus ik wil wel graag kunnen zitten/liggen met mijn voeten boven m'n kont.
De play seat evolution en al zijn varianten zijn qua prijs prima, maar niet qua zitvorm (zijn die dingen een beetje degelijk?) Als je naar de f1 style stoelen sets wilt, ga je meteen over de €1000,-
Verder vond ik deze nog: https://www.nextlevelraci...and-gt-simulator-cockpit/ maar die valt toch echt wel boven het budget.
Ik vind het ook prima om er zelf 1 in elkaar te klussen, maar zou dan toch graag een compleet bouwpakket kopen ipv zelf achter de onderdelen aan moeten. Wellicht dat iemand daar een goede suggestie voor heeft?
Tja, dat is lastig te rijmen! Je hebt 2 opties:

Optie 1:
Playseat Evolution (weet niet hoe groot je bent en welk stuurtje/pedalen je hebt?) kopen en kijken of je het over 6 maanden nog gaaf vindt.
Dan die Playseat verkopen voor zo'n 200 euro en de rest bijleggen voor een Sim-Lab Evo met een gebruikte autostoel voor zo'n 150 euro.

Optie 2:
Je doet het al wat jaartjes en weet dat je toe bent aan die rig. Je budget wat verhogen en direct gaan voor de Sim-Lab Evo met een goedkopere autostoel erop. Dan ben je voor 550 euro ongeveer klaar.

Als je die autostoel dan een beetje schuin monteert en in de ligstand zet, kom je aardig in de buurt van zoiets wat je wilt. En je bent nog veeel flexibeler ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 09:50
Vraagje, ik heb een Ferrari F1 wheel voor de Thrustmaster T300/T500. Nu is dit Ferrari branded, maar ben toch eigenlijk meer een Redbull fan :-)

Weet iemand een plek waar je bijv een stikker voor het Ferrari logo kunt verkrijgen voor op het stuurtje, en wellicht een stikker voor op de bovenkant. Je zag daar veelal Aston Martin op staan, en ben op zoek naar een soort gelijke stikker die er dus op past, eventueel meer Redbull Racing getint maar vind het net wat leuker als het Ferrari logo in het midden en het "kale" bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:46
Als je een los onderdeel(seat bracket) bij Sim-Lab besteld hoelang duurt het voordat ze leveren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BramuS schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:08:
Vraagje, ik heb een Ferrari F1 wheel voor de Thrustmaster T300/T500. Nu is dit Ferrari branded, maar ben toch eigenlijk meer een Redbull fan :-)

Weet iemand een plek waar je bijv een stikker voor het Ferrari logo kunt verkrijgen voor op het stuurtje, en wellicht een stikker voor op de bovenkant. Je zag daar veelal Aston Martin op staan, en ben op zoek naar een soort gelijke stikker die er dus op past, eventueel meer Redbull Racing getint maar vind het net wat leuker als het Ferrari logo in het midden en het "kale" bovenop.
Heb zelf ooit een porsche embleem gekocht via deze spanjaard. Zie dat ze nu ook red bull hebben:
http://www.tmcustomlogos....egory/95678/item/1073131/

Alleen even checken of die ook op de f1 rim kan (gok van wel want dacht dat die gele batch ook gewoon hetzelfde was als bij de andere stuurtjes toen ik hem open had liggen ivm aanpassing van shifters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramuS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07 09:50
Paulus07 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:13:
[...]

Heb zelf ooit een porsche embleem gekocht via deze spanjaard. Zie dat ze nu ook red bull hebben:
http://www.tmcustomlogos....egory/95678/item/1073131/

Alleen even checken of die ook op de f1 rim kan (gok van wel want dacht dat die gele batch ook gewoon hetzelfde was als bij de andere stuurtjes toen ik hem open had liggen ivm aanpassing van shifters)
Thanks, heb hem even een mailtje gestuurd of het werkt voor de F1 rim :-) Zie namelijk wel wat foto'tjes staan maar de handleiding zegt er niets over. Even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik verwacht van wel overigens. Die trhustmaster logo's zitten allemaal hetzelfde vast met die 4 kleine pinnetjes die je er makkelijk uit kan drukken.
Stickertje met magneetje terugplaatsen (krijg je erbij), new embleem erop en klaar :)

Dit idee: YouTube: Cómo cambiar los emblemas de los volantes Thrustmaster, gracias a TM... (rond 9:31 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Maverick schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:29:
[...]
Ik wil niet met een samengeraapt zooitje eindigen.
Niet miepen over het budget en doorsparen voor die nextlevel rig :)

Die kost via die link (zonder shipping) EUR€499, waar heb je het dan nog over joh :P

[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 13-03-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 11:56

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Ik ben momenteel bezig om mijn Playseat Revolution in te gaan ruilen voor een betere sim rig.
Nu ben ik online de Simlab GT1-Evo rig tegengekomen en dit leek mij een zeer dikke rig.
Alleen vond ik de prijs aardig prijzig als je ziet wat je er voor krijgt, dus heb de handleiding van die rig gepakt en heb via een Nederlandse website alle onderdelen gevonden op de wheeldeck en pedaldeck na. Dus ik kan de complete sim rig nabouwen op die 2 delen na.

Mijn vraag is of er mensen hier zijn die zelf een sim rig hebben gebouwd, zo ja hoe hebben jullie je stuur en pedalen gemonteerd? (Fanatec CSL Elite Wheel Base en Fanatec CSL Elite pedals)
Ook ben ik nog opzoek naar een goede stoel voor de rig die niet al te duur is, tot €300,-.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@joeyl94 Ik heb een poging gedaan voor een DIY rig maar vond het niet lonen tegenover de Sim-Lab GT1 Evo. Ook het gemak van de pedaalplaat en wheeldeck. Daarnaast is de GT1 Evo in het zwart te krijgen en dat had toch wel mijn voorkeur. Tot nu toe geen spijt van mijn keus.

Een vriend van me heeft wel DIY gedaan en die heeft de wheelbase op 30x30 profielen gemonteerd en die weer op de stuurkolom gemonteerd. De pedalen heeft hij op 40x40 profielen gemonteerd. Hij heeft Heusinkveld Sprints en daarvoor wel de pedaalplaat van Heusinkveld los besteld. Werkt allemaal prima maar doordat hij die Heusinkveld pedaalplaat los heeft moeten kopen was hij totaal net zo duur uit tegenover de Sim-Lab GT1 Evo.

Voor een goede stoel zou je bij Lynx Motorsport terecht kunnen, lees maar eens op mijn site (link in handtekening) over 'Op zoek naar een goede en betaalbare racestoel?'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

joeyl94 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:02:
Ik ben momenteel bezig om mijn Playseat Revolution in te gaan ruilen voor een betere sim rig.
Nu ben ik online de Simlab GT1-Evo rig tegengekomen en dit leek mij een zeer dikke rig.
Alleen vond ik de prijs aardig prijzig als je ziet wat je er voor krijgt, dus heb de handleiding van die rig gepakt en heb via een Nederlandse website alle onderdelen gevonden op de wheeldeck en pedaldeck na. Dus ik kan de complete sim rig nabouwen op die 2 delen na.

Mijn vraag is of er mensen hier zijn die zelf een sim rig hebben gebouwd, zo ja hoe hebben jullie je stuur en pedalen gemonteerd? (Fanatec CSL Elite Wheel Base en Fanatec CSL Elite pedals)
Ook ben ik nog opzoek naar een goede stoel voor de rig die niet al te duur is, tot €300,-.
Je zou een losse aluminium plaat kunnen monteren op je 80/20 frame en daar je stuur opschroeven. Het voordeel van een 80/20 is dat er vele oplossingen te maken zijn.

Lynx motorsport wordt hier regelmatig genoemd voor betaalbare stoelen.

edit:
Madhouse1979 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 15:19:
@joeyl94 Ik heb een poging gedaan voor een DIY rig maar vond het niet lonen tegenover de Sim-Lab GT1 Evo. Ook het gemak van de pedaalplaat en wheeldeck. Daarnaast is die in het zwart te krijgen en dat had toch wel mijn voorkeur. Tot nu toe geen spijt van mijn keus.
Daar ben ik het mee eens. Als je 'm bij Motedis bij elkaar clickt kom je misschien iets goedkoper uit, maar mis je de fijne customized onderdelen die specifiek voor simracers de montage erg makkelijk maken.

[ Voor 20% gewijzigd door Luckeh op 13-03-2020 15:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Tja, dat is lastig te rijmen! Je hebt 2 opties:

Optie 1:
Playseat Evolution (weet niet hoe groot je bent en welk stuurtje/pedalen je hebt?) kopen en kijken of je het over 6 maanden nog gaaf vindt.
Dan die Playseat verkopen voor zo'n 200 euro en de rest bijleggen voor een Sim-Lab Evo met een gebruikte autostoel voor zo'n 150 euro.

Optie 2:
Je doet het al wat jaartjes en weet dat je toe bent aan die rig. Je budget wat verhogen en direct gaan voor de Sim-Lab Evo met een goedkopere autostoel erop. Dan ben je voor 550 euro ongeveer klaar.

Als je die autostoel dan een beetje schuin monteert en in de ligstand zet, kom je aardig in de buurt van zoiets wat je wilt. En je bent nog veeel flexibeler ook.
Nou, ik heb even zitten kijken. Maar lig-positie blijkt gewoon erg lastig voor dit budget. Dit terwijl er zat "GT" seats zijn voor dit bedrag.
Ga dus maar voor een wat conventioneler model. Wel wil ik een aluminium model, omdat dat erg flexibel richting de toekomst is. Ik race overigens in VR, dus heb geen monitor stand nodig.

Nu heb ik 2 opties gevonden die ik zou willen combineren met een goedkoop kuipstoeltje ( https://www.autostyle.nl/...g-incl-sledes-ss-01z.html )

Afbeeldingslocatie: https://simracecomponents.com/wp-content/uploads/2019/05/numero-1-2.jpg
https://simracecomponents...72870&_wpnonce=a5c5ac99a5

of

Afbeeldingslocatie: https://www.motedis.nl/shop/images/product_images/original_images/7397_0.jpg_0.jpg
https://www.motedis.nl/sh...am-085654::999997397.html

Nu zie ik hier: ApOE in "Het grote 'show je race-rig' topic" dat @ApOE precies deze laatste combinatie heeft. Is dat een beetje een goede match? Nog dingen om op te letten?

Zit ongeveer €100,- verschil tussen de 2 opties, maar weet niet of je dit echt ergens aan merkt. Zijn hier vast wel mensen met een mening :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SgN25NBNYtifQ801cLOLMg-MGIU=/f/image/bDydUjVYRD3Uu1fiNpuyfaP8.jpg
@Maverick
Toevallig eergisteren de Motedis S-Dream gebouwd voor een vriend.
Zijn oude rig is op basis van buizen en is qua stevigheid het tegenovergestelde van deze set.
Vergeleken met mijn Simetik K1 is het deel waar je het stuur op mount wat steviger op de S-Dream.
(wij hebben beide een SC2)
Verder is het lomp sterk

Motedis levert een industrieel pakket en de bouwtekening is niet heel denderend.
Als je niet twee compleet linkerhanden hebt is het een prima chassis om te bouwen.

Stevigheid ++
Modulair ++
Bouwen -
Verstellen -
Verpakking --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
raymondw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 05:14:
[Afbeelding]
@Maverick
Toevallig eergisteren de Motedis S-Dream gebouwd voor een vriend.
Zijn oude rig is op basis van buizen en is qua stevigheid het tegenovergestelde van deze set.
Vergeleken met mijn Simetik K1 is het deel waar je het stuur op mount wat steviger op de S-Dream.
(wij hebben beide een SC2)
Verder is het lomp sterk

Motedis levert een industrieel pakket en de bouwtekening is niet heel denderend.
Als je niet twee compleet linkerhanden hebt is het een prima chassis om te bouwen.

Stevigheid ++
Modulair ++
Bouwen -
Verstellen -
Verpakking --
Dat klinkt goed. Ik heb zeker geen 2 linker handen :p
Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is of er een voorziening bij zit voor het monteren van de stoel en pedalen. Ik zie de oppervlakken waar ze opkomen, maar geen boutgaten of iets dergelijks. Moet je daar zelf iets voor voorzien, of zitten er brackets bij oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
@Maverick De sledes van de stoel maak je vast met een inbusbout en een t-slot moer aan de profielen. Zoals je eigenlijk de hele rig vast maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hupske schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:18:
@Maverick De sledes van de stoel maak je vast met een inbusbout en een t-slot moer aan de profielen. Zoals je eigenlijk de hele rig vast maakt.
En die dingen worden gewoon meegeleverd? (genoeg om ook in de pedalen en stoelslede te voorzien?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
In principe wordt dat geloof ik er wel wat extra bijgeleverd. Maar je kan altijd nog zelf nog een zakje van 10 stuks ofzo erbij mee bestellen. Kost je in totaal ook maar 2-4 euro meer. Kan je later ook makkelijker nog wat extra dingen op de rig schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
@Maverick en @Hupske
Er zitten enorm veel extra onderdelen bij.
Zowel metaal als plastic.

Bij een stoel moet je een slider kopen, die bevestig je aan het chassis (9,- meestal)

Pedalen zou ik op een plaat vast maken die je daarna op het chassis vast maakt.
Dit ivm steun voor je hiel.

Je kan pedalen direct op de rig vast maken, maar dan zou ik extra profielen bestellen voor ondersteuning van je hiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
@raymondw Afhankelijk van welke pedalen je hebt. Heb je CSL Elite, dan heb je geen extra profielen nodig. Idem voor CSP V3 aangezien die al een steun hebben.

Bij de autostyle stoelen waar hij naar kijkt wordt in principe ook de sledes bij mee geleverd. Die hoef je dan niet extra te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Duidelijk verhaal heren. Ik ga maar eens bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
@Maverick https://onedrive.live.com...B6B51A9E991%21121&o=OneUp misschien wordt het hier nog een stuk duidelijker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Nu online
Houd er rekening mee dat er in Duitsland al restricties zijn ivm het virus.
Tot op heden heb ik persoonlijk ook nog geen update gehad over de extra onderdelen van mijn tripple mount.
Nu bestellen zou zomaar een week of wat langer kunnen duren.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ja, die had ik ook al gevonden. Maar is nogal summier :)
raymondw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:32:
Tot op heden heb ik persoonlijk ook nog geen update gehad over de extra onderdelen van mijn tripple mount.
Tja, niets aan te doen. Heb hem nu maar gewoon besteld. Zie wel wanneer het dan uiteindelijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dev0o
  • Registratie: Maart 2018
  • Niet online

Dev0o

ACC, AC, RF2, FS2020(VR).

YouTube: The Race All-Star esports Battle - Australian F1 GP alternative even...

Live simrace met een aantal F1 drivers, als online alternatief voor het afgelasten van f1 Australia

i7,GTX2070,32Gb,3x24",Rift-s, Fanatec CSL-elite&DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik heb sinds afgelopen weekend een probleem met crew chief, wellicht dat iemand hier kan helpen.
Gedurende het spel gaat het volume van de crew chief omlaag, hij past dit ook echt aan in het programma zelf.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
raymondw schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:32:
Nou, tegen elke verwachting in nu al bericht dat mijn order verstuurd is. Nu nog maar afwachten hoe snel het dan deze kant op komt, maar bij motedis werken ze iig door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:28
tomolino schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:31:
Ik heb sinds afgelopen weekend een probleem met crew chief, wellicht dat iemand hier kan helpen.
Gedurende het spel gaat het volume van de crew chief omlaag, hij past dit ook echt aan in het programma zelf.

Heeft iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
Je hebt niet toevallig (per ongeluk) een knop gebind op het volume van CC?

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Laatst online: 29-08-2024
Wormaap schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:14:
[...]

Je hebt niet toevallig (per ongeluk) een knop gebind op het volume van CC?
Nee er is niets gekoppeld aan CC, ook druk ik geen knoppen in gedurende de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Voor alle basshakers gebruikers! ik hoor graag van jullie welke versterk merk en type jullie gebruiken.
Ik had een amp van DEVINE gekocht, devine MA-200, die viel steeds uit (viel continu in protection mode). ik gebruikte hem voor 2 basskickers 4ohm 50watt. De versterker kan 2x 40hm 150 watt aansturen. dus ik zelfde merk gekocht maar dan de ma-400 die kan nog iets zwaarder. Echter hetzelfde euvel.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb een Onkyo SR-507 met 5 bass shakers en dat werkt prima. HDMI output van GPU 5.0 uit laten sturen en shaken maar. Heb alles nu te koop gezet omdat het hier in huis nogal storend is. Maar het werkt prima op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Madhouse1979 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:13:
Ik heb een Onkyo SR-507 met 5 bass shakers en dat werkt prima. HDMI output van GPU 5.0 uit laten sturen en shaken maar. Heb alles nu te koop gezet omdat het hier in huis nogal storend is. Maar het werkt prima op die manier.
hdmi ? ik wil alleen links shaker en rechtshaker aansturen met 2 kabels, meer heb ik niet nodig.
Geen idee welke basshakers jij gebruikt, je kunt altijd een verkoopprijs aangeven dan kan ik er over nadenken om het over te nemen.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
verkeerd

[ Voor 93% gewijzigd door Extera op 16-03-2020 21:44 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Hi!

Ik ben voor mijn zelfbouw stuurtje op zoek naar zo'n soort usb hub als op deze screenshot uit dit filmpje. Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Gaat om een hub van micro usb naar 2 usb a, mag ook alleen een bordje met usb A zijn waarbij je zelf de kabel moet solderen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JvfZuVU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
CFC-Mathijs schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 15:03:
Hi!

Ik ben voor mijn zelfbouw stuurtje op zoek naar zo'n soort usb hub als op deze screenshot uit dit filmpje. Iemand enig idee waar ik dat zou kunnen vinden?

Gaat om een hub van micro usb naar 2 usb a, mag ook alleen een bordje met usb A zijn waarbij je zelf de kabel moet solderen.

[Afbeelding]
zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 08:49
Ja het lijkt er wel op. Maar ik denk niet dat je daarvan de zwarte connector los kan halen en er een usb kabel op kan solderen. En voor zover ik weet heeft een usb kabel 4 draadjes en die zwarte connector er 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
CFC-Mathijs schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Ja het lijkt er wel op. Maar ik denk niet dat je daarvan de zwarte connector los kan halen en er een usb kabel op kan solderen. En voor zover ik weet heeft een usb kabel 4 draadjes en die zwarte connector er 9
Ja deze kun je op je moeder bord prikken maar als je verder zoekt in die richting kom je ook wel mini usb tegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZaloIbooxn8QyuucvW5T4XEoSgE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vfCFX0xs5f7R9mD9nn4R5sB.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 15 ... 54 Laatste

Let op:
V&A in de breedste zin van het woord, dus ook het verwijzen naar je V&A advertenties, is niet toegestaan op het forum.