Heb zaterdag ook -zoals gebruikelijk- zonder pre-order op een S4 "gejaagd"..
Al jaren is een bezoek aan de Mediamarkt dan genoeg, maar dit keer hadden zij geen voorraad..
Het kon 1 mei of zelfs 7 mei a.s. worden, werd gezegd..
Via Twittersearch kwam een bericht langs dat Staples wel zaterdag toestellen zou krijgen..
Bij navraag werd dit bevestigd..
Zij zouden voor 12.00 uur terugbellen..
Dus niet..
Daarna maar weer via Twittersearch gaan kijken wie geluk had gehad..
De S4 was blijkbaar te koop bij Phonehouse..
Telefonisch werd dit inderdaad bevestigd, maar voor een los toestel moest dan wel een "Geek Squad"-ondersteuning verplicht worden aangeschaft.. het toestel werd dan gebruiksklaar (?!) aangeleverd; in praktijk zou dit neerkomen op het omzetten van de contacten..
Dit vond ik wat ver gaan..
Als ik zelf steeds wekelijks nieuwe ROMs kan installeren, lukt hij mij ook nog wel om de gegevens van mijn Gmail-account in te voeren..
Gelukkig woon ik niet ver van de grens en had de Mediamarkt in Duitsland niet alleen heel veel voorraad, maar ook nog 70 euro goedkoper (629 euro) en in plaats van de gratis mSD-kaart een tegoedbon van 50 euro..
Het toestel is echt super.. Zo'n vooruitgang had ik niet verwacht ten opzichte van de S3, waar de originele 4.2.1-firmware van de S3 alles behalve goed was (geen sms (of alleen met Engelse settings) en geen originele Samsung Agenda)..
De S4 werkt perfect.. en 18 uur batterij met vier uur scherm aan na een eerste keer laden is goed genoeg voor mij..