Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:09:
[...]

131.3 x 67.3 x 10.5 mm

Jammer.. nauwelijks kleiner dan dan de ZL en zelfs dikker.
Zou mooi zijn als hij daadwerkelijk in juni/juli al uit komt!
En waarschijnlijk ook een stukje duurder dan de SP... En nog weer een tijd wachten.... Als het nog lang duurt voordat de SP uitkomt zal de verleiding om op de ZR te wachten wel groot zijn, maar ben heel benieuwd. Belsimpel heeft ondertussen een levertijd van 2-4 dagen, dus het lijkt erop dat SP er toch echt eindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Ik heb net Coolblue en belsimpel even gevraagd of hij (witte variant) daadwerkelijk binnen twee dagen leverbaar is.
Ik kreeg van Coolblue het volgende antwoord: "Deze verwachten wij inderdaad rond deze datum op voorraad te krijgen. Als eerst worden alle reeds geplaatste orders uitgeleverd."

Ben benieuwd!

EDIT, 2,5 uur later:
En nu staat er 31-05 op coolblue, het is toch niet normaal.

[ Voor 11% gewijzigd door DeKoetsier op 14-05-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
AndroidAuthority review:

ZR ziet er zeker interessant uit maar als kleinere broertje van ze Z zal de prijs een stuk hoger (500/600? euro) komen te liggen. Wordt ook pas juli verwacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Khadgar op 14-05-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Khadgar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:24:
AndroidAuthority review: YouTube: Sony Xperia SP Review

ZR ziet er zeker interessant uit maar als kleinere broertje van ze Z zal de prijs een stuk hoger (500/600? euro) komen te liggen. Wordt ook pas juli verwacht.
De Z zit nu toch al op zo'n 530 euro? Lijkt mij dat de ZR dan onder de 500 zal duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:59
En toch lijkt de ZR mij wel interessant.

Granted, niet (veel) kleiner dan de ZL, en ook geen 1080p van de Z. Maar eerlijk gezegd zie ik 1080p eerder als een nadeel dan een voordeel (battery drain).

Ik zie de ZR dus als een (zo lijkt het, veel minder glas?) steviger versie van de Z, maar verder wel met gelijke specs qua SoC, GPU, Camera, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Donderdag/Vrijdag krijg ik mijn Xperia SP binnen. Hi/KPN heeft ze op voorraad.

Xperia T gaat eruit.

Nu cases shoppen. Iemand al iets gevonden?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:34:
Donderdag/Vrijdag krijg ik mijn Xperia SP binnen. Hi/KPN heeft ze op voorraad.

Xperia T gaat eruit.

Nu cases shoppen. Iemand al iets gevonden?
De vele typische cases kan je al vinden op ebay.
Zoals de s-line hoesjes en de pu leather hoesjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

darkvortex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:46:
[...]

De vele typische cases kan je al vinden op ebay.
Zoals de s-line hoesjes en de pu leather hoesjes
Zag dat Nillkin ook al hoesjes heeft. Gaat denk ik die worden 2 stuks een rode en een zwarte <3 /3 Die zijn stevig en subtiel. Ook al zijn de kleuren dat niet.

Telefoon gaat misschien wat langer duren nu. Status is veranderd. Meisje aan de lijn zei op voorraad. Morgen anders Hi eens bellen hoe lang het kan duren :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Nillkin heeft inderdaad zeer mooie hoesjes die tevens ook de doorzichtige led bar bloot laat.

Misschien lijkt het geen slecht idee om een accessoire topic te openen of we kunnen het hier ook bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch zou ik zelf nog eerder voor een (transparante) TPU case gaan. Vaak wel wat minder mooi, maar ze absorberen schokken door vallen zeker beter dan die hardcases :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:16:
Toch zou ik zelf nog eerder voor een (transparante) TPU case gaan. Vaak wel wat minder mooi, maar ze absorberen schokken door vallen zeker beter dan die hardcases :).
Ze maken je telefoon alleen echt dik. Heb er tijden eentje gehad op mijn Galaxy S1. Alleen die werd uiteindelijk dikker en groter dan zijn grotere broertje de S2

Hardcase is uiteindelijk een fijne tussenoplossing. Het vangt niet zoveel schokken op als een TPU case
darkvortex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:14:
Nillkin heeft inderdaad zeer mooie hoesjes die tevens ook de doorzichtige led bar bloot laat.

Misschien lijkt het geen slecht idee om een accessoire topic te openen of we kunnen het hier ook bespreken.
Weet niet, dit soort telefoons worden niet bepaald enthousiast ontvangen dus een topic kan heel erg kort duren.

Zelfde als met een dedicated custom rom topics voor de wat minder populaire telefoons. Het valt allemaal mee in de snelheid waarmee het gaat.

Ik zou btw voor een rode Nillkin gaan en een zwarte Nillkin :+ Lekker funky combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:52:

Telefoon gaat misschien wat langer duren nu. Status is veranderd. Meisje aan de lijn zei op voorraad. Morgen anders Hi eens bellen hoe lang het kan duren :+
Ben benieuwd! Hoop zo dat hij in de praktijk niet zo erg is als er in de reviews gezegd word!
(Naar de camera kijkend...)

[ Voor 3% gewijzigd door thijsco19 op 14-05-2013 23:16 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Ben benieuwd! Hoop zo dat hij in de praktijk niet zo erg is als er in de reviews gezegd word!
Hoe bedoel je? Ik lees alleen maar positieve reviews eigenlijk? Ja op de camera na maar goed het is een telefooncamera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Engadet review

http://www.engadget.com/2013/05/14/sony-xperia-sp-review/

Camera blijft helaas tegenvallen

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2013/05/dsc0017.jpg

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dit is niet alleen de sensor zelf. Dit is de software die er geen koek van kan maken. Zou goed kunnen dat na een paar updates de camera ook beter uit de verf kan komen.

Maar als de camera het enige negatieve punt is wat bij elke review wordt aangehaald als enige echt nadeel dan is het toch een goede telefoon maar een kutcamera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 13:02
Een van de pluspunten voor mij van de SP is de cameraknop.. die zie je op geen enkele andere nieuwe telefoon buiten Sony. Als dan de camera heel slecht is dan heb je er echter niet zoveel aan.
Ik ga voor de ZL of de ZR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Ik heb nog stille hoop dat Sony de camera kan verbeteren middels de software, kan me niet voorstellen dat die sensor zo slecht is.
Ga er binnenkort achter komen hoop ik, staat al een poosje in bestelling en 20 mei verwacht.

Voor wat betreft de covers, is dit wat? http://www.krusell.se/en/products/mse
Afbeeldingslocatie: http://www.krusell.se/static/images/products_images/89825/low/Krusell_ColorCover_89825_Front.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.krusell.se/static/images/products_images/89826/low/Krusell_ColorCover_89826_Front.jpg

Nog iemand ervaring met de screenprotectors van Krussel?
http://www.krusell.se/en/...parent-for-Sony-Xperia-SP
Self-healing
Invisible
Optical clear
Soft natural touch
Bubble-free surface
Rainbow less
Touch sensitive
Scuff & scratch resistant
Dustproof
Superior dust-overlaid feature
Made of PET recyclable material

[ Voor 5% gewijzigd door Khadgar op 14-05-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:42:
[...]

Hoe bedoel je? Ik lees alleen maar positieve reviews eigenlijk? Ja op de camera na maar goed het is een telefooncamera.
Dat klopt ook wel, over het algemeen is het positief (gelukkig). Ik bedoelde meer de negatieve punten, dat die toch iets positiever zijn dan ze zeggen. (dus bijv. camera of het scherm en niet-verwijderbare-accu*, etc.)

Al met al zal dit als de prijs goed is me volgende telefoon worden!

*Waar wel weer een goede accu duur tegenover staat

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:13:
Een van de pluspunten voor mij van de SP is de cameraknop.. die zie je op geen enkele andere nieuwe telefoon buiten Sony. Als dan de camera heel slecht is dan heb je er echter niet zoveel aan.
Ik ga voor de ZL of de ZR
We gaan het zien. Sony is goed met sensoren en vermoedelijk moeten er nog wat softwaretweaks tegenaan voordat de techniek goed is.
thijsco19 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:14:
[...]

Dat klopt ook wel, over het algemeen is het positief (gelukkig). Ik bedoelde meer de negatieve punten, dat die toch iets positiever zijn dan ze zeggen. (dus bijv. camera of het scherm en niet-verwijderbare-accu*, etc.)

Al met al zal dit als de prijs goed is me volgende telefoon worden!

*Waar wel weer een goede accu duur tegenover staat
Scherm heb ik nu ook in mijn Xperia T en die is imho geweldig. Kijkhoek is overrated. Zodra je er goed op zit is het scherm wel echt mooi. Verwijderbare batterij is geen probleem zolang de batterij van goede kwaliteit is. Dat is altijd maar afwachten.

Camera is twijfelachtig maar moet ik nog zien :+
Khadgar schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:13:
Ik heb nog stille hoop dat Sony de camera kan verbeteren middels de software, kan me niet voorstellen dat die sensor zo slecht is.

Voor wat betreft de covers, is dit wat? http://www.krusell.se/en/products/mse
[afbeelding][afbeelding]

Nog iemand ervaring met de screenprotectors van Krussel?
http://www.krusell.se/en/...parent-for-Sony-Xperia-SP
Self-healing
Invisible
Optical clear
Soft natural touch
Bubble-free surface
Rainbow less
Touch sensitive
Scuff & scratch resistant
Dustproof
Superior dust-overlaid feature
Made of PET recyclable material
Persoonlijk zou ik er geen screenprotector op doen. Ondertussen zijn de schermen en alles zo ver dat ze echt breken maar niet bekrassen. Dat is het verschil.

Ik denk dat ze dezelfde sensor hebben gepakt als die van de Arc S. Die hadden ze nog liggen. Dat is niet een slechte camera. Of die van de Galaxy S3 dat is volgens mij ook een 8MP unit van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Touchdomex schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:24:
[...]

Scherm heb ik nu ook in mijn Xperia T en die is imho geweldig. Kijkhoek is overrated. Zodra je er goed op zit is het scherm wel echt mooi. Verwijderbare batterij is geen probleem zolang de batterij van goede kwaliteit is. Dat is altijd maar afwachten.

Camera is twijfelachtig maar moet ik nog zien :+

[...]
Dat hoor ik nou graag! :)
Ik zal toch zowat altijd wel recht op het scherm kijken dus kijkhoeken boeit niet zo. En ja accu... Gelukkig heeft 'ie een reset knopje, dat is eigenlijk de enige reden dat ik de batterij eruit haal bij mijn huidige telefoon. (volgens mij wel een van de enigste??)

P.S. Hij staat voor €369,- bij Alternate.

[ Voor 8% gewijzigd door thijsco19 op 14-05-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:34:
[...]

Ik zal toch zowat altijd wel recht op het scherm kijken dus kijkhoeken boeit niet zo. En ja accu... Gelukkig heeft 'ie een reset knopje, dat is eigenlijk de enige reden dat ik de batterij eruit haal bij mijn huidige telefoon. (volgens mij wel een van de enigste??)
Ik heb tot heden telkens grotere accu's gekocht :+ Daarnaast wanneer een accu versleten is vervang ik hem. Dat is mijn enige nadeel. Zoiets kan niet meer.

Er zijn wat dat betreft teveel haters die direct een toestel verbannen wanneer die geen verwisselbare accu heeft. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Daar ben ik het zeker mee eens Touchdomex. Accu's vervangen is een leuke optie, maar als daardoor zaken zoals het design in geding komen vind ik het niet erg dat het niet meer kan. Het kan ook niet zomaar meer op mijn Ultrabook en momenteel ook niet op mijn Xperia Z. Ik heb er eigenlijk geen probleem mee, aangezien zo'n toestel toch na een jaar of 3 afgeschreven wordt.

Vergeet ook niet dat Apple dit al jaren doet en er eigenlijk nooit (meer) kritiek over ontvangt. Dus daarin is het zeker overrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:04:
En toch lijkt de ZR mij wel interessant. Granted, niet (veel) kleiner dan de ZL, en ook geen 1080p
van de Z. Maar eerlijk gezegd zie ik 1080p eerder als een nadeel dan een voordeel (battery drain).
Eerst maar is kijken hoe de accuduur van de ZR is, of uberhaupt de mAh'tjes denk ik zo ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gisterenavond helaas de volgende mail van coolblue:

Geachte heer,

U heeft bij ons als één van de eerste de Sony Xperia SP gepre orderd.
De verwachte leverdatum stond op 15-05-2013.
Helaas hebben wij zojuist van Sony te horen gekregen dat het toestel opnieuw vertraging heeft opgelopen.

Wij verwachten het toestel eind week 22 op voorraad te krijgen.
U zal het toestel dan uiterlijk in week 23 ontvangen.

Excuses voor het ongemak.

Hopelijk wordt hij niet NOG eens vertraagd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:47:
Ik had gisterenavond helaas de volgende mail van coolblue:

Geachte heer,

U heeft bij ons als één van de eerste de Sony Xperia SP gepre orderd.
De verwachte leverdatum stond op 15-05-2013.
Helaas hebben wij zojuist van Sony te horen gekregen dat het toestel opnieuw vertraging heeft opgelopen.

Wij verwachten het toestel eind week 22 op voorraad te krijgen.
U zal het toestel dan uiterlijk in week 23 ontvangen.

Excuses voor het ongemak.

Hopelijk wordt hij niet NOG eens vertraagd :(
Dat is dus de week van 3 juni? Ons geduld wordt wel op de proef gesteld! Maar voor zover ik weet is er nog steeds geen vergelijkbaar toestel van een concurrent verkrijgbaar (op de nexus4 na, maar die is nog steeds behoorlijk duurder en kwetsbaarder door glazen achterkant).

[ Voor 12% gewijzigd door luappul op 15-05-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
thijsco19 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:34:
[...]

P.S. Hij staat voor €369,- bij Alternate.
Vergeet dan de thuiskopieheffing maar niet en de verzendkosten ...
Dan is hij weer even duur als de concurrent. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
gaat dus nog wel even duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga morgen eens bellen met Hi voor een indicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ben benieuwd of er voor de SP ook nog een (o.a.) camera-verbeterende software update aan komt. Voor de Z is er inmiddels een software update geweest die de kwaliteit van de camera in "superior auto" modus substantieel verbetert. Wel nog steeds agressieve jpeg compressie maar veel minder agressieve postprocessing.

Of zou de SP (o.a.) vertraagd zijn om er nog betere software in te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 23:29:
Ben benieuwd of er voor de SP ook nog een (o.a.) camera-verbeterende software update aan komt. Voor de Z is er inmiddels een software update geweest die de kwaliteit van de camera in "superior auto" modus substantieel verbetert. Wel nog steeds agressieve jpeg compressie maar veel minder agressieve postprocessing.

Of zou de SP (o.a.) vertraagd zijn om er nog betere software in te krijgen? :P
Denk dat ze de kleine foutjes die ze nog tegenkomen in de review apparaten eruit willen halen zodat die voor de gewone stervelingen goed in de winkel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:27
darkvortex schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Vergeet dan de thuiskopieheffing maar niet en de verzendkosten ...
Dan is hij weer even duur als de concurrent. :o
Ik geloof dat centralpoint.nl nog steeds het goedkoopst is met 364,21. (er is een coupon voor gratis verzending beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hi krijgt hem ook pas eind Mei. Nog eventjes moeten wachten dus. Ze kunnen mij alleen niet zeggen waarom het zo lang duurt. Beetje jammer als je eerst belt en hij direct geleverd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kom op mensen, dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic...
Nu kan ik die wel weer aanmaken, maar ik ben geen verzorger die altijd alles maar regelt ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:54:
Nu kan ik die wel weer aanmaken, maar ik ben geen verzorger die altijd alles maar regelt ;)
Maar een heel topic aanmaken voor die 10/20 posts? Die alleen gebruikt wordt vlak rond de release?

Ik snap het niet echt meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa, dan moet je niet bij mij aankloppen: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ga dan ook niet de moderator uithangen hier :>

Ik ga vanavond wel eventjes klagen. Onzin dit voor een relatief niet populair toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik start dit topic om wat ervaringen te delen, niet om tientallen posts te zien over:
'ik heb gevraagd' 'ik heb getweet, CoolBlue meldt dit, Gert mailt zus', ik lees hier dat dit en dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:04:
Ik start dit topic om wat ervaringen te delen, niet om tientallen posts te zien over:
'ik heb gevraagd' 'ik heb getweet, CoolBlue meldt dit, Gert mailt zus', ik lees hier dat dit en dat...
`
Het probleem is vooral dat het beleid vrij selectief wordt toegepast. Ene topic is vrij streng met dit soort dingen en het andere topic niet. Zelfde geld voor custom roms in dit soort topics. Soms echt keihard en soms wordt het ook wel gedoogd lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Sony Mobile NL: De SP is vanaf 27 mei verkrijgbaar. De ZR vanaf juli voor een prijs van ca. 479 euro.
Bron: https://www.facebook.com/...offset=0&total_comments=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
CLB schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:54:
Huh? Die is er toch al? Sony Xperia SP - Levertijden en Prijzen (:P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Khadgar schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:11:
Sony Mobile NL: De SP is vanaf 27 mei verkrijgbaar. De ZR vanaf juli voor een prijs van ca. 479 euro.
Bron: https://www.facebook.com/...offset=0&total_comments=5
Zozo, dat is ineens duidelijke communicatie van Sony :)
Maar wachten op de ZR is dan voor mij geen optie, en aangezien er (op de Nexus 4 na) geen aantrekkelijke alternatieven voor de SP zijn (met een Adreno 320 GPU of gelijkwaardig), gaat dit hem voor mij worden. Nu maar hopen dat de 27e ook echt gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Nog eens wat reviews bekeken op youtube, begin toch wel enthousiast te worden over de SP!
Erg mooi design, mooier dan ik zou verwachten bij deze prijs. Anders kanshebbers waren de HTC one x+ of de One, maar na 4 jaar HTC wil ik denk ik toch weer eens iets anders en ik ga het gewoon vertikken om meer dan 500 euro aan een telefoon te besteden. De Xperia Z vind ik qua design ook weer minder vanwege het glas en de sluitinkjes voor elke poort, dus waarschijnlijk wordt de SP mijn eerste Sony. Ga 'm dan wel pas over 2 maanden kopen hoogstwaarschijnlijk dus mooi de tijd om de eerste gebruikerservaringen in de gaten te houden :)

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 16-05-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Dat nieuws maakt het wachten (zonder smartphone) een stuk verdraaglijker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Oh er komt nog een ZR ook aan, compleet overheen gelezen. Mooi! Gelijk afwachten hoe die ontvangen gaat worden. Maar ik neem aan dat ook die telefoon klepjes in de behuizing heeft om de usb-poort etc. af te sluiten aangezien ie waterdicht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Southern Sun schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:23:
Oh er komt nog een ZR ook aan, compleet overheen gelezen. Mooi! Gelijk afwachten hoe die ontvangen gaat worden. Maar ik neem aan dat ook die telefoon klepjes in de behuizing heeft om de usb-poort etc. af te sluiten aangezien ie waterdicht is?
Lijkt er niet op. Ik zie op de renders allemaal knoppen en in ieder geval een open 3.5mm Jack...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik zat eerst ook op de SP maar ik ga toch meer richting de ZR. Ik koop pas ook over 2 maanden een nieuwe telefoon en voor 80 euro meer heb je een quad-core ipv dual, verdubbeling van RAM (wat voor mij wel het belangrijkste is) en een (potentieel) betere camera. Daarbij heb je de extra 'feature' dat de telefoon waterdicht is. Dat ik met klepjes moet werken vind ik persoonlijk niet zo enorm erg, waarschijnlijk dat ik toch een custom oplader ga maken die met de pogo pins verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 19:28
Touchdomex schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 19:28:
[...]

Lijkt er niet op. Ik zie op de renders allemaal knoppen en in ieder geval een open 3.5mm Jack...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fEbobCg.png

Zie ook hands-ons van de Xperia A (bijna identiek aan de ZR): http://www.xperiablog.net...vr.it&utm_medium=facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Bedoelde op alles achter klepjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
*De Xperia™ ZR is stofbestendig en waterdicht conform de aanduidingen IP55 en IP58. Als alle poorten en de behuizing goed afgesloten zijn, (i) is de telefoon beschermd tegen waterstralen bij lage druk van alle mogelijke richtingen in overeenstemming met IP55 en/of (ii) kan de telefoon tot 30 minuten op 1,50 meter diepte in zoetwater ondergedompeld worden in overeenstemming met IP58. De telefoon is niet ontworpen om te drijven of om onder water buiten het classificatiebereik van IP55 of IP58 te werken. Als je dit toch probeert, kan dat je garantie ongedaan maken.
Dus ja, klepjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verdorie :+ Heb natuurlijk liever de betere specs van de ZR, maar ben bang dat ik me aan die klepjes openen/dichtdoen ga storen. En ik doe graag 2+ jaar met m'n telefoon (mits die dat haalt) en geloof niet dat de klepjes zo lang goed zullen blijven. Naja kan er nog lang genoeg over twijfelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja waterdichtheid en open poortjes gaan niet samen :p
Als je op zoek bent naar quadcore, 5", 2GB RAM en Full HD: Xperia ZL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yeah, de ZL vind ik ook steeds aantrekkelijker (maar goed, dat heb ik ook al in reacties op jouw review van de ZL gezegd ;) ).

De SP blijft ook nog steeds wel interessant, zeker als die (voor een 8 megapixel) gewoon goede foto's gaat maken en voor een leuke prijs beschikbaar komt.

Maar de ZL en de ZR zijn nu toch wel mijn toppers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:03:
Yeah, de ZL vind ik ook steeds aantrekkelijker (maar goed, dat heb ik ook al in reacties op jouw review van de ZL gezegd ;) ).

De SP blijft ook nog steeds wel interessant, zeker als die (voor een 8 megapixel) gewoon goede foto's gaat maken en voor een leuke prijs beschikbaar komt.

Maar de ZL en de ZR zijn nu toch wel mijn toppers.
Grote verschil is vooral dat de SP een mid-range toestel is waar de ZL en ZR in de high-end zitten.

Voordeel van nu een SP kopen is dat die nog niet echt uit is. Wat betekent dat dingen als updates ook mooi lang voorbij komen en in de benchmarks die er tot nu toe zijn zie je ook duidelijk dat de snelheid meer dan voldoende is voor de komende 2 jaar.

Sony is echt netjes bezig nu en ik adviseer mensen ook dan massaal om er op zijn minst eens naar te kijken. Vooral de afgelopen 2 generaties zijn echt bijzonder goed. Daarvoor merkte je nog duidelijk dat ze wat aan het proberen waren en absoluut niet meekwamen met de concurrentie.

Nu zitten ze er middenin en als je een goed Android toestel zoekt wat niet een Samsung of een HTC is (er zijn mensen die daar echt de voorkeur voor geven 7(8)7 [/] Ga dan absoluut voor Sony.

Hoop ook dat het volgende Nexus Toestel een Sony gaat worden. Zouden ze 1 wel verdienen en 2 het zouden bijzonder sexy toestellen worden :9~

Ben ook benieuwd wat Sony gaat doen voor Cyanogenmod. Dat zou wel erg veel kunnen gaan worden net zoals met alle toestellen tot nu toe eigenlijk oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh ik blijf de SP ook zeker in de gaten houden hoor. Zeker als de prijs netjes wordt en ook hier er nog even een flinke verbeterslag wordt gedaan op de camera, dan is het nog steeds een overweging waard.

De ZL moet voorlopig grijs geimporteerd worden en de ZR komt eigenlijk net wat later dan ik wil. Ik wil ook niet per se het snelste en het duurste. Aan de andere kant ga ik het toestel los kopen. En als ik dan toch geld uit geef, dan wil ik ook wel zeker zijn dat ik er minimaal 2 jaar tevreden mee ga zijn.

Overigens behoor ik dus tot die categorie die geen HTC en geen Samsung wil. Samsung vanwege de voor mijn ogen funeste amoled schermen en aansturing daarvan (terwijl ik met een HTC Desire met amoled nooit problemen heb gehad). En HTC heeft me bij m'n huidige telefoon gewoon enorm laten barsten op gebied van fixes voor de software, omdat het toestel geen verkoopsucces is gebleken.

En voor ik naar Android ging heb ik jaren lang Sony-Ericssons gehad.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 17-05-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ZL kan nog niet grijs geïmporteerd worden ;)
EDIT: Er staan warempel een paar leveranciers in de PW :p

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 17-05-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Denk dat ik gewoon bij de SP blijf. De ZR is wel geinig maar ook een stuk duurder en laten we eerlijk zijn, zovaak zul je geen onderwater foto's maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar is het toestel ook niet alleen tegen bestand en voor bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
CLB schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:30:
De ZL kan nog niet grijs geïmporteerd worden ;)
EDIT: Er staan warempel een paar leveranciers in de PW :p
Verschil is dat je het in Duitsland (bij de Phone House) koopt voor 449 euro en in Nederland is het 598 euro in de PW.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Khadgar schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:51:
Denk dat ik gewoon bij de SP blijf. De ZR is wel geinig maar ook een stuk duurder en laten we eerlijk zijn, zovaak zul je geen onderwater foto's maken ;)
Mwa, ik zou hem nieteens willen vanwege de ' onder water' functies, maar meer omdat het gewoon eindelijk eens high end is zonder dat je meteen aan 5 inch of groter zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Misschien heeft het wel te maken moet die handschoen mode?
Zolang hij hier nog niet beschikbaar is hebben ze nog alle tijd om aan de software te sleutelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Het lijkt er inderdaad op dat het met de glove mode te maken heeft: Voor de glove-mode is een gevoelig touchscreen nodig en hij lijkt door sttische elektriciteit niet meer goed te reageren, maar je kunt de glove-mode toch uitzetten? Of zou dat niks helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is die hierdoor meerdere keren uitgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:19:
Verschil is dat je het in Duitsland (bij de Phone House) koopt
voor 449 euro en in Nederland is het 598 euro in de PW.
Niet in TPH-winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Oeps, verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door DoubleYouPee op 18-05-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:45
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:15:
Fuck it, ik ga em gewoon halen.
Kut Galaxy Pocket haalt geneens 10 uur met licht gebruik
SP? Waar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Oeps, ik bedoel de ZL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Question is dus, waar? In Duitsland of in een Nederlandse shop voor meer geld? :D

Eigenlijk wel fout, deze vraag hier......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:33
Hoe bedoel je dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DoubleYouPee1 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:14:
Net TPH de gebeld.
De prijs van €450 is een internet aanbieding... in de shop is hij €550.
Maar het rare is dat ik em op internet kan bestellen maar dan bij een TPH kan laten afleveren...beetje raar :?.
Daarnaast kan ik geen Nederlands adres invullen bij persoonsgegevens.. adres van TPH opgeven?
Hm..

edit: snap niet waarom mijn adres uitmaakt als ik em toch bij TPH laat afleveren? Volgens TPH klantenservice kan het niet...
Huifkar beetje betrouwbaar? Website en tarieven zijn sinds 2006 niet meet geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:33
Ah ok, helder. Gaat hem alsnog niet worden, geen zin om telefoon los te kopen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik zit nu enkele reviews te kijken en er zit een app automodus in. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Toevallig een beetje vergelijkbaar met Car Home wat vroeger in Android zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Van wat ik begrepen heb is het niet iets spectaculairs, als je het opent krijg je een scherm te zien met extra grote knoppen om te navigeren door de smartphone.
sony car is the safe way of using the sony device in the car, it has big and clear icons that allows you to navigate around the content you normally get to on your phone with big clear and simple to use screens.
Dus gewoon een versimpelde interface voor in de auto zodat je niet op onnodige dingen kunt drukken. tevens sluit je de app door op het kruisje te klikken en niet door de onscreen buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat is best een fijne functie. Vooral wanneer ze hem netjes in de stijl van de rest van Sony doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
De automodus (car home) is inderdaad een alternatief voor de automodus van Google.

De Xperia Z heeft ondersteuning voor MirrorLink, een nieuwe technologie die video naar een touchscreen doorstuurt en touchinformatie terugkrijgt. Nieuwe auto's met touchscreens hebben dat soms aan boord. Wanneer je dan je telefoon met USB aan je auto hangt krijg je de interface van je telefoon op het touchscreen van je auto en kan je 'm via dat touchscreen bedienen. Car Home van Sony start dan automatisch op om de bediening wat makkelijker te laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat zijn de leuke ontwikkelingen wat ik erg kan waarderen aan Sony. Allemaal erg praktische gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Inderdaad in tegen stelling van die Samsung onzin zoals "smart scroll" enzo.

@AmbroosV, Het is jammer dat de SP geen MirrorLink ondersteund. Dat maakt die functie gelijk wat minder. Maar is en blijft mooie ontwikkeling van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
MirrorLink is nog niet heel erg interessant. Er zijn maar een handvol aftermarket audiosystemen die het ondersteunen. Sony is een van de pioniers van het systeem dus ze proberen er snel mee te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Het is in ieder geval iets innovatiefs :).

Even het volgende, ik zie dat de microfoon links aan de voorkant van het apparaat zit en niet zoals anders ergens in het midden onderaan. Zal dit problemen kunnen opleveren omdat ik links bent en dus aan me linker oor bel, de microfoon zit dan extra ver van me mond af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
thijsco19 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:42:
Het is in ieder geval iets innovatiefs :).

Even het volgende, ik zie dat de microfoon links aan de voorkant van het apparaat zit en niet zoals anders ergens in het midden onderaan. Zal dit problemen kunnen opleveren omdat ik links bent en dus aan me linker oor bel, de microfoon zit dan extra ver van me mond af?
Er zijn twee microfoons op het toestel aanwezig,deze zouden ervoor moeten zorgen dat je goed hoorbaar bent.
Ik heb er trouwens nog nergens een opmerking over gehoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nooit iets van gemerkt. Mijn huidige Xperia T heeft de Mic ook daar zitten Tot nu toe geen enkele klacht gehad over het bellen en de verstaanbaarheid. Ik bel met beide handen en geen problemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Mooi, zou vervelend zijn als ik 350+ uitgeef een aan semi-high-end smartphone terwijl ik slecht verstaanbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:30:
Mooi, zou vervelend zijn als ik 350+ uitgeef een aan semi-high-end smartphone terwijl ik slecht verstaanbaar bent.
Het enige waar ik wel over twijfel is de knoppen layout wanneer je linkshandig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Touchdomex schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:43:
[...]

Het enige waar ik wel over twijfel is de knoppen layout wanneer je linkshandig bent.
Ik ben linkshandig en heb nooit last gehad met mijn Xperia T of Xperia Z, die de knoppel op dezelfde plaats hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op maandag 20 mei 2013 @ 13:49:
[...]

Ik ben linkshandig en heb nooit last gehad met mijn Xperia T of Xperia Z, die de knoppel op dezelfde plaats hebben :)
Ik ben zelf niet linkshandig en voor mij zijn de knoppen van de T ideaal maar kan begrijpen dat het soms wat lastiger kan zijn voor een linkshandig persoon. Mooi dat zoiets ook prima werkt dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Heb nu de galaxy ace waar de vergrendel knop aan de rechterkant zit en daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik verwacht dan ook dat het geen probleem oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wel jammer van de oordoppen eigenlijk. Ben net gewend dat fabrikanten nette in-ear oordoppen erbij doen krijg je weer zoiets. Had het verwacht bij een budget model maar dat is dit duidelijk niet.

En ja deze doppen zijn wel handig om soms te gebruiken vanwege de microfoon. Gelukkig heb ik nog die van mijn huidige telefoon die ook gaan werken :+

Misschien toch maar eens tijd voor een On-ear headphone met microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
The Xperia SP is a very decent phone for taking photos on!
Ik ben benieuwd wanneer die reviewer iets een slechte camera vindt, maar de foto's in die review zijn toch behoorlijk belabberd naar mijn mening. En in de specs heeft hij het over een quad-core, terwijl er dual-core in zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is idd duidelijk te zien aan de foto's dat Sony ook bij deze telefoon nog wel flink wat aan de firmware mag doen (voor de Z en de ZL lijkt dit inmiddels al een stuk beter te zijn).

Aan de andere kant: Als je niet op 100% crop gaat zitten valt het ergens nog wel mee.Het ergste wat je gewoon ziet is de postprocessing en de jpeg compressie.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 20-05-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
De xperia Z heeft al een stuk betere foto's met de update, zal met de SP ook wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Geelco schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:50:
De xperia Z heeft al een stuk betere foto's met de update, zal met de SP ook wel komen
Vast wel. Bovendien zijn de foto's voor mij al goed genoeg. Ik kan niet wachten tot ik deze telefoon kan kopen (27 juni?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
WouterT13 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:13:
[...]

Vast wel. Bovendien zijn de foto's voor mij al goed genoeg. Ik kan niet wachten tot ik deze telefoon kan kopen (27 juni?).
27 mei volgens Sony. Volgende week dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

IK WIL HEM HEBBEN!!!! Nog een weekje duurt lang :+ Al bestaat er een kans dat die eerder bij mij thuis wordt bezorgd... Uiteraard ook later :')
eymey schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:22:
Het is idd duidelijk te zien aan de foto's dat Sony ook bij deze telefoon nog wel flink wat aan de firmware mag doen (voor de Z en de ZL lijkt dit inmiddels al een stuk beter te zijn).

Aan de andere kant: Als je niet op 100% crop gaat zitten valt het ergens nog wel mee.Het ergste wat je gewoon ziet is de postprocessing en de jpeg compressie.
Klopt helemaal. Is dus puur softwarematige zoals het lijkt. Sensor is van goede kwaliteit. Ik ben ook benieuwd wat custom roms kunnen gaan doen met de camera. Of wanneer je gaat spelen met de camerainstellingen. Volgens mij is alles ook geschoten met superior auto. Die geeft bij mijn Xperia T ook erg erg vreemde kleuren en effecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, "Superior Auto" is natuurlijk wel de stand waarop de meesten hem standaard gaan gebruiken. Die hoort dus gewoon "goed" te zijn.

Wat custom roms betreft: Tsja. Custom roms zijn zeker geen garantie op beter beeld. Ik ben nu bezig met mijn tweede model HTC waar de originele Sense camera toch echt stukken betere plaatjes uit de sensor plukt dan bv. de AOSP camera.

Mijn vermoeden is dat er ook in de driver (die bij de fabrikant zelf wrs. closed source is?) heel veel te winnen valt. Dus in de laag, nog vóórdat een Android camera app de beeldinformatie binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnxflocki
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-03-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
En nog een review:
http://www.androidauthori...a-sp-review-video-213456/
Geen wereldschokkende conclusies:
  • camera is niet slecht, maar de S3 is beter
  • batterij goed
  • audio is beter dan de XZ
  • processor en GPU zijn top
  • scherm is prima van voren, kijkhoeken zijn minder
  • design voelt degelijk en net afgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

luappul schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:36:
En nog een review:
http://www.androidauthori...a-sp-review-video-213456/
Geen wereldschokkende conclusies:
  • camera is niet slecht, maar de S3 is beter
  • batterij goed
  • audio is beter dan de XZ
  • processor en GPU zijn top
  • scherm is prima van voren, kijkhoeken zijn minder
  • design voelt degelijk en net afgewerkt
Precies zoals je zo'n mid-range telefoon wil hebben.+

Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste