Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:02
1-2 maandjes wachten en €80 erbij en je hebt de ZR :)... met de 13MP camera en waterdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:43:
1-2 maandjes wachten en €80 erbij en je hebt de ZR :)... met de 13MP camera en waterdicht.
Ja maar betaal ik niet 26 euro in de maand met 2GB data en spotify :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Touchdomex schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:46:
[...]

Ja maar betaal ik niet 26 euro in de maand met 2GB data en spotify :+
Nee 5 euro meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Dat 1-2 maandjes wachten kan je volhouden tot je een ons weegt, over 2 maanden heb je ook 2 maanden later weer een mooier toestel voor een betere prijs... Het wachten op de SP heeft ondertussen al zolang geduurd, en de desire HD die mijn broer heeft moet echt hoog nodig vervangen worden, valt elke keer uit. Zit nog te twijfelen of ik hem mijn One X geef en zelf de Xperia SP wil, of dat ik het bij mijn One X houdt. Wat verandering is altijd leuk, maar ben ook wel benieuwd wat de aankomende Sense 5 update naar de One X brengt.

[ Voor 34% gewijzigd door luappul op 21-05-2013 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Die kans acht ik vrij klein :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Maarree... welk abbootje bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarbij ik waterdicht nog steeds meer nadelen zie hebben dan voordelen :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:50:
Maarree... welk abbootje bedoel je dan?
Ik kreeg spontaan bizar veel korting door de juiste mensen te bellen waardoor ik standaard 12.50 euro korting per maand krijg :X Hi is dat. Heb ook wel genoeg problemen gehad in mijn vorige abbo dus daar ligt het ook aan.

Spotify had ik sowieso gehad dus die moet je bij veel abbo's van andere aanbieders er nog bijtellen en dan gaat de prijs echt enorm hard omhoog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
luappul schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:48:
[...]

Dat 1-2 maandjes wachten kan je volhouden tot je een ons weegt, over 2 maanden heb je ook 2 maanden later weer een mooier toestel voor een betere prijs... Het wachten op de SP heeft ondertussen al zolang geduurd, en de desire HD die mijn broer heeft moet echt hoog nodig vervangen worden, valt elke keer uit. Zit nog te twijfelen of ik hem mijn One X geef en zelf de Xperia SP wil, of dat ik het bij mijn One X houdt. Wat verandering is altijd leuk, maar ben ook wel benieuwd wat de aankomende Sense 5 update naar de One X brengt.
Klopt....maar goed als de ZR echt in juli uit komt en echt voor €479 (en de SP voor €399 en dies nogsteeds niet beschikbaar) vind ik de verschillen wel meevallen.
CLB schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:51:
[...]

Waarbij ik waterdicht nog steeds meer nadelen zie hebben dan voordelen :p
Mja...weet niet wat ik er van vind. Aan de ene kant handig om em even schoon te spoelen of buiten in de regen te gebruiken maar aan de andere kant zijn klepjes irritant en zie ik ze na 1.5 jaar toch slijten.

De ZR krijgt trouwens wél een removable batterij... wel 'vreemd' voor een waterdichte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn genoeg waterdichte toestellen die dat hebben hoor :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Nog een voordeel van de ZR is dat hij, ondanks kleiner, verder wel de specs heeft van de Z en de ZL, op het gebied van cpu, gpu en camera. Wat dat betreft is de prijs waar Sony hem voor gaat verkopen opmerkelijk, want hij gaat aardig concurreren met de midrange toestellen zoals de SP .

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 22-05-2013 08:42 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:41:
Nog een voordeel van de ZR is dat hij, ondanks kleiner, verder wel de specs heeft van de Z en de ZL, op het gebied van cpu, gpu en camera. Wat dat betreft is de prijs waar Sony hem voor gaat verkopen opmerkelijk, want hij gaat aardig concurreren met de midrange toestellen zoals de SP .
GPU van de SP is dezelfde als die in de Z. Processor is welliswaar een Dualcore maar wel een hele snelle en komt in benchmarks in de buurt van de Z. Camera is de SP inderdaad minder.

Voor de rest lopen alle telefoons elkaar in de buurt. Dat is het meest vervelende eraan eigenlijk nu. Alle telefoons hebben hun eigen speciale dingen en zitten qua prijs bij elkaar in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
De Xperia SP is verkrijgbaar.
Wij hebben goed nieuws voor u. Op 28-03-2013 heeft u uzelf via onze website aangemeld voor onze gratis reminder service voor de Sony Xperia SP C5303. U heeft er wellicht lang op moeten wachten, maar vandaag kunnen wij u goed nieuws brengen: De Sony Xperia SP C5303 ligt vanaf vandaag in de winkels.
http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-sp-black/overzicht
Of deze melding klopt kan ik niet beoordelen. De site geeft levertijd van 24 uur aan.
De webshop van Sony geeft nog niet aan dat de SP te koop is.

Hopelijk klopt de melding en zal de rest snel volgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Khadgar op 22-05-2013 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 20:28
oOo *O* oOo *O* oOo *O* oOo

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Nu nog hopen dat Hi binnenkort zijn levering binnen krijgt kan ik hier mijn ervaringen posten :+

Koptelefoontje voor erbij komt morgen binnen dus dat komt prima in orde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Khadgar schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:36:
De Xperia SP is verkrijgbaar.

[...]

http://www.belsimpel.nl/sony/sony-xperia-sp-black/overzicht
Of deze melding klopt kan ik niet beoordelen. De site geeft levertijd van 24 uur aan.
De webshop van Sony geeft nog niet aan dat de SP te koop is.

Hopelijk klopt de melding en zal de rest snel volgen.
Hij staat nu op 2-4 dagen, dus ze hebben hem waarschijnlijk weer teruggezet. Zucht.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Waarschijnlijk hebben jullie het niet in de gaten maar dit is toch echt het toesteltopic waar ervaringen met het toestel kunnen worden besproken.

Alles wat met levertijden en prijzen te maken heeft horen in het levertijdentopic, niet hier.

De volgende offtopic post krijg een schopje. Van mij :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:45
eymey schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:41:
Ik ga niet op ZR wachten. Wie weet precies hoe lang zal het duren, of hoeveel zal het kosten, of de accu zal beter zijn (ik twijfel met quadcore and iets minder capaciteit). Het is duidelijk dat volgende week zitten al eerste klanten spelen met de nieuwe SP. Die vind ik nog steeds een prima deal voor wat je betaalt.

Eigenlijk, zou ik een ZL willen hebben, maar die is allen in Duitsland te koop, en ook nog te duur... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Usta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Ik ga niet op ZR wachten. Wie weet precies hoe lang zal het duren, of hoeveel zal het kosten, of de accu zal beter zijn (ik twijfel met quadcore and iets minder capaciteit). Het is duidelijk dat volgende week zitten al eerste klanten spelen met de nieuwe SP. Die vind ik nog steeds een prima deal voor wat je betaalt.

Eigenlijk, zou ik een ZL willen hebben, maar die is allen in Duitsland te koop, en ook nog te duur... :?
Alleen wat is het nut tegenwoordig van een quadcore tegenover een hele snelle dual core? Apple heeft het idee ook al de deur uit gedaan in de iPhone 5. Die heeft gewoon een hele snelle dual core.

Het komt een beetje over op die core-race die er destijds was met processoren. Die is gelukkig nu ook een beetje uitgedroogd. Het gaat op een begeven moment nergens meer over. Begin het nu ook een beetje te merken met telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Usta schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:
[...]

ZR = juli, €479 (adviesprijs), batterijduur beter dan de Z en ZL door de veel lagere hoeveelheid pixels die gerendered moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
ZL 70mAh meer O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Vraagje van mijn kant: ik ben toch meer van de leren cases/zakjes of hoe die dingen ook heten. Ik weet dat dan de hele led bar niet meer zichtbaar is, maargoed.

Vraag is dus: welke past? ;) Liever dat hij wat vaster dan losser zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Bedoel je zulk soort hoesjes? http://www.mobielbereikba...case-black-sony-xperia-sp
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mobielbereikbaar.nl/product/BY87937794/bestellen-muvit-folio-slim-case-black-sony-xperia-sp_0.png

[ Voor 34% gewijzigd door thijsco19 op 22-05-2013 21:10 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Jdemon schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 21:06:
Vraagje van mijn kant: ik ben toch meer van de leren cases/zakjes of hoe die dingen ook heten. Ik weet dat dan de hele led bar niet meer zichtbaar is, maargoed.

Vraag is dus: welke past? ;) Liever dat hij wat vaster dan losser zit.
Ik denk dat wij dat pas kunnen weten wanneer de telefoon echt uit is. Ik vermoed alleen dat alle pouches van de HTC One X wel moeten passen. Die van de One ook wel.

Straks gewoon wanneer die uit is naar de Mediamarkt gaan en wat passen. /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Nah, ik zie al wat ik zocht, als het goed is moeten de http://www.pdashop.nl/pro...ther-pocket-black-22.html Valenta 22 serie passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
AmbroosV schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:28:
[...]

ZR = juli, €479 (adviesprijs), batterijduur beter dan de Z en ZL door de veel lagere hoeveelheid pixels die gerendered moeten worden.
Ah bedankt!
ZR komt dus 2 maanden later dan SP en wordt ongeveer 100 eur duurder.
Nog klein detail: ZR heeft 0.05 inch kleiner scherm (meh...) en 70mAh kleiner accu (in combinatie met quadcore zal de ZR sneller leeg zijn dan SP?).
Voor beide toestellen vind ik jammer de front VGA camera (tja, zelfs 2 jaar oude SGS2 heeft 2MP front camera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:35
Ik twijfel nog tussen deze SP en de Nexus 4. SP heeft voor mij een streepje voor betreft ontwerp, fysieke camera knop en uitbreidbaar geheugen met micro-sd. De Nexus 4 wat betreft updates van Android en 2 gb ram... Lastig, lastig!

[ Voor 15% gewijzigd door Mother_lepard op 24-05-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Mother_lepard schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:18:
Ik twijfel nog tussen deze SP en de Nexus 4. SP heeft voor mij een streepje voor betreft ontwerp, fysieke camera knop en uitbreidbaar geheugen met micro-sd. De Nexus 4 wat betreft updates van Android en 2 gb ram... Lastig, lastig!
Misschien, als je er op kan wachten, de ZR? Kost ongeveer hetzelfde als de Nexus, heeft dezelfde CPU, evenveel ram, uitbreidbaar geheugen, een betere camera en ook de fysieke cameraknop. Wel zit je doordat die waterdicht is met klepjes, maar een handige tweaker weet dit voor een groot deel wel te omzeilen. Plus je zit niet met de constante updates van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:35
ElmarJ16 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:48:
[...]

Misschien, als je er op kan wachten, de ZR? Kost ongeveer hetzelfde als de Nexus, heeft dezelfde CPU, evenveel ram, uitbreidbaar geheugen, een betere camera en ook de fysieke cameraknop. Wel zit je doordat die waterdicht is met klepjes, maar een handige tweaker weet dit voor een groot deel wel te omzeilen. Plus je zit niet met de constante updates van Android.
Nexus 4 is 350 euro bij de oosterburen (GooglePlay, MediaMarkt) en die buren zitten op 20 km van me. Scheelt toch 100 euro. ZR is verder wel een mooi toestel (qua uiterlijk vind ik de SP net wat mooier door die doorzichtige balk). Kortom wel het overwegen waard. Ik heb er geen haast mee gelukkig :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Clove heeft een volledige review geplaatst.
http://blog.clove.co.uk/2...ign=sony-xperia-sp-review

Check ook de video's, zijn zeker interessant. Zo sluiten zij bijvoorbeeld een 64Gb kaart aan, een USB stick etc.

En nog een:
http://www.techradar.com/...iew?src=rss&attr=all#null

[ Voor 17% gewijzigd door Khadgar op 25-05-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Khadgar schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:34:
Clove heeft een volledige review geplaatst.
http://blog.clove.co.uk/2...ign=sony-xperia-sp-review

Check ook de video's, zijn zeker interessant. Zo sluiten zij bijvoorbeeld een 64Gb kaart aan, een USB stick etc.

En nog een:
http://www.techradar.com/...iew?src=rss&attr=all#null
Interessant review van Clove. Ik wist niet dat 64GB kaarten zijn OK in SP. _/-\o_

Overigens, waar kan ik een USB host kabel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
In tegenstelling tot wat Clove zegt heeft sony nu wel een MHL -> HDMI adapter; http://www.sonymobile.com...hl-to-hdmi-adapter-im750/.

@Usta, Hier : USB host kabel. ;)

EDIT// @hierbeneden, klopt, nu bied sony dus ook zijn eigen adapter. Linkje fixed.

[ Voor 29% gewijzigd door thijsco19 op 25-05-2013 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
thijsco19 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:54:
In tegenstelling tot wat Clove zegt heeft sony wel een MHL -> HDMI adapter; http://www.sonymobile.com...hl-to-hdmi-adapter-im750/.

@Usta, Hier : USB host kabel. ;)
Klopt! Maar.... die kabel is gereleased NAdat die connectivity video gemaakt is.

BTW, je 2e linkje is hetzelfde als je 1e linkje. Weet niet ofdat je bedoeling was.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Yep, de link was van MHL kabel.
Hier eentje gevonden bij Conrad voor 6 eur: http://www.conrad.nl/ce/n...-kabel-micro-BA-bus-10-cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Of voor de mensen die geduld hebben een linkje van dx.
Ik heb deze kabel ook en deze is van goede kwaliteit alleen moet je twee weken kunnen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ebay kun je hem ook vandaan halen uit Duitsland en betaal je 4 euro. Komt met 2 a 3 dagen binnen.

Waar ik meer benieuwd naar ben is die MHL dingen. Dat zijn wel echt toffe grappen. Vooral wanneer je er dan nog een OTG kabel aan kan doen. GTA op de TV spelen met je Xbox controller aan je module :D

[ Voor 51% gewijzigd door Touchdomex op 25-05-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Xbox controller? Werkt die ook op de SP? Ik dacht alleen PS-controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
darkvortex schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:32:
Of voor de mensen die geduld hebben een linkje van dx.
Ik heb deze kabel ook en deze is van goede kwaliteit alleen moet je twee weken kunnen wachten.
Zoveel geduld heb ik niet. :)
Gisteren meteen besteld bij http://www.usb-otg-kabel.nl/
Nu nog de SP... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Usta schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:24:
[...]

Zoveel geduld heb ik niet. :)
Gisteren meteen besteld bij http://www.usb-otg-kabel.nl/
Nu nog de SP... O-)
Ach voor die prijs kan je ook niet missen hé... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

WouterT13 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 10:04:
Xbox controller? Werkt die ook op de SP? Ik dacht alleen PS-controllers.
Het werkt op mijn Xperia T en op mijn Nexus 7 :+ Grote kans dat het ook wel werkt op een Xperia SP. Moet hem alleen eerst nog hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Nog een dag wachten...... Hoop ik :) en dan eindelijk de Xperia SP (ook nog tijd voor verzenden :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Graag ontopic blijven :)

Alles over levertijden hoort thuis in het levertijden topic, alles over accessoires in een bijbehorend accessoiretopic, niet hier.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
I.v.m. het ontopic blijven, update hier -> "Sony Xperia SP - Levertijden en Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

Sony Xperia SP Gaming Review

[ Voor 46% gewijzigd door thijsco19 op 29-05-2013 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
Zit dit toestel te overwegen, ziet er goed uit; uiterlijk,specs en prijs. Denken jullie dat Sony met een camera update komt? Of hoe groot het aanbod waarschijnlijk gaat worden op XDA wat mods, rootguides en custom roms betreft? Ik vind de camera namelijk een duidelijk minpunt; laat ik die nou net vaak gebruiken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RamonV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:42:
Zit dit toestel te overwegen, ziet er goed uit; uiterlijk,specs en prijs. Denken jullie dat Sony met een camera update komt? Of hoe groot het aanbod waarschijnlijk gaat worden op XDA wat mods, rootguides en custom roms betreft? Ik vind de camera namelijk een duidelijk minpunt; laat ik die nou net vaak gebruiken.... ;)
Ja Sony komt vast wel met een update. Schatting voor XDA is pas goed te zeggen wanneer het toestel echt breed verspreid is over de hele wereld. Wanneer er ook actief modmakers mee bezig gaan.

Sony helpt zelf ook vast mee aan de ontwikkeling van de custom firmware. Dat doen ze heel vaak namelijk. Zie de AOSP roms voor de Xperia Z en Xperia S. Daarnaast is zijn het grootste deel van de chipsets

Camera is twijfelpunt. De grootste problemen lijken voor het grootste deel softwarematige nabewerking te zijn. Alleen kan ik in ieder geval nog niet zeggen wat de toekomst gaat brengen met betrekking tot updates /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Op de Xperia Z hebben ze de cameraproblemen ook verholpen met de laatste update, en de SP vertoont precies hetzelfde de probleem. Lijkt me dat ze het over de gehele line-up zullen veranderen, maar met Sony weet je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Montsubai schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 17:26:
Op de Xperia Z hebben ze de cameraproblemen ook verholpen met de laatste update, en de SP vertoont precies hetzelfde de probleem. Lijkt me dat ze het over de gehele line-up zullen veranderen, maar met Sony weet je het nooit.
Sony is imho beter dan andere merken hierin. Althans dat is mijn ervaring nu na 2 toestellen van Sony. Samsung en HTC zijn er slechter mee.

Ik zie het wel en ze hebben wat updates betreft nog anderhalf jaar om hem te ondersteunen /3 Zolang er niet al teveel bugs in de roms zitten ben ik eigenlijk al tevreden /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
Hmmm.. Denk dat ik het nog eventjes af wacht dan. Las dus ook dat er nieuwe Xperia toestellen op komst zijn. Vaak zie je dat als er nieuwe toestellen uit komen, de ´oudere´ wordt verwaarloosd qua support en updates.

Ik wist niet dat Sony zelf custom firmware ontwikkelde? Wel lekker dan, dan weten ze praktisch gelijk dat je eraan zit en dan ben je je garantie dus kwijt...

Wat betreft algemene Xperia lijn, ik las dat er veel wifi signaal problemen zijn. Nu heb ik al een fix gevonden voor de Z (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2216947), en mocht de SP hetzelfde bestand in de betrefte map hebben staan, dan werkt die fix ook voor de SP. Mocht iemand de SP binnenkort krijgen, wil die dan héél graag eventjes kijken of dat bestandje daar staat, en mij dit laten weten? :)

Al met al... Even afwachten want het is mij een beetje te risicovol eerlijk gezegd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RamonV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:45:
Hmmm.. Denk dat ik het nog eventjes af wacht dan. Las dus ook dat er nieuwe Xperia toestellen op komst zijn. Vaak zie je dat als er nieuwe toestellen uit komen, de ´oudere´ wordt verwaarloosd qua support en updates.

Ik wist niet dat Sony zelf custom firmware ontwikkelde? Wel lekker dan, dan weten ze praktisch gelijk dat je eraan zit en dan ben je je garantie dus kwijt...
Ze helpen mee aan de ontwikkeling van custom firmware. Ze maken het niet zelf. Buiten die AOSP projecten maar dat is iets anders.
Wat betreft algemene Xperia lijn, ik las dat er veel wifi signaal problemen zijn. Nu heb ik al een fix gevonden voor de Z (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2216947), en mocht de SP hetzelfde bestand in de betrefte map hebben staan, dan werkt die fix ook voor de SP. Mocht iemand de SP binnenkort krijgen, wil die dan héél graag eventjes kijken of dat bestandje daar staat, en mij dit laten weten? :)
Al met al... Even afwachten want het is mij een beetje te risicovol eerlijk gezegd :+
Ik heb hem allang besteld blind :+ Ben benieuwd of ik teleurgesteld ga worden. Aan de andere kant zoals HTC dat bij mij tot nu toe heeft gedaan dat zou denk ik Sony niet kunnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
Ja da's een risico wat je neemt haha. Aangezien het toch een paar honderd euro is neem ik die gok liever niet! :+
Heb nu een HTC Desire met custom rom en dat loopt stukken beter dan stock, maar tegenwoordig begin ik toch toe te raken aan wat nieuws. Sneller, betere camera, etc... de Xperia SP is erg aantrekkelijk, maar het wordt dus even afwachten.

Touchdomex, is het mogelijk dat je voor mij dat bestandje uit mijn vorige post kan opzoeken? Puur zodat ik weet dát die er is? :) Helpt mij al een stuk bij de beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RamonV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:02:
Ja da's een risico wat je neemt haha. Aangezien het toch een paar honderd euro is neem ik die gok liever niet! :+
Heb nu een HTC Desire met custom rom en dat loopt stukken beter dan stock, maar tegenwoordig begin ik toch toe te raken aan wat nieuws. Sneller, betere camera, etc... de Xperia SP is erg aantrekkelijk, maar het wordt dus even afwachten.

Touchdomex, is het mogelijk dat je voor mij dat bestandje uit mijn vorige post kan opzoeken? Puur zodat ik weet dát die er is? :) Helpt mij al een stuk bij de beslissing.
Nee moet eerst het toestel nog hebben :'(

Als die er is kan ik wel wat zoeken. Moet je eventjes hier in de gaten houden wanneer ik post dat ik het toestel heb en dan vragen via topic of via de DM /3 Als je het nu doet ga ik het toch weer vergeten /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
Touchdomex schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:05:
[...]

Nee moet eerst het toestel nog hebben :'(

Als die er is kan ik wel wat zoeken. Moet je eventjes hier in de gaten houden wanneer ik post dat ik het toestel heb en dan vragen via topic of via de DM /3 Als je het nu doet ga ik het toch weer vergeten /3
Haha ja bedoelde ook wanneer je hem hebt. Helemaal top, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
RamonV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:45:
[...]

[...]
Lijkt mij sterk dat als Sony mee zou helpen bij het ontwikkelen van custom firmware je garantie dan kwijt bent.
En pas was er een artikel over garantie bij het rooten/jailbreaken van een smartphone. (klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Lijkt mij sterk dat als Sony mee zou helpen bij het ontwikkelen van custom firmware je garantie dan kwijt bent.
En pas was er een artikel over garantie bij het rooten/jailbreaken van een smartphone. (klik)
Het mag in het algemeen niet meer maar je moet bij Sony wel je bootloader unlocken voor het flashen van die firmwares. Bootloader unlocken is bij sony eigenlijk garantie verliezen. Ook al mag dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
thijsco19 schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:23:
[...]

Idd had dat nieuwsbericht al gelezen. Hartstikke leuk en goed nieuws natuurlijk, maar ik ben benieuwd of het ons ook zal lukken als je een soortgelijke situatie krijgt. Voor zover ik weet valt je telefoon na het veranderen van de software buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Touchdomex schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Het mag in het algemeen niet meer maar je moet bij Sony wel je bootloader unlocken voor het flashen van die firmwares. Bootloader unlocken is bij sony eigenlijk garantie verliezen. Ook al mag dat niet
Je verliest alleen garantie op problemen die kunnen onstaan door dingen die mogelijk worden na het unlocken van de bootloader. Mainboardschade door oververhitting bijvoorbeeld. De gewoonlijke defecten die niet rechtstreeks met softwaremisbruik veroorzaakt kunnen worden (bijvoorbeeld een trilmotor die het niet meer doet of een beeldfout) blijven wel gewoon gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:10:
[...]

Je verliest alleen garantie op problemen die kunnen onstaan door dingen die mogelijk worden na het unlocken van de bootloader. Mainboardschade door oververhitting bijvoorbeeld. De gewoonlijke defecten die niet rechtstreeks met softwaremisbruik veroorzaakt kunnen worden (bijvoorbeeld een trilmotor die het niet meer doet of een beeldfout) blijven wel gewoon gedekt.
Dat is gek want in principe is je trilmotor en LED ook aan te sturen. Beter gezegd vroeger had je ook een app die je LED overclockte waardoor die extreem fel werd :+

Alleen is dat niet dan een hele grijze zone want zie maar eens duidelijk te bewijzen dat het echt niet door het unlocken komt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Inderdaad. Nu, het is niet echt de bedoeling, maar op XDA hebben ze al een tijdje uitgevogeld hoe je de TA-partitie (met alle DRM) kan backuppen. Is uniek voor elk toestel maar eens er een root beschikbaar is (zonder unlock) kan je een backup van je TA maken, daarna unlocken en doen wat je wil. Later relock je en zet je de TA-backup terug en het is 100% onzichtbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 29-05-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:18:
Inderdaad. Nu, het is niet echt de bedoeling, maar op XDA hebben ze al een tijdje uitgevogeld hoe je de TA-partitie (met alle DRM) kan backuppen. Is uniek voor elk toestel maar eens er een root beschikbaar is (zonder unlock) kan je een backup van je TA maken, daarna unlocken en doen wat je wil. Later relock je en zet je de TA-backup terug en het is 100% onzichtbaar.
Dat klinkt als een perfecte methode :9 Werkt ook voor de SP denk je? :+ Wil wel wat CyanogenMod gaan draaien maar niet instant mijn garantie verliezen want gezeik en alles... :/ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
@AmbroosV
Ik hoor wat verschillende verhalen over het wel of niet kunnen verwijderen van default software zoals dat van McAfee. Op de Z kan met dit verwijderen maar volgens de berichten op de SP weer niet?
Ben zelf niet bepaald McAfee fan namelijk en zou prettig zijn als het inderdaad verwijderd kan worden als het niet bevalt.
Heb jij uitsluitsel?

Update: "Sony Xperia SP - Levertijden en Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is per regio anders, maar normaal zijn de meeste dingen (zeker McAfee) te verwijderen of minstens volledig uit te schakelen (zelfde effect als verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Ik vraag me af of de sp hier geleverd word met McAfee, heb het maar in 1 review gelezen dat er dit soort apps erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Tja, die rare USB port in zijkant is even wennen. Ik hop dat dit geen probleem is in de telefoonhouder in auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
thijsco19 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:55:
Ik vraag me af of de sp hier geleverd word met McAfee, heb het maar in 1 review gelezen dat er dit soort apps erop staan.
Review units zijn dikwijls preproductiemodellen en hebben meestal een stuk minder bloatware aan boord. Ik had een preproductie-Z en daar zat echt niets qua bloatware op, geen McAfee, geen NeoReader, ... Op de retailexemplaren zit dat vrijwel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Usta schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:00:
Tja, die rare USB port in zijkant is even wennen. Ik hop dat dit geen probleem is in de telefoonhouder in auto.
Bestel een haakse kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Goed idee. Bedankt! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Als je goed zoekt kan je er zelfs eentje van Sony zelf krijgen :9 Ik heb er op die manier eentje gekregen <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Vond het een goede tip. Heb bij Dealextreme een originele Sony haakse USB charger/data kabel besteld voor weinig. ;)
Wil de USB OTG optie en de MHL -> HDMI ook proberen en aangezien die daar ook voor en prikkie te krijgen zijn..... Duurt misschien even maar dat geeft niet.

Kleine firmware update
http://www.xperiablog.net...g-out-to-xperia-sp-users/

[ Voor 27% gewijzigd door Khadgar op 31-05-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
@Khadgar, Heb jij linkjes van die USB (OTG) kabel en MHL -> HDMI Adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
@thijsco19, Ja natuurlijk
Micro USB To HDMI MHL Adapter - Black € 5,68
Micro 5pin to USB Female OTG Data Cable - Black € 1,23
Genuine Sony Ericsson EC600 Micro USB Data/Charging Cable for U5i/X10/X10mini + More (95CM-Length) € 2,61

Als je dan de Sony MHL to HDMI™ Adapter IM750 bekijkt waar ze € 35,00 voor vragen.....
Vond het wel een "gokje" waard. De reviews zijn positief in ieder geval op DX.

De OTG kabel lijkt me ook wel handig. Even een USB stick inpluggen en wie weet werkt een externe HD met eigen power ook nog.

Voor wie niet weet waar ik op doel hierbij nogmaals de Sony Xperia SP Connectivity Demo van Clove

[ Voor 7% gewijzigd door Khadgar op 31-05-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Khadgar schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:34:
@thijsco19, Ja natuurlijk

[...]

De OTG kabel lijkt me ook wel handig. Even een USB stick inpluggen en wie weet werkt een externe HD met eigen power ook nog.

Voor wie niet weet waar ik op doel hierbij nogmaals de Sony Xperia SP Connectivity Demo van Clove
[video]
Dankje! Gaat ik zeker onthouden. Ik zie dat die haakse connector naar de bovenkant gaat van de telefoon als je hem inplugt. Dat is misschien ook wel handig :P.

Ik denk dat een externe HD met eigen power wel moet werken, een 2.5 inch externe HD vroeg gewoon teveel stroom via de USB plug denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door thijsco19 op 01-06-2013 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m net binnen, hier alvast even snel wat fotos voordat ik er mee aan de gang ga en uit ga zoeken wat het handigste is te doen qua sim kaart, aangezien me oude vodafone simkaart een normale is en je hiervoor micro nodig hebt als het goed is. Maarja om de tijdelijke van Hi te gebruiken zou geld kosten las ik, en ik las ook dat je zelf gewoon een oude simkaart in de goede vorm kan knippen, heeft iemand een idee of dat handig is om gewoon te doen zodat ik de SP gewoon met mijn oude vodafone abbonement kan gebruiken?

Hier de fotos (genomen met me sony xperia arc dus niet fantastisch waarschijnlijk), ik zal ff de links neerzetten omdat ik een waarschuwing kreeg over de grote van de fotos en ik niet bekend ben met de regels over thumbnails enzo :)

http://i42.tinypic.com/2qmgn01.jpg (doos)

http://i43.tinypic.com/denseq.jpg (voorkant)

http://i41.tinypic.com/2q23ldv.jpg (achterkant)

En voor de mensen die alvast het notificatie balkje in werk willen zien (als je de oplader erin doet):

http://i41.tinypic.com/33n7qsz.jpg

Hij ligt lekker in de hand bij mij, met de unlock knop precies op me duim. Hij voelt zoals veel reviews zeiden best zwaar aan maar voor mijn gevoel is het juist goed want hij voelt best stevig. Zal meer erover schrijven als die is opgeladen en ik ff bezig ben geweest en die zooi met me sim kaart heb uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:48
Als je het aan durft om zelf te gaan knippen, ik heb zelf een tijd geleden de volgende pagina gebruikt: http://www.thechinacellphone.com/micro_sim_template.pdf (op het eind niet vergeten het plakband weer van de SIM te halen, ik dacht eerst dat ik iets verkeerd had gedaan aangezien de telefoon de sim niet herkende)

Om maar meteen met een vraag te beginnen, is die ledbalk tijdens het opladen ook uit te schakelen? Lijkt me vrij vervelend aangezien ik een telefoon altijd 's nachts oplaad

[ Voor 21% gewijzigd door hellboy123 op 01-06-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Inderdaad gewoon zelf knippen met die ^ template :) is prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Verwijderd schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 15:14:
En voor de mensen die alvast het notificatie balkje in werk willen zien (als je de oplader erin doet):

http://i41.tinypic.com/33n7qsz.jpg
Zo, fel :D Neem aan dat je die ook volledig uit kan zetten. Ik leg 'm meestal 's nachts aan de lader dus dan zijn lampjes niet gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nouja dat was het lampje als ik de oplader erin deed, dat brande ongeveer 5 seconden en toen ging het naar een stuk minder fel rood lampje, waar je zeer waarschijnlijk snachts geen last van zou hebben.

Edit: Ik heb me vodafone simkaart verknipt en het lijkt allemaal te werken, simkaart werd gewoon herkent etc maar ik kan nu alleen geen internet verbinding maken. Hij heeft wel bereik, mobiele provider bij instelling staat op Vodafone NL 3g, nationaal roaming staat aan en dataverkeer staat ook aan en toch maakt die geen internet verbinding. Is er iets anders wat er ingesteld moet werken? Normaal krijg je met een nieuwe simkaart natuurlijk een configuratiebericht wat alles automatisch voor je insteld, maarja dit is een oude simkaart dus die kreeg ik niet.

Weet iemand toevallig nog het SMS nummer van vodafone waar je die configuratie dingen op kon vragen? Of kan iemand uitleggen wat ik nog zou kunnen doen, het enige wat ik nog niet heb gedaan is Instellingen > draadloos en netwerken > VPN en Mobiele netwerken > Namen toegangspunten (APN's) waar ik zelf een heleboel kan instellen zoals naam/apn/proxy/poort etc. Zou het iets van dit zijn of heeft iemand een idee wat anders?

edit2: is me eindelijk gelukt via de vodafone site

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is het ja, ff Googlen of in het Xperia-settings menu de instellingen laten downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Die haakse USB kabel, zat er die er bij?

Hmm, had niet in de gaten dat er alleen een micro sim in past, effe kijke of ik er nog wel 1 heb. Anders ook maar knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsco19 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:06:
Die haakse USB kabel, zat er die er bij?

Hmm, had niet in de gaten dat er alleen een micro sim in past, effe kijke of ik er nog wel 1 heb. Anders ook maar knippen.
Nee die is van me oude sony, had ik er mischien bij moeten zeggen, die van de SP is gewoon een rechte stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb er ook een O+

Leuk ding. Nu eventjes mijn backup terugzetten en gaan /3

Oeh software updates <3 /3

Straks eens de camera testen. Mensen nog requests waar ik naar moet kijken voor ze? /3

[ Voor 43% gewijzigd door Touchdomex op 01-06-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Of ie kapot gaat als je hem laat vallen >:) >:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11
Ben wel benieuwd naar de camera. En hoe is de algehele beleving van de telefoon qua feeling, snelheid etc?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Southern Sun schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:53:
Ben wel benieuwd naar de camera. En hoe is de algehele beleving van de telefoon qua feeling, snelheid etc?:)
Foto's genomen met de Xperia SP
De rest laat ik je weten zodra ik hem zelf heb O-)
Touchdomex schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:19:
Mensen nog requests waar ik naar moet kijken voor ze? /3
Nou..... ben wel benieuwd hoe het zit met gebruik van de SD kaart. Kun je er nu wel of geen apps op kwijt. Wil zelf Sygic navigatie erop gaan zetten maar als je die 4Gb aan Europa kaarten niet op de SD kaart kunt stoppen....
Benchmark testjes zijn ook altijd leuk natuurlijk. Antutu, Quadrant, Epic...
En wat ik ook heel graag wil weten is of je de display bug hebt. http://talk.sonymobile.com/thread/128963
Last but not least, hoe is de Wifi ontvangst? Net zo goed/beter/slechter als je oude toestel?

Weten de trotse eigenaren of de SP standaard voorzien is van een screenprotector?
Gorilla Glass is leuk... maar tegen zand is het niet bestand.

Uitleg gevolgd door uitgebreide en destructieve test is te zien hier:

[ Voor 86% gewijzigd door Khadgar op 01-06-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khadgar schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:27:
[...]
Nou..... ben wel benieuwd hoe het zit met gebruik van de SD kaart. Kun je er nu wel of geen apps op kwijt. Wil zelf Sygic navigatie erop gaan zetten maar als je die 4Gb aan Europa kaarten niet op de SD kaart kunt stoppen....
Benchmark testjes zijn ook altijd leuk natuurlijk. Antutu, Quadrant, Epic...
En wat ik ook heel graag wil weten is of je de display bug hebt. http://talk.sonymobile.com/thread/128963
Last but not least, hoe is de Wifi ontvangst? Net zo goed/beter/slechter als je oude toestel?

Weten de trotse eigenaren of de SP standaard voorzien is van een screenprotector?
Gorilla Glass is leuk... maar tegen zand is het niet bestand.
Geen protector. Vind ik niet fijn om te gebruiken ook. Mijn Galaxy S1 heeft ook gorilla glass en daar ging het allemaal prima. Laatste screenprotector die ik er zelf op heb gezet is op mijn Galaxy Spica.

Display Bug ben ik nog niet tegengekomen. Dus pluspuntje :+

Benchmarks kun je zelf wel opzoeken denk ik :> Scores zijn hoger dan mijn Xperia T.

Wifi is meer dan prima. Vergelijkbaar met mijn Xperia T.

Sygic heb ik niet dus weet niet hoe hij zijn geheugen inricht en waar die hem van gebruikt, Daar kan ik jou geen antwoord op geven.
Southern Sun schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 17:53:
Camera lijkt prima. Jammer dat het eigenlijk een 5MP camera is op 16:9. De volle MP's zijn op 4:3. Perfect voor instagram maar niet altijd even fijn :+ Al kan ik ze zelf ook bijsnijden. Het is vooral voor de snelle kiekjes.

Telefoon is gewoon heerlijk snel. Alles doet het en het toestel voelt stevig. Alleen die achterklep is wel echt teleurstellend... Dat hadden ze best wat netter mogen oplossen... Ze hadden beter iets dikker materiaal pakken. Het doet echt afbreuk aan de rest van de stevigheid van het toestel.

Ook een irritante bug/instelling in combinatie met swiftkey dat swiftkey niet trilt :( Weet niet of het een bug is of dat het iets anders is. Lijkt alsof Swiftkey geen installatie niet bij de trilfunctie kan komen :(

Nog een klein filmpje van de ledjes :+

[YouTube: http://youtu.be/iILljv15aPs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de achterkant zelf ook echt niet handig, voelt opzich nog prima enzo als je hem vasthoud maar als je de achterkant eraf haalt voelt het nu al alsof ik hem kapot maak.. Voor de rest is het tot nu toe een top telefoon voor mij, nou ben ik nooit echt kritisch ofzo maar ben geen problemen tegen te komen en de snelheid is een ENORME stap vooruit van me oude telefoon die al vast liep voor een paar minuten als ik whatsapp op wou starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben inderdaad vooral benieuwd naar de foto's:

* Superior auto vs. burst vs. handmatig zelf zo goed mogelijk je best doen
* Foto's zowel bij mooi en goed licht buiten als schemer/donker :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Khadgar schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 18:27:
[...]

De Sygic kaarten kan je handmatig verplaatsen naar de externe sd card, dan in settings.ini de verwijzing naar de externe kaart maken. Heb ik gedaan bij de Xperia E van mijn vriendin, dus zal met de SP ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Kan iemand mij vertellen of het touchscreen wel goed werkt?
Er wordt op internet namelijk meerdere malen over geklaagd dat het touchscreen niet goed reageert als de telefoon op een tafel of matras o.i.d. ligt. Het schijnt ook nog weer uit te maken of de telefoon aan de oplader zit of niet.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RpZeiQ5oJ7E]

[ Voor 12% gewijzigd door bwienke op 01-06-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Wtf.. iets met statische electriciteit of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hebben tig andere telefoons ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
@Touchdomex:
Het gaat mij niet specifiek om Sygic maar meer om apps in het algemeen. Krijg je die op de SD kaart of alleen de data/helemaal niet? Ik ga ervan uit dat dat gewoon lukt maar daar is dus wat onenigheid over onder de reviewers.

Wifi was ik erg benieuwd naar omdat er toch mensen zijn die er blijkbaar issues mee ondervinden.

Heb jij last gehad van krasvorming op je vorige toestel met gorilla glass? Ben zelf ook niet echt een screen protector fan maar zou er wel ziek van zijn als ik met een bekrast toestel thuis kom na de zomervakantie (camping aan zee.... zand....)

De touchscreen display bug zou vermoedelijk ontstaan i.c.m. de Glove modus.

O... nog een review met tips voor de illumination bar. Wordt ook een aparte app getoond die wat meer mogelijkheden biedt, altijd interessant lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Khadgar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:11:
[...]

Heb jij last gehad van krasvorming op je vorige toestel met gorilla glass? Ben zelf ook niet echt een screen protector fan maar zou er wel ziek van zijn als ik met een bekrast toestel thuis kom na de zomervakantie (camping aan zee.... zand....)

[...]
Zeker als je op een strand zit, of in iedergeval een plek met veel zand, zou ik een screen protector erop gooien. Zand is toch wel een van de makkelijkste manieren om je scherm te bekrassen.

P.S. wel zorgen dat je er dan een neem die je er makkelijk eraf kan halen.

[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 02-06-2013 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bwienke schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 23:41:
Kan iemand mij vertellen of het touchscreen wel goed werkt?
Er wordt op internet namelijk meerdere malen over geklaagd dat het touchscreen niet goed reageert als de telefoon op een tafel of matras o.i.d. ligt. Het schijnt ook nog weer uit te maken of de telefoon aan de oplader zit of niet.

[video]
Ik heb er nog niks van gemerkt bij mij werkt alles goed, nou gebruik ik ook niet vaak het touchscreen terwijl die plat ligt maar lag gisteravond in bed toevallig nog ff muziek te luisteren toen lag die wel op me matras (de oortjes die erbij komen zijn trouwens ook van goede kwaliteit, ik vond het mooi geluid iig) en het touchscreen werkte gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khadgar schreef op zondag 02 juni 2013 @ 01:11:
@Touchdomex:
Het gaat mij niet specifiek om Sygic maar meer om apps in het algemeen. Krijg je die op de SD kaart of alleen de data/helemaal niet? Ik ga ervan uit dat dat gewoon lukt maar daar is dus wat onenigheid over onder de reviewers.

Wifi was ik erg benieuwd naar omdat er toch mensen zijn die er blijkbaar issues mee ondervinden.

De touchscreen display bug zou vermoedelijk ontstaan i.c.m. de Glove modus.
Glove mode staat aan en nergens dus last van. Ook niet aan de oplader.

Krasvorming ja alleen zijn het hele kleine krasjes. Eerder bijna polijsten wat net niet goed gaat. Komt omdat ik werk in een bakkerij als bijbaan. Meel is echt nog erger dan zand in mijn beleving. Mede omdat ik er elke week aan bloot sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Liefhebbers voor foto's.

https://www.dropbox.com/sc/fq26im56qdrf93z/AQyKJv92aG

Xperia SP
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BNPoGTfKtniREoMKw8mNwlfC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jZsoCGMu56zs1c6RQOdt6PDK/thumb.jpg

Allemaal gemaakt met auto instellingen en ik moet zeggen dat de camera meer dan prima is en alle fouten duidelijk softwarematig zijn. Grote kans dat een update het kan fixen /3

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=2333

Jippie XDA is ook al begonnen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 02-06-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Zou iemand even willen kijken welke formaat films ze kunnen kijken en hoe het werkt met ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks, @Touchdomex :)

De foto's zien er inderdaad nog steeds erg over-processed uit. Jammer dat Sony de langere tijd van beschikbaar komen van de SP niet meteen heeft gebruikt om dit nog wat te tunen.

Bij de Xperia Z is met recente firmware updates de kwaliteit al flink verbeterd.

Dit is (met alle respect) nog steeds beneden het niveau van de Iphone 5 en de Galaxy S III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

eymey schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:15:
Thanks, @Touchdomex :)

De foto's zien er inderdaad nog steeds erg over-processed uit. Jammer dat Sony de langere tijd van beschikbaar komen van de SP niet meteen heeft gebruikt om dit nog wat te tunen.

Bij de Xperia Z is met recente firmware updates de kwaliteit al flink verbeterd.

Dit is (met alle respect) nog steeds beneden het niveau van de Iphone 5 en de Galaxy S III
Dit is ook wel van een hele andere klasse dan een S3 of een iPhone 5. Midrange van dit moment VS een high-end van vorig jaar.

Ik vind zelf de foto's niet slecht. Het kan beter met minder processing maar wat er nu uitkomt vind ik eigenlijk meer dan prima.
thijsco19 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 15:50:
Zou iemand even willen kijken welke formaat films ze kunnen kijken en hoe het werkt met ondertiteling?
MXplayer heb je nodig voor SRT. Stock pakt die niet echt veel. MXplayer is veel veelzijdiger maar zowel een 720P MKV en een SD quality avi. Gaat prima. Alleen zou ik zelf zoiets niet willen kijken op een relatief klein scherm. Heb daarvoor een Nexus 7 <3

Pagina: 1 ... 5 ... 28 Laatste