Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
Touchdomex schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:27:

MXplayer heb je nodig voor SRT. Stock pakt die niet echt veel. MXplayer is veel veelzijdiger maar zowel een 720P MKV en een SD quality avi. Gaat prima. Alleen zou ik zelf zoiets niet willen kijken op een relatief klein scherm. Heb daarvoor een Nexus 7 <3
Dankje.

Relatief klein als je het vergelijkt met een tablet, helaas heb ik geen tablet dus moet het doen met een smartphone. En als je het dan vergelijkt met een 3.5inch (Samsung galaxy ace) is een 4.6 inch scherm relatief groot. :+

EDIT// @hierbeneden, Dat is natuurlijk nog beter! Ik moet echt z'n MHL-HDMI adapter erbij kopen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door thijsco19 op 02-06-2013 22:02 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:43:
[...]

Dankje.

Relatief klein als je het vergelijkt met een tablet, helaas heb ik geen tablet dus moet het doen met een smartphone. En als je het dan vergelijkt met een 3.5inch (Samsung galaxy ace) is een 4.6 inch scherm relatief groot. :+
Nou ja ik moet hem eigenlijk nog eens uitproberen met een MHL kabel op de TV. Dat zou perfect zijn namelijk. Gewoon 1080P op je SD pleuren en op je TV afspelen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
ben vooral benieuwd naar batterijverbruik van de SP... .ben namelijk het batterijverbruik en onvoorspelbaarheid wat dat betreft van m'n Xperia P grondig beu aan het worden...

Al ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

renio schreef op zondag 02 juni 2013 @ 22:03:
ben vooral benieuwd naar batterijverbruik van de SP... .ben namelijk het batterijverbruik en onvoorspelbaarheid wat dat betreft van m'n Xperia P grondig beu aan het worden...

Al ervaringen?
Dat kan pas goed gezegd worden na een week oid wanneer de batterij en het os zijn ingetraind.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Klopt het dat je bij android 4.1.2 geen apps meer naar de sd kaart kunt verplaatsen?
Ik heb namelijk de tomtom europe app en als ik de mappen daarvan op het interne geheugen moet zetten dan is er weinig opslaggeheugen mee vrij om andere apps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik mag me hier over een paar dagen bij voegen^^
komend van een sony xperia u was dit best een logische stap voor mij.
als jullie wat willen weten, vraag het dan maar;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
bwienke schreef op maandag 03 juni 2013 @ 00:41:
Klopt het dat je bij android 4.1.2 geen apps meer naar de sd kaart kunt verplaatsen?
Ik heb namelijk de tomtom europe app en als ik de mappen daarvan op het interne geheugen moet zetten dan is er weinig opslaggeheugen mee vrij om andere apps te installeren.
Naar mijn weten kon je alleen bepaalde apps op de SD kaart zetten. Meestal kan de data van apps (zoals die kaarten denk ik) wel op de SD kaart worden geinstalleerd.

Ook ik mag me snel bij de 'owners of the xperia SP' toevoegen :), hoop morgen anders woensdag.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Mooi dat de data in ieder geval naar de sd kan.

Zijn er ook mensen die problemen hebben met wifi?
Het wifi signaal schijnt soms zomaar weg te vallen en dan is er een reboot nodig.

Ik vind het een hele mooie telefoon maar vind het ook veel geld. Daarom wil ik zeker weten dat ik iets goeds koop. Vandaar de vragen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bwienke schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:28:
Mooi dat de data in ieder geval naar de sd kan.

Zijn er ook mensen die problemen hebben met wifi?
Het wifi signaal schijnt soms zomaar weg te vallen en dan is er een reboot nodig.

Ik vind het een hele mooie telefoon maar vind het ook veel geld. Daarom wil ik zeker weten dat ik iets goeds koop. Vandaar de vragen,
Nog niets gemerkt van de Wifi. Het enige wat ik merk is dat de batterijduur tot nu toe tegenvalt. Grote kans dat het ook weer die verdomde Google Appstore/Play Services bug is. Neemt 30 tot 40% van de volledige batterijduur... :/

Daarnaast lijkt de processor zich niet goed terug te zetten. Het is aan of uit en niet ertussenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Touchdomex schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:33:
[...]
Het enige wat ik merk is dat de batterijduur tot nu toe tegenvalt. Grote kans dat het ook weer die verdomde Google Appstore/Play Services bug is. Neemt 30 tot 40% van de volledige batterijduur... :/
Dit?
Google Play Store Updates to Version 4.1.10, Fixes Battery Draining Bug

Zou wel een hoop verklaren met mijn oude Galaxy Gio.... of het is dit.. of de accu is echt op. De laatste weken is het echt pet met de levensduur van de accu. Altijd goed om te weten en te checken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khadgar schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:58:
[...]

Dit?
Google Play Store Updates to Version 4.1.10, Fixes Battery Draining Bug

Zou wel een hoop verklaren met mijn oude Galaxy Gio.... of het is dit.. of de accu is echt op. De laatste weken is het echt pet met de levensduur van de accu. Altijd goed om te weten en te checken in ieder geval.
Mooi want die nieuwe Play Store wil ik wel hebben dus :( Zou een hoop schelen al als ze dat normaal fixen /3

En net maar die update geforceerd. We gaan het meemaken. Ik zit nu op 4.1.10

[ Voor 5% gewijzigd door Touchdomex op 04-06-2013 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Touchdomex schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:01:
[...]
En net maar die update geforceerd. We gaan het meemaken. Ik zit nu op 4.1.10
Zou je willen delen hoe je de update geforceerd hebt? Ik blijf op 4.1.6. zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Khadgar schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Zou je willen delen hoe je de update geforceerd hebt? Ik blijf op 4.1.6. zitten namelijk.
Gewoon deze APK installeren: http://www.mediafire.com/...ndroid.vending-4.1.10.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
Ik denk dat ik toch maar (misschien tijdelijk) af zie van deze telefoon. De wifi- en camera issues kunnen beide hoogstwaarschijnlijk door Sony worden gefixed met een update, maar het is mij een te groot risico om maar te gokken dat ze dit daadwerkelijk doen. Mijn HTC Desire zou Android 2.3 krijgen, heeft ie ook nooit gehad. Daarnaast weet ik niet of er via XDA fixes komen.
Ik kijk het even aan denk ik. Staat van de camera atm en een relatief slecht wifi signaal zijn voor mij not done helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Denk toch dat sommige zaken al achterhaald zijn EN vooral een mening zijn.
Ik heb vandaag mijn Xperia SP ontvangen en daar lag ook al gelijk een update (12.0.A.257) voor klaar.

Wifi ontvangst is voor mij in ieder geval prima eerder beter dan slechter vergeleken met mijn oude Galaxy Gio.

Foto's ga ik nog mee spelen maar mijn eerste indruk daarvan is dat ze zeker niet slecht zijn. Wel voor verbetering vatbaar en dat verwacht ik nog wel van Sony.

Mijn eerste indruk is in ieder geval goed. Mooi toestel, ligt lekker in de hand. Vind hem echt niet overdreven zwaar of dik, integendeel. Geluid is prima en de snelheid zeker ook, mijn Sygic navigatie start in ieder geval bliksemsnel op.

Edit: McAfee is in ieder geval probleemloos verwijderbaar, demo van 30 dagen.... tss... wegwezen!

[ Voor 6% gewijzigd door Khadgar op 04-06-2013 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RamonV schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 14:30:
Ik denk dat ik toch maar (misschien tijdelijk) af zie van deze telefoon. De wifi- en camera issues kunnen beide hoogstwaarschijnlijk door Sony worden gefixed met een update, maar het is mij een te groot risico om maar te gokken dat ze dit daadwerkelijk doen. Mijn HTC Desire zou Android 2.3 krijgen, heeft ie ook nooit gehad. Daarnaast weet ik niet of er via XDA fixes komen.
Ik kijk het even aan denk ik. Staat van de camera atm en een relatief slecht wifi signaal zijn voor mij not done helaas. :/
Die worden wel gefixed. Het toestel is net uit. Het is geen HTC. HTC is er soms heel slordig mee maar Sony is tot op heden heel erg netjes geweest in mijn ervaring met updates.

WiFi is ook niet alle toestellen. Hier doet WiFi het beter dan bij mijn Xperia T begin ik te merken. Op meerdere plekken zelfs.

Het is altijd gokken met updates en fixes tenzij je een Apple of een Nexus toestel. Die worden altijd netjes voorzien van de laatste software /3

Ik heb behalve wat softwaredingen niets te klagen en het toestel is net uit en dat is dus gewoon rustig wachten. Niets hinderlijks zoals bij mijn Xperia T. Geluid van ringtones en alarmen deden het niet meer wanneer je op bepaalde momenten de koptelefoon eruit trekt. Nooit achter gekomen welke combinatie dat was maar weet wel dat ik meerdere keren mij verslapen heb omdat een alarm niet af ging.
Khadgar schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:15:
[...]

Play store + play services de updates de-installeren en vervolgens alles weer starten. Is meestal een cheat voor zulke dingen. Goed iets om te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Thx dat werkte prima!
Touchdomex schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 16:38:
[...]
Play store + play services de updates de-installeren en vervolgens alles weer starten. Is meestal een cheat voor zulke dingen. Goed iets om te onthouden.
Dat had ik dus geprobeerd maar kreeg keurig netjes 4.1.6 weer terug :-(

Op de nieuwe Xperia SP heb ik wel keurig netjes 4.1.10 :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Khadgar op 04-06-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
Dankjewel beide voor de reactie. Dan zal ik hem toch nog maar even in mijn hoofd houden haha. Heb geen echte haast bij een nieuwe, zit wel al te oriënteren. S3 is ook een optie maar die ondersteunt geen 4G (wil toch minimaal 3 jaar met een toestel doen) en deze SP trekt mij duidelijk meer.
Hoop overigens wel dat er genoeg custom roms komen... Die zijn er in ruime overvloed voor de Desire, dat ben ik nu gewend is toch wel érg fijn zo'n breed 'assortiment'.

[ Voor 22% gewijzigd door RamonV op 04-06-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-08 15:30
Goedenavond,

Weet iemand hoe je bij inkomende e-mails de statusbalk kan laten oplichten. Krijg het niet voor elkaar, ook niet met illuminatie bar uit app store.
Alvast veel dank voor alle tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke emailapp gebruik je... Gok een kwestie van 'notification light' aanvinken en klaar...?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Ik gebruik de gewone Sony email. Notificatielampje is aangevinkt, maar.er gebeurt niks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Is dat alleen bij de email zo of bij alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Sms gaat prima. Whatsapp en email niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

leergierig schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:14:
Vreemd die gaan bij mij wel perfect. Zelfde als Skype die zelfs blauw licht geeft. Misschien backup maken en volledige software reset en dan opnieuw proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leergierig
Heb jij speciale app geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

leergierig schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:22:
Heb jij speciale app geïnstalleerd?
Nee niets speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Salieri
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 17:04
Heb de SP ook vandaag ontvangen.

Eerste bevinden, wel positief! Ligt goed in de hand, snel! Hiervoor gebruikte ik een htc sensation XE.
De sony skin bevalt me persoonlijk wel meer dan de sense van HTC, voelt sneller aan.

Toch enkele puntjes van kritiek, zo is er nog steeds geen over the air updates, moet je eerst een programma installeren van Sony op de computer om daarna de update uit te voeren.

Bij htc kon je snel via bluetooth contacts overzetten, van je oude naar je nieuwe.
Hier heb ik toch eerst een vcf file moeten aanmaken, om deze daarna te importeren.
Synchroniseren via je google account gaat uiteraard ook.

Ivm de helderheid heb ik ook wat mn twijfels, als je bv de helderheid op het minste zet, daarna vink je "automatisch aanpassen" aan, dan gaat hij niet meer licht geven in een zonnige omgeving.
Zet je de balk helemaal rechts en je kiest voor "automatisch..." dan past hij de helderheid lichtjes aan bij een donkere omgeving. Zijn er nog mensen met dezelfde ervaring?

Voor de rest wel top, android kende ik al, dus de stap van htc naar sony is niet groot.

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:29
Updates van Sony bedoel je dan neem ik aan? Moet je dan zelf steeds gaan controleren op de computer of er een update is of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joster schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:46:
Updates van Sony bedoel je dan neem ik aan? Moet je dan zelf steeds gaan controleren op de computer of er een update is of hoe werkt dat?
Nee je telefoon geeft dat aan. Staat ook netjes software updates tussen je apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Laatst online: 14-09 13:02
Don Salieri schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:42:
Synchroniseren via je google account gaat uiteraard ook.
Snap niet waarom je dat niet vanaf het begin doet toen je android had? echt ideaal.
Stoor me ook aan die stomme vodafone reclame met dat mobieltje in de wasmachine en dan een doomscenario dat je al je nummers kwijt bent... maar wacht! Vodafone heeft een oplossing.

Uhhh.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Haha, ik dacht daarbij precies hetzelfde inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Salieri
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 17:04
Was bij mij de eerste keer met de HTC compleet mis gegaan:
- al mn contacts, dus ook diegene zonder telefoonnummer, mensen/bedrijven die ik ooit eens had gemaild werden op de telefoon gezet
- de velden klopten niet, in gmail had je zoiets als "tussennaam". Met als gevolg dat de namen niet goed getoond werden

Inderdaad, de software van sony voor je telefoon zelf, de telefoon geeft aan dat er een update is, om hem dan te kunnen installeren moet de telefoon aan je computer verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm nee, die download en installeer je dan via en op de telefoon, OTA = Over The Air.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
leergierig schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:14:
Whatsapp werkt bij mij ook prima met notificatie led.
Handmatig ingesteld in Whatsapp zelf voor iedere berichtvorm zodat de led groen gaat branden.

Mail net getest, netjes een witte LED notificatie maar.... je Xperia moet wel gelocked zijn op dat moment heb ik in de gaten. Geen Led als je ermee bezig bent. Op zich niet eens onlogisch.
Voor Gmail geld hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
En kan die LED ook wat minder 's nachts? Of anders gezegd, staat de hele slaapkamer in lichterlaaie als je telefoon aan de lader ligt / je een notificatie hebt of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Joster schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 07:39:
En kan die LED ook wat minder 's nachts? Of anders gezegd, staat de hele slaapkamer in lichterlaaie als je telefoon aan de lader ligt / je een notificatie hebt of valt dat wel mee?
Daar ben ik nog niet achter :X Hij is inderdaad ook in de nacht echt fel. Niet hele kamer maar wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
ik weet niet hoe het is bij de SP maar mijn Xperia U heeft ook zo'n notificatiebalk en daar kun je in de Illumination Bar Notification App instellen dat de ledjes tussen bepaalde tijden niet aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een app voor de illumination bar die blijkbaar meer instellingen heeft, maar als je die download krijg je een melding dat die al de tekst die je intypt op kan slaan en ik vind die balk wel goed zo nu dus ik had zoiets van nee bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Wat bedoel je precies met "al de tekst die je intypt op kan slaan"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Joster schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:13:
Zie hier voor uitleg: Google Play: Illumination Bar Notification

Is wel een app waarmee je nog een heleboel kunt tweaken aan de notification bar.
Voor de licht slapende onder ons kun je hiermee inderdaad de bar pauzeren tussen door jou aangegeven tijden (bijvoorbeeld van 0:00 tot 6:00).

Let erop dat je als deze op de SP installeert je moet aangeven dat je een Xperia U hebt, anders kun je geen kleuren kiezen bij de apps.

Edit:
Quote uit de meldingstekst bij eerste keer opstarten:
Android will warn you that the app may capture personal information such as credit card data. We do not capture any information other than the notifications that are required to make the app work.

Note that the app does not have Internet access so there is nothing we can do with the data anyway.
Niets om je zorgen over te maken dus, met name bedoeld ter opheldering.

[ Voor 25% gewijzigd door Khadgar op 05-06-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, vandaag mijn xperia sp binnen gekregen.
heb nog een paar reviews bekeken van de sp.
nu viel het me op dat daar het scherm donkerder en feller zijn.
bij mij is het een beetje flets.
is dat bij jullie ook?
voorderest is het echt een hele fijne telefoon, komend van een xperia u

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joster schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 13:13:
Dat applicaties soms permissie hebben om je getypte / nieuwe woorden op te slaan, te leren, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Is het eigenlijk slim om eerst je telefoon helemaal op te laden en dan weer helemaal leeg te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
WouterT13 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:23:
Is het eigenlijk slim om eerst je telefoon helemaal op te laden en dan weer helemaal leeg te laten lopen?
Van wat ik lees maakt het niet zoveel uit alleen je batterij helemaal leeg laten lopen is minder goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
DoubleYouPee1 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 22:30:
[...]

Van wat ik lees maakt het niet zoveel uit alleen je batterij helemaal leeg laten lopen is minder goed
Ik bedoel natuurlijk tot de telefoon zichzelf (ter bescherming) afsluit ;) maar bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Ja dat bedoel ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus_b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:26:
hallo, vandaag mijn xperia sp binnen gekregen.
heb nog een paar reviews bekeken van de sp.
nu viel het me op dat daar het scherm donkerder en feller zijn.
bij mij is het een beetje flets.
is dat bij jullie ook?
voorderest is het echt een hele fijne telefoon, komend van een xperia u
Kijk eens onder instellingen > weergave > helderheid.
Vinkje uitzetten, slider naar rechts trekken en vinkje weer aan zetten.
Mijn scherm van mijn SP was ook erg donker toen ik 'm gisteren voor het eerst aan zette. Na deze handeling was het beeld stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 05:45
Bijna niet te merken in de donker.i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Hebben jullie last van de onderstaande problemen?
Deze problemen kom ik op meerdere forums tegen en dat weerhoud mij van het kopen van de Xperia SP.

- Touchscreen reageert soms niet en/of reageert niet wanneer aan de oplader.
- Camera ruis, kan volgens mij met software gedeeltelijk opgelost worden.
- Auto-brightnes werkt niet goed, ook software lijkt me.
- Wifi valt uit, herstart van de telefoon is nodig om weer verbinding te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door bwienke op 06-06-2013 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
bwienke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:15:
Hebben jullie last van de onderstaande problemen?
Deze problemen lees ik op een aantal forums dus vandaar de vraag of jullie deze ook hebben.
- Touchscreen reageert soms niet, reageert niet wanneer aan de oplader.
Nog geen enkel probleem me ondervonden en ik heb er nu toch al flink wat uurtjes op zitten.
- Camera ruis, kan volgens mij met software gedeeltelijk opgelost worden.
Ik vind de foto's zeker niet slecht maar als je verder inzoomt zie je idd wel het vertekend. Lijkt mij duidelijk een software issue veroorzaakt door sterke compressie.
- Auto-brightnes werkt niet goed, ook software lijkt me.
Nou.... niet goed werken zou ik niet willen zeggen maar ik heb sterk de indruk dat de waarde waarop het schuifje staat het maximum is. Als je het auto vinkje uitzet en de schuif op de door jou gewenste maximale helderheid zet kun je daarna de auto modus weer activeren.
Ik had verwacht dat het toestel zichzelf ook helderder zou zetten maar het schuifje lijkt het maximum te bepalen.
- Wifi valt uit, herstart van de telefoon is nodig om weer verbinding te krijgen.
Ik heb nog geen herstart nodig gehad. Wat ik wel merk is dat, als onder energiebeheer de optie "Wi-Fi op locatiebasis" aanzet de Wi-Fi bij slechter ontvangst dus uitgezet wordt. Laat je deze optie uit dan heb je dat probleem niet. Lijkt me ook een software dingetje.
Het lijkt me een hele mooie telefoon maar vooral door het wifi en het touchscreen probleem koop ik het liever (nog) niet.
Lijjkt? IS! :Y
Vind persoonlijk dat het toestel veel waarde voor zijn geld biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
hoe komt het dat de één wel problemen heeft en de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apotex
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09-2023
Ivb met auto-Brightness, volgens xda forum.

Quote van de thread ; There is a dependency between the automatic and the manual setting. The light sensor automatism only changes the brightness "one step" below or above the actual (greyed out) manual setting.

Zou hoogstwaarschijnlijk om een software fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

apotex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 04:51:
Ivb met auto-Brightness, volgens xda forum.

Quote van de thread ; There is a dependency between the automatic and the manual setting. The light sensor automatism only changes the brightness "one step" below or above the actual (greyed out) manual setting.

Zou hoogstwaarschijnlijk om een software fout gaan.
Lijkt geen bug maar een feature. Mijn Xperia T had het ook al op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Even een vraag tussendoor: Is deze Sony Xperia SP compatible met UHS microSD kaartjes?
En weet iemand ook met welke snelheid hij compatible is? Is dat enkel met de 30mb/s, de 45mb/s of ook de 90mb/s?

Morgen issie binnen, heb alleen nog een kaartje nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
HetGezegde schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:51:
Even een vraag tussendoor: Is deze Sony Xperia SP compatible met UHS microSD kaartjes?
En weet iemand ook met welke snelheid hij compatible is? Is dat enkel met de 30mb/s, de 45mb/s of ook de 90mb/s?

Morgen issie binnen, heb alleen nog een kaartje nodig!
Ik heb er een Samsung 32Gb UHS-I class 10 (max 48 MB/s) microSDHC kaart (MB-MPBGC/EU) in zitten.
Phone aangesloten via USB 3.0 en moet zeggen dat het kopiëren behoorlijk vlot gaat. Heb geen metingen gedaan, ook geen behoefte aan ;-)
Touchdomex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 07:19:
[...]
Lijkt geen bug maar een feature. Mijn Xperia T had het ook al op die manier.
Vind het niet vervelend moet ik zeggen. Zou nog mooier zijn als het gehele bereik automatisch te sturen was maar op deze manier kun je het eigenlijk naar eigen behoefte instellen.
bwienke schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:41:
hoe komt het dat de één wel problemen heeft en de ander niet?
Daar zijn legio oorzaken voor te bedenken, wi-fi is handig als het vlekkeloos werkt maar is helaas ook nogal storingsgevoelig, zeker in drukkere gebieden. Daar heb ik zelf niet zo'n last van in het slechtste geval zie ik nog 2 accesspoints :D

Wat ik wel jammer vind is dat je bij de Walkman App niet aan kunt geven welke mappen je wel of niet te zien wilt krijgen, hij scant gewoon de hele telefoon en alles wat er is toont hij. Vind ik persoonlijk een minpuntje van deze app.

[ Voor 47% gewijzigd door Khadgar op 06-06-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens cpu spy(app) gaat mn telefoon niet in deepsleep,
ook is de wifi redelijk slecht
is daar nog wat aan te doen, of moeten we wachten op betere software?
naar welk formaat moet je de sdkaart formatteren om hem goed in de telefoon te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Khadgar schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:46:
Wat ik wel jammer vind is dat je bij de Walkman App niet aan kunt geven welke mappen
je wel of niet te zien wilt krijgen, hij scant gewoon de hele telefoon en alles wat er is toont hij.
Dan zet je in de mappen die hij niet mag overnemen / scannen een .nomedia bestandje en klaar :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:00:
naar welk formaat moet je de sdkaart formatteren om hem goed in de telefoon te kunnen gebruiken?
Fat32 zal het zijn, ExFAT is ook mogelijk (misschien) via een tweak: [Xperia Z] Rooten en Custom ROM's

[ Voor 30% gewijzigd door CLB op 06-06-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Ik heb vandaag mijn sp in gebruik genomen en ik moet zeggen dat het een prachtige gsm is voor z'n prijs.
Ik heb tevens ook geen last van bovenstaande bugs (heb er nog maar een paar uurtjes op zitten).

foto 1
foto 2

Hier alvast twee foto's om eens te kijken naar de werkelijke kwaliteit van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Sinds vandaag binnen, erg blij is egt een mooi toestel. (het is de LTE versie)

Alleen merkte ik op dat de achterklep niet goed aansloot aan de linker kant (bij die inkeping om hem eraf te halen), hij is lichtjes verbogen waardoor hij net niet meer aansluit. Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 21:11:
Sinds vandaag binnen, erg blij is egt een mooi toestel. (het is de LTE versie)

Alleen merkte ik op dat de achterklep niet goed aansloot aan de linker kant (bij die inkeping om hem eraf te halen), hij is lichtjes verbogen waardoor hij net niet meer aansluit. Iemand anders ook dit probleem?
Het frame? Of alleen de achterklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Alleen die achterklep (gelukkig), heb ook sony mobile NL een bericht gestuurd op facebook kijke wat hun er van zeggen.

Klopt het trouwens ook dat er een randje is waar de achterklep eindigt bij het doorzichtige deel?

[ Voor 98% gewijzigd door thijsco19 op 06-06-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
:p goed om te weten dan. Ik heb nog een vraag; is het schadelijk voor de batterij om hem te lang op te laden? ('S nachts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
WouterT13 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 22:28:
[...]

:p goed om te weten dan. Ik heb nog een vraag; is het schadelijk voor de batterij om hem te lang op te laden? ('S nachts)
Als het goed is niet want zover ik weet stoppen alle smartphones met opladen bij 100% totdat de batterij weer iets gebruikt is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
De accu is tot nu toe fantastisch.
Enige nadeel vind ik dat de scherm is een finger-magneet. Heel vaak moet ik die schoon poetsen...
Weet iemand of met een screen protector minder last van krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:55
Usta schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:17:
De accu is tot nu toe fantastisch.
Enige nadeel vind ik dat de scherm is een finger-magneet. Heel vaak moet ik die schoon poetsen...
Weet iemand of met een screen protector minder last van krijg?
Fantastisch als in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Vergelijken met SGS2.
SP doet echt goed tot nu toe in Stamina mode. Gister avond heb ik de telefoon opgeladen tot 100%, en vanochtend stond op display 99% vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Op dit moment heb ik een Xperia U en de SP lijkt mij een mooie opvolger, ik ben gek op de notificatiebalk namelijk :P

Maar ik heb nog wel mijn bedenkingen en daarom heb ik wat meningen van ex U bezitters nodig. Hoe groot voelt het gewichts verschil, is het een baksteen in je broekzak? Kan je er nog mee fietsen?
En de camera is net als de U of toch nog wel wat beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Ik heb de SP nu een aantal dagen. In bezit en wat me opvalt is dat hij redelijk warm wordt bij normaal gebruik. Is dit normaal ivm het weer?

Edit: spelling ;)

[ Voor 7% gewijzigd door WouterT13 op 08-06-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Iemand al de nillkin hard cover case geprobeerd? (http://www.ebay.nl/itm/Ni...6679268a3f#ht_8588wt_1012)
Ik heb deze besteld zal eind van de maand denk wel binnen zijn (uiteraard de zwarte, bij een zwart toestel)

@WouterT13, De mijne word ook redelijk warm als ik een spelletje speel voor langere tijd (real racing 3/FF6), mijn pa zei ook dat hij gelezen had dat de SP inderdaad redelijk warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
thijsco19 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:32:
Iemand al de nillkin hard cover case geprobeerd? (http://www.ebay.nl/itm/Ni...6679268a3f#ht_8588wt_1012)
Ik heb deze besteld zal eind van de maand denk wel binnen zijn (uiteraard de zwarte, bij een zwart toestel)

@WouterT13, De mijne word ook redelijk warm als ik een spelletje speel voor langere tijd (real racing 3/FF6), mijn pa zei ook dat hij gelezen had dat de SP inderdaad redelijk warm kan worden.
Ik heb ook het nillkin hoesje besteld gisteren, ik laat je iets weten als ik hem heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
thijsco19 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:32:
Grappig, ik heb dezelfde besteld.
Daarnaast ik ik de Muvit Minigel Smoke cover aangeschaft omdat ik een beschermend hoesje wilde i.v.m. vakantie e.d. Wat ik mooi vind aan dit hoesje is dat deze de Xperia SP goed omsluit en dus beschermd EN dat deze semi-transparant is waardoor je de lichtbalk ook aan de achterkant nog kunt zien.
Bij de Nillkin zit hier een mooie uitsparing voor in wat me, naast het uiterlijk, erg aantrok.
Denk wel dat ik de Nillkin meer uit esthetische overwegingen zal gebruiken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Khadgar op 08-06-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik heb vandaag de X SP in handen gehad bij de Mediamarkt.
Het touchscreen deed het bij die telefoon niet goed.
De oplader was aangesloten en zodra ik de telefoon neerlegde reageerde het touchscreen niet goed meer.
Als ik de telefoon in de hand hield deed het touchscreen het prima.

Ik heb dit getest met de multitouch tester app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Ik heb de telefoon sinds vorige week dinsdag en tot zo ver werkt deze perfect totaal geen problemen ondervonden. De behuizing ziet er super strak uit geen onvolmaaktheden en alles sluit mooi aan.
Update is ook perfect uitgevoerd en verder dus ook geen camera of WiFi problemen. Toucscreen werkt trouwens ook heerlijk en reageert perfect.

In vergelijking met de HTC One van men vrouw en Xperia Z van een maat merk ik in het gebruik/ snelheid totaal geen verschil, apps reageren net zo snel en alles ziet er net zo mooi uit, dus petje af Sony.

De telefoon heb ik in een Replay Pocket hoesje zitten. Ik vraag me alleen af of een screen protector noodzakelijk is. De telefoon is voorzien van Gorilla glas en zou dus niet bekrasbaar moeten zijn. Iemand enige ervaring hiermee?

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op maandag 10 juni 2013 @ 17:55:
Ik heb de telefoon sinds vorige week dinsdag en tot zo ver werkt deze perfect totaal geen problemen ondervonden. De behuizing ziet er super strak uit geen onvolmaaktheden en alles sluit mooi aan.
Update is ook perfect uitgevoerd en verder dus ook geen camera of WiFi problemen. Toucscreen werkt trouwens ook heerlijk en reageert perfect.

In vergelijking met de HTC One van men vrouw en Xperia Z van een maat merk ik in het gebruik/ snelheid totaal geen verschil, apps reageren net zo snel en alles ziet er net zo mooi uit, dus petje af Sony.

De telefoon heb ik in een Replay Pocket hoesje zitten. Ik vraag me alleen af of een screen protector noodzakelijk is. De telefoon is voorzien van Gorilla glas en zou dus niet bekrasbaar moeten zijn. Iemand enige ervaring hiermee?
Gorilla Glass is met normaal gebruik eigenlijk meer dan voldoende. Touchscreen is imho niet nodig en doet ook afbreuk aan het gevoel imho. Ik heb een Galaxy S1 met gorilla glass en na 2.5 jaar misbruik(niet eens meer gebruik :+ ) kan ik zeggen dat bij normaal gebruik hij krasvrij zou moeten blijven.

Ik begin juist steeds meer touchscreenproblemen te ondervinden. Het begint echt hinderlijk te worden. Alleen ben ik er nog niet uit wanneer het voor mij allemaal is want de oplader is er niet aan gerelateerd lijkt het en glove mode ook niet... Moet alleen nog controleren hoe schoon het display is... Alleen is het wel klote :') Als het echt hardware gerelateerd is heb ik weer gezeik met een toestel wat nieuw is gekocht ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Prachtige telefoon en echt rete snel!
Nadeel is wel dat de frontspeaker snel vol zit met stof en andere troep.. Vraag me dus af hoe dat bij de andere ingangen zal zijn?

De notificatiebalk is echt subliem, alleen jammer van Sony dat de aanpassingen maar beperkt zijn. Heb om die reden Illunination Bar Pro gekocht en nu werkt het zoals ik 't wil.

Moet wel zeggen dat ik het vreemd vind dat ik de achtergrond van m'n lockscreen niet aan kan passen? Ik geef aan dat ik een patroon wil tekenen om m'n telefoon te unlocken, maar op de achtergrond van dit patroon staat mijn gewone achtergrond. Geen ramp, maar wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Ik heb zojuist ook eens m'n touchscreen getest en bij mij komt het probleem totaal niet voor...
Ik hoop dan ook dat ik het niet tegen zal komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedStar85
  • Laatst online: 03-09 22:00
Ben ook erg blij met de telefoon maar heb toch een paar kleine puntjes ;)

Vind de auto brightness niet echt fijn werken zoals Sony het nu geïmplementeerd heeft. Je hebt nu niet echt een auto instelling die voor zowel binnen als buiten goed werkt. Ik moet sowieso ook erg wennen aan een lcd schermpje, zoals velen hiervoor een SII met amoled gehad... Mede door het slechte contrast van de Sony mis ik mijn SII soms wel een beetje :|

Langs de linkerzijde van het toestel heb ik een heel klein naadje zitten tussen het aluminium frame en het scherm. Het is echt minimaal maar ik kan wel langs het aluminium en het scherm naar 'binnen' kijken. Ben eigenlijk een beetje bang dat hier troep tussen gaat zitten. Wel kan ik het frame iets naar binnen drukken zodat het beter aansluit maar dit blijft natuurlijk niet zo zitten...

Anderen ook last van een naadje :P ?

[ Voor 13% gewijzigd door RedStar85 op 11-06-2013 14:32 . Reden: verhaal even verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

RedStar85 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:26:
Ik heb geen last van zo'n naadje en ook de achterklep sluit bij mij volledig af.

Heb wel wat problemen met het scherm, wanneer deze aan de oplader ligt. Maar dat is dan weer niet altijd zo.. Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
RedStar85 schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:26:
[...]

Langs de linkerzijde van het toestel heb ik een heel klein naadje zitten tussen het aluminium frame en het scherm. Het is echt minimaal maar ik kan wel langs het aluminium en het scherm naar 'binnen' kijken. Ben eigenlijk een beetje bang dat hier troep tussen gaat zitten. Wel kan ik het frame iets naar binnen drukken zodat het beter aansluit maar dit blijft natuurlijk niet zo zitten...

Niet aan de linkerkant maar wel aan de rechterkant, niet egt storend maar je ziet het wel zitten als je er naar kijkt en er kan ook vuil tussen komen.
Paar berichten terug had ik geschreven dat de achterklep niet goed aansloot, de oorzaak was de simkaart die ik zelf geknipt hebt. Blijkbaar had ik te weinig van de simkaart af geknipt (overigens ook geen reactie van sony mobile nl op facebook).

@hierbeneden, Om welke hoesjes gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
Ik heb vandaag m'n eerste hoesje ontvangen en ik moet zeggen dat ik er tevreden van ben.
Deze heb ik gekocht in afwachting van m'n tweede hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk hoesje heb je gekocht en waar?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Hoe importeer je oude WhatsApp databases van conversaties en media bestanden voor gebruik op de SP? Ik kom van een stock Desire S met 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
jhvanburk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13:
Hoe importeer je oude WhatsApp databases van conversaties en media bestanden voor gebruik op de SP? Ik kom van een stock Desire S met 4.0
Met titanium backup.
Maar map overzetten moet misschien ook lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gewoon in je oude telefoon backup zetten, vervolgens de hele map whatsapp kopieren en op de interne SD zetten en daarna herstel klikken in je SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Stap 1 en 2 had ik al gevolgd, wat bedoel je met 'herstel klikken in je SP'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jhvanburk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:59:
Stap 1 en 2 had ik al gevolgd, wat bedoel je met 'herstel klikken in je SP'?
Je hebt in het menu van backup in je whatsapp ook een restore knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
jhvanburk schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:13:
Volledige uitleg: http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20902622

Na een kleine twee weken met de telefoon heb ik toch wel wat zaken die voor verbetering vatbaar zijn. Geen schokkende dingen maar wel zaken die kunnen bijdragen tot nog meer plezier met de telefoon.
Voor de geïnteresseerden: http://talk.sonymobile.com/message/485172#485172

Ben overigens erg tevreden over mijn Muvit Minigel Smoke hoesje. Dit is een TPU cover, semi-transparant waardoor je notification bar aan de achterkant ook nog steeds kunt zien en.... wat meer stuiterbeveiligd ;)
Hoesje sluit perfect aan om het toestel. Maakt het weliswaar iets dikker maar niet vervelend en het ligt prima in de hand.
Afbeeldingslocatie: http://www.kloegcom.nl/bibliotheek/Sony/Xperia_SP/Muvit_MiniGel_Smoke_TPU_Skin_Case_Hoesje_Sony-Xperia-SP_SESKI0021_3700615075383.jpg
Vandaag ook maar een screenprotector aangebracht, met deze twee zaken zou m'n Xperia de zomervakantie wel door moeten kunnen komen >:)

Nou nog even wachten op mijn OTG USB kabel en de MHL - HDMI kabel en dan is de pret compleet.

[ Voor 88% gewijzigd door Khadgar op 12-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Heb je Discussie gevolgd, ben benieuwd naar de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
darkvortex schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 20:53:
Ik heb vandaag mijn sp in gebruik genomen en ik moet zeggen dat het een prachtige gsm is voor z'n prijs.
Ik heb tevens ook geen last van bovenstaande bugs (heb er nog maar een paar uurtjes op zitten).

foto 1
foto 2

Hier alvast twee foto's om eens te kijken naar de werkelijke kwaliteit van de foto's.
Die foto's lijken haast mooier / meer verzadigd dan met mijn Xperia Z (die ik inmiddels gekocht heb) !. Ze lijken iig ook niet in de originele resolutie. Heb je die ook nog toevallig? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de SP naast m'n ZL gehouden, maar zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen zag je ook wel dat de prijs stukken lager is van de SP. Ik heb meerdere SP's vastgehouden, maar vond de algemene feeling wel een stuk minder dan m'n ZL. De grootte was nagenoeg hetzelfde, maar het scherm is wel iets kleiner, natuurlijk 720p, maar vooral de achterkant vond ik erg cheapass aanvoelen. Had verwacht, dat het hetzelfde materiaal zou zijn, maar dat is dus niet zo, eveneens vond ik de camera-afwerking / rondje erg slecht. De bezels om het scherm heen waren boven en onder ook wel erg huge, viel me allemaal wel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
CLB schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:55:
Gisteren de SP naast m'n ZL gehouden, maar zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen zag je ook wel dat de prijs stukken lager is van de SP. Ik heb meerdere SP's vastgehouden, maar vond de algemene feeling wel een stuk minder dan m'n ZL. De grootte was nagenoeg hetzelfde, maar het scherm is wel iets kleiner, natuurlijk 720p, maar vooral de achterkant vond ik erg cheapass aanvoelen. Had verwacht, dat het hetzelfde materiaal zou zijn, maar dat is dus niet zo, eveneens vond ik de camera-afwerking / rondje erg slecht. De bezels om het scherm heen waren boven en onder ook wel erg huge, viel me allemaal wel erg tegen.
Sony zou zichzelf natuurlijk ook wel in de voet schieten als de verschillen tussen de twee toptoestellen en dit toestel minimaal waren, het verschil in verkoopprijs moet natuurlijk wel merkbaar zijn. :)
Als je hem echter vergelijkt met de toestellen in dezelfde prijscategorie (Nexus4, One X, S3), zou je dan voor de Xperia SP kiezen of voor een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Joster schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 14:52:
Heb je Discussie gevolgd, ben benieuwd naar de reacties :)
Anders ik wel ;)

Firmware update:
http://www.xperiablog.net...olling-out-for-xperia-sp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat gaat wel absurd hard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
God, heb nu eindelijk de vorige firmware update werkend. PC companion installeren was niet voldoende, had problemen met de SEMC flash driver. Sony Update service 2x moeten installeren voordat die m ok vond. Zonder die driver blijft hij namelijk niet in flash mode en maakt hij er automatisch weer een storage device van en kan PC companion de update niet uitvoeren.

Voornaamste reden dat ik m wilde updaten: zodat de vervelende notificatie uit eindelijk weg is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Sinds vandaag ook eindelijk eigenaar van de SP. Hij bevalt tot nu toe erg goed, op 1 punt na, wat ik echt een groot probleem vind. Hopelijk weet iemand een oplossing.

Ik heb de laatste firmware update gedaan met de computer.

Maar ik ervaar grote problemen met de notificaties. Als ik mijn telefoon na een herstart een tijdje heb gebruikt, en hij ligt gewoon op tafel dan krijg ik geen notificaties meer. Geen LED en geen geluid. Druk ik dan mijn scherm aan komt opeens alles binnen. WIFI staat ingesteld dat hij aan moet blijven. Ik heb al een factory reset gedaan, maar geen resultaat. Ook heb ik de Illumination Bar tool gedownload uit de market, maar ook dat mag niet baten.

Geen updates op mail, whatsapp, sms etc is echt onhandig!

Als iemand weet wat ik vergeet, graag!

Bedankt!

Groetjes,
Bjorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Software reset. Firmware opnieuw flashen met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Heb je misschien stamina-mode aanstaan? Je kunt het vinden.bij instellingen > energiebeheer > stamina
Als het aan staat, moet je het uitzetten of er op drukken en aangeven van welke apps je wel notificaties wilt ontvangen. Ik weet echter niet 100% zeker of dit werkt, omdat stamina mode in principe Wi-Fi en dataverkeer uitschakelt. Dit zou dus betekenen dat je als nog geen notificaties krijgt als je de stamina mode aan laat staan.
In elk geval moet het werken als je staking-mode helemaal uitschakelt!
Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 21:54:
Maar ik ervaar grote problemen met de notificaties. Als ik mijn telefoon na een herstart een tijdje heb gebruikt, en hij ligt gewoon op tafel dan krijg ik geen notificaties meer. Geen LED en geen geluid. Druk ik dan mijn scherm aan komt opeens alles binnen. WIFI staat ingesteld dat hij aan moet blijven. Ik heb al een factory reset gedaan, maar geen resultaat. Ook heb ik de Illumination Bar tool gedownload uit de market, maar ook dat mag niet baten.

Geen updates op mail, whatsapp, sms etc is echt onhandig!
Absoluut de Stamina mode!
Op zich niet erg dat hij aan staat maar voeg dan bovengenoemde zaken toe aan de uitsluitingslijst.
Wat NIET werkt met Stamina aan is de notification bar, die blijft uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Khadgar op 12-06-2013 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Khadgar schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:11:
[...]

Wat NIET werkt met Stamina aan is de notification bar, die blijft uit.
Bij de Z/ZL is dat 'verholpen' met een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, ik vermoede ook gelijk de stamina mode. Maar die staat uit en is nooit aangeweest. De factory reset dus ook al geprobeerd.

Het is heel gek, het lijkt wel of hij geen internet heeft in de sleep modus, terwijl ik echt niks heb uitgezet. Het lijkt een beetje op het volgende probleem: http://productforums.goog...H6JnIFYcQ%5B1-25-false%5D

heb ook al resultaten gevonden met Xperia Z toestellen die dit probleem hebben...

Op mobiele data doet hij het iets beter...

Groetjes en bedankt!
Pagina: 1 ... 6 ... 28 Laatste