Nee, denk dat het hem daar niet in zit. Puur de gebruikte apparatuur en de opstelling waarin die geplaatst is
Vandaag dan eindelijk mijn DX pakketje binnengekregen met daarin o.a. de USB-OTG en MHL-HDMI adapter.
De USB-OTG werkt uitstekend met FATUSB sticks.
Mijn externe 3,5" 3TB USB3.0 harddisk pakt hij niet, daar geeft hij bij aan "USB opslag leeg/bestandssysteem niet ondersteund". Dat kan ik me nog wel voorstellen. Mijn externe 2,5" 1,5TB USB3.0, aangesloten via USB hub met voeding, pakt hij met dezelfde melding niet
Derde poging was met een externe 3,5" 1,5Tb USB2.0 harddisk maar helaas... wederom dezelfde melding. Allen zijn NTFS geformatteerde schijven dus dat zal de oorzaak wel zijn.
Dus... 2Gb USB stickje gepakt, FAT -> werkt, geformateerd naar NTFS -> werkt niet, exact dezelfde melding dus dat is dan ook weer duidelijk.
USB stick op de telefoon geformatteerd, was wel benieuwd wat die ervan zou maken...... iets wat Windows niet kan lezen dus want die wil hem gelijk formateren. Maar doen dan want ik wil FAT32 ook testen..... dit werkt ook op de Xperia SP dus.
Als ik zo nog zin heb ga ik een van de USB behuizingen openschroeven en hang ik er een schijf in die ik FAT32 zal formateren, ben benieuwd.
Dan de MHL-HDMI adapter. Voorwaarde voor gebruik is dat je TV/Monitor HDCP ondersteund en dat doet mijn 23" Dell U2312HM monitor gelukkig. Dan is het slechts een kwestie van inpluggen (vergeet de voedingskabel niet!) en voila, je Xperia schakelt om naar Landscape modus op je startscherm en je hebt beeld op je TV/monitor.
Toch leuk om hiermee foto's of filmpjes op groot beeld te kunnen laten zien maar uiteraard kun je verder ook alles doen wat je op je Xperia zou doen. Hmm... misschien toch maar eens proberen hoe bijvoorbeeld het spel Fast and Furious 6 het met groot beeld doet
Beide werken dus uitstekend en dat voor een fractie van wat je er bij Sony voor zou betalen.
Voor de geïnteresseerden, de links naar de artikelen staan in een eerdere post van mij hier al vermeld.
Zie overigens graag ook nog meer ervaringen met wifi, handigste misschien in onderstaand formaat.
Merk/type Wireless Accesspoint/router: Merknaam, model
Wifi standaard: 802.11g (54Mbit/s) / 802.11n (tot max 450Mbit/s) / of andere
Wifi band: 2.4 of 5 GHz
Wifi bereik: uitstekend / goed / matig / slecht
Afstand Xperia en Wireless: xx meter
Muren in lijn bereik Xperia / Wireless?: Ja, beton/hout/gips muur / Nee
Nog een nieuwtje:
Sony releases ‘experimental’ API for illumination bar
[
Voor 6% gewijzigd door
Khadgar op 22-06-2013 14:16
]