Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 22:43:
Software reset. Firmware opnieuw flashen met software.
Hoe doe ik een harde reset? Ik heb hem nu alleen terug gezet naar fabrieksinstellingen, toen hoefde ik de laatste firmware update na de reset ook niet meer te doen?

Volgens mij gaat dit een beetje wachten op Cyanogen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 23:50:
[...]

Hoe doe ik een harde reset? Ik heb hem nu alleen terug gezet naar fabrieksinstellingen, toen hoefde ik de laatste firmware update na de reset ook niet meer te doen?

Volgens mij gaat dit een beetje wachten op Cyanogen worden...
Dat is een softreset. Je kan via tools van Sony de firmware er opnieuw flashen. Hierdoor weet je zeker dat je rom er opnieuw op staat.

Ik kan alleen niets zoeken of wat dan ook want ik heb alle dingen thuis staan :+ Ben morgen ofzo pas weer thuis :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:08:
[...]

Dat is een softreset. Je kan via tools van Sony de firmware er opnieuw flashen. Hierdoor weet je zeker dat je rom er opnieuw op staat.

Ik kan alleen niets zoeken of wat dan ook want ik heb alle dingen thuis staan :+ Ben morgen ofzo pas weer thuis :+
Hey thanks. Ik heb dat vannavht inderdaad ook nog uitgevogeld. Mocht ook niet baten. Heb zoiets nog nooit meegemaakt. Android telefoon nummer 6!

Liggen 3 telefoons en een nexus 7 op tafel, allemaal jelly bean, allen in sleep mode. Stuur ik een mailtje naar mezelf, geeft mijn tablet, een sensation en een galaxy s2 gelijk een notificatie. Minuut of 10 later komt opeens de SP....

Heb mijn oude telefoon maar weer in gebruik genomen tot er een oplossing is..Als het zo blijft stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.
Mijn mail (en andere notificaties) komen direct binnen op mijn Nexus 7, maar mijn SP laat nog op zich wachten.
Dit was niet voor de update (dacht ik)... Kan het door de update komen?
Mijn update kwam op mijn telefoon binnen, daarna heb ik 'm niet op de computer aangesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm dat zou kunnen, heb gelijk na uitpakken de update gedaan. Vanochtend had ik wat updates van Sony apps, het lijkt iets beter te gaan.

De app illumination bar krijg ik ook niet werkend, helemaal ingesteld voor xperia U, in toegankelijkheid aangezet, Sony's lichtefffecten uitgezet, maar er gebeurd niks. Lijkt toch dat ze met die update met de notificaties zijn gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
pfff... is toch eigenlijk wel weer een triest verloop als ik dat zo hier boven lees... houd me weer serieus tegen om m'n xperia p vroegtijdig te vervangen door de sp... ok dit is wel tweakers hier maar je zou toch mogen verwachten dat de standaard features en software gewoon out of the box werken en je niet meteen weer dingen over custom ROMs en extra gepriegel moet gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

renio schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 09:55:
pfff... is toch eigenlijk wel weer een triest verloop als ik dat zo hier boven lees... houd me weer serieus tegen om m'n xperia p vroegtijdig te vervangen door de sp... ok dit is wel tweakers hier maar je zou toch mogen verwachten dat de standaard features en software gewoon out of the box werken en je niet meteen weer dingen over custom ROMs en extra gepriegel moet gaan lezen.
Er zullen altijd kleine foutjes inzitten die bij de een wel opduiken en bij de andere niet. Zolang het allemaal softwarematig is dan komt het vanzelf.

Bij mij komen de notificaties ook later binnen alleen is dat bewust. Energiestandje van de Snapdragon tool :*)

Daarnaast is het een nieuw toestel en de softwareupdates met bugfixes gaan extreem hard. In de paar weken dat hij uit is komt er straks al een 3e softwareupdate uit met bugfixes. Dat gaat echt enorm hard.

En voor de mensen met een 3rd party app die gaan klagen dat er dingen niet werken omdat de app het toestel niet herkent... Wat verwacht je zelf? Dat zoiets perfect gaat werken?

Ik zelf heb alleen last van de ledjes die zich niet goed laten sturen. Staan constant aan met muziek spelen terwijl die optie uit staat. Daarnaast touchscreen wat soms wat vreemd reageert. Ben er nog steeds niet uit waardoor dat nu komt precies want het lijkt niets te maken hebben met glove mode.

Voor de rest eigenlijk nergens echt last van. Alles doet het en alles gaat snel.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem opgelost. Ook ik had de Snapdragon tool aanstaan. Met een wijziging in die instellingen is het probleem opgelost! Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
luappul schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 17:23:
Sony zou zichzelf natuurlijk ook wel in de voet schieten als de verschillen tussen de twee toptoestellen
en dit toestel minimaal waren, het verschil in verkoopprijs moet natuurlijk wel merkbaar zijn. :)
Het verschil zit hem toch in de hardware, de behuizing kost echt niet bijster veel geld, vond het zonde.
Als je hem echter vergelijkt met de toestellen in dezelfde prijscategorie (Nexus4, One X, S3),
zou je dan voor de Xperia SP kiezen of voor een ander toestel?
De Nexus4 is al een no-go door z'n 16GB interne geheugen, alleen dat al is een *failure van het jaar*

De One X en S3 zijn nowadays te vinden in dezelfde prijsklasse, dus dat is imho een scheve vergelijking.
Het scherm van de One X is one of the best there is, maar in de praktijk heb ik gemerkt dat ik de kijkhoeken op m'n ZL ook niet slecht vind, omdat ik dat dus weinig blijk te gebruiken. Die van de SP vond ik ook niet bijzonder goed, maar de keuze tussen One X en SP is lastig... Ik vind Sense heel mooi, maar de Sony UI bevalt me ook erg goed. De behuizing van de One X is daarentegen wel een stuk beter dan die van de SP vind ik, camera heb ik niet kunnen testen, maar grote verschillen zullen daar ook niet inzitten. One X vs SP zou bij mij de One X worden, door de bouwkwaliteit en het prachtscherm, heeft me maanden goed bevallen namelijk dus HTC it is!

S3 vs SP, dan wordt het de SP, simpelweg omdat ik niet van plastic fantastic bij de S3 houdt, dat een pentile scherm is met overgesatureerde kleuren en ik TouchWizz helemaal niks vind. Simpele keuze dus: Sony SP!

Maar ik zou voor €350,00 geen SP kopen dus, vond hem groot en bulky en de materiaalkeuze niet mooi :)

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 13-06-2013 11:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:38:
[...]

Het verschil zit hem toch in de hardware, de behuizing kost echt niet bijster veel geld, vond het zonde.

[...]
De Nexus4 is al een no-go door z'n 16GB interne geheugen, alleen dat al is een *failure van het jaar*
Klopt... Was ook al bij de Nexus 7. Heb bewust gewacht totdat er een 32GB variant was.
De One X en S3 zijn nowadays te vinden in dezelfde prijsklasse, dus dat is imho een scheve vergelijking.
Het scherm van de One X is one of the best there is, maar in de praktijk heb ik gemerkt dat ik de kijkhoeken op m'n ZL ook niet slecht vind, omdat ik dat dus weinig blijk te gebruiken. Die van de SP vond ik ook niet bijzonder goed, maar de keuze tussen One X en SP is lastig... Ik vind Sense heel mooi, maar de Sony UI bevalt me ook erg goed. De behuizing van de One X is daarentegen wel een stuk beter dan die van de SP vind ik, camera heb ik niet kunnen testen, maar grote verschillen zullen daar ook niet inzitten. One X vs SP zou bij mij de One X worden, door de bouwkwaliteit en het prachtscherm, heeft me maanden goed bevallen namelijk dus HTC it is!
Ik vind persoonlijke de behuizing van de One X wel meevallen. Het is nog steeds plastic en dat merk je wel lichtelijk in de randen vooral. Voor de rest is inderdaad het scherm van een One X beter. Alleen de SP heeft die achterlijke achterklep. Serieus Sony wie dat bedacht heeft bij jullie mag worden overgeplaatst naar een ontwerpafdeling bij Samsung. Je hebt een mooi metalen frame met een glazen voorkant en dan zo'n goedkope plastic achterplaat... Had de oplossing van de Xperia T gepakt hufters :(
S3 vs SP, dan wordt het de SP, simpelweg omdat ik niet van plastic fantastic bij de S3 houdt, dat een pentile scherm is met overgesatureerde kleuren en ik TouchWizz helemaal niks vind. Simpele keuze dus: Sony SP!

Maar ik zou voor €350,00 geen SP kopen dus, vond hem groot en bulky en de materiaalkeuze niet mooi :)
Ik vind hem zelf mooi stevig en ligt bizar lekker in de hand. Bulky is juist wel prettig in dit geval.

Wat ik zelf heel fijn vind vastpakken zijn de knoppen en het metalen frame. Dat voelt zo prettig en stevig aan! Ik weet nu weer waarom ik de One V en de Legend van HTC zo fijn vond. Dat was het materiaal. Metaal maakt zoveel goed voor de stevigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Touchdomex schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:52:
Bulky is juist wel prettig in dit geval.
Dat klopt ook wel, maar ik doelde meer op het feit dat mijn ZL nagenoeg even groot is en veel 'meer' hardware bevat, dat vind ik gewoon jammer... Überhaupt jammer dat er geen 4" tophardware-modellen zijn, maar dat hoort hier niet.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Dat klopt ook wel, maar ik doelde meer op het feit dat mijn ZL nagenoeg even groot is en veel 'meer' hardware bevat, dat vind ik gewoon jammer... Überhaupt jammer dat er geen 4" tophardware-modellen zijn, maar dat hoort hier niet.
Dat klopt wel inderdaad. Stiekem had ik ook wel gewild dat de ZL leverbaar zou zijn in NL bij een Abbo.... Alleen dat is het niet :'( Dan maar the next best thing :+ een SP omdat de normale Z mij te groot is.

Overigens maken de softwarebuttons veel goed nu. Alleen gebruiken ze die nog niet optimaal. Je kan namelijk meer scherm en minder rand hebben hierdoor. Je hoeft namelijk niet meer de knoppen in je behuizing te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:31
Ik heb vandaag mn SP binnen gekregen. Super mooi en snel, en goede foto kwaliteit. Ik ben ook meteen met updaten begonnen, PC companion geïnstalleerd, en de stappen gevolgd. Nu lukt het mei niet om verder te komen dan stap 2. Tijdens het verifieren schakelt de telefoon zich uit en wordt hij niet meer herkent door windows. Ik krijg dan een scherm te zien dat ik de telefoon moet loskoppelen van de pc, de gsm moet uitschakelen (dat is hij al) en dan weer aansluiten met volumeknop- in gedrukt te houden. De telefoon start dan heel evn op, ik krijg sony in het scherm te zien, en dan wordt t scherm zwart en krijg ik een batterij te zien. Daarna laad de telefoon alleen maar op, en verder niks. Wat kan ik nu doen om toch verder te gaan met de update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet de volumeknop ingedrukt blijven houden, totdat de pc aangeeft dat je 'm los kunt laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
De pc geeft steeds aan dat hij de gsm niet herkent en dan schakelt hij over naar opladen van de batterij... iemand tips?

[ Voor 117% gewijzigd door skaaf op 13-06-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:21:
Probleem opgelost. Ook ik had de Snapdragon tool aanstaan. Met een wijziging in die instellingen is het probleem opgelost! Bedankt
Hey! Waar kan ik dat vinden van de snapdragon tool? Behoorlijk gezocht, maar niet gevonden. Wil graag van het probeelm af zodat hij als dagelijks gebruik mee kan!

Welke instelling heb je veranderd in de zogenaamde "snapdragon tool"?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
CLB schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:44:
Je moet de volumeknop ingedrukt blijven houden, totdat de pc aangeeft dat je 'm los kunt laten...
Jup, dat had ik ook 10x geprobeerd (20x zelfs). Maar voordat de PC zover kwam, was de telefoon alweer uit flash mode (ook als ik hem ingedrukt hield). In de device manager zag je (terwijl de notification bar groen was) de SEMC flash driver staan, inclusief uitroeptekentje. Deze driver ging dus niet werken en zorgde ervoor dat de telefoon vanzelf weer in USB storage mode ging.

SUS opnieuw geinstalleerd en toen stond de driver er wel goed op. Heeft me een goed uur gekost. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
skaaf schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 15:50:
De pc geeft steeds aan dat hij de gsm niet herkent en dan schakelt hij over naar opladen van de batterij... iemand tips?
PC companion en Sony update service juist geinstalleerd? Alleen als de telefoon aan staat zie je hem in de device manager als XPeria SP, als je in flash mode zit hoort het de SEMC flash driver te zijn en als ie uit staat en oplaadt is het puur een USB storage device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:12:
[...]

Hey! Waar kan ik dat vinden van de snapdragon tool? Behoorlijk gezocht, maar niet gevonden. Wil graag van het probeelm af zodat hij als dagelijks gebruik mee kan!

Welke instelling heb je veranderd in de zogenaamde "snapdragon tool"?

Thanks!
De snapdragon tool is een App die je gewoon in de playstore kunt vinden. De app heet BatteryGuru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:58:
[...]

De snapdragon tool is een App die je gewoon in de playstore kunt vinden. De app heet BatteryGuru
Thanks, maar je geeft in jouw bericht aan dat de "tools aanstaan" en je dat juist gewijzigd hebt, mag ik vragen welke instellingen je in jouw app hebt gezet?

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 18:05:
[...]

Thanks, maar je geeft in jouw bericht aan dat de "tools aanstaan" en je dat juist gewijzigd hebt, mag ik vragen welke instellingen je in jouw app hebt gezet?

Thanks again!
De app heeft eerst 2 dagen nodig om alle instellingen goed te zetten. Daarna zul je zien dat er een lijst staat met allerlei apps die toegang tot internet nodig hebben.
Daarbij zijn er drie instellingen: 1. Based on how you use it, 2. When it wants, 3. Only when you open it.
De meeste apps zullen na het instellen staan op Based on how you use it. De BatteryGuru bepaalt dan op basis van jouw gebruik wanneer een app toegang tot internet krijgt.
De tweede optie zorgt ervoor dat je de notificatie-delay niet hebt. Dan houdt de desbetreffende app gewoon toegang wanneer de app het wil.
Bijvoorbeeld Whatsapp en Gmail kun je op instelling 2 zetten zodat je direct je berichten binnen krijgt.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super bedankt! Ik ga het gelijk proberen! Dit was voor mij echt een probleem!

Thanks again!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_S
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10-2024

K_S

Sinds gisteren mijn xperia sp binnen. Super toestel tot nu toe. Heb nog geen problemen odervonden waarvan er sommige al rond gingen. Lekker vlot en makkelijk in gebruik. Voelt mooi stevig aan en ligt goed in de hand. Die stamina mode vind ik ideaal. Heb ik verbinding wanneer ik dit wil.

Nog een vraagje. Wat is de laatste firmware die jullie ontvangen hebben als update? Ik heb nu 12.0.A.1.257.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
Jdemon schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:31:
[...]

PC companion en Sony update service juist geinstalleerd? Alleen als de telefoon aan staat zie je hem in de device manager als XPeria SP, als je in flash mode zit hoort het de SEMC flash driver te zijn en als ie uit staat en oplaadt is het puur een USB storage device.
Als ik hem koppel aan de laptop, dan herkent de laptop hem als SP en de PC Companion ook. Als ik dan ga updaten valt de telefoon uit in stap 2 en wordt hij niet meer herkent. Tussen stap 2 en 3 moet de telefoon uit, maar dat is die dan al,maar dan herkent de laptop hem niet omdat er een storing is geweest met de laatste usb aansluiting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Gisteravond eventjes een zweetmomentje gehad :X Telefoon viel uit bij 20% en is daarbij blijkbaar vast gelopen...

Uiteindelijk de knop achterop moeten misbruiken. Aan de lader en vervolgens die knop met een pen inhouden en wachten totdat die trilt. Anders dan ik gewend was van Sony toestellen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
skaaf schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 11:07:
[...]

Als ik hem koppel aan de laptop, dan herkent de laptop hem als SP en de PC Companion ook. Als ik dan ga updaten valt de telefoon uit in stap 2 en wordt hij niet meer herkent. Tussen stap 2 en 3 moet de telefoon uit, maar dat is die dan al,maar dan herkent de laptop hem niet omdat er een storing is geweest met de laatste usb aansluiting....
Dat is precies waar ik ook last van had. Het uitschakelen is normaal gedrag.
Zie je bij het booten in flash mode (dan wordt de notification bar groen) wel een device verschijnen? Deze zou met de naam "SEMC flash device" in je device manager moeten komen, zonder uitroepteken erbij. Mocht dit wel het geval zijn:
1. Deïnstall Sony Update Service
2. Install Sony Update Service

Kijk dan of hij de driver wel goed pakt. Je kunt dan ook SUS gebruiken ipv PC companion om je update te doen.
Andere dingen die je nog kan proberen: geheugenkaart eruit, andere USB poort gebruiken (altijd 2x proberen want de eerste keer heeft ie wss een time-out omdat hij de driver nog moet configureren), kijken of USB debugging in je telefoon uitstaat. ik heb er ook een hoop aan moeten klooien, uiteindelijk was het echt alleen de driver die niet wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
Jdemon schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:29:
[...]

Dat is precies waar ik ook last van had. Het uitschakelen is normaal gedrag.
Zie je bij het booten in flash mode (dan wordt de notification bar groen) wel een device verschijnen? Deze zou met de naam "SEMC flash device" in je device manager moeten komen, zonder uitroepteken erbij. Mocht dit wel het geval zijn:
1. Deïnstall Sony Update Service
2. Install Sony Update Service

Kijk dan of hij de driver wel goed pakt. Je kunt dan ook SUS gebruiken ipv PC companion om je update te doen.
Andere dingen die je nog kan proberen: geheugenkaart eruit, andere USB poort gebruiken (altijd 2x proberen want de eerste keer heeft ie wss een time-out omdat hij de driver nog moet configureren), kijken of USB debugging in je telefoon uitstaat. ik heb er ook een hoop aan moeten klooien, uiteindelijk was het echt alleen de driver die niet wilde.
Bedankt voor je uitleg, ik heb een andere laptop met windows 7 gepakt, PC Companion geïnstalleerd.
De telefoon ging weer uit tijdens stap 2, ik heb hem toen meteen weer aangezet, toen werd hij weer herkend. loskoppelen en uitgezet, vast gekoppeld met volume- in gedrukt en weer aan gezet, toen pakte hij hem wel. Dus het is gelukt........

Ben benieuwd of ik de volgende keer wel met mn eigen laptop kan gaan updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thadir
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 15:37

Thadir

Geker dan gekker

Ik heb sinds gisteren mijn Xperia SP en met dank aan my Backup Pro even mijn settings enz voan mijn nu toch zeer oude Xperia X10 om gekat en werkt als een zonnetje. Maar wilde eigenlijk kijken ho ik de notificatie ledjes kan configureren in de verschillende kleuren. Heeft iemand hier al wat ervaring in? Tot nu toe alleen een ap gevonden voor de wit led licht terwijl ik er veel meer kleurtjes in zie.

I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Thadir schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:02:
Ik heb sinds gisteren mijn Xperia SP en met dank aan my Backup Pro even mijn settings enz voan mijn nu toch zeer oude Xperia X10 om gekat en werkt als een zonnetje. Maar wilde eigenlijk kijken ho ik de notificatie ledjes kan configureren in de verschillende kleuren. Heeft iemand hier al wat ervaring in? Tot nu toe alleen een ap gevonden voor de wit led licht terwijl ik er veel meer kleurtjes in zie.
Je kan vanuit de app waar notificatielampjes worden gebruikt een kleurtje wisselen of via die app die hier al vaker wordt genoemd. Of vanuit de telefoon zelf.

Ik ben er zelf trouwens achtergekomen dat voor mij staminamode geen fuck uitmaakt. Dan maar geen staminamode maar wel bateryguru :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdemon
Ik stel de kleur van de notification led in per app (dus in de settings van de app zelf). Dit werkt zonder problemen. Die app die vaker genoemd wordt zou ook wel goed moeten werken, maar ik heb er nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05:07
K_S schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:44:
Wat is de laatste firmware die jullie ontvangen hebben als update? Ik heb nu 12.0.A.1.257.
Ja de laatste is 12.0.A.1.257, maar de opvolger 12.0.A.1.284 me camera verbeteringen wordt nu stap voor stap uitgerold (eerst niet LTE toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_S
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10-2024

K_S

Usta schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:26:
[...]
Ja de laatste is 12.0.A.1.257, maar de opvolger 12.0.A.1.284 me camera verbeteringen wordt nu stap voor stap uitgerold (eerst niet LTE toestellen).
Ok, bedankt! Dan heeft het dus nog geen zin om hem al aan de pc te hangen :) Hopelijk komt deze update ook OTA binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
Usta schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:26:
[...]
n benieuwd of ze de camera echt verbeteren, alhoewel ik hem nu ook niet heel slecht vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28
@darkvortex @Khadgar, Ik heb inmiddels het nillkin hoesje binnengekregen (gisteren, 1 week over gedaan :)).
Mooi stevig hoesje, het hoesje sluit perfect aan op het toestel.

Hier een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/th_IMG_5489_zpsc36ccbe3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/th_IMG_5488_zps2809f99d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/th_IMG_5487_zpse2a477a4.jpg

Bij die laatste foto zie je dat stukje aan de onderkant, dat had van mij wel iets dikker gemogen zodat hij meer om de telefoon zit.

Het bijgeleverde screenprotector zag er erg netjes uit, helaas heb ik deze verkloot (stof op de kleefzijde). Als iemand er 1tje over heeft, graag! d:)b

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Waar heb jij hem precies vandaan?

Hebben ze daar ook de rode? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Hiero: http://www.ebay.nl/itm/Ni...6679268a3f#ht_8588wt_1012.
Ze hebben daar niet de rode versie. Wel bruin, wit en zwart.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Ziet er strak uit, ook ik heb al een screenprotector gerapet... :(
Dus hopelijk gaat het me wel lukken met die bijgeleverde screenprotector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
Die dingen kosten niks, 12 voor 1,85 euro, ik krijg ze deze week binnen net als mn siliconen hoesje http://www.ebay.nl/itm/40...m1423.l2649#ht_906wt_1135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 13:26
thijsco19 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:08:
@darkvortex @Khadgar, Ik heb inmiddels het nillkin hoesje binnengekregen (gisteren, 1 week over gedaan :)).
Mooi stevig hoesje, het hoesje sluit perfect aan op het toestel.

Hier een paar foto's:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bij die laatste foto zie je dat stukje aan de onderkant, dat had van mij wel iets dikker gemogen zodat hij meer de om de telefoon zit.

Het bijgeleverde screenprotector zag er erg netjes uit, helaas heb ik deze verkloot (stof op de kleefzijde). Als iemand er 1tje over heeft, graag! d:)b
Mooi hoesje! Maar wat is het nut van die onderkant die niet helemaal doorloopt? Ik zie dat bij wel meerdere telefoonhoesjes, die een deel van de telefoon niet beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RamonV schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:34:
[...]

Mooi hoesje! Maar wat is het nut van die onderkant die niet helemaal doorloopt? Ik zie dat bij wel meerdere telefoonhoesjes, die een deel van de telefoon niet beschermen?
Notificatiebalk beter laten uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
skaaf schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:26:
Die dingen kosten niks, 12 voor 1,85 euro, ik krijg ze deze week binnen net als mn siliconen hoesje http://www.ebay.nl/itm/40...m1423.l2649#ht_906wt_1135
Ben benieuwd! Graag meer info als je ze binnen hebt.

Is het mogelijk dat ik er 1tje van je kan over nemen? (Eventueel tegen betaling natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
Touchdomex schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:35:
[...]

Notificatiebalk beter laten uitkomen.
Haha ik bedoel niet die gleuf erin, snapte dat dat voor de notificatiebalk was. Ik doel meer op de echte onderkant van de telefoon, de aluminium rand. Sommige hoesjes voor andere telefoons hebben soms ook op een hoek of onderkant geen bescherming. Erg raar, als ik een hoesje wil en hij covert 80% van de hoeken/randen, dan de rest ook meteen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
In dat geval, het nut ontgaat mij ook inderdaad. Zoals ik al zei is dat 1 van de enigste (zo niet de enigste!) min punten van dit hoesje, had van mij part wel wat 'dikker/breder' gemogen zodat de gehele alu rand aan de onderkant beschermt is.
Aan de andere kant is de bovenkant ook op de zelfde manier beschermt, dus ook maar een klein randje. Ik denk dat het dus gewoon het design is van het hoesje.

EDIT// foto bijgevoegd;
Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/th_IMG_5490_zps336d1b6e.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door thijsco19 op 16-06-2013 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonV
thijsco19 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 20:42:
In dat geval, het nut ontgaat mij ook inderdaad. Zoals ik al zei is dat 1 van de enigste (zo niet de enigste!) min punten van dit hoesje, had van mij part wel wat 'dikker/breder' gemogen zodat de gehele alu rand aan de onderkant beschermt is.
Aan de andere kant is de bovenkant ook op de zelfde manier beschermt, dus ook maar een klein randje. Ik denk dat het dus gewoon het design is van het hoesje.

EDIT// foto bijgevoegd;
[afbeelding]
Thanks voor de extra foto. Denk dat het is om alsnog de aluminium rand te showen. Ik vind het jammer, want valt hij net ietsje verkeerd dan heb je alsnog weinig aan het hoesje. Verder ziet hij er erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 09:32
Touchdomex schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 14:36:
[...]
Ik ben er zelf trouwens achtergekomen dat voor mij staminamode geen fuck uitmaakt. Dan maar geen staminamode maar wel bateryguru :+
Stamina mode maakt natuurlijk ook alleen maar uit als je je telefoon niet steeds gebruikt. Als het je hem een paar uur niet gebruikt (scherm niet aan hebt) scheelt het zeker wel, na een hele nacht is er maar een paar % stroom verbruikt. Als om de 15 min de verbinding weer moet worden geactiveerd zal het idd weining uit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jap85 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:52:
[...]

Stamina mode maakt natuurlijk ook alleen maar uit als je je telefoon niet steeds gebruikt. Als het je hem een paar uur niet gebruikt (scherm niet aan hebt) scheelt het zeker wel, na een hele nacht is er maar een paar % stroom verbruikt. Als om de 15 min de verbinding weer moet worden geactiveerd zal het idd weining uit maken.
Stamina mode werkte bij mij niet :+ Ik haal nu meer batterij dan zonder. Ik zit nu op ruim een normale dag. Daarvoor zat ik op net een dag. Op een nacht maakte het mij ook weinig uit. Test het straks nog wel een keer wanneer ik in het bos zit op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Ik heb geen hoesje nodig, want SP is al stevig genoeg.
Aan de andere kant, de screenprotector vind ik een goede toevoeging. Naar mij weten, Sony heeft geen anti fingerprint coating gedaan op SP, waardoor de scherm wordt snel vies. Dan de oplossing is zelf doen (zie iFixit, duur) of een speciale (van Nilkin bijvoorbeeld) screenprotector kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Kan iemand misschien het verschil tussen de type's uitleggen afgezien van de 2,3G/4G netwerken.
Neem aan dat deze voor specifieke regio's gemaakt zijn.

Van : http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sp-5364.php

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - all versions
3G Network HSDPA 850 / 900 / 2100 - C5303
HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 - C5302
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - C5306
4G Network LTE 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 - C5303
LTE 850 / 1700 / 1900 / 2100 - C5306

C5302 = US ?
C5303 = Europa ?
C5306 = Japan ?

Ik heb nu een C5303 in Kuala Lumpur gekocht, maar krijg Mobiel internet niet aan de praat waar ik woon (China/Shanghai). Probeer even te achterhalen wat de achtergrond is, voordat ik bij China Mobile naar binnen stap met de vraag welk 3G Netwerk ze precies hebben. ( Evengoed zullen ze me aankijken "als een aap naar een roestig horloge",.. zucht.. :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
Frenzy_LS schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:11:
Kan iemand misschien het verschil tussen de type's uitleggen afgezien van de 2,3G/4G netwerken.
Neem aan dat deze voor specifieke regio's gemaakt zijn.

Van : http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sp-5364.php

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - all versions
3G Network HSDPA 850 / 900 / 2100 - C5303
HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 - C5302
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - C5306
4G Network LTE 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 - C5303
LTE 850 / 1700 / 1900 / 2100 - C5306

C5302 = US ?
C5303 = Europa ?
C5306 = Japan ?

Ik heb nu een C5303 in Kuala Lumpur gekocht, maar krijg Mobiel internet niet aan de praat waar ik woon (China/Shanghai). Probeer even te achterhalen wat de achtergrond is, voordat ik bij China Mobile naar binnen stap met de vraag welk 3G Netwerk ze precies hebben. ( Evengoed zullen ze me aankijken "als een aap naar een roestig horloge",.. zucht.. :/ )
http://www.gsmarena.com/network-bands.php3?sCountry=CHINA
CHINA

2G capabilities
GSM 900, GSM 1800

3G capabilities
UMTS 2100

Wordt allen door de C5303 ondersteund dus.... zal een instellings-issue zijn lijkt me?

http://www.86callchina.com/china-mobile-gprs-set-up.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Is er eigenlijk een mogelijkheid om de standaard mail-app van Sony zo in te stellen dat hij push gebruikt als ik verbonden ben met Wi-Fi, maar het slechts een keer per uur refresht als ik verbonden ben met een mobiel internet-netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Heeft iemand al een goede carholder gevonden voor de xperia SP?

Ik vind alleen van die (zeer onaantrekkelijke) universele car mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Allereerst de prijs:P,

maar ik vind universele holders er zo lomp uitzien.

edit: heb nog eens gekeken naar wat er nu in de auto hangt. Dit heb ik altijd prima gevonden, maar als ik nu kijk naar de afbeelding vind ik die ook erg lelijk. Denk dus dat het aan de afbeelding ligt. In het geheel van de auto staat die blijkbaar wel mooi:)

[ Voor 62% gewijzigd door dZinee op 17-06-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
dZinee schreef op maandag 17 juni 2013 @ 18:58:
Allereerst de prijs:P,

maar ik vind universele holders er zo lomp uitzien.

edit: heb nog eens gekeken naar wat er nu in de auto hangt. Dit heb ik altijd prima gevonden, maar als ik nu kijk naar de afbeelding vind ik die ook erg lelijk. Denk dus dat het aan de afbeelding ligt. In het geheel van de auto staat die blijkbaar wel mooi:)
Ik heb van DealExtreme een universele houder aangeschaft voor een paar euro. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Khadgar schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:39:
[...]

Ik heb van DealExtreme een universele houder aangeschaft voor een paar euro. Werkt prima.
Dankjewel, ga ook eens rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik heb nu die van de Action. Kost je ook een paar euro werkt hetzelfde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Laatst online: 12-09 16:48
Als er iemand last heeft van het overgevoelige touchscreen wanneer de telefoon plat ligt, de servicecentra hebben hiervoor nieuwe procedures ontvangen en kunnen het touchscreen kalibreren. Je kan je telefoon via de reguliere kanalen inleveren voor reparatie en dan wordt het in orde gebracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:19:
Als er iemand last heeft van het overgevoelige touchscreen wanneer de telefoon plat ligt, de servicecentra hebben hiervoor nieuwe procedures ontvangen en kunnen het touchscreen kalibreren. Je kan je telefoon via de reguliere kanalen inleveren voor reparatie en dan wordt het in orde gebracht!
Wat is die procedure... Aangezien ik een leasetoestel heb betekent het dat ik hem moet laten opsturen en daar heb ik geen zin in /3

Beter gezegd als ik het zelf kan doen. Dan graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Touchdomex op 17-06-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Kan zelf jammer genoeg niet, moet opgestuurd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:43:
Kan zelf jammer genoeg niet, moet opgestuurd worden...
Zucht }:O :/ Enig idee of ze zoiets ook gewoon kunnen doen zonder er te lang over doen in een service centre? In de stad Groningen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zou ik eens moeten navragen maar ik verwacht dat enkel Teleplan het kan/mag uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AmbroosV schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:45:
Zou ik eens moeten navragen maar ik verwacht dat enkel Teleplan het kan/mag uitvoeren...
Als je dat kan doen. Anders moet ik eventjes een afspraak maken met ze en kijken of ik mijn oude toestel als reservetoestel kan inzetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Khadgar schreef op maandag 17 juni 2013 @ 19:39:
[...]

Ik ben best tevreden met mijn huidige houder, maar net nog eentje bij DX besteld (kost maar 5$).
Deze ga ik proberen direct op dashboard plaatsen, om zo meer zicht rondom te hebben.
Deze dus: http://dx.com/p/car-winds...ell-phone-5-0-7-5cm-41529

Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_41529_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
AmbroosV schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:19:
Weet je of Sony ook al iets kan doen aan het Wifi probleem waar sommige Xperia SP telefoons last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Usta schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:48:
[...]

Ik ben best tevreden met mijn huidige houder, maar net nog eentje bij DX besteld (kost maar 5$).
Deze ga ik proberen direct op dashboard plaatsen, om zo meer zicht rondom te hebben.
Grappig, dat is precies degene die ik heb ;)

De melding van Ambroos wordt hier ook ondersschreven:
http://www.xperiablog.net...peria-sp-display-problem/

[ Voor 34% gewijzigd door Khadgar op 17-06-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Khadgar schreef op maandag 17 juni 2013 @ 12:01:
[...]

.........

Wordt allen door de C5303 ondersteund dus.... zal een instellings-issue zijn lijkt me?
Yup, thx, werkt nu :). ChinaMobile had al een instellings SMS gestuurd in chinees, maar aangezien 90% van de SMS'en soweiso al spam zijn, had ik deze over'thoofd gezien.

Ontopic.
Iemand al zo'n NFC speaker SRS-BTV5 in gebruik? ervaringen samen met de SP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dagon89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:03
Ik heb zojuist mijn Xperia SP ontvangen, nu zie ik dat de powerknop een beetje scheef zit.
Aan de bovenkant zit hij verder naar buiten dan aan de onderkant.
Misschien dat dit zo hoort?

Wat is jullie ervaring hiermee? :)

[ Voor 6% gewijzigd door dagon89 op 18-06-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus_b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04-2021
dagon89 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:42:
Ik heb zojuist mijn Xperia SP ontvangen, nu zie ik dat de powerknop een beetje scheef zit.
Aan de bovenkant zit hij verder naar buiten dan aan de onderkant.
Misschien dat dit zo hoort?

Wat is jullie ervaring hiermee? :)
Nu je het zegt... Die van mij heeft dat ook. Was me nog niet opgevallen.
Twee weken in bezit en nog geen problemen ondervonden. De SP is een prima toestel, ondanks de scheve powerknop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Usta schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:48:
[...]

[afbeelding]
dankjewel, voor 5 dollar kun je het sowieso eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
guus_b schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 15:11:
[...]

Nu je het zegt... Die van mij heeft dat ook. Was me nog niet opgevallen.
Twee weken in bezit en nog geen problemen ondervonden. De SP is een prima toestel, ondanks de scheve powerknop ;)
t was mij idd ook al opgevallen,maar ik vind t niet storend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Jup bij mij ook :P. Nog geen problemen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ik heb ook een scheve powerknop :P
kan er iemand voor mij contract killer 2 spelen?
als ik het een tijdje speel en dan afsluit bevriest de hele telefoon en moet ik de off knop gebruiken achterop het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
200+ MB, sorry dat gaat hem niet worden.

En trouwens wil je ons dood hebben?? :o :+

Die knop aan de achterkant, is dat gewoon een forced restart? Nothing less nothing more right??

[ Voor 35% gewijzigd door thijsco19 op 18-06-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 20:56:
en ik heb ook een scheve powerknop :P
kan er iemand voor mij contract killer 2 spelen?
als ik het een tijdje speel en dan afsluit bevriest de hele telefoon en moet ik de off knop gebruiken achterop het toestel
Dit heb ik meegemaakt met turbo (slakkenspel)...
Maar op de playstore kam het voor bij meerdere device's :)
Kijk eventueel eens in de playstore naar de reviews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Zojuist de XSP ontvangen..
De rechter LED doet het niet.

Hebben meer mensen hier last van? Doe ik iets fout?
De middelste en linker branden wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

dZinee schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:
Zojuist de XSP ontvangen..
De rechter LED doet het niet.

Hebben meer mensen hier last van? Doe ik iets fout?
De middelste en linker branden wel...
terug brengen/sturen dit hoort niet. De drie leds gaan altijd synchroon

--
Ik heb problemen met de Walkman app. Deze stopt af en toe met spelen, dan gaat ie gewoon op pauze. Nog mensen problemen mee?

[ Voor 16% gewijzigd door HetGezegde op 19-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu we het toch over de leds hebben, klopt het dat die het bij het homescreen enzo niet doen, alleen bij muziekspeler, album en notificaties?
ook heb ik af en toe het probleem dat hij pauzeert,
maar gaat hij bij u dan terug naar het eerste nummer toen je hem aanzette?
das bij mij namelijk wel zo.
ik denk zelf dat het komt door het ram management.
dat had ik ook op mijn xperia u met jb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:25:
nu we het toch over de leds hebben, klopt het dat die het bij het homescreen enzo niet doen, alleen bij muziekspeler, album en notificaties?
ook heb ik af en toe het probleem dat hij pauzeert,
maar gaat hij bij u dan terug naar het eerste nummer toen je hem aanzette?
das bij mij namelijk wel zo.
ik denk zelf dat het komt door het ram management.
dat had ik ook op mijn xperia u met jb
Die leds zijn volgens mij idd enkel ter notificatie. Hij doet het tijdens fotos in het album, films in je album, muziek wanneer de speler open staat en notificaties.
Met de app Illumination bar pro, kun je de balk ook op laten lichten in je homescreen. Maar of je daar vrolijk van wordt? Lijkt me ook niet optimaal voor de accuduur.

De muziekspeler springt bij mij soms ook terug naar het eerste nummer, maar soms pauzeert hij gewoon. Zoals nu ook het geval is. Wat ik heb openstaan:
- plants vs zombies
- Walkman
- Chrome (1 tabblad).
Valt mee lijkt me..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Tot zover heb ik nog geen last van een muziekspeler die pauzeert of ander gek gedrag vertoont, wel willen de ledjes na een tijdje muziek er opeen mee kappen. Dan moet ik weer op het scherm tikken om ze weer te activeren.

Kan je met die Illumination bar (pro)/elke andere app ook zorgen dat de ledjes met de muziek mee blijven knipper als je niet in de muziekspeler zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

skaaf schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:26:
Heb ze ook besteld, heb je deze er nog een beetje luchtvrij opgekregen, heb er al een paar naar de klote geholpen, maar echt netjes krijg ik ze er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
R2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:43:
[...]

Heb ze ook besteld, heb je deze er nog een beetje luchtvrij opgekregen, heb er al een paar naar de klote geholpen, maar echt netjes krijg ik ze er niet op.
Met wat geduld en de goede aanwijzingen lukt het best hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
[...]

Heb jij er toevallig 1tje die ik zou kunnen hebben/kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetGezegde schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:47:
[...]

Die leds zijn volgens mij idd enkel ter notificatie. Hij doet het tijdens fotos in het album, films in je album, muziek wanneer de speler open staat en notificaties.
Met de app Illumination bar pro, kun je de balk ook op laten lichten in je homescreen. Maar of je daar vrolijk van wordt? Lijkt me ook niet optimaal voor de accuduur.

De muziekspeler springt bij mij soms ook terug naar het eerste nummer, maar soms pauzeert hij gewoon. Zoals nu ook het geval is. Wat ik heb openstaan:
- plants vs zombies
- Walkman
- Chrome (1 tabblad).
Valt mee lijkt me..?
ik was het gewend van mn xperia u dusja,
maar ik denk het wel dat het door de ram komt, dat het niet goed is geconfigureerd.
bij mn xu op jb was dat ook, maar na een update van de developer was het grotendeels verholpen.
bij mij is helemaal links bovenin zand onder de glasplaat gekomen, en heeft daar een klein stukje van het zwarte weggehaald,
zou ik dat onder garantie kunnen laten repareren?
bij mij is ook de wifi heel slecht, zelfs mijn xperia u en cherry tablet zijn beter.
ik hoop dat het software probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

thijsco19 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:17:
[...]

Heb jij er toevallig 1tje die ik zou kunnen hebben/kopen?
Als je in de buurt van Rotterdam woont kan je langskomen, of ik moet ze opsturen, stuur anders even een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Khadgar schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:11:
[...]

Met wat geduld en de goede aanwijzingen lukt het best hoor.
[video]
Zo is het, maar de kwaliteit van die screenprotectors die ik nu heb is wel een stuk minder, heeft ook niet die dubbele bescherming erop, maar ga wel aan de hobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
R2 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:58:
[...]

Als je in de buurt van Rotterdam woont kan je langskomen, of ik moet ze opsturen, stuur anders even een PB
Staat jouw Direct message uit?

EDIT// Ik zou als het egt moet wel kunnen halen, maar als het kan het liefst opsturen (kost natuurlijk niks een enveloppie).

[ Voor 20% gewijzigd door thijsco19 op 19-06-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
[...]

Er zit nog wel wat lucht tussen op een paar plaatsen, maar ik ben eerst wel tevreden. Had alleen het probleem dat de uitsparingen voor microfoon en camera niet goed doorgedrukt waren, dus moest ik met pincet de rondjes verwijderen. Al met al niet top maar wel voldoende voor mij.

Verder heb ik ook een siliconen hoesje binnen gekregen, past goed en ligt ook goed in mn hand. Zaterdag besteld, gister in huis, goede levering. http://www.ebay.nl/itm/15...1423.l2649#ht_2115wt_1159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2

R2

Heb ook redelijk wat plekjesmet lucht ertussen, maar beschermt in ieder geval wel, probeer het nog wel een keer, die rondjes zijn inderdaad lastig. Ben voor nu wel even tevreden, ga later wel op zoek naar een betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Er zijn nu wat meer mensen die de XSP hebben.
Het enige wat mij nog tegenhoud van het kopen zijn de klachten over wifi.
Wat is jullie ervaring over het wifi bereik van de XSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die van mij is echt bizar slecht, 2 verdiepingen omhoog met 1 betonvloer en 1 hout vloer is al funest.
weinig wifi boven, en constant verbreken,
zelfs mijn cherry tablet heeft beter wifi

edit:
voorderest is het echt een hele fijne telefoon, bizar snel naar mijn gevoel.
qua performance is het echt een hele goede telefoon.
ik speel allemaal games zonder lag. >:)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik gebruik wifi behoorlijk veel dus dat moet ook goed zijn.
Dit wordt waarschijnlijk niet mijn nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
In heb begin meer last dan nu, nu lijk ik iets beter ontvangst te hebben.
Zo heel af en toe valt hij weg en daarna (paar seconde) heb je weer verbinding. Nu moet ik wel zeggen dat het met me oude (galaxy ace) hetzelfde had dus miss niet goede vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik heb nu de htc wildfire s. Die heeft voldoende signaal.
Die telefoon begint verder alleen erg traag te worden.

[ Voor 43% gewijzigd door bwienke op 20-06-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wifi is hier prima. Je moet alleen ervoor zorgen dat je WiFi goed is aangelegd! Dit scheelt al een hele hoop. Mijn Nexus 7 heeft hetzelfde ontvangst ongeveer overal en dat is meer dan prima. Ik heb nog geen enkel WiFi probleem gezien. Als mensen nog wat testjes willen zien of wat dan ook voor de WiFi ik wil ze met alle plezier draaien.

Het enige probleem wat ik echt tegen kom is mijn Touchscreen alleen wil ik hem niet wegbrengen |:( }:| }:| oh ja en ook het achterkantje wat echt te cheap aanvoelt maar dat zijn de enige problemen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Wat ik me nou afvraag m.b.t. de Wifi problematiek is wat voor wifi verbinding de probleemmensen hebben en met wat voor apparaat.
Ik zit hier zelf nog met een oude Speedtouch 716 en een Linksys WAG54GS, beide 802.11g (54Mbit/s) apparaten en beide op leeftijd eigenlijk.
De speedtouch staat een meter of 10 van mijn zithoek af in mijn werkkamer en wordt dus gehinderd door bakstenen muren en/of deuren. Hiermee was het bereik kritisch.
De WAG54GS heb ik nu in de woonkamer gezet en zit dan een meter of 5 van me af ongehinderd door muren. Hiermee is het bereik prima voor de zithoek maar dan weer kritisch in mijn werkkamer omdat er dan weer bakstenen muren (30 cm dik) tussen zitten.

Ben voornemens om een modernere dualband 802.11n wifi router aan te schaffen ter vervanging van deze oudjes. Daarbij is het dan ook weer nuttig om te lezen of er daarmee betere resultaten behaald worden.
Ik denk zelf namelijk dat de oudere apparatuur het probleem kan zijn.

Dus post je apparatuur en ervaringen, ben zeer benieuwd!

Verder goed tervreden met mijn Xperia SP. Achterkantje heb ik persoonlijk geen problemen mee en met het touchscreen heb ik ook nog geen problemen ondervonden.
Enige wat me beetje tegenvalt is de accuduur. Toegegeven ik haal zonder problemen 1 dag en 1,5 lukt ook wel maar dan is het weer net niet genoeg om hem pas 's-avonds aan de oplader te leggen.
De grootste accu slurper bij mij is het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

pricewatch: Linksys WRT160N

Ik heb deze. Alleen jammer van die 100Mbit. Ga binnenkort iets nieuws halen dat wel. Wil bestanden gaan streamen naar mijn Nexus 7 :+

Wat zijn de rest van de slurpers? Let goed op. Had gisteren dat CPU-Z bij mij 20% van de batterij opslurpte. Scherm was toen 23%. Het gaat vaak vooral om een combinatie van apps wat het veel lastiger maakt.

Wat notoire slurpers zijn dat zijn alle apps van Facebook. Die staan er echt bekend om :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Geen Wifi probleem hier. Ik gebruik Asus RT-N66U, en de telefoon werkt prima overal in huis.
Eerst had ik de SP in 2.4GHz band, maar later begon ik mijn elektronica naar de 5GHz verhuizen (inclusieve de SP), puur omdat daar de signaal minder last heeft van andere signalen.

CPU-Z heb ik al een tijd op SP, maar ik merk geen accuverbruik.
Facebook apps gebruik ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Waar hebben jullie de telefoon gekocht?
Als ik de telefoon daar ook koop is de kans denk ik groter dan het wifi signaal ook goed is.
Of zou dat niet uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
bwienke schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:43:
Waar hebben jullie de telefoon gekocht?
Als ik de telefoon daar ook koop is de kans denk ik groter dan het wifi signaal ook goed is.
Of zou dat niet uitmaken?
Nee, denk dat het hem daar niet in zit. Puur de gebruikte apparatuur en de opstelling waarin die geplaatst is ;)

Vandaag dan eindelijk mijn DX pakketje binnengekregen met daarin o.a. de USB-OTG en MHL-HDMI adapter.
De USB-OTG werkt uitstekend met FATUSB sticks.
Mijn externe 3,5" 3TB USB3.0 harddisk pakt hij niet, daar geeft hij bij aan "USB opslag leeg/bestandssysteem niet ondersteund". Dat kan ik me nog wel voorstellen. Mijn externe 2,5" 1,5TB USB3.0, aangesloten via USB hub met voeding, pakt hij met dezelfde melding niet :|
Derde poging was met een externe 3,5" 1,5Tb USB2.0 harddisk maar helaas... wederom dezelfde melding. Allen zijn NTFS geformatteerde schijven dus dat zal de oorzaak wel zijn.
Dus... 2Gb USB stickje gepakt, FAT -> werkt, geformateerd naar NTFS -> werkt niet, exact dezelfde melding dus dat is dan ook weer duidelijk.
USB stick op de telefoon geformatteerd, was wel benieuwd wat die ervan zou maken...... iets wat Windows niet kan lezen dus want die wil hem gelijk formateren. Maar doen dan want ik wil FAT32 ook testen..... dit werkt ook op de Xperia SP dus.
Als ik zo nog zin heb ga ik een van de USB behuizingen openschroeven en hang ik er een schijf in die ik FAT32 zal formateren, ben benieuwd.

Dan de MHL-HDMI adapter. Voorwaarde voor gebruik is dat je TV/Monitor HDCP ondersteund en dat doet mijn 23" Dell U2312HM monitor gelukkig. Dan is het slechts een kwestie van inpluggen (vergeet de voedingskabel niet!) en voila, je Xperia schakelt om naar Landscape modus op je startscherm en je hebt beeld op je TV/monitor.
Toch leuk om hiermee foto's of filmpjes op groot beeld te kunnen laten zien maar uiteraard kun je verder ook alles doen wat je op je Xperia zou doen. Hmm... misschien toch maar eens proberen hoe bijvoorbeeld het spel Fast and Furious 6 het met groot beeld doet 8)

Beide werken dus uitstekend en dat voor een fractie van wat je er bij Sony voor zou betalen.
Voor de geïnteresseerden, de links naar de artikelen staan in een eerdere post van mij hier al vermeld.

Zie overigens graag ook nog meer ervaringen met wifi, handigste misschien in onderstaand formaat.

Merk/type Wireless Accesspoint/router: Merknaam, model
Wifi standaard: 802.11g (54Mbit/s) / 802.11n (tot max 450Mbit/s) / of andere
Wifi band: 2.4 of 5 GHz
Wifi bereik: uitstekend / goed / matig / slecht
Afstand Xperia en Wireless: xx meter
Muren in lijn bereik Xperia / Wireless?: Ja, beton/hout/gips muur / Nee

Nog een nieuwtje:
Sony releases ‘experimental’ API for illumination bar

[ Voor 6% gewijzigd door Khadgar op 22-06-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
sinds gister heb ik root toegang op m'n sp, eindelijk van de melding af dat het geheugen bijna vol zit omdat apps nu naar de sd kaart kunnen worden weggeschreven.en kan titanium backup van vorige telefoon gebruiken.
kom van een htc desire s en wat een verademing is dit toestel, heerlijk!
Pagina: 1 ... 7 ... 28 Laatste