Mijn Xperia SP is ook binnen gekomen en heb de wifi ontvangst vergeleken met die van mijn chinaphone (ThL W3+, Mediatek 6577 dual core). Het bereik is praktisch hetzelfde: de zolder en eerste verdieping hebben prima ontvangst, de achtertuin na een meter of 8 niet meer, op praktisch dezelfde plek houdt 't op.
Nu het gekke: ik dacht altijd 'des te slechter de ontvangst, des te lager de snelheid', maar daar merk ik dus praktisch niets van op beide telefoons. Bij de ThL gaat het 5mbps omlaag (van ~30 naar ~25), upload van ~6 naar ~5, terwijl ik met de Sony juist op het bijna-dode punt de hoogste snelheden heb behaald: 44mbps i.p.v. rond de 30 binnenshuis (ook naast de router). Dit meerdere keren gecheckt met Speedtest. Wel merk ik dat de uploadsnelheid op de Xperia met 8mbps een stuk hoger is dan de ThL, die een stabiele 6mbps haalt. Maar het bereik is praktisch hetzelfde en dus prima. Alleen snap ik geen hol van hoe het zo ver van de router af sneller is dan er praktisch naast, en hoezo het bereik in één keer dan 0 is. Maar ik ben dan ook geen wifi techneut dus misschien is het allemaal heel logisch

Dit overigens met de Ziggo Draadloze Modem/Router.
Update: Het scherm vind ik alleszins meevallen. Misschien omdat er zoveel recensies het erover gehad hebben dat het probleem erger lijkt dan dat het daadwerkelijk is. Daarnaast zijn de Sony Android menu's misleidend omdat dat bij mijn stock Android Chinaphone de menu's zwart zijn, en bij de Sony grijs. Dit komt niet door het scherm, maar door Sony

Verder vind ik de kijkhoeken echt niet verkeerd, ik zie nauwelijks vervorming binnen een redelijk spectrum. Sure, als je met 80c erop kijkt misschien, maar wie doet dat nou. Het is wat mij betreft gewoon prima. Daarnaast is de helderheid ook hoger + lager in te stellen dan bij mijn chinaphone. Ik ben tevree!
Wat ik wel opmerk is dat de photo/album viewer vereist dat je in élke map die je niet wilt zien een .nomedia bestand zet. Als je dus een map in een map hebt staan en alleen de hoofmap heeft een .nomedia bestand, dan leest 'ie dus wel de map ín die map uit. Dit kan je gelukkig wegkrijgen door te gaan naar Instellingen>Apps>Alle>Mediaopslag>Data wissen+Restarten.
Voor de rest zit ik nog een beetje te kloten met stamina/snapdragon programmaatjes. Het duurt bij bijv. Facebook Messenger toch nog een poos voordat de berichten doorkomen (d.m.v. een mooie blauwe gloed thanks to de illumination app), terwijl ik dit programma wel een uitzondering heb gegeven. Toch een beetje jammer.
Camera heb ik nog niet gecheckt overdag, maar nu 's avonds op mijn kamer stelt hij best wel teleur. Wellicht wel iets scherper dan mijn Chinaphone(echter alsnog verre van scherp), maar wel minder licht. Tot zover is dat, samen met de onduidelijk werkende power-saving instellingen, de domper. Maar het scherm is dus echt heel goed te doen, en de wifi ook!
Hoppa, nog een update: De muziek via bluetooth hapert als de wifi-chip te druk bezig is met het zoeken naar een netwerk. Dit merk je dus vooral wanneer je op een kritiek ontvangstpunt staat (net wel of geen wifi). Hier had mijn Chinaphone onder dezelfde omstandigheden geen last van. Buiten de kritieke ontvangstpunten hapert het overigens niet, en als je je wifi uitzet werkt het ook probleemloos. Met oordopjes heb ik het nog niet geprobeerd, maar als dat zou haperen zal dat weinig met dit 'wifi-probleem' te maken hebben lijkt mij en zijn er dus verschillende problemen met muziek afspelen. Dit zou jammer zijn omdat je van multimediamerk Sony toch wel beter verwacht.
In Spotify werkt het toetsenbord niet als je je Last-FM gegevens wilt invullen. Dit zal waarschijnlijk Spotify en niet Sony moeten oplossen, maar toch is het een puntje dat gemeld moet worden als muziekliefhebber zijnde. Helaas werkt de Spotify support met een ranking systeem en moet je eerst flink veel commenten of liken om zelf een post te kunnen aanmaken...
Overigens: ben ik de enige die een zoekknop mist? Mijn Chinaphone had er een en dat vond ik best wel handig. Zou fijn zijn als Sony met customizable buttons komt(waar je naar smaak de knoppen en de indeling daarvan kunt kiezen). Helaas hoor ik net dat de volgorde niet aangepast worden van Google, en een dedicated search button lijkt alleen in custom ROMs te zitten dus ook dat lijkt me niet dat er ooit officieel komt.
[
Voor 74% gewijzigd door
Frolow op 10-07-2013 14:31
]