Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-06-2015
d_klijnsma schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:02:
sinds gister heb ik root toegang op m'n sp, eindelijk van de melding af dat het geheugen bijna vol zit omdat apps nu naar de sd kaart kunnen worden weggeschreven.en kan titanium backup van vorige telefoon gebruiken.
kom van een htc desire s en wat een verademing is dit toestel, heerlijk!
1. Linkje? Altijd handig. Nog geen behoefte of noodzaak om te rooten maar toch fijn om een werkende oplossing te kennen.
2. Je geheugen vol???? Even uit nieuwsgierigheid... hoe krijg je dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 21:22
heb gebruik gemaakt van deze thread:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2329208 heb nog wel een locked bootloader, dan behoud je je Bravia Engine :)
geheugen zal vol omdat ik er meerdere spelletje op had staan, onder andere real racing 3 en gta vice city.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

d_klijnsma schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:34:
heb gebruik gemaakt van deze thread:http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2329208 heb nog wel een locked bootloader, dan behoud je je Bravia Engine :)
geheugen zal vol omdat ik er meerdere spelletje op had staan, onder andere real racing 3 en gta vice city.
Welke firmware versie heb jij dan, root kan toch alleen met versie 284?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
klopt met dit programmatje nog wel, heb daarom mijn telefoon (c5303) geflashed naar .284 van c5302. zodra dit ook werkt voor c5303 ga ik weer terug daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ok thanks, dan wacht ik nog even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Vandaag was ik bij een bekende elektronicawinkel en vergeleek ik scherm van de SP en de Xperia L. Wat me opviel is dat ik het scherm van de L beter eruit vond zien. De kijkhoeken vond ik echt stukken beter en het zwart was meer zwart dan bij de SP. Dat zie je vooral als je naar instellingen gaat en de zwarte achtergrond vergelijkt op zwartwaarde.. Op beide toestellen heb ik meerdere wallpapers gezet om de kijkhoeken te testen. Bij de Xperia L bleven de kleuren goed, maar bij de SP kwam er een waas overheen. Vervolgens pakte ik de XZ en ook bij dat toestel merkte ik dat de kijkhoeken niet echt top waren. Ze zijn minder dan bij de XL.

De SP en de XZ hebben een iets helderder scherm en qua scherpte is het een stukje beter, maar de kijkhoeken en de zwartwaardes vond ik bij de XL beter. Toch opvallend voor een FWVGA-scherm die 854x480 pixels heeft. De SP heeft een HD-scherm en toch heeft dat scherm een mindere indruk achtergelaten. Vrij flets en gewon matige kijkhoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door emporio81 op 23-06-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

emporio81 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:42:
Vandaag was ik bij een bekende elektronicawinkel en vergeleek ik scherm van de SP en de Xperia L. Wat me opviel is dat ik het scherm van de L beter eruit vond zien. De kijkhoeken vond ik echt stukken beter en het zwart was meer zwart dan bij de SP. Dat zie je vooral als je naar instellingen gaat en de zwarte achtergrond vergelijkt op zwartwaarde.. Op beide toestellen heb ik meerdere wallpapers gezet om de kijkhoeken te testen. Bij de Xperia L bleven de kleuren goed, maar bij de SP kwam er een waas overheen. Vervolgens pakte ik de XZ en ook bij dat toestel merkte ik dat de kijkhoeken niet echt top waren. Ze zijn minder dan bij de XL.

De SP en de XZ hebben een iets helderder scherm en qua scherpte is het een stukje beter, maar de kijkhoeken en de zwartwaardes vond ik bij de XL beter. Toch opvallend voor een FWVGA-scherm die 854x480 pixels heeft. De SP heeft een HD-scherm en toch heeft dat scherm een mindere indruk achtergelaten. Vrij flets en gewon matige kijkhoeken.
Dat zijn kleurinstellingen die aangepast kunnen worden met software. Allemaal tweaks die aan de calibratie liggen. Daarnaast kijkhoeken boeien mij vrij weinig. 9 van de 10x gebruik jij je telefoon recht voor je neus. Ik merk niets van die kijkhoeken met normaal dagelijks gebruik. Je zit er alleen toch maar recht voor. Had hiervoor een Galaxy S en daar zijn de kijkhoeken perfect want AMOLED.

Als je echt kritisch bent dan ga je op dit soort dingen letten maar uiteindelijk in dagelijks gebruik merk je niets van dit soort kleine gebreken. Tenzij je echt een azijnpisser bent maar dan neem je een HTC One /3 Met dat perfecte scherm ofzo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Laatst online: 04-09 20:30
Benieuwd naar soortgelijke ervaringen: wanneer ik vanuit een app als Chrome of Facebook terugkeer naar m'n homescreen is er een vertraging in de weergave van widgets (appfolders, weer en andere). Deze lijken als het ware opnieuw ingeladen te worden.
Een reboot verhelpt dit even, maar het keert terug. Een kijkje in het werkgeheugen leert dat deze ongeveer 30% vrije ruimte over heeft; CPU's hebben ook genoeg ruimte.
Oplossingen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

jhvanburk schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:24:
Benieuwd naar soortgelijke ervaringen: wanneer ik vanuit een app als Chrome of Facebook terugkeer naar m'n homescreen is er een vertraging in de weergave van widgets (appfolders, weer en andere). Deze lijken als het ware opnieuw ingeladen te worden.
Een reboot verhelpt dit even, maar het keert terug. Een kijkje in het werkgeheugen leert dat deze ongeveer 30% vrije ruimte over heeft; CPU's hebben ook genoeg ruimte.
Oplossingen iemand?
Is de CPU die dan op volle snelheid draait en het geheugenmanagement die te agressief ingrijpt waardoor je homescreen uit het geheugen wordt getrapt en opnieuw geladen moet worden. Dat is wat je op dat moment ziet.

Chrome en Facebook zijn apps die achterlijk zwaar zijn en zo je volle vermogen van je CPU vragen om soepel te lopen. Facebook is daarnaast gewoon kut geprogrammeerd dus die doet dat sowieso wel.

Wat ertegen te doen is. Geen idee. Ben het zelf nog aan het uitzoeken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo gebeld. Donderdagochtend komen ze hem ophalen en ik heb dan nog een week een Xperia T en vervolgens dan nog een week een Galaxy S1. Fuck ze ik ga echt niet de leentoestellen gebruiken,

Ja meneer u kunt alles doen wat u normaal ook doet. Dat is de mooi verhaal maar no way dat ik dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30
jhvanburk schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:24:
Oplossingen iemand?
Dit ervaar ik ook, voor mij niet storend. Volgens mij inderdaad alleen bij chrome en facebook en een enkel game.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Touchdomex schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:09:
Zo gebeld. Donderdagochtend komen ze hem ophalen en ik heb dan nog een week een Xperia T en vervolgens dan nog een week een Galaxy S1. Fuck ze ik ga echt niet de leentoestellen gebruiken,

Ja meneer u kunt alles doen wat u normaal ook doet. Dat is de mooi verhaal maar no way dat ik dat kan.
Ben je je Xperia SP dan twee weken kwijt? Lekker :-(

Misschien voor het algeheel gemak hier even de procedure neerzetten? Telefoonnummer dat je gebeld hebt en wat je eventueel bij de hand moet hebben etc...

Had het daarstraks zelf ook voor het eerst dat mijn touchscreen niet reageerde terwijl hij plat ligt... nu doet hij het wel gewoon... vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khadgar schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:10:
[...]

Ben je je Xperia SP dan twee weken kwijt? Lekker :-(

Misschien voor het algeheel gemak hier even de procedure neerzetten? Telefoonnummer dat je gebeld hebt en wat je eventueel bij de hand moet hebben etc...

Had het daarstraks zelf ook voor het eerst dat mijn touchscreen niet reageerde terwijl hij plat ligt... nu doet hij het wel gewoon... vaag.
Heb jij ook een leasetoestel van Hi? Dan geldt mijn procedure pas vandaar dat ik hem niet post. Is gewoon standaard procedure die daar is. Heb er genoeg ervaring mee en als mensen het willen weten wat ik heb gedaan stuur eventjes een DM. Denk dat niet veel mensen hier namelijk daar hun toestel vandaan hebben.

Ik heb het probleem gewoon uitgelegd. Scherm reageert vreemd. Soms heel veel en soms gewoon helemaal niet. Ik ben het toestel al snel 2 weken kwijt dan. Omdat het eerst naar teleplan gaat en als teleplan het niet kan fixen gaat het weer door naar Sony. Daarna weer terug naar Teleplan en daarna weer naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Touchdomex schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:18:
[...]

Heb jij ook een leasetoestel van Hi? Dan geldt mijn procedure pas vandaar dat ik hem niet post. Is gewoon standaard procedure die daar is. Heb er genoeg ervaring mee en als mensen het willen weten wat ik heb gedaan stuur eventjes een DM. Denk dat niet veel mensen hier namelijk daar hun toestel vandaan hebben.

Ik heb het probleem gewoon uitgelegd. Scherm reageert vreemd. Soms heel veel en soms gewoon helemaal niet. Ik ben het toestel al snel 2 weken kwijt dan. Omdat het eerst naar teleplan gaat en als teleplan het niet kan fixen gaat het weer door naar Sony. Daarna weer terug naar Teleplan en daarna weer naar mij.
Nee, ik heb het toestel in eigendom dus dan wordt dat idd een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khadgar schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:32:
[...]

Nee, ik heb het toestel in eigendom dus dan wordt dat idd een ander verhaal.
Dan kun je hem gewoon naar een servicepunt brengen in de buurt of door Sony laten ophalen afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

thijsco19 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:50:

Kan je met die Illumination bar (pro)/elke andere app ook zorgen dat de ledjes met de muziek mee blijven knipper als je niet in de muziekspeler zit?
Daar ben ik ook naar op zoek. zit niet in de app meen ik

-- heb ook een cover gekocht voor m'n xperia sp.
Is zacht plastic (wel een harde cover 'tho). Voelt goed aan voor 1,40 euro xD
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/945002_10201458276764807_540590044_n.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door HetGezegde op 24-06-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Wil iemand met het touchscreen probleem deze oplossing proberen?

http://talk.sonymobile.com/message/493627#493627

EDIT:
zie net met het verversen van de link pagina dat het niet werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door bwienke op 25-06-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

bwienke schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:35:
Wil iemand met het touchscreen probleem deze oplossing proberen?

http://talk.sonymobile.com/message/493627#493627

EDIT:
zie net met het verversen van de link pagina dat het niet werkt.
Link werkt, maar ga het niet proberen. Toch bedankt iig! Ik heb er af en toe last van, maar eigenlijk alleen wanneer m'n telefoon aan de lader is (en dan nog niet altijd).
Heb net alles goed en wel op m'n telefoon staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik bedoelde dat de oplossing niet werkt.
Dus het proberen van de 'oplossing' hoeft niet.

Ik heb ook gelezen dat sony het Wi-Fi probleem aan het onderzoeken is,
maar ik weet niet meer waar ik het gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bwienke schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:52:
Ik bedoelde dat de oplossing niet werkt.
Dus het proberen van de 'oplossing' hoeft niet.

Ik heb ook gelezen dat sony het Wi-Fi probleem aan het onderzoeken is,
maar ik weet niet meer waar ik het gelezen heb.
Overigens kom ik er nu achter dat mijn Xperia T met de laatste firmware dezelfde wifiproblemen heeft als dat de SP het heeft. Grote kans dat het iets softwarematigs is denk ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Touchdomex schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:53:
[...]

Overigens kom ik er nu achter dat mijn Xperia T met de laatste firmware dezelfde wifiproblemen heeft als dat de SP het heeft. Grote kans dat het iets softwarematigs is denk ik nu.
Zou mooi zijn als het een software probleem is een niet een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Ik hoop dat Sony dan met een grote update komt met daarin een softwarematige oplossing voor het WiFi probleem (en overigens ook 3G? Want die hapert ook tijdens streamen van muziek, terwijl ik een 14,4mbps verbinding heb), het slecht reagerende scherm probleem en het te agressieve geheugen probleem.
Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HetGezegde schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 07:55:
Ik hoop dat Sony dan met een grote update komt met daarin een softwarematige oplossing voor het WiFi probleem (en overigens ook 3G? Want die hapert ook tijdens streamen van muziek, terwijl ik een 14,4mbps verbinding heb), het slecht reagerende scherm probleem en het te agressieve geheugen probleem.
Zou mooi zijn.
Hopelijk wordt het samengepakt met 4.2.2 :9~ I WANT MAH HOMESCREEN WIDGETS!!!

Er zitten meer vreemde dingen in het management van het OS. Al eens een taskmanager gedraaid in combinatie met CPUspy of CPU-z. Hij gebruikt maar 3 standen. Full load, rond de 300Mhz en deep sleep. That's it. Voor de rest worden de snelheden die mogelijk zijn bijna niet benut. Daardoor slurpt hij ten eerste en ten tweede is het voor 9 van de 10x niet nodig om onder full load constant te werken. Hij loopt altijd supersoepel maar het nadeel is dat hij wel batterijen eet. Zelfs met zo'n grote batterij.

Dit zijn weliswaar allemaal problemen die software matig aangepakt kunnen worden maar moet het wel gebeuren. Custom kernels of niet /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Nog iets waar ik mee zit (of ja, mee zit is een groot woord); ik kan geen lockscreen afbeelding instellen?! Toen ik mijn Xperia voor het eerst opstartte, had deze een grasachtig weiland lockscreen en was de achtergrond van mijn homescreen die golven van Sony.
Iemand hier een oplossing voor?? Of hebben jullie hier geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Settings - Display - Lockscreen - Select Wallpaper, werkt niet?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:35:
Settings - Display - Lockscreen - Select Wallpaper, werkt niet?
Nope. Ik kan wel een afbeelding kiezen, het formaat wijzigen en dan opslaan. De telefoon lijkt even bezig te zijn, maar na locken is nog steeds de achtergrond van mijn homescreen aanwezig.
Ook een reboot werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_klijnsma
homescreen achtergrond werkt volgens mij alleen als u de vergrendel methode "vegen" gebruikt en niet bij patroon of pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
d_klijnsma schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:26:
homescreen achtergrond werkt volgens mij alleen als u de vergrendel methode "vegen" gebruikt en niet bij patroon of pin.
Dit klopt inderdaad. Ik gebruik patroon en mijn homescreen image is nu ook die van het lockscreen. Alleen via de vegrendel methode vegen kun je een ander plaatje gebruiken.

Ik zelf gebruik vegen niet meer aangezien ik toen elke keer vreemd genoeg aan het broekzak bellen was.
Blijkbaar werd de aanknop aan de zijkant door men hoesje ingedrukt en tijdens het lopen veegde ik langs het scherm en ontgrendelde deze en begon ineens te bellen.

Verder werkt mijn toestel perfect en ondervind ik geen enkel van de aangegeven problemen. 3G functioneerd perfect, enige is dat mijn WiFi verbinding niet zo sterk is, nog wel sterk genoeg ik haal alleen in de tuin (+- 9 m) geen volledig bereik wat ik met men vorige tel wel behaalde.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-08 23:51
Heeft hier nog iemand last van een soms flikkerend scherm? Als ik haar helderheid handmatig zet dan stopt het, dus de autohelderheid functie veroorzaakt het.

Heb er zelf op mijn XpZ geen last van. Normaal of even omwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khadgar
Geelco schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:32:
Heeft hier nog iemand last van een soms flikkerend scherm? Als ik haar helderheid handmatig zet dan stopt het, dus de autohelderheid functie veroorzaakt het.

Heb er zelf op mijn XpZ geen last van. Normaal of even omwisselen?
Dit is mij ook al een paar keer opgevallen. Zal wel met de lichtval op de sensor te maken hebben want als ik mijn telefoon wat draai stopt het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Jup zag pas voor het eerst, inderdaad met de autohelderheid.
Pas 2 keer gemerkt en even je vinger boven de sensor of telefoon verplaatsen verhelpt dat.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Ik heb de helderheid volledig handmatig gezet en de app "One Click Brightness Widget" geïnstalleerd. Hierbij heb ik 4 widgets op mijn homescreen gezet (past netjes naast elkaar) met 15%, 60%, 100% en auto brightness. Zo kan ik vlot tussen verschillende helderheden switchen, aangezien ik de automatische modus maar zwak vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Telefoon net opgehaald en klein lichtpuntje :D

Leentoestel is een Xperia X8 in plaats van een Galaxy Mini of Pocket :D

Tenminste een betere resolutie :+

Hopelijk met 2 weken ofzo terug :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Wat is aan te raden een LG optimus 4xd nieuw voor 280 of de xperia sp?
Volgend mij is het scherm van LG namelijk veel beter en aangezien het een stuk goedkoper is heeft de lg nu mijn voorkeur. Iemand die mijn gedachte kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 20:01
HetGezegde schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:27:
Ik heb de helderheid volledig handmatig gezet en de app "One Click Brightness Widget" geïnstalleerd. Hierbij heb ik 4 widgets op mijn homescreen gezet (past netjes naast elkaar) met 15%, 60%, 100% en auto brightness. Zo kan ik vlot tussen verschillende helderheden switchen, aangezien ik de automatische modus maar zwak vind..
Ik gebruikte de standaard widget maar ik heb deze nu eens geprobeerd en hij werkt veel fijner omdat je de percentages van helderheid zelf kan instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:04:
Volgend mij is het scherm van LG namelijk veel beter en aangezien het een stuk goedkoper is heeft de lg nu mijn voorkeur. Iemand die mijn gedachte kan bevestigen?
LG is toch een verouderd model?

Die Optimus loopt als het goed is op een Tegra 3. Die Snapdragon S4 is een flinke stap sneller dan een Tegra 3. Ik heb beide hier in huis. Nexus 7 heeft een Tegra 3 :)

Persoonlijk ben ik geen fan van LG vooral omdat de softwareupdates twijfelachtig zijn en het ding bijna EOL is daarmee. Groot risico dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
EOL (end of live)

Dan blijft de SP als nog een bak met geld, hoe zit het met de kijk hoeken?
Want dat is het nadeel van het toestel de kijk hoek en de camera.
Ik heb zelf al diverse reviews gekeken die lui van allaboutphones raden de xperia T aan.
Maar die heeft een nog brakker scherm. De batterij van de SP vind dan wel een goede reden om hen te halen.

[ Voor 11% gewijzigd door loll op 27-06-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:04:
SP zeker weten.

Scherm van de LG mag misschien wel beter zijn wat betreft kijkhoeken, maar serieus, hoe vaak kijk je niet recht naar je scherm? Op elk ander vlak is de SP veruit superieur. Camera's van LG zijn ook altijd behoorlijk brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

loll schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:00:
EOL (end of live)

Dan blijft de SP als nog een bak met geld, hoe zit het met de kijk hoeken?
Want dat is het nadeel van het toestel de kijk hoek en de camera.
Ik heb zelf al diverse reviews gekeken die lui van allaboutphones raden de xperia T aan.
Maar die heeft een nog brakker scherm. De batterij van de SP vind dan wel een goede reden om hen te halen.
Xperia T heeft een prima scherm en die van de Xperia SP ook. Het is niet subliem of zo perfect als andere toestellen maar het is wel bovengemiddeld goed imho.

Het is een duur toestel dat zeker. Ik weet ook niet of ik hem zelf zou kopen wanneer ik hem lost moest kopen echter dat komt vooral omdat ik een Nexus zou willen dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Voor mij is het ook een nadeel dat de LG een QuadCore heeft, aangezien dat onnodig veel batterij slurpt. Moet zeggen dat de SP veel langer mee gaat op de batterij dan de LG (beiden gebruikt).
Daarnaast heb ik zelf geen QC nodig. De DC van de SP is ruim voldoende en is nog vlotter geklokt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Komt zwart bij de laagste helderheid ook in de buurt van zwart?
Zie in reviews dat zwart redelijk grijs is maar dan is de helderheid op maximum.
Hoe zijn de kleuren verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

bwienke schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 01:08:
Komt zwart bij de laagste helderheid ook in de buurt van zwart?
Zie in reviews dat zwart redelijk grijs is maar dan is de helderheid op maximum.
Hoe zijn de kleuren verder?
De laagste helderheid die ik gebruik is 15%. Hierbij is zwart wel zwart. Dus voor 's avonds als het donker is.
De rest van de kleuren zijn goed, mooi helder en natuurgetrouw. Camera maakt ook mooie foto's, ook met tegenlicht. De camera app ondersteunt ook een invulflits, zodat je geen overbelichte personen hebt met een te donkere achtergrond.
Moet zeggen dat ik een Amoled scherm mooier vind qua zwartwaarde, alleen vind ik persoonlijk dat de kleuren daar te overdreven zijn.
Mocht je de kleuren niet goed vinden (er zit voor je gevoel teveel blauw in), dan kun je dit softwarematig aanpassen in het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen, mogelijk in Duitsland. Wat ik zo begrepen heb moet ik de C5303 model hebben om van alle netwerken in Nederland gebruik te kunnen maken, waar zou ik kunnen vinden op de doos voordat ik het toestel aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

hellboy123 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:03:
Ik ben van plan deze telefoon aan te schaffen, mogelijk in Duitsland. Wat ik zo begrepen heb moet ik de C5303 model hebben om van alle netwerken in Nederland gebruik te kunnen maken, waar zou ik kunnen vinden op de doos voordat ik het toestel aanschaf?
Aan deze kant (bij mij dan toch..)
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/q77/s720x720/1010161_10201484558701839_1223118472_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Bij mij ook, dus goed naar de onderkant kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het 03 model heb je alleen nodig voor LTE, volgens mij kun je met alle versies wel bellen hier :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Bedankt voor alle reacties, eens kijken of ik er morgen 1 kan vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door hellboy123 op 28-06-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

CLB schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 19:22:
Het 03 model heb je alleen nodig voor LTE, volgens mij kun je met alle versies wel bellen hier :p
Je kunt met de 5302 ook bellen in NL, alleen LTE is toch mooi meegenomen. En kijk naar het prijsverschil. Evenveel voor een 5302 als voor een 5303 betalen, zou ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

hellboy123 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:03:
Wat moet hij kosten in Duitsland dan?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Christiano007 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:05:
[...]

Wat moet hij kosten in Duitsland dan?
volgens de site van de saturn gewoon €350, dus qua prijs maakt het niets uit. Maar ik woon redelijk dicht bij de grens koop toch al vaak producten daarzo en de garantie is gewoon Europees geldig. Morgen ben ik weer in duitsland, als ik het toestel ergens uit kan proberen (vooral om de grootte te testen, ben nu een iphone4 gewend) dan ben ik wel zo dat ik het toestel meteen mee wil nemen en niet thuis weer achter de pc het ding moet gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

hellboy123 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:46:
[...]

volgens de site van de saturn gewoon €350, dus qua prijs maakt het niets uit.
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk om de 5303 gaan. Wanneer je hier in Nederland koopt via internet, weet je ook niet welk model je krijgt. Je gaat dan uit van de 5303, maar dat hoeft niet. Hoorde wel dat enkel de 5303 voor Nederland beschikbaar moet zijn, maar je weet het nooit.
Voor een 5303 zou ik max 300 euro neerleggen, ofja toch mooi even wat afdingen, ook al zou je LTE niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik was er eerst van overtuigd dat de SP mijn nieuwe telefoon ging worden, maar de aankoop heeft iets vertraging opgelopen. Nu zie ik dat de Xperia ZR al prima verkrijgbaar is!
Toch nog even twijfelen dus....
Voordelen Xperia ZR:
  • snellere CPU
  • dubbel geheugen
  • water- en stofdicht
  • betere camera
Voordelen Xperia SP:
  • (nog) veel goedkoper
  • geen klepjes
  • aluminium rand (volgens mij is de ZR helemaal van kunststof?)
  • Notificatiebalk
Er zijn van de ZR nog weinig reviews te vinden, en er is op GoT zelfs nog geen topic over (voel jij je geroepen CLB? :) ). Het lijkt erop dat Nederland één van de eerste landen is waar hij uitgebracht wordt. Ook is hij op dit moment nog erg duur, zelfs boven de adviesprijs van Sony. Hopelijk dat hij snel zakt in prijs, want ik denk toch dat mijn voorkeur uitgaat naar de ZR als het prijsverschil €100 of minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
HetGezegde schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 08:01:
[...]

Dan zal het hoogstwaarschijnlijk om de 5303 gaan. Wanneer je hier in Nederland koopt via internet, weet je ook niet welk model je krijgt. Je gaat dan uit van de 5303, maar dat hoeft niet. Hoorde wel dat enkel de 5303 voor Nederland beschikbaar moet zijn, maar je weet het nooit.
Voor een 5303 zou ik max 300 euro neerleggen, ofja toch mooi even wat afdingen, ook al zou je LTE niet gebruiken.
Koop jij jou gsm dan op de markt? :o
Want ik heb nog niet veel meegemaakt dat je kan afdingen in een electronica zaak/online shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet echt, maar nu je me geroepen hebt, zal ik 'm waarschijnlijk vanavond even in elkaar flansen...
Die prijs is trouwens wel absorbitant hoogt zeg, holy moly... Waterdicht ja, maar wel 720p schermpje, hmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:24:
[...]

Nog niet echt, maar nu je me geroepen hebt, zal ik 'm waarschijnlijk vanavond even in elkaar flansen...
Die prijs is trouwens wel absorbitant hoogt zeg, holy moly... Waterdicht ja, maar wel 720p schermpje, hmm.
Bizarre is, de adviesprijs is volgens mij €480 (kan het even niet terugvinden), en normaal zitten webshops daar dik onder (voorbeeld SP: €399 --> €342). Ik denk (hoop :) ) dat de prijzen dus de komende weken nog even flink gaan zakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

darkvortex schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:05:
[...]

Koop jij jou gsm dan op de markt? :o
Want ik heb nog niet veel meegemaakt dat je kan afdingen in een electronica zaak/online shop.
Ja oke niet afdingen in de zin van afdingen.. Maar ik zou voor een 5302 model geen 350 euro over hebben. Mocht die kerel in de winkel er dan 350 voor rekenen, dan zou ik toch wel even mn mond opentrekken >:)
Bij mij in de computerwinkel wordt zo vaak geprobeerd af te dingen; even kijken naar de marge en de andere andere artikelen of diensten die de klant aanschaft.
In de regel is een speciaalzaak met enkel een winkel en zonder webshop duurder, dan een mediamarkt die niet maalt om een laptop meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46
Haha,

Thanks @CLB. Als het te lang gaat duren / moeilijk gaat worden met de reparatie van mijn Z, dan zou ik haast gaan zeggen "Mediamarkt stik erin, geef m'n geld terug en ik koop wel een ZR".

Eigenlijk bijna alle voordelen van de Z, behalve dan 1080p maar in een veel handzamer behuizing.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
G*dver! Ziet ik vanmorgen een melding dat me micro SD kaart niet word herkent (of iets in die richting). Ik gelijk testen met andere telefoon en op computer, ook geen reactie :(. Als ik een andere SD kaart erin doe dan herkent hij hem wel.

Denk dus dat me micro SD kaart gewoon verrot is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkvortex
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08-2022
thijsco19 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:03:
G*dver! Ziet ik vanmorgen een melding dat me micro SD kaart niet word herkent (of iets in die richting). Ik gelijk testen met andere telefoon en op computer, ook geen reactie :(. Als ik een andere SD kaart erin doe dan herkent hij hem wel.

Denk dus dat me micro SD kaart gewoon verrot is :(.
Liever een kapotte sd-kaart dan een kapotte lezer toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Nope, op me SD kaart staat alle data die ik nu kwijt ben. Als de lezer kapot zou zijn zou ik alle data nog hebben. ;)
Ik zou dan misschien me telefoon enkele weken kwijt zijn maar dat liever dan de data op me SD kaart.

[ Voor 30% gewijzigd door thijsco19 op 30-06-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-09 13:23

Niku

Alagaesii

Ik ga dit topic weer eens met hernieuwde interesse volgen. Valt dit toestel in de gemiddelde Mediamarkt te bezichtigen? Zou 'm graag eens in real life zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
De telefoon kun je "testen" is de Mediamarkt.
Als ze een telefoon bij de Mediamarkt verkopen hebben ze daar ook een proefmodel van in de winkel.
Dit werd mij in ieder geval verteld bij de Mediamarkt in Groningen.

[ Voor 65% gewijzigd door bwienke op 30-06-2013 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Nou, de aanschaf in Duitsland is niet gelukt (nergens op voorraad) dus op de terugweg maar even naar de Mediamarkt in Arnhem gereden. Hier hadden ze het toestel liggen en na er even mee gespeeld te hebben heb ik m aangeschaft (let wel even op de prijs, de prijs in de winkel was wel meer dan een paar tientjes hoger dan op de website stond aangegeven).

Eerste indrukken:
Degelijk toestel, redelijk aan de zware kant maar niet zo dat het tegen gaat staan. Beeldscherm vind ik mooi genoeg, niet veel anders dan mijn vorige telefoon (iphone 4).
Voor de rest zijn de negatieve puntjes wel al aan bod gekomen in deze thread, foto's van de camera hebben zwaar te lijden door de overdreven nabewerking en de wifi ontvangst is niet om over naar huis te schrijven.

Om er maar meteen een vraagje bij te gooien: Is de illumination bar bij de walkman app ook uit te schakelen? De effecten van de foto-app kan je wel makkelijk via de instellingen uitschakelen, maar die van de walkman app heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Het licht op de maat van de muziek bij de walkman is uit te schakelen in de instellingen (weergave > lichteffecten > lichteffecten op maat muziek). Vreemd dat het je niet is opgevallen aangezien het boven de instelling van de lichteffecten in de album-app staat; hoop in elk geval dat ik je hiermee heb kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hartlijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06-2021
mooi apparaat! :)
ben er blij mee.

ik worstel alleen nog wel met het interne geheugen vs sd-card.
wie heeft er al navigatie op de sd-card kunnen plaatsen? welke was dit en was er een truck voor nodig?

Wat ik erover kan vinden verwachten deze apps hun data op het interne geheugen - en deze is niet groot genoeg voor de kaarten (in combinatie met mijn andere apps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

Hoe erg is het wifi probleem met dit toestel? En valt de camera echt tegen in verhouding met bijv. een Samsung S3?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus_b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04-2021
hartlijn schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:37:
mooi apparaat! :)
ben er blij mee.

ik worstel alleen nog wel met het interne geheugen vs sd-card.
wie heeft er al navigatie op de sd-card kunnen plaatsen? welke was dit en was er een truck voor nodig?

Wat ik erover kan vinden verwachten deze apps hun data op het interne geheugen - en deze is niet groot genoeg voor de kaarten (in combinatie met mijn andere apps).
Ik heb Sygic draaien op m'n SP. De app staat op het interne geheugen en de kaarten (ongeveer 4.5GB voor heel Europa) staan netjes op de SD-kaart geparkeerd.
Geen truck, gewoon installeren en dan komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Ik heb een probleem met mn SP,
De batterij was op 20%, toen heb ik de SP uit gedaan om op te laden. Ik heb hem aan het stroom gehangen . Nu laad de SP niet op (led lampjes zijn niet aan) en ik krijg hem niet aan.

Wat kan ik nu het beste doen? langer aan de stroom laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Als je het reset knopje indrukt aan de achterkant (onder de achterklep)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Resetknopje inhouden terwijl je hem in de lader stopt en hij trilt op een begeven moment en gaat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skaaf
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Bedankt voor jullie snelle reactie, het is gelukt. Moet ik mn SP niet weer uitschakelen als de batterij bijna leeg is?

Ik ben verder zeer tevreden met de SP,ik heb hem nu 3weken, de batterij gaat in Stamnia mode meer dan 2 en halve dag mee. Ik gebruik hem dan ook hoogstzakelijk voor mail, bellen whats app en de NFC functie.

[ Voor 47% gewijzigd door skaaf op 02-07-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

skaaf schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:56:
Bedankt voor jullie snelle reactie, het is gelukt. Moet ik mn SP niet weer uitschakelen als de batterij bijna leeg is?

Ik ben verder zeer tevreden met de SP,ik heb hem nu 3weken, de batterij gaat in Stamnia mode meer dan 2 en halve dag mee. Ik gebruik hem dan ook hoogstzakelijk voor mail, bellen whats app en de NFC functie.
Deze fouten zijn er gewoon soms. Mijn vorige telefoon (Xperia T) had er ook al last van. Zijn denk ik van die typische Sonydingen :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
Het Wi-Fi probleem is vrij ernstig vind ik: Als ik op een kamer op de eerste verdieping zit verliest hij soms al het Wi-Fi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

WouterT13 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:10:
Het Wi-Fi probleem is vrij ernstig vind ik: Als ik op een kamer op de eerste verdieping zit verliest hij soms al het Wi-Fi signaal.
Op wat voor manier? Is de verbinding gewoon instabiel maar wel krachtig signaal? Of is de verbinding slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
WouterT13 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 23:41:
Het licht op de maat van de muziek bij de walkman is uit te schakelen in de instellingen (weergave > lichteffecten > lichteffecten op maat muziek). Vreemd dat het je niet is opgevallen aangezien het boven de instelling van de lichteffecten in de album-app staat; hoop in elk geval dat ik je hiermee heb kunnen helpen
Owja, die functie had ik ook al uitgezet. Het ging mij meer om dat als je een nummer selecteerd de lichtbar even oplicht. Inmiddels heb ik gewoon Google play music geïnstalleerd, dus geen last meer hiervan.
Touchdomex schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 14:31:
[...]

Op wat voor manier? Is de verbinding gewoon instabiel maar wel krachtig signaal? Of is de verbinding slecht?
Het aantal streepjes van het bereik neemt erg snel af, inderdaad 1 verdiepingsvloer is vaak al funest voor een goed ontvangst, mijn asus tf300 tablet doet het wat dat betreft een stuk beter. Maar het gekke is dat wanneer ik bij beide apparaten wifi-analyzer opstart de signaalwaardes niet gek veel verschillen, maar dat de sony toch zijn verbinding verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Zo vanaf vrijdag weer mijn Xperia SP binnen! :D

Morgen mijn Xperia T inleveren :+

Hopelijk is alles geregeld vrijdag en doet alles het :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Gisteren weer een opmerkelijk probleem met de SP:
mijn microfoon deed helemaal niks meer. Eerst dacht ik dat ik iets fout had gedaan in de instellingen; maar na wat zoeken bleek het een software fout te zijn.

Als je via je koptelefoon muziek luistert (of belt) kan het zijn dat nadat je hem loskoppelt de microfoon niet wordt ingeschakeld! Een reboot lost dit niet op, maar simpelweg even de koptelefoon opnieuw aansluiten en eruit halen lost het probleem op.
----------------

Dan nog een vraag van mijn kant:
Is er een manier om de LED-balk NIET aan te laten tijdens het opladen?
Ik weet dat je de balk volledig uit kunt zetten; maar dan moet je die daarna steeds weer aanzetten dus dat is ook zeer onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
De verbinding is gewoon slecht; als ik in de tuin ga zitten, heb ik al geen Wi-Fi verbinding meer. Dat is zo'n 10 meter van het acces point af met één muur en een deur er tussen.
Toch moet ik zeggen dat de verbinding de laatste tijd wel beter lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
WouterT13 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:26:
De verbinding is gewoon slecht; als ik in de tuin ga zitten, heb ik al geen Wi-Fi verbinding meer. Dat is zo'n 10 meter van het acces point af met één muur en een deur er tussen.
Had je dit met andere toestellen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dZinee schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 22:22:
Gisteren weer een opmerkelijk probleem met de SP:
mijn microfoon deed helemaal niks meer. Eerst dacht ik dat ik iets fout had gedaan in de instellingen; maar na wat zoeken bleek het een software fout te zijn.

Als je via je koptelefoon muziek luistert (of belt) kan het zijn dat nadat je hem loskoppelt de microfoon niet wordt ingeschakeld! Een reboot lost dit niet op, maar simpelweg even de koptelefoon opnieuw aansluiten en eruit halen lost het probleem op.
Grappig dit had mijn Xperia T ook al destijds. Een softwarereset in combinatie met een update heeft het toen gefixed. Vervolgens teruggekomen van de reparatie en toen was het probleem er weer :+
Dan nog een vraag van mijn kant:
Is er een manier om de LED-balk NIET aan te laten tijdens het opladen?
Ik weet dat je de balk volledig uit kunt zetten; maar dan moet je die daarna steeds weer aanzetten dus dat is ook zeer onhandig.
Dat zou een leuke upgrade zijn in de komende updates :)
Wat voor Acces Point heb je? Wat voor netwerken zitten er in de buurt? Hoe werken de andere devices op hetzelfde punt?

Simpel zeggen ja wifi is kut daar heeft niemand hier iets aan want bij mij was het bijvoorbeeld niet het geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Kan inderdaad ook aan je router/access point liggen. Zo is er een D-Link router geweest (de DIR-645), welke slecht connectie maakte met iPhone, iPad en iPod. Verder gaf deze ook wel eens problemen met Samsung Tablets.

Wellicht kun je proberen je router/access point te updaten qua firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Meer mensen hier ruzie met Sony PC Companion? :(

Kan met geen mogelijkheid mijn verdomde backups terug zetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:02:
Meer mensen hier ruzie met Sony PC Companion? :(

Kan met geen mogelijkheid mijn verdomde backups terug zetten :(
Krijg je nog een specifieke foutmelding oid?

Heb het hier van de week geïnstalleerd om data van mijn iphone naar de SP om te zetten. Dit lukte zonder problemen, maar het herkennen van de telefoon door mijn PC was een ander verhaal. Aansluiten ->computer begint drivers te installeren ->melding op de telefoon om pc companion te installeren (lekker duidelijke melding?) -> klikken op installeren -> meteen een error op mn pc dat de installatie van de driver mislukt is....

Over mijn wifi-situatie
Hoofd-router is een sitecom WL351, draadloos op kanaal 5 op B+G+N. Hiermee is het bereik redelijk belabberd, router staat op de eerste verdieping en dan heb ik beneden slecht bereik, buiten zitten is al helemaal onmogelijk (gaat overigens met mijn laptop ook slecht, maar iig nog wel bereik)
Ter vergelijking: Als ik beneden op de bank ga zitten en speedtest draai haal ik met de SP een download van slechts 3.5-4 mbit terwijl mijn tablet 25+mbit haalt....

Als oplossing heb ik beneden een oude dlink dir-655 als een access point neergezet: N-only op kanaal 1, dus nu wel bereik op de beneden verdieping. Helaas is het buiten nog steeds erbarmelijk (afstandje van nog geen 10 meter)

Mijn oude iPhone 4, tablet en laptop hebben een beduidend beter bereik in mijn situatie

[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 05-07-2013 13:32 . Reden: vergelijk tablet + telefoon toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,
Ik heb helaas ook last van het wifi probleem. Als ik op de bank zit die op 9 meter van de router staat(router is een Apple AirPort Express uit eind 2009) valt de verbinding weg/is er alleen een puntje wifi. Met de iPad, de iPods van mijn broertje en zusje en met hun mobieltjes(Samsung galaxy mini oid en LG L5) is er geen probleem op diezelfde plek.
Echter als ik een paar mappen(met metalen binders) verwijder die voor de router staan wordt het wifi signaal ineens een stuk beter. Een tip voor mensen die problemen met de wifi hebben is dus hun router verplaatsten waardoor er minder metalen voorwerpen tussen staan die het wifi-signaal kunnen blokkeren.
Deze oplossing verandert natuurlijk niks aan het probleem van de telefoon, maar is alleen een oplossing om het signaal sterker te maken en niet om de ontvangst sterker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Hai allemaal,
heeft de SP floating touch oid? Ik heb als ik mijn vinger net iets boven het scherm houd dat ik dan krijg wat je zou krijgen als je met je muis over iets heen zou gaan zonder te klikken. Dus dat je bijvoorbeeld op facebook informatie krijgt over iemands profiel doordat je met je muis erover heen gaat. Datzelfde heb ik met m'n SP als ik met m'n vinger over een link ga. (SP staat niet in glovemode...) Ik vind het niet heel storend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Voor de gene die de auto-brightness van de telefoon maar niets vinden, ik gebruik sinds een paar dagen het volgende programmaatje: Google Play: Velis Auto Brightness

Deze vervangt de auto brightness van het besturingssysteem. Als je de app opent zie je een grafiek hoe de telefoon reageert op de lichtomstandigheden, en deze kan je zelf helemaal aanpassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 20:21:
Hoi iedereen,
Ik heb helaas ook last van het wifi probleem. Als ik op de bank zit die op 9 meter van de router staat(router is een Apple AirPort Express uit eind 2009) valt de verbinding weg/is er alleen een puntje wifi. Met de iPad, de iPods van mijn broertje en zusje en met hun mobieltjes(Samsung galaxy mini oid en LG L5) is er geen probleem op diezelfde plek.
Echter als ik een paar mappen(met metalen binders) verwijder die voor de router staan wordt het wifi signaal ineens een stuk beter. Een tip voor mensen die problemen met de wifi hebben is dus hun router verplaatsten waardoor er minder metalen voorwerpen tussen staan die het wifi-signaal kunnen blokkeren.
Deze oplossing verandert natuurlijk niks aan het probleem van de telefoon, maar is alleen een oplossing om het signaal sterker te maken en niet om de ontvangst sterker te maken.
Kooi van Faraday principe. Zou iedereen moeten controleren ongeacht hoe en wat.
mtonio schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:05:
Hai allemaal,
heeft de SP floating touch oid? Ik heb als ik mijn vinger net iets boven het scherm houd dat ik dan krijg wat je zou krijgen als je met je muis over iets heen zou gaan zonder te klikken. Dus dat je bijvoorbeeld op facebook informatie krijgt over iemands profiel doordat je met je muis erover heen gaat. Datzelfde heb ik met m'n SP als ik met m'n vinger over een link ga. (SP staat niet in glovemode...) Ik vind het niet heel storend verder.
Staat Glove Mode stiekem toch aan? Voer anders een software reset uit en kijk wat die dan doet.

Ik heb mijn SP ook weer en ondertussen is mijn Pebble ook binnen O+ Ik kan een Pebble iedereen aanraden. Bij een berichtje gaat je horloge trillen en kun je lezen van wie die komt. Je hoeft dus niet meer constant je telefoon uit je zak te halen maar een snelle blik op je arm is genoeg om het te weten <3 Pure liefde deze combinatie zeg O+

Scherm lijkt na een reset ook weer helemaal in orde. Zit alleen nu een massive kras op die ervoor nog niet zat dus ik ga maandag nog eventjes bellen met ze :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Terugkomend op een vorige post over de verschillende modellen:
Van : http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sp-5364.php

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - all versions
3G Network HSDPA 850 / 900 / 2100 - C5303
HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 - C5302
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 - C5306
4G Network LTE 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 - C5303
LTE 850 / 1700 / 1900 / 2100 - C5306
Het is misschien nogal vergezocht, maar heeft iemand hier zijn XSP bij Alternate gekocht? Zou iemand mij kunnen vertellen welk model Alternate heeft? Ik kan dit natuurlijk vragen aan de klantenservice, maar, ik denk dat ik dan al snel een paar dagen moet wachten als ze het model moeten nachecken, of anders simpelweg afgepoeierd word. Daarom leek me eerst hier vragen wat handiger :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Kun je niet even bellen? Dan weet je t direct. Voor zover ik weet wordt in Nederland de LTE versie verkocht. Daarnaast lijkt het mij vreemd dat je voor een 5302 evenveel betaalt als voor een 5303. Vandaar dat t de 5303 wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Als ik m'n SP aansluit op m'n Mac met de USB kabel, dan krijg ik als ik in het midden tik dat m'n SP raar gaat doen. Hij blijft dan elke keer als ik ergens op het scherm tik dat in het midden doen, dus wordt m'n SP praktisch onbruikbaar. Als ik de USB kabel los haal dan doet 'ie het wel weer normaal. Iemand anders met dit probleem?
Touchdomex schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:33:

Staat Glove Mode stiekem toch aan? Voer anders een software reset uit en kijk wat die dan doet.
Glove Mode staat helemaal uit, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik een software reset doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Op het sonymobile forum heeft iemand een app gepost die het probleem volgens hem oplost.
Ik kan het zelf niet testen aangezien ik de (nog) niet heb.

http://talk.sonymobile.com/message/499294#499294

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Ik ga t proberen. Laat wel weten of t verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
WiFi-ontvangst is bij mij ook matig. Icm TP-Link WR-1043 kon ik met mijn Galaxy SII overal in huis prima internetten, met mijn SP is de ontvangst op de eerste verdieping al zeer matig.. Verder prima telefoon trouwens. Batterij maakte ik me in eerste instantie wat zorgen over, maar die houdt 't steeds langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony moet toch echt wat gaan doen aan z'n schermen hoor, ook de SP en kijkhoeken is weer :s
Ja in reallife heb je 't niet echt door maar toch: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:10:
Sony moet toch echt wat gaan doen aan z'n schermen hoor, ook de SP en kijkhoeken is weer :s
Ja in reallife heb je 't niet echt door maar toch: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
Het valt wel op wanneer je het gaat vergelijken met de rest inderdaad. Normaal zou je het ook niet door hebben alleen als je echt gaat zoeken dan vind je het.

Batterijduur heb ik ook vreemde gevoelen bij aangezien die in de praktijk veel beter is dan die van de Xperia T alleen dat zie je niet terug in de tests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
CLB schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:10:
Wat je zegt: in real life heb je het niet echt door. Ergo: boeien! Ik kijk zelden van opzij naar mijn scherm :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook niet hoor (ZL) maar toch blijf ik erbij dat het anno 2013 erg slecht is van Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Mijn Xperia SP is ook binnen gekomen en heb de wifi ontvangst vergeleken met die van mijn chinaphone (ThL W3+, Mediatek 6577 dual core). Het bereik is praktisch hetzelfde: de zolder en eerste verdieping hebben prima ontvangst, de achtertuin na een meter of 8 niet meer, op praktisch dezelfde plek houdt 't op.

Nu het gekke: ik dacht altijd 'des te slechter de ontvangst, des te lager de snelheid', maar daar merk ik dus praktisch niets van op beide telefoons. Bij de ThL gaat het 5mbps omlaag (van ~30 naar ~25), upload van ~6 naar ~5, terwijl ik met de Sony juist op het bijna-dode punt de hoogste snelheden heb behaald: 44mbps i.p.v. rond de 30 binnenshuis (ook naast de router). Dit meerdere keren gecheckt met Speedtest. Wel merk ik dat de uploadsnelheid op de Xperia met 8mbps een stuk hoger is dan de ThL, die een stabiele 6mbps haalt. Maar het bereik is praktisch hetzelfde en dus prima. Alleen snap ik geen hol van hoe het zo ver van de router af sneller is dan er praktisch naast, en hoezo het bereik in één keer dan 0 is. Maar ik ben dan ook geen wifi techneut dus misschien is het allemaal heel logisch :X Dit overigens met de Ziggo Draadloze Modem/Router.

Update: Het scherm vind ik alleszins meevallen. Misschien omdat er zoveel recensies het erover gehad hebben dat het probleem erger lijkt dan dat het daadwerkelijk is. Daarnaast zijn de Sony Android menu's misleidend omdat dat bij mijn stock Android Chinaphone de menu's zwart zijn, en bij de Sony grijs. Dit komt niet door het scherm, maar door Sony :9 Verder vind ik de kijkhoeken echt niet verkeerd, ik zie nauwelijks vervorming binnen een redelijk spectrum. Sure, als je met 80c erop kijkt misschien, maar wie doet dat nou. Het is wat mij betreft gewoon prima. Daarnaast is de helderheid ook hoger + lager in te stellen dan bij mijn chinaphone. Ik ben tevree!

Wat ik wel opmerk is dat de photo/album viewer vereist dat je in élke map die je niet wilt zien een .nomedia bestand zet. Als je dus een map in een map hebt staan en alleen de hoofmap heeft een .nomedia bestand, dan leest 'ie dus wel de map ín die map uit. Dit kan je gelukkig wegkrijgen door te gaan naar Instellingen>Apps>Alle>Mediaopslag>Data wissen+Restarten.

Voor de rest zit ik nog een beetje te kloten met stamina/snapdragon programmaatjes. Het duurt bij bijv. Facebook Messenger toch nog een poos voordat de berichten doorkomen (d.m.v. een mooie blauwe gloed thanks to de illumination app), terwijl ik dit programma wel een uitzondering heb gegeven. Toch een beetje jammer.

Camera heb ik nog niet gecheckt overdag, maar nu 's avonds op mijn kamer stelt hij best wel teleur. Wellicht wel iets scherper dan mijn Chinaphone(echter alsnog verre van scherp), maar wel minder licht. Tot zover is dat, samen met de onduidelijk werkende power-saving instellingen, de domper. Maar het scherm is dus echt heel goed te doen, en de wifi ook!

Hoppa, nog een update: De muziek via bluetooth hapert als de wifi-chip te druk bezig is met het zoeken naar een netwerk. Dit merk je dus vooral wanneer je op een kritiek ontvangstpunt staat (net wel of geen wifi). Hier had mijn Chinaphone onder dezelfde omstandigheden geen last van. Buiten de kritieke ontvangstpunten hapert het overigens niet, en als je je wifi uitzet werkt het ook probleemloos. Met oordopjes heb ik het nog niet geprobeerd, maar als dat zou haperen zal dat weinig met dit 'wifi-probleem' te maken hebben lijkt mij en zijn er dus verschillende problemen met muziek afspelen. Dit zou jammer zijn omdat je van multimediamerk Sony toch wel beter verwacht.

In Spotify werkt het toetsenbord niet als je je Last-FM gegevens wilt invullen. Dit zal waarschijnlijk Spotify en niet Sony moeten oplossen, maar toch is het een puntje dat gemeld moet worden als muziekliefhebber zijnde. Helaas werkt de Spotify support met een ranking systeem en moet je eerst flink veel commenten of liken om zelf een post te kunnen aanmaken...

Overigens: ben ik de enige die een zoekknop mist? Mijn Chinaphone had er een en dat vond ik best wel handig. Zou fijn zijn als Sony met customizable buttons komt(waar je naar smaak de knoppen en de indeling daarvan kunt kiezen). Helaas hoor ik net dat de volgorde niet aangepast worden van Google, en een dedicated search button lijkt alleen in custom ROMs te zitten dus ook dat lijkt me niet dat er ooit officieel komt.

[ Voor 74% gewijzigd door Frolow op 10-07-2013 14:31 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste