Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij mij trekt android.process.media momenteel de batterij leeg, terwijl ik op de scard een .nomedia file heb gezet om indexeren tegen te gaan en het interne geheugen bevat op een paar foto's na geen media. Iemand een idee hoe ik dit probleem oplos?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:30
Heb je het ook als je dat .nomedia file eraf haalt?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Het process verbruikt al sinds het begin dat ik de telefoon heb zeer veel resources, dus ik heb er nu net een .nomedia file opgezet om het tegen te gaan. Ik heb de telefoon nu al zo een 20 uur aanstaan en dat ding blijft maar indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Misschien leest het proces de .nomedia file pas in, als het herstart wordt.
Probeer je mobiel eens te herstarten?

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Ik heb alle afbeeldingen, muziek en video van zowel het intern geheugen als de sd card verwijdert en de telefoon herstart, maar dat proces blijft maar de batterij opvreten, en ik ben niet de enige. Om gek van te worden. Morgen doe ik eens een factory reset om te zien of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is bij de Z ook hetzelfde (geweest), misschien staat daar nog enigzins relevante informatie :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik ergens instellen hoe vaak de telefoon synchroniseert met bijv. de Gmail-app?
Mijn oude Desire HD had die instelling maar op de SP kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 12:32:
Kan ik ergens instellen hoe vaak de telefoon synchroniseert met bijv. de Gmail-app?
Mijn oude Desire HD had die instelling maar op de SP kan ik hem niet vinden.
En dat is inderdaad precies een optie die ik ook nog zoek, bij mijn tablet kan ik het interval gewoon instellen maar op de SP lijkt er standaard een pushmail verbinding opgezet te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik heb ook een vraagje over de mailinstellingen. Ik zit bij xs4all en ik heb een accountnaam, waarbij dan meerdere mailadressen horen (dus ik kan inloggen met de accountnaam en dan kan ik alle inkomende mail zien van al mijn mailadressen bij xs4all).

Dus mijn mailsysteem zit als volgt in elkaar: ik heb een account bij xs4all, met een accountnaam en een wachtwoord. Op dat account zitten zeven mailadressen van mij, die er als 'mailadres1@xs4all.nl' uitzien. Ik kan op mijn SP inloggen met mijn accountnaam door 'accountnaam@xs4all.nl' in te vullen. Ik gebruik dat mailadres echter nooit. Is er een manier waarop ik via bijvoorbeeld 'mailadres1@xs4all.nl' kan mailen ipv via 'accountnaam@xs4all.nl' zoals ik nu alleen maar kan doen?

Ik kan trouwens niet inloggen met bijvoorbeeld 'mailadres1@xs4all.nl', want ik heb maar één wachtwoord. Dat wachtwoord geldt alleen als ik 'accountnaam@xs4all.nl' invoer bij e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mtonio schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 11:50:
Ik heb ook een vraagje over de mailinstellingen. Ik zit bij xs4all en ik heb een accountnaam, waarbij dan meerdere mailadressen horen (dus ik kan inloggen met de accountnaam en dan kan ik alle inkomende mail zien van al mijn mailadressen bij xs4all).

Dus mijn mailsysteem zit als volgt in elkaar: ik heb een account bij xs4all, met een accountnaam en een wachtwoord. Op dat account zitten zeven mailadressen van mij, die er als 'mailadres1@xs4all.nl' uitzien. Ik kan op mijn SP inloggen met mijn accountnaam door 'accountnaam@xs4all.nl' in te vullen. Ik gebruik dat mailadres echter nooit. Is er een manier waarop ik via bijvoorbeeld 'mailadres1@xs4all.nl' kan mailen ipv via 'accountnaam@xs4all.nl' zoals ik nu alleen maar kan doen?

Ik kan trouwens niet inloggen met bijvoorbeeld 'mailadres1@xs4all.nl', want ik heb maar één wachtwoord. Dat wachtwoord geldt alleen als ik 'accountnaam@xs4all.nl' invoer bij e-mailadres.
Zijn de verschillende mail adressen niet gewoon verschillende folders in je gezamenlijke inbox? (is maar een gok hoor, heb geen ervaring met xs4all mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Gaat sony nog wat aan het slechte wifi bereik doen? Ik zou deze smartphone wel willen, maar als het een slechte Wi-Fi ontvangst heeft ga ik het niet kopen. Of sony gaat wat aan dit probleem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

wilke77 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:19:
Gaat sony nog wat aan het slechte wifi bereik doen? Ik zou deze smartphone wel willen, maar als het een slechte Wi-Fi ontvangst heeft ga ik het niet kopen. Of sony gaat wat aan dit probleem doen.
Ik lees telkens mensen die het erover hebben maar ik heb er nog helemaal niets van gemerkt. Ik denk dat het dus redelijk overdreven is om het echt een probleem te noemen.

Of het gaat om een deathgrip systeem maar dat is mij tot op heden nog nooit gelukt dan dus /3

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
hellboy123 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 15:16:
[...]

Zijn de verschillende mail adressen niet gewoon verschillende folders in je gezamenlijke inbox? (is maar een gok hoor, heb geen ervaring met xs4all mail)
Nope...

Ik heb nog een vraag (ik ben heel blij m'n SP verder :)), soms vraagt een app als je een foto wilt maken met welke toepassing je dit wilt doen. Standaard krijg ik dan 'camera' en 'camera editor' oid. Nu vraagt 'ie ook meteen of je dit voor één keer wilt gebruiken of voor altijd. Ik heb per ongeluk bij een app op 'camera editor' gedrukt, terwijl ik van plan was op 'camera' te drukken. Het lijkt niet erg, behalve dat ik al had aangevinkt dat ik dit voor altijd wilde doen. Weet iemand waar ik deze instelling kan veranderen :? ?

[ Voor 48% gewijzigd door mtonio op 13-07-2013 18:51 . Reden: Vraagje erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cache van de applicatie wisse onder instellingen - applicaties.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
CLB schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:59:
Cache van de applicatie wisse onder instellingen - applicaties.
Werkt helaas niet... Heb cache gewist van Ingress (de app waarbij ik per ongeluk verkeerd heb getikt), maar als ik nu iets wil doen waarbij Ingress normaal gesproken zou vragen welke toepassing je wilt gebruiken (portal toevoegen) dan gaat 'ie automatisch naar 'camera editor'...

Enige oplossing die ik nu zie is op die drie puntjes rechtsboven klikken (instellingen > apps) en dan app-voorkeuren resetten, maar dan wist 'ie ook alles van de andere apps en dat vind ik een beetje drastisch.

[ Voor 19% gewijzigd door mtonio op 13-07-2013 19:32 . Reden: oplossing gevonden, maar iets te drastisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
mtonio schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:25:
[...]

Werkt helaas niet... Heb cache gewist van Ingress (de app waarbij ik per ongeluk verkeerd heb getikt), maar als ik nu iets wil doen waarbij Ingress normaal gesproken zou vragen welke toepassing je wilt gebruiken (portal toevoegen) dan gaat 'ie automatisch naar 'camera editor'...

Enige oplossing die ik nu zie is op die drie puntjes rechtsboven klikken (instellingen > apps) en dan app-voorkeuren resetten, maar dan wist 'ie ook alles van de andere apps en dat vind ik een beetje drastisch.
Probeer er achter te komen welk proces er gestart wordt voor de camera editor, ga dan naar instellingen -> apps -> swipen naar alles -> programma aantikken (dus niet Ingress maar de daadwerkelijke camera editor app) en dan kiezen voor "standaardwaarden wissen"

Ik kan alleen geen programma "camera editor" vinden in de lijst maar wel een foto-editor, ik weet niet of deze het was?

[ Voor 5% gewijzigd door hellboy123 op 13-07-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
hellboy123 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 22:05:
[...]

Probeer er achter te komen welk proces er gestart wordt voor de camera editor, ga dan naar instellingen -> apps -> swipen naar alles -> programma aantikken (dus niet Ingress maar de daadwerkelijke camera editor app) en dan kiezen voor "standaardwaarden wissen"

Ik kan alleen geen programma "camera editor" vinden in de lijst maar wel een foto-editor, ik weet niet of deze het was?
Bedankt! Het was foto-effect, sorry voor de verkeerde naam. Toen ik deze aan het icoontje herkende heb ik de standaardwaarden gewist, en nu kan ik weer met gewoon de camera foto's maken! Thanks voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Nieuwe firmware voor Sony Xperia SP en Xperia ion
Sony heeft nieuwe firmware klaarstaan voor twee toestellen: de Sony Xperia SP en de Xperia ion. De update moet de komende dagen of weken wereldwijd worden uitgerold.
De Xperia SP, oftewel de C5302 en de C5303, krijgt nieuwe firmware met versienummer 12.0.A.2.220. Wat de update precies voor verbeteringen brengt, is nog niet bekend.
Bron: http://www.allaboutphones...ria-sp-en-xperia-ion.html
Bron: http://www.xperiablog.net...+XperiaBlog+(Xperia+Blog)

[ Voor 34% gewijzigd door thijsco19 op 15-07-2013 20:34 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ben benieuwd, er is een aardige sprong in versienummer gemaakt, van 12.0.A.1.xxx van de afgelope versies naar 12.0.A.2.xxx bij de nieuwe.

Lijkt me tof als we binnenkort van JB 4.2.X kunnen genieten!

edit: Zit nog even te kijken naar die verschillende typenummers, hierbij valt op dat er een versie xx.284 bestaat die ik nooit heb ontvangen op mijn toestel. Ik heb nu de xx.257 versie, maar die staat weer niet in dat tabelletje...

[ Voor 15% gewijzigd door hellboy123 op 16-07-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is maar zeer klein juist, bij de Z/ZL ging het van 10.1xxx naar 10.3xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
CLB schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:22:
Is maar zeer klein juist, bij de Z/ZL ging het van 10.1xxx naar 10.3xxx
ow oke, dan heb ik niets gezegd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hellboy123 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 10:18:
[...]

Ben benieuwd, er is een aardige sprong in versienummer gemaakt, van 12.0.A.1.xxx van de afgelope versies naar 12.0.A.2.xxx bij de nieuwe.

Lijkt me tof als we binnenkort van JB 4.2.X kunnen genieten!

edit: Zit nog even te kijken naar die verschillende typenummers, hierbij valt op dat er een versie xx.284 bestaat die ik nooit heb ontvangen op mijn toestel. Ik heb nu de xx.257 versie, maar die staat weer niet in dat tabelletje...
de xx.284 software versie was van de c5302, oftewel de sp zonder lte die hier in nl niet is gekomen, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Net deze flipcover besteld voor 7.90 dollar incl verzendkosten. Ben benieuwd hoe die past. Zocht al enige tijd een flipcover waarbij de lichtbar nog wel te zien is.

http://dx.com/p/nillkin-p...5h-xperia-sp-black-220767

En gelijk ook maar een stel screenprotectors besteld voor 1.90.
Na ontvangst zal ik foto's plaatsen.

http://item.mobileweb.ebay.nl/viewitem?itemId=360676978728

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 00:38
Ik heb nu ook de Xperia SP.
De wifi verbinding vervalt regelmatig en dan zegt ie dat het netwerk niet binnen bereik is, na halve minuut is de verbinding er weer zonder iets te doen. Soms moet ik wel handmatig de wifi uit- en dan weer aanzetten
Het touchscreen doet het opzich prima maar als ik de telefoon zonder oplader op tafel heb liggen registreerd hij niet meer dan 2 vingers.

Weet iemand al een oplossing voor het Wifi probleem?

[ Voor 15% gewijzigd door bwienke op 19-07-2013 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Thuis is mijn verbinding niet perfect, maar het werkt verder wel goed en ook erg snel. Maar inderdaad soms valt de verbinding weg voor enkele seconden. Vooral als ik buiten 9 meter van de router kom.

Net een verbinding met ons werk netwerk gemaakt en dit werkt perfect op een afstand van 10+ meter met muren en kasten en een hele verdieping ertussen.
Wij werken hier met een Asus RT-N66U op 5Ghz. Blijkbaar heeft de kwalitiet van de router en de verbindings type wel te maken met de eventuele WiFi problemen.
Denk dat ik thuis maar eens een betere router op 5Ghz neerzet.

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09 00:57
Mijn ervaringen tot nu toe:
Toestel 1: Kapotte LED-strip, teruggestuurd, na 6 dagen een nieuwe.
Toestel 2: 4 weken met veel plezier gebruikt. Huidige status: dood.

Hoop het nog te fixen maar momenteel doet hij helemaal niks meer. Zwart scherm, reset werkt niet. Vreemde is dat ik hem wel nog kan bellen via andere telefoons (je hoort hem over gaan), maar de XSP doet helemaal niks. Geen beeld, geen geluid, geen getril...

Begin mij ernstig af te vragen wat de kwaliteit van deze sony toestellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dZinee schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:30:
Mijn ervaringen tot nu toe:
Toestel 1: Kapotte LED-strip, teruggestuurd, na 6 dagen een nieuwe.
Toestel 2: 4 weken met veel plezier gebruikt. Huidige status: dood.

Hoop het nog te fixen maar momenteel doet hij helemaal niks meer. Zwart scherm, reset werkt niet. Vreemde is dat ik hem wel nog kan bellen via andere telefoons (je hoort hem over gaan), maar de XSP doet helemaal niks. Geen beeld, geen geluid, geen getril...

Begin mij ernstig af te vragen wat de kwaliteit van deze sony toestellen is.
Dus je telefoon gaat nog wel aan? Kun je anders niet gewoon een softwarereset uitvoeren als hij dus alleen maar het scherm niet goed lijkt te doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Touchdomex schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:39:
[...]

Dus je telefoon gaat nog wel aan? Kun je anders niet gewoon een softwarereset uitvoeren als hij dus alleen maar het scherm niet goed lijkt te doen.
Nee de telefoon deed verder helemaal niks meer..
ook niet aan, geen beeld, niks.

Enige wat wel nog werkte was de LED-strip die onderaan aan ging op het moment dat ik hem instak.

Na een tijd met de (waardeloze) klantenservice van Sony te hebben gebeld ben ik zelf maar rond gaan zoeken. Als je het klepje van de Sony afhaalt is er onderaan een 'off' knop. Deze heb ik 5seconden ingehouden waarna alles weer helemaal goed werkt.

Geen data kwijt, niet opsturen, direct weer in orde (Y).

Opmerking: De klantenservice van Sony wilde als eerste oplossing dat ik het toestel zou opsturen (en weken kwijt was). Omdat ik aandrong dat dit niet ideaal was werden andere suggesties gegeven; waarbij niet goed naar mij werd geluisterd en allerlei verkeerde aannames werden gedaan. Meermaals moest ik de situatie opnieuw uitleggen. Uiteindelijk dus zelf met een oplossing gekomen. Na teruggkoppeling bleken zij hier nog nooit (??) van gehoord te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dZinee schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 18:26:
[...]

Nee de telefoon deed verder helemaal niks meer..
ook niet aan, geen beeld, niks.

Enige wat wel nog werkte was de LED-strip die onderaan aan ging op het moment dat ik hem instak.

Na een tijd met de (waardeloze) klantenservice van Sony te hebben gebeld ben ik zelf maar rond gaan zoeken. Als je het klepje van de Sony afhaalt is er onderaan een 'off' knop. Deze heb ik 5seconden ingehouden waarna alles weer helemaal goed werkt.

Geen data kwijt, niet opsturen, direct weer in orde (Y).

Opmerking: De klantenservice van Sony wilde als eerste oplossing dat ik het toestel zou opsturen (en weken kwijt was). Omdat ik aandrong dat dit niet ideaal was werden andere suggesties gegeven; waarbij niet goed naar mij werd geluisterd en allerlei verkeerde aannames werden gedaan. Meermaals moest ik de situatie opnieuw uitleggen. Uiteindelijk dus zelf met een oplossing gekomen. Na teruggkoppeling bleken zij hier nog nooit (??) van gehoord te hebben.
Heb je überhaupt de handleiding gelezen dan? Aangezien daar alles instaat met betrekking tot het echt uitzetten van het apparaat. Ook met de uit knop dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Je zegt zelf "reset werkt niet", wat voor reset had je toen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dZinee
Reset is normaalgesproken de fysieke uit knop aan de zijkant en de volume-omhoog knop 5 tot 20 seconden inhouden. Het toestel moet dan even trillen.

@Touchdomex.. Uh nee heb de handleiding niet gelezen. Maar heb het niet hier niet over de uitknop aan de zijkant maar achter het klepje op de achterkant. Neem aan dat een medewerker van Sony helpdesk mij dit zou moeten kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

dZinee schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 19:44:
Reset is normaalgesproken de fysieke uit knop aan de zijkant en de volume-omhoog knop 5 tot 20 seconden inhouden. Het toestel moet dan even trillen.

@Touchdomex.. Uh nee heb de handleiding niet gelezen. Maar heb het niet hier niet over de uitknop aan de zijkant maar achter het klepje op de achterkant. Neem aan dat een medewerker van Sony helpdesk mij dit zou moeten kunnen vertellen?
Dit is volgens mij een van de eerste toestellen van Sony met zo'n knopje dus ik denk het niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
melek-taus schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:00:
Wij werken hier met een Asus RT-N66U op 5Ghz. Blijkbaar heeft de kwalitiet van de router en de verbindings type wel te maken met de eventuele WiFi problemen.
Denk dat ik thuis maar eens een betere router op 5Ghz neerzet.
Die keuze heb ik niet.
Ik gebruik wifi ook veel op anderen plekken en dus niet alleen thuis. Het zou dan dus ook alleen een oplossing zijn voor thuis.

Maar verder is er (nog) geen oplossing?

Edit:
Ik kan de modem wel op 5Ghz instellen maar dan vind mijn telefoon het netwerk niet.
Modem: Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
van Ziggo.

[ Voor 13% gewijzigd door bwienke op 19-07-2013 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Volgens geruchten zou er binnen een week of 2 een update komen, misschien dat deze wat softwarematige verbeteringen mee brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Vandaag was de eerste dag dat ik volledig overgegaan ben op de Xperia SP. Ik heb om te testen gecheckt hoe lang de batterijduur bij normaal gebruik is als je alle batterijsparende opties (Batteryguru en Stamina mode) uit hebt staan. Onder normaal gebruik versta ik het niet continu aan hebben staan van het scherm, maar wel notificaties binnen krijgen zodra deze gepusht worden en af en toe wat browsen, facebooken, twitteren, whappen incl. een paar fotootjes, NU.nl checken en Spotifyën via Bluetooth(zodra ik niet via bluetooth iets afspeelde heb ik bluetooth uitgeschakeld). Gebruik gemaakt van zowel wifi als 3G, en de brightness liet ik automatisch aanpassen door de 'Yet Another Auto Brightness' app (die qua functionaliteit beter is wegens het rare Sony-mankement). Ook heb ik een paar uur extern muziek afgespeeld op mijn stereo op max volume. Op een dag dat ik onderweg naar school/werk zou zijn zou ik wat meer browsen en apps gebruiken dan nu, maar gezien het vakantie is is dit lastig na te bootsen.

Welnu, ik stond om 10:00 op en nu om 1:36 staat de batterij op 10%. In theorie zou ik dus nog zo'n anderhalfuur door kunnen gaan en staat de teller op 17 uur bij wat ik als 'normaal gebruik' zie. Dit is mijns inziens prima: mijn Chinaphone (THL W3+, Mediatek 6577 Dual Core, 1GB, HD reso, 2000 mAh) stopte er na twaalf uur altijd mee. Dit overigens ook zonder energiebesparende opties.

Er is echter één maar: gedurende de dag (toen ik nog op zo'n 25% zat) merkte ik dat 'Mediaserver' maar liefst 27% van het batterijverbruik in beslag nam. Dit is geen app, maar iets in Android zelf. Het blijkt een bekend probleem te zijn (google maar eens op Mediaserver battery drain) dat verschillende oorzaken kan hebben. Ik kon de vinger er niet echt op leggen, maar na het een en ander gelezen te hebben heb ik wat mapjes op mijn SD-kaart hernoemd (sommige sites zeiden dat er een bug was dat als je zowel een 'download' map op je sd-kaart als intern had, dit je batterij kostte), enkele accounts die syncten verwijderd(denk aan Sociallife en Sony's eigen FB-integratie). Ook heb ik een aantal voorgeïnstalleerde (Sony-)apps ontdaan van updates en uitgeschakeld. En welja, het doet wonderen mag ik wel zeggen: het batterijverbruik is een aanzienlijk stuk minder geworden: in dezelfde tijd dat de telefoon van 60% naar 25% was gegaan, is het nu van 25% naar 10% gegaan. Een vermindering van iets meer dan 50% dus qua verbruik.

Wat ik mij dus afvraag: Wat zijn bij jullie de apps of processen die het meeste batterij slurpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Frolow op 20-07-2013 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Mediaserver gebruikt bij mij ongeveer 30%

Ik heb de downloadmap van de sd kaart verwijderd maar mediaserver gebruikt nog steeds ongeveer 30%.

[ Voor 55% gewijzigd door bwienke op 20-07-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Waar ik mij overigens wel erg aan stoor is het geheugengebruik van de Xperia SP. Het gebeurt vrij vaak dat hij andere applicaties afsluit als ik met een andere bezig ben. Als ik een link open in m'n facebook app, wordt facebook vervolgens afgesloten waardoor ik weer bovenin de timeline begin als ik van de browser weer terugga naar facebook. Als ik aan het browsen ben gebeurt het wel eens dat Spotify afgesloten wordt, enz. Waarom Sony zo hardhandig is m.b.t. backgroundapps, I don't know, maar ik hoop dat ze dit met een update verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Frolow schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 01:49:
Ik kon de vinger er niet echt op leggen, maar na het een en ander gelezen te hebben heb ik wat mapjes op mijn SD-kaart hernoemd
Wat heb je precies veranderd?
Ik lees op internet dat er meerdere oorzaken kunnen zijn zoals verkeerde map namen, verkeerde muziek bestanden, te veel muziek op sd-kaart.

Ik wil mijn muziek op mijn sd-kaart houden, maar ik heb geen idee welke mappen ik moet veranderen en verkeerde muziek bestanden heb ik er volgens mij niet tussen zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Ik heb alle mappen die een gelijke naam hebben (behalve 'Android') hernoemd. Dus download, music, videos etc. heb ik aangepast. Echter lijkt het na een reboot niet meer zo effectief en is het percentage dat 'Mediaserver' slurpt weer redelijk groot. Dit terwijl ik geen video's en slechts een stuk of 50 mp3'tjes op mijn sd-kaart heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Waar zien jullie die mediaserver? Als ik via de instellingen naar de batterij verbruik kijk ziet ik hem er niet tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Ik heb ongeveer 150 liedjes op mijn sd kaart staan. Ook als ik de sd kaart uit mijn mobiel haal slurpt mediaserver nog steeds 30%. Ik heb ook nog de Europese map van tomtom op mijn sd kaart staan. Ik weet niet of dat een probleem is voor mediaserver.

Edit:
Ik heb een aantal afbeeldingen die ik dubbel had (op de telefoon en op de sd kaart) verwijderd en nu gebruikt mediaserver 16%. Ik weet niet of dit normaal is maar het is in ieder geval een stuk beter dan eerst.

[ Voor 61% gewijzigd door bwienke op 20-07-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Hoeveel RAM geeft CPU-Z bij iedereen aan. Volgens mijn actieve apps/ instellingen en CPU-Z heb ik maar 756MB aan RAM beschikbaar terwijl dit volgens mij 1GB moet zijn. Actieve Apps geeft ook aan dat ik iets meer dan 600MB in gebruik heb en maar 120MB beschikbaar is.
Iemand hier ook last van of is dit normaal, ik denk namelijk dat dit de reden is waarom Firefox weleens bij mij crashed.
Ziet er dus naar uit dat ik 250MB RAM mis.

Weet iemand ook hoe ik meer RAM vrij kan maken zonder te rooten, heb al vrij weinig Apps in de achtergrond aan en meeste Sony zooi, Facebook etc is ook uitgeschakeld echter vrije RAM komt nooit over de 200MB.

[ Voor 19% gewijzigd door melek-taus op 22-07-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
melek-taus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 07:38:
Hoeveel RAM geeft CPU-Z bij iedereen aan. Volgens mijn actieve apps/ instellingen en CPU-Z heb ik maar 756MB aan RAM beschikbaar terwijl dit volgens mij 1GB moet zijn. Actieve Apps geeft ook aan dat ik iets meer dan 600MB in gebruik heb en maar 120MB beschikbaar is.
Iemand hier ook last van of is dit normaal, ik denk namelijk dat dit de reden is waarom Firefox weleens bij mij crashed.
Ziet er dus naar uit dat ik 250MB RAM mis.

Weet iemand ook hoe ik meer RAM vrij kan maken zonder te rooten, heb al vrij weinig Apps in de achtergrond aan en meeste Sony zooi, Facebook etc is ook uitgeschakeld echter vrije RAM komt nooit over de 200MB.
Bij Sony telefoons wordt RAM dat voor het systeem is gereserveerd niet weergegeven bij instellingen. http://talk.sonymobile.com/thread/21542

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
sdk16420 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Bij Sony telefoons wordt RAM dat voor het systeem is gereserveerd niet weergegeven bij instellingen. http://talk.sonymobile.com/thread/21542
Ok dat snap ik dan nog. Maar wat is de 600 nog wat MB die standaard in gebruik is terwijl ik geen Apps heb aanstaan en het toestel vrijwel kaal is.
Nu ook kijk ik in mijn actieve lijst heb ik:

Instellingen: 47MB
Function Validation Tool: 8,2MB
Fancy Sense: 4,1MB
Device Usage: 4,1MB
Xperia extension for.....: 4MB
Media: 9,6MB
Google Services: 12MB
Google Services: 7,9MB
Apparaten: 5,4MB
Xperia Toetsenbord: 4,9MB

Gebruikt 636MB
130MB vrij.

Hoe komt het systeem aan 636MB aan gebruikte RAM geheugen als het bovenstaande alles is wat aanstaat.
Wat wordt er bij jullie allemaal aangegeven dan? Gewoon ter vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Ik heb toch een stuk of 20-30 apps geïnstalleerd (en de Sony-zooi uitgeschakeld), maar mijn geheugengebruik is wat minder:

Instellingen: 51mb
Spotify: 39mb
YAAB (Auto-brightness app): 8,2mb
Whatsapp: 36mb
Tunein radio: 13mb
Device Usage: 4,3mb
USB-verbinding: 3,7mb
Media: 12mb
Google Services: 16mb
Google Services (nog een keer ja): 4,7mb
Wifi op locatiebasis: 4,7mb
Warrantytimeservice: 3,5mb
Geluidsverbeteringen: 3,8mb
Illumination Bar Notification: 6,3mb
Xperia Toetsenbord: 19mb

Op dit moment gebruikt 509mb, vrij 258mb. Al moet ik zeggen dat ik eerder vandaag zo'n 400mb vrij had, dit was voordat ik Spotify opstartte.

In vergelijking met jou heb ik dus meer activiteiten, maar wel meer vrij geheugen. Wellicht dat er veel in je cache staat?

M.b.t. batterijverbruik: Als je geen muziek afspeelt komt 'Mediaserver' niet eens in het rijtje van veelvretende apps voor. Als ik wel via Spotify iets afspeel neemt dat al snel 25% van mijn batterijcapaciteit in beslag, en daarbovenop nog Mediaserver met zo'n 30%. Zonder iets af te spelen gaat de accu dus een stuk langer mee, maar het lijkt me dat ze m.b.t. het mediaservergebruik toch nog iets moeten kunnen verbeteren...

[ Voor 21% gewijzigd door Frolow op 22-07-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
[quote]Frolow schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:08:

In vergelijking met jou heb ik dus meer activiteiten, maar wel meer vrij geheugen. Wellicht dat er veel in je cache staat?

Hoe zou ik dit na kunnen gaan? In het App beheer komt ik niet echt Apps tegen die veel ruimte in beslag nemen. Moet ik elke App bijlangs om het cache te verwijderen? Zijn er andere mogelijkheden?

Zijn er tools om dit soort dingen te optimaliseren?

Wat kan ik toruwens zonder problemen uitschakelen? Wat heb jij bijvoorbeeld allemaal uitgeschakeld? Screenshot erbij misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door melek-taus op 22-07-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Hier dezelfde ervaringen als eerder genoemd mbt geheugengebruik. Ik heb nu ca 510MB in gebruik, vooral door gecachte processen

Nog een vraagje over de batterij, ik heb de laatste tijd gemerkt dat de batterij "oplaadt" wanneer het toestel in airplane mode staat. Zoals afgelopen nacht, ik had nog 75% over dus het toestel in airplane gezet voor de nacht. Toen ik wakker werd had ik opeens weer 81% lading over.... Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Cache: Apps -> Actief -> rechtsboven 'Gecachte processen weergeven'. Daar kan je de gecachte apps stoppen. Maar ook inderdaad de apps één voor één langs gaan om de cache te verwijderen, maar dit cache zit volgens mij op het opslaggeheugen en niet in het actieve geheugen (de apps die in 'Gecachte processen weergeven' staan wel in het werkgeheugen).

Tools: geen idee.

Qua programma's die ik uitgeschakeld heb: van de actieve systeemdingen laat ik alles gewoon aanstaan, geen idee wat ik veilig kan afsluiten en ik heb ruimte genoeg dat ik daar niet de behoefte toe heb. Wat betreft Sony Apps e.d. had je al uitgeschakeld toch? (Voor de mensen die dit niet gedaan hebben: eerst 'updates verwijderen', daarna wordt de knop 'uitschakelen' pas beschikbaar)

[ Voor 11% gewijzigd door Frolow op 22-07-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Frolow schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:40:
Cache: Apps -> Actief -> rechtsboven 'Gecachte processen weergeven'. Daar kan je de gecachte apps stoppen. Maar ook inderdaad de apps één voor één langs gaan om de cache te verwijderen, maar dit cache zit volgens mij op het opslaggeheugen en niet in het actieve geheugen (de apps die in 'Gecachte processen weergeven' staan wel in het werkgeheugen).

Tools: geen idee.

Qua programma's die ik uitgeschakeld heb: van de actieve systeemdingen laat ik alles gewoon aanstaan, geen idee wat ik veilig kan afsluiten en ik heb ruimte genoeg dat ik daar niet de behoefte toe heb. Wat betreft Sony Apps e.d. had je al uitgeschakeld toch? (Voor de mensen die dit niet gedaan hebben: eerst 'updates verwijderen', daarna wordt de knop 'uitschakelen' pas beschikbaar)
Gecachte processen zijn momenteel alleen Holo Launcher HD 31MB. Meer niet. Verder ook net alle Apps bij langs gegaan en geen neemt erg veel cache geheugen in beslag. Erg vreemd dit.

Meeste Sony zooi heb ik inderdaad uitstaan. Weet alleen niet wat ik nog meer kan uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Net wat Apps verwijderd en enkele uitgeschakeld, hiervan cache weg gegooit en nu na een reboot heb ik.

371MB gebruikt en 395MB vrij.

Dus het is opgelost.
Accu gaat trouwens erg lang mee momenteel nadat ik vorige week enkele SD kaart mappen had hernoemd bijv. Download naar Downloads, Video naar Films etc etc, en ook enkele Sony services uit heb geschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Nu online
melek-taus schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:06:
Net wat Apps verwijderd en enkele uitgeschakeld, hiervan cache weg gegooit en nu na een reboot heb ik.

371MB gebruikt en 395MB vrij.

Dus het is opgelost.
Accu gaat trouwens erg lang mee momenteel nadat ik vorige week enkele SD kaart mappen had hernoemd bijv. Download naar Downloads, Video naar Films etc etc, en ook enkele Sony services uit heb geschakeld.
Als je weer allemaal schijnbaar zinloze processen ziet draaien, tip is: even googlen of het belangrijk is, en als het niet belangrijk is en je de naam van bijbehorende app kan achterhalen: naar instellingen>alle applicaties gaan en de boosdoener 'uitschakelen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Telefoon werkt inderdaad weer perfect, geen hickups of crashes van Apps.

Zag ernaar uit dat XBMC op een of andere manier teveel in de cache zet ofzo waardoor veel van men geheugen niet meer beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
hellboy123 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 15:39:
Hier dezelfde ervaringen als eerder genoemd mbt geheugengebruik. Ik heb nu ca 510MB in gebruik, vooral door gecachte processen

Nog een vraagje over de batterij, ik heb de laatste tijd gemerkt dat de batterij "oplaadt" wanneer het toestel in airplane mode staat. Zoals afgelopen nacht, ik had nog 75% over dus het toestel in airplane gezet voor de nacht. Toen ik wakker werd had ik opeens weer 81% lading over.... Hebben jullie dit ook?
Ik heb dit ook vaak met deze gsm, best wel leuk dat de batterij stijgt ipv daalt :)
De batterij was de voornaamste reden dat ik deze gsm kocht, en ze heeft me nog niet teleurgesteld, hoewel het wel redelijk snel daalt als je de gsm constant gebruikt met youtube of radiostreams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://www.androidpolice....already-posted-to-github/

Op naar 4.3 Hopelijk slaan wij dan direct 4.2.2 over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
De vraag is alleen wanneer... Hopelijk binnenkort maar denk pas over een maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

thijsco19 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:16:
De vraag is alleen wanneer... Hopelijk binnenkort maar denk pas over een maand ofzo.
Ik denk over een paar maanden eigenlijk pas :+ Ben wel wat gewend ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Is er een optie om de standaard android "slide to unlock" te activeren? Ik vind die van sony maar matig, heb nu al meerdere keren gehad dat het toestel gewoon unlockte in mijn broekzak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:50:
Is er een optie om de standaard android "slide to unlock" te activeren? Ik vind die van sony maar matig, heb nu al meerdere keren gehad dat het toestel gewoon unlockte in mijn broekzak....
Zet er dan een pin op? Die slide to unlock van Google is gevoeliger zelfs dan die Sony heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:52:
[...]

Zet er dan een pin op? Die slide to unlock van Google is gevoeliger zelfs dan die Sony heeft gebruikt.
ik gebruik nu dus ook de patroon-unlock... de pin-unlock vind ik weer niet prettig omdat ik weer op OK moet drukken na het invoeren van de pin (ja ik weet het...het zit m in de kleine dingetjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwienke
Op het XDA forum zijn al een aantal fixes bedacht voor het wifi probleem.
Hiervoor moet je telefoon wel geroot zijn.

Bij mij hielp het veranderen van de regel:

ConnectivityThresholdDBM=-87 naar ConnectivityThresholdDBM=-100

te vinden in /system/etc/firmware/wlan/prima/WCNSS_qcom_cfg.ini

linkje http://forum.xda-develope...p?p=44119900#post44119900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee hoe ik verdomme toch netjes mijn eigen beltoontjes op mijn telefoon kan zetten? Normaal ging dat gemakkelijk en automatisch... Alleen ik krijg het niet voor elkaar... Zelfs .OGG pakt hij niet raar genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Je moet allereerst een App zoals Es file xplorer hebben geïnstalleerd. Dan kan bij geluiden de ringtone op muziek zetten en popped er een vraag hoe je naar muziek wilt browsen. Hier selecteer je dus Es file xplorer en dan kan je elk bestand van je SD kaart of geheugen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:29:
Je moet allereerst een App zoals Es file xplorer hebben geïnstalleerd. Dan kan bij geluiden de ringtone op muziek zetten en popped er een vraag hoe je naar muziek wilt browsen. Hier selecteer je dus Es file xplorer en dan kan je elk bestand van je SD kaart of geheugen selecteren.
Nee hij pakt ze nu wel spontaan wanneer ik ze in de juiste map zet met OI File Manager.

ES is echt een extreem lelijke app dus weiger dat te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Touchdomex schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:42:
[...]

Nee hij pakt ze nu wel spontaan wanneer ik ze in de juiste map zet met OI File Manager.

ES is echt een extreem lelijke app dus weiger dat te gebruiken.
Ringtones moeten door de "mediaserver" eerst worden gevonden vooraleer ze te zien zijn in het lijstje met ringtones als je die wil aanpassen. Het makkelijkst om dat te forceren is mediaserver-app kill in de lijst met alle apps, de data weggooien en je foon rebooten. Dat allemaal nà je de ringtones op je foon hebt gezet, uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-08-2013 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:11:
[...]

Ringtones moeten door de "mediaserver" eerst worden gevonden vooraleer ze te zien zijn in het lijstje met ringtones als je die wil aanpassen. Het makkelijkst om dat te forceren is mediaserver-app kill in de lijst met alle apps, de data weggooien en je foon rebooten. Dat allemaal nà je de ringtones op je foon hebt gezet, uiteraard.
Nadeel is dat je batterij dan de eerste dagen echt bagger is.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Touchdomex schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:15:
Nadeel is dat je batterij dan de eerste dagen echt bagger is.... :/
Op mijn Arc S en mijn Acer Cloudmobile heb ik enkele tientallen minuten dat mediaserver vies doet, maar daarna wordt hij kalm en stopt hij batterij te slurpen. Is dat erger op de nieuwe Xperia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DevilsProphet schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:27:
[...]

Op mijn Arc S en mijn Acer Cloudmobile heb ik enkele tientallen minuten dat mediaserver vies doet, maar daarna wordt hij kalm en stopt hij batterij te slurpen. Is dat erger op de nieuwe Xperia's?
Arc S bleef hij soms ook hangen waardoor je er echt binnen no-time doorheen was. Het komt meestal door bepaalde combinatie van apps die het niet allemaal even goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Meer mensen het volgende probleem: Af en toe heb ik "ghost touches", altijd aan de rechterkant van het scherm rond het toetsenbord... een restart verhelpt het probleem meestal wel weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:38:
Meer mensen het volgende probleem: Af en toe heb ik "ghost touches", altijd aan de rechterkant van het scherm rond het toetsenbord... een restart verhelpt het probleem meestal wel weer
Ja ik heb er ook nog steeds last van maar ik wil eigenlijk mijn toestel niet weer opnieuw opsturen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:42:
[...]

Ja ik heb er ook nog steeds last van maar ik wil eigenlijk mijn toestel niet weer opnieuw opsturen :/
Inderdaad daar zit ik ook mee, wil het wel gefixed hebben maar opsturen van het toestel heb ik geen zin in (namelijk in eerdere gevallen bij andere merken telkens weer gedonder mee gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Inderdaad daar zit ik ook mee, wil het wel gefixed hebben maar opsturen van het toestel heb ik geen zin in (namelijk in eerdere gevallen bij andere merken telkens weer gedonder mee gehad)
Ik heb het al eens laten fixen maar het is dus niet opgelost :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 17:59:
[...]

Ik heb het al eens laten fixen maar het is dus niet opgelost :X
Dat is helemaal lekker inderdaad, dan maar hopen dat het op 1 of andere met een sw update verholpen kan worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus_b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04-2021
Er is een nieuwe firmware beschikbaar. Versie 12.0.A.2.245.

zie http://www.xperiablog.net...date-arrives-12-0-a-2-245

Installatie loopt op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

guus_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:48:

Ik draai hem zo. Telefoon was te leeg dus laad hem direct maar naar de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:34
Heb de Xperia SP ook net nieuw binnen, bevalt prima tot zover.

Kun je die Firmware updates alleen via de PC companion doen, of komt die later ook gewoon binnen de "System Update" op de telefoon beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Terpen Tijn schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:50:
Heb de Xperia SP ook net nieuw binnen, bevalt prima tot zover.

Kun je die Firmware updates alleen via de PC companion doen, of komt die later ook gewoon binnen de "System Update" op de telefoon beschikbaar?
Ze komen meestal ook via de telefoon zelf, maar dat kan enkele weken later zijn. Via PC Companion (of Sony Update Service) is ook wat betrouwbaarder én sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik heb m er inmiddels op staan, geupdate via de PC. Android versie is nog steeds 4.1.2., en de enigste updates die ik tot nog toe heb gemerkt zijn het volgende:

- knoppenbar onderin en notification bar zijn doorzichtig geworden, ziet er een stuk beter uit dan die grauwe grijze versie van voor de update
- extra toggles in notification bar (2 regels, volgorde niet te veranderen in de notification center zelf)
- Update voor NFC toen de telefoon opstarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- Wat nieuwe Small-apps (wat allemaal al beschreven was dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
hellboy123 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 10:15:
Ik heb m er inmiddels op staan, geupdate via de PC. Android versie is nog steeds 4.1.2., en de enigste updates die ik tot nog toe heb gemerkt zijn het volgende:

- knoppenbar onderin en notification bar zijn doorzichtig geworden, ziet er een stuk beter uit dan die grauwe grijze versie van voor de update
- extra toggles in notification bar (2 regels, volgorde niet te veranderen in de notification center zelf)
- Update voor NFC toen de telefoon opstarte
Volgorde wel te veranderen in het instellingen menu.

Instellingen -> Weergaven -> Snelle instellingen

Hier kan je zelf aanvinken wat je wel wilt en wat niet en de volgorde veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

CLB schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:15:
- Wat nieuwe Small-apps (wat allemaal al beschreven was dus)
Ik heb alleen browser als nieuwe small-app gevonden en die is niet praktisch voor een small-app....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik wou eens vragen...

Ik sla foto's op voor elk contact in mijn contactenlijst. Maar wanneer ik in mijn sms-inbox zit, blijft er een leeg profielfotootje staan terwijl ik in mijn contactenlijst wel degelijk bij iedereen een foto heb toegevoegd... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Verder werkt het toestel wel goed, alleen de wifi suckt inderdaad en wanneer ik in het buitenland ben (roaming) valt het netwerk soms weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guus_b schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:48:

Hier nog niks... Niet via de telefoon en ook niet via Sony Bridge for Mac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ook ik heb sinds kort een xperia SP. Beetje mixed feelings over, gezien de wifi problemen (die er toch echt wel zijn). Ontvangst is erg matig tot slecht, t.o.v alle andere apparaten met wifi in huis (o.a. m'n ouwe telefoon).

Vraag over de stamina mode: het idee is dan dat de data verbindingen (3g/wifi) uitgeschakeld worden om batterij te sparen. Met whatsapp en mail op de telefoon is dat natuurlijk enigszins jammer, je ziet berichten dan pas als je de telefoon activeert, ipv dat je door geluid/trilling/led dat te horen krijgt. Mijns inziens gaat dat een beetje voorbij aan het doel van een smartphone. Nou kan je applicaties whitelisten, maar het lijkt mij dat als je een applicatie die afhankelijk is van push berichten whitelist, dan vervolgens alsnog nooit meer de dataverbinding uitgaat. En dat daarmee de stamina mode geen nut meer heeft. Zie ik dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Update ook binnen, vreemd genoeg is de notificatie bar en de onscreen bar niet doorzichtig bij mij.

Opgelost. Blijkbaar laat Holo Launcher HD de balken niet doorzichtig zien. Hmm nu eens nagaan hoe ik dat onder Holo Launcher kan instellen, vind de doorzichtige bars wel erg mooi.

[ Voor 48% gewijzigd door melek-taus op 14-08-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nietorigineel schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:31:
Ook ik heb sinds kort een xperia SP. Beetje mixed feelings over, gezien de wifi problemen (die er toch echt wel zijn). Ontvangst is erg matig tot slecht, t.o.v alle andere apparaten met wifi in huis (o.a. m'n ouwe telefoon).
Wat is je apparatuur thuis en waar woon je precies? Alsin buitengebied of wat dan ook. Je hebt wel nog steeds dezelfde aanbieder bijvoorbeeld.

Ik zelf heb nergens last van behalve het scherm wat weer vrolijk kut begint te doen. Dat is mijn enige probleem. Verbinding of wat dan ook enrgens last van.
Vraag over de stamina mode: het idee is dan dat de data verbindingen (3g/wifi) uitgeschakeld worden om batterij te sparen. Met whatsapp en mail op de telefoon is dat natuurlijk enigszins jammer, je ziet berichten dan pas als je de telefoon activeert, ipv dat je door geluid/trilling/led dat te horen krijgt. Mijns inziens gaat dat een beetje voorbij aan het doel van een smartphone. Nou kan je applicaties whitelisten, maar het lijkt mij dat als je een applicatie die afhankelijk is van push berichten whitelist, dan vervolgens alsnog nooit meer de dataverbinding uitgaat. En dat daarmee de stamina mode geen nut meer heeft. Zie ik dat correct?
Als je de batterijslurper gaat whitelisten dan is het hek inderdaad van de dam. Overigens heb ik juist alleen een vertraging erin zitten met staminamode. Voor de rest lijkt die gewoon alles mee te pakken en net enkele uren langer mee te draaien dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ik heb totaal geen problemen met de ontvangst van de Xperia SP, deze heeft de beste ontvangst die ik ooit heb gehad! Zo goed zelfs, dat ik zelf Wifi ontvangst heb als ik Wifi uit heb staan! Moet je je eens voorstellen hoe goed de ontvangst dan is met Wifi aan!

Nee maar serieus, Wifi schakelt zichzelf hier de hele tijd vanzelf in nadat ik de toggle heb gebruikt om deze uit te zetten, zowel met de "oude" firmware als met de nieuwe die net uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guus_b
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-04-2021
thefal schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:25:
Nee maar serieus, Wifi schakelt zichzelf hier de hele tijd vanzelf in nadat ik de toggle heb gebruikt om deze uit te zetten, zowel met de "oude" firmware als met de nieuwe die net uit is.
Dan heb je Wifi op lokatiebasis aan staan. Te vinden onder instellingen>energiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roma33
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 19:40

Roma33

Gamer

heeft er hier iemand last van dataroaming op zijn SP, bij mij lukt het dus helemaal niet , alleen whatsapp werkt in het buitenland en voor de rest niets. geen FB , geen navi, geen chrome, nix eigenlijk ...
simkaart in een andere smartphone gestoken en alles werkt perfect, terug in de mijne en weer geen internet.
instellingen nam het direct over van de provider bij de eerste opstart, manueel nagekeken en alles klopt.

beetje hulp zou ideaal zijn :)

Dirtylicious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Weet iemand hoe ik de doorzichtige notificatie en onscreen button bar bij bijvoorbeeld Holo Launcher HD Plus kan instellen.
Vind het erg mooi dat het doorzichtig is maar vind de rest van de Xperia launcher vind ik 3x niks.

Of weet iemand hoe dit in te stellen is met een andere launcher? Gebruik zelf standaard Jelly Bean thema onder Holo Launcher.

Dat heeft toch niks met het toestel te maken, is gewoon software... (ergens in de launcheropties...)

Verwijderd

Nog steeds die verdomme nieuwe firmware niet binnen hier :(

• melek-taus
CLB schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 00:06:
Dat heeft toch niks met het toestel te maken, is gewoon software... (ergens in de launcheropties...)
Dat zou je inderdaad zeggen, maar alleen middels gebruik van de stock Xperia launcher zijn de twee balken doorzichtig. Ik krijg het niet onder Holo Launcher ingesteld.

Net getest met Nova Launcher en hierin heb ik een optie "Toon Transparante Notificatie Bar". Blijkbaar ligt het dus inderdaad aan de launcher zelf. Zal wel contact opnemen met de maker van Holo Launcher of deze optie kan worden toegevoegd.

[ Voor 25% gewijzigd door melek-taus op 15-08-2013 10:38 ]

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
guus_b schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:14:
[...]

Dan heb je Wifi op lokatiebasis aan staan. Te vinden onder instellingen>energiebeheer.
Ja dat heb ik inderdaad aan staan! Nu uitgezet, kijken of dit het probleem oplost.

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Touchdomex schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:22:
Wat is je apparatuur thuis en waar woon je precies? Alsin buitengebied of wat dan ook. Je hebt wel nog steeds dezelfde aanbieder bijvoorbeeld.
Zowel thuis als op het werk is apparatuur onveranderd en heb ik met de SP gemiddeld twee streepjes minder wifi ontvangst dan met andere apparatuur. Dit betekent dat op plekken waar normaal nog prima, maar niet volop ontvangst is, ik met de SP met moeite een signaal oppik en vaak weer kwijtraak.
Als je de batterijslurper gaat whitelisten dan is het hek inderdaad van de dam. Overigens heb ik juist alleen een vertraging erin zitten met staminamode. Voor de rest lijkt die gewoon alles mee te pakken en net enkele uren langer mee te draaien dan normaal.
Hier geeft sony zelf aan hoe handig het is dat je voip of IM nog beschikbaar hebt in stamina mode door whitelisten. Zal Sony eens mailen hoe ze het uitschakelen van dataverbindingen om stroom te besparen weten te combineren met wel notificaties voor voip/IM ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee of er ook volledig metalen cases zijn voor de Xperia SP?

http://www.elementcase.com/Sector-5-iPhone-Case-a/302.htm

Zoiets bijvoorbeeld. Wil wat stevigers om mijn telefoon vooral vanwege die achterlijke backcover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Nou hier is de update via pc companion op een dood toestel uitgelopen. Sony gebeld. Moet er mee terug naar de winkel (Hi).

Tijdens de update krijg ik een error, en daar na komt er alleen nog het Sony logo in beeld. Foon wil niet meer opstarten en ook niet meer updaten.

Volgende keer nooit meer via de pc companion software. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Op de 'speciale' manier opstarten werkt ook niet meer, je hebt echt alles geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
MarcoM schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:57:
Nou hier is de update via pc companion op een dood toestel uitgelopen. Sony gebeld. Moet er mee terug naar de winkel (Hi).

Tijdens de update krijg ik een error, en daar na komt er alleen nog het Sony logo in beeld. Foon wil niet meer opstarten en ook niet meer updaten.

Volgende keer nooit meer via de pc companion software. :'(
Met deze software krijg je je telefoon waarschijnlijk terug tot leven (99% zeker): http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Die heb ik al geprobeerd. Houdt er ook mee op tijdens het downloaden van de software.

Toch bedankt.

Edit:
Het bleek een USB poort prolbeem te zijn. De download stopte er na 50 van de 680 MB mee. Gelukkig werd er re-sumed.

Bij een andere usb poort liep alles door. Wel al mijn instellingen kwijt. Maar dat komt wel goed.

Eerste verbetering de me opvalt: er zijn meer icoontje bijgekomen als je de snelle instellingen openent (naar beneden vegen in hoofdscherm).

[ Voor 64% gewijzigd door MarcoM op 16-08-2013 20:29 . Reden: Oplossing voor probleem. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Ik heb zelf een xperia z prima toestel maar die screen protector /shatter sheet van Sony is echt een drama zo krasgevoelig.
Zit deze ook op de xperia sp?
Heb deze telefoon namelijk op het oog voor mijn vrouw.
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste