Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ComTech schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:27:
Ik heb zelf een xperia z prima toestel maar die screen protector /shatter sheet van Sony is echt een drama zo krasgevoelig.
Zit deze ook op de xperia sp?
Heb deze telefoon namelijk op het oog voor mijn vrouw.
Zit er niet op :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:35
Mooi, maar is het scherm wel een beetje krasbestendig of is een screenprotector aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
De SP is standaard erg vet/vlek gevoeilig. Plak er een Muvit op en het probleem is opgelost. Moet je zowiezo doen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MarcoM schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:44:
De SP is standaard erg vet/vlek gevoeilig. Plak er een Muvit op en het probleem is opgelost. Moet je zowiezo sowieso doen vind ik.
Waarom moet je dat dan?
ComTech schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:29:
Mooi, maar is het scherm wel een beetje krasbestendig of is een screenprotector aan te raden?
Ik heb zelf geen screenprotector maar ook nog steeds geen enkele kras. Het enige waar ik last van heb zijn deukjes in de metalen lijst van het vallen. Voor de rest zou ik persoonlijk niet een screenprotector aanraden om de simpele reden ik vind het niet meer nodig vanwege die nieuwere coatings op schermen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Als er een kras op komt, protector eraf, nieuwe erop: klaar. Als er een kras op het echte scherm komt, dan ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

MarcoM schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:18:
Als er een kras op komt, protector eraf, nieuwe erop: klaar. Als er een kras op het echte scherm komt, dan ben je klaar.
Dan is de vraag hoe groot is de kans dat er een kras op je scherm komt ;) Vorige telefoon had ook Gorilla Glass en die is gaan krassen om de simpele reden... Ik heb gewerkt in een bakkerij en blijkbaar is meel een bijzonder goed in het maken van krassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Is dit toestel een aanrader? Ik mag binnenkort een nieuwe uitzoeken en mijn oog is al een poos op dit toestel gevallen. Ik heb ermee mogen spelen in de MM in Deventer en ik ben er erg te spreken over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:24:
Is dit toestel een aanrader? Ik mag binnenkort een nieuwe uitzoeken en mijn oog is al een poos op dit toestel gevallen. Ik heb ermee mogen spelen in de MM in Deventer en ik ben er erg te spreken over :)
Ja :+ Alleen wat ik jammer vind is dat de updates van Android wat traag komen. Zit dus een beetje te wachten nog op een goede build van Cyanogenmod mocht die ooit komen. Dan gaat die erop omdat die dan het meeste matcht met mijn Nexus 7 :)

Voor de rest ben ik alleen maar tevreden. Het is ook net wat je verwacht van het toestel hoe tevreden je gaat zijn en hoeveel je hem zou aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb al eens op xda zitten kijken en daar komt de development maar traag opgang. Ik heb nu een Samsung galaxy s plus dus elk toestel zal een enorme vooruitgang zijn. Het gaat mij niet zozeer om de laatste android versie (al is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen) maar eerder om de functionaliteit.
Mijn eisen tot dusver waren
Minimaal een dualcore
Minimaal 1 GB aan ram
Een beetje een fatsoenlijke gpu en scherm
Een notificatie led (de bar op de sp is echt heel tof)
De sp voldoet aan vrijwel alles op de kijkhoeken na, maar ja wie kijkt nu ook scheef naar zijn toestel.

Dan zijn er twee vragen van mijn kant
1: is het wifi probleem opgelost? Ik las hier iets over zeer slecht bereik
2: hoe is Sony support in vergelijking met Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 17:33:
Ik heb al eens op xda zitten kijken en daar komt de development maar traag opgang. Ik heb nu een Samsung galaxy s plus dus elk toestel zal een enorme vooruitgang zijn. Het gaat mij niet zozeer om de laatste android versie (al is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen) maar eerder om de functionaliteit.
De Galaxy S+ is ook echt een prutstoestel :D Duidelijk van oh we hebben nog wat Snapdragon S1's liggen! Laten wij die erin stoppen en hem een + geven. Dat is het enige
Mijn eisen tot dusver waren
Minimaal een dualcore
Minimaal 1 GB aan ram
Een beetje een fatsoenlijke gpu en scherm
Een notificatie led (de bar op de sp is echt heel tof)
De sp voldoet aan vrijwel alles op de kijkhoeken na, maar ja wie kijkt nu ook scheef naar zijn toestel.
Daar voldoet hij prima aan.
Dan zijn er twee vragen van mijn kant
1: is het wifi probleem opgelost? Ik las hier iets over zeer slecht bereik
2: hoe is Sony support in vergelijking met Samsung
Sony support is over het algemeen aardig. Beter dan die van Samsung dat weet ik wel :+ Samsung ben ik echt nu een beetje allergisch voor geworden terwijl ik heb er 2 gehad in het verleden. Beide alleen bizar slecht ondersteund door Samsung zelf qua software. Daarnaast is KIES om te huilen nog steeds.

Wifiprobleem is sporadisch op telefoons. Ik heb er bijvoorbeeld absoluut geen last van echter genoeg mensen hier die er wel over klagen. Het wisselt dus heel erg.

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 17-08-2013 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
KIES is echt een drama daar ben ik het met je eens (lang leve custom ROMS)
De SP is op alle fronten beter dan mij oer oude veel te duur betaalde S+ :P Dus dat is in ieder geval al een plus punt.

Ik twijfel echt heel erg (bah) ik heb een lijst gemaakt van toestellen waarvan ik denk daar kan ik nog wel bij meekomen de aankomende 2 jaar:
- SP
- XZ
- SIV
- SIII

Al twijfel ik gigantisch bij de laatste twee aangezien ik ook eens wat anders wil dan Touchwiz. En de XZ mij te fragiel is qua bouw (front en backpanel zijn van glas) en het een traditie is om mijn net nieuwe telefoon minstens 2x in eerste week gebruik te laten vallen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 23:46
De SP is een prima toestel, maar wel een midranger; wat meestal minder updates vanuit de fabrikant en minder aandacht van de community betekent.
Bij de XZ zit dat wel goed, nadeel is de bouwwijze. Jammer dat de ZL niet in Nederland is uitgebracht.
De S IV krijgt naar verwachting nog twee jaar updates. Als alternatief voor Touchwiz kun je de ROM van de google edition installeren, en er is een grote community.
Voor de S3 houdt het volgend jaar op qua updates en roms.

Btw vind ik deze toestellen niet helemaal vergelijkbaar; prijzen lopen van 300 tot 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde dat op de Sony Xperia Windows 7 internet zit is dat zo?

Ik zit te twijfelen tussen Sony Xperia en de Iphone 4, welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:48:
Ik hoorde dat op de Sony Xperia Windows 7 internet zit is dat zo?

Ik zit te twijfelen tussen Sony Xperia en de Iphone 4, welke is beter?
Xperia SP of iPhone 4?

Xperia SP :+ Alleen moet je wel Android willen. Voor de rest kun je die 2 toestellen niet vergelijken eigenlijk.

Op de Xperia SP zit gewoon Chrome browser voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 17:48
Merken jullie ook vertragingen met whatsapp?

Soms zie ik het lampje van mn telefoon al 3 tot 4 keer knipperen voordat het geluidje afgespeeld wordt.
Kom ik dan in whatsapp dan blijkt het bericht af en toe ook al meer dan 5 minuten geleden verstuurd te zijn... Dit soort taferelen heb ik met mijn iPhone nooit gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:53:
Merken jullie ook vertragingen met whatsapp?

Soms zie ik het lampje van mn telefoon al 3 tot 4 keer knipperen voordat het geluidje afgespeeld wordt.
Kom ik dan in whatsapp dan blijkt het bericht af en toe ook al meer dan 5 minuten geleden verstuurd te zijn... Dit soort taferelen heb ik met mijn iPhone nooit gehad...
Heb jij je stamina-mode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:54:
[...]

Heb jij je stamina-mode aan?
nope, alleen wifi op locatiebasis maar dat zou geen verschil moeten maken denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

hellboy123 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:56:
[...]

nope, alleen wifi op locatiebasis maar dat zou geen verschil moeten maken denk ik
Dat kan heel goed. Aangezien wifi + whatsapp op alle platformen voor problemen kan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Touchdomex schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 21:58:
[...]

Dat kan heel goed. Aangezien wifi + whatsapp op alle platformen voor problemen kan zorgen.
Dan ga ik die optie eens uitschakelen :)

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2414312

Kijk! :D Er is schot in de zaak! :D FXP is er nu mee bezig dus hopelijk straks wordt hij ook opgenomen in de officiele Cyanogenmod builds! :D Zou een verbetering zijn!

Zijn er meer mensen die custom roms zouden gaan draaien? Wil best een topic maken maar moet er wel een beetje animo voor zijn :)

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 17:52
Leek mij de perfecte telefoon, jammer dat er alleen een micro sim in gaat! Ik kan moeilijk de sim van mijn baas op stukken gaan knippen, zullen ze leuk vinden.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Rincewind74 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:24:
Leek mij de perfecte telefoon, jammer dat er alleen een micro sim in gaat! Ik kan moeilijk de sim van mijn baas op stukken gaan knippen, zullen ze leuk vinden.
Wat is het probleem? Vraag je toch een nieuwe sim aan bij je baas/provider? :+

• Terpen Tijn
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:43
Als je de winkel van je provider even inloopt met het verzoek je SIM te knippen, dan doen ze dat zo. Bij KPN kostte het niets en kreeg ik er een adaptertje bij om de nu-microSIM-geworden SIMkaart ook weer in een normaal SIM slot te laten passen. Geen centje pijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:18
Hierbij foto's van mijn Nilkin Xperia SP FlipCase Cover.

http://dx.com/p/nillkin-p...5h-xperia-sp-black-220767

Cover heb ik nu al enige tijd in gebruik en het werkt ideaal. Geen problemen mee ondervonden, echt een aanrader. Ook de lichtbar is nog erg duidelijk.

Enige dat erg jammer is dat de binnenkant van de scherm flap van een zachte stof is wat snel vies wordt en ook stof en haren aantrekt.

Let niet op het Asus ROG logo deze zit er natuurlijk niet standaard op.

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207677&d=1377240139

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207678&d=1377240159

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207680&d=1377240173

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207687&d=1377240304

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207685&d=1377240278

Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2207684&d=1377240267

[ Voor 4% gewijzigd door melek-taus op 23-08-2013 12:49 ]

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik krijg over enkele weken een gele opgestuurd O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Verzending duurde bij mij iets minder dan twee weken. Donderdags besteld en twee dinsdagen later was ie binnen.

Een gele zal ook wel erg mooi lijken idd. Maak ff foto's als je hem binnen hebt, ben wel benieuwd,

Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:01:
Verzending duurde bij mij iets minder dan twee weken. Donderdags besteld en twee dinsdagen later was ie binnen.

Een gele zal ook wel erg mooi lijken idd. Maak ff foto's als je hem binnen hebt, ben wel benieuwd,
Waar heb jij hem dan besteld? :) Ook van Deal Extreme? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Link staat in men post

Inderdaad DX (Deal Xtreme).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heb ik die van mij ook vandaan. Heb nog wat meer dus het kan wat langer duren :> :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:34
Is die achterkant van jouw (melek-taus) nillkin case van een soort hard plastic spul?

Ik heb van nillkin een hard case maar die is al beetje kapot, er zitten bijv. scheuren in en een randje aan de onderkant is afgebroken. Na contact met de verkoper (ebay) wel een nieuwe gekregen dus het is niet erg. Verbaast me wel dat het spul niet zo sterk is. (mijn hoesje)

[ Voor 11% gewijzigd door thijsco19 op 23-08-2013 14:23 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
thijsco19 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:19:
Is die achterkant van jouw (melek-taus) nillkin case van een soort hard plastic spul?

Ik heb van nillkin een hard case maar die is al beetje kapot, er zitten bijv. scheuren in en een randje aan de onderkant is afgebroken. Na contact met de verkoper (ebay) wel een nieuwe gekregen dus het is niet erg. Verbaast me wel dat het spul niet zo sterk is. (mijn hoesje)
Mijn achterkant is van een soort hard plastic, beetje buigzaam maar wel erg dik. Ik ben er niet bang voor dat deze gaat scheuren, heb hem nu al meer dan een maand in gebruik.

Wil eigenlijk nog een hoesje hebben zoals die van Rock voor de HTC One. Daarvan is de hele case keihard maar wel met rubber en voelt niet zo glad aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik begin inmiddels toch wel een beetje gek te worden van de ghost touches aan de rechterkant van mijn scherm. Vaak genoeg als ik wat aan het typen ben dat er om de paar letters opeens een "l" of een enter in mijn tekst staat.

Ook het probleem met vertraging in whatsapp is er nog steeds, af en toe geeft de telefoon een melding terwijl de tijd bij het bericht een half uur eerder is. Dit heb ik met mijn iPhone nooit meegemaakt... Allerlei fucnties zoals stamina mode en wifi op locatiebasis staan allemaal uit.

Verder vind ik de camera nog steeds ruk. Ik open de camera app, en druk de camera knop half in. Ik zie dat er gefocussed wordt, het beeld is eventjes scherp en dan lijkt de focus net een klein stukje "verder" te gaan wat dus weer een onscherp beeld en foto oplevert. Ik moet wel zeggen dat objecten dichtbij wel goed vastgelegd worden, maar bij een afstand groter dan, zeg, 2 meter is de foto gewoon te wazig

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 26-08-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Ik kan je aanraden om eens in de foto-instellingen te gaan pluizen. De Xperia SP heeft voor foto's standaard de 'superieur automatisch' modus aan waarin hij de beste scène-instellingen voor je selecteert.

Dit kan je echter ook helemaal zelf instellen. Je kan handmatig de scène kiezen of als je de camera op stand 'normaal' zet. Nog even ter verduidelijking: dat is dus een andere stand dan de standaard 'superieur automatisch' modus.

In de 'normaal' modus kan je zaken als de lichtwaarde, witbalans, HDR, focus, flits en iso-waarde zelf instellen. Ik heb er gisteren een half uurtje mee zitten spelen terwijl ik in een redelijk donkere kamer zat, waarbij het enige licht tegenlicht was. Desondanks heb ik heldere en scherpe foto's kunnen nemen.

Het meest jammere aan de camera vind ik nog wel de tegenvallende resolutie: 8MP doet hij alleen op 4:3 schaal, 16:9 is eerder 5MP omdat hierbij in feite de pixels aan de boven- en onderkant eraf geknipt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-01-2024
De notificatiebalk van m'n SP doet het niet goed. De notificatiebalk geeft niets aan (SP staat stand-by), totdat ik het scherm aanzet. Dan gaat de notificatiebalk opeens wel knipperen op de manier zoals ik heb ingesteld. Iemand hier ook last van, of beter nog, een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 22:26
Heb je Stamina-mode aan? Schijnt dat de notificatiebalk daar niet(of minder goed) meer werkt namelijk.

Overigens heb ik Stamina opgegeven, het bespaart mij nauwelijks wat en hij houdt het toch wel een dag vol. Na een dag laadt ik 'm toch altijd weer op, dus het heeft weinig zin voor mij persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtonio
Ja, Stamina-mode staat aan. Had inderdaad ook al twijfels bij Stamina-mode, dus ik zal 'm uitzetten en kijken of De notificatiebalk het weer als normaal gaat doen.

Verwijderd

ook ik ben serieus aan het kijken om deze telefoon aan te schaffen, (nu in bezit van iphone5)
is nu mijn 3de apple, maar ben een beetje klaar met de iphone's, en opzoek naar wat anders.

nu mijn vraag, is dit een goede "opvolger" of moet ik toch gaan kijken naar de Z?
gaat mij ook meer om de batterij, de iphone 5 hangt hier 2x per dag aan de lader...

• prijsje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-11-2020
mtonio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 12:22:
Ja, Stamina-mode staat aan. Had inderdaad ook al twijfels bij Stamina-mode, dus ik zal 'm uitzetten en kijken of De notificatiebalk het weer als normaal gaat doen.
Ik had ook de Stamina- mode aan staan, de led-balk funtioneert dan niet, alleen een lege accu wordt aangegeven doormiddel van een rode LED. Ik dacht eerst dat de telefoon niet inorde was, want met het serviceprogramma (om de functie's te testen) deed de led het ook niet, vreemd...Nou ja, Stamina uit en alles doet het weer gewoon.
Ik zou alleen die rode accu-led uit willen schakelen, dat gaat niet zonder app.

@knethje: even op youtube zoeken, daar staat een mooi vergelijk tussen de Iphone 5, en de Xperia SP.
YouTube: Sony Xperia SP vs iPhone 5 full comparison review

[ Voor 6% gewijzigd door prijsje op 29-08-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Laatst online: 09-09 20:01
Ik had de laatste twee weken ook last van 'ghost'-touches aan de rechterkant van het scherm. Het werd steeds erger en na tijdje kwam het elke dag voor. Toen heb ik het scherm met alcohol schoongemaakt. Daarna leken de ghost-touches opgelost te zijn. Ik heb alleen niet uitgebreid kunnen testen of het echt was opgelost, omdat ik een ongelukje met m'n telefoon heb gehad. Resultaat: scherm gebarsten. Nu wil ik graag het scherm laten vervangen. Het valt sowieso niet onder de garantie, dus ik ben op zoek naar een bedrijf dat betrouwbaar is en waar goede ervaringen mee zijn. Misschien is door Sony laten repareren ook wel een optie i.v.m. behoud van garantie, maar ik heb gehoord dat dit aardig in de papieren kan lopen.
Als iemand dus goede ervaringen heeft met een bedrijf hoor ik het graag!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Nu toch al zo'n anderhalve maand in de roulatie hier, en nog steeds dik tevreden. Wel zijn er nog enkele puntjes:

- Het 'verversbeleid' van de SP: Ik heb het gevoel dat Sony té graag programma's afsluit om geheugen te besparen terwijl dit niet eens nodig is. Zo wordt Facebook om de haverklap volledig gerefresht elke keer dat ik ernaar switch. Als ik door mijn timeline aan het browsen ben, een linkje aanklik en daarna weer terug naar Facebook ga, moet ik dan weer helemaal bovenaan mijn timeline beginnen. Ook is het vaak zo dat de HomeScreen élke keer weer de icoontjes moet laden zodra ik terugkeer vanuit een app. Met andere woorden, echt multitasken kan ik niet omdat hij liever dingen afsluit i.p.v. onthoud. Dit terwijl ik hier bij mijn Chinaphone met evenveel geheugen en stock android totaal géén last van had, dus je zou zeggen dat het gewoon zou moeten kunnen.... Hopelijk heeft de 4.3 update dus een minder strikt geheugenbeleid want dit is wel een groot ergerpuntje.

- Iets minder vervelend maar wel soms storend: de notificatieled blijft soms branden als ik het bericht/de notificatie al heb gelezen. Ik gebruik de app Illumination Notification Bar hiervoor, dus geen idee of het aan de app of aan de telefoon ligt. Na een poosje verdwijnt hij wel, maar toch is het vervelend omdat je soms blijft denken dat je een nieuw whatsappbericht hebt ontvangen terwijl dat dus niet zo is.

Iemand anders last van deze en/of andere problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Frolow schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:02:
- Iets minder vervelend maar wel soms storend: de notificatieled blijft soms branden als ik het bericht/de notificatie al heb gelezen. Ik gebruik de app Illumination Notification Bar hiervoor, dus geen idee of het aan de app of aan de telefoon ligt. Na een poosje verdwijnt hij wel, maar toch is het vervelend omdat je soms blijft denken dat je een nieuw whatsappbericht hebt ontvangen terwijl dat dus niet zo is.

Iemand anders last van deze en/of andere problemen?
ik heb dat af en toe ook bij mijn Xperia U (zelfde app) Bij mij helpt t dan om even het scherm te "locken" en daarna weer te "unlocken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De SP heb ik nu sinds een paar dagen in bezit, bevalt tot nu toe erg prima.
(inmiddels de 2de, eerste terug gebracht omdat het scherm niet reageerde)

Echter 1 minpuntje, duurt wel heel erg lang voordat hij is opgeladen, 2 a 3 uur, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:48:

Echter 1 minpuntje, duurt wel heel erg lang voordat hij is opgeladen, 2 a 3 uur, is dit normaal?
Grote batterij en relatief zwakke lader. Klopt helemaal dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
Ik heb sins enkele dagen xperia sp in bezit en ben erg tevreden ermee :D
Maar ik moet wel enkele puntjes zeggen en dat is dat het ram geheugen niet klopt precies bij me want ik beschik over 766 MB? met verschilende applicaties (cpu-z). Kunnen julie dat nakijken voor mij.
Het scherm is wel nogal flets vindt ik tegenover mijn oude xperia neo v is goed verschil te zien en dat nog wel 2 jaar ouder en lagere budget :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

royalt123 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:02:
Ik heb sins enkele dagen xperia sp in bezit en ben erg tevreden ermee :D
Maar ik moet wel enkele puntjes zeggen en dat is dat het ram geheugen niet klopt precies bij me want ik beschik over 766 MB? met verschilende applicaties (cpu-z). Kunnen julie dat nakijken voor mij.
Het scherm is wel nogal flets vindt ik tegenover mijn oude xperia neo v is goed verschil te zien en dat nog wel 2 jaar ouder en lagere budget :o
Ram klopt, Android wil zelf ook een beetje. Gewoon voor de standaard processen. Die 766MB is wat je beschikbaar hebt voor random taken. De rest voor wat er op de achtergrond draait.

Zelfde als dat jij je eigenlijk niet bang hoeft te maken voor dat je ram vol loopt. Android regelt het zelf wel. Dat ga je de komende tijd nog wel merken jammer genoeg :+ Aangezien Chrome vrij vaak de rest van je apps uit je ram trapt waardoor die sessies opnieuw gestart mogen worden.

Oh ja diegene die een taskkiller draait wil ik altijd slaan. We zijn niet meer in Android 2.2 met 128MB ram. Toen heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van taskkillers. Android wil je tegenwoordig juist je ram vol hebben. Klinkt raar maar zo werkt Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Bedankt voor informatie's, had wel ergens vermoeden maar nu is het bevestigd :P
Hoe meer ram wordt benut is inderdaad beter want het zijn snelle geheugen.
Touchdomex schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:54:
[...]

Ram klopt, Android wil zelf ook een beetje. Gewoon voor de standaard processen. Die 766MB is wat je beschikbaar hebt voor random taken. De rest voor wat er op de achtergrond draait.

Zelfde als dat jij je eigenlijk niet bang hoeft te maken voor dat je ram vol loopt. Android regelt het zelf wel. Dat ga je de komende tijd nog wel merken jammer genoeg :+ Aangezien Chrome vrij vaak de rest van je apps uit je ram trapt waardoor die sessies opnieuw gestart mogen worden.

Oh ja diegene die een taskkiller draait wil ik altijd slaan. We zijn niet meer in Android 2.2 met 128MB ram. Toen heb ik voor het laatst gebruik gemaakt van taskkillers. Android wil je tegenwoordig juist je ram vol hebben. Klinkt raar maar zo werkt Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Touchdomex schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:54:
Ik denk dat merken dat telkens op een andere manier weergeven of doen, want op de Asus TF300T tablet met Tegra3-SoC en 1GB RAM heb ik wel de volledige 1GB zichtbaar in de task manager onder apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 23:09
Klein vraagje: Wie gebruikt er hier een app op de lampjes onderaan beter in te stellen?
Werkt Illumination Bar Notification (Google Play: Illumination Bar Notification) naar tevredenheid? Er staat nl. niet bij dat ie ook op de Xperia SP werkt...

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:48:

Zwaardere oplader kopen helpt
jeroensteeman schreef op woensdag 04 september 2013 @ 13:58:
Klein vraagje: Wie gebruikt er hier een app op de lampjes onderaan beter in te stellen?
Werkt Illumination Bar Notification (Google Play: Illumination Bar Notification) naar tevredenheid? Er staat nl. niet bij dat ie ook op de Xperia SP werkt...
Werkt goed. Kun je alles instellen. Moet je alleen aangeven dat je een Xperia U hebt. Leuke app, al veel plezier van gehad. Zo kun je ook instellen hoe snel de notificatiebalk op moet lichten bij verschillende applicaties.

Kan wel zo zijn dat, wanneer je een sms (of iets dergelijks) hebt gehad, je even de Android notificatiebalk naar beneden moet halen en de Illumination app zelf moet sluiten. Maar dat is gewenning.

[ Voor 53% gewijzigd door HetGezegde op 06-09-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minitrue
HetGezegde schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:55:

Werkt goed. Kun je alles instellen. Moet je alleen aangeven dat je een Xperia U hebt. Leuke app, al veel plezier van gehad. Zo kun je ook instellen hoe snel de notificatiebalk op moet lichten bij verschillende applicaties.

Kan wel zo zijn dat, wanneer je een sms (of iets dergelijks) hebt gehad, je even de Android notificatiebalk naar beneden moet halen en de Illumination app zelf moet sluiten. Maar dat is gewenning.
Hmm, dat gaat m dus niet worden. Moet inderdaad elke keer twee notificaties wegklikken. En de lampjes gaan ook nog niet vanzelf uit. Nog maar even wachten op een update.

[ Voor 5% gewijzigd door minitrue op 10-09-2013 10:11 ]

Niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*Party* *Party*
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BTzizKLIAAELt7z.jpg:large

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

kapot? :9
jeroensteeman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:10:
[...]

Hmm, dat gaat m dus niet worden. Moet inderdaad elke keer twee notificaties wegklikken. En de lampjes gaan ook nog niet vanzelf uit. Nog maar even wachten op een update.
Ik moet gewoon af en toe die app aanklikken in de notificatiebalk/menu maar das vaak als ik direct naar het bericht ga en niet via de Android notificatiebalk.
Voor mij zijn de standaard instellingen niet voldoende..

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

melek-taus schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:47:
Hierbij foto's van mijn Nilkin Xperia SP FlipCase Cover.

Cover heb ik nu al enige tijd in gebruik en het werkt ideaal. Geen problemen mee ondervonden, echt een aanrader. Ook de lichtbar is nog erg duidelijk.

Enige dat erg jammer is dat de binnenkant van de scherm flap van een zachte stof is wat snel vies wordt en ook stof en haren aantrekt.

Let niet op het Asus ROG logo deze zit er natuurlijk niet standaard op.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
En dit zijn mijn bevindingen :+

V&A aangeboden: NILLKIN Fresh Series Protective PC Flip-open Case for Sony Xperia SP

Ik vind het niets dus nu maar een gelcase en een Nillkin hard-case aangeschaft via Ebay.

• mtonio
Hoi allemaal,
ik had net opeens dat m'n SP terwijl ik in Chrome aan het browsen was heel gek deed. Het scherm kreeg strepen erop met een rode waas (alsof er iets stuk was met de verlichting). Dit kwam bovenop datgene waar ik in Chrome naar aan het kijken was. Daarna viel hij niet eens uit, maar deed m'n SP wel alsof hij opnieuw opstartte: ik kreeg wel SONY te zien en daarna XPERIA (zoals hoort). Daarna die kleurenanimatie. Ik verwachtte een pin-code scherm, maar dat kreeg ik niet, ik kon direct mijn toegangscode intikken, terwijl mijn simkaart gewoon geactiveerd werd zonder pincode. Dit alles vind ik vrij gek. Ik heb onlangs mijn pin-code via de telefooninstellingen gewijzigd, maar ik vind dat dat niet tot zoiets moet leiden.

Daarnaast nog iets; mijn 'walkman'-app doet raar (de app voor muziek die er standaard op staat). Ik kan wel het puntje op de tijdbalk bewegen, maar dan verspringt de muziek niet naar dat punt. Met de volumeknop het ik precies het omgekeerde; ik kon met de volumeknoppen wel het geluidsvolume veranderen, maar dan verschoof het puntje op de volumebalk niet. Ook sprong mijn muziek opeens terug naar het nummer waarop ik het aangezet had. Daarnast heb ik ook wel eens dat de muziek uit het niets stopt met afspelen. Allemaal heel vreemd en ik vraag me af waardoor dit zou kunnen komen. Ik heb de laatste updates (telefoon/systeem/whatever).

Over de notificatiebalk, die doet het goed sinds ik de staminamodus heb uitgezet! (Toch nog een lichtpuntje ( :P ) tussen de problemen door).

Edit: net maakte de muziekspeler hele vreemde elektronische geluiden door een liedje heen. Geluiden alsof er iets valt en idiote kraakgeluiden...

[ Voor 4% gewijzigd door mtonio op 11-09-2013 21:22 ]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
heb m'n Xperia P na maanden de kat uit de boom te kijken en dit topic te volgen dan toch vervangen voor de SP. Tot nu toe zeer tevreden. Alvast op ebay een witte achterkant besteld.. had hier een photoshop van een zwarte SP met witte achtergrond gezien en vond ik wel strak uitzien :)

Echter - zoals ik ook al eerder hier las - zit ik ook met de vraag of de verlichting van de transparante balk tussen bepaalde tijden uitgeschakeld kan worden, toch op z'n minst voor wat het opladen betreft. Heb het bij voorkeur ook echt donker in m'n slaapkamer (tijdens het slapen toch ;)).

Heb een paar opties om het geluid van telefoongesprekken te verbeteren uitgeprobeerd maar die gaven voornamelijk een minder goed geluid dan wanneer die opties niet aangevinkt staan... nogal raar want ze zouden het nog moeten verbeteren. Anderzijds vind ik het in-call geluid standaard al zeer goed.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

mtonio schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:13:
Hoi allemaal,
ik ...
... simkaart gewoon geactiveerd werd zonder pincode. Dit alles vind ik vrij gek. Ik heb onlangs mijn pin-code via de telefooninstellingen gewijzigd, maar ik vind dat dat niet tot zoiets moet leiden.

Daarnaast nog iets; mijn 'walkman'-app doet raar (de app voor muziek die er standaard op staat). Ik kan wel het puntje op de tijdbalk bewegen, maar dan verspringt de muziek niet naar dat punt. Met de volumeknop het ik precies het omgekeerde; ik kon met de volumeknoppen wel het geluidsvolume veranderen, maar dan verschoof het puntje op de volumebalk niet. Ook sprong mijn muziek opeens terug naar het nummer waarop ik het aangezet had. Daarnast heb ik ook wel eens dat de muziek uit het niets stopt met afspelen. Allemaal heel vreemd en ik vraag me af waardoor dit zou kunnen komen. Ik heb de laatste updates (telefoon/systeem/whatever).

Over de notificatiebalk, die doet het goed sinds ik de staminamodus heb uitgezet! (Toch nog een lichtpuntje ( :P ) tussen de problemen door).

Edit: net maakte de muziekspeler hele vreemde elektronische geluiden door een liedje heen. Geluiden alsof er iets valt en idiote kraakgeluiden...
Over de waas, de idiote kraakgeluiden, de volumeknoppen en het verspringen van je muziek kan ik niet mee praten.

Over het schuingedrukte wil ik je laten weten dat het niet door het veranderen van je pincode komt, hoewel je dat wel suggereert: "ik heb de code via de telefooninstellingen gewijzigd, maar ik vind dat dat niet tot zoiets moet leiden." dat doet het ook niet. Je Xperia zal het misschien moeilijk gehad hebben met het vele wat je tegelijk aan het doen bent, dan (en dat doen computers ook) kan deze opnieuw opstarten.
Bij mij nog niet voorgekomen, maar het verklaart ook het volgende:

Het (dik gedrukt) duidt erop dat je teveel tegelijk aan het doen bent. Ik denk dat de Walkman app te zwaar is. Wanneer ik muziek luister en met Google Chrome aan het browsen ben, stopt de muziek ook wel eens. Wanneer ik deze terug aan wil zetten, begint deze waar hij die sessie begonnen is.
Het geheugengebruik (komt vaak naar voren in dit topic) is niet ideaal ingedeeld door Sony. Een probleem welke tot op heden nog niet is opgelost door een update.
Ik heb Advanced Task Killer geïnstalleerd en deze killt ongebruikte tasks zoals Dropbox, Reisplanners etc. Ik heb m zo ingesteld dat hij deze killt, wanneer ik op het icoontje op m'n homescreen klik. Ik zorg er wel voor dat ik ook alle apps uit het taakbeheer heb gehaald van Android zelf.
Hierna kan ik zonder problemen muziek luisteren en googlen. Het is een omweg, maar het went.

We hopen allemaal dat Sony zich nog eens goed buigt over de Xperia SP. Anders zal ik in de loop van de tijd wel een Custom Rom installeren.
renio schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:12:
.. Echter - zoals ik ook al eerder hier las - zit ik ook met de vraag of de verlichting van de transparante balk tussen bepaalde tijden uitgeschakeld kan worden, toch op z'n minst voor wat het opladen betreft. Heb het bij voorkeur ook echt donker in m'n slaapkamer (tijdens het slapen toch ;)).

Heb een paar opties om het geluid van telefoongesprekken te verbeteren uitgeprobeerd maar die gaven voornamelijk een minder goed geluid dan wanneer die opties niet aangevinkt staan... nogal raar want ze zouden het nog moeten verbeteren. Anderzijds vind ik het in-call geluid standaard al zeer goed.
Deze verlichting kun je volgens mij niet uitzetten (het opladen). Ik leg er dan ook altijd iets op.
Met de app "Illumination Bar Pro" kun je de lichteffecten van de Xperia zelf uitzetten bij binnenkomst van meldingen. De app regelt dan alles (meer opties dan alleen de standaard en meer kleuren). Je kunt hierin bepaalde tijden instellen wanneer de balk niet mag oplichten. Ook kun je handmatig even alle licht-meldingen uitschakelen.

Ik heb ook de optie aangehad, welke een beter telefoon geluid zouden geven, maar ook bij mij is dat niet waar :9

[ Voor 17% gewijzigd door HetGezegde op 12-09-2013 12:05 ]

• minitrue
renio schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:12:
Echter - zoals ik ook al eerder hier las - zit ik ook met de vraag of de verlichting van de transparante balk tussen bepaalde tijden uitgeschakeld kan worden, toch op z'n minst voor wat het opladen betreft. Heb het bij voorkeur ook echt donker in m'n slaapkamer (tijdens het slapen toch ;)).
Met de app Power Toggles kun je snel een snelkoppeling maken om het notificatielichtje uit te doen. Is dat wat?
Ik gebuik 'm ook om de autosync-functie aan of uit te zetten, want daar is ook geen snelkoppeling voor. (En wel zo handig als je in het buitenland alleen even snel iets wilt opzoeken, zonder dat álles gaat bijwerken.

Niks

• thijsco19
Denk mede door het inefficiëntie geheugen gebruik dat bij mij de browser er opeens spontaan mee stopt (lijkt te zijn als ie net een pagina aan het laden is).
Als ik de browser dan weer opstart is die het zelfde als ervoor, de tabbladen nog open en pagina geladen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• renio
jeroensteeman schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:28:
[...]

Met de app Power Toggles kun je snel een snelkoppeling maken om het notificatielichtje uit te doen. Is dat wat?
Ik gebuik 'm ook om de autosync-functie aan of uit te zetten, want daar is ook geen snelkoppeling voor. (En wel zo handig als je in het buitenland alleen even snel iets wilt opzoeken, zonder dat álles gaat bijwerken.
Power Toggles installed! Bedankt voor de tip, zal voorlopig zo wel lukken :)

• renio
ik heb sterk de indruk dat er iets grondig fout is wat de bluetooth implementatie op de SP betreft. Ik had hiervoor de Xperia P en die werkte (bijna) feilloos in combinatie met de bluetooth carkit van m'n BMW maar hell... toen ik vandaag voor 't eerst met de SP over bluetooth belde moest ik het volume volledig openzetten (zowel op de telefoon zelf als het volume van de geluidsinstallatie van de auto) om nog maar beetje verstaanbaar de andere partij te horen. Ineens viel de bluetooth met een keiharde pieptoon weg en was het dus gedaan met handsfree bellen.
Ik lees op Sony support forum nog een reeks mensen klagen over bluetooth carkit (volume) problemen... hier mensen met klachten op tweakers?? Dit zuigt wel heel erg hard namelijk!

ok... het is officiëel: bluetooth op de SP met 4.2.2 zuigt monkeyballs big time! :( al 15 keer m'n SP opnieuw gepaired met de BMW carkit en telkens verliest de carkit na ongeveer 10 seconden de bluetooth verbinding! Reacties van Sony support kerels op mensen met gelijkaardige of aanverwante bluetooth problemen slaan weer nergens op :X

[ Voor 18% gewijzigd door renio op 13-09-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Over de ghost touches die ik ervaar: Het lijkt bij mij voor te komen wanneer de telefoon uit een vochtige broekzak (door regenbui / zweet) komt of wanneer ik met vettige vingers op het scherm bezig ben. Ik ga dus maar een screen protector kopen, eens kijken of dit de problemen oplost. Vind het maar een raar probleem, heb met vorige touchscreen toestellen nooit problemen gehad... Ik kom er nog wel op terug of dit een oplossing is, zo niet staat er binnenkort een SP op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Ik heb de Xperia T, die was echter kapot gegaan en moest terug naar de Winkel
2 maanden later was hij nog niet gerepareerd en mocht ik een nieuw toestel komen ophalen

Uiteraard was de Xperia T niet meer leverbaar dus mocht ik iets vergelijkbaars uitzoeken
Ik zit nu te twijfelen tussen de Xperia SP en Z, welke allebei een optie waren

Nu is de Z qua specs een stuk beter, echter is de telefoon ook een stuk groter
nu vroeg ik me dus af of de SP wel een waardige opvolger is van de T, want ook al zijn sommige specs beter, zijn ook een aantal zaken minder goed.

Wat raden jullie mij aan, of is er wellicht nog een andere goeie optie?

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Sinester schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:35:
Ik heb de Xperia T, die was echter kapot gegaan en moest terug naar de Winkel
2 maanden later was hij nog niet gerepareerd en mocht ik een nieuw toestel komen ophalen

Uiteraard was de Xperia T niet meer leverbaar dus mocht ik iets vergelijkbaars uitzoeken
Ik zit nu te twijfelen tussen de Xperia SP en Z, welke allebei een optie waren

Nu is de Z qua specs een stuk beter, echter is de telefoon ook een stuk groter
nu vroeg ik me dus af of de SP wel een waardige opvolger is van de T, want ook al zijn sommige specs beter, zijn ook een aantal zaken minder goed.

Wat raden jullie mij aan, of is er wellicht nog een andere goeie optie?
Als jij de Z een fijn toestel vind om in je handen te houden neem die vooral.

Voor de rest is de SP een waardige opvolger van de T alleen de camera is minder. De rest is weer sneller. Oh ja scherm is ook anders maar imho viel dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhvanburk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-09 20:30
Ik gebruik een 64 GB kaartje (Mobile Ultra microSDXC card Class 10 SanDisk) zodat ik al mijn muziek erop kan plaatsen. De laatste paar weken werkt de SD-kaart echter erg buggy, problemen die ik ervaar zijn:

- afspelen van mp3's: muziekspeler loopt vast (playerpro, google music, walkman) of er wordt halverwege het nummer naar het volgend nummer uit playlist geschakeld
- meldingen dat SD-kaart onverwacht is uitgenomen (niet het geval)

Zoeken op soortgelijke problemen levert mij geen hits op; jullie ervaringen of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
jhvanburk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:45:
Ik gebruik een 64 GB kaartje (Mobile Ultra microSDXC card Class 10 SanDisk) zodat ik al mijn muziek erop kan plaatsen. De laatste paar weken werkt de SD-kaart echter erg buggy, problemen die ik ervaar zijn:

- afspelen van mp3's: muziekspeler loopt vast (playerpro, google music, walkman) of er wordt halverwege het nummer naar het volgend nummer uit playlist geschakeld
- meldingen dat SD-kaart onverwacht is uitgenomen (niet het geval)

Zoeken op soortgelijke problemen levert mij geen hits op; jullie ervaringen of tips?
Volgens mij werkt het bij de keeste telefoons gewoon, hoewel de fabrikant anders aangeeft, maar de SP ondersteunt maximaal maar een 32 GB SD-kaart. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
hellboy123 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:30:
Over de ghost touches die ik ervaar: Het lijkt bij mij voor te komen wanneer de telefoon uit een vochtige broekzak (door regenbui / zweet) komt of wanneer ik met vettige vingers op het scherm bezig ben. Ik ga dus maar een screen protector kopen, eens kijken of dit de problemen oplost. Vind het maar een raar probleem, heb met vorige touchscreen toestellen nooit problemen gehad... Ik kom er nog wel op terug of dit een oplossing is, zo niet staat er binnenkort een SP op marktplaats.
Inmiddels zit er een paar dagen een screenprotector op mijn toestel, ik moet zeggen dat ik sinds die tijd geen "gehost touches" meer heb gehad. Wel heb ik nu in 2 dagen 2 keer gehad dat het toestel compleet vast was gelopen tijdens de standby stand.... Reset met de knop achterop was nog de enigste oplossing, maar eens uitzoeken waar dat weer aan ligt....

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 15:26
Als ik mijn SP aansluit op de PC wordt PC companion geactiveerd en komt er de mededeling dat er er een update 12.0.A.2.254 is. Als ik de stappen volg gaat bij stap 2 (toestel controleren) mijn toestel echter uit. Volgens mij hoort dit niet. Er wordt dan ook gevraagd om de volume knop (down) in te drukken en de USB kabel in de telefoon te steken. Als ik dat doe gebeurd er bijna helemaal niets. Het enige wat er gebeurt is opladen.
Ik heb dit op 3 verschillende PC's geprobeerd allen met hetzelfde resultaat.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bartels01 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:12:
Als ik mijn SP aansluit op de PC wordt PC companion geactiveerd en komt er de mededeling dat er er een update 12.0.A.2.254 is. Als ik de stappen volg gaat bij stap 2 (toestel controleren) mijn toestel echter uit. Volgens mij hoort dit niet. Er wordt dan ook gevraagd om de volume knop (down) in te drukken en de USB kabel in de telefoon te steken. Als ik dat doe gebeurd er bijna helemaal niets. Het enige wat er gebeurt is opladen.
Ik heb dit op 3 verschillende PC's geprobeerd allen met hetzelfde resultaat.
Algehele reset van het toestel? :)

• bartels01
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 15:26
Ben inmiddels iets verder gekomen, er komt nu wel een reactie als ik de USB kabel aansluit. Er komt een melding dat de "device driver software was not succesfully installed". Het gaat om de driver S1Boot Download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Zijn er hier Tweakers welke ervaring hebben met de SP en een Custom Rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HetGezegde schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:18:
Zijn er hier Tweakers welke ervaring hebben met de SP en een Custom Rom?
Ik wacht nog eventjes maar heb wel ervaring met andere toestellen en custom roms dus grote kans dat het wel makkelijk te beantwoorden valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Touchdomex schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 12:19:
[...]

Ik wacht nog eventjes maar heb wel ervaring met andere toestellen en custom roms dus grote kans dat het wel makkelijk te beantwoorden valt.
Ik zou dan graag willen weten of een Custom Rom de RAM problemen oplost? (apps stoppen wanneer zwaardere apps gedraaid worden, zoals dat de Walkman app stopt wanneer ik met Chrome 1 pagina bezoek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

HetGezegde schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:43:
[...]

Ik zou dan graag willen weten of een Custom Rom de RAM problemen oplost? (apps stoppen wanneer zwaardere apps gedraaid worden, zoals dat de Walkman app stopt wanneer ik met Chrome 1 pagina bezoek).
Is denk ik wel afhankelijk van de rom maar die kans is vrij aanwezig altijd :)

• Foxhound83
  • Laatst online: 31-08 15:07
Ik heb 'em nu ook een tijdje. Ben erg tevreden. Heb gelijk een shield gekocht voor het scherm, maar wil eigenlijk ook wel een beschermhoes erbij.

http://www.ebay.com/itm/M...y-Xperia-SP-/251325235192

Iemand ervaring mee met deze?

• thijsco19
Jep, deze heb ik in het zwart.

Mooi ding, past goed.
Zijn wel een paar nadelen, de camera knop is iets moeilijker in te drukken. En bij mij is het hoesje kapot gegaan, de onderrand is gescheurd en er zijn (nadat ik hem helemaal afgeknipt heb) meerdere scheurtjes erbij gekomen.
Dit is vooral bij de onderkant.

Verder een mooi hoesje. Voor die prijs gewoon proberen.

Afbeeldingslocatie: http://i1280.photobucket.com/albums/a500/thijsco19/th_IMG_5495_zpsae03b9fb.jpg

Overigens had ik de verkoper een mailtje gestuurd hierover en een nieuwe gekregen. d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door thijsco19 op 28-09-2013 20:35 ]

• WouterT13
Heb het hoesje ook besteld, kan m alleen nog niet testen, tot ik mijn SP weer terug krijg :/. Ziet er degelijk uit en is echt zwart, niet grijs zo als hij op het plaatje lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Ik heb onlangs een nieuw hoesje besteld. De flipcover van Nilkin bevalt wel maar ik vind het hoesje erg dik wat door de plastic achterkant komt ook ben ik bang dat het plastic schade aan de telefoon zal toebrengen als ik het hoesje eraf haal ivm stof vrij maken etc.

De volgende heb ik besteld wat ik ook een erg mooie vind en ook heeft deze een zachte binnenkant.

http://www.tvc-mall.com/d...5306-Black-MLC-C5303-10A/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik mag mij bij jullie voegen! Ik heb afgelopen zondag mijn abbo verlengt bij Vodafone. (RED Essential van 45 voor 33 per maand :D)
Wat een heerlijk toestel is dit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

thijsco19 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:32:
Jep, deze heb ik in het zwart.

Mooi ding, past goed.
Zijn wel een paar nadelen, de camera knop is iets moeilijker in te drukken. En bij mij is het hoesje kapot gegaan, de onderrand is gescheurd en er zijn (nadat ik hem helemaal afgeknipt heb) meerdere scheurtjes erbij gekomen.
Dit is vooral bij de onderkant.

Verder een mooi hoesje. Voor die prijs gewoon proberen.

[afbeelding]

Overigens had ik de verkoper een mailtje gestuurd hierover en een nieuwe gekregen. d:)b
Bij mij van de stoel gevallen op de onderkant en ook op dezelfde manier los gekomen als bij jou. Een nieuwe besteld -> niet duur.
Foxhound83 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:14:
Ik heb 'em nu ook een tijdje. Ben erg tevreden. Heb gelijk een shield gekocht voor het scherm, maar wil eigenlijk ook wel een beschermhoes erbij.

http://www.ebay.com/itm/M...y-Xperia-SP-/251325235192

Iemand ervaring mee met deze?
Jep! Mooie hoes, stevig. Alleen de telefoon wordt wel wat zwaarder en een stuk dikker. Daarnaast lijkt het erop dat dit toestel wat moeite heeft met de afvoer van haar warmte, aangezien zelfs de case erg warm wordt tijdens gamen (lees: onaangenaam warm, zweetopwekkend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
http://www.xperiablog.net...eria-sp-in-december-2013/
Could Android 4.3 be hitting the Xperia SP in December 2013?

Sony Mobile has detailed plans to upgrade a number of Xperia handsets to Android 4.3, but so far we are still awaiting official timing details. French operator Free Mobile may have given the first hint, pointing to a December 2013 timeline for the Xperia SP’s Android 4.3 update.

It looks like the Xperia SP will be one of the handsets that moves directly from Android 4.1.2 to Android 4.3, as there has been no Android 4.2.2 update until now. The likelihood is that the flagship Xperia Z series will see the update to Android 4.3 before the Xperia SP, so we may end up seeing the v4.3 update land even before December. All of this is speculation though, so we’ll keep you posted when we have any concrete dates.
Afbeeldingslocatie: http://static.xperiablog.net/wp-content/uploads/2013/10/Free-Mobile-Xperia-SP-640x447.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dat is al goed nieuws dat echt komt, nu nog 4.4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Er gaan op de SP Facebook pagina ook al geruchten over een onofficiele CyanogenMOD 10.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:53:
Er gaan op de SP Facebook pagina ook al geruchten over een onofficiele CyanogenMOD 10.2 :)
Zou mooi zijn want de officiele FXP roms laten extreem lang op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 22:29
Hey,

Ik had een Xperia T maar had hier alleen maar problemen mee en nu is het toestel omgeruild voor een SP sinds gisteren, vind het een fijn telefoon alleen de camera is wel duidelijk een heel stuk minder zowel voor- als achterzijde dit vind ik wel erg jammer en het feit dat ik maar de helft aan beschikbaar geheugen heb vind ik ook minder maar verder erg fijn toestel.

Nu is hij door T-Mobile ingeruild en heeft mijn toestel dus die verschrikkelijke T-Mobile firmware en die wil ik er heel graag af hebben, nu heb ik al flashtool gedownload maar de firmware (Generic NL rom) kan ik nergens vinden ik vind hem alleen Rusland, India, Vietnam, Spanje etc. Ik wil graag de Nederlandse hebben kan iemand deze posten of een link naar geven? b.v.d.

Nog een vraagje, nu doe ik het toestel savonds altijd in de lader als ik naar bed ga en sochtends gaat hij er weer uit, kan ik ook instelleen dat het lampje dan uit gaat en ook niet aangaat tussen die tijdstippen? (kon het bij xperia link niet vinden en ook bij de instellingen van de lichteffecten niet)

m.v.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Originele roms staan toch in de topicstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Kan aan mij liggen maar ik zie ze echt niet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Nee die staan niet in de TS jammer genoeg. Hier kan je ze vandaan toveren; de meeste worden namelijk gevraagd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311964

Edit: Ik heb zelf naar de Generic NL versie gevraagd die stat hier: http://forum.xda-develope...p?p=46352660&postcount=37

[ Voor 29% gewijzigd door Mrjraider op 16-10-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
Bedankt,

ik heb m met succes geïnstalleerd alleen is het zeker niet de Nederlandse Rom maar iets van Russisch ofzo, als iemand nog de echte Nederlandse heeft zie ik deze graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
En instellen op NL, werkt dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frolow
Heeft iemand al mods geprobeerd die het geheugenbeheer op de schop nemen? Zit nu al weer een maand op mijn oude toestel te werken, werd echt gek van het feit dat alles continu afsloot/opnieuw moest laden. Toen het toetsenbord bij Chrome ook continu weg viel was ik er al helemaal klaar mee.

Mijn cheapo chinaphone heeft nog steeds tabs openstaan van 3 maanden terug. De Xperia SP houdt dat niet eens een dag vol. Blijft absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels-88
ja dat staat hij nu maar er zijn ook sommige dingen die staan nog in het Russisch (bijvoorbeeld Play Now), ik heb liever gewoon compleet Nederlands zodat ik straks niet in de problemen kom met updates of iets, als iemand de T-mob rom NL heeft kan ik ook die nog installeren tot ik een Generic NL gevonden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Goed nieuws voor alle CyanogenMOD fans hier:
Zowel 10.1 als 10.2 kunnen we zeer snel verwachten. Zoals het er nu naar uitziet ook als een official!!
CyanogenMOD word naar alle waarschijnlijkheden gereleased onder FXP (FreeXperiaProject)
Bewijs:http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=46637414&postcount=65

En een filmpje om de gemoederen te sussen :)

YouTube: CyanogenMod 10.1 on Xperia SP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

mrjraider schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 07:26:
Goed nieuws voor alle CyanogenMOD fans hier:
Zowel 10.1 als 10.2 kunnen we zeer snel verwachten. Zoals het er nu naar uitziet ook als een official!!
CyanogenMOD word naar alle waarschijnlijkheden gereleased onder FXP (FreeXperiaProject)
Bewijs:http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=46637414&postcount=65

En een filmpje om de gemoederen te sussen :)

YouTube: CyanogenMod 10.1 on Xperia SP
Ik hoor daar in de verte het slotje van mijn bootloader afvallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Iemand bekend met touchproblematiek? Als mijn XSP aan de lader ligt dan werkt mijn touchscreen niet meer of heel slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
Ik heb het af en toe als ik hem neer heb liggen, maar als ik dan de alu rand aanraak doet ie het weer gewoon.

Misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melek-taus
Geen van de bovenste problemen ondervind ik. Heb de XSP sinds de release en werkt echt vlekkeloos op stock rom non root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik kijk al naar uit van release CM 10.2 :) ben alvast aan drivers voorbereiden.

update: miserie voor drivers vooral fastboot op gang krijgen bij windows 8.1, daarvoor usb3 driver weg doen, driver van intel .inf veranderen voor op windows 8 en 8.1 te kunnen instaleren. 3 uur aan bezig dus laat CM 10.2 zeker maar komen

[ Voor 60% gewijzigd door royalt123 op 21-10-2013 04:18 . Reden: update drivers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

royalt123 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 01:52:
Ik kijk al naar uit van release CM 10.2 :) ben alvast aan drivers voorbereiden.

update: miserie voor drivers vooral fastboot op gang krijgen bij windows 8.1, daarvoor usb3 driver weg doen, driver van intel .inf veranderen voor op windows 8 en 8.1 te kunnen instaleren. 3 uur aan bezig dus laat CM 10.2 zeker maar komen
Ik draai alleen al daarom gewoon vrolijk windows 7 O+

Ik wil gewoon alleen al CM10.2 draaien om de pure performancewinst die je ervan krijgt. Sommige services slurpen imho echt teveel en gebruik ik niet tot nooit.

Kan ik eindelijk normaal Action Launcher gebruiken O+

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 21-10-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchscreen issue is echt een software issue bij mij aangezien ik deze na een reflash (van aoSP project terug naar stock)kreeg :) Wat betreft het wifi probleem dit is bij mij dus echt aanwezig als ik op mijn kamer zit maar dit is echt een router probleem want ook mijn laptop (nu in reparatie) werkt zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb soms ook neiging om terug naar windows 7 te gaan :p
Ik wil CM10.2 om verschillende redenen zoals extra features,performance,ramm managment maar vooral nieuwste android versie ^^
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste