Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25
http://www.nu.nl/buitenla...sancties-noord-korea.html

Ik zit niet heel erg in dit onderwerp, en ik heb verder ook helemaal niets met Noord-Korea, maar na het lezen van bovenstaand artikel trof me het volgende:

Is het eigenlijk niet ontzettend arrogant dat 'wij' wel even besluiten dat Noord-Korea geen kernwapens mag ontwikkelen, terwijl we ze zelf wel hebben? Wij zien hun pogingen blijkbaar als een bedreiging, maar evengoed zijn onze kernwapens dan ook een bedreiging voor Noord-Korea. Want blijkbaar vinden we Noord-Korea niet aardig, en vinden zij ons daarom niet aardig, of andersom, maar dat doet er niet toe. Elk land heeft toch evenveel recht als een ander land om een invulling te geven aan zijn eigen militie en wapens? Eigenlijk zeggen we dat we onszelf 'meer beschaafd' vinden, en los van of dat zo is weet ik niet of wij in de positie zijn om daarover te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Nederland heeft toch helemaal geen kernwapens? Onze bondgenoten wel uiteraard, maar China (bondgenoot van N-Korea) toch ook? Wat dat betreft is er voor Nederland geen verschil imo.

En of wij dat mogen beslissen? Zij mogen ook proberen (op vreedzame manieren) Amerika zover te krijgen zijn kernwapens af te staan. Of ze dat kunnen is een andere vraag, ik denk niet dat Amerika erg veel last van een handelsverbod heeft. Maar proberen staat vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07 16:31

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Nederland heeft gewoon ergens 11 kernkoppen staan, dus nederland heeft ook kernwapens en staan klaar om ingezet te worden.

edit:
wiki: Nederland - Op de Luchtmachtbasis Volkel zou het Amerikaanse leger 22 kernwapens houden voor strategische doeleinden. Dit werd op 24 januari 2008 ongewild bevestigd door de Belgische minister De Crem van Defensie. Volgens een Wikileaks cable heeft de voormalig Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen openlijk erkend dat er Amerikaanse kernwapens op luchtmachtbasis Volkel opgeslagen liggen. Net als België is Nederland technologisch ver genoeg om in korte tijd kernwapens te ontwikkelen.

[ Voor 68% gewijzigd door Smuggler op 07-03-2013 19:43 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Volgens mij is het probleem dat je bij een verkeerde veronderstelling begint: dat landen ergens recht op hebben omdat dat 'eerlijk' is.

Sowieso kan je dan NK ook Tokyo laten nuken met de mededeling gezien dat Amerika ook een keer Japan met kernwapens heeft aangevallen NK dat ook mag doen.

Maar verder als NK kernwapens mag maken, waarom zouden wij dan geen sancties tegen ze mogen instellen? Dat is toch ook ons goed recht? En meestal is het een handig idee militair gezien om niet je vijand massavernietigingswapens te laten ontwikkelen. Bij een land dat neutraal is is dat al een redelijk idee, bij een land waar we niet echt dol op zijn een nog beter idee (Iran), en bij een land waarmee we praktisch in staat van oorlog zijn is dat helemaal een goed idee (NK). Zuid-Korea is onze bondgenoot. Zuid-Korea is nog steeds in staat van oorlog met Noord-Korea, er is enkel een wapenstilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:56
De reden voor de sancties is denk ik niet alleen omdat ze kernwapens ontwikkelen maar ook omdat ze vrij regelmatig dreigen deze tegen bepaalde landen te gebruiken.

Ik heb zelf zo mijn twijfel of ze in staat zijn om de VS met hun raketten te bereiken en twijfel ook sterk over de nauwkeurigheid van hun wapens. Maar Zuid-Korea met die zooi te beschieten mag zelf voor hun geen probleem zijn en ik zie het ze ook nog doen puur om te laten zien dat hun ook macht hebben.

Ik vraag me soms af wat de top in China over hun denkt.
In het verleden hebben ze China vaak de hand over het hoofd gehouden maar ik denk dat ze tegenwoordig liever van N-Korea af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56

Stoney3K

Flatsehats!

http://nos.nl/tekst/48191...ieuws+%28NOS+Teletekst%29

http://nos.nl/artikel/482...ea-imponeert-vs-niet.html

Ik ben nog altijd benieuwd of N-Korea ooit zo gek is om die dingen te lanceren. Want als ze dat doen, beginnen ze praktisch aan een zelfmoordmissie.

De VS is slim genoeg om niet nucleair terug te slaan als er een klein aantal koppen afgevuurd worden. Want als ze dan met volle aanvalskracht terug zouden lanceren, dan zou het conflict binnen de kortste keren escaleren omdat ook China zich dan in de vuurlinie bevindt. En die hebben weer wel genoeg vuurkracht om de hele wereld in de as te leggen.

Zelfs als er een paar warheads op Washington, New York en Los Angeles zouden landen moeten ze het afdoen als een 'aanvaardbaar risico'... gek maar zo is het. Als het er honderden zijn wordt het een ander verhaal, maar zo veel koppen heeft N-Korea niet in gereedheid, en China zal nooit samen met N-Korea het offensief in gaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:23
De Koude Oorlog 2.0

Zou er echt nog een wereldoorlog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 11:36
Het hebben van kernwapens is toegestaan - dat kunnen we niet verbieden - maar dan krijg je 0 nucleaire hulp. Dus ook geen radio-isotopen voor "medische doeleinden".

Sluit je je echter aan bij de IAEA, dan zie je vrijwillig af van nucleaire wapens, maar krijg je wel hulp. Noord Korea heeft wel de hulp gekregen, maar weigert nu dus aan de voorwaarden te voldoen.

(Andere landen: Nederland - IAEA lid, mag geen kernwapens hebben. USA - had kernwapens voordat IAEA bestond. Israel - geen IAEA land, mag kernwapens hebben. Iran - wel IAEA lid, mag geen kernwapens hebben. )

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MSalters schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:41:
Het hebben van kernwapens is toegestaan - dat kunnen we niet verbieden - maar dan krijg je 0 nucleaire hulp. Dus ook geen radio-isotopen voor "medische doeleinden".

Sluit je je echter aan bij de IAEA, dan zie je vrijwillig af van nucleaire wapens, maar krijg je wel hulp. Noord Korea heeft wel de hulp gekregen, maar weigert nu dus aan de voorwaarden te voldoen.

(Andere landen: Nederland - IAEA lid, mag geen kernwapens hebben. USA - had kernwapens voordat IAEA bestond. Israel - geen IAEA land, mag kernwapens hebben. Iran - wel IAEA lid, mag geen kernwapens hebben. )
Corrigeer me als ik het fout heb maar is het niet zo dat de reactors die zeer geschikt zijn voor isotopen voor medische doeleinden zeer ongeschikt zijn voor kernwapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:11:
De VS is slim genoeg om niet nucleair terug te slaan als er een klein aantal koppen afgevuurd worden. Want als ze dan met volle aanvalskracht terug zouden lanceren, dan zou het conflict binnen de kortste keren escaleren omdat ook China zich dan in de vuurlinie bevindt. En die hebben weer wel genoeg vuurkracht om de hele wereld in de as te leggen.
Het domste wat de VS zou kunnen doen is niet nucleair terug slaan. Dat beetje straling overleeft China wel, hangt ook erg af van de wind, en uiteraard zal je niet al te dicht in de buurt van de grens gaan nuken.

Maar als je niet terug nuked haal je het hele idee van nukes onderuit: Als je ons aanvalt, blijft er letterlijk niks van jouw land over. Met jouw idee krijg je dat je best een paar van de grootste Amerikaanse steden mag nuken. Als je dat éénmaal laat gebeuren moet je niet vreemd opkijken als meer het gaan doen. Enkel conventioneel terugslaan zorgt nou eenmaal niet voor genoeg afschrikwekkende werking.

China heeft bijzonder weinig te klagen als de VS terugslaat na een nucleaire aanval van NK. Denk ook dat ze weinig problemen ermee zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
furby-killer schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:13:
[...]

Het domste wat de VS zou kunnen doen is niet nucleair terug slaan. Dat beetje straling overleeft China wel, hangt ook erg af van de wind, en uiteraard zal je niet al te dicht in de buurt van de grens gaan nuken.

Maar als je niet terug nuked haal je het hele idee van nukes onderuit: Als je ons aanvalt, blijft er letterlijk niks van jouw land over. Met jouw idee krijg je dat je best een paar van de grootste Amerikaanse steden mag nuken. Als je dat éénmaal laat gebeuren moet je niet vreemd opkijken als meer het gaan doen. Enkel conventioneel terugslaan zorgt nou eenmaal niet voor genoeg afschrikwekkende werking.

China heeft bijzonder weinig te klagen als de VS terugslaat na een nucleaire aanval van NK. Denk ook dat ze weinig problemen ermee zouden hebben.
Noord Korea is niet echt een groot land dus de kans is groot dat er met de wind zooi naar China of Zuid Korea gaat of een ander land dat er niets mee te maken heeft.
En of China dat beetje straling overleefd is bijzaak, ze zullen er niet blij mee zijn op zijn zachtst gezegd.

En om Noord Korea van de kaart te vegen daar hoef je ze niet voor te nuken er zijn genoeg alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-07 20:25

-tom-562

Oliesjeik

'Noord-Korea beëindigt wapenstilstand Zuid-Korea'
http://www.nu.nl/buitenla...stilstand-zuid-korea.html

Ik ben benieuwd wat dit gaat opleveren...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het lastige van Noord Korea aanvallen met wat dan ook, is dat de regering min of meer de gehele populatie in gijzeling heeft. Een nucleaire aanval als vergelding op wat dan ook, heeft zonder meer de consequentie dat er miljoenen van deze gijzelaars omkomen. Dat is dus ook de reden dat 'we' liever niet zien dat NK zich bewapent, want als ze die wapens inzetten, dan is het verdomd lastig om een vergeldingsactie uit te voeren die niet óók miljoenen onschuldige burgers als slachtoffer heeft.

De minst lastige oplossing is daarom om met alle mogelijke vreedzame middelen te proberen om NK zich niet te laten bewapenen, maar zelfs dat leidt tot hongersnood en sterfte onder de bevolking. En China kijkt toe en vindt dat allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07 08:50

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Je kunt je onderhand wel voorstellen dat China ook helemaal zat is met het overal tegenaan schoppende buurlandje. China is enorm gebaat bij stabiliteit in de regio. Ze zijn een economische grootmacht en steun aan Noord-Korea zou al gauw zijn weerslag hebben.

Ben wel erg benieuwd waar het opzeggen van het niet-aanvalsverdrag toe leidt. Blaffende honden bijten niet, maar dit is wel een hele harde reactie. Dan sta je mooi voor lul als je vervolgens niks doet.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 13:18
Kan iemand mij uitleggen wat Noord-Korea eigenlijk wilt?

't Is nog vroeg

[ Voor 26% gewijzigd door xzaz op 08-03-2013 08:55 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:50:
*wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:07:
Het lastige van Noord Korea aanvallen met wat dan ook, is dat de regering min of meer de gehele populatie in gijzeling heeft. Een nucleaire aanval als vergelding op wat dan ook, heeft zonder meer de consequentie dat er miljoenen van deze gijzelaars omkomen. Dat is dus ook de reden dat 'we' liever niet zien dat NK zich bewapent, want als ze die wapens inzetten, dan is het verdomd lastig om een vergeldingsactie uit te voeren die niet óók miljoenen onschuldige burgers als slachtoffer heeft.

De minst lastige oplossing is daarom om met alle mogelijke vreedzame middelen te proberen om NK zich niet te laten bewapenen, maar zelfs dat leidt tot hongersnood en sterfte onder de bevolking. En China kijkt toe en vindt dat allemaal geen probleem.
Als Noord-Korea olie had dan was het opeens geen gijzeling geweest, want dan wordt dictatuur gewoon geaccepteerd.
xzaz schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 08:50:

't Is nog vroeg
Ze willen Zuid Korea terug, want voor hun gevoel is dat nu bezet door de amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 19:45
Er is een machtsgeile communistische familie van kim-sung's kim-jong's die al sinds de jaren 40 bezig zijn om 1 groot Korea te stichten; waar hun de scepter over willen zwaaien uiteraard.

Ze zien het als een doorn in het oog dat na de 2e wereldoorlog het Zuiden in handen is komen te vallen van hun grootste vijand; namelijk het kapitalistische westen.

Het meest voor de hand liggende is om die knettergekke dictatortjes in Pyongyang allemaal op te ruimen en wat anders te installeren. Anderzijds kun je niet zomaar een regering omver werpen die in principe nog niet zoveel gedaan heeft dan alleen een grote mond.

De Syrische regering heeft meer bloed aan hun handen, maar ook daar geld het zelfde verhaal: ingrijpen in een instabiel land blijft lastig, terwijl je weet dat het 1 grote zooi is daar.

Meeste willen zich daar niet aan wagen en trachten enkel wat te sussen of veroordelen.
Zo gaat het al jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-07 21:04
Silent Thunder schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:18:
Er is een machtsgeile communistische familie van kim-sung's kim-jong's die al sinds de jaren 40 bezig zijn om 1 groot Korea te stichten; waar hun de scepter over willen zwaaien uiteraard.

Ze zien het als een doorn in het oog dat na de 2e wereldoorlog het Zuiden in handen is komen te vallen van hun grootste vijand; namelijk het kapitalistische westen.

Het meest voor de hand liggende is om die knettergekke dictatortjes in Pyongyang allemaal op te ruimen en wat anders te installeren. Anderzijds kun je niet zomaar een regering omver werpen die in principe nog niet zoveel gedaan heeft dan alleen een grote mond.

De Syrische regering heeft meer bloed aan hun handen, maar ook daar geld het zelfde verhaal: ingrijpen in een instabiel land blijft lastig, terwijl je weet dat het 1 grote zooi is daar.

Meeste willen zich daar niet aan wagen en trachten enkel wat te sussen of veroordelen.
Zo gaat het al jaren..
dat lijkt me sterk, in noord-korea heb je flinke werkkampen e.d.
dat is al jaren en zijn denk ik wel meer mensen verdwenen als in syrie, alleen heeft van NK niemand gegevens :P

de enige reden waarom het westen (onder leiding van VS) daar nog niet is begonnen met het wegwerken van de dictatuur is omdat er niets te halen valt. maar een oorlog zitten ze ook niet op te wachten.
vandaar dat een sanctie hier en daar wordt opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
In mijn ogen heeft Noord Korea niks fatsoenlijks opgebouwd. Ze zijn alleen maar bezig met rare spelletjes en dreigende taal naar de buren. Daardoor zijn ze steeds meer geïsoleerd geraakt; en dat voel je natuurlijk ook in je economie.

Japan heeft ook allerlei gebieden proberen te veroveren in het begin van de 20e eeuw; echter na hun verlies zijn ze maar verder gegaan met hun eigen land verder op te zetten. Al die investeringen en moeites pays of: het land bloeit.

Ik zeg niet dat je van het communisme af moet (ik wil ook weer niet het kapitalisme ophemelen); maar als je minder op haat leeft en meer op diplomatie; dan bereik je veel meer.
Maar zolang die gekke kim-sung's kim-jong's daar blijven regeren zal er weinig veranderen. En helaas ook voor de bevolking...

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 08-03-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Noord-Korea dreigde donderdag voor de stemming met een 'preventieve nucleaire aanval' op de Verenigde Staten.

Uit het artikel van Nu.nl
Dit gaf bij mij de kriebels trouwens. Staan we in de vooravond van WO-III?

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 08-03-2013 09:34 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 16-07 16:16

ATS

Falcon schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:33:
[...]

Dit gaf bij mij de kriebels trouwens. Staan we in de vooravond van WO-III?
Nee, want NK staat alleen. China gaat zich denk ik echt niet laten meeslepen in een serieus conflict om NK. Niet als NK zelf de aanvalt opent in elk geval.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ATS schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Nee, want NK staat alleen. China gaat zich denk ik echt niet laten meeslepen in een serieus conflict om NK. Niet als NK zelf de aanvalt opent in elk geval.
Aan de andere kant; wat stelde Servië voor aan de vooravond van WO1? En toch werden alle grote wereldmachten er toen in betrokken. Weliswaar borrelde er toen veel meer, maar toch. Zodra het om ego's gaat kunnen er rare dingen gebeuren.

Als China zich definitief wil profileren als dé wereldmacht in de 21e eeuw, als het Westen die zeldzame aardmetalen toch wel graag onder controle wil krijgen?

En een doemdenkbonus: hoe krijg je een economie weer groeiend? Door het eerst met een oorlog te verwoesten....

Disclaimer: bovenstaande hoop ik niet natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 20:26

Player1S

Probably out in the dark

Zuid Korea en de VS zullen wel slim genoeg zijn om niet het eerste schot te lossen vermoed ik.

China zal hooguit ferme taal uitspreken maar echt partij kiezen als het echt escaleert? Dat nooit. Die hebben meer aan het westen en dus de VS dan aan Noord-Korea.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Noord-Korea is eigenlijk een totaal kunstmatige staat, die echter ook zo ontstaan is door wereldpolitieke spelletjes en belangen- en machtspolitiek...

Direct na de tweede wereldoorlog vooral een machtsstrijd tussen de Russen (Stalin) en de Amerikanen, waarbij de Russen uiteindelijk een vazal inzetten (Kim Il-Sung was opgeleid door de russische geheime dienst, met heel specifiek als doel hem tot leider te maken).

Overigens, tegelijkertijd werd onder de amerikanen een keihard beleid gevoerd in zuid-Korea wat toen tot een sterk autoritair geregeerde militairdictatuur werd waar politieke tegenstanders in groot aantal domweg gedeporteerd werden naar noord-Korea en veel politieke schoonmaakoperaties plaatsvonden...
Doel van de amerikanen was van zuid-korea een militaire uitvalsbasis te maken om druk op de Russen te kunnen uitoefenen, wat hen opvallend goed lukte.
(In tegenstelling tot een faliekant falen in china, waar de door de amerikanen gesteunde Tchang Kai-chek verrassend verslagen werd door Mao en de amerikanen 'hun' china verloren zagen gaan, op Taiwan na, wat de amerikanen nog erg lang als 'hun china' betitelden, tot in de jaren zeventig)

In de jaren vijftig was de invloed van de Russen groot en ook de Korea-oorlog ontstond eigenlijk vooral door Stalin-manipulatie, die de Noord-Koreanen tot een aanval op de amerikanen aanzette om enerzijds mogelijk de wetserse machten in de verdediging te duwen, maar mogelijk ook de chinezen tot interventie te dwingen mocht het foutlopen...
Stalin en Mao hadden al een erg slechte omgang, en zagen elkaar als concurrenten, en door Korea tot een brandpunt te maken zorgde Stalin ervoor dat Mao een grote kwetsbaarheid op een flank kreeg en een eventuele opmars in Matsjoerije (een betwist gebied tussen China en Rusland) niet mogelijk was...
Rusland zelf grenst natuurlijk niet aan Korea.

Uiteindelijk liep het inderdaad specifiek zoals Stalin voorzien had, de Koreanen wisten bijna de amerikanen uit Korea te werpen, maar wisten zich net op tijd met grootschalige militaire inzet terug te komen en hadden noord-Korea overlopen als niet de Chinezen ingegrepen hadden, met miljoenen troepen die een grootschalige tegenaanval inzetten, welke overigens nooit officieel erkend werd doorde chinezen (om een grootschalige oorlog tussen china en de VS te vermijden)...

De wapenstilstand op bijna de oorspronkelijke grens was de uitkost en uiteindelijk ook een gevolg van verschilende belangen... de chinezen hadden geen interresse in een 'bezettingspolitiek' en wilde ook niet Korea bezetten/veroveren, wat voor hen ook niet onder de 'chinese' cultuur valt, maar voor hen hooguit een onafhankelijke en soevereine 'vazalstaat' is... een eigen staat welke hooguit een eer bewijst aan de centrale chinese macht.

Overigens, dat is al eeuwenlang eigenlijk de chinese militaire strategie, om geen gebieden te bezetten welke niet tot hun oorspronkelijke culturele invloedssfeer zien... hooguit gebieden als Tibet valt volgens China wel hieronder (waarin ze overigens een sterk punt hebben, Tibet was tot begin 20e eeuw nooit onafhankelijk) en specifiek ook Taiwan...

Korea is voor de chinezen ook geen gebied dat ze willen bezetten, hooguit willen ze er een china-getrouwe heerser zien en zijn ze doodsbang voor een 'westers' korea (als zuid-korea uiteindelijk noord-korea zou overnemen; een sortgelijke ontwikkeling die je zag toen het communistische regime van oost-duitsland viel en de westduitse staat eigenlijk oostduitsland 'overnam').
Hun doel is eigenlijk vooral het 'status-quo' te laten voortbestaan...
Hierom staan ze een hoop Provocaties van noord-korea toe en proberen ze deze stat ook economisch net genoeg stabiel te houden zodt het niet ineenstort...

Anderszijds laten ze niet alles toe, en zodra de erg jonge Kim Jong-un te ver gaat in zn provocaties en de chinezen bang worden dat het echt tot een oorlog komt, kan het met Jong-Un zelfs erg snel gedaan zijn...
Vermoedelijk hoeven de chinezen één seintje te geven of generaals van het noord-koreaanse leger laten Jong-Un vallen; Mits ze ook zeker zijn dat ze een volksopstand erna een een complete regime-val kunnen verhinderen.

Voor de chinezen is het vooral het afwegen van een hoop gevaarlijke ontwikkelingen en het kiezen voor het minste risico.
De 'gekheid' van iemand als Kim Jong-Un is voor hen nog relatief voorspelbaar én controleerbaar.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:25:
[...]

de enige reden waarom het westen (onder leiding van VS) daar nog niet is begonnen met het wegwerken van de dictatuur is omdat er niets te halen valt. maar een oorlog zitten ze ook niet op te wachten.
vandaar dat een sanctie hier en daar wordt opgelegd.
Uiteraard speelt het veiligstellen van grondstofvoorraaden een rol in de buitenland politiek (dat mag ik hopen iig), maar laten we wel wezen, dit wordt te pas en te onpas erbijgehaald. En als we wel een dictatuur wegwerken wordt ook gezegd dat het enkel vanwege de olie is. En als er geen olie zit wordt er wel een andere grondstof bijgehaald. Soms zal de rol die het hebben gespeeld bij de beslissing al dan niet in te grijpen te groot zijn geweest, maar zo zwart wit is het niet.

Als random voorbeeld Sudan, zit olie, niemand heeft behoefte daar serieus in te grijpen (ja er is iets van vredesmacht, dat is ook alles).
Als China zich definitief wil profileren als dé wereldmacht in de 21e eeuw, als het Westen die zeldzame aardmetalen toch wel graag onder controle wil krijgen?
In tegenstelling tot wat de naam suggereerd zijn zelfdzame aardmetalen niet zeldzaam, we hebben er zat van. Probleem is dat het heel veel in lage concentraties voorkomt, en dus lastig is om goedkoop uit de grond te halen. China heeft heel veel hele goedkope arbeidskrachten. Dus enige reden om hun binnen te vallen zou voor slavenarbeid zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 08-03-2013 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Vergeet even niet dat de VS meer dan genoeg verdedigingssystemen in stelling heeft om een lancering van Noord-Korea vroegtijdig te verijdelen. Niet alleen rond de eigen kust, maar ook op de route van intercontinentale raketten (vanuit Azië naar de VS) hebben ze flink wat materieel opgesteld staan.

En reken maar dat er op dit moment een aantal Aegis-kruisers dichter bij de Noord-Koreaanse wateren worden gebracht. Want met dit soort grootspraak weet de VS precies waar ze hun verdediging op scherp moeten zetten.

Qua vuurkracht heeft N-Korea in verhouding met de VS een paar klapperpistolen en 3 rotjes, tegenover een complete marine, luchtmacht en (in het uiterste geval) een volledig nucleair arsenaal. Ze weten dus ook donders goed dat ze het bij dreigen moeten houden, want elke misstap zal ze gelijk fataal worden.

Vuren ze één torpedo af op een Amerikaans schip in Noord-Koreaanse wateren, dan krijgt Pyongyang gelijk de volle laag terug. "Jullie waren gewaarschuwd". En hebben ze het lef om nucleair te lanceren, dan komen gelijk de verdedigingswapens in actie die daarvoor bedoeld zijn (o.a. de SM-3 luchtdoelraket) die de hele handel gelijk onklaar maken voordat het serieuze schade kan doen.

Het idee van "mutually assured destruction" had een afschrikwerking omdat allebei de partijen de moeite konden doen om zoveel mogelijk kernkoppen, onopgemerkt, als eerste te lanceren. Daardoor waren allebei de kanten bang voor een first-strike, die ze niet op tijd aan konden zien komen.

Dat is het tegenovergestelde van Noord-Korea, die met een handjevol nukes hoog van de toren blaast met "WE GAAN LANCEREN HOOR!!111!!!one" zodat iedereen al lang en breed weet waar de raketten vandaan gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-07 13:16
Noord Korea blaft alleen maar, ze zullen nooit bijten en een aanval lanceren. Want ze weten donders goed dat als ze dit doen China hun laat vallen en het land echt binnen no time wordt vernietigd.

Ik weet ook niet hoe het verder moet met dit land, de bevolking is straatarm, lijdt honger maar is tegelijkertijd volledig gebrainwashed. Kijk maar bijvoorbeeld naar die emoties toen Kim Jong Il was overleden. De reacties van die mensen vond ik gewoon eng. Daar valt geen land mee te bezeilen.

Als het regime omver geworpen zou worden, dan heb je alsnog een enorme collectie zombies die volledig gehersenspoeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Overigens als reactieop Stoney3K, anti-ballastische raketten zijn in princpe alleen theoretisch gezien werkend gekregen tegen simpelere modellen. Daarnaast is de range en daarme het effectieve werkgebied behoorlijk gelimiteerd.

Ja Amerika zal hard kunnen terugslaan, al denk ik eerder dat ze het doen met 'precision strikes' en niet full on warfare want dan krijgen ze gezeik over zich heen van de wereld voor het moedwillig vermoorden van burgers. Echter het beste is natuurlijk als ze de silo's kunnen vernietigen met spec ops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ircghost schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:39:
Overigens als reactieop Stoney3K, anti-ballastische raketten zijn in princpe alleen theoretisch gezien werkend gekregen tegen simpelere modellen. Daarnaast is de range en daarme het effectieve werkgebied behoorlijk gelimiteerd.
Die dingen zijn natuurlijk nog nooit (gelukkig) in een test-case gebruikt die aansluit op een echt oorlogsscenario.

Het beperkte werkgebied heb je in deze situatie weinig last van, want de VS zit ook praktisch bij Noord-Korea op de stoep, namelijk in Zuid-Korea, in Japan, en (wat verder weg) in Pearl Harbor. Bovendien zijn de lanceerinstallaties en raketten (Taepodong-2) van Noord-Korea nu nog niet echt betrouwbaar gebleken als het om raken van 'westerse' doelen gaat ;)
Ja Amerika zal hard kunnen terugslaan, al denk ik eerder dat ze het doen met 'precision strikes' en niet full on warfare want dan krijgen ze gezeik over zich heen van de wereld voor het moedwillig vermoorden van burgers. Echter het beste is natuurlijk als ze de silo's kunnen vernietigen met spec ops..
Zo'n vermoeden heb ik ook. Het heeft voor de VS ook geen functie om heel Pyongyang plat te gooien, maar alleen om strategische doelen (wapeninstallaties, regering, eventueel infrastructuur) te saboteren zodat Noord-Korea niks uit kan halen. Hooguit dat ze dan nog Kim-Jong Un in de kraag vatten, maar een volledig oorlogsfront is nergens voor nodig. Wel een tik op de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:22

polthemol

Moderator General Chat
[...]

China heeft bijzonder wetinig te klagen als de VS terugslaat na een nucleaire aanval van NK. Denk ook dat ze weinig problemen ermee zouden hebben.
MAD :) Kernwapens hebben vooral kracht door de dreiging die er vanuit gaat. Het probleem is: het totale disrespect wat je krijgt van de gehele wereld als je ze effectief gaat inzetten. Als de VS dan doodleuk ook terugsmijten met die dingen is het hek een beetje van de dam. Buiten het punt dat de internationale gemeenschap er niet echt de humor van gaat inzien als je als "worldpolice"land even een paar miljoen burgers van de kaart veegt ;)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Dat is dus het probleem, het NK geval zou je prima kunnen oplossen zonder nucleaire wapens, en dan het leven van heel veel burgers sparen. Echter spaart dat op lange termijn ook levens wanneer we dus MAD laten vallen, en kernwapens blijkbaar als conventioneel wapen gaan zien? Waarvan je er best een zooi op iemand anders kan gooien zonder al teveel terug te krijgen?

En tuurlijk zullen andere landen heel luid gaan schreeuwen, maar wie hier kan ook maar één land noemen met nucleaire wapens die die niet zou inzetten wanneer ze zelf met nucleaire wapens zijn aangevallen door een duidelijke vijand? Even uit mijn hoofd zie ik Engeland als minst waarschijnlijke om terug te slaan, en ook van hun verwacht ik dat ze het doen. Frankrijk? Nuked direct terug. Israel hoef ik niemand over te overtuigen denk ik zo. De overige supermachten, China, Rusland en India die zouden ook terug nuken. Pakistan? Die zullen ook niet lang twijfelen.

Uiteindelijk denk ik dat de 'beste' oplossing zou zijn om in beperkte mate te nuken. Dus geen strategische wapens op hun hoofdstad, maar welk taktische nukes op elke legerbasis. Bij voorkeur ook nog wat strategische nukes op legerbasissen in wat meer rustige gebieden. Al zullen de slachtoffers onder de burgerbevolking hoog blijven. Maar zelf denk ik dat op lange termijn het aantal slachtoffers nog veel hoger zal zijn als je niet nucleaire wapens terug gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Want Noord-Korea is echt een issue op wereldschaal :z

Jammer dat sommige zo aan korte termijn-denken doen.
Vietnam, Irak, Afghanistan, Somalië etc.
Allemaal landen waar we in de veronderstelling waren dat een quick-fix mogelijk was.

Laten we eerst energie steken in die landen voordat er weer een nieuwe bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ze moeten dat regime daar gewoon afzetten, deporteer die gekke Kim's naar de zuidpool ofzo.
Laat ze een iglo bouwen.

Zoals ik al eerder zei: ik ben niet perse voor pro-westerse regering (teveel bemoeienis van ''ons'' in die regio lijkt me niet goed); zolang er maar goede diplomatie is. China kan in mijn ogen het hoofd goed koel houden.

Ik zou zeggen zaag die balken door aan de noordkant van het land en noem het Oost China.

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 08-03-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

johann3s schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:31:
Is het eigenlijk niet ontzettend arrogant dat 'wij' wel even besluiten dat Noord-Korea geen kernwapens mag ontwikkelen, terwijl we ze zelf wel hebben?
Dat kan wellicht zo zijn, maar...
Eigenlijk zeggen we dat we onszelf 'meer beschaafd' vinden, en los van of dat zo is weet ik niet of wij in de positie zijn om daarover te beslissen.
Hét punt waar jij aan voorbij gaat is dit: Democratisch gekozen regeringen zijn, ondanks de gigantische partij ellende die er nog altijd aan kleeft (omdat het nog altijd wildvreemden zijn die jou wel even vertellen wat je wel en niet mag doen met dat ééne leventje van je) nog altijd "de stem van het volk" - in een wereld waarin iedereen vrij is om te doen wat hij wil zolang hij er een ander niet mee belast is zo'n regering een acceptabele compromis tussen vrijheid en rechtenbeperking.
Een militaire dictatuur zoals Noord Korea is heeft als regering geen enkel recht van bestaan in een eerlijke, vrije wereld. Er is niemand die op ze gestemd heeft, niemand die ze weg kan sturen, niemand die kritiek kan uitoefenen en al helemaal geen hond die z'n eigen leven kan leiden zoals hij het zou willen. Zo'n regering heeft derhalve in mijn ogen, en in de ogen van meer mensen die vrijheid relevant vinden, niet het recht kernwapens te fabrieken. Of te bestaan.

Dus dat kan arrogant zijn, maar ik denk eerlijk gezegd dat als in een samenleving de overgrote meerderheid vind dat iets zo moet er toch wel een reden is om eens te kijken of ze geen gelijk hebben. In dit geval zegt ongeveer de hele wereld "Noord Korea, fuck op met je nukes, daar ben je te onvolwassen voor". En ik denk dat daar meer redenen voor zijn dan alleen dat de Westerse landen NK stom vinden. Anders waren India en Pakistan ook geen kernmachten aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:36

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

[quote]Stoney3K schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:54:
[...]

Het beperkte werkgebied heb je in deze situatie weinig last van, want de VS zit ook praktisch bij Noord-Korea op de stoep, namelijk in Zuid-Korea, in Japan, en (wat verder weg) in Pearl Harbor. Bovendien zijn de lanceerinstallaties en raketten (Taepodong-2) van Noord-Korea nu nog niet echt betrouwbaar gebleken als het om raken van 'westerse' doelen gaat ;)
[...]

Ja daar heb jij weer gelijk in, ik dacht echter dat het gros van hun installaties stonden in Alaska en NW + W rond de kuststaten. Maar daarnaast zal Zuid-Korea ook wel zijn portie anti-missile systemen hebben. Al zullen die waarschijnlijk meer gericht zijn op korte afstandsraketten (ik zie het al voor mij een ballistische raket van noord naar zuid korea .. mooie parabolische route :P). Maar ook Guam zal wel anti-ballistische raketten hebben. De vraag is alleen, als je kijkt naar de bolling van de aarde of ze wel zo zuidelijk komen ook de intersectie hoek is namelijk moeilijk.
Stoney3K schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:54:
[...]
Zo'n vermoeden heb ik ook. Het heeft voor de VS ook geen functie om heel Pyongyang plat te gooien, maar alleen om strategische doelen (wapeninstallaties, regering, eventueel infrastructuur) te saboteren zodat Noord-Korea niks uit kan halen. Hooguit dat ze dan nog Kim-Jong Un in de kraag vatten, maar een volledig oorlogsfront is nergens voor nodig. Wel een tik op de vingers.
[...]

Precies, je krijgt waarschijnlijk meer een situatie zoals ze deden in de zoektocht naar oa Osama Bin Laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Roamor schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:41:
[...]

Aan de andere kant; wat stelde Servië voor aan de vooravond van WO1? En toch werden alle grote wereldmachten er toen in betrokken. Weliswaar borrelde er toen veel meer, maar toch. Zodra het om ego's gaat kunnen er rare dingen gebeuren.

En een doemdenkbonus: hoe krijg je een economie weer groeiend? Door het eerst met een oorlog te verwoesten....

Disclaimer: bovenstaande hoop ik niet natuurlijk. :)
De situatie van WW1 was anders.
Er werden zoveel andere landen in mee gesleept vanwege de verdragen die ze met elkaar hadden. Iets wat men toen vrij serieus nam.

Over de dreiging van NK om de VS te nuken dat is gewoon een los dreigement (mijn mening).

Als ik terug kijk naar de afgelopen paar jaar dan denk ik niet dat NK raketten heeft die de VS kunnen bereiken en heb ik ook niet het gevoel dat hun raketten al te nauwkeurig of betrouwbaar zijn.

Wat ik dus wil zeggen is dat al hebben ze iets wat de VS kan bereiken dan is de kans denk ik vrij groot dat het zijn doel volledig mist en dus ergens onderweg neerstort zoals bijvoorbeeld Japan misschien zelfs China wie weet.

Als ze ergens iets op afschieten denk ik dus dat het op Zuid Korea zal zijn (Japan is niet ver weg maar ik zie het nog gebeuren dat die raket zijn doel ook nog mist.

En als ze een Nuke op ZK schieten dan loop je denk ik toch wel een goede kans dat de fallout ook NK en misschien zelfs China bereikt.

Ik ga er zelf vanuit dat de VS al lang met China aan het praten is over NK.

Vraag me eigenlijk wel af hoe het met de bevolking van NK is.
Met de verhalen die ik vaak over de leiders lees kan ik me voorstellen dat er misschien best wel wat normale burgers zijn die deze onzin ook nog geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Silent Thunder schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:15:

Ik zou zeggen zaag die balken door aan de noordkant van het land en noem het Oost China.
de laatsten die dat willen zijn de chinezen... chinezen hebben helemaal geen zin een land met hun leger te gaan bezetten, die zien erg goed dat dat de VS ook enkel meer kapot maakt in Irak en Afhanistan...

Gebieden innemen waar een volk woont dat sterk al eeuwenlang anti-chinees is, zoals bv Korea en het Koreaanse volk.. Daarin hebben de chinezen geen intersse.. dat zou hen een langdurige bezetting kosten die vaak enkel geld kosten en te weinig oplevert.

Koreanen zijn zeker geen chinezen.

Zeker niet als bv een vazalstaat ondersteunen hen daar met minder kosten een groter resultaat oplevert.. zelfs als dat resultaat een onbevredigende status-quo is en de (noord-)koreanen eronder vooral lijden.

Zolang het westen geen goed alternatief bied voor china rondom Noord-Korea, zie ik helemaal niks veranderen.
De boycot-sancties zijn dat imho niet, dat is hooguit gebaarpolitiek zonder een duidelijk doel en ook weinig 'effectiviteit'.
Er moet een voorstel komen wat te doen om een stabiele machtsoverdracht in Noord_korea mogelijk te maken en een gezamelijk toekomstplan wat te doen met bv een eenwording van beide Koreaanse staten en welke invloedsferen daardan kunnen heersen (China wil onder geen voorwaarde dat de amerikanen dar net zoveel invloed krijgen als bv in duitsland na de eenwording)..

dat vergt echter een enorme visie, aan aziatische en amerikaanse en die mis ik momenteel een beetje... jammer toch dat de dagen van Kissinger, Zhou Enlai en Deng Xiaping voorbij zijn, politici met een enorm sterke langetermijnsblik

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:00:
[...]

De situatie van WW1 was anders.
Er werden zoveel andere landen in mee gesleept vanwege de verdragen die ze met elkaar hadden. Iets wat men toen vrij serieus nam.
De NAVO neemt men toch vrij serieus neem ik aan?
De kern van het verdrag bestaat uit artikel 5, dat stelt dat een aanval op één van de NAVO-landen door de anderen zal worden opgevat als een aanval op allemaal en dat alle landen zullen samenwerken om de aanval af te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
RM-rf schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:13:
Noord-Korea is eigenlijk een totaal kunstmatige staat, die echter ook zo ontstaan is door wereldpolitieke spelletjes en belangen- en machtspolitiek...

Direct na de tweede wereldoorlog vooral een machtsstrijd tussen de Russen (Stalin) en de Amerikanen, waarbij de Russen uiteindelijk een...
...............................
.............en het kiezen voor het minste risico.
De 'gekheid' van iemand als Kim Jong-Un is voor hen nog relatief voorspelbaar én controleerbaar.
Bedankt voor deze input. Veel nieuwe informatie voor me.

En degene die denken dat China het zomaar toestaat dat NK overlopen gaat worden door de Amerikanen en ZK moeten voor de grap maar eens op een landkaart kijken hoe dicht NK bij Beijing ligt.
De Chinezen laten onder geen beding Amerikaanse wapentuig zo dicht bij hun hoofdstad staan, wat wel gaat gebeuren als NK overlopen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Russel88 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:44:
[...]

En degene die denken dat China het zomaar toestaat dat NK overlopen gaat worden door de Amerikanen en ZK moeten voor de grap maar eens op een landkaart kijken hoe dicht NK bij Beijing ligt.
De Chinezen laten onder geen beding Amerikaanse wapentuig zo dicht bij hun hoofdstad staan, wat wel gaat gebeuren als NK overlopen wordt.
Daarom zal China NK ook nooit steunen en daardoor zal het bij NK ook nooit meer dan bluffen zijn.

Als NK nu belt naar China om te vragen of ze hun back hebben krijgen ze waarschijnlijk
"sorry, China not home now...prease reave a message after the beep......"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Russel88 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:44:
[...]

Hoewel China liever geen Amerikaans wapentuig daar heeft (niet dat NK zo'n enorme buffer is als je kijkt vanwaar Amerika vanuit Zuid-Korea kan aanvallen, vooral met schepen), zullen ze ook geen groot voorstander zijn van een idioot die met nukes inzet.

Ik weet niet welk scenario we nu aan het bespreken zijn, maar als NK gaat nuken, wenst China Amerika veel plezier toe. Uiteraard publiekelijk zullen ze waarschijnlijk zich zorgen maken over de kinderen in NK, maar ze zijn daar ook geen grote fan van NK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
RM-rf schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:14:
[...]

de laatsten die dat willen zijn de chinezen... chinezen hebben helemaal geen zin een land met hun leger te gaan bezetten, die zien erg goed dat dat de VS ook enkel meer kapot maakt in Irak en Afhanistan...

Gebieden innemen waar een volk woont dat sterk al eeuwenlang anti-chinees is, zoals bv Korea en het Koreaanse volk.. Daarin hebben de chinezen geen intersse.. dat zou hen een langdurige bezetting kosten die vaak enkel geld kosten en te weinig oplevert.
...
En toch zijn de Chinezen de laatste decennium erin geslaagd om op wereldschaal flink mee te spreken. Zo zijn Chinezen letterlijk op alle continenten aanwezig en erg actief zonder dat het buitensporig veel geld kost.

Een mooi voorbeeld is Afrika,
Wikipedia: Dambisa Moyo

Duidelijk een geval waar de westerse aanpak praktisch niets heeft opgeleverd.
En er mag een analogie worden getrokken met NK. Zijn we zelf als westerse samenleving wel zo onschuldig dat die maatschappij na ruim 50 jaar nog in alle glorie overeind staat.

Het is een catch-22 waar het verstandig is om eens een keer een andere taktiek te kiezen ipv te kijken wie het verst kan plassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:26
@furby-killer
Uiteraard zijn de Amerikanen dichtbij. Ze hebben een vrij grote legermacht in Azie. Japan, Taiwan en ZK zijn erg dichtbij China. Maar liever in ZK, dan in NK denken ze.

@lblies
Ik denk dat RM-rf een militaire bezetting bedoelen. Wat ze in Afrika doen is gewoon handel.

Terugkomend op Korea. Eigenlijk best een treurig verhaal. Jarenlang bezet geweest door Japan. En daarna een speelbal van de grootmachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Russel88 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 17:21:
...
@lblies
Ik denk dat RM-rf een militaire bezetting bedoelen. Wat ze in Afrika doen is gewoon handel.
..
Alles is handel,
alleen houden we hier in het westen een paternalistische visie op na. Je kunt hulp krijgen maar alleen als je naar onze pijpen danst.

Laat China vrij spel krijgen inzake NK en kijken hoe het dan uitpakt. De huidige manier levert namelijk niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
China heeft er nu ook al wat van gezegd:

China waarschuwt Noord-Korea voor escalatie
China heeft vrijdag Noord- en Zuid-Korea opgeroepen tot kalmte om te voorkomen dat het conflict tussen beide landen verder escaleert.

China, de enige bondgenoot van Noord-Korea, riep beide landen op tot een dialoog om ''verdere escalatie'' te voorkomen, aldus de BBC.

http://www.nu.nl/buitenla...oord-korea-escalatie.html

Mocht NK China gaan ignoreren en door blijven gaan met hun dreigementen dan zie ik het best wel gebeuren dat China druk gaat uitoefen en gaat zitten dreigen dat ze de VS vrij spel geven onder bepaalde voorwaarden.
En dat ze de leiders van NK de keus geven tussen het bovenstaande, volledig kappen met de zeik of dat de leiders opstappen en dan asiel krijgen in China en daar een huisje krijgen (is het in verleden bij andere landen ook al voorgekomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 17-07 12:27

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Noord-Korea is wederom aan het dreigen:
Noord-Korea dreigt met nieuwe atoomproeven

Noord-Korea heeft zaterdag gewaarschuwd dat het van plan is meer raket- en atoomproeven uit te voeren.

Pyongyang meent dat het daartoe gerechtigd is nu de Verenigde Naties nieuwe sancties tegen het land hebben getroffen.

De verklaring, die werd uitgegeven door het Noord-Koreaanse ministerie van buitenlandse zaken, is de jongste in een reeks dreigementen naar aanleiding van de VN-sancties. Noord-Korea meent dat de sancties een teken zijn van vijandigheid van de Verenigde Staten.

Volgens VN-diplomaten zullen de sancties vooral pijn doen bij de Noord-Koreaanse leider Kim Jong Un.

Anderen menen echter dat de sancties juist de positie van Kim Jong Un verstevigen, omdat die hem in staat stellen het anti-Amerikaanse sentiment in eigen land op te kloppen en de aandacht af te leiden van de problemen in eigen land.

Onacceptabel

VN-chef Ban Ki-moon noemt de militaire dreigementen van Noord-Korea ''volkomen onacceptabel''. Hij dringt er bij het geïsoleerde en arme land op aan de eigen bevolking te voeden en vrede na te streven met Zuid-Korea.

Noord-Korea dreigde afgelopen week ook al met een ''preventieve nucleaire aanval'' op de Verenigde Staten. Ook zegde het de wapenstilstand op die in 1953 een einde maakte aan de gevechten van de Koreaanse Oorlog.

De spanningen op het Koreaanse Schiereiland zijn de afgelopen tijd sterk opgelopen door onder meer een Noord-Koreaanse kernproef. De sancties en veroordelingen door de internationale gemeenschap heeft het regime in Pyongyang beantwoord met oorlogsretoriek.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
remy007 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:21:
Noord-Korea is wederom aan het dreigen:

[...]
China zegt tegen hun dat ze om de tafel moeten gaan zitten met ZK enz en dit zal dan wel NKs reactie daarop zijn.

NK is goed op weg om hun laatste vriend kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Hopen dat Ed Dames geen gelijk krijgt :X
Vanaf een minuut of 17
YouTube: Remote Viewing - Predictions
Towards the end of this video, Ames reveals that the remote viewers were tasked with predicting events that would happen prior to the solar or meteor impact. The remote viewers were able to give two: The detonation of another nuclear bomb by North Korea and the emergency landing of some type of flying vehicle (plane or perhaps the escape pod of the space station) because of debris falling towards Earth.

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Cthulhu schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:54:
Hopen dat Ed Dames geen gelijk krijgt :X
Vanaf een minuut of 17
YouTube: Remote Viewing - Predictions

[...]
Ach dat had ik ook wel kunnen voorspellen.
Zo worden deze spelletjes gespeeld. Je wilt lekker stoer doen tegenover je vijand zonder direct de oorlog te verklaren? Dan ga je of aankondigen dat je marine vloot oefeningen gaat houden, je laat beelden zien van je hyper moderne nieuwe wapen of je houd nieuwe tests met je atoomwapens.

De vloot van NK telt niet en ze hebben geen hi-tech wapens dus dan blijft over kern proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.nu.nl/buitenla...mt-hotline-niet-meer.html

Zuid-Korea kreeg vanmorgen geen gehoor meer. Ik hou het nieuws in de gaten iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het zou me zeer verbazen als NK iets meer wil doen dan aandacht trekken, maar ik denk dat er wel degelijk een gevaar is: door het opzeggen van het niet aanvalsverdrag, in combinatie met alle andere dingen, heb je wel kans dat als aan één van beide kanten er een paar mensen iets te trigger happy zijn het veel verder kan escaleren dan eerst mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 08-07 13:25
Wat zou het praktisch nut zijn van aandacht trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Zetten we even voor de gelegenheid een passend muziekje op.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VqwPUYo8_Nk]

8)

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 11-03-2013 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
johann3s schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:35:
Omdat ze iets willen krijgen neem ik aan.

Stel er komen gesprekken tussen alle betrokken partijen om deze zooi te beëindigen.

De VS en ZK zullen eisen dat er een nieuw niet-aanvalsverdrag getekend word en dat de hotline weer actief word.
ZK zal zeggen: ok maar dan willen wij dit en dat.

Dat of bij NK zijn ze echt getikt.

Bij een ander land zou ik zeggen dat ze dit doen voor propaganda bij de eigen bevolking.
Maar aangezien de overheid daar 100% controle heeft over wat voor nieuws de bevolking te horen krijgt zal dat het niet zijn.
Aan de andere kant misschien hebben ze al lang aan hun eigen volk gezegd dat ze de halve VS plat genuked hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

johann3s schreef op maandag 11 maart 2013 @ 18:35:
Eigen volk beïnvloeden.

Kans is minimaal dat de VS en/of Zuid Korea het eerste schot lost en Noord Korea zal dat zeer zeker niet doen. Zeker nu China de handen er ook van af trekt.
Naar eigen volk schreeuwen ze natuurlijk dat de VS hun niet durft aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.nu.nl/buitenla...sancties-noord-korea.html

De VS hebben nog meer sancties opgelegd, benieuwd hoe ze nu gaan reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

'N-Korea bereidt zich voor op oorlog'
http://nos.nl/artikel/483...-zich-voor-op-oorlog.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Of Kim Jong-Un is enorm dom of ze lopen enorm te bluffen daar.

Ze hebben totaal geen steun meer van China dus wat willen ze nu dan echt?

Als ze al een atoombom kunnen afvuren, wat bereiken ze er mee behalve hun eigen dood?
Ze zouden gewoon met grote pokertoernooien mee moeten doen. Kunnen ze beetje geld winnen om het land echt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

L1nt schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:34:
Of Kim Jong-Un is enorm dom of ze lopen enorm te bluffen daar.

Ze hebben totaal geen steun meer van China dus wat willen ze nu dan echt?
lees een stukje Sun Tzu:
“When strong, avoid them. If of high morale, depress them. Seem humble to fill them with conceit. If at ease, exhaust them. If united, separate them. Attack their weaknesses. Emerge to their surprise.”
oftewel, dé strategie van Jong-Un is vooral datgene te doen wat men verwacht dat hij niet kan of zal doen en zo de indruk wekken onberekenbaar te zijn, en met provoceren vooral de bal bij de tegenpartij leggen.
'meeewerken' en toegeven aan eisen of sancties, zou hij hooguit doen als hij sterk stond... nu hij eigenlijk zwak is, is het ook een moment om jezelf als 'gevaarlijk' voor te doen.

Uiteindelijk zal Jong-Un zeker niet aanvallen, althans zeker niet duidelijk herkenbaar of frontaal... als er een aanval komt ergens vanuit onverwachte hoek en zonder dat amerikaanse of zuid-koreaanse troepen makkelijk kunnenherkennen door Noord-Korea aangevallen te zijn, zodat een snelle tegenslag niet gebeurt.

De Amrikanen lijken nu juist degenen te zijn die eigenlijk niet goed weten wat ze nu willen; die geen echte strategie lijken te hebben of een doelstelling die ze pogen te bereiken ... Meer sancties heeft geen groot effect en versterkt hooguit de machtsfactor van Jong-Un.
zelfs bv een binnenlandse crisisstemming en massa-mobilisatie in Noord-Korea kan Jong-Un als zijn 'succes' presenteren als er uiteindelijk niks gebeurt... in dat geval zal zijn propaganda beweren "dat de buitenlandse machten zich teruggetrokken hebben wegens angst voor de noord-koreanse overmacht".

Kim Jong-Un wil juist dat er weinig tot niks echt veranderd en voorlopig geef ik hem de grootste kans te bereiken wat vor hem het meest voordelige is, namelijk het voortduren van een Status-Quo waarin hij , ook voor bv de chinezen onmisbaar is als de enige persoon die Noord-Korea stabiel kan houden en daar de controle heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 12-03-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
http://www.nu.nl/buitenla...l-militaire-basis-vs.html
Noord-Korea dreigt met aanval militaire basis VS
Noord-Korea dreigt donderdagochtend (lokale tijd) met een aanval op de Amerikaanse militaire basis op het eiland Guam in de Stille Oceaan en op het Japanse Okinawa.

Noord-Korea dreigt met aanval basis VS Fotoserie Video
De legertop van Noord-Korea heeft laten weten de basis op Guam en de basis op Okinawa in het vizier te hebben. Noord-Korea zou naar eigen zeggen overgaan tot een aanval als het land zich uitgedaagd voelt. Dat meldt persbureau Reuters.
De nieuwe dreiging van Noord-Korea is een reactie op de inzet van Amerikaanse B-52 bommenwerpers tijdens oefeningen met Zuid-Korea boven het Koreaanse schiereiland.
Een woordvoerder van de Noord-Koreaanse legertop zegt: "De Verenigde Staten moeten niet vergeten dat wij de luchtmachtbasis Andersen Air Force Base op Guam, het Japanse vasteland waar de Amerikaanse onderzeeërs liggen en de marinebasis op het eiland Okinawa in het vizier hebben. Deze plekken kunnen wij dan ook bereiken."
Precisiewapens
De woordvoerder doelt met zijn reactie op de precisiewapens van Noord-Korea. Het is niet duidelijk welke wapens dat zijn, wel is duidelijk dat het land Japan met raketten kan bereiken.
De Noord-Koreaanse heerser Kim Jong-un dreigt de laatste tijd voortdurend met offensieve militaire acties. Hij zei onder meer preventieve bombardementen op de VS te willen uitvoeren. Ook zegde Noord-Korea deze maand het niet-aanvalsverdrag met Zuid-Korea op.
Alarm
Noord-Korea heeft donderdagochtend tevens een alarm voor een luchtaanval afgegeven.
Zuid-Korea zei dit op basis van een bericht op de Noord-Koreaanse radio, gemonitord door Zuid-Korea. Ook gemeld door Reuters.
Het alarm van Noord-Korea is een bevel aan het leger tot het ondernemen van actie en een waarschuwing aan de bevolking om onder te duiken.
Oefening
Het werd uit het radiobericht niet duidelijk of Noord-Korea daadwerkelijk uitgaat van een actieve luchtaanval donderdagochtend of dat het land op korte termijn een luchtaanval verwacht.
Volgens het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap is die onduidelijkheid een indicatie dat het alarm onderdeel van een oefening is. Het Zuid-Koreaanse leger heeft bevestigd dat het alarm daadwerkelijk onderdeel van een oefening is.
Door: NU.nl/Lindsay Mossink
En weer loopt Noord Korea te dreigen, ik blijf er toch bij: Blaffende honden bijten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Precies. Tenzij ze massaal suïcidaal zijn gebeurt er niks.

China is meer afhankelijk van de handel met andere landen dan met Noord Korea dat die echt Noord Korea niet gaan steunen dus staan ze er helemaal alleen voor.

Zolang de rest van de wereld Noord Korea maar laat blaffen is er ook niks aan de hand. Ze moeten niet opeens die hond gaan willen muilkorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dreigen > heronderhandeling > geld/hulp vangen > stil zijn > *tijd verstrijkt* > dreigen > ...

En dat is voor bijna iedereen leuk. De Amerikaanse politici kunnen verbale spierballen tonen want ze hebben een bad guy die ze kunnen appeasen, dat doet het goed bij de kiezer. De NK regering vangt nuttige valuta en hulpgoederen zonder welke ze nog veel verder afgegleden zouden zijn en ze kunnen blijven hameren op de imperialistische kapitalistische vijand en hun volk blijven onderdrukken. ZK moet lappen, maar het is goedkoper dan een daadwerkelijk conflict. Minder gelazer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78739

Stoney3K schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 11:54:
[...]
Het beperkte werkgebied heb je in deze situatie weinig last van, want de VS zit ook praktisch bij Noord-Korea op de stoep, namelijk in Zuid-Korea, in Japan, en (wat verder weg) in Pearl Harbor.
Ter illustratie: http://3.bp.blogspot.com/.../s1600/USMilExpan1_17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verplicht kijkvoer bij alles over Noord Korea (en overigens zeer interessant!), de documentaires van o.a. Vice.

YouTube: Inside North Korea (Part 1/3)

YouTube: North Korean Labor Camps - VICE NEWS - Part 1 of 7

YouTube: Crossing The Line - North Korea 1/6

Let op, wel allemaal meerdere delen. Maar dit zijn drie documentaires die erg interessant zijn, ze laten Korea op een scripted manier zien (en in vele van onze ogen wellicht zelfs "ziek"). Ik ben dan ook bang dat wanneer ze oorlog zouden gaan voeren (technisch zijn ze nogsteeds in oorlog!) best ver durfen gaan, ookal hebben ze oude hardware. Ze zullen hun eigen leven opofferen om een ander leven te nemen. Het is namelijk al zo vroeg ingeleerd, die propeganda.

Kijken dus mocht je dit onderwerp wat interesseren.

[ Voor 8% gewijzigd door Kecin op 21-03-2013 15:39 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:01

Onbekend

...

Ik denk dat Noord-Korea zoveel mogelijk aanleidingen proberen te vinden om een wapen richting de VS af te vuren. Maar ze zullen zeker niet beginnen met een oorlog voordat ze er helemaal klaar voor zijn.
Als ze een aanval terug krijgen, hebben ze, door het regime genoeg capaciteit aan mensen om snel bijvoorbeeld een lanceerbasis te repareren. De grote bottleneck zijn volgens mij de beperkte hoeveelheid grondstoffen.
Ik vraag mij ook wel een beetje af wat zo'n klein land van zichzelf denkt t.o. de andere landen die vaak veel groter zijn dan zij.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Onbekend schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:46:
Ik denk dat Noord-Korea zoveel mogelijk aanleidingen proberen te vinden om een wapen richting de VS af te vuren. Maar ze zullen zeker niet beginnen met een oorlog voordat ze er helemaal klaar voor zijn.
Als ze een aanval terug krijgen, hebben ze, door het regime genoeg capaciteit aan mensen om snel bijvoorbeeld een lanceerbasis te repareren. De grote bottleneck zijn volgens mij de beperkte hoeveelheid grondstoffen.
Ik vraag mij ook wel een beetje af wat zo'n klein land van zichzelf denkt t.o. de andere landen die vaak veel groter zijn dan zij.
Noord Korea zal nooit helemaal klaar zijn voor een oorlog met de VS.
Ja ze hebben nu nukes maar voor de rest is de tech gap tussen de het leger van de VS en dat van NK gewoon gigantisch, het leger van NK loopt gewoon diverse generaties achter.
Zoals ik al gezegd heb heb ik er sterke twijfels bij of NK überhaupt de tech heeft om een nuke naar de VS te krijgen dus mochten ze iets willen platgooien ermee dan zal dat in de directe regio moeten zijn (ZK of een US vloot in de buurt).
En aangezien de explosie dus niet te ver van NK zal liggen zal de fallout ook de eigen bevolking kunnen treffen en eventueel ook China.

En de VS heeft vrij veel troepen in de buurt van NK dus mocht NK iets doen dan zal een reactie van de VS niet lang duren en ik betwijfel dat er veel van een eventuele lanceer installatie over zal zijn nadat de VS terug geslagen heeft.
Tevens denk ik dat de VS al lang een lijstje van doelen heeft klaar liggen voor mochten ze ooit op iets moeten reageren.

Deze hele zooi heeft er geloof ik echt gewoon mee te maken dat NK iets wil van de rest van de wereld.
Dat of de nieuwe leider wil intern laten zien dat hij durft.
Jaren geleden toen de vorige baas daar aankondigde wie hem zou opvolgen beweerden sommige experts dat niet iedereen in NK blij met die keus zou zijn.
Dus misschien doet hij dit allemaal om intern te laten zien dat hij net zoals zijn pa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

idd zal Noord Korea nooit openlijk een aanval wagen...

hun provocaties en ook bv de verhulde geweldsdaden (zoals bv de torpedo-aanval op een zuidkoreaans fregat twee jaar terug, waarbij 70 doden vielen) zijn vanuit zeer slimme politieke en strategische calculaties tot hoe ver ze kunnen gaan.

De VS maakt vaak de fout om hun tegenstanders iets te graag te presenteren als 'onverantwoorde gekken' die zomaar vanuit het niks en onvoorspelbaar zouden handelen (of het nu Ahmanidjad/Iran is of was, Ghadaffi/Libie, Assad/Syrie of Saddam in Irak, zelfs Omar Al-Bashir in Soedan)..
Feit is echter dat dat geen domme mensen zijn, die meestal heel bewust gebruik maken van hun imago waarbij de VS hen eerder helpen en die daarmee tientallen jaren hun macht kunnen consolideren...

Tevens is het zelfs vaak zo dat via onofficiele wegen zulke heersers zelf doodleuk wél steun van de VS of westerse staten kunnen krijgen, als ze bv hulp leveren bij clandestiene covert-operations of minder legale projecten.
(zeker bij Assad in Syrie en de islamitisch-findamentalistische staat van Al-Bashir in Soedan is dat het geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
En Noord Korea dreigt weer: http://www.nu.nl/buitenla...t-met-raketaanvallen.html

Ik denk dat je na het beeindigen van de oefeningen van de VS en Zuid-Korea vervolgens niks meer zult horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 13:18
Niet zo veel van aantrekken; Noord-Korea weet ook dat wanneer ze ook maar 1 raket over de grens vuren dat het over is met het Feestje daar.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46694

Noord-Korea weet dondersgoed wat ze doet. Ze zullen NOOIT een raket lanceren naar de VS, want dan zijn binnen een paar dagen compleet toast.
Dat weten ze, en daarom doen ze het ook niet. Die dreigementen dienen 1 doel:
- Sterk lijken voor de eigen bevolking
- Proberen daarmee consessies af te dwingen, voedselhulp ed

En trouwens, klopt het wel in de Westerse media wat we horen van dat land? Kun je ook betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508295

Gelukkig is er Dennis Rodman om alles op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb inmiddels wat youtubejes gekeken over Noord-Korea en het is echt triest wat zich daar afspeelt.

Aantal Westerlingen weten het land binnen te komen en worden rondgeleid door het land. Overal probeert men de schijn te wekken dat het een welvarend en sterk land is, overal beelden van de Grote Leider. En dit terwijl ze echt amper iets te eten hebben daar. Het leger mag dan ook groot in aantal zijn, alle wapens komen uit de jaren 70 of zelfs nog daarvoor. Daar schiet je geen deuk mee in een pakje boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Vlassie1980 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:30:
Ik heb inmiddels wat youtubejes gekeken over Noord-Korea en het is echt triest wat zich daar afspeelt.

Aantal Westerlingen weten het land binnen te komen en worden rondgeleid door het land. Overal probeert men de schijn te wekken dat het een welvarend en sterk land is, overal beelden van de Grote Leider. En dit terwijl ze echt amper iets te eten hebben daar. Het leger mag dan ook groot in aantal zijn, alle wapens komen uit de jaren 70 of zelfs nog daarvoor. Daar schiet je geen deuk mee in een pakje boter.
Dat zeiden ze tijdens de Vietnam oorlog ook.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Phyxion schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:39:
[...]

Dat zeiden ze tijdens de Vietnam oorlog ook.
millitair gezien hebben de vietnamezen eigenlijk ook enorm verloren... het enige punt was dat de amerikanen helemaal niks te winnen hadden, op zn Cruyffiaans, je kén ze wel verslaan, maar niet van ze winnen.

Amerika vocht voroal tegen een geest, welke als voornaamste doel had gewoon te blijven terugslaan...
zelfs bombardementen op noord-vietnam hadden weinig invloed en de troepen in zuid-vietnam bleven maar aangevallen worden...

Bij bv hetTet-offensief kun je best stellen dat het millitair een catastrophe voor de Vietcong werd ( 100.000 dode vietcong en NVA strijders tegenover zo'n 4000 aan amerikaanse kant)
Ook bij Khe Sanh werden vooral veel vietnamezen gedood en vielen eerder relatief weinig amerikanen..

enkel bleek het probleem niet zozeer militair, maar vooral de vraag hoe je een stabiele staat onder zulke sterke militaire bedreiging kunt opbouwen; en ook maatschappelijk was het voor de amerikanen onmogelijk over lange tijd zoveel troepen naar een oorlogsgebied uit te zenden war geen duidelijke winsten te boeken waren en men vooral een Failed State ophield die zonder amerikaanse steun niet kon voortbestaan..

een probleem dat de amerikanen ook bij Afghanistan en Irak ervaren... militair winnen is niet het grotste probleem, het is echter vooral moeilijk hierna een militaire overwinning ook politiek om te zetten in een verbeterde positie.

Als bv de Amerikanen militair gaan optreden tegen Noord-Korea, wat willen ze dan bereiken?
een snelle 'in-and-out' of 'first strike' gericht op het vernietigen van millitaire faciliteiten?
Eigenlijk zou dat de slimste mogelijkheid zijn, maar dat te coordineren met china kan moeilijk worden (China zal dat gelijk doorspelen naar NK en deze zich goed laten voorbereiden).

Een grootschalige bezetting van Noord-Korea zal imho een ramp worden, de VS zouden daarmee een enorm hoge kostenpost, een zware belasting op hun leger dat al in afghanistan en Irak zwaar belast is en qua personeel aan de grenzen zit...
En vervolgens is het maar zeer de vraag of de vorming van een eengeworden Koreaanse Staat dan niet meer problemen geeft en mogelijk ook zuid-Korea eerder destabiliseert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
RM-rf schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:06:
[...]

En vervolgens is het maar zeer de vraag of de vorming van een eengeworden Koreaanse Staat dan niet meer problemen geeft en mogelijk ook zuid-Korea eerder destabiliseert
Dit.

Het verschil tussen Noord-Korea en Zuid-Korea hedendaags is denk ik nog vele malen groter als de verschillen tussen bijvoorbeeld West-Duitsland en de DDR.

In Zuid-Korea heerst welvaart en een degelijke regering terwijl er in Noord-Korea honger heerst, mensen geen geld hebben om een auto te rijden, en iedereen kijkt daar op naar de Grote Leider. Die mensen zijn gewoon gebrainwashed, dat gaat heel veel tijd vergen voor die zich weer kunnen aansluiten bij een normalere maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
Noord Korea snijdt militaire hotline met Zuid Korea af

Benieuwd hoeveel van deze 'hotlines' nog doorgesneden moeten worden voordat ze allemaal weg zijn. Diplomatieke hotline, militaire hotline; bestaan er nog meer?

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

-Tom schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:24:
Noord Korea snijdt militaire hotline met Zuid Korea af

Benieuwd hoeveel van deze 'hotlines' nog doorgesneden moeten worden voordat ze allemaal weg zijn. Diplomatieke hotline, militaire hotline; bestaan er nog meer?
Binnenkort weigeren de Noord-Koreanen ook verdere communicatie met Rooksignalen, als teken dat het hun nú écht ernst is.
Amerika kan voorstellen een speciale telefoonlijn in te richten voor verder dreigementen bepaalde communicatiemethodes te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 23:12

Het leger mag dan ook groot in aantal zijn, alle wapens komen uit de jaren 70 of zelfs nog daarvoor. Daar schiet je geen deuk mee in een pakje boter.
Sorry hoor, maar een oud artillerie kanon is nog steeds een artillerie kanon, met bijbehorend groot kaliber. Daar schieten ze met gemak een hele boterfabriek mee plat. Dat ze geen hightech leger hebben om de VS op lange termijn te kunnen verslaan, tuurlijk. Maar voor zuid korea is het wel degelijk een enorm gevaar, Seoul ligt 20 km van de grens, er is niet veel voor nodig om dat te bestoken en er zullen enorm veel doden vallen...

Het lukt de ongeletterde ongetrainde arme boeren van Al Kaida in afghanistan ook om met mortars NAVO bassisen te beschieten, dus ik zou zo'n enorm beroepsleger als in Noord Korea echt niet zomaar even wegzetten.

Het is lekker makkelijk hier in Europa om dat te zeggen, maar moet je voorstellen dat Belgie een leger van een miljoen man heeft klaarstaan met bijbehorend aantal tanks en artillerie. Ook al zouden ze uit de tweede wereld oorlog komen, het is nog steeds behoorlijk angstaanjagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

Cyphax

Moderator LNX
Het gaat er denk ik meer om dat ze zo'n oorlog gewoon nooit kunnen winnen daarmee. Ze kunnen wel tijdelijk Zuid Korea het leven extreem zuur maken, maar uiteindelijk verliezen ze en daarmee vervalt alle macht die ze hebben binnen hun eigen landje. Ze hebben genoeg te verliezen, en ik denk dat ze niet zo stom zijn om er simpelweg voor te kiezen omdat op te geven. Misschien is het niet verstandig om ze het gevoel te geven dat ze niets meer te verliezen hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 27-03-2013 12:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy

Yup de meeste wapens van NK zijn van de 50s.
De bulk qua vliegtuigen en tanks is oude Sovjet/China zooi uit de 1950s. Dan hebben ze nog een aantal (tanks +artillerie) welke ze zelf maken maar deze zijn gewoon doorontwikkelingen van de Sovjet en China wapens die ze hebben van de 1950s.
Bepaalde technologie die de VS in hun tanks heeft hoef je in de zelfbouw van NK niet te verwachten aangezien deze daar de technologie niet voor hebben.
De tanks en artillerie die NK zelf maakt hebben ze over de jaren heen aan andere landen verkocht (zoals Iran en Irak dus de VS kent het spul wel). Dit deden ze om buitenlandse valuta te krijgen waarmee ze dan weer moderne wapens van Rusland en China hebben zitten kopen.

Bij deze moderne wapens die ze van de Russen gekocht hebben moet je denken aan MiG 29.
Hier hebben ze er een stuk of 30 van maar deze missen de hardware en software upgrades die de Russen ervoor gemaakt hebben.
De bulk van hun luchtmacht bestaat uit MiG21 en Shenyang J-5.

Probleem bij hun luchtmacht is dat er brandstof tekorten zijn en volgens overlopers krijgen de NK piloten bizar weinig vlieguren per jaar. En ik denk dat het aantal vlieguren ook wel beperkt zal zijn vanwege de reserve onderdelen die er deels niet zouden zijn.

Dit brandstof tekort zal zich denk ik ook tonen in de rest van hun voertuigen en dat deze dus niet echt mobiel ingezet zullen kunnen worden waardoor deze van een afstand uitgeschakeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het staatspersbureau van het geïsoleerde en geheimzinnige Noord-Korea heeft vrijdag een foto gepubliceerd waar op de achtergrond een overzicht van de voornaamste bewapening hangt.

Het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap meldde vrijdag dat de lijst wapens mogelijk per ongeluk op de foto terecht is gekomen.

De lijst hangt achter de Noord-Koreaanse leider Kim Jong-un die aan een bureau zit met vier hoge militairen staand om zich heen. Het was volgens het staatspersbureau KCNA een spoedbijeenkomst, waar Kim vrijdag plannen voor raketaanvallen op Hawaï, Guam en het Amerikaanse vasteland besprak.

Volgens de voor een deel zichtbare lijst beschikt Pyongyang over 40 grote onderzeeërs, drie landingsvaartuigen, zes mijnenvegers, 27 andere ondersteunende marinevaartuigen en 1852 vliegtuigen.

Militaire waarnemers in Zuid-Korea zeiden vrijdag dat de getallen lijken te stroken met wat in het zuiden wordt vermoed over het wapentuig in het Noord-Korea van de dynastie van Kim Jong-uns grootvader Kim Il-sung (1912-1994).

Het wordt evenwel niet uitgesloten dat Kim de foto liet publiceren om zijn stroom dreigementen aan het adres van Seoul en Washington met fotomateriaal kracht bij te zetten. Er is ook een kaart op te zien met lange rechte lijnen van Korea naar de VS getekend.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...t-wapens-noord-korea.html

De foto:

Afbeeldingslocatie: http://bin.snmmd.nl/m/m1nxc5gax973_std1024.jpg

Lekkere blunder, als het althans geen vooropgezet plan is, zoals de laatste alinea suggereert :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Eigenlijk heeft ie best wel hip kapsel voor zo'n geïsoleerd land.....Zijkanten weg geschoren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Hij heeft ook een hele mooie vrouw hoor, was me sowieso al opgevallen dat die vrouwen in Noord Korea best goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Die onderzeeërs, wat voor soort zijn dat? Zijn dat net zulke grote onderzeeërs als Rusland en de VS hebben die bomvol zitten met nukes of zijn dit gewoon zwaar verouderde onderzeeërs die niet in staat zijn om raketten te lanceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Sowieso niet zulk soort onderzeeërs, zullen iig diesels zijn, en zwaar verouderd. Niet geheel zonder gevaar, immers op zijn accus kunnen ook die nog wel redelijk stil zijn.

Maar ook bijvoorbeeld meer dan 1800 vliegtuigen, dat is een enorm aantal. Maar ze zullen geen schijn van kans hebben tegen een Westerse luchtmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 20:09
L1nt schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 17:11:
Eigenlijk heeft ie best wel hip kapsel voor zo'n geïsoleerd land.....Zijkanten weg geschoren enzo.
hij zal vast de enige zijn met dat kapsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:16:
Die onderzeeërs, wat voor soort zijn dat? Zijn dat net zulke grote onderzeeërs als Rusland en de VS hebben die bomvol zitten met nukes of zijn dit gewoon zwaar verouderde onderzeeërs die niet in staat zijn om raketten te lanceren?
Het zijn oude Sovjet diesels.

NK heeft een van de grootste onderzeeër vloten ter wereld maar zoals gezegd grotendeels ouwe dingen.

En dat ze zoveel marine voertuigen hebben is leuk maar hun marine heeft geen schepen welke in staat zijn om ook maar in de buurt van de VS te komen.
Hun 2 vloten hebben zelfs vanwege de beperkte actie radius bij de meeste schepen nog nooit samen kunnen oefenen.
Daardoor kan hun vloot en dus ook de landings schepen slechts voor 1 land gebruikt worden namelijk ZK.

@Sissors
Ja op papier heeft NK zeer veel vliegtuigen net zoals Disney zeer veel schepen heeft.
Maar de bulk ervan zijn of oefen vliegtuigen , bommenwerpers en fighters uit de jaren 50 en transport vliegtuigen.

Men neemt aan dat het overgrote deel van de vloot geeneens meer kan vliegen.

Ze hebben een paar interessante vliegtuigen maar deze zijn om eerlijk te zijn geen tegenstand voor wat de VS heeft.

edit:
Alhoewel de vliegtuigen en schepen niets voorstellen vergeleken met het materieel dat de VS in de regio tot hun beschikking heeft kunnen ze er nog steeds veel schade mee veroorzaken.
Bijvoorbeeld als de vliegtuigen/onderzeeërs van NK op schepen/basissen van de VS afkomen en de VS te lang niets doet omdat ze aannemen dat ze bluffen en niet als 1e wil schieten.

Maar mocht het gevecht vol los gaan dan is datgene wat NK heeft denkt ik snel weg.
Het enige wat dan nog gevaarlijk is zijn de vele soldaten die NK heeft en het is maar de vraag hoe de bevolking van NK reageert in een oorlog.

[ Voor 19% gewijzigd door Deadsy op 30-03-2013 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vlassie1980 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 19:16:
Primair heeft Noord-Korea Russische Romeo-class onderzeeërs, uit de jaren 50. In hun tijd vrij aardige dingen, maar nu een beetje zwaar verouderd en useless.

Verder hebben ze een hoop zelf gebouwde onderzeeërs (Sang-O class), uit begin jaren 90. Kwaliteit is me niet bekend, maar ik heb er zo mijn twijfels bij...

En dan hebben ze nog een klein aantal Yono-class mini-subs, ook van eigen fabrikaat, uit de jaren 60/70. Ook verouderd dus.

Alles diesel, ze hebben geen nucleaire onderzeeers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Zelfs als dat materiaal zo oud is van Noord Korea, als je ziet hoeveel schade men in WW2 kon aanrichten met al dat spul, dan kan dat vandaag de dag ook nog wel.

Ik denk dat beide landen geen belang hebben aan een oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Ondertussen zijn we volgens Kim Jong-un in staat van oorlog. Verder meldt hij dat er ''sprake is van een kernoorlog op het Koreaanse schiereiland''.
Ik hoop dat dit net als alle vorige keren met een sisser gaat aflopen maar ik heb er niet zo veel vertrouwen in. Het vreemde blijf ik vinden dat geen van de betrokken landen baat heeft bij een all-out oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit loop hoogstwaarschijnlijk wel met een sisser af, dat lijkt me zo goed als zeker. Blaffende honden bijten niet. NK weet ook wel dat ze geen schijn van kans hebben.

Uiteindelijk doen alle partijen een plas en alles blijft zoals het was.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:13
wildhagen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 10:36:
Dit loop hoogstwaarschijnlijk wel met een sisser af, dat lijkt me zo goed als zeker. Blaffende honden bijten niet. NK weet ook wel dat ze geen schijn van kans hebben.

Uiteindelijk doen alle partijen een plas en alles blijft zoals het was.
Dit dus. Ze gaan echt niks doen, beetje dreigen, provoceren en de boel op scherp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:27
Dan rest de vraag, willen we nog 50 jaar op het randje van oorlog balanceren met alle spanningen van dien in die regio :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu

Cthulhu

Carpe Noctem

Statement van NK
The moves of the U.S. imperialists to violate the sovereignty of the DPRK and encroach upon its supreme interests have entered an extremely grave phase. Under this situation, the dear respected Marshal Kim Jong Un, brilliant commander of Mt. Paektu, convened an urgent operation meeting on the performance of duty of the Strategic Rocket Force of the Korean People's Army for firepower strike and finally examined and ratified a plan for firepower strike.

The important decision made by him is the declaration of a do-or-die battle to provide an epochal occasion for putting an end to the history of the long-standing showdown with the U.S. and opening a new era. It is also a last warning of justice served to the U.S., south Korean group and other anti-reunification hostile forces. The decision reflects the strong will of the army and people of the DPRK to annihilate the enemies.

Now the heroic service personnel and all other people of the DPRK are full of surging anger at the U.S. imperialists' reckless war provocation moves, and the strong will to turn out as one in the death-defying battle with the enemies and achieve a final victory of the great war for national reunification true to the important decision made by Kim Jong Un.

The Supreme Command of the KPA in its previous statement solemnly declared at home and abroad the will of the army and people of the DPRK to take decisive military counteraction to defend the sovereignty of the country and the dignity of its supreme leadership as regards the war moves of the U.S. and south Korean puppets that have reached the most extreme phase.

Not content with letting B-52 make sorties into the sky over south Korea in succession despite the repeated warnings of the DPRK, the U.S. made B-2A stealth strategic bomber and other ultra-modern strategic strike means fly from the U.S. mainland to south Korea to stage a bombing drill targeting the DPRK. This is an unpardonable and heinous provocation and an open challenge.

By taking advantage of the U.S. reckless campaign for a nuclear war against the DPRK, the south Korean puppets vociferated about "preemptive attack" and "strong counteraction" and even "strike at the commanding forces", openly revealing the attempt to destroy monuments symbolic of the dignity of the DPRK's supreme leadership.

This clearly shows that the U.S. brigandish ambition for aggression and the puppets' attempt to invade the DPRK have gone beyond the limit and their threats have entered the reckless phase of an actual war from the phase of threat and blackmail.

The prevailing grim situation more clearly proves that the Supreme Command of the KPA was just when it made the judgment and decision to decisively settle accounts with the U.S. imperialists and south Korean puppets by dint of the arms of Songun, because time when words could work has passed.

Now they are openly claiming that the B-2A stealth strategic bombers' drill of dropping nuclear bombs was "not to irritate the north" but "the defensive one". The U.S. also says the drill is "to defend the interests of its ally". However, it is nothing but a lame pretext to cover up its aggressive nature, evade the denunciation at home and abroad and escape from the DPRK's retaliatory blows.

The era when the U.S. resorted to the policy of strength by brandishing nuclear weapons has gone.

It is the resolute answer of the DPRK and its steadfast stand to counter the nuclear blackmail of the U.S. imperialists with merciless nuclear attack and their war of aggression with just all-out war.

They should clearly know that in the era of Marshal Kim Jong Un, the greatest-ever commander, all things are different from what they used to be in the past.

The hostile forces will clearly realize the iron will, matchless grit and extraordinary mettle of the brilliant commander of Mt. Paektu that the earth cannot exist without Songun Korea.

Time has come to stage a do-or-die final battle.

The government, political parties and organizations of the DPRK solemnly declare as follows reflecting the final decision made by Kim Jong Un at the operation meeting of the KPA Supreme Command and the unanimous will of all service personnel and people of the DPRK who are waiting for a final order from him.

1.From this moment, the north-south relations will be put at the state of war and all the issues arousing between the north and the south will be dealt with according to the wartime regulations.

The state of neither peace nor war has ended on the Korean Peninsula.

Now that the revolutionary armed forces of the DPRK have entered into an actual military action, the inter-Korean relations have naturally entered the state of war. Accordingly, the DPRK will immediately punish any slightest provocation hurting its dignity and sovereignty with resolute and merciless physical actions without any prior notice.

2. If the U.S. and the south Korean puppet group perpetrate a military provocation for igniting a war against the DPRK in any area including the five islands in the West Sea of Korea or in the area along the Military Demarcation Line, it will not be limited to a local war, but develop into an all-out war, a nuclear war.

It is self-evident that any military conflict on the Korean Peninsula is bound to lead to an all-out war, a nuclear war now that even U.S. nuclear strategic bombers in its military bases in the Pacific including Hawaii and Guam and in its mainland are flying into the sky above south Korea to participate in the madcap DPRK-targeted nuclear war moves.

The first strike of the revolutionary armed forces of the DPRK will blow up the U.S. bases for aggression in its mainland and in the Pacific operational theatres including Hawaii and Guam and reduce not only its military bases in south Korea but the puppets' ruling institutions including Chongwadae and puppet army's bases to ashes at once, to say nothing of the aggressors and the provokers.

3. The DPRK will never miss the golden chance to win a final victory in a great war for national reunification.

This war will not be a three day-war but it will be a blitz war through which the KPA will occupy all areas of south Korea including Jeju Island at one strike, not giving the U.S. and the puppet warmongers time to come to their senses, and a three-dimensional war to be fought in the air, land and seas and on the front line and in the rear.

This sacred war of justice will be a nation-wide, all-people resistance involving all Koreans in the north and the south and overseas in which the traitors to the nation including heinous confrontation maniacs, warmongers and human scum will be mercilessly swept away.

No force on earth can break the will of the service personnel and people of the DPRK all out in the just great war for national reunification and of all other Koreans and overpower their might.

Holding in high esteem the peerlessly great men of Mt. Paektu, the Korean people will give vent to the pent-up grudge and realize their cherished desire and thus bring a bright day of national reunification and build the best power on this land without fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:01

Onbekend

...

Time has come to stage a do-or-die final battle.

Hiermee geven ze met een omweg aan dat ze niet langer afgezonderd kunnen voortbestaan....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 22:27
Ik hoop dat de VN absoluut niet gaat proberen het de goede kant op te praten. Met geen mogelijkheid moet je NK enige vorm van succes gunnen na dergelijke oorlogstaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
wildhagen schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 05:10:
[...]

Primair heeft Noord-Korea Russische Romeo-class onderzeeërs, uit de jaren 50. In hun tijd vrij aardige dingen, maar nu een beetje zwaar verouderd en useless.

Verder hebben ze een hoop zelf gebouwde onderzeeërs (Sang-O class), uit begin jaren 90. Kwaliteit is me niet bekend, maar ik heb er zo mijn twijfels bij...

En dan hebben ze nog een klein aantal Yono-class mini-subs, ook van eigen fabrikaat, uit de jaren 60/70. Ook verouderd dus.

Alles diesel, ze hebben geen nucleaire onderzeeers.
Ik denk ook dat de NK zelf gebouwde onderzeeërs ook niet veel voorstellen.
Ik neem aan dat de zelf gebouwde zooi grotendeels gebaseerd is op de tech van de onderzeeërs die ze hadden met een paar kleine upgrades.
En deze upgrades zullen denk net zoals bij hun tanks zeer eenvoudig zijn vanwege de beperking van hun industrie.

Mja met een goede commandant kan zelf een ouwe diesel nog gevaarlijk zijn. Dus ik neem aan dat de VS de havens goed in de gaten houd voor uit varende onderzeeërs en dat ze de regio rond hun vloot actief in de gaten houden.

@Diqiu-Long
Uiteraard kun je met die ouwe troep veel schade aanrichten maar je kunt het niet echt met de 2e wereld oorlog vergelijken aangezien de potentiële tegenstander (de VS) technologisch veel verder ontwikkeld is.
Ik neem derhalve ook aan dat de VS al lang een lijst met potentiële doelen heeft en mocht het zover komen direct vanaf uur 1 zoveel mogelijk wapens van een afstand zal uitschakelen.

De VS heeft ervaring met het overgrote deel van de wapens van NK.
Bijvoorbeeld de zelfgebouwde artillerie en zelf gebouwde tanks zijn de VS tegengekomen in de golf oorlog en deze tanks waren toen geen partij voor de tanks van de VS.
NK heeft hierop een nieuwe tank ontwikkeld maar weer beperkt met de tech die beschikbaar is voor NK.

NK heeft eigenlijk maar 2 gevaarlijke wapens. Nukes en de bevolking.
Ze moeten echt getikt zijn willen ze nukes inzetten en de bevolking is gewoon 1 groot raadsel.
Zullen deze blij zijn als de VS en ZK binnen vallen of zullen deze de wapens oppakken en aan de kant van hun goddelijke leider vechten.
Mochten ze dit laatste doen dan kan dit zeer bloedig worden.
Tevens is de vraag wat Rusland en China doen.

China heeft vanwege hun economie meer belang bij de VS dan aan NK en de Russen willen denk ik gewoon de VS dwarszitten om te laten zien dat hun ook nog bestaan.
En dan heb je nog het feit dat de Russen en Chinezen in het verleden wapens aan NK verkocht hebben en ze willen uiteraard niet een klant verliezen waar ze hun eigen ouwe troep aan kwijt kunnen raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:13
Wel mooi geschreven, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 09:14
Mooi geschreven? Ik vind het een kinderachtig stukje tekst. Het is dat ze zichzelf daar niet veel belachelijker kunnen maken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste