Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
MiSpA schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:25:
Weet iemand van jullie hoe je in je stad opgeleide mensen krijg voor de industrie?
Ik heb alles staan behalve een universiteit en nog zegt vrijwel al mijn industrie dat er niet genoeg opgeleide mensen zijn...

Onlangs dat zou ik wel veel meer industrie moeten maken volgens de game zelf.
Universiteit.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al ergens iets bekend over de bugfixes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niks dus. Wat vooral irritant is is wanneer je met een kameraad speelt en hij je stad bekijkt dat het dan achterloopt op waar jijzelf bent op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
MiSpA schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 17:25:
Weet iemand van jullie hoe je in je stad opgeleide mensen krijg voor de industrie?
Ik heb alles staan behalve een universiteit en nog zegt vrijwel al mijn industrie dat er niet genoeg opgeleide mensen zijn...

Onlangs dat zou ik wel veel meer industrie moeten maken volgens de game zelf.
Heb je wel voldoende woonplek voor dit soort mensen? ;)
Ik kom maar niet boven de 22K inwoners, map is volledig vol, grotendeels door huizen. De wegen zijn allemaal upgegrade, de meeste zelfs met trams. Files zijn er bijna nooit, er zijn overal veel parken, bijna allemaal voor medium en high wealth. Maar de map is gewoon vol, en de gebouwen worden maar niet hoger dan wat flatjes en grote huizen hier en daar.. Ik heb overal genoeg ruimte tussen de wegen voor 2 huizen er tussenin.

Zie ik dingen over het hoofd? Hebben ze werk nodig in andere steden omdat ik hier geen ruimte voor bedrijven meer heb?

Is het trouwens mogelijk om mijn stad te bezoeken met alleen mijn gebruikersnaam?
Mensen die willen kijken zijn welkom bij het account: painkill1
Vergeet ook niet, dat als jij geen scholen/ziekenhuis/politie/brandweer hebt het ook niet gaat werken. :P
De wat hoger opgeleide sims zijn zeikerds die veel eisen en weinig belasting willen betalen. (boven de 10% komen ze niet eens en uit sommige steden die ik heb gespeeld vertrokken ze zelfs) :z Maar wel eisen dat alles volstaat met parken universiteiten en overvloed aan brandweer en politie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyzi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-08 07:34
Voor de liefhebber: YouTube: SC5 Halby: SimCity 5 (2013) Building a No Public Transit 400k self sufficient city

Gaat over het zo min mogelijk van buitenkomend verkeer hebben in je stad, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Weet iemand wat ik fout doe toevallig?

Ik heb een stuk terrein schoongemaakt om er een vliegveld te kunnen bouwen.
Er is ruimte zat zo lijkt het maar toch krijg ik het vliegveld niet geplaatst.

Ik heb er even een foto van gemaakt want mijn iMac toetsenboard heeft geen Printscreen knop :)
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/4263/wp20130312002.jpg
(Op deze foto staat hij op de weg zie ik, dat is niet wat ik bedoel)

Hij geeft de melding "Moet op pluspunt geplaatst worden".

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Ik neem aan dat pluspunt, een snap-point is in engels. Mijn god dat Nederlands is echt lachwekkend leuk. Ook is mee spelen.

Je moet airports aan een road snappen (Obv.) mijn vermoede is dat het flatgebouw in het noorden het probleem is. En ook wat voor soort road is het?

En naar mijn weten "snapped" hij niet aan dat onder stuk wat je nu probeert, maar aan de rechter langezijde. Als je je weg omlegt naar het noorden (aansluiten bij je expo centre?) Dan zou het moeten kunnen.

Edit: Overigens, MOET je je vliegveld aan een weg bouwen, je kan hem niet los neerzetten. Denk dat dat het is, las je bericht in eerste instantie verkeerd denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 12-03-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Weg moet langs de rechterkant van het vliegveld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Postius schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:43:
Ik neem aan dat pluspunt, een snap-point is in engels. Mijn god dat Nederlands is echt lachwekkend leuk. Ook is mee spelen.

Je moet airports aan een road snappen (Obv.) mijn vermoede is dat het flatgebouw in het noorden het probleem is. En ook wat voor soort road is het?

En naar mijn weten "snapped" hij niet aan dat onder stuk wat je nu probeert, maar aan de rechter langezijde. Als je je weg omlegt naar het noorden (aansluiten bij je expo centre?) Dan zou het moeten kunnen.

Edit: Overigens, MOET je je vliegveld aan een weg bouwen, je kan hem niet los neerzetten. Denk dat dat het is, las je bericht in eerste instantie verkeerd denk ik.
Dat gebouw in het noorden is het EmpireState building, behoorlijk hoog idd maar ik weet niet of de simulatie daar rekening mee houd.

Ik vind in het Nederlands spelen eigenlijk nog niet eens zo vervelend, kwam zonder opzet omdat ik vergeten was mijn Origin op Engels te zetten maar nu laat ik het maar zo.
TEAMIKKE schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:46:
Weg moet langs de rechterkant van het vliegveld :)
Dat werkt helaas ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 12-03-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Donstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:36:

Ik heb er even een foto van gemaakt want mijn iMac toetsenboard heeft geen Printscreen knop :)
Dan werkt de C toch nog steeds?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:36:
Weet iemand wat ik fout doe toevallig?

Ik heb een stuk terrein schoongemaakt om er een vliegveld te kunnen bouwen.
Er is ruimte zat zo lijkt het maar toch krijg ik het vliegveld niet geplaatst.

[afbeelding]
(Op deze foto staat hij op de weg zie ik, dat is niet wat ik bedoel)

Hij geeft de melding "Moet op pluspunt geplaatst worden".
Je moet zorgen dat de ingang van het gebouw aan de weg zit. Dus nog een stukje weg aanleggen en dan kan je het vliegveld wel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:54:
[...]

Je moet zorgen dat de ingang van het gebouw aan de weg zit. Dus nog een stukje weg aanleggen en dan kan je het vliegveld wel plaatsen.
Werkt helaas ook niet.
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:53:
[...]

Dan werkt de C toch nog steeds?
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/1555btd.png
Absoluut waar, niet aan gedacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 12-03-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Werkt helaas ook niet.

[...]

[afbeelding]
Ook niet als je de weg een stuk langer maakt?

Tip: leg de eerste keer een zandweg neer en upgrade deze later (dan blijven het goedkope foutjes). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens iemand een idee hoe ik normaal een weg kan verlengen zodat er geen kruispunt in komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Hetzelfde type weg gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 19:00:
[...]

Ook niet als je de weg een stuk langer maakt?

Tip: leg de eerste keer een zandweg neer en upgrade deze later (dan blijven het goedkope foutjes). ;)
Thnx dat deed het hem idd, hij moest een stuk langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 14:04

Roshnak

PSN: Roshgill

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn Riolering niet vol komt te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaria
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-09 22:54

Xaria

Boventitel

Genoeg zuiverings installaties nemen en zorgen dat ie nooit zonder stroom of water komt xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
En opletten of het riool niet ergens bij een kruising verstopt. Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Opgelost door de kruising wat aan te passen of de zuivering installatie te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 22:41

painkill

Pain(k)(ill)

Mijn water blijft maar problemen geven.
Heb meer dan genoeg waterzuivering, maar de gebouwen aan de andere kant van de stad blijven maar sluiten omdat daar geen water komt. Watertorens naast die gebouwen zetten lost niets op.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat een van je waterpompen op een droog stuk te pompen. Dan geeft ie wel aan dat ie genoeg produceert, maar als je dan op de pomp zelf klikt dan zie je dat ie heel laag rendement heeft. Dan moet je dus op de grondwaterlayer kijken waar nog wel water in de grond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03
Ik heb de student agent maar eens bestudeerd:

6AM - 3PM
Schoolbussen rijden rond. Pikken students op bij een busstop. Als de bus vol is gaan ze naar de school en zetten ze kinderen daar af.
Students komen uit hun huis als ze in de range van een school of busstop staan. Zelfs als dat het meest donkergroene randje coverage is. Ze lopen naar de dichtstbijzijnde bushalte en wachten daar een bepaalde tijd.
Als er binnen die tijd geen bus is geweest, gaan ze naar het dichtstbijzijnde huis en gaan ze daar naar binnen. Na nog een periode X komen ze weer naar buiten en proberen ze het nog een keertje.

3PM
Scholen dicht. Students stappen in een schoolbus. Als alle bussen vol zijn gaan ze aan de wandel als een zombie horde. Elke type huis heeft de capaciteit voor een X aantal students. En ze vullen gewoon huis voor huis de slots op.
Voor elke student die na het bezoeken van een school een huis binnen gaat, krijgt het huis een +je in education.
Alle students die nu nog niet bij een school zijn gaan terug naar het dichtstbijzijnde huis als unenrolled.

Voorbeeldje coverage:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/udk7ewil.jpg
Zie alle students in het rode rechthoekje toch allemaal die ene busstop hebben gevonden.
Linksonder kun je zien hoever ze willen lopen op weg naar school. Op de terugweg lopen ze oneindig lang tot ze een huis hebben gevonden. Ik heb students gevonden die om 8AM nog steeds niet thuis waren...

[ Voor 46% gewijzigd door RocketKoen op 13-03-2013 10:57 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvers
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 18:29
Haha dat is precies wat ik ook heb gezien, had zelf ook huizen tegen over mijn school staan en toen de school was afgelopen zag je een hele stoet dat huis binnen lopen, en toen die vol zat gingen ze naar het volgende huis.

Wat ik me wel bedenk nu is: bouw een woonwijk ver van je school af, laat de bussen daar heen rijden om ze op te halen. Wanneer ze zijn opgehaald snel een woonwijk bouwen rond je school (net klaar voor sluitingstijd) zodat ze daar allemaal heen gaan, hoef je de bussen ook niet meer in te zetten zodat je evt. bottlenecks in het verkeer tegen gaat. :+

Of denk ik nu te simpel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
thvers schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:15:
[...]

Haha dat is precies wat ik ook heb gezien, had zelf ook huizen tegen over mijn school staan en toen de school was afgelopen zag je een hele stoet dat huis binnen lopen, en toen die vol zat gingen ze naar het volgende huis.

Wat ik me wel bedenk nu is: bouw een woonwijk ver van je school af, laat de bussen daar heen rijden om ze op te halen. Wanneer ze zijn opgehaald snel een woonwijk bouwen rond je school (net klaar voor sluitingstijd) zodat ze daar allemaal heen gaan, hoef je de bussen ook niet meer in te zetten zodat je evt. bottlenecks in het verkeer tegen gaat. :+

Of denk ik nu te simpel 8)7
huizen die net gebouwd zijn zitten al vol met students die unenrolled zijn.
Ik ben film materiaal naar YT aan het uploaden over scholen. En nu een kijkje aan het nemen naar worker en shopper agents.

[ Voor 7% gewijzigd door RocketKoen op 13-03-2013 12:25 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 09:02
Donstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Werkt helaas ook niet.

[...]

[afbeelding]
Je zit in de goeie richting, je weg moet nog iets langer denk ik. Maar de weg die je om het expo center ziet liggen werkt ook als normale weg. Die kun je dus gewoon doortrekken naar beneden. Dan heb je gelijk meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook het watertekort/droogpompen probleem opgelost. Je rioolzuivering produceerd continu een donkerblauwe waterkring om zich heen in je grondwaterlayer. Als je dus je waterpomp naast de zuivering zet dan krijg je een oneindige watervoorziening die niet droograakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Ik had het al in het andere topic geplaatst, maar ik zal het hier ook nog posten. Ik weet niet of het een bug is, maar zodra je bepaalde gebouwen hebt geplaatst die dingen unlocked (bijvoorbeeld finance department, trade HQ etc) kan je deze uit zetten (niet slopen), zodat je de uurprijs niet hoeft te betalen. De unlocks blijven daarentegen wel unlocked :).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorrie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 04:52
Had ergens gelezen dat je een nuclear plant niet kan slopen, klopt dat? Kun je dan wel upgrades slopen? Hoe zit dat allemaal eigenlijk? Heb nu via research een betere nuclear reactor beschikbaar, maar daar kan ik niet veel mee als die oude moet blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Bjorrie schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:02:
Had ergens gelezen dat je een nuclear plant niet kan slopen, klopt dat? Kun je dan wel upgrades slopen? Hoe zit dat allemaal eigenlijk? Heb nu via research een betere nuclear reactor beschikbaar, maar daar kan ik niet veel mee als die oude moet blijven staan.
Je kan beter de dingen er omheen slopen :P

Maar anders start je een game in Sandbox mode
ALT-W spammen voor unlimited geld
en dan de reactor bouwen

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Lol, ik gebruik in mijn huidige stad al sinds het begin de truc van de sewege treatment facility naast het water pomp station, hier heb ik 2 locaties voor. Echter aan het begin was er over de hele map een flinke voorraad water verspreid, nu is echter de hele map opgedroogd behalve waar ik pomp, ondanks dat ik buiten die 2 locaties nooit gepompt heb :')

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qNN7dgQGxTh2GR1ofC1ZImvS/medium.png

[ Voor 17% gewijzigd door Aapenootjes op 13-03-2013 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 23:10
Skydd86 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:54:
[...]

ik heb nu na 4 steden te hebben gespeeld eindelijk een beetje in de vingers hoe ik grote stad kan maken zonder files. 220k inwoners zonder enige files. zodoende hoef ik ook maar 1 ziekenhuisje en brandweerkazerne te hebben die alles makkelijk op tijd bereiken. scheelt veel geld in onderhoud.
En, verklap je geheim, hoe vermijd je files met je 220k inwoners? 1 slinger gemaakt? dat grid systeem die gepasseerd is met zonen aan 1 kant? iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Politie en de kosten daarvan

Als je te lang wacht met bouwen van politie dan zijn er heel veel criminelen in je stad... Laten we zeggen 200

Als je dan een politiebureau bouwt zal de cel capaciteit snel gevuld zijn, en de rest wat opgepakt word, komt weer vrij. Het aantal criminelen neemt dus niet af.

Echter na 3 dagen komen de cellen weer vrij want dan hebben de criminelen hun tijd uitgezeten.

Je moet dus even enkele cellen complexen bijbouwen, alle criminelen oppakken en hun straf uit laten zitten, en dan alles weer afbreken en 4 auto's plus 1 cellen complex overhouden.... Zo neemt je opgebouwde 200 criminelen helemaal af tot 0 en kun je de politie capaciteit aanpassen naar de werkelijke vraag,

Je kunt dit het beste met de overlay 'criminaliteit' in de gaten houden.
Die vind je helemaal rechts onder in je scherm achter het onderste ronde knopje.

Je moet criminelen en zieken gewoon zien als vuilnis. Het moet opgehaald en verwerkt worden. Als je niets meer verwerkt dan kun je ook niets meer ophalen. Als al het afval is opgehaald wat zich tijdenlang heeft verzameld , dan moet je tijdelijk dus heeeel veeel verwerken. Maar nadat alles weer opgehaald word waneer iemand het buiten zet, zal het aanbod dus veel verdeelder zijn, heb je dus minder capaciteit nodig voor het verwerken van afval.

[ Voor 20% gewijzigd door World Citizen op 13-03-2013 22:14 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
World Citizen schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:05:
Politie en de kosten daarvan

Als je te lang wacht met bouwen van politie dan zijn er heel veel criminelen in je stad... Laten we zeggen 200

Als je dan een politiebureau bouwt zal de cel capaciteit snel gevuld zijn, en de rest wat opgepakt word, komt weer vrij. Het aantal criminelen neemt dus niet af.

Echter na 3 dagen komen de cellen weer vrij want dan hebben de criminelen hun tijd uitgezeten.

Je moet dus even enkele cellen complexen bijbouwen, alle criminelen oppakken en hun straf uit laten zitten, en dan alles weer afbreken en 4 auto's plus 1 cellen complex overhouden.... Zo neemt je opgebouwde 200 criminelen helemaal af tot 0 en kun je de politie capaciteit aanpassen naar de werkelijke vraag,

Je kunt dit het beste met de overlay 'criminaliteit' in de gaten houden.
Die vind je helemaal rechts onder in je scherm achter het onderste ronde knopje.

Je moet criminelen en zieken gewoon zien als vuilnis. Het moet opgehaald en verwerkt worden. Als je niets meer verwerkt dan kun je ook niets meer ophalen. Als al het afval is opgehaald wat zich tijdenlang heeft verzameld , dan moet je tijdelijk dus heeeel veeel verwerken. Maar nadat alles weer opgehaald word waneer iemand het buiten zet, zal het aanbod dus veel verdeelder zijn, heb je dus minder capaciteit nodig voor het verwerken van afval.
Hmm, klinkt als een slimme zet, maar heb je dan niet nog last van criminelen uit je regio of meer criminelen bij een stijgend bevolkingsaantal? Ik denk dat het grote politiestation ook wel nodig is, maar je kunt daarmee natuurlijk ook weer wat politie aan je regio kwijt. Helaas levert het weinig op, dus kan het inderdaad een manier zijn om de kosten te drukken.

Maar de politie doet het bij mij over het algemeen wel prima. Het is vooral branden en de kosten voor de scholen die het geheel bij mij aardig naar de negatieve balans helpen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
SirQ schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:10:
[...]

En, verklap je geheim, hoe vermijd je files met je 220k inwoners? 1 slinger gemaakt? dat grid systeem die gepasseerd is met zonen aan 1 kant? iets anders?
Ik had net in een test-stadje 350k voordat het verkeer vast liep.

Je moet je gewoon realiseren dat je sims eigenlijk maar 2 routes afleggen
Tussen een huis en een baan, en tussen een huis en een winkel.

Het kan ze niet schelen welk huis en welke baan. Ze worden zelfs spontaan rijk als ze na hun werk toevallig langs een leeg $$$ huis rijden, terwijl ze de vorige nacht nog in een $ huis woonden.

Dus gewoon hele lange wegen maken met huizen. Aan het ene eind van de weg een stukje industrie en aan de andere kant een stukje commercial.
Ze zijn wel heel specifiek in welke commercial ze heel willen, dus die moeten wel goed met elkaar verbonden zijn.
En er moet een escape weg zitten zodat je sims ook naar een andere baan kunnen als er in hun straat geen vacatures meer zijn. en winkels aan een avenue, want die worden druk.

Openbaar vervoer is vooral voor toeristen.

En boven de 48k inwoners wordt nog maar 10% van je sims gesimuleerd. (tussen 500 en 48k neemt het langzaam af)
bestaat een dorp van 600 inwoners nog uit 200 students en 400 workers/shoppers: een stad van 600k inwoners bestaat uit ongeveer 22k students en 44k workers/shoppers.

Het schil tussen een stad met 50k inwoners, en eentje met 200k, is dus maar iets van 40%

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
Ik heb zojuist een recycling centre gebouwd en dacht hiermee wat geld te verdienen. Ook heb ik een trade depot gebouwd waarmee ik dan het Alloy en Plastic kan verkopen. Vanuit het recycling centrum worden de matrialen netjes naar het trade depot gebracht. Echter verkoop het trade depot de matrialen niet. Ik heb in het tradedeport netjes aangegeven dat deze de matrialen moet exporteren. Ook staan de receive from local deliveries vinkjes aan. Helaas gebeurt er verder niks en maak ik dus keihard verlies momenteel. Kan iemand mij uitleggen hoe dat recycling precies werkt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CaVeFiSh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:34:
Ik heb zojuist een recycling centre gebouwd en dacht hiermee wat geld te verdienen. Ook heb ik een trade depot gebouwd waarmee ik dan het Alloy en Plastic kan verkopen. Vanuit het recycling centrum worden de matrialen netjes naar het trade depot gebracht. Echter verkoop het trade depot de matrialen niet. Ik heb in het tradedeport netjes aangegeven dat deze de matrialen moet exporteren. Ook staan de receive from local deliveries vinkjes aan. Helaas gebeurt er verder niks en maak ik dus keihard verlies momenteel. Kan iemand mij uitleggen hoe dat recycling precies werkt?
Je doet het goed. Alleen dat verkopen duurt even. Moeten er eerst trucks bij je depot komen om de spullen te exporteren.
Dus als je niet geduldig bent, of je verkeer heeft een infarct (of de server is weer eens moeilijk aan het doen), moet je ff wachten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruntFCA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-09 11:42
Ik heb een stukje land waarin wat eilanden zittne maar die kan ik met de weg niet bereiken, in een andere plek heb ik maar een klein stukje plat land en de rest is grtoe bergen hier kna ik niet naar boven weet iemand voor deze 2 problemen een oplossing.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren met een vriend zitten spelen, maar stel ik ga nu verder in die server kan hij straks dan ook weer joinen? Want ik loop dan qua tijd etcetera wel erg voor als ik nu ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 16:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:32:
Gisteren met een vriend zitten spelen, maar stel ik ga nu verder in die server kan hij straks dan ook weer joinen? Want ik loop dan qua tijd etcetera wel erg voor als ik nu ga spelen.
Ja. Zijn stad staat soort van op pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeft iemand de images uit de TS nog? enkele worden nu niet ingeladen.

Zoek nog iets aan guids/instructies (pdf) bvd

[ Voor 25% gewijzigd door himlims_ op 14-03-2013 11:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:40
himlims_ schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:55:
heeft iemand de images uit de TS nog? enkele worden nu niet ingeladen.

Zoek nog iets aan guids/instructies (pdf) bvd
http://imgur.com/a/gUFqn

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Is er een guide/walkthrough als pdf?

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Tip omtrend bussen en trams.

Let heel goed op als je die later in de game bouwt. Stel je hebt 50k inwoners en je plaatst een tramstation dan ontstaat er spontaan een gigantische vraag naar trams. De sims kijken namelijk niet naar het aanbod van trams, maar alleen naar het feit dat er trams aanwezig zijn. Als je dus 1 tram hebt, dan gaan sims met 300 man bij een tram halte staan wachten.

Je moet dus direct trams bijbouwen om die load aan te kunnen. Het is niet zo dat de sims kijken naar de wachttijden en dan niet aansluiten als die heel erg lang zijn, ze sluiten ongeacht alles gewoon aan en staan dus met 300 man bij een halte te wachten op 1 of 2 trams die rondrijden.

Je kunt dit het beste in de gaten houden door op een tramhalte te klikken... Je ziet dan hoeveel mensen er staan.

Ik had bv een casino wat goed liep op sims die in de stad woonde. Ik bouwde een tramstation en BAM niemand meer die naar het casino kwam.... na wat zoeken bleken er 500+ sims te staan wachten bij een halte... en had ik dus veel te weinig trams.

Ditzelfde geld dus voor bussen.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
CaVeFiSh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:34:
Ik heb zelf inmiddels gemerkt dat het trade depot dicht bij de regionale snelwegconnectie moet staan. In een stad waarbij het trade depot dichtbij de snelweg staat werktie prima, bij een stad waar het trade depot helemaal aan de andere kant van de kaart staat blijft deze vol zitten.

Ik kan trouwens bevestigen dat een trade depot die alleen maar exporteert, zelf geen trucks nodig heeft. Deze kun je dus uitzetten en weer een beetje besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Aapenootjes schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:26:
Lol, ik gebruik in mijn huidige stad al sinds het begin de truc van de sewege treatment facility naast het water pomp station, hier heb ik 2 locaties voor. Echter aan het begin was er over de hele map een flinke voorraad water verspreid, nu is echter de hele map opgedroogd behalve waar ik pomp, ondanks dat ik buiten die 2 locaties nooit gepompt heb :')

[afbeelding]
Vier filmtechnisch historische woorden: "I drink your milkshake!" 8)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Blijkt dat VU tower een enorme touristen trekpleister is...
Ik kreeg ineens +3000 touristen per dag ofzo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Aapenootjes schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:26:

[afbeelding]
Dat is toch heel normaal? Of snap je niet hoe grondwater werkt? Je kan wel van sommige dingen sim city de schuld blijven geven, misschien ligt het wat meer aan je eigen kennis? :') .

Maar zal het meteen toelichten, grondwater ligt niet vast. Neeeheeee! Als je ergens water uit de grond gaat halen, langdurig, zal ook voor de omliggende gebieden het grondwater gebruikt worden! Magie? Nee nee, water is vloeibaar! In tegenstelling tot ertsen en coal kan water zich wel door de grond verplaatsen als je het omhoog pompt. Lijkt me dus niks meer dan een logisch gevolg wat je daar ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Misschien heeft je stad een lange periode van droogte gehad. Jaja, klimaatsverandering is een onderdeel van het spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
@ Postius, ja dat snap ik op zich nog wel. Maar je zou toch verwachten dat er iets van een flow van grondwater terug in het gebied komt, zeker omdat dit de stad met het meeste water van de regio was. Ik zou eigenlijk de water pompen en sewege treatment plants uit moeten gooien om te kijken of er weer water bij komt op de water map. Ergens betwijfel ik het.

En dit doet me dus afvragen of het trucje met de sewege treatment plant en de water pompen zo bedoelt is door de ontwikkelaars. Op een andere manier lijkt het niet mogelijk, althans, niet op deze map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:09:
[...]

Dat is toch heel normaal? Of snap je niet hoe grondwater werkt? Je kan wel van sommige dingen sim city de schuld blijven geven, misschien ligt het wat meer aan je eigen kennis? :') .

Maar zal het meteen toelichten, grondwater ligt niet vast. Neeeheeee! Als je ergens water uit de grond gaat halen, langdurig, zal ook voor de omliggende gebieden het grondwater gebruikt worden! Magie? Nee nee, water is vloeibaar! In tegenstelling tot ertsen en coal kan water zich wel door de grond verplaatsen als je het omhoog pompt. Lijkt me dus niks meer dan een logisch gevolg wat je daar ziet.
In Simcity niet, althans niet bij mij. Ik krijg dan gewoon een droge cirkel om mijn pomp heen en moet dan gewoon weer ergens anders wat bouwen. Het water vult zichzelf ook nog niet aan bij mij. Alleen doe ik het zoeken naar water tegenwoordig niet meer sinds ik weet dat die naast de rioolpomp moet staan.

Ik denk dat het wel de bedoeling is geweest van de makers dat je op die manier een cirkel hebt in je watersysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Is er een manier om recycling trucks van iemand anders te blokken? Ik heb mn eigen recycling center gebouwd maar nu komen iedere dag weer trucks van mn buurman langs langs en die jatten een paar ton recyclables die ik liever zelf tot alloy wil verwerken :)

Maar ik kan nergens zeggen STOP. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Tomcat84 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:28:
Is er een manier om recycling trucks van iemand anders te blokken? Ik heb mn eigen recycling center gebouwd maar nu komen iedere dag weer trucks van mn buurman langs langs en die jatten een paar ton recyclables die ik liever zelf tot alloy wil verwerken :)

Dat is een vraag die ik ook nog steeds heb, halen ze mijn resources weg, of is het net als bij regionsharing "dubbel" afval, voor hem beschikbaar en voor mij beschikbaar.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Tomcat84 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:28:

Kan niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnvc
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 22:13
Is de community college eigenlijk een vervanging van de grade school? Daar zakt m'n aantal studenten opeens naar 0 :s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:45:
[...]

Dat is een vraag die ik ook nog steeds heb, halen ze mijn resources weg, of is het net als bij regionsharing "dubbel" afval, voor hem beschikbaar en voor mij beschikbaar.
Wel een geniale zet om heel veel recycle centers te maken en dan vuilniswagens naar al je buren te sturen _/-\o_

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Martijnvc schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:00:
Is de community college eigenlijk een vervanging van de grade school? Daar zakt m'n aantal studenten opeens naar 0 :s?
Ja, alle education is uitwisselbaar.

Alleen de openingstijden verschillen, en de gradeschool en high school hebben bussen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
Ik had een vraagje. Heb twee steden op dit moment; een industry city waar alle industry staat, olie wordt gewonnen, stroom wordt gegenereerd en afval heen kan en een residential stad die ook vol staat met shops etc. In mijn industry city staat natuurlijk een depot met aardig wat freight erin.

Mijn vraag: als ik een depot in mijn residential stad neer zet, gaat het freight dan van mijn industry stad naar mijn residential stad? Of heeft het totaal geen zin om een depot neer te zetten in die residential stad?

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Soepstengel, heb je in die industry stad helemaal geen residential staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
EnigmaNL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:20:
Soepstengel, heb je in die industry stad helemaal geen residential staan?
Jawel, maar echt minimaal.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een hoge density te krijgen, ik heb gewoon niet genoeg ruimte om alles te bouwen waar de mensen van houden. Heel veel gebouwen zijn gewoon te groot en de map is veel te klein. En dan te bedenken dat je ook nog een bus depot moet hebben, een vliegveld en een trein station. Waar moet ik dit allemaal laten en nog steeds genoeg ruimte hebben voor residential?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-01-2014
Martijnvc schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:00:
Qua scholen maakt het inderdaad weinig uit, kinderen kunnen direct van Grade School naar University of direct naar Uni zonder iets ertussen. De Community College is als het ware een University maar iets minder van kwaliteit, levert dus iets minder tech op voor je industry (ik blijf meestal bij tech level 2 van 3 hangen) en heeft de researchmogelijkheden en unlocks niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:45:
[...]

Volgens mij haalt ie gewoon resources weg want ik zie de groene balken verdwijnen!

Da's mijn geld jonguh! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een Great Works project gehad? Misschien wat info erover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EnigmaNL schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:28:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om een hoge density te krijgen, ik heb gewoon niet genoeg ruimte om alles te bouwen waar de mensen van houden. Heel veel gebouwen zijn gewoon te groot en de map is veel te klein. En dan te bedenken dat je ook nog een bus depot moet hebben, een vliegveld en een trein station. Waar moet ik dit allemaal laten en nog steeds genoeg ruimte hebben voor residential?
Denk ook aan de parken. Die zijn het belangrijkst om een hoogd landvalue te krijgen. Wat ik meestal doe is een paar keer het amphitheater ploppen, want dan heb je meteen een grote radius. Als je er twee van naast elkaar zet krijg je de hoogste landvalue (donkergroen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Heeft het nou zin om extra vrachtwagens voor je HandelsDepot te bouwen als je alles verkoopt aan de wereldwijde market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
Ik heb nu al een dag of 2 een Solar Farm draaien als Great Work. En ik moet zeggen, dat is aardig relaxt. Hij geeft 3000MW, en alle steden met een road connectie (meestal 4, dus niet alle (max 16) steden in een region) kunnen bijna gratis daarvan stroom afnemen. Hij vliegt wel om de haverklap in de fik. Je krijgt dan automatisch een opdracht om er binnen 24 uur een brandweerwagen op af te sturen (gaat vanzelf). Tot nu toe is dat telkens goed gegaan, ondanks de bekende problemen met brandweer en verkeer.

Het work bouwen was vrij makkelijk. Eerst moet je research doen in je Univercity (Dit hoeft maar 1 stad in de region te doen), en vervolgens kun je de constructie starten (dit doe je door op een great works locatie te klikken). Vervolgens moet je er materialen naartoe sturen. Alle omliggende steden kunnen hieraan bijdragen. Welke materialen je moet sturen verschilt per great work, voor de Solar farm zijn dit plastic, computerchips en alloy. Als je de materialen niet zelf produceert kun je ze gewoon inporteren in je trade depot. Ze worden dan vanzelf naar het great work gebracht (hier heb je WEL delivery trucks voor nodig, dit gaat niet met de maxis trucks). Als alle materialen compleet zijn begint vanzelf de constructie. Dit kost alleen wat tijd (10 mins ofzo).
Als hij klaar is moeten er nog workers naartoe (gaat ook vanzelf, maar als je dus workers tekort hebt duurt het langer). Vervolgens mag je "het lint doorknippen" en tadaaaaaa: goedkope stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
Donstil schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:41:
Heeft het nou zin om extra vrachtwagens voor je HandelsDepot te bouwen als je alles verkoopt aan de wereldwijde market?
Nee, da's alleen nuttig als je je trade posts gebruikt om goederen binnen je stad weer te verspreiden (of misschien ook als je spullen naar een buurman/great work stuurt? Weet niet precies hoe dat werkt). Als je er puur en alleen spullen opslaat om op de wereldmarkt te verkopen heb je in ieder geval geen vrachtwagens nodig, de vrachtwagens die de spullen daarvoor komen halen komen van buiten de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kalessyn schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 01:45:
[...]

Nee, da's alleen nuttig als je je trade posts gebruikt om goederen binnen je stad weer te verspreiden (of misschien ook als je spullen naar een buurman/great work stuurt? Weet niet precies hoe dat werkt). Als je er puur en alleen spullen opslaat om op de wereldmarkt te verkopen heb je in ieder geval geen vrachtwagens nodig, de vrachtwagens die de spullen daarvoor komen halen komen van buiten de stad.
Oke toch, leek me al idd. Thnx!

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 16-03-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Wij hebben vooral last van het feit dat NIKS sync loopt, Space center willen we bouwen. 40.000 PC's zijn afgeleverd. inmiddels melding gehad dat ook 1400 crates alloy zijn geleverd. half uur later staat de teller doodleuk weer op 700 van 1400. zelfde met benzine. we hadden 170.000 tonnen die kant op gestuurd. echter lijkt het getal niet groter te worden dan 95.000.

Echter ziet mijn buurman wel 1400 crates staan, maar dan maar 30.000 pc's. oftewel klopt er weer geen ruk van. Inmiddels ruim 300.000 tonnen benzine, en 5000 crates alloy gestuurd. tellers verhogen alleen helemaal niks.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStadt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb een stad die langzaam leegloopt, 1mln + bezoekers maar 80k inwoners.
Bankrekening komt niet verder dan 20 miljoen....
Hoge landwaarde, industrie bijgebouwd, wegen geupgrade, maar niks helpt. iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen87 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Wij hebben vooral last van het feit dat NIKS sync loopt, Space center willen we bouwen. 40.000 PC's zijn afgeleverd. inmiddels melding gehad dat ook 1400 crates alloy zijn geleverd. half uur later staat de teller doodleuk weer op 700 van 1400. zelfde met benzine. we hadden 170.000 tonnen die kant op gestuurd. echter lijkt het getal niet groter te worden dan 95.000.

Echter ziet mijn buurman wel 1400 crates staan, maar dan maar 30.000 pc's. oftewel klopt er weer geen ruk van. Inmiddels ruim 300.000 tonnen benzine, en 5000 crates alloy gestuurd. tellers verhogen alleen helemaal niks.
Heb ik ook. De metaal voor great works Arcology was vervuld (2800 stacks). Ik ging me focussen op legeringen, op een gegeven moment kreeg ik de melding van dat dat ook vervuld was. Kijk ik naar de Great works staat metaal weer op de helft (1100 stacks). wtf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mij recycle center levert aan mijn trade depot ? Mijn center zit vol, mijn depot is leeg ... Ik heb delivery trucks, dus die zouden dan toch mogen leveren ?

edit : een nieuw depot vlak naast mijn center plaatsen loste het op, path finding of dergelijk kan beter denk ik :P

[ Voor 23% gewijzigd door Mopster op 16-03-2013 21:45 ]

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer nu ook steeds meer met andere steden samen te werken maar regions gaan mensen continu weg/kappen met spelen.

Iemand nog ruimte in zijn/haar region?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mopster schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:32:
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mij recycle center levert aan mijn trade depot ? Mijn center zit vol, mijn depot is leeg ... Ik heb delivery trucks, dus die zouden dan toch mogen leveren ?
Vinkjes in je depot enabled dat ie local delivery accepteert? En natuurlijk ruimte voor de diverse dingen die uit je recycling centre komen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

redfoxert schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:45:
[...]

Vinkjes in je depot enabled dat ie local delivery accepteert? En natuurlijk ruimte voor de diverse dingen die uit je recycling centre komen.
Alles aangevinkt en er is ruimte.

Echt frustrerend sommige zaken. Mijn 2de depot zit nu vol met plastic en alloy, maar wordt niet globaal verkocht alhoewel ik dat wel heb aangezet. Waarschijnlijk te ver weg van de highway ? Mijn coal daarintegen (wat in men eerste depot steekt en aan de highway staat) wordt wel verkocht. zucht ...

Daarnaast heb ik maar 2 van mijn 8 schoolbussen beschikbaar. Ik hoop dat er snel nieuwe fixes komen 8)7

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mopster schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:58:
[...]

Alles aangevinkt en er is ruimte.

Echt frustrerend sommige zaken. Mijn 2de depot zit nu vol met plastic en alloy, maar wordt niet globaal verkocht alhoewel ik dat wel heb aangezet. Waarschijnlijk te ver weg van de highway ? Mijn coal daarintegen (wat in men eerste depot steekt en aan de highway staat) wordt wel verkocht. zucht ...

Daarnaast heb ik maar 2 van mijn 8 schoolbussen beschikbaar. Ik hoop dat er snel nieuwe fixes komen 8)7
Waarschijnlijk staan dan je trucks in de file of je hebt er te weinig.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
Dat probleem heb ik met Coal en Ore. Ik speel in Jugband Hills, een gebied met veel Ore en Coal in de grond. Ik heb logischerwijs dus aardig geïnvesteerd in die industry en heb nu een Smelter. Tevens had ik genoeg spullen verkocht voor een Trade HQ ding, zodat ik de verbeterde Trade Center kon bouwen (of hoe zo'n Trade Port ook heet.. een Trade Post met heel veel capaciteit zeg maar). Aangezien ik de kleine Trade Posts die had ik dus niet meer nodig had, heb ik die gesloopt.

Nu blijkt dat een vrachtwagen vanuit de Ore of Coal mine wel naar de Trade Center rijdt, de laadarm gaat 2 keer heen en weer maar de truck wordt niet uitgeladen; die rijdt daarna VOL weer terug naar de mijn waar ie vandaan kwam. Alles staat uiteraard op 'Accept Local Deliveries' en 'Export', aangezien ik meer dan genoeg produceer. Nog vreemder wordt het wanneer de Trade Center Alloys die ik maak wél gewoon accepteert.

Ik heb dus maar een paar Trade Posts teruggebouwd om weer in Coal en Ore te kunnen handelen, maar baal er nog steeds wel van dat mijn mooie uitgebreide Trade Center maar één van de producten wil accepteren op dit moment. Alle andere vrachtwagens worden zonder pardon teruggestuurd, zonder verklaarbare reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 22-12-2024
Kalessyn schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:09:
Dat probleem heb ik met Coal en Ore. Ik speel in Jugband Hills, een gebied met veel Ore en Coal in de grond. Ik heb logischerwijs dus aardig geïnvesteerd in die industry en heb nu een Smelter. Tevens had ik genoeg spullen verkocht voor een Trade HQ ding, zodat ik de verbeterde Trade Center kon bouwen (of hoe zo'n Trade Port ook heet.. een Trade Post met heel veel capaciteit zeg maar). Aangezien ik de kleine Trade Posts die had ik dus niet meer nodig had, heb ik die gesloopt.

Nu blijkt dat een vrachtwagen vanuit de Ore of Coal mine wel naar de Trade Center rijdt, de laadarm gaat 2 keer heen en weer maar de truck wordt niet uitgeladen; die rijdt daarna VOL weer terug naar de mijn waar ie vandaan kwam. Alles staat uiteraard op 'Accept Local Deliveries' en 'Export', aangezien ik meer dan genoeg produceer. Nog vreemder wordt het wanneer de Trade Center Alloys die ik maak wél gewoon accepteert.

Ik heb dus maar een paar Trade Posts teruggebouwd om weer in Coal en Ore te kunnen handelen, maar baal er nog steeds wel van dat mijn mooie uitgebreide Trade Center maar één van de producten wil accepteren op dit moment. Alle andere vrachtwagens worden zonder pardon teruggestuurd, zonder verklaarbare reden.
Slopen en op dezelfde plaats terug bouwen? als je trade heb je toch bakken met geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 10:17

mydoom

omnomnom

er zit een bug in de burgermeester vila .. als je hem geplaatst hebt krijg je 4 keer een expansion als je je waardering boven de 75% moet zitten ( wat eigenlijk een vluitje van een cent is ). daar moet je boven de 80 gaan zitten om nieuwe villa expansions te krijgen.. als je de eerste vier expansions hebt. sloop je villa en plaats hem opnieuw de teller staat dan weer op nul en kan je weer 4 keer een expansion kiezen als je waardering boven de 75% zit. Zo had ik binnen 10 minuten alle burgermeester upgrades.. ( wat trouwens een achievement is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Laatst online: 22-12-2024
mydoom schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:34:
er zit een bug in de burgermeester vila .. als je hem geplaatst hebt krijg je 4 keer een expansion als je je waardering boven de 75% moet zitten ( wat eigenlijk een vluitje van een cent is ). daar moet je boven de 80 gaan zitten om nieuwe villa expansions te krijgen.. als je de eerste vier expansions hebt. sloop je villa en plaats hem opnieuw de teller staat dan weer op nul en kan je weer 4 keer een expansion kiezen als je waardering boven de 75% zit. Zo had ik binnen 10 minuten alle burgermeester upgrades.. ( wat trouwens een achievement is )
Slim :), ben daar nog niet toe gekomen, begin steeds opnieuw in mijn single player spel als ik zie dat ik iets beter had kunnen doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2jbmd5x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWCRay
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-09 09:49
^^ ah, een tuinfeest aan de gang? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydoom

mydoom

omnomnom

TWCRay schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:06:
^^ ah, een tuinfeest aan de gang? :)
ja een Thema feest.. het thema is Angry Mob.. :P
de Villa heeft een beveiligingshuisje maar zo te zien doen de bewakers niets om de mensen van mijn terrein af te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
mydoom schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:09:
[...]

ja een Thema feest.. het thema is Angry Mob.. :P
de Villa heeft een beveiligingshuisje maar zo te zien doen de bewakers niets om de mensen van mijn terrein af te houden
Daar is die giant lizzard voor ;)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe je je tweede en derde casino dik winstgevend maakt?

Ik begin met het standaard casino die na verloop van tijd 20K draait, prima. Dan bouw ik een Inc. en dan een Sci-Fi casino bijvoorbeeld. Deze duurdere casino's draaien bij mij altijd dik verlies. Mijn stad bestaat voor 80% uit hoge inkomens en 2 treinstations en 1 vliegveld. Dit duurdere casino plaats ik in de straat achter het eerste casino. Tevens geen luchtvervuiling etcetera. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:20:

Ik begin met het standaard casino die na verloop van tijd 20K draait, prima. Dan bouw ik een Inc. en dan een Sci-Fi casino bijvoorbeeld. Deze duurdere casino's draaien bij mij altijd dik verlies. Mijn stad bestaat voor 80% uit hoge inkomens en 2 treinstations en 1 vliegveld. Dit duurdere casino plaats ik in de straat achter het eerste casino. Tevens geen luchtvervuiling etcetera. Iemand enig idee?
Op het moment niet, is bugged en nog niet gepatched bij mijn weten. Hiernaast heb je high wealth tourists nodig. En ohja plaats ze een beetje uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag hoe krijg je high wealth toeristen? Waar is dat van afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:41:
De vraag hoe krijg je high wealth toeristen? Waar is dat van afhankelijk?
Van wat je te bieden hebt, toeristen komen ook af op winkelen, dus commercial moet ook rijk zijn. = meer rijke toeristen. Zet eventueel een stukje cultuur neer als je geld hebt, het vrijheidsbeeld trekt toeristen/rijke mensen aan.

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Cowman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:53

Ik had hetzelfde.. om een of andere reden kreeg ik echt een MASSIVE touristen explosie toen ik een Expo Center bouwde en nu zitten alle casino's steeds stampvol (heb er 3 bij gebouwd en zelfs die zaten stampvol de eerste dag)
weet niet of het expo center er echt invloed op had.. maar sinds ik die erbij heb gaat het goed (kan ook toeval zijn natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Handige truc voor als je alle bonds hebt gebruikt en toch nog geld snel nodig hebt: YouTube: SimCity Tutorial - Earn Cash Quickly in the new SimCity - HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-08 09:22
Ik heb nu een Hazmat fire in mijn stad. Alleen geen hazmat trucks?
Toevallig weet ik dat er eentje in de regio is, maar die heb ik nog niet gezien.
Gaat dit mijn hele stad platleggen? Heb voor de zekerheid het spel even op pauze gezet. Zou het namelijk zonde vinden als het zich verspreid en ik het niet kan blussen.

EDIT: Hij is al gearriveerd (:

[ Voor 6% gewijzigd door RAM123 op 17-03-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Laatst online: 21:46

Mauz1978

Console War Veteran

Ik heb 4 casinos allemaal op een plein naast elkaar. Elke keer als ik een nieuwe erbij zet draait ie dik verlies, maar geef het tijd en zorg dat het transport gewoon goed is, dan komt het vanzelf goed... Met drie casinos haalde ik 81k per dag en kon ik de vierde neerzetten ;). De unlockte 3 zijn wel mega groot ik heb met het scifi geen rekening gehouden en nu kan ik geen hotelkamers erbij plaatsen.... Ach ja, gaan ze maar naar het sleek hotel ;).

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 00:14

BoGu5

hmmmz

Ik heb een probleem met Trash collection. Ik heb inmiddels 2 vuilnisbelten en 2 recycle centra. Nog krijg ik al het huisvuil van mijn 75K sims niet weggewerkt. Iemand een idee hoe ik dit aanpak? Kwa layout heb ik een heel erg vierkant grid, vuilniswagens lopen dus nergens vast. Ik vind vooral die twee recyclecentra nogal overdreven kwa ruimtegebruik.
Op het moment worden 1086 van de 3846 garbage cans per dag opgehaald en 6195 van de 11339 recycle bins. (heb het idee dat dit nauwelijks meer is dan voordat ik de tweede belt en plant gebouwd heb).

Daarnaast is mijn Nuclear power plant eens de lucht ingegaan. Dit zorgt voor nogal een beetje radiation in mijn stad. Hoe lang duurt het voodat dat weg is?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BoGu5 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:08:
Ik heb een probleem met Trash collection. Ik heb inmiddels 2 vuilnisbelten en 2 recycle centra. Nog krijg ik al het huisvuil van mijn 75K sims niet weggewerkt. Iemand een idee hoe ik dit aanpak? Kwa layout heb ik een heel erg vierkant grid, vuilniswagens lopen dus nergens vast. Ik vind vooral die twee recyclecentra nogal overdreven kwa ruimtegebruik.
Op het moment worden 1086 van de 3846 garbage cans per dag opgehaald en 6195 van de 11339 recycle bins. (heb het idee dat dit nauwelijks meer is dan voordat ik de tweede belt en plant gebouwd heb).

Daarnaast is mijn Nuclear power plant eens de lucht ingegaan. Dit zorgt voor nogal een beetje radiation in mijn stad. Hoe lang duurt het voodat dat weg is?
Zeuren ze over het afval?
Ik heb namelijk ook dat ik niet dagelijks alles kan ophalen maar ze zeuren er niet over dus ik laat het lekker zo, in de echte wereld wordt mijn afval ook niet dagelijks opgehaald ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb 80k inwoners 1 recyclecenter met 4 trucks voor delivery en recycling. 2 aan andere steden uitgeleend. 1 vuilnisbelt met 2 verbrandingsoverns. Ik heb de truuk veel meldingen gewoon te negeren.

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 17-03-2013 14:36 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 00:14

BoGu5

hmmmz

Ze zeuren niet, maar wel over germs. Daarnaast voert het afval kennelijk ook de daklozen die in mijn parken liggen te maffen.

Daarnaast nog een vraagje. Is het mogelijk om een failliete stad weer goed te krijgen? Ik heb een stad nog zonder inwoners en voorzieningen met een schuld van 3 ton en geen geld. Deze is failliet, maar op geen enkele manier te restarten?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 15:58
BoGu5 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:59:
Ze zeuren niet, maar wel over germs. Daarnaast voert het afval kennelijk ook de daklozen die in mijn parken liggen te maffen.

Daarnaast nog een vraagje. Is het mogelijk om een failliete stad weer goed te krijgen? Ik heb een stad nog zonder inwoners en voorzieningen met een schuld van 3 ton en geen geld. Deze is failliet, maar op geen enkele manier te restarten?
Een aardbeving in een hoek waar er geen gebouwen staan en de tijd loopt verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalessyn
timofp schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:22:
[...]

Slopen en op dezelfde plaats terug bouwen? als je trade heb je toch bakken met geld :)
Werkt! Ik heb dit keer de standaard Freight sectie aan het gebouw laten zitten, weet niet of het wat uitmaakt maar ik ben al lang blij dat het gebouw werkt nu :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Kalessyn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:19:
[...]

Werkt! Ik heb dit keer de standaard Freight sectie aan het gebouw laten zitten, weet niet of het wat uitmaakt maar ik ben al lang blij dat het gebouw werkt nu :D.
Ja dan kan je industrie zijn vracht kwijt. Handig dus als je industrie hebt, anders kun je hem gerust weghalen.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:

Maak een foto, tik een verhaal en win die SimCity Challenge helikoptervlucht!