Dat is geen uitdagingChakotay schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:18:
Waarom niet gewoon failliet laten gaan en 'gratis' opnieuw beginnen?
Bij mij ligt er een gigantisch grote bruine vlekRocketKoen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:53:
Bewijs dat sewage treatment plants grondwater maken:
[afbeelding]
Als followup over trade depots:Bjorrie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:39:
Als ik een trade depot upgrade met extra storage lots, importeert deze dan ook meer van die bepaalde grondstof per dag? Of is dat alleen voor extra buffer?
Zorgen meerdere Trade Depots er ook voor dat er meer import/export is naar je stad? Ik heb namelijk het idee dat dit niet zo is...
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:17:
Moraal van het verhaal, pas op met leningen afsluiten

Heb het ook gehad. Tot 2x het monster in 15 min kwam opdagen, toen vond ik het wel genoeg!
Verwijderd
haha ja ik wou in dezelfde regio blijven op hetzelfde plekje. Ik dacht ook van, ik begin helemaal overnieuw met een stad maar dan kan je niet op hetzelfde plekje weer komen. Ik heb zelfs geprobeerd het stukje opnieuw te claimen maar dat werkt ook niet.
De optie begin overnieuw (op hetzelfde plekje, in dezelfde regio) is er niet. De uitdaging was wel leuk maar behoorlijk heftig
.
De optie begin overnieuw (op hetzelfde plekje, in dezelfde regio) is er niet. De uitdaging was wel leuk maar behoorlijk heftig
Ik zag nog een tip om opnieuw te beginnen als je al een redelijke stad hebt. Je bent er niet tevreden over en zou wel met een schone lei willen beginnen. Nu kan je starten met een paar miljoen
http://www.reddit.com/r/S...d_winning_in_the_process/
http://www.reddit.com/r/S...d_winning_in_the_process/
PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling
klopt, en als je er een pompstation voor water naast zet heb je infinite water.RocketKoen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:53:
Bewijs dat sewage treatment plants grondwater maken:
[afbeelding]
#WIN!
Dan heb jij waarschijnlijk een outflow pipe en geen zuiveringsinstallatie?Arnlith schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:20:
[...]
Bij mij ligt er een gigantisch grote bruine vlek
edit:
hmmmmmmm lekker je eigen s**t opdrinken
[ Voor 14% gewijzigd door Mattie112 op 11-03-2013 10:46 ]
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Altijd jammer dat je pas achter dit soort dingen komt als je al 2 treatment plants met droge ondergrond verder bentDenniz0229 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:40:
[...]
klopt, en als je er een pompstation voor water naast zet heb je infinite water.
#WIN!
request.getCookies();
iemand een idee welke optie(s) ik nog heb voor het volgende:
ik heb op dit moment 3 leningen lopen en mijn geld is op. Het spel is gepauzeerd en vraagt dat ik op één of andere manier eerst mijn bankrekening kan spijzen. Iemand een tip hoe je dit kan doen zonder een lening af te sluiten (omdat ik dus reeds het maximum van 3 leningen heb)?
Stel dat ik opnieuw moet beginnen, kan je dan gewoon je stad deleten en op dezelfde plek opnieuw beginnen? Of moet ik opnieuw een uitnodiging krijgen van diegene de regio heeft opgestart?
ik heb op dit moment 3 leningen lopen en mijn geld is op. Het spel is gepauzeerd en vraagt dat ik op één of andere manier eerst mijn bankrekening kan spijzen. Iemand een tip hoe je dit kan doen zonder een lening af te sluiten (omdat ik dus reeds het maximum van 3 leningen heb)?
Stel dat ik opnieuw moet beginnen, kan je dan gewoon je stad deleten en op dezelfde plek opnieuw beginnen? Of moet ik opnieuw een uitnodiging krijgen van diegene de regio heeft opgestart?
Mijn eerste stadje was een trade stad die via import/export en productie van microprocessors goede winst draaide met een totaal van 175k inwoners als resultaat. Op zich zou dit stadje volgens mij eeuwigdurend kunnen blijven bestaan maar door inefficiente planning kan ik het ook niet meer verder laten groeien dus wordt het een beetje saai... tijd voor iets nieuws!
Dus wil ik nu eens een mining dorp maken. Maar mijn grootste zorg is dan, wat als de resources op zijn, is het dan eigenlijk ook gewoon game over of groeien die elders op je grondgebied weer aan zodat je gewoon wat moet verschuiven? Wat is dan eigenlijk het doel van het spel? Uitminen en je stad verlaten lijk me niet zo leuk.
Dus wil ik nu eens een mining dorp maken. Maar mijn grootste zorg is dan, wat als de resources op zijn, is het dan eigenlijk ook gewoon game over of groeien die elders op je grondgebied weer aan zodat je gewoon wat moet verschuiven? Wat is dan eigenlijk het doel van het spel? Uitminen en je stad verlaten lijk me niet zo leuk.
Idee 1: Verhoog je taxes naar 20% tijdelijk. Sims zullen hier niet blij mee zijn, en je stad verlaten. Maar voordat dit echt merkbaar is, heb je waarschijnlijk al minimaal een ton. Sloop de abandoned buildings, en er komen weer blije sims terug(Let op: je tevredenheid gaat wel omlaag).horad schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:55:
iemand een idee welke optie(s) ik nog heb voor het volgende:
Idee 2: Begin opnieuw, maar "cheat" er wat geld in. Zet alle taxes op 20%, zet alle gebouwen uit. Haal een bak koffie, en een puntje taart, en kom weer terug. 500k + gegarandeerd!. Begin hierna met het slopen van gebouwen. Laat wat aardbevingen komen om dit te versnellen en plant bomen waar ground polution veel is.
Zodra je 0 inwoner hebt, zorg dat echt alles verwijderd is, soms willen er nog busstops ergens random staan. En begin hierna opnieuw. Voordelen: je gebouwen groeien zeer snel in density, en je hebt een bunch met geld om opnieuw te beginnen. Nadelen: geen, maar misschien dat sommige mensen dit als cheaten zien.
Je kan meerdere dingen doen, wat ik voornamelijk doe is nadat de resources op zijn, de raw resources ore en coal importeren om te smelten en metaal te maken en deze weer te verkopen. Je kan ook heel je stad ombouwen naar iets anders.Inrage schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:57:
Mijn eerste stadje was een trade stad die via import/export en productie van microprocessors goede winst draaide met een totaal van 175k inwoners als resultaat. Op zich zou dit stadje volgens mij eeuwigdurend kunnen blijven bestaan maar door inefficiente planning kan ik het ook niet meer verder laten groeien dus wordt het een beetje saai... tijd voor iets nieuws!
Maar er komen geen resources terug als ze eenmaal op zijn. de enige resource die terug komt is water.
Ik meen dat coal/ore ook terug kan komen na een meteoriet inslag (beperkt, dat wel)Yerap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:06:
[...]
Je kan meerdere dingen doen, wat ik voornamelijk doe is nadat de resources op zijn, de raw resources ore en coal importeren om te smelten en metaal te maken en deze weer te verkopen. Je kan ook heel je stad ombouwen naar iets anders.
Maar er komen geen resources terug als ze eenmaal op zijn. de enige resource die terug komt is water.
Overigens kan ik melden dat het godzilla monster al je trash opeet. Er zit dus ook een voordeel aan! Ik had hem recentelijk. Maar hij deed eigelijk niks, ging rechtstreeks naar mn Garbage dump en at 3 dumps leeg. Handig!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Deze persoon heeft een ardige guide voor traffic grids gemaakt: http://www.rerolled.org/s...039&viewfull=1#post128039
Gehalve als hij door je hele mining equipement ed loopt >.<Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
Maar hij deed eigelijk niks, ging rechtstreeks naar mn Garbage dump en at 3 dumps leeg. Handig!
Hij eet zeer zeker niet altijd alle trash op. Heb hem één keer zelf gehad, maar at van 70 ton naar 20 ton. Nadat hij leuk over mijn city hall, clinic, high school en fire department heen was gewalst. Dure grap.Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
Overigens kan ik melden dat het godzilla monster al je trash opeet. Er zit dus ook een voordeel aan! Ik had hem recentelijk. Maar hij deed eigelijk niks, ging rechtstreeks naar mn Garbage dump en at 3 dumps leeg. Handig!
Ik zeg ook niet dat hij alles eet. Maar een flink deel wel. En hij gaat ook bewust op je garbage dump af waarna als deze leeg is hij weer verdwijnt. Vond het toch grappig en gelukkig stond mijn garbage dump nog moederziel alleen. (kreeg hem nogal snel).psychodude schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Hij eet zeer zeker niet altijd alle trash op. Heb hem één keer zelf gehad, maar at van 70 ton naar 20 ton. Nadat hij leuk over mijn city hall, clinic, high school en fire department heen was gewalst. Dure grap.
iemand die dit wil testen en voornamelijk op zijn 200k inwoners stad midden in het centrumPuc van S. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:08:
[...]
Ik meen dat coal/ore ook terug kan komen na een meteoriet inslag (beperkt, dat wel)
Waarom kan die waterzuiveringsinstallatie dat zuiver water niet gewoon rechtstreeks in het waterdistributiesysteem pompen? Ik eis een upgrade! DLC is ook goe!Denniz0229 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:40:
[...]
klopt, en als je er een pompstation voor water naast zet heb je infinite water.
#WIN!
Bloemen scheiden het gras in de tuin.
Goed om weten, al is het natuurlijk wel niet de ideale manier lolPuc van S. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:08:
[...]
Ik meen dat coal/ore ook terug kan komen na een meteoriet inslag (beperkt, dat wel)
Ik kan wel bevestigen dat na een inslag in mij dorpje waar er voorheen geen coal deposits waren er ook plots geen zijn bijgekomen.
Een meteorietinslag kan echter ook radioactieve straling opleveren en daar zal je wat minder blij mee zijn denk ik.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik vind het werken met meerdere steden in een regio, in ieder geval alleen, zwaar omslachtig. 80% van de tijd ben ik gewoon aan het wachten totdat die stomme sims doorhebben dat ze naar buursteden moeten om te werken of winkelen, kan dat niet makkelijker?
Heb je of iemand anders intussen hier al een oplossing voor gevonden?TheThomas schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:30:
Nee zonder buursteden geen studenten, ik heb zelf ook een vraag, veel van mijn storages liggen vol met oa alloy en processors, nu heb ik in de trading port geselecteerd dat ie ze moet exporteren, maar dit gebeurt niet. Nu ga ik constant falliet doordat die dingen niet geëxporteerd worden, iemand tips hoe dit te verhelpen?
Bij mij ging de handel in processors een tijd erg goed. Ik wilde de productie en handel opschroeven en heb dus veel bijgebouwd. Mijn handelsdepotten liggen nu vol met processors en hoewel die optie nog steeds op exporteren staat wordt er niets meer verkocht. De winst is 0 en mijn fabriek is gestopt met produceren omdat alle opslagen propvol zitten. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? En kan ik eventueel die fabriek tijdelijk sluiten om de kosten te drukken zonder dat ik de opslag van producten en materialen die er liggen verlies?
De fabrieken kun je sluiten ja.Nefje_ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:57:
[...]
Heb je of iemand anders intussen hier al een oplossing voor gevonden?
Bij mij ging de handel in processors een tijd erg goed. Ik wilde de productie en handel opschroeven en heb dus veel bijgebouwd. Mijn handelsdepotten liggen nu vol met processors en hoewel die optie nog steeds op exporteren staat wordt er niets meer verkocht. De winst is 0 en mijn fabriek is gestopt met produceren omdat alle opslagen propvol zitten. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? En kan ik eventueel die fabriek tijdelijk sluiten om de kosten te drukken zonder dat ik de opslag van producten en materialen die er liggen verlies?
Je handelsdepotten kunnen niet magisch verkopen. Ze gebruiken delivery trucks om goederen de global market te brengen. Als je niet genoeg delivery trucks hebt, of ze staan ergens vast in het verkeer, dan raakt je trade depot vol.
Oplossing: Als je het unlocked hebt: Trade port bouwen met de juiste storage en rail of haven uitbreiding.
Als je dat nog niet kan: Meer trade depots en delivery trucks bouwen. En verkeersproblemen oplossen.
Je kan ook je trade depots extra vrachtwagens geven zodat er sneller (ver)kocht kan worden
Bedankt voor de tips.
Ik had inderdaad al een handelspoort gebouwd, waar ik vervolgens niets aan had aangezien ik nog geen opslagplaatsen (voor iets anders dan vracht) mocht toevoegen. Dus die laat ik maar gesloten totdat ik die upgrade kan doen.
Vrachtwagens zijn er genoeg, heb er zelfs ook een paar bij geplaatst sinds de problemen. Het verkeer staat ook niet meer vast dan normaal. Het is dus eerder andersom: op magische wijze gebeurt er ineens niets meer. Ik zie 3 transacties voor processors in december staan en voor die tijd liep het ook al prima. Nu zit ik inmiddels in februari en sinds december is er dus helemaal niets meer geëxporteerd: geen processors, plastic of erts. Ondertussen heb ik 6.000 kratten processors in het handelsdepot liggen en 3.000 kratten processors in de opslag van de fabriek zelf. Ook het erts stapelt zich op en zal snel helemaal vol zitten. Snap er echt niets van, want alles liep eerst zo goed waardoor ik ook moest gaan importeren. En nu gebeurt er al 2 maanden niets en heb ik het importeren dan ook gestaakt.
Ik had inderdaad al een handelspoort gebouwd, waar ik vervolgens niets aan had aangezien ik nog geen opslagplaatsen (voor iets anders dan vracht) mocht toevoegen. Dus die laat ik maar gesloten totdat ik die upgrade kan doen.
Vrachtwagens zijn er genoeg, heb er zelfs ook een paar bij geplaatst sinds de problemen. Het verkeer staat ook niet meer vast dan normaal. Het is dus eerder andersom: op magische wijze gebeurt er ineens niets meer. Ik zie 3 transacties voor processors in december staan en voor die tijd liep het ook al prima. Nu zit ik inmiddels in februari en sinds december is er dus helemaal niets meer geëxporteerd: geen processors, plastic of erts. Ondertussen heb ik 6.000 kratten processors in het handelsdepot liggen en 3.000 kratten processors in de opslag van de fabriek zelf. Ook het erts stapelt zich op en zal snel helemaal vol zitten. Snap er echt niets van, want alles liep eerst zo goed waardoor ik ook moest gaan importeren. En nu gebeurt er al 2 maanden niets en heb ik het importeren dan ook gestaakt.
[ Voor 24% gewijzigd door Nefje_ op 11-03-2013 14:53 ]
Export naar de globale markt gebeurt door Maxis trucks welke je stad komen binnen rijden, niet door je eigne trucks welke je bouwt bij het trade depot, hier meer trucks voor bouwen is voor dit doel dus zinloos. De trucks die je bij het handelsdepot bouwt worden gebruikt om aan lokale plaatsen te leveren.RocketKoen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:15:
[...]
De fabrieken kun je sluiten ja.
Je handelsdepotten kunnen niet magisch verkopen. Ze gebruiken delivery trucks om goederen de global market te brengen. Als je niet genoeg delivery trucks hebt, of ze staan ergens vast in het verkeer, dan raakt je trade depot vol.
Oplossing: Als je het unlocked hebt: Trade port bouwen met de juiste storage en rail of haven uitbreiding.
Als je dat nog niet kan: Meer trade depots en delivery trucks bouwen. En verkeersproblemen oplossen.
Overigens kunnen de Maxis trucks meer laden, dus dit is een voordeel.
Hoe snel je kan exporteren hangt niet enkel van het verkeer in je stad af, maar ook van de server load
Ik heb net geprobeerd om mijn oliestad om te zetten naar een fuel, plastic en processor stad. Dat gaat erg lastig en omdat mijn olie niet meer op volle productie zit moet ik ook olie inkopen. Hierdoor zit je heel snel met een negatieve spiraal omdat je veel kwijt bent aan het inkopen van grondstoffen en het niet snel genoeg kunt bij produceren. Processors leveren veel op maar het lijkt alsof het 2x langer duurt om te fabriceren en ook veel resources kost. Alloy haal ik deels uit mijn recycling, maar inkopen levert me (icm met de olie inkoop) te weinig op om winst te kunnen maken.
Meer mensen met dat probleem? Ik zit al in jaar 4, dus het was te verwachten dat ik over moest van olie, maar mn stad kost ook nog steeds meer dan 10k per uur (belasting staat al op 11 en 10 en toch kost de stad me nog veel meer) en ik haal nu dus vrijwel niets meer uit mn olie export.
Meer mensen met dat probleem? Ik zit al in jaar 4, dus het was te verwachten dat ik over moest van olie, maar mn stad kost ook nog steeds meer dan 10k per uur (belasting staat al op 11 en 10 en toch kost de stad me nog veel meer) en ik haal nu dus vrijwel niets meer uit mn olie export.
^^ Bedankt voor de informatie. Enig idee waardoor die Maxis trucks komen? Want volgens mij komen ze helemaal niet meer. Toen de zaken goed dingen waren er overigens 2 mensen aanwezig in de regio waarin ik speel. Op dit moment speel ik even alleen en dat is ongeveer vanaf het nieuwe jaar gok ik, dus vanaf dat de export is gestopt.
Schematisch:
dec jaar 2: drie ladingen processors geëxporteerd
jan jaar 3: geen export
feb jaar 3: één lading ruwe erts
Ik zit nu in het begin van maart en er is nog geen export geweest. Het is niet alleen ontzettend vervelend voor mijn fabrieken en handel, maar ook mijn recyclingcentra zitten onderhand helemaal vol. Ben nogal wanhopig aan het worden omdat ik een vermogen aan investeringen heb gedaan en mij nu genoodzaakt voel om alles te sluiten als de export niet snel weer start.
Schematisch:
Ik zit nu in het begin van maart en er is nog geen export geweest. Het is niet alleen ontzettend vervelend voor mijn fabrieken en handel, maar ook mijn recyclingcentra zitten onderhand helemaal vol. Ben nogal wanhopig aan het worden omdat ik een vermogen aan investeringen heb gedaan en mij nu genoodzaakt voel om alles te sluiten als de export niet snel weer start.
Verwijderd
Hier zitten een paar mooie tips in, vooral qua zoning kan ik nog veel leren zo te zien!Kaap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
Deze persoon heeft een ardige guide voor traffic grids gemaakt: http://www.rerolled.org/s...039&viewfull=1#post128039
De Maxis trucks komen van de snelweg je stad binnen en laden zich vol aan het trade depot. Als deze nie tmeer komen betekend dit dat er een bug is of dat er een lag is op de server waardoor ze niet komenNefje_ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:33:
^^ Bedankt voor de informatie. Enig idee waardoor die Maxis trucks komen? Want volgens mij komen ze helemaal niet meer. Toen de zaken goed dingen waren er overigens 2 mensen aanwezig in de regio waarin ik speel. Op dit moment speel ik even alleen en dat is ongeveer vanaf het nieuwe jaar gok ik, dus vanaf dat de export is gestopt.
Schematisch:
vond ik ook! vroeg me alleen af: zolang je nog maar een lage density heb heeft het zonen op die manier weinig zin toch? dan wordt maar de helft van elk blok gebruikt?Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:46:
[...]
Hier zitten een paar mooie tips in, vooral qua zoning kan ik nog veel leren zo te zien!
vraagje: ik heb een recycling plant in een stad waar legeringen (alloy?) en plastic wordt opgehaald. Deze worden getransporteerd naar mijn opslagplaats. In mijn 2e stad heb ik een processor plant (en later nog meer electronica) staan. Nu exporteer ik in mijn eerste stad de grondstoffen naar de internationale markt en in mijn 2e stad importeer ik deze van de internationale markt.
Nu wil ik de grondstoffen rechtstreeks naar mijn 2e stad sturen. Moet ik in mijn opslagplaats deze grondstoffen op lokaal zetten? (ervan uitgaande dat de zervers het aankunnen, maar de personen forensen wel)
ps. Ik maak nu wel een lekkere winst bij mijn 2e stad. 7K als uurlijkse inkomen + 1,3M met processoren per dag excl. inkopen. Maar daar betaal ik nu iets van 500K voor.
Nu wil ik de grondstoffen rechtstreeks naar mijn 2e stad sturen. Moet ik in mijn opslagplaats deze grondstoffen op lokaal zetten? (ervan uitgaande dat de zervers het aankunnen, maar de personen forensen wel)
ps. Ik maak nu wel een lekkere winst bij mijn 2e stad. 7K als uurlijkse inkomen + 1,3M met processoren per dag excl. inkopen. Maar daar betaal ik nu iets van 500K voor.
In principe kun je zonen aan beide kanten in het begin.Evil Cowman schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:04:
[...]
vond ik ook! vroeg me alleen af: zolang je nog maar een lage density heb heeft het zonen op die manier weinig zin toch? dan wordt maar de helft van elk blok gebruikt?
Je kunt dan uiteindelijk twee dingen doen om density te verhogen. Stel even situatie, je hebt twee paralelle wegen met de ruimte ertussen om te zonen (zoals in zijn screenshots). We noemen dat even kant A (binnenin links) en kant B (binnenin rechts) en huisje A en huisje B. In het begin gaat dit prima.
Daarna wil het huisje aan kant B naar een hogere density, alleen hij doet het niet. Er zijn drie voorwaarden voor dit gebeurt:
1. De weg voor huisje B is niet goed genoeg voor density
2. Huisje A moet ook klaar zijn voor hogere density
3. De weg voor huisje A moet goed genoeg zijn
Als hieraan wordt voldaan zullen beide huisjes vervangen worden door 1 appartementen complex.
Een andere mogelijkheid is om, als 1 van de 2 huisjes wil upgraden, de andere kant de dezonen en het huisje daar te slopen. Dan gaat het ook, maar raak je inwoners kwijt.
Moraal: heb een beetje geduld tot beide zeide van de weg klaar zijn voor hogere density, daarna gebeurt het vanzelf. Enige nadeel wat je dan wel hebt is dat je geen controle meer hebt over de kant die het appartementen complex gebruikt om auto's weg te laten, als je dat per se wilt moet je de tweede mogelijkheid gebruiken.
ja want het lijkt me juist voor die hoge density gebouwen het meest zinvol omdat daar veel sims wonenMythio schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:21:
[...]
In principe kun je zonen aan beide kanten in het begin.
Je kunt dan uiteindelijk twee dingen doen om density te verhogen. Stel even situatie, je hebt twee paralelle wegen met de ruimte ertussen om te zonen (zoals in zijn screenshots). We noemen dat even kant A (binnenin links) en kant B (binnenin rechts) en huisje A en huisje B. In het begin gaat dit prima.
Daarna wil het huisje aan kant B naar een hogere density, alleen hij doet het niet. Er zijn drie voorwaarden voor dit gebeurt:Als hieraan wordt voldaan zolang beide huisjes vervangen worden door 1 appartementen complex.
- \[1]De weg voor huisje B is niet goed genoeg voor density \[2]Huisje A moet ook klaar zijn voor hogere density \[3]De weg voor huisje A moet goed genoeg zijn
Een andere mogelijkheid is om, als 1 van de 2 huisjes wil upgraden, de andere kant de dezonen en het huisje daar te slopen. Dan gaat het ook, maar raak je inwoners kwijt.
Moraal: heb een beetje geduld tot beide zeide van de weg klaar zijn voor hogere density, daarna gebeurt het vanzelf. Enige nadeel wat je dan wel hebt is dat je geen controle meer hebt over de kant die het appartementen complex gebruikt om auto's weg te laten, als je dat per se wilt moet je de tweede mogelijkheid gebruiken.
maar goed.. wordt dan mn zones maar beetje in de gaten houden voor of ze willen upgraden naar hogere density en dan op tijd de andere kant(en) de-zonen en zien of het lukt om hem naar mijn wil te draaien
Dat is interessant, dat wist ik niet.Mythio schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Daarna wil het huisje aan kant B naar een hogere density, alleen hij doet het niet. Er zijn drie voorwaarden voor dit gebeurt:Als hieraan wordt voldaan zolang beide huisjes vervangen worden door 1 appartementen complex.
- \[1]De weg voor huisje B is niet goed genoeg voor density [b]\[2]Huisje A moet ook klaar zijn voor hogere density[/] \[3]De weg voor huisje A moet goed genoeg zijn
Dat betekent dat je dus geen residental en commercial tegenover elkaar moet zetten?
Nee dat is inderdaad geen slim idee als je de afstand aanhoudt zoals de guidelines aangeven. Als je zorgt dat er genoeg ruimte is kan het natuurlijk wel, alleen verspil je dan veel ruimte in het begin.
Nee je moet je woon vakken gewoon 2 keer zo breed maken zodat er in 1 vak 2 rijen met high dens kunnen staan... Scheelt je ook de helft aan kruisingen. Ow en 4 zone-clicks is gelijk aan 1 high dens gebouw... Dus met het plaatsen van parken altijd 4 click vrijhouden... voor 1 groot commerce of woning gebouw.
FreeReef.nl
en ik zag in veel filmpjes dat ze een hele rits aaneengesloten Commerce gebouwen hebben.... Niet handig. Je kunt beter op 1 zijde van een woonvak 1 commerce gebouw zetten....
Dus
rrrr|rrrr|cccc|rrrr|rrrr|pppp|
r= residential
c=commerce
p=park
4xr of 4xc is 1 High dens
Zo heb je dus geen hele ritsen met Commerce, en rijden al je sims dus niet 1 straat in om te shoppen maar verdelen ze zichzelf. (minder file)
Dus
rrrr|rrrr|cccc|rrrr|rrrr|pppp|
r= residential
c=commerce
p=park
4xr of 4xc is 1 High dens
Zo heb je dus geen hele ritsen met Commerce, en rijden al je sims dus niet 1 straat in om te shoppen maar verdelen ze zichzelf. (minder file)
FreeReef.nl
Hij plaatst industrie & residential wel heel dicht bij elkaar. Is dat maar als voorbeeld of gaat dit echt geen problemen opleveren?Kaap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:12:
Heb nog niet zo lang gespeeld maar de meeste maps die in al gedaan heb hebben wel zo geen vlakke layout, zal nog eens wat meer maps moeten proberen want ik wil ook wel zo'n mega metropool.
Ik vond het een ramp guide.... dat gaat kei hard mis... En je moet vooral GEEN andere wegen dan Avenues bouwen... Wat hij doet gaat niet goed.Inrage schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:36:
[...]
Hij plaatst industrie & residential wel heel dicht bij elkaar. Is dat maar als voorbeeld of gaat dit echt geen problemen opleveren?
Heb nog niet zo lang gespeeld maar de meeste maps die in al gedaan heb hebben wel zo geen vlakke layout, zal nog eens wat meer maps moeten proberen want ik wil ook wel zo'n mega metropool.
Tevens het inrichten van de zones is kut, omdat je parken op deze manier overlappen, en je niet weet welke $ sims waar wonen....
FreeReef.nl
Ik heb nog een probleempje met het produceren van benzine,
Ik heb een enorme hoeveelheid olie waar ik Benzine van wil maken, ik heb het aardolieInc. Ding maar nu kan ik nog geen Olieraffinaderij bouwen omdat als doel nog ontbreekt "Raffinaderijen bij Aardolie Inc."
Maar hoe bou ik die dingen?
Ik heb een enorme hoeveelheid olie waar ik Benzine van wil maken, ik heb het aardolieInc. Ding maar nu kan ik nog geen Olieraffinaderij bouwen omdat als doel nog ontbreekt "Raffinaderijen bij Aardolie Inc."
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hmm oké, ik had al zo'n vermoeden maar het blijkt vervelend.timofp schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:03:
[...]
De Maxis trucks komen van de snelweg je stad binnen en laden zich vol aan het trade depot. Als deze nie tmeer komen betekend dit dat er een bug is of dat er een lag is op de server waardoor ze niet komen
Ik begon ondertussen maar een nieuwe stad. Was lekker bezig met de basis opbouwen, krijg ik ineens deze melding: "Je stad wordt niet goed opgeslagen. We willen deze fout graag verhelpen. Je keert automatisch terug naar het hoofdmenu." En vervolgens kan je alleen afsluiten en zodra je de stad weer laadt krijg je dezelfde melding etc. Ik heb geloof ik alleen maar pech met SimCity. Valt zo weinig te doen als niets het doet.
Je moet eerst je aardolie inc upgraden, dat is volgens mij iets van 180k winst halen uit aardolie per dag. Ik had daar 4 volledig uitgebouwde pompinstallaties voor nodig, dit was wel met een prijs van 4.5k per 1000 vaten. Ik heb volgens mij ook een server gezien waar de prijs 12k per 1000 vaten was.Donstil schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:41:
Ik heb nog een probleempje met het produceren van benzine,
Vervolgens kost het je nog eens 400k om die raffinaderij bij je aardolie inc te bouwen. En dan nog eens de kosten van een daadwerkelijke raffinaderij. Maar volgens mij is plastic 12k en brandstof 22k bij mij. Al was dat gisteren dus het zou zo maar kunnen dat dat nu weer anders is
Bij mij in mijn wegen lijst staan toch echt geen avenues hoorWorld Citizen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:37:
[...]
Ik vond het een ramp guide.... dat gaat kei hard mis... En je moet vooral GEEN andere wegen dan Avenues bouwen... Wat hij doet gaat niet goed.
Ooh zo, ik haal helaas maar 150k oer dag uit olie en mijn stad zit helemaal bom vol.Zeara schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:47:
[...]
Je moet eerst je aardolie inc upgraden, dat is volgens mij iets van 180k winst halen uit aardolie per dag. Ik had daar 4 volledig uitgebouwde pompinstallaties voor nodig, dit was wel met een prijs van 4.5k per 1000 vaten. Ik heb volgens mij ook een server gezien waar de prijs 12k per 1000 vaten was.
Vervolgens kost het je nog eens 400k om die raffinaderij bij je aardolie inc te bouwen. En dan nog eens de kosten van een daadwerkelijke raffinaderij. Maar volgens mij is plastic 12k en brandstof 22k bij mij. Al was dat gisteren dus het zou zo maar kunnen dat dat nu weer anders is
Maar ff opnieuw beginnen dan
Je hebt 7 soorten wegenKaap schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:58:
[...]
Bij mij in mijn wegen lijst staan toch echt geen avenues hoor
1x zand
3 x street
3 x avenue
Ofwel de 3 rechtste in het wegenbouwmenu. En dan begin je met de groene... De "medium density avenue"
Of je hebt hem niet in Engels ?
FreeReef.nl
is het mogelijk om meerdere wegen ineens te upgraden ? ipv van 1 voor 1 nu ?
Nou zeg kan ik eindelijk mijn eerste GM bouwen blijft de game hangen op "Bouwvergunning" aanvragen.
Kan ik dat nog versnellen?
Kan ik dat nog versnellen?
Ondertussen zit ik in april en zijn er net twee ladingen processors verkocht. Natuurlijk is meer welkom, maar ik geloof dat de export weer op gang komt. Toeval of niet, dit gebeurde pas nadat andere mensen in mijn regio online waren. Ik vermoed dat er dus een verband kan zijn (meer export als anderen online zijn), maar misschien is de bug op magische wijze opgelost.timofp schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:03:
[...]
De Maxis trucks komen van de snelweg je stad binnen en laden zich vol aan het trade depot. Als deze nie tmeer komen betekend dit dat er een bug is of dat er een lag is op de server waardoor ze niet komen
Niet dat het veel uitmaakt, aangezien mijn stad toch niet meer wil laden.

Bij de info van een Electronics Division upgrade voor de Trade HQ staat dat het access geeft aan onder andere Alloy en Plastics storage lots voor mijn Trade Port. Maar bij de trade port staat dat ik metals of petroleum division moet hebben voordat ik die kan upgraden. Fijn zo'n bug/typo, wee een half miljoen lichter....
Als je gratis geld wilt verdienen kan ik iedereen een Expo Centre van harte aanraden. Anders als gratis geld kan ik het niet omschrijven.
geweldig, nu heb ik een groen v-tje staan bij mijn Alloy storage lot voor mijn trade port, maar kan ik hem nog steeds niet plaatsen?!? Dit is nou precies waarom die 1-uur beta's niet werken.
Ik heb er zelfs twee nu, mijn uurlijkse income is negatief, maar haal makkelijk 1miljoen op via deze en processors!Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:18:
Als je gratis geld wilt verdienen kan ik iedereen een Expo Centre van harte aanraden. Anders als gratis geld kan ik het niet omschrijven.
ben zelfs begonnen met afbouwen van mijn olie, want dat verdiend niet genoeg.
ondertussen onderzoek op de uni naar zonnepanelen, zodat ik mijn oliecentrale voor stroom ook kan vervangen
Hierbij moet je wel even aantekenen dat je stad het verkeer aan moet kunnen en er ook commerce is die er iets mee gaat doen. Je krijgt weinig toeristen als je geen faciliteiten ervoor hebt.Postius schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:18:
Maar inderdaad. Je steekt er 50k in voor een concert en haalt er 150k uit. Daarvan steek je weer 50k in een concert en zo ga je verder. Vraag me af of je ook meerdere expo centers kunt maken om zo winst te behalen.
Iemand ook nog ervaring met het grote stadion? Hoeveel je daar uit kunt halen en of het winst maakt?
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 11-03-2013 20:25 ]
Iemand nog een idee over hoe ik dit oplos? Ik zou graag deze storage lot plaatsen, maar hij blijft 'not approved'

Je HQ niet toevallig gesloopt?Bjorrie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:36:
Iemand nog een idee over hoe ik dit oplos? Ik zou graag deze storage lot plaatsen, maar hij blijft 'not approved'
[afbeelding]
Nee, HQ met alle upgrades staat er nog gewoon
Je moet ff wachten, dat groene vinkje staat er sneller dan dat het beschikbaar is. Ik denk dat er 1u (gametime linksonder) moet passeren en hij dan gewoon actief wordt.Bjorrie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:26:
geweldig, nu heb ik een groen v-tje staan bij mijn Alloy storage lot voor mijn trade port, maar kan ik hem nog steeds niet plaatsen?!? Dit is nou precies waarom die 1-uur beta's niet werken.
het is intussen ruim anderhalf uur realtime geleden dat die bug voor het eerst kwam. Hoewel een groot gedeelte van die tijd met turtle speed was, lijkt me dat toch wel lang genoeg.
hoe zit het met geld sturen naar naburige steden ? wanneer komt dit aan ?!
nopefuqua schreef op maandag 11 maart 2013 @ 17:46:
is het mogelijk om meerdere wegen ineens te upgraden ? ipv van 1 voor 1 nu ?
Wil je goedkoop maar snachts ook energy, neem een nucliar plant. Ding werkt fantastiesMuta schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:49:
[...]
Ik heb er zelfs twee nu, mijn uurlijkse income is negatief, maar haal makkelijk 1miljoen op via deze en processors!
ben zelfs begonnen met afbouwen van mijn olie, want dat verdiend niet genoeg.
ondertussen onderzoek op de uni naar zonnepanelen, zodat ik mijn oliecentrale voor stroom ook kan vervangen
Vergeet niet te vermelden dat je hem niet meer weg kan halen. Ik had hem ergens geplaatst maar hij moest iets opschuiven voor een avenue, ik zet hem "uit" en daarna sloop ik hem. Heel die omgeving naar de mallen, bedrijven gelijk verrot door de straling en als er na een paar minuten weer nieuwe gebouwen komen sluiten ze na de bouw gelijk weer vanwege straling.Practics schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 00:16:
[...]
Wil je goedkoop maar snachts ook energy, neem een nucliar plant. Ding werkt fantastiesCheap zonder nadelen hoop energie. Wel opletten dat je beetje geschoold/opgeleid bevolking hebt. (al valt het met de mate die nodig is reuze mee.) Alleen hopen dat als je een ramp krijgt dat je plant er buiten blijft
Erg handig wel

realismeDonstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:20:
[...]
Vergeet niet te vermelden dat je hem niet meer weg kan halen. Ik had hem ergens geplaatst maar hij moest iets opschuiven voor een avenue, ik zet hem "uit" en daarna sloop ik hem. Heel die omgeving naar de mallen, bedrijven gelijk verrot door de straling en als er na een paar minuten weer nieuwe gebouwen komen sluiten ze na de bouw gelijk weer vanwege straling.
Erg handig wel
Kun je meteen de naam van je stad veranderen in Tsjernobyl.
Aah dat wist ik niet, wel grappig trouwensDonstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:20:
[...]
Vergeet niet te vermelden dat je hem niet meer weg kan halen. Ik had hem ergens geplaatst maar hij moest iets opschuiven voor een avenue, ik zet hem "uit" en daarna sloop ik hem. Heel die omgeving naar de mallen, bedrijven gelijk verrot door de straling en als er na een paar minuten weer nieuwe gebouwen komen sluiten ze na de bouw gelijk weer vanwege straling.
Erg handig wel
Ik had hem in mijn industriestad helemaal rechtsboven in de hoek staan. Op een gegeven moment had ik te veel high tech en te weinig hoog opgeleid personeel. Drie keer raden waar de 'domme' mensen als eerst gingen werken, juist ja... mijn kerncentrale. Uiteindelijk is er een reactorvat gebarsten, lekker veel radioactieve straling. Kon gelukkig wel de betreffende toren slopen en er een terugzettenDonstil schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 02:20:
[...]
Erg handig wel
Als education/tech level was gedeeld met regio was dit nooit gebeurd
EDIT:
Iemand overigens goede tips voor toerisme steden? Wat voor soort omringende steden, welke trekpleisters, beste locatie casino's enz?
[ Voor 6% gewijzigd door theburninglink op 12-03-2013 04:19 ]
'I reject your reality and substitute my own'
Als je een groot politie gebouw maak met heli platform etc, gooien jullie de andere buro's dan dicht? Het kost echt giga veel per uur, maar je kan ook een hele berg autos neer zetten.
Ligt er een beetje aan hoe mn budget is, en hoeveel crime ik heb.RoyK schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:27:
Als je een groot politie gebouw maak met heli platform etc, gooien jullie de andere buro's dan dicht? Het kost echt giga veel per uur, maar je kan ook een hele berg autos neer zetten.
Nadeeltje van je politie bureau dichtgooien is dat alle criminelen weer vrijkomen. En hij is per cel en per auto ook nog eens goedkoper dan een precinct.
Neemt alleen meer ruimte in.
Ik kwam deze tip tegen in het Google Docs document en hoewel het erg Cpt. Obvious is, vond ik het een goeie:
Check out your budget window to see where the demand for jobs is (i.e. low, medium, high wealth) and then build up density in the corresponding areas according to the land value map.
Bij mij werken die helikopters van zowel de politie als de brandweer niet, ze blijven gewoon stil staan en doen geen hol 
hebben meer mensen hier last van?
Verwijderd
Heb je ze wel aanstaan? Heb gemerkt dat je extra 'opties' aan en uit kan zetten.Mattie112 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:17:
Bij mij werken die helikopters van zowel de politie als de brandweer niet, ze blijven gewoon stil staan en doen geen hol
Je hebt een airport in de regio nodig om die heli's te vliegen.Mattie112 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:17:
Als degene die het airport had die sloopt of uitzet, vliegen jouw heli's niet meer.
Als de servers van EA weer eens moeilijk doen en al het regio spul stopt met werken ook niet.
Bij enkele van dat soort "OR" buildings staat er wel OR, maar functioneert het als AND. Waardor je alle opties dient te unlocken, voor je het gebouw unlocked. Mogelijk ook voor die storage lot.Bjorrie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:36:
[afbeelding]
Vrij banaal wellicht, maar heb je überhaupt wel ruimte?Bjorrie schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:36:
[afbeelding]
Dat had ik namelijk niet, en zodoende was alles geblocked. Khad een storage unit gesloopt, en plots kon ik weer iets selecteren wat eerst niet kon.
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Dan staat er "limit reached"Leut schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:15:
[...]
Vrij banaal wellicht, maar heb je überhaupt wel ruimte?
Dat had ik namelijk niet, en zodoende was alles geblocked. Khad een storage unit gesloopt, en plots kon ik weer iets selecteren wat eerst niet kon.
Maar het is een bekende bug dat je met de electronics HQ commercial division niet de beloofde unlocks krijgt.
Hm het zou best kunnen dat dat niet het geval is.... eigenlijk vreemd dat je een airport moet hebben voordat de heli van je brandweerkazerne gaat vliegen. Staat dit ook ergens ingame vermeld? Het is mij niet opgevallen dat dit er bij stond.RocketKoen schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 09:31:
[...]
Je hebt een airport in de regio nodig om die heli's te vliegen.
Als degene die het airport had die sloopt of uitzet, vliegen jouw heli's niet meer.
Als de servers van EA weer eens moeilijk doen en al het regio spul stopt met werken ook niet.
staat er bij als je heli platform maakt.Mattie112 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:55:
[...]
Hm het zou best kunnen dat dat niet het geval is.... eigenlijk vreemd dat je een airport moet hebben voordat de heli van je brandweerkazerne gaat vliegen. Staat dit ook ergens ingame vermeld? Het is mij niet opgevallen dat dit er bij stond.
Verwijderd
Hoe krijg ik het voor elkaar medium wealth residents te krijgen?
Ik heb toch maar 1 optie mbt het zonen?
Je moet de landvalue verhogen. Dit doe je door diensten aan te bieden, politie, scholing, etc. en parken te plaatsen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Ohh das rot, heb namelijk maar een income van 1000 per uur
Haha net begonnen met het spelen van sim city
Haha net begonnen met het spelen van sim city
Ligt het aan mij of is het garbage probleem heel makkelijk op te lossen door zodra er een stort plaats vol is de stortplaats in edit mode van het gebouw gewoon te bulldozen en een nieuwe terug te plaatsen??
zo doe ik het, heeft dit ook nadelen??
ik gok enorme vervuiling.Wabs schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:04:
Ligt het aan mij of is het garbage probleem heel makkelijk op te lossen door zodra er een stort plaats vol is de stortplaats in edit mode van het gebouw gewoon te bulldozen en een nieuwe terug te plaatsen??
Ja dat viel me ook al op dat dat kon. Maar het is dan nog wel steeds zo dat hij zo weer vol is. Ik ben gisteren overnieuw begonnen met me stad op het zelfde land.Wabs schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:04:
Van reddit:
* Taxes op 20% zetten van alles
* Langzaam vertrekken de sims en sloop je die huisjes, je sluit alle dure gebouwen
* Je houd ongeveer 1 Miljoen over en je kan overnieuw beginnen. Wel even naar je polution enzo kijken.
Dit converteert al het afval naar ground pollution.Wabs schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:04:
parkjes...Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:55:
Hoe krijg ik het voor elkaar medium wealth residents te krijgen?
Je kunt verschillende parken bouwen... In het parken menu, zie je onderaan enkele knoppen..
Basic$
Sports$$
Nature$$
Sports$$$
Nature$$$
Als je in de buurt van je huizen een $ park bouwt dan komen er low wealth
Bouw je $$ komt er medium wealth
Bouw je $$$ komt er High wealth
FreeReef.nl
hmm dat verklaart wel de grote vlekAdramalech schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Dit converteert al het afval naar ground pollution.

Ik kom maar niet boven de 22K inwoners, map is volledig vol, grotendeels door huizen. De wegen zijn allemaal upgegrade, de meeste zelfs met trams. Files zijn er bijna nooit, er zijn overal veel parken, bijna allemaal voor medium en high wealth. Maar de map is gewoon vol, en de gebouwen worden maar niet hoger dan wat flatjes en grote huizen hier en daar.. Ik heb overal genoeg ruimte tussen de wegen voor 2 huizen er tussenin.
Zie ik dingen over het hoofd? Hebben ze werk nodig in andere steden omdat ik hier geen ruimte voor bedrijven meer heb?
Is het trouwens mogelijk om mijn stad te bezoeken met alleen mijn gebruikersnaam?
Mensen die willen kijken zijn welkom bij het account: painkill1
Zie ik dingen over het hoofd? Hebben ze werk nodig in andere steden omdat ik hier geen ruimte voor bedrijven meer heb?
Is het trouwens mogelijk om mijn stad te bezoeken met alleen mijn gebruikersnaam?
[ Voor 4% gewijzigd door painkill op 12-03-2013 17:07 ]
Gebouwen hebben drie dingen nodig voordat ze groter worden: een volle density bar, een weg met voldoende capaciteit om de hogere density te ondersteunen en voldoende ruimte naar achteren toe. De density bar krijg je vol door mensen blij te maken, bijvoorbeeld door goede winkels te bieden op korte afstand, voorzieningen te bouwen en (de snelste manier) om parken neer te plempen.
Zodra de density bar het volgende niveau bereikt, zul je zien dat de huizen één voor één groter worden. Blijkbaar doe je al wel veel om het de mensen naar de zin te maken, maar is het nog net niet genoeg... of is er onvoldoende ruimte in de blokken? Werk en het al dan niet hebben van geld is trouwens wel belangrijk ja.
Het is volgens mij mogelijk om een stad te bezoeken, wanneer je iemand zoekt (in de invite friends sectie) kun je zien in welke regio's hij/zij bezig is, en kun je ook naar die regio's toe. Heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat je dan ook gewoon kunt doorklikken naar de stad zelf.
Zodra de density bar het volgende niveau bereikt, zul je zien dat de huizen één voor één groter worden. Blijkbaar doe je al wel veel om het de mensen naar de zin te maken, maar is het nog net niet genoeg... of is er onvoldoende ruimte in de blokken? Werk en het al dan niet hebben van geld is trouwens wel belangrijk ja.
Het is volgens mij mogelijk om een stad te bezoeken, wanneer je iemand zoekt (in de invite friends sectie) kun je zien in welke regio's hij/zij bezig is, en kun je ook naar die regio's toe. Heb het nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat je dan ook gewoon kunt doorklikken naar de stad zelf.
Kijk dan eens in je menu. Denk je dat al die informatie er voor niets staat? Klik eens op een huis: als hij niet kan expanden wegens ruimtegebrek zie je het meteen. En soms moet je ook geduld hebben.painkill schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Ik kom maar niet boven de 22K inwoners, map is volledig vol, grotendeels door huizen. De wegen zijn allemaal upgegrade, de meeste zelfs met trams. Files zijn er bijna nooit, er zijn overal veel parken, bijna allemaal voor medium en high wealth. Maar de map is gewoon vol, en de gebouwen worden maar niet hoger dan wat flatjes en grote huizen hier en daar.. Ik heb overal genoeg ruimte tussen de wegen voor 2 huizen er tussenin.
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Als je snel zoned op langzame snelheid staat je stad inderdaad snel vol, maar met alleen maar low density gebouwtjes. Daarom bouw ik rustig op hogere snelheid zodat zones eerst de mogelijkheid krijgen om te upgraden voordat ik bijzone.painkill schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Wat dacht je van.....Gewoon even wachten en wat geduld hebben? Je krijgt niet instant flatgebouwen.painkill schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:41:
Nou, ben al 3 uur op dat aantal, dat lijkt mij toch wel genoeg 
Maar ik zal even kijken of de huizen zelf mij wat meer info kunnen geven.
Het kan inderdaad zijn dat de winkels te ver weg zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door painkill op 12-03-2013 17:06 ]
vreemd. ik heb nu een stad met ong 220k inwoners en met 5 verbrandingsovens gaat achterstallig afval vlot weg.Wabs schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:35:
[...]
hmm dat verklaart wel de grote vlekmaar de afvalverwerking is dus wel vrij karig in dit spel, mogen wel wat opties bij om van die bergen af te komen... ook een probleem: de verbrandingsovens verbranden nooit genoeg?? heb er nu 4 maar de bergen blijven groeien...
je komt er dus nooit vanaf en op de lange termijn heb je 80 bergen vuilnis? (recycling is de enige andere optie...)
ik heb nu na 4 steden te hebben gespeeld eindelijk een beetje in de vingers hoe ik grote stad kan maken zonder files. 220k inwoners zonder enige files. zodoende hoef ik ook maar 1 ziekenhuisje en brandweerkazerne te hebben die alles makkelijk op tijd bereiken. scheelt veel geld in onderhoud.
twee tips uit dit topic hebben me heel erg geholpen. dat kleine landwegstulpje aan de zijkant van je hoofdwegen om onnodige meters te vermijden. en ook de beperkte watersupply is op te lossen door het naast een wastewaterplant neer te zetten. dank u
hebben andere mensen ook last van dat vliegvelden niet bijgeplaatst kunnen worden aan je vliegveld omdat er een hoogte verschil is oid? ik heb het met al mijn 4 vliegvelden gehad.
Ik heb er zo'n 2,5 mil aan overgehoudenSenaxx schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:12:
[...]
Ja dat viel me ook al op dat dat kon. Maar het is dan nog wel steeds zo dat hij zo weer vol is. Ik ben gisteren overnieuw begonnen met me stad op het zelfde land.
Van reddit:
* Taxes op 20% zetten van alles
* Langzaam vertrekken de sims en sloop je die huisjes, je sluit alle dure gebouwen
* Je houd ongeveer 1 Miljoen over en je kan overnieuw beginnen. Wel even naar je polution enzo kijken.
Er niks het beste. Wat wil je bereiken? Dat moet je je afvragen. Pas dan kun je bepalen wat "het beste" is. Maar er is sowieso niet echt een beste setting voor taxes. Zeker als je beste niet definieertVerwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:56:
Wat is trouwens het beste qua belastingen? 10-10-10 en dan 3x of?
Je speelt toch niet in slow-mo snelheid he? Llama is al zo traag. Als je na drie uur Llama speed geenmedium density hebt, doe je iets verkeerd (iets verkeerd geplanned, happines, ruimte gebrek, geen natuur, iets is ermis).painkill schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:53:
Nou, ben al 3 uur op dat aantal, dat lijkt mij toch wel genoeg
Je kan ook zien hoe dicht je tegen het hogere density niveau aanzit. De ervaring is aangezien je je plot vrij snel volbouwt dat zodra je je eerst medium density ziet de rest van de stad snel volgt. Voor high hetzelfde.
[ Voor 54% gewijzigd door Postius op 12-03-2013 17:23 ]
Weet iemand van jullie hoe je in je stad opgeleide mensen krijg voor de industrie?
Ik heb alles staan behalve een universiteit en nog zegt vrijwel al mijn industrie dat er niet genoeg opgeleide mensen zijn...
Onlangs dat zou ik wel veel meer industrie moeten maken volgens de game zelf.
Ik heb alles staan behalve een universiteit en nog zegt vrijwel al mijn industrie dat er niet genoeg opgeleide mensen zijn...
Onlangs dat zou ik wel veel meer industrie moeten maken volgens de game zelf.
Let op: