I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Ze hebben het over een kennelijke vergissing. Het woord kennelijk maakt het flexibel, omdat het er nu om gaat of de koper kon weten dat het om een vergissing ging. De prijs van zo'n thunderbolt schijf blijkt veel hoger te liggen dan de 105,-, maar als ik nou niet wist dat thunderbolt zo extreem veel duurder was? Had ik dat moeten weten?CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:35:
En wat is er onduidelijk (of onverwacht) aan deze argumentatie in hun mails?
Het wordt van zo'n woord allemaal wat betwistbaarder en daarom lijkt het me redelijk als zij erbij vertellen op welke grond de vergissing 'kennelijk' was.
Edit: ik ben zojuist gebeld door de klantenservice met de mededeling dat ze de "zaak rond de externe harde schijf in behandeling hebben" en dat ze binnen een week antwoord hopen te geven.
[ Voor 18% gewijzigd door Me_Giant op 07-03-2013 19:47 ]
Als je het aanbiedingentopic gelezen hebt zou je dat ook al tegen zijn gekomen.
CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"
Als je m'n post goed leest zeg ik hetzelfde, maar 'had kunnen weten/moeten begrijpen' blijft betwistbaar. Betwistbare zaken worden opgelost door argumenten uit te wisselen.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:47:
Het is een term die in de van toepassing zijnde wet- en regelgeving gebruikt wordt. "Kennelijke fout" beschrijft dat je als klant inderdaad had kunnen weten/moeten begrijpen dat de prijs niet correct was omdat die te veel afwijkt van de gangbare prijs. Dat voeren ze dus volkomen terecht als grond aan om de koop niet door te laten gaan.
Als je het aanbiedingentopic gelezen hebt zou je dat ook al tegen zijn gekomen.
CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"
Ja natuurlijk moet je dat weten, dat heet nou onderzoeksplicht (en het is wel het aller minimaalste). Je wilt toch weten dat je niet een veel te hoge prijs betaalt?Me_Giant schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:40:
[...]
maar als ik nou niet wist dat thunderbolt zo extreem veel duurder was? Had ik dat moeten weten?
WD weet dat appelaars bereid zijn meer uit te geven voor hun hardware dan Windows of Linux gebruikers.
Daar heb je natuurlijk ook gewoon gelijk in, ik ben het ook wel met iedereen eens die zegt dat het waarschijnlijk niets wordt.Freakster86 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:54:
De consument heeft in dit soort gevallen gewoon een onderzoeksplicht.
Eigenlijk is het al raar dat ze die kennelijke vergissing in hun Algemene Voorwaarden hebben opgenomen, want dit staat in wat meer omslachtige termen ook al in de wet beschreven.
Op zich vindt ik inderdaad dat je 4TB USB-schijven van EUR 180,- wel haast met de thunderbolt versie kan vergelijken. Een thunderbolt-aansluiting is 320 euro?Lankman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:56:
Ik moet zeggen dat ik die prijs van 500 euro ook totaal niet begrijpelijk vindt... Waarom zou zon apperaat uberhaupt zo duur moeten kosten... HEt zijn 2 harde schijven a 80 euro per stuk + simpele hardware. Voor 340 Euro kan je een prima NAS kopen (412+ bv). Daarbij komt dat externe harde schijven doorgaans goedkoper zijn als de losse harde schijf die erin zit (vergeef me als ik soms deze wereld niet helemaal begrijp)
Verwijderd
Daarnaast is zo'n thunderbolt chip niet goedkoop, daar heeft Intel de rechten van.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:10:
Die prijs? Hij zit in een aluminium behuizing en... hij is voor Apple computers.
Ik heb voor een hele mooie prijs een hele mooie nieuwe grote harde schijf.
Vier Terabyte... wat een lap schijf zeg. Als ik er dan aan denk hoe groot mijn eerste harde schijf was.
Als ze bij Bol nou even netjes aan Dinges ook de Synology leveren net als aan de anderen en voor Hoeheetie even 'iets' regelen voor de foute prijsbevestiging van de Thunderbolt dan heeft dit topic wat mij betreft zijn taken verricht en kan het indommelen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
denk ook niet dat ze dat nog gaan doen.. maar ook hier gewoon cmd + c -> cmd + v -> verzendHan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:36:
Net voor de tweede keer een annuleringsmailtje ontvangen voor de bestelling van de Thunderbolt. Geen inhoudelijke reactie op mijn eerdere bezwaar n.a.v. het eerste annuleringsmailtje. Dus maar een copy/paste toegepast en de zelfde reactie verstuurd; ergo, niet akkoord
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Werd vanavond gebeld door Bol.com een vriendelijke dame, vermelde dat het doorgezet was en dat ze binnen een week gingen kijken wat ze met mijn order gaan doen. Ze bood nog haar excuses aan en gaf toe dat er in de communicatie wat dingen en berichten langs elkaar heen zijn gegaan. Toch netjes van Bol.
Dan is het ook nog frappant dat iemand die na mij heeft besteld de DS412+ wel geleverd heeft gekregen, maar ik niet. Je zou toch zeggen dat elke bestelling een product reserveert? Oh, en ondertussen weer een andere koper het prijsverschil tussen aankoopprijs en de prijs nu met cadeaubonnen compenseren vanwege DOA. Latere leverdatum kiezen doe ik echt nooit meer
Afijn, het kost misschien een week, maar ik laat deze NAS niet schieten.
Dat is mooi voor jou, maar de Thunderbolt mensen zitten nog minimaal een week op de uitkomst te wachten. Heb ook dat telefoontje met de weekindicatie gehad.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 20:33:
[...] dan heeft dit topic wat mij betreft zijn taken verricht en kan het indommelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Me_Giant op 07-03-2013 21:44 ]
Er is alleen nog een kansje dat Bol een 'aardig gebaar' maakt in een of andere vorm maar verplicht zijn ze dat niet.
Verwijderd
Tot nu zijn ze aardig langs elkaar heen aan het werken.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:48:
Er is alleen nog een kansje dat Bol een 'aardig gebaar' maakt in een of andere vorm maar verplicht zijn ze dat niet.
Geeft geen goede indruk van een bedrijf wat klantvriendelijk probeert te zijn.
Dit terwijl ik nadrukkelijk heb aangegeven niet akkoord te gaan met de annulering. De communicatie van hun kant laat op z'n zachts gezegt te wensen over en het is communiceren tegen een eenzijdige partij met auto-reply e-mails. Ik ben absoluut van mening dat ik in mijn recht sta, er staan notabene vergelijkbare producten op hun website in deze prijsklasse... Hier mijn overzicht:
Mijn beide e-mails zijn nooit beantwoord. De reden van annulering gaat in mijn ogen niet op vanwege de bevestiging van Bol.com zelf dat de prijs weldegelijk correct was. Daarnaast kan ik aantonen dat op basis van andere vergelijkbare producten (4TB externe harddisks van WD) in een vergelijkbare prijsklasse verkrijgbaar zijn.• Donderdag 28 februari getipt door een kameraad van mij over deze aanbieding,
• De zelfde avond alvorens de bestelling geplaatst te hebben contact gehad met de klantenservice over de prijs,
• Door de klantenservice bevestigd dat de prijs klopt, dus besteld (donderdag 28 februari),
• Voor 20.00 uur besteld en de schijf was op voorraad, dus bezorging de volgende dag,
• Op 01 maart stond er bij mijn bestelling dat deze op 07 maart zou worden verzonden,
• Op 06 maart een e-mail ontvangen van Bol.com dat de bestelling zal worden geannuleerd vanwege foutieve prijs
• Op 06 maart per e-mail aangegeven dat ik hiermee niet akkoord ga (o.a. vanwege prijsbevestiging)
• Op 07 maart ('s ochtends) een e-mail ontvangen van Bol.com dat de levering was verschoven naar 14 maart
• Op 07 maart ('s middags) een e-mail ontvangen van Bol.com dat er een foutieve e-mail was gestuurd (uitgestelde levering)
• Op 07 maart ('s avonds) een e-mail ontvangen (identiek aan 06 maart) dat er geannuleerd gaat worden
• Op 07 maart ('s avonds) hier direct op geantwoord niet akkoord te gaan met de reden van annulering
• Op 8 maart is de bestelling op geannuleerd gezet
Bol.com weigert om normaal contact op te nemen en inhoudelijk in te gaan op mijn bezwaar en gaan gewoon over tot annulering op basis van verkeerde argumenten. En daar ga ik absoluut niet mee akkoord. Ik geef ze nog tot en met vrijdag, mocht ik daarna geen inhoudelijke reactie van hun hebben gekregen dan zet ik het geheel door naar mijn rechtsbijstand.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
nou volgens mij heeft Bol ieder keer moeten leveren of compenserenVerwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:43:
Het is niet de eerste keer dat bol.com bestellingen annuleert met als reden kennelijke vergissing. De grap is dat bol.com hier altijd gelijk in zal krijgen. De klant, jullie, hadden zelf onderzoek moeten doen, dir is slechts door 1 persoon gedaan. Deze zal dan ook hoogstwaarschijnlijk gecompenseerd worden maar voor de rest van jullie is het dikke vette pech! Ook rechtsbijstand/radar of dergelijke instanties zullen bol.com gelijk geven. Volgende keer beter
Dit is puur en enkel de manke van een groot bedrijf, waar het aan de communicatie nog wel eens wil schorten. Het betreft duidelijk een fout, want ze wisten niet hoe snel ze de prijs van de 412+ moesten aanpassen.Freakster86 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:19:
Bol is een toffe winkel, maar jammer genoeg gaan ze soms hopeloos de fout in. De DS412+ wordt geannuleerd, omdat deze zogenaamd niet leverbaar is. Dan wijs je Bol op het feit dat dit product wél leverbaar is en dan wordt er tot 3x toe niet op ingegaan. Krijg je 1x te horen dat ze je telefonisch hebben proberen te bereiken (is niet gebeurd!) en als je daar wat van zegt belt de volgende je wel, maar hangt na 3x overgaan op... Als je dan vol blijft houden, moet het ineens naar een andere afdeling die binnen een week antwoordt, zucht.
Dan is het ook nog frappant dat iemand die na mij heeft besteld de DS412+ wel geleverd heeft gekregen, maar ik niet. Je zou toch zeggen dat elke bestelling een product reserveert? Oh, en ondertussen weer een andere koper het prijsverschil tussen aankoopprijs en de prijs nu met cadeaubonnen compenseren vanwege DOA. Latere leverdatum kiezen doe ik echt nooit meer![]()
Afijn, het kost misschien een week, maar ik laat deze NAS niet schieten.
Ben blij dat mijn 4TB onderweg is, had graag een 412+ gehad, maar nu mag hij straks dienst doen in een 712+, waar ik op mijn beurt toch ook erg blij mee ben.
Ontopic;
Het is alleszins vreemd/opmerkelijk dat enkele wel een 412 geleverd hebben gekregen, waar een enkeling dat niet heeft. De regeling van de eerder aangehaald tegoedbonnen helpt je case ook aardig, aan de andere kant, het zou echt vreemd zijn als ze een identiek product niet willen ruilen/vervangen.
Je bent afhandelijk van de welwillendheid/kennis/coulance van de Bol medewerker, net als je dat bent wanneer je een Vodafone/UPC belt.
Mailen werkt blijkbaar niet, als ik jou was zou ik bellen, als het 4/5x bellen kost om de juiste persoon te treffen levert dat je wel een erg mooie NAS op.
Succes!
Voor deze Bol-aanbieding was ik al op zoek naar een nieuwe 3TB externe schijf om mijn oude 1TB MyBook te vervangen, dus nu 4TB voor de prijs van een 3TB is erg fijn.
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ach... wij zijn voorlopig even voorzien.
Denk dat ze de schade even moeten inhalen:DCaptJackSparrow schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:46:
Toe maar. Bol doet er nog een schepje bovenop. De prijs van de 4TB My Book Essential is ondertussen bij ze verhoogd van €189 naar €195.
Hier draait hij inmiddels al in mijn NAS, gisteren binnengekomen en de avond meteen maar de stoute schoenen aangetrokken. Stel echt niks voor, kind kan de was doen.
Nu heb ik tevens een handige 3,5 inch USB aansluiting om schijven te testen/beheren via de laptop. Een externe hardeschijf biedt dus toch voordelen
Om de behuizing los te draaien, moet je een beetje kracht zetten, niet?Zondaar313 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 10:58:
[...]
Denk dat ze de schade even moeten inhalen:D
Hier draait hij inmiddels al in mijn NAS, gisteren binnengekomen en de avond meteen maar de stoute schoenen aangetrokken. Stel echt niks voor, kind kan de was doen.
Nu heb ik tevens een handige 3,5 inch USB aansluiting om schijven te testen/beheren via de laptop. Een externe hardeschijf biedt dus toch voordelen
Hij zit als het ware vast geklikt, geen schroeven dus.wezep schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:34:
[...]
Om de behuizing los te draaien, moet je een beetje kracht zetten, niet?
Je moet er iets scherps tussen zetten, beetje wrikken. maar niet zo'n kleine schroevendraaier, die zal misschien breken.
Eenmaal open kan je de hd er eigenlijk gewoon uitduwen.
Staat een filmpje van op youtube welke het behandelt/filmt als hij hij er eentje opent.
Geld van de Thunderbolt box is vandaag bijgeschreven. Prima, ze mogen er een acceptgiro bijstoppen als ze hem versturen.
Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.
Denk dat ik het er maar bij laat zo... Geen tijd en zin om de rechtsbijstand aan te gaan zwengelen...Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van eerder contact over uw geannuleerde 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB' uit bestelling 8108293770 sturen wij u deze e-mail.
Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk euro 105,00 in plaats van euro 499,00. Helaas is hier sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Indien u het artikel al betaald heeft via iDEAL, wordt het bedrag binnen vijf werkdagen teruggestort. Als u heeft gekozen voor de betaalmethode creditcard, dan wordt de reservering van het factuurbedrag opgeheven. Er is geen bedrag van uw rekening afgeschreven. Heeft u (een gedeelte van) het bedrag betaald met een cadeaubon, dan wordt de cadeaubon binnen 24 uur weer opgewaardeerd.
Vanuit bol.com is er besloten om deze bestelling niet uit te leveren aangezien het hier gaat om een kennelijke vergissing. Verdere communicatie over dit onderwerp zal helaas niet in behandeling worden genomen, dit omdat de beslissing reeds genomen is.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Mike
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Aangezien het hier niet om een "kennelijke vergissing" gaat en andere DS412+ bestellingen gewoon zijn geleverd, ga ik er nog steeds van uit dat de NAS geleverd dient te worden!
Wanneer ontving jij de ontvangstbevestiging precies?
Ik heb ook nog nog niks gehoord van Bol. Duurt allemaal weer... maar ik heb er vertrouwen in
Ik om 10:45...
Ik ben niet van plan deze eenzijdige annulering zomaar te accepteren... Wel buitengewoon irritant van de tijd die dit alles kost: mailen, bellen, enz.... Bol.com heeft nog veel te leren op het gebied van klantvriendelijkheid!
Geld terug, maar geen reactie helaas.SpeciesXX schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:53:
Iemand al reactie omtrent de Thunderbolt?
mjah, hiermee geven ze aan dat het verhaal wat hun betreft eindigt. En dat vind persoonlijk erg onbeschoft. Ben ik daar de enige in?Vanuit bol.com is er besloten om deze bestelling niet uit te leveren aangezien het hier gaat om een kennelijke vergissing. Verdere communicatie over dit onderwerp zal helaas niet in behandeling worden genomen, dit omdat de beslissing reeds genomen is.
Vind ik ook. Maar... ze hebben nog 1-2 dagen de tijd, dan is het een week geleden. Ik ook net m'n geld terug inderdaad.Han schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:44:
[...]
[...]
mjah, hiermee geven ze aan dat het verhaal wat hun betreft eindigt. En dat vind persoonlijk erg onbeschoft. Ben ik daar de enige in?
De enige die enig recht van spreke heeft is degene die per mail een bevestiging van die prijs heeft gehad. Daar moet Bol nog iets aan doen vind ik.
Ze hebben me een reactie gestuurd dat ze m'n mail doorgestuurd hebben naar de desbetreffende afdeling en me nog zouden berichten. Lijkt me wel netjes als dat dan ook gebeurd ipv geld terug en geen reactie.CaptJackSparrow schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:56:
Ze hebben met een geldig argument hun handelswijze onderbouwd. Wat moeten ze er nog meer over zeggen?
De enige die enig recht van spreke heeft is degene die per mail een bevestiging van die prijs heeft gehad. Daar moet Bol nog iets aan doen vind ik.
Ze zijn aangesloten bij de thuiswinkelwaarborg, dus je kunt altijd nog kostenloos daar een klacht indienenSambalBij schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:17:
Ze kijken blijkbaar niet meer inhoudelijk naar de bezwaren; kreeg net deze mail:
[...]
Denk dat ik het er maar bij laat zo... Geen tijd en zin om de rechtsbijstand aan te gaan zwengelen...
Je bent zeker niet de enige.Han schreef op maandag 11 maart 2013 @ 21:44:
[...]
[...]
mjah, hiermee geven ze aan dat het verhaal wat hun betreft eindigt. En dat vind persoonlijk erg onbeschoft. Ben ik daar de enige in?
Ik begrijp dat ze de order niet zo maar door kunnen laten gaan maar de manier waarop de zaak wordt afgehandeld is wel heel éénzijdig en onbeschoft. Als ik niet beter zou weten zou ik bijna gaan denken dat ik een fout heb gemaakt i.p.v. hun

Wat ik zelf belangrijk vind is niet of iemand fouten maakt of niet maar hoe ze met die fouten omgaan. Iedereen maakt namelijk fouten.
In het geval van Bol is dat gewoon zeer triestig. In het verleden heb ik al gelijkaardige "problemen" gehad bij andere winkels maar dat is toen toch elke keer heel wat netter opgelost dan hier het geval is. Het was mijn eerste order bij Bol maar ook meteen mijn laatste. Dan betaal ik met veel plezier op een ander wat meer.
Iemand die op een respectabele manier zaken doet mag daar ook voor beloond worden.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Er is dus minimaal één keer uitgeleverd.
Wellicht verhoogt deze wetenschap de kansen bij het bezwaar maken tegen de eenzijdige annulering.
[ Voor 9% gewijzigd door melk0r op 12-03-2013 18:23 ]
Laat maar..
Dat is goed om te horen, gratzmelk0r schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:22:
In tegenstelling tot de hier heersende mening dat niemand een Thunderbolt Duo zou hebben ontvangen voor een prijs van 105 euro..dit klopt niet want ik heb er wel eentje mogen ontvangen.
Wellicht verhoogt deze wetenschap de kansen bij het bezwaar maken tegen de eenzijdige annulering.
[ Voor 7% gewijzigd door SpeciesXX op 12-03-2013 18:25 ]
Misschien handig voor andere als je aangeeft wanneer je besteld hebt en hoe laat je de orderbevestiging hebt ontvangen en welke mails je wel en niet hebt ontvangen.melk0r schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:22:
In tegenstelling tot de hier heersende mening dat niemand een Thunderbolt Duo zou hebben ontvangen voor een prijs van 105 euro..dit klopt niet want ik heb er wel eentje mogen ontvangen.
Hier nog steeds geen enkele reactie m.b.t. de DS412+
That's different cook.melk0r schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 18:22:
Zou je een (geanonimiseerde - NAW/klant+factuurnummer) foto van de meegeleverde factuur met de productdoos kunnen plaatsen net zoals dat van de Synology gedaan is?
Laat maar..
ergens uploaden en dan de link mbv het plaats plaatje icoon hier kieperen. We zijn natuurlijk wel heel erg benieuwd.melk0r schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:51:
Stomme vraag maar hoe plaats ik hier een foto?
Laat maar..
Ik pakte de link van tinypic die je kunt gebruiken om op fora te posten. Is het meest makkelijke. Staat links van het plaatje op tinypic.melk0r schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:38:
maartend waarom werkte het bij mij niet?
Maar even ontopic ; wat kunnen we hier mee?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Same here ja. Had mij er al bij neergelegd maar toch even een mail gestuurd waarin om uitleg wordt gevraagd waarom persoon X hem wel krijgt en persoon Y niet. Da's inderdaad wel een beetje raar.St@m schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:55:
Ok, nu vind ik het wel apart. In eerste instantie heb ik zoiets van ok: Foutje bedankt, kan gebeuren. Maar als Pietje hem wel geleverd krijgt en Jantje niet.. dan slaat dat nergens op.
Nickname does not reflect reality
Zal zelf ook een berichtje sturen, want dit slaat nergens op. Laten we hopen dat freakster ons even raad geeftSt@m schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 14:55:
Ok, nu vind ik het wel apart. In eerste instantie heb ik zoiets van ok: Foutje bedankt, kan gebeuren. Maar als Pietje hem wel geleverd krijgt en Jantje niet.. dan slaat dat nergens op.
U geeft aan graag te willen weten waarom de ene persoon het artikel wel geleverd krijgt en de andere niet. Wij begrijpen dat dit inderdaad vervelend is.
Wij hebben uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
xxxx"
Nou, even afwachten wat het gaat worden.
Nickname does not reflect reality
Zoals ik eerder gezegd heb ben ik er niet op uit om bedrijven er met oneigenlijke argumenten toe te brengen artikelen voor veel te lage prijzen te laten leveren. Maar... ze moeten wel hun werk gewoon goed doen en alle klanten gelijk behandelen. Het is gewoon irritant als men zijn zaakjes niet adequaat regelt.
Als Bol er toe te bewegen is zijn zaakjes wel goed te regelen door ze in dit soort situaties met de negatieve gevolgen van het nalaten daarvan te confronteren dan sta ik er toch wat anders tegenover. Het is per slot van rekening helemaal niet onmogelijk om dit soort fouten te voorkomen met adequate procedures. Als Bol die te duur vind of zoiets dan moet men de kosten van de fouten ook maar eens incalculeren.
Die foto is trouwens wel heel erg 'geanonimiseerd'.
logisch je weet nooit met die tweakers hierCaptJackSparrow schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:29:
Tiswat.![]()
Zoals ik eerder gezegd heb ben ik er niet op uit om bedrijven er met oneigenlijke argumenten toe te brengen artikelen voor veel te lage prijzen te laten leveren. Maar... ze moeten wel hun werk gewoon goed doen en alle klanten gelijk behandelen. Het is gewoon irritant als men zijn zaakjes niet adequaat regelt.
Als Bol er toe te bewegen is zijn zaakjes wel goed te regelen door ze in dit soort situaties met de negatieve gevolgen van het nalaten daarvan te confronteren dan sta ik er toch wat anders tegenover. Het is per slot van rekening helemaal niet onmogelijk om dit soort fouten te voorkomen met adequate procedures. Als Bol die te duur vind of zoiets dan moet men de kosten van de fouten ook maar eens incalculeren.
Die foto is trouwens wel heel erg 'geanonimiseerd'.
prijs zegt genoeg denk ik
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik vind het wel oneigenlijke argumenten. Het feit dat ze wel per ongeluk hebben uitgeleverd tegen een te lage prijs zegt niet dat ze wel verplicht zijn om jou te leveren.CaptJackSparrow schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:29:
Tiswat.![]()
Wees blij voor diegene dat hij het product wel zo goedkoop heeft gekregen maar ga niet lopen miepen dat jij niet een product voor een veel te lage prijs krijgt!
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Het enige wat eventueel nog mist is het ordernummer, alhoewel bol dan ook weet bij wie ze moeten zijn, dus zo slecht is het nu nog nietspartacusNLD schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:31:
[...]
logisch je weet nooit met die tweakers hier![]()
..
prijs zegt genoeg denk ikook maar weer een mail gestuurd.. we zullen zien
Je begrijpt het niet. Dat claim ik toch ook helemaal niet? Ik wil dat Bol dit soort blunders niet begaat zodat hun klanten altijd weten waar ze aan toe zijn. Zie ook de ervaringen met de Synology NAS waarbij het prijsvoordeel helemaal niet extreem was en men toch klanten ongelijk behandelde door de een wel te leveren en de ander niet.Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Ik vind het wel oneigenlijke argumenten. Het feit dat ze wel per ongeluk hebben uitgeleverd tegen een te lage prijs zegt niet dat ze wel verplicht zijn om jou te leveren.
Wees blij voor diegene dat hij het product wel zo goedkoop heeft gekregen maar ga niet lopen miepen dat jij niet een product voor een veel te lage prijs krijgt!
Als je mijn eerdere reacties gelezen zou hebben zou je weten dat ik juist pleitte voor de redelijkheid van het claimen van de 'kennelijke fout'. Sterker nog, ik verklaarde dat al luttele minuten na het melden van deze 'aanbieding'. Dit is echter iets anders.
- Foute prijs op website plaatsen, kan gebeuren.
- Prijs bevestiging vanuit klanten service, is al twijfelachtig.
- 6 dagen na bestelling pas een reactie over een kennelijke fout, is rond uit amateuristisch.
- Volgende dag meer mails met eerst vertraging, dan annulering is meer van hetzelfde,
- Na 7 dagen nog geen reactie op mijn bezwaar is ronduit slecht,
- Er achter komen dat er aan anderen wel geleverd is vind ik zeer teleurstellend. (Het is jullie uiteraard van harte gegund)
Ik vindt dan ook dat onder het mom van gelijke monniken gelijke kappen dat iedereen gelijk behandeld dient te worden. Of verwacht op zijn minst een tegemoetkoming dat ik mijn geld voor 11 dagen bij hun heb gestald.
Bedankt man!
Gisteren had ik al gemaild naar bol.com vragende naar een reactie op de mail van vorige week. Helaas geen reactie.
Vandaag via de website contactformulier een reactie geplaatst aan de hand van de foto. Nu wel automatische bevestiging en de toezegging op een antwoord binnen 24 uur. Ben benieuwd
Verwijderd
Ondertussen zijn we een week verder, tot op heden heb ik helaas nog geen antwoord mogen ontvangen. Daarbij is er zelfs aan het licht gekomen dat bol.com wél de thunderbolt heeft uitgeleverd aan klanten voor het bedrag van 105euro, waardoor er dus geen sprake meer is van een "kennelijke vergissing". Sterker nog: er is hier dus sprake van willekeurigheid en rechtsongelijkheid. Immers, klant A krijgt het artikel wél, maar klant B,C en D krijgen het artikel niet voor de afgesproken prijs. Bijgevoegd kunt u het bewijs van de uitgeleverde Thunderbolt vinden.
Ik verzoek u vriendelijk doch dringend binnen 2 werkdagen met een passende oplossing te komen. Deze korte termijn lijkt me redelijk, gezien ik al 7 dagen aan het wachten ben op een antwoord.
Met vriendelijke groet
XXX
Verwijderd
Sterker nog, als het inderdaad een duidelijke prijsfout was, dan kunnen ze degenen die hem geleverd hebben gekregen alsnog laten bijbetalen of de boel terug laten sturen.Sorcerer8472 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:39:
[...]
Ik vind het wel oneigenlijke argumenten. Het feit dat ze wel per ongeluk hebben uitgeleverd tegen een te lage prijs zegt niet dat ze wel verplicht zijn om jou te leveren.
Dat zou wel een mooie wraakactie van ze zijn, tegen het vormen van groepen die zich organiseren om voordeeltjes eruit te slaan. Commercieel iets minder handig though.
Kan en mag word gezegd.Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:52:
[...]
Sterker nog, als het inderdaad een duidelijke prijsfout was, dan kunnen ze degenen die hem geleverd hebben gekregen alsnog laten bijbetalen of de boel terug laten sturen.
Dat zou wel een mooie wraakactie van ze zijn, tegen het vormen van groepen die zich organiseren om voordeeltjes eruit te slaan. Commercieel iets minder handig though.
[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 13-03-2013 22:04 ]
Verwijderd
Dat mag zeker wel:maartend schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:54:
[...]
Mag en kan niet.
Koop is gesloten en rond.
Terugeisen reeds betaalde en ontvangen artikel mogelijk
Daar reageren meerdere advocaten. Als er sprake is van een prijsfout, zonder duidelijke wilsuiting, dan is nooit een overeenkomst tot stand gekomen. Waar het artikel zich bevind is niet relevant voor wie de eigenaar is.
svp geen onjuiste adviezen brengen als waarheid, er staat al genoeg onzin op internet die mensen in problemen brengt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2013 21:59 ]
Wat was toen het voorstel?Vjenne-ICT schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 21:35:
Ik verwacht dat Bol.Com net zoals met die laptop toen met een mooi voorstel/compensatie komt. Ik kan mij niet voorstellen dat ze het hier bij gaan laten..... dat zou heel veel negatieve reacties/publiciteit gaan opleveren.
Toen kregen wij een hele mooie laptop van 500 euro voor 260 euro! Zeer netjes opgelost dus.....
Maar dat was toen ook een werk van 30+ man met een uitloop van een paar maanden als ik me het topic herinnerVjenne-ICT schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:40:
[...]
Toen kregen wij een hele mooie laptop van 500 euro voor 260 euro! Zeer netjes opgelost dus.....
[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 13-03-2013 23:18 ]
MooiMusicAddict schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:17:
[...]
Maar dat was toen ook een werk van 30+ man met een uitloop van een paar maanden als ik me het topic herinnerBeetje collectieve druk
Wel enig verschil was dat die laptop ook echt zo geprijst was via hp, alleen toen bol (en anderen) ze voor die prijs hadden 'aangeboden' waren ze in de gehele EU al uitverkochtSpeciesXX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 07:57:
[...]
Mooi. Dus we hebben de komende weken / maanden werk aan de winkel! hehe
Maar ontopic, zelf nog geen mail gestuurd,ik wacht nog even af
Ik heb uw e-mail van 13 maart 2013 gelezen en aan de hand daarvan navraag gedaan bij de betreffende afdeling. Wij nemen de klachten omtrent de foutieve prijs van de 'Western Digital My Book Thunderbol Duo - 4TB' uiterst serieus.
U ontvangt binnen enkele dagen een e-mail met nadere informatie. Vriendelijk verzoek ik u nog even om uw geduld.
Mocht u naar aanleiding van de betreffende e-mail onverhoopt nog aanvullende vragen of opmerkingen hebben, kunt u dat in een antwoord op deze e-mail laten weten.
Nogmaals mijn excuses voor het ontstane ongemak en alvast een prettig weekend.
Met vriendelijke groet,
bol.com, Customer Care
www.bol.
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Beetje vermoeiend dit Bol...U geeft aan dat u hetzelfde artikel met een ander EAN-nummer als direct leverbaar op de site ziet staan. Wij begrijpen dat dit vervelend is.
Onze excuses voor de vertraging in uw antwoord. Deze kunt u binnen enkele dagen verwachten.
En dan kreeg ik prompt vandaag een verzoek binnen van Bol om een review te schrijven en dan on ik 100 euro verdienen.
Bol, what are you doing..maartend schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 19:17:
Ook contact gehad, via de bel. Mijn klacht ligt nog steeds boven, ondanks mails van de 1ste lijn. Heb gezegd dat ik eea echt te gek voor woorden vind.
En dan kreeg ik prompt vandaag een verzoek binnen van Bol om een review te schrijven en dan on ik 100 euro verdienen.

Verkapte omkoping om geen negatieve uitingen over bol te maken misschien?
[ Voor 12% gewijzigd door MusicAddict op 15-03-2013 19:35 ]
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!
Echt hopeloos. Na een stuk of 6 mails gaan ze het ineens gooien op een foutieve prijs. Nogmaals vriendelijk verzocht binnen een week te leveren. Daarna stap ik naar Thuiswinkel en desnoods naar de geschillencommissie.U geeft aan dat het artikel 'Synology DiskStation DS412+' uit de bestelling XXXXXXXXX is geannuleerd. Een soortgelijk artikel staat onder een ander EAN-nummer te koop op onze website voor een hogere prijs van euro 559,00. Wij begrijpen dat dit verwarrend is.
Het artikel met het EAN-nummer 0846504001156 heeft verkeerd op de website gestaan. De prijs, wat momenteel onder het EAN-nummer 4711174721153 vermeld staat, is juist. Om deze reden is het niet mogelijk om het artikel met het 4711174721153 aan te bieden voor euro 349.
Om u eenmalig tegemoet te komen bieden wij u een cadeaubon aan ter waarde van 15 procent korting op het artikel 'Synology DiskStation DS412+' met het EAN-nummer 4711174721153. U kunt deze cadeaubon van 83,85 inwisselen wanneer u een nieuwe bestelling plaatst op onze site. De cadeaubon vindt u, binnen enkele minuten na ontvangst van deze e-mail, terug in uw account en deze kunt u direct gebruiken.
De cadeaubon wordt bij uw volgende bestelling automatisch aangeboden bij de betaalmethoden. Als u bij deze stap de code aanvinkt, wordt het bedrag van de cadeaubon in mindering gebracht op het totaalbedrag van de bestelling.
Raadpleeg voor gebruik de cadeaubonvoorwaarden. Deze vindt u onderaan onze site via de link ‘Algemene Verkoopvoorwaarden’.
Ik heb zelf alleen nog maar standaardreacties gehad op mijn mails. Als ze echt ergens mee bezig zijn zouden ze misschien even de moeite kunnen nemen om de mensen een degelijk antwoord te geven i.p.v. die standaard afwimpel mails.Vjenne-ICT schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 07:21:
Gezien dat het antwoord op de klacht zo lang duurt zijn ze wel ergens mee bezig. Als Bol.com ons niet tegemoed wilde komen hadden ze ons allang een standaard antwoord gestuurd op de ingediende klacht.
Helaas...Geachte heer .NCK,
Onlangs heeft u bij ons een ‘Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB’ besteld. Wij hebben u op 6 maart 2013 geïnformeerd dat het artikel per ongeluk voor een te laag bedrag op onze website heeft gestaan. Er is sprake geweest van een kennelijke vergissing. Wij hebben uw bestelling daarom geannuleerd.
Wij begrijpen dat u teleurgesteld bent omdat uw bestelling niet wordt geleverd en bieden hier nogmaals onze welgemeende excuses voor aan. Wij herzien de annulering echter niet en zullen uw bestelling niet leveren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Bol.com klantenservice
[ Voor 1% gewijzigd door .NCK op 18-03-2013 16:46 . Reden: quotes gerepareerd ]
Verwijderd
Geachte heer/mevrouw,
Dank voor uw reactie. Helaas kan ik met deze afwijzing en de redenering "kennelijke vergissing" niet akkoord gaan en wel hierom:
a) het is vrijwel een exacte kopie van de email van 6 maart (zie hieronder)
b) er wordt compleet voorbijgegaan aan alle aangedragen argumenten, zijnde:
1) Er is navraag gedaan naar de juistheid van de prijs, deze is door een medewerker van bol.com ook bevestigd. Het argument "kennelijke vergissing" is derhalve niet valide, want door de bevestiging van uw medewerker/collega is de prijs van 105 euro "juist".
2) Het artikel is wél uitgeleverd aan klanten van Bol.com. Zou het een "kennelijke vergissing" zijn geweest, dan zou er helemaal geen levering zijn geweest. Vanwege het feit dat Bol.com wél heeft uitgeleverd voor de prijs van 105€, maar dit weigert aan mij te doen door te claimen "foutieve prijs", maakt Bol.com zich schuldig aan willekeurigheid cq discriminatie. Immers, klant A krijgt het wel geleverd voor de afgesproken prijs, maar klant B niet, zonder dat hier een duidelijke redenering achter zit.
Graag verneem ik uw reactie op bovenstaande binnen 2 werkdagen. Mocht deze uitblijven, dan zie ik mij genoodzaakt verdere stappen te nemen.
Met vriendelijke groet.
Heb ook dezelfde mail gekregen. Jammer dat er inhoudelijk geen enkele reactie gegeven wordt. Gaat me in dit geval geeneens meer zo zeer om het artikel maar meer om de manier waarop er met klanten wordt omgegaan. Dit had beter gekund naar mijn mening..NCK schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:45:
Zojuist een e-mail ontvangen van Bol m.b.t. de MyBook thunderbolt:
[...]
Helaas...
Verwijderd
Voor de 2e keer deze mail gekregen:
Benieuwd of ze er nu wel gehoor aan geven, of dat we voor de 3e keer een standaardreactie krijgenGeachte X,
U heeft contact opgenomen met onze klantenservice omdat u het niet eens bent met de annulering van uw artikel 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB'. Wij begrijpen dat dit vervelend is.
Onze klantenservice beschikt helaas niet over de door u gevraagde informatie. Om u toch van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Ik kan de standaard mailtjes zo langzamerhand wel dromen

Let op: dit topic is bedoeld voor een serieuze discussie omtrent de bestelling van de DS412+, MyBook Thunderbolt & MyBook Essential bij bol.com. Het is geen plek voor een moreel/ethische discussie. Offtopic reacties gaan onherroepelijk naar de trashcan (waarbij we de optie houden om zwaardere sancties op te leggen). Denk dus even goed na voordat je post. En als je een post ziet die je niet bevalt: plaats een TR, ga er niet op in.