Iemand al mailtjes gehad dat de WD 4TB MyBookLive essential al dan niet uitgeleverd zal worden? Bij mij staat de verzending voor morgen op het programma.
Idem hier..ben benieuwd of die wél geleverd gaat worden.
Die was toch 125 euro??
Het zou me niks verbazen als die wel gewoon geleverd wordt aangezien die nu voor 189 euro op de site staat.
Dat is wel een aardig verschil met de Thunderbold Duo die opeens bijna 400 euro in prijs is gestegen.
Het zou me niks verbazen als die wel gewoon geleverd wordt aangezien die nu voor 189 euro op de site staat.
Dat is wel een aardig verschil met de Thunderbold Duo die opeens bijna 400 euro in prijs is gestegen.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Ik check net mijn postnl inbox, en 3x raden wie er morgen een pakketje van bol.com krijgt?Jolly_Jumper schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:46:
Idem hier..ben benieuwd of die wél geleverd gaat worden.
Idem hier. Ook voor mij wordt morgen een pakketje van bol.com geleverdHerrJasper schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:51:
[...]
Ik check net mijn postnl inbox, en 3x raden wie er morgen een pakketje van bol.com krijgt?
Annuileringsmail voor de Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB gehad, maar de order is nog niet geannuleerd.
Verwijderd
Ik ben even een linkje aan het zoeken, maar kom momenteel niet verder dan Arnoud Engelfriet in "Otto netbook 170 euro topic". Ik meen in dat topic ook gelezen te hebben dat iedere koper individueel moet checken of de prijs correct is. Gebruik maken van een screenshot van iemand die je nog nooit ontmoet hebt, lijkt niet voldoende.
hoe duur was die dan?Freakster86 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:41:
Misschien dat Bol nog wat gaat tegenstribbelen, maar ik zal die DS412+ krijgen!
Dank!
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Hier ook het mailtje verstuurd, ik ben benieuwd naar de reactie.
Niemand die zijn essential wil verkopen en naar België wil versturen?
Niemand die zijn essential wil verkopen en naar België wil versturen?
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
Een consument dient onderzoek te doen. Er wordt niet gesteld in welke mate hij/zij onderzoek moet doen. Wanneer ik uit bronnen bevestigd krijg dat de prijs klopt en diegene die dit stellen dat onderbouwen met een uitspraak/bevestiging van een medewerker van het desbetreffende bedrijf lijkt het mij niet onredelijk om ook op die uitspraak te vertrouwen.
Punt is echter wel hoe aannemelijk je iets kunt maken. 1 bevestiging is 1 bevestiging. Dit moet je zien in het licht van de prijs en de omstandigheden van de aankoop (aanbieding, op=op etc.). Op basis van die feiten kun je wel aanvoelen hoe sterk je staat (of niet).
Punt is echter wel hoe aannemelijk je iets kunt maken. 1 bevestiging is 1 bevestiging. Dit moet je zien in het licht van de prijs en de omstandigheden van de aankoop (aanbieding, op=op etc.). Op basis van die feiten kun je wel aanvoelen hoe sterk je staat (of niet).
Verwijderd
Dit keer geen Mike dusGeachte ,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 maart 2013.
U stuurt ons een e-mail waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de annulering van uw bestelling. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is.
Om u van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Henk
Voor de mannen die hierboven zeggen "er staat een pakketje klaar van PostNL", graag even specificeren om WELK product het gaat. Zodra er een Thunderbolt 4TB wordt uitgeleverd, ga ik alvast de hooivorken slijpen en de fakkels in de olie dompelen
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 23:08 ]
En voor TS:CaptJackSparrow schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:03:
[...]
Opvallend. Twee EAN codes op één verpakking. Ik denk dat het voor de mensen die hem niet geleverd hebben gekregen heel nuttig is als je daar even een duidelijke foto van zou kunnen plaatsen.
Bijgaande een foto van mijn factuur met daarachter de DS412+ doos die ik van bol.com heb mogen ontvangen met daarop de 2 EAN codes.
Persoonlijke gegevens heb ik even zwart gemaakt, maar duidelijker kan ik het niet maken dacht ik.
https://www.dropbox.com/s/usmw9f0lz29i8ny/IMAG0063.bmp?m
Verwijderd
Ik denk dat je gelijk hebt. De vraag is wel wanneer die mail van bol is verzonden in verhouding tot het tijdstip van de bestelling van de 'gedupeerden'. Ook is het wel een beetje vreemd als ineens iedereen met bewijs komt dat de prijs vooraf is gecontroleerd als 1 persoon een screenshot plaatstFreakster86 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:04:
Een consument dient onderzoek te doen. Er wordt niet gesteld in welke mate hij/zij onderzoek moet doen. Wanneer ik uit bronnen bevestigd krijg dat de prijs klopt en diegene die dit stellen dat onderbouwen met een uitspraak/bevestiging van een medewerker van het desbetreffende bedrijf lijkt het mij niet onredelijk om ook op die uitspraak te vertrouwen.
Betreffende de WD 4TB Thunderbolt:
Ik heb een mailtje geschreven waarin ik stel dat ik niet redelijkerwijze kon aannemen dat er sprake was van een vergissing. Heb ook de eerdergenoemde mail gekregen die het doorstuurt naar de 'juiste' afdeling. Dat wacht ik eerst af, wellicht dat ik vervolgens nog de screenshot van de mail probeer.
Ik heb ook verzocht in de tussentijd de bestelling niet te annuleren, dat leek me redelijk. Vooralsnog ook nog niet gebeurd.
Ik heb een mailtje geschreven waarin ik stel dat ik niet redelijkerwijze kon aannemen dat er sprake was van een vergissing. Heb ook de eerdergenoemde mail gekregen die het doorstuurt naar de 'juiste' afdeling. Dat wacht ik eerst af, wellicht dat ik vervolgens nog de screenshot van de mail probeer.
Ik heb ook verzocht in de tussentijd de bestelling niet te annuleren, dat leek me redelijk. Vooralsnog ook nog niet gebeurd.
[ Voor 20% gewijzigd door Me_Giant op 06-03-2013 23:50 ]
Ik heb de mail van bol.com ook ontvangen maar als ik inlog op bol.com staat de status nog op 'wordt verwerkt' en de verwachte verzenddatum nog steeds op morgen. We wachten af
Ook hier een mailtje over de WD 4TB thunderboltdrive met screenshot (waarvoor dank) gestuurd. Tja, wie niet waagt, die niet wint
.
@hierboven: same here.
@hierboven: same here.
[ Voor 8% gewijzigd door accountabc op 06-03-2013 23:53 ]
Dat lijkt mij inderdaad ook duidelijk in deze. Een redelijke prijs, normaal geleverde gelijkwaardige orders bij anderen en zo'n slap (aantoonbaar lulverhaal) excuus/smoes vanuit bol.com, dat is een gelopen race.Freakster86 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:41:
Misschien dat Bol nog wat gaat tegenstribbelen, maar ik zal die DS412+ krijgen!
Dank!
Gefeliciteerd, die DS412 is je gegund!
Graag wat minder cryptisch aangezien we het in dit topic nu over drie verschillende producten hebben.HerrJasper schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:51:
Ik check net mijn postnl inbox, en 3x raden wie er morgen een pakketje van bol.com krijgt?
Ik heb nog geen verzendmail van de 4TB MyBook Essential die ik natuurlijk al besteld had voordat ik de aanbieding meldde. CaptJackSparrow in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 3"
De 4TB Thunderbolt heeft (nog) niemand dus het zou ook over de Synology kunnen gaan. Aan concrete informatie hebben we iets. Aan iets anders niet.
Ik had ook de Thunderbolt versie besteld. Achteraf gezien natuurlijk stom, wie wilt er nou een Thunderbolt unit, behalve mensen die een Apple computer hebben...
De USB versie had ik veel beter kunnen gebruiken, maar goed, dat verschil in prijs gaf uiteindelijk de doorslag, aangezien ik vooral geinteresseerd was in de schijven die er in zitten.
Maar dit mailtje was wel verwacht, dus ik leg me er gewoon bij neer, volgens mij staan ze vol in hun recht.
Bol.com leest hier vast wel mee, ik zou hier tegen hun willen zeggen: let de volgende keer beter op jullie prijzen, dat scheelt een hoop administratief werk en eventueel een slechte naam. Als het door een prijslink van een leverancier komt: laat hun lekker betalen, eens kijken hoe snel ze het afleren.
Verder vind ik het jammer dat deze prijzen uiteindelijk niet heel concurrerend blijken.
De USB versie had ik veel beter kunnen gebruiken, maar goed, dat verschil in prijs gaf uiteindelijk de doorslag, aangezien ik vooral geinteresseerd was in de schijven die er in zitten.
Maar dit mailtje was wel verwacht, dus ik leg me er gewoon bij neer, volgens mij staan ze vol in hun recht.
Bol.com leest hier vast wel mee, ik zou hier tegen hun willen zeggen: let de volgende keer beter op jullie prijzen, dat scheelt een hoop administratief werk en eventueel een slechte naam. Als het door een prijslink van een leverancier komt: laat hun lekker betalen, eens kijken hoe snel ze het afleren.
Verder vind ik het jammer dat deze prijzen uiteindelijk niet heel concurrerend blijken.
Ha! Toen ik het voor mijn vorige posting had gecheckt stond de status nog op 'Wordt verwerkt" maar nu staat ie bij mij ook op verzonden.
Hij moet volgens de Track&Trace tussen 15:00 en 17:00 komen. Ik zit altijd laat in de bestelroute.
Met mijn vorige 2TB schijf CaptJackSparrow in "Harddisk schaarste en prijzen na overstroming Thailand" heb ik de periode van schaarste/hoge prijzen mooi weten te overbruggen. Met 4TB kan ik voorlopig weer voort.
Hij moet volgens de Track&Trace tussen 15:00 en 17:00 komen. Ik zit altijd laat in de bestelroute.
Met mijn vorige 2TB schijf CaptJackSparrow in "Harddisk schaarste en prijzen na overstroming Thailand" heb ik de periode van schaarste/hoge prijzen mooi weten te overbruggen. Met 4TB kan ik voorlopig weer voort.
Ik heb helaas met mijn iphone geen scherpe foto kunnen maken van de verpakking van de Synology. Zal het morgen nog eens proberen. Je ziet wel duidelijk de twee streepjescodes met daarobder de verschillende EAN codes.CaptJackSparrow schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:03:
[...]
Opvallend. Twee EAN codes op één verpakking. Ik denk dat het voor de mensen die hem niet geleverd hebben gekregen heel nuttig is als je daar even een duidelijke foto van zou kunnen plaatsen.

Haha koel ik heb een verzendbevestiging van de WD Essentials :-) Heb dr 2 besteld voor 250 eur in totaal. Nu nog kijken of ik er enig nut voor heb :-P Kan ze altijd nog in de v&a gooien.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
@Freakster86
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/h/in/photostream/
http://www.flickr.com/pho...9/sizes/h/in/photostream/
[ Voor 31% gewijzigd door red_arrow op 07-03-2013 06:15 ]
Hier ook een bevestiging gehad dat de Western Digital My Book Essential - 4TB / 3.0 USB Dual voor € 125,19 is verstuurd.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Thx voor de foto's
Hopelijk levert Bol gewoon op de afgesproken dag.. morgen dus.
Hopelijk levert Bol gewoon op de afgesproken dag.. morgen dus.
Zitten daar ook 2x 2TB WD greens in zoals bij de Thunderbolt?MegaTronics schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 06:36:
Hier ook een bevestiging gehad dat de Western Digital My Book Essential - 4TB / 3.0 USB Dual voor € 125,19 is verstuurd.
Nee, een enkele 4 TB schijf als het goed is.
Volgens mij zitten er wel twee schijven in, mede gezien de benaming Western Digital My Book Essential 4TB DualMegaTronics schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:02:
Nee, een enkele 4 TB schijf als het goed is.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mensen, ik krijg net dit binnen, wat moeten we er nu weer mee?;
Geachte heer xxx,
Hierbij laten we u weten dat we onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 81081xxxxx helaas niet binnen de aangegeven levertijd kunnen leveren.
Titel: Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB - Western Digital
Aantal: 1
Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 14 maart 2013 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen.
Onze excuses voor het ongemak en bij voorbaat dank voor uw geduld.
Met vriendelijke groet,
bol.com
Is al gepost
[ Voor 98% gewijzigd door Jolly_Jumper op 07-03-2013 09:05 ]
Thunderbolt hier ook vertraagd.
[ Voor 91% gewijzigd door Flo-Rian op 07-03-2013 08:40 ]
Ik krijg nu ineens deze mail van bol.com over de 4tb thunderbolt schijf.
[ Voor 79% gewijzigd door Droid86 op 07-03-2013 08:41 . Reden: Mail weggehaald die is al meerdere malen gepost. ]
Vertraagd, niks aan te doen. Te weinig binnen gekomen misschien? Lijkt mij niet onwaarschijnlijk iig 
Edit: 4x dezelfde mail posten is echt nergens voor nodig he
Edit: 4x dezelfde mail posten is echt nergens voor nodig he

[ Voor 24% gewijzigd door Freakster86 op 07-03-2013 08:39 ]
Ik denk dat ze ruimte nodig hebben om het één en ander uit te zoeken.
Tomorrow is not today!
Als ik kijk naar de afmeting van de hdd verwacht ik toch wel dat er 1 schijf in zit, zeker omdat ze ook een 500gb versie hebben die er exact hetzelfde uit ziet (of dat moet 2x250gb zijn....) maar vanavond weet ik het zekerHan schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:16:
[...]
Volgens mij zitten er wel twee schijven in, mede gezien de benaming Western Digital My Book Essential 4TB Dual
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Ah eindelijk het goede topic gevonden. Zag dat alle reacties mbt tot de WD thunderbolt waren verdwenen uit het aanbiedingen topic.
Ik heb uiteraard dezelfde mail gekregen en zojuist een mail dat de levering vertraagd is naar 14 maart.
Op de website van de Consumentenautoriteit staat
pricewatch: Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB Zwart
Kunnen we daar iets mee?

Edit: Laat maar: ik zie dat jullie het over de My Book Essential hadden en niet over de thunderbolt versie.
Ik heb uiteraard dezelfde mail gekregen en zojuist een mail dat de levering vertraagd is naar 14 maart.
Op de website van de Consumentenautoriteit staat
Als je vervolgens kijkt naar de goedkoopste externe hdd van 4tb in de pricewatch is het prijsverschil niet eens zo heel erg groot.Drukfouten
Help, in uw nieuwe folder staat een drukfout: waar EUR 100,00 had moeten staan, staat nu EUR 10,00. Of op de site van uw internetwinkel blijkt de verkeerde prijs te staan. Wat nu? Als de consument zelf had moeten begrijpen dat de lage prijs niet klopt, dan komt er geen koopovereenkomst tot stand. U hoeft het product dan dus niet tegen de verkeerde prijs te verkopen. Maar als de consument er eigenlijk wel op mocht vertrouwen dat de prijs correct was, dan moet u het product voor de verkeerde prijs aan de klant verkopen.
pricewatch: Hitachi Touro Desk USB 3.0 4TB Zwart
Kunnen we daar iets mee?
Het zijn wel 2 schijvenMattie112 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45:
[...]
Als ik kijk naar de afmeting van de hdd verwacht ik toch wel dat er 1 schijf in zit, zeker omdat ze ook een 500gb versie hebben die er exact hetzelfde uit ziet (of dat moet 2x250gb zijn....) maar vanavond weet ik het zeker

Edit: Laat maar: ik zie dat jullie het over de My Book Essential hadden en niet over de thunderbolt versie.
[ Voor 20% gewijzigd door yorroy op 07-03-2013 09:05 ]
Ze hebben er toch al een paar verstuurd? Gewoon vraag/aanbod gevalletje denk ik. Ze hebben er gewoon te weinig binnen gekregen. Niks om je zorgen over te maken volgens mij. Verkeerd gelezen.Spacey23 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45:
[ Voor 3% gewijzigd door Freakster86 op 07-03-2013 08:57 ]
om dan weer terug te komen met een shit antwoord.. echter hebben ze nu wel bevestigd wel te gaan leverenSpacey23 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45:
''Wij verwachten dat we bovenstaand(e) artikel(en) uiterlijk 14 maart 2013 op het door u opgegeven adres kunnen laten bezorgen''
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Nee, dit mailtje gaat over de thunderbolt, daar is er nog geen een van verzonden.Freakster86 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:49:
[...]
Ze hebben er toch al een paar verstuurd? Gewoon vraag/aanbod gevalletje denk ik. Ze hebben er gewoon te weinig binnen gekregen. Niks om je zorgen over te maken volgens mij.
4TB USB 3.0 is er maar 1Han schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:16:
[...]
Volgens mij zitten er wel twee schijven in, mede gezien de benaming Western Digital My Book Essential 4TB Dual
4TB thunderbolt zijn er 2
[ Voor 13% gewijzigd door veryip op 07-03-2013 09:05 ]
Nikon D7000
De 4TB USB 3.0 voor 125 euro staat bij mij sinds vandaag op vertraagd, verwachte datum is nu 18 maart.
Heb het mailtje ook ontvangen dat het vertraagd is (thunderbolt)
[ Voor 87% gewijzigd door securitymayo op 07-03-2013 09:34 ]
Gaat iedereen nou hetzelfde mailtje posten? 
Ik wacht alles eens even rustig af. Heb geen zin om mijn naam nu al te grabbel gaan gooien. Mochten jullie succes boeken, dan kom ik ook wel even om de hoek kijken
Ik wacht alles eens even rustig af. Heb geen zin om mijn naam nu al te grabbel gaan gooien. Mochten jullie succes boeken, dan kom ik ook wel even om de hoek kijken
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Maakt iedereen even een screenshot van zijn/haar veranderde status?
Als Bol de order eerst annuleert, zonder te annuleren, dan zegt dat de order vertraagd is, spreekt men zichzelf nog tegen.
Ik ga trouwens pas zeuren als mijn order geannuleerd is, de order staat nu op "Levering is vertraagd: verwacht op 14-03-2013".
Het lijkt mij als iedereen al vooraf direct begint te 'zeuren', dat het lastiger wordt om later met goede gefundeerde punten te komen.
Als Bol de order eerst annuleert, zonder te annuleren, dan zegt dat de order vertraagd is, spreekt men zichzelf nog tegen.
Ik ga trouwens pas zeuren als mijn order geannuleerd is, de order staat nu op "Levering is vertraagd: verwacht op 14-03-2013".
Het lijkt mij als iedereen al vooraf direct begint te 'zeuren', dat het lastiger wordt om later met goede gefundeerde punten te komen.
Reactie van Bol.com. Ongelofelijk...
Hartelijk dank voor uw e-mail van 7 maart 2013.
U geeft aan dat u het artikel 'Synology Diskstation DS412+ - Zwart' uit uw bestelling met bestelnummer 81XXXXXXXX alsnog wilt ontvangen nadat de bestelling is geannuleerd. De bestelling van het artikel is geannuleerd omdat het artikel niet meer leverbaar is. Wij begrijpen dat dit vervelend is. U geeft aan dat op onze site staat aangegeven dat het artikel leverbaar is.
Volgens onze gegevens is de 'Synology Diskstation DS412+ - Zwart' leverbaar met een ander EAN-nummer 4711174721153. U kunt een nieuwe bestelling plaatsen op onze site.
Het kan voorkomen dat een artikel niet leverbaar is ondanks een vermelding op onze website. Wij passen deze informatie zo snel mogelijk aan. Het is mogelijk dat dit artikel in de toekomst opnieuw leverbaar is. U kunt de status hiervan nagaan op de betreffende productpagina op onze website. Wij hebben helaas geen invloed op de beschikbaarheid van artikelen. Hiervoor zijn wij afhankelijk van onze leveranciers.
Voor uw bestelling heeft u de betaalmethode ‘creditcard’ gekozen. Tijdens het plaatsen van de bestelling wordt bij uw creditcardmaatschappij een reservering aangevraagd voor het totale bestelbedrag. De reservering op uw creditcard vervalt. Pas wanneer de bestelling wordt verzonden, wordt het bedrag van uw creditcard afgeschreven.
Zag de bui idd ook al hangen 'Een artikel uit uw bestelling met bestelnummer'
Kon de rest nog niet lezen, bleek inderdaad een vertraging te zijn. Zijn vast meer mensen die besteld hebben. Uiterlijk 18 Maart, het feit dat enkele mensen reeds een verzonden status hebben biedt hoop.
Prima deal bij Bol, baal ervan dat ik de 412 gemist heb, zal ik het maar moeten uitzingen met de net draaiende 712+, ook geen straf.
Dat dual slaat volgens mij enkel op dat hij zowel USB 2.0 als 3.0 slikt, er circuleren als filmpjes op youtube van de ontmanteling, er schijnt een 4TB Hitachi in te zitten.
Kon de rest nog niet lezen, bleek inderdaad een vertraging te zijn. Zijn vast meer mensen die besteld hebben. Uiterlijk 18 Maart, het feit dat enkele mensen reeds een verzonden status hebben biedt hoop.
Prima deal bij Bol, baal ervan dat ik de 412 gemist heb, zal ik het maar moeten uitzingen met de net draaiende 712+, ook geen straf.
Dat dual slaat volgens mij enkel op dat hij zowel USB 2.0 als 3.0 slikt, er circuleren als filmpjes op youtube van de ontmanteling, er schijnt een 4TB Hitachi in te zitten.
Nee. De verzonden status is over de 4TB MyBook Essential van €125. Van de 4TB MyBook Thunderbolt van €105 heeft nog niemand een verzendbevestiging.Zondaar313 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:57:
Ik begrijp dat mensen die eerst een mail hebben gekregen van Bol over de Thunderbolt Duo van €105 dat die niet geleverd zou worden nu een tweede mail hebben gekregen dat die wel geleverd gaat worden.
Wonderlijk. Ten eerste vraag ik me af of al die mensen ook een protestmail hadden gestuurd met de prijsbevestiging van Fixer ( Fixer in "Bol.com Synology DS412+ & MyBook levering" ).
Ten tweede vraag ik mij af of dit een zaak is van de linkerhand die niet weet wat de rechter doet en dat men bij bol de orders nog niet geannuleerd heeft terwijl wel een mail van die strekking is verstuurd en dat daarom dit soort mailtjes automatisch gegenereerd worden.
JaCaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:03:
[...]
Nee. De verzonden status is over de 4TB MyBook Essential van €125. Van de 4TB MyBook Thunderbolt van €105 heeft nog niemand een verzendbevestiging.
Ik begrijp dat mensen die eerst een mail hebben gekregen van Bol over de Thunderbolt Duo van €105 dat die niet geleverd zou worden nu een tweede mail hebben gekregen dat die wel geleverd gaat worden.
NeeWonderlijk. Ten eerste vraag ik me af of al die mensen ook een protestmail hadden gestuurd met de prijsbevestiging van Fixer ( Fixer in "Bol.com Synology DS412+ & MyBook levering" ).
HoogstwaarschijnlijkTen tweede vraag ik mij af of dit een zaak is van de linkerhand die niet weet wat de rechter doet en dat men bij bol de orders nog niet geannuleerd heeft terwijl wel een mail van die strekking is verstuurd en dat daarom dit soort mailtjes automatisch gegenereerd worden.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bol gemaild en gezegd dat ik niet akkoord ga met hun antwoord. Voor de 4e keer gewezen op het feit dat het product op direct leverbaar staat onder een andere EAN code en dat beide EAN codes bij dit product horen... krijg ik nu dit:
Hopelijk zien ze nu het licht, anders gaat het weer een lange tocht langs verschillende instanties worden.U geeft aan dat u hetzelfde artikel met een ander EAN-nummer als direct leverbaar op de site ziet staan. Wij begrijpen dat dit vervelend is.
Om u toch van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.
@Captjack
Heyo matie.
Voor jou info.
Ik heb de thunderbolt besteld. En dus de annulering gekregen. Daarop de mail verzonden met de klantenservice bevestiging. En daarop een mail gekregen dat de levering is uitgesteld.
Heyo matie.
Voor jou info.
Ik heb de thunderbolt besteld. En dus de annulering gekregen. Daarop de mail verzonden met de klantenservice bevestiging. En daarop een mail gekregen dat de levering is uitgesteld.
Ik heb even een betere foto van de doos gemaakt, waar je de twee EAN codes naast elkaar ziet staan.Freakster86 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:08:
Bol gemaild en gezegd dat ik niet akkoord ga met hun antwoord. Voor de 4e keer gewezen op het feit dat het product op direct leverbaar staat onder een andere EAN code en dat beide EAN codes bij dit product horen... krijg ik nu dit:
[...]
Hopelijk zien ze nu het licht, anders gaat het weer een lange tocht langs verschillende instanties worden.
Ik heb dan ook twee Essentials besteld.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:03:
[...]
Nee. De verzonden status is over de 4TB MyBook Essential van €125. Van de 4TB MyBook Thunderbolt van €105 heeft nog niemand een verzendbevestiging.
Mijn Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB order is per email geannuleerd, maar onder mijn Bol.com account staat deze order nog steeds met een verachte levertijd van 8 maart.
Blijf het bijzonder vreemde gang van zaken vinden. Order annuleren per email, maar niet de order definitief verwijderen. Speelt er meer???
Blijf het bijzonder vreemde gang van zaken vinden. Order annuleren per email, maar niet de order definitief verwijderen. Speelt er meer???
Ik raad je aan dit topic te lezen, dan krijg je een idee.Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:17:
Speelt er meer???
Bol.com rommelt de laatste tijd meer met verschillende gegevens op de site tov. de helpdesk. Ik had eind oktober een TV besteld (en betaald) en zou binnen 7 werkdagen geleverd worden, die is tot 3 keer toe uitgesteld totdat ze zeiden: we weten niet wanneer ie komt. Op de site heeft continue gewoon die 7 werkdagen gestaan en zelfs nadat ik ze er meerdere malen op gewezen heb werd er gezegd dat ze t zouden aanpassen en dat deden ze dus gewoon niet. Smerige trucs dus van ze. Ik heb later een bon van 40 euro gekregen en de TV de dag daarna geannuleerd en mijn geld teruggekregen, mooi verlies voor Bol dus, dat krijg je ervan.
Dat iemand denkt een product voor 100 euro te krijgen terwijl deze 500 euro kost is wel laag, je weet dat het niet klopt en gaat hier zeker geen gelijk in krijgen, het verschil is te groot.
Dat iemand denkt een product voor 100 euro te krijgen terwijl deze 500 euro kost is wel laag, je weet dat het niet klopt en gaat hier zeker geen gelijk in krijgen, het verschil is te groot.
Ik had de Thunderbolt later die dag ook zelf maar besteld ook al had ik al aangegeven dat ik hier niet echt hoop op had dat die uitgeleverd zou worden omdat ik:
1- Me er tot dan niet van bewust was dat je met acceptgiro kon bestellen.
2- Ik zelf wel eens de mails wou zien die bol in die situaties stuurt.
3- Ik me toch voor mijn kop zou slaan als ze wel geleverd zouden worden.
4- Ik de twee 2TB schijven mooi zou kunnen gebruiken ter vervanging van 2 640GB schijven in een RAID-1 array.
5- Een eventueel 'goedmakertje' van bol natuurlijk ook nooit weg is.
Ik heb hem dus laat besteld... en heb nog niet die melding over verlate levering gehad.
Overigens... met het groter worden van de opslagcapaciteit van harde schijven ga ik ook steeds zorgvuldiger worden. Te meer omdat de garantieperiodes verkort zijn en men mogelijk door de geslonken winstmarges de betrouwbaarheid toch wat gecompromitteerd heeft.
Ik heb mijn laatste externe schijf, en eerste 2TB schijf dan ook iets van 2 weken in een duurtest aan mijn homeserver gehangen nadat ik hem door de extended test van Data Lifeguard Diagnostics had gehaald, wat ik na die twee weken weer deed. Dat laatste doe ik met elke schijf nog voordat ik er ook maar een bit op wegschrijf of bij interne schijven voordat ik ze zelfs maar partitioneer.
Ik deed die duurtest met Bart's Stuff Test wat ik niet ideaal vind maar iets beters had ik niet gevonden. Ik zou iedereen adviseren om schijven ook altijd eerst goed te testen. Weet iemand hier een beter stukje software voor dat bijv. matig intensieve serveractiviteit simuleert met meer kopbewegingen dan Bart's Stuff Test? Nu met 4TB gaat die nieuwe schijf ook minstens zo lang in een liefst vrij intensieve stresstest. Het verbaast me hoe weinig software daarvoor te vinden is.
1- Me er tot dan niet van bewust was dat je met acceptgiro kon bestellen.
2- Ik zelf wel eens de mails wou zien die bol in die situaties stuurt.
3- Ik me toch voor mijn kop zou slaan als ze wel geleverd zouden worden.
4- Ik de twee 2TB schijven mooi zou kunnen gebruiken ter vervanging van 2 640GB schijven in een RAID-1 array.
5- Een eventueel 'goedmakertje' van bol natuurlijk ook nooit weg is.
Ik heb hem dus laat besteld... en heb nog niet die melding over verlate levering gehad.
Overigens... met het groter worden van de opslagcapaciteit van harde schijven ga ik ook steeds zorgvuldiger worden. Te meer omdat de garantieperiodes verkort zijn en men mogelijk door de geslonken winstmarges de betrouwbaarheid toch wat gecompromitteerd heeft.
Ik heb mijn laatste externe schijf, en eerste 2TB schijf dan ook iets van 2 weken in een duurtest aan mijn homeserver gehangen nadat ik hem door de extended test van Data Lifeguard Diagnostics had gehaald, wat ik na die twee weken weer deed. Dat laatste doe ik met elke schijf nog voordat ik er ook maar een bit op wegschrijf of bij interne schijven voordat ik ze zelfs maar partitioneer.
Ik deed die duurtest met Bart's Stuff Test wat ik niet ideaal vind maar iets beters had ik niet gevonden. Ik zou iedereen adviseren om schijven ook altijd eerst goed te testen. Weet iemand hier een beter stukje software voor dat bijv. matig intensieve serveractiviteit simuleert met meer kopbewegingen dan Bart's Stuff Test? Nu met 4TB gaat die nieuwe schijf ook minstens zo lang in een liefst vrij intensieve stresstest. Het verbaast me hoe weinig software daarvoor te vinden is.
[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 07-03-2013 11:13 ]
Het is nagevraagd en bevestigd. En bol doet wel vaker van die dingen. Laatst carcasonne large gekocht. Dik 70% korting.kx22 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:48:
Een tijdje geleden ook bij Bol, alles 10% korting, dus een iPad mini besteld. Vond de bolle blijkbaar niet zo leuk, dus 3 keer levering uitgesteld en uiteindelijk maar ergens anders gekocht.
Kunnen we wel onder smerig spelletje scharen, maar het is ook niet netjes om een product van 500 euro te eisen voor 125 euro. Niemand op deze forum kan beweren dat je dit niet wist vooraf...
Ik denk dat hij geen gelijk heeft. Om te beginnen zou hij dat screenshot gezien moeten hebben voordat hij bestelde, en voor zover ik kan opmaken uit dit topic was dat niet het geval. Daarnaast is zo'n screenshot geen enkel bewijs dat die 'informatie' ook authentiek is. Iedereen kan wel beweren de gegevens van bol.com te hebben gekregen en daarbij ook nog een 'screenshot' in elkaar flansen. Met de onderzoeksplicht, die je als consument hebt, heeft dit dus weinig van doen.Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 23:45:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. De vraag is wel wanneer die mail van bol is verzonden in verhouding tot het tijdstip van de bestelling van de 'gedupeerden'. Ook is het wel een beetje vreemd als ineens iedereen met bewijs komt dat de prijs vooraf is gecontroleerd als 1 persoon een screenshot plaatst
In die mail naar de klantenservice, staat wel degelijk het casenummer (rechtsboven) van de vraag. Dus bol kan zelf in het systeem zien dat er op die vraag is geantwoord met het betreffende nummer. Mijn mails naar bol hebben ook een casenummer gekregen na de eerste mail die kant op dus het zal vast legit zijn geweesttinnef schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:00:
[...]
Ik denk dat hij geen gelijk heeft. Om te beginnen zou hij dat screenshot gezien moeten hebben voordat hij bestelde, en voor zover ik kan opmaken uit dit topic was dat niet het geval. Daarnaast is zo'n screenshot geen enkel bewijs dat die 'informatie' ook authentiek is. Iedereen kan wel beweren de gegevens van bol.com te hebben gekregen en daarbij ook nog een 'screenshot' in elkaar flansen. Met de onderzoeksplicht, die je als consument hebt, heeft dit dus weinig van doen.
Zelf ook laat besteld, nog geen mail gehad van vertraging. Al denk ik dat ze mijn 'toevoeging' niet eens hebben doorgestuurd maar dat terzijde. Ik wacht rustig af.
[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 07-03-2013 11:10 ]
Even onafhankelijk van mijn persoonlijke mening: dit topic is niet bedoeld om weer de discussie over te doen of dit redelijk of niet is, dat is al vaak genoeg besproken bij de Dell, Otto, Vodafone etc topics
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Oke, volgende mail van bol.
Ik heb er wel even achterna gegooid dat de prijs blijkbaar volgens de eigen klantenservice niet foutief was.Geachte heer/mevrouw xxx,
Hartelijk dank voor uw e-mail van 6 maart 2013.
U heeft contact opgenomen met onze klantenservice vanwege het feit dat u het artikel 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB' bij bol.com heeft besteld en uw bestelling geannuleerd is omdat het hier om een kennelijke prijsvergissing gaat. U geeft aan dat u het hier niet mee eens bent en zou de 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB' graag voor de foutief vermelde prijs willen ontvangen.
Onze klantenservice beschikt helaas niet over de door u gevraagde informatie. Om u toch van dienst te kunnen zijn, hebben we uw vraag naar de betreffende afdeling doorgestuurd. Zodra we een antwoord ontvangen, wordt u op de hoogte gebracht. Normaal gesproken kunnen we, uiteraard afhankelijk van de vraag, binnen een week antwoorden.
Met vriendelijke groet,
Jordy
bol.com Klantenservice
www.bol.com
[ Voor 5% gewijzigd door maartend op 07-03-2013 12:22 ]
De mijne staat hier ook al op het bureau.razorhead schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:21:
For the record:
Mijn 4TB MyBook Essential van €125 is gearriveerd.
De reden dat dit topic voor een aantal mensen verwarrend werkt is omdat het hier over drie verschillende producten gaat. Misschien handig om elkaar kenbaar te maken over welk product je praat
Oja 3.Shady15 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:40:
De reden dat dit topic voor een aantal mensen verwarrend werkt is omdat het hier over drie verschillende producten gaat. Misschien handig om elkaar kenbaar te maken over welk product je praat
WD met 4TB in 1 HD
WD met 4TB thunderbolt.
DS 412+
*knip*
Zoals gezegd is dit topic niet voor een discussie hierover en ik zal me dus in principe tot deze posting beperken.
De 4TB MyBook Essential van €125 en de Synology waren beide bijna 30% goedkoper dan de eerstvolgende in de PW. Dat is een 'scherpe' prijs maar geen onredelijke. Kijk voor welk kortingspercentage de monitor voor €60 bij Aldi (in dit topic gedocumenteerd) wegging. Meer dan 50%. Niet ongekend dus. Als het een fout was moet Bol gewoon zijn zaakjes beter regelen en adequate prijschecks implementeren. Als ze daar te belazerd/incompetent voor zijn moeten zij dat weten. Als ik de webshop bij Bol zou runnen zou dat wel goed geregeld zijn. Geen medelijden dus.
De Synology is ook al uitgeleverd bij mensen hier. Dat Bol zich onder de levering bij een ander probeert uit te werken is gewoon niet netjes. Of allemaal leveren of niemand.
De 4TB MyBook Thunderbolt is een heel ander verhaal. Daar was de prijs minder dan 1/3e t.o.v. de volgende in de PW. Er is zoals ik al verwachtte ook een mail verstuurd waarin die geannuleerd wordt. Daarmee zou wat mij betreft de zaak afgehandeld zijn. Echter...
Als de informatie correct is heeft iemand expliciet bij Bol gevraagd of die prijs correct was en is dat bevestigd. Dat moet je natuurlijk niet doen. Men dient zorgvuldig te zijn bij het verstrekken van deze informatie en dient geen valse verwachtingen te wekken. Alleen daarom mag dit verhaal enige vorm van staart krijgen wat mij betreft. In elk geval jegens die ene klant. Hoe die staart er uit zal zien is een tweede.
Ik heb alleen voor eigen gebruik besteld. Ik zou evt. voor familie/vriendenkring meebestellen als dat zich zou voordoen en dan krijgen die hem ook voor de aanbiedingsprijs. Ik zou niet voor verkoop bestellen. Dat vind ik flauw omdat je daarmee exemplaren wegkaapt voor anderen die het ook zelf hadden willen gebruiken en dan het voordeeltje mislopen.
Wat gij niet wilt dat u geschied... en zo.
Ik denk dat ik er zo redelijke standpunten op na hou. Ik ben er dus niet op uit om een firma er toe te bewegen om een product tegen een navenant te lage prijs te laten leveren en ga me daar dus niet voor inspannen. Maar als ze het zonder protest zouden doen zeg ik geen nee natuurlijk.
Binnen het redelijke is afspraak echter wel afspraak (Synology).
Zoals gezegd is dit topic niet voor een discussie hierover en ik zal me dus in principe tot deze posting beperken.
De 4TB MyBook Essential van €125 en de Synology waren beide bijna 30% goedkoper dan de eerstvolgende in de PW. Dat is een 'scherpe' prijs maar geen onredelijke. Kijk voor welk kortingspercentage de monitor voor €60 bij Aldi (in dit topic gedocumenteerd) wegging. Meer dan 50%. Niet ongekend dus. Als het een fout was moet Bol gewoon zijn zaakjes beter regelen en adequate prijschecks implementeren. Als ze daar te belazerd/incompetent voor zijn moeten zij dat weten. Als ik de webshop bij Bol zou runnen zou dat wel goed geregeld zijn. Geen medelijden dus.
De Synology is ook al uitgeleverd bij mensen hier. Dat Bol zich onder de levering bij een ander probeert uit te werken is gewoon niet netjes. Of allemaal leveren of niemand.
De 4TB MyBook Thunderbolt is een heel ander verhaal. Daar was de prijs minder dan 1/3e t.o.v. de volgende in de PW. Er is zoals ik al verwachtte ook een mail verstuurd waarin die geannuleerd wordt. Daarmee zou wat mij betreft de zaak afgehandeld zijn. Echter...
Als de informatie correct is heeft iemand expliciet bij Bol gevraagd of die prijs correct was en is dat bevestigd. Dat moet je natuurlijk niet doen. Men dient zorgvuldig te zijn bij het verstrekken van deze informatie en dient geen valse verwachtingen te wekken. Alleen daarom mag dit verhaal enige vorm van staart krijgen wat mij betreft. In elk geval jegens die ene klant. Hoe die staart er uit zal zien is een tweede.
Ik heb alleen voor eigen gebruik besteld. Ik zou evt. voor familie/vriendenkring meebestellen als dat zich zou voordoen en dan krijgen die hem ook voor de aanbiedingsprijs. Ik zou niet voor verkoop bestellen. Dat vind ik flauw omdat je daarmee exemplaren wegkaapt voor anderen die het ook zelf hadden willen gebruiken en dan het voordeeltje mislopen.
Wat gij niet wilt dat u geschied... en zo.
Ik denk dat ik er zo redelijke standpunten op na hou. Ik ben er dus niet op uit om een firma er toe te bewegen om een product tegen een navenant te lage prijs te laten leveren en ga me daar dus niet voor inspannen. Maar als ze het zonder protest zouden doen zeg ik geen nee natuurlijk.
Binnen het redelijke is afspraak echter wel afspraak (Synology).
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 07-03-2013 14:23 . Reden: quote van verwijderde reactie verwijderd ]
het lullige is dus dat ik op basis van die mail 2 andere hdd's heb laten schieten. Had er maar 2 nodig van 2TB en die heb ik nu dus niet. Dus ja, ik verwacht ook compensatie.CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:49:
[...]
Vreemde gedachtegang.. Jij verwacht dus compensatie voor een andere aanbieding die je hebt laten schieten omdat die van bol.com beter was maar uiteindelijk niet geleverd wordt? Of begrijp ik je hier nu verkeerd?het lullige is dus dat ik op basis van die mail 2 andere hdd's heb laten schieten. Had er maar 2 nodig van 2TB en die heb ik nu dus niet. Dus ja, ik verwacht ook compensatie.
Ontopic: Kreeg vanochtend een mail van bol.com dat de WD ess 4TB onderweg is. Lijkt erop dat bol.com in ieder geval hun eigen voorraad uitleveren, aangezien dit ook gebeurt bij de NAS. Opzich netjes, ze hadden alles kunnen annuleren onder het motto "foutieve prijs".
Even een overstap vanuit het Synology Vraag en Antwoord topic. Ook ik heb zondagmorgen een DS412+ kunnen kopen, welke dinsdag binnenkwam. Keurig en zonder gezeur opgestuurd gekregen dus, geen opmerkingen over kennelijke fout. De Synology stond inderdaad onder twee nummers op de site, waarom precies durf ik niet te zeggen. EOL lijkt me sterk? Feit was helaas wel dat ik een DOA ontving.
In eerste instantie wilde Bol niet compenseren voor het prijsverschil om een nieuwe aan te schaffen (Bol doet niet aan omruilen en is dat ook niet wettelijk verplicht). Maar uiteindelijk keurig geholpen door een telefonisch medewerker na een klachtmail te hebben gestuurd. De meneer aan de telefoon keek even mee en deelde toen mijn mening dat de 'andere' DS412+ gewoon hetzelfde apparaat is. Hij heeft mij toen direct tegoedbonnen gegeven t.w.v. 210 euro, die ik kon gebruiken voor aanschaf van een nieuwe Synology (hij vertelde er wel bij dat ik dan ook wel die DS412+ moest kopen, maar dat leek mij logisch). De kapotte kosteloos retour gestuurd gisteren eind van de dag en direct een nieuwe besteld voor 559.- (min bonnen 210 = 349), die vanmorgen alweer is bezorgd.
Beetje omslachtig dus, maar uiteindelijk (nog even testen nieuwe en retour krijgen geld kapotte) een goed resultaat en service. Puntje bij paaltje denk ik nog steeds wel dat het een fout in het systeem was die niet als kennelijke fout kan worden afgedaan door Bol. Dus mensen met een ontvangstbevestiging kunnen wellicht wijzen op dezelfde specificaties die de 'andere' Synology heeft.
In eerste instantie wilde Bol niet compenseren voor het prijsverschil om een nieuwe aan te schaffen (Bol doet niet aan omruilen en is dat ook niet wettelijk verplicht). Maar uiteindelijk keurig geholpen door een telefonisch medewerker na een klachtmail te hebben gestuurd. De meneer aan de telefoon keek even mee en deelde toen mijn mening dat de 'andere' DS412+ gewoon hetzelfde apparaat is. Hij heeft mij toen direct tegoedbonnen gegeven t.w.v. 210 euro, die ik kon gebruiken voor aanschaf van een nieuwe Synology (hij vertelde er wel bij dat ik dan ook wel die DS412+ moest kopen, maar dat leek mij logisch). De kapotte kosteloos retour gestuurd gisteren eind van de dag en direct een nieuwe besteld voor 559.- (min bonnen 210 = 349), die vanmorgen alweer is bezorgd.
Beetje omslachtig dus, maar uiteindelijk (nog even testen nieuwe en retour krijgen geld kapotte) een goed resultaat en service. Puntje bij paaltje denk ik nog steeds wel dat het een fout in het systeem was die niet als kennelijke fout kan worden afgedaan door Bol. Dus mensen met een ontvangstbevestiging kunnen wellicht wijzen op dezelfde specificaties die de 'andere' Synology heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door XeNoBiTe op 07-03-2013 13:17 ]
Ben ik nou de enige die problemen heeft met Bol.com m.b.t. de DS412+? Echt lachwekkend dit...
Ze hebben een andere afdeling nodig om er achter te komen dat dit product 2 EAN codes heeft. Ik vraag me ook af of ze de voorgaande mails wel doornemen. Gezien hun reacties totaal niet. Voel je je lekker serieus genomen als klant. Wanneer je 1 product 2x op de site zet en dit later corrigeert, hoe kun je dan beweren dat de ene niet meer leverbaar is terwijl het andere (precies hetzelfde product) gewoon op direct leverbaar staat.
De suggestie dat ik maar een nieuwe bestelling moet plaatsen..
Wat betreft die thunderbold; 1 bevestiging per mail is lang niet zo sterk als wat sommige mensen hier denken. Je kunt het allicht proberen, maar ik acht de kans zeer klein dat Bol.com je tegemoet gaat komen. Ik spreek uit ervaring. Het hele probook verhaal heeft 2 à 3 maanden gekost en daar hadden we telefonische bevestiging, bevestiging per mail, adviesprijs van de fabrikant kwam overeen en andere webshops hanteerde dezelfde prijs. Kun je nagaan hoe ze tegen 1 enkele bevestiging aankijken..
Ze hebben een andere afdeling nodig om er achter te komen dat dit product 2 EAN codes heeft. Ik vraag me ook af of ze de voorgaande mails wel doornemen. Gezien hun reacties totaal niet. Voel je je lekker serieus genomen als klant. Wanneer je 1 product 2x op de site zet en dit later corrigeert, hoe kun je dan beweren dat de ene niet meer leverbaar is terwijl het andere (precies hetzelfde product) gewoon op direct leverbaar staat.
De suggestie dat ik maar een nieuwe bestelling moet plaatsen..

Wat betreft die thunderbold; 1 bevestiging per mail is lang niet zo sterk als wat sommige mensen hier denken. Je kunt het allicht proberen, maar ik acht de kans zeer klein dat Bol.com je tegemoet gaat komen. Ik spreek uit ervaring. Het hele probook verhaal heeft 2 à 3 maanden gekost en daar hadden we telefonische bevestiging, bevestiging per mail, adviesprijs van de fabrikant kwam overeen en andere webshops hanteerde dezelfde prijs. Kun je nagaan hoe ze tegen 1 enkele bevestiging aankijken..
De 4tb essential (van 125euro) kan ik afhalen bij de AH nu
Ik heb wat reacties weggehaald en een topicwaarschuwing geplaatst. Hopelijk is dat duidelijk genoeg
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb ook de thunderbold 2 keer besteld, nadat ik in de Ibood hunt een synology DS311 gekocht had.
Had eigenlijk geen idee dat de prijs te goedkoop was, de aanbieding kwam in de Hunt slow chat langs en heb verder eigenlijk niet vergeleken.
Bij mij ook via email geannuleerd, en op bol.com nog status 'in verwerking'.
Jammer, maar met de pricewatch prijzen in het achterhoofd ook wel begrijpelijk.
Vind alleen de afhandeling waardeloos. Als Bol.com inderdaad een fout heeft gemaakt met de prijs, mogen ze dit wat sneller melden, en al helemaal het reeds betaalde geld sneller retourneren!
Had eigenlijk geen idee dat de prijs te goedkoop was, de aanbieding kwam in de Hunt slow chat langs en heb verder eigenlijk niet vergeleken.
Bij mij ook via email geannuleerd, en op bol.com nog status 'in verwerking'.
Jammer, maar met de pricewatch prijzen in het achterhoofd ook wel begrijpelijk.
Vind alleen de afhandeling waardeloos. Als Bol.com inderdaad een fout heeft gemaakt met de prijs, mogen ze dit wat sneller melden, en al helemaal het reeds betaalde geld sneller retourneren!
Iemand de 4TB al open gemaakt om te zien welke schijf erin zit en of die garantie heeft op het serienummer?
Heb zaterdagochtend ook een DS412+ besteld voor 349 euro. Levering was voor komende vrijdag gepland. Gisteren helaas ook een mail gehad dat de bestelling geannuleerd was... Reden was zogenaamd dat de NAS niet meer leverbaar zou zijn door hun leverancier. Over de prijs is geen enkele discussie.
Direct de helpdesk gebeld en gezegd dat ik de annulering onmogelijk kan accepteren. Ik heb de vriendelijke dame uitgelegd dat de DS412+ die voor 559 euro ook op hun site staat dezelfde is als de door mij bestelde NAS. Niet kunnen leveren is dus een onwaarheid. Nadat zij even overleg had met een collega bevestigde ze dat de DS412+ inderdaad 2 verschillende EAN codes heeft. Ik wordt binnen een week teruggebeld door iemand van een andere afdeling... Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden!
Direct de helpdesk gebeld en gezegd dat ik de annulering onmogelijk kan accepteren. Ik heb de vriendelijke dame uitgelegd dat de DS412+ die voor 559 euro ook op hun site staat dezelfde is als de door mij bestelde NAS. Niet kunnen leveren is dus een onwaarheid. Nadat zij even overleg had met een collega bevestigde ze dat de DS412+ inderdaad 2 verschillende EAN codes heeft. Ik wordt binnen een week teruggebeld door iemand van een andere afdeling... Ik ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden!
En een nieuwe mail:
Geachte heer/mevrouw xx,
Op 28 februari 2013 heeft u onder bestelnummer xx één of meerdere ‘Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB’ besteld.
Tot onze spijt heeft u vandaag een e-mail ontvangen dat de levering van de ‘Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB’ vertraagd is. Dit is niet de juiste e-mail. U ontvangt later vandaag de juiste e-mail met hierin de annulering.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Op 28 februari 2013 heeft u onder bestelnummer 8108231720 één of meerdere ‘Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB’ besteld.
Tot onze spijt heeft u vandaag een e-mail ontvangen dat de levering van de ‘Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB’ vertraagd is. Dit is niet de juiste e-mail. U ontvangt later vandaag de juiste e-mail met hierin de annulering.
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Potver...
Met vriendelijke groet,
bol.com Klantenservice
Potver...
Hahaha, deze (uiteraard) ook gekregen echter nooit de vertragingsmail. Gaat allemaal wel lekker daar zo
Nickname does not reflect reality
Het grappige is dat ik hem ook heb gekregen maar die eerdere niet dus ze verwijzen bij mij naar een mail die ik niet van ze gekregen heb en 'corrigeren' iets dat niet is gebeurd.
Ach ja. Toen men de commentaren hier las dachten ze natuurlijk dat ze er nog maar een mailtje aan moesten spenderen.
* cjs zwaait naar de Bol medewerkers.
Ach ja. Toen men de commentaren hier las dachten ze natuurlijk dat ze er nog maar een mailtje aan moesten spenderen.
* cjs zwaait naar de Bol medewerkers.

Same here, ze beginnen daar nu echt in de war te raken.Brad Pitt schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Hahaha, deze (uiteraard) ook gekregen echter nooit de vertragingsmail. Gaat allemaal wel lekker daar zo
Verwijderd
Na deze flater heb ik maar een mailtje terug gestuurd.
Beste Klantenservice.
Na bevestiging vanuit Bol.com dat de prijs voor artikel juist is, ga ik er vanuit dat de Western Digital My Book Thunderbolt Duo geleverd gaat worden.
Met vriendelijke groet
Beste Klantenservice.
Na bevestiging vanuit Bol.com dat de prijs voor artikel juist is, ga ik er vanuit dat de Western Digital My Book Thunderbolt Duo geleverd gaat worden.
Met vriendelijke groet
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2013 15:13 ]
heeft dit wel zin? en weten we eigenlijk allemaal ondertussen wel dat ze toch niet gaan leveren?Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:13:
Na deze flater heb ik maar een mailtje terug gestuurd.
Beste Klantenservice.
Met vriendelijke groet
Achteraf dus beter die kunnen bestellen. Net even nagekeken, maar bol.com was precies op tijd met het annulerings emailtje. Wel enorm slordig dat ze dit een halve week na het wijzigen van de prijs veranderen..securitymayo schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:02:
De 4tb essential (van 125euro) kan ik afhalen bij de AH nu
Hoe bedoel je precies op tijd? Staat daar een maximale termijn voor in de wet of zo?
WD Thunderbolt 4TB update:
Ik heb ook al die verwarrende mails gekregen, als ik inlog op de website staat de status onveranderd.
Ik heb ook Billie geraadpleegd:
"Billie zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Ik zie dat de status staat op wordt verwerkt. Wanneer krijg ik mijn product geleverd?
Billie zegt:Om te kunnen bepalen wanneer uw bestelling geleverd wordt, heb ik wat meer gegevens van u nodig. Gaat het om de bestelling met de Notebook en/of de Pc-accessoire 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB' (bestelnummer 81########)?
U zegt:ja
Billie zegt:Allereerst onze excuses voor de vertraging, als het goed is heeft u hierover al een e-mail van ons ontvangen. U kunt uw bestelling 14-03-2013 verwachten. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?"
Lekker duidelijk zo... heb er maar even een screenshot van gemaakt.
Ik heb ook al die verwarrende mails gekregen, als ik inlog op de website staat de status onveranderd.
Ik heb ook Billie geraadpleegd:
"Billie zegt:Welkom bij de virtuele assistent van bol.com. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
U zegt:Ik zie dat de status staat op wordt verwerkt. Wanneer krijg ik mijn product geleverd?
Billie zegt:Om te kunnen bepalen wanneer uw bestelling geleverd wordt, heb ik wat meer gegevens van u nodig. Gaat het om de bestelling met de Notebook en/of de Pc-accessoire 'Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB' (bestelnummer 81########)?
U zegt:ja
Billie zegt:Allereerst onze excuses voor de vertraging, als het goed is heeft u hierover al een e-mail van ons ontvangen. U kunt uw bestelling 14-03-2013 verwachten. Kan ik u nog ergens anders mee van dienst zijn?"
Lekker duidelijk zo... heb er maar even een screenshot van gemaakt.
Nog steeds wordt verwerkt voor morgen, al heb ik wel een mailtje gehad dat 'de bestelling vertraagd was' foutief was en deze gecorrigeerd zou worden. Al heb ik juist dat mailtje niet gehad.. Zitten ze weer met die automatische berichten te kloten daar
WD Thunderbolt 4TB: Mijn bol.com status is bijgewerkt voor de zoveelste keer. Nu: status onbekend.

[ Voor 4% gewijzigd door HeyJIJdaar op 07-03-2013 18:49 ]
Hier staat hij ondertussen op geannuleerd helaas:HeyJIJdaar schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:48:
WD Thunderbolt 4TB: Mijn bol.com status is bijgewerkt voor de zoveelste keer. Nu: status onbekend.
[afbeelding]
Geannuleerd
Dit artikel wordt niet geleverd
Idem, staat op geannuleerd.
Iemand al een bericht teruggehad van bol? Zit zelf nog te wachten op een reactie maar heb nog niks ontvangen.
Iemand al een bericht teruggehad van bol? Zit zelf nog te wachten op een reactie maar heb nog niks ontvangen.
Op 28 februari 2013 heeft u onder bestelnummer het artikel "Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB" besteld.MusicAddict schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:56:
Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.
Betaalmethode: Acceptgiro
Voor bovenstaand(e) artikel(en) komt uw betalingsverplichting te vervallen.
Mocht u een cadeaubon hebben gebruikt om een artikel af te rekenen dat nu is geannuleerd dan wordt deze binnen 24 uur automatisch opgewaardeerd. U kunt dit zien in uw account.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak en met vriendelijke groet,
bol.com
http://www.bol.com
Bevestiging van de annulering.
Alleen de onderstaande, nog geen reactie op mijn email:MusicAddict schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:56:
Op 28 februari 2013 heeft u onder bestelnummer 8108213530 het artikel "Western Digital My Book Thunderbolt Duo - 4TB" besteld.
Per ongeluk is bovengenoemd artikel op onze website voor een te laag bedrag aangeboden. Er is hier helaas sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd.
Hier is de thunderbolt ook zojuist geannuleerd door bol. En tevens een mail gekregen van ze. Nu hun reactie maar even afwachten, maar ik zie het somber in
.
Netjes een mail van Bol dat het pakje bij een van de buren was afgeleverd en bij PostNL stond bij welk huisnummer.
Inderdaad een Hitachi schijf. Prima.

Ruim 130MB/s lezen en schrijven vinden we netjes.

Confirmed.

Data Lifeguard Diagnostics Extended Test loopt. Nog 8 uur te gaan na 20 minuten. Hoe lang zou dat aan USB 2 duren?
Inderdaad een Hitachi schijf. Prima.

Ruim 130MB/s lezen en schrijven vinden we netjes.

Confirmed.

Data Lifeguard Diagnostics Extended Test loopt. Nog 8 uur te gaan na 20 minuten. Hoe lang zou dat aan USB 2 duren?

Die tests lijken me maar matig relevant hier..CaptJackSparrow schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:25:
[...]
Hier ook geannuleerd. Heb op elk van hun berichten weer een mail naar de klantenservice gestuurd met vraag om op zijn minst argumentatie. Ze kunnen wel snel de boel handmatig annuleren maar niet onze mails beantwoorden..SpeciesXX schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:22:
Hier is de thunderbolt ook zojuist geannuleerd door bol. En tevens een mail gekregen van ze. Nu hun reactie maar even afwachten, maar ik zie het somber in.
Weet niet of je gewoon op reply hebt gedrukt, maar in kleine letters staat dat antwoorden op de mails niet gelezen worden.
Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Wij kunnen een reply op deze e-mail niet beantwoorden.
De eerdere mails kwamen van het adres van de klantenservice, waarnaar een reply wel mogelijk moet zijn. De annulering kwam inderdaad van een noreply, maar die heb ik doorgestuurd naar de klantenservice.Flatlinernl schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:32:
Weet niet of je gewoon op reply hebt gedrukt, maar in kleine letters staat dat antwoorden op de mails niet gelezen worden.
En wat is er onduidelijk (of onverwacht) aan deze argumentatie in hun mails?
Bovengenoemd artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden namelijk euro 105,00 in plaats van euro 499,00. Helaas is hier sprake geweest van een kennelijke vergissing, zoals wij die noemen in artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden. Om deze reden zal het artikel niet worden geleverd en is uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Let op:
Let op: dit topic is bedoeld voor een serieuze discussie omtrent de bestelling van de DS412+, MyBook Thunderbolt & MyBook Essential bij bol.com. Het is geen plek voor een moreel/ethische discussie. Offtopic reacties gaan onherroepelijk naar de trashcan (waarbij we de optie houden om zwaardere sancties op te leggen). Denk dus even goed na voordat je post. En als je een post ziet die je niet bevalt: plaats een TR, ga er niet op in.
Let op: dit topic is bedoeld voor een serieuze discussie omtrent de bestelling van de DS412+, MyBook Thunderbolt & MyBook Essential bij bol.com. Het is geen plek voor een moreel/ethische discussie. Offtopic reacties gaan onherroepelijk naar de trashcan (waarbij we de optie houden om zwaardere sancties op te leggen). Denk dus even goed na voordat je post. En als je een post ziet die je niet bevalt: plaats een TR, ga er niet op in.