PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb alleen steeds vaker releases die nadat ze zijn uitgepakt niet kunnen worden verwerkt door CP.
Dit komt omdat er dan een 7z file is ipv mkv.
Wat ik nu dan doe is via de shell deze file uitpakken en daarna de rars zelf weer uitpakken.
Het werkt dan ook ,maar ik vroeg me af hoe jullie dit oplossen?
Computer nr 486 denk ik..
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Couchpotato Server i.c.m. een DS412+ ?
In een paar dagen tijd is hij nu al 2x helemaal vastgelopen. Package staat op stopgezet en je kunt op uitvoeren drukken, maar dat heeft geen enkel effect. Opnieuw los package eroverheen installeren (bijwerken zegt ie) werkt ook niet. Iemand enig idee?
Couchpotato server is niet te benaderen en nogal hoog cpu gebruik van python.
Stop couchpotato en cpu is weer rustig.
Start couchpotato weer en hij doet het weer, voor even.
Ik heb hem nu maar even weer stopgezet, en dat blijft ook even zo.
Is ie bij jou dan niet een full refresh van de database aan het doen ofzo dan?dutchgio schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:26:
Ik heb het op een DS112J ook..
Couchpotato server is niet te benaderen en nogal hoog cpu gebruik van python.
Stop couchpotato en cpu is weer rustig.
Start couchpotato weer en hij doet het weer, voor even.
Ik heb hem nu maar even weer stopgezet, en dat blijft ook even zo.
Geen ide, maar voorlopig laat ik het maar even voor wat het is, met couchpotato uitgeschakeldmvds schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:39:
[...]
Is ie bij jou dan niet een full refresh van de database aan het doen ofzo dan?
Enige python proces dat nogal veel geheugen vreet is die van SabNZBd. maar goed..
Ik gebruik NZBget, maar ik zie Python af en toe ook behoorlijk wat resources vreten hoor. En of NZBget dan de schuldige is, dat weet ik niet, maar toch.cypher21 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:43:
CP gebruikt hier weinig resources, draait zonder problemen.
Enige python proces dat nogal veel geheugen vreet is die van SabNZBd. maar goed..
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Het probleem is alleen, ik heb niet de kennis om dit zelf in elkaar te zetten. En ook mis ik bijvoorbeeld de package voor PostgreSQL, dus ik kan het ook niet zelf doen. Misschien is het mogelijk om een andere database te gebruiken maar je haalt alle updates binnen via git dus dan moet je bij elke update de boel converteren en dus ook niet handig.
Dus de vraag is eigenlijk, weet iemand of dit al bestaat of dat er een knappe kop is die dit kan maken?
Edit:
Ik heb trouwens wel meer problemen met Headphones. Toen ik mijn muziekcollectie ging importeren kreeg ik eerst veel foutmeldingen over dat de inhoud van de mp3's niet gelezen kon worden en nu heb ik een collectie hele vage namen in mijn hoofdpagina. Er klopt werkelijk geen snars van!

[ Voor 13% gewijzigd door Hennie-M op 10-05-2013 23:17 ]
Ik gebruik zelf de Plex media server, die doet aan DLNA (ook al gebruik ik zelf liever de Plex Media Client, maar als je DLNA via je tv wil afspelen snap ik dat je dat niet kan kiezen)._sepulnation_ schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:07:
Ik heb de DS video app geinstalleerd, maar ik merk dat hier geen ingebouwde vieeoplayer inzit. De standaard android app ondersteund geen ISO en video_ts files. Alle andere apps die ik vind willen via DS Video deze bestanden ook niet afspelen. Iemand een suggestie?
Deze kan wel iso en video_ts bestanden afspelen. Dus dat zou je eens kunnen proberen!
Anoniem: 516011
Een vraagje over Ds Audio en het opslaan van mp3 vanaf de Ds naar Iphone.
Ter info. Mijn muziekbibliotheek staat op m'n Ds213+. Ik gebruik voor het afspelen een Iphone 5 met de app Ds audio.
Op mijn Iphone heb ik in de App, bij instellingen de optie "500 songs opslaan op uw Iphone", aangevinkt. Via de app benader ik mijn muziekbibliotheek en zoek daar nummers uit welke ik via de functie "bewerken>download" opsla op de telefoon. Tot zover geen probleem.
Als je de app echter tevens gebruikt voor het dagelijks afspelen van muziek uit de muziekbibliotheek, dan worden al deze nummers automatisch opgeslagen, en dat is niet de bedoeling. Ik wil een hele CD luisteren en daar maar 2 of 3 songs van opslaan in het geheugen, een selectie dus, zodat ik deze later offline kan afspelen.
Iemand ideeën om de mogelijkheid automatisch opslaan te wijzigen naar handmatig opslaan?
Groet,
Stonie
meuk: Sick Beard build 500 alpha.
Ik heb SB geinstalleerd via http://www.synocommunity.com/packages.
Bij versie informatie staat:
alpha (master) -- source : fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266
Er is geen Synology package update en SB zelf geeft ook niet aan dat er updates beschikbaar zijn.
Hoe zit dit nu precies?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik wil IPKG installeren op DS1812+
heb de bootstrap package geinstalleerd en de instructies hier goed gevolgd & ook gereboot
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=77&t=48780
maar krijg bij uitvoeren bij van ipkg install bash error... wie kan er mij hier helpen.
sh syno-i686-bootstrap_1.2-7_i686.xsh
Optware Bootstrap for syno-i686.
Extracting archive... please wait
bootstrap/
bootstrap/bootstrap.sh
bootstrap/ipkg-opt.ipk
bootstrap/ipkg.sh
bootstrap/optware-bootstrap.ipk
bootstrap/wget.ipk
1216+1 records in
1216+1 records out
Backup your configuration settings, then type:
rm -rf /volume1/@optware
rm -rf /usr/lib/ipkg
This will remove all existing optware packages.
You must *reboot* and then restart the bootstrap script.
BusyBox v1.16.1 (2013-04-16 20:10:16 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.
xxxxxxx> ipkg update
Successfully terminated.
xxxxxxx> ipkg install bash
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package bash.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'
De windows binaries releases hebben niets te maken met de versie die van source draait.kraades schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:57:
Er is een nieuwe build gekomen van SB.
Bij versie informatie staat:
alpha (master) -- source : fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266
Er is geen Synology package update en SB zelf geeft ook niet aan dat er updates beschikbaar zijn.
Hoe zit dit nu precies?
Als je hier kijkt https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/
Zie je dat je de laatste source versie draait. Dus het klopt dat er voor de source versie geen update is
fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266
daarnaast zaten die wijzigingen die in de meuktracker genoemd zijn allang in de source versie
[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 13-05-2013 13:03 ]
Al gekeken of de bash package wel bestaat?FloRadix schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:28:
beste,
Ik wil IPKG installeren op DS1812+
heb de bootstrap package geinstalleerd en de instructies hier goed gevolgd & ook gereboot
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=77&t=48780
maar krijg bij uitvoeren bij van ipkg install bash error... wie kan er mij hier helpen.
[...]
ipkg list | grep bash
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
ik kan de commando IPKG list wel uitvoeren maar krijg geen lijst te zien.Brickman schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:12:
[...]
Al gekeken of de bash package wel bestaat?
ipkg list | grep bash
Normaal krijg je een lijst van alle beschikbare ipkg apps te zien, maar ik dus nietipkg list
Successfully terminated.
hoe kan ik dit oplossen?
/root/.profilePATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
PATH=/opt/bin:/opt/sbin:$PATH
export PATH
is dit correct?#PATH=/sbin:/bin:/usr/sbin:/usr/bin:/usr/syno/sbin:/usr/syno/bin:/usr/local/sbin:/usr/local/bin
Vond daarna een veel makkelijkere oplossing.
Deze source toevoegen aan je packages:
http://packages.quadrat4.de/
Dan de bootstrap installer installeren, rebooten en klaar. Alles werkt sindsdien top.
heb ik ook al gedaan, package geinstalleerd, NAS gereboot, dezelfde probleemcypher21 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:38:
Ik had ook ellende met de bootstrap na het volgen van die handleiding.
Dan de bootstrap installer installeren, rebooten en klaar. Alles werkt sindsdien top.

ik krijg geen lijst te zien bij 'ipkg list'
Bedankt voor de toelichting.cypher21 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 11:42:
[...]
De windows binaries releases hebben niets te maken met de versie die van source draait.
Als je hier kijkt https://github.com/midgetspy/Sick-Beard/
Zie je dat je de laatste source versie draait. Dus het klopt dat er voor de source versie geen update is
fb37d332b333b43e7bcae46b619ae6b7ef94e266
daarnaast zaten die wijzigingen die in de meuktracker genoemd zijn allang in de source versie
Ehm ja, zat er idd al in...

👉🏻 Blog 👈🏻
Ik kan wel een handmatige refresh doen, maar het lijkt me niet de bedoeling dat je dat iedere keer moet doen als je iets toegevoegd wilt hebben aan de library?
Die build uit de meuktracker is specifiek de win32 build. Als je via synocommunity SB draait en de autoupdater binnen SB gebruikt, ben je altijd meer up-to-date dan de win32 build. Die wordt maar eens in de zoveel tijd gemaakt namelijk.kraades schreef op maandag 13 mei 2013 @ 09:57:
Er is een nieuwe build gekomen van SB.
[...]
Hoe zit dit nu precies?
Heeft iemand ervaring met de Sickbeard Custom package van synocommunity? Je schijnt hierbij een fork naar keuze te kunnen draaien van SickBeard, wat gezien de trage ontwikkeling van de officiële branch misschien wel leuk kan zijn
[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 14-05-2013 19:18 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Skindred schreef op zondag 05 mei 2013 @ 14:55:
[...]
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/514
Er wordt reeds door iemand aan gewerkt
ik gebruik zelf deze als custom search provider:
*links naar nzb-indexers zijn op GoT ongewenst*
Werkt voor mij prima, staat bovenaan bij provider priorities. Als 2e heb ik Sick Beard index staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 15758 op 15-05-2013 23:37 ]
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Draai hem al een hele poos zonder problemen.spuis schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:43:
En waarschijnlijk deze week TVheadend 3.4 geimplementeerd!
[...]
Op mijn DS1511+ krijg ik via deze package altijd een error. Op de een of andere manier krijg ik hem nooit werkende. IPKG elke keer installeren na een update is zo irritant.. Dus ben met de packages maar gestopt, dan maar alles via de synocommunity...cypher21 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:38:
Ik had ook ellende met de bootstrap na het volgen van die handleiding.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Niet vinden, of niet downloaden? Wat steeds vaker voorkomt is dat de aflevering wel gevonden kan worden, maar niet compleet kan worden gedownload. En ik heb bij een custom provider wel minder vaak rotzooi (rar met wachtwoord bijv). Vraag is vaak alleen wel hoelang ze blijven bestaan. Hoe populairder ze worden, hoe meer ze gaan opvallen bij Brein en soortgelijken.JPtjeeNL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:39:
Hebben jullie trouwens ook alternatieve SickBeard Search Providers? SickBeard kan vaak genoeg bij mij een episode bijvoorbeeld niet vinden. Wellicht zijn er search providers die beter zijn dan de standaard providers?
Het is aangeraden bootstrap package te verwijderen en een volledige uninstall van IPKG te doen. Dus alle OPT verwijzigen verwijderen als ook de folders en verwijzingen in de profile bestanden verwijderen. Mijn probleem is daardoor opgelost aangezien ik een corrupte IPKG installatie had via de bootstrap pacakge.Ankh schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Op mijn DS1511+ krijg ik via deze package altijd een error. Op de een of andere manier krijg ik hem nooit werkende. IPKG elke keer installeren na een update is zo irritant.. Dus ben met de packages maar gestopt, dan maar alles via de synocommunity...
zie mijn ervaring hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=40&t=48134
Daarna deze instructies volgen en de juiste bootstrap config file downloaden voor je DS1511+(Intel Atom D525):
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Hoe zorg je ervoor dat de ondertiteling niet het beeld omhoog drukt? Dus dat het gewoon als bij een normale film 'over het beeld' heen komt en niet puur in een zwarte balk onder het beeld.
Daar ben ik ook mee bekend, via de normale weg krijg ik IPKG dan ook gewoon geinstalleerd.FloRadix schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 17:27:
[...]
Het is aangeraden bootstrap package te verwijderen en een volledige uninstall van IPKG te doen. Dus alle OPT verwijzigen verwijderen als ook de folders en verwijzingen in de profile bestanden verwijderen. Mijn probleem is daardoor opgelost aangezien ik een corrupte IPKG installatie had via de bootstrap pacakge.
zie mijn ervaring hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=40&t=48134
Daarna deze instructies volgen en de juiste bootstrap config file downloaden voor je DS1511+(Intel Atom D525):
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Enkel is het irritant dat elke keer als er een update is, ik weer opnieuw kan beginnen. Vandaar dat die package repo voor ipkg erg interessant is, helaas werkt ie alleen niet bij mij.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ik had ook dezelfde probleem, die package ipkg werkte ook niet en bij elke update/reboot moest ik ook opniew beginnen. Daarom is de oplossing alles betreft je huidige ipkg installatie verwijderen en alles terug correct installeren volgens de instructies die ik boven beschreef.Ankh schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 08:19:
[...]
Daar ben ik ook mee bekend, via de normale weg krijg ik IPKG dan ook gewoon geinstalleerd.
Enkel is het irritant dat elke keer als er een update is, ik weer opnieuw kan beginnen. Vandaar dat die package repo voor ipkg erg interessant is, helaas werkt ie alleen niet bij mij.
Ander puntje van ergernis is dat m'n externe hardeschijven, geformatteerd voor Mac niet gelezen en extend worden. Daar hoopte ik eigenlijk op, dat ik die ook vanaf de luie bank kon benaderen.
Verder wel blij hoor. Had extra schijfruimte nodig en die heb ik nu, duurbetaald maar toch
Anyway. Na een avond klikken en doen toch nog een vraag; hoe werkt Serviio? Java is gedownload en geinstalleerd en ook Serviio staat erop, maar ik begrijp niet hoe nu verder.
Via de app kan ik doorklikken naar een url (mediafolder oid), waar ik moet inloggen.
Wat is hier de login van? Alles wat ik tegenkom gaat over Serviio Console. Die heb ik gedownload en geinstalleerd (op m'n Macbook), maar doet vervolgens niks. Wat zou deze console moeten doen? En waarom heb ik die dan nodig?
Iemand van jullie die Serviio wel aan de praat heeft gekregen of me gewoon kan vertellen welke schakel in het verhaal ik niet begrijp?
Wat voor een TV heb je dan? Ondersteunt ie geen standaard DLNA/UPNP? Dat zou prima moeten werken icm videostation op je NAS.Johnvh schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 02:03:
Sinds vanavond ook een Synology, de 213+, niet helemaal tevreden ...
Persoonlijk zou ik een dedicated mediaplayer gebruiken, dat werkt m.i. toch een stukje beter dan die standaard TV mediaplayers. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een WDTV live of een HTPC met XBMC (de eerste gebruik ik op de slaapkamer en de tweede beneden). Neem maar van mij aan dat dit een stuk beter werkt met alle voordelen (lees meer vrijheid/mogelijkheden) van dien.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Iemand een idee?pven schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:01:
Bestaat er een package voor Datahaven? Uiteraard heb ik er al naar gezocht, maar ik kan het niet vinden. (Ik probeer hem handmatig te installeren, maar mijn python-kennis is niet zo heel groot.)
M'n tv is een Samsung D8000.renzo4000 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 09:17:
[...]
Wat voor een TV heb je dan? Ondersteunt ie geen standaard DLNA/UPNP? Dat zou prima moeten werken icm videostation op je NAS.
Persoonlijk zou ik een dedicated mediaplayer gebruiken, dat werkt m.i. toch een stukje beter dan die standaard TV mediaplayers. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een WDTV live of een HTPC met XBMC (de eerste gebruik ik op de slaapkamer en de tweede beneden). Neem maar van mij aan dat dit een stuk beter werkt met alle voordelen (lees meer vrijheid/mogelijkheden) van dien.
Standaard DLNA werkt vast wel goed maar dan mis ik toch de subtitels?
Serviio zegt die wel te bieden. Een losse mediaspeler is een optie maar kost extra geld. Ik had eigenlijk gehoopt gewoon klaar te zijn na aanschaf van m'n NAS.
warning Tue May 14 2013 23:59:26 Post-Process: Unpack failed, exiting
info Tue May 14 2013 23:59:25 Post-Process: Post-processing script successfully started
info Tue May 14 2013 23:59:25 Executing post-process-script for *NAME*
error Tue May 14 2013 23:59:25 Unpack for *NAME* failed
error Tue May 14 2013 23:59:25 Unrar error code: 10
info Tue May 14 2013 23:59:25 Completed unpack for *NAME*
info Tue May 14 2013 23:59:24 Unpacking *NAME*
Umask heb ik al aangepast maar helpt niet. Maar als ik via DSM dan die files uitpak, werkt het wel... dus er moet iets mis zijn met die unrar-command binnen nzbget. In versie 9.xxx werkte alles perfect, nu plots niet meer.
Ik heb nog gedacht om te upgraden naar 11.xxx beta RC, maar ik weet niet hoe ik hem moet compilen om te laten installeren op mijn DSM...
Ik heb de oplossing zelfs nog verder gevonden: Category1.Name en Category1.DestDir mogen niet dezelfde naam hebben. Hoe stom het ook mag zijn, dat heeft het probleem opgelostWorkaholic schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:12:
Opgelost. Lag aan de sub categories (Category1.DestDir). Deze leeg gelaten en wel de categorieën ingevuld en toen deed hij het.
Dus niet:
Category1.Name: movies
Category1.DestDir: movies
Maar wel:
Category1.Name: filmkes
Category1.DestDir: movies
Ik heb zojuist ook even Sickbeard TPB geinstalleerd op mijn NAS middels de package.
Ziet er heel netjes uit
Echter als je een serie wil aanpassen dan overlapt de standaard menu met het aanpas menu.
Met andere woorden Show List en Coming Episodes e.d. staan boven op Edit, Delete, Rescan e.d.
Hebben anderen dit ook?
Of beter....hoe kan ik dat aanpassen?
Andere browser proberen?Buzzie schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:40:
Even een cross post omdat het op meerdere plekken gevraagd kan worden lijkt me.
Ik heb zojuist ook even Sickbeard TPB geinstalleerd op mijn NAS middels de package.
Ziet er heel netjes uit
Echter als je een serie wil aanpassen dan overlapt de standaard menu met het aanpas menu.
Met andere woorden Show List en Coming Episodes e.d. staan boven op Edit, Delete, Rescan e.d.
Hebben anderen dit ook?
Of beter....hoe kan ik dat aanpassen?
Ik zou graag willen weten hoe je dit kan installeren en ook volledig kunt draaien in de NAS.

Iemand een idee hoe ik de quality's weer terug kan krijgen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hebben jullie hier ook last van (gehad)?
Mocht iemand dit nog tegenkomen in een zoekopdracht: de oplossing bleek om CouchPotato te deinstalleren en er opnieuw op te zetten. Waardeloze oplossing in mijn optiek maar ja, het werkt. Tip: sla van tevoren de API keys van CP en SAB/nzbget e.d. op, scheelt je een boel herconfigureren.Arfman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:56:
Iemand een idee hoe ik de quality's weer terug kan krijgen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Heb in de Synology firewall alle poorten opengezet, ik weet niet waar het aan ligt.
Als ik naar de (interne) webpagina van NZBget ga, geeft hij het volgende aan:
ERROR: NZBGetWeb could not connect to NZBGet-Server.
Possible reasons include:
NZBGet-Server is not running (start);
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).
Error-message reported by OS: Connection refused (111)
Kan iemand mij helpen?
Thanks!
Even Google afstruinen en een betaalde provider pakken.JPtjeeNL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:39:
Hebben jullie trouwens ook alternatieve SickBeard Search Providers? SickBeard kan vaak genoeg bij mij een episode bijvoorbeeld niet vinden. Wellicht zijn er search providers die beter zijn dan de standaard providers?
Kost je vaak eenmalig een tientje maar werkt als een trein.
Of spotweb op je NAS installeren en als searchprovider gebruikenBongoarnhem schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:38:
[...]
Even Google afstruinen en een betaalde provider pakken.
Kost je vaak eenmalig een tientje maar werkt als een trein.
Asterisk is ook gewoon te benaderen via de CLImaarud schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 10:16:
Is er al iemand bezig om FreePBX op de Synology te krijgen? De Asterisk GUI is echt waardeloos.. en om er nu een apart Raspberyy Pi servertje bij te halen vind ik ook weer zo zonde nadat ik 450 euro heb uitgegeven voor de NAS
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
[ Voor 3% gewijzigd door tripkip op 27-05-2013 11:07 ]
Beetje late reactie, maar was net op zoek naar FTP gerelateerde posts en zag dit.
Als ik het goed begrijp zoek je een FTP client ??
De command-line alternatieven op dit moment zijn om lftp of mc (midnight commander) te installeren met ipkg (mc heeft wel een menu).
Toevallig liep ik net aan tegen een package voor 'net2ftp' wat er wel leuk uitziet. Vreemd genoeg werd de software in /net2ftp geinstalleerd, dus dat deed niet veel. Heb alles in /volume1/web/net2ftp gezet en het start nu keurig op. Moet er nog serieus mee testen ...
Ik wil het liefst het volgende:
* Torrents (geen NZB, heb geen newsgroup-abonnement en wil die ook niet)
* Downloaden via de ingebouwde DownloadStation, is dat mogelijk, of móet je Transmission gebruiken?
* Torrents downloaden in de betreffende map van de serie (dit is gewoon mogelijk voor zover ik weet)
In Sick Beard kun je de torrent black hole invullen, die wordt gebruikt door DownloadStation om nieuwe torrent toe te voegen.Smultie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:06:
Heb gisteren getracht Sick Beard te installeren en in te stellen op m'n DS213. Helaas (nog) niet gelukt.
Ik wil het liefst het volgende:
* Torrents (geen NZB, heb geen newsgroup-abonnement en wil die ook niet)
* Downloaden via de ingebouwde DownloadStation, is dat mogelijk, of móet je Transmission gebruiken?
* Torrents downloaden in de betreffende map van de serie (dit is gewoon mogelijk voor zover ik weet)
Verder kun je Sick Beard ook gebruiken om de gedownloade afleveringen te verplaatsen naar de juiste map. Door onder "Post Processing" de juiste map in te vullen.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Niks moet ... maar persoonlijk vind ik de losse Transmission handiger dan die DownloadStation met allemaal protocollen die ik niet wil hebben.Smultie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 15:06:
Overigens komt alles standaard in /transmission/download terecht, niet in een serie folder. Je kunt de locatie wel veranderen als je de torrent gestart hebt (of niet direct starten en locatie veranderen)
Iemand een idee wanneer de niewue SABnzbd in de Synocommunity repo komt? Had verwacht dat 1 van de populairste packages eerder geupdate zou worden.
Het is me uiteindelijk gelukt.Arfman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:54:
Torrents en SickBeard, werkt dat nog steeds zo half-half? Persoonlijk zou ik gewoon een usenet abbotje nemen en een SB tutorial volgen op internet (zijn er tig van te vinden).
Iemand een idee wanneer de niewue SABnzbd in de Synocommunity repo komt? Had verwacht dat 1 van de populairste packages eerder geupdate zou worden.
Heb de ThePirateBay-branche van MrOrange gepakt: https://github.com/mr-orange/Sick-Beard/branches
Torrents worden gedownload in een black-hole waarvanuit DownloadStation de torrents oppikt.
Subtitles, fanart, en het verhuizen van de file ná het downloaden gaat allemaal prima.
M'n XMBC-rasbPi doet de rest. Prima!
Mijn movies worden qua bestanden niet gerenamed, de tvshows gebruiken de hele standaard benaming en toch vindt hij nooit subs. Momenteel enkel bierdopje ingesteld, voldoende folderdepths en de logs geven geen errors terug...
Hoe installeer je die ?Smultie schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Heb de ThePirateBay-branche van MrOrange gepakt:
Met de spk van Matr1x of die custom Sickbeard van Synocommunity die je een git laat kiezen ??
Ik heb het laatste gedaan.Goner schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Hoe installeer je die ?
Met de spk van Matr1x of die custom Sickbeard van Synocommunity die je een git laat kiezen ??
Ik heb een private tv-serie torrent tracker met een personal rss-stream, kun je zo in download station zetten en geen omkijken meer naar.Arfman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:54:
Torrents en SickBeard, werkt dat nog steeds zo half-half? Persoonlijk zou ik gewoon een usenet abbotje nemen en een SB tutorial volgen op internet (zijn er tig van te vinden).
Klopt. Maar dat doet mijn Download Station toch al niet meer als ik de download binnen heb.Arfman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:06:
Maar als je bestanden na het downloaden verplaatst, seed je toch niet meer?
[ Voor 18% gewijzigd door Smultie op 29-05-2013 15:13 ]
Dat vroeg ik me dus ook af .. op de SB site staat "Sick Beard is a PVR for newsgroup users (with limited torrent support)", maar nu zie ik een speciale Piratebay versie en een Custom editie waar je zelf kunt aanhangen waar je van wil downloaden.Arfman schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 11:54:
Torrents en SickBeard, werkt dat nog steeds zo half-half?
Lijkt alsof Torrent support beter is geworden ?
Het verschil tussen de normale SB en de Piratebay-versie is dat de tweede het *(bij mij)* wél doetGoner schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 15:13:
[...]
Dat vroeg ik me dus ook af .. op de SB site staat "Sick Beard is a PVR for newsgroup users (with limited torrent support)", maar nu zie ik een speciale Piratebay versie en een Custom editie waar je zelf kunt aanhangen waar je van wil downloaden.
Lijkt alsof Torrent support beter is geworden ?
Ik draai em zelf al maanden en heb meegeholpen aan de API integratie met Download Station (Download Station gebruikt intern gewoon Transmission voor torrents btw).
Hier draait alles zo goed als perfect, behalve dan dat ik postprocessing voor mijn private tv tracker nog even moet fixen (Transmission geeft geen tracker data mee aan het post-processing script).
Ook automatisch subtitles downloaden van Addic7ed en Bierdopje werkt zoals het hoort.
Je kan dus inderdaad stellen dat Sickbeard + Torrents ondertussen matuur geworden is.
PS: Ik had voorheen de standaard midgetspy versie, maar door de vele DMCA takedowns de laatste tijd ben ik er van afgestapt.
Mr-Orange zijn versie is ook meteen de meest geschikte voor Synlogy NAS, want je hebt zowel Usenet als Torrent support, en voor torrents is er perfecte integratie met Download Station.
Download Station maakt verder zelf steeds hard links in /volume1/@download/
Een torrent die je dus delete uit de download location, zal nog altijd seeden.
Het seeden stopt pas wanneer je hem daarna ook nog een keer uit Download Station verwijderd.
Omgekeerd is het ook zo dat wanneer je de download uit Download Station verwijderd, de file(s) zelf wel nog in je download location blijven staan.
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik heb niet echt behoefte om DownloadStation te installeren ...Skindred schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 19:32:
en voor torrents is er perfecte integratie met Download Station.
Mijn HTPC heeft het begeven en ik zit te overwegen om een Apple TV tekopen. Maar dan loop ik tegen het probleem dat deze niet alle bestanden kan afspelen. Mijn 412+ is niet sterk genoeg om bestanden on the fly te recoden. Een watchfolder instellen en dan de films automatisch laten omzetten zou een oplossing zijn. Natuurlijk besef ik mij dat de Atom in mijn 412+ niet erg sterk is en er dus uren over doet, maar dat is geen probleem. Een jailbroken AppleTV 2 zou ook een oplossing zijn, maar die zijn zo duur.
Mocht er een andere oplossing zijn, dan hoor ik dat graag.
Waarom niet gewoon een RPi met XBMC?LuukNouwen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:
Is er een package die automatisch video bestanden kan omzetten naar MP4 door bv een watch-folder in te stellen?
Mijn HTPC heeft het begeven en ik zit te overwegen om een Apple TV tekopen. Maar dan loop ik tegen het probleem dat deze niet alle bestanden kan afspelen. Mijn 412+ is niet sterk genoeg om bestanden on the fly te recoden. Een watchfolder instellen en dan de films automatisch laten omzetten zou een oplossing zijn. Natuurlijk besef ik mij dat de Atom in mijn 412+ niet erg sterk is en er dus uren over doet, maar dat is geen probleem. Een jailbroken AppleTV 2 zou ook een oplossing zijn, maar die zijn zo duur.
Ik weet niets van Linux en dan ga ik toch vast lopen. Dat merkte ik ook toen ik Ubuntu + XBMC op mijn HTPC wilde zetten....
Daarnaast vind ik het ook een voordeel om alles van Apple te hebben (mijn vriendin en ik hebben samen 2 iPhones, 2 iPads, een Airport Extreme en een Macbook Air).
[ Voor 22% gewijzigd door L.N. op 30-05-2013 10:55 ]
Ik gebruik hiervoor de Beamer-app. Hierin sleep je het video bestand en dan wordt het eventueel geconverteerd naar de Apple TV. Werkt ook met ondertiteling.
Natuurlijk niet helemaal gelijk aan de bekende media players. Een WD TV Live "slikt" alles bijvoorbeeld.
Maar als je dat niet wilt aanschaffen is dit een (tussen) oplossing.
[ Voor 14% gewijzigd door ChuckyDevil op 30-05-2013 11:00 ]
Datis natuurlijk een oplossing, maar werkt niet als ik mijn Macbook Air mee heb en mijn vriendin wil ergens naar kijken.ChuckyDevil schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:58:
Weet niet of je nog een Apple computer aan hebt staan als je TV gaat kijken. Eventueel via de Macbook Air.
Ik gebruik hiervoor de Beamer-app. Hierin sleep je het video bestand en dan wordt het eventueel geconverteerd naar de Apple TV. Werkt ook met ondertiteling.
Natuurlijk niet helemaal gelijk aan de bekende media players. Een WD TV Live "slikt" alles bijvoorbeeld.
Maar als je dat niet wilt aanschaffen is dit een (tussen) oplossing.
Als je liever Transmission gebruikt, dan werkt dat even goed.Goner schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 23:07:
[...]
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik heb niet echt behoefte om DownloadStation te installeren ...
De integratie is dat het niet meer via een watch (drop) folder moet en dat je torrents blijven seeden nadat SB ze verplaatst heeft.
Ik gebruik hiervoor DS Video + AppleTVLuukNouwen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:12:
Is er een package die automatisch video bestanden kan omzetten naar MP4 door bv een watch-folder in te stellen?
Ik kan nu via m'n iPhone de mkv starten en aangeven dat deze rechtstreeks vanaf de Nas naar AppleTV streamt, Daarna kan de app op m'n iPhone aflsuiten.
Je kunt gewoon OpenELEC op een SD card zetten, werkt out of the box.LuukNouwen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 10:52:
[...]
Ik weet niets van Linux en dan ga ik toch vast lopen. Dat merkte ik ook toen ik Ubuntu + XBMC op mijn HTPC wilde zetten....
Laat maar ...Daarnaast vind ik het ook een voordeel om alles van Apple te hebben (mijn vriendin en ik hebben samen 2 iPhones, 2 iPads, een Airport Extreme en een Macbook Air).
Laatste poging: iemand een idee?pven schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:01:
Bestaat er een package voor Datahaven? Uiteraard heb ik er al naar gezocht, maar ik kan het niet vinden. (Ik probeer hem handmatig te installeren, maar mijn python-kennis is niet zo heel groot.)
Hmm, dat wist ik niet. En dat werkt ook met MKV's met subs? Geen problemen met transcoden? Welke Synology heb je? Heb je een Apple TV 2 of 3? Welke app bedoel je?Schrijver schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:34:
[...]
Ik gebruik hiervoor DS Video + AppleTV
Ik kan nu via m'n iPhone de mkv starten en aangeven dat deze rechtstreeks vanaf de Nas naar AppleTV streamt, Daarna kan de app op m'n iPhone aflsuiten.
Het klinkt misschien lui, maar ik loop altijd tegen problemen aan met Linux. Het installeren lukt wel, maar dan is het de benaderen van de shares, codecs, afstandbediening instellen, etc. Vandaar dat ik liever een gemakkelijkere oplossing heb. Maar evengoed bedankt voor het meedenken!Arfman schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:40:
[...]
Je kunt gewoon OpenELEC op een SD card zetten, werkt out of the box.
[...]
Laat maar ...
Ik heb een Synology 412+ en een AppleTV 3LuukNouwen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:48:[...]
Hmm, dat wist ik niet. En dat werkt ook met MKV's met subs? Geen problemen met transcoden? Welke Synology heb je? Heb je een Apple TV 2 of 3? Welke app bedoel je?
[...]
De package DS Video is ook van Synology zelf.
De app op de iPhone / iPad heet ook DS Video.
Transcoden gebeurt realtime op de Nas en je kan in de app op je iPhone zelfs aangeven welke audiostream of sub je wilt gebruiken. Soms kom ik een mkv tegen die niet wil afspelen maar 95% doet het prima.
DVD ondersteuning met menu structuur werkt een stuk minder, maar dat gebruik ik zelden.
De ondersteuning van verschillende codecs wordt bij iedere update beter.
Zoals ik al eerder schreef hebben ze een mogelijkheid ontdekt om rechtstreeks vanaf de Nas via Airplay naar de ATV te streamen. Hierdoor loopt de accu van je iPhone niet meer leeg. Je kan nu zelfs via je PC browser de video starten en via airplay streamen.
Bedankt, Schrijver. Dan is dit waarschijnlijk de handigste oplossing. Ik ga hier zeker naar kijken.Schrijver schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Ik heb een Synology 412+ en een AppleTV 3
Transcoden gebeurt realtime op de Nas en je kan in de app op je iPhone zelfs aangeven welke audiostream of sub je wilt gebruiken. Soms kom ik een mkv tegen die niet wil afspelen maar 95% doet het prima.
DVD ondersteuning met menu structuur werkt een stuk minder, maar dat gebruik ik zelden.
Zoals ik al eerder schreef hebben ze een mogelijkheid ontdekt om rechtstreeks vanaf de Nas via Airplay naar de ATV te streamen. Hierdoor loopt de accu van je iPhone niet meer leeg. Je kan nu zelfs via je PC browser de video starten en via airplay streamen.
Maar mocht iemand weten hoe ik geautomatiseerd videobestanden kan omzetten, dan hoor ik dat nog steeds graag. Dat zou nog meer vrijheden geven....
Ik heb ook een 412+ NAS. Ik installeerde OpenElec op een SD kaartje en drukte het in de Raspberry. Deze startte op met XBMC. Ik voegde in XBMC de SMB shares van m'n NAS toe en kon al m'n films/series perfect afspelen. Makkelijker dan dat wordt het niet, totale duur nog geen 30 minuten. Je ziet niet eens dat het op Linux gebaseerd is.LuukNouwen schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:48:
Het klinkt misschien lui, maar ik loop altijd tegen problemen aan met Linux. Het installeren lukt wel, maar dan is het de benaderen van de shares, codecs, afstandbediening instellen, etc. Vandaar dat ik liever een gemakkelijkere oplossing heb. Maar evengoed bedankt voor het meedenken!
43% of all statistics are worthless.
Is dit handig? Ik heb dit een beetje in mijn hoofd, omdat ik eigenlijk versies wil van mijn bestanden.
Dit om te zorgen dat bijv corrupte foto's niet naar enige backup wordt geschreven..
Dit zou je met time backup moeten kunnen opvangen?
Ik teken nergens meer voor
Ja, dat was even een SB n00b opmerking van meSkindred schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 11:02:
[...]
Als je liever Transmission gebruikt, dan werkt dat even goed.
Ik gebruik al een hele tijd Transmission. Lees de laatste tijd veel over SickBeard en torrents (ThePiratebay versie) dus dacht dat misschien leuk was om te gaan gebruiken, maar het was me even ontgaan dat je Transmission dan nog wel gewoon nodig hebt.
Ik heb intussen de SB Custom + TPB git geinstalleerd. Nu alles inrichten en eens kijken hoe dat werkt.
Toevoegen van bestaande series gaat niet echt soepel, lijkt wel of SB niet houdt van 'Season x' subfolders. (foutje, moet 1 nivo hoger opgeven aan SB)
EDIT: heb ook Python geinstalleerd uiteraard. Als ik 'python -V' doe krijg ik '-ash: python: not found'. Python zit dus niet in $PATH ; is dat niet nodig voor packages die het nodig hebben ??
[ Voor 14% gewijzigd door Goner op 01-06-2013 14:49 ]
Welke Python heb je geinstalleerd?Goner schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:50:
EDIT: heb ook Python geinstalleerd uiteraard. Als ik 'python -V' doe krijg ik '-ash: python: not found'. Python zit dus niet in $PATH ; is dat niet nodig voor packages die het nodig hebben ??
Die van Synology zelf, of die van SynoCommunity?
Je hebt die van SynoCommunity nodig, maar als je SickBeard werkt, dan kan hij die gewoon vinden.
Hij staat in /opt/bin/python* (ik heb meerdere versies).
En die staat niet in m'n PATH. Zo te zien weten andere Synocommunity packages dat, maar /opt/bin zou logischer zijn.
ook variables als $PYTHONPATH zijn leeg.
Heb ik soms ook last van maar eenvoudig op te lossen door dan een retrieve te draaien met de --retro optie.Nowa schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:24:
Ik gebruik al maanden spotweb op mijn DS213+. Sinds afgelopen week zie ik dat hij soms dagen skipt m.b.t. spots. Ik doe altijd handmatig retrieven. Ik heb met google alleen kunnen vinden dat de newsprovider hier voor verantwoordelijk kan zijn. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan sluiten? Of andere tips?
/usr/bin/php retrieve.php --retro
Dan worden de gaten weer opgevuld.
Ik heb toch aanzienlijk meer problemen met MKV's. Het lijkt uit te maken of ik wel of geen subs aan zet. De CPU schiet dan >85% en de film loopt niet helemaal vloeiend. Helaas kijken we veel Scandinavische series en dan zijn de subs wel nodig. Als oplossing heb ik een script gemaakt dat alle videobestanden omzet naar MP4. Via de taakplanner laat ik het script elke dag laten. Moet alleen checken of de subs nog goed gaan.Schrijver schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:10:
[...]
Ik heb een Synology 412+ en een AppleTV 3
Mochten we een keer geen geduld hebben, dan kan de Macbook Air realtime de film decoden of via SmartConverter het snel omzetten. Of op de Macbook Air zelf of op mijn jailbroekn iPad Mini....
Update: het afspelen van een MP4 op mijn Apple TV kost zonder subs bijna geen processorkracht. Maar met subs wordt dat ongeveer 40 - 50% op mijn DS412+.
[ Voor 4% gewijzigd door L.N. op 02-06-2013 16:00 ]
De meest voorkomende is ''Error Could not create file....."
Ik denk dus dat de NZB applicatie geen toegang heeft tot de folders die ik heb aangemerkt als doel-folders. Echter ik heb geen idee hoe ik dit dan moet toekennen.
Iemand hier die me op weg wil helpen??
NZBget is trouwens geinstalleerd via de 'installer'

[ Voor 10% gewijzigd door der_roedie op 03-06-2013 22:55 ]
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
ik kom met 10.2-8 niet hoger dan 6.8 MB.
volgens mij haal ik met ouder versie veel hoger maar kan die niet meer vinden .
Super MikeOO. Ga het vanavond gelijk proberen!MikeOO schreef op zondag 02 juni 2013 @ 08:26:
[...]
Heb ik soms ook last van maar eenvoudig op te lossen door dan een retrieve te draaien met de --retro optie.
/usr/bin/php retrieve.php --retro
Dan worden de gaten weer opgevuld.
06-04 14:50:47 INFO [hpotato.core.plugins.base] Opening url: http://<IP-ADRES-NAS>:8000/spotweb/api?t=get&id=vPwy1qGc9PwuAhYUQAJUp%40spot.net&apikey=xxx 06-04 14:51:17 ERROR [ couchpotato.core.event] Error in event "searcher.download", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 12, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/searcher/main.py", line 288, in download filedata = data.get('download')(url = data.get('url'), nzb_id = data.get('id')) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/providers/nzb/newznab/main.py", line 141, in download data = self.urlopen(url, show_error = False) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/base.py", line 148, in urlopen response = urllib2.urlopen(request, timeout = timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen return _opener.open(url, data, timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 410, in open response = meth(req, response) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 523, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 442, in error result = self._call_chain(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 382, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 629, in http_error_302 return self.parent.open(new, timeout=req.timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 404, in open response = self._open(req, data) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 422, in _open '_open', req) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 382, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 1214, in http_open return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 1184, in do_open raise URLError(err) URLError: <urlopen error timed out> encoding=UTF-8 debug=False args=['--daemon', '--pid_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', '--config_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf'] app_dir=/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer data_dir=/usr/local/couchpotatoserver/var/ desktop=None options=Namespace(config_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir=None, debug=False, pid_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', quiet=False)
|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||
Al een keer handmatig de url geopend in je browser en vanuit je nas?Kozzmozz schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 17:23:
Mijn package CouchPotato wil niet goed meewerken bij het doorsturen naar SABnzbd, volgende error;
06-04 14:50:47 INFO [hpotato.core.plugins.base] Opening url: http://<IP-ADRES-NAS>:8000/spotweb/api?t=get&id=vPwy1qGc9PwuAhYUQAJUp%40spot.net&apikey=xxx 06-04 14:51:17 ERROR [ couchpotato.core.event] Error in event "searcher.download", that wasn't caught: Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/event.py", line 12, in runHandler return handler(*args, **kwargs) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/searcher/main.py", line 288, in download filedata = data.get('download')(url = data.get('url'), nzb_id = data.get('id')) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/providers/nzb/newznab/main.py", line 141, in download data = self.urlopen(url, show_error = False) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/base.py", line 148, in urlopen response = urllib2.urlopen(request, timeout = timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 127, in urlopen return _opener.open(url, data, timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 410, in open response = meth(req, response) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 523, in http_response 'http', request, response, code, msg, hdrs) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 442, in error result = self._call_chain(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 382, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 629, in http_error_302 return self.parent.open(new, timeout=req.timeout) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 404, in open response = self._open(req, data) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 422, in _open '_open', req) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 382, in _call_chain result = func(*args) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 1214, in http_open return self.do_open(httplib.HTTPConnection, req) File "/usr/local/python/lib/python2.7/urllib2.py", line 1184, in do_open raise URLError(err) URLError: <urlopen error timed out> encoding=UTF-8 debug=False args=['--daemon', '--pid_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', '--config_file', '/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf'] app_dir=/usr/local/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer data_dir=/usr/local/couchpotatoserver/var/ desktop=None options=Namespace(config_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/settings.conf', console_log=False, daemon=True, data_dir=None, debug=False, pid_file='/usr/local/couchpotatoserver/var/couchpotatoserver.pid', quiet=False)
http://<IP-ADRES-NAS>:8000/spotweb/api?t=get&id=vPwy1qGc9PwuAhYUQAJUp%40spot.net&apikey=xxx
Lijkt erop dat het CP te lang duurt voordat er een reactie komt (URLError: <urlopen error timed out>).
Bij config, settings, newsservers staat een optie buggy die je aan kunt zetten.Nowa schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:24:
Ik gebruik al maanden spotweb op mijn DS213+. Sinds afgelopen week zie ik dat hij soms dagen skipt m.b.t. spots. Ik doe altijd handmatig retrieven. Ik heb met google alleen kunnen vinden dat de newsprovider hier voor verantwoordelijk kan zijn. Iemand enig idee hoe ik dit uit kan sluiten? Of andere tips?
👉🏻 Blog 👈🏻
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1550047
Wellicht is het interessant voor anderen ook.
Helaas. Die optie heb ik al gechecked zonder resultaat. Ben nu /usr/bin/php retrieve.php --retro aan het draaien zoals aangeven door MikeOO. Hij staat al even te stampen.kraades schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:38:
[...]
Bij config, settings, newsservers staat een optie buggy die je aan kunt zetten.
Ben benieuws wat --retro eigenlijk inhoud. Heb op internet nog niet kunnen vinden wat dit doet en of er meer opties beschikbaar zijn.
Anoniem: 485753
Older versions are not better. It's a matter of configuration. Possible reasons for slower speeds:Sennamph1938 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 13:28:
ik ben op zoek naar NZBGET 0.8 voor de Synology DS212+
ik kom met 10.2-8 niet hoger dan 6.8 MB.
volgens mij haal ik met ouder versie veel hoger maar kan die niet meer vinden .
- you now use encrypted connections whereas you did not use them in older version;
- you use less connections than before;
- option ThreadLimit is set to a wrong value. It must be 100, check it.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.