Ik gebruik IE10 en Chrome. Beide browsers geven in een aparte tablad dezelfde melding weer.MissileHugger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 18:11:
[...]
Welke browser gebruik je?
En zou je de volgende link willen proberen in een apart tabblad te openen (wel inloggen in DSM)?
http://nas-ip:5000/webman/3rdparty/YAMJ/
of
https://nas-ip:5001/webman/3rdparty/YAMJ/
Vreemd, heb je geupdate of na een nieuwe installatie?Anoniem: 511154 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:01:
[...]
Ik gebruik IE10 en Chrome. Beide browsers geven in een aparte tablad dezelfde melding weer.
En de volgende url?
https://nas-ip:5001/webman/3rdparty/YAMJ/index.cgi
[ Voor 13% gewijzigd door MissileHugger op 09-04-2013 20:19 ]
Die url werkt hier ook niet. Misschien moet ik hem eens lokaal proberen, maar weet dat er ook packages zijn die vanuit een extern ip ook gewoon werken.
Anoniem: 511154
Nieuwe installatie. Ik heb alleen de packages geïnstalleerd, verder geen extra handelingen gedaan. Ik heb het geprobeerd en ik krijg weer page not found.MissileHugger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 20:02:
[...]
Vreemd, heb je geupdate of na een nieuwe installatie?
En de volgende url?
https://nas-ip:5001/webman/3rdparty/YAMJ/index.cgi
Lieve synology (mede-) bezitters,
Gisteren een Synology DS212J binnengekregen. Deze grof ingesteld als 'domme' netwerkshare. Ik heb dit topic goed doorgelezen en ik weet dat het mogelijk is om NZB's te downloaden (danwel met SabNZB, danwel met nzbget, danwel met Download station). Nu wil ik dit gaan doen met sickbeard die ik ook van buitenaf kan benaderen.
Nu lees ik dat de J series trager zijn dan de normale en de + series en dat SabNZB vrij veel resources vraagt. Nzbget lees ik hele wisselende verhalen over. Ik heb een ziggo 60MBit verbinding met dus uiteraard de Synology DS212J. Zijn hier mensen met een DS212J, geupdate naar DSM 4.2, die gebruik maken van SabNZB? Hoe bevalt dat? Wat hou je over van de snelheid?
Vooral de integratie met couchpotato is voor mij belangrijk. Ik kom op internet gelukkig handleidingen tegen over hoe je dit allemaal in kunt stellen, al lees ik in dit topic dat er wel een aantal veranderingen zijn doorgevoerd in bepaalde packages waardoor niet elke handleiding meer even praktisch is. Wat is, op dit moment, de meest eeenvoudige manier om NZB's vlot te kunnen downloaden via couchpotato op mijn Synology?
En dan nog een vraag; ik hoor wisselende verhalen over hoe je naar je mediaplayer moet streamen. Het snelste schijnt NFS te zijn, echter heb ik geen ervaringen met het gebruik hiervan. Zal de 'standaard' SMB methode toereikend zijn om .mkv's en 'iso's van zo'n 25gig te kunnen streamen, zonder haperen?
Mijn setup:
- Cisco Ziggo modem > Cisco 5-port gigabit switch > cisco 8 port gigabit switch > Mede8ter med600x3d
Op de 5 port switch staat mijn Synology DS212J aangesloten, ongeveer 10 meter verder staat de 8 port switch.
- Onkyo NR414
- LG 47LM620S
Als er iemand is die er een handleiding heeft, die stap voor stap alles uitlegt, zou ik dat natuurlijk enorm kunnen waarderen!
Gisteren een Synology DS212J binnengekregen. Deze grof ingesteld als 'domme' netwerkshare. Ik heb dit topic goed doorgelezen en ik weet dat het mogelijk is om NZB's te downloaden (danwel met SabNZB, danwel met nzbget, danwel met Download station). Nu wil ik dit gaan doen met sickbeard die ik ook van buitenaf kan benaderen.
Nu lees ik dat de J series trager zijn dan de normale en de + series en dat SabNZB vrij veel resources vraagt. Nzbget lees ik hele wisselende verhalen over. Ik heb een ziggo 60MBit verbinding met dus uiteraard de Synology DS212J. Zijn hier mensen met een DS212J, geupdate naar DSM 4.2, die gebruik maken van SabNZB? Hoe bevalt dat? Wat hou je over van de snelheid?
Vooral de integratie met couchpotato is voor mij belangrijk. Ik kom op internet gelukkig handleidingen tegen over hoe je dit allemaal in kunt stellen, al lees ik in dit topic dat er wel een aantal veranderingen zijn doorgevoerd in bepaalde packages waardoor niet elke handleiding meer even praktisch is. Wat is, op dit moment, de meest eeenvoudige manier om NZB's vlot te kunnen downloaden via couchpotato op mijn Synology?
En dan nog een vraag; ik hoor wisselende verhalen over hoe je naar je mediaplayer moet streamen. Het snelste schijnt NFS te zijn, echter heb ik geen ervaringen met het gebruik hiervan. Zal de 'standaard' SMB methode toereikend zijn om .mkv's en 'iso's van zo'n 25gig te kunnen streamen, zonder haperen?
Mijn setup:
- Cisco Ziggo modem > Cisco 5-port gigabit switch > cisco 8 port gigabit switch > Mede8ter med600x3d
Op de 5 port switch staat mijn Synology DS212J aangesloten, ongeveer 10 meter verder staat de 8 port switch.
- Onkyo NR414
- LG 47LM620S
Als er iemand is die er een handleiding heeft, die stap voor stap alles uitlegt, zou ik dat natuurlijk enorm kunnen waarderen!
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Jazeker zijn er handleidingen (check google) maar de mooiste kan je gewoon vinden in de OP van: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
Er staat per per onderdeel ook hoe je SB, CP en SABNZBD kan installeren op je Synology. Have fun
Er staat per per onderdeel ook hoe je SB, CP en SABNZBD kan installeren op je Synology. Have fun
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Thanx, een en ander geprobeerd. Alles werkend nu, inclusief Couchpatato. Gaat als een trein! Downloaden toch voor sabnzb gekozen, snelheid valt me positief mee (~ 2,2 MB/s). Zeker aangezien ik nu vanaf mijn werk downloads aan kan gooien is dat snel zat!renzo4000 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:14:
Jazeker zijn er handleidingen (check google) maar de mooiste kan je gewoon vinden in de OP van: [Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3
EDIT: Vanaf mijn werk kan ik wel sabnzb benaderen, maar couch patato niet, terwijl ze wel op hetzelfde IP adres staan. Tik ik dezelfde link in op mn mobiel (via vodafone 3g) kan ik couch patato wel benaderen. SabNZB staat op port 8080 ingesteld en couch patato op 5050. Hoe kan het komen dat het via mijn werk netwerk wel lukt naar Sabnzb te gaan maar niet naar CP?
[ Voor 22% gewijzigd door Hammetje op 11-04-2013 13:13 ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Je werk zou 5050 ook nog kunnen blokkeren. Dan kun je als alternatief een andere poort kiezen voor Couch. 8081 bijvoorbeeld.
edit: via 3g dus.. vreemd. Thuis lokaal doet couch het nog wel? Kan toevallig gecrashed zijn?
edit: via 3g dus.. vreemd. Thuis lokaal doet couch het nog wel? Kan toevallig gecrashed zijn?
[ Voor 29% gewijzigd door ChuckyDevil op 11-04-2013 16:01 ]
Ja, thuis werkt het wel, en op mijn mobiel ook. Couch patato kan ik vanaf thuis en vanaf mijn 3g telefoon bereiken onder http://94.211.XX.XX:8080/ . Ditzelfde adres op mijn werk is niet te bereiken. Denk dat het dan toch gefilterd wordt op één of andere manier, want mijn iPhone met WiFi pakt dat adres niet, met 3g weer wel. Vreemd dat hij Sabnzb dan wel toestaat.ChuckyDevil schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:58:
Je werk zou 5050 ook nog kunnen blokkeren. Dan kun je als alternatief een andere poort kiezen voor Couch. 8081 bijvoorbeeld.
ik probeer mijn YAMJ package te updaten in DSM maar hij zegt dat ik eerst PERL moet installeren? Weet iemand hier in welke repos dit ding staat?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
ik zou eerst eens het PERL pakket van Synology zelf proberen (terug te vinden onder de subgroep UTILITIES aan de linkerkant
[ Voor 33% gewijzigd door Yucko op 12-04-2013 19:54 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Perl is inderdaad gewoon een Synology package. Eerder was dit onderdeel van DSM, dit hebben ze van elkaar losgetrokken.jos_zwa schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 16:38:
ik probeer mijn YAMJ package te updaten in DSM maar hij zegt dat ik eerst PERL moet installeren? Weet iemand hier in welke repos dit ding staat?
hmm.. ik kan het standaard PERL van synology nergens vinden om te installeren...MissileHugger schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:37:
[...]
Perl is inderdaad gewoon een Synology package. Eerder was dit onderdeel van DSM, dit hebben ze van elkaar losgetrokken.
Welke versie van DSM draai je?
In 4.2 is Perl gewoon te vinden in de package center, heb net ff gekeken.
Package Center > Utilities > Perl
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Klopt. En anders is het ook te vinden via http://www.synology.com/support/download.php?lang=enucypher21 schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:28:
Welke versie van DSM draai je?
Hoogstwaarschijnlijk is die poort door het netwerk geblokkeerd (8080 is vaak wel een toegestane poort). Je kan bijvoorbeeld proberen een andere poortforward in te stellen die niet wordt geblokkeerd door het netwerk zoals 443. Anders gewoon een appje installeren op je mobiel (nzbunity) en dan je ook relatief eenvoudig de boel beheren als niet niet thuis bent.grannymark schreef op woensdag 10 april 2013 @ 20:31:
[...]
Thanx, een en ander geprobeerd. Alles werkend nu, inclusief Couchpatato. Gaat als een trein! Downloaden toch voor sabnzb gekozen, snelheid valt me positief mee (~ 2,2 MB/s). Zeker aangezien ik nu vanaf mijn werk downloads aan kan gooien is dat snel zat!
EDIT: Vanaf mijn werk kan ik wel sabnzb benaderen, maar couch patato niet, terwijl ze wel op hetzelfde IP adres staan. Tik ik dezelfde link in op mn mobiel (via vodafone 3g) kan ik couch patato wel benaderen. SabNZB staat op port 8080 ingesteld en couch patato op 5050. Hoe kan het komen dat het via mijn werk netwerk wel lukt naar Sabnzb te gaan maar niet naar CP?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
jos_zwa schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:10:
[...]
hmm.. ik kan het standaard PERL van synology nergens vinden om te installeren...

duidelijker kan ik het niet maken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
ghehe, nice!
Maar dan nog blijft de vraag of hij wel DSM 4.2 draait
Als hij op een oudere versie van DSM zit, dan is Perl nog geïntegreerd in DSM en geen los package, dit zou betekenen dat hij moet bootstrappen om Perl via de ipkg manager te updaten
Als hij op een oudere versie van DSM zit, dan is Perl nog geïntegreerd in DSM en geen los package, dit zou betekenen dat hij moet bootstrappen om Perl via de ipkg manager te updaten
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Of ik moet de dependency er weer uit halen... Synology maakt het er niet makkelijker op...cypher21 schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:24:
ghehe, nice!
wie o wie zorgt er voor nzbget 10.1 0f 10.2
Destination dir by catagory! kan nie wachten!
Als je van sabnzbd afkomt...
Rene.. gegroet, Nick hier
does ff dm met emailD3LTA schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:26:
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Zijn hier mensen die ervaring hebben met Subsonic? Ik ben namelijk benieuwd naar de streaming features naar bijvoorbeeld een iPhone met een iOS client. Ik begrijp dat ik daarvoor een premium key nodig heb, dus informeer daarom graag eerst naar jullie ervaringen. Mijn grootste eis is het lokaal opslaan van muziek op m'n device, geresampled naar een lagere bitrate (van FLAC naar bijvoorbeeld 320Kbps in mp3).
Voor wat gebruiker vraagt volstaat 10.1, van v11 zou ik afblijven als je gebruik maakt van nzbToMedia scripts.Lief Adje schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 08:21:
[...]
dies traag10.1 staat erop, 10.2 of 11.0 testing nog niet
Heb al eens eerder gelezen dat mensen geen Perl package hebben ... na een re-install van DSM 4.2 (beta ?) of zo ?jos_zwa schreef op maandag 15 april 2013 @ 12:10:
[...]
hmm.. ik kan het standaard PERL van synology nergens vinden om te installeren...
probeer eens :
code:
1
2
3
| DS212j> perl -v This is perl, v5.8.6 built for MARVELL_88F6281 |
Ik heb het volgende gedaan om PERL te installeren:Goner schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 10:55:
[...]
Heb al eens eerder gelezen dat mensen geen Perl package hebben ... na een re-install van DSM 4.2 (beta ?) of zo ?
probeer eens :
code:
1 2 3 DS212j> perl -v This is perl, v5.8.6 built for MARVELL_88F6281
aanpassen van /opt/etc/ipkg/cross-feed.conf, naar de stable source:
src/gz cross http://ipkg.nslu2-linux.o.../cs08q1armel/cross/stable
en vervolgens
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| NAS> ipkg install perl Installing perl (5.10.0-6) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/perl_5.10.0-6_arm.ipk Installing libdb (4.2.52-3) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/libdb_4.2.52-3_arm.ipk Installing gdbm (1.8.3-4) to root... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/cs08q1armel/cross/stable/gdbm_1.8.3-4_arm.ipk Configuring gdbm Configuring libdb Configuring perl Successfully terminated. |
Vervolgens de unstable source weer actief gemaakt.
Dat gaat al heel lang hoor. Ik gebruik Nzbget al een aantal jaar en elke categorie heeft zijn eigen destination dir. En dan bedoel ik niet als submap in de dst folderD3LTA schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:26:
Ook op basis van meta data die mee gestuurd wordt door bijvoorbeeld Spotweb? Of moet je telkens handmatig een categorie kiezen? Dat laatste is namelijk bij SABNZBD niet nodig.BizzieBis schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:09:
[...]
Dat gaat al heel lang hoor. Ik gebruik Nzbget al een aantal jaar en elke categorie heeft zijn eigen destination dir. En dan bedoel ik niet als submap in de dst folder
Dat werkt ook zonder problemen. Heb hem zelf ook in combinatie met spotweb werken.
Dat is een nieuwe feature in 10?BizzieBis schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:09:
[...]
Dat gaat al heel lang hoor. Ik gebruik Nzbget al een aantal jaar en elke categorie heeft zijn eigen destination dir. En dan bedoel ik niet als submap in de dst folder
Dat jij het via post processing doet is wat anders..
Ik heb me nog niet verdiept in de features van 10. Zou goed kunnen dat het nu volledig ondersteund wordt om naar mappen buiten de destination folder te downloaden. Maar zoals ik al zei, ik doe dat als sinds lange tijd. En gewoon vanuit de "categories" configuratie.D3LTA schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 21:28:
[...]
Dat is een nieuwe feature in 10?
Dat jij het via post processing doet is wat anders..
Ik zal nogmaals mijn truuk uit de doeken doen
Voeg een categorie toe (bijvoorbeeld Category2) en in plaats van hem Movies te noemen, noem je hem ../Movies. Voilà, hij staat 1 map dieper dan je destination folder. Of noem hem ../../Movies voor 2 mappen dieper te gaan etc etc.
Geen rare stunst, geen moeilijke aanpassingen, gewoon creatief hernoemen van je categorieën
Owja, en dit is mijn config voor spotweb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| $settings['sabnzbd']['categories'] = Array( 0 => Array('default' => "movies", 'a3' => "../../../../volume2/Movies DVD", 'a4' => "../../../../volume2/Movies HD", 'a5' => "../../../../volume2/Applications/eBooks", 'a6' => "../../../../volume2/Movies HD", 'a7' => "../../../../volume2/Movies HD", 'a8' => "../../../../volume2/Movies HD", 'a9' => "../../../../volume2/Movies HD", 'a10' => "../../../../volume2/Movies DVD", 'z1' => "../../../../volume2/Series", 'z2' => "../../../../volume2/Applications/eBooks"), 1 => Array('default' => "../../../../volume2/music/Compressed", 'c8' => "../../../../volume2/music/Lossless",), 2 => Array('default' => "../../../../volume2/Applications/Games", 'a1' => "../../../../volume2/Applications/Games/Mac", 'a7' => "../../../../volume2/Applications/Games/Xbox 360", 'a15' => "../../../../volume2/Applications/Android", 'a14' => "../../../../volume2/Applications/iPhone"), 3 => Array('default' => "../../../../volume2/Applications", 'a1' => "../../../../volume2/Applications/Mac", 'a7' => "../../../../volume2/Applications/Android", 'a6' => "../../../../volume2/Applications/iPhone",) ); |
Handig om te weten dat in dit geval mijn standaard download map "/volume2/Downloads/NZBget/complete" is.
Wellicht niet veel animo voor maar voor de Tweakers die hun Syno ook als PVR inzetten wellicht toch leuk om dit ook te hebben.
Note: Wel voor ARM based Synology's!
Comskip voor het eruit filteren van commercials
Gebruik WinSCP (of ander soort gelijk programma) om alle bestanden op je Synology te plaatsen, is helaas niet in package vorm maar dat mag de pret niet drukken.
Moet zeggen dat mijn DS211 die toch al tot z'n nek toe misbruikt wordt het toch redelijk goed doet, wellicht niet snel maar ook niet overdreven lang voor het verwerken van een file.
Note: Wel voor ARM based Synology's!
Comskip voor het eruit filteren van commercials
Gebruik WinSCP (of ander soort gelijk programma) om alle bestanden op je Synology te plaatsen, is helaas niet in package vorm maar dat mag de pret niet drukken.
Moet zeggen dat mijn DS211 die toch al tot z'n nek toe misbruikt wordt het toch redelijk goed doet, wellicht niet snel maar ook niet overdreven lang voor het verwerken van een file.
Goedemiddag,
ik heb al vrij lang sabnzbd als package draaien op mijn ds209. (versie 0.6.15)
Waar kan ik het laatste package binnen halen met een prettige stappenvolgorde?
Alvast Bedankt
Alvast Bedankt
Ik zie dat je exact dezelfde vraag op het synoloy forum hebt geplaatst. Er is zowel in dit topic als op het genoemde forum genoeg te vinden over welke repo's, laatste packages en installatie handleidingen je moet hebben. Wat heb je zelf precies gedaan tot op heden?pitchdown schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:59:
Goedemiddag,
Alvast Bedankt
Begin maar eens met de startpost door te lezen, lijkt erop dat je dat niet gedaan hebt.pitchdown schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:59:
Goedemiddag,
Alvast Bedankt
schumi2004 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 14:39:
[...]
Begin maar eens met de startpost door te lezen, lijkt erop dat je dat niet gedaan hebt.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Zojuist DSM geupdate en kreeg ook een melding voor een update voor NZBGet. Kan nu versie 10.2-8 downloaden. Voor de changelog:
Details 10.0
Details 10.1
Details 10.2
Details 10.0
Details 10.1
Details 10.2
Anoniem: 428551
Ik ben wellicht een mongool, maar ik sla er niet in om couchpatato, headphones, sichbeard werkende te krijgen x)!
Iemand een goede tutorial voor spotnet?
Kijk eens 3 posts boven je, dit geldt ook voor jou.Anoniem: 428551 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:54:
Ik ben wellicht een mongool, maar ik sla er niet in om couchpatato, headphones, sichbeard werkende te krijgen x)!

ik heb idd 4.1MissileHugger schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:01:
[...]
Of ik moet de dependency er weer uit halen... Synology maakt het er niet makkelijker op...
[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 19-04-2013 15:10 ]
Anoniem: 428551
niet echt, ik heb die apps allemaal geinstalleerd, ik krijg ze alleen niet werkende... krijg paar foutmeldingen.. anyway wat ik graag zou willen hebben is spotweb op mijn nas.. Maar die bootstrap wilt niet lukken ; /renzo4000 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:16:
[...]
Kijk eens 3 posts boven je, dit geldt ook voor jou.
alle commands lukken behalve ipkg update : /
kheb een source gevonden die de bootstrap voor jou doet. handig ik ben al een pak verder : )
NAS1> wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_upd.sh https://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_fil
es/spotweb/spotweb_upd.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb
_upd.sh
wget: unrecognized option `--no-check-certificate'
Usage: wget [OPTION]... [URL]...
iemand die weet waarom dit faalt? komt uit deze tutorial http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt
ook dit gevonden, ik heb de https in http veranderd :P! Spotnet is aant binnentrekken
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 428551 op 19-04-2013 21:25 ]
Ik heb problemen met de laatste NZBget, na de upgrade.
Hij unpacked niet goed, hij maakt er een rar van ipv gewoon alles netje uit te pakken.
Dit is na de laatste NZBget update.
Iemand anders ook dit probleem?
NZBget 10.2.8
DSM 4.2 3211
Hij unpacked niet goed, hij maakt er een rar van ipv gewoon alles netje uit te pakken.
Dit is na de laatste NZBget update.
Iemand anders ook dit probleem?
NZBget 10.2.8
DSM 4.2 3211
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Ik wil het liefst subs zoeken vanaf de commandline. Bestaat er een dergelijk package voor de synology? 'Vroeger', op mijn oude NAS, gebruikte ik periscope maar die wordt al enige tijd niet meer onderhouden. Uiteraard heb ik de packages voor Autosub en Subluminal gevonden, maar die lijken alleen te draaien met een grafische interface.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Is FileBot wat voor je?pven schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 12:54:
Ik wil het liefst subs zoeken vanaf de commandline. Bestaat er een dergelijk package voor de synology? 'Vroeger', op mijn oude NAS, gebruikte ik periscope maar die wordt al enige tijd niet meer onderhouden. Uiteraard heb ik de packages voor Autosub en Subluminal gevonden, maar die lijken alleen te draaien met een grafische interface.
http://filebot.net/
Voor package zie:
http://packages.missilehugger.com
Dat lijkt er wel op, dank. Hoe installeer ik java op mijn DS410? En werkt dat een beetje als je maar 512MB hebt? Ik zie op je blog dat java te installeren is, maar ik kan geen package vinden. Beter kijken ...
Via ipkg heb ik java geïnstalleerd, maar als ik FileBot erop wil zetten dan beweert ie dat er geen java op staat.
Kan het zijn dat de DS410 niet helemaal jofel wordt ondersteund?
Via ipkg heb ik java geïnstalleerd, maar als ik FileBot erop wil zetten dan beweert ie dat er geen java op staat.
[ Voor 35% gewijzigd door pven op 21-04-2013 21:06 ]
Welk package is dat ??pven schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:41:
Via ipkg heb ik java geïnstalleerd,
Ik heb Java overigens geinstalleerd met de package van http://packages.pcloadletter.co.uk/
Java via ipkg is geen java, maar jamvm. Deze werkt lang niet met alle java software. Wat ik me er van herinner werkt de officiële java binary niet op de DS410 (= oude PPC processor), omdat glib te oud is.pven schreef op zondag 21 april 2013 @ 20:41:
Dat lijkt er wel op, dank. Hoe installeer ik java op mijn DS410? En werkt dat een beetje als je maar 512MB hebt? Ik zie op je blog dat java te installeren is, maar ik kan geen package vinden. Beter kijken ...
Je kunt het volgende proberen:
http://www.hera.cc/2010/1...a-sur-nas-synology-ds210/
Ga ik weer naar kijken, dank.
Wat MissileHugger dus zegt: het is geen echte java.
Ik heb een vraag over video station. Hij indexeerd nieuwe afleveringen en films niet automatisch, is daar een bepaalde instelling voor of moet je gewoon regelmatig opnieuw laten indexeren?
Ik had toevallig laatst hetzelfde. Werkte het voorheen wel? Bij mij hielp het om de package een keer te stoppen en weer uit te voeren.joppe113 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:53:
Ik heb een vraag over video station. Hij indexeerd nieuwe afleveringen en films niet automatisch, is daar een bepaalde instelling voor of moet je gewoon regelmatig opnieuw laten indexeren?
Draai nog niet zo lang met video station, ik kon verder geen instellingen vinden om dit in te stellen...MissileHugger schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:55:
[...]
Ik had toevallig laatst hetzelfde. Werkte het voorheen wel? Bij mij hielp het om de package een keer te stoppen en weer uit te voeren.
Onder Configuratiescherm - Mediaindexeringsservice kun je het eventueel opnieuw indexeren. Hij gaat dan wel alles opnieuw indexeren, dus het kan wat langer duren.joppe113 schreef op maandag 22 april 2013 @ 12:07:
[...]
Draai nog niet zo lang met video station, ik kon verder geen instellingen vinden om dit in te stellen...
Bij de media-indexeringsservice kun je mappen toevoegen die automatisch geindexeerd moeten worden, ik zelf heb aparte mappen voor series en films; laat die indexeren als tv programa's en films en ze staan elke keer netjes onderverdeeld in videostation, met bijhorende meta-data die videostation zelf download want die download ik nooit mee.joppe113 schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:53:
Ik heb een DS412+ en ik ben op zoek naar een package (als die bestaat) waarmee ik de bestanden van mijn syno kan backuppen via FTP naar een webhost. Ik heb namelijk een host met onbeperkt dataverkeer en schijfruimte en die kan ik dus mooi daarvoor gebruiken. De host ondersteund helaas geen RSYNC...
/post
Geen idee of dit helemaal het juiste draadje is maar ik heb geprobeerd ipkg en git op mijn DS412 werkend te krijgen. Dit lijkt ook allemaal goed te zijn gegaan en ik kan hem ook nog steeds benaderen via SSH en een aantal apps met een web UI maar het probleem is dat ik niet meer bij de web UI van de synology zelf kan komen. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Hmm, de https veranderen in http werkt bij mij ook niet (zelfde foutmelding)Anoniem: 428551 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:01:
[...]
NAS1> wget -O /volume1/@appstore/scripts/spotweb_upd.sh https://dl.dropbox.com/u/5653370/syn_fil
es/spotweb/spotweb_upd.sh --no-check-certificate && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/spotweb
_upd.sh
wget: unrecognized option `--no-check-certificate'
Usage: wget [OPTION]... [URL]...
iemand die weet waarom dit faalt? komt uit deze tutorial http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt
ook dit gevonden, ik heb de https in http veranderd :P! Spotnet is aant binnentrekken
Wget V1.12 nog iemand een idee?
je krijgt die foutmelding omdat de wget versie die op je Synology staat gewoonweg gecompileerd is zonder de optie 'no-check-certificate' in te bouwen --> wordt dus niet ondersteund.Amafi schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 19:52:
[...]
Hmm, de https veranderen in http werkt bij mij ook niet (zelfde foutmelding)
Wget V1.12 nog iemand een idee?
Als jij na het veranderen van https in http nog steeds dezelfde foutmelding krijgt, dan zou dat betekenen dat je nog steeds die parameter 'no-check-certificate' meegeeft. Weglaten dus
[ Voor 6% gewijzigd door Yucko op 26-04-2013 20:24 ]
Yucko schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:24:
[...]
je krijgt die foutmelding omdat de wget versie die op je Synology staat gewoonweg gecompileerd is zonder de optie 'no-check-certificate' in te bouwen --> wordt dus niet ondersteund.
Als jij na het veranderen van https in http nog steeds dezelfde foutmelding krijgt, dan zou dat betekenen dat je nog steeds die parameter 'no-check-certificate' meegeeft. Weglaten dus
Had de link tussen het certificaat en de https nog niet gelegd
Hoe stel ik de sorteervolgorde van de folders in in Photo Station? Lijkt een simpele vrraag maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik weet dat ik hier eigenlijk verkeerd zit maar kan geen NZBGet topic vinden en Google helpt ook niet.
Hoe kan ik de login/password voor NZBGet uitzetten? Laatste SynoCommunity package...
Password niet invullen geeft...een leeg password maar je moet blijven inloggen...
Hoe kan ik de login/password voor NZBGet uitzetten? Laatste SynoCommunity package...
Password niet invullen geeft...een leeg password maar je moet blijven inloggen...
DS211> grep -i controlpassword /volume1/@appstore/nzbget/var/nzbget.conf ControlPassword=nzbget DS211>
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee een leeg password zet het password op default wat tegbzn6789 iskraades schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:44:
Ik weet dat ik hier eigenlijk verkeerd zit maar kan geen NZBGet topic vinden en Google helpt ook niet.
DS211> grep -i controlpassword /volume1/@appstore/nzbget/var/nzbget.conf ControlPassword=nzbget DS211>
Ik kan dan gewoon inloggen met een leeg password...schumi2004 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 09:53:
[...]
Nee een leeg password zet het password op default wat tegbzn6789 is
DS211> grep -i controlpassword nzbget.conf ControlPassword= DS211>
Maar helemaal uitzetten?
Kleinigheid:
De link zonder index.html werkt bij mij ook niet terwijl:
DirectoryIndex index.html index.htm index.cgi index.php index.php3
Dit kan helemaal niet...
En de Add local files bij Add NZB-files is op iOS gekoppeld aan Photos i.p.v. Files.........

Zal ik nog wel melden bij de maker als ik ergens een bugtracker kan vinden.
Edit: http://nzbget.sourceforge...m/viewtopic.php?f=3&t=766
[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 27-04-2013 20:44 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Heeft iemand wel eens nzbtomedia icm transmission werkend gehad/gekregen? Ik krijg het niet voor elkaar, ik zie geen meldingen of fouten, maar ik zie ook de scripts niet aangeroepen worden. Ik snap het niet meer...
Ik heb CouchPotato Server vanaf http://packages.synocommunity.com geinstalleerd. Deze heeft zichzelf ge-update (naar een versie van 14 april), en nu doet ie het eigenlijk niet meer.
Het onderstaande krijg ik te zien (klikbaar), daar blijft ie ook in hangen:

Stoppen/starten helpt niet. Als ik hem verwijder en opnieuw installeer dan werkt hij weer, totdat hij weer gaat updaten.
Iemand een idee wat er verkeerd gaat met deze update?
(Uiteraard kan ik de automatische update uitzetten, maar ik wil gewoon dat het werkt.)

Stoppen/starten helpt niet. Als ik hem verwijder en opnieuw installeer dan werkt hij weer, totdat hij weer gaat updaten.
(Uiteraard kan ik de automatische update uitzetten, maar ik wil gewoon dat het werkt.)
[ Voor 9% gewijzigd door pven op 28-04-2013 21:37 ]
Ik zal hier wel niet goed zitten, maar vraag het toch want krijg het niet voor elkaar.
Ik draai nzbget v10.2 en wil voor me Category "Movies" het volgende doen als post processing:
de download van die category komt in de volgende folder uit op me NAS
/volume1/Download/NZBGET/Done/movies
in die folder komt een folder te staan met de film naam bv "Iron Man 2 (2011)"
onder deze folder komen wat subfolders en rotzooi te staan maar ook een *.mkv bestand
dit *.mkv bestand moet worden gerenamed naar zelfde naam als de parent folder "Iron Man 2 (2011)"
de rotzooi verder moet verwijderd worden en dan moet de boel verplaatst worden naar:
/volume1/Multimedia/Movies
zodat het daar als volgt komt te staan /volume1/Multimedia/Movies/Iron Man (2011)/Iron Man (2011).mkv
het volgende heb ik al toegevoegd aan nzbget-postprocess.sh
maar het script movierename.py draait niet en werkt ook niet
if [ "$NZBPP_CATEGORY" = "Movies" ] ; then
echo "[INFO] Post-Process: We just downloaded a Movie - Processing
python /volumeUSB1/usbshare/Scripts/nzbget/movierename.py
fi
zoek me helemaal wezeloos naar een goede oplossing maar ik kom er niet uit..
Iemand die me kan/wil helpen of me aan een goed script kan helpen??
bedankt
Ik draai nzbget v10.2 en wil voor me Category "Movies" het volgende doen als post processing:
onder deze folder komen wat subfolders en rotzooi te staan maar ook een *.mkv bestand
dit *.mkv bestand moet worden gerenamed naar zelfde naam als de parent folder "Iron Man 2 (2011)"
de rotzooi verder moet verwijderd worden en dan moet de boel verplaatst worden naar:
zodat het daar als volgt komt te staan /volume1/Multimedia/Movies/Iron Man (2011)/Iron Man (2011).mkv
fi
bedankt
Dat hij het na een update niet meer doet gebeurt helaas vaker en weinig aan te doen. Meestal helpt het om je NAS een keer opnieuw te starten als stoppen/starten niet helpt.pven schreef op zondag 28 april 2013 @ 21:33:
Ik heb CouchPotato Server vanaf http://packages.synocommunity.com geinstalleerd. Deze heeft zichzelf ge-update (naar een versie van 14 april), en nu doet ie het eigenlijk niet meer.
[afbeelding]
Autoupdate kun je dan beter uitzetten en zelf af en toe de update installeren en kijken of het dan beter lukt.
Als "gast" kan je alleen de foto's in een map sorteren, als "Admin" kan je je hoofdmappen handmatig sorteren (dmv slepen van het albumhoes).Videopac schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:16:
Hoe stel ik de sorteervolgorde van de folders in in Photo Station? Lijkt een simpele vrraag maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden.
Via instellingen kan je ook aangeven hoe de mappen en onderliggende foto's gesorteerd dienen te worden:
Albums:
- Op mapnaam
- Op basis van voorkeur
- Bestandsnaam
- Foto gemaakt op
- Bestand aangemaakt op
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Een herstart van mijn NAS !?MikeOO schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:00:
[...]
Dat hij het na een update niet meer doet gebeurt helaas vaker en weinig aan te doen. Meestal helpt het om je NAS een keer opnieuw te starten als stoppen/starten niet helpt.
Ik heb Autoupdate maar uit gezet. Ik ben echter niet tevreden met de huidige versie van CP, toch maar eens kijken of ik daar nog iets aan kan doen.Autoupdate kun je dan beter uitzetten en zelf af en toe de update installeren en kijken of het dan beter lukt.
Zorg dat je een kopie van de package hebt, als dit weer gebeurt manual package eroverheen installeren en het werkt weer.pven schreef op maandag 29 april 2013 @ 08:37:
[...]
Een herstart van mijn NAS !?Daar heb ik geen zin in, dat ding moet 24/7 draaien.
[...]
Ik heb Autoupdate maar uit gezet. Ik ben echter niet tevreden met de huidige versie van CP, toch maar eens kijken of ik daar nog iets aan kan doen.
Ook heel lang last van gehad maar dacht dat het nu weg was (of het moet weer terug gekomen zijn)
Dit is eigenlijk ook wel iets wat ik zoek. Ik doe nu nog teveel handmatig. Dat wil zeggen, download handmatig verplaatsen naar de juiste map (zodat ik de videomap schoonhoud), renamen enzo). Ga me hier eens in verdiepen.D3LTA schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:09:
Ik zal hier wel niet goed zitten, maar vraag het toch want krijg het niet voor elkaar.
fi
bedankt
Edit:
Ik heb even gekeken, maar hoe ziet jou movierename.py eruit?
Ik vond namelijk deze link en die doet ook renamen (niet getest): https://pypi.python.org/pypi/IMDbNam
Of deze: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=1554 is wel van het sabnzdb forum, maar het is python
[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 29-04-2013 12:30 ]
Mijn mediaserver doet raar
Elke keer als de DS213+ uit en aan gaat moet ik alles herindexeren voor ik muziek kan vinden...kan er niks over vinden op Google
Iemand een idee?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Probeer is nl. dat Apache al om een password vraagt als ik buiten het LAN om toegang vraag.kraades schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:12:
[...]
Ik kan dan gewoon inloggen met een leeg password...
DS211> grep -i controlpassword nzbget.conf ControlPassword= DS211>
Maar helemaal uitzetten?
NZBGet vraagt dan ook nog eens om een password en een dubbele login werkt niet (Apache en/of browser (?) snapt dat niet).
👉🏻 Blog 👈🏻
Beide is niet wat ik zoek en jij dus ook niet, en me kennis in python is niet genoeg om er een geheel van te maken.Binnetie schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:18:
[...]
Dit is eigenlijk ook wel iets wat ik zoek. Ik doe nu nog teveel handmatig. Dat wil zeggen, download handmatig verplaatsen naar de juiste map (zodat ik de videomap schoonhoud), renamen enzo). Ga me hier eens in verdiepen.
Edit:
Ik heb even gekeken, maar hoe ziet jou movierename.py eruit?
Ik vond namelijk deze link en die doet ook renamen (niet getest): https://pypi.python.org/pypi/IMDbNam
Of deze: http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?t=1554 is wel van het sabnzdb forum, maar het is python
Dus mocht iemand hier ons verder kunnen helpen, hou je vooral niet in
ik zoek ondertussen nog even verder.
Zijn jullie niet gewoon op zoek naar scripts zoals nzbtomedia?
Hier lees ik er wel veel over: http://nzbget.sourceforge...m/viewtopic.php?f=3&t=745
Maar ik gebruik het niet met CP en Sickbeard. Ik download gewoon vanuit mijn spotweb installatie via blackhole naar mijn NZBget. Is dit script in nzbget te implementeren?
Maar ik gebruik het niet met CP en Sickbeard. Ik download gewoon vanuit mijn spotweb installatie via blackhole naar mijn NZBget. Is dit script in nzbget te implementeren?
Nee want nzbtomedia zorgt bij mij weten alleen voor koppeling tussen verschillende services zoals couchpotato en sickbeard etc.mvds schreef op maandag 29 april 2013 @ 22:45:
Zijn jullie niet gewoon op zoek naar scripts zoals nzbtomedia?
#renaming movie acording nzb filename
if [ $NZBPP_CATEGORY = "HDMovie-NL" ]; then
#rename movie
echo "[INFO] Searching for .mkv file and Move to Movie Folder"
mkvname=`find . -name "*.mkv" -size +500000k`
mkdir /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME"
mv "$mkvname" /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME"/"$NZBPP_NZBNAME".mkv
cd ..
rm -rf "$NZBPP_NZBNAME"
echo "[INFO] Done Moving Movie"
fi
Ik heb het voor elkaar.
voeg deze code toe aan je nzbget-postprocess.sh
wijzig je $NZBPP_CATEGORY
en verander de paths naar je eigen.
Zorg dat de film die gedownload wordt, in nzbget de goede naam heeft
en klaar
if [ $NZBPP_CATEGORY = "HDMovie-NL" ]; then
#rename movie
mkdir /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME"
mv "$mkvname" /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME"/"$NZBPP_NZBNAME".mkv
cd ..
rm -rf "$NZBPP_NZBNAME"
fi
Ik heb het voor elkaar.
voeg deze code toe aan je nzbget-postprocess.sh
wijzig je $NZBPP_CATEGORY
en verander de paths naar je eigen.
Zorg dat de film die gedownload wordt, in nzbget de goede naam heeft
en klaar
Heel mooi D3LTA! Ik ga het eens proberen...
Als ik zo naar het script kijk dan doe je dit met films die groter zijn dan 5GB? Die komen in de HD movie map van jou?
Als ik de mkv niet in een folder wil hebben kan ik deze dan gewoon aanpassen naar bijvoorbeeld:
mv "$mkvname" /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME".mkv?
De NZB die naar NZBget wordt gestuurd heeft soms een vreemde naam, als ik deze aanpas tijdens het downloaden dan wordt de uiteindelijke bestandsnaam.mkv ook goed aangepast?
Mooiste zou zijn als hij via een IMDB plugin zal kijken hoe de film naam moet worden, zoals jij hem defineert: filmnaam (jaartal).mkv
Als ik zo naar het script kijk dan doe je dit met films die groter zijn dan 5GB? Die komen in de HD movie map van jou?
Als ik de mkv niet in een folder wil hebben kan ik deze dan gewoon aanpassen naar bijvoorbeeld:
De NZB die naar NZBget wordt gestuurd heeft soms een vreemde naam, als ik deze aanpas tijdens het downloaden dan wordt de uiteindelijke bestandsnaam.mkv ook goed aangepast?
Mooiste zou zijn als hij via een IMDB plugin zal kijken hoe de film naam moet worden, zoals jij hem defineert: filmnaam (jaartal).mkv
Sinds enkele maanden worden nieuwe foto's niet door Photostation herkent. Nu las ik dat het kon komen door third party packages en dat er wordt geadviseerd om een reinstall van de firmware te doen (met kans op dataverlies). Is dat de enige oplossing? Of is er nog wat anders mogelijk?
Die -size +500000k is 500mb, puur om te zorgen dat hij geen kleine promo of andere mkv paktBinnetie schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 14:51:
Heel mooi D3LTA! Ik ga het eens proberen...
mv "$mkvname" /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME".mkv <-- zo wordt de film als los bestand met de naam van de nzb ( of later gewijzigde naam) in die map geplaatst.
mkv bestand wordt dan hernoemd en verplaatst, download dir waar ie stond wordt netjes verwijderd dus er blijft geen rotzooi achter
Aan die imdb mogelijkheid heb ik ook gedacht, maar dat gaat ook niet werken als de naam van de nzb of mkv voor geen meter klopt. hoe zou die dan de naam moeten resolven bij IMDB ?
Dit leek me de mooiste oplossing voor mezelf, aangezien ik de naam van nzb bestand of in nzbget toch al aanpas
hoop dat je er wat mee kunt
Ik ga het zo testen, dit ziet er al stukken beter uit dan wat ik eerst had. Dat kostte me veel meer handmatig dingen aanpassen. Ik hou je op de hoogte!

Heb laatst m'n Volume 1 moeten verwijderen waar al m'n packages opstonden.
Nu probeer ik dit weer te installeren alleen krijg ik bovenstaande error...
Iemand een idee wat er fout gaat? DSM 4.0
Mag ik een voorzichtig schopje doenSand0rf schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:48:
Ik heb een DS412+ en ik ben op zoek naar een package (als die bestaat) waarmee ik de bestanden van mijn syno kan backuppen via FTP naar een webhost. Ik heb namelijk een host met onbeperkt dataverkeer en schijfruimte en die kan ik dus mooi daarvoor gebruiken. De host ondersteund helaas geen RSYNC...
/post
Ik heb onderstaande code toegevoegd aan de postprocess:D3LTA schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:23:
[...]
Die -size +500000k is 500mb, puur om te zorgen dat hij geen kleine promo of andere mkv pakt
mv "$mkvname" /volume1/Multimedia/Movies/"$NZBPP_NZBNAME".mkv <-- zo wordt de film als los bestand met de naam van de nzb ( of later gewijzigde naam) in die map geplaatst.
mkv bestand wordt dan hernoemd en verplaatst, download dir waar ie stond wordt netjes verwijderd dus er blijft geen rotzooi achter
Aan die imdb mogelijkheid heb ik ook gedacht, maar dat gaat ook niet werken als de naam van de nzb of mkv voor geen meter klopt. hoe zou die dan de naam moeten resolven bij IMDB ?
Dit leek me de mooiste oplossing voor mezelf, aangezien ik de naam van nzb bestand of in nzbget toch al aanpas
hoop dat je er wat mee kunt
Maar ik krijg een error 10 en dat betekent dat er iets is met de permissies. Maar alle mappen hebben 777 rechten. Dat vind ik vreemd...#renaming movie acording nzb filename
if [ $NZBPP_CATEGORY = "movies" ]; then
#rename movie
mkdir /volume1/Downloads/movies/"$NZBPP_NZBNAME"
mv "$mkvname" /volume1/Video/Films/HD/"$NZBPP_NZBNAME".mkv
cd ..
rm -rf "$NZBPP_NZBNAME"
fi
# All OK, requesting cleaning up of download queue
exit $POSTPROCESS_SUCCESS
edit: Ik deed een andere download en nu werkt het wel! Heel mooi! Moet je nu voor elke categorie het script opnieuw gebruiken?
[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 01-05-2013 20:03 ]
Ik heb hier wel eens een script voorbij zien komen om je config etc van SickBeard, Couchpotato etc te backuppen mbv cronjob.
Weet iemand daar het linkje nog van?
Bedoel je dezeschumi2004 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 23:42:
Ik heb hier wel eens een script voorbij zien komen om je config etc van SickBeard, Couchpotato etc te backuppen mbv cronjob.
http://www.synology-forum...script-wat-kom-ik-tekort/
of wat eenvoudiger
http://www.synology-forum...ackup-script-sabnzbd-etc/
[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 02-05-2013 07:47 ]
Nou bijvoorbeeld als je een DVD download, dat je daar een andere categorie voor hebt. Ik heb namelijk op mijn Synology een verdeling tussen HD films en DVD films.
Heeft iemand NZBGET 10.2 via synocommunity packages al aan de praat gekregen? Versie 9.x heeft perfect gewerkt, maar krijg nu een unrar error?
warning Thu May 02 2013 09:56:38 Post-Process: Unpack failed, exiting en
Unrar error code: 10
Rechten staan op UID 0000 (maar ook 1000 geprobeerd). Heeft bij nzbget 9.x altijd perfect gewerkt.
Via webinterface zie ik:
Since version 10.0 NZBGet has a built-in support for unpack (option Unpack). In the previous versions unpack was performed by post-processing scripts. If you use a script created for older NZBGet version you need to disable the built-in unpack for script to operate properly.
Hier gaat het dus waarschijnlijk mis in vergelijking tot 9.x. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Ik gebruik wel de categories.
Rechten staan op UID 0000 (maar ook 1000 geprobeerd). Heeft bij nzbget 9.x altijd perfect gewerkt.
Via webinterface zie ik:
Since version 10.0 NZBGet has a built-in support for unpack (option Unpack). In the previous versions unpack was performed by post-processing scripts. If you use a script created for older NZBGet version you need to disable the built-in unpack for script to operate properly.
Hier gaat het dus waarschijnlijk mis in vergelijking tot 9.x. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
[ Voor 82% gewijzigd door Workaholic op 02-05-2013 10:19 ]
Jazeker moet je dan nieuwe catagory maken en ander script.Binnetie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:49:
[...]
Nou bijvoorbeeld als je een DVD download, dat je daar een andere categorie voor hebt. Ik heb namelijk op mijn Synology een verdeling tussen HD films en DVD films.
Ik neem aan dat die dvd films ook geen mkv zijn, maar AVI?
Dat is lastiger, want dan moet het script aangepast worden naar .iso of .vob (hoe ozu je dat in het script zetten?).
Tot nu toe werkt je script perfect, heel erg bedankt! Enige waar ik tegen aanliep was een verzameling van surround test filmpjes in ene map van 6,8 GB, deze waren beneden de 500 MB en werden dus verwijderd. Kon m'n download al nergens meer vinden.
Maar heb ik opgelost door even een andere categorie te kiezen. In het script kan ik de grootte natuurlijk ook aanpassen naar 100 MB.
Tot nu toe werkt je script perfect, heel erg bedankt! Enige waar ik tegen aanliep was een verzameling van surround test filmpjes in ene map van 6,8 GB, deze waren beneden de 500 MB en werden dus verwijderd. Kon m'n download al nergens meer vinden.
Maar heb ik opgelost door even een andere categorie te kiezen. In het script kan ik de grootte natuurlijk ook aanpassen naar 100 MB.
[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 03-05-2013 09:08 ]
Denk dat je het idee van het script iets te ruim neemt.. dit script is puur bedoeld voor het verplaatsen van 1 bestand in een map/submap (mkv,avi),deze te hernoemen en verplaatsen naar je movies lokatie.. en de rest van de rotzooi te verwijderen.Binnetie schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:08:
Dat is lastiger, want dan moet het script aangepast worden naar .iso of .vob (hoe ozu je dat in het script zetten?).
wat jij wilt, zit standaard in nzbget 10.2 , daar kun je per catagory een andere doelmap opgeven.
Lijkt me een rechten kwestie. UMask moet op 1000 staan.Workaholic schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:51:
Heeft iemand NZBGET 10.2 via synocommunity packages al aan de praat gekregen? Versie 9.x heeft perfect gewerkt, maar krijg nu een unrar error?
Via webinterface zie ik:
Ik draai nu zelf NZBGet 11.0-r647, maar deze heb ik met de hand geinstalleerd, via IPKG. Is dat misschien een optie voor je?
[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 03-05-2013 13:05 ]
Opgelost. Lag aan de sub categories (Category1.DestDir). Deze leeg gelaten en wel de categorieën ingevuld en toen deed hij het.
Heeft er iemand connecties bij synocommunity? Het zou fijn zijn als TVheadend naar 3.4 wordt bijgewerkt. Helaas ben ik niet los genoeg op linux om zelf te updaten...
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/pull/514spuis schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 14:19:
Heeft er iemand connecties bij synocommunity? Het zou fijn zijn als TVheadend naar 3.4 wordt bijgewerkt. Helaas ben ik niet los genoeg op linux om zelf te updaten...
Er wordt reeds door iemand aan gewerkt
User aisman bied hier een aantal versies aan http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=141981&page=5
Ik draai al een hele poos laatste nieuwe TVH gemaakt door aisman.
Ook heeft hij comskip gecompiled voor me http://forum.xbmc.org/sho...84&pid=1400001#pid1400001
Ik draai al een hele poos laatste nieuwe TVH gemaakt door aisman.
Ook heeft hij comskip gecompiled voor me http://forum.xbmc.org/sho...84&pid=1400001#pid1400001
Iemand een idee of het mogelijk is om het aanpassen van post-processing instellingen in sickbeard tpb te forceren voor bestaande series? Ik heb hier en daar het een en ander ingesteld, waardoor ik nu bij elke aflevering van elke serie nogal wat meta-data heb verzameld. Echter heb ik de instellingen hiervoor nu aangepast, maar geldt dit alleen voor nieuwe series; de bestaande meta-data word niet automatisch verwijderd.. En om het nou allemaal handmatig te moeten doen...
Daarnaast heb ik met het post-processing aan het begin blijkbaar iets verkeerd gedaan, wat ervoor zorgde dat de reguliere mappen zijn blijven staan, en vervolgens geprocessed en hernoemd onder elkaar neergezet, met al die meta-data, waardoor ik nu bijna alles dubbel heb verzameld. en als de klap op de vuurpijl missen er dan ook nog een paar afleveringen, bij beide mappen, die vervolgens ook niet meer te vinden zijn met het zoeken naar een link.
Iemand een idee om dit op te lossen??
Daarnaast heb ik met het post-processing aan het begin blijkbaar iets verkeerd gedaan, wat ervoor zorgde dat de reguliere mappen zijn blijven staan, en vervolgens geprocessed en hernoemd onder elkaar neergezet, met al die meta-data, waardoor ik nu bijna alles dubbel heb verzameld. en als de klap op de vuurpijl missen er dan ook nog een paar afleveringen, bij beide mappen, die vervolgens ook niet meer te vinden zijn met het zoeken naar een link.
Iemand een idee om dit op te lossen??
probeer de cat folder eens aan te maken in de betreffende dir..Workaholic schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 12:12:
Opgelost. Lag aan de sub categories (Category1.DestDir). Deze leeg gelaten en wel de categorieën ingevuld en toen deed hij het.
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.