Om te beginnen, shellinabox.
Ik maak gebruik van de Clinton Hall pp scripts en ik wil graag deze icm een torrent client gaan gebruiken. Welke bittorrent client is hiervoor het meest geschikt? Heeft de synocommunity versie van transmission pp support? Ik kan het niet vinden in elk geval...
Tsja...waarom is dat te hoog? Je processor heeft blijkbaar nog steeds tijd over. Hij staat 20% van zijn tijd niets te doen. Als je de virusscanner zou kunnen verbeteren zodat hij maar 40% gebruikt staat je processor 60% van de tijd niets te doen. En wat is dan je winst? Helemaal niets, want de processor is duidelijk niet de beperkende factor. Want dan zou hij 100% van zijn tijd bezig zijn.Jeronimo78 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:04:
Maar kwam er vandaag achter het de Virus Scanner is. Deze heeft een proces % van meer dan 80%. Dat is toch veel te hoog?
Beter hem te verwijderen? Of nog andere tips?
Als voortdurend je processor maar 1% van zijn tijd ergens aan besteed is op dat moment 99% overbodig. Net als geheugen dat maar voor 30% wordt gebruikt. Dan heb je dus te veel geld uit gegeven.
Bij een optimaal draaiend systeem zijn je processor en je geheugen voor 80% in gebruik. Je hebt dan nog de mogelijkheid om 25% meer ( 20% is 1/4 van 80%) taken uit te voeren zonder dat je vertragingen krijgt. En zonder dat je een fortuin aan over gedimensioneerde hardware hebt uitgegeven. En mocht het voor komen dat je bv een uur per dag 100% belasting krijgt heb je nog steeds nauwelijks vertraging. Want tot en met 99% zou je nog steeds geen vertraging hebben. Zou je eigenlijk 110% nodig hebben in dat uur heb je dus in die hele dag ongeveer 6 minuten vertraging opgelopen. Maar omdat er ook hele periodes zijn waarin veel minder gebeurt doe je in die 24 uur dus precies even veel. En zolang die vertraging geen haperingen in bv streaming video veroorzaakt merk je er helemaal niets van.
[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 27-03-2013 15:32 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Bedankt voor je theoretische verhaal. Als het echter geen vertraging op mijn systeem op zou leveren had ik mijn berichtje uiteraard niet geplaatst. Hier schiet ik dus niets mee opOrtep schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:29:
[...]
Tsja...waarom is dat te hoog? Je processor heeft blijkbaar nog steeds tijd over. Hij staat 20% van zijn tijd niets te doen. Als je de virusscanner zou kunnen verbeteren zodat hij maar 40% gebruikt staat je processor 60% van de tijd niets te doen. En wat is dan je winst? Helemaal niets, want de processor is duidelijk niet de beperkende factor. Want dan zou hij 100% van zijn tijd bezig zijn.
Als voortdurend je processor maar 1% van zijn tijd ergens aan besteed is op dat moment 99% overbodig. Net als geheugen dat maar voor 30% wordt gebruikt. Dan heb je dus te veel geld uit gegeven.
Bij een optimaal draaiend systeem zijn je processor en je geheugen voor 80% in gebruik. Je hebt dan nog de mogelijkheid om 25% meer ( 20% is 1/4 van 80%) taken uit te voeren zonder dat je vertragingen krijgt. En zonder dat je een fortuin aan over gedimensioneerde hardware hebt uitgegeven. En mocht het voor komen dat je bv een uur per dag 100% belasting krijgt heb je nog steeds nauwelijks vertraging. Want tot en met 99% zou je nog steeds geen vertraging hebben. Zou je eigenlijk 110% nodig hebben in dat uur heb je dus in die hele dag ongeveer 6 minuten vertraging opgelopen. Maar omdat er ook hele periodes zijn waarin veel minder gebeurt doe je in die 24 uur dus precies even veel. En zolang die vertraging geen haperingen in bv streaming video veroorzaakt merk je er helemaal niets van.
Heb nu mijn NAS een reboot gegeven en idd zit alles nu veel lager (ca 25%).
Heb ook al regelmatig de melding gehad dat de virus scanner een network failure had. Zou het kunnen dat er bij het updaten een proces blijft hangen?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik begrijp dat pp staat voor postprocessing, maar ik zie niet veel post processing bij Torrents (i.t.t. nzbget e.d.)mvds schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:26:
Ik maak gebruik van de Clinton Hall pp scripts en ik wil graag deze icm een torrent client gaan gebruiken.
Bijvoorbeeld, dat er gemeld word aan SickBeard dat er een download klaar is, waarna SickBeard de gedownloade aflevering pakt, hernoemd, en neerzet waar ie hoort. Of CouchPotato als het gaat om een filmGoner schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:36:
[...]
Wat moet ik me daarbij voorstellen ? Ik begrijp dat pp staat voor postprocessing, maar ik zie niet veel post processing bij Torrents (i.t.t. nzbget e.d.)
Overigens, ik wil NIET gebruik maken van het scannen van directories door CP en SB om te zien of er wat klaar is. Maar ik wil die scripts gebruiken.
Voor zover ik weet zit dat er niet in. Daarom ben ik weer afgestapt van Transmission en maak ik weer gebruik van Download Station.mvds schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:26:
Ik maak gebruik van de Clinton Hall pp scripts en ik wil graag deze icm een torrent client gaan gebruiken. Welke bittorrent client is hiervoor het meest geschikt? Heeft de synocommunity versie van transmission pp support? Ik kan het niet vinden in elk geval...
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Volgens deze post Postprocessing torent&nzbToMedia wel ...Cloud schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:46:
Voor zover ik weet zit dat er niet in.
If you are using uTorrent or Transmission
Torrent support is now up and running. This should support extraction, hard-linking of files and full postprocessing.
Ik snap alleen niet hoe (en hoe moeilijk is het om eens een fatsoenlijke howto mee te leveren
) ik het werkend moet krijgen aangezien ik geen opties zie in transmission om een scripts te starten als er een download klaar is, of om überhaupt categorieën aan te maken.
Trouwens meer mensen die last hebben van trage check en uitpack van Nzbget . Het gaat om de laatste versie geinstalleerd via de packages in DSM
Als ik zo die thread doorlees, lijkt het alsof het script wordt ge-triggerd als er files in een folder komen te staan.mvds schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:49:
aangezien ik geen opties zie in transmission om een scripts te starten als er een download klaar is,
Volgens de settings.json kun je Transmission zo configureren dat files pas als ze volledig zijn gedownload in de download-dir worden geplaatst. Tot die tijd staan ze in incomplete-dir (default is dit disabled).
EDIT: aha, zo werkt het :
script-torrent-done-enabled: Boolean (default = false) Run a script at torrent completion.
script-torrent-done-filename: String (default = "") Path to script.
zie : https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/transmission
[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 27-03-2013 22:15 ]
Ik heb dezelfde ervaring met 9.1, de verificatie en het uitpakken duurt veel langer dan sabnzbd.Chadi schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:02:
Trouwens meer mensen die last hebben van trage check en uitpack van Nzbget . Het gaat om de laatste versie geinstalleerd via de packages in DSM
De uitleg vind ik ook niet echt eenduidig...Goner schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 22:05:
[...]
Als ik zo die thread doorlees, lijkt het alsof het script wordt ge-triggerd als er files in een folder komen te staan.
Volgens de settings.json kun je Transmission zo configureren dat files pas als ze volledig zijn gedownload in de download-dir worden geplaatst. Tot die tijd staan ze in incomplete-dir (default is dit disabled).
EDIT: aha, zo werkt het :
script-torrent-done-enabled: Boolean (default = false) Run a script at torrent completion.
script-torrent-done-filename: String (default = "") Path to script.
zie : https://github.com/clinton-hall/nzbToMedia/wiki/transmission
Er staat 1 variabele outputDirectory, maar die kan niet voor zowel CP als SB de dir bevatten (die zijn verschillend), moet ik dat twee vars toevoegen? 1 "CouchPotato outputDirectory" en een "SickBeard outputDirectory" of wat bedoeld ie daar nou mee?vii. [CouchPotato] & [SickBeard] outputDirectory: you must set the absolute path to extract videos to. this destination, for CouchPotato, must match the CouchPotato Renamer's, "from" directory.
/usr/local/extracted/movies
/usr/local/extracted/tv
Anoniem: 485753
Make sure the option ParCheck is set to "no". The program will try to unrar first and only if unrar fails it will start par-check/repair process. If the option is active, all downloads (even undamaged) are verified.Schrijver schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:07:
Ik heb dezelfde ervaring met 9.1, de verificatie en het uitpakken duurt veel langer dan sabnzbd.
Version 10.0 has many changes in how unpack/rename/repair is performed. For example it has a very fast renamer for intentionally misnamed rar-files, which takes only a few seconds to restore original names and don't require par-repair for this.
Ik wilde net die vraag posten. Mij valt het op dat hij over een download van 7 Gb bijna 40 minuten aan het checken is (nog geen reperatie). Laatst zag ik bij een film van 18 GB dat hij ruim 2 uur bezig was... Dit op een 211. Toen ik SABnzbd gebruikte ging dat inderdaad veel sneller, maar daar haalde ik mijn maximale snelheid niet.Chadi schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:02:
Sounds good
I do have a question about updates though. Updating Nzbget through Synology DSM still requires a complete reinstall. Will this be the case for every update or is this caused by something else? Because it's quite annoying to have to configure everything again after updating.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
I installed 10.0 now and disabled Par check.Anoniem: 485753 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:02:
[...]
Make sure the option ParCheck is set to "no". The program will try to unrar first and only if unrar fails it will start par-check/repair process. If the option is active, all downloads (even undamaged) are verified.
Version 10.0 has many changes in how unpack/rename/repair is performed. For example it has a very fast renamer for intentionally misnamed rar-files, which takes only a few seconds to restore original names and don't require par-repair for this.
It seems to be quicker although I think it still could be much faster because on my Synology 412+ NAS during repair/check/unrar it never exeeds +/- 30% CPU?
On the previous version which i had to install manually there was less time needed to perform these tasks. Is it possible to download the last versione 10.0 from the synocommunity as a package?Anoniem: 485753 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:02:
[...]
Make sure the option ParCheck is set to "no". The program will try to unrar first and only if unrar fails it will start par-check/repair process. If the option is active, all downloads (even undamaged) are verified.
I can't say anything about Synology packages as I didn't created them. I even don't have any Synology devices.Cloud schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:53:
I do have a question about updates though. Updating Nzbget through Synology DSM still requires a complete reinstall. Will this be the case for every update or is this caused by something else? Because it's quite annoying to have to configure everything again after updating.
Generally NZBGet is designed to update smoothly. If after update the config file doesn't have new options the default values are used. If diskstate (queue) format was changed the compatibility with older formats are always provided.
If you would use optware, for example, a simple "ipkg update nzbget" would update all program files while preserving your config and queue.
What you can do is to backup the config file and restore it after update.
I might add some kind of restore/backup settings function in web-interface in the future.
Is this a multicore device? Par-check/repair use only one core. Unrar probably too (not sure though).Schrijver schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:43:
It seems to be quicker although I think it still could be much faster because on my Synology 412+ NAS during repair/check/unrar it never exeeds +/- 30% CPU?
What versions your refer to? The par-verify/repair is performed by libpar2-library. Unrar is performed by unrar. NZBGet has very little influence on these processes.Chadi schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:48:
On the previous version which i had to install manually there was less time needed to perform these tasks.
If download is damaged and required repair the repair speed should be the same independent of NZBGet version. The same for unrar.
If download is undamaged the time required for post-process can vary. For example if par-check is forced it sure requires time.
See Performance tips for version 10.0.
Dual Core 2.13GHzAnoniem: 485753 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:54:
[...]
Is this a multicore device? Par-check/repair use only one core. Unrar probably too (not sure though).
http://www.synology.com/p...412%2B&lang=enu#p_submenu
That's all I needed to knowAnoniem: 485753 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 13:52:
[...]
I can't say anything about Synology packages as I didn't created them. I even don't have any Synology devices.
Generally NZBGet is designed to update smoothly. If after update the config file doesn't have new options the default values are used. If diskstate (queue) format was changed the compatibility with older formats are always provided.
[...]
Er is weinig theoretisch aan. Wat ik beschreef is pure praktijk. Je processor stond 20% van zijn tijd met twee vingers in zijn neus. Dat was de enige informatie die je gaf. Je had het niet over vertragingen, maar je vroeg je alleen af of hij niet veel beter nog langer moest slapen. Dat kan je dus nooit een vertraging hebben opgeleverd. Want als de processor de vertragende factor is zou hij 100% belast geweest zijn.Jeronimo78 schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Bedankt voor je theoretische verhaal. Als het echter geen vertraging op mijn systeem op zou leveren had ik mijn berichtje uiteraard niet geplaatst. Hier schiet ik dus niets mee op
Heb nu mijn NAS een reboot gegeven en idd zit alles nu veel lager (ca 25%).
Heb ook al regelmatig de melding gehad dat de virus scanner een network failure had. Zou het kunnen dat er bij het updaten een proces blijft hangen?
Als je wel vertragingen had dan zit het probleem ergens anders. Zoals je nu aangeeft: Er was blijkbaar ook een netwerk probleem met iets.
Een hangend proces kan lastig zijn omdat er dan bv iets niet gebeurd, maar als het je processor niet voor de volle 100% belast, zal het om die reden geen vertraging geven. Als het systeem op informatie staat te wachten die over het netwerk moet komen en het komt niet, kan dat vertragingen opleveren, maar dan hebben andere processen daar mogelijk weer voordeel van omdat de processor toch niets anders te doen heeft dan rond kijken of er iets te doen valt. Hij kan blijkbaar een stuk harder en het was niet nodig op dat moment.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Kan ik plex media server installeren op een synology ds413j en deze alleen laten afspelen op mijn samsung TV? (NAS bedraad --> modem lan bedraad --> TV).. Lees iets over transcoding probleem, maar weet niet of dit voor ook voor bedraad apparatuur geldt..
NAS komt namelijk in de meterkast ver van de TV en mijn PC staat ook ergens anders.. Met plex heb je op de samsung een best mooie interface en kun je ook aangeven welke series je hebt gekeken..
NAS komt namelijk in de meterkast ver van de TV en mijn PC staat ook ergens anders.. Met plex heb je op de samsung een best mooie interface en kun je ook aangeven welke series je hebt gekeken..
op een J versie wil je geen transcoding doen, die is te traag. Heeft niets met bedraad of draadloos netwerk te maken, maar met de CPU in de NAS
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Waarschijnlijk is het dan beter om een +versie te nemen, zoals de 412+..
Die zou transcoding wel goed ondersteunen..
Die zou transcoding wel goed ondersteunen..
sowieso kun je in de app op je samsung TV local transcoding aanzetten en de transcoding kwaliteit instellen als het goed is (zelf alleen nog niet geprobeerd)
wat betreft de interface die mooie/handige interface op je samsung; in de Android app kun je ook zien wat je al gekeken hebt en wat nog niet. In de volgende versie van Plex for Android (op dit moment alleen voor PlexPass gebruikers) ziet het bijna hetzelfde uit als op je TV

Oftewel, geen reden om Plex alleen te gebruiken icm je TV. Maar met een J-versie Synology zal je niet anders kunnen
(ik heb een 412+ die ik gebruik icm een Samsung Note + Samsung Tab2 7.0 en dat gaat goed tot ong. 3mbit kwaliteit (720p). Ga ik hoger dan houdt de NAS het niet meer bij en zie je dat de app continue stopt om te bufferen)
wat betreft de interface die mooie/handige interface op je samsung; in de Android app kun je ook zien wat je al gekeken hebt en wat nog niet. In de volgende versie van Plex for Android (op dit moment alleen voor PlexPass gebruikers) ziet het bijna hetzelfde uit als op je TV

Oftewel, geen reden om Plex alleen te gebruiken icm je TV. Maar met een J-versie Synology zal je niet anders kunnen
[ Voor 77% gewijzigd door Yucko op 29-03-2013 10:42 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
delete
[ Voor 137% gewijzigd door jdwrist op 02-04-2013 08:07 ]
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik weet geen definitief antwoord, maar hier vind je wat extra informatie over hoe Photostation werkt/niet werkt:
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=17&t=18300
De thumbnails worden in een folder @eaDir gezet. De links tussen een foto en de thumbs wordt bijgehouden in een PostGres database. Geen idee of die info verwijderd worden bij een delete van de package.
Ik denk dat je het beste een backup van de database en je hele photo-folder kunt maken en die terugzetten. Ergens een beschrijving van de database-backup gezien, maar weet niet meer waar. Stappen waren simpel. Als ik mij goed herinner moet je na herinstallatie de nieuwe database leeggooien (dwz de data, maar niet de table-structuur) en je backup eroverheen zetten.
Kan iemand mij helpen met het Postprocessing van series met Sickbeard en Sabnzbd? Ik heb beide packages geinstalleerd via synocommunity.
Wat heb ik ingesteld:
Sabnzbd:
Map met gebruikte scripts: /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV
Categorien TV script SabToSickbeard.py
Sorteren: TV sorteren aan met de volgende formule: %sn/Season %0s/%fn.%ext
Sickbeard:
Hier heb ik alle opties uitstaan behalve het aanmaken voor metadata voor XBMC.
Wat gebeurt er:
Sickbeard haalt de nzb op en geeft deze door aan Sabnzbd
Sabnzbd geeft in de queue weer dat het om een TV-serie gaat en bij scripts het script SabToSickbeard.py.
Na het downloaden blijft de serie staan in de download folder van Sabnzbd en wordt niet verplaatst naar de definitieve directory waar al mijn overige series staan.
Wat heb ik ingesteld:
Sabnzbd:
Map met gebruikte scripts: /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV
Sickbeard:
Wat gebeurt er:
Sabnzbd geeft in de queue weer dat het om een TV-serie gaat en bij scripts het script SabToSickbeard.py.
Na het downloaden blijft de serie staan in de download folder van Sabnzbd en wordt niet verplaatst naar de definitieve directory waar al mijn overige series staan.
Voor de liefhebbers.
Ik heb met Sergey Borsukov de afgelopen periode wat testjes gedaan om de meest recente TV Headend werkend te krijgen op mijn ARM based Synology (DS211) en met succes.
Er zijn geen extra handelingen nodig maar gewoon via package center installeren en klaar.
Package is hier te vinden https://www.dropbox.com/s...headend-3.5.72-p1-arm.spk met dank aan Sergey.
Ik heb met Sergey Borsukov de afgelopen periode wat testjes gedaan om de meest recente TV Headend werkend te krijgen op mijn ARM based Synology (DS211) en met succes.
Er zijn geen extra handelingen nodig maar gewoon via package center installeren en klaar.
Package is hier te vinden https://www.dropbox.com/s...headend-3.5.72-p1-arm.spk met dank aan Sergey.
[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 02-04-2013 23:19 ]
Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met het maken van spk packages?
Ik heb gisteren een poging gewaagd om een spk te maken voor urlwatch maar ik kom niet echt verder. Met behulp van https://github.com/SynoCommunity/spksrc
Ik heb in cross/ de directory urlwatch aangemaakt. Maar het compilen hiervan faalt:
Ik heb gisteren een poging gewaagd om een spk te maken voor urlwatch maar ik kom niet echt verder. Met behulp van https://github.com/SynoCommunity/spksrc
Ik heb in cross/ de directory urlwatch aangemaakt. Maar het compilen hiervan faalt:
code:
1
2
3
| ===> Compiling for urlwatch mv: missing destination file operand after `.bak' Try `mv --help' for more information. |
[ Voor 45% gewijzigd door jelly op 03-04-2013 15:42 ]
Keep it simple stupid
Nieuwe versie van Glacier backup is uit
Version: 1.0-030 BETA
(2013/03/28)
Change Log
The maximum amount of data that can be retrieved every four hours is now customizable, helping you control the cost of data retrieval.
Added support for Multipart Upload, allowing for faster, more flexible uploads to Amazon Glacier.
Enhanced the stability of file transferring.
Version: 1.0-030 BETA
(2013/03/28)
Change Log
The maximum amount of data that can be retrieved every four hours is now customizable, helping you control the cost of data retrieval.
Added support for Multipart Upload, allowing for faster, more flexible uploads to Amazon Glacier.
Enhanced the stability of file transferring.
Heeft er hier iemand ervaring met een IRC-client op z'n synology? ik lees wel iets over IRSSI, maar zijn er ook alternatieven? Kan er niet echt iets concreets over vinden.
Ik draai op mijn PC mirc (en een hele fijne install wat betreft theme en configuratie), maar sinds mijn Synology zet ik mijn PC veel vaker uit... toch wel handig om IRC gewoon constant open te hebben.
Wie kan me de juiste richting induwen?
Ik draai op mijn PC mirc (en een hele fijne install wat betreft theme en configuratie), maar sinds mijn Synology zet ik mijn PC veel vaker uit... toch wel handig om IRC gewoon constant open te hebben.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Je kunt via Synocommunity ZNC installeren. En dan die laten loggen e.d. om vervolgens met MIRC daarmee verbinding te maken.
Werkt top. Echter gaat je NAS niet meer hibernaten
Werkt top. Echter gaat je NAS niet meer hibernaten
ga ik eens naar kijken, bedankt. Hibernaten doet mijn Synology niet, (geloof ik
) zover was ik nog niet gekomen, dus dat is niet zo erg. Even in verdiepen of dat inderdaad doet wat ik zoek.
edit: klopt het dat ie niet in het package center staat? (het die repo van synocommunity uiteraard al toegevoegd)
edit: klopt het dat ie niet in het package center staat? (het die repo van synocommunity uiteraard al toegevoegd)
[ Voor 23% gewijzigd door LuNaTiC op 04-04-2013 13:58 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Eh, nee dat klopt niet 
Hij staat in de synocommunity package center.
Denk dat je het beta kanaal moet gebruiken
Settings>channel update>beta channel
Hij staat in de synocommunity package center.
Denk dat je het beta kanaal moet gebruiken
Settings>channel update>beta channel
[ Voor 103% gewijzigd door cypher21 op 04-04-2013 14:04 ]
ZNC staat niet in het beta kanaal, maar in het gewone kanaal van SynoCommunity
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik kan het bij beide niet vinden, ik zal wel scheel zijn (maar zit nu op m'n telefoon te pielen, kan er via werk niet op een andere manier bij)
edit: never mind, verkeerd zitten kijken, bij "all" zag ik niks (uiteraard
)
edit: never mind, verkeerd zitten kijken, bij "all" zag ik niks (uiteraard

[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 04-04-2013 14:16 ]
deze probleem had ik ook.caRe.Ghost schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 19:57:
Kan iemand mij helpen met het Postprocessing van series met Sickbeard en Sabnzbd? Ik heb beide packages geinstalleerd via synocommunity.
Wat heb ik ingesteld:
Sabnzbd:
Sickbeard:
Wat gebeurt er:
Oplossing:
SABnzb:
catogorie tv niet gebruiken/maken. dus geen script gebruiken.
Sickbeard:
hier wel de final folder instellen dus waar je series opslaat.
na het downloaden van de series zal deze automatisch naar je serie map verplaats worden door sickbeard.
als je niet uitkomt zal ik sreenshots posten als ik thuis ben
Wat jij doet werkt inderdaad ook, maar zorgt ervoor dat SB steeds de folder gaan scannen op afgeronde downloads. En volgens mij wil ie dat niet aangezien ie sabtosickbeard wil gebruiken.
Maar kijk eens naar de eigenaar van de scripts, en zorg ervoor dat ze uitvoerbaar zijn. Beide te checken met ls -l
Je kan dan eigenaarschap toekennen aan sab door
chown -R sabnzbd:users /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV
te doen. En je kan ervoor zorgen dat het script uitvoerbaar is door chmod +x SabToSickbeard.py te doen. Let op hoofdletters!!!
Maar kijk eens naar de eigenaar van de scripts, en zorg ervoor dat ze uitvoerbaar zijn. Beide te checken met ls -l
chown -R sabnzbd:users /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV
te doen. En je kan ervoor zorgen dat het script uitvoerbaar is door chmod +x SabToSickbeard.py te doen. Let op hoofdletters!!!
IRSSI werkt top! Vooral icm de IRSSI-proxy. Kun je vervolgens met elk willekeurige client naar de NAS connecten. Of connecten middels ssh en met "screen" je laatste sessie telkens terugnemen.LuNaTiC schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:10:
Heeft er hier iemand ervaring met een IRC-client op z'n synology? ik lees wel iets over IRSSI, maar zijn er ook alternatieven? Kan er niet echt iets concreets over vinden.
Volgens mij is hij vergeten het CFG bestand aan te passen. Komt iig niet in zijn verhaal voor.mvds schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:48:
Wat jij doet werkt inderdaad ook, maar zorgt ervoor dat SB steeds de folder gaan scannen op afgeronde downloads. En volgens mij wil ie dat niet aangezien ie sabtosickbeard wil gebruiken.
Deze zou op je synology te vinden moeten zijn in het zelfde pad waar ook SabToSickbeard.py te vinden is.Rename autoProcessTV.cfg.sample to simply autoProcessTV.cfg and open it in a text editor. Change the host, port, username, and password values to the appropriate settings for your Sick Beard server. Then set the appropriate script as your postprocessing script inside SABnzbd+/HellaNZB:
Dus
/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample hernoemen naar /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg en editten.
Dit moet je via de terminal doen
Die andere oplossing waarbij je SB naar een map laat kijken om te postprocessen kan ook, maar dat is geen oplossing, enkel een andere manier van postprocessen (naar mijn mening een inferieure manier)
[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 04-04-2013 15:53 ]
dit ben ik inderdaad vergeten. Als ik het CFG bestand wil aanpassen moet ik dan Sabnzbd en/of Sickbeard afsluiten?cypher21 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:52:
[...]
Volgens mij is hij vergeten het CFG bestand aan te passen. Komt iig niet in zijn verhaal voor.
[...]
Deze zou op je synology te vinden moeten zijn in het zelfde pad waar ook SabToSickbeard.py te vinden is.
Dus
/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg.sample hernoemen naar /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg en editten.
Dit moet je via de terminal doen
Die andere oplossing waarbij je SB naar een map laat kijken om te postprocessen kan ook, maar dat is geen oplossing, enkel een andere manier van postprocessen (naar mijn mening een inferieure manier)
lol, ik was er een beetje van uit gegaan dat je de readme gelezen had.... stom van me, had ik niet moeten aannemen, wie leest er tenslotte handleidingen en readme's...caRe.Ghost schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:40:
[...]
dit ben ik inderdaad vergeten. Als ik het CFG bestand wil aanpassen moet ik dan Sabnzbd en/of Sickbeard afsluiten?

Volgens mij is het niet nodig aangezien sabtosickbeard alleen gestart word als er iets klaar is met downloaden. Dus kan je de cfg gewoon aanpassen zonder iets te stoppen.
Welke readme bedoel je?mvds schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:44:
[...]
lol, ik was er een beetje van uit gegaan dat je de readme gelezen had.... stom van me, had ik niet moeten aannemen, wie leest er tenslotte handleidingen en readme's...
Volgens mij is het niet nodig aangezien sabtosickbeard alleen gestart word als er iets klaar is met downloaden. Dus kan je de cfg gewoon aanpassen zonder iets te stoppen.
Het is niet nodig Sab of sickbeard te herstarten, gewoon die file editten met de juiste gegevens, en het zou de volgende keer goed moeten gaan, zo niet, check de log
Ik gok dat mvds bedoeld dat dit in een hoop handleidingen uitgelegd is. Maar goed, altijd handig zo'n forum toch
Ik gok dat mvds bedoeld dat dit in een hoop handleidingen uitgelegd is. Maar goed, altijd handig zo'n forum toch
[ Voor 26% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2013 09:10 ]
Ok thnx. Zodra ik tijd heb (waarschijnlijk vanavond) ga ik het aanpassen. Mocht ik er alsnog niet uitkomen dan meld ik mij wel weercypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:10:
Het is niet nodig Sab of sickbeard te herstarten, gewoon die file editten met de juiste gegevens, en het zou de volgende keer goed moeten gaan, zo niet, check de log
Hier een probleem/lastige vraag, ik heb namelijk het volgende probleem:
Nadat ik libtorrent-rasterbar 0.16.9 heb gebuild en geinstalleerd, dan krijg ik de volgende melding als het volgende uitvoer:
Error:
Nou heb ik al het een en ander proberen op te zoeken en gevonden, het blijkt met de compiler te maken te hebben.
Nou heb ik het volgende al geprobeerd m.b.v. flasg en configure settings:
Echter het probleem blijft zich voordoen. Is er hier een linux guru in de zaal, die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Mijn systeem/geinstalleerde packages:
Nas: Synology DS412+
CPU: Intel Atom
Nas is gebootstrapped en heeft de optware (chroot)
Onderstaande is geinstalleerd:
Verder heb ik de onderstaande patches toegepast:
Nadat ik libtorrent-rasterbar 0.16.9 heb gebuild en geinstalleerd, dan krijg ik de volgende melding als het volgende uitvoer:
code:
1
| python -c "import libtorrent as lt; print lt.version" |
Error:
code:
1
| ImportError: /opt/local/lib/python2.5/site-packages/libtorrent.so: undefined symbol: __sync_fetch_and_add_4 |
Nou heb ik al het een en ander proberen op te zoeken en gevonden, het blijkt met de compiler te maken te hebben.
Nou heb ik het volgende al geprobeerd m.b.v. flasg en configure settings:
code:
1
| CPPFLAGS="-march=i486" CFLAGS="-march=i486" CXXFLAGS="-march=i486" CCFLAGS="-march=i486" LDFLAGS="-march=i486" ./configure --disable-debug --enable-python-binding --prefix=/opt/local --build=i486 --host= i486 --target=i486 |
code:
1
| CPPFLAGS="-march=i686" CFLAGS="-march=i686" CXXFLAGS="-march=i686" CCFLAGS="-march=i686" LDFLAGS="-march=i686" ./configure --disable-debug --enable-python-binding --prefix=/opt/local --build=i686 --host= i686 --target=i686 |
Echter het probleem blijft zich voordoen. Is er hier een linux guru in de zaal, die weet hoe ik dit probleem kan oplossen?
Mijn systeem/geinstalleerde packages:
Nas: Synology DS412+
CPU: Intel Atom
Nas is gebootstrapped en heeft de optware (chroot)
Onderstaande is geinstalleerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| - openssl - libidn - wget-ssl - openssl-dev - optware-devel - gcc - bash - boost-date-time - boost-dev - boost-filesystem - boost-graph - boost-iostreams - boost-program-options - boost-python - boost-random - boost-regex - boost-serialization - boost-signals - boost-system - boost-test - boost-thread - boost-wave - zlib - binutils - gettext - geoip - gzip - libc-dev - libstdc++ - python26 - py26-mako - py26-openssl - py26-simplejson - py26-setuptools - py26-twisted - py26-beaker - py26-zope-interface - svn - tar - coreutils - automake - autoconf |
code:
1
2
| nano or vi /opt/include/boost/config/user.hpp add "#define BOOST_NO_INCLASS_MEMBER_INITIALIZATION" |
code:
1
2
| If you're using 2.6 the ipkg provided python 2.6 distutils config (/opt/lib/python2.6/distutils/distutils.cfg) appears to point at the python 2.5 site packages directory after installation so that needs correcting first. |
Zoiets jacypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:10:
Ik gok dat mvds bedoeld dat dit in een hoop handleidingen uitgelegd is.
De CCFLAGS die je opgeeft zijn zijn meestal niet nodig, cross compile je? Of compileer op je op de NAS zelf. Als je op de NAS zelf compileert kan je het beste -march=native gebruiken.stephankamp schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:59:
code:
1 ImportError: /opt/local/lib/python2.5/site-packages/libtorrent.so: undefined symbol: __sync_fetch_and_add_4
code:
1 CPPFLAGS="-march=i486" CFLAGS="-march=i486" CXXFLAGS="-march=i486" CCFLAGS="-march=i486" LDFLAGS="-march=i486" ./configure --disable-debug --enable-python-binding --prefix=/opt/local --build=i486 --host= i486 --target=i486
code:
1 CPPFLAGS="-march=i686" CFLAGS="-march=i686" CXXFLAGS="-march=i686" CCFLAGS="-march=i686" LDFLAGS="-march=i686" ./configure --disable-debug --enable-python-binding --prefix=/opt/local --build=i686 --host= i686 --target=i686
[/code]
code:
1 2 nano or vi /opt/include/boost/config/user.hpp add "#define BOOST_NO_INCLASS_MEMBER_INITIALIZATION"
code:
1 2 If you're using 2.6 the ipkg provided python 2.6 distutils config (/opt/lib/python2.6/distutils/distutils.cfg) appears to point at the python 2.5 site packages directory after installation so that needs correcting first.
Is trouwens de software die je probeert te installeren niet te verkrijgen met ipkg?
Keep it simple stupid
Ik compile op de nas zelf, en de software is niet als ipkg te krijgen.
Het is libtorrent-rasterbar 0.16.9 en ja ik moet wel cross compilen anders kan ik er niets mee.
En de native flag werkt niet, al geprobeerd.
Dit is de config log:
http://snipt.org/zhjae7
Weet niet of je daar meer mee kunt.
deze is gegenereerd nadat ik het volgende heb ingevoerd:
Het is libtorrent-rasterbar 0.16.9 en ja ik moet wel cross compilen anders kan ik er niets mee.
En de native flag werkt niet, al geprobeerd.
Dit is de config log:
http://snipt.org/zhjae7
Weet niet of je daar meer mee kunt.
deze is gegenereerd nadat ik het volgende heb ingevoerd:
code:
1
| CPPFLAGS="-march=i686" CFLAGS="-march=i686" CXXFLAGS="-march=i686" CCFLAGS="-march=i686" LDFLAGS="-march=i686" ./configure --disable-debug --enable-python-binding --prefix=/opt/local --build=i686 --host=i686 --target=i686 |
[ Voor 47% gewijzigd door stephankamp op 05-04-2013 10:55 ]
Net nu ik verdorie van de week ben overgestapt op een Dune mediaspeler... of kan de Dune hie rook mee overweg?MissileHugger schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:05:
De YAMJ package heeft (zoals beloofd) een cosmetische verandering ondergaan.
Screenshots (klikken = groter):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Feedback is uiteraard welkom
Ben heel erg benieuwd! Is deze ook via de package center beschikbaar?Lief Adje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 13:02:
nzbget 10.1 is uitcompiling....
hmm nieuwe config/installatie omdat de testing in een andere directory staat..
Ik baal enorme met dat trage checken en repareren... eergisteren 25 GB gedownload dat was zo binnen, maar hij is bijna 12 uur bezig geweest met het parren en uitpakken.
Gisteravond een download gestart van 21GB en die was 0.45 uur vannacht binnen, maar hij is nu nog bezig met checken (duurt nog ruim 2 uur). Leuk als je een filmpje wil kijken
ben echt benieuwd of dat met versie 10.1 beter geworden is (heb nu nog versie 9.1)
Zou fijn zijn als postprocessing voor couchpotato ook ingebakken zou zijn (in de config via de webinterface), in plaats van alleen voor sickbeard. En dat postprocessing ook gekoppeld zou kunnen worden aan de categorien, zoals dat bij sabnzbd het geval is. Want dat zijn echt de twee grootste missers imho.
nzbget heeft gewoon een mega groot voordeel boven sabnzbd en dat is toch echt de systeembelasting, en de twee toevoegingen die ik aangaf zou het gewoon perfect maken! Ik zou overgaan op nzbget en nooit meer sab gebruiken denk ik.
nzbget heeft gewoon een mega groot voordeel boven sabnzbd en dat is toch echt de systeembelasting, en de twee toevoegingen die ik aangaf zou het gewoon perfect maken! Ik zou overgaan op nzbget en nooit meer sab gebruiken denk ik.
Die scripts zijn van Sickbeard, en niet van Sabnzbd.
Voor Couchpotato kun je trouwens prima een categorie in Sab gebruiken. Deze categorie kun je al in de instellingen van Couch aangeven.
Ik heb een categorie movies, deze komt in de map download/movies Dit is ook de enige map waar Couch postprocessing mag uitvoeren.
Voor Couchpotato kun je trouwens prima een categorie in Sab gebruiken. Deze categorie kun je al in de instellingen van Couch aangeven.
Ik heb een categorie movies, deze komt in de map download/movies Dit is ook de enige map waar Couch postprocessing mag uitvoeren.
Weet ik, maar hij hoeft ook de scripts zelf niet mee te nemen in de package, alleen wel de opties tonen in de config.cypher21 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:26:
Die scripts zijn van Sickbeard, en niet van Sabnzbd.
Gebruiken mensen echt dat automatisch verplaatsen van bestanden? Ik laat altijd mijn gedownloadde bestand in het "download" mapje staan.
In de regel wil je alleen de film (+cover) of alleen de serie, die sample meuk of andere bestandjes die erbij zitten wil je toch ook niet allemaal mee verplaatsen naar je mappen?
(Daarnaast vind ik het wel prettig dat ik weet als er een nieuwe aflevering van een serie is die ik volg
)
In de regel wil je alleen de film (+cover) of alleen de serie, die sample meuk of andere bestandjes die erbij zitten wil je toch ook niet allemaal mee verplaatsen naar je mappen?
(Daarnaast vind ik het wel prettig dat ik weet als er een nieuwe aflevering van een serie is die ik volg
User Error -- Please Replace User
Je kan overbodige bestanden automatisch laten verwijderen door .url .jpg etc in te voeren bij sabnzdb. Dus dan houd je alleen de .mkv over met een correcte naam. Ideaal.
Notificatie per mail zorgt er voor dat ik op de hoogte ben van een nieuw gedownloade aflevering of film.
Notificatie per mail zorgt er voor dat ik op de hoogte ben van een nieuw gedownloade aflevering of film.
is het mogelijk om filminfo in NL erbij te krijgen van bijv. moviemeter?MissileHugger schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:05:
De YAMJ package heeft (zoals beloofd) een cosmetische verandering ondergaan.
Screenshots (klikken = groter):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Feedback is uiteraard welkom
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja dat gebruiken mensen echt ja ;-)Ikke_Niels schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:36:
Gebruiken mensen echt dat automatisch verplaatsen van bestanden? Ik laat altijd mijn gedownloadde bestand in het "download" mapje staan.
De Dune schijnt er mee overweg te kunnen mbv een extra tooltje (Eversion):Binnetie schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:01:
[...]
Net nu ik verdorie van de week ben overgestapt op een Dune mediaspeler... of kan de Dune hie rook mee overweg?
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28951
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hier zelf mee te knutselen (heb pas sinds begin deze week een Synology staan
lol,Ikke_Niels schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:36:
(Daarnaast vind ik het wel prettig dat ik weet als er een nieuwe aflevering van een serie is die ik volg)
Zelf verplaatsen is zooo 2009
Ik zou niet meer zonder willen.
Samples, onzin spam en reclame worden hier gewoon netjes weggegooit, en films worden in mijn movie share gezet, series op mijn serie share.
XBMC kan die mooi vinden, dus ik zie op XBMC meteen dat er nieuwe afleveringen zijn.
Sterker nog, ik doe zelden iets op de NAS, het enige dat ik wel eens doe is inloggen op spotweb om te kijken of er iets leuks tussen staat wat niet door Couch gevolgd wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 05-04-2013 15:12 ]
ook nog bedankt voor je reactieKaspers schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:51:
[...]
IRSSI werkt top! Vooral icm de IRSSI-proxy. Kun je vervolgens met elk willekeurige client naar de NAS connecten. Of connecten middels ssh en met "screen" je laatste sessie telkens terugnemen.
heb inmiddels ZNC draaiende, werkt volgens mij goed. Alleen nog eens een keertje erin duiken om het e.e.a. te finetunen.
Het lukt me niet om autoProcessTV.cfg.sample te hernoemen naar autoProcessTV.cfg. Ik log via Putty aan als admin ga naar de directory /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV en voer hier onderstaand commando in
cp autoProcessTV.cfg.sample autoProcessTV.cfg
ik krijg terug: cp: can't create 'autoProcessTV.cfg': Permission denied
wat moet ik doen om dit op te lossen?
cp autoProcessTV.cfg.sample autoProcessTV.cfg
ik krijg terug: cp: can't create 'autoProcessTV.cfg': Permission denied
wat moet ik doen om dit op te lossen?
Het is gek, maar dat is inderdaad het antwoord. Ook al zijn de wachtwoorden voor de root en admin accounts hetzelfde, de verkregen rechtenset is dat niet. Heb ik ook een keer een tijd mee zitten klooien voordat ik daar achter kwamkraades schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:41:
Inloggen als root?
Het is mij gelukt om autoProcessTV.cfg.sample te hernoemen naar autoProcessTV.cfg en om autoProcessTV.cfg aan te vullen me de benodigde gegevens. Helaas blijven de series die hij vannacht gedownload heeft nog steeds in de map van Sabnzbd staan en komen ze niet in de uiteindelijke map met al mijn TV-series. Kan iemand mij verder helpen? Mocht er meer info nodig zijn dan post ik dat graag.
Anoniem: 408890
Ik wil graag gebruik maken van Glacier backup. Kan dit in combinatie met python van synocommunity?
Met andere woorden: Heeft python van synocommunity alle dependencies om Glacier te draaien?
Met andere woorden: Heeft python van synocommunity alle dependencies om Glacier te draaien?
Heb je in SAB wel aangegeven voor de betreffende categorie dat hij gebruik moet maken van sabToSickbeard.py (of welk script je hiervoor gebruiken wilt) ?caRe.Ghost schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 07:51:
Het is mij gelukt om autoProcessTV.cfg.sample te hernoemen naar autoProcessTV.cfg en om autoProcessTV.cfg aan te vullen me de benodigde gegevens. Helaas blijven de series die hij vannacht gedownload heeft nog steeds in de map van Sabnzbd staan en komen ze niet in de uiteindelijke map met al mijn TV-series. Kan iemand mij verder helpen? Mocht er meer info nodig zijn dan post ik dat graag.
Note: Wel eerst in SAB aangeven waar deze script staan, vervolgens kun je ze bij de categories selecteren.
Let er ook op dat SAB de juiste rechten heeft op de scripts files.
Ik heb in Sabnzbd aangegeven waar de scripts staan (map van Sickbeard). Als ik Sickbeard een nzb ophaalt en deze doorgeeft aan Sabnzbd dan zie ik ook keurig de categorie TV staan en als script sabToSickbeard.py. Wat ik nog niet gecontroleerd heb is of Sabnzbd de juiste rechten heeft op de script files. Hoe kan ik dit controleren en eventueel wijzigen?schumi2004 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 12:44:
[...]
Heb je in SAB wel aangegeven voor de betreffende categorie dat hij gebruik moet maken van sabToSickbeard.py (of welk script je hiervoor gebruiken wilt) ?
Note: Wel eerst in SAB aangeven waar deze script staan, vervolgens kun je ze bij de categories selecteren.
Let er ook op dat SAB de juiste rechten heeft op de scripts files.
Zie je snel genoeg als je de scripts folder aan wijst en op save drukt, als de rechten niet kloppen maakt hij het veld weer leeg.caRe.Ghost schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:13:
[...]
Ik heb in Sabnzbd aangegeven waar de scripts staan (map van Sickbeard). Als ik Sickbeard een nzb ophaalt en deze doorgeeft aan Sabnzbd dan zie ik ook keurig de categorie TV staan en als script sabToSickbeard.py. Wat ik nog niet gecontroleerd heb is of Sabnzbd de juiste rechten heeft op de script files. Hoe kan ik dit controleren en eventueel wijzigen?
Maar zoals ik het begrijp heb kun je wel een script kiezen bij de categorieen dus zou het goed moeten zitten.
Wat zegt processing log ?
Dit is wat ik zie in Sabnzbdschumi2004 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:23:
[...]
Zie je snel genoeg als je de scripts folder aan wijst en op save drukt, als de rechten niet kloppen maakt hij het veld weer leeg.
Maar zoals ik het begrijp heb kun je wel een script kiezen bij de categorieen dus zou het goed moeten zitten.
Wat zegt processing log ?
Loading config from /volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg
Could not read configuration file: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/@appstore/sickbeard/share/SickBeard/autoProcessTV/autoProcessTV.cfg'
[ Voor 42% gewijzigd door caRe.Ghost op 06-04-2013 19:27 ]
iets met rechten dus
zet de scripts folder eens in aparte folder buiten SB en geef sab rechten hierop en dan nog eens proberen
zet de scripts folder eens in aparte folder buiten SB en geef sab rechten hierop en dan nog eens proberen
Jazeker, dit moet je alleen zelf in de config file aanpassen.jos_zwa schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 14:49:
[...]
is het mogelijk om filminfo in NL erbij te krijgen van bijv. moviemeter?
In moviejukebox.properties (in /usr/local/YAMJ/) de volgende items veranderen in:
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
thetvdb.language=nl
Ik had het al een keer uitgelegd... Dit zijn de commando's om de rechten goed te zetten. Het gaat vooral om de chown.mvds schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:48:
Allen, ik heb net even Transmission opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het nog steeds niet: als ik vanuit DSM (4.2) naar Transmission ga, krijg ik een soort van 404: Sorry, the page you are looking for is not found.
De link waarop ik klik is de volgende: http://diskstation:5000/webman/3rdparty/transmission/transmission.cgi, gewoon vanuit het menu. Iemand enig idee? Als ik de URL van transmission zelf benader, gaat het wel goed, maar vanuit menutje niet.
De link waarop ik klik is de volgende: http://diskstation:5000/webman/3rdparty/transmission/transmission.cgi, gewoon vanuit het menu. Iemand enig idee? Als ik de URL van transmission zelf benader, gaat het wel goed, maar vanuit menutje niet.
Nee, die links hebben bij mij ook nog nooit gewerkt...
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat zie ik ook als ik de muis over het transmission ikoontje hou, maar als ik klik wordt http://diskstation:9091 geopend ...bodiam schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:24:
De link waarop ik klik is de volgende: http://diskstation:5000/webman/3rdparty/transmission/transmission.cgi, gewoon vanuit het menu
Wat staat er in je Package Center bij Transmission onder URL ??

Bij mij staat bij URL 'http://diskstation:9091'. Linkje werkt ook enzo, alleen niet vanuit dat DSM menu. Rare is dat het eerst (DSM 4.1) wel werkte, maar ik heb daarna een complete reinstall gedaan.
Alle andere linkjes (Couchpotato, SabNZB, etc) werken allemaal wel. Alleen Transmission heeft kuren.
Alle andere linkjes (Couchpotato, SabNZB, etc) werken allemaal wel. Alleen Transmission heeft kuren.
Volgens mij is dat ook zo met nzbget en autosub, die links worden ook vernaggeld
deze regels staat nog niet in dat bestand bij mij. moet ik ze er gewoon bijzetten?MissileHugger schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:58:
[...]
Jazeker, dit moet je alleen zelf in de config file aanpassen.
In moviejukebox.properties (in /usr/local/YAMJ/) de volgende items veranderen in:
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
thetvdb.language=nl
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja, dat kan.jos_zwa schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:12:
[...]
deze regels staat nog niet in dat bestand bij mij. moet ik ze er gewoon bijzetten?
De originele regels staan in properties/moviejukebox-default.properties.
Als je de regels in het moviejukebox.properties zet, werkt het ook prima. Deze gaan namelijk voor.
Na het instellen moet je wel even je volledige jukebox opnieuw genereren.
[ Voor 8% gewijzigd door MissileHugger op 08-04-2013 10:42 ]
Heb even gekeken, maar ik kan alleen deze vinden :bodiam schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:24:
De link waarop ik klik is de volgende: http://diskstation:5000/webman/3rdparty/transmission/transmission.cgi,
/volume1/@appstore/transmission/app/transmission.cgi
en een link
/usr/syno/synoman/webman/3rdparty/transmission
die weer wijst naar
/var/packages/transmission/target/app/transmission.cgi
daar zit dit commando in :
print $q->redirect("http://".$ENV{SERVER_NAME}.":9091");
Bij mij wordt server_name vertaald naar 'my.syno', dat is de hostnaam die ik zelf opgeef in 'hosts' op m'n PC (in \WINDOWS\system32\drivers\etc)
is jouw DS ook bekend als 'diskstation' op je LAN ??
EDIT: ik kan Transmission ook starten als ik ben ingelogd in DSM op m'n internet-adres ; correcte link wordt keurig aangemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 08-04-2013 10:57 ]
iemand die mij misschien kan helpen?
Ik had NN+ draaien op mijn NAS.
omdat ik ook een test versie wilde hebben had ik deze ook geïnstalleerd en een 2e symlink aangemaakt naar die map.
Deze kon ik echter niet benaderen om wat voor reden dan ook.
Van het weekend zag ik op de beta packages van Synocommunity een package voor newznab,
Omdat ik zag dat hij het standaard gebruikers account en database maakt heb ik besloten om die van mij te hernoemen in phpmyadmin. Dit werkte zonder problemen. Ik kon nog steeds bij mijn originele NN komen.
Na het installeren van deze package en het doorlopen van de installer besloot ik deze weer te verwijderen omdat het een oudere versie betrof.
Echter nu kan ik mijn originele niet meer bereiken.
Alle bestanden en databases en dergelijk zijn nog aanwezig.
De symlink heb ik ook al een keer opnieuw aangemaakt maar zonder resultaat.
iemand een idee?
Ik had NN+ draaien op mijn NAS.
omdat ik ook een test versie wilde hebben had ik deze ook geïnstalleerd en een 2e symlink aangemaakt naar die map.
Deze kon ik echter niet benaderen om wat voor reden dan ook.
Van het weekend zag ik op de beta packages van Synocommunity een package voor newznab,
Omdat ik zag dat hij het standaard gebruikers account en database maakt heb ik besloten om die van mij te hernoemen in phpmyadmin. Dit werkte zonder problemen. Ik kon nog steeds bij mijn originele NN komen.
Na het installeren van deze package en het doorlopen van de installer besloot ik deze weer te verwijderen omdat het een oudere versie betrof.
Echter nu kan ik mijn originele niet meer bereiken.
Alle bestanden en databases en dergelijk zijn nog aanwezig.
De symlink heb ik ook al een keer opnieuw aangemaakt maar zonder resultaat.
iemand een idee?
Thanks! Ga ik zo ook even kijken of deze links en files bestaan. Misschien is er iets mis gegaan bij het aanmaken ofzo..Goner schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:56:
[...]
Heb even gekeken, maar ik kan alleen deze vinden :
/volume1/@appstore/transmission/app/transmission.cgi
en een link
/usr/syno/synoman/webman/3rdparty/transmission
die weer wijst naar
/var/packages/transmission/target/app/transmission.cgi
Anoniem: 511154
Kan het kloppen dat YAMJ niet op de DS213+ werkt? Of ik doe iets verkeerd... Ik krijg continu de melding dat de pagina niet gevonden kan worden?
YAMJ zou prima moeten werken op de DS213+, alleen de mediainfo plugin wordt nog aan gewerkt.Anoniem: 511154 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 00:20:
Kan het kloppen dat YAMJ niet op de DS213+ werkt? Of ik doe iets verkeerd... Ik krijg continu de melding dat de pagina niet gevonden kan worden?
Wanneer krijg je de melding? Bij het openen van de "app" in DSM?
Ik ben hier ook benieuwd naar. Heb je hier al wat mee kunnen spelen?GmR schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 15:07:
[...]
De Dune schijnt er mee overweg te kunnen mbv een extra tooltje (Eversion):
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=28951
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om hier zelf mee te knutselen (heb pas sinds begin deze week een Synology staan), maar die thread ziet er hoopvol uit.
Ik gebruik nu Yadis en dat gaat goed, maar ik zou graag een automatische tool hebben die alles voor mij 'indexeerd' en dat zou met YAMJ mooi kunnen.
Ik heb geen Dune, maar YAMJ voor Synology werkt prima met eversion. Ik gebruik eversion in combinatie met een popcorn hour C200.Binnetie schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:43:
[...]
Ik ben hier ook benieuwd naar. Heb je hier al wat mee kunnen spelen?
Ik gebruik nu Yadis en dat gaat goed, maar ik zou graag een automatische tool hebben die alles voor mij 'indexeerd' en dat zou met YAMJ mooi kunnen.
Dan ga ik me ook even inlezen. Zou mooi zijn als de mijn nas die taak overnam.
Weet iemand of er al een spk is van nzbget 10.1? Want het controleren en repareren met versie 9.1 duurt me nu toch wel erg lang.
Weet iemand of er al een spk is van nzbget 10.1? Want het controleren en repareren met versie 9.1 duurt me nu toch wel erg lang.
10.1 is er nog niet, maar 10.0 r603 is te verkrijgen via synocommunity beta.
Misschien dat er hier iemand is die een eigen package heeft gebrouwen, maar dan zal hij/zij ongetwijfeld wel langskomen hier
.
Misschien dat er hier iemand is die een eigen package heeft gebrouwen, maar dan zal hij/zij ongetwijfeld wel langskomen hier
[ Voor 49% gewijzigd door job op 09-04-2013 14:27 ]
Is deze beta al sneller met controleren en repareren? Ik kan dat zo niet vinden in de releaselogs van r603.
Anoniem: 511154
Klopt. Nadat ik Java en YAMJ geïnstalleerd heb druk ik op de snelkoppeling in DSM. Vervolgens opent hij een nieuw venster met de melding page not found.MissileHugger schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:17:
[...]
YAMJ zou prima moeten werken op de DS213+, alleen de mediainfo plugin wordt nog aan gewerkt.
Wanneer krijg je de melding? Bij het openen van de "app" in DSM?
Welke browser gebruik je?Anoniem: 511154 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:09:
[...]
Klopt. Nadat ik Java en YAMJ geïnstalleerd heb druk ik op de snelkoppeling in DSM. Vervolgens opent hij een nieuw venster met de melding page not found.
En zou je de volgende link willen proberen in een apart tabblad te openen (wel inloggen in DSM)?
http://nas-ip:5000/webman/3rdparty/YAMJ/
of
https://nas-ip:5001/webman/3rdparty/YAMJ/
Dat werkt hier ook niet, ik gebruik IE 9, eens kijken of hetmet Firefox wel wil.
nevermind
[ Voor 87% gewijzigd door jdwrist op 09-04-2013 19:09 ]
Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.