"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Hier werkt hij ook niet en ben ook van 4.1 naar 4.2 zonder de 4.2 beta.Goner schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Is dat hetzelfde probleem dat mensen melden met bijv. Config File Editor ?
Ik krijg de indruk dat het optreedt als je de 4.2 beta geinstalleerd hebt gehad, want ik heb er geen last van (ben van 4.1 rechtstreeks naar 4.2 gegaan)
Config File Editor werkt bij mij wel weer prima.
gewoon de index.html opstarten van een shared folder.Binnetie schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:00:
Dat klinkt wel goed, ik kan dan via de PCH een link maken naar de index.html op de nas zodat de bibliotheek geopend wordt?
Er zitten wel wat haken en ogen aan qua configuratie. daarvoor kun je het best even kijken op de forums van networkedmediatank.com
Ook ik rechtstreeks naar 4.2 en heb er wel last van. Heb het idee dat je iets meer moet doen met de syno webserver maar die staat al aan voor phpadmin/mysql.Goner schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Is dat hetzelfde probleem dat mensen melden met bijv. Config File Editor ?
Ik krijg de indruk dat het optreedt als je de 4.2 beta geinstalleerd hebt gehad, want ik heb er geen last van (ben van 4.1 rechtstreeks naar 4.2 gegaan)
Die zou de router management page van m'n Fritz!Box 7170 moeten geven, maar ik krijg een volledig lege window. ... (heb 'm alleen nooit gehad onder 4.1 dus weet niet of het daar wel werkte)
EDIT: grappig, package werkt wel onder IE8, maar niet met Firefox en Chrome

[Voor 26% gewijzigd door Goner op 16-03-2013 00:07]
in sickbeard heb ik de volgende map als final map ingesteld tijdens het installen van de series:
/volume1/series
de serie wordt niet verplaatst naar de eind locatie.
[Voor 66% gewijzigd door Legendary1985 op 15-03-2013 20:15]
Bij post processing de download locatie instellen (tv download dir), en post processing aanvinken.Legendary1985 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:07:
de serie wordt niet verplaatst naar de eind locatie.
Renaming kan je uitzetten/uitlaten als je dat niet wilt gebruiken, dan wordt de boel alleen verplaatst.
Wil achterhalen of het niet aan mijn DS ligt, hier start hij namelijk niet.
Al een tijdje lopen zoeken maar niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn probleem dus is mijn hoop op dit forum gevestigd.
Ik heb een DS1512+, top apparaat en alles loopt als een zonnetje, na de update naar DSM 4.2 is mijn enthousiasme nog groter geworden, eindelijk kan ik vanaf de DS naar mijn apple TV3 mkv's streamen, dit werkt perfect!
Streamt zonder een hickup en draait alles.
Helaas ben ik gisteren een vervelende issue tegengekomen, ondanks dat de video station app als ik airplay kies mijn vraagt welke srt ik wil gebruiken worden er geen subtitles getoond, het lijkt een issue met de apple TV want op nadere devices gaat het wel goed.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook al subtittle taal en close captions (had ik al hier een daar gevonden als issue solver) aangezet maar nog steeds geen subtitles.
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Nu zie'k in die dsm4.2 echter ook een dns server package zitten die precies redelijk compleet is (views, zone transfers, ...).
Heeft iemand deze al installed? Is het effectief Bind die geïnstalleerd wordt? Kan je ook buiten de GUI, in de config files dingen gaan aanpassen naar eigen wens?
Of zal'k het zelf even moeten gaan proberen?
EDIT: het is debian Bind blijkbaar.. maar pfft, 'k vind hem niet zo handig..
Schrijft precies overal files weg, ik kan mijn zone-namen niet zelf kiezen hetgeen meerdere views minder leuk maakt.
Ik hou't wel op mijn bootstrapped BIND voorlopig.
Ik zie verder ook Synology-eigen packages voor oa. Python. Ik veronderstel dat de package community dan niet meer de moeite gaat doen om hun versies te updaten?
[Voor 17% gewijzigd door witchdoc op 17-03-2013 20:22]
Gebruik je voor streamen misschien DNLA. Volgens mij werkt SRT daarmee niet.ferno schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:11:
Hoop dat ik de juiste topic heb maar volgens mij is de video station ook een package.
Al een tijdje lopen zoeken maar niet echt een antwoord kunnen vinden op mijn probleem dus is mijn hoop op dit forum gevestigd.
Ik heb een DS1512+, top apparaat en alles loopt als een zonnetje, na de update naar DSM 4.2 is mijn enthousiasme nog groter geworden, eindelijk kan ik vanaf de DS naar mijn apple TV3 mkv's streamen, dit werkt perfect!
Streamt zonder een hickup en draait alles.
Helaas ben ik gisteren een vervelende issue tegengekomen, ondanks dat de video station app als ik airplay kies mijn vraagt welke srt ik wil gebruiken worden er geen subtitles getoond, het lijkt een issue met de apple TV want op nadere devices gaat het wel goed.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb ook al subtittle taal en close captions (had ik al hier een daar gevonden als issue solver) aangezet maar nog steeds geen subtitles.
Hi,MikeOO schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:51:
[...]
Gebruik je voor streamen misschien DNLA. Volgens mij werkt SRT daarmee niet.
Nee niet dat ik weet, ik start de app op de ipad en dan bij het de film kies ik voor airplay naar apple TV, dan krijg ik een keus uit de beschikbare srt files en start de film.
Dan kan ik de app of de Ipad afsluiten want het airplayen gaat rechtstreeks vanuit de Syno naar de Apple TV3.
Alles werkt perfect alleen de subs niet.
640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates
Synology had al langer Python, maar die werkte niet icm SABnzbd+. Daarvoor moest je echt het Python pakket installeren van SynoCommunity. Hoe dat nu met DSM 4.2 zit weet ik niet want ik gebruik op dit moment DownloadStation voor mijn downloads.witchdoc schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:13:
...
Ik zie verder ook Synology-eigen packages voor oa. Python. Ik veronderstel dat de package community dan niet meer de moeite gaat doen om hun versies te updaten?
Ik had trouwens mijn gebootstrapte 4.1 geupdate naar 4.2 maar daarna leek ipkg update niet meer te werken dus ik heb gisteren even 4.2 clean erop gezet, opnieuw gebootstrapt (handmatig, dus niet via een installeerbaar package) en het werkt weer perfect.
Wel valt me op dat de belasting qua CPU een stuk minder is sinds ik op 4.2 zit. Ik kom niet hoger van 33% (meestal bungelt hij ergens < 10% .. zelfs tijdens gebruik van Plex)
. iPhone X Space Gray 64GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB
Gaat het over de cgi redirect?schumi2004 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:24:
[...]
Ook ik rechtstreeks naar 4.2 en heb er wel last van. Heb het idee dat je iets meer moet doen met de syno webserver maar die staat al aan voor phpadmin/mysql.
Daarvoor moet je de Perl package nog installeren.
Perl zit toch altijd al standaard in DSM ? En miv 4.2 zelfs als standalone package ...Skindred schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:05:
[...]
Daarvoor moet je de Perl package nog installeren.
Oke, dan is de volgende stap het bekijken van de sickbeard debug logs (zoek naar meldingen van de postprocesser en kijk wat er allemaal gebeurt).Legendary1985 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:31:
deze heb ik ingesteld zie printscreen.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb dit weekend een herinstallatie van 4.2 gedaan en nu is Perl niet meer standaard geinstalleerd, in tegenstelling tot de keer toen ik vanuit 4.1 naar 4.2 een upgrade deed. Toen bleek naderhand inderdaad Perl standaard wel geinstalleerd te zijn.Goner schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:38:
[...]
Perl zit toch altijd al standaard in DSM ? En miv 4.2 zelfs als standalone package ...
Weet iemand welk pakket er gebruik maakt van Perl

. iPhone X Space Gray 64GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB
http://www.synology.com/r...package_Perl.php?lang=enu
Ja maar op mijn vers geinstalleerde 4.2 is dat dus niet het geval. En ik ondervind vooralsnog geen problemen met het apparaat, dus wat is nu wijsheid? Toch maar installeren?Goner schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:39:
Ik begreep eigenlijk dat Perl altijd al geinstalleerd was, maar niet als stand-alone package (dus net als PHP en Apache, 'onzichtbaar' in package center).
http://www.synology.com/r...package_Perl.php?lang=enu
Zo maakt de mail server package gebruik van de perl package.
[Voor 10% gewijzigd door job op 18-03-2013 12:23]
Hier werkt het ook prima.remcoXP schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:40:
[...]
bij mij werkt tie wel. 4.2 ik heb een 1512.
Standaard start Shellinabox met het Synology certificaat onder HTTPS.
Wat voor een URL geeft Shellinabox aan (Rechtermuisknop op het icoontje -> Openen in Nieuw venster -> wat staat er in de adresbalk)? Als dit een extern adres is, heb je de poort losstaan in je router/firewall?
heb de tv dir verwijderd in sabnzb en sickbeard en alles werkt perfect.job schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:42:
[...]
Oke, dan is de volgende stap het bekijken van de sickbeard debug logs (zoek naar meldingen van de postprocesser en kijk wat er allemaal gebeurt).
Is er wel een : /volume1/@appstore/Perl/ ??Yucko schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:34:
[...]
Ja maar op mijn vers geinstalleerde 4.2 is dat dus niet het geval. En ik ondervind vooralsnog geen problemen met het apparaat, dus wat is nu wijsheid? Toch maar installeren?
Want dan is het wel geïnstalleerd, ondanks dat het niet in je Package Center zit ...
probeer eens :
1
2
3
| DS212j> perl -v This is perl, v5.8.6 built for MARVELL_88F6281 |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| DiskStation> cd @appstore DiskStation> ls -la drwxr-xr-x 9 root root 4096 Mar 18 11:55 . drwxr-xr-x 14 root root 4096 Mar 17 23:04 .. drwxrwxrwx 10 root root 4096 Mar 16 13:22 DownloadStation drwxr-xr-x 4 root root 4096 Mar 16 13:49 Plex Media Server drwxrwxrwx 11 root root 4096 Mar 16 13:24 VPNCenter drwxr-xr-x 7 root root 4096 Mar 16 14:05 mc drwxrwxrwx 7 root root 4096 Mar 8 14:18 python drwxrwxrwx 7 100 root 4096 Feb 10 17:13 sabnzbd |
perl -v levert echter hetvolgende op:
1
| This is perl, v5.10.0 built for i686-linux-gnu |
Dat is een andere versie dan DSM 4.2 als pakket aanbiedt.
En toen bedacht ik me dat ik na het bootstrappen IRSSI wilde installeren en ik daar een foutmelding kreeg dat een bepaald pakket niet geinstalleerd was. Ik neem nu maar even aan dat dit perl was en dat ik deze via IPKG alsnog geinstalleerd heb.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| DiskStation> ipkg list_installed gconv-modules - 2.3.6-1 - Provides gconv modules missing from the firmware. These are used by glibc iconv() implementation. gdbm - 1.8.3-4 - GNU dbm is a set of database routines that use extensible hashing. It works similar to the standard UNIX dbm routines. glib - 2.20.4-1 - The GLib library of C routines. htop - 1.0.1-2 - An interactive process viewer. irssi - 0.8.14-1 - A terminal based IRC client for UNIX systems. libdb - 4.2.52-3 - Berkeley DB Libraries nano - 2.2.6-1 - A pico like editor ncurses - 5.7-3 - NCurses libraries ncursesw - 5.7-2 - NCurses libraries with wide char support openssl - 0.9.8v-2 - Openssl provides the ssl implementation in libraries libcrypto and libssl, and is needed by many other applications and librari perl - 5.10.0-6 - Practical Extraction and Report Language. screen - 4.0.3-2 - A screen manager that supports multiple logins on single terminal termcap - 1.3.1-2 - Terminal emulation library wget - 1.12-2 - A network utility to retrieve files from the Web |
Blijft het raar dat perl er hier niet standaard op stond na een clean installatie van DSM 4.2

Deze moet je dus apart installeren

Stond die ipkg Perl er bij je eerste upgrade naar 4.2 ook al op ??Yucko schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:09:
Blijft het raar dat perl er hier niet standaard op stond na een clean installatie van DSM 4.2
Want als ik je goed begrijp heb je vóór de 2e installatie van DSM 4.2 zelf Perl geinstalleerd, dus het lijkt alsof DSM dat ziet en dus niet nog een keer Perl installeert ...
Zou dan graag een Synology als Plex server willen gebruiken, de ARM versies kunnen niet transcoden, degene met X86 wel.
Weet iemand of er transcoding nodig is in deze constructie?
Simpel voorbeeld voro bijvoorbeeld TVHeadend
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| export CC=gcc export CFLAGS=-march=native bash configure \ --host=armle-unknown-linux \ --target=armle-unknown-linux \ --build=i686-pc-linux \ --disable-avahi \ --release \ --openssl=/opt/lib \ --prefix=/opt/tvheadend |
Ik doe een export CC=gcc en dit werkt de ene keer wel (vaak maar 1x) en de overige honderd keer weer niet.
Het configure script komt dan met een melding terug dat er geen compiler gevonden kan worden.
In DSM 4.1 had ik hier nooit last van
* schumi2004 denkt erover om maar te downgraden naar 4.1
In de beta repo van http://www.synocommunity.com/packagesDeAbdy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:00:
Ik heb al een tijdje (3,5 jaar) een Synology ds409+ en zou daar graag een SVN-server op draaien om mijn sourcecodes op te slaan. Verder ben ik helemaal niet thuis in linux en doe dan ook alles via de synology packages die beschikbaar zijn van synology of andere derde. Is er misschien ergens een package van te vinden of een gemakkelijke handleiding?
Oke dankje wel. Maar dan misschien een stomme vraag, ik zie dat ze in private beta staan. Maar zie ze zelf niet bij mij packages staan op mijn synology. Is het dan zo dat deze beta packages niet voor mijn synology ds409+ beschikbaar zijn of dat ik ze daar kan downloaden.schumi2004 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:35:
[...]
In de beta repo van http://www.synocommunity.com/packages
Echter zie ik na het toevoegen van de synocommunity package link niet de packages zoals Sickbeard, SABnzbd enz. De tutorials zijn allemaal verouderd en praten over een "Andere bronnen" tab die ik niet heb.
Iemand ideeen?
Heb je het wel goed gedaan?kayintveen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Ik heb sinds kort mijn DS213+ geinstalleerd. en probeer nu wat extra applicaties te installeren.
Echter zie ik na het toevoegen van de synocommunity package link niet de packages zoals Sickbeard, SABnzbd enz. De tutorials zijn allemaal verouderd en praten over een "Andere bronnen" tab die ik niet heb.
Iemand ideeen?
http://www.synocommunity.com/faq
Heb het idee na een uur googlen dat er wat problemen mee zijn en dat het dus niet werkt op een DS213+... optie om externe pc plex te laten draaien en die de nas te laten indexen.
Volgens mij heeft de developer aangegeven dat er niet voor PPC (en dus de DS213+) ontwikkelt gaat worden. Kan even niet zo snel zijn post erbij halen. Misschien is het een alternatief om de PS3 Media Server op de Synology te laten draaien, heb dit echter niet getest dus weet niet of deze wel op de PPC architecture zal draaien: http://www.markinthedark....ms-on-a-synology-nas.htmlkayintveen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:44:
Als ik dan toch bezig ben. zijn er mensen met een DS213+ met Plex media server ervaring.
Heb het idee na een uur googlen dat er wat problemen mee zijn en dat het dus niet werkt op een DS213+... optie om externe pc plex te laten draaien en die de nas te laten indexen.
Ik had begrepen dat op de nieuwe DSM (versie 4.2) je geen python meer hoeft te installeren, omdat die er al op zou staan. Klopt dit?kayintveen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 22:20:
Ahh. na een restart kwam "Community" er bij (engels) top. SABnzbd Phyton enz alvast geinstalleerd. top!
Bij 4.2 staat Python van Synology zelf in ieder geval niet standaard geinstalleerd (volgens mij ben je in de war met Perl).
[Voor 9% gewijzigd door Yucko op 21-03-2013 09:52]

Trouwens, nog een vraagje. Ik wil SB+CP icm NZBget op een Synology installeren. Welke branch kan ik het beste nemen van SB en CP? Ik ben op zoek naar een stabiele versie, die gewoon alles kan vinden, en om kan gaan met failed downloads.
torrents mag, maar hoeft niet, en ik kijk geen Nederlandse series, maar wel films. Het komt te draaien op een 213+ (denk ik, ik twijfel nog over de 712+, aangezien die maar 2 tientjes duurder is, maar wel uitbreidbaar is naar 7 disks)
Van CP heb ik sowieso geen idee. Ik gebruik gewoon de alpha master van SB en hou de failed downloads zelf in te gaten. Hopelijk wordt een werkende versie van tolstyak ooit gemerged met SB dan kan ik misschien zelf deze uitbreiden voor NZBGet.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik gebruik nu ook de standaard branch van SB en CP maar failed download handling leek me wel handig.
Nu wil ik het liefst Web-DL's hebben en als tweede (archive) kwaliteit mag dit best HDTV zijn, daarnaast heb ik Web-DL ook als archive ingesteld.
Gevolg is dus dat er idd Web-DL (waar beschikbaar) gedownload worden, echter ook HDTV als er geen Web-DL beschikbaar is (ook prima) Alleen nu worden er dus ook Web-DL's gedownload van eps waar ik al een HDTV versie van heb (ook mooi) echter delete SB dus helemaal niets. in 1 geval heb ik 20 Web-DL's (bijna allemaal achteraf gedownload, op een enkeling na) en 20 x een HDTV variant.
Is er ook ergens een automatische delete button voor de "slechtere" kwaliteit episode? Dubbele eps vinden ik en XBMC niet zo heel leuk namelijk.
Ik laat ze wel degelijk renamen ja, middels de functie die in SB ingebouwd zit.mvds schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:01:
Ik denk dat je dan de episodes niet laat hernoemen? Ik laat dat wel doen, en ik zie daarom ook gewoon steeds de episode overschreven worden als er een andere gedownload word.
Edit: net de optie "Keep Orginal Files" uitgezet. Wellicht dat dit de boel oplost

[Voor 14% gewijzigd door Ibidem op 21-03-2013 14:06]
Het is natuurlijk erg irritant om elke keer alles opnieuw in te stellen. Zijn er meer met dit probleem en wat zou een evt. oplossing kunnen zijn?
Net naar DSM 4.2 geupdate.. maar nu wil photostation niet meer starten (die is ook up to date).
Als ik nu photostation verwijder om opnieuw te installeren, ben ik dan al mijn thumbnails/miniaturen kwijt?
[Voor 7% gewijzigd door D75 op 21-03-2013 14:20]
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Dat gaat niet helpen want Keep Original Files is voor Scan and Process bedoeld, voor zover ik weet. Met die optie aan, kopieert SB de files van jou watched folder naar de destination. In plaats van moven.Ibidem schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:03:
[...]
Ik laat ze wel degelijk renamen ja, middels de functie die in SB ingebouwd zit.
Edit: net de optie "Keep Orginal Files" uitgezet. Wellicht dat dit de boel oplostKlinkt mij wel logisch in de oren.
Verder over je probleem, heel apart eigenlijk. Ik heb Archive kwaliteit altijd anders begrepen. De gewone download kwaliteit moet lager zijn dan de archive kwaliteit. De eerste download kwaliteit geeft aan wat voor kwaliteit jij minimaal wilt hebben voordat je wilt kijken. De archive kwaliteit geeft aan welke kwaliteit je uiteindelijk graag wilt hebben.
Zo heb ik het altijd begrepen, maar dat kan aan mij liggen

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Ander issue wat ik weer heb is de HDD Hibernation functie. SB scanned om de 30 min, HDD hibernation staat op 20 min. Log files staan op UISB Stick, maar geen Hibernation. Wordt er een beetje idioot van momenteel. Nog tips

Ik dacht dat je HDTV in je Archive kwaliteit had staan? Die moet dan in de primaire kwaliteit, samen met Web-DL. In de Archive kwaliteit moet je dan alleen nog Web-DL hebben staan. Ik vermoed dat daarom SB niet correct verwijderd.Ibidem schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:31:
Begrijp de functie ook als dusdanig, als ik dan instel dat HDTV mijn begin kwaliteit is en Web-DL de uiteindelijke dan zit ik uiteindelijk alsnog met dubbele files. 1 in de HDTV kwaliteit en de ander in Web-DL kwaliteit.
Hoe zorg je ervoor dat SB scanned om de 30 minuten? Want standaard is namelijk 10 minuten en dat is niet instelbaar. Heb je zelf SB aangepast?Ander issue wat ik weer heb is de HDD Hibernation functie. SB scanned om de 30 min, HDD hibernation staat op 20 min. Log files staan op UISB Stick, maar geen Hibernation. Wordt er een beetje idioot van momenteel. Nog tips

Nee, maar gebruik SB als package op m'n Syn en dan kan je dat gewoon aanpassen? Wordt nu helemaal lijp trouwens want net de nieuwste DSM geinstalleerd en nu kom ik SB niet meer in want vraagt om een password terwijl ik dat nooit ingesteld heb. Is hier ook een standaard wachtwoord voor? Heb gewoon echt mijn dag niet.Cloud schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:40:
[...]
Ik dacht dat je HDTV in je Archive kwaliteit had staan? Die moet dan in de primaire kwaliteit, samen met Web-DL. In de Archive kwaliteit moet je dan alleen nog Web-DL hebben staan. Ik vermoed dat daarom SB niet correct verwijderd.
[...]
Hoe zorg je ervoor dat SB scanned om de 30 minuten? Want standaard is namelijk 10 minuten en dat is niet instelbaar. Heb je zelf SB aangepast?Ik heb overigens zelf een pull request open staan richting de development branch van SB om dit instelbaar te maken.
1
2
| autoPostProcesserScheduler = scheduler.Scheduler(autoPostProcesser.PostProcesser(), cycleTime=datetime.timedelta(minutes=10), |
Die minutes=10 dan aanpassen naar het interval dat je wilt hebben. Maar waarschijnlijk blijft de wijziging alleen bewaard zolang je SB niet update. Ideaal is dus anders, vandaar dat ik dus probeer een wijziging in SB te krijgen die het gewoon instelbaar maakt

Ik heb die nas nog maar een half jaar, maar ik heb nog NOOIT zoveel bagger tegenkomen als bij deze nas!
En dat wil wel wat zeggen na 15+ jaar ervaring in de IT sector...
</rage>
Hier werkt alles boven verwachting op de DS213+, geen problemen met de packages. Gebruik dan wel nu nog wel alleen de standaard packages maar ben zeer tevreden, eenmaal instellen die Download package en geen omkijken meer na en alles komt netjes binnen.Deef_ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:52:
Lap, net het Download package geupdated voor de ds213+, en het werkt weer niet naar behoren.
Ik heb die nas nog maar een half jaar, maar ik heb nog NOOIT zoveel bagger tegenkomen als bij deze nas!
En dat wil wel wat zeggen na 15+ jaar ervaring in de IT sector...
</rage>
wat voor een problemen bedoel je precies?RikH schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met download station en de behandeling van grote torrents waarbij ik de torrents later wil blijven seeden (heb verbinding 's nachts toch niet nodig dus laat ik eens aardig doen). Iemand hier ervaring met download station en transmission? Graag zou ik weten of het handig is om een overstap te maken naar transmission. Gaat om een DS212+ met packages en DSM up-to-date.
vraag A heb ik al eens ergens gelezen, alleen kan ik het niet meer terugvinden,
en ik weet niet zeker of vraag B hier thuis hoort, maar er zullen vast wel mensen zijn die het antwoord weten:
A:
Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat mijn muziekfolder op de NAS auto-synchroniseert met de muziekfolder op mijn PC?
B:
Ik heb een NAS, daarachter een TV, Mediaspeler, Receiver etc.
Hoe kan ik nu het beste mijn liedjes afspelen vanaf de NAS?
Tablet en telefoon tot beschikking.
Ik deed het eerst met een app voor de Pioneer receiver, maar die is zooooo buggy, het is echt 1/10 dat die een keer werkt.
Wil dus gewoon graag door mijn muzieklijst kunnen bladeren/zoeken, en afspelen via de receiver het liefst, zodat de TV uit kan blijven.
Downloadstation gebruikt op de achtergrond Transmission. Ik heb de overstap eens gemaakt maar Transmission gaf eigenlijk geen voordelen. Niet qua snelheid, niet qua opties er was zelfs een nadeel (al weet ik niet meer wat het was). Ben toen na een dag weer teruggegaan naar Downloadstation.RikH schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
Ik heb de laatste tijd steeds meer problemen met download station en de behandeling van grote torrents waarbij ik de torrents later wil blijven seeden (heb verbinding 's nachts toch niet nodig dus laat ik eens aardig doen). Iemand hier ervaring met download station en transmission? Graag zou ik weten of het handig is om een overstap te maken naar transmission. Gaat om een DS212+ met packages en DSM up-to-date.
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar het viel mij wat tegen

AToyotaMR2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:51:
2 vragen:
vraag A heb ik al eens ergens gelezen, alleen kan ik het niet meer terugvinden,
en ik weet niet zeker of vraag B hier thuis hoort, maar er zullen vast wel mensen zijn die het antwoord weten:
A:
Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat mijn muziekfolder op de NAS auto-synchroniseert met de muziekfolder op mijn PC?
B:
Ik heb een NAS, daarachter een TV, Mediaspeler, Receiver etc.
Hoe kan ik nu het beste mijn liedjes afspelen vanaf de NAS?
Tablet en telefoon tot beschikking.
Ik deed het eerst met een app voor de Pioneer receiver, maar die is zooooo buggy, het is echt 1/10 dat die een keer werkt.
Wil dus gewoon graag door mijn muzieklijst kunnen bladeren/zoeken, en afspelen via de receiver het liefst, zodat de TV uit kan blijven.
Cloud Station eens proberen
http://www.synology.com.t...loud_station.php?lang=nld
B
DS Audio als App installeren op je Tablet of Telefoon.
http://www.synology.com.t...ort_ds_audio.php?lang=nld
Audio Station als Package installeren op je NAS.
In DS kun je aangeven op welk apparaat je het geluid wilt horen. Als je MediaSpeler gevonden wordt dan ben je er.
Zelf gebruik ik betaalde versie van bubbleupnp. Werkt erg handig zolang je apparaten maar DNLA ondersteunen. Je kan dan eenvoudig via je telefoon/tablet muziek zoeken en afspelen op elk gevonden apparaat
App Android
Google Play: BubbleUPnP
For Synology
http://www.bubblesoftapps.com/bubbleupnpserver/
For IOS zal deze ook wel beschikbaar zijn.
[Voor 21% gewijzigd door MikeOO op 22-03-2013 09:25]
Op mijn PC cliënt krijg ik de stap om een lege folder te kiezen die gebruikt wordt voor folder syncing.
Moet ik dan een folder maken op mijn NAS? En later bepalen vanaf welke folder op mijn PC hij moet syncen?
Want het gaat mij nu echt alleen maar om de muziekfolder.
DS Audio werkt, tot zo ver.
Ik moet wel zelf de Receiver aanzetten en op Network/Mediaplayer zetten, gaat niet via de app, toch?
--
Lege map gemaakt op de NAS.
Moet ik dan nu in File Station uploaden kiezen? En dan blijft hij die map auto syncen?
Het is niet zo intuïtief als ik had gehoopt

[Voor 17% gewijzigd door ToyotaMR2 op 22-03-2013 11:06]
Niet met Download Station, ik gebruik alleen Transmission (heb geen behoefte aan al die andere protocollen). Werkt flitsen voor wat ik download, TV series van zo'n 350 MB per aflevering.RikH schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 19:33:
Iemand hier ervaring met download station en transmission?
Dat je zelf de receiver moet aanzetten is natuurlijk logisch. Je nas is geen afstandsbediening hierin.ToyotaMR2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:30:
Cloudstation:
Op mijn PC cliënt krijg ik de stap om een lege folder te kiezen die gebruikt wordt voor folder syncing.
Moet ik dan een folder maken op mijn NAS? En later bepalen vanaf welke folder op mijn PC hij moet syncen?
Want het gaat mij nu echt alleen maar om de muziekfolder.
DS Audio werkt, tot zo ver.
Ik moet wel zelf de Receiver aanzetten en op Network/Mediaplayer zetten, gaat niet via de app, toch?
--
Lege map gemaakt op de NAS.
Moet ik dan nu in File Station uploaden kiezen? En dan blijft hij die map auto syncen?
Het is niet zo intuïtief als ik had gehoopt
De App speelt alleen iets af op een apparaat naar keuze. Jij moet zorgen dat alles aan staat en op de juiste uitgang.
Cloudstation synchroniseert wat je in die map stop. Zelf gebruik ik het niet en er zijn recent wat aanpassingen in gemaakt. Kwestie van een proefopstelling maken en testen of je hier iets mee kunt.
Als je de mappen zelf niet voldoende kunt aanpassen voor synchroniseren dan kun je altijd zoeken naar een sych tool die dat wel kan. Je kan bijvoorbeeld een netwerkkoppeling maken in Windows verkenner naar een map op je NAS. De sych tool laat je vervolgens kijken in deze map en de map op je pc met de muziek.
Er zijn ontzettend veel programma voor. Je kan ook nog met rsync aan de slag. Maar dan moet je wel wat Linux ervaring hebben/willen opdoen.
Als voorbeeld hoe dit werkt
http://kvz.io/blog/2007/08/16/synchronize-files-with-rsync/
Je zal dit verder moeten aanpassen op jouw situatie. Voordeel is dat dit op je NAS zal kan draaien ipv op de PC. Nadeel is dat het lastiger is in te stellen dan een eenvoudig sync tool.
Ik wil namelijk de sortering van de mappen omgekeerd hebben. Ik heb als indeling mappen op jaar/maand (yyyy-mm) en nu zijn de oudste mappen als eerste zichtbaar. Ik wil dus de nieuweste mappen als eerste zien.
TrueNAS (Asustor AS6704T (4x16TB MG08)), OPNsense (Protectli FW6B), OpenWrt (2x Belkin RT3200), Logitech Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
damn ik wil dit graag draaiende hebben. ik heb een /volume1/Downloads map met mijn films erin. krijg de volgende melding van YAMJ:MissileHugger schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 12:23:
Ter info: Ik heb de meeste packages een update gegeven. Binnenkort komt er nog een grote YAMJ update, met instelmogelijkheden en een weergave als deze draait.
http://packages.missilehugger.com/
LibraryReader: Found media library: /volume1/Downloads
Using 1 processing threads and 1 downloading threads...
See README.TXT for increasing performance using these settings.
Preparing environment...
Initializing...
Scanning library directory /volume1/@appstore/YAMJ/library.xml
Jukebox output goes to /volume1/Downloads
The moviejukebox certification input file you specified is invalid: certification-default.xml
Scanning directory #1, 1 files scanned
Scanning directory #2, 3 files scanned
Found 0 videos in your media library
Stored 4 files in the info cache
MovieJukebox process completed at Fri Mar 22 14:33:08 GMT+01:00 2013
Processing took 00:00:16
iemand?
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
- Torrents die niet verder komen omdat één grote download meer seeders heeft en dus alle bandbreedte gebruikt. Dus probleem is geen mogelijkheid om prioriteiten te stellen.
- Torrents die niet meer seeden omdat instellingen verkeerd stonden, na aanpassen van de instellingen nog steeds niet aan het seeden. Heb toen op 'hervatten' geklikt, maar nu staat ie 50 GB weer opnieuw binnen te halen.

- Geen mogelijkheid om na het downloaden de bestanden te verplaatsen of, nog mooier, te hernoemen.
Ik zal het inderdaad eens proberen, kan natuurlijk vrij makkelijk bedenk ik me nu pas.Cloud schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:03:
[...]
Downloadstation gebruikt op de achtergrond Transmission. Ik heb de overstap eens gemaakt maar Transmission gaf eigenlijk geen voordelen. Niet qua snelheid, niet qua opties er was zelfs een nadeel (al weet ik niet meer wat het was). Ben toen na een dag weer teruggegaan naar Downloadstation.
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, maar het viel mij wat tegen

EDIT: Inmiddels wat met transmission zitten te spelen. Valt mij inderdaad op dat alle instellingen exact hetzelfde zijn, maar toch vertrouw ik transmission meer omdat er gewoon met vinkjes wordt gewerkt en niet met vage grafische knoppen die van de ene op de andere dag veranderen (bv. schemaplanning). Ook heeft transmission een duidelijk snelmenu per torrent dus het is allemaal alweer ietsje beter.
EDIT2: Prioriteiten zijn ook in te stellen zie ik! Is te vinden onder het blauwe icoontje rechtsbovenin.
[Voor 17% gewijzigd door RikH op 22-03-2013 15:22]
Duidelijk!MikeOO schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:17:
[...]
Cloudstation synchroniseert wat je in die map stop. Zelf gebruik ik het niet en er zijn recent wat aanpassingen in gemaakt. Kwestie van een proefopstelling maken en testen of je hier iets mee kunt.
Map aangemaakt op mijn PC, dat is de sync map, daar de Muziek folder heen gesleept, en het programma begint automatisch te uploaden.
Bijkomend voordeel (van deze aparte map maken) is dat ik er nu ook andere dingen in kan (laten) zetten.
Thanks!
Staat ook nog niet op de site van Synology dus daarom krijg je ook niet aangebodenVideopac schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:28:
In Photostation v2391 missen instellingsmogelijkheden. Dit schijnt in v2392 opgelost te zijn. Echter: voor mijn DS211 krijg ik deze niet aangeboden en kan ik hem ook niet vinden.
Ik wil namelijk de sortering van de mappen omgekeerd hebben. Ik heb als indeling mappen op jaar/maand (yyyy-mm) en nu zijn de oudste mappen als eerste zichtbaar. Ik wil dus de nieuweste mappen als eerste zien.
http://www.synology.com/s...ng=nld&b=2%20bays&m=DS211
Als je met Google zoekt vindt ik wel iets maar of dat de juiste is...Op eigen risico.
http://download.synology....pk/PhotoStation/5.2-2392/
Anders zelf met google zoeken op Photo Station en 2392
Mooi dat het werkt. Succes en graag gedaan.ToyotaMR2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:49:
[...]
Duidelijk!
Map aangemaakt op mijn PC, dat is de sync map, daar de Muziek folder heen gesleept, en het programma begint automatisch te uploaden.
Bijkomend voordeel (van deze aparte map maken) is dat ik er nu ook andere dingen in kan (laten) zetten.
Thanks!
Ik ondervind persoonlijk geen problemen. Ik ben op dit moment van 2 Star Trek series alle seizoenen aan het binnentrekken

Nog een klein ding, wellicht weet jij dat ook

DS Audio: als ik op mijn Nexus 7 zoek naar een speler kan ik gewoon kiezen uit 6 verschillende dingen (tablet, receiver, tv etc etc), probeer ik dit echter met de telefoon van mijn vriendin (HTC One nog iets) dan laat die maar 1 optie zien, de telefoon zelf.
Ze zit gewoon in het wifi netwerk, want heel toevallig werkte die bagger Pioneer app net wel en kon ze met haar telefoon wel de receiver bedienen.
Lijkt me toch niet dat DS Audio maar 1 user kan hebben.
(via mijn computer/nas kan ik de receiver wel aansturen)
[Voor 4% gewijzigd door ToyotaMR2 op 22-03-2013 19:29]

Ik heb een nieuwe pakket toegevoegd aan mijn repository, dit gaat om het pakket: Gamez
Gamez is an automated downloader for video games. The user adds the games they wish to download and Gamez will attempt to find the game and download it.
[Voor 12% gewijzigd door Martijn085 op 22-03-2013 20:13]
Als ik op mijn HTC One X naar de instellingen ga krijg ik netjes een lijst te zien met alle hardware. Als ik de TV aanzet en opnieuw zoek kom deze in de lijst erbij te staan.ToyotaMR2 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 19:26:
[...]
Nog een klein ding, wellicht weet jij dat ook![]()
DS Audio: als ik op mijn Nexus 7 zoek naar een speler kan ik gewoon kiezen uit 6 verschillende dingen (tablet, receiver, tv etc etc), probeer ik dit echter met de telefoon van mijn vriendin (HTC One nog iets) dan laat die maar 1 optie zien, de telefoon zelf.
Ze zit gewoon in het wifi netwerk, want heel toevallig werkte die bagger Pioneer app net wel en kon ze met haar telefoon wel de receiver bedienen.
Lijkt me toch niet dat DS Audio maar 1 user kan hebben.
(via mijn computer/nas kan ik de receiver wel aansturen)
DS Audio doet dus wat hij moet doen en moet dus eerdere iets op haar telefoon zijn wat niet goed gaat denk ik.
Log eens in op DS Audio App met hetzelfde account als je op de Tablet gebruikt voor DS als test.
Desnoods de HTC een keer opnieuw starten als dat al lang terug is, lost vaak ook problemen op

DS Audio kan ook op meerdere apparaten gebruikt worden en is niet beperkt tot 1 gebruiker.
Kan op 1 telefoon inloggen en bv met een 2de rustig de muziek weer stoppen.
Anders als test toch eens Bubbleupnp installeren op de HTC. Dan kun je kijken of deze wel de andere hardware vindt.
Is ook een gratis versie van. Al is het de aanschaf meer dan waard. Heb er al zo vaak plezier van gehad met dingen testen.
uhh iemand?D75 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:18:
Ben in bezit van DS212j.
Net naar DSM 4.2 geupdate.. maar nu wil photostation niet meer starten (die is ook up to date).
Als ik nu photostation verwijder om opnieuw te installeren, ben ik dan al mijn thumbnails/miniaturen kwijt?
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Waar is trouwens info te vinden over hoe je zo'n repository opzet ?? Struktuur etcMartijn085 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:08:
Leuk om mijn eigen repository hier ook tegen te komen!
1. Ik had al gehoord van SABnzb en nzbget en nu kom ik downloadstation tegen.
Is laatstgenoemde net zo goed en uitgebreid als de eerste twee of kan ik beter voor een sabnzb of nzbget gaan?
2. Nu heb ik de packages: Photostation, Videostation en Audiostation geïnstalleerd als ik met het admin accnt ben ingelogd zie ik de mappen die hiermee corresponderen wel staan. Als ik inlog via mn zelf aangemaakte accnt zie ik deze mappen niet. Dit accnt heeft echter wel dezelfde rechten als admin.
Live youre Life and Enjoy every Day
sabnzb en nzbget zijn wat uitgebreider, ik zou ze gewoon eens testen en degene houden die je het beste bevalt.jokapo schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:06:
Advies gevraagd voor een newbie in NASland
1. Ik had al gehoord van SABnzb en nzbget en nu kom ik downloadstation tegen.
Is laatstgenoemde net zo goed en uitgebreid als de eerste twee of kan ik beter voor een sabnzb of nzbget gaan?
2. Nu heb ik de packages: Photostation, Videostation en Audiostation geïnstalleerd als ik met het admin accnt ben ingelogd zie ik de mappen die hiermee corresponderen wel staan. Als ik inlog via mn zelf aangemaakte accnt zie ik deze mappen niet. Dit accnt heeft echter wel dezelfde rechten als admin.
zodra ik een folder kies als maindir in volume1 dan lukt het wel.
Dus als ik /volume1/downloads doe dan werkt het wel doe ik alleen /volume1 dan gaat het niet werken.
Iemand die het wel gelukt is?
Dat is wel erg jammer zeg.Betse schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:51:
Dat is volgens mij simpelweg niet toegestaan. Je zal een bestaande share moeten gebruiken.
dunno, maar het spk-repo pakket kun je als het goed is downloaden vanaf HIERGoner schreef op zondag 24 maart 2013 @ 16:18:
[...]
Waar is trouwens info te vinden over hoe je zo'n repository opzet ?? Struktuur etc
ik zag het net al! thnx!MissileHugger schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:54:
YAMJ is geüpdatet naar versie 2.8. Er is nu tevens de mogelijkheid om YAMJ instellingen (output directory en library.xml) te wijzigen via DSM. Het design wil ik nog wat meer rechttrekken met DSM, maar dat komt nog wel.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Dat is een kant en klare oplossing zeker ? Zocht eigenlijk wat achtergrond info ...Yucko schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:26:
[...]
dunno, maar het spk-repo pakket kun je als het goed is downloaden vanaf HIER
Er staat er HIER nog eentje.
Dit is alles wat je nodig hebt:Goner schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:24:
[...]
Dat is een kant en klare oplossing zeker ? Zocht eigenlijk wat achtergrond info ...
Er staat er HIER nog eentje.
1
| [{"package":"filebot","version":"3.5-1","dname":"FileBot","desc":"FileBot is the ultimate tool for renaming your tv shows and anime, downloading subtitles from various sources or just simple file verification. After installation, FileBot is available from the command line.","link":"http://packages.missilehugger.com/download.php?file=filebot-3.5-1.spk","md5":"ee9db4a42372f214f626ccad2ba24a54","icon":"base64 icon code","size":"23828992","qinst":true,"depsers":null,"deppkgs":"java>=1.6.0.32-4","start":true,"maintainer":"MissileHugger.com","changelog":null,"beta":false}] |
[Voor 17% gewijzigd door MissileHugger op 25-03-2013 17:15]
1
| Mar-26 20:09:07 ERROR CP Server Thread-6 :: Invalid update data, update failed: ['midgetspy-Sick-Beard... |
Is het mogelijk via de console te updaten bijv?
[Voor 34% gewijzigd door repsaj op 26-03-2013 21:42]
x
Andere mensen daar ook last van?
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Hoe doe je dat? Waarschijnlijk kan ik dat dan ook voor m'n sickbeard doen?beerns schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:41:
@hierboven. Even een handmatige update gedaan. Geen probleem. Alles up-to-date.
x
Praat over de Antivirus in deze, hé. Die kun je simpelweg handmatig updaten en via het Log de reactie vh pakket bekijken. Of begrijpen we elkaar verkeerd.Jaspur schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:50:
[...]
Hoe doe je dat? Waarschijnlijk kan ik dat dan ook voor m'n sickbeard doen?
Sickbeard kun je trouwens ook handmatig een full update geven hoor, maar dat is wat anders.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
Zijn er mensen met een DS213+ of een DS413, die nog niet uitgebrachte packages willen testen?
Het enige dat je ervoor hoeft te doen is een package installeren en dan via de webbrowser of SSH (afhankelijk van de package) te bevestigen dat de package werkt.
Maar kwam er vandaag achter het de Virus Scanner is. Deze heeft een proces % van meer dan 80%. Dat is toch veel te hoog?
Beter hem te verwijderen? Of nog andere tips?
Canon EOS 40D + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Wat voor packages hebben we het dan over?MissileHugger schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 14:53:
Ik ben op zoek naar QorIQ package testers.
Zijn er mensen met een DS213+ of een DS413, die nog niet uitgebrachte packages willen testen?
Het enige dat je ervoor hoeft te doen is een package installeren en dan via de webbrowser of SSH (afhankelijk van de package) te bevestigen dat de package werkt.

Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.