[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:03

m-buurman

hmmm...coffee!!

virtua69 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:30:
nou geen vooruitgang verder hier , heb http://192.168.1.130/spotweb/install.php ingevuld en er gebeurt niks
Dit zou normaliter gewoon moeten werken, er schijnen nog wel wat problemen te zijn met de webserver mogelijkheden van DSM6 waardoor php niet altijd naar behoren werkt.Ik weet niet exact wat het probleem is of dat het op te lossen is maar mijn nas heeft er gelukkig geen problemen mee.

Voor nu zou ik even niet weten hoe we dit verder op moeten pakken, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Meer gebruikers die opeens niet meer van buiten (port forward) verbinding krijgen met Sickrage ?? Thuis geen enkel probleem, maar van buiten krijg ik alleen een leeg scherm ?!
(SickBeard Custom + SR fork)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Goner schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:55:
Meer gebruikers die opeens niet meer van buiten (port forward) verbinding krijgen met Sickrage ?? Thuis geen enkel probleem, maar van buiten krijg ik alleen een leeg scherm ?!
(SickBeard Custom + SR fork)
Doe alles via VPN dus heb nergens last van.
Wel bijzonder dat het "ineens" niet meer werkt.
Heb jeen update gehad of heb je iets met forwarding gedaan of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nee, niets veranderd aan poorten en/of forwarding. Andere forwards (bijv. Transmission) werken nog normaal.
Weet alleen niet precies wanneer het 'opeens' niet meer werkte omdat ik remote eigenlijk alleen vanaf werk inlog en vanwege opmaken vrije dagen was ik daar niet vaak afgelopen tijd :+

Er was inderdaad wel eind november (?) december een update voor Sickbeard Custom, voor het eerst in een jaar.

By the way ; het rommelt (weer) bij Sickrage ...
https://sickrage.tv/forum...assive-changes-being-made
https://sickrage.tv/forum...ge-and-true-about-echelon
http://pastie.org/private/m7lryrqqihyeyl1supuepq

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 06-01-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:27:
Nee, niets veranderd aan poorten en/of forwarding. Andere forwards (bijv. Transmission) werken nog normaal.
Weet alleen niet precies wanneer het 'opeens' niet meer werkte omdat ik remote eigenlijk alleen vanaf werk inlog en vanwege opmaken vrije dagen was ik daar niet vaak afgelopen tijd :+

Er was inderdaad wel eind november (?) december een update voor Sickbeard Custom, voor het eerst in een jaar.

By the way ; het rommelt (weer) bij Sickrage ...
https://sickrage.tv/forum...assive-changes-being-made
https://sickrage.tv/forum...ge-and-true-about-echelon
http://pastie.org/private/m7lryrqqihyeyl1supuepq
Eeuhm, dat is nieuws van ~50 dagen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Smultie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:50:
[...]
Eeuhm, dat is nieuws van ~50 dagen geleden.
2e link was van gisteren (post #32451) ... en is intussen verwijderd van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:02:
[...]

2e link was van gisteren (post #32451) ... en is intussen verwijderd van het forum.
Wat werd daar nog gemeld dan?

Voor zover ik weet is Echel0n de enige dev die bij de oude sickrage.tv is gebleven, (bijna) alle andere devs zijn naar sickrage (zonder .tv) gegaan.

Ik heb de overstap ook gemaakt en alles werkt nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

In die verwijderde post stond zo'n beetje hetzelfde als in dat artikel op pastie.org ...

Heb jij de switch gedaan mbv die 3 git-commando's in dat artikel ? (en in welke folder doe je dat ? ben nog niet eerder handmatig bezig geweest met Git).
Zit ook aan een overstap te denken, dit is al de zoveelste keer dat echel0n opeens een tijd uit beeld is en dan z'n kont tegen de krib gooit en ruzie zoekt met andere devs die in z'n afwezigheid de boel draaiend hielden ...

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 06-01-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-08 12:40
Ik heb Cloud Station geïnstalleerd op de nas. Vervolgens een gedeelde map aangemaakt en gebruikers rechten gegeven tot de map en het gebruik van Cloud Station. Daarna heb ik de Windows versie gedownload en geïnstalleerd op mijn Win 7 pc.

Echter als ik nu het Cloud Station programma opstart en verbinding wil maken vind hij mijn nas wel, maar als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in voer dan geeft hij volgende foutmelding:

De verbindingsinformatie is onjuist. Controleer uw IP-adres, gebruikersnaam en wachtwoord.
Maakt u verbinding met een andere server of hebt u Cloud Station opnieuw geïnstalleerd, maak
dan de koppeling ongedaan en maak een nieuwe taak.

Ik heb al gezocht op het forum en de Synology help geraadpleegd, maar niet kunt vinden wat ik verkeerd doe.

Iemand die mij verder kan helpen?

Edit: Ik heb net dscloud op een Android telefoon geïnstalleerd en dan werkt het inloggen wel. Vreemd....

[ Voor 5% gewijzigd door Rolla op 06-01-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:23:
In die verwijderde post stond zo'n beetje hetzelfde als in dat artikel op pastie.org ...

Heb jij de switch gedaan mbv die 3 git-commando's in dat artikel ? (en in welke folder doe je dat ? ben nog niet eerder handmatig bezig geweest met Git).
Zit ook aan een overstap te denken, dit is al de zoveelste keer dat echel0n opeens een tijd uit beeld is en dan z'n kont tegen de krib gooit en ruzie zoekt met andere devs die in z'n afwezigheid de boel draaiend hielden ...
Ik heb dat inderdaad gedaan met die drie commando's.
Dat voer je uit via de "root" van je install, deze is te vinden bij de instellingen (ipadres:poort/config/) onder (of naast) bijvoorbeeld Configuration File: /opt/sickrage/config.ini.
Het gedeelte vóór config.ini is de root van je install.

Daar ga je staan en vervolgens voer je de commando's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Voor degenen die ook van SickrageTV naar Sickrage willen, ik heb deze instructies gevolgd (op m'n Synology DS212j) en loopt als een zonnetje :

http://www.synology-forum...rage/msg174345/#msg174345

aangezien ik nog de ouderwetse methode gebruik met SickBeard Custom and SR fork, gebruik ik als folder

/volume1/@appstore/sickbeard-custom/var/SickBeard

en voer commando's uit als gebruiker sickbeard-custom.

PS: probleem met inloggen van buiten dat ik eerder meldde is ook opgelost door switch/upgrade (duurde 2 minuten).

[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 07-01-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon de oude Sickbeard-Custom verwijderd, vervolgens Sickrage vanuit Packages erop gezet, backup geresteerd en alles draait als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:09:
Ik heb gewoon de oude Sickbeard-Custom verwijderd, vervolgens Sickrage vanuit Packages erop gezet, backup geresteerd en alles draait als een zonnetje.
Heb deze (Sickrage vanuit Packages) vandaag ook net geïnstalleerd.
Startte goed op, maar na toevoegen van eerste show kan ik er nu van buitenaf niet meer aan (van binnenaf nog niet geprobeerd).
Chrome geeft mij deze foutmelding:
This webpage has a redirect loop

Andere applicaties met gelijkaardige forwarding lijkt ik wel nog te kunnen bereiken van buitenaf...

Iemand een gelijkaardige ervaring?

[edit]
Heb instussen eens opnieuw geïnstalleerd, maar met [url="git://github.com/SiCKRAGE/SickRage.git"]de sickrage (zonder TV) repository[/url] en voorlopig nog geen problemen.

[ Voor 11% gewijzigd door WardL op 07-01-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Iemand een idee waarom DS Cloud op een Android telefoon wel verbinding kan maken met de nas en het vanuit Windows 7 niet lukt?

Ik open het Cloud Station programma in Windows 7 en klik op starten. Vervolgens druk ik op het vergrootglas en mijn Synology wordt gevonden. Daarna vul ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in en ik krijg weer dezelfde foutmelding:

De verbindingsinformatie is onjuist. Controleer uw IP-adres, gebruikersnaam en wachtwoord.
Maakt u verbinding met een andere server of hebt u Cloud Station opnieuw geïnstalleerd, maak
dan de koppeling ongedaan en maak een nieuwe taak.

Op de Synology nas is alles goed ingesteld (heb dat nogmaals gecontroleerd). Gebruikersnaam en wachtwoord kloppen ook aangezien ik hier mee via de browser in kan loggen op de Synology.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
m-buurman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 08:46:
[...]

Dit zou normaliter gewoon moeten werken, er schijnen nog wel wat problemen te zijn met de webserver mogelijkheden van DSM6 waardoor php niet altijd naar behoren werkt.Ik weet niet exact wat het probleem is of dat het op te lossen is maar mijn nas heeft er gelukkig geen problemen mee.

Voor nu zou ik even niet weten hoe we dit verder op moeten pakken, sorry.
nou het is me gelukt ,data base met php admin aangemaakt , toen ik heb de zip gedownload van https://github.com/spotweb/spotweb , en een map aangemaakt spotweb in de web folder , daarin uitgepakt , en toen kon ik naar de setup van spotnet , nog bedankt voor de links _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ , vraag me alleen of je download van uit martijn de vries er over heen kan gooien voor eventuele update`s .. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Virtua op 08-01-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:03

m-buurman

hmmm...coffee!!

virtua69 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 00:05:
[...]
vraag me alleen of je download van uit martijn de vries er over heen kan gooien voor eventuele update`s .. :+
Hoera! _/-\o_

Geen idee of dat werkt, ik weet niet precies wat die package allemaal doet, maar spotweb heeft dusdanig weinig updates dat je je daar niet al teveel zorgen om hoeft te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolla
Inmiddels is mijn probleem opgelost. Ik heb in het Windows 7 programma i.p.v. het ip-adres de naam van mijn nas ingevoerd, dus //naamvansynology. Vervolgens op het vergrootglas gedrukt en nu staat het ip-adres in de balk. Met mijn gebruikersnaam en wachtwoord kan ik nu inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik zit hier met een rechten probleem waar ik in met oudere DSM versies (voor 5.x) nooit last mee had maar nu ze de manier van rechten onderhanden genomen hebben in recentere versies is dit best storend.

Ik gebruik Sonarr en CP en deze hebben beide hun eigen folder, respectievelijk series (user sonarr) en movies (user couchpotatoserver) waar voor de folders de rechten staan op 755 en files op 644

Daarnaast draait er AutoSubs Bootstrapbill en Suliminal welke hun subs wegschrijven naar deze folders wanneer nodig.
Maar het probleem is dat wanneer er een nieuwe folder aangemaakt wordt door Sonarr of CP deze apps er niet meer naar toe mogen wegschrijven tot dat ik weer recursive de rechten goed zet.

Nu heb ik in DSM al voor de groepen: users, sc-download en sc-media de rechten op deze folders gezet op lezen en schrijven. Dit voor zekerheid nog gechecked op de folders zelf en dat staat allemaal goed.

Ik krijg het niet voor elkaar om dus nieuwe toekomstige folders dezelfde rechten mee te geven dat voor genoemde groepen het geen probleem moet zijn hier naartoe te schrijven. Is daar niet een oplossing voor ? (en nee, geen 777)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
probeer is aangepast en dan rechten opeisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
m-buurman schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:07:
[...]

Hoera! _/-\o_

Geen idee of dat werkt, ik weet niet precies wat die package allemaal doet, maar spotweb heeft dusdanig weinig updates dat je je daar niet al teveel zorgen om hoeft te maken.
ik heb het geprobeerd , werkt niet , ben er inmiddels achter gekomen hoe je van uit een package moet installeren , zit hem in de rechten van de folder web van http , die moet je op aangepast aan vinken en dan op volledig beheer op eisen met submappen aan vinken , nu heb ik problemen met auto update , nu heb ik het staan als ; /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/upgrade-db.php maar daar krijg ik een melding van zoals :PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/simplexml.so' - /usr/local/lib/php56/modules/simplexml.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
en daar onder nog een paar ... heb jij dat ook ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
virtua69 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:11:
probeer is aangepast en dan rechten opeisen
Aangepast had ik al maar rechten opeisen, waar vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
schumi2004 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Aangepast had ik al maar rechten opeisen, waar vind ik dat?
Voor alle zekerheid: dus je users zitten in de groepen en de groepen hebben schrijf rechten op de folders.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:44:
[...]

Voor alle zekerheid: dus je users zitten in de groepen en de groepen hebben schrijf rechten op de folders.
Correct, de eerder genoemde groepen dus. Hoe ik kan checken of subliminal als user in 1 van die 2 sc- groepen zit weet ik niet, wel weet ik dat ze zo'n beetje allemaal in de groep users zitten.

[ Voor 27% gewijzigd door schumi2004 op 11-01-2016 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Via de DSM, Control Panel, Groups, Members of via SSH, cat /etc/passwd en cat /etc/group.
Via o.a. het commando id kun je ook e.e.a. nakijken.
DS715> id
uid=0(root) gid=0(root) groups=0(root)
DS715> id sabnzbd
uid=101(sabnzbd) gid=100(users) groups=100(users),65536(sc-download)
DS715>

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
kraades schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:01:
Via de DSM, Control Panel, Groups, Members of via SSH, cat /etc/passwd en cat /etc/group.
Via o.a. het commando id kun je ook e.e.a. nakijken.
DS715> id
DS715> id sabnzbd
uid=101(sabnzbd) gid=100(users) groups=100(users),65536(sc-download)
DS715>
Ow dat zijn nog eens handige commando's.

Heb ze even nagelopen en eigenlijk zit er maar 1 in die sc- groep en dat is nzbdrone aka sonarr
DS715> id
DS715> id subliminal
uid=105(subliminal) gid=100(users) groups=100(users)
DS715> id nzbdrone
uid=103(nzbdrone) gid=100(users) groups=100(users),65537(sc-media)
DS715> id couchpotatoserver
uid=101(couchpotatoserver) gid=100(users) groups=100(users)
DS715> id autosub-bootstrapbill
uid=100(autosub-bootstrapbill) gid=100(users) groups=100(users)
DS715>

De rest zit niet in 1 van de sc-groepen maar wel allemaal in de groep users welke dus ook volledige lees en schrijf rechten heeft.

Misschien moet ik mijn NAS maar even een "schop" geven, mogelijk helpt dat.

[ Voor 21% gewijzigd door schumi2004 op 11-01-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
schumi2004 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Ow dat zijn nog eens handige commando's.

Heb ze even nagelopen en eigenlijk zit er maar 1 in die sc- groep en dat is nzbdrone aka sonarr
DS715> id
DS715> id subliminal
uid=105(subliminal) gid=100(users) groups=100(users)
DS715> id nzbdrone
uid=103(nzbdrone) gid=100(users) groups=100(users),65537(sc-media)
DS715> id couchpotatoserver
uid=101(couchpotatoserver) gid=100(users) groups=100(users)
DS715> id autosub-bootstrapbill
uid=100(autosub-bootstrapbill) gid=100(users) groups=100(users)
DS715>

De rest zit niet in 1 van de sc-groepen maar wel allemaal in de groep users welke dus ook volledige lees en schrijf rechten heeft.

Misschien moet ik mijn NAS maar even een "schop" geven, mogelijk helpt dat.
Ik heb hier ook al enige tijd van. Sonarr maakt mooi nieuwe mapjes aan bij een nieuwe serie of season, maar Autosub kan hier dus niets wegschrijven. Ik pas momenteel dus elke keer manueel deze rechten aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
wars schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb hier ook al enige tijd van. Sonarr maakt mooi nieuwe mapjes aan bij een nieuwe serie of season, maar Autosub kan hier dus niets wegschrijven. Ik pas momenteel dus elke keer manueel deze rechten aan...
Dat doe ik nu ook maar vervelend is het wel want voor dat geneuzel met rechten in DSM had ik dit niet.
Denk dat ik maar een cronjob actie maak om dit op dagelijkse en/of wekelijkse basis te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:13
Iemand toevallig een oplossing voor Virtual Box?
Ik draai deze op mijn DS415+ maar met VB geïnstalleerd kan ik niet normaal mijn Syno meer uitzetten of herstarten. Op het Duitse Syno forum zijn er meer mensen die dit probleem hebben.
Downgraden naar 5.0.8 of 5.0.6 heeft helaas geen zin bij mij.

Enige oplossing die zou moeten werken is om de Syno zelf te downgraden naar DSM 5.2 5592 (update 4).
Dit is voor mij niet echt een optie dus wilde kijken of hier wellicht nog mensen zijn die er ideeën over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 03:36
schumi2004 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Dat doe ik nu ook maar vervelend is het wel want voor dat geneuzel met rechten in DSM had ik dit niet.
Denk dat ik maar een cronjob actie maak om dit op dagelijkse en/of wekelijkse basis te doen.
Andere oplossing is alle apps te laten draaien op dezelfde user (mappen waar ze instaan en downloaden van eigenaar veranderen, en de startscripts aan te passen). Nadeel is dat je dit na een update van het package (paar keer per jaar) opnieuw moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
job schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:31:
[...]
Andere oplossing is alle apps te laten draaien op dezelfde user (mappen waar ze instaan en downloaden van eigenaar veranderen, en de startscripts aan te passen). Nadeel is dat je dit na een update van het package (paar keer per jaar) opnieuw moet doen.
Dat kan ook maar denk dat een scriptje via cronjob ook prima gaat werken ;)
Scheelt weer onderhoud bij package updates zoals je aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Voor de meeste apps is dit geen probleem, die updaten intern (couchpotato, sonarr, sickbeard) en daarvan blijven de rechten goed staan.

Alleen van apps die via het package center geupdated worden (autosub, nzbget) moet ik achteraf de rechten goed zetten en de gebruiker wijzigen. Dat kost me per jaar 4 maal 2 minuten. Daar ga ik niet voor lopen scripten :).

[ Voor 140% gewijzigd door job op 11-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

NVD schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:41:
Sinds vandaag valt het mij op dat Sickbeard niet meer opstart:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb niets veranderd aan de settings de afgelopen tijd; iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Een reboot helpt niet.
Zou iemand mij verder kunnen helpen? Ik heb nogmaals het gehele logboek geupload; incl einde dit keer :).
http://i.imgur.com/sunhXCa.png

Ik krijg SickBeard niet gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Probeer anders eens opnieuw te installeren?
  1. Maak een backup van /volume1/@appstore/sickbeard/var/config.ini
  2. Deinstalleer sickbeard package
  3. Installeer sickbeard package en kijk of deze start
  4. Stop sickbeard
  5. Kopieer de ini op de juist plek
  6. Start sickbeard en kijk of deze start
  7. Lees je series opnieuw in (is paar minuten werk)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Iemand een idee? nooit issues mee gekregen, maar m'n owncloud wil niet bijwerken..

Bijwerken mislukt.Unable to move /volume1/web/owncloud/_oc-upgrade/8.2.2.2/core/resources to /volume1/web/owncloud/resources

Na wat zoeken op internet moest ik blijkbaar gewoon die resources map ff leegmaken, daarna ging de update inderaad door. Maar nu heb ik internal server error;

code:
1
 Exception: {"Exception":"OCP\\Files\\NotFoundException","Message":"","Code":0,"Trace":"#0 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/files\/node\/node.php(221): OC\\Files\\Node\\Node->getFileInfo()\n#1 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/files\/node\/node.php(104): OC\\Files\\Node\\Node->getPermissions()\n#2 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/files\/node\/folder.php(139): OC\\Files\\Node\\Node->checkPermissions(4)\n#3 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/util.php(317): OC\\Files\\Node\\Folder->newFolder('Photos')\n#4 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/util.php(299): OC_Util::copyr('\/volume1\/web\/ow...', Object(OC\\Files\\Node\\Folder))\n#5 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/files\/node\/root.php(347): OC_Util::copySkeleton('admin', Object(OC\\Files\\Node\\Folder))\n#6 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/server.php(618): OC\\Files\\Node\\Root->getUserFolder('admin')\n#7 \/volume1\/web\/owncloud\/core\/application.php(124): OC\\Server->getUserFolder()\n#8 \/volume1\/web\/owncloud\/3rdparty\/pimple\/pimple\/src\/Pimple\/Container.php(112): OC\\Core\\Application->OC\\Core\\{closure}(Object(OC\\AppFramework\\DependencyInjection\\DIContainer))\n#9 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/appframework\/utility\/simplecontainer.php(104): Pimple\\Container->offsetGet('UserFolder')\n#10 \/volume1\/web\/owncloud\/core\/application.php(88): OC\\AppFramework\\Utility\\SimpleContainer->query('UserFolder')\n#11 \/volume1\/web\/owncloud\/3rdparty\/pimple\/pimple\/src\/Pimple\/Container.php(112): OC\\Core\\Application->OC\\Core\\{closure}(Object(OC\\AppFramework\\DependencyInjection\\DIContainer))\n#12 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/appframework\/utility\/simplecontainer.php(104): Pimple\\Container->offsetGet('AvatarControlle...')\n#13 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/appframework\/app.php(92): OC\\AppFramework\\Utility\\SimpleContainer->query('AvatarControlle...')\n#14 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/appframework\/routing\/routeactionhandler.php(45): OC\\AppFramework\\App::main('AvatarControlle...', 'getAvatar', Object(OC\\AppFramework\\DependencyInjection\\DIContainer), Array)\n#15 [internal function]: OC\\AppFramework\\routing\\RouteActionHandler->__invoke(Array)\n#16 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/route\/router.php(291): call_user_func(Object(OC\\AppFramework\\routing\\RouteActionHandler), Array)\n#17 \/volume1\/web\/owncloud\/lib\/base.php(851): OC\\Route\\Router->match('\/avatar\/%7Buser...')\n#18 \/volume1\/web\/owncloud\/index.php(39): OC::handleRequest()\n#19 {main}","File":"\/volume1\/web\/owncloud\/lib\/private\/files\/node\/node.php","Line":84}

/edit/ blijkbaar vanzelf ok na 10 minuten :D

[ Voor 87% gewijzigd door MetalG op 16-01-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Volgens mij kan ik met mijn vraag het beste hier terecht.
Hoe kan ik snel en simpel een eigen package repo opzetten?

Voorheen had ik ooit een package gezien hiervoor maar die lijkt er niet meer te zijn.
Met html files gaan lopen rotzooien heb ik eigenlijk ook niet veel zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
Heb je hier iets aan? https://github.com/jdel/sspks
Eerste relevante hit die ik vond in google, dus neem aan dat er meer te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
job schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:44:
Heb je hier iets aan? https://github.com/jdel/sspks
Eerste relevante hit die ik vond in google, dus neem aan dat er meer te vinden zijn.
Heb met hulp de repo gevonden voor het package wat ik bedoelde ;)

http://packages.jdel.org/index.php?fulllist=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ter info voor anderen en het besparen van je tijd. Ik heb geprobeerd FFMPEG met DTS (Synology Italia) werkend te krijgen op mn DS415+ maar het resultaat is dat de films die voorheen afspeelden zonder geluid nu helemaal niet meer willen afspelen. Ik heb de NAS gereboot want dat had ik gelezen als requirement op een duits forum maar het werkt gewoon niet.

Op dit moment is voor de 415+ geen mogelijkheid om on the fly DTS geluid te muxen naar een formaat dat je tv wel afspeelt. De 415Play is een ander verhaal (die heb ik niet en kan dus niet bevestigen of die wel of niet werkt).

[ Voor 6% gewijzigd door Philip J. Dijkstra op 22-01-2016 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:38
Philip J. Dijkstra schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:38:
Ter info voor anderen en het besparen van je tijd. Ik heb geprobeerd FFMPEG met DTS (Synology Italia) werkend te krijgen op mn DS415+ maar het resultaat is dat de films die voorheen afspeelden zonder geluid nu helemaal niet meer willen afspelen. Ik heb de NAS gereboot want dat had ik gelezen als requirement op een duits forum maar het werkt gewoon niet.

Op dit moment is voor de 415+ geen mogelijkheid om on the fly DTS geluid te muxen naar een formaat dat je tv wel afspeelt. De 415Play is een ander verhaal.
Werkt wel op de 415Play?
Ik heb namelijk een 415Play.
Heb het een half jaar geleden geprobeerd en kreeg het toen niet werkend...
Had toen hetzelfde als jou, dat de films helemaal niet meer wilden afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 08:12

Op dit moment is voor de 415+ geen mogelijkheid om on the fly DTS geluid te muxen naar een formaat dat je tv wel afspeelt. De 415Play is een ander verhaal (die heb ik niet en kan dus niet bevestigen of die wel of niet werkt).
Via plex kun je dit wel werkend krijgen met een ds415+, bij mij werkt het namelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 20:50
schumi2004 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 12:43:
[...]

Je kan door sonarr de permissions aan laten passen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NSIk8WH.png

Staat bij settings onder media mangement, helemaal onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:36:
[...]

[afbeelding]

Ik weet waar het staat dat is het probleem niet ;)
Wilde eigenlijk alleen geen 777 geven want dat gaat altijd werken, zou ook niet hoeven is mijn idee.
Alle benodigde users en groups hebben de benodigde rechten maar toch gaat het niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Zelfde voor mij als larsley, ook mijn DS415play krijgt geen DTS aan de praat.
Mijn films spelen echter wel gewoon, maar geen audio. Package heb ik er nog steeds op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze niet gewoon de licentie kopen voor dts...

Modbreak:Dit discussie onderwerp is wellicht beter geschikt voor [Synology] Nieuws en discussie

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Xenophoben schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:12:
Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze niet gewoon de licentie kopen voor dts...
Ik geloof dat de eigenaar nogal lastig doet omdat ze licenties alleen afgeven aan fabrikanten van medispelers, en een NAS dat officieel niet is. Dat is het verhaal in elk geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:01
mvds schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Ik geloof dat de eigenaar nogal lastig doet omdat ze licenties alleen afgeven aan fabrikanten van medispelers, en een NAS dat officieel niet is. Dat is het verhaal in elk geval...
Toch raar want de play varianten zijn toch ook "mediaplayers"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
schumi2004 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:12:
[...]

Heb met hulp de repo gevonden voor het package wat ik bedoelde ;)

http://packages.jdel.org/index.php?fulllist=true
Heb je ook een manier gevonden om de packages van synocommunity te downloaden? Ik zou graag ook een eigen spk servertje opzetten met packages, maar zie momenteel geen mogelijkheid om ze te downloaden van synocommunity.

voorbeeld: https://synocommunity.com/package/couchpotatoserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Xenophoben schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:29:
[...]

Toch raar want de play varianten zijn toch ook "mediaplayers"?
Volgens Synology wel, volgens de eigenaar van de licentie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Senaxx schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:53:
[...]

Heb je ook een manier gevonden om de packages van synocommunity te downloaden? Ik zou graag ook een eigen spk servertje opzetten met packages, maar zie momenteel geen mogelijkheid om ze te downloaden van synocommunity.

voorbeeld: https://synocommunity.com/package/couchpotatoserver
Ik compile ze (oscam, comskip, tvheadend) zelf vandaar dat ik mijn eigen repo wil.

Het idee is om een build server in te richten die voor mij om de zoveel tijd de meest recente versie compiled en upload naar mijn eigen repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24
Hallo

gisteren avond de 6.0 B2 erop gezet, lang gewacht vanwege surveillance station maar nu kon ik eindelijk om.

Maar nu starten autobus en sickrage niet meer (en het blijkt overigens dat sickrage uit de repo is en dat je weer moet werken met sickbeard-custom). Ik weet dat dit bij een beta hoort, maar juist het leuke van een beta is gezamenlijk zoeken naar oplossingen op fora etc :)

Wat niet werkt:
  • Als ik ze via packagecenter probeer te starten dan gaat dit mis, ik kan echter nergens logging vinden van die startactie
  • Ik heb alle files voor zien van de juist user rechten dmv chown
  • Nadat dit allemaal niet werkte heb ik SickRage verwijderd, en Sickbeard-Custom met SickRage opnieuw geïnstalleerd, echter deze start ook niet.
Wat wel werkt
  • Via de CLI het Sickrage.py script starten en dan draait hij als user als een zonnetje, echter als deamon wil en kan hij dus niet starten dat is vreemd.
Ik heb 1 site gevonden die het probleem beschrijft echter zeggen die dat je terug moet naar een bepaalde commit van git, maar dat lukt niet omdat je zit met een mix van Sickbeard-custom en SickRage.

Iemand een idee om dit werkend te krijgen, want als user draaien is geen optie omdat ik niet 24/7 ingelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
schumi2004 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 21:45:
[...]

Ik compile ze (oscam, comskip, tvheadend) zelf vandaar dat ik mijn eigen repo wil.

Het idee is om een build server in te richten die voor mij om de zoveel tijd de meest recente versie compiled en upload naar mijn eigen repo.
Ik denk at je antwoord dan is dat jij ze ook niet kan downloaden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:09
Ik weet even niet of het hier past of beter in het vraag en antwoord topic of anders in een Apple topic, maar heb een vraag over het vpn package.

Ik heb deze geïnstalleerd en geactiveerd.
Kan nu na even stoeien verbinding krijgen met mijn Windows 10 machine.

Maar met mijn iPad wil het niet lukken.
Iemand een idee waar het mogelijk mis zou kunnen gaan ?

Het enige wat ik als reactie krijg is dat de L2TP server niet reageert.
Vreemd want op de laptop doet ie het wel.

Oké het is Windows vs Apple maar toch ;)
Kan ik ergens achterhalen waar het mis zou kunnen gaan

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40
Sickrage werkte na de update niet meer. Nu heb ik deze verwijderd en wou ik hem opnieuw installeren, maar ik kan het hele pakket niet meer vinden. Weet iemand waar ik dit pakket voor synology weer kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Paar posts omhoog staat het antwoord.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswei
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 17:52
MdO82 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:44:
Ik weet even niet of het hier past of beter in het vraag en antwoord topic of anders in een Apple topic, maar heb een vraag over het vpn package.

Ik heb deze geïnstalleerd en geactiveerd.
Kan nu na even stoeien verbinding krijgen met mijn Windows 10 machine.

Maar met mijn iPad wil het niet lukken.
Iemand een idee waar het mogelijk mis zou kunnen gaan ?

Het enige wat ik als reactie krijg is dat de L2TP server niet reageert.
Vreemd want op de laptop doet ie het wel.

Oké het is Windows vs Apple maar toch ;)
Kan ik ergens achterhalen waar het mis zou kunnen gaan
Ik heb sinds een drietal weken hetzelfde probleem met LT2P. Ik heb van alles al geprobeerd. KPN Router terug naar fabrieksinstellingen, Synology VPN package deïnstalleren en opnieuw installeren met andere ip's, usernames, wachtwoorden, etc., firewall en externe verbinding synology gereset, zelfde met portwarding op de KPN router of via PNP ugid. Met Apple telefoon verschillende dingen geprobeerd, oa 9.3 beta installeren en meerder soorten VPN verbindingen (oa IPSEC). Maar niets werkt! Het heeft altijd goed gewerkt, heel vreemd. Ik dacht deze week een oplossing te hebben door DSM beta2 van 6.0 te installeren, maar nee ook dat blijkt niet de oplossing... Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:36:
[...]

[afbeelding]

Ben er klaar mee. Heb het helemaal gehad met hoe de Synology met rechten omgaat en deze (NIET) toepast op de aangegeven folders voor betreffende users en groups.
Dan maar de betreffende folders een 777 zijn we van het gezeur af.
Mijn eerdere idee van script via cronjob vond ik achteraf weer teveel moeite voor zoiets stoms!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:54:
[...]

Ben er klaar mee. Heb het helemaal gehad met hoe de Synology met rechten omgaat en deze (NIET) toepast op de aangegeven folders voor betreffende users en groups.
Dan maar de betreffende folders een 777 zijn we van het gezeur af.
Mijn eerdere idee van script via cronjob vond ik achteraf weer teveel moeite voor zoiets stoms!
Je kan ook nog ACL gebruiken, dan hoef je geen 777 rechten te geven. Dit heb ik nu ook gedaan en werkt prima.

Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:22:
[...]

Je kan ook nog ACL gebruiken, dan hoef je geen 777 rechten te geven. Dit heb ik nu ook gedaan en werkt prima.

Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1960
Dat werkt dus niet :P
Ik kan de groep users, sc-download en sc-media lees en schrijf rechten geven op alle folders (en mag aannemen ook de subfolders!?) maar toch blijft bv Subliminal zeuren dat hij niet de juiste rechten heeft!

Het is gewoon waardeloos want rechten op user groups zijn gewoon in orde, weet dat 100% zeker!

/edit:
Laat jij vervolgens ook nog CouchPotato, Sonarr of andere app de rechten aanpassen vanuit de app zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 28-01-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:33:
[...]

Dat werkt dus niet :P
Ik kan de groep users, sc-download en sc-media lees en schrijf rechten geven op alle folders (en mag aannemen ook de subfolders!?) maar toch blijft bv Subliminal zeuren dat hij niet de juiste rechten heeft!

Het is gewoon waardeloos want rechten op user groups zijn gewoon in orde, weet dat 100% zeker!

/edit:
Laat jij vervolgens ook nog CouchPotato, Sonarr of andere app de rechten aanpassen vanuit de app zelf?
Je moet de gedeelde map eerst wel converteren naar ACL permissies. Dat wel gedaan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bjhOXQ5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
WTF, serious? Dit moet een grap zijn!! |:( 8)7 :?

Die optie is bij mij greyed out

/edit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0VBhn2A.png

Welke DSM versie draai jij, ziet er namelijk anders uit als mijn overview.

[ Voor 68% gewijzigd door schumi2004 op 28-01-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
schumi2004 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 15:01:
WTF, serious? Dit moet een grap zijn!! |:( 8)7 :?

Die optie is bij mij greyed out

/edit:
[afbeelding]

Welke DSM versie draai jij, ziet er namelijk anders uit als mijn overview.
Ik draai 6 beta 2. Maar misschien is hij al geconverteerd dan moet je alleen nog op het juiste tabblad instellen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o68a4fP.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb voor het vrijwilligerswerk een synology nas 215+ aangeschaft. Nu is mijn vraag bestaat er een programmaatje waarbij de vrijwilligers ( ca 40 mensen) in elkaars agenda kunnen kijken en veranderingen kunnen aanbrengen op basis van rechten e.d.? Zag al wel CalDAV-ondersteuning maar kan niet vinden of die dat alles kan en hoe dat dan in zijn werk gaat? En in hoeverre kun je je agenda dan direct laten synchroniseren met je mobieltje? Heb je daar ook weer een app voor nodig?
En kan dat ook met bijvoorbeeld een reserveringsrooster?
Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Jake
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2020
Hallo, iemand ervaring met "How to Expand Volumes or Disk Groups by Replacing Hard Disks on Synology NAS"
ik wil 2 stuks (WD Reds) van de 5 stuks 3 TB HDD's vervangen stuk voor stuk met 6 TB (WD RED) schijven. Ik heb een DS 1512+ en het is eeb SHR volume(1) tot de nok vol (648 bytes free).

Werkt dat (altijd) of tocjh maar leiver een nieuwe diskstation of een extension dx513 of dx213 halen ?

wat is wijsheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Dr.Jake schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 17:03:
Hallo, iemand ervaring met "How to Expand Volumes or Disk Groups by Replacing Hard Disks on Synology NAS"
ik wil 2 stuks (WD Reds) van de 5 stuks 3 TB HDD's vervangen stuk voor stuk met 6 TB (WD RED) schijven. Ik heb een DS 1512+ en het is eeb SHR volume(1) tot de nok vol (648 bytes free).

Werkt dat (altijd) of tocjh maar leiver een nieuwe diskstation of een extension dx513 of dx213 halen ?

wat is wijsheid ?
Ja het werkt, maar dat is geen reden om geen goede backup achter de hand te hebben. Als je geen backup hebt zou ik dit zeker niet doen. Verder zou ik iets meer dan 648 bytes vrijmaken (paar GB). Nu is het wel heel erg vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Eindelijk de nieuwe Gitlab een beetje goed aan de praat gekregen met mail werkend via Docker..
Voor de mensen die hier ook mee lopen te stoeien: De config wordt steeds random overschreven door standaard settings, dus het werkt niet meer zoals de vorige versie.
Je moet de minified JSON wijzigen die in je /volumex/@appstore/Docker/Docker-Gitlab/synology_gitlab staat.
De config moet minified zijn anders crasht Gitlab

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik heb enkele dagen wat hardnekkige problemen met nzbget.
Wellicht dat jullie een optie hebben.

Ik maak gebruik van Sunny Usenet en mijn gegevens staan al geruime tijd in nzbget op de synology.
Sinds enkele dagen krijg ik alleen nog maar de melding: "Error 110 Connection Refushed".

Ach er zal vast wel een bitje omgevallen zijn dus ik voer mijn gegevens even opnieuw in en we gaan weer verder.... helaas dus niet.
Ik blijf ongeacht dat ik mijn gegevens goed invoer error 110 houden.

Nu heb ik vanmiddag als proef een andere usenet ingesteld want wellicht was er bij mijn usenet een probleem.

Maar helaas error 110.

Heeft iemand een idee of tip wat ik nog kan uitzoeken ?

Ik heb ook nzbget verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Maar omdat ik het nu even niet meer weet vraag ik het maar ;)

pingen naar de hostname gaat overigens goed, dus ik ga er (wellicht onterecht) dat ik geen probleem met de dns heb.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Jan2002 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 16:40:
Heb voor het vrijwilligerswerk een synology nas 215+ aangeschaft. Nu is mijn vraag bestaat er een programmaatje waarbij de vrijwilligers ( ca 40 mensen) in elkaars agenda kunnen kijken en veranderingen kunnen aanbrengen op basis van rechten e.d.? Zag al wel CalDAV-ondersteuning maar kan niet vinden of die dat alles kan en hoe dat dan in zijn werk gaat? En in hoeverre kun je je agenda dan direct laten synchroniseren met je mobieltje? Heb je daar ook weer een app voor nodig?
En kan dat ook met bijvoorbeeld een reserveringsrooster?
Graag jullie reacties.
Ik ken eigenlijk alleen Caldav. Maar op rechten elkaars agenda editen, dat weet ik niet. Missch kan je het oplossen door èèn agenda te delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
MdO82 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 19:43:
Ik heb enkele dagen wat hardnekkige problemen met nzbget.
Is er na het verwijderen niet iets blijven staan? Queue of log of ... dat in de weg zit?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Is er na het verwijderen niet iets blijven staan? Queue of log of ... dat in de weg zit?
Ik ben even verder aan het puzzelen.
De oorzaak begint zich steeds meer op de Synology te richten.

Ik heb nu mijn gegevens in Download Station gezet en krijg precies dezelfde melding :?
Als ik het probeer op mijn pc met sabnzbd dan werkt alles wel goed.

Eens kijken waar we verder kunnen zoeken 8)7

Overigens had ik wel gezien dat ik een andere dns-server gebruikte op mijn synology, maar die heb ik inmiddels veranderd zodat die van het modem meegenomen wordt, was verder geen oplossing.

[ Voor 15% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2016 21:11 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien eens de firewall uitzetten, google dns gebruiken en/of rebooten?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:21:
Misschien eens de firewall uitzetten, google dns gebruiken en/of rebooten?
Ik heb de volgende stappen gedaan
- Firewall uitgezet -> geen succes
- DNS aangepast naar 8.8.4.4 en 8.8.8.8 -> geen succes
- Reboot -> geen succes

nzbget opnieuw verwijderd - reboot en nzbget opnieuw installeren helpt ook niet.
Al ging ik daar uit vanuit omdat download station het ook niet deed.

Zou een ander LAN-Poort helpen (denk het zelf niet omdat ik verder geen problemen heb)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mja... Downloaden op een andere client zoals een PC o.i.d werkt wel? Just to be sure...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 21:53:
Mja... Downloaden op een andere client zoals een PC o.i.d werkt wel? Just to be sure...
Yup dat werkt inderdaad wel.
Overigens viel het mij op dat als ik nzbget verwijder en opnieuw installeer dan onthoud hij alles wat erin staat.
Dus al mijn downloads staan er bijvoorbeeld nog in.

Terwijl als ik nzbget verwijder dan zie ik geen map meer staan in de @appdata.
Als ik hem opnieuw installeer dan staat die map er uiteraard weer wel (logisch)

[ Voor 41% gewijzigd door MdO82 op 06-02-2016 22:30 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja klopt queue e.d. dat wordt bewaard. Daarom dacht ik dat er daar iets de boel verstierde. Maar als het in download station ook niet werkt... :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
kraades schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:34:
Ja klopt queue e.d. dat wordt bewaard. Daarom dacht ik dat er daar iets de boel verstierde. Maar als het in download station ook niet werkt... :?
Heel vreemd.
Het omwisselen van de netwerkpoort maakt niet uit (even uitsluiten ;) )

Heb je (of iemand anders) nog opties wat we kunnen proberen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
MdO82 schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:53:
Heb je (of iemand anders) nog opties wat we kunnen proberen
- Modem/Router restarten.
- Connecten met SSL aan/uit. (via andere poort dus)
- Probeer het eens met SabNZBd. (Met exact dezelfde instellingen als op de PC, waar het wel op werkt)

[ Voor 15% gewijzigd door SmiGueL op 07-02-2016 03:47 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
SmiGueL schreef op zondag 07 februari 2016 @ 03:43:
[...]

- Modem/Router restarten.
- Connecten met SSL aan/uit. (via andere poort dus)
- Probeer het eens met SabNZBd. (Met exact dezelfde instellingen als op de PC, waar het wel op werkt)
Met SabNZBd op de synology krijg ik dezelfde melding.
Andere poort werkt helaas ook niet.
Herstarten van het modem zal ik nog proberen, maar verwacht het niet omdat het op de pc wel goed gaat, maar je weet maar nooit ;)

Edit: het bleek dat de firewall van het modem te strak afgesteld stond.
Waarom het dan op de pc wel werkt en op de syno niet is de vraag ;).

Doordat ik nzbget verwijderd heb ben ik natuurlijk mijn instellingen kwijt
Ik had voordat de problemen begonnen had ik een map nzb gemaakt op de usbstick die in de synology zit en hier werden de nzb bestanden weggezet die automatisch opgepakt worden door nzbget.

Echter weet ik niet meer hoe ik het pad in moet stellen ;)
Iemand een tip ?

[ Voor 31% gewijzigd door MdO82 op 07-02-2016 15:21 ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Lijkt alsof https://synocommunity.com/packages offline is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Dat lijkt wel eens vaker. Na een kwartiertje doet deze het dan vaak weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heeft er iemand een Docker image draaien met daarin de Unifi controller? (Ik heb een DS415+ en die is dus prima in staat om Docker te draaien)

Zo ja, kan hij/zij mij uitleggen welke image er is gebruikt, en wat de stappen zijn om deze werkend te krijgen? Ik heb de twee meest populaire gebruikt, maar ik kan op de een of andere manier nergens mee connecten.

Ik download de image
Ik open de poorten in de image die zijn aangegeven (8080, 8443, 8880)
Ik start de image

Maar als ik wil connecten dan zegt mijn browser dat de host 192.168.0.1 onvindbaar is, terwijl mijn NAS een ip heeft in de 10.x.x.x range en ik daarmee ook connect.

Ben ik iets vergeten? Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:07

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik wilde gisteren Autosub installaren, maar dat lukte niet (DS413). Downloaden gaat goed, maar installeren dus niet. Hij geeft aan dat ik een poortnummer moet toewijzen (8083) maar dat wordt al door Sickbeard gebruikt. Ik koos voor een ander poortnummer, maar dan geeft Autosub aan dat installeren niet kan. Proberen met 8083 werkt ook niet. Dan dus maar SB stopgezet en wederom met 8083 geprobeerd. Zelfde resultaat: geen installatie. Wat doe ik fout?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jorgen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:25:
Ik wilde gisteren Autosub installaren, maar dat lukte niet (DS413). Downloaden gaat goed, maar installeren dus niet. Hij geeft aan dat ik een poortnummer moet toewijzen (8083) maar dat wordt al door Sickbeard gebruikt. Ik koos voor een ander poortnummer, maar dan geeft Autosub aan dat installeren niet kan. Proberen met 8083 werkt ook niet. Dan dus maar SB stopgezet en wederom met 8083 geprobeerd. Zelfde resultaat: geen installatie. Wat doe ik fout?
Even zoeken terug in dit topic of in het Autosub topic. Je moet met WinSCP de poort veranderen in een ini bestand van sickbeard. Preciese pad weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
mvds schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:37:
Ben ik iets vergeten? Doe ik iets fout?
Misschien met de optie --net=host?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Jorgen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 09:25:
Je moet in Sickbeard-Custom even de poort aanpassen naar een andere poort. Dat kun je in de instellingen van Sickbeard-Custom aanpassen via de webinterface. Zet daarna SickBeard-Custom even uit.

Open daarna even Putty en log in met root via SSH.

Pas met vi bijv. even het volgende bestand aan;
vi /usr/local/etc/services.d

Daar zie je ook nog de poort van Sickbeard-Custom staan. Pas die daar ook aan en sla het op.

Nu kun je wel Autosub installeren.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Iemand een idee hoe ik een foto in een privaat album in PhotoStation 6 toch kan editeren met de editor van Pxlr of Aviary?

Het werkt wel als je het album publiek maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Ik krijg deze berichten met Autosub Bootstrap Bill:
2016-02-21 10:57:36,202 ERROR WriteSubFile: Problem writing subfile. Message is: [Errno 13] Permission denied: '/volume1/video/series/The X-Files/Season 10/The.X-Files.S10E04.1080p.WEB-DL.DD5.1.H264-RARBG.srt'

Ik heb gewoon via de packages geinstalleerd (DS214). Hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Even goed kijken naar je users/groepen en rechten op de directory zoals hier:
schumi2004 in "[Synology] Packages"

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
kraades schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:15:
Even goed kijken naar je users/groepen en rechten op de directory zoals hier:
schumi2004 in "[Synology] Packages"
Tnx, ga ik uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 12:17
Vanochtend had ik een download lopen op NZBget, ik bedacht me dat ik een instelling wilde wijzigen en deed dit. Toen ik op Save klikte moest NZBget herstart worden (terwijl er dus een download liep). Nu duurde dat herstarten heel lang, na een half uur was er nog niks gebeurd. Ik besloot daarom om via DSM de package stop te zetten en te starten.

Maar sinds dien krijg ik deze niet meer gestart.

Wat heb ik gedaan:
- nas herstart - geen resultaat
- package verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - geen resultaat
- via Putty handmatig de package gestart, maar dit werkte ook niet. Telkens zag ik in de status de melding dat NZBget gestopt is.
- via WinSCP de map NZBget verwijder uit /var/packages

Nas herstart en opnieuw NZBget proberen te installeren, helaas krijg ik nu telkens deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/nzbget%20poort_zpspn4mxpb7.jpg

Ik heb met WinSCP alle restjes en mappen van NZBget verwijder maar toch blijft de melding komen.

Iemand nog een idee?

• Stefke
Wat is een goed pakket om torrents mee te downloaden anders dan downloadstation? Als ik op mijn Ds214 downloadstation gebruik dan duurt het ongeveer een dag voordat dat ding op 100% diskload staat en wordt ie vrijwel volledig onbruikbaar/onbereikbaar. Zelfs met één gelijktijdige download heb ik daar last van.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Transmission?

• Stefke
Werkt dat ook met bijv. Sonar samen? (Had ik meteen kunnen zeggen)

• mvds

mvds

Totally awesome!

stefijn schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:50:
[...]

Werkt dat ook met bijv. Sonar samen? (Had ik meteen kunnen zeggen)
Bij mij wel :)

• Stefke
Tnx....weet je misschein ook welk package ik moet hebben voor een DS214play?
https://github.com/sarav/syno-packager/downloads
https://forum.synology.co...iewtopic.php?f=38&t=14773
Hier genoemde modellen zijn allemaal veel ouder.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 25-02-2016 08:57 ]

• renzo4000
  • Laatst online: 20-09 15:53
Binnetie schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 17:28:
Vanochtend had ik een download lopen op NZBget, ik bedacht me dat ik een instelling wilde wijzigen en deed dit. Toen ik op Save klikte moest NZBget herstart worden (terwijl er dus een download liep). Nu duurde dat herstarten heel lang, na een half uur was er nog niks gebeurd. Ik besloot daarom om via DSM de package stop te zetten en te starten.

Maar sinds dien krijg ik deze niet meer gestart.

Wat heb ik gedaan:
- nas herstart - geen resultaat
- package verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - geen resultaat
- via Putty handmatig de package gestart, maar dit werkte ook niet. Telkens zag ik in de status de melding dat NZBget gestopt is.
- via WinSCP de map NZBget verwijder uit /var/packages

Nas herstart en opnieuw NZBget proberen te installeren, helaas krijg ik nu telkens deze melding:
[afbeelding]

Ik heb met WinSCP alle restjes en mappen van NZBget verwijder maar toch blijft de melding komen.

Iemand nog een idee?
Heb ik ook wel eens gehad, meestal hebt een restart van je nas wel. Mocht dat niet zo zijn, ga dan met een ssh client naar de volgende locatie "/usr/local/etc/services.d" en kijk of daar nog een oude port file staat van nzbget, zo ja dan kan je die gewoon verwijderen. Daarna zou het direct moeten werken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Binnetie
  • Laatst online: 12:17
renzo4000 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 09:11:
[...]

Heb ik ook wel eens gehad, meestal hebt een restart van je nas wel. Mocht dat niet zo zijn, ga dan met een ssh client naar de volgende locatie "/usr/local/etc/services.d" en kijk of daar nog een oude port file staat van nzbget, zo ja dan kan je die gewoon verwijderen. Daarna zou het direct moeten werken.
Gisteravond even gekeken. Ik had in /usr/local/etc/services.d nog een bestand nzbget.sc staan. Nadat ik deze verwijderde kon ik ik NZBGet weer installeren.
Helaas kan ik hem nog niet starten.

Heb bij de andere .sc bestanden gekeken of poort 6789 nog gebruikt werkt maar dat is niet het geval.
Een herstart van de nas hielp ook niet...

• technorabilia
stefijn schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:55:
Tnx....weet je misschein ook welk package ik moet hebben voor een DS214play?
https://github.com/sarav/syno-packager/downloads
https://forum.synology.co...iewtopic.php?f=38&t=14773
Hier genoemde modellen zijn allemaal veel ouder.
Zit hier niets voor je bij?
https://synocommunity.com/package/transmission
Arch evansport moet je hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 25-02-2016 09:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

• Stefke
Ik had http://packages.synocommunity.com/ al maar ik zat verkeerd te kijken, tnx!

• Stefke
Hmm...zelfde probleem. Er loopt nu één torrent (ongeveer slechts 25kb/s up en down) en mijn DS heeft een continue rond de 90% diskload. Shares zijn niet meer te benaderen, het openen van de DSM duurt minuten.

CPU 20-50% en RAM ongeveer 65%

Maar even een herstart gedaan, dan is het weer goed, maar ik weet nu al dat morgenochtend of avond mijn DS weer over de rooie gaat.
Pagina: 1 ... 38 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.