Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Dsm 6 for ds216play is coming out in January, so plan to wait a while
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1876
Au au... Voorlopig nog geen 3rd party packages voor mijn 216play. Zuur
[ Voor 12% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 18-11-2015 23:25 ]
Verwijderd
Je zou Synology via het feedbackformulier eens kunnen vragen hoe het zit. Want wachten tot april 2016 voor 3rd party pakketten op de DS216play lijkt me te lang om geen klanten te verliezen.
Thanks, hier ga ik in het weekend eens mee aan de slag. Zo op het eerste oog denk ik dat het toch fout is gegaan bij de gedeelde mappen en de rechten hierop.m-buurman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:43:
[...]
Met alle beschikbare packages zou het juist veel eenvoudiger moeten zijn op de Synology. Het 'klooien' met rechten is bij mij nog nooit nodig geweest bij gebruik van de genoemde applicaties.
Hier staan een aantal handleidingen, hopelijk lukt het met behulp daarvan: http://www.snelrennen.nl/synology/synology-nas.php
We gaan erachter komen.
De handleiding van snelrennen volgen is een oplossing.
[ Voor 11% gewijzigd door job op 20-11-2015 16:11 ]
Task die ik gebruik: /usr/syno/bin/synoindex -R video
[ Voor 4% gewijzigd door vandermark op 20-11-2015 16:58 ]
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock
Nu vraag ik me af wie en hoe dit vervolgens leidt tot third party packages?
Verwijderd
Sinds DSM 5.1 ( of na de cryptolocker outbreak ) zijn de rechten iets aangscherpt.m-buurman schreef op woensdag 18 november 2015 @ 08:43:
[...]
Met alle beschikbare packages zou het juist veel eenvoudiger moeten zijn op de Synology. Het 'klooien' met rechten is bij mij nog nooit nodig geweest bij gebruik van de genoemde applicaties.
Hier staan een aantal handleidingen, hopelijk lukt het met behulp daarvan: http://www.snelrennen.nl/synology/synology-nas.php
Synocommunitypackage maakt een gebruiker aan, die buiten de user-scope ligt.
Zo hebben Sickrage en SABnzb ( op mijn systemen ) niet klakkeloos de mogelijkheid om folders aan te maken.
In shared folder beheer kan je in de systeem accouns de SC-users meer of minder rechten toewijzen.
Pjetor schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 19:14:
Hmm zo te zien hebben ze toch een toolchain + etc gemaakt voor de ds216play. Zie http://sourceforge.net/projects/dsgpl/files/ (monaco)
Nu vraag ik me af wie en hoe dit vervolgens leidt tot third party packages?
Voor de series die ik via Sonarr (die ze naar Sabnzbd) download heb ik de oplossing gevonden, binnen Sonarr is er gelukkig de connection 'Synology Indexer' die ervoor zorgt dat de nieuwe serie afleveringen goed worden geindexeerd. Nu zoek ik alleen nog iets dat films die ik handmatig aan Sabnzbd toevoeg ook geindexeerd worden. Iemand een idee?vandermark schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:52:
IK krijg maar niet voor elkaar dat Mediaserver goed nieuwe films en series indexeert. Deze nieuwe content wordt door SABnzbd in de folders geplaatst die Mediaserver in de gaten houdt. Als ik handmatig herindexeer ziet hij ze direct maar dat is niet handig... Ik heb een task gemaakt die elke ochtend zou moeten herindexeren maar dat werkt ook niet. Heeft iemand een oplossing? Heb een DS214play
Task die ik gebruik: /usr/syno/bin/synoindex -R video
Ik heb categorieën gedefinieerd en hier hang ik een scriptje SynoIndex.sh aan (in mijn geval enkel voor muziek):vandermark schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:46:
[...]
Voor de series die ik via Sonarr (die ze naar Sabnzbd) download heb ik de oplossing gevonden, binnen Sonarr is er gelukkig de connection 'Synology Indexer' die ervoor zorgt dat de nieuwe serie afleveringen goed worden geindexeerd. Nu zoek ik alleen nog iets dat films die ik handmatig aan Sabnzbd toevoeg ook geindexeerd worden. Iemand een idee?
#!/bin/sh
#
/usr/syno/bin/synoindex -A "/volume1/Download/Music/"
Je kunt de regel eventueel ook nog zo in de scheduler gooien. Scheelt weer een script.
👉🏻 Blog 👈🏻
http://forums.sabnzbd.org...&t=10595&start=90#p103084
Betreft een script die direct na downloaden de betreffende film toevoegt aan de synology media index, werkt perfect voor alle films die ik handmatig toevoeg aan sab. Doet dus geen generieke index, voegt incrementeel toe.
Ik begrijp ook niet zo goed of er nu gebruik gemaakt wordt van mijn let's encrypt certificaat (via de DSM interface) of dat sonarr hier zijn eigen trucjes voor uithaalt..
Ook zie ik iets bij de ssl schakelaar over runnen als root "Requires restart running as administrator to take effect" wellicht is dat het probleem, maar is dat dan 1-malig? (ga geen packages als root runnen die open staan naar de buiten wereld..)
Niemand?Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:51:
[...]
Uitstekende vraag, waar ik ook een antwoord op zou willen weten. Maar mogelijk zijn onze gebeden verhoord met de komst van DSM 6.0 (vrijgave ca. april 2016). Als ik op de diverse bèta-pagina's kijk, lijkt de zoekfunctie, zowel qua metadata als inhoudelijk binnen bestanden, flink verbeterd te worden. Kijk maar eens naar Zoeken in alle content, Full content search beschikbaar in de huidige bèta en Spotlight search met de tweede iteratie.
[...]
Mogelijk dat een van de bètatesters iets kan zeggen over zoeken binnen een Excelbestand? Of wellicht ben je zelf in de gelegenheid de bèta uit te proberen?
Ik kan ip/spotweb niet meer bereiken, ondanks alle pogingen.
Heb webservices al gerestart, geen succes, bijv Photo Station doet het wel!
Al echt de ip/spotweb/index.php geprobeerd, maar er gebeurt gewoon niets.
Zelfs mijn NAS al ff opnieuw opgestart, maar ook dat doet niets.
Iemand die een idee heeft? Heb ook al gedacht in de hoek van logging etc... waar kan ik de Apache logging vinden bijvoorbeeld?
Gebeurd hier ook wel es ik zet een mariadb backup terug en opgelostjapie101 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:37:
Ik heb een apart issue met mijn spotweb implementatie.
Iemand die een idee heeft? Heb ook al gedacht in de hoek van logging etc... waar kan ik de Apache logging vinden bijvoorbeeld?
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Correct.kraades schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:02:
Voor alle zekerheid. Voor packages van bv. Synocommunity is bootstrap/ipkg niet nodig toch?
http://forum.synology.com...rver,_bootstrap,_ipkg_etc
Ik heb eerder mijn bedenkingen bij de huidige package van de mdevries repository.Njay schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:07:
[...]
Gebeurd hier ook wel es ik zet een mariadb backup terug en opgelost
Heb echt spijt dat ik mijn "oude" spotweb installatie heb verwijderd.
Ik krijg het met deze package gewoon niet lekker draaiend, heeft er iemand misschien een package wat oud en vertrouwd is voor mijn DS212+?
Heb je 6 beta geïnstalleerd dan zijn het denk ik vrijwel zeker rechten issues.japie101 schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:37:
Ik heb een apart issue met mijn spotweb implementatie.
login met je admin en Doe een cut paste naar een andere locatie en dan weer een cut paste terug naar web....
Althans bij mij heeft ie er nog geen zin in
2250 WP Zuid PVoutput
Misschien een goede andere optie:MdO82 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:29:
Klopt het overigens dat spotweb nog altijd niet te gebruiken is op een DS215+ ?
Althans bij mij heeft ie er nog geen zin in
Ik gebruik de DS Download app. Met deze app kun je navigeren naar verschillende websites* die dezelfde lijst hanteren als Spotweb. En daar de nzb downloaden naar de NAS waarna de syno alles afhandeld.
*edit: aangepast naar aanleiding tip van kraades over linken naar sites.
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 01-12-2015 12:32 ]
Let op je links...
👉🏻 Blog 👈🏻
Nee, ik draai geen 6 beta, gewoon de laatste niet beta release.Chadi schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 10:06:
[...]
Heb je 6 beta geïnstalleerd dan zijn het denk ik vrijwel zeker rechten issues.
login met je admin en Doe een cut paste naar een andere locatie en dan weer een cut paste terug naar web....
Ik ben inmiddels wel wat verder.
Ik heb een compleet nieuwe spotweb install gedaan, en dat ging goed, tot ik op eens foutmeldingen kreeg, dat er geen disk space was. Wat bleek: de /tmp directory zat vol.
Ik heb de mysql settings aangepast zodat nu de mysql temp files in een andere directory komen te staan, dat werkt prima. Echter, het probleem is nog hetzelfde, ik navigeer naar spotweb en er komt geen pagina, ik zie met het commando top wel het mysql proces naar 100% knallen.
Ik heb het gevoel dat er toch iets mis is met mysql of Maria DB tegenwoordig, maar kan niet goed zien wat er mis gaat op het moment dat ik de spotweb index.php aan roep.
Iemand tips?
Daar heb ik (en anderen) ook last van gehad, zie bijvoorbeeld de meeste hits als je zoekt op tmp in de spotweb topic:japie101 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 22:17:
[...]
Nee, ik draai geen 6 beta, gewoon de laatste niet beta release.
Ik ben inmiddels wel wat verder.
Ik heb een compleet nieuwe spotweb install gedaan, en dat ging goed, tot ik op eens foutmeldingen kreeg, dat er geen disk space was. Wat bleek: de /tmp directory zat vol.
Ik heb de mysql settings aangepast zodat nu de mysql temp files in een andere directory komen te staan, dat werkt prima. Echter, het probleem is nog hetzelfde, ik navigeer naar spotweb en er komt geen pagina, ik zie met het commando top wel het mysql proces naar 100% knallen.
Ik heb het gevoel dat er toch iets mis is met mysql of Maria DB tegenwoordig, maar kan niet goed zien wat er mis gaat op het moment dat ik de spotweb index.php aan roep.
Iemand tips?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1478602/1?data%5Bfilter_keywords%5D=tmp&data%5Bboolean%5D=
Ook op het Synology forum kom je de fout regelmatig tegen, een "oplossing" lijkt het te zijn om de tmp-dir die mariadb gebruikt te verplaatsen, zie: http://www.synology-forum...oten/msg147484/#msg147484 . Ik heb dit zelf wel eens geprobeerd, maar volgens mij werd ie er heel langzaam van.
Edit: dit had je zelf al gevonden lees ik nu
Mocht iemand nog andere tips hebben dan houd ik me aanbevolen trouwens, zou het nog steeds graag op mijn NAS draaien maar momenteel zit dat er niet in.
Deze heb ik bekeken:

Iemand tips voor mij?
[ Voor 19% gewijzigd door pven op 09-12-2015 13:52 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
[ Voor 0% gewijzigd door Deadly Knapsack op 09-12-2015 23:05 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Heb je het package CardDav uitgeprobeerd? Dat kun je bijvoorbeeld benaderen via de standaard app Contacts (iOS, getest: werkt in elk geval op iOS 9.2) of via Evolution (Linux). Ook voor Windows zijn er clients beschikbaar (o.m. Thunderbird indien SOGo wordt geïnstalleerd) net als legio oplossingen voor Android.pven schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:49:
Ik zoek een simpel adressenbestand welke ik op mijn Synology kan draaien (met simpele web-interface ofzo). Als ik naar packages kijk die CRM bevatten dan is dat allemaal veel te uitgebreid.
Deze heb ik bekeken:
[afbeelding]
Iemand tips voor mij?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2015 05:49 . Reden: CardDav als adresboekje? ]
Naast de package CardDav kun je ook Owncloud en Baïkal overwegen. Ik vind het voordeel van Owncloud boven het standaard package en Baïkal dat het eenvoudig mogelijk is een export te maken van de set. Anderzijds moet dat ook wel mogelijk zijn via een db-dump.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2015 @ 05:13:
[...]
Heb je het package CardDav uitgeprobeerd? Dat kun je bijvoorbeeld benaderen via de standaard app Contacts (iOS, getest: werkt in elk geval op iOS 9.2) of via Evolution (Linux). Ook voor Windows zijn er clients beschikbaar (o.m. Thunderbird indien SOGo wordt geïnstalleerd) net als legio oplossingen voor Android.
Na een stuk of 10x dit doen, krijg ik het meestal wel voor elkaar dat ie het dan afspeelt, maar wat ik dan precies anders doe
Leef lekker in het nu, er is niks anders
demolition_man schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 12:01:
Ik heb ook voor het eerst een NAS gekocht, de DS216play. Na het indexeren van ruim 400GB aan foto's probeer ik nu sickrage te gebruiken. Als ik dit doe incm DownloadStation krijg ik de melding " [ThePirateBay]::DownloadStation: Unable to send Torrent: Return code undefined" Dit terwijl test connection gewoon de melding "Success: Connected and Authenticated" geeft. Met transmission gaat het downloaden wel goed en die geeft aan dat mijn downloads klaar zijn maar op de aangegeven locatie kan ik niks vinden. Ook niet op de locatie waar ik binnen sickrage heb aangegeven dat ik ze dan wil hebben.
Iemand hier een oplossing voor? Het liefst gebruik ik gewoon de standaard DownloadStation maar anders is transmission ook prima.
edit: of wat hieronder gesuggeerd wordt (een spelfout ergens in een label/categorie of map).
[ Voor 56% gewijzigd door job op 14-12-2015 14:53 ]
Op mijn oude telefoon (S4 mini) deed ie het perfect, kon ik gewoon schakelen van output op telefoon naar mijn mediaspeler (KODI). Ook webradio deed het prima. Nu andere telefoon (S5 Neo) en webradio doet het niet meer. Output schakelen heb ik nog niet geprobeerd.FireFoz schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:34:
Ik heb nu DS Audio geinstalleerd op m'n telefoon (S6) en een Chromecast in m'n versterker, maar ik vind die app maar onduidelijkAls ik bij afspeelapparaat Chromecast selecteer staat er dat er niks in de afspeellijst staat. Vervolgens ga ik met de pijl linksboven naar m'n bibliotheek en kies ik een nummer uit. Deze opent ie dan, maar dan staat afspeelapparaat weer op m'n telefoon. Vervolgens zet ik hem op Chromecast en is de lijst weer leeg.
Na een stuk of 10x dit doen, krijg ik het meestal wel voor elkaar dat ie het dan afspeelt, maar wat ik dan precies anders doeIs het bij jullie ook zo vaag?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Ik heb sickrage lopen op een DS114, en die gooit torrents wel prima in Download Station. Heb je je doelmap goed gedefinieerd (denk aan spelling hoofdletters/kleine letters en rechten op die map)?demolition_man schreef op maandag 14 december 2015 @ 10:32:
Hopelijk in dit topic meer geluk om een antwoord te krijgen dus neem ik hem ff over uit V&A.
[...]
Probeer anders eens de logging in sickrage wat gedetailleerder te zetten en kijk dan welke foutmelding er precies gegeven wordt....
De folder naam overal nog is na gelopen maar die is correct. Ik heb de groep users lees en schrijf rechten gegeven. Ik zag nog wel ergens een opmerking dat iemand de admin user moest gebruiken maar dit lijkt me niet de gewenste oplosrichting..?gwystyl schreef op maandag 14 december 2015 @ 13:24:
[...]
Ik heb sickrage lopen op een DS114, en die gooit torrents wel prima in Download Station. Heb je je doelmap goed gedefinieerd (denk aan spelling hoofdletters/kleine letters en rechten op die map)?
Probeer anders eens de logging in sickrage wat gedetailleerder te zetten en kijk dan welke foutmelding er precies gegeven wordt....
Met debug aan krijg ik nu de onderstaande meldingen. Van sickrage heb ik uit de package center de laatste versie 20150526-1. Weet niet of er ergens nog een nieuwere versie te vinden is.
1
2
3
4
5
| 2015-12-14 08:42:15 ERROR SEARCHQUEUE-BACKLOG-270633 :: [ThePirateBay]::DownloadStation: Unable to send Torrent: Return code undefined AA 2015-12-14 08:42:15 DEBUG SEARCHQUEUE-BACKLOG-270633 :: [ThePirateBay]::DownloadStation: Response to POST request is {"error":{"code":100},"success":false} 2015-12-14 08:42:15 DEBUG SEARCHQUEUE-BACKLOG-270633 :: [ThePirateBay]::DownloadStation: Requested a POST connection to url http://localhost:5000/webapi/DownloadStation/task.cgi with Params: None Data: {'version': '1', 'api': 'SYNO.DownloadStation.Task', '_sid': u'e.vGpfOfny7VY15A0NEN193302', 'destin... 2015-12-14 08:42:15 DEBUG SEARCHQUEUE-BACKLOG-270633 :: [ThePirateBay]::Calling DownloadStation Client |
Kan er geen vinden voor de Monaco serie.
Verder krijg ik de installatie van spotweb maar niet op gang , blijf maat hangen op de php installatie. ..echt even lastig dit...
[ Voor 24% gewijzigd door Virtua op 15-12-2015 16:27 ]
Ik teken nergens meer voor
Nu heb ik op mijn werk foobar gedownload en foo upnp. Bij het invullen van de volgende gegevens:
https://mijnexterneip:https-poort
username
wachtwoord
Kom ik netjes bij de bubble server binnen. Hij geeft aan in de browser dat ik verbonden ben met:
BubbleUPnPServer (naam_nas) [internet]
Hierna gebeurt er echter niets. Ik kan nergens mijn muziek benaderen bijvoorbeeld. Mis ik een stap of ben ik iets vergeten?
Als ik thuis ben zie ik nog een aantal mappen staan onder deze BubbleUPnP server (music, photo, video) Die verwijzen echter ook niet naar de juiste mappen, want hieronder komt niets te staan. De enige manier dat ik thuis bij mijn muziek kom is via de foo_browser waarin ook nog mijn LMS server naar voren komt. Maar die is niet benaderbaar buiten mijn eigen netwerk om.
Iemand die mij verder kan helpen?
Ik heb al ongeveer 2 jaar mijn synology ds214+
Deze heeft ook Spotweb maar nu haalt het niet meer automatisch spots op. Er staat een schedule welke er voor moet zorgen dat het elke 15 minuten gebeurt, maar sinds een half jaar werkt dit dus niet meer waardoor ik series misloop.
Ik gebruik:
/usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
Iemand dezelfde problemen? Of oplossingen?
5120Wp Oost/West - PV Output
Reboot?JustinoFTW schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:35:
Hallo allemaal,
Ik heb al ongeveer 2 jaar mijn synology ds214+
Deze heeft ook Spotweb maar nu haalt het niet meer automatisch spots op. Er staat een schedule welke er voor moet zorgen dat het elke 15 minuten gebeurt, maar sinds een half jaar werkt dit dus niet meer waardoor ik series misloop.
Ik gebruik:
[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 16-12-2015 21:09 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Via SSH uitvoeren en hij gaat gewoon goed. Heb het idee dat de scheduler een beetje brak is.kraades schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:09:
Welke meldingen krijg je als je dit commando op de prompt uitvoert?
Reboot is al geprobeerd, maar helaas helpt dat niet.
Ja, voldoet niet aan mijn verwachtingen!Repi3 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:55:
iemand problemen met sabnzbd?
alle man zo een top programmaschumi2004 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:10:
[...]
Ja, voldoet niet aan mijn verwachtingen!

alle de volledige uitleg dan maar :
9/12 een sabnzbd update geweeest en ik dacht nog gedownload te hebben.
Maar sinds dan niet meer op de portal ingelogd.
Vandaag wil ik zien hoever mijn downloads staan, maar geraak er niet op.

Hij start precies op, maar dat is niet mijn 'normale' poort, ik had deze op een andere gezet.
nu op geen van beide geraak ik erop. (FW staat goed)
in proces zie ik hem precies niet staan...
de vraag is, ligt het nu aan die update of aan de config (waar niets is aangepast) of aan nog iets anders?
[ Voor 3% gewijzigd door Repi3 op 18-12-2015 14:19 ]
was de update van synology of vanuit sab zelf?Repi3 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:17:
[...]
alle man zo een top programma![]()
alle de volledige uitleg dan maar :
9/12 een sabnzbd update geweeest en ik dacht nog gedownload te hebben.
Maar sinds dan niet meer op de portal ingelogd.
Vandaag wil ik zien hoever mijn downloads staan, maar geraak er niet op.
[afbeelding]
Hij start precies op, maar dat is niet mijn 'normale' poort, ik had deze op een andere gezet.
nu op geen van beide geraak ik erop. (FW staat goed)
in proces zie ik hem precies niet staan...
de vraag is, ligt het nu aan die update of aan de config (waar niets is aangepast) of aan nog iets anders?
ik lees hier dat de updates van sab niet met alle devices compatible zijn:
https://forums.amahi.org/viewtopic.php?t=5415 (gaat over andere devices, maar gaat om het idee)
Is gewoon een addon van synlogy zelf hoor..Quakie schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 17:12:
geen oplossing op je vragen maar vertrouw je dat zomaar? Het is geen officiële extensie, maar je vult wel alle gegevens in om in te loggen op je nas en dus bij je prive gegevens te komen....
Ik heb geen probleem met versie 0.7.20.14.Repi3 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:17:
De aanpassing die is gedaan is dat er nu naar de groep sc-download wordt gekeken.
👉🏻 Blog 👈🏻
Echter om de zo veel tijd is mijn VPN server niet bereikbaar terwijl deze gewoon aanstaat. Iemand die bekend is met dit probleem?
Heb je ook je firewall na gekeken? Heb wel iets soortgelijks gehad in het begin.dangerpaki schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:49:
Kan iemand mij helpen met de VPN server? Heb de VPN server draaien (L2TP met IPsec). DDNS staat ingesteld via synology en ip staan alleen de VPN poorten open zodat ik van buitenaf kan inloggen en dan op mn thuisnetwerk zit en vanaf daar alles doe.
Echter om de zo veel tijd is mijn VPN server niet bereikbaar terwijl deze gewoon aanstaat. Iemand die bekend is met dit probleem?
Ik zal het even nachecken. Heb de firewall van m'n synology uitstaan als het goed is. Op m'n router modem/router staat de firewall aan en is de poort voor VPN geforward (middels VPN via de wizard op de Synology) dus zou denk ik geen problemen moeten geven. Of mis ik iets?sweebee schreef op maandag 21 december 2015 @ 00:01:
[...]
Heb je ook je firewall na gekeken? Heb wel iets soortgelijks gehad in het begin.
[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 21-12-2015 11:10 ]
Iemand ideeen?JustinoFTW schreef op woensdag 16 december 2015 @ 21:44:
[...]
Via SSH uitvoeren en hij gaat gewoon goed. Heb het idee dat de scheduler een beetje brak is.
Reboot is al geprobeerd, maar helaas helpt dat niet.
Zou op je router uPNP uitschakelen, is niet erg veilig. Dergelijke configuratie aanpassing (port forwarders e.d) kun je het beste gewoon handmatig aanmaken.dangerpaki schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:12:
Mijn VPN probleem is inmiddels opgelost. De EZ Wizard en uPNP in DSM werkt gewoon niet lekker icm mijn modem/router. Poorten worden soms wel maar meestal niet geforward. Heb de poorten nu in de Modem handmatig geforward en VPN is gelijk bereikbaar via een externe verbinding.

Ik heb niets veranderd aan de settings de afgelopen tijd; iemand enig idee hoe dit is op te lossen? Een reboot helpt niet.
Mijn DS411+II heeft in al die jaren slechts drie keer niet meer gereageerd via HTTPS/SSH. De eerste keer was na een DSM update. De tweede keer na een clean install van Tranmission een week of twee geleden. En nu dus, na een update van SickBeard custom en de poging deze te starten
Edit:
Nooit uitgezocht hoe ik die logs werkend krijg. Had ook die updates niet moeten draaien... Voortaan eerst maar lezen wat ze fixen.
Na een rebooot lijkt het te werken (power ingedrukt gehouden, was geen andere optie). Maar nu vraagt SickBeard om een login. Klik ik op next dan loopt hij weer vast. Tweede update op synocommunity die mij problemen bezorgt.
G#$()#()#_#$%%^Y#%W$# weer vastgelopen. Gelukkig heeft hij SickBeard nu zelf afgesloten. Schijtzooi. Kan ik weer deinstalleren en openieuw beginnen
Valt er nog ergens te achterhalen op een site/forum wat ze gaan aanpassen in de packages Mr.Bean (of emand anders)?
[ Voor 55% gewijzigd door Die Bruine op 22-12-2015 22:26 ]
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
En @hierboven: wat heb je aan een screenshot uit het midden van het logbestand? Wat staat er aan het eind?
Had zelf een aantal maanden terug dit:
Ben erachter
Synology had m'n USB-drive waar SickBeard logs naartoe schrijft gewijzigd van volumeUSB3 naar volumeUSB1. Dat vond ie niet leuk.
Hier aan te passen: /usr/local/var/sickbeard/config.ini
log_dir = /volumeUSB3/usbshare/Logs
[ Voor 53% gewijzigd door matthijst op 22-12-2015 22:06 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Zou verwachten dat hij na je laatste regel probeert Sickbeard te starten en dan een error geeft.
Bijvoorbeeld met winscpNVD schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:36:
Ik ben via SSH bij de logs gekomen; hoe download ik deze?
[afbeelding]
Of ff doen: tail -100 [naam logfile]
En ze via putty lezen.
van Synology zelf...Prulleman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:40:
[...]
was de update van synology of vanuit sab zelf?
ik lees hier dat de updates van sab niet met alle devices compatible zijn:
https://forums.amahi.org/viewtopic.php?t=5415 (gaat over andere devices, maar gaat om het idee)
Was net 5 dagen in het buitenland, kom ik thuis zie ik dat er een python update is.
ik met alle hoop, dat dit zou opgelost worden, maar lekker niet.
volgende optie eens sabnzbd herinstalleren? (eerst backup van config nemen?)
Synology DS214+ NAS met Spotweb, welke geen spots meer automatisch ophaalt.
Er staat een schedule welke er voor moet zorgen dat het elke 15 minuten gebeurt, maar sinds een half jaar werkt dit dus niet meer waardoor ik series misloop.
Ik gebruik:
Als ik deze via SSH uitvoer onder de root user werkt dit prima.
Maar zodra deze via de scheduler van Synology zelf gaat, ook onder de root user wordt spotweb niet bijgewerkt.
- Reboot is natuurlijk ook geprobeert, en de NAS is voorzien van de nieuwste Firmware
- Schedules zijn ook meerdere malen opnieuw aangemaakt.
- Heb daarbij ook getest:
cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php retrieve.php --force
cd /volume1/web/spotweb && /usr/bin/php upgrade-db.php
[ Voor 13% gewijzigd door JustinoFTW op 23-12-2015 10:38 ]
probeer het volgende eens via task :JustinoFTW schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:09:
Heb even een verzameling gemaakt van de posts
Synology DS214+ NAS met Spotweb, welke geen spots meer automatisch ophaalt.
Er staat een schedule welke er voor moet zorgen dat het elke 15 minuten gebeurt, maar sinds een half jaar werkt dit dus niet meer waardoor ik series misloop.
Ik gebruik:
Als ik deze via SSH uitvoer onder de root user werkt dit prima.
Maar zodra deze via de scheduler van Synology zelf gaat, ook onder de root user wordt spotweb niet bijgewerkt.
Reboot is natuurlijk ook geprobeert, en de NAS is voorzien van de nieuwste Firmware
Ik heb een nieuwe schedule aangemaakt om er zeker van te zijn, met deze code. Net op Run geklikt. Kan ik dit ergens bekijken qua logging?Repi3 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:25:
[...]
probeer het volgende eens via task :
Deze heb ik inderdaad meerdere malen opnieuw aangemaakt en dubbel gecontroleerd op typfouten. Het werkt op SSH niveau wel namelijkPrulleman schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:30:
misschien een hele stomme vraag, maar heb je ook het schedule al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt? en weet je zeker dat er geen tikfouten (hoofdletters, / , ... ) in je pad staan?
normaal iets van /var/log/spotweb.logJustinoFTW schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:34:
[...]
Ik heb een nieuwe schedule aangemaakt om er zeker van te zijn, met deze code. Net op Run geklikt. Kan ik dit ergens bekijken qua logging?
[...]
Deze heb ik inderdaad meerdere malen opnieuw aangemaakt en dubbel gecontroleerd op typfouten. Het werkt op SSH niveau wel namelijk
10 van de 10 keer komen problemen als deze omdat je de package user of bijbehorende rechten hebt aangepast. Niet doen. Nergens voor nodig.Die Bruine schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:56:
Leuk die verbeteringen, maar dat is dus echt pas sinds de laatste update dat dit mis gaat.
Het package maakt z'n eigen verborgen user aan. Je mag de `users` groep, en sinds deze update, de `sc-media` groep, gebruiken om rechten voor die user te zetten op shared folders/directories. Handleidingen die iets anders beweren negeren.
We kunnen en willen geen support leveren op packages waarbij handmatig wijzigingen zijn gedaan, dus een herinstallatie ligt voor de hand.
https://github.com/SynoCommunity/spksrc.Valt er nog ergens te achterhalen op een site/forum wat ze gaan aanpassen in de packages Mr.Bean (of emand anders)?
Ik stel het wel op prijs dat er nu over wordt nagedacht. Maar tot zeg maar jouw packages moest alles handmatig en was ik overgeleverd aan uitzoekwerk. En op zich ook geen ramp, twee packages opnieuw instellen. Alleen van die SickBeard baal ik eigenlijk. Dat waren nogal wat instellingen.
Vanavond maar eens een poging wagen met de installs en sc-media.
kan je gelijk overstappen op sonarDie Bruine schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:10:
Ja nergens "meer" voor nodig dan he... Want tijdens mijn allereerste installatie van sickbeard-custom en transmission werd er geen enkele directory aangemaakt. Dat is waarom ik dan maar als root opstartte. Dat was overigens in mijn geval mijn enige aanpassing, user=root.
Ik stel het wel op prijs dat er nu over wordt nagedacht. Maar tot zeg maar jouw packages moest alles handmatig en was ik overgeleverd aan uitzoekwerk. En op zich ook geen ramp, twee packages opnieuw instellen. Alleen van die SickBeard baal ik eigenlijk. Dat waren nogal wat instellingen.
Vanavond maar eens een poging wagen met de installs en sc-media.
Misconceptie. Onze packages hebben nog nooit een directory aangemaakt (buiten de package dirs), en dat zie ik ook niet gebeuren. De installer meldt je netjes dat de dir niet bestaat, en stopt dan. De dir aanmaken mag je zelf doen, en je mag meteen voor je eigen users de correcte rechten koppelen.Die Bruine schreef op woensdag 23 december 2015 @ 11:10:
Ja nergens "meer" voor nodig dan he... Want tijdens mijn allereerste installatie van sickbeard-custom en transmission werd er geen enkele directory aangemaakt. Dat is waarom ik dan maar als root opstartte. Dat was overigens in mijn geval mijn enige aanpassing, user=root.
Packages als root laten runnen is niet aan te raden, maar ja, dat is dus wel de verklaring waarom de packages na de update niet meer werkten.
/edit: voor alle duidelijkheid, de Transmission user zit in de `sc-download` groep, de SB-custom user in de `sc-media` groep. Beide users zitten ook (net als alle (package) users) in de `users` groep.
[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Bean op 23-12-2015 12:20 ]
Sonar you say... Will do
Als je dat geen probleem vindt dat je Nas niet in slaapstand gaat moet Sonar maar eens proberen
Die oplossing gebruikte ik ook voor tijdje maar als je dan ook nog te maken krijgt dat sonar niet de releases van bepaalde groepen kan downloaden, je dan zelf de nzb moet downloaden op je pc en dan bijv. (2015) uit de release naam moet halen en dan weer in nzbget moet zetten zodat sonar er wel mee om kan gaan vindt ik dat we een beetje voorbij gaan aan waarom we dit programma's gebruiken.loyske schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:02:
Of instellen dat Sonarr maar een paar uur per dag actief is dmv een schedule. Werkt bij mij nou prima en is voor mij best of both worlds
Want laten eerlijk zijn we gebruiken dit soort programma's om ons gemakkelijk te maken.
Voor duidelijk ik heb helemaal niets tegen Sonar vindt dat ze heel mooi programma gemaakt.
Is er nog een mogelijkheid om download station te gebruiken zonder dat brein achter me kloten aan zit?
Hoe veilig is encryptie van de data (kun je aangeven in de settings)
Is een VPN het enige alternatief?
En zo ja, wat is dan de goedkoopste zonder dat je je weer zorgen moet gaan maken over je privacy?
Sonarr kan ook torrents downloaden?Die Bruine schreef op zondag 27 december 2015 @ 10:56:
Nu weet ik weer waarom ik geen Sonarr draai. Ik werk niet met nieuwsgroepen. Plain and simple magnet voor moi. SickBeard op updates na nooit last van gehad. Dus, nog maar eens poging wagen nu
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
sweebee schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:31:
Heeft iemand couchpotato draaien? Ik heb geen toegang tot mappen in mijn shared media folder (zie dus de mappen niet). Al verschillende oplossingen geprobeerd maar tot nu toe nog niet voor elkaar gekregen.
sweebee is het je nog gelukt om je shared media folder in Couchpotato te krijgen? Ik zit namelijk met de zelfde "uitdaging"sweebee schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:44:
[...]
Ja couchpotato heeft geen rechten tot deze folder. Alleen voor andere apps zoals plex maakte die een gebruiker aan die plex hete zodat ik hier rechten aan kon geven. couchpotato maakt geen gebruiker aan (niet voor synology dsm zichtbaar igg) die ik rechten kan geven.
Ja, couchpotato heeft de zelfde rechten als de groep "users", dus als users toegang hebben tot de map heeft couchpotato dit ook.DrakeNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 00:37:
[...]
[...]
sweebee is het je nog gelukt om je shared media folder in Couchpotato te krijgen? Ik zit namelijk met de zelfde "uitdaging"
Die had ik ook gevonden en geprobeerd, maar toch krijg ik het niet werkend. Daarom vroeg ik me af hoe jij het werkend had gekregen.sweebee schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:42:
[...]
Ja, couchpotato heeft de zelfde rechten als de groep "users", dus als users toegang hebben tot de map heeft couchpotato dit ook.
Mijn situatie 2 verschillende Synology's 1 met de standaard Video share met de groepen users en admins als lees en schrijf rechten. op een 2de Synology heb ik een nieuwe installatie van Couchpotato van de synocommunity. onder de setting -> Manage het path \\ipadres\Video\Film en \\DNSnaam\Video\Film ingevuld.
12-28 20:40:41 ERROR
[otato.core.plugins.manage] Directory doesn't exist: \\ipadres\Video\Film
12-28 20:52:43 ERROR
[chpotato.core.plugins.log] API log: {'file': u'http://HOST/static/scripts/combined.plugins.min.js?1451221201', 'message': u'ie 11: \nDe eigenschap of methode join wordt niet ondersteund door dit object', 'line': u'1890', 'page': u'http://HOST/home/', '_request': <couchpotato.api.ApiHandler object at 0x42ae3230>}
[tato.core.plugins.browser] Failed getting directory "\\ipadres\Video\Film" : Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/browser.py", line 88, in view dirs = self.getDirectories(path = path, show_hidden = show_hidden) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/browser.py", line 61, in getDirectories for f in os.listdir(path): OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/ipadres/Video/Film'
Iemand een idee wat ik waar fout doe?
Ah, je probeert het via het netwerk? Weet niet of het mogelijk is maar als je in filestation nu eens een externe map koppelt. Deze map wordt gekoppeld via een snelkoppeling in een van je shared folders op de nas waar couchpotato opstaat. Selecteer vervolgens met Couchpotato de gedeelde map op je NAS.DrakeNL schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:25:
[...]
Die had ik ook gevonden en geprobeerd, maar toch krijg ik het niet werkend. Daarom vroeg ik me af hoe jij het werkend had gekregen.
Mijn situatie 2 verschillende Synology's 1 met de standaard Video share met de groepen users en admins als lees en schrijf rechten. op een 2de Synology heb ik een nieuwe installatie van Couchpotato van de synocommunity. onder de setting -> Manage het path \\ipadres\Video\Film en \\DNSnaam\Video\Film ingevuld.
12-28 20:40:41 ERROR
[otato.core.plugins.manage] Directory doesn't exist: \\ipadres\Video\Film
12-28 20:52:43 ERROR
[chpotato.core.plugins.log] API log: {'file': u'http://HOST/static/scripts/combined.plugins.min.js?1451221201', 'message': u'ie 11: \nDe eigenschap of methode join wordt niet ondersteund door dit object', 'line': u'1890', 'page': u'http://HOST/home/', '_request': <couchpotato.api.ApiHandler object at 0x42ae3230>}
[tato.core.plugins.browser] Failed getting directory "\\ipadres\Video\Film" : Traceback (most recent call last): File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/browser.py", line 88, in view dirs = self.getDirectories(path = path, show_hidden = show_hidden) File "/volume1/@appstore/couchpotatoserver/share/CouchPotatoServer/couchpotato/core/plugins/browser.py", line 61, in getDirectories for f in os.listdir(path): OSError: [Errno 2] No such file or directory: '/ipadres/Video/Film'
Iemand een idee wat ik waar fout doe?
Ook die had ik geprobeerd, maar had op de externe Syno de user rechten toegepast. Nu heb ik het inderdaad werkend door op de syno waar de map op gemount is de rechten aan te passen. Hij is nu aan het scannen.sweebee schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:28:
[...]
Ah, je probeert het via het netwerk? Weet niet of het mogelijk is maar als je in filestation nu eens een externe map koppelt. Deze map wordt gekoppeld via een snelkoppeling in een van je shared folders op de nas waar couchpotato opstaat. Selecteer vervolgens met Couchpotato de gedeelde map op je NAS.
Echter, hij begint weer met indexeren van 115.000 foto's. Is dit niet te stoppen of de thumbs over te nemen van photostation? Anders staat hij weer een week of twee te draaien.
leeke1984 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 17:11:
Iemand die ervaring heeft met de package BubbleUPnP? Ik heb de server netjes ingesteld en krijg op de voorpagina netjes alles groen. (netjes deze handleiding gevolgd).
Nu heb ik op mijn werk foobar gedownload en foo upnp. Bij het invullen van de volgende gegevens:
https://mijnexterneip:https-poort
username
wachtwoord
Kom ik netjes bij de bubble server binnen. Hij geeft aan in de browser dat ik verbonden ben met:
BubbleUPnPServer (naam_nas) [internet]
Hierna gebeurt er echter niets. Ik kan nergens mijn muziek benaderen bijvoorbeeld. Mis ik een stap of ben ik iets vergeten?
Als ik thuis ben zie ik nog een aantal mappen staan onder deze BubbleUPnP server (music, photo, video) Die verwijzen echter ook niet naar de juiste mappen, want hieronder komt niets te staan. De enige manier dat ik thuis bij mijn muziek kom is via de foo_browser waarin ook nog mijn LMS server naar voren komt. Maar die is niet benaderbaar buiten mijn eigen netwerk om.
Iemand die mij verder kan helpen?
Bij mij draait het prima op DSM6 beta.. wat werkt niet?virtua69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:53:
Heeft iemand een idee hoe je spotweb moet instaleren op de dsm 6 bèta ? Vind nergens informatie er over heel iritant. .mischien toch maar moeten blijven op dsm 5 aangezien ik dat toen der tijd wel had
Laten afsluiten door de knop in te drukken resulteert in een soort van afsluiten lijkt het, de schijven lijken even te ratelen, maar ook dat stopt. In geen enkel geval sluit de NAS af (twee keer 15 minuten gewacht). Ingedrukt houden of de stroom eraf zijn de enige opties. Na de reboot werkt alles weer naar behoren.
Vreemde is wel dat zowel ik als mijn zusje opeens Bleach tussen de torrents hadden staan. En nog een Animè die ik zo niet uit mijn hoofd weet. Vergeten aan de andere te vragen of hij er last van had.
Voor de duidelijkheid, alle Synopackages zijn nu stock geïnstalleerd.
Mijn NAS is nu al drie keer "vastgelopen". Nog geen support ingeschakeld omdat ik eerlijk gezegd op een update van óf DSM óf Tranmission zat te wachten.
Vage actie waar nog iemand anders last van heeft? Dus het vastlopen/niet reageren en die Torrent er opeens tussen staan?
In mijn geval twee maal 's-nachts gebeurd, weinig belasting enkel wat Torrents. En één keer in de avond toen drie personen verschillende shares benaderden. Logs laten ook echt helemaal geen vreemde dingen zien.
Werkt het wel zonder virtuele host? Ik heb het geinstalleerd in web/<folder van spotweb>, als je dan naar http://<ip van host>/<folder van spotweb>/install.php gaat, wat gebeurt er dan?virtua69 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:33:
Ik kom niet bij de instal van spotnet, heb webstation geïnstalleerd, virtuele host aangevinkt, in php instellingen php extensielijst mssql aangevinkt, toen spotweb gedownload tot je bij in je browser die link van je ip , en dan gebeurt er dus niks
Hoe installeer jij Spotweb?virtua69 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:20:
Dus dan moet je de installatie van spotnet verder doen waardoor er een folder in komt van spotnet bij de webfolder ? ..
Als je webstation hebt geinstalleerd dan wordt er automatisch een folder genaamd 'web' aangemaakt op volume1. Dat is de map waarin je al je websites kunt gooien en waarin je dus in principe ook spotweb zou moeten installeren, bij voorkeur in een afzonderlijke map zodat het gescheiden blijft van de rest en je het afzonderlijk kunt benaderen (door bijv. een virtuele host).
Ik heb het helemaal handmatig gedaan maar je kan het ook mbv een package doen die veel werk uithanden neemt. Kijk anders eerst eens hier:
Package instructies: http://www.snelrennen.nl/synology/spotweb/#.VovGfrbhBhE
Handmatig: http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt (geen idee hoe up-to-date nog is, maar het geeft zeker nog richting)
Spotnet te benaderen. .ben nu op het werk vandaar..

[ Voor 57% gewijzigd door Virtua op 05-01-2016 22:45 ]
Ik heb de ARM package gedownload van de Plex website maar krijg dan het bericht "Kon de pakket service niet uitvoeren", weet iemand wat hier de oplossing voor is?
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.