[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Haalde altijd mijn oscam package hier vandaan maar sinds gister lees ik ineens dit:
....het "vriendelijke" verzoek gekregen van buitenaf, om te stoppen met zijn activiteiten m.b.t. Oscam.
Ons is daarom verzocht om alle berichten te verwijderen.
Ik weet dat Oscam devs in verleden SynoCommunity verzocht hebben geen packages te publiceren maar deze opmerking lijkt een serieuzere ondertoon te hebben.
Iemand nog een goede repo voor Oscam packages en dan met name voor alpine arch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen ervaring ermee en dus geen idee van de kwaliteit, betrouwbaarheid e.d., maar probeer http://synology.nimloth.pl/index.php?fulllist=true eens. Heeft spk's voor zowel alpine als alpine4k.

Bij nader inzien vermoed ik dat je daarmee al bekend bent vanwege je aanwezigheid (zelfde username & avatar) in https://www.sat4all.com/f...synology-ds214play/page-3?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 14:18 . Reden: Bij nader inzien ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:12:
Geen ervaring ermee en dus geen idee van de kwaliteit, betrouwbaarheid e.d., maar probeer http://synology.nimloth.pl/index.php?fulllist=true eens. Heeft spk's voor zowel alpine als alpine4k.

Bij nader inzien vermoed ik dat je daarmee al bekend bent vanwege je aanwezigheid (zelfde username & avatar) in https://www.sat4all.com/f...synology-ds214play/page-3?
Ow vaag, gisteren zag ik de alpines er niet bij staan.
Probleem opgelost zullen we maar zeggen, blijf het toch bijzonder (jammer) vinden van de repo van synology.nl forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:13
Plex geinstalleerd op mijn DS415+, maar krijg het niet aan de gang. Plex Media Server via de plex.tv handmatig geinstalleerd. Daarna het certificaat geinstalleerd. So far so good.
Nu wil ik PMS opstarten via het Plex icoontje welke deze koppeling geeft, http://192.168.1.10:5000/webman/3rdparty/plex/plex.cgi Ik krijg dan de melding dat de pagina niet bereikbaar is.
Kijk ik naar de koppeling die vermeld staat bij package centre, http://192.168.1.10:32400/web/index.html krijg ik via deze link wel verbinding.
Waarom krijg ik geen verbinding via het Plex icoontje? Waar moet ik zoeken?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
Sinds enkele maanden heb ik een IP camera hangen en deze beheer ik via Surveillance Station.

Bij elke beweging wordt dit opgenomen en krijg ik een mail met een snapshot.
Nu zou ik eigenlijk willen dat deze snapshot ook wordt opgeslagen op mijn NAS.
Maar ik vind nergens een instelling om dit te realiseren. Er is wel een app 'snapshots', maar daar komen enkele shots in die je maakt terwijl je nr de live feed kijkt.
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
wars schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 10:20:
Sinds enkele maanden heb ik een IP camera hangen en deze beheer ik via Surveillance Station.

Bij elke beweging wordt dit opgenomen en krijg ik een mail met een snapshot.
Nu zou ik eigenlijk willen dat deze snapshot ook wordt opgeslagen op mijn NAS.
Maar ik vind nergens een instelling om dit te realiseren. Er is wel een app 'snapshots', maar daar komen enkele shots in die je maakt terwijl je nr de live feed kijkt.
Of zie ik iets over het hoofd?
Bedoel je de alleen snapshot, of de opgenomen film? Dit laatste kun je terugkijken In de Surveillance station applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
forum026 schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 12:25:
[...]

Bedoel je de alleen snapshot, of de opgenomen film? Dit laatste kun je terugkijken In de Surveillance station applicatie.
enkel de snapshots. de filmkes staan op m'n nas, zoals ik verwacht.

edit:
ik heb ondertussen een Python script gevonden en aangepast naar mijn wensen om de jpg's uit de mails te halen die Surveillance station stuurt.
Had eerst geprobeert met Google Scripts, maar hier had ik te weinig mogelijkheden. Ook IFTTT was te gelimiteerd.
Voorlopig ben ik dus geholpen, al wil ik wel graag weten of het opslaan van snapshots op de nas rechtstreeks ook mogelijk is.

[ Voor 38% gewijzigd door wars op 03-11-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
Dr. Bean schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:57:
Dat werkt maar heel beperkt hoor. Synology is heus niet te beroerd om die toolchain beschikbaar te stellen, en dat doen ze zodra ze zeker weten dat het ding klaar voor gebruik is.
Daarbij zitten ze met een timing probleem (ook al veroorzaken ze die grotendeels zelf, maar dan nog), want veel resources zitten in DSM6, en normaal gesproken komen de nieuwe modellen uit samen met de nieuwe DSM versies.
Weet niet wanneer de releasedate is van DS6.0, maar zo te zien worden de tool chains er ook bij geleverd?
https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Releasedate van DSM6 is ergens in het voorjaar van 2016 oid. Vwb de toolchains, ja, die levert Synology mee met iedere DSM release. Normaal gesproken komen voor nieuwe modellen dan de toolchains uit die gericht zijn op de nieuwe DSM versie, omdat die releasedata samen opgaan.

In dit geval is het afwachten. Omdat de releasedatum van DSM6 nog vrij ver in de toekomst ligt, en toolchains niet altijd backwards compatible zijn, kan ik me voorstellen dat Synology alsnog DSM5 toolchains vrijgeeft voor de 216play, en in een later stadium alle DSM6 toolchains tegelijk (of met een tussenstap: beta versies v/d toolchain eerst, en die vervangen als DSM6 final uitkomt)
Het kan dus alle kanten opgaan, we weten het simpelweg nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een backup kan maken van een (1) folder op mijn Synology naar een harde schijf die daaraan verbonden is? Ik heb de standaard backup applicatie geprobeerd van DSM, maar die lijkt alleen de hele NAS te kunnen backuppen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:21:
Weet iemand hoe ik een backup kan maken van een (1) folder op mijn Synology naar een harde schijf die daaraan verbonden is? Ik heb de standaard backup applicatie geprobeerd van DSM, maar die lijkt alleen de hele NAS te kunnen backuppen.

Dank!
Draai zelf nog DSM4.0, en daar kan je gewoon de shared folder(s) selecteren die je wilt backuppen naar een aangesloten USB HD.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vergeten het te zeggen, maar ik heb een Synology DS 414 met DSM 5.2. Als ik de "Backup en Replication" applicatie kies, kan ik alleen een Volume kiezen als source. Zie bijgevoegde screenshot.

Afbeeldingslocatie: http://i1226.photobucket.com/albums/ee414/evert67/Presentatie1_zpszlikhlej.jpg

Ik zou alleen graag een folder selecteren als source. Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Dat ziet er in 5.2 heel anders uit dan 4.0. Hopelijk kan iemand anders je helpen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:35:
Ik was vergeten het te zeggen, maar ik heb een Synology DS 414 met DSM 5.2. Als ik de "Backup en Replication" applicatie kies, kan ik alleen een Volume kiezen als source. Zie bijgevoegde screenshot.

[afbeelding]

Ik zou alleen graag een folder selecteren als source. Hoe doe ik dat?
:)

Je zit nu in het scherm waar het heen moet. Selecteer je backup device/volume en klik next. Dan kan je selecteren wat je wil backuppen, dus ook folders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Olgeros. Maar waar selecteer ik "backup device/volume"? Ik zie het in elk geval niet in het scherm dat ik hierboven gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 13:53:
Dank Olgeros. Maar waar selecteer ik "backup device/volume"? Ik zie het in elk geval niet in het scherm dat ik hierboven gepost heb.
Wat ie zegt: klik op Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Normaal gesproken heeft je externe HD een volume. Dat volume kan je selecteren bij "Volume".

1 stapje terug, gezien vanuit jouw screenshot, dus als je op "backup & replication" klikt, kan je aangeven dat je je externe HD als backup device gebruikt.

Als je dan opnieuw een backup job wil aanmaken: backup -> create staat het device ook in het eerste scherm.

Hier heet dat dan "local storage 1" Zo heet mijn externe USB share, oftewel externe HD :-)

Edit:
Beetje onduidelijk geloof ik......

- In DSM klik je op backup & replication.
- Je maakt eerst een backup destination aan. Die mogelijkheid zie je links.
- Die backup destination kies je voor externe HD. Bovenste optie.

- Terug naar menu van backup & replication.
- Kies voor backup
- Kies create. Databackup
- Kies de eerste optie (dat is je externe HD)
- Next

En voila, je kan selecteren wat je wil backuppen :-)

[ Voor 32% gewijzigd door Olgeros op 04-11-2015 14:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allen! Het werkt inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik krijg SickRage / SonaRR niet geinstalleerd op m'n ds1515+ geeft altijd can't run package.. : /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Ik heb een vraagje over de opslag van de nas, ik heb een 3 terra schijf er in, en als ik me bestanden op tel kom ik rond de 1,2 terra in gebruik, zou je denken dan heb je nog 1,8 terra over, niet dus want ik heb nog maar 700 gig, heb naar gedeelde folders gekeken, prullenbak stond overal uitgeschakeld.. Snap dus niet waar de rest gebleven is, heb in diverse forums gezocht maar nergens gevonden... Misschien is er een app voor de nas om die verborgen bestanden te wissen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vraag is mogelijk meer geschikt voor [Synology] Vraag en antwoord - deel 2, omdat je geen specifiek package noemt waardoor je probleem wordt veroorzaakt of misschien mee samenhangt.

Moeilijk te zeggen waardoor het komt, maar een van de gebruikelijke verdachten is het pakket Cloud Station, meer specifiek het aantal versies dat wordt bewaard (zie de helpfile). Is dat in gebruik? Zo ja, dan zit je wel in het juiste topic en is de vervolgvraag: hoeveel versies bewaar je en kun je dat aantal verminderen (waarom niet)?

Sta je me toe als termieteneter (zie nick) ook een beetje te mierenn**ken? :+ Terra is alles wat aards is, maar in combinatie met bytes levert dat een mij onbekend begrip op. Het juiste SI-voorvoegsel is tera. Dit is een tech-site, tenslotte. :Y
MetalG schreef op woensdag 04 november 2015 @ 18:47:
Ik krijg SickRage / SonaRR niet geinstalleerd op m'n ds1515+ geeft altijd can't run package.. : /
Maak je verhaal eens af. Een foutmelding die aangeeft dat iets niet werkt is hooguit het begin van een probleemomschrijving. Nu nog vertellen wat je al geprobeerd hebt, tegen welke barrières je aanloopt, enzovoorts. Of was het niet meer dan een mededeling? :z

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2015 23:53 . Reden: Siliciumdioxide, natriumcarbonaat en hitte zijn niet genoeg om de scherven te lijmen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
was inderdaad cloudstation..bewaarde maar liefs 32 versies...heel dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wat mij betreft geen dommigheid van de eindgebruiker, maar eerder een gebrek in begeleiding door Synology van de standaardinstelling. Extreem voorzichtig - alsof harde schijven niets kosten - en bij de eerste maal instellen is het een waarde die niet iedereen wat zegt; de effecten worden onvoldoende beschreven/kunnen door een leek (op storagegebied) onvoldoende worden ingeschat. Een lagere waarde, zeg 6 - 12 versies, als gulden middenweg, zou veel vragen hebben voorkomen. Als ik de veranderingen in DSM 6.0 rondom dit package goed begrepen heb zou dit in de toekomst minder een probleem zijn door efficiëntere opslagmethoden (o.a. intelliversioning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dus niet, heb de Beta er op staan dus ik denk persoonlijk dat het standaard op 32 versies staat.. Absoluut een bizar aantal en vraag me ook af of er mensen zijn die zulke grote bestanden opslaan, voor gewoon thuisgebruik is dit toch wel heel veel van het goede 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de aanvulling. Verwarrend; ik was toch echt in de veronderstelling dat DSM 6.0 op dit punt verbetering zou brengen. Mogelijk haal ik hier zaken rondom versioning, snapshots (btrfs) e.d. door elkaar, of is het iets dat pas in een van de volgende golven van de bèta wordt gerealiseerd. Ik ga de berichtgeving eens opnieuw bekijken. Praktijk telt, zo blijkt maar weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2015 @ 23:35:
Je vraag is mogelijk meer geschikt voor [Synology] Vraag en antwoord - deel 2, omdat je geen specifiek package noemt waardoor je probleem wordt veroorzaakt of misschien mee samenhangt.

Moeilijk te zeggen waardoor het komt, maar een van de gebruikelijke verdachten is het pakket Cloud Station, meer specifiek het aantal versies dat wordt bewaard (zie de helpfile). Is dat in gebruik? Zo ja, dan zit je wel in het juiste topic en is de vervolgvraag: hoeveel versies bewaar je en kun je dat aantal verminderen (waarom niet)?

Sta je me toe als termieteneter (zie nick) ook een beetje te mierenn**ken? :+ Terra is alles wat aards is, maar in combinatie met bytes levert dat een mij onbekend begrip op. Het juiste SI-voorvoegsel is tera. Dit is een tech-site, tenslotte. :Y

[...]

Maak je verhaal eens af. Een foutmelding die aangeeft dat iets niet werkt is hooguit het begin van een probleemomschrijving. Nu nog vertellen wat je al geprobeerd hebt, tegen welke barrières je aanloopt, enzovoorts. Of was het niet meer dan een mededeling? :z
Ja ik kan beide packages installeren, maar ze openen niet dan krijg ik enkel 'failed to run package service, heb reeds gegoogled op die error, maar allemaal posts uit 2013/14 die zeggen bij de nieuwste update is het opgelost.. : ) Ik draai wel DSM6 beta, zou dat de oorzaak kunnen zijn? Moet ik nog andere packages eerst installeren voor die Sonarr/SIckRage zou kunnen werken?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoeken op Sonarr en Synology geeft al snel aan dat ook Mono benodigd is met een bepaald (of hoger) versienummer. Volgde je een specifieke installatiehandleiding (van snelrennen.nl bijv.) of pruts je maar wat aan?

De informatie moet wel uit je getrokken worden, niet? Was het zo moeilijk om de DSM-versie in je eerste reactie te zetten? Verder is het gebruikelijk te vermelden op welke nas-server je werkt omdat architectuur relevant kan zijn. Door te zoeken in andere berichten van jouw hand lijkt me dat je een DS1515+ aan het inrichten bent. Klopt dat?

Beschouw het volgende als opbouwende kritiek. Je doet erg weinig moeite om de ongemakken die iemand zich wil getroosten je vooruit te helpen te minimaliseren. Je 'kieper-het-over-de-muur'-mentaliteit/luiheid is ook zichtbaar in het complete citaat. Verzoek: kort dat in tot het relevante deel waarop je reageert.

Bij gebrek aan een nas waarop DSM 6.0 bèta draait, kan ik je niet vooruit helpen. Verder onderzoek van de berichten in het Log Center en dieper verscholen logboeken (via SSH) is het devies, tenzij iemand die hetzelfde euvel ervoer en een oplossing wil delen zich aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Even een vraagje voor de idrive users ... er is nu een package upgrade die je kan downloaden.. overschrijft dit al je settings netjes? of kan je weer blank beginnen?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:53
Njay schreef op donderdag 05 november 2015 @ 10:45:
Even een vraagje voor de idrive users ... er is nu een package upgrade die je kan downloaden.. overschrijft dit al je settings netjes? of kan je weer blank beginnen?
Nee werkt gewoon netjes.. nadeel van huidige setup dat je zelf iDrive in de gaten moeten houden.
Via package center is die niet meer beschikbaar? Niet dat je die wilt want liep gigantisch achter.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 14:27
Quakie schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:42:
[...]

Nee werkt gewoon netjes.. nadeel van huidige setup dat je zelf iDrive in de gaten moeten houden.
Via package center is die niet meer beschikbaar? Niet dat je die wilt want liep gigantisch achter.
thx staat inmiddels nieuwe versie nu

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Dr-Bean is goed bezig ;)

Deluge package

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:04
Maar deze moet zelf nog gecompiled worden voor je arch neem ik aan?

*edit*
Net geprobeerd te compilen op een debian wheezy in een vbox vm, maar loopt tegen een compile error aan.

building '_cffi_backend' extension
    /share/apps/spksrc/toolchains/syno-cedarview-5.2/work/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-gcc -DNDEBUG -g -fwrapv -O3 -Wall -Wstrict-prototypes -I/share/apps/spksrc/spk/deluge/work-cedarview-5.2/install//usr/local/deluge/include -D_LARGEFILE64_SOURCE -D_FILE_OFFSET_BITS=64 -I/share/apps/spksrc/spk/deluge/work-cedarview-5.2/install//usr/local/deluge/include -fPIC -DUSE__THREAD -I/usr/include/ffi -I/usr/include/libffi -I/share/apps/spksrc/native/python/work-native/install/usr/local/include/python2.7 -c c/_cffi_backend.c -o build/temp.linux-x86_64-2.7/c/_cffi_backend.o
    c/_cffi_backend.c:13:17: fatal error: ffi.h: No such file or directory
    compilation terminated.
    error: command '/share/apps/spksrc/toolchains/syno-cedarview-5.2/work/x86_64-pc-linux-gnu/bin/x86_64-pc-linux-gnu-gcc' failed with exit status 1

Veel suggesties zijn om 'libffi-dev' te installeren, maar deze is bij mij ook al geïnstalleerd. :?

[ Voor 66% gewijzigd door Senaxx op 07-11-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je die PR merged moet je inderdaad zelf compileren. Eerst `native/python` apart (`cd native/python && make clean && make`), want zo te zien verslikt spksrc zich hier en daar nog in de compile flags.
Dan door naar spk/deluge: `make arch-cedarview` of `make arch-x64`.

Luie mensen installeren het Deluge package overigens gewoon via Package Center :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Staat hier nu een 215j (DSM 5.2-5644) met via SynoCommunity packages voor Couchpotato, Sickbeard en Transmission. Nu zit ik met het probleem dat de renamers (Van couchpotato en sickbeard beide) problemen hebben met special characters. Al wat rond gezocht, maar vond alleen oplossingen voor SabNZBd als post processing script. Weet iemand toevallig een oplossing die werkt in mijn geval? Binnen transmission zie ik geen optie om daar een script toe te voegen. Binnen sickbeard wel, maar in Couchpotato ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft het bij het Auto-Sub-package zin om ook mijn movies-folder te laten doorzoeken?

Ik zie melding a-la '2015-11-09 11:40:00,244 ERROR getShowid: showid not found for Filmnaam', maar weet niet of ie daarna wel een poging onderneemt om de sub van die film te downloaden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:04
nee, autosub is bedoeld voor series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik gebruik filebot voor films en series dat is ook een mogelijkheid.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee vraagjes over het maken van een dagelijkse backup van (een deel van mijn) Synology op een externe USB-schijf.
  • Na een succesvolle backup krijg ik altijd een mailtje. Niet heel erg, maar ik delete hem altijd meteen weer. Ik zou graag een mailtje krijgen enkel als de backup mislukt is, Bestaat daar een optie voor?
  • Volgens de menu-opties kan ik meerdere backups maken. Maar ik weet niet goed hoe dat werkt. Als ik bij "Task settings" by "max configuration versions" een getal groter dan 1 invul (in dit geval 2; zie het screenshot hieronder), blijft hij nog steeds maar 1 backup maken. Oudere backups lijken niet te blijven bewaard.
    Hoe kan ik meerdere backups maken, liefst volgens een schema?
Afbeeldingslocatie: http://i1226.photobucket.com/albums/ee414/evert67/Backup_zpsterxg7em.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:59:
Ik gebruik filebot voor films en series dat is ook een mogelijkheid.
Dank!

Ik ben er naar aan het kijken, helaas geeft mijn DS410 (na installatie) een melding dat filebot geen java kan vinden.

code:
1
2
3
DiskStation> filebot
/usr/local/bin/filebot: line 41: java: not found
DiskStation>

Straks eens verder naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:57:
Ik heb twee vraagjes over het maken van een dagelijkse backup van (een deel van mijn) Synology op een externe USB-schijf.

[list]
• Na een succesvolle backup krijg ik altijd een mailtje. Niet heel erg, maar ik delete hem altijd meteen weer. Ik zou graag een mailtje krijgen enkel als de backup mislukt is, Bestaat daar een optie voor?
De notificatie instellingen zitten ergens op een centrale plek in de DSM config, wellicht dat je daar kan kiezen om alleen notificaties bij failure te ontvangen.
Edit: ja, dat kan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IaCXm354q3eP8FIUhmXgbbRa/full.png
• Volgens de menu-opties kan ik meerdere backups maken. Maar ik weet niet goed hoe dat werkt. Als ik bij "Task settings" by "max configuration versions" een getal groter dan 1 invul (in dit geval 2; zie het screenshot hieronder), blijft hij nog steeds maar 1 backup maken. Oudere backups lijken niet te blijven bewaard.
[/list]

[afbeelding]
Hij maakt maar 1 backup zo lang het bestand ongewijzigd blijft. Dat getalletje geeft (als ik me niet vergis) aan hoeveel verschillende versies van het bestand in backup bewaard moeten worden. Test het eens door een bestand te wijzigen na een backup en dan bij de volgende backup te kijken of de nieuwe versie een aparte backup krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 09-11-2015 14:21 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:13:
[...]
De notificatie instellingen zitten ergens op een centrale plek in de DSM config, wellicht dat je daar kan kiezen om alleen notificaties bij failure te ontvangen.
[afbeelding]
Bedankt. Alleen het gekke is dat het vinkje bij mij bij bij "local backup completed al uit staat" bij email,. Toch krijg ik iedere keer een mailtje na een backup. Enige idee wat ik er aan kan doen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Even naar onder scrollen en checken of het ook uit staat voor de andere backup types? Wellicht is local volume backup niet degene die van toepassing is op de backup die jij doet. Als het overal uitstaat zou ik het ook niet meer weten :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
pven schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:10:
[...]

Dank!

Ik ben er naar aan het kijken, helaas geeft mijn DS410 (na installatie) een melding dat filebot geen java kan vinden.

code:
1
2
3
DiskStation> filebot
/usr/local/bin/filebot: line 41: java: not found
DiskStation>

Straks eens verder naar kijken.
Voor het installeren van Java heb ik deze gebruikt Repository Java Manager.
http://packages.pcloadletter.co.uk/

Volg daarna deze handleiding, mijn server had nog wel een reboot nodig voor het inschakelen van java.
http://pcloadletter.co.uk...ava-package-for-synology/

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Dr. Bean schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:37:
Als je die PR merged moet je inderdaad zelf compileren. Eerst `native/python` apart (`cd native/python && make clean && make`), want zo te zien verslikt spksrc zich hier en daar nog in de compile flags.

Luie mensen installeren het Deluge package overigens gewoon via Package Center :P
Ik had gekeken naa deluge in mijn package center maar daar kan ik op een 1 of ander manier niet vinden :( terwijl ik wel toch synocommunity en beta packages aan heb staan. Dan lekker zelf maar even compilen ;) Je opties hebben geholpen en hij compileert nu wel verder.

Edit
Dit had te maken met een andere repo waar niet naar geconnect kon worden waardoor blijkbaar alle repo's niet geupdate werden 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Senaxx op 09-11-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:08:
[...]

Voor het installeren van Java heb ik deze gebruikt Repository Java Manager.
http://packages.pcloadletter.co.uk/

Volg daarna deze handleiding, mijn server had nog wel een reboot nodig voor het inschakelen van java.
http://pcloadletter.co.uk...ava-package-for-synology/
Gelukt! Dank je.

Nu alleen nog kijken hoe ik iets als het onderstaande werkend kan krijgen. filebot is fantastisch, maar een sub wegschrijven zonder .nld. toe te voegen lukt blijkbaar niet.

code:
1
find . -iname '*.nld.srt' -exec mv 's/nld\.srt/dut\.srt/g' {} \;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:13:
[...]
[afbeelding]
Dat scherm had ik zelf ook al gezien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IaCXm354q3eP8FIUhmXgbbRa/full.png

Maar het gekke is, ook al zet je het vinkje bij "local volume backup completed" uit, dan nog ontvang ik elke dag een emailtje,

Moet ik wellicht nog ergens een instelling wijzigen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:53:
[...]

Dat scherm had ik zelf ook al gezien.

[afbeelding]

Maar het gekke is, ook al zet je het vinkje bij "local volume backup completed" uit, dan nog ontvang ik elke dag een emailtje,

Moet ik wellicht nog ergens een instelling wijzigen?
Heb ik ook, ik ontvang meldingen die ik niet zou moeten ontvangen.. Is al sinds 5.0 geloof ik... Ik vind het niet storend genoeg om er achteraan te gaan. Je zou het kunnen melden aan Synology.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:57:
[afbeelding]
Dat is NIET het aantal versies van je data, maar het aantal versies van je configuratie bestand... Zodat je die terug kunt zetten zodat je niet alles opnieuw hoeft in te stellen.

Ik weet niet of het via USB werkt, maar wat jij wilt heet (remote) archiving. Dan kan je aantal versie ingeven.. Nadeel is dat je niet rechtstreeks meer bij je data kan op je USB schijf.

Dit kan je vinden onder backup destination. Daar kan je locations aanmaken.

Synology Remote Archiving DSM5.2

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 10-11-2015 12:16 . Reden: extra info en afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:50
Heb jij die werkend gekregen? Package staat bij mij als running maar heeft geen interface op poort 8112 ofzo?

Edit: Blijkbaar werkt het wel vanaf mijn interne netwerk, heb HAproxy geinstalleerd om handig van buitenaf te benaderen, maar dan krijg ik de pagina van synology webstation.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalua op 13-11-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loop vast met een package genaamd USB Serial Drivers 3.0.3. Heb deze geinstalleerd om een RFXCom draaiende te krijgen tbv Domoticz. Nu doet de package helemaal niets, kan hem niet starten maar kan hem ook niet verwijderen om versie 3.0.4 daarna te proberen. Iemand een idee hoe deze kan verwijderen want via Package Center lukt het dus niet. :X

Edit heb een DS414 met laatste DSM

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Grappig, ik had gisteren exact hetzelfde probleem met een DS213j. Dat USB drivers package bleek bij de Domoticz versie die ik gebruik helemaal niet nodig te zijn, en was ook nog eens niet compatible met de laatste 5.2 DSM versie...

Enige manier om package te kunnen verwijderen was door met WinSCP het package te verwijderen uit:
/var/packages
/volume1/@appstore
Na een reboot van het NAS was het package idd weg uit de package manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chielmi schreef op zondag 15 november 2015 @ 09:55:
Grappig, ik had gisteren exact hetzelfde probleem met een DS213j. Dat USB drivers package bleek bij de Domoticz versie die ik gebruik helemaal niet nodig te zijn, en was ook nog eens niet compatible met de laatste 5.2 DSM versie...

Enige manier om package te kunnen verwijderen was door met WinSCP het package te verwijderen uit:
/var/packages
/volume1/@appstore
Na een reboot van het NAS was het package idd weg uit de package manager.
TOP!!!! Dat is gelukt na even google hoe te werken met WINSCP. Tnkx _/-\o_

Nu nog de RFXCOM aansluiten op Domoticz. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Welk pakket gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Je kunt deze gebruiken: http://jadahl.dscloud.me/sspks/
USB support zit daar al bij in de laatste keer dat ik het heb gebruikt.

[ Voor 39% gewijzigd door technorabilia op 15-11-2015 13:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kwam nu juist dat ellendige USB packet vandaan. Werkt dus niet. Domoticz heb ik vanuit de Synocommunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:06:
[...]

TOP!!!! Dat is gelukt na even google hoe te werken met WINSCP. Tnkx _/-\o_

Nu nog de RFXCOM aansluiten op Domoticz. Hoe heb jij dat voor elkaar gekregen? Welk pakket gebruik jij?
Ik gebruik het Domoticz package van http://jadahl.dscloud.me/sspks/
Maar ben nog aan het wachten op mijn Aeon labs Z-wave controller, dus tot nu toe kan ik nog weinig praktisch met het package :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chielmi schreef op zondag 15 november 2015 @ 13:58:
[...]

Ik gebruik het Domoticz package van http://jadahl.dscloud.me/sspks/
Maar ben nog aan het wachten op mijn Aeon labs Z-wave controller, dus tot nu toe kan ik nog weinig praktisch met het package :+
Heb nu deze drivers http://www.jadahl.com/drivers.html geinstalleerd tesamen met Domoticz uit de community en eindelijk wordt mijn RFXCOM gezien. Vanmiddag eens kijken of ik wat schakelaars kan pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Je hoeft de drivers niet apart te installeren meen ik mij te herinneren.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder die drivers kreeg ik het echt niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:49:
Zonder die drivers kreeg ik het echt niet aan de praat.
Dat is dan vreemd want als je voor Home kiest via je link dan staat daar:
Latest Domoticz build V2.3589 with OpenZWave 1.3.526. All USB drivers for Z-stick, RFXcom and RFLink are included in the packages.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kalua schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:12:
[...]

Heb jij die werkend gekregen? Package staat bij mij als running maar heeft geen interface op poort 8112 ofzo?

Edit: Blijkbaar werkt het wel vanaf mijn interne netwerk, heb HAproxy geinstalleerd om handig van buitenaf te benaderen, maar dan krijg ik de pagina van synology webstation.
Iets of wat late reactie maar hij draait hier wel. Nog niet veel mee gespeeld overigens.

Waarom HAproxy trouwens? Waarom niet gewoon VPN tunnel, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op zondag 15 november 2015 @ 16:54:
[...]

Dat is dan vreemd want als je voor Home kiest via je link dan staat daar:
Latest Domoticz build V2.3589 with OpenZWave 1.3.526. All USB drivers for Z-stick, RFXcom and RFLink are included in the packages.
Kan je even niet volgen... wat bedoel je precies? Naar home .... waar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:46:
[...]

Kan je even niet volgen... wat bedoel je precies? Naar home .... waar???
Hier http://www.jadahl.com/index.html.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook geinstalleerd gehad maar zag mijn RFX ook niet. Heb nu die van de community tezamen met USB 3.0.4 en heb het werkend. Nu eens kijken of mijn zender alles bereikt vanaf zolder.

BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:50
schumi2004 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:28:
[...]

Iets of wat late reactie maar hij draait hier wel. Nog niet veel mee gespeeld overigens.

Waarom HAproxy trouwens? Waarom niet gewoon VPN tunnel, werkt prima.
Ik vind vpn niet zo handig voor op mijn telefoon.. gebruik de nzb360 app namelijk en dan moet ik verplicht een patroon oid instellen.

Draait hier ook prima alleen niet via haproxy . Intern is het wel goed te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BratMokstrof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 21:43
Ik loop tegen problemen met het toevoegen van album-covers bij DS Audio. Weet iemand hier hoe het werkt?

Ik heb de covers met mp3tag toegevoegd aan de bestanden en in Windows worden ze gewoon netjes getoond. In mijn DS Audio app via de DSM interface werken ze vervolgens soms wel en soms niet, als ik de DS Audio app op mijn iPhone open werkt het ook soms wel en soms niet. Maar het kan zijn dat ze voor een specifiek album wel werken op mijn telefoon, maar niet in de DSM en bijvoorbeeld weer wel op de iPhone van mijn vriendin. :S Het is dus heel wisselend... App en de NAS al meerdere keren herstart, maar het lukt niet om het consistent te laten werken...

Weet iemand een manier die altijd werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BratMokstrof schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:00:
Ik loop tegen problemen met het toevoegen van album-covers bij DS Audio. Weet iemand hier hoe het werkt?

Ik heb de covers met mp3tag toegevoegd aan de bestanden en in Windows worden ze gewoon netjes getoond. In mijn DS Audio app via de DSM interface werken ze vervolgens soms wel en soms niet, als ik de DS Audio app op mijn iPhone open werkt het ook soms wel en soms niet. Maar het kan zijn dat ze voor een specifiek album wel werken op mijn telefoon, maar niet in de DSM en bijvoorbeeld weer wel op de iPhone van mijn vriendin. :S Het is dus heel wisselend... App en de NAS al meerdere keren herstart, maar het lukt niet om het consistent te laten werken...

Weet iemand een manier die altijd werkt?
Hernoemen naar Jpeg en sowieso alleen Jpeg gebruiken en wellicht zit er een maximum (max 600kb bij mijn Bluesound) aan de grootte van de files. Ik heb een Bluesound en daar heb ik het daarmee opgelost en als ik incidenteel DS Audio gebruik op telefoon (Android) geen centje pijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gebruik al een hele tijd COPS welke ik via synocommunity op mijn Synology heb geinstalleerd. Klopt het dat die versie (1.0.0RC2) heel oud is? Ik kan me niet herinneren dat die package ooit een update heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BratMokstrof
Verwijderd schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:52:
[...]

Hernoemen naar Jpeg en sowieso alleen Jpeg gebruiken en wellicht zit er een maximum (max 600kb bij mijn Bluesound) aan de grootte van de files. Ik heb een Bluesound en daar heb ik het daarmee opgelost en als ik incidenteel DS Audio gebruik op telefoon (Android) geen centje pijn.
Ik heb enkel jpg gebruikt, bestandsgrootte zal ik eens bekijken, maar vermoed dat het niet boven de 600 KB zal zitten...
Plus: het verklaart nog niet waarom dezelfde afbeelding het soms doet... Of zou dat er wel mee te maken kunnen hebben denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

m-buurman

hmmm...coffee!!

pven schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:06:
Ik gebruik al een hele tijd COPS welke ik via synocommunity op mijn Synology heb geinstalleerd. Klopt het dat die versie (1.0.0RC2) heel oud is? Ik kan me niet herinneren dat die package ooit een update heeft gehad.
Het is inderdaad een wat oudere versie, updaten (maar ook installeren) zonder package is echter vrij eenvoudig. Voor meer info zou ik je willen verwijzen naar: https://github.com/seblucas/cops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
pven schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:06:
Inderdaad is er nog een update geweest cops-1.0.0RC3
https://github.com/seblucas/cops/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BratMokstrof schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:20:
[...]

Ik heb enkel jpg gebruikt, bestandsgrootte zal ik eens bekijken, maar vermoed dat het niet boven de 600 KB zal zitten...
Plus: het verklaart nog niet waarom dezelfde afbeelding het soms doet... Of zou dat er wel mee te maken kunnen hebben denk je?
Anders alle media eens opnieuw laten indexeren op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik heb met mijn stomme kop "Video Station" verwijderd, omdat het leek of het updaten niet ging lukken. Nu kan ik echter nergens vinden waar ik die package weer kan downloaden om te herinstalleren. Ik heb gezocht op een stel fora en de site van Synology, maar kon niets vinden.

Ik heb de DS215j.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ie helemaal niet meer in het Package Center, niet na een 'refresh' en ook niet na een reboot?

Eventueel kun je het pakket downloaden en handmatig installeren. Het pakket staat tussen de 'packages' voor jouw model op de pagina Support - Dowload Center. Directe downloadlink: http://global.download.sy...on-armada375-1.5-0770.spk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 16:27 . Reden: Eerst proberen te refreshen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
BratMokstrof schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:20:
[...]

Doet er ook niet echt aan toe aangezien je ze toevoegd aan de MP3 zelf.. Je MP3 wordt dus groter.. Ik heb in het verleden vaak genoeg 2MB covers toegevoegd. Het geeft alleen vertraging in het tonen van de albumhoes.

Nu heb ik het bij sommige albums ook.. Wat ik ook doe, ik krijg geen covers te zien. Het gross werd met een indexering opgelost maar ook dat is geen 100% oplossing helaas. Ik ben tot aan van de dag nog steeds niet er achter hoe het komt. Handmatig covers toevoegen aan folders hielp ook niet, waardoor ik dus (in mijn geval) denk dat het probleem meer aan folder en bestanden kant moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:13:
Staat ie helemaal niet meer in het Package Center, niet na een 'refresh' en ook niet na een reboot?

Eventueel kun je het pakket downloaden en handmatig installeren. Het pakket staat tussen de 'packages' voor jouw model op de pagina Support - Dowload Center. Directe downloadlink: http://global.download.sy...on-armada375-1.5-0770.spk.
Gereboot heb ik nog niet, ga ik vanavond proberen. En refresh werkte inderdaad niet.

Anders download ik 'm wel. Kon zelf de link niet vinden, dus thanks! _/-\o_

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BratMokstrof
Quakie schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:21:
[...]

Doet er ook niet echt aan toe aangezien je ze toevoegd aan de MP3 zelf.. Je MP3 wordt dus groter.. Ik heb in het verleden vaak genoeg 2MB covers toegevoegd. Het geeft alleen vertraging in het tonen van de albumhoes.

Nu heb ik het bij sommige albums ook.. Wat ik ook doe, ik krijg geen covers te zien. Het gross werd met een indexering opgelost maar ook dat is geen 100% oplossing helaas. Ik ben tot aan van de dag nog steeds niet er achter hoe het komt. Handmatig covers toevoegen aan folders hielp ook niet, waardoor ik dus (in mijn geval) denk dat het probleem meer aan folder en bestanden kant moet liggen.
Met 'een indexering' bedoel je de knop 'Opnieuw indexeren' na Configuratiescherm > Media-Indexering? Ik durf daar namelijk niet op te klikken, aangezien ik ook DS Video gebruik en veel zaken handmatig heb moeten koppelen aan de juiste film / serie die niet automatisch werd gekoppeld en dat wil ik écht niet kwijt. :| Weet niet of ik dat kwijt raak, maar durf niet zonder meer op die knop te klikken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quakie schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:21:
[...]

En daarom werkt het bij mij wel met lekkere kleine files..... ;) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BratMokstrof schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:44:
[...]

Met 'een indexering' bedoel je de knop 'Opnieuw indexeren' na Configuratiescherm > Media-Indexering? Ik durf daar namelijk niet op te klikken, aangezien ik ook DS Video gebruik en veel zaken handmatig heb moeten koppelen aan de juiste film / serie die niet automatisch werd gekoppeld en dat wil ik écht niet kwijt. :| Weet niet of ik dat kwijt raak, maar durf niet zonder meer op die knop te klikken. ;)
Ga maar eens werken met Plex ipv DS Video.... denk dat je daar heel blij van wordt. Ik vind sowieso DS Audio en Video een houtje touwtje systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:06:
[...]

Ga maar eens werken met Plex ipv DS Video.... denk dat je daar heel blij van wordt. Ik vind sowieso DS Audio en Video een houtje touwtje systeem.
Beetje halve post zeg..

Wat is er mis aan DS Video en Audio?

En ten tweede moet er nog een stuk bij qua Plex. Je client moet wel Plex volledig ondersteunen om te zorgen dat Plex super draait op een NAS.

Ik zit heerlijk op DS Video en Plex kan me gestolen worden... omdat DS Video gewoon goed werkt icm een Apple TV en Samsung Smart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
BratMokstrof schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:44:
[...]

Klopt en goed nagedacht over de gevolgen..

Daar is ook een oplossing voor.. nl de lock optie.. Zodra je dus handmatig je info vult moet je zorgen dat het erna gelockt staat.. Dat is te doen in je info scherm (wat je handmatig hebt ingevuld). Dan zou bij een indexering het niet aangepast moeten worden. Indien je dit dus niet hebt gedaan ben je het wel kwijt.... dan zou ik kijken naar Musicmasters oplossing door kleinere covers toe te voegen. Ook was dat in mijn geval geen oplossing ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Quakie op 17-11-2015 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
Iemand enig idee of er een app bestaat die de inhoud van bestanden kan indexeren?
Zodanig dat er bijvoorbeeld gezocht kan worden indien een bepaald woord voorkomt in een Excel-file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Zijn er packages die een adressenbestand-functionaliteit in zich hebben? Mag best wat CRM-achtig en over-the-top zijn. Momenteel doe ik het in een Excel-sheet, ik wil dat wat mooier maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Hari-Bo op 17-11-2015 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ik probeer met crontab filebot elke dag te schedulen, maar het werkt niet wat doe ik verkeerd, als ik deze handmatig uitvoer lukt het prima. :?

code:
1
10      23      *       *       *       root    filebot -script fn:suball "/volume2/SERIES" --lang nl --output srt --encoding utf8 -non-strict --def maxAgeDays=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
Ik probeer met crontab filebot elke dag te schedulen, maar het werkt niet wat doe ik verkeerd, als ik deze handmatig uitvoer lukt het prima. :?

code:
1
10      23      *       *       *       root    filebot -script fn:suball "/volume2/SERIES" --lang nl --output srt --encoding utf8 -non-strict --def maxAgeDays=7
Had ik ook last van, totdat ik het java-path erbij vermeldde:
code:
1
2
3
#!/bin/sh
PATH=$PATH:/volume1/@appstore/java8/ejdk1.8.0_06/linux_ppc_e500v2/jre/bin
/usr/local/bin/filebot -script fn:suball --lang nl --log-file /volume1/log/filebot_nl_`date +%Y%m%d%H%M%S`.log --log-lock no /volume1/media/Movies

Uiteraard zelf even verder aanpassen.

Waarom gebruik je de scheduled task optie eigenlijk niet? Ik gebruikte ook eerst de crontab, totdat ik doorhad dat het via DSM veel makkelijker gaat.

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 17-11-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:

code:
1
Niet DE oplossing, maar een bedankje .... :)

Ik was al een tijdje ( af en toe ) op zoek naar een manier om bepaalde files over te zetten naar een syncmap.
Dit lijkt me de oplossing, ik wil files delen met anderen, maar aangezien de regelmaat van ontvangst willekeurig is ( foto upload ) moet ik nu wekelijk zelf checken of er nieuwe zijn, en deze handmatig overzetten naar 2 andere folders ( backup & copy )

https://www.filebot.net/forums/viewtopic.php?f=3&t=1802

Eens stoeien hiermee of het gaat werken ...

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:44:
[...]

Niet DE oplossing, maar een bedankje .... :)

Ik was al een tijdje ( af en toe ) op zoek naar een manier om bepaalde files over te zetten naar een syncmap.
Dit lijkt me de oplossing, ik wil files delen met anderen, maar aangezien de regelmaat van ontvangst willekeurig is ( foto upload ) moet ik nu wekelijk zelf checken of er nieuwe zijn, en deze handmatig overzetten naar 2 andere folders ( backup & copy )

https://www.filebot.net/forums/viewtopic.php?f=3&t=1802

Eens stoeien hiermee of het gaat werken ...

Thnx
Dat kan toch ook met een simpel copy-script die je een peer ker dag (ofzo) draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dotacom schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:54:
Iemand enig idee of er een app bestaat die de inhoud van bestanden kan indexeren?
Zodanig dat er bijvoorbeeld gezocht kan worden indien een bepaald woord voorkomt in een Excel-file.
Uitstekende vraag, waar ik ook een antwoord op zou willen weten. Maar mogelijk zijn onze gebeden verhoord met de komst van DSM 6.0 (vrijgave ca. april 2016). Als ik op de diverse bèta-pagina's kijk, lijkt de zoekfunctie, zowel qua metadata als inhoudelijk binnen bestanden, flink verbeterd te worden. Kijk maar eens naar Zoeken in alle content, Full content search beschikbaar in de huidige bèta en Spotlight search met de tweede iteratie.[quote=https://www.synology.com/nl-nl/dsm/6.0beta/ReleaseNote]What’s New in DSM 6.0 Beta 1
[...]
5. Content Search
  • Search in File Station now allows you to match the document content or even the metadata of multimedia files for a more effective search result.
Mogelijk dat een van de bètatesters iets kan zeggen over zoeken binnen een Excelbestand? Of wellicht ben je zelf in de gelegenheid de bèta uit te proberen?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2015 11:16 . Reden: Verfoeide autocorrectie, maakte van 'zoeken' plots 'zieken'. :-( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
pven schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:30:
[...]

Had ik ook last van, totdat ik het java-path erbij vermeldde:
code:
1
2
3
#!/bin/sh
/usr/local/bin/filebot -script fn:suball --lang nl --log-file /volume1/log/filebot_nl_`date +%Y%m%d%H%M%S`.log --log-lock no /volume1/media/Movies

Uiteraard zelf even verder aanpassen.

Waarom gebruik je de scheduled task optie eigenlijk niet? Ik gebruikte ook eerst de crontab, totdat ik doorhad dat het via DSM veel makkelijker gaat.
Welke schedulad task optie bedoel je binnen DSM?

Nevermind gevonden maak nu gebruik van een custom sh script waar deze worden afgetrapt. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hari-Bo op 17-11-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:29
Weet iemand of het mogelijk is om bij een Time Backup naar een andere Synology NAS om de destination folder de toegang te weigeren voor iedereen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
mhoogendam schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:09:
Weet iemand of het mogelijk is om bij een Time Backup naar een andere Synology NAS om de destination folder de toegang te weigeren voor iedereen?
in de folder permissions kan je aangeven wie toegang heeft, en ook dat je de folder hidden maakt voor gebruikers zonder toegang
Dan moet je alleen de betreffende backupuser wel toegang geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 11:57:
[...]

Welke schedulad task optie bedoel je binnen DSM?
Control Panel / Task Scheduler

Dat is een soort crontab, in /tmp/scheduled_tasks staan details, en in /etc/crontab het daadwerkelijk schedule (deze beide niet wijzigen, tenzij je de administratie van DSM overhoop wilt halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:47:
[...]

Dat kan toch ook met een simpel copy-script die je een peer ker dag (ofzo) draait?
Hoe zet ik dat in de scheduler dan

mv /volume1/inkomend/ /volume1/backup

Maar de folder blijft 'vol' aan de ene kant, maar niets aan de /backupzijde ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
FreshMaker schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:39:
[...]

Hoe zet ik dat in de scheduler dan

mv /volume1/inkomend/ /volume1/backup

Maar de folder blijft 'vol' aan de ene kant, maar niets aan de /backupzijde ...
Ik maak altijd scriptjes voor van alles (dat is achteraf makkelijk aanpassen, als je bv logging ofzo toe wilt voegen), zie bv het filebot-scriptje hierboven:
code:
1
2
3
#!/bin/sh

Begin altijd met #!/bin/sh, op regel twee dan iets als 'mv -R source dest', bewaar het script en geef het via chmod +x execute-rechten. Daarna kan je in de task scheduler dit script aanroepen.

LET OP: wees altijd voorzichtig met move, en test eerst grondig voordat je het op je echte bestanden los laat.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 17-11-2015 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:29
FreshMaker schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:35:
[...]

in de folder permissions kan je aangeven wie toegang heeft, en ook dat je de folder hidden maakt voor gebruikers zonder toegang
Dan moet je alleen de betreffende backupuser wel toegang geven
Dit heb ik inderdaad al uitgevoerd, helaas is de backupuser standaard "admin" en is niet aan te passen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:23

The Legend

*Plop*

[edit] verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door The Legend op 17-11-2015 22:31 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sppak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 13:38
Sinds vorige week heb ik ook een Synology 415+. Nu ben ik al enkele dagen aan het klooien om Sabnzb/Nzbget, Sickrage/Sonarr werkende te krijgen, maar het lukt allemaal niet. In het verleden kreeg ik het wel werkend op mijn WD MyBook Live en ook op Windows en Mac krijg ik het werkend.

Werkt het op een Synology zoveel anders, met rechten enzo? Hij geeft soms aan niet te kunnen schrijven, dat opgelost hebbende, geeft hij aan maar 33MB te kunnen downloaden. Zo raak ik steeds van het een in het ander. Als ik de map met de rechten heb gezet voor de programma's en de user, waar kom ik dan terecht?

[ Voor 8% gewijzigd door Sppak op 17-11-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
Dr. Bean schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:37:

Iets andere vraag over deluge. Ik heb het probleem dat deluge onder zijn user de mappen aanmaakt onder de download folder. Hierna is sonarr niet gemachtigd om die mappen te verplaatsen.

Nu heb ik wel wat oplossingen gevonden m.b.t. de rechten die gegeven kunnen worden (dmv een umask in de start-stop-daemon) maar geen van alles heb ik echt werkend kunnen krijgen.

Wat is de beste manier om aan te passen zodat de mappen in de download folder van deluge andere rechten krijgen dan de standaard deluge user rechten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

m-buurman

hmmm...coffee!!

Sppak schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 21:35:
Sinds vorige week heb ik ook een Synology 415+. Nu ben ik al enkele dagen aan het klooien om Sabnzb/Nzbget, Sickrage/Sonarr werkende te krijgen, maar het lukt allemaal niet. In het verleden kreeg ik het wel werkend op mijn WD MyBook Live en ook op Windows en Mac krijg ik het werkend.

Werkt het op een Synology zoveel anders, met rechten enzo? Hij geeft soms aan niet te kunnen schrijven, dat opgelost hebbende, geeft hij aan maar 33MB te kunnen downloaden. Zo raak ik steeds van het een in het ander. Als ik de map met de rechten heb gezet voor de programma's en de user, waar kom ik dan terecht?
Met alle beschikbare packages zou het juist veel eenvoudiger moeten zijn op de Synology. Het 'klooien' met rechten is bij mij nog nooit nodig geweest bij gebruik van de genoemde applicaties.

Hier staan een aantal handleidingen, hopelijk lukt het met behulp daarvan: http://www.snelrennen.nl/synology/synology-nas.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BratMokstrof
Quakie schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 08:48:
[...]

Klopt en goed nagedacht over de gevolgen..

Daar is ook een oplossing voor.. nl de lock optie.. Zodra je dus handmatig je info vult moet je zorgen dat het erna gelockt staat.. Dat is te doen in je info scherm (wat je handmatig hebt ingevuld). Dan zou bij een indexering het niet aangepast moeten worden. Indien je dit dus niet hebt gedaan ben je het wel kwijt.... dan zou ik kijken naar Musicmasters oplossing door kleinere covers toe te voegen. Ook was dat in mijn geval geen oplossing ;)
Hmmmm, ik heb de 'Vergrendelen' optie gevonden. Is er een manier om alles in 1x te vergrendelen dat in DS Video staat? Of moet dat stuk voor stuk? 8)7

Qua Plex: ik kan overstappen bekijken, maar waarom? Buiten dit covers-probleem eigenlijk super tevreden met DS Audio en DS Video, zeker i.c.m. met mijn versterker met DLNA en mijn SmartTV...
Pagina: 1 ... 36 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.