[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Waarom niet de native oplossing van Synology gebruiken, "Cloud Station"?
Dat werkt prima hier, doet ook versiebeheer, verwijderde bestanden terughalen (als je de homedirectory voor gebruikers aanzet op de Synology).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

ThinkPadd schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:07:
Waarom niet de native oplossing van Synology gebruiken, "Cloud Station"?
Dat werkt prima hier, doet ook versiebeheer, verwijderde bestanden terughalen (als je de homedirectory voor gebruikers aanzet op de Synology).
Heb al een Crashplan licentie en ben persoonlijk erg tevreden over Crashplan.Ik backup onderling mijn beide servers naar elkaar toe; Onze laptops gaan richting beide servers, en alle data die op beide servers staat gaat naar Crashplan central.

Ik heb het intussen weer werkend.

Niet alleen ui.properties moeten aangepast worden maar ook .ui_info moet naast de GUID extra worden aangepast

In mijn geval:

4243,<guid>,192.168.1.250

Ik moest 127.0.0.1 als laatste vervangen voor het IP van mijn NAS. Daarna connect die weer.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Heeft iemand couchpotato draaien? Ik heb geen toegang tot mappen in mijn shared media folder (zie dus de mappen niet). Al verschillende oplossingen geprobeerd maar tot nu toe nog niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Wie is er handig met start-stop-status scripts voor DSM?

Ik heb het start-stop-status script voor AutoSub-BootstrapBill aangepast zodat ik een pid file krijg t.b.v. Monit.

Nu wil het geval dat wanneer je deze via cmd-line start de status in DSM niet bijgewerkt wordt naar Ingeschakeld, status is Stop gezet.
De pid file is er , ook met juiste process-id en AutoSub werkt gewoon.

Nu heb ik het start-stop-script zoveel mogelijk gelijk gehouden (gestript) aan een bestaand werkend script, in dit geval Couchpotato.

AutoSub http://pastebin.com/TrQTSDcc
CouchPotato http://pastebin.com/7gLK94C4

Ik zie werkelijkwaar niet waar het probleem hem zou kunnen zitten, alles werkt gewoon echter de status in DSM niet.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

sweebee schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 20:31:
Heeft iemand couchpotato draaien? Ik heb geen toegang tot mappen in mijn shared media folder (zie dus de mappen niet). Al verschillende oplossingen geprobeerd maar tot nu toe nog niet voor elkaar gekregen.
Al gekeken naar de rechten op die folder?
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 09:50:
Ik zie werkelijkwaar niet waar het probleem hem zou kunnen zitten, alles werkt gewoon echter de status in DSM niet.
Iemand een idee?
Deze vraag heb ik ook ooit gesteld. Via de start-stop scripts veranderd de status niet op de webinterface. Dit bedoel je toch? Naar mijn weten is dit ook niet mogelijk. De status veranderd alleen als je via taakbeheer een "Service" taak aanmaakt waar je de package start en/of stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
mickjuh schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Rechten zijn goed. Ik pas bestaande script aan nadat ik package eerst gestopt heb, dus rechten blijven gelijk. Het werkt ook prima.
Deze vraag heb ik ook ooit gesteld. Via de start-stop scripts veranderd de status niet op de webinterface. Dit bedoel je toch? Naar mijn weten is dit ook niet mogelijk. De status veranderd alleen als je via taakbeheer een "Service" taak aanmaakt waar je de package start en/of stopt.
Das appart want als ik start-stop-status gebruik van CP dan verandert deze in DSM wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:31:
Das appart want als ik start-stop-status gebruik van CP dan verandert deze in DSM wel.
Dat lijkt me onjuist. Het starten van start-stop-status verandert de status in Package Center niet, dat is gewoon een shell script. De status in PC wijzigt alleen als PC _zelf_ start-stop-status aanroept, omdat de exit code van start-stop-status wordt gebruikt als indicator of de actie succesvol is uitgevoerd.

Probeer het package te starten via Package Center. Als start-stop-status de correcte exit code geeft, dan zou de status in PC nagenoeg direct moeten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dr. Bean schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:54:
[...]

Dat lijkt me onjuist. Het starten van start-stop-status verandert de status in Package Center niet, dat is gewoon een shell script. De status in PC wijzigt alleen als PC _zelf_ start-stop-status aanroept, omdat de exit code van start-stop-status wordt gebruikt als indicator of de actie succesvol is uitgevoerd.

Probeer het package te starten via Package Center. Als start-stop-status de correcte exit code geeft, dan zou de status in PC nagenoeg direct moeten veranderen.
De status veranderd direct in PC zoals jezelf al aangeeft zodra ik hem vanuit DSM PC start.

Maar waarom gebeurt dit dan niet zodra ik hem manual via command line start?

Waarom werkt dit wel voor CP, NZBget enz enz maar niet voor AutoSub wat mijn inziens op zelfde manier werkt!?

/edit:
Probleem in deze is dat wanneer Monit de service herstart , wat dus direct via start-stop-status gebeurt, dan zie je dit dus niet in DSM terug komen omdat de status niet bijgewerkt wordt wat wel voor andere packages gebeurt.

Dus waar zit het hem in dan? Exit codes lijken mij te kloppen.

[ Voor 53% gewijzigd door schumi2004 op 06-10-2015 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
mickjuh schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Ja couchpotato heeft geen rechten tot deze folder. Alleen voor andere apps zoals plex maakte die een gebruiker aan die plex hete zodat ik hier rechten aan kon geven. couchpotato maakt geen gebruiker aan (niet voor synology dsm zichtbaar igg) die ik rechten kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:56:
[...]

De status veranderd direct in PC zoals jezelf al aangeeft zodra ik hem vanuit DSM PC start.

Maar waarom gebeurt dit dan niet zodra ik hem manual via command line start?

Waarom werkt dit wel voor CP, NZBget enz enz maar niet voor AutoSub wat mijn inziens op zelfde manier werkt!?
Dat werkt voor geen enkel package op die manier :) De enige manier om de status in PC te wijzigen is door het script uit te (laten) voeren via PC.
Als je een package stopt of start via CLI, dan wijzigt de status in PC niet. Die exit code (/return code) is essentieel voor PC om te weten welke status het package moet krijgen. Het handmatig uitvoeren van start-stop-status zorgt er voor dat jij die exit code krijgt, maar daar heeft PC natuurlijks niks aan.

Ik kan me zo niet herinneren of PC die statussen periodiek/bij het openen van Package Center opvraagt dmv een `start-stop-status status` (het is te lang geleden dat ik het heb uitgezocht, en ik heb die info niet bij de hand), maar dat is de enige verklaring die ik zo kan bedenken waarom jij denkt dat het werkt voor CP en andere packages.

/edit: bijgewerkt nav jouw edit:
Probleem in deze is dat wanneer Monit de service herstart , wat dus direct via start-stop-status gebeurt, dan zie je dit dus niet in DSM terug komen omdat de status niet bijgewerkt wordt wat wel voor andere packages gebeurt.

Dus waar zit het hem in dan? Exit codes lijken mij te kloppen.
Het werkt over het algemeen als volgt:
- Zolang Package Center denkt dat een package draait, staat de status in PC op 'Running';
- Zolang jij niks doet in DSM, blijft PC denken dat een package draait;
- Als een package onverhoopt stopt, dan 'weet' Package Center daar niks van. Die blijft 'Running' zeggen (tenzij jij PC vraagt de status te controleren!);
- Monit, aan de andere kant, monitort de status van het package periodiek, op basis van criteria, zoals een proces met een PID;
- Package stopt om de een of andere reden;
- Monit ziet het, en doet een `start-stop-status start`. Alles klopt weer: er draait een proces met een PID, eventuele PIDfile wordt bijgewerkt, en Monit is tevreden;
- Package Center heeft nooit geweten dat het package gestopt is, en als PC dan toch een `start-stop-status status` doet, dan is er niks aan de hand: er is een PIDfile, met daarin een PID, en daar draait inderdaad een proces op.

[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Bean op 06-10-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Ik ben het volledig met je eens wat Monit betreft maar over PC status niet.

Deze status veranderd wel degelijk in PC.
Wat ik gedaan heb is aan de rechterkant van mijn scherm een shell sessie open staan naar mijn NAS.
Links browser window met PC geopened/actief.

Als ik vervolgens in shell het volgende uitvoer veranderd, zonder tussenkomst van mij, de status praktisch instant in PC. Behalve dus voor AS ;)

Test het maar eens.

DS715> cd /var/packages/nzbget-testing/scripts/
DS715> pwd
/var/packages/nzbget-testing/scripts
DS715> ./start-stop-status stop
Stopping NZBGet Testing ...
DS715> ./start-stop-status start
Starting NZBGet Testing ...
DS715>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:06:
Als ik vervolgens in shell het volgende uitvoer veranderd, zonder tussenkomst van mij, de status praktisch instant in PC. Behalve dus voor AS ;)
Hier niet. Wel als ik op 'refresh' klik...maar dat ligt voor de hand, omdat PC dan `start-stop-status status` uitvoert. Ik kan ook niet zeggen dat ik dat gedrag ooit gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dr. Bean schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:19:
[...]

Hier niet. Wel als ik op 'refresh' klik...maar dat ligt voor de hand, omdat PC dan `start-stop-status status` uitvoert. Ik kan ook niet zeggen dat ik dat gedrag ooit gezien heb.
Ik ben helemaal de weg kwijt nu.

Waar bij nzbget en cp en de overige packages instant de status veranderde werkte dit bij AS dus niet behalve nadat ik , zoals jij ook deed, op refresh klik.

Wat er vervolgens na het starten gebeurde was bizar want toen veranderde de status ineens wel naar Running :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 13:22:
[...]
Ik ben helemaal de weg kwijt nu.

Waar bij nzbget en cp en de overige packages instant de status veranderde werkte dit bij AS dus niet behalve nadat ik , zoals jij ook deed, op refresh klik.

Wat er vervolgens na het starten gebeurde was bizar want toen veranderde de status ineens wel naar Running :? 8)7 |:(
Ha, ja. PC heeft dus toch een auto-refresh gekregen :) Het duurde een paar tellen, maar de status verandert inderdaad.

/edit: ziet ernaar uit (hier tenminste), dat PC refreshet op basis van een trigger van het een of ander. De status bleef hetzelfde totdat ik van dialoogvenster wisselde (van PC naar Control Panel en terug). Toen liet PC de statuswijziging wel zien.
Mijn info mbt hoe PC de status van een package controleert is dus wel achterhaald.

[ Voor 23% gewijzigd door Dr. Bean op 06-10-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ehm....

Ik heb Autosub gestopt, en Monit ook. Vervolgens het start-stop-status script van Autosub aangepast naar deze: http://pastebin.com/TrQTSDcc
En daarna Monit gestart. Na enige tijd de melding dat het process Autosub niet bestond en daarna de melding dat hij wel bestond. Ik kan Autosub inderdaad weer openen. Alleen in PC staat er nog steeds 'stopped'. Ik kan refreshen wat ik wil, maar er verandert niets.

Het werkt bij jullie wel? Wat heb ik dan anders gedaan?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
M.v.Veelen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:05:
Alleen in PC staat er nog steeds 'stopped'. Ik kan refreshen wat ik wil, maar er verandert niets.

Het werkt bij jullie wel? Wat heb ik dan anders gedaan?
Nog even los van de inhoud van het script, welke DSM versie gebruik je? Het kan zijn dat Package Center alleen in recente versie(s) die functionaliteit heeft ingebouwd. Ik testte het met de laatste DSM versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dr. Bean schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

Nog even los van de inhoud van het script, welke DSM versie gebruik je? Het kan zijn dat Package Center alleen in recente versie(s) die functionaliteit heeft ingebouwd. Ik testte het met de laatste DSM versie.
Ook hier de meest recente DSM versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hier ook de meest recente versie...... DSM 5.2-5592 Update 4, op een armadaxp CPU (DS414)
Inhoud van de .pid file is 32481 en deze wordt dus netjes aangemaakt.

Wat doe ik anders dan jullie dan?

Ik stop Autosub.
Ik stop Monit.
Ik pas het bestand start-stop-status van Autosub in de map /var/packages/Autosub-BootstrapBill/scripts/ aan
Ik start Monit

That's it......Autosub wordt vervolgens door Monit gestart, maar de status van Autosub in PC blijft op Stopped. Ook na meerdere refreshes.

Edit:

Enige wat ik me nog kan bedenken is dat er met copy-pasten iets is misgegaan. Ik heb de ` tekens aangepast naar ' en ga nu nog eens testen.....

Edit 2:
Execution failed Service AutoSub-BootstrapBill

Date: Tue, 06 Oct 2015 15:53:49
Action: alert
Host: DiskStation
Description: failed to start (exit status 0) -- /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status: Starting AutoSub-BootstrapBill ...
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Initializing variables and loading config
AutoSub: Starting as a da

Your faithful employee,
Monit
Autosub draait wel (ondanks de melding: Could not start webserver. Exiting), maar in PC nog steeds de Stopped-status. 8)7

[ Voor 140% gewijzigd door M.v.Veelen op 06-10-2015 15:56 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Niemand een idee? Je zou toch zeggen dat ik alles goed heb overgenomen of niet?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Haal de twee problemen eens uit elkaar: enerzijds wil je AutoSub laten monitoren/starten door Monit, anderzijds wil je zien of Package Center correct kan detecteren wat de status van een package is.

Voor het eerste punt: ik ken het script niet/heb het niet getest, dus ik zeg niks over de content die op pastebin staat.
Monit geeft een foutmelding, dus dat geeft mij het gevoel dat er iets niet klopt in jouw script, al dan niet door c/p fouten, wijzigingen achteraf, of de manier waarop je het script aanroept via Monit.
Test het start-stop-status script dus handmatig. Wat gebeurt er als je het uitvoert via de CLI? Komen er foutmeldingen voorbij, en wat komt er terug met een `start-stop-status status` (zowel als er een AutoSub proces loopt, maar ook als dat niet het geval is. Kloppen de terugmeldingen?)

Voor het tweede punt: pak een willekeurig ander package, en schakel deze in of uit via CLI. Controleer dan Package Center opnieuw. Test ook met sluiten en opnieuw openen van DSM of Package Center.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Bean op 07-10-2015 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik het aangepaste script wil starten via de CLI:

cd /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts
./start-stop-status start
Starting AutoSub-BootstrapBill ...
Autosub: initializing variables and loading config
Autosub: Starting as a daemon
Autosub: Disabling console output for daemon
Autosub: Starting output to log. Bye!
ps w | grep ${PACKAGE} | grep -v -E grep | awk {print } > $PID_FILE

./start-stop-status stop
AutoSub-BootstrapBill is not running

Dus via de CLI werkt de start opdracht al niet.

Het is niet mijn script, ik heb dit overgenomen van hier en ik zou het heel fijn vinden als het bij mij ook zou gaan werken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Als ik Autosub verwijder, opnieuw installeer (nog niet start) en dan de config.properties weer upload en daarna via de CLI start, dan start Autosub netjes op maarrrrr......dan zie ik in PC geen status verandering.

Ik doe e.e.a. als user root, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Edit:

En nu via de CLI gestopt en gestart: in PC ook keurig de status mee-verandert..... 8)7

Edit 2:

Ik heb een aantal aanpassingen gedaan in het script en deze getest via de CLI én via PC. Het lijkt nu te werken zoals ik wil. Alleen nog even testen met Monit. En als dat werkt: niet meer aan zitten :o

Edit 3: helaas werkt het niet 100%. Het stoppen en starten van Autosub door Monit gaat wel goed hoor, maar de status blijf in PC op 'Stopped' hangen. Het is niet anders.... ;(

[ Voor 48% gewijzigd door M.v.Veelen op 07-10-2015 15:46 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Een tijdje terug heb ik DS Video maar eens gebruikt. Zodoende kan ik via DS Video op mijn telefoon en mijn chromecast series kijken op een TV op zolder. Nu wil ik een nieuwe aflevering bekijken, maar die duikt nergens op. Moet ik ergens iets handmatig verversen? :?

Ik vind net een 're-index all files'-optie, dat klinkt goed. Ff kijken wat deze doet.

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 08-10-2015 14:32 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk de instellingen van Video Station eens na, waarschijnlijk zul je de bestanden moeten re-indexeren (zie de online help: Bestanden opnieuw indexeren).

Ha, net te laat, was het bericht nog aan het componeren, terwijl jij een ninja-edit deed. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2015 14:36 . Reden: Ninja edit hierboven :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:04
schumi2004 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 14:33:
[...]

Ook hier de meest recente DSM versie
Heb jij toevallig ook scripts voor Mono en Sonarr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Senaxx schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:17:
[...]

Heb jij toevallig ook scripts voor Mono en Sonarr?
https://www.dropbox.com/s.../monit%20scripts.rar?dl=0

Mono gaat volgens mij niet, heeft geen pid file meen ik.

/edit:
Met Sonarr moet je mogelijk even met geheugen variable spelen of eruit slopen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 09-10-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
heeft iemand nog een link om TorRelay te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
mmm zijn er problemen met SynoCommunity? Ik kan geen enkel package vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
grote_oever schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:41:
mmm zijn er problemen met SynoCommunity? Ik kan geen enkel package vinden.
Op welke DS ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
DS212 DMS 5.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Wat zegt /var/log/messages?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Hmm, het lijkt er wel op ik zie ook minder staan dan anders

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Krijg ook een bad request als ik naar de site ga:

http://packages.synocommunity.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Terugkerende opmerking over iets wat geen probleem is...http://packages.synocommunity.com is niet bedoeld voor een browser. Het werkt alleen op een Synology apparaat.
Als je de beschikbaarheid van synocommunity.com wilt testen, dan gebruik je http://downforeveryoneorjustme.com/http://synocommunity.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik vroeg mij ook af waarom het bij mij dan wel werkt...vandaar dus.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 13-10-2015 22:12 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
Dr. Bean schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:10:
Terugkerende opmerking over iets wat geen probleem is...http://packages.synocommunity.com is niet bedoeld voor een browser. Het werkt alleen op een Synology apparaat.
Als je de beschikbaarheid van synocommunity.com wilt testen, dan gebruik je http://downforeveryoneorjustme.com/http://synocommunity.com/
http://synocommunity.com werkt bij mij wel, maar http://packages.synocommunity.com niet. Ik weet dat zulke sites niet bedoelt zijn om te browsen, maar normaal krijg je dan toch wel gewoon een pagina ipv bad request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Niet als we die niet redirecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Wat zegt /var/log/messages? :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Packages komen toch gewoon binnen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:41

m-buurman

hmmm...coffee!!

JustSomeone schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Klopt kwam ik gister ook achter. Inmiddels ben ik er achter dat je /usr/local/bin/php56 moet gebruiken. Ik krijg wel allemaal warnings, maar retrieve.php werkt er via Putty beter mee dan /usr/bin/php op het momen
Dit ziet er niet goed uit, output na het draaien van het spotweb retreive script. Retrieven gaat overigens verder prima nu het script naar het juiste php pad verwijst.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/simplexml.so' - /usr/local/lib/php56/modules/simplexml.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/xml.so' - /usr/local/lib/php56/modules/xml.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/xmlreader.so' - /usr/local/lib/php56/modules/xmlreader.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/xmlwriter.so' - /usr/local/lib/php56/modules/xmlwriter.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/ctype.so' - /usr/local/lib/php56/modules/ctype.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/dom.so' - /usr/local/lib/php56/modules/dom.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/json.so' - /usr/local/lib/php56/modules/json.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/mbstring.so' - /usr/local/lib/php56/modules/mbstring.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/pdo.so' - /usr/local/lib/php56/modules/pdo.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/session.so' - /usr/local/lib/php56/modules/session.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/tokenizer.so' - /usr/local/lib/php56/modules/tokenizer.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/fileinfo.so' - /usr/local/lib/php56/modules/fileinfo.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0
PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library '/usr/local/lib/php56/modules/zlib.so' - /usr/local/lib/php56/modules/zlib.so: cannot open shared object file: No such file or directory in Unknown on line 0

Update:
Alles lijkt wel geladen te zijn als ik de phpinfo achterhaal met het volgende.
code:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

[ Voor 3% gewijzigd door m-buurman op 15-10-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:44
Iemand die me kan helpen met met het instellen van Auto-sub bootstrap bill?
Google heb ik geprobeerd maar zonder succes.

Ik krijg in de log altijd de volgende fout:
ERROR scanDir: Root path /volume1/Media/Download/Downloadstation does not exist, aborting...
Is exact hetzelfde (kleine en grote letters), ik heb al een ander map gemaakt en geprobeerd, volledig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd...
Alle andere settings staan momenteel terug volledig standaard.

Iemand die me hiermee kan helpen? _/-\o_

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Klinkt als een rechten kwestie.
Kan je waarschijnlijk oplossen door de groep waarin de auto-sub gebruiker zit (groep users) toegang te geven tot de map.

Werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Is er een overzicht van Packages welke het doen onder DSM 6.0 Beta 1? Wil zelf ook graag deze versie proberen echter gebruik ik frequent NZBGet en Crashplan voor een offsite backup. Als deze niet meer werken zal ik wachten op een latere/final van deze DSM release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Misschien een nieuw topic voor de beta? Kun je ook netjes een topic start bijhouden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark184
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:25
bluecupra schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:44:
Is er een overzicht van Packages welke het doen onder DSM 6.0 Beta 1? Wil zelf ook graag deze versie proberen echter gebruik ik frequent NZBGet en Crashplan voor een offsite backup. Als deze niet meer werken zal ik wachten op een latere/final van deze DSM release
https://www.synology.com/...beta/feature_availability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Thanks, zie dat Java 7 & 8 ondersteuning pas komt in Beta-2. Gezien Crashplan gebruik maakt van Java ga ik de gok maar niet wagen. Dat wordt nog even twee maanden wachten op de volgende Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
schumi2004 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:34:
Packages komen toch gewoon binnen hier.
Merkwaardig.. hier werkt het nog steeds niet. Geen idee wat ik verkeerd doe. Ik heb op meerdere synology's de packetbronnen toegevoegd zonder problemen.
Als ik in de messages kijk zie ik niks staanop het moment van vernieuwen. Toch krijg ik geen enkel packages. Zelfs niet van andere packetbronnen.

Zijn de packetten niet meer supported voor de ds212? Want op mijn ds413 kan ik gewoon de packetten vinden.

[edit]

Ik heb vertrouwensniveau op elke uitgever staan. In de log zie ik geen foutmelding. Ook na het vernieuwen van de lijst zie ik geen nieuwe packages en het lijkt erop dat alleen de standaard synology packages zichtbaar zijn.

[edit2]
Oke, opgelost.. kennelijk werkt het na een reboot. Dat is wel merkwaardig.

[ Voor 46% gewijzigd door grote_oever op 15-10-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Vreemd. De ds212 en ds413 hebben dezelfde architecture en dus moet je dezelfde packages zien. Voor modellen met een verschillende arch zie je natuurlijk niet altijd dezelfde packages...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Haal alle 3rd party repos weg, en test ze individueel. Voeg er dus 1 toe, en kijk dan of de packages van die repo verschijnen.
/edit: ah. Die edit had ik niet gezien 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Bean op 16-10-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

De repo van mdevries zorgde er bij mij voor dat er geen community packages naar voren kwamen, na het verwijderen werkt synocommunity weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:44
job schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:16:
Klinkt als een rechten kwestie.
Kan je waarschijnlijk oplossen door de groep waarin de auto-sub gebruiker zit (groep users) toegang te geven tot de map.

Werkt dat?
Zo voor de hand liggen dat ik het niet gecontroleerd heb. |:(

Bedankt!

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Werkt Bittorrent Sync onder DSM6.0 nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:02

Taygeta

KTM 790 Adventure

Hey Tweakers!

Een vraagje m.b.t. Plex op een DS715.
Ik krijg hem maar niet aan de praat om mijn video's te streamen.
Hij geeft constant aan "server nog powerful enough" ... Ik denk dat mijn shiny nieuwe NAS dit wel aan moet kunnen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb al genoeg gegoogled maar ik kan echt niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Taygeta schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:39:
Hey Tweakers!

Een vraagje m.b.t. Plex op een DS715.
Ik krijg hem maar niet aan de praat om mijn video's te streamen.
Hij geeft constant aan "server nog powerful enough" ... Ik denk dat mijn shiny nieuwe NAS dit wel aan moet kunnen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb al genoeg gegoogled maar ik kan echt niets vinden.
De NAS is volgens onderstaande lijst niet geschikt om te transcoderen vanwege de CPU, als je speler een van de codecs in je videobestand niet ondersteund dan zal het op dit moment niet gaan werken ben ik bang.

Plex support verwijst naar deze lijst voor NAS compatibiliteit:
https://docs.google.com/a...c4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:02

Taygeta

KTM 790 Adventure

m-buurman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:48:
[...]

De NAS is volgens onderstaande lijst niet geschikt om te transcoderen vanwege de CPU, als je speler een van de codecs in je videobestand niet ondersteund dan zal het op dit moment niet gaan werken ben ik bang.

Plex support verwijst naar deze lijst voor NAS compatibiliteit:
https://docs.google.com/a...c4oOLPRtCkgUxU0jdj3tmMPc/
Zijn er dan ook alternativen die ik kan gaan gebruiken om naar mijn chromecast te streamen?

En bedankt voor het snelle antwoord!! _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Taygeta op 16-10-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:16
Ik heb zojuist de beta geflasht en ziet er tot nu toe allemaal goed uit.
Alleen 1 ding ben ik kwijt en dat is mijn vhosts in de httpd file.
Daarin had ik netjes couch.domein sab.domein die dan redirecten naar ip:port waardoor ik niet alles hoefde te onthouden en openzetten. maar die file is nu wegbezuinigd :P iemand een work around?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Taygeta schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 18:51:
[...]

Zijn er dan ook alternativen die ik kan gaan gebruiken om naar mijn chromecast te streamen?

En bedankt voor het snelle antwoord!! _/-\o_
Videostation / DS Video van Synology zelf zou kunnen werken, het ondersteunt in elk geval Chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wie is er handig in het compilen met spksrc (SynoCommunity) en vooral het external libs gedeelte?
Probeer een package te maken voor Comskip en voor mijn gevoel ben ik er bijna, ik loop alleen tegen de libraries aan :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
07:26:00 {comskip} ~/github/spksrc/cross/comskip$ make arch-alpine-5.2
===>  Building package for arch alpine-5.2
make[1]: Entering directory `/home/openelec/github/spksrc/cross/comskip'
===>  Compiling for comskip
make[2]: sdl-config: Command not found
make[2]: Entering directory `/home/openelec/github/spksrc/cross/comskip/work-alpine-5.2/comskip-gitb4f1488'
/home/openelec/github/spksrc/toolchains/syno-alpine-5.2/work/arm-linux-gnueabihf/bin/arm-linux-gnueabihf-gcc -g  -o comskip comskip.o platform.o mpeg2dec.o video_out_dx.o ccextratorwin/608.o ccextratorwin/ccextractor.o ccextratorwin/encoding.o ccextratorwin/general_loop.o ccextratorwin/myth.o   -lavutil -lavformat -lavcodec -largtable2 -pthread -lm
/home/openelec/github/spksrc/toolchains/syno-alpine-5.2/work/arm-linux-gnueabihf/bin/../lib/gcc/arm-linux-gnueabihf/4.7.2/../../../../arm-linux-gnueabihf/bin/ld: cannot find -lavutil
/home/openelec/github/spksrc/toolchains/syno-alpine-5.2/work/arm-linux-gnueabihf/bin/../lib/gcc/arm-linux-gnueabihf/4.7.2/../../../../arm-linux-gnueabihf/bin/ld: cannot find -lavformat
/home/openelec/github/spksrc/toolchains/syno-alpine-5.2/work/arm-linux-gnueabihf/bin/../lib/gcc/arm-linux-gnueabihf/4.7.2/../../../../arm-linux-gnueabihf/bin/ld: cannot find -lavcodec
/home/openelec/github/spksrc/toolchains/syno-alpine-5.2/work/arm-linux-gnueabihf/bin/../lib/gcc/arm-linux-gnueabihf/4.7.2/../../../../arm-linux-gnueabihf/bin/ld: cannot find -largtable2
collect2: error: ld returned 1 exit status
make[2]: *** [comskip] Error 1
make[2]: Leaving directory `/home/openelec/github/spksrc/cross/comskip/work-alpine-5.2/comskip-gitb4f1488'
make[1]: *** [compile_target] Error 2
make[1]: Leaving directory `/home/openelec/github/spksrc/cross/comskip'
make: [arch-alpine-5.2] Error 2 (ignored)

Ik heb in de makefile al het volgende geprobeerd:
ADDITIONAL_LDFLAGS = "-L$(WORK_DIR)/install$(INSTALL_PREFIX)/lib"
en
LDFLAGS = "-L$(WORK_DIR)/install/user/local/lib" (LDFLAGS bestaat niet in Comskip makefile)

Maar vinden doet ie niet.
De benodigde files zijn er wel en staan netjes in de working dir in folder
/install/usr/local/lib/

Iemand een idee wat er mis gaat?

ALs je zelf wilt proberen dan staat ie op mijn github repo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjetor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:05
Weet iemand wanneer we de third party packages voor de Ds216play kunnen verwachten? Bij de ds214play was het een week na uitkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Druk uitoefenen op Synology (via het feedbackformulier) om de toolchain beschikbaar te stellen. Mogelijk kijk ik er volledig langs, maar ik zag op de gebruikelijke plek (http://sourceforge.net/projects/dsgpl/files/) geen informatie m.b.t. de nieuwe processor (STM STiH412 dual-core 1.5GHz; referentie: Monaco). De nieuwste toolchain daar draagt de naam northstarplus, maar die is voor de router RT1900ac.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2015 16:01 . Reden: Referentie voor STM chip: Monaco. Northstarplus toolchain is voor router. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjetor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 22:05
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 15:40:
Druk uitoefenen op Synology (via het feedbackformulier) om de toolchain beschikbaar te stellen. Mogelijk kijk ik er volledig langs, maar ik zag op de gebruikelijke plek (http://sourceforge.net/projects/dsgpl/files/) geen informatie m.b.t. de nieuwe processor (STM STiH412 dual-core 1.5GHz; referentie: Monaco). De nieuwste toolchain daar draagt de naam northstarplus, maar die is voor de router RT1900ac.
Hmm, afwachten dan maar. Ik heb het in ieder geval al nagevraagd bij synology zelf en die zeggen momenteel eind november paspas. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Pjetor op 20-10-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:07
m-buurman schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:40:
De repo van mdevries zorgde er bij mij voor dat er geen community packages naar voren kwamen, na het verwijderen werkt synocommunity weer.
Dat heb ik dezelfde dag nog aan ze gemeld. Vind het uiterst vervelend omdat ik nu Spotweb opnieuw wil installeren maar er niet bij kan.

maar ja daar zijn beta's voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook geprobeerd het package eerst te downloaden (Spotweb_noarch-all_20150803-1.spk) en dan handmatig te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:49:
Heb je ook geprobeerd het package eerst te downloaden (Spotweb_noarch-all_20150803-1.spk) en dan handmatig te installeren?
Nee zowaar vergeten dat er een manual install optie op zat. Zoveel gemak had ik :)

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Is er trouwens iemand die dit ( spotweb) draaiend heeft op de 6 beta van synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het draadje op het Nederlandse Synologyforum daarover al gevonden? Ik krijg bovendien het idee dat de problemen samenhangen met de overstap van apache naar nginx als webserver (zie o.m. http://forum.synology.com...wtopic.php?f=260&t=105780).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 13:41:
Heb je het draadje op het Nederlandse Synologyforum daarover al gevonden? Ik krijg bovendien het idee dat de problemen samenhangen met de overstap van apache naar nginx als webserver (zie o.m. http://forum.synology.com...wtopic.php?f=260&t=105780).
Oh men hoe hebben ze dat in godsnaam kunnen doen zonder dat te vermelden in hun releasenotes van de beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Chadi schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:57:
Is er trouwens iemand die dit ( spotweb) draaiend heeft op de 6 beta van synology?
Hier draait het (nagenoeg) probleemloos, ik moest er alleen voor zorgen dat de retrieve en update scripts anders aangeroepen worden (dmv /usr/local/bin/php56). Ik krijg alsnog een zooi foutmeldingen in de logs, maar de voorkant (spotweb) werkt prima.

Is het overigens zeker dat men switched/gaat switchen naar nginx? Ik zie in phpmyadmin/phpinfo nog altijd gewoon 'Apache' staan. Volgens het release schema van Synology ondersteund DSM per beta 2 straks Apache én Nginx https://www.synology.com/...beta/feature_availability

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

schumi2004 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:37:
In mijn zoektocht om notifications te krijgen bij FTP activiteiten, wat ik overigens niet gevonden heb, kwam ik dit pakket tegen. Wellicht oud nieuws maar deel het toch maar even ;)
http://domoticx.com/synol...-notification-forwarder/#

[...]
kun je dit niet met de logging center functie van DSM ? Ik krijg een notificatie als een root gebruiker inlogt, ook zie ik voor ftp logging voorbij komen dus die kun je ook laten melden.

FTP client [backup] from [192.168.2.6] logged out the server with totally [0 bytes] uploaded and [0 bytes] downloaded.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-buurman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Is het overigens zeker dat men switched/gaat switchen naar nginx? Ik zie in phpmyadmin/phpinfo nog altijd gewoon 'Apache' staan. Volgens het release schema van Synology ondersteund DSM per beta 2 straks Apache én Nginx https://www.synology.com/...beta/feature_availability
Goed dat je de broninformatie even naar boven haalt. In mijn herinnering was er een overstap, maar ik zit duidelijk fout; je kan kiezen, des te beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:35:
[...]
Goed dat je de broninformatie even naar boven haalt. In mijn herinnering was er een overstap, maar ik zit duidelijk fout; je kan kiezen, des te beter. :)
Waar kan je kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De packagemaintainer kan kiezen, zo neem ik aan. Hoe dat voor de eindgebruiker eruit zal zien: geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Heb het nu handmatig geinstalleerd maar krijg als ik naar http://mijnip/spotweb/install.php de melding dat de page niet gevonden is.. Net of de map niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik heb Spotweb overigens geinstalleerd zonder package mbv de handleiding van Brickman http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Deze installatie heeft tot nog toe iedere DSM update overleeft, alleen DSM 6 beta 1 vergde een kleine aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Eboman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:20:
[...]

kun je dit niet met de logging center functie van DSM ? Ik krijg een notificatie als een root gebruiker inlogt, ook zie ik voor ftp logging voorbij komen dus die kun je ook laten melden.

FTP client [backup] from [192.168.2.6] logged out the server with totally \[0 bytes] uploaded and \[0 bytes] downloaded.
Mmmm dat moet ik eens uitvogelen dan want die meldingen krijg ik niet, ook niet als root inlogt. (en dat doe ik zelf geregeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 18-09 18:53

Eboman

Ondertitel

schumi2004 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 18:16:
[...]

Mmmm dat moet ik eens uitvogelen dan want die meldingen krijg ik niet, ook niet als root inlogt. (en dat doe ik zelf geregeld)
In logging center kun je keywords gebruiken om een notificatie te forceren, je kan niet heel veel regels opvoeren maar het is een begin.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
m-buurman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:31:
Ik heb Spotweb overigens geinstalleerd zonder package mbv de handleiding van Brickman http://synology.brickman....-%20install%20Spotweb.txt

Deze installatie heeft tot nog toe iedere DSM update overleeft, alleen DSM 6 beta 1 vergde een kleine aanpassing.
Ik zal me ook eens in Spotweb verdiepen of heeft dit niet veel toegevoegde waarde als je al een uitstekende provider heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Voor mij zijn de voornaamste voordelen:
- privacy, als je overweegt om je downloadclient te koppelen aan Spotweb dan liggen je gegevens niet buiten de deur
- meer en makkelijker te vinden nederlandse content (nl subs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
.

[ Voor 98% gewijzigd door technorabilia op 23-10-2015 14:51 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Ik heb dsm 6 Beta er op gezet, het gekke is dat de aps gewoon opstarten binnenhuis maar van buitenaf niks doet, poorten staan gewoon open heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

MailPlus (Server) werken ook op (volgens de releasenotes) niet ondersteunde apparaten. Voor spk's -> http://download.synology.com/download/spk/

Ik heb zojuist mijn server (DS412+) gemigreerd naar MailPlus en alle mail en instellingen werden netjes gemigreerd en vooralsnog lijkt alles het goed te doen. Het duurde wel even voordat de oude data gemigreerd en zichtbaar was in MailPlus (voorheen was dit mailstation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
virtua69 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 15:35:
Ik heb dsm 6 Beta er op gezet, het gekke is dat de aps gewoon opstarten binnenhuis maar van buitenaf niks doet, poorten staan gewoon open heel raar
Als de port forward op je router goed staan dan zou het je Synology firewall kunnen zijn. Mogelijk je router ip in de black list?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

*knip*

Nee, warezlinkjes zijn via DM net zo niet toegestaan als publiekelijk op het forum.

[ Voor 85% gewijzigd door Orion84 op 23-10-2015 14:41 ]

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Sorry, mogelijk enigszins uitlokking mijnerzijds. Ik heb de post verwijderd. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door technorabilia op 23-10-2015 14:52 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Snap er geen moer van. Krijg spotweb gewoon niet aan de praat onder de beta terwijl die gewoon altijd gedraaid heeft.
Na een herinstall kan ik niet eens de install uitvoeren. Andere websites in web folder zijn gewoon benaderbaar behalve spotweb. :D

Verplaats ik de content naar een andere folder binnen web dan kan ik er wel bij komen.

Kan het zijn dat er ergens op de nas gegevens vast worden gehouden.. veel te lang.. ???

[ Voor 26% gewijzigd door Chadi op 23-10-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
kraades schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:32:
[...]

Als de port forward op je router goed staan dan zou het je Synology firewall kunnen zijn. Mogelijk je router ip in de black list?
Had vpn aan gezet, en toen vergeten mijn router in te stellen als passthrough, stom van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 22:56
Heb net de 216play binnen gekregen. Flinke upgrade vergeleken met mij DS209+!
Heb de DS209 nog wel ernaast draaien, aangezien het erg schaars is met de third party packages voor de 216Play.

Kunnen we hier nog snel ontwikkelingen in verwachten? Heb berichten over gelezen die gaan tot eind November.

EDIT:
Source http://packages.synocommunity.com/ krijg ik invalid location melding op mijn 216Play. Server down?

EDIT:
Ja server down
http://www.isitdownrightn...es.synocommunity.com.html

[ Voor 25% gewijzigd door Paul.tjuh1986 op 25-10-2015 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Paul.tjuh1986 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:10:
Heb net de 216play binnen gekregen. Flinke upgrade vergeleken met mij DS209+!
Heb de DS209 nog wel ernaast draaien, aangezien het erg schaars is met de third party packages voor de 216Play.

Kunnen we hier nog snel ontwikkelingen in verwachten? Heb berichten over gelezen die gaan tot eind November.

EDIT:
Source http://packages.synocommunity.com/ krijg ik invalid location melding op mijn 216Play. Server down?

EDIT:
Ja server down
http://www.isitdownrightn...es.synocommunity.com.html
V.w.b. de packages zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".
De ds216play is dacht ik monaco arch.
Edit:
Idd november als ik Pjetor in "[Synology] Packages" moet geloven.
Dat gaat dan over de toolchain. Daarna moet SynoCommunity nog e.e.a. doen.

V.w.b. de uptime.
Dat kun je zo niet controleren.
Dr. Bean schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:10:

[ Voor 13% gewijzigd door technorabilia op 25-10-2015 09:45 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
kraades schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

V.w.b. de packages zie kraades in "[Synology] Vraag en antwoord - deel 2".
De ds216play is dacht ik monaco arch.
Edit:
Idd november als ik Pjetor in "[Synology] Packages" moet geloven.
Dat gaat dan over de toolchain. Daarna moet SynoCommunity nog e.e.a. doen.

V.w.b. de uptime.
Dat kun je zo niet controleren.

[...]
Vreemd dat ik dan nog steeds invalid location krijg wanneer ik http://packages.synocommunity.com/ wil toevoegen.

Router en nas al is herstart. Las ook ergens dat het een dns issue kon zijn, maar ook niet het geval dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ten overvloede, maar heb je ook het Trust Level aangepast conform de instructie?
Log into your NAS as administrator and go to Main Menu → Package Center → Settings and set Trust Level to Synology Inc. and trusted publishers.
Zie voor meer info de online help: Package Center configureren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 18:32 . Reden: Verwijzing naar helpfunctie. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:23:
Misschien ten overvloede, maar heb je ook het Trust Level aangepast conform de instructie?
[...]
Zie voor meer info de online help: Package Center configureren.
Zelfs op any publicher komt hij niet door. Invalid location it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel andere package-bronnen koppelen? Bijv. https://www.cphub.net of http://packages.pcloadletter.co.uk?

Hoe heb je getoetst dat het geen dns-probleem is? Welke dns-server gebruik je nu? Heb je in de Synology nas bij Netwerk het Google-dns-ip 8.8.8.8 - tijdelijk - ingevoerd en het daarmee het nogmaals geprobeerd? Of had je Google al als dns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:18
Het viel mij op dat na de installatie van SickBeard de alpha branch master wordt gebruikt. Deze loopt echter achter op de development branch waar ik in het verleden fijn op gezeten heb. Is er iemand die weet hoe je de versie omschakelt? Er zit blijkbaar geen git folder in de package dus ben benieuwd of die mogelijkheid bestaat.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kZmeln1iMAPkoDA4DaT97VxV/full.png

Edit nvm. Moet gewoon de custom pakken en de correct git url opgeven :)

[ Voor 8% gewijzigd door Antrax op 26-10-2015 11:26 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Paul.tjuh1986 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:32:
[...]

Zelfs op any publicher komt hij niet door. Invalid location it is...
Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1876. Je krijgt die melding totdat er packages beschikbaar zijn. Afwachten dus, want die kunnen nog niet gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Het is me uiteindelijk gelukt om spotweb te laten werken.
Rechten issue bij installatie vanuit package center waarschijnlijk. Heb het doorgegeven aan Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul.tjuh1986
Dr. Bean schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:09:
[...]

Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1876. Je krijgt die melding totdat er packages beschikbaar zijn. Afwachten dus, want die kunnen nog niet gemaakt worden.
Ja kreeg het ook al door ja |:(
Andere package sources kan ik wel toevoegen.

Zonde, dan me 209 er nog maar even naast draaien.
Kunnen we op één of andere manier druk uitoefenen om de toolchain eerder uit te laten geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of druk uitoefenen de juiste term is, daarvan ben ik niet zeker (met stroop bereik je meer dan met azijn), maar Synology aansporen of je teleurstelling uiten over het ontbreken van de toolchain bij start van de verkoop van de DS216play kan geen kwaad: feedbackformulier.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Dat werkt maar heel beperkt hoor. Synology is heus niet te beroerd om die toolchain beschikbaar te stellen, en dat doen ze zodra ze zeker weten dat het ding klaar voor gebruik is.
Daarbij zitten ze met een timing probleem (ook al veroorzaken ze die grotendeels zelf, maar dan nog), want veel resources zitten in DSM6, en normaal gesproken komen de nieuwe modellen uit samen met de nieuwe DSM versies.
Pagina: 1 ... 35 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.