[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 34 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
nou ben er achter met cloudstation voor andriod , hij werkt niet met de note 4.
met de pc en nexus 7 gaat het allemaal perfect maar met de note 4 niet ... wachten op een update dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:01
Qualixo schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:41:
Synopass is ook een leuke tool
Password manager met apps voor je smartphone en 2 factor auth.
Heb zelf keepass eruit gegooid en overgestapt.
http://synopass.deadcode.net/
Als ik naar de website ga van de maker blokkeert Avast deze site met een URL:Mal melding.
Kan zijn dat Avast iets te enthousiast bezig is maar 1ste kennismaking is dus niet positief.

Daarbij vraag ik mij toch altijd af met dit soort programma's hoe veilig deze zijn. Je zet alle wachtwoorden in een tool waarvan verder niet heel veel bekend is. Je weet niet of er op de achtergrond toch iets wordt verstuurd naar de maker voordat het bestand wordt beveiligd.

Maar mogelijk heb je meer info dat deze tool echt veilig is in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Norton heeft ook zo iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
Mijn antivirus vind niets raars op de site. SPK file is ook clean.

Ik heb de package uit elkaar getrokken en zie niets raar.
Tevens zit het in mijn maria db met encrypted passwords waar de maker niets mee kan.
Een netwerk sniffer laat ook geen verkeer zien wat verdacht is.
Zit geen man in de middle in als ik met app verbind naar mijn nas en de synopass.

Zelf gebruik ik het nu paar maanden en werkt prima.
Als je overal hetzelfde wachtwoord gebruikt heb je ook geen manager nodig :)

De android client (welke ik gebruik) werkt ook alleen in online mode en slaat geen passwords of gegevens op.
Je kunt alleen inloggen met 2 way auth en dan kijk je direct in je database op je nas.

Mensen zijn wel erg bang tegenwoordig.
Wat zegt het niet van andere 3rd packages waarvan je nu denkt welke safe zijn maar toch een homing beacon hebben.
Tot nu toe nog geen rare dingen tegen gekomen met 3rd party apps en check alles.
Ken genoeg mensen die met een password excel sheet rond lopen op een usb stick _/-\o_
Living on the edge :X

[ Voor 41% gewijzigd door Qualixo op 11-06-2015 11:07 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik probeer via Docker de applicatie Wallabag draaiend te krijgen. Daarvoor gebruik ik deze docker image. Alhoewel de docker image opstart, werken de default credentials niet. Waarschijnlijk omdat me niet duidelijk is wat ik op de tabbladen 'Volume', 'Links' en 'Environment' moet invullen. Heeft iemand de Wallabag docker image werkend gekregen of een andere package en kan inschatten wat ik waar dien in te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:07
Heeft iemand sabnzbd via docker al werkend gekregen? sickrage en couchpotato werken perfect, maar bij sabnzbd komt gewoon niks binnen.
error 502 bad gateway krijg ik van nginx, dit geeft aan dat sabnzbd te langzaam of niet reageerd, maar als ik in sabnzbd kijk bij de logs, zie ik er niks over toegang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Heeft iemand hier al de DS1515 (niet de DS1515+) met de Annapurna Alpine CPU en packages van SynoCommunity draaien?

Het is mij nl. niet duidelijk of de DS715 en/of DS215+ hier dan ook gebruik van kunnen maken. :?
Zie ook http://forum.synology.com...&t=50593&p=384673#p384665.

[ Voor 44% gewijzigd door technorabilia op 12-06-2015 18:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Zojuist ontzettend lang zitten klooien om al het dataverkeer van m'n laptop via VPN server op de Synology te sturen als ik niet thuis op internet zat. In het config bestand van de client (Viscosity in dit geval) zo'n beetje alle opties geprobeerd.
De VPN werkte wel, maar als ik naar www.icanhazip.com ging dan zag ik nog steeds het IP-adres van de internetverbinding waarmee ik verbonden was, ipv m'n IP-adres thuis.

Uiteindelijk vond ik hier: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=173&t=63438 de oplossing, voeg deze twee regels toe in de config van de VPN-server package:
code:
1
2
push "redirect-gateway def1" 
push "dhcp-option DNS 192.168.1.1"

(Het x.x.1.1 IP heb ik gewijzigd naar IP van m'n router).

VPN-package stoppen en dan het 'openvpn.conf' bestand bewerken (ik deed het met WinSCP). Onder DSM 5.1 was bij mij het bestand hier te vinden: /usr/syno/etc/packages/VPNCenter/openvpn

(Stiekem voor mijzelf ook een stukje notitie door het hier te posten hehehe)

Vreemde is overigens dat het voor het doorvoeren van deze wijziging op m'n telefoon (OpenVPN for Android app meen ik) wel gewoon werkte, daar veranderde m'n IP netjes in m'n thuis IP.

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Ik heb een Synology DS214se en een Foscam FI9831W IP Camera.. Ik wil graag dat deze IP camera 24/7 opneemt en tussen 00:00 en 07:00 ook een alarm verstuurt naar een e-mailadres.

Voor ik de Synology had, deed ik dit doormiddel van een externe harde schijf die aan mijn router (een fritzbox) was gekoppelt en geactiveerd was als ftp server. Hierbij deed de Foscam dus al het werk en diende de harde schijf puur als opslag.

Nu zit ik een beetje te kloten met Surveillance Station maar ik begrijp het volgende niet. Mijn schedule ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mWvEKcQ.png

Op mij komt dit over alsof hij 's nachts alleen maar motion detection doet, terwijl ik wil dat hij 24/7 opneemt én motion detection doet.. Weet iemand of dit mogelijk is met SS?

Ik heb ook geprobeerd om de FTP server aan de gang te krijgen, maar het lukt me niet om daarmee verbinding te maken vanaf de foscam (met filezilla lukt het wel 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zelf geen ervaring met Surveillance Station, maar moet je dan niet Continuous kiezen en vervolgens een alarm of detection kiezen daaronder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:58

Kraz

Saving the world

Awsom schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 21:44:
Ik heb een Synology DS214se en een Foscam FI9831W IP Camera.. Ik wil graag dat deze IP camera 24/7 opneemt en tussen 00:00 en 07:00 ook een alarm verstuurt naar een e-mailadres.

Voor ik de Synology had, deed ik dit doormiddel van een externe harde schijf die aan mijn router (een fritzbox) was gekoppelt en geactiveerd was als ftp server. Hierbij deed de Foscam dus al het werk en diende de harde schijf puur als opslag.

Nu zit ik een beetje te kloten met Surveillance Station maar ik begrijp het volgende niet. Mijn schedule ziet er zo uit:

[afbeelding]

Op mij komt dit over alsof hij 's nachts alleen maar motion detection doet, terwijl ik wil dat hij 24/7 opneemt én motion detection doet.. Weet iemand of dit mogelijk is met SS?

Ik heb ook geprobeerd om de FTP server aan de gang te krijgen, maar het lukt me niet om daarmee verbinding te maken vanaf de foscam (met filezilla lukt het wel 8)7 )
Je moet het zo zien; Wanneer moet er opgenomen worden? --> Altijd (continuous) of wanneer er beweging is (Motion Detection).
Zoals je het nu hebt ingesteld zal hij overdag continue opnemen en 's nachts alleen bij beweging.

Vwb je FTP;
Ik heb zelf een Hikvision en wilde het ook gebruiken, maar kwam erachter dat deze alleen goed werkt als de beschikbare ruimte <250Gb,
Wellicht dat het bij jou ook zoiets is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Kraz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:15:
[...]

Je moet het zo zien; Wanneer moet er opgenomen worden? --> Altijd (continuous) of wanneer er beweging is (Motion Detection).
Zoals je het nu hebt ingesteld zal hij overdag continue opnemen en 's nachts alleen bij beweging.

Vwb je FTP;
Ik heb zelf een Hikvision en wilde het ook gebruiken, maar kwam erachter dat deze alleen goed werkt als de beschikbare ruimte <250Gb,
Wellicht dat het bij jou ook zoiets is?
Ik heb de FTP inmiddels werkend gekregen en ik laat m'n foscam daar gewoon naar toe schrijven. Dat werkt m.i. prettiger en sneller dan SS... én daar heb ik de optie om 24/7 continuous op te nemen met daarnaast motion detection voor 's nachts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Ik heb voor mijn ouders een 215j gekocht zodat ze centraal hun data op kunnen slaan.
Hierop heb ik Crashplan gezet met het package. Dit werkt allemaal.
Alleen waar ik tegenaan loop, is dat het me niet lukt om de backupmap aan te passen voor backups van vrienden.
Ofwel, van mij naar mijn ouders en van mijn ouders naar mij. (bij mij staat een WHS 2011 met Crashplan en de Cloud service).

Het lijkt me dat dit aan te passen is via SSH oid, maar geen idee hoe ik de config aan moet kunnen passen.
Heeft iemand dit wel eens gedaan?

Uiteraard heb ik aardig wat zitten googlen, maar wellicht kijk ik er gewoon gigantisch overheen.

Heb het denk ik gevonden. Met telnet en dan VI editor.
Even uitzoeken hoe je een regel aan past. Kijken of dit het doet.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 15-06-2015 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

MAher schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:46:
[...]De thumbnails worden in een folder @eaDir gezet. De links tussen een foto en de thumbs wordt bijgehouden in een PostGres database. Geen idee of die info verwijderd worden bij een delete van de package.

Ik denk dat je het beste een backup van de database en je hele photo-folder kunt maken en die terugzetten. Ergens een beschrijving van de database-backup gezien, maar weet niet meer waar. Stappen waren simpel. Als ik mij goed herinner moet je na herinstallatie de nieuwe database leeggooien (dwz de data, maar niet de table-structuur) en je backup eroverheen zetten.
Nou, er is wat dit betreft blijkbaar niet veel veranderd in 2 jaar,want het is nog steeds omslachting om photostation te verhuizen naar een nieuwe NAS, of tenminste, daar is bar weinig over te vinden behalve wat ik hierboven al schreef...

Er zijn erg veel verschillende versies van migratie beschrijvingen voor de verschillende DSM versies wat het niet overzichtelijker maakt. Daarnaast is er geen duidelijke omschrijving te vinden voor Photostation. Misschien dat dit betekend dat e.e.a. automatisch goed zal gaan, maar ik wil liever zekerheid.

Heb dus maar de hele postgres database gedwonload met phpPgAdmin, als het goed is zitten alle instellingen daar in en ga ik op hoop van zegen maar schijven overzetten...

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 11:07
br men schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:48:
Heeft iemand sabnzbd via docker al werkend gekregen? sickrage en couchpotato werken perfect, maar bij sabnzbd komt gewoon niks binnen.
error 502 bad gateway krijg ik van nginx, dit geeft aan dat sabnzbd te langzaam of niet reageerd, maar als ik in sabnzbd kijk bij de logs, zie ik er niks over toegang.
Even voor het geval anderen dit probleem ook krijgen en hier gaan zoeken.
Dit heb ik ondertussen opgelost door in de config file 127.0.0.1 aan te passen naar 0.0.0.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

MAher schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 09:21:
[...]

Heb dus maar de hele postgres database gedwonload met phpPgAdmin, als het goed is zitten alle instellingen daar in en ga ik op hoop van zegen maar schijven overzetten...
Nou, de documentatie van Synology is niet helemaal up-to-dat, zelfs in het migratieprocess wordt verwezen naar een pagina met beschrijvingen voor DSM4.0 die maar deels van toepassing is.

Maar: Alle instellingen van Photostation zijn er nog, omschrijvingen, tags, peopletags, gps tag en ook smart albums etc! Erg fijn.

O, en de DS715 is minstens 5 keer zo snel met laden van photostation. _/-\o_

EDIT: Een deel van de tags is niet meegekomen naar mn nieuwe NAS, een deel van de tags is verwijderd en een deel is blijven hangen. Dat vertaald zich in lege smart albums die de tags gebruiken, hoewel een deel wel gewoon intact lijkt. Raar... Misschien ga ik mn database backup een keer uitpluizen om te kijken of daar wat van over te zetten is.

Verder werkt, na install van community package Exiftool, mn scriptje om automatisch fotos te sturen van SdCopy naar yyyy/mm mapjes en te hernoemen gewoon weer :*) Nu moet ik enkel een scriptje draaien om een aangesloten SDcard reader te laten copieren naar SdCopy. Het Autorun package zal daar wel voor werken.

[ Voor 32% gewijzigd door MAher op 20-06-2015 11:22 . Reden: helaas, toch niet alle tags meegekomen. Een deel is verloren gegaan, geen idee welk deel/waarom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:22
Laatste update tvheadend werkt bij mij niet, let op wellicht bij meerdere het geval.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:15
Recent het beta Rutorrent package met de rtorrent backend gaan gebruiken, omdat Transmission door veel (private) trackers wordt geblokkeerd. Werkt eigenlijk verrassend fijn! Ook de RSS mogelijkheden zijn top :)

1 probleem is nog dat de RSS plugin pas wordt gestart bij het starten van Rutorrent in de browser. Mijn DS213j gaat elke nacht uit, automatische RSS downloads starten dus pas na opstarten van Rutorrent in de browser.

Nou had ik gevonden dat ik de volgende regel moet toevoegen in .rtorrent.rc
code:
1
execute = {sh,-c,/usr/local/bin/php /usr/local/www/rt/php/initplugins.php &}

Maar dit werkt niet. Volgens mij is dit pad ook niet correct voor een Diskstation, maar deze regel
code:
1
execute = {sh,-c,/usr/local/bin/php /usr/local/rutorrent/share/rutorrent/php/initplugins.php &}

Werkt ook niet. Iemand enig idee? Of is dit uberhaupt niet mogelijk met dit package?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:43:
Laatste update tvheadend werkt bij mij niet, let op wellicht bij meerdere het geval.
Hier ook niet met TV headend 4.1.304-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 08-09 11:22
Thedr schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Hier ook niet met TV headend 4.1.304-1
Ik ben weer terug gegaan naar 4.1.245-1. Dat draait wel goed.

Edit: ik zie nu update naar versie 309. Werkt deze wel?

[ Voor 11% gewijzigd door YMGV4LIFE op 27-06-2015 06:44 ]

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 21:27
YMGV4LIFE schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:19:
[...]

Ik ben weer terug gegaan naar 4.1.245-1. Dat draait wel goed.

Edit: ik zie nu update naar versie 309. Werkt deze wel?
Hier geupdate, werkt weer prima. Had wel even een issue met eerste keer starten na de update. Iets met een backup die hij niet kon maken. Even wat zitten pielen en nu lijkt het weer te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
Wat ik mij al een tijdje afvraag, maar of dit een vraag die hier thuis hoort ;)
Hoe worden de packages eigenlijk geschreven voor de syno?

Voor windows bijvoorbeeld wordt gebruik gemaakt van Wise, maar dat zijn een ander soort packages dan voor de syno ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MdO82 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:06:
Wat ik mij al een tijdje afvraag, maar of dit een vraag die hier thuis hoort ;)
Hoe worden de packages eigenlijk geschreven voor de syno?

Voor windows bijvoorbeeld wordt gebruik gemaakt van Wise, maar dat zijn een ander soort packages dan voor de syno ;)
Je vraag gaat niet over een specifiek package, dus het had ook gepast in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2. >:)

Een startpunt: Ontwikkelhulpmiddelen. Verder de taaiere DSM Developer Guide - niet gaan doorlezen, werp een blik op de inhoudsopgave! - & de wiki Synology package files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:40:
[...]
Je vraag gaat niet over een specifiek package, dus het had ook gepast in [Synology] Vraag en antwoord - deel 2. >:)

Een startpunt: Ontwikkelhulpmiddelen. Verder de taaiere DSM Developer Guide - niet gaan doorlezen, werp een blik op de inhoudsopgave! - & de wiki Synology package files.
Ik twijfelde ook waar het precies thuis hoorde.
Ik ga de stof eens doorlezen d:)b

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Crashplan heeft weer een update uitgebracht (Crashplan 4.3.0) die helaas niet lekker installeert. Je zal zelf wat moeten fixen op je Syno. Zie hier hoe: http://chrisnelson.ca/201...shplan-4-3-0-on-synology/

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Microkid schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:56:
Crashplan heeft weer een update uitgebracht (Crashplan 4.3.0) die helaas niet lekker installeert. Je zal zelf wat moeten fixen op je Syno. Zie hier hoe: http://chrisnelson.ca/201...shplan-4-3-0-on-synology/
Helaas zelf ook tegen aan gelopen. Kreeg een automatische melding dat er al drie dagen geen back-up meer gemaakt is. Vervolgens op het www ook je genoemde artikel tegen gekomen. Hierna start de applicatie weer en kan er weer een back-up gemaakt worden. Dit is nu de derde keer in korte tijd dat het package "stuk" gaat na een update. Waarom ondersteund Crashplan deze manier van back-up niet officieel? Scheelt denk ik een hoop problemen met updaten/installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Heeft iemand hier SickRage in gebruik op z'n Synology en daarmee sinds een kleine 2 weken het probleem dat er niets meer gedownload wordt? Men heeft het over downgraden naar een eerdere versie, maar hoe gaat dat precies in zijn werk op de Synology?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
M.v.Veelen schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 14:28:
Heeft iemand hier SickRage in gebruik op z'n Synology en daarmee sinds een kleine 2 weken het probleem dat er niets meer gedownload wordt? Men heeft het over downgraden naar een eerdere versie, maar hoe gaat dat precies in zijn werk op de Synology?
bij mij geen problemen met Sickrage op de DSM 5.2-5592, haalt de series dagelijks op via torrent of nzb's

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IlEtFSm.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Net nog een (kleine) update gedaan, maar helaas. Ik gebruik overigens geen torrents. Misschien ergens toch een bitje omgevallen. Ik ga denk ik morgen maar de boel verwijderen en opnieuw installeren. Eerst maar kijken of dat gaat werken met behoud van DB en config. Zo niet: helemaal opnieuw beginnen. Thanks!

Edit:

zojuist opnieuw geïnstalleerd: er worden weer geen downloads gevonden. Grrrrr.....

Ik heb trouwens de laatste versie:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1et0d1.jpg

Edit: nieuwe poging, maar dan zonder terugzetten oude DB: het werkt weer. Heb alle series en afleveringen weer er in gezet c.q. gemarkeerd en de afleveringen komen weer binnen :)

[ Voor 38% gewijzigd door M.v.Veelen op 09-07-2015 11:29 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06:33
wat is eigenlijk het verschil met sickbeard (alpha the piratebay) die ik nu gebruik en sickrage?
Merk dat Sickbeard moeite heeft met het binnen hengelen van series laatste tijd.

Veel voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik ben op een gegeven moment overgestapt naar SickRage omdat daar de GUI fraaier was en er meer support op was. Tenminste, meer ontwikkelingen.

Ik heb trouwens toch weer problemen met binnenhalen van nzb's ondanks dat ik de instellingen gelijk heb gehouden. Wat blijkt: nu ik een nieuwe NZB provider heb toegevoegd, vindt hij alleen daar de nieuwe NZB's en worden de oude providers (een Spotweb installatie van een maat van me én mijn eigen Spotweb die ik heb draaien op m'n Synology) ineens niet meer gebruikt. Of anders gezegd: daar vindt hij de NZB's ineens niet meer terwijl ze er wel degelijk op staan ?! Ik ga ze eens verwijderen en opnieuw toevoegen, misschien is er met de API keys wel iets verandert ofzo. Al is het dan wel toevallig dat het bij allemaal tegelijk is, want ook op de standaard SickBeard index vindt SickRage niets.

Heeft iemand hier een plausibele reden voor dat het ineens niet meer werkt?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:22
Ik heb wat issues met third party packages en user rechten...
Voorheen draaide ik op mijn oude (niet syno) NAS sickbeard, NZBGet en Transmission, redelijk out of the box met de bijbehorende users (alleen een keer umask aangepast geloof ik, zodat ik ook met andere users (dan root) de gedownloade bestanden kon verplaatsen/verwijderen.

Nu met de synology (DS715 / DSM5.2 laatste versie) krijg ik met een vers geinstalleerd package (zowel transmission als NZBGet) foutmeldingen dat de destination geen schrijfrechten heeft (bv /volume1/Download/NZBGet, waarbij Download is aangemaakt via shared folders en subfolders via file station).

Ik heb al verschillende dingen met rechten geprobeerd (-R 777 op Download), maar het lijkt erop dat de users van de packages niet kunnen werken met mappen die beheerd worden door DSM users.

deze handleiding resulteerd in niet startende applicaties:
http://sickbeard.com/foru...de4ca37769fd78d758daecdf4

Het enige wat werkt is de packages starten met root rechten ( laatste post in topic hierboven, RUNAS aanpassen in het start/stop script). Maar dit soort packages als root runnen en naar de buitenwereld openzetten (alleen achter een login) lijkt me niet heel safe..

ik heb ook al geprobeerd hier een andere DSM user te gebuiken, maar die heeft dan weer geen rechten in /volume1/@appstore/[package]

herkent iemand deze issues of werkt het bij jullie out of the box? wat voor oplossingen gebruiken jullie?

ik lees ook nog ergens dit:
DSM heeft de default permissions verandert vanaf versie 5.0 en die default permissies zijn niet meer voldoende voor o.a. Transmission.
Alles wat je hoeft te doen is de groep "gebruikers" lees en schrijf rechten te geven op die locatie.

Alle packages van derde partijen hebben een "hidden" eigenaar die je niet in DSM kunt zien.
Je kunt dus die eigenaar geen rechten geven, maar ze zitten wel in de groep "gebruikers" en door die groep de juiste rechten te geven krijgen die "hidden" gebruikers daar ook die rechten.

PS Als je een share had(zoals velen) die nog aangemaakt was onder een lagere versie van DSM treed dit verschijnsel uiteraard niet op.
maar dat lijkt bij mij mij helaas ook niet te werken.. zou dat wel moeten?

[ Voor 20% gewijzigd door Prulleman op 10-07-2015 11:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
ik gebruik Sonarr daar kun je de rechten in meegeven, maar dat hoeft niet out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Prulleman schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 10:56:
Ik heb al verschillende dingen met rechten geprobeerd (-R 777 op Download), maar het lijkt erop dat de users van de packages niet kunnen werken met mappen die beheerd worden door DSM users.

deze handleiding resulteerd in niet startende applicaties:
http://sickbeard.com/foru...de4ca37769fd78d758daecdf4
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?t=1477
Deze handleiding volg ik altijd.
Je kan dan vervolgens je users weer read/rechten geven op de mappen waar je series komen te staan.

Wellicht dat alles sinds dsm 5.0 ook handiger kan, maar daar heb ik me nooit in verdiept.

[ Voor 59% gewijzigd door job op 10-07-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
job schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 13:58:
[...]

https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?t=1477
Deze handleiding volg ik altijd.
Je kan dan vervolgens je users weer read/rechten geven op de mappen waar je series komen te staan.

Wellicht dat alles sinds dsm 5.0 ook handiger kan, maar daar heb ik me nooit in verdiept.
thanks!, ik zal er vanavond eens naar kijken, lijkt op de manual in mijn link, maar misschien heb ik zelf daar een foutje gemaakt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Die handleiding komt er kort op neer dat je
1. een nieuwe user aanmaakt (genaamd: apps)
2. user "apps" eigenaar maakt van desbetreffende software (@ppstore folder).
3. user "apps" eigenaar maakt van de download locatie.
4. de startscipts aanpast zodat de software start onder de user "apps"

Dan weet je zeker dat de software probleemloos bij de mappen kan waar deze bij moet kunnen.
Users die adminstrator zijn kunnen dan sowieso bij de mappen, en ik neem aan dat je de "gewone" users via filestation wel de rechten kan geven om er ook bij te mogen.

Je kan natuurlijk ook de packages laten zoals geinstalleerd zijn en alleen de startscripts aanpassen (run as root). Maar dat is uit veiligheidsoverwegingen niet verstandig.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 10-07-2015 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
job schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:09:

Dan weet je zeker dat de software probleemloos bij de mappen kan waar deze bij moet kunnen.
Users die adminstrator zijn kunnen dan sowieso bij de mappen, en ik neem aan dat je de "gewone" users via filestation wel de rechten kan geven om er ook bij te mogen.

Je kan natuurlijk ook de packages laten zoals geinstalleerd zijn en alleen de startscripts aanpassen (run as root). Maar dat is uit veiligheidsoverwegingen niet verstandig.
ik denk dat ik in mijn laatste poging maar 1 van die 2 heb gedaan, waardoor de app niet eens meer kon starten.. ik denk dat ik het nu ook beter begrijp :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Om mijn probleem zelf op te lossen heb ik uiteindelijk m'n Spotweb, die van m'n maat en zijn Newznab als search providers verwijderd en na een herstart van SickRage weer toegevoegd. Er werd meteen een episode door mijn eigen Spotweb geleverd, dus het probleem is opgelost. Ik vermoed dat het met updaten van Sickrage dan een keer is fout gegaan. Goed om te weten voor een volgende keer.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ik krijg het toch nog niet voor elkaar... en ik zie niet waar het fout gaat..

check :
- user "auto" aangemaakt via de DSM interface, toegevoegd aan de standaard groep "users"
- zie ik ook in /etc/group: users:x:100:auto,autosub-bootstrapbill,nzbget,sickbeard
- edit in /etc/passwd: auto:x:1029:100::/var/services/homes/auto:/sbin/sh
- ownership packages:
code:
1
2
3
4
5
6
drwxr-sr-x    7 auto     users         4096 Jul 10 18:49 AutoSub-BootstrapBill
drwxrwxrwx   11 root     root          4096 Jul  9 16:22 PhotoStation
drwxr-xr-x    5 root     root          4096 Jul  8 10:53 nano
drwxr-xr-x    7 auto     users         4096 Jul  8 10:38 nzbget
drwxr-xr-x    7 root     root          4096 Jul  7 23:02 python
drwxr-xr-x    6 auto     users         4096 Jul  7 23:03 sickbeard

of moet python ook naar dezelfde user?

- ownership download folder en series folder:
code:
1
drwxrwxrwx    8 auto     users         4096 Jul  8 12:28 NZBGet

- start stop scripts aangepast, zie voorbeeld nzbget:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/sh

# Package
PACKAGE="nzbget"
DNAME="NZBGet"

# Others
INSTALL_DIR="/usr/local/${PACKAGE}"
PYTHON_DIR="/usr/local/python"
PATH="${INSTALL_DIR}/bin:${PYTHON_DIR}/bin:${PATH}"
USER="[b]auto[/b]"

(aanpassingen overigens met de packages uitgeschakeld)
restart gedaan
en vervolgens krijg ik alleen maar
"Failed to run the package service"

Ik heb geen scripts verkloot met notepad, netjes alles via ssh en nano bewerkt, packages werken verder dus wel als root, voor zover ik het zie moet het wel een rechten issue zijn, want de packages werken op zich wel.

ik kan in de package logs niks vinden over deze opstart fouten, maar misschien dat dat ergens anders gelogd wordt?

daarnaast heb ik nog het probleem dat (wellicht na de eerst poging de app users aan te passen) nzbget nu ook als root heel langzaam download en veel foutmeldingen geeft:
Could not write to TLS-Socket: Connection closed by remote host
Could not receive data on socket: ErrNo 11, Resource temporarily unavailable

de snelheid was 2 dagen terug nog volle bak en nu zakt het heel snel naar 0-10kb/s
never mind.. ik zie nu dezelfde error op mijn oude nas met nzbget... en dezelfde speed drop, ff checken of pureusenet issues heeft.

en laatste ding, tijdens het trouble shots transmission eraf gegooid, maar ik krijg nu elke keer een foutmelding bij het dowloaden van synocommunity:
"Failed to download Transmission"
ook bij een paar andere packages krijg ik nu foutmeldingen.. is dit een DNS issue ofzo? ik ben het een beetje kwijt inmiddels

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je nou daadwerkelijk blokhaken in je startscript staan (bij de user)?
Die horen daar niet.

Let er daarnaast op dat je niet het userid van de handleiding moet overnemen. Ik vind het iets te toevallig dat je het zelfde userid hebt als de handleiding waarnaar ik verwees. Na het aanmaken van de user hoef je in etc/passwd alleen maar het laatste deel aan te passen (Bin/sh)

[ Voor 161% gewijzigd door job op 10-07-2015 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
job schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 23:29:
Heb je nou daadwerkelijk blokhaken in je startscript staan (bij de user)?
Die horen daar niet.

Let er daarnaast op dat je niet het userid van de handleiding moet overnemen. Ik vind het iets te toevallig dat je het zelfde userid hebt als de handleiding waarnaar ik verwees. Na het aanmaken van de user hoef je in etc/passwd alleen maar het laatste deel aan te passen (Bin/sh)
haha, nee wilde "auto" bold maken, maar dat gaat natuurlijk niet in code tags 8)7
wat betreft het laatste, ik heb inderdaad NIET de hele regel aangepast, maar alleen het laatste stukje
/edit, misschien ook niet trouwens, heb dit ook nog via mobiel gister nacht zitten knippen en plakken, wellicht was ik er toen niet helemaal bij, vandaag heb ik het nog een keer gedaan, maar wel op de al eerder aangepaste passwd file.. misschien heb je gelijk

Ik heb inmiddels een complete herinstall van DSM gedaan, maar ook op een clean install krijg ik dezelfde errors, terwijl dit volgens een github ticket voor DSM5+ al een tijd gefxed moet zijn... ik snap nog steeds niet wat ik fout doe..

ik heb ook nog geprobeerd met advanced machtegingen op mappen "everyone" alle rechten te geven, maar ook dat is niet genoeg... nog steeds
is er misschien nog recent iets veranderd? De synocommunity packages zouden toch ook gewoon out of the box moeten werken?

/edit
na het nog uitgebreider aanpassen van de folder rechten via de DSM interface en een reboot werkt het voor transmission :)

ok, wat ik heb gedaan (wellicht teveel):
- ga naar bewerken/machtigingen van de shared folder waar ook je apps in moeten schrijven
- wijzig de dropdown naar lokale groepen
- pas voor de groep users de aangepaste machtigingen aan
- vervolgens kan je users/groepen kiezen en alle rechten toekennen, ik heb hier everyone, users, en authenticated users volle rechten gegeven
- reboot
- downloaden :)

[ Voor 25% gewijzigd door Prulleman op 11-07-2015 00:53 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik heb SSLH geinstalleerd op mijn synology om openvpn op poort 443 te draaien
en om ook toegang te hebben tot webman via poort 443 aangezien ik remote locatie alleen toagang heb tot poort 80 en 443
en dat werkt, behalve openvpn krijg ik niet werkend: geen idee of het aan het internet ligt hier dat openvpn blokkeerd als dat kan? of dat het aan synology ligt.
heb gewoon de standaard configuratie genomen van de synology zelf en ip aangepast
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sat Jul 11 18:12:34 2015 OpenVPN 2.3.6 x86_64-w64-mingw32 [SSL (OpenSSL)] [LZO] [PKCS11] [IPv6] built on Mar 19 2015
Sat Jul 11 18:12:34 2015 library versions: OpenSSL 1.0.1m 19 Mar 2015, LZO 2.08
Sat Jul 11 18:12:42 2015 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Sat Jul 11 18:12:42 2015 Attempting to establish TCP connection with [AF_INET]MY_IP:443 [nonblock]
Sat Jul 11 18:12:43 2015 TCP connection established with [AF_INET]MY_IP:443
Sat Jul 11 18:12:43 2015 TCPv4_CLIENT link local: [undef]
Sat Jul 11 18:12:43 2015 TCPv4_CLIENT link remote: [AF_INET]MY_IP:443
Sat Jul 11 18:12:43 2015 WARNING: this configuration may cache passwords in memory -- use the auth-nocache option to prevent this
Sat Jul 11 18:12:46 2015 Connection reset, restarting [0]
Sat Jul 11 18:12:46 2015 SIGUSR1[soft,connection-reset] received, process restarting

Sat Jul 11 18:13:09 2015 WARNING: No server certificate verification method has been enabled.  See http://openvpn.net/howto.html#mitm for more info.
Sat Jul 11 18:13:09 2015 Attempting to establish TCP connection with [AF_INET]MY_IP:443 [nonblock]
Sat Jul 11 18:13:10 2015 TCP connection established with [AF_INET]MY_IP:443
Sat Jul 11 18:13:10 2015 TCPv4_CLIENT link local: [undef]
Sat Jul 11 18:13:10 2015 TCPv4_CLIENT link remote: [AF_INET]MY_IP:443

ow en ik heb nog een probleem als ik iets verwijder van synology krijg ik geen free space terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
OpenVPN en 443 was eerder een probleem. Zie topic <--

Ruimte. Misschien prullenbak aan?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
kraades schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 19:14:
OpenVPN en 443 was eerder een probleem. Zie topic <--

Ruimte. Misschien prullenbak aan?
heb het topic doorgebladerd maar kwam niet echt een oplossing tegen.
het werkt ook niet op mobiel internet dus moet het toch ergens bij de synology liggen.
wil het eigenlijk gebruiken om remote tv ( yelo tv) te kijken aangezien ik thuis ip nodig heb om te kunnen kijken. SSH tunnel op 443 werkt maar vind ik wat te omslachtig dus hoop op betere oplossing.

ik had de recycle bins niet aanstaan en toen ik ze wou leegmaken zei die dat ik ze moest aanzetten.
heb ik dan ook gedaan. en dan leeggemaakt maar er is niks bijgekomen.
zag dat er standaard al een task stond voor leegmaken van de bins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:56

ricardo246

Life's what you make it!

Microkid schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 22:56:
_/-\o_ mijn dank is groot.
Al een week aan het klooien om de updates aan de gang te krijgen.....
En met deze tip zojuist gelukt (wel mijn oude back-up naar crashplan central kwijt, want je Synology krijgt ook een nieuwe computer identificatie (GUID)... zucht, en ik heb dat niet netjes kunnen fixen (ligt aan mijn skills denk ik)).

Het wordt de laatste tijd wel steeds meer drama met de crashplan updates, denk je dat je het eindelijk onder de knie hebt....

Ik heb nu een documentje gemaakt met daarin de stappen die ik moet ondernemen na een crashplan update (alle eer aan de ontdekkers van de code, ik heb dit alleen maar voor mezelf op een rijtje gezet:

Installations:
Upgrade crashplan to the latest version on your synology.
Upgrade crashplan on your desktop/notebook which you use to connect to your Synology

Synology commands:
Look up a similar number like this one :1427864410430 in your Log file of CrashPlan on Synology (newest date)

Go to a command line program on your Synology (I use gateone, and log in with root acces)
1st command
unzip -o /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.jar *.jar -d /var/packages/CrashPlan/target/lib/

2nd command (almost never works in my case, skip in case of error)
unzip -o /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.jar run.conf -d /var/packages/CrashPlan/target/bin/

3rd command
unzip -o /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.jar lang/* -d /var/packages/CrashPlan/target/

4th command
ls -l /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.*
Write down number in first line after the . (period sign): 1436383291395

5th command
mv /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.1436383291395/upgrade.sh /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1427864410430.1436383291395/upgrade.sh.old

6th command
cat /var/lib/crashplan/.ui_info ; echo
The command will output a line similar to the following (everyone’s will be different):
4243,13d436c0-230a-4242-b258-574e60e62a9f
On the computer where you are connecting to CrashPlan on Synology, go to the .ui_info file under C:\ProgramData\CrashPlan\.ui_info
Enter in the new key in the file, replacing the current value, and save it. (possibly first in another folder, then copy/paste it in the C:\ProgramData\CrashPlan\ folder (write rights issues). Make sure you don’t re-name it to a .txt file when you save it.

Finally:
restart the crashplan service on your synology (or do a complete reboot).
restart your crashplan application on your desktop computer (or do a complete reboot).

Ik hoop dat een ander er iets aan heeft :)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeh, je hebt vast iets niet goed gedaan, want mijn Syno backup op Crashplan is er nog steeds en de Syno heeft geen nieuwe GUID gekregen. Verder klopt het verhaal wel, want dat is feitelijk hetzelfde als dat van ChrisNelson :)

Herstart van de Crashplan service op de Syno of reboot van de Syno is niet nodig, gewoon Crashplan service starten.

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 15-07-2015 21:12 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Laatst online: 15:01
job schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 15:09:

Heb dit ook een tijdje op die manier gedaan maar nadeel is dat bij een update van het package de rechten weer teruggezet worden naar de standaard package gebruiker en je steeds de rechten weer goed moet zetten. Zeker bij een pakket als Sickrage waar nu elke dag behoorlijk wat updates uitkomen is dit dan niet bij te houden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
(Bash)scriptje voor maken die je in je cron zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik had begrepen dat sabnzbd te installeren is voor de DS215+.

Echter loop ik tegen een probleem aan (rechten kwestie) en heb reeds gezocht en de aangedragen opties doorgenomen, maar op een of andere manier zie ik nog geen licht aan het eind van de tunnel.

Wat heb ik gedaan:

- Om voor mijzelf het overzicht helder te houden heb ik een centrale share aangemaakt \Data
- Hierin de map Downloads gemaakt, en de mappen complete, incomplete en nzb zijn reeds aanwezig omdat ik tot nu toe sabnzbd gebruik op de pc en de data download naar de DS215+

Installatie van python en sabnzbd is uiteraard geen probleem, maar dan ;)
De mappen waren reeds aanwezig voor de installatie, maar sabnzbd krijgt hier geen toegang toe.

Daarna sabnzbd eraf gehaald incl. python en de rechten voor iedereen op de mappen gezet echter wil het nog niet verder lukken.

Wat zie ik over het hoofd ?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
2015-07-21 14:12:03,537::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:03,537::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:03,538::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:03,539::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:04,851::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:04,852::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:04,855::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:04,856::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:04,856::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:04,857::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:04,858::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:04,859::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:06,167::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:06,167::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:06,168::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:06,169::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:06,171::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:06,171::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,136::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,136::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,137::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,138::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,516::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,517::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,520::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,521::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,521::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,522::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:16,523::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:16,524::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:17,743::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:17,743::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:17,744::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:17,744::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:18,119::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:18,119::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:18,120::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:18,121::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:18,122::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:18,122::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:18,123::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:18,124::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:19,599::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:19,600::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:19,600::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:19,601::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken
2015-07-21 14:12:19,603::INFO::[misc:392] download_dir directory: /volume1/Data/Downloads/incomplete does not exist, try to create it
2015-07-21 14:12:19,603::ERROR::[misc:394] Kan map /volume1/Data/Downloads/incomplete niet aanmaken

[ Voor 76% gewijzigd door MdO82 op 21-07-2015 14:18 . Reden: log toegevoegd ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
MikeOO schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:48:
Heb dit ook een tijdje op die manier gedaan maar nadeel is dat bij een update van het package de rechten weer teruggezet worden naar de standaard package gebruiker en je steeds de rechten weer goed moet zetten. Zeker bij een pakket als Sickrage waar nu elke dag behoorlijk wat updates uitkomen is dit dan niet bij te houden >:)
Bij een upgrade van het package moet je inderdaad twee zaken corrigeren (run as & rechten van de @ppstore folder). Maar hoe vaak wordt de sickrage package aangepast?? Twee maanden terug voor het laatst, en daar zal de komende tijd vast niet veel meer aan gewerkt worden.

Bij een interne update van sickrage verandert er niets aan de rechten, dus dan hoef je ze ook niet te corrigeren. Dus de dagelijkse updates van sickrage spelen geen rol bij de door mij beschreven oplossing.

edit: MdO82, de log is erg duidelijk. Je packages hebben niet voldoende rechten om mappen te lezen. Zie hierover de discussie die de afgelopen weken al gevoerd wordt in dit topic.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 21-07-2015 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
job schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:05:
[...]

edit: MdO82, de log is erg duidelijk. Je packages hebben niet voldoende rechten om mappen te lezen. Zie hierover de discussie die de afgelopen weken al gevoerd wordt in dit topic.
Ik had inderdaad gezien dat er al enige tijd een discussie over was, maar kon niet heel duidelijk de oplossing vinden van mijn probleem (al ging ik er wel vanuit dat ik niet de enige was ;) ).

Maar goed heb de oorzaak gevonden, aangezien het een rechten kwestie was ging ik ervan uit dat de users die ik op de syno had aangemaakt geen rechten hadden.
Nadat ik everyone toegang had gegeven liet sabnzbd mij nog steeds in de steek :(

Verder gezocht en het blijkt dus (wellicht vertel ik het nu wederom nogmaals ;) ) dat de groep users rechten moet hebben op de mappen.

Ik ging teveel uit van de individuele users waarschijnlijk.

Overigens haalt sabnzb de bestanden rap binnen :).

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Ik ben op dit moment bezig met het installeren van een database op mijn synology voor kodi.
Echter loop ik tegen een probleem aan waarvan ik benieuwd ben of die hier bekend is en of er een oplossing voor is.

Ik heb op dit moment MariaDB en myphpadmin geinstalleerd.
Volgens de statuspagina van mijn syno zijn deze goed geinstalleerd.

Echter krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden zodra ik myphpadmin tracht te openen.

Ik had inmiddels gevonden dat ik een link zou moeten maken tussen:

/volume1/web/phpMyAdmin/ en /var/packages/phpMyAdmin/target/phpMyAdmin

Dit omdat myphpadmin naar het verkeerde pad zou kijken.
Dit heb ik gedaan met de volgende commando

code:
1
ln -s /volume1/web/phpMyAdmin/ /var/packages/phpMyAdmin/target/phpMyAdmin

Echter biedt het geen oplossing.

Iemand een suggestie om dit op te lossen zodat ik myphpadmin kan gebruiken ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

MdO82 schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:48:
Ik ben op dit moment bezig met het installeren van een database op mijn synology voor kodi.
Echter loop ik tegen een probleem aan waarvan ik benieuwd ben of die hier bekend is en of er een oplossing voor is.

Ik heb op dit moment MariaDB en myphpadmin geinstalleerd.
Volgens de statuspagina van mijn syno zijn deze goed geinstalleerd.

Echter krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden zodra ik myphpadmin tracht te openen.

Ik had inmiddels gevonden dat ik een link zou moeten maken tussen:

/volume1/web/phpMyAdmin/ en /var/packages/phpMyAdmin/target/phpMyAdmin

Dit omdat myphpadmin naar het verkeerde pad zou kijken.
Dit heb ik gedaan met de volgende commando

code:
1
ln -s /volume1/web/phpMyAdmin/ /var/packages/phpMyAdmin/target/phpMyAdmin

Echter biedt het geen oplossing.

Iemand een suggestie om dit op te lossen zodat ik myphpadmin kan gebruiken ?
Geen idee als je meerdere hosts draait dan gaat het bij phpmyadmin niet goed.

Http://internipvanjenas/phpMyAdmin zou het wel moeten lukken. Let op het is hoofletter gevoelig.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:49
Iemand deze Deluge packages al eens geprobeerd?
http://ssd.dlinkddns.com/pub/synology/deluge/

Ben helaas niet in de gelegenheid hem zelf al te testen maar mogelijk dat andere hem al kende?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:26:
Iemand deze Deluge packages al eens geprobeerd?
http://ssd.dlinkddns.com/pub/synology/deluge/

Ben helaas niet in de gelegenheid hem zelf al te testen maar mogelijk dat andere hem al kende?
Nope, staat ook niet bij welke ik moet hebben voor mijn 415+

• schumi2004
mvds schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Nope, staat ook niet bij welke ik moet hebben voor mijn 415+
http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

avaton en die lijkt er niet te zijn, mogelijk dat de x64 werkt.

/edit:
Op mijn DS211 lijkt ie iig te werken ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NLHLywc.png

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 13-08-2015 20:00 ]

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
even een vraagje. Ik heb binnen mijn foto's een mapje staan, waarvan ik eigenlijk niet wil dat jan en alleman deze zomaar te zien krijgt. mijn foto's worden gedeeld door Photo Station. Daar is nu een mapje "privé" ingemaakt. Op mn ipad en iphone gebruik ik DS Photo. In die app heb ik dit mapje een wachtwoord gegeven, echter kan ik gewoon dat mapje in en die foto's bekijken. Hoe kan dat?
Ik wil dus eigenlijk dat dit mapje (via de app op de ipad) alleen toegankelijk is via dat wachtwoord..

• MdO82
Goofyduck384 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:03:
even een vraagje. Ik heb binnen mijn foto's een mapje staan, waarvan ik eigenlijk niet wil dat jan en alleman deze zomaar te zien krijgt. mijn foto's worden gedeeld door Photo Station. Daar is nu een mapje "privé" ingemaakt. Op mn ipad en iphone gebruik ik DS Photo. In die app heb ik dit mapje een wachtwoord gegeven, echter kan ik gewoon dat mapje in en die foto's bekijken. Hoe kan dat?
Ik wil dus eigenlijk dat dit mapje (via de app op de ipad) alleen toegankelijk is via dat wachtwoord..
Stiekem 18+ foto's erop gezet :+
Maar heeft dat niet met de machtigingen te maken?
Natuurlijk zou hij moeten vragen om een wachtwoord, maar zou het kunnen dat je DS photo op je ipad gebruikt met hetzelfde account wat eigenaar is van de foto?

2250 WP Zuid PVoutput

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 18:48
Ja dat denk ik wel ja. Maar ik begrijp dat het dan niet mogelijk is dus? Verstandiger om dus op de iPad een ander account te gebruiken dan mijn beheerdersaccount op de nas?
Maar dat geldt dan dus eigenlijk voor alle packages? Want heb ook wel privé notities/documenten e.d., die niet voor iedereen (die gebruik maakt van mn laptop) zichtbaar hoeven te zijn (en nu dus wel, als ze inloggen op mn nas.

• schumi2004
Iemand er al eens aan gedacht autosub package een andere poort als default te gebruiken?
Is al een flinke poos dat die het zelfde is als SB-custom en het alleen maar gezeik geeft :(

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:14:
Iemand er al eens aan gedacht autosub package een andere poort als default te gebruiken?
Is al een flinke poos dat die het zelfde is als SB-custom en het alleen maar gezeik geeft :(
Het zou wel mooi zijn als je dat inderdaad kon wijzigen. Zo wil ik in Docker mijn Ubiquiti Unifi controller draaien, maar die heeft poort 8080 nodig, en laat daar nou net SabNZB standaard op draaien (en is daarmee ook onderdeel van built-in applications in de firewall) :(

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik draai alle SB versies altijd op 8081 en het 8083 voor AS gereserveerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

schumi2004 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:50:
[...]

http://forum.synology.com...d_of_CPU_does_my_NAS_have

avaton en die lijkt er niet te zijn, mogelijk dat de x64 werkt.

/edit:
Op mijn DS211 lijkt ie iig te werken ;)

[afbeelding]
Niet de versie die ik wil, andere versies zijn blacklisted door mijn indexer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat Deluge package is een beetje brak, je kunt de plugins niet enabled krijgen en houden. Zoek me al een slag in de rondte en heb het opgegeven, next ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:31
Onder "Package Center" wens ik volgende packages te verwijderen;
- Cronjob Editor
- Init 3rdparty
Echter krijg ik geen reactie van het systeem.
Is er een andere mogelijkheid om via PuTTY deze packages manueel te verwijderen?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hoe kan ik een package niet automatisch laten starten na een reboot van de NAS?
Ik heb 'Media Server' geinstalleerd omdat ik de 'ffmpeg' die daarmee mee komt nodig heb in een script. Maar het package gebruik ik verder niet en hoeft van mij ook niet te runnen constant, zonde van het CPU-gebruik.
Kan ik het automatisch stoppen (proces killen) via een entry in m'n crontab? Iemand een idee?

[ Voor 109% gewijzigd door ThinkPad op 22-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Edit:
He, ik dacht dat je iets vroeg over bc of ben ik scheel?

Als je geen package kunt vinden dan zou je kunnen cross compilen.

Als je geen ipkg hebt dan zou je bc kunnen proberen te compileren.
Ik heb daar toevallig pas iets over geschreven: Simon's Blog: Cross compiling voor Synology.
Eigenlijk o.b.v. een stukje uit de developers guide: https://global.download.s...e/DSM_Developer_Guide.pdf.
ThinkPadd schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 11:09:
Hoe kan ik een package niet automatisch laten starten na een reboot van de NAS?
Ik heb 'Media Server' geinstalleerd omdat ik de 'ffmpeg' die daarmee mee komt nodig heb in een script. Maar het package gebruik ik verder niet en hoeft van mij ook niet te runnen constant, zonde van het CPU-gebruik.
Kan ik het automatisch stoppen (proces killen) via een entry in m'n crontab? Iemand een idee?
De package stoppen? Dan wordt deze niet meer auto gestart daarma.

[ Voor 45% gewijzigd door technorabilia op 22-08-2015 11:41 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ninja edit gedaan >:)
Cross-compilen is dus een mogelijkheid... thanks!

En als je een package hebt gestopt zal hij na een reboot dus gestopt blijven? Dat is wel makkelijk dan, zou je niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 22:57

Zalmanman

So long,

Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:27:
[...]
IIRC kun je de Fritz!Box 7490 laten fungeren als VPN-server. Dat is in elk geval wat ik mij herinnerde uit productreview: AVM FRITZ!Box 7490 Edition International review door Foritain (klikkerdeklik), waar hij kort beschrijft hoe je e.e.a. inricht. Daarmee bouw je een beveiligde tunnel op naar je thuisnetwerk en hoef je niet voor elke applicatie afzonderlijk poorten open te zetten en/of de firewall in te regelen. Zie ook: http://en.avm.de/service/vpn/overview/ (schaamteloos gekopieerd uit genoemde review).
En zo heb ik het ook voor elkaar gekregen. In Linux heb ik nu ook via de VPN de NFS mappen weten te mounten. Helaas lukt het me maar niet om de Logitech Media Server en mijn Squeezebox Duet te koppelen. Ik zie de LMS wel via de webbrowser, maar ik krijg ze niet aan elkaar gekoppeld. Is er iemand hier die wel zou weten hoe dat moet? De receiver heeft op dit moment ook een netwerkverbinding.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

Zalmanman schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:23:
[...] Helaas lukt het me maar niet om de Logitech Media Server en mijn Squeezebox Duet te koppelen. Ik zie de LMS wel via de webbrowser, maar ik krijg ze niet aan elkaar gekoppeld. Is er iemand hier die wel zou weten hoe dat moet? De receiver heeft op dit moment ook een netwerkverbinding.
Ha, nog een Sqeeuzebox-liefhebber. Als het werkt is het een mooi systeem, af en toe heeft het kuren 8)7

Ok, de LMS server draait dus. (Je ziet de web-interface als je naar IPvandeNAS:9002 gaat).
De Duet heeft verbinding met je netwerk (instellingen/geavanceerd/netwerk kiezen via de Duet afstandsbediening).
Zie je Duet ook als keuze in LMS (dropdown helemaal rechtsboven) of in LMS/Server instellingen/muzieksysteem?

Wat ik zou checken via de Duet controller:
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/netwerkstatus/netwerk controleren
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/info over draadloos. (alles ok?)
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/server info

- Verder kijken of er ergens een firewall op je router of op de NAS zelf roet in het eten gooit. Dit is mijn lijstje met poorten (laatste twee zijn voor Spotify en een Android app).
Logitech 3483 TCP LMS Server Control
Logitech 3483 UDP LMS Server Discovery
Logitech 9002 TCP Logitech LMS web interface
Logitech 9005 TCP Spotify helper app
Logitech 9090 TCP CLI (voor squeezer)

-Lukt het wel om direct van internet af te spelen (buiten de LMS server om). Bijv. vanaf een account bij mysqueezebox.com als je die hebt. Probeer eens te wisselen naar mysqueezebox ipv de LMS server.
Instellingen/geavanceerd/Netwerken/overschakenen naar mysqueezebox. Via Mijn muziek kan je weer terug naar LMS.

-Ooit was ik na maanden prutsen klaar om de Duet in de prullebak te gooien. Bleek het ingebouwde Wifi-kaartje brak te zijn |:(
-Af en toe loopt de Duet vast bij mij. Even stekker eruit/wachten/erin helpt.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher

MAher

.. far and free ...

Goofyduck384 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:34:
Ja dat denk ik wel ja. Maar ik begrijp dat het dan niet mogelijk is dus? Verstandiger om dus op de iPad een ander account te gebruiken dan mijn beheerdersaccount op de nas?
Maar dat geldt dan dus eigenlijk voor alle packages? Want heb ook wel privé notities/documenten e.d., die niet voor iedereen (die gebruik maakt van mn laptop) zichtbaar hoeven te zijn (en nu dus wel, als ze inloggen op mn nas.
Ik zou inderdaad een andere gebruiker aanmaken die dan minder rechten heeft dan je hoofd-account.
Wat je ook kunt doen, is een encrypted folder maken die je niet automatisch mount bij startup. Dan moet je wel mounten als je weer bij die map wilt kunnen.

Als je alleen locaal bezig bent met photostation, zou je ook public en private albums kunnen maken. Public kan dan elke Guest bij, private alleen ingelogged met de juiste rechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:49
Zijn er mensen die Couchpotato en/of Sonarr via Task Scheduler starten/stoppen zodat de hibernate van HDD's weer wat werkt? Zoja, werkt dit een beetje of wordt het een zooitje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
loyske schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:38:
Zijn er mensen die Couchpotato en/of Sonarr via Task Scheduler starten/stoppen zodat de hibernate van HDD's weer wat werkt? Zoja, werkt dit een beetje of wordt het een zooitje?
Ik start Sonarr elke dag even handmatig en als deze klaar is stop ik hem weer.
Of dit ook werkt via de taak Scheduler weet ik niet

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

bum schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 12:34:
[...]

Ha, nog een Sqeeuzebox-liefhebber. Als het werkt is het een mooi systeem, af en toe heeft het kuren 8)7

Ok, de LMS server draait dus. (Je ziet de web-interface als je naar IPvandeNAS:9002 gaat).
De Duet heeft verbinding met je netwerk (instellingen/geavanceerd/netwerk kiezen via de Duet afstandsbediening).
Zie je Duet ook als keuze in LMS (dropdown helemaal rechtsboven) of in LMS/Server instellingen/muzieksysteem?

Wat ik zou checken via de Duet controller:
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/netwerkstatus/netwerk controleren
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/info over draadloos. (alles ok?)
- Instellingen/geavanceerd/diagnostische gegevens/server info
- Alles oké.
- Helemaal oké
- De verbinding met mysqueezebox.com is oké, net als de Ping, TCP-Poort 3483 en 9000. Maar met de LMS kan hij niet verbinden.
- Verder kijken of er ergens een firewall op je router of op de NAS zelf roet in het eten gooit. Dit is mijn lijstje met poorten (laatste twee zijn voor Spotify en een Android app).
Logitech 3483 TCP LMS Server Control
Logitech 3483 UDP LMS Server Discovery
Logitech 9002 TCP Logitech LMS web interface
Logitech 9005 TCP Spotify helper app
Logitech 9090 TCP CLI (voor squeezer)
- Vuurmuren heb ik niet zo'n last van. Aangezien dit een VPN is, heb ik volledige toegang tot het netwerk.
- Die heb ik nu opengezet. Eens zien wat er gebeurt. Even voor de goede orde, hoe heb je die poorten precies opengezet? Ik ben naar Beveiliging in het Configuratiescherm gegaan en daar heb ik bij "Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen" de LMS gekozen (gaven TCP 3483 en 9002, niet de UDP variant) en het Bron-IP op Alles gezet en de Actie op toestaan. Is dat het?
-Lukt het wel om direct van internet af te spelen (buiten de LMS server om). Bijv. vanaf een account bij mysqueezebox.com als je die hebt. Probeer eens te wisselen naar mysqueezebox ipv de LMS server.
Instellingen/geavanceerd/Netwerken/overschakenen naar mysqueezebox. Via Mijn muziek kan je weer terug naar LMS.

-Ooit was ik na maanden prutsen klaar om de Duet in de prullebak te gooien. Bleek het ingebouwde Wifi-kaartje brak te zijn |:(
-Af en toe loopt de Duet vast bij mij. Even stekker eruit/wachten/erin helpt.
- Nee, dat lukt ook niet. De LED op de SB blijft blauw. Hij was gisteren heel even lichtgroen en verbonden met mysqeezebox, maar dat heb ik niet meer kunnen reproduceren...
- Dit klinkt heel bekend }:O

Ik merk nu trouwens ook dat Sueezebox Information me nada geeft... Typisch. Met wifi wil hij ook al niet verbinden dus hij ligt nu aan 't LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk is het een netwerkprobleem. Ik herinner mij ip-conflicten waar thuisgebruikers dezelfde reeksen gebruikten als de remote server op de bedrijfsvestiging. Maak eens een schets van je netwerken incl. vermelding van ip-adressen. En benader je alles op ip, of ook op naam (kan de dns-server in het netwerk buitenshuis de LMS op de Synology resolven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bum
  • Laatst online: 20-04 20:33

bum

[b][message=44811600,noline]Zalmanman schreef op woensdag 26 augustus 2015 @
[...] - Vuurmuren heb ik niet zo'n last van. Aangezien dit een VPN is, heb ik volledige toegang tot het netwerk.
- Die heb ik nu opengezet. Eens zien wat er gebeurt. Even voor de goede orde, hoe heb je die poorten precies opengezet? Ik ben naar Beveiliging in het Configuratiescherm gegaan en daar heb ik bij "Selecteren uit een lijst met ingebouwde toepassingen" de LMS gekozen (gaven TCP 3483 en 9002, niet de UDP variant) en het Bron-IP op Alles gezet en de Actie op toestaan. Is dat het?
[...] De LED op de SB blijft blauw.
Blauw is op zich goed: dan zou hij klaar zijn om met een server te verbinden.
Wat aardvark ook zegt hierboven. Zelf begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over VPN. (Als je player en LMS verbonden zijn via een VPN, bijv. LMS staat local en Duet remote, moet de routing tussen de twee netwerken wel in orde zijn.)
Wat ik bedoel met firewalls is dat tussen de Duet en LMS die poorten open moeten staan. Dus inderdaad: op de NAS zet je zo de firewall open als je beschrijft. Voeg anders ook die UDP regel nog toe. Ik weet niet of die echt nodig is maar vlgs de Logitech manual moeten 3483 TCP/UDP open. Probeer anders eens om de firewall tijdelijk uit te zetten.

HP Zbook G8 | Synology DS1511+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman

Zalmanman

So long,

Verwijderd schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 18:47:
[...]

Mogelijk is het een netwerkprobleem. Ik herinner mij ip-conflicten waar thuisgebruikers dezelfde reeksen gebruikten als de remote server op de bedrijfsvestiging. Maak eens een schets van je netwerken incl. vermelding van ip-adressen. En benader je alles op ip, of ook op naam (kan de dns-server in het netwerk buitenshuis de LMS op de Synology resolven)?
Op dit moment is thuis de IP-range op 192.168.100.* gezet, de NAS is 192.168.100.3. Hier, waar ik de muziek wil, is het 192.168.1.*. Echter is er op de bovenverdieping een wifi-netwerk aangelegd dat zich aan 192.168.8.* houdt (maar die zit aan de 192.168.1.* modem). De reden dat dat zo is, is omdat de huidige modem geen IP-adressen vast laat zetten. Als ik de DHCP server uitzet in de router, raak ik de router kwijt... De afstandsbediening zit op IP adres 192.168.8.4 en de SB zou ergens op de 192.168.1.* moeten zitten, maar welk IP-adres dat moet zijn kan ik niet vinden. Ik heb de SB even als test in de router (.8.*) gehangen en hetzelfde blauwe lampje schijnt mij tegemoet. Ik benader alles via IP, dus eenmaal in de VPN ingelogd ga ik naar 192.168.100.3 en dan zie ik de NAS.
bum schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 19:02:
[...]

Blauw is op zich goed: dan zou hij klaar zijn om met een server te verbinden.
Wat aardvark ook zegt hierboven. Zelf begrijp ik niet helemaal wat je bedoelt met je opmerking over VPN. (Als je player en LMS verbonden zijn via een VPN, bijv. LMS staat local en Duet remote, moet de routing tussen de twee netwerken wel in orde zijn.)
Wat ik bedoel met firewalls is dat tussen de Duet en LMS die poorten open moeten staan. Dus inderdaad: op de NAS zet je zo de firewall open als je beschrijft. Voeg anders ook die UDP regel nog toe. Ik weet niet of die echt nodig is maar vlgs de Logitech manual moeten 3483 TCP/UDP open. Probeer anders eens om de firewall tijdelijk uit te zetten.
Op dit moment staat de LMS dus thuis, het netwerk waarin ik inlog, en de duet staat hier. De UDP poort staat inmiddels ook open, maar veel verschil heeft het niet gemaakt. Het punt is dus dat ik via de VPN verbinding maak met de LMS, maar kennelijk kan de LMS de SB niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het eerste oog zie ik geen IP-conflicten.

Als ik je goed begrijp is de router thuis (de Fritz!box) VPN-server. Hoe is de Duet verbonden met het netwerk op je kamer? Want de VPN-client op je pc wordt niet ineens magischerwijze ook VPN-client voor je Duet. Of heb je op je kamer een VPN-client ingericht op de router daar (waarmee de Duet is verbonden)? Hoe denk jij dat de Duet snapt welke route deze kan volgen naar de LMS?

Het in tekst volgen van netwerksetups vind ik dramatisch; echt, een tekening met details geeft zoveel meer inzicht bij het oplossen van dergelijke problemen. En misschien wordt het tijd voor een apart topic in Netwerken (met zo'n schema en wat je al geprobeerd hebt kun je vast een prachtige TS maken).

:) De vraagsteller heeft een nieuw topic geopend:Logitech Media Server verbinden met Squeezebox via VPN.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2015 09:27 . Reden: Doorverwijzing naar nieuw topic i.p.v. cliffhanger. IP-reeksen lijken voldoende gescheiden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
loyske schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:38:
Ik had een taak aangemaakt zodat Sonarr gestart wordt, dit gebeurd ook netjes.
Echter met de taak "service stoppen" reageert Sonarr niet.

Iemand een idee of dit te regelen valt ?

2250 WP Zuid PVoutput

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:57
ik heb een vraag over de laatste versie van owncloud server op een synology DS115j. Dit heb ik sinds vanavond draaien alleen de sync-snelheid (met de OS X client) is echt om te huilen bij kleine bestanden. Ik probeer een mapje te syncen met 250 MB (4000 bestanden) en het duurt nog circa 2 dagen (4 B/s).

Weet iemand waarom dit zo traag is/hoe ik dit kan oplossen? Ik heb het ingesteld met MariaDB zoals aangeraden en zowel CPU als memory van de synology zijn tijdens het syncen max 60% belast. Ligt dit puur aan de relatief beperkte hardware (niet zoveel RAM etc) of is er ergens een instelling waarmee dit beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
Iemand inmiddels spotweb kunnen installeren op zijn DS215+ ?
Hij staat wel in de Package Center, maar bij mij doet ie nog niet veel :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Ik heb een vaag probleem met Cloud Sync. Mijn Google Drive account heb ik toegevoegd met de instelling op 1 way sync (alleen naar de NAS toe downloaden).
Nu is die map compleet, iets van 20GB aan data, maar Cloud Sync blijf steken op 2 bestanden en loopt enorm veel data te verstoken terwijl er niks gebeurt in de Drive map... Is dit een bekend probleem? Las iets over de polling time-out, die heb ik op 3600 seconden gezet.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E5sjmYe.png?1

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pffft.. loop al een tijdje te rommelen, maar kom er niet helemaal uit. Ik krijg SABnzb niet lekker draaiend op mijn NAS. Hij werkt goed en download ook goed, maar het lijkt erop dat hij regelmatig "fout" gaat omdat er volgens mij illegale karakters in namen zitten als (c) of een ander karakter. Als het (c) karakter het is, dan lukt het me soms om via WINscp de boel te renamen. (putty gaan met net te ver, linux noob...)

Maar ik zie ook (terwijl ik weet dat hij wel gedownload heeft) hele directories leeg zijn en hij zegt download mislukt. Ik gok dat hij de hele bestandsnaam niet meer ziet.

Wat ik heb gevonden is omdat voor DSM5 er een probleem was met UTF-8 symbolen, maar dat met DMS5 opgelost zou moeten zijn.

Iemand enige tips? Waar ik het moet gaan zoeken? Want dit werkt niet zo prettig.

(Ja, ik heb bij naming aanstaan dat hij illegale karakters moet vervangen.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Prulleman
Cyberpope schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:54:
pffft.. loop al een tijdje te rommelen, maar kom er niet helemaal uit. Ik krijg SABnzb niet lekker draaiend op mijn NAS. Hij werkt goed en download ook goed, maar het lijkt erop dat hij regelmatig "fout" gaat omdat er volgens mij illegale karakters in namen zitten als (c) of een ander karakter. Als het (c) karakter het is, dan lukt het me soms om via WINscp de boel te renamen. (putty gaan met net te ver, linux noob...)

Maar ik zie ook (terwijl ik weet dat hij wel gedownload heeft) hele directories leeg zijn en hij zegt download mislukt. Ik gok dat hij de hele bestandsnaam niet meer ziet.

Wat ik heb gevonden is omdat voor DSM5 er een probleem was met UTF-8 symbolen, maar dat met DMS5 opgelost zou moeten zijn.

Iemand enige tips? Waar ik het moet gaan zoeken? Want dit werkt niet zo prettig.

Lege mislukte downloads zijn meestal takedowns door dmca (amerikaanse copyrightwaakhond).

Strava

• renem
  • Laatst online: 16-09 11:24
Cyberpope schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 09:54:

Ik heb voor die karakters bij config -> categories het script CharTranslator.py aangezet. Ik heb iig nooit geen last meer van vreemde karakters

• schumi2004
Weet iemand of er een andere manier is manual een package te downgraden zonder deze eerst te verwijderen?
Werkt het bv om versie nummer aan te passen zoals je dat voor DSM ook doet?

• MdO82
Ik ben weer even aan het stoeien met sonarr.

Elke avond gaat mijn syno uit, dit omdat je deze 's nachts niet gebruikt.
Elke ochtend als deze opgestart is draait sonarr.
Als deze klaar is met series binnen te halen dan zet ik de package uit zodat mijn schijven niet actief blijven en netjes een spindown doen.

Ik heb dit nu enkele dagen getest door een taak te maken dat sonarr op sommige dagen actief mag zijn, omdat we dan series hebben en na een bepaalde tijd heb ik een taak dat het package gestopt wordt.

Het stoppen werkt helaas niet en dat doe ik nog handmatig.
Ik had de taak verkeerd ingesteld zag ik net ;)

Sonarr blijkt ook elke ochtend te draaien ipv de dagen die ik opgegeven heb.

Is het in te stellen dat sonarr niet elke dag opstart ?

Edit: zo erover nadenken maakt het nu niks meer uit :D
Aangezien ik de stop taak verkeerd had staan (stond op service starten) stopt sonarr nu wel.
Dus dat hij 's morgens nu een uurtje draait maakt eigenlijk ook niks meer uit :)

[ Voor 13% gewijzigd door MdO82 op 16-09-2015 11:45 . Reden: Meer informatie ]

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-09 18:44
Iemand ervaring met CrashPlan op Synology headless install?
Ik heb net mijn key aangekocht en wil deze ingeven via settings -> account.
Hierna druk ik op save & krijg ik de melding please wait.
Ondertussen ben ik al een halfuur aan het wachten dus ik vermoed dat er iets niet juist is

Edit: is plots miraculeus in gang geschoten, zeer vreemd.

Is dit ongeveer de aanvaardebare upload speed?
Ik heb iets van een 16 mbit upload speed volgend speedtest momenteel.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/nyimwp.png.

[ Voor 29% gewijzigd door dotacom op 22-09-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

dotacom schreef op maandag 21 september 2015 @ 14:08:
Ondertussen ben ik al een halfuur aan het wachten dus ik vermoed dat er iets niet juist is

[afbeelding].
Ik gebruik nu 2,5 jaar de headless client op de NAS. Als er problemen zijn dan is het met het starten. Als het een keer draait, dan kijk ik er ook niet meer naar om (Crashplan geeft wel een bericht als het lang niet gelukt is)

Na updates wel altijd alert zijn.

Koffie en meer...

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 14:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

[afbeelding].
Crashplan gaat bij mij ook niet harder dan 4-5Mbit (200/20 @ Ziggo).
Download snelheid als je wt recoveren is ook laag. Kortom je bent wel even bezig voordat je alles daar hebt staan.

Om die (en privacy) reden wil ik graag een rsync naar mijn ouders zijn 215j maken. Ik heb echter nog geen Syno..... ftp momenteel alles handmatig over.

• speeskeek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 11:08
Hoi

Ik probeer hier al 'n tijdje op een nieuwe NAS (DS415+) Sonarr te installeren, maar hiervoor heb je mono bèta > v3.6 nodig. Packages van Synocommunity zijn toegevoegd, bèta staat aangevinkt en vertrouwensniveau op elke uitgever ... helaas kan ik die bèta niet vinden ??? Enkel de standaard 3.10 versie ...
Staat die wel online bij packages momenteel, want ik kan wel degelijk andere bèta's zijn van andere apps ...
Kan ik die manueel installeren via SPK ? Indien ja, heeft iemand die :-)

Verwijderd

Na versie 3.6 komt 3.7, enz. En nu zijn we aanbeland bij Mono v3.10.0-4. Dat is recenter en daarmee '>' (groter dan) de versie die werd opgegeven als eis. En het is geen bèta meer, nog beter! Waarom installeer je Mono v3.10.0-4 niet? Krijg je specifieke foutmeldingen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2015 14:55 . Reden: Typografie. ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43

[afbeelding].
Ik heb voor mijn ouders laatst een Synology gekocht om Crashplan op te draaien zodat mijn data daar heen kan en hun data naar mij.
Dit is van een Windows homeserver 2011 met Crashplan en cloudbackup naar Synolgy en andersom.

Maar na de eerste update gaat deze ook totaal niet meer aan. Verder ook alleen maar meldingen sinds die update dat de backup het niet doet.
Eerlijk moet ik ook zeggen dat ik de client op een laptop ook totaal niet verbonden krijg, dit terwijl het bij mij thuis wel normaal werkte met de aanpassingen in het config bestand.

Heb nog geen tijd en zin gehad om er verder mee te gaan. Maar hou er rekening mee dat je wel tegen problemen aan kan lopen.
Zit nu net te lezen en zie dat het instellen voor de client is aangepast. Lijkt me dat het daar mee te maken heeft. Binnenkort nog maar even kijken hoe en wat.

[ Voor 5% gewijzigd door Arunia op 24-09-2015 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speeskeek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 11:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2015 @ 14:53:
Na versie 3.6 komt 3.7, enz. En nu zijn we aanbeland bij Mono v3.10.0-4. Dat is recenter en daarmee '>' (groter dan) de versie die werd opgegeven als eis. En het is geen bèta meer, nog beter! Waarom installeer je Mono v3.10.0-4 niet? Krijg je specifieke foutmeldingen?
Ik kreeg idd een foutmelding, maar nu werkt het ineens .... go figure.
Toch bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
In mijn zoektocht om notifications te krijgen bij FTP activiteiten, wat ik overigens niet gevonden heb, kwam ik dit pakket tegen. Wellicht oud nieuws maar deel het toch maar even ;)
http://domoticx.com/synol...-notification-forwarder/#
Notification Forwarder is able to forward DSM notifications through various protocols to smartphones or pc. The following protocols are available: AutoRemote, Email, Growl (UDP/GNTP), LCD4Linux, NMA, PLAIN, Prowl, Pushalot, Pushover, RSS, SVDRP, TOASTY and XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masselink
  • Laatst online: 17-09 17:04

Masselink

Voor de dorst

schumi2004 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:37:
In mijn zoektocht om notifications te krijgen bij FTP activiteiten, wat ik overigens niet gevonden heb, kwam ik dit pakket tegen. Wellicht oud nieuws maar deel het toch maar even ;)
http://domoticx.com/synol...-notification-forwarder/#

[...]
Mooi gevonden! Heb hier wel oren naar. Helaas krijg ik er geen berichten uit van DSM zelf. Alleen het test bericht werkte. (Pushbullet Btw)

Koffie en meer...

• Xenophoben
  • Laatst online: 18-09 16:16
Ik heb een vraagje over ds audio. Weet iemand hoe je albums met meerdere cd's kan ordenen? Als ik verschillende folders maak ziet hij ze als apparte cd's. Is het mogelijk met naming ofzo?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:26

Goner

What can I do you for ?

schumi2004 schreef op maandag 28 september 2015 @ 20:37:
In mijn zoektocht om notifications te krijgen bij FTP activiteiten, wat ik overigens niet gevonden heb, kwam ik dit pakket tegen.
Die staat toch gewoon bij Community packages in Package Center ? Ik gebruik z'n broertje, de Notification Messenger (setje van 3 ; Notification Essentials, Forwarder en Messenger).
http://www.synology-forum...73-Notification-Messenger

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 30-09-2015 09:59 ]

• schumi2004
Goner schreef op woensdag 30 september 2015 @ 09:58:
[...]

Die staat toch gewoon bij Community packages in Package Center ? Ik gebruik z'n broertje, de Notification Messenger (setje van 3 ; Notification Essentials, Forwarder en Messenger).
http://www.synology-forum...73-Notification-Messenger
Dan heb ik deze gemist, mijn excuses ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Crashplan doet het weer eens niet bij mij. Heb vandaag upgrade gedaan naar 4.4.1. Gekke is dat Crashplan wel weer draait op mijn NAS maar ik met geen mogelijkheid meer kan connecten vanaf mijn eigen machine.

Deze URL al gevolgd: https://miketabor.com/install-crashplan-synology/

Ik heb mijn GUID vanaf /var/lib/crashplan/.ui_info al gepakt en gecopieerd naar mijn ui.info in mijn programdata map.

Verder klopt mijn ui.properties ook:

code:
1
2
3
4
5
6
7
#Fri Dec 09 09:50:22 CST 2005
serviceHost=192.168.1.250
servicePort=4242
#pollerPeriod=1000  # 1 second
#connectRetryDelay=10000  # 10 seconds
#connectRetryAttempts=3
#showWelcome=true

poort 4242 klopt, heb nmap scan gedaan van mijn NAS. Echter kan Crashplan niet connecten.

Heeft iemand enig idee?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1 ... 34 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.