[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 33 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn sickbeard download steeds een game of thrones seizoen 5 aflevering 1 die nep is
*knip*
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.
bron.

[ Voor 61% gewijzigd door br00ky op 11-04-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
Ortep schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 16:26:
[...]

Cloudstation is vreselijk beperkt. Ik kijk er zo nu en dan eens naar en loop ik weer gillend weg. Op dit moment gebruik ik BittorrentSync. Extreem flexibel
Is dat voornamelijk back-up (wat sync my doet vermoeden) of kan ik (like Dropbox) gewoon m'n bestanden en mappen browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:50
Neejoh schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:07:
[...]

Is dat voornamelijk back-up (wat sync my doet vermoeden) of kan ik (like Dropbox) gewoon m'n bestanden en mappen browsen?
Ligt er ook wat je wilt. Wil je bestanden naar de Cloud sycnen? (dropbox, onedrive) of wil je naar een andere nas toe syncen voor backup?

Ikzelf heb CloudSync draaien, die mijn foto directory Sync naar mijn OneDrive. Ik had daar toevallig 100GB storage en met de 5.2 beta is de limiet van 100MB per bestand ook verdwenen, en nu wordt on-the-fly al mijn fotos ook netjes online gescynt.

Van Nas naar Nas vindt ik zelf toch bitorrent sync wel handig. Maar de free versie heeft helaas wel wat limitaties tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Als alternatief voor BT Sync zou je ook Syncthing kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is er een vergelijkbaar (Mac/Linux) alternatief voor Audio Station trouwens? Dus, remote toegang tot muziek library incl. playlists, etc? Iemand wel eens tegengekomen zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
is het safe om sonarr,mono en python te updaten? of gaat het plots nietmeer werken? lees hier dat mensen moesten reinstallen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:50
redboyke schreef op maandag 13 april 2015 @ 20:40:
is het safe om sonarr,mono en python te updaten? of gaat het plots nietmeer werken? lees hier dat mensen moesten reinstallen enzo.
Ik heb geen problemen gehad met het updaten van mono en sonarr. Ik heb python niet meer geinstalleerd staan dus dat kan ik niet zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
Senaxx schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:31:
[...]

Ik heb geen problemen gehad met het updaten van mono en sonarr. Ik heb python niet meer geinstalleerd staan dus dat kan ik niet zeggen
ok dan zal ik maar updaten want synology stuurt me nu elke dag mails.
ik heb python geinstalleerd maar dacht dat het een required package was voor iets.
heb gewoon schrik dat het fout ga lopen en ik weer ga moeten kutten alles opnieuw instellen enzo.
jaar geleden was er zo eens een slechte sabnzbd update waardoor ik nietmeer kon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
python is nodig voor sickbeard en couchpotato.
sonarr gebruikt mono.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 13-04-2015 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Heeft er iemand een package repository waar YAMJ nog verkrijgbaar is? ik wil NMJ op mijn Popcorn hour vervangen door YAMJ gezien ik nogal wat problemen heb met NMJ.

Helaas moet ik nu dus lezen dat missilehugger gestopt is en ik YAMJ dus niet meer kan verkrijgen, is er een andere optie om YAMJ toch nog als Package te verkrijgen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

tozzke

aka tozzert

redboyke schreef op maandag 13 april 2015 @ 22:38:
[...]

ok dan zal ik maar updaten want synology stuurt me nu elke dag mails.
ik heb python geinstalleerd maar dacht dat het een required package was voor iets.
heb gewoon schrik dat het fout ga lopen en ik weer ga moeten kutten alles opnieuw instellen enzo.
jaar geleden was er zo eens een slechte sabnzbd update waardoor ik nietmeer kon downloaden.
en is de update goed verlopen? werkt erna alles nog naar behoren?

Ik heb op dit moment op mijn DS415+ ook nog 4 updates klaarstaan (Python, Python Module, Python3 en Mono) maar durf ook niet zo goed te updaten. In het verleden namelijk wel een keer gedaan met Python en toen werkten sabnzbd, sickbeard en couchpotato volgens mij niet meer. Met de nodige moeite alles weer gedowngrade en opnieuw ingesteld eer het weer wilde werken :/
Inmiddels ben ik weliswaar overgegaan naar nzbget en sonarr maar helaas voor couchpotato nog geen vervanger gevonden dus ben ik bang dat het hier alsnog mis mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
tozzke schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:52:
[...]

en is de update goed verlopen? werkt erna alles nog naar behoren?

Ik heb op dit moment op mijn DS415+ ook nog 4 updates klaarstaan (Python, Python Module, Python3 en Mono) maar durf ook niet zo goed te updaten. In het verleden namelijk wel een keer gedaan met Python en toen werkten sabnzbd, sickbeard en couchpotato volgens mij niet meer. Met de nodige moeite alles weer gedowngrade en opnieuw ingesteld eer het weer wilde werken :/
Inmiddels ben ik weliswaar overgegaan naar nzbget en sonarr maar helaas voor couchpotato nog geen vervanger gevonden dus ben ik bang dat het hier alsnog mis mee gaat
ja is altijd spannend 'up to date' willen zijn. ging gelukkig zonder problemen. ik heb een DS212+
dus ik durf niet te zeggen dat het bij jou ook probleemloos gaat verlopen. wil ik niet op mijn geweten hebben haha.

[ Voor 4% gewijzigd door redboyke op 14-04-2015 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
tozzke schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 17:52:
[...] Inmiddels ben ik weliswaar overgegaan naar nzbget en sonarr maar helaas voor couchpotato nog geen vervanger gevonden dus ben ik bang dat het hier alsnog mis mee gaat
Het was juist nzbget die hier problemen opleverde. Ding vond de rechten op folders in de eigen directory ineens niet meer leuk. Folders waar ik vanaf ben gebleven en die dat kreng zelf had aangemaakt ^^
Eenvoudig op te lossen, maar voordat je daar achter bent ben je zo weer een kwartier verder. (daarnaast koste het me 6 dagen voordat ik doorhad dat het kreng het niet meer deed :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:27
RGG schreef op donderdag 09 april 2015 @ 13:28:
Las vandaag dit bericht op het forum van Plex, iemand al ervaringen mee opgedaan?
Ben al lang blij dat dit beschikbaar is na ruim een jaar afwachten en geen reactie van Plex of deze functionaliteit er zou komen.
Ik heb het draaien op mijn DS214 en ik ben aangenaam verrast. Ik merk geen verschil met de server op de mac mini. Groot voordeel is dat ik nu ook op de ATV of Pi verder kan kijken zonder dat de mini aanstaat... Zolang er geen transcoding nodig is (maar meeste content is H264, AAC - dan is het niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:23

tozzke

aka tozzert

Caelorum schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 19:32:
[...]

Het was juist nzbget die hier problemen opleverde. Ding vond de rechten op folders in de eigen directory ineens niet meer leuk. Folders waar ik vanaf ben gebleven en die dat kreng zelf had aangemaakt ^^
Eenvoudig op te lossen, maar voordat je daar achter bent ben je zo weer een kwartier verder. (daarnaast koste het me 6 dagen voordat ik doorhad dat het kreng het niet meer deed :P)
in die tijd draaide ik nzbget nog niet dus daar kan ik niets over zeggen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door tozzke op 14-04-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een nieuwe ChromeInstallatie krijg ik SurveillancePlugin.msi niet meer geïnstalleerd. Hij start op, en na twee seconden is het vensterte weer weg zonder dat de plugin geïnstalleerd wordt. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Van alles installeren en deinstalleren helpt niet.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:42
pven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
Sinds een nieuwe ChromeInstallatie krijg ik SurveillancePlugin.msi niet meer geïnstalleerd. Hij start op, en na twee seconden is het vensterte weer weg zonder dat de plugin geïnstalleerd wordt. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Van alles installeren en deinstalleren helpt niet.
Hier hetzelfde probleem maar nog geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door pven op 22-04-2015 17:06 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
pven schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:41:
Ik gebruik het zelf niet maar werkt het wel in Internet Explorer of Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Buzzie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 21:44:
[...]

Ik gebruik het zelf niet maar werkt het wel in Internet Explorer of Firefox?
In Internet Explorer werkt het zonder dat ik die msi installeer, Firefox heb ik niet. Er is dus een workaround, maar ik vind het handiger om alles vanuit Chrome te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 07:42
limboconnect schreef op woensdag 22 april 2015 @ 17:01:
[...]

Hier hetzelfde probleem maar nog geen oplossing
Oplossing:

ga naar chrome://flags
Enable NPAPI plugin

Reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31
Modbreak:Crossposten - je bericht meerdere malen plaatsen in twee of meer topics - is niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 09:27 ]

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
@ hierboven: zie pven in "[Synology] Backup strategieën en tools"

Vogens de site van Synology kan je met DS Cam naar een 'remote server' backuppen. Maar hoe doe je dat? Alles wat ik vind heeft met lokale shares te maken, ik vind nergens iets van ftp, rsync, of iets wat daar op lijkt.

[ Voor 19% gewijzigd door pven op 27-04-2015 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand?

Uiteraard kan ik een rsync-script maken, maar als het in de software zelf zit dan gebruik ik dat liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Klopt het dat Synology Video Station applicatie niet meer standaard te downloaden is?

Ik heb namelijk gisteren alle geïnstalleerde applicaties verwijderd van m'n DS214 (met DSM 5.1), om later weer alles te installeren. Toen kwam ik erachter dat de Synology Video Station app niet meer in de te installeren applicaties stond? Niet onder multimedia en ook niet onder aanbevolen.

Op Synology's website was het installatie bestand gelukkig nog wél los te downloaden.

Weten jullie hier meer over?

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nieuwe versie van Plex Server, maar helaas lijkt vanaf deze versie de PowerPC NAS'sen niet meer ondersteund te worden.

Mijn DS413 valt dus buiten de boot.

Of heb ik het verkeerd begrepen, dat er nog wel nieuwe updates komen voor PowerPC Synology NAS'sen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Xymox schreef op zondag 03 mei 2015 @ 14:25:
Nieuwe versie van Plex Server, maar helaas lijkt vanaf deze versie de PowerPC NAS'sen niet meer ondersteund te worden.

Mijn DS413 valt dus buiten de boot.

Of heb ik het verkeerd begrepen, dat er nog wel nieuwe updates komen voor PowerPC Synology NAS'sen?
Nee valt niet buiten de boot. Alleen de nieuwste functionaliteit (Premium Music) gaat niet werken op een PPC.
Its not available on PPC nor FreeBSD (The two platforms that gracenote don't have an SDK for)
Ik heb de nieuwste update geïnstalleerd op mijn DS413. Die vind je hier

Met de volgende update word de PPC gewoon meegenomen maar dan zonder die nieuwe functionaliteit heb ik begrepen.
- Will this mean there will no updates for my DS413 from now on?
No, just a temporary glitch. Next build we push be it public or Plex Pass will be available again. Sorry for the inconvenience.

[ Voor 17% gewijzigd door mickjuh op 06-05-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
domme vragen maar met mogelijk eenvoudige antwoorden dus hier ga ik:

eerst thuissituatie: 1 desktop; 4 laptops en enkele tablets en telenet fibernet 200 met laatste telenet modem/router/wifi en weinig voorkennis mbt netwerking en routers enzovoort maar wel een interesse en de wil om bij te leren.

1) Ik heb een synology diskstation ds213j gekocht om zo hopelijk met alle apparaten te kunnen de data erop te bereiken. Is dit over enige tijd met raadpleging manual + internet doenbaar voor een leek om dit allemaal te configureren en in te stellen met het telenet materiaal? Ik ben bereid er wel wat tijd aan te spenderen dus het moet niet tegen morgen allemaal werkend zijn.

2) Pas sinds vrij kort ontdekte ik de functie op mijn tv om van op een usbstick of externe harde schijf dingen af te spelen. Kan ik de ds213j ook gewoon via usb met de tv verbonden worden?

3) Moest het niet lukken kan ik dan die ds213j als een soort veredelde externe harde schijf gebruiken via usb?

thx bij voorbaat,

mvg Lien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een NAS is een intelligent opslagapparaat met bedoeling data via het netwerk beschikbaar te maken.

Via USB kun je dus (praktisch bekeken) vergeten. Je kunt dus beter via DLNA gaan werken (maar DLNA heeft veel beperkingen) of beter een goedkoper Mediaplayer kopen welke je via HDMI aansluit op de TV en die de data van de NAS afhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

lien111 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 19:51:
1) Is dit over enige tijd met raadpleging manual + internet doenbaar voor een leek om dit allemaal te configureren en in te stellen met het telenet materiaal?
Ik als 'netwerk & NAS' leek kreeg het binnen notime voor elkaar om het werkend te krijgen.
Ik vind de Synology NAS software zeer gebruikersvriendelijk en bij installatie gaat vrijwel alles automatisch.
2) Pas sinds vrij kort ontdekte ik de functie op mijn tv om van op een usbstick of externe harde schijf dingen af te spelen. Kan ik de ds213j ook gewoon via usb met de tv verbonden worden?
Via USB, nee.
Maar wellicht heeft je TV een ethernet aansluiting. Kabel trekken van je router naar de TV en je TV kan bij de NAS komen.

Hangt een beetje van het merk en type TV af. Met mijn Samsung Smart TV bijvoorbeeld kan ik een app installeren op de Samsung, Plex for Samsung. Dan is het een kwestie van op de NAS een plex server installeren (ook erg simpel te doen) en je TV kan met de Plex app een overzicht tonen van je films in de vorm van hoesjes, met plaatjes en informatie. Je kan dan je films direct op de TV afspelen.
Via DNLA kan het ook, maar dan krijg je mappen te zien op je TV waar je de media kan opzoeken en afspelen.
3) Moest het niet lukken kan ik dan die ds213j als een soort veredelde externe harde schijf gebruiken via usb?
Een NAS is een externe harde schijf die je via je netwerk benaderd. Dus via WIFI of directe verbinding kan je van elk apparaat je NAS benaderen. De reden voor een NAS is juist om af te komen van het "externe kastje" die je met kabels elke keer lokaal op je apparaten moet aansluiten (USB methode), maar dat die externe harde schijf permanent te gebruiken is en ergens in een kast staat en geen omkijken naar hebt.

Kan je TV niet op het netwerk aangesloten worden, dan is een goedkope mediaplayer een optie. Die heeft wel netwerk aansluiting en kan bij je NAS.

[ Voor 3% gewijzigd door Xymox op 09-05-2015 10:48 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Looking for testers willing to try the new NZBGet's universal installer for Linux, especially on boxes with PowerPC.

For more info please see topic [New Feature] Linux installer on NZBGet forum.

[ Voor 167% gewijzigd door br00ky op 11-05-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lien111
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-04-2021
beste ton en xymox,

bedankt voor de reacties.

Ik heb een deel van deze zondag reeds gespendeerd aan het opzetten van de nas maar ik heb mij blijkbaar teveel zorgen gemaakt; het is een leekgebruikersvriendelijk product en de installatie verliep vlot.
Natuurlijk blijken er heel veel voorlopig nog onbekende functionaliteiten te zijn maar goed, het werkt!

Speciale thx voor de tip over de tv. gewoon lan kabel inklikken en alle media op nas is automatisch af te spelen!! Kan het zijn dat die samsung mediplayer .mkv niet ondersteunt?

xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 17-09 08:24
Mkv is een container, en die container slikt elke recente Samsung wel. Het is belangrijker om te weten wat er in deze mkv zit.

Kijk in de handleiding van je tv en kijk eens rond in een van de Samsung tv topics hier op tweakers.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 10-05-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

lien111 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:54:
Kan het zijn dat die samsung mediplayer .mkv niet ondersteunt?
Om welke Samsung TV gaat het eigenlijk?

Ik heb de 46F6740 (model uit 2013) en kan vrijwel alles afspelen.
Mijn videocollectie bestaat uit alleen maar mvk's, MP4 en hier en daar wat AVI's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Heb zojuist mijn DS212+ geupdate naar DSM5.2 (hiervoor 5.2 beta gedraaid). Alles werkt naar behoren behalve de crashplan applicatie. In het log van deze applicatie staat onderstaande vermeld:

Synology repairing upgrade in /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1425276000420.1431371922661

Als gevolg van deze melding start het package niet (meer). Voor de update naar DSM5.2 (final) werkt deze applicatie nog wel. Zijn er meer met dit probleem? Zo ja, is er een oplossing voor?

@edit; oplossing gevonden in onderstaande artikel: -- let-op gebruik hiervoor het root account --

https://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=606940

[ Voor 13% gewijzigd door bluecupra op 12-05-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:33

elsinga

=8-)

Ook hier zojuist de update gedaan naar 5.2-5565, maar nu mist Cloud Sync... De Beta was niet meer compatible (en draaide dus al niet meer) en na uninstall bleek er ook geen Cloud Sync package in de package manager te zijn. :(

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
heb ook geupdate naar laatste verise maar ik merkte proxypassreverse nietmeer werkte
dus ik had de bestaande httpd.conf-user in /etc/httpd/conf overschreven met een oudere versie die ik nog had en heb daarbij geen backup gemaakt van het bestand :') en nu kan ik niet op webman via de browser(connection refused)
ik kan wel nog met winSCP erop. heeft iemand die op de laatste versie zit mss dat bestandje liefst iemand die ook een DS212+ heeft maar indien dat niet het geval is ook niet erg want denk niet dat dat veel verschil uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

elsinga schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:20:
Ook hier zojuist de update gedaan naar 5.2-5565, maar nu mist Cloud Sync... De Beta was niet meer compatible (en draaide dus al niet meer) en na uninstall bleek er ook geen Cloud Sync package in de package manager te zijn. :(
Hij schijnt eraan te komen.

I know, je hebt er nu nog ff niks aan :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35
elsinga schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:20:
Ik heb net automatisch een cloud update gekregen.. Misschien dat het nu inmiddels opgelost is?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ben er voor op de hoogte dat 2-step authenticatie geactiveerd kan worden voor alle lokale Synology gebruikers. Maar nu mijn Synology ook als LDAP server fungeert was ik heel benieuwd of het toch op een of andere manier mogelijk is 2-step authenticatie voor de LDAP gebruikers in te schakelen?

WiFi gebruikers kunnen via de RADIUS server op de Synology die zijn gebruikers weer uit de LDAP database haalt. Nu de SSO server package voor Synology uit is in combinatie met Google Apps SSO voor de Directory Server op de Synology leek het mij erg interessant om bij meerdere databases, e-mailaccounts en Synology's met 1 set aan gebruikersnamen/wachtwoorden verbinding te maken. Maar als het even kan dan wel met 2-step authenticatie op alle gebruikers.

Maar misschien is dat technisch onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik krijg Docker niet lekker werkend. Docker installeren gaat prima. Als ik een image via de CLI installeer dan verschijnt ie netjes in de GUI, kan een container maken en runnen.
Als ik Gitlab probeer te installeren vanuit de GUI dan blijft ie op het eind hangen en vanaf dat moment is Docker ook 'kapot'.
Alles wegmikken en service herstarten helpt allemaal niets. Als ik op 'images' klik in de GUI blijft ie dan op laden staan. Het enige wat docker weer een beetje herstelt is een reboot van de NAS zelf.
Gitlab is dan overigens in kreupele staat. Hij is niet toegevoegd aan docker maar de snelkoppeling staat wel gewoon in het startmenu.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Sinds ik gisteren DSM geupdate heb naar 5.2 update spotweb niet meer.

Als ik deze via de commandline start krijg ik de volgende output error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
2015-05-13 13:29: Starting retrieval of new spots for Spotweb

Last retrieve at Tue 12 May 2015 11:30:27 AM CEST
Retrieving new Spots from server news.eu.supernews.com...
Appr. Message count:    4038851
First message number:   3118
Last message number:    4041969
Current article number: 4041408

Retrieving 4041408 till 4041709
getHeader(): Failed to retrieve article: <3RsQsvt96GQV8hRVQDGrN@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAH2g8P9UmrxMn-plKxA2viIYGMUMJy@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAIAdu7LIF0hf5Cn2uPAXuvtvTwwlJ@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAIIgcM1du7qlHW4RoEA55BEf9xF0T@spot.net>
SpotWeb v0.67.28.31 on PHP v5.5.24 crashed

Fatal error occured while connecting to the newsserver:
  (-1) Failed to read from socket...! [response: ""]

#0 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(296): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(279): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1140): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('HEAD <AAAAIIgcM...')
#3 /volume1/web/spotweb/NNTP/Client.php(515): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead('<AAAAIIgcM1du7q...')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(282): Net_NNTP_Client->getHeader('<AAAAIIgcM1du7q...')
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php(160): Services_Nntp_Engine->getHeader('<AAAAIIgcM1du7q...')
#6 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(398): Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot('AAAAIIgcM1du7ql...')
#7 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '4041408', 4041709, 1431516543.8399)
#8 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('4041408', '300')
#9 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#10 {main}

2015-05-13 13:29: Retrieval of new spots ended

Iemand een idee wat dit kan zijn, op synology forum staan ook al diverse meldingen met dezelfde foutmelding, helaas geen oplossing.

Iemand een tip/idee hoe te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 08:55
rob3rt schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:46:
Sinds ik gisteren DSM geupdate heb naar 5.2 update spotweb niet meer.

Als ik deze via de commandline start krijg ik de volgende output error:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
2015-05-13 13:29: Starting retrieval of new spots for Spotweb

Last retrieve at Tue 12 May 2015 11:30:27 AM CEST
Retrieving new Spots from server news.eu.supernews.com...
Appr. Message count:    4038851
First message number:   3118
Last message number:    4041969
Current article number: 4041408

Retrieving 4041408 till 4041709
getHeader(): Failed to retrieve article: <3RsQsvt96GQV8hRVQDGrN@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAH2g8P9UmrxMn-plKxA2viIYGMUMJy@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAIAdu7LIF0hf5Cn2uPAXuvtvTwwlJ@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <AAAAIIgcM1du7qlHW4RoEA55BEf9xF0T@spot.net>

#0 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(296): Net_NNTP_Protocol_Client->throwError('Failed to read ...')
#1 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(279): Net_NNTP_Protocol_Client->_getStatusResponse()
#2 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1140): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('HEAD <AAAAIIgcM...')
#3 /volume1/web/spotweb/NNTP/Client.php(515): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead('<AAAAIIgcM1du7q...')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(282): Net_NNTP_Client->getHeader('<AAAAIIgcM1du7q...')
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php(160): Services_Nntp_Engine->getHeader('<AAAAIIgcM1du7q...')
#6 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(398): Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot('AAAAIIgcM1du7ql...')
#7 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '4041408', 4041709, 1431516543.8399)
#8 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('4041408', '300')
#10 {main}

2015-05-13 13:29: Retrieval of new spots ended

Iemand een idee wat dit kan zijn, op synology forum staan ook al diverse meldingen met dezelfde foutmelding, helaas geen oplossing.

Iemand een tip/idee hoe te fixen?
Hier exact hetzelfde issue op een DS213+ :?
Wie kan hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Hier idem op een DS412+. De retrieve cronjob doet niks meer en met de hand via de cli krijg ik foutmeldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
elsinga> php retrieve.php
Removing Spot information which is beyond retention period,, done
Last retrieve at Tue 12 May 2015 06:01:22 PM CEST
Retrieving new Spots from server news.tweaknews.nl...
Appr. Message count:    1222451
First message number:   1217269
Last message number:    2439720
Current article number:         2439092

Retrieving 2439092 till 2439721
getHeader(): Failed to retrieve article: <azhFOUE4bmRTHFTRu1HpwHruZWp@spot.net>

getBody(): Failed to retrieve article: <441laN3kpgVgAdLK4wjOA48fa7Ny9WFK@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <azhFOUE4bmRTU4SYvflU3VQfn46@spot.net>

getBody(): Failed to retrieve article: <cmfnIcnv110rS1tIjENLJ9OiyQu0QfZi@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <azhFOUE4bmRTdnO5VVzd89po2k3@spot.net>

getBody(): Failed to retrieve article: <5vURJvSCnFSJ0WBEntS0pmHbbsGk5Vqf@spot.net>

getHeader(): Failed to retrieve article: <azhFOUE4bmRTgVeNDrUyjnKyCsz@spot.net>

#2 /volume1/web/spotweb/NNTP/Protocol/Client.php(1140): Net_NNTP_Protocol_Client->_sendCommand('HEAD <azhFOUE4b...')
#3 /volume1/web/spotweb/NNTP/Client.php(515): Net_NNTP_Protocol_Client->cmdHead('<azhFOUE4bmRTgV...')
#4 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(282): Net_NNTP_Client->getHeader('<azhFOUE4bmRTgV...')
#5 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_SpotReading.php(160): Services_Nntp_Engine->getHeader('<azhFOUE4bmR
TgV...')
#6 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Spots.php(398): Services_Nntp_SpotReading->readFullSpot('
azhFOUE4bmRTgVe...')
#7 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(227): Services_Retriever_Spots->process(Array, '
2439092', 2439721, 1431545036.2847)
#8 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(319): Services_Retriever_Base->loopTillEnd('2439
092', '1000')
#10 {main}

elsinga>

N.a.v. een post op het Synology forum heb ik nu SSL uitgezet en dat lijkt te werken. Ik krijg nu geen foutmeldingen (maar de retrieve loopt nu nog).

Nee, helaas niet, duurde nu alleen langer en minder meldingen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14

(-1) Failed to read from socket...! [response: ""] [response: ""]

#0 /volume1/web/spotweb/lib/services/Nntp/Services_Nntp_Engine.php(120): Services_Nntp_Engine->connect()
#1 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(112): Services_Nntp_Engine->selectGroup('free.pt
')
#2 /volume1/web/spotweb/lib/services/Retriever/Services_Retriever_Base.php(280): Services_Retriever_Base->connect(Array)
#3 /volume1/web/spotweb/retrieve.php(154): Services_Retriever_Base->perform()
#4 {main}

Hmmm.... had de poort nog op 563 staan, nu met 119 aan het proberen. Yep, dat werkt wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Appr. Message count:    1222446
First message number:   1217278
Last message number:    2439724
Current article number:         2439092

Retrieving 2439092 till 2439725 (parsed: 632, in DB: 1, signed: 629, invalid: 3, rtntn.skip: 0, mod: 0, full: 629, total: 6
33) in 489.96 seconds
Processed a total of 633 spots
Finished retrieving spots.

Calculating how many spots are new, done.
Last retrieve at Wed 13 May 2015 09:48:22 PM CEST
Retrieving new comments from server news.tweaknews.nl...
Appr. Message count:    8392764
First message number:   3044095
Last message number:    11436859
Current article number:         11427891

Retrieving 11427891 till 11428892, found 1001 comments in 10.97 seconds
Retrieving 11428892 till 11429893, found 1001 comments in 14.26 seconds
Retrieving 11429893 till 11430894, found 1001 comments in 8.45 seconds
Retrieving 11430894 till 11431895, found 1001 comments in 6.38 seconds
Retrieving 11431895 till 11432896, found 1001 comments in 7.54 seconds

[ Voor 31% gewijzigd door elsinga op 13-05-2015 21:50 . Reden: Oplossing ]

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Spotweb werkt hier op een DS211 wel goed zonder SSL...

Detail:
Autocomplete met de TAB toets in een SSH sessie (via bv. PuTTY) werkt ook niet helemaal lekker meer sinds de 5.2 upgrade...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Ik heb inderdaad ook precies hetzelfde probleem op mijn 1812+

Moet er wel bij zeggen dat ik het nu bijna 2 dagen al heb en dat het begon voor ik naar 5.2 had geupdate.
hoopte met de update dat het weer zou werken maar helaas.

Ook herinstallatie en database verwijderen heeft niet geholpen.

Nu de tip van Kraades aan het uitvoeren.....dus geen SSL gebruiken.....en hij lijkt het goed te doen.
is nog steeds aan het retrieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breal
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 08:55
kraades schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:48:
Spotweb werkt hier op een DS211 wel goed zonder SSL...

Detail:
Autocomplete met de TAB toets in een SSH sessie (via bv. PuTTY) werkt ook niet helemaal lekker meer sinds de 5.2 upgrade...
Klopt idd heb bij mij ook SSL uitgezet en krijg weer updates binnen.
Is dus een issue wat gerelateerd is aan deze settings.

Ik kwam er achter via dit forum, maar ook jij bedankt voor je input:
http://www.synology-forum...er-na-upgrade-dsm-5-2/15/

Ga dit en bovenstaande syno forum in de gaten houden, zijn er mensen die nog update hebben over dit issue alles is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Nou het was meer het idee van elsinga ^^^ maar mooi dat het werkt... :)

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
breal schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 21:11:

N.a.v. een post op het Synology forum heb ik nu SSL uitgezet en dat lijkt te werken. Ik krijg nu geen foutmeldingen (maar de retrieve loopt nu nog).
Kan bevestigen dat dit de oplossing is (melding/oplossing op syno forum komt dan ook van mij af aldaar), heb het probleem inmiddels ook gemeld aan de ontwikkelaar van spotweb voor synology, heb contact met hem gehad maar deze ging echter net op vakantie en kon pas weer na zijn vakantie erna kijken.

Persoonlijk vermoed ik dat het ergens zit in een nieuwere curl versie icm met SSL,echter zeker weet ik het niet.

Maar de (tijdelijke) oplossing zit hem dus in SSL uitzetten en een andere poort (119) gebruiken, hopelijk vind de ontwikkelaar de 'echte' oorzaak van het SSL probleem en brengt hiervoor een update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Bij de update naar DSM 5.2 staat voor Glacier het volgende vermeld 'Enhanced to handle Amazon server-side speed limit.'. Heb ik daar zelf invloed op? Ik kan een dergelijke optie namelijk niet vinden. (De upload-snelheid naar Amazon heb ik zelf maar gelimiteerd via de instellingen van de DS.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Hier een update voor Virtualbox package dat werkt onder DSM 5.2

Changelog:
Version: 4.3.26-98988-3
1. Added support for the new Kernel 3.10.35
2. This Version includes Kernel 3.2.40 for x86_64 and bromolow
3. This Version includes Kernel 3.10.35 for x86_64 and bromolow
4. fixed the Networkbridge error on bromolow
5. Added the ability to chose the Keyboard layout
6. Added the ability to chose the UI languge
7. Fixed a problem that would prevent VirtualBox to shut down
8. Improved error reporting
9. Changed the way how to handle missing symlinks

bron/support

Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorneelB
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-08 10:43
aangezien nu een flink aantal packages ook als docker uitkomen.. is de vraag;
liever docker of de packages?
zit te denken alles over te zetten naar docker als dat idd sneller is en betrouwbaarder.. niet dat ik klachten heb over der packages

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben inmiddels ruim een jaar in het bezit van een DS112j die, ondanks dat hij af en toe wat traag is, prima bevalt. Alles werkt zoals het zou moeten werken en ik heb er feitelijk geen omkijken naar. Het enige waar ik de laatste tijd wat tegenaan loop is de downloadsnelheid via NZBGet. Mijn internetverbinding is sinds de aanschaf van de Synology nogal wat sneller geworden. In het begon kon de Synology op de volle snelheid van mijn verbinding downloaden, inmiddels heb ik echter een internetverbinding met een maximale downloadsnelheid van 120 Mbps. Ik merk dat de Synology dat bij lange na niet haalt. Ik zie meestal snelheden van zo’n 6 á 7 MB/s. Nog niet de helft van wat mijn verbinding aan kan dus.

Is dit simpelweg de maximale snelheid die ik ga halen met deze Synology of is er nog iets dat ik zou kunnen doen om de snelheid verder op te krikken? De tips die hier staan aangegeven heb ik al doorgenomen: http://nzbget.net/Performance_tips.

Naast NZBGet, Sickbeard en natuurlijk Python draait er overigens niets op mijn Synology. Het enige waar hij voor gebruikt wordt is downloaden via NZBGet en Backups via Apple TimeMachine.

[ Voor 9% gewijzigd door Dick op 16-05-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
freak1 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:12:
aangezien nu een flink aantal packages ook als docker uitkomen.. is de vraag;
liever docker of de packages?
zit te denken alles over te zetten naar docker als dat idd sneller is en betrouwbaarder.. niet dat ik klachten heb over der packages
Ik betwijfel of het onder docker sneller gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Dick schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:36:
Ik ben inmiddels ruim een jaar in het bezit van een DS112j die, ondanks dat hij af en toe wat traag is, prima bevalt. Alles werkt zoals het zou moeten werken en ik heb er feitelijk geen omkijken naar. Het enige waar ik de laatste tijd wat tegenaan loop is de downloadsnelheid via NZBGet. Mijn internetverbinding is sinds de aanschaf van de Synology nogal wat sneller geworden. In het begon kon de Synology op de volle snelheid van mijn verbinding downloaden, inmiddels heb ik echter een internetverbinding met een maximale downloadsnelheid van 120 Mbps. Ik merk dat de Synology dat bij lange na niet haalt. Ik zie meestal snelheden van zo’n 6 á 7 MB/s. Nog niet de helft van wat mijn verbinding aan kan dus.

Is dit simpelweg de maximale snelheid die ik ga halen met deze Synology of is er nog iets dat ik zou kunnen doen om de snelheid verder op te krikken? De tips die hier staan aangegeven heb ik al doorgenomen: http://nzbget.net/Performance_tips.

Naast NZBGet, Sickbeard en natuurlijk Python draait er overigens niets op mijn Synology. Het enige waar hij voor gebruikt wordt is downloaden via NZBGet en Backups via Apple TimeMachine.
Ik denk dat de snelheid waar je vandaan download ook een bepalende factor is.

Zo kan mijn DS412+ op de ziggo newsserver ook niet hoger uitkomen als de 6 MBps
(vanwege de ziggo newsserver) maar vanaf Eweka gaat het wel volle bak.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen hier met Domoticz op hun Syno? En zo ja, met welke Z-Wave USB stick hebben jullie goede ervaringen i.c.m. Syno?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Laatst online: 17-09 14:20
DennusB schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:34:
Mensen hier met Domoticz op hun Syno? En zo ja, met welke Z-Wave USB stick hebben jullie goede ervaringen i.c.m. Syno?
Ik gebruik het domoticz package uit volgende thread: https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-97327459
Deze zal over een tijdje in de synocommunity repo terecht komen.

Als Z-wave stick gebruik ik: http://www.hashop.nl/ZME_UZB1.
Voornamelijk gekozen vanwege prijs en ondersteuning z-wave plus. Op het moment heb ik enkel nog maar een deurcontact en rookmelder in gebruik, maar deze doen het prima.
In eerste instantie leek de afstand tussen het deurcontact en de syno te groot. Nu staat de syno centraler in huis en lijkt er een goede verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dutchgrover schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik het domoticz package uit volgende thread: https://github.com/SynoCo...478#issuecomment-97327459
Deze zal over een tijdje in de synocommunity repo terecht komen.

Als Z-wave stick gebruik ik: http://www.hashop.nl/ZME_UZB1.
Voornamelijk gekozen vanwege prijs en ondersteuning z-wave plus. Op het moment heb ik enkel nog maar een deurcontact en rookmelder in gebruik, maar deze doen het prima.
In eerste instantie leek de afstand tussen het deurcontact en de syno te groot. Nu staat de syno centraler in huis en lijkt er een goede verbinding.
Top. Daar heb k wat aan :) Thanks!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
stuffer schreef op maandag 18 mei 2015 @ 12:28:
[...]

Ik denk dat de snelheid waar je vandaan download ook een bepalende factor is.

Zo kan mijn DS412+ op de ziggo newsserver ook niet hoger uitkomen als de 6 MBps
(vanwege de ziggo newsserver) maar vanaf Eweka gaat het wel volle bak.
Klopt, echter ik heb bij zowel Frugal Usenet als Sunny Usenet een unlimited abonnement. In theorie zou ik dus mijn verbinding volledig dicht moeten kunnen trekken. Wanneer ik via mijn laptop download lukt dit ook zo ongeveer, ik haal dan 12 á 13 MB/s :).

Het zou mij in principe niet heel veel verbazen als mijn DS112j simpelweg niet harder kan dan 7 MB/s, echter lees ik her en der wel wat verhalen van mensen die net een één stapje hogere/nieuwe Synology hebben en wel boven de 10 MB/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Dick schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:59:
[...]

Klopt, echter ik heb bij zowel Frugal Usenet als Sunny Usenet een unlimited abonnement. In theorie zou ik dus mijn verbinding volledig dicht moeten kunnen trekken. Wanneer ik via mijn laptop download lukt dit ook zo ongeveer, ik haal dan 12 á 13 MB/s :).

Het zou mij in principe niet heel veel verbazen als mijn DS112j simpelweg niet harder kan dan 7 MB/s, echter lees ik her en der wel wat verhalen van mensen die net een één stapje hogere/nieuwe Synology hebben en wel boven de 10 MB/s halen.
Aah ja, dan zit de beperkende facor toch tussen je modem en de download (bekabeling, switch of de Nas zelf) merk je bv dat de CPU of memory waardes omhoog schieten?

Andere kant ben ik ook mss wel makkelijk.
Als het 2 keer zo snel had moeten gaan had ik ook 2 keer eerder de download aan moeten zetten. Ik lig er niet zo wakker van...

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Dick schreef op maandag 18 mei 2015 @ 16:59:
[...]

Je NAS is helaas te traag om meer dan 7MB te verwerken.. Je zou je CPU load kunnen nakijken? Ik neem aan dat je niet encrypted download, maar gewoon over poort 119? Ook ligt het een beetje aan de provider qua aanbieden van de connecties.. als je 100 connecties moet invullen om 100mbit te halen heb je meer kracht nodig.. Ik zou daar dus mee spelen als dat niet genoemd wordt in stappen plan die je boven aan geef. Waarschijnlijk als je minder connecties gebruikt kan je ietsjes meer halen maar dan praten we vermoedelijk over KBs aan extra's.

Met de oudere series zat er behoorlijk verschil tussen een J, een normale of een + versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Ik heb zelf een DS212+ en download ook via Sunny Usenet Unlimited (20 connecties). Ook heb ik een Ziggo 120 Mbps verbinding.

Ik zit meestal tussen de 10.5 en 12 MB/s met downloads. De maximaal beschikbare bandbreedte haal ik niet met de Synology. Wanneer ik direct met mijn laptop download zit de download snelheid een fractie hoger (rond de 13MB/s)

Lijkt mij dat de Synology hier de beperkende factor is (DS412+ trekt de lijn bijvoorbeeld wel dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Zoals gezegd waren er toen veel grotere verschillen tussen de serie..

Jouw NAS heeft bijv 4x zoveel geheugen... CPUs mag je niet helemaal 1 op1 vergelijken maar is zeker bijna 2x zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:19
Heeft iemand DTS met de ffmpeg package aan de praat in video station icm chromecast. Ik kan wel het ffmpeg package installeren, maar dit lijkt niet goed te werken in DSM 5.2. Ik kan dan wel films met DTS afspelen in de browser versie van DS Video, maar niet op tablet. Ik kan ook niet casten naar chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:16
HEY_DUDE schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:30:
Heeft iemand DTS met de ffmpeg package aan de praat in video station icm chromecast. Ik kan wel het ffmpeg package installeren, maar dit lijkt niet goed te werken in DSM 5.2. Ik kan dan wel films met DTS afspelen in de browser versie van DS Video, maar niet op tablet. Ik kan ook niet casten naar chromecast.
Jep herkenbaar. Heeft ook niet bij mij gewerkt op een oudere versie van DSM. Ik heb het opgegeven, kreeg het niet voor elkaar...

Heb maar een htpc aangeschaft en daar plex opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

bluecupra schreef op maandag 18 mei 2015 @ 17:21:
Lijkt mij dat de Synology hier de beperkende factor is (DS412+ trekt de lijn bijvoorbeeld wel dicht)
Correct, ik krijg met mijn 412+ mijn Ziggo 120/12 lijn helemaal dicht met een combi van Ziggo en TweakNews (daar maar 50Mbit abo) servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Update voor virtualbox ;)

Update VirtualBox and Kernels to version 4.3.28 r100309 for DSM 5.1/5.2 bromolow/x86_64

https://mega.nz/#!ZFInHRS...zwbbEWGfKdz51nW91IFvFhM3M

Bron/Support http://www.synology-forum...tualBox-auf-der-DS/page62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
cold schreef op zondag 24 mei 2015 @ 20:11:
Update voor virtualbox ;)

Update VirtualBox and Kernels to version 4.3.28 r100309 for DSM 5.1/5.2 bromolow/x86_64

https://mega.nz/#!ZFInHRS...zwbbEWGfKdz51nW91IFvFhM3M

Bron/Support http://www.synology-forum...tualBox-auf-der-DS/page62
heeft er iemand al win8/8.1 succesvol kunnen draaien op zijn NAS? Bij mij lukt het nog niet op de 1812+ met 3GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je Windows op een NAS willen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 08:30:
Waarom zou je Windows op een NAS willen draaien?
omdat het kan en werkt, draai al xp, win7, full debian/ubuntu server

verbinden doe je met Remote desktop app

[ Voor 8% gewijzigd door FloRadix op 25-05-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
FloRadix schreef op zondag 24 mei 2015 @ 21:48:
[...]

heeft er iemand al win8/8.1 succesvol kunnen draaien op zijn NAS? Bij mij lukt het nog niet op de 1812+ met 3GB
Zal van de week testen, dan komt mijn 1815+ binnen met 6gb ram..
word nog leuk migreren, kom van een ds1511+.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dick schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:36:

Ik heb een DS211 met een glasvezel lijn 100Mbps up/down en kom ook niet hoger dan 6-7 MBps download met NZBGet.
(Met CRC check UIT anders zit de snelheid op 4 MBps).

Ter vergelijk: SABNzbd doet 4-5 MBps.

Ik kom er net achter dat mijn Tweaknews abbo nog op max. 50 Mbps staat... 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

Geen issues op zowel een 1512+ met DSM 5.2u1 als een 1812+ met DSM 5.1u5 (beiden 3GB).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:01
[...]

Ik heb win8.1 draaien op mijn DS415+ maar het is niet bepaald snel.
Binnen task manager zie ik dat de latency op de disk erg hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op maandag 25 mei 2015 @ 21:48:
[...]

Ik heb een DS211 met een glasvezel lijn 100Mbps up/down en kom ook niet hoger dan 6-7 MBps download met NZBGet.
(Met CRC check UIT anders zit de snelheid op 4 MBps).

Ter vergelijk: SABNzbd doet 4-5 MBps.
Ik kom er net achter dat mijn Tweaknews abbo nog op max. 50 Mbps staat... 8)7

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 12:07
Ik kwam er deze week achter dat mijn Plex Media Server package niet helemaal lekker meer is. Ik zie mijn eigen library niet meer. Wel een library van iemand die deze met mij deelt.
Op internet lees ik dat er iets mis kan zijn met de database oid en dat je je NAS moet resetten (hard reset met OS reinstall) om het OS te schonen zodat Plex wel weer goed installeert, maar dan ben je al je andere packages dus ook kwijt en kan ik mijn database voor Kodi en andere packages dus weer gaan herstellen. Daar heb ik weinig zin in :)

Meerdere reinstalls van verschillende Plex versies (via manual install) hebben niets uitgehaald, ook de reinstall via package center niet.

Heeft iemand hier ervaring met bovenstaand probleem en ook een oplossing?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Meauses schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:54:
Ik kwam er deze week achter dat mijn Plex Media Server package niet helemaal lekker meer is. Ik zie mijn eigen library niet meer. Wel een library van iemand die deze met mij deelt.
Op internet lees ik dat er iets mis kan zijn met de database oid en dat je je NAS moet resetten (hard reset met OS reinstall) om het OS te schonen zodat Plex wel weer goed installeert, maar dan ben je al je andere packages dus ook kwijt en kan ik mijn database voor Kodi en andere packages dus weer gaan herstellen. Daar heb ik weinig zin in :)

Meerdere reinstalls van verschillende Plex versies (via manual install) hebben niets uitgehaald, ook de reinstall via package center niet.

Heeft iemand hier ervaring met bovenstaand probleem en ook een oplossing?
Ook je plex folder verwijderd? ik heb dit ook een keer gehad en beste is plex user deleten en ook de shared plex folder waar alle library data in zit.
Je database van plex zit in plex\Library\Application support\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Qualixo schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:17:
[...]

Ook je plex folder verwijderd? ik heb dit ook een keer gehad en beste is plex user deleten en ook de shared plex folder waar alle library data in zit.
Je database van plex zit in plex\Library\Application support\Plex Media Server\Plug-in Support\Databases.
Jep, rm -rf gedaan, zelfs ook die eerst en dan de applicatie uninstallen, en ook de homedir van de Plex user. De Plex user zelf niet verwijdert overigens manueel.
Punt blijft dat zodra ik opnieuw Plex installeer ik niet de wizard krijg, maar gewoon mijn oude settings en alles terugheb. Er lijkt dus iets achter te blijven na deinstallatie. Maar ik zou niet weten wat... :(

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Ik heb het idee dat mijn Dscloud regelmatig alles opnieuw synced terwijl ik niets aanpas, tussen mobiel en Nas. Ik heb bestands versie op 1 staan en verder geen idee waarom hij nu weer een aantal gig opnieuw moet syncen..komt iemand dat bekend voor?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:20
Vreemd, ik zit sinds gistermiddag met het probleem dat ik Sabnzbd met geen enkele mogelijkheid kan benaderen. Ik vermoed dat het gekomen is doordat een paar keer bij mij de stroom abrupt is afgegaan door werkzaamheden in de meterkast.

Ik kan hem niet meer benaderen op zijn normale poort (9200) en ook niet de default (8080), zowel binnen als buiten het netwerk. Er wordt gewoon gemeld dat de website niet weergegeven kan worden. Alle andere packages (sickbeard ed) kan ik wel gewoon benaderen. Er staan geen regels in de firewall van Synology en ik draai de laatste versie. Heeft het gewoon de afgelopen 3 jaar probleemloos gedaan.

Iemand een idee? Moet ik het zoeken in mijn main router? Of is het een andere package die in de weg zit en hoe kan ik dat controleren?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:48

mvds

Totally awesome!

Je hebt ook gekeken of de package draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Yep, die is gewoon actief volgens Package Centre. Ook al geprobeerd uit te schakelen, synology opnieuw opstarten en opnieuw inschakelen. Maar helaas zonder resultaat.

Maar in broncontrole kan ik hem niet vinden. Of staat hij onder een andere naam als proces?

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Meauses schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 21:34:
[...]

Jep, rm -rf gedaan, zelfs ook die eerst en dan de applicatie uninstallen, en ook de homedir van de Plex user. De Plex user zelf niet verwijdert overigens manueel.
Punt blijft dat zodra ik opnieuw Plex installeer ik niet de wizard krijg, maar gewoon mijn oude settings en alles terugheb. Er lijkt dus iets achter te blijven na deinstallatie. Maar ik zou niet weten wat... :(
Er staat nog een Plex folder op je NAS waarin de cache staat. Als je die weggooit en je installeert Plex opnieuw is het een compleet schone installatie.

Plex package verwijderen, NAS rebooten en dan achtergebleven folder weggooien.
Moet je even via SSH met root inloggen op je NAS. Weet niet zeker maar kan zijn dat je die map vind onder: /volume1/Plex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
mickjuh schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Er staat nog een Plex folder op je NAS waarin de cache staat. Als je die weggooit en je installeert Plex opnieuw is het een compleet schone installatie.

Plex package verwijderen, NAS rebooten en dan achtergebleven folder weggooien.
Moet je even via SSH met root inloggen op je NAS. Weet niet zeker maar kan zijn dat je die map vind onder: /volume1/Plex
Hmm die map heb ik dus al verwijderd en de user + homefolder, maar na reinstall blijft het hetzelfde helaas :(
Ik zal nog eens met een reboot tussendoor proberen.
Maar het lijkt erop dat er nog iets anders is.

[ Voor 6% gewijzigd door Meauses op 04-06-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:01
HEY_DUDE schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:30:
Hetzelfde probleem... Airplay met android telefoon werkt het soms wel en met iOS telefoon helemaal geen videos meer,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik heb sickbeard en sabnzb eens geïnstalleerd op mijn Synology, maar waarom krijg ik geen icoontjes in het hoofdmenu of op het bureaublad? Lukt me met geen mogelijkheid om ergens een shortcut te maken.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Joarie schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:03:
Yep, die is gewoon actief volgens Package Centre. Ook al geprobeerd uit te schakelen, synology opnieuw opstarten en opnieuw inschakelen. Maar helaas zonder resultaat.

Maar in broncontrole kan ik hem niet vinden. Of staat hij onder een andere naam als proces?
Nou het is gelukt met veel pijn en moeite.
Volledig SABNZBD eraf gegooid en een nieuwe laten installeren. Https aangezet en alles via een andere poort laten lopen (9090). Nu kan ik overal weer bij gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Sinds ik DSM heb geupdate naar 5.2 werkt SickRage niet meer i.c.m. met VPN.
Als de VPN aan staat dan snatched SickRage niets meer, kan zelfs niet eens controleren op updates. Zet ik de VPN uit dan werkt het wel. Heb zelfs in Synology de firewall al eens helemaal uit gezet maar dit helpt mij ook niet.

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:20

DukeBox

loves wheat smoothies

mickjuh schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:18:
Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken?
Mogelijk zit het in de split tunnel settings ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Iemand toevallig ervaring met Surveillance Station package? Ik probeer snapshot van een ipcam eruit te trekken via de API, maar snap er niks van :+

Heb het probleem ook hier beschreven: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=6794

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Elementary OS werkt perfect in VirtualBox op mijn DS1815+.
Lekker light weight en reageert super snel met browsen e.d.
De Virtualbox addons zijn via terminal te installeren en dan heb je full resolution en muis support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Niet online
Al iemand met getest of virtualbox het blijft doen na de update 5.2-5565 Update 2 die net uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
Meauses schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 17:03:
[...]

Hmm die map heb ik dus al verwijderd en de user + homefolder, maar na reinstall blijft het hetzelfde helaas :(
Ik zal nog eens met een reboot tussendoor proberen.
Maar het lijkt erop dat er nog iets anders is.
Uiteindelijk mijn NAS opnieuw geïnstalleerd met DSM en behoud van data en nu werkt Plex weer naar behoren. Geen enkele combinatie loste het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
cold schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 10:20:
Al iemand met getest of virtualbox het blijft doen na de update 5.2-5565 Update 2 die net uit is?
ja blijft draaien na de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Videopac

Rommelt wat aan.

ionicdog schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 16:42:
Ik heb het idee dat mijn Dscloud regelmatig alles opnieuw synced terwijl ik niets aanpas, tussen mobiel en Nas. Ik heb bestands versie op 1 staan en verder geen idee waarom hij nu weer een aantal gig opnieuw moet syncen..komt iemand dat bekend voor?
Dat heb ik ook.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
heb mijn nas (212+) helemaal opnieuw ingesteld , alles werkt alleen cloudstation niet , en dan wel de andriod app , op mijn pc werkt die perfect maar met de telefoon niet , heb mijn poort open gezet op 6690 tcp maar ik maak geen conectie .. met quickconnect dan weer wel maar dan zegt de app dat hij toestemming moet krijgen via da cloud , talloze malen geprobeerd maar ik zie aleen maar de gebruikers en niet de quickconnect.
verder heeft iedereen een vinkje ... iemand een idee wat ik vergeet?
vroeger werkte het perfect , heb al uren over het internet gezocht maar kom er niet uit. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Virtua op 09-06-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
Synopass is ook een leuke tool
Password manager met apps voor je smartphone en 2 factor auth.
Heb zelf keepass eruit gegooid en overgestapt.
http://synopass.deadcode.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Het vreemde is dat met de computer het inloggen vlekkeloos gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Qualixo schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:41:
Synopass is ook een leuke tool
Password manager met apps voor je smartphone en 2 factor auth.
Heb zelf keepass eruit gegooid en overgestapt.
http://synopass.deadcode.net/
Hoe zit dat met die Pro versie? Kan er maar weinig van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
schumi2004 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:05:
[...]

Hoe zit dat met die Pro versie? Kan er maar weinig van vinden.
*Features in Pro version only*
- Reset master password
- Pull to refresh
- 2 factor authentication with Google Authenticator
- Real time notification when password access
- Temporary disable all web services after consecutive login failure
- Option to receive email when GCM Registration ID changed
- Recycle bin
- UI enhancement

[ Voor 43% gewijzigd door Qualixo op 10-06-2015 23:20 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.