Ik als 'netwerk & NAS' leek kreeg het binnen notime voor elkaar om het werkend te krijgen.
Ik vind de Synology NAS software zeer gebruikersvriendelijk en bij installatie gaat vrijwel alles automatisch.
2) Pas sinds vrij kort ontdekte ik de functie op mijn tv om van op een usbstick of externe harde schijf dingen af te spelen. Kan ik de ds213j ook gewoon via usb met de tv verbonden worden?
Via USB, nee.
Maar wellicht heeft je TV een ethernet aansluiting. Kabel trekken van je router naar de TV en je TV kan bij de NAS komen.
Hangt een beetje van het merk en type TV af. Met mijn Samsung Smart TV bijvoorbeeld kan ik een app installeren op de Samsung, Plex for Samsung. Dan is het een kwestie van op de NAS een plex server installeren (ook erg simpel te doen) en je TV kan met de Plex app een overzicht tonen van je films in de vorm van hoesjes, met plaatjes en informatie. Je kan dan je films direct op de TV afspelen.
Via DNLA kan het ook, maar dan krijg je mappen te zien op je TV waar je de media kan opzoeken en afspelen.
3) Moest het niet lukken kan ik dan die ds213j als een soort veredelde externe harde schijf gebruiken via usb?
Een NAS is een externe harde schijf die je via je netwerk benaderd. Dus via WIFI of directe verbinding kan je van elk apparaat je NAS benaderen. De reden voor een NAS is juist om af te komen van het "externe kastje" die je met kabels elke keer lokaal op je apparaten moet aansluiten (USB methode), maar dat die externe harde schijf permanent te gebruiken is en ergens in een kast staat en geen omkijken naar hebt.
Kan je TV niet op het netwerk aangesloten worden, dan is een goedkope mediaplayer een optie. Die heeft wel netwerk aansluiting en kan bij je NAS.
[
Voor 3% gewijzigd door
Xymox op 09-05-2015 10:48
]
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j