[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Wat staat er bovenaan qua processen?

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 12:43
Ik heb vandaag vanop afstand via QuickConnect NZBGet geinstalled op mijn DS214. Wanneer ik echter nadien de app probeer op te starten, krijg ik de melding dat deze niet kan geopend worden wanneer je via QuickConnect verbinding maakt met je nas.

Dit terwijl dit wel de bedoeling was....Is dit op geen enkele manier mogelijk ? Ik kijk een paar keer per dag of er iets interessant in Spotnet aanwezig is, het zou dan leuk zijn dat ik via QuickConnect & NZBGet de download meteen kan starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Recent heb ik mijn DS212+ geupdate naar DSM 6 Beta 2. Alles werkt verder goed op NZBGet na (versie 16.4-21). In eerste instantie kan ik downloaden gebruikmakend van de volledige bandbreedte (11.5/12MB/s). Echter na een paar downloads wordt de snelheid "gecapped" op 3.5/4MB/s. Kan hier verder geen verklaring voor vinden en wanneer ik de NAS opnieuw start werkt alles korte tijd weer naar behoren. Op het moment ik download met de volledige bandbreedte staat de CPU belasting hoog (95%) dit is niet anders dan wanneer de download met 3.5/4MB/s gaat. CPU belasting lijkt mij daarom in deze niet de oorzaak voor het "traag" downloaden.

Wie heeft dit ook of een verklaring hiervoor?

@07-03-16, probleem lijkt met het updaten naar 6.0 RC opgelost te zijn 8)

[ Voor 6% gewijzigd door bluecupra op 07-03-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
kraades schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:23:
Wat staat er bovenaan qua processen?
Mono voor zover ik me herinner. Maar laatst liep de HD continue >95%, maar je kunt niet zien wรกt die HD laat lopen. Op dat moment was de CPU <20% en was meen ik mono het pakket dat bovenaan stond.

edit: Kswapd0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:15
Rebbelx schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:09:
Ik heb vandaag vanop afstand via QuickConnect NZBGet geinstalled op mijn DS214. Wanneer ik echter nadien de app probeer op te starten, krijg ik de melding dat deze niet kan geopend worden wanneer je via QuickConnect verbinding maakt met je nas.

Dit terwijl dit wel de bedoeling was....Is dit op geen enkele manier mogelijk ? Ik kijk een paar keer per dag of er iets interessant in Spotnet aanwezig is, het zou dan leuk zijn dat ik via QuickConnect & NZBGet de download meteen kan starten...
Hier liep ik ook tegenaan. Maar kan je niet direct je IP-adres gebruiken of een DDNS (synology.me bijvoorbeeld) gebruiken? Hier werkt dat top, behalve op het werk omdat daar de benodigde poorten gesloten zijn.

Iemand een tip om van je Synology een soort uitzending gemist te maken? Programma's die wij willen zien zijn vaak te laat of we zijn niet thuis. We hebben geen harddiskrecorder (a 5 euro per maand) en de kwaliteit van veel uitzending-gemist sites is belabberd (320p op 120" is echt onwerkbaar). Via Sickbeard geprobeerd om de "series" toe te voegen wat prima lukt. Maar iets vinden, ho maar, terwijl dat wel werkt voor andere internationale (echte) series.

Is er een RSS of manier om dat wel lekker voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
mvds schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 13:37:
Heeft er iemand een Docker image draaien met daarin de Unifi controller? (Ik heb een DS415+ en die is dus prima in staat om Docker te draaien)

Zo ja, kan hij/zij mij uitleggen welke image er is gebruikt, en wat de stappen zijn om deze werkend te krijgen? Ik heb de twee meest populaire gebruikt, maar ik kan op de een of andere manier nergens mee connecten.

Ik download de image
Ik open de poorten in de image die zijn aangegeven (8080, 8443, 8880)
Ik start de image

Maar als ik wil connecten dan zegt mijn browser dat de host 192.168.0.1 onvindbaar is, terwijl mijn NAS een ip heeft in de 10.x.x.x range en ik daarmee ook connect.

Ben ik iets vergeten? Doe ik iets fout?
De enige image die ik werkend kreeg staat hier: http://synology.acmenet.ru
Werkt top. Staat je AC in de 192 range ? Daar kun je niet zomaar naar toe vanaf een 10.x netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

z1rconium schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:13:
[...]

De enige image die ik werkend kreeg staat hier: http://synology.acmenet.ru
Werkt top. Staat je AC in de 192 range ? Daar kun je niet zomaar naar toe vanaf een 10.x netwerk.
Alles stond in dezelfde range :) Inmiddels is de range veranderd, maar alle apparaten zitten wel in dezelfde range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 12:22

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik heb ineens het probleem dat ik in Sickbeard geen shows meer kan toevoegen, als ik add show doe en zoek op naam dan krijg ik de melding: "search timed out, try again or try another indexer", terwijl TheTVDB.com gewoon bereikbaar is vanaf mijn pc.

Als ik wil zoeken op populaire shows krijg ik de melding: "Fetching of IMDB Data failed. Are you online?
Exception: None"

Sickbeard heeft dus op een of andere manier geen verbinding met de externe sites/services. heb het idee dat checken naar fork updates ook niet werkt. etc.

Uiteraard heb ik mijn Synology een herstart gegeven, ben mijn router settings nagelopen, maar ik kan niets vinden (geen port forwards etc.). Firewall op de Synology en mijn horizon box staan uit. Synology zit bekabeld op de Horizon box aangesloten. vrij rechtoe rechtaan allemaal.

Zit nu al 2 avonden te zoeken maar ben nog niets verder. Iemand enig idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 04-03-2016 20:31 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik denk probeer ook eens wat anders dan Dropbox en ga eens wat meer gebruik maken van mijn NAS.

Op mijn Android telefoon (Sony z3c) DS Cloud geรฏnstalleerd, en een sync gemaakt van mijn WhatsApp en camera map. So far, so good.

Ik loop echter tegen twee zaken aan:
- Als ik de camera map leegmaak op mijn NAS en de foto's archiveer, verdwijnen de foto's ook vanaf mijn telefoon (zoals het hoort). Helaas begint mijn telefoon dan weer bestandsnamen te maken vanaf het getal 1. Duplicaten tot gevolg. Heeft iemand daar al iets handigs voor bedacht? Want er is kennelijk geen optie op mijn telefoon om gewoon netjes door te tellen.
- Als ik met wifi verbonden ben, gaat de telefoon meteen een genomen foto synchroniseren. Dat is mooi, maar... Kennelijk wijzigt DS Cloud iets aan het bestand, want de genomen foto meteen bekijken in de gallerij lukt niet. Als de foto genomen is blijft er zo'n bewegend cirkeltje op de knop om naar de gallerij te gaan draaien (alsof de foto nog wordt opgeslagen). Er op drukken heeft als gevolg dat de gallerij app opent maar ik zo'n zwarte afbeelding krijg te zien (alsof het bestand geen foto is). Na wat forums afgestruind te hebben, heb ik de optie 'Mediabestanden index. na sync.' aangevinkt. Nu krijg ik twee dezelfde foto's in de gallerij. Beiden hebben dezelfde bestandsnaam, doch er is maar 1 bestand aanwezig. Ook niet echt netjes.

Hoe gaat dit bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door LAD93 op 08-03-2016 13:39 . Reden: verwijdering ]

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09-2024
Vandaag mijn nieuwe DS216j binnen gekregen. Nu probeer ik via een tutorial Sickbeard, SabNZB etc. aan de praat te krijgen. Nu moet ik http://packages.synocommunity.com/ als repo toevoegen maar dit lukt me niet. Ik krijg al de hele avond de melding: "Ongeldige locatie".

Ligt de server van de repo eruit? Ik Google me een ongeluk maar kom alleen topics van vele jaren geleden tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 17:58

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DaKuup schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:29:
Vandaag mijn nieuwe DS216j binnen gekregen. Nu probeer ik via een tutorial Sickbeard, SabNZB etc. aan de praat te krijgen. Nu moet ik http://packages.synocommunity.com/ als repo toevoegen maar dit lukt me niet. Ik krijg al de hele avond de melding: "Ongeldige locatie".

Ligt de server van de repo eruit? Ik Google me een ongeluk maar kom alleen topics van vele jaren geleden tegen.
Heb je de pagina van SynoComunity ook bekeken? --> https://synocommunity.com/. Daar staat ook precies wat je moet doen. Hij staat er bij mij in met dezelfde URL als jij hierboven getypt hebt. Ik heb net ook geprobeerd een willekeurige package te installeren en dat gaat goed, dus de URL is in ieder geval goed.
Heb je de trust level ook goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Yep, bekeken. Ik gebruik de link zoals daar gegeven staat. Trustlevel heb ik op "elke uitgever" staan. Er is zojuist op Github ook een issue aangemaakt door iemand met hetzelfde probleem... dus ik sta niet alleen (gelukkig)

Edit: Hmm, blijk iets met de architectuur te zijn. Mijn nieuwe NAS is gebaseerd op 64bit terwijl de packages 32bit ondersteunen. Blijkbaar moet ik wachten op DSM 6.0 :X

[ Voor 27% gewijzigd door DaKuup op 12-03-2016 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt. Er is nog geen geschikte toolchain beschikbaar. De toolchain is nodig om de programma's als SABnzbd etc. te compileren voor jouw NAS. Op dit moment is er een 64-bit versie beschikbaar maar SynoCommunity heeft voor DSM 5.2 de 32-bit versie nodig. De toolchain moet door Synology beschikbaar worden gemaakt.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Ik had Spotweb installed op mijn spare NAS onder DSM 5 en dat werkte prima. Nu wilde ik opnieuw beginnen dus clean install en Spotweb opnieuw erop maar nu kan ik de installatie niet afronden in DSM 6 RC, krijg continue een 403 There is an error while processing this request.

Iemand een idee?

/edit:
Ben al wat verder maar retrieve wil niet lukken:
root@DS211:~# /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

* schumi2004 krijgt een hekel aan Synology!

[ Voor 42% gewijzigd door schumi2004 op 13-03-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:36
schumi2004 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:00:
Ik had Spotweb installed op mijn spare NAS onder DSM 5 en dat werkte prima. Nu wilde ik opnieuw beginnen dus clean install en Spotweb opnieuw erop maar nu kan ik de installatie niet afronden in DSM 6 RC, krijg continue een 403 There is an error while processing this request.

Iemand een idee?

/edit:
Ben al wat verder maar retrieve wil niet lukken:
root@DS211:~# /usr/bin/php /volume1/web/spotweb/retrieve.php
PHP Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

Fatal error: Undefined class constant 'MYSQL_ATTR_FOUND_ROWS' in /volume1/web/spotweb/lib/dbeng/dbeng_pdo_mysql.php on line 28

* schumi2004 krijgt een hekel aan Synology!
Kijk eens in dit forum
http://www.synology-forum...iet-uitvoeren-op-dsm-6-0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dat lost maar deels van het probleem op, het retrieven van spots is ook stuk :(

admin@DS715:/$ sudo su -
root@DS715:~# /usr/bin/php /volume1//web/spotweb/retrieve.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het package centre heb ik verschillende package sources gezet, uiteraard rolt daar een lijst met niet-officiele packages uit. Is er een manier om te achterhalen welk package uit welke source komt, zonder de package sources uit te moeten sluiten?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
Als je op een package klikt laat het package center de developer zien. Kom je daar verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
stefijn schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:26:
Wat is een goed pakket om torrents mee te downloaden anders dan downloadstation? Als ik op mijn Ds214 downloadstation gebruik dan duurt het ongeveer een dag voordat dat ding op 100% diskload staat en wordt ie vrijwel volledig onbruikbaar/onbereikbaar. Zelfs met รฉรฉn gelijktijdige download heb ik daar last van.
Dit is wel vreemd. Ik heb ook een DS214 en gebruik Download Station al jaren voor mijn torrents. Het werkt perfect en geen hoge cpu-load. Is hij niet aan het indexeren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:30
Binnetie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Dit is wel vreemd. Ik heb ook een DS214 en gebruik Download Station al jaren voor mijn torrents. Het werkt perfect en geen hoge cpu-load. Is hij niet aan het indexeren ofzo?
Torrents gaat zelfs met mijn 210j nog goed (met transmission, 4MB/s (max van provider)). Hij zal inderdaad met wat anders bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand enig idee waarom er 4 php processen draaien in DSM6 RC ?

code:
1
2
3
4
5
6
root@DS715:~# ps aux | grep php
root     10780  0.0  0.7 136512 15008 ?        Ss   Mar13   0:08 php-fpm: master process (/usr/local/etc/php56/php-fpm.conf)
http     18282  0.0  0.8 147200 18656 ?        S    Mar13   0:00 php-fpm: pool www
http     18286  0.0  0.8 137728 16800 ?        S    Mar13   0:00 php-fpm: pool www
http     18290  0.0  0.7 137632 16448 ?        S    Mar13   0:00 php-fpm: pool www
root     23048  0.0  0.0   4800  1728 pts/2    S+   20:59   0:00 grep --color=auto php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 19-09 19:48
Binnetie schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:26:
[...]

Inmiddels ben ik er achter dat het niet (alleen) aan Download station ligt, maar waar wel aan weet ik nog niet. Wel is het zo dat als mijn DS tekeer gaat en ik sluit Download Station af dat het dan stopt.
Maar heb dat nu al weer twee weke uitgeschakeld en nog steeds af en toe last van. Om gek van te worden ook dat geratel als ik in dezelfde ruimte als mijn DS ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Iemand enig idee welke repo de nieuwste versies van sabnzbd (1.0.0), sickbeard en couchpotato heeft ?

SynoCommunity lijkt een behoorlijk aantal versies achter te lopen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morph3u55
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-08 20:14
DaKuup schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 22:29:

Misschien werkt het volgende?
Ik ken iemand die de 416j heeft en hetzelfde probleem had.

De DS416j heeft een Marvell Armada 388 88F6828 processor
de DS216j heeft een Marvell Armada 385 88F6820 processor
https://www.synology.com/...cts/compare/DS416j/DS216j

Voeg deze toe als package location: (door een ontwikkelaar gemaakt van Synocommunity voor o.a. de DS416J)

Package location:
https://synology.cambier.org/

bron: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2033

[ Voor 11% gewijzigd door Morph3u55 op 18-03-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
devastator83 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:19:
Iemand enig idee welke repo de nieuwste versies van sabnzbd (1.0.0), sickbeard en couchpotato heeft ?

SynoCommunity lijkt een behoorlijk aantal versies achter te lopen ?
Dat is altijd een groot mysterie wanneer een nieuwe versie uitkomt...
Als je Docker ondersteuning hebt kun je ook hier naar kijken: https://hub.docker.com/u/timhaak/.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er zitten welgeteld 0 versies tussen SABnzbd 7.20 en 1.0... Sickbeard en Couchpotato updaten zichzelf, daar is geen nieuwe versie van een SynoCommunity package voor nodig.

/edit: ik zag het net in een eerder bericht: https://synology.cambier.org/ is niet van een SynoCommunity ontwikkelaar.

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Bean op 17-03-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKuup
Morph3u55 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:25:
[...]

Misschien werkt het volgende?
Ik ken iemand die de 416j heeft en hetzelfde probleem had.

De DS416j heeft een Marvell Armada 388 88F6828 processor
de DS216j heeft een Marvell Armada 385 88F6820 processor
https://www.synology.com/...cts/compare/DS416j/DS216j

Voeg deze toe als package location: (door een ontwikkelaar gemaakt van Synocommunity voor o.a. de DS416J)
https://synology.cambier.org/

bron: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2033
Top! Heeft me een lang avondje gekost, maar heb nu NZBget, Sonarr en Couchpotato draaien! Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Hier draai ik nu:
  • Sonarr (eerst sickbeard, toen sickrage....)
  • Couchpotato
  • NZBget
  • Transmission
  • Spotweb
  • Subliminal
  • Auto-sub
Tot nu toe tevreden.... maar eigenlijk zou ik nog een manier willen om automatisch uitzending-gemist binnen te hengelen... Omdat Sonarr veel Nederlandse programma's niet kent moet ik daar wat anders op vinden.

Dus volgende doel?
Flexget + nzb/torrent support maken waar ik NL-series in kan zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:22:
<knip>
Tot nu toe tevreden.... maar eigenlijk zou ik nog een manier willen om automatisch uitzending-gemist binnen te hengelen... Omdat Sonarr veel Nederlandse programma's niet kent moet ik daar wat anders op vinden.

Dus volgende doel?
Flexget + nzb/torrent support maken waar ik NL-series in kan zetten 8)
We zien de tutorial wel tegemoet
Ik hou me aanbevolen iig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
schumi2004 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:33:
[...]

We zien de tutorial wel tegemoet
Ik hou me aanbevolen iig ;)
Ga me best doen XD zodra ik tijd vind.
Enige nadeel is dat lang niet alles wordt gepost volgens mij.... Maar wat wordt gepost is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb ooit eens zitten rommelen met RSS feeds icm SABnzbd aangezien de Nederlandse TV releases toch vaak van dezelfde groep komen, of dat momenteel nog steeds zo kan werken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dr. Bean schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 22:48:
Er zitten welgeteld 0 versies tussen SABnzbd 7.20 en 1.0... Sickbeard en Couchpotato updaten zichzelf, daar is geen nieuwe versie van een SynoCommunity package voor nodig.

/edit: ik zag het net in een eerder bericht: https://synology.cambier.org/ is niet van een SynoCommunity ontwikkelaar.
Ze zijn toch niet gelijk of kijk ik zo verkeerd?
http://wiki.sabnzbd.org/introducing-1-0-0

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Daar reageerde ik dan ook niet op ;) Ik reageerde voornamelijk op de opmerking dat SynoCommunity achterliep. Dat gebeurt zeker, maar niet in deze gevallen.
Vwb SABnzbd, de changelog tussen 7.20 en 1.0 is lang zat, maar er waren geen stable releases tussen de twee versies.
Er zijn meer dan 10 beta's en RC's van sabnzbd 1.0 geweest en de eerste release van 1.0 is teruggetrokken nadat er een probleem was ontdekt.
Daar komt bij dat 1.0 niet helemaal backwards compatible is: voordat ik daarvoor een package publiceer, wil ik er zeker van zijn dat we mogelijke vragen en problemen afgedekt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ah zo, ik dacht 0 versies = aan elkaar gelijk. Maar ik snap 'm nu. We wachten even totdat 1.0 zich bewezen heeft. Lijk mij als ik het zo hoor een slimme zet. :Y

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik gebruikte de dsvideo app op mijn nexus 4 om series van mijn NAS af te spelen op mijn sony bravia TV. Inmiddels heb ik een nexus 5x, maar hiermee kan ik mijn TV niet selecteren als target om af te spelen. In de netflix app kan ik wel mijn tv selecteren dus ik vermoed dat het iets met de synology app te maken heeft. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand die me helpen kan Spotweb werkend te krijgen onder DSM6?
Ik kan dus het retrieve script niet starten, issue gemaakt op github met als antwoord dat mogelijk mysql pdo extension voor php geupgrade moet worden.

Iemand een idee?

https://github.com/spotwe...35#issuecomment-196055419

/edit:
Was bij een clean install van Spotweb.

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 24-03-2016 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Laatst online: 17-08 22:11
Is bij jullie disk hibernation ook gestopt na de installatie van Sonarr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
devastator83 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:42:
Is bij jullie disk hibernation ook gestopt na de installatie van Sonarr ?
Zou zo maar kunnen. Ik zou even een hibernate check doen (staat wel ergens een beschrijving van op het www hoe en wat)
Hier gebeurt dat sowieso niet omdat ik ook TVHeadend draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 21:34
elsinga schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:47:
Okay, zojuist mijn DS415play en DS412+ geupdate. Na het ook updaten van alle packages werken de volgende zaken weer vlekkeloos:
- websites, ook die gebruik maken van mySQL
Heb je hiervoor nog zaken moeten instellen/veranderen?

Bij mij werkt de site/pagina's (eigen projectjes) namelijk niet meer na de update, maar ik gok dat dit door de verandering van de poort komt. (custom poort die ook voor DSPhoto gebruikt werd, lijkt nu teruggezet naar 80?)
Ik zag in de package Web Station onder Virtual Host dat hij nu standaard maar 1 folder in de webroot heeft toegevoegd, terwijl ik met DSM 5.2 gewoon altijd alle folders kon benaderen die er in de /web map stonden. Moet ik al deze folders handmatig toevoegen als ik ze weer beschikbaar wil hebben? (geen probleem, maar wil het gewoon goed ingesteld hebben)

Ik kan er verder niet echt (lees: geen) documentatie over vinden, maar wil de boel gewoon goed wel veilig hebben..

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 24-03-2016 12:09 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Werken SABnzbd en SickBeard op DSM 6? (sorry ik ben lui en onderweg maar erg benieuwd...)

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opperdoes
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 16:49
Net geupdate naar DSM 6.0 op mijn DS214, maar nu werkt Sonarr niet meer. Opnieuw Mono en Sonarr geinstalleerd, maar nog steeds niets. Wordt ook geen log file geschreven in de Sonarr map.

bij het starten van Sonarr begint hij met laden, en daarna blijft de service op stopped staan. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
kraades schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:15:
Werken SABnzbd en SickBeard op DSM 6? (sorry ik ben lui en onderweg maar erg benieuwd...)
Zie andere topic. :P (Het hier melden is idd logischer..)
Magic schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:19:
Even een korte update:

Sickbeard: werkt gewoon, echter had ik voor mijn reverse proxy config een root-path ingevuld. in de huidige config werkt dat niet.
Autosub: Werkt, maar status wordt niet weergegeven in DSM.
spotweb: retrieve werkt niet
Transmission: werkt
Sabnzbd: werkt
couchpotato: werkt

Waarschijnlijk is het meeste te fixen door automatisch redirecten naar https uit te zetten, maar als je er van afhankelijk bent of niet zo tech-savvy om het uit te zoeken zou ik even wachten met upgraden.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SmiGueL schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:19:
[...]

Zie andere topic. :P (Het hier melden is idd logischer..)

[...]
Inmiddels heb ik de retrieve ook weer werkend gekregen door deze tip:
TheMystery schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:53:
[...]

wat ik lees zou het moeten werken door /usr/local/bin/php te vervangen voor /usr/local/bin/php56
Enige probleem dat dan ik dan nog heb is de valse status van autosub. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45

B2

wa' seggie?

De update naar 6.0 gaat hier niet vanwege het geinstalleerde Plex package. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

opperdoes schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:18:
Net geupdate naar DSM 6.0 op mijn DS214, maar nu werkt Sonarr niet meer. Opnieuw Mono en Sonarr geinstalleerd, maar nog steeds niets. Wordt ook geen log file geschreven in de Sonarr map.

bij het starten van Sonarr begint hij met laden, en daarna blijft de service op stopped staan. Iemand een idee?
Ik heb hetzelfde probleem :(
Sonarr en Mono verwijderd en vervolgens de installatie directories verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt niet.

Hopelijk heeft het genoeg zichtbaarheid in de community dat ze het probleem gaan verhelpen....

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cรฉdric roelt!

Voor de mensen die draaien op DSM 5.2-5644 Update 5 en gebruik maken van iDrive; de laatste versie van iDrive 2.03.18 werkt niet. Zie ook:

http://forum.idrive.com/topic.php?id=458

Get the "circle" and unable to login to the UI. DSM 5.2-5644 Update 5, not even 6.0. iDrive is unavailable to me.

Er is sowieso nog geen support voor DSM6.0

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
B2 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:37:
De update naar 6.0 gaat hier niet vanwege het geinstalleerde Plex package. Meer mensen last van?
Moet je de package even stoppen dacht ik. Zie andere topics. De berichtgeving loopt wat door elkaar op dit moment.

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
rally schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:42:
[...]

Sonarr en Mono verwijderd en vervolgens de installatie directories verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar dat werkt niet.

Hopelijk heeft het genoeg zichtbaarheid in de community dat ze het probleem gaan verhelpen....
Ik had zelf geen issues met Mono of Sonarr, maar dat was met de RC. Ik wacht nog even met de final version totdat ik nieuwe HDD heb mogen ontvangen welke bij vorige upgrade gesneuveld is maar verwacht eigenlijk geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
rally schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:42:
[...]

hier ook geen problemen met mono/sonarr (dsm5.2->dsm6.0)

alleen autosub lijkt niet te willen starten (applicatie is ook niet bereikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:06
Ik dacht installeer Virtual DSM even.. maar je krijgt een melding dat het mogelijk niet werkt als er geen aparte netwerk beschikbaar is:S Ik draai met een bond...

Ben vandaag niet zo scherp, maar had V DSM nou geen 8GB eis? want app installeren werkt gewoon...

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 18:46

rally

Deyterra Consultancy

schumi2004 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Ik had zelf geen issues met Mono of Sonarr, maar dat was met de RC. Ik wacht nog even met de final version totdat ik nieuwe HDD heb mogen ontvangen welke bij vorige upgrade gesneuveld is maar verwacht eigenlijk geen problemen.
Het probleem wordt (helaas) ook in andere topics en fora besproken.
Dus het lijkt niet een probleem te zijn waar alleen ik specifiek last van heb, maar een structureel probleem.

Echter, er zijn ook gebruikers die rapporteren dat ze geen problemen hebben. Maar ik hoop dat er wel een oplossing wordt gevonden.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Nu online
Vraagje over Docker.

Weet iemand onder welke user de docker containers in DSM gestart worden, of hoe je dat eventueel kunt opgeven bij het aanmaken van de container?

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik de gekoppelde DSM mappen rechten voor "Everyone" moet geven, en niet specifiek kan instellen.

Edit: Inmiddels in de config.json gevonden dat de user "nobody" gebruikt wordt. Helaas is dit een hidden system user in DSM, dus dat schiet niet echt op :(

[ Voor 20% gewijzigd door Mirx_NL op 25-03-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

TheMystery schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:53:
[...]

wat ik lees zou het moeten werken door /usr/local/bin/php te vervangen voor /usr/local/bin/php56
Bij mij is het volledige pad
/usr/bin/php
De "local" mist dus. kan ik dan evengoed gewoon vervangen met php56 ipv php?

Dan ga ik het proberen namelijk

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Ik krijg het na lang prutsen nog steeds niet voor elkaar om mijn website extern benaderbaar te maken.

Situatie DSM 5.2:
Ik ga naar de URL: mijndomeinnaam.synology.me:8642/mijnpagina
Hierbij is de poort 8642 een willekeurig gekozen getal omdat ik 1: Deze site niet opbaar wil hebben en 2: Dit dus een stuk lastiger te raden is dan de standaard poort 80.
mijnpagina is een map in de /web folder. ik heb verschillende mijnpagina's die ik op deze manier benaderde.
Mijn router stuurt poort 8642 door naar poort 8642 op mijn NAS.
Dit werkt al jaren perfect. :)

Situatie DSM 6.0:
Ik ga naar de URL: mijndomeinnaam.synology.me:8642/mijnpagina
Werkt niet.
Ik moet nu sinds de update naar: mijndomeinnaam.synology.me:8642/mijnpagina/index.php

Als ik intern naar 192.168.1.200:8642/mijnpagina ga, of zelfs naar 192.168.1.200/mijnpagina (dus zonder poort) werkt het wel perfect..

- Hoe kan ik weer naar mijn Web Station mappen zonder er index.php achter te zetten?
Of nou ik extern poort 8642 naar intern 8642 of intern 80 stuur, het probleem blijft bestaan.
- Kan de 'Virtuele Hosts' roet in het eten gooien? sinds de DSM update staat er 1 Virtuele host in die lijstje.. Geen idee wat ik er mee moet. (documentatie hierover is ver te zoeken)

Het idee was om 'even' Let's Encrypt aan te zetten met DSM 6.0, maar ik ben nu uren verder en alleen maar verder van huis. Ik wil iig eerst de boel zonder LE werkend hebben..

[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 24-03-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Sonarr en Mono werken hier zonder problemen op DSM6, mocht het niet werken kan je altijd Sonarr via Docker installeren (wanneer je de beschiking hebt over docker :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
B2 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:37:
Ja, ik. Mocht je nog geen oplossing hebben: ga even in je package center naar Plex en stop hem. Doe dan de update naar 6.0 en start hem weer. Bij mij geen probleem gehad, Plex werkt nog steeds perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dal673
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 10:38
Ik heb al een kleine 2 jaar een DS414 waar ik erg blij mee ben.
Ik heb diverse packages draaien tot mijn tevredenheid. O.a. SickBeard (20140528-5), CouchPotato Custom, SABnzbd (0.7.20).

Vandaag heb ik mijn NAS geรผpdatet naar DSM 6 en in principe gaat alles naar wens, behalve SickBeard.
Als ik vanuit DSM op de SickBeard link klik gaat hij naar http://192.168.1.127:5000/3rdparty/sickbeard/sickbeard.cgi en geeft hij een "page not found" error.
Dat kan wel kloppen, want de juiste link bij mijn installatie voor SickBeard moet http://192.168.1.127:8081/home/ zijn.
Als ik handmatig de laatste, correcte, link in een browser (Edge) invoer werkt het niet, maar als ik via de Package Center op SickBeard klik en dan op de link bij URL klik werkt het wel. Daar kan ik aan zien dat het in principe allemaal werkt.
Kunnen jullie mij hierbij een stap verd helpen?

Toen ik bovenstaande merkte ging ik in de Package Manager naar een andere versie kijken, want mij viel op dat de mij geรฏnstalleerde SickBeard versie 20140528-5 relatief oud is. En er is een veel nieuwere 'Custom' versie:
Synocommunity heeft nu alleen nog de package SickBeard Custom (versie 20151220-4) op hun website staan.
Als ik eerst de al eerder geรฏnstalleerde SickBeard in de Package Center stopzet en daarna die nieuwe SickBeard Custom via de packetmanager van DSM 6 wilt binnen halen dan download dat prima, maar wilt hij het niet installeren met de foutmelding: "Failed to run the package service".
Kunnen jullie mij ook hierbij wat verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 20-09 11:26

Goner

What can I do you for ?

Daar las ik iets over ... blijkbaar moet eerst de sickbeard-custum user worden aangemaakt voor DSM 6.

http://www.synology-forum...nter/msg182511/#msg182511

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
verkeerde topic. :(

[ Voor 96% gewijzigd door technorabilia op 25-03-2016 09:22 ]

๐Ÿ‘‰๐Ÿป Blog ๐Ÿ‘ˆ๐Ÿป

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb gisteren de NAS ook geupdate naar DSM 6.

Kom er nog niet uit, maar kan nu ineens nzbget en spotweb alleen vanaf het interne netwerk benaderen.
Van buitenaf gebeurd er niets.

Dit werkte hiervoor nog prima

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik blijf krijgen bij plex "update vereist" na mijn update naar dsm 6.0.

Ik had als wat tips op internet gevonden en uitgevoerd. zoals de plex gebruiker opnieuw instellen en key importeren. Maar geen effect.

Iemand tips?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-09 19:30
Ben mijn nieuwe ds216 Play aan het inrichten via een tutorial (heb al een 114 draaien met sab, sickbeard e.d.)

Ik struikel nu over: In het Configuratiescherm klik je op ‘Webservices’. Vink de optie ‘Webstation inschakelen’ aan en bevestig je keuze.

Ik kan dit NIET vinden in DSM 6.0

Wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
Noppesnada schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:50:
Ben mijn nieuwe ds216 Play aan het inrichten via een tutorial (heb al een 114 draaien met sab, sickbeard e.d.)

Ik struikel nu over: In het Configuratiescherm klik je op ‘Webservices’. Vink de optie ‘Webstation inschakelen’ aan en bevestig je keuze.

Ik kan dit NIET vinden in DSM 6.0

Wat doe ik fout ?
Web Station is nu een losse package. :) (Package Center --> Utilities)

*Als je dit vinkje aan had staan in DSM 5.2, dan wordt deze volgens mij automatisch geinstalleerd bij de upgrade naar DSM 6.0

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 25-03-2016 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 10:02
Cyberpope schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:32:
Ik blijf krijgen bij plex "update vereist" na mijn update naar dsm 6.0.

Ik had als wat tips op internet gevonden en uitgevoerd. zoals de plex gebruiker opnieuw instellen en key importeren. Maar geen effect.

Iemand tips?
Mijn Plex werkt perfect. Heb je de laatste versie van plex.tv gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
SmiGueL schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:35:
[...]

Web Station is nu een losse package. :) (Package Center --> Utilities)

*Als je dit vinkje aan had staan in DSM 5.2, dan wordt deze volgens mij automatisch geinstalleerd bij de upgrade naar DSM 6.0
Gevonden, dank je.

Ben nu helemaal van "scratch" bezig om alles opnieuw in te richten.

Zoals ik lees zullen sickbeard en sabnzbd wel wat problemen opleveren icm een nieuwe installatie bij DSM 6.0

Iemand hier al een oplossing voor gevonden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Nu online
Net ook mijn DS415+ geupdate, update is goed gegaan.
- NZBget werkt op de https certificaten na, dit moet ik nog even uitzoeken.
- Sickbeard werkt
- Spotweb werkt na mijn task te veranderen naar het volgende pad /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
- lxqt werkt
- plexpy via docker werkt
- plex werkt (wel packet moeten stoppen voor het updaten)
- Oscam werkt ook alleen mijn usb serial drivers niet meer.

Iemand de usb serial drivers werkend gekregen of een spk gevonden die werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

jakob schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:41:
[...]

Mijn Plex werkt perfect. Heb je de laatste versie van plex.tv gedownload?
Dan moet ik even kijken... Heb nu versie 0.9.15.2.1663.

Dat is dus de oude versie. Ging er vanuit dat ik automatisch een update kreeg, maar bij plex blijkbaar niet.
Even handmatig geupdate. Nu werkt het

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 23:23
Ook ik krijg mijn Sonarr niet gestart. Heb Mono en Sonarr opnieuw geรฏnstalleerd maar helaas. Ik lees dat meer mensen hier last van hebben maar heeft er ook iemand een verklaring? Het gaat om een 213j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Vandaag update gedaan dsm6.0

Heb nu alleen nog problemen met HAproxy

NZBget moest ik opnieuw installeren

Nu werkend:

sickrage
couchpotato
nzbget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loginfailed
  • Laatst online: 25-09-2024
Sinds de update naar DSM 6.0-7321 op mijn DS414j werkt de iTunes server niet meer. Mijn iTunes, versie 12.3.3.17, op windows 10 ziet de iTunes server met mijn muziek niet.

[ Voor 48% gewijzigd door loginfailed op 25-03-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunBeech
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De update naar DSM 6.0 is goed gegaan op mijn DS412+, m.u.v. Photo Station.

Bij het starten van Photo Station krijg ik een leeg scherm met uitsluitend de melding "could not find driver". Ook de mobiele DS photo app kan geen verbinding meer maken met Photo Station.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sinds 6.0 werkt mijn Download Station niet lekker samen met SickRage en CouchPotato.
* Ik heb een nieuwe user moeten aanmaken met rechten op de mappen waarin ik wil lezen/schrijven vanuit die twee apps, + rechten tot Download Station
* Ik heb de paden waarin DS moest schrijven vanuit CP en SR van /volume1/xxx/yyy/ naar xxx/yyy/
* SR en CP zien vervolgens Download Station weer en kunnen ook torrents daarheen zenden
* Enige issue die ik nu nog heb is dat de torrents die vanuit CP en SR naar Download Station worden gezonden eeuwig op "waiting" blijven staan.

Handmatig toegevoegde torrents in Download Station werken wel gewoon.

Iemand bekend met bovenstaand probleem? Eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cรฉdric roelt!

JB schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:49:
Voor de mensen die draaien op DSM 5.2-5644 Update 5 en gebruik maken van iDrive; de laatste versie van iDrive 2.03.18 werkt niet. Zie ook:

http://forum.idrive.com/topic.php?id=458

Get the "circle" and unable to login to the UI. DSM 5.2-5644 Update 5, not even 6.0. iDrive is unavailable to me.

Er is sowieso nog geen support voor DSM6.0
Nog weinig nieuws helaas :(

"We are checking this with our development team. Please give us some time, we will contact you with an update soon.

Regards,
IDrive Support"

Zelfde bericht in topic op iDrive forum

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
TheMystery schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:58:
Net ook mijn DS415+ geupdate, update is goed gegaan.
- NZBget werkt op de https certificaten na, dit moet ik nog even uitzoeken.
- Sickbeard werkt
- Spotweb werkt na mijn task te veranderen naar het volgende pad /usr/local/bin/php56 /volume1/web/spotweb/retrieve.php
- lxqt werkt
- plexpy via docker werkt
- plex werkt (wel packet moeten stoppen voor het updaten)
- Oscam werkt ook alleen mijn usb serial drivers niet meer.

Iemand de usb serial drivers werkend gekregen of een spk gevonden die werkt?
Hoe bedoel je OScam usb serial driver werkt niet meer?
Welke reader gebruikje?
Ik heb wel een up-to-date oscam package voor je (met de nodige updates/tweaks).
Geef maar een PM als je hem hebben wil en voor welke architecture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-09 21:19
Iemand een idee hoe je Nederlandse ondertiteling krijgt bij video station ? Ik krijg alleen maar rusich of chinees

[ Voor 3% gewijzigd door Virtua op 26-03-2016 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Na de update naar DSM6 werkte mijn SSH tunnel niet meer. In eerste instantie dacht ik dat dat door privileges zou komen, ik gebruikte altijd root en nu een andere gebruiker (omdat root geen shell privs meer had), maar uiteindelijk stond er een regel "AllowTcpForwarding no" in /etc/ssh/sshd_config.
Mocht iemand anders dit gebruiken, van die no een yes maken en vervolgens "synoservicectl --reload sshd" en alles werkt weer toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Inloggen als Root moet je nu doen via je eigen gebruikersnaam --> "sudo su -"

hierna je ww nogmaals opgeven
We trust you have received the usual lecture from the local System
Administrator. It usually boils down to these three things:

#1) Respect the privacy of others.
#2) Think before you type.
#3) With great power comes great responsibility.

Password:
:')

[ Voor 57% gewijzigd door hhoekstra op 26-03-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Nota van Sickrage dev team waarom er issues zijn:

Quick note for Synology users. Yesterday Synology released DSM 6, we advice users to wait with the update. The problem is that the Sickbead-custom (and other Synocommunity) packages are not fully compatible yet. If the packages are installed on DSM 5.2 and you upgrade they will keep working, but on a fresh DSM6 install or if you need to re-install the package they wont work anymore. More info and workarounds can be found on our issue tracker
https://github.com/SickRa...87#issuecomment-201275502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij mij werkte Sickbeard en Nzbget ook niet meer na de update. In /etc/passwd stond de user van die programma's op /sbin/nologin, volgens mij lag het daaraan.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
wat heb je precies gedaan om nzbget weer werkend te krijgen?

En weet iemand of Syncthing ook werkt onder 6.0, dan ga ik misschien ook over binnenkort
fsfikke schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:00:
Bij mij werkte Sickbeard en Nzbget ook niet meer na de update. In /etc/passwd stond de user van die programma's op /sbin/nologin, volgens mij lag het daaraan.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ionicdog schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:47:
wat heb je precies gedaan om nzbget weer werkend te krijgen?

En weet iemand of Syncthing ook werkt onder 6.0, dan ga ik misschien ook over binnenkort

[...]
/var/services/homes/username:/sbin/nologin vervangen door: /usr/local/nzbget/var:/bin/sh.

Deze stapjes eigenlijk: http://sickbeard.com/foru...pic.php?f=4&t=5003#p23028

edit:
Hmm, na een reboot staat het weer lekker op /sbin/nologin....
Handig al die nieuwe safety features die alles verklooien.

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 27-03-2016 14:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

virtua69 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:10:
Iemand een idee hoe je Nederlandse ondertiteling krijgt bij video station ? Ik krijg alleen maar rusich of chinees
een gokje:

er zit geen nederlandse ondertiteling bij/in het videobestand :?

๏ฃฟ iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - ๏ฃฟ iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - ๏ฃฟ AirPods Pro 3 - ๏ฃฟ Watch 5 Space Gray LTE - ๏ฃฟ TV 4K 128GB - ๏ฃฟ TV 4 64GB - ๏ฃฟ Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
hhoekstra schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:08:
Inloggen als Root moet je nu doen via je eigen gebruikersnaam --> "sudo su -"

hierna je ww nogmaals opgeven

[...]

:')
haha, jah... was ook al aan het klooien. Kon mijn scripts niet editten omdat deze aangemaakt waren door root.... :+

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Yucko schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:09:
[...]

een gokje:

er zit geen nederlandse ondertiteling bij/in het videobestand :?
Je moet toch gewoon ondertiteling kunnen downloaden er mee, en die download die dus niet in Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:25

Yucko

One clown to rule them all !

sinds wanneer haalt videostation ondertitelingen automatisch binnen voor je?

die zul je zelf los moeten downloaden als ze niet in het videobestand/containerbestand zitten :P

๏ฃฟ iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - ๏ฃฟ iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - ๏ฃฟ AirPods Pro 3 - ๏ฃฟ Watch 5 Space Gray LTE - ๏ฃฟ TV 4K 128GB - ๏ฃฟ TV 4 64GB - ๏ฃฟ Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:48
Er is een optie om in videostation automatisch ondertitels op te halen, maar waar die het vandaan haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Laatst online: 18-10-2022
dutchgio schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:56:
Er is een optie om in videostation automatisch ondertitels op te halen, maar waar die het vandaan haalt...
Instellingen / Geavanceerd.. dan naar beneden scrollen, kun je de taal opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Okay, ik heb nu sabnzbd, transmission en sickrage draaiend op mijn DS216 Play.

Er wordt echter niets gedownload uit mijn Sickrage lijstje.

Als ik handmatig een nzb voer aan sabnzbd dan wordt het gewoon gedownload en uitgepakt.

Als ik echter bij Sickrage bij Search setting/torrent search mijn settings van transmission invoer en test dan werkt dat. Ik sla het op, maar na korte tijd zijn de settings weg ? Wat doe ik hier verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor diegene die issues hadden met Sonarr, hebben jullie uiteindelijk Mono (beta) van Synology Inc. (Xamarin) installed om het werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36
virtua69 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Je moet toch gewoon ondertiteling kunnen downloaden er mee, en die download die dus niet in Nederlands
En wat als zo'n ondertitel niet in het Nederlands te verkrijgen is? Dan haalt die hem ook niet binnen.

Maar kijk eerst bij instellingen van videostation en geef daar je account gegevens voor de subtitle searchers op. Als de ondertiteling dan nog niet gevonden wordt zal je zelf op zoek moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

Noppesnada schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:31:
Okay, ik heb nu sabnzbd, transmission en sickrage draaiend op mijn DS216 Play.
Welke SABnzbd? Versie 0.7.nogwat werkt wel, maar kan niets unzippen. Dit aangezien in DSM 6.0 unzip is vervangen door 7Zip.

SABnzbd Testing 1.0.0 RC5 bied geen oplossing, aangezien die niet eens wil starten...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een oplossing voor de volgende melding?
Probeer TVHeadend-Testing te installeren maar wil niet echt.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WCm52ZCuh8BahAAjjpotUL9S/full.png

[ Voor 19% gewijzigd door schumi2004 op 28-03-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
schumi2004 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:28:
Iemand een oplossing voor de volgende melding?
Probeer TVHeadend-Testing te installeren maar wil niet echt.

[afbeelding]
In /usr/local/etc/services.d kun je de bestanden vinden die poortnummer gebruiken.
Deze openen en kijken welke hetzelfde poortnummer gebruikt.

Eventueel kun je het daar ook aanpassen naar een ander poortnummer.
Wel even de juiste Package stoppen voor je dit doet.
Als de melding blijft na het aanpassen dan even je NAS een keer herstarten.

Mogelijk dat in DSM6 de lokaties weer zijn aangepast of anders werken.

In Package Center blijft dan meestal nog wel het oude poortnummer staan. Die is ook aan te passen en een korte uitleg voor een andere package kun je vinden in de laatste reactie.
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=89203

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Welke SABnzbd? Versie 0.7.nogwat werkt wel, maar kan niets unzippen. Dit aangezien in DSM 6.0 unzip is vervangen door 7Zip.

SABnzbd Testing 1.0.0 RC5 bied geen oplossing, aangezien die niet eens wil starten...
Ik draai 0.7.20.

Is dat dus het probleem ? Hij pakt ook helemaal geen downloads op uit Sickrage, transmission doet dat wel, maar is tergend traag. Het lijkt wel of Sickrage alles doorzet naar transmission en Sabnzbd over slaat.

Ik kan wel dus handmatig een NZB toevoegen aan sabnzbd die vervolgens netjes wordt gedownload en uitgepakt, dat heb ik getest, toch raar dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
MikeOO schreef op maandag 28 maart 2016 @ 11:38:
[...]

In /usr/local/etc/services.d kun je de bestanden vinden die poortnummer gebruiken.
Deze openen en kijken welke hetzelfde poortnummer gebruikt.

Eventueel kun je het daar ook aanpassen naar een ander poortnummer.
Wel even de juiste Package stoppen voor je dit doet.
Als de melding blijft na het aanpassen dan even je NAS een keer herstarten.

Mogelijk dat in DSM6 de lokaties weer zijn aangepast of anders werken.

In Package Center blijft dan meestal nog wel het oude poortnummer staan. Die is ook aan te passen en een korte uitleg voor een andere package kun je vinden in de laatste reactie.
https://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=89203
Ik weet al wat het was.
In de genoemde directory was een bestand achtergebleven van tvheadend-testing (tvheadend-testing.sc)
Deze verwijderd en hij installed weer.

Thanks

/edit:
Nu AutoSub nog fixen, moet te doen zijn.

root@DS211:/var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts# ./start-stop-status start
Starting AutoSub-BootstrapBill ...
su: Permission denied

(maar vervolgens draait hij wel)

/edit:
Volgens mij zijn er 2 temp fixes (beide zelf nog niet getest)
1) In file /var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status
RUNAS="${PACKAGE}" veranderen in RUNAS="root"

2) user autosub-bootstrapbill aan sudoers toevoegen.
http://www.synology-forum...ren-met-ssh-winscp-putty/

/edit3:
Mmm veranderen in root lijkt iets meer leven te geven maar geeft vervolgens een internal error 500

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
root@DS211:/var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts# ./start-stop-status start
Starting AutoSub-BootstrapBill ...
AutoSub: Initializing variables and loading config
Config ERROR: Config section is missing. This is required, it contains vital options! Using default values instead!
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current working directory instead.
Config ERROR: Variable ROOTPATH is missing. This is required! Using current working directory instead.
Config ERROR: Variable LOGFILE is missing. This is required! Using 'AutoSubService.log' instead.
AutoSub: Starting as a daemon
AutoSub: Disabling console output for daemon.
AutoSub: Starting output to log. Bye!

[ Voor 43% gewijzigd door schumi2004 op 28-03-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Yucko schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:40:
sinds wanneer haalt videostation ondertitelingen automatisch binnen voor je?

die zul je zelf los moeten downloaden als ze niet in het videobestand/containerbestand zitten :P
.Nieuwe functie toegevoegd waarmee automatisch online naar ondertitels wordt gezocht en geschikte ondertitels worden gedownload wanneer een gebruiker een video zonder ondertitels afspeelt.

Moet dus wel kunnen als je synolgy moet geloven
8)7 alles ingesteld op Nederlands, als ik met kodi kijk dan pakt die wel nederlands dus de ondertiteling is wel op opensubtitels te vinden , jammer dat de app van synology hem niet vind ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dit las ik over sickrage:

Quick note for Synology users. Yesterday Synology released DSM 6, we advice users to wait with the update. The problem is that the Sickbead-custom (and other Synocommunity) packages are not fully compatible yet. If the packages are installed on DSM 5.2 and you upgrade they will keep working, but on a fresh DSM6 install or if you need to re-install the package they wont work anymore. More info and workarounds can be found on our issue tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Iemand een aangepaste MariaDB config werkend gekregen in DSM6?

Ik probeerde dit weer toe te passen maar elke keer wordt er de melding gegeven dat de config niet bruikbaar is en op de default terug gevallen wordt.

cypher21 in "[Synology] Packages"

/edit:
Toch ergens een type fout gemaakt denk, nu werkt het :?

Sonarr werkt overigens ook prima , clean install.

[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 28-03-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 5.2 opnieuw vanaf scratch geรฏnstalleerd. Alle pakketten probleemloos behalve Sickrage (via Sickbeard-custom).

Installeren lukt maar bij 'uitvoeren' krijg ik de melding 'kan niet worden uitgevoerd'.

Hoe dit op te lossen?
Pagina: 1 ... 39 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.