[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:44
Dr. Bean schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:09:
[...]

Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1876. Je krijgt die melding totdat er packages beschikbaar zijn. Afwachten dus, want die kunnen nog niet gemaakt worden.
Ik krijg nu ook de melding Invalid location vanwege dezelfde reden. Dit is denk ik wel een beetje een bijzondere situatie. Ik wilde nl. op VirtualDSM de package source van SynoCommunity toevoegen zodat ik eerste e.e.a. virtueel kan testen voordat ik het op de "productie" omgeving installeer.

Mijn host is braswell arch (model DS716+) en de guest is kvmx64 arch (model VirtualDSM). Hoe kan dit worden opgelost?

Edit:
Ik heb ook een issue aangemaakt. Zie https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/2219.

Edit 2:
Hoe kan ik de directe link van de spk's achterhalen zodat ik handmatig iets kan proberen te installeren? Dit lijkt niet (meer) te werken: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/886.

DS716+:
admin@DS716:~$ uname -a
Linux DS716 3.10.77 #7321 SMP Wed Mar 23 11:48:26 CST 2016 x86_64 GNU/Linux synology_braswell_716+
admin@DS716:~$ 

VirtualDSM:
admin@DS716V:~$ uname -a
Linux DS716V 3.10.77 #7321 SMP Wed Mar 23 11:46:53 CST 2016 x86_64 GNU/Linux synology_kvmx64_virtualdsm
admin@DS716V:~$ 

[ Voor 12% gewijzigd door technorabilia op 28-03-2016 18:54 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:42:
[...]
Nog weinig nieuws helaas :(

"We are checking this with our development team. Please give us some time, we will contact you with an update soon.

Regards,
IDrive Support"

Zelfde bericht in topic op iDrive forum
We have released a new version of IDrive for Synology app (Version: 2.03.19 Released: 03-28-2016). Please close the application tabs and clear all browsing data and reinstall the application again. It must resolve the issue that you have reported.

Regards,
IDrive Support

Zelf nog niet getest omdat ik niet thuis ben op het moment.

edit:
Werkt weer met update 2.03.19 op DSM 5-2-5644 Update 5. Kan alleen nog nergens achterhalen of het met DSM6.0 ook werkt en supported is. Deze vraag inmiddels ook op iDrive forum gesteld.

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 28-03-2016 21:20 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb alles weer werkend behalve Crashplan 4.6.0.

Eerst problemen met het handmatig uitpakken van de jar ( unzip vervangen voor 7z ).
Daarna problemen dat Crashplanservice niet executable is ( chmod +x )

Daarna probleem dat de java versie die bij Crashplan is gepackaged, tijdens het starten een foutmelding:
/var/packages/CrashPlan/scripts/start-stop-status.sh: line 167: /volume1/@appstore/CrashPlan/jre/bin/java: cannot execute binary file: Exec format error

Dat weer op kunnen lossen door naar de JRE 7 te wijzen in install.vars

JAVACOMMON=/volume1/@appstore/Java7/j2sdk-image/bin/java

Aparte is dat wijzen naar de Java8 versie ook werkt maar ik dan niet kan connecten met de GUI.

En als laatste blijft dan over deze melding:

Exception in thread "W32932216_ScanWrkr" java.lang.NoClassDefFoundError: Could not initialize class com.code42.jna.inotify.InotifyManager
at com.code42.jna.inotify.JNAInotifyFileWatcherDriver.<init>(JNAInotifyFileWatcherDriver.java:22)
at com.code42.backup.path.BackupSetsManager.initFileWatcherDriver(BackupSetsManager.java:417)
at com.code42.backup.path.BackupSetsManager.startScheduledFileQueue(BackupSetsManager.java:355)
at com.code42.backup.path.BackupSetsManager.access$1600(BackupSetsManager.java:72)
at com.code42.backup.path.BackupSetsManager$ScanWorker.delay(BackupSetsManager.java:1148)
at com.code42.utils.AWorker.run(AWorker.java:157)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

En daar loop ik vast. :(

Edit:

Ik heb https://randomwindowstips...ng-to-backup-destination/

Alleen aparte TMP map aanmaken werkt niet. oudere jna.lib pakken ( die van 4.5.2 ) werkt ook niet. run.conf aanpassen en -Djna.nosys=true toevoegen werkt ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door mkleinman op 28-03-2016 20:42 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Iemand enig idee waarom ik: http://www.jadahl.com/domoticz_beta_6/ (Domoticz) niet toegevoegd krijg aan mijn DS411+II? Geeft telkens aan: Invalid Location.
Op mijn 415Play geen enkel probleem.
Heb ook al een support gemailed, maar die weten het blijkbaar ook niet?

[ Voor 194% gewijzigd door harrytasker op 28-03-2016 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Invalid location betekent dat de host down is -is niet zo- of dat de package niet beschikbaar is voor je arch (x64) -lijkt mij sterk- of dat je dns niet goed werkt. Een ping of traceroute naar www.jadahl.com op de prompt gaat wel goed? Een andere package source toevoegen lukt wel?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Opkg krijg ik helaas niet meer werkend op DSM 6 en flexget dus ook niet. Ligt in ieder geval aan de gewijzigde manier van root verkrijgen. Inloggen als root via ssh werkt niet meer. Je moet nu root verkrijgen via sudo su.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Wildfire

Joy to the world!

Het valt me eigenlijk best wel tegen dat veel ontwikkelaars blijkbaar niet tijdig zijn ingesprongen op de wijzigingen in DSM 6.0. De beta was er al een tijd en nu de final er is blijken best veel packages van SynoCommunity (en wellicht anderen ook) niet te werken, ze starten niet eens...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:14:
Het valt me eigenlijk best wel tegen dat veel ontwikkelaars blijkbaar niet tijdig zijn ingesprongen op de wijzigingen in DSM 6.0. De beta was er al een tijd en nu de final er is blijken best veel packages van SynoCommunity (en wellicht anderen ook) niet te werken, ze starten niet eens...
Vergeet niet dat de ontwikkelaars van de packages mensen zijn die gewoon voor de hobby bezig zijn. Daardoor werken ze vaak op hun "live" omgeving en hebben ze niet de beschikking over meerdere synology's om alle actuele versies op te testen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:24
Wildfire schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:14:
Het valt mij op hoeveel mensen gebruik maken van community packages, niet eerst checken of die wel geschikt zijn voor een nieuwe OS versie alvorens ze updaten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:59
Mirx_NL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:03:
[...]

Het valt mij op hoeveel mensen gebruik maken van community packages, niet eerst checken of die wel geschikt zijn voor een nieuwe OS versie alvorens ze updaten >:)
Haha, klopt helemaal, ik ben ook nog niet over maar mijn handen jeuken wel. Ik heb eerder iets geupdated wat daarna stuk was, ik wacht tegenwoordig even. If it aint broken, dont try to fix it.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het hele probleem is dat je niet terug kunt naar DSM 5.x -- eenmaal de upgrade gedaan naar 6.0 moet je het daar mee doen. Anders zou je eenvoudig kunnen downgraden of een OS backup terug zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gielie schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:13:
[...]

Haha, klopt helemaal, ik ben ook nog niet over maar mijn handen jeuken wel. Ik heb eerder iets geupdated wat daarna stuk was, ik wacht tegenwoordig even. If it aint broken, dont try to fix it.
Dat is niet de tweaker spirit: If it ain't broke, fix it until it is >:)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Laatst online: 09:24
Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:21:
Het hele probleem is dat je niet terug kunt naar DSM 5.x -- eenmaal de upgrade gedaan naar 6.0 moet je het daar mee doen. Anders zou je eenvoudig kunnen downgraden of een OS backup terug zetten...
Klopt, en dat is ook de reden dat in de beta fase de community packages nagenoeg niet gevalideerd of aangepast worden.
Met virtual DSM komt daar in de toekomst misschien wat verbetering in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:21:
Valt erg mee. Zie hier http://www.synology-forum...-5-2/msg187112/#msg187112 voor verschillende oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Een package geschikt maken voor een beta of een RC is een extra stap. Als je er nu zeker van kon zijn dat een package die werkt op beta/RC ook werkt op final, dan had het nog nut.
Uit het verleden is gebleken dat dat niet zo werkt: Synology heeft er geen enkele moeite mee om backwards compatibilityproblemen tussen beta's en final te introduceren, en dan ben je weer terug bij af.

Maw, het is een extra stap die geen vorm van zekerheid biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mirx_NL schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:00:
[...]

Klopt, en dat is ook de reden dat in de beta fase de community packages nagenoeg niet gevalideerd of aangepast worden.
Met virtual DSM komt daar in de toekomst misschien wat verbetering in.
Probleem is nu ook nog dat de architecture van VirtualDSM (=kvmx64) op dit moment nog niet herkend wordt door bv. SynoCommunity. Zie paar posts hierboven.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Vandaag een nieuwe Surveillance Station! In eerste instantie lijkt die bij mij minder resources te vragen op DSM 6.0 => release notes

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Ok, ik word nu niet blij. Ik gebruik met grote regelmaat DS Audio naar tevredenheid, zowel binnen als buiten mijn eigen netwerk. Echter nu wil ik een ander album openen (wat nog niet op mijn galaxy S6 staat) en draait ie slecht 2 of 3 minuten af en daarna kan hij niks meer afspelen.

Nu is mijn telefoon sinds enkele dagen ge-upgrade naar Marshmallow en DSM automatisch naar 6.0 gegaan. Het lijkt me dat 1 van de 2 de oorzaak is.... Ik heb google al af gezocht en die zegt iets over prebuffering (wat ik niet kan vinden als optie) of DLNA zoektochten (heb ik af staan in audio station). Ik weet het dus niet meer.

Iemand tips hiervoor (anders dan "gebruik <insert random app> want die is veel beter")?

Edit: overigens werkt audio station in de webomgeving foutloos....

[ Voor 4% gewijzigd door R.E. op 30-03-2016 00:56 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Is al niet meer nodig...

Toch de SABnzbd 0.7.20 iets laten downloaden. En ondanks de warning dat de unzip binary ontbreekt is de download toch netjes uitgepakt. Het werkt dus inderdaad toch nog prima! Raar, maar ik vind het prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:53

rally

Deyterra Consultancy

schumi2004 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:57:
Voor diegene die issues hadden met Sonarr, hebben jullie uiteindelijk Mono (beta) van Synology Inc. (Xamarin) installed om het werkend te krijgen?
Ik heb 4.2.2 van Mono geinstalleerd, maar geen positief effect op Sonarr :(
Ik heb zowel Sonarr als Mono eerst verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd.

Dus maar afwachten. Hopelijk komt er snel een fix voor uit... :'(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:44
rally schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Ik heb 4.2.2 van Mono geinstalleerd, maar geen positief effect op Sonarr :(
Ik heb zowel Sonarr als Mono eerst verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd.

Dus maar afwachten. Hopelijk komt er snel een fix voor uit... :'(
Zou het NAS afhankelijk zijn?
Ik was al bezig Mono dependency uit package te slopen en deze te vervangen door die van Synology zelf maar bleek achteraf helemaal niet nodig te zijn want de normal packages, clean install, werkte nog prima. (DS715)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Voor sommige modellen is het wachten op de nieuwe toolchains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

schumi2004 schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:10:
[...]

Zou het NAS afhankelijk zijn?
Ik was al bezig Mono dependency uit package te slopen en deze te vervangen door die van Synology zelf maar bleek achteraf helemaal niet nodig te zijn want de normal packages, clean install, werkte nog prima. (DS715)
Dit is een DS213j

En ik ben niet heel erg thuis in package builds, dus ik weet niet wat er aan de hand is met de toolchain, en wanneer deze uitkomt. Irritant is het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
kraades schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:17:
[...]

Edit 2:
Hoe kan ik de directe link van de spk's achterhalen zodat ik handmatig iets kan proberen te installeren? Dit lijkt niet (meer) te werken: https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/886.
Weet iemand waar ik de directe download links vandaan kan halen? In dit geval gaat het om de packages van SynoCommunity. Deze zou ik graag als spk file willen downloaden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
schumi2004 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:57:
Voor diegene die issues hadden met Sonarr, hebben jullie uiteindelijk Mono (beta) van Synology Inc. (Xamarin) installed om het werkend te krijgen?
Yep ik heb nu mono van synology geïnstalleerd en in opstart script van sonarr 1 regel veranderd die nu naar locatie van mono van synology verwijst en walla het werkt weer.

[ Voor 41% gewijzigd door Wingie op 30-03-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
We bieden geen directe downloads, @kraades. Als alternatief: Je kunt door het volgen van de README je eigen packages bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Wingie schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Yep ik heb nu mono van synology geïnstalleerd en in opstart script van sonarr 1 regel veranderd die nu naar locatie van mono van synology verwijst en walla het werkt weer.
Heb je daar een hele korte "how to" van? Want ik ben niet heel erg thuis in die materie :(

Ik, mijn vrouw en mijn dochter zouden je heel erkentelijk zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:06
rally schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:58:
[...]

Heb je daar een hele korte "how to" van? Want ik ben niet heel erg thuis in die materie :(

Ik, mijn vrouw en mijn dochter zouden je heel erkentelijk zijn _/-\o_
Ik vermoed dat het gaat om de oplossing hier, hoewel het me daarbij gisteravond nog niet gelukt is. Via SSH starten zoals een paar posts later (link) werkt wel, maar is niet echt een werkbare oplossing (dan moet je de sessie open laten staan). Beide oplossingen vereisen dat je Mono van Synology zelf installeert (in mijn geval dus naast Mono van Synocommunity, aangezien die nodig is voor Sonarr).

Ik ga vanavond even verder proberen, maar mochten mensen nog tips hebben dan hou ik me ook aanbevolen (DS214).

Als ik het goed begrijp is het dus een probleem met de Synocommunity versie van Mono, is het waarschijnlijk dat dat (binnen afzienbare tijd) opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 09:40
BoardCrusher schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:22:
[...]

Ik vermoed dat het gaat om de oplossing hier, hoewel het me daarbij gisteravond nog niet gelukt is. Via SSH starten zoals een paar posts later (link) werkt wel, maar is niet echt een werkbare oplossing (dan moet je de sessie open laten staan). Beide oplossingen vereisen dat je Mono van Synology zelf installeert (in mijn geval dus naast Mono van Synocommunity, aangezien die nodig is voor Sonarr).

Ik ga vanavond even verder proberen, maar mochten mensen nog tips hebben dan hou ik me ook aanbevolen (DS214).

Als ik het goed begrijp is het dus een probleem met de Synocommunity versie van Mono, is het waarschijnlijk dat dat (binnen afzienbare tijd) opgelost wordt?
Klopt dit is de workaround totdat mono van de community aangepast is.

In /var/packages/nzbdrone/scripts/start-stop-status do the following changes:

MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
MONO="${MONO_PATH}/mono"
to

#MONO_PATH="/usr/local/mono/bin"
MONO_PATH="/var/packages/Mono/target/usr/bin"
MONO="${MONO_PATH}/mono"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dr. Bean schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:22:
We bieden geen directe downloads, @kraades. Als alternatief: Je kunt door het volgen van de README je eigen packages bouwen.
Beetje zonde om nieuwe packages te maken terwijl die van jullie al prima in orde zijn.

Maar ik heb nu via een truukje ;) toch de download links kunnen achterhalen en hierna in de package in de INFO file de regel -in mijn geval- arch="braswell" vervangen door arch="kvmx64" en even opnieuw inpakken met tar czf en de package werkt ook op VirtualDSM.

Het zou natuurlijk mooier zijn als jullie ook VirtualDSM (arch="kvmx64") supporten zodat ik de SynoCommunity package source gewoon kan toevoegen op VirtualDSM. Ik hoop dat jullie daar nog eens aan toekomen. Bedankt alvast. ;)

Edit:
Wat meer info als uname etc. vind je in een eerder post: kraades in "[Synology] Packages"

[ Voor 7% gewijzigd door technorabilia op 30-03-2016 14:21 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:52
Zijn er mensen die hun synology als mail server gebruiken? Ik vind de nieuwe mailplus er wel veel belovend uit zien maar ik kan nergens instructies vinden hoe in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
BoardCrusher schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:22:
[...]
Zie hier: https://github.com/SynoCo...o-provide-packages-for-it. Deze tekst geldt ook wanneer bv gcc/libc/kernelversies een update hebben gekregen (hoewel niet ieder package daar last van heeft).
kraades schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:58:
[...]

Het zou natuurlijk mooier zijn als jullie ook VirtualDSM (arch="kvmx64") supporten zodat ik de SynoCommunity package source gewoon kan toevoegen op VirtualDSM. Ik hoop dat jullie daar nog eens aan toekomen. Bedankt alvast. ;)
We wachten op de DSM6 toolchains, het is niet te implementeren zonder. Anders had ik gezegd: open maar een PR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:49
Xenophoben schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:01:
Zijn er mensen die hun synology als mail server gebruiken? Ik vind de nieuwe mailplus er wel veel belovend uit zien maar ik kan nergens instructies vinden hoe in te stellen.
Ik heb het ooit gedaan met mijn eigen domein omdat het kan, ik liep er met weinig kennis aardig doorheen.
Alleen ik kreeg heel veel spam en evenzoveel onterechte inlogpogingen waardoor ik het maar ergens anders heb ondergebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Xenophoben schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:01:
Ik heb een jaar of twee Zarafa gebruikt als mailserver, dat beviel uitermate goed. Ik had het zelfde idee om ook eens naar MailPlus te kijken (aangezien Zarafa niet meer ondersteund wordt) maar helaas is MailPlus niet voor mijn DS214 beschikbaar :( Wellicht dat dat toch ook mede de oorzaak is van het ontbreken van een tutorial, de Syno's waarheen opdraait zijn beperkt...

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09

elsinga

=8-)

Ik heb 2x een Synology staan en ben van plan om in totaal 4 camera's aan te sluiten via Surveilance Station. Netjes met de 2x 2 default licenties. Maar: mijn 2e NAS heeft wat ruimtegebrek.

Vraag: kan ik via CMS op 1 NAS de licenties van de andere NAS gebruiken, zodat de opnames van alle 4 camera's op 1 NAS terecht komen? Of kan ik de opnames van de 2e NAS op laten slaan op de 1e NAS (via een WebDav pad of zo)? Netwerk ik 1Gbit, dus dat moet we lukken.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:25
Dus, iets te enthousiast die upgrade-knop ingedrukt. Ik had al zo'n vaag vermoeden dat dat me problemen ging opleveren. Mijn Sickbeard werkt dus nu niet meer. Heeft iemand een beknopte handleiding hoe je dat met Putty oplost. Mijn kennis van Putty is dermate nul dat ik alleen ingelogd kom en verder geen drol van die programmeertaal begrijp :+ (fervente dos-user hier). Ik begrijp het principe dat Sickbeard weer de juiste rechten moet krijgen, maar hoe kom ik daar bij?

Oh, en sinds de update staat de CPU van mijn DS211 op 99%. Ik gok dat ik bijna wel aan de max zit qua ge/misbruik van de NAS :)

[ Voor 12% gewijzigd door Joarie op 31-03-2016 08:58 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 17:35
Joarie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:57:
Dus, iets te enthousiast die upgrade-knop ingedrukt. Ik had al zo'n vaag vermoeden dat dat me problemen ging opleveren. Mijn Sickbeard werkt dus nu niet meer. Heeft iemand een beknopte handleiding hoe je dat met Putty oplost. Mijn kennis van Putty is dermate nul dat ik alleen ingelogd kom en verder geen drol van die programmeertaal begrijp :+ (fervente dos-user hier). Ik begrijp het principe dat Sickbeard weer de juiste rechten moet krijgen, maar hoe kom ik daar bij?

Oh, en sinds de update staat de CPU van mijn DS211 op 99%. Ik gok dat ik bijna wel aan de max zit qua ge/misbruik van de NAS :)
Die hoge CPU is alleen de eerste aantal uren. Zou daarna moeten afnemen. Ik heb er 3 geüpdatet de afgelopen dagen en bij allemaal hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
MADG0BLIN schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:14:
[...]

Die hoge CPU is alleen de eerste aantal uren. Zou daarna moeten afnemen. Ik heb er 3 geüpdatet de afgelopen dagen en bij allemaal hetzelfde verhaal.
Ah inderdaad, ik zie nu via mijn remote login dat hij weer op een schappelijke 15% zit. Dat scheelt weer een onnodige uitgavepostje deze maand ;)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:40
Ik heb met de laatste DSM6.0 een let's encrypt ssl verbinding aangezet. Werkt keurig op mijn domein www.abcd.nl. OOk regulier http verkeer wordt nu automatisch naar https omgezet en in chrome heb ik een keurig groen slotje als ik van buiten mijn synology benader (de admin omgeving).

Nu wil ik sabnzbd ook via https laten verlopen. Vraag die ik heb is wat moet ik invullen bij "HTTPS Certificaat", bij "HTTPS Sleutelbestand" en bij "HTTPS Chain" bestand?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Kan het zijn dat er met DSM6 meer stuk is dan we denken?
Er is door CouchPotato bv een movie gescnatched en deze is netjes verwerkt door NZBget echter maakt CP een folder aan zonder permissies waardoor CP zijn werk niet kan afmaken qua verplaatsen en renaming.

/edit:
Geen idee wat er gebeurd is maar een restart van CP lijkt het gefixed te hebben enige wat ik nu nog heb is dat hij een chmod doet naar 770 ipv de ingestelde 777.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 01-04-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar een ipsec VPN opzetten naar de synology (was ook al met DSM5). Alle poorten zijn open in DD-wrt (UDP port check gedaan) en doorgestuurd naar het interne IP van de NAS en de IPSEC/L2TP passthrough staat aan.

Maar geen enkele device wil ook maar verbinding maken met de NAS. Voor zover ik kan zien staat alles goed ingesteld. (https://www.synology.com/.../help/VPNCenter/vpn_setup)

Een OpenVPN opzetten is mij wel gelukt, maar die heeft admin rechten nodig en dat geven ze niet meer op mijn werk.

What to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 11:36:
Kan het zijn dat er met DSM6 meer stuk is dan we denken?
Niet stuk maar Synology is met DSM6 volledig doorgeschoten op het gebied beveiliging en is vele malen erger dan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49
vandermark schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:45:
Nu wil ik sabnzbd ook via https laten verlopen. Vraag die ik heb is wat moet ik invullen bij "HTTPS Certificaat", bij "HTTPS Sleutelbestand" en bij "HTTPS Chain" bestand?
Je moet verwijzen naar de certificaat bestanden van lets crypt. Je zult dan op zoek moeten naar de locatie van deze bestanden op je nas.

Ik denk echter dat het eenvoudiger is als je gebruik maakt van de nieuwe reverse proxy functie van dsm 6.
In reverse proxy sabnzbd.domein.tld aanmaken. En daarbij https laten doorsturen naar http. De proxy handelt dan het https gebeuren af.
Dan je lets crypt certificaat opnieuw aanvragen (vervangen) als alternative sabnzbd.domein.tld opnemen.

[ Voor 23% gewijzigd door job op 01-04-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobblier
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 21:21
Niet stuk maar Synology is met DSM6 volledig doorgeschoten op het gebied beveiliging en is vele malen erger dan Apple.
Lolwut? Apple!?

DSM is (nu eindelijk) afgestapt van busybox. Busybox is gebouwd met als doel een kleine distributie te zijn met alle tools in één binary. Compact en simpel. Daarbij is er veel vanaf geschaafd aan complexiteit zoals usermangement.

Busybox is ideaal voor machines met een specifieke functie. Denk aan de firewall op één flop. De synology nassen zijn nu verre van machines met één functie. Nu krijgt de synology ook usermanagement. En maar goed ook (zie synolocker)

Dat je couchpotato root toegang verwacht is toch echt een mank aan couchpotato. (Valt vast op te lossen lijkt me)

[ Voor 3% gewijzigd door Wobblier op 01-04-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Wobblier schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:34:
[...]

Lolwut? Apple!?

DSM is (nu eindelijk) afgestapt van busybox. Busybox is gebouwd met als doel een kleine distributie te zijn met alle tools in één binary. Compact en simpel. Daarbij is er veel vanaf geschaafd aan complexiteit zoals usermangement.

Busybox is ideaal voor machines met een specifieke functie. Denk aan de firewall op één flop. De synology nassen zijn nu verre van machines met één functie. Nu krijgt de synology ook usermanagement. En maar goed ook (zie synolocker)

Dat je couchpotato root toegang verwacht is toch echt een mank aan couchpotato. (Valt vast op te lossen lijkt me)
CP verwacht geen root toegang. Zit gewoon in de groep users welke in betreffende folder alles mag doen wat ie wil maar schijnbaar mag hij alleen rechten zetten voor owner en group maar niet voor Other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:49:
Voor de mensen die draaien op DSM 5.2-5644 Update 5 en gebruik maken van iDrive; de laatste versie van iDrive 2.03.18 werkt niet. Zie ook:

http://forum.idrive.com/topic.php?id=458

Get the "circle" and unable to login to the UI. DSM 5.2-5644 Update 5, not even 6.0. iDrive is unavailable to me.

Er is sowieso nog geen support voor DSM6.0
Inmiddels is 2.03.19 te downloaden en alles werkt weer op mijn DSM 5.2-5644 Update 5 maar het regende nog klachten over DSM6.0 terwijl x.19 volgens iDrive wel supported is.

Al mensen die DSM6.0 icm iDrive nu fatsoenlijk aan de praat hebben? iDrive forum is down cq niet bereikbaar :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:58:
Ik krijg het niet voor elkaar een ipsec VPN opzetten naar de synology (was ook al met DSM5). Alle poorten zijn open in DD-wrt (UDP port check gedaan) en doorgestuurd naar het interne IP van de NAS en de IPSEC/L2TP passthrough staat aan.

Maar geen enkele device wil ook maar verbinding maken met de NAS. Voor zover ik kan zien staat alles goed ingesteld. (https://www.synology.com/.../help/VPNCenter/vpn_setup)

Een OpenVPN opzetten is mij wel gelukt, maar die heeft admin rechten nodig en dat geven ze niet meer op mijn werk.

What to do?
Ddwrt zeg je. Waarom vpn niet op ddwrt zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
schumi2004 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:26:
[...]

Ddwrt zeg je. Waarom vpn niet op ddwrt zelf dan?
Omdat via Synology de users daar gebruikt kunnen worden. Wel zo overzichtelijk en handig met bestandstoegang. Anders moeten mensen twee keer inloggen.

En omdat ddwrt geen L2PT/IPsec ondersteund. Alleen PPTP (onveilig) en openvpn (werkt wel op Synology en zie mijn eerdere post)

[ Voor 16% gewijzigd door Jelte op 01-04-2016 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb Crashplan weer werkend op DSM 6.0. Was een hoop gepiel maar het werkt weer.

Oplossing voor: Could not initialize class com.code42.jna.inotify.InotifyManager

Stappen.

1. Remove Crashplan
2. Install Crashplan but stop it as soon as you can ( do not let it update! )
3. Login as root
4. make a backup from install.vars ( to e.g. install.old
5. Start Crashplan and let it update ( will fail anyhow )
6. Stop Crashplan again ( if it is started )
7. expand the update ( jar file )

7z e -y -o/var/packages/CrashPlan/target/lib /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1435813200460_382.jar "*.jar"
7z e -y -o/var/packages/CrashPlan/target/lang /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/1435813200460_382.jar "lang/*"

8. remove the jre directory! ( rm -rf jre )
9. remove install.vars and copy the install.old to install.vars ( has to do with the used java home )
10. Download: https://maven.java.net/co...a/jna/4.2.2/jna-4.2.2.jar
11. go to /var/packages/CrashPlan/target/bin and make a backup from jna.jar ( mv jna.jar jna.backup )
12. rename the downloaded jna-4.2.2.jar to jna.jar
13 copy the jna.jar you downloaded to the /var/packages/CrashPlan/target/bin directory
14 start Crashplan
15. check /var/packages/crashplan/.ui_info for a new guid when you can't connect.

Los stap 11 t/m 14 werkte niet. Ik moest vanaf scratch beginnen om het werkend te krijgen. Waarschijnlijk teveel veranderd waardoor ik overnieuw moest beginnen.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-09 18:55
Ik weet niet of ik hier goed zit of dat ik beter een los topic had kunnen aanmaken.

Sinds dat ik DSM6 geïnstalleerd heb is mijn nas niet meer verbonden met internet.
En is hij niet meer bereikbaar vanaf buiten af. (Vanaf wan ip)
Aan mijn router (epc3925) heb ik niets veranderd. En alle forwards staan netjes ingesteld.

Intern kan ik gewoon webpagina's laden. Alleen extern niet meer.
Package center werkt ook niet meer.
En bij bijwerken en herstellen staat: verbinding mislukt, controleer uw internet verbinding.

Ik heb al andere DNS geprobeerd maar het mag niet baten.
Iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Reset knop al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
Joarie schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 08:57:
Dus, iets te enthousiast die upgrade-knop ingedrukt. Ik had al zo'n vaag vermoeden dat dat me problemen ging opleveren. Mijn Sickbeard werkt dus nu niet meer.
Goed, al lezende dat de support van Sickbeard al is opgehouden ben ik maar overgegaan naar Sonarr. En die ging wonderbaarlijk in 1x goed vanaf een clean install. De database is ook meteen opgeruimd want Sonarr weet blijkbaar beter map-namen goed aan te maken (Sickbeard had af en toe last van het feit dat hij 2 of 3 verschillende mappen aanmaakte voor dezelfde serie, puur omdat er leestekens anders in stonden. Met name Marvel-series had hij moeite mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Jelte schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:24:
[...]
Omdat via Synology de users daar gebruikt kunnen worden. Wel zo overzichtelijk en handig met bestandstoegang. Anders moeten mensen twee keer inloggen.

En omdat ddwrt geen L2PT/IPsec ondersteund. Alleen PPTP (onveilig) en openvpn (werkt wel op Synology en zie mijn eerdere post)
Ow dat heb ik gemist. Voor mij is het niet zo belangrijk. Puur voor mezelf en geen meerdere gebruikers, scheelt ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
job schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:25:
[...]

Je moet verwijzen naar de certificaat bestanden van lets crypt. Je zult dan op zoek moeten naar de locatie van deze bestanden op je nas.

Ik denk echter dat het eenvoudiger is als je gebruik maakt van de nieuwe reverse proxy functie van dsm 6.
In reverse proxy sabnzbd.domein.tld aanmaken. En daarbij https laten doorsturen naar http. De proxy handelt dan het https gebeuren af.
Dan je lets crypt certificaat opnieuw aanvragen (vervangen) als alternative sabnzbd.domein.tld opnemen.
Hmm, klinkt goed maar kom er nog niet helemaal uit, zoek even verder.

Deze link werkte niet goed bij mij: https://stefandingemanse....ynology-nas-dsm-6-beta-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datazor
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-03-2021
Crashplan werkt niet meer bij mij echter vind ik internet mogelijk een alternatief om Crashplan te Docker. Heeft iemand ervaring met Crashplan op de Synology te draaien in Docker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
vandermark schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:57:
[...]

Hmm, klinkt goed maar kom er nog niet helemaal uit, zoek even verder.

Deze link werkte niet goed bij mij: https://stefandingemanse....ynology-nas-dsm-6-beta-2/
Poort 80 (http) en/of poort 443 (https) moeten in je router geforward zijn naar je nas. En wellicht dat je je dns van je domein nog moet aanpassen.

Heb je de webstation package draaien? Kan zijn dat die ook nodig is. Ik zal straks wel even testen en deze post later updaten met mijn instellingen.

Edit: in mijn dns instelling bij mijn hoster heb ik een cname voor sonarr.domein.tld aangemaakt.

Ik laat in mijn router poort 80 naar poort 80 en 443 naar 443 doorsturen (naar het ip van mijn diskstation). Nat-loopback in de router moet aanstaan anders kan ik alleen vanaf een andere verbinding op mijn domeinnaam verbinden.

In de firewall van mijn diskstation laat ik poort 80 en 443 door.

In de reverse proxy vul ik Ik bij source het volgende in: https sonarr.domein.tld 80
Destination: http 127.0.0.1 8989

En webstation staat aan, maar misschien is dat geen verplichting.

Controleer je instellingen. En vertel ons waar het mis gaat. Verwijst je domein wel naar je ip? Werkt het niet intern, wel extern?

[ Voor 71% gewijzigd door job op 03-04-2016 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
En gelukt, tx @job :) Alle packages zoals sabnzbd, sonarr en autosub bill nu via subdomein & https via één letsencrypt certificaat, top!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/46665844/https.JPG
job schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:16:
[...]
Controleer je instellingen. En vertel ons waar het mis gaat. Verwijst je domein wel naar je ip? Werkt het niet intern, wel extern?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Datazor schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:14:
Crashplan werkt niet meer bij mij echter vind ik internet mogelijk een alternatief om Crashplan te Docker. Heeft iemand ervaring met Crashplan op de Synology te draaien in Docker?
Vorige keer dat Crashplan bij mij ophield te functioneren, heb ik handelingen uit deze tutorial gehaald. http://chrisnelson.ca/201...rgetupgrade1388728800370/
Het was niet nodig om de packages zelf uit te pakken, maar het gaf mij wel richtlijnen waar te zoeken naar een oplossing. In /var/packages/CrashPlan/target/upgrade/ vond ik veel ongebruikte directories, die ik heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08
JB schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:22:
[...]
Inmiddels is 2.03.19 te downloaden en alles werkt weer op mijn DSM 5.2-5644 Update 5 maar het regende nog klachten over DSM6.0 terwijl x.19 volgens iDrive wel supported is.

Al mensen die DSM6.0 icm iDrive nu fatsoenlijk aan de praat hebben? iDrive forum is down cq niet bereikbaar :?
.20 werkt niet standaard (onder apache). Als je onder webstation backend server op Nginx zet werkt het gewoon... uiteraard is dit een workaround.

Ik heb het gemeld via email. Hopelijk fixen ze het in een update.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op maandag 04 april 2016 @ 08:53:
[...]

.20 werkt niet standaard (onder apache). Als je onder webstation backend server op Nginx zet werkt het gewoon... uiteraard is dit een workaround.

Ik heb het gemeld via email. Hopelijk fixen ze het in een update.
Wat houdt die Nginx in? Wil graag naar 6.0 maar niet ten koste van alles.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:01:
[...]
Wat houdt die Nginx in? Wil graag naar 6.0 maar niet ten koste van alles.
Ik kan het niet 1,2,3 terug vinden maar stond me bij dat Apache toegevoegd is..
Onder 5.2 stond er niks vermeld..dus ik ga er vanuit dat Nginx het oude is?

Ik heb op dit moment geen andere sites er naast draaien dus heb er geen probleem mee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De webinterface van dsm draait nu op nginx, voorheen op apache.
Voor je eigen websites (webstation) kan je kiezen of ze op apache draaien of op nginx.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 04-04-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:13:
[...]

Ik kan het niet 1,2,3 terug vinden maar stond me bij dat Apache toegevoegd is..
Onder 5.2 stond er niks vermeld..dus ik ga er vanuit dat Nginx het oude is?

Ik heb op dit moment geen andere sites er naast draaien dus heb er geen probleem mee......
Ik zie op forum bij iDrive nog klachten over scheduled backups. Die zouden niet werken met x.20 en DSM6.0

Mbt het aanzetten van Nginx, wil ik dan wel over maar als mijn scheduled backups dan stucque gaan nog even niet :+ Werken die bij jou gewoon?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
JB schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:40:
[...]

Ik zie op forum bij iDrive nog klachten over scheduled backups. Die zouden niet werken met x.20 en DSM6.0

Mbt het aanzetten van Nginx, wil ik dan wel over maar als mijn scheduled backups dan stucque gaan nog even niet :+ Werken die bij jou gewoon?
geen idee. ik had volledige app verwijderd.. Ik heb nu een backup teruggezet en weet morgen pas of het werkt...

edit: klopt, er lopen geen automatische taken....!

[ Voor 5% gewijzigd door Quakie op 05-04-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboconnect
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:26
ben bezig met tvheadend i.c.m. oscam.

Nu heb ik tvheadend draaien echter zit ik te zoeken naar de volgende oplossing.

Mijn cardreader zit via een Moxa ( seriaal naar lan ) gekoppeld. dit werkt onder windows perfect.
Hoe kan ik binnen de synology de poort /dev/ttyS0 koppelen aan het ip adres van de Moxa ?

Ik heb geprobeerd dit met ser2net echter krijg ik dit niet werkend.
Wie kan me de goede richting aangeven.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Voor wie dat geneuzel met Subliminal package van SynoCommuinty zat is.
Hier een stappenplan om een manual install te doen van laatste github versie (develop build)
Ik ga er vanuit dat je Python 2.7.x al installed heb van SynoCommunity

SSH naar je Synology en navigeer naar een folder naar keuze (ik heb een public folder gemaakt en gebruikt maar temp moet net zo goed zijn)

1) Clone laatste develop branch
/volume1/@appstore/git/bin/git clone -b develop https://github.com/Diaoul/subliminal.git

2a) Download setuptools
wget https://pypi.python.org/p...737d8dc37e5310e68c1f1f6ec
2b En pak uit
tar xvf setuptools-15.1.tar.gz

3) Install setuptools
cd setuptools-15.1
python setup.py install
cd ..

4) Install Subliminal
cd subliminal
python setup.py install
cd ..

Vervolgens vind je de Subliminal binary in /usr/bin/

En instructies welke ik voor het gemak maar even schaamteloos copy-paste van @ulTimaS
(Dank hier voor ;) )

Breakdown:
Draait elke 6 uur
code:
1
10 */6 * * *

commando van subliminal (vanuit de installatiefolder van subliminal
code:
1
/usr/bin/subliminal download

Nederlandse en Engelse subtitles
code:
1
-l nl -l en

Bestanden van maximaal 4 weken oud
code:
1
-a 4w

Score van minimaal 80 (0 tot 100)
code:
1
-m 80

Verbositeit van de log file (niet nodig, maar is handig om af en toe te kijken of het nog goed loopt)
code:
1
-v -v

Directory om te scannen
code:
1
/volume1/Series/

Logt alle output naar
code:
1
>> /volume1/Series/subliminal.log 2>&1

Informatie over de werking van Subliminal en alle paramaters vindt je hier http://subliminal.readthedocs.org/en/latest/

bron: https://github.com/SynoCo...028#issuecomment-93424289

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Subliminal doet toch hetzelfde als AutoSub namelijk ophalen van ondertiteling?

Wat is het voordeel van de een t.o.v. de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
schumi2004 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:35:
Hier een stappenplan om een manual install te doen van laatste github versie (develop build)
Ik ga er vanuit dat je Python 2.7.x al installed heb van SynoCommunity
[..]
Het is beter om een Python virtual environment te gebruiken, kun je meteen de stap van setuptools overslaan. `/usr/local/python/bin/virtualenv /pad/naar/env`.
Je installeert Subliminal nu nml in de global site-packages (welke dat is, is afhankelijk van welke Python installatie je hier aan het gebruiken bent. Als je geen pad opgeeft gebruik je die van Synology, niet die van SynoCommunity...).
Hoe dan ook, als dat Python package een update krijgt, dan ben je Subliminal waarschijnlijk weer kwijt...

[ Voor 26% gewijzigd door Dr. Bean op 05-04-2016 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Dr. Bean schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:56:
[...]

Het is beter om een Python virtual environment te gebruiken, kun je meteen de stap van setuptools overslaan. `/usr/local/python/bin/virtualenv /pad/naar/env`.
Je installeert Subliminal nu nml in de global site-packages (welke dat is, is afhankelijk van welke Python installatie je hier aan het gebruiken bent. Als je geen pad opgeeft gebruik je die van Synology, niet die van SynoCommunity...).
Hoe dan ook, als dat Python package een update krijgt, dan ben je Subliminal waarschijnlijk weer kwijt...
Virtual environment is wellicht een betere optie dan. Ik heb me daar nooit in verdiept anders had ik mogelijk voor dat pad gekozen.
Bedankt voor de tip iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Quakie schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:44:
[...]

geen idee. ik had volledige app verwijderd.. Ik heb nu een backup teruggezet en weet morgen pas of het werkt...

edit: klopt, er lopen geen automatische taken....!
Gaat lekker met die updates bij iDrive :/ |:(

Forum ook maar weer gekicked daar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_76
  • Laatst online: 10-06 14:02
Ik heb hetzelfde opgezet met certificaten en HTTPS, maar ik krijg het niet voor elkaar om HTTP verkeer direct te laten re-directen.

Hoe heb jij dat gedaan?
vandermark schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:45:
Ik heb met de laatste DSM6.0 een let's encrypt ssl verbinding aangezet. Werkt keurig op mijn domein www.abcd.nl. OOk regulier http verkeer wordt nu automatisch naar https omgezet en in chrome heb ik een keurig groen slotje als ik van buiten mijn synology benader (de admin omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
jeroen_76 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:11:
Ik heb hetzelfde opgezet met certificaten en HTTPS, maar ik krijg het niet voor elkaar om HTTP verkeer direct te laten re-directen.

Hoe heb jij dat gedaan?

[...]
Dat lukt mij toch ook niet, al mijn urls moet ik vanaf https starten.

Wat ik me verder afvraag: nu ik via reverse proxy alle packages heb gekoppeld aan een subdomein kan ik volgens mij alle poorten op mijn router weer dichtzetten? Enige poort die nog nodig is is volgens mij 443 voor https? Reverse proxy zorgt ervoor dat lokaal alles door wordt gezet naar de betreffende poort, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 10:46

Goner

What can I do you for ?

schumi2004 schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:35:
Heb uit nieuwsgierigheid de versie 0.7.5-12 geinstalleerd, package dus. Lijkt wel tot op zekere hoogte te werken, opgegeven folders worden gescand, er wordt iets gevonden, maar dan blijft het stil.

code:
1
2
3
4
5
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Listing subtitles with provider 'opensubtitles' for video <Episode [u'Stan Lees Lucky Man', 1x10]> with languages set([<Language [en]>])
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Found 1 subtitle(s) on opensubtitles
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Listing subtitles with provider 'addic7ed' for video <Episode [u'Stan Lees Lucky Man', 1x10]> with languages set([<Language [en]>])
04/05/2016 16:00:25:INFO:requests.packages.urllib3.connectionpool:Starting new HTTP connection (1): www.addic7ed.com
04/05/2016 16:00:29:INFO:subliminal.api:Found 2 subtitle(s) on addic7ed

Dat schiet dus niet op. Is dat te verhelpen of is dat het probleem waar je op doelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Goner schreef op woensdag 06 april 2016 @ 00:08:
[...]

Heb uit nieuwsgierigheid de versie 0.7.5-12 geinstalleerd, package dus. Lijkt wel tot op zekere hoogte te werken, opgegeven folders worden gescand, er wordt iets gevonden, maar dan blijft het stil.

code:
1
2
3
4
5
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Listing subtitles with provider 'opensubtitles' for video <Episode [u'Stan Lees Lucky Man', 1x10]> with languages set([<Language [en]>])
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Found 1 subtitle(s) on opensubtitles
04/05/2016 16:00:25:INFO:subliminal.api:Listing subtitles with provider 'addic7ed' for video <Episode [u'Stan Lees Lucky Man', 1x10]> with languages set([<Language [en]>])
04/05/2016 16:00:25:INFO:requests.packages.urllib3.connectionpool:Starting new HTTP connection (1): www.addic7ed.com
04/05/2016 16:00:29:INFO:subliminal.api:Found 2 subtitle(s) on addic7ed

Dat schiet dus niet op. Is dat te verhelpen of is dat het probleem waar je op doelt ?
Waar ik op doel is dat hij na verloop van tijd (hier binnen 24 uur) gewoon soort van vastloopt en helemaal niets meer doet tot je hem herstart
Hier meer erover https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues/1561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Zoals gezegd loopt Subliminal wel, er wordt alleen niets opgehaald.
Heb dus op de Github eens gevraagd en kreeg verzoek om een commando te draaien. Dat leverde wel een ondertitel op !
https://github.com/SynoCo...61#issuecomment-206405524

Misschien heb ik de 'minimal score' iets te hoog gezet ...

(ik zie dat er in het Kodi topic ook over Subliminal wordt gepraat, maar dit lijkt me een betere plek ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de upgrade naar DSM 6 loop ik met Sonarr tegen een merkwaardig probleem aan. Ik heb Sonarr opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Voorheen had ik Sonarr zo ingesteld dat hij seizoenen van series in een 'Season XX' map zet. Dit deed ik doormiddel van de onderstaande instelling:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/jfkrhy.jpg

Wanneer ik het echter nu op deze manier configureer, krijg ik nadat een aflevering is gedownload, en Sonarr het bestand wil verplaatsen, volgende de foutmelding in de log:

ImportApprovedEpisodes Couldn't import episode /volume1/mediaplayer/Series/XXXXX.mkv: Access to the path is denied. 20:31

Nu is het gekke, wanneer ik de standaard instelling laat staan (enkel '{season:00}'), verplaatst hij wél het bestand netjes naar bijvoorbeeld de map '01' (in geval van een eerste seizoen).

Heeft iemand een idee? Ik zat zelf aan een rechten probleem te denken, maar dan snap ik niet dat hij wel een bestand verplaatst naar bijv. de map '01', maar niet naar 'Season 01'. Ik heb zelf al 'sc-media' ingesteld als groep van de map 'Series'.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:43:
Sinds de upgrade naar DSM 6 loop ik met Sonarr tegen een merkwaardig probleem aan. Ik heb Sonarr opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Voorheen had ik Sonarr zo ingesteld dat hij seizoenen van series in een 'Season XX' map zet. Dit deed ik doormiddel van de onderstaande instelling:

[afbeelding]

Wanneer ik het echter nu op deze manier configureer, krijg ik nadat een aflevering is gedownload, en Sonarr het bestand wil verplaatsen, volgende de foutmelding in de log:

ImportApprovedEpisodes Couldn't import episode /volume1/mediaplayer/Series/XXXXX.mkv: Access to the path is denied. 20:31

Nu is het gekke, wanneer ik de standaard instelling laat staan (enkel '{season:00}'), verplaatst hij wél het bestand netjes naar bijvoorbeeld de map '01' (in geval van een eerste seizoen).

Heeft iemand een idee? Ik zat zelf aan een rechten probleem te denken, maar dan snap ik niet dat hij wel een bestand verplaatst naar bijv. de map '01', maar niet naar 'Season 01'. Ik heb zelf al 'sc-media' ingesteld als groep van de map 'Series'.
Ik had een soortgelijk probleem na herinstallatie van Sonarr in DSM6. Heb geconstateerd dat het een rechtenkwestie was (de season-folders hadden geen write-rechten voor andere gebruikers), snap nog niet helemaal hoe het gekomen is. Het lijkt een beetje alsof de user nu anders is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoardCrusher schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:04:
[...]

Ik had een soortgelijk probleem na herinstallatie van Sonarr in DSM6. Heb geconstateerd dat het een rechtenkwestie was (de season-folders hadden geen write-rechten voor andere gebruikers), snap nog niet helemaal hoe het gekomen is. Het lijkt een beetje alsof de user nu anders is ofzo.
Thanks! Nog een keer gekeken en het lijkt opgelost te zijn door onderstaande vinkje:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/x2qs9g.jpg

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
Na het overlijden van mijn HDD gisteren een nieuwe schijf in mijn DS215J+ gedaan. De nieuwe installatie bood me meteen versie 6.0 aan om te installeren.

Vervolgens wil ik weer braaf SabNZB installeren volgens deze handleiding.

Waar dit in de vorige versie van DSM prima werkte, krijg ik nu de melding "Kon de pakket service niet uitvoeren"

Na wat Google werk ben ik er via het forum van Synology achter gekomen dat meer mensen dit probleem hebben en meerdere 3rd party apps dit probleem hebben.

Afwachten dus tot er een fix is. Ik had overigens wel verwacht dat meer mensen hier dit probleem zouden melden, maar wellicht ben ik de enige

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Er zijn ook velen die een DSM upgrade van 5 naar 6 hebben uitgevoerd zoals ikzelf en dan heb je het probleem met bv. SABnzbd niet. Dat zal ook wel schelen in het aantal meldingen.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 08-04-2016 09:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
Dat verklaard een hoop. Jammer dat ik zelf niet genoeg onderlegd ben om dit via de ssh/telnet uit te voeren.
Geduld dus!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Het is wel voorbij gekomen, ook in andere topics.
Ze hebben bij Synology bedacht dat er geen 'root' user meer is, in plaats daarvan kunnen gebruikers 'sudo su' uitvoeren. Ook zijn de standaard rechten aangepast.

De 3rd party packages zijn daar echter niet op ingesteld, die verwachten nog steeds een root user om het een en ander uit te voeren, waaronder dus opstarten.

Het is dus wachten tot de packages ge-update worden en aangepast worden naar de nieuwe manier, of zelf een workaround toepassen zodat het mogelijk is om de packages te starten.

Maar als je ze al geinstalleerd had op DSM 5.x en direct upgrade naar 6.0 deed, met de packages nog geinstalleerd, blijft het wel werken. Vandaar dat het minder cruciaal is voor de meerderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 19:05
Beste Tweakers,

Per ongeluk heb ik een vrij grote cloud-submap in mijn Cloud Station omgeving weggegooid. |:(

Met Version History heb ik deze terug kunnen zetten, echter zijn buiten mijn verwachting om letterlijke alle onderliggende veranderingen in 1 keer terug gezet welke sinds het begin zijn bijgehouden voor deze cloud-submap. Is het mogelijk om alleen vanaf moment X dat deze map verwijderd is de data welke op dat moment letterlijk aanwezig was terug te zetten? Ik kan met de "clear version database" knop geen selecties maken of op een andere manier alle bestanden die eerder verwijderd waren buiten deze geselecteerde cloud-submap restore procedure om meenemen voor zo ver ik kan zien. Ik zou de data graag zo snel mogelijk weer opgeschoond zien zonder dit met de hand stuk voor stuk te moeten doen natuurlijk. Heb wel een ticket aangemaakt maar dat duurt vrij lang... Iemand een gouden tip?

[ Voor 3% gewijzigd door r132546e op 08-04-2016 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen het probleem dat er <br/> in de subs komen te staan met ds video? Ik gebruik ds video op een Samsung smart tv. Is sinds vandaag ineens.

Update : inderdaad bug in video station. Wordt asap geüpdatet

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:15:
Zoals gezegd loopt Subliminal wel, er wordt alleen niets opgehaald.
...
Misschien heb ik de 'minimal score' iets te hoog gezet ...
En inderdaad, ik weet niet precies wat die score nou precies inhoudt, maar met minimum score op 40 krijg ik nu keurig subtitles binnen !
Gevonden subs hebben score 46, dat klinkt niet bijster hoog, maar ze lopen keurig synchroon.
(Subliminal package 0.7.5-12)

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 09-04-2016 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Ik gebruik naar volle tevredenheid nzbget op mijn ds215+.

Maar ik kan 1 ding niet vinden :)

Voordat ik de NAS had gebruikte ik op de pc Sabnzbd+
Aangezien ik had begrepen dat nzbget lichter is gebruik ik deze nu.

In Sabnzbd kon ik zover ik mij kan herinneren zien hoeveel je download per provider per maand.
Is dat binnen nzbget ook mogelijk ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
vandermark schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:23:
[...]

Dat lukt mij toch ook niet, al mijn urls moet ik vanaf https starten.

Wat ik me verder afvraag: nu ik via reverse proxy alle packages heb gekoppeld aan een subdomein kan ik volgens mij alle poorten op mijn router weer dichtzetten? Enige poort die nog nodig is is volgens mij 443 voor https? Reverse proxy zorgt ervoor dat lokaal alles door wordt gezet naar de betreffende poort, klopt dit?
Correct, als je alles achter een reverse proxy hangt is je reverse proxy zelf het enige wat je open hoeft te zetten. Gebruik het zelf ook al jaren. Alles zo onder eigen subdomein (sickbeard.mijndomain.nl, spotweb.mijndomain.nl etc). Enige waar je even op moet letten is dat het bij DSM upgrade niet overschreven wordt (al geloof ik dat dit bij de laatste upgrades wel aardig goed ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
MdO82 schreef op zondag 10 april 2016 @ 16:42:
Ik gebruik naar volle tevredenheid nzbget op mijn ds215+.

Maar ik kan 1 ding niet vinden :)

Voordat ik de NAS had gebruikte ik op de pc Sabnzbd+
Aangezien ik had begrepen dat nzbget lichter is gebruik ik deze nu.

In Sabnzbd kon ik zover ik mij kan herinneren zien hoeveel je download per provider per maand.
Is dat binnen nzbget ook mogelijk ?
Ja.

op de time remaining klikken en dan total downloaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:57
Buzzie schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:43:
[...]

Ja.

op de time remaining klikken en dan total downloaded
Merci :)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

elsinga schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 20:49:
Ik heb 2x een Synology staan en ben van plan om in totaal 4 camera's aan te sluiten via Surveilance Station. Netjes met de 2x 2 default licenties. Maar: mijn 2e NAS heeft wat ruimtegebrek.

Vraag: kan ik via CMS op 1 NAS de licenties van de andere NAS gebruiken, zodat de opnames van alle 4 camera's op 1 NAS terecht komen? Of kan ik de opnames van de 2e NAS op laten slaan op de 1e NAS (via een WebDav pad of zo)? Netwerk ik 1Gbit, dus dat moet we lukken.
Default Nas licentie is niet te verhuizen. Sterker nog extra gekochte licentie is al lastig te verhuizen van een naar de andere Nas.

Opslag pakken van andere Nas is een optie geen idee als dat werkt / kan.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Kun je in Subliminal de DSM notifications alleen naar 'admin' account sturen of is dat ergens in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antrax
  • Laatst online: 09:00
Zijn er nog meer mensen die op DSM 6 problemen hebben met Plex? Ik heb een library met TV Shows toegevoegd, in de logs herkent hij ook de mappen maar de content wordt niet weergegeven. Op DSM 5.2 werkte dit wel.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demol88
  • Laatst online: 02-09 13:51
Ik heb (sinds de update naar DSM 6) problemen met het downloaden via download station.
Hij pikt niets meer op uit mijn 'Blackhole folder' en als ik er een torrent manueel in plaats, blijft deze staan op de status 'een ogenblik geduld'.

Iemand idee hoe ik hier verder kan naar kijken waar het probleem zich bevindt?

*edit* nvm, veel zit rondzoeken, terwijl een simpele herinstallatie van het package de oplossing was.

[ Voor 14% gewijzigd door demol88 op 12-04-2016 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
dutchgio schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:11:
Het is dus wachten tot de packages ge-update worden en aangepast worden naar de nieuwe manier, of zelf een workaround toepassen zodat het mogelijk is om de packages te starten.
Bij mij werkt Sickrage ineens niet meer. Kun je aangeven wat de workaround is of waar ik die kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

loeberce schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:55:
[...]
Bij mij werkt Sickrage ineens niet meer.
Da's vreemd, ik had begrepen dat als je SR al had draaien onder 5.2 dat een upgrade naar 6 geen problemen zou geven. Alleen een nieuwe installatie onder 6 zou niet goed gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
Misschien dat een update van SR onder DSM6 ook niet goed gaat? Ik kan het nog niet plaatsen en met SSH krijg ik een dermate vage melding dat ik ook niet kan herleiden waar de fout zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Kan je het sickbeard , sabnzbd niet oplossen met een docker applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 14-09 10:37
loeberce schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:55:
[...]

Bij mij werkt Sickrage ineens niet meer. Kun je aangeven wat de workaround is of waar ik die kan vinden?
Die workaround is voor als je heel de package niet kunt installeren.

In het andere topic kwam ook al voorbij dat sickrage er ineens mee stopte, zelf geen problemen gehad maar mogelijk een foute commit in een update.

Zie onder andere laatse berichten van dit topic hier, heb daar ook een mogelijke fix geplaatst. Daar is nog geen respons op gekomen.
[Synology] Vraag en antwoord - deel 2

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 14-04-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hmm, als ik het zo lees hier af en toe, ben ik blij dat ik nog niet over ben naar DSM6.
Zitten toch nog wel wat kleine dingetjes in packages. Ik wacht nog even af :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
Ik zie dat sonarr gewoon in de repository staat voor docker, ik zou die proberen
Pagina: 1 ... 40 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.