[Synology] Packages

Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zonder verdere info kan ik er weinig over zeggen, behalve dat het niet aan de packages zelf ligt :)

Een paar algemene tips:
- Je kunt geen package gemaakt voor DSM5.x installeren op een apparaat met DSM4.x. Je ziet het aan de naam van het package, daar staat het buildnummer in (voor packages waarvoor het van toepassing is). Een voorbeeld:
  • python_11_evansport_1594.spk >> dit package is geschikt voor build 1594 en hoger, wat correspondeert met DSM4.3+
  • python_11_evansport_4458.spk >> dit package is geschikt voor build 4458 en hoger, wat correspondeert met DSM5+. Een package voor build 4458 kan niet geinstalleerd worden op een DSM4.3 apparaat.
- Kijk de instellingen van je package center na: wordt de installatie van 3rd party packages toegestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:36
Dr. Bean schreef op maandag 26 januari 2015 @ 16:35:
Zonder verdere info kan ik er weinig over zeggen, behalve dat het niet aan de packages zelf ligt :)

Een paar algemene tips:
- Je kunt geen package gemaakt voor DSM5.x installeren op een apparaat met DSM4.x. Je ziet het aan de naam van het package, daar staat het buildnummer in (voor packages waarvoor het van toepassing is). Een voorbeeld:
  • python_11_evansport_1594.spk >> dit package is geschikt voor build 1594 en hoger, wat correspondeert met DSM4.3+
  • python_11_evansport_4458.spk >> dit package is geschikt voor build 4458 en hoger, wat correspondeert met DSM5+. Een package voor build 4458 kan niet geinstalleerd worden op een DSM4.3 apparaat.
- Kijk de instellingen van je package center na: wordt de installatie van 3rd party packages toegestaan?
Ik heb van de evansport's de verschillende versies geprobeerd nadat de 4458 het niet deed. Aangezien ik de laatste DSM update van nog afgelopen weekend heb, zou ik die moeten kiezen. Maar ook de andere werken niet in het geval van Mono. Bij NZBdrone gaat het weer wel goed. Ik wil graag Sonarr hebben, en NZBdrone vraagt om Mono.

Maar ik wacht de 29e even af als de repository weer up-and-running is. Wellicht werkt het dan weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
Als ik nu via mijn ipad op een .torrent link klikt, vraagt hij of ik het met DS downloaden wil downloaden en staat in connectie met mijn NAS(211J). Dikke prima zou je zeggen. Echter vind ik DS download als torrent programma niet je-van-het. Ik wil graag Transmission gaan gebruiken.

Is het ook mogelijk dat als ik dan straks een een .torrent opzoek dat deze dan naar Transmission gaat op de NAS? Helaas heeft Transmission geen iPad app, wel via een jailbreak dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Voordat ik de synology had gebruikte ik op de iPad de browser icabmobile. Die kan downloads doorsturen naar dropbox. Mijn HTPC liet ik de dropboxmap monitoren op nzb's. Op dezelfde wijze zou je torrents naar de map op de nas kunnen krijgen waar je favoriete downloadprogramma zijn opdrachten vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:58
Weet iemand hoe je een USB stick als install location kunt toevoegen in/voor DSM?
Will chroot package installeren op USB zodat ik daar weer OScam op kan draaien zodat systeem wel in hibernate gaat. Zou schele als ik package direct op USB kon installeren ipv dat ik manual moet gaan lopen rotzooien met chroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Reverb_ schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:42:
Als ik nu via mijn ipad op een .torrent link klikt, vraagt hij of ik het met DS downloaden wil downloaden en staat in connectie met mijn NAS(211J). Dikke prima zou je zeggen. Echter vind ik DS download als torrent programma niet je-van-het. Ik wil graag Transmission gaan gebruiken.

Is het ook mogelijk dat als ik dan straks een een .torrent opzoek dat deze dan naar Transmission gaat op de NAS? Helaas heeft Transmission geen iPad app, wel via een jailbreak dan.
Transmission heeft wel een webinterface waar je de torrent link (of magnet) kan copy-pasten. Dus in plaats van de .torrent file downloaden, de link kopieren, dan naar de webinterface van transmission op je nas gaan (bookmarken of tabje open laten staan op je ipad) en dan de link in transmission toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Dat is inderdaad ook een optie. Wel een paar handelingen meer, maar als Transmission wat sneller is in interface, neem ik het voor lief.

Heb het gevoel dat Download Station een processor/ram vreter is op een NAS. Althans alles wat je in het programma doet moet je 10sec wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Yucko

One clown to rule them all !

Reverb_ schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:46:
Dat is inderdaad ook een optie. Wel een paar handelingen meer, maar als Transmission wat sneller is in interface, neem ik het voor lief.

Heb het gevoel dat Download Station een processor/ram vreter is op een NAS. Althans alles wat je in het programma doet moet je 10sec wachten.
true, hij reageert soms wat traag (never nooit 10 sec hier op mijn DS412+) maar met 1,9% processorbelasting en 138MB geheugengebruik bij een actieve downloadqueue van 200+ GB (don't ask :P) hoor je mij niet klagen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yucko op 28-01-2015 15:56 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Yucko schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:53:
[...]

true, hij reageert soms wat traag (never nooit 10 sec hier op mijn DS412+) maar met 1,9% processorbelasting en 138MB geheugengebruik bij een actieve downloadqueue van 200+ GB (don't ask :P) hoor je mij niet klagen.
Ik heb ook 'maar' een 211j... Dat verklaart het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
De Synocommunity is weer online :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Ja idd... finally!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:32
misschien tijd voor een donatie mensen? ;)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Aandelen in de package? ;). Laat hem eerst maar even een tijd up zijn voor ik een donatie doe...

Ze hadden achteraf het best ook op een back-up server aan kunnen bieden.

[ Voor 74% gewijzigd door Reverb_ op 29-01-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Reverb_ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:41:
Aandelen in de package? ;). Laat hem eerst maar even een tijd up zijn voor ik een donatie doe...

Ze hadden achteraf het best ook op een back-up server aan kunnen bieden.
packages waren gewoon te downloaden vanaf hun website hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 12:42
Ik heb een probleem bij photostation.
Voorheen was het mogelijk om mijn foto's online te bewerken met Editor > Pixlr Express...
Maar nu is dit niet meer mogelijk en hij krijgt geen foto geladen.

Voorheen heeft dit wel goed gewerkt.

Heb de nieuwste versie en een DS214+.
Iemand met hetzelfde probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door frye op 30-01-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:38
Ik heb ineens een probleem met NZBGet op mijn DS213+.
Als ik NZBGet probeer te benaderen in Chrome geeft deze een communication error en ik kan verder niks. Herstarten van de NAS of NZBGet helpt niet....

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Al een andere browser geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Jep. In IE11 hetzelfde probleem. In het log bestand in het package center is de meest recente vermelding van 7 december...

[ Voor 59% gewijzigd door Blackouts op 31-01-2015 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik had problemen met NZBGet en heb dit package toe maar gedeïnstalleerd. Maar nu kan ik NZBGet niet meer vinden in het appscenter. Ik heb als bronnen: synnocommunity, mdevries, missilehugger, cphub. Ik zie iets over het hoofd, maar wat? Ik heb een 713+.

Edit: verkeerd gezocht. Bij zoeken in het package center kijkt hij niet in het "gemeenschap"-deel.

[ Voor 16% gewijzigd door Videopac op 02-02-2015 20:22 ]

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Hm, De qeue map, nzb map en incomplete map helemaal leeggegooid. (Stond nog iets van 200GB in). NZBGet gerestart en nu werkt ie weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb zojuist GIT gedownload van SynoCommunity en toen ik meer wilde installeren klapte ie er weer uit. Hebben er nog meer mensen last van?
Ik had namelijk beloof om afgelopen weekend een synology af te leveren met apps maar dat gaat dus echt niet lukken zo :(

(disclaimer, niet commercieel, gewoon voor de vader van een vriendin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ik had wat problemen met het updaten van de Crashplan package naar versie 3.7.0 0030.....ik kreeg deze maar niet geinstalleerd. Uiteindelijk de oude verwijderd en de laatste geinstalleerd maar dit lukte niet. Na het aanpassen van de settings en deze op any publisher gezet te hebben kon ik de laatste versie installeren.
Deze draait nu op mijn Synology......maar ik kan er vanaf mijn laptop niet meer mee verbinden.

Iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen??

Log van Crashplan op mijn Syno geeft aan dat deze gestart is. en dat is hij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gebruik DS Video op mijn telefoon, die connecteert naar mijn Chromecast en zo kan ik series en films kijken. Dat werkt op zich prima. Als ik iets heb gekeken, dan verwijder ik het meestal met DS File. Als ik daarna weer naar DS Video ga, dan staat het verwijderde er nog gewoon in, een refresh laat het niet verdwijnen.

Iemand tips hoe ik dit uit DS Video kan krijgen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
@Buzzie; heb je de client ook geupdate naar versie 3.7? En is het Crashplan pakket op je Syno wel gestart?

Heb je in (uitgaande van een x64 installatie) Program Files\Crashplan\Conf\ui.properties het # weggehaald bij servicehost=ip Syno?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
bluecupra schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:36:
@Buzzie; heb je de client ook geupdate naar versie 3.7? En is het Crashplan pakket op je Syno wel gestart?

Heb je in (uitgaande van een x64 installatie) Program Files\Crashplan\Conf\ui.properties het # weggehaald bij servicehost=ip Syno?
Ja ik heb de client ook geupdate naar de laatste versie maar ook dat helpt niet.
Ja op de Syno is het gestart zoals ik al vermeldde.

Ik heb de # verwijderd inderdaad en dan doet hij het niet meer.....zet ik die terug dan gaat de app verder maar maakt dus geen backup.
Telnet gaat overigens wel gewoon goed naar 4242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
pven schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:31:
Als ik iets heb gekeken, dan verwijder ik het meestal met DS File. Als ik daarna weer naar DS Video ga, dan staat het verwijderde er nog gewoon in, een refresh laat het niet verdwijnen.

Iemand tips hoe ik dit uit DS Video kan krijgen?
Als je een film verwijdert via smb ziet je diskstation wel dat een bestand verwijderd is. Als dat geen oplossing voor je is kan je films uit video station verwijderen door:
1. handmatig de media indexer te starten (niet ideaal)
2. de media indexer via de taakplanner starten (bijv. elke nacht): http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=66820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
@Buzzie, volgens mij heb ik voor Crashplan geinstalleerd is op mijn Syno ook een Java update moeten installeren. Heb je daarom de laatste versie van Java geinstalleerd en zo ja, welke versie (6/7 of 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Buzzie, volgens mij heb ik voor Crashplan geinstalleerd is op mijn Syno ook een Java update moeten installeren. Heb je daarom de laatste versie van Java geinstalleerd en zo ja, welke versie (6/7 of 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
bluecupra schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:11:
@Buzzie, volgens mij heb ik voor Crashplan geinstalleerd is op mijn Syno ook een Java update moeten installeren. Heb je daarom de laatste versie van Java geinstalleerd en zo ja, welke versie (6/7 of 8)
Zojuist de laatste van 8 erop gezet.....no luck :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:06
@Buzzie
Voor zover ik weet ondersteund Synology Java 8 SE Embedded nog niet officieel. Kan even niet heugen waar ik dat heb gelezen. Versie 7 is nodig. En wel de headless install.

Mogelijk dat je ook hier tegenaan bent gelopen.
http://chrisnelson.ca/201...rgetupgrade1388728800370/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
debom schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:08:
@Buzzie
Voor zover ik weet ondersteund Synology Java 8 SE Embedded nog niet officieel. Kan even niet heugen waar ik dat heb gelezen. Versie 7 is nodig. En wel de headless install.

Mogelijk dat je ook hier tegenaan bent gelopen.
http://chrisnelson.ca/201...rgetupgrade1388728800370/
Thanks voor de info....ga ik 8 verwijderen en 7 er opnieuw opzetten maar dan laatste versie.

Dat andere heb ik inderdaad ook gehad en had ik ook opgelost :)
Thanks

EDIT: Java 7 laatste versie geinstalleerd en ook dan kan ik nog geen verbinding maken met de NAS.....alleen via Telnet gaat het dus wel goed :?

EDIT 2 : Heb het inmiddels weer werkend.
zat te lezen ergens dat het pakket na installatie even gestopt en gestart moet worden.....nadat ik dat had gedaan werkt het gelukkig weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Buzzie op 04-02-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Heeft iemand het al weer voor elkaar gekregen om vanaf de PC te connecten met CrashPlan op de Synology? Mij lukt het nog steeds niet. Op beide apparaten laatste versie, Java7 op Syn., IP van Syn ingegeven en package afgesloten en opnieuw opgestart. Alles volgens het boekje, maar het werkt nog steeds niet.....

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
CyberJoe schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 10:43:
Heeft iemand het al weer voor elkaar gekregen om vanaf de PC te connecten met CrashPlan op de Synology? Mij lukt het nog steeds niet. Op beide apparaten laatste versie, Java7 op Syn., IP van Syn ingegeven en package afgesloten en opnieuw opgestart. Alles volgens het boekje, maar het werkt nog steeds niet.....
Heb je de software net geinstalleerd? is het versie 3.7.0 ??
stop de package even op de NAS en start hem weer.....probeer het dan nog eens.
Welke melding krijg je precies??
De # al verwijderd voor de servicehost in de ui conf properties op je pc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Buzzie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Heb je de software net geinstalleerd? is het versie 3.7.0 ??
stop de package even op de NAS en start hem weer.....probeer het dan nog eens.
Welke melding krijg je precies??
De # al verwijderd voor de servicehost in de ui conf properties op je pc ?
Allemaal gedaan...... |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Alles verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik wil graag films van videostation op mijn Mac afspelen.
Is er een player of programma dat ik daarvoor kan gebruiken?
De webinterface vindt ik niet heel handig.

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op je mac hoef je natuurlijk niet perse gebruik te maken van video station.
Pak daar je favoriete video speler (vlc bijvoorbeeld) en start de films via finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Mirwits schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 16:19:
Ik wil graag films van videostation op mijn Mac afspelen.
Is er een player of programma dat ik daarvoor kan gebruiken?
De webinterface vindt ik niet heel handig.
neem aan dat je met webinterface the Videostation app bedoelt?

Je logt in op DSM en open de app videostation? Of je gebruikt de koppeling naar video via je browser?

standaard speelt een film niet af in je browser en heb je VLC nodig. Als films dus afspelen heb je dit al geinstalleerd staan en heb je videostation niet nodig.

je kunt via smb of afp toch gewoon bij je video share en vlc gebruiken om af te spelen?

ik gebruik zelf m player x op mijn mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe

CyberJoe

Buzzie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 15:51:
[...]

Alles verwijderen en opnieuw installeren?
Ik heb op zowel de synology als de PC Crashplan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfs java se op synology opnieuw geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
CyberJoe schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:23:
[...]

Ik heb op zowel de synology als de PC Crashplan verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfs java se op synology opnieuw geïnstalleerd...
Geen idee of het wat uit maakt maar ik heb Java SE gestopt en Java SE 7 Laatste versie wel draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Quakie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:13:
[...]

neem aan dat je met webinterface the Videostation app bedoelt?

Je logt in op DSM en open de app videostation? Of je gebruikt de koppeling naar video via je browser?

standaard speelt een film niet af in je browser en heb je VLC nodig. Als films dus afspelen heb je dit al geinstalleerd staan en heb je videostation niet nodig.

je kunt via smb of afp toch gewoon bij je video share en vlc gebruiken om af te spelen?

ik gebruik zelf m player x op mijn mac.
Ik log in op DSM en open via de videostation app.

Eigenlijk wil ik een locale app op mijn mac die alle functionaliteit van de videostation app support voor mac.
Of hetgeen wat daar het dichts bij in de buurt komt :)

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
helaas je hebt geen lokale videostation app zoals op een tablet.Enige is de webinterface of een ander mediaspeler gebruiken zoals vlc, mplayer x, etc.

Als je echt soortgelijk ervaring wilt dat dus alles geindexeerd is. Dan zou je over moeten stappen op Plex. Dan moet je wel kijken of je nas ondersteunt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
Misschien een domme vraag maar hoe krijg ik toegang tot de server vanaf vlc Player?
Als ik een link direct importeer wordt deze niet herkend door vlc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
Inloggen op DSM en dan zorgen dat SMB of AFP aangezet wordt. Hierdoor wordt je synology automatisch herkent door Finder. Dan kan je gewoon via de mappen naar je videos toe en afspelen.. net zoals het lokaal zou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Laatst online: 22:01
Ik heb een ds215j gekocht en probeer nu met NZBget een bestand van de ziggo nieuwsgroep te downloaden maar dit lukt niet.
Ik krijg steeds de volgende error:
Connection to news.ziggo.nl failed: ErrNo 110, Connection timed out

ik gebruikt dus news,ziggo.nl, op poort 119, met mijn ziggo email adres (xxx@ziggo.nl) en mijn wachtwoord.

Moet ik nog iets met de opties "join group" of "encryption" doen?

Ik heb nog nooit iets gedownload van een nieuwsgroep.....

De download directory heb ik trouwens ingesteld op "volume1/Downloads" hier gebeurt niks (er komen geen files en worden ook geen mappen gemaakt)

[ Voor 13% gewijzigd door Medjai op 07-02-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:57
bestaan de ziggo binaries newsgroepen nog wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
ik denk van wel: https://www.ziggo.nl/extra-diensten/nieuwsgroepen
waarom niet?
Tips voor een andere/betere gratis nieuwsgroep?

Ik ben nu transmission even aan het proberen om een torrent te downloaden, en hier krijg ik steeds 'permission denied errors'. Ik vermoed dat dit bij NZBget ook het probleem is, weet iemand hie ik deze programmas de juiste permissies kan geven?

Edit: Inmiddels lukt het om bestanden te downloaden met NZBget en sickbeard, een restart van de NAS was nodig blijkbaar.
Er zijn alleen wel veel bestanden die 'unhealthy' zijn en dan worden gecancelled, dat ligt aan de ziggo nieuwsgroep denk ik? wat zijn goede alternatieven?

[ Voor 75% gewijzigd door Medjai op 08-02-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Wie gebruikt er hier Serviio? Wat gebruikt Serviio (het Javaproces dat erbij hoort) bij jullie aan geheugen in top? Bij mij 500mb van m'n DS213+ :X Ik zou verder ook geen alternatief weten; de Synology mediaserver laat m'n muziek library na 1 keer gebruiken niet meer zien en verder kan ik niks vinden voor een Qoriq cpu... :/

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Laatst online: 22:57

Videopac

Rommelt wat aan.

hhoekstra schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 16:58:
bestaan de ziggo binaries newsgroepen nog wel ?
In theorie wel, in de praktijk ligt de Ziggo nieuwsserver er vaak uit, is de retentie kort en zijn feeds vaak incompleet. Zie Ziggo topic hier op GoT of het Ziggo gebruikersforum.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 09:32

elsinga

=8-)

Ik gebruik de Ziggo newsserver naast TweakNet. Bij Tweak heb ik 50Mbit down, Ziggo erbij zorgt er dan voor dat ik de lijn vol trek. :) Totdat ik daar aan mijn max zit, dan niet meer uiteraard.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 00:30
Is hier iemand die ervaring heeft met Synopass een password manager voor op de Synology? Want ik ben opzoek naar een password manager om mijn KeePass te vervangen met een webbased password manager.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Je zou ook middels cloudstation je keepass database kunnen syncen tussen devices :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:41
JT schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 10:46:
Je zou ook middels cloudstation je keepass database kunnen syncen tussen devices :)
Of BTSync zoals ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Zijn er ook rtorrent gebruikers in dit forum? Ik heb het nu draaien op mijn DS215j maar de watch folder werkt niet in subdirectories. Iets wat wel zou moeten volgens deze wiki

Heeft iemand dit wel werkend?
Ik kan ook geen site van de rtorrent package vinden waar ik deze vraag ook zou kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-10-2024
Sinds afgelopen week in het bezit van een DS214 play. Wat een verademing vergeleken met mijn vorige Q-nap!

Gisteren SabNZB en Sickbeard aan de praat gekregen. Hij scant prima de series en het downloaden gaat ook goed.

Nu ben ik al een paar uur aan het stoeien om Subliminal aan de praat te krijgen. Ik gebruik gewoon de packages uit de Synocommunity. Ondanks dat Subliminal maar een settings heeft vind hij elke keer geen subs. Ik heb de taal gewoon op Dutch staan, alle services (die ik middels de pulldown kan kiezen) geselecteerd, 30 dagen, en folder diepte van 5. Bij de directory's heb ik gewoon de map /Series geselecteerd.

Ik heb dus geen idee wat je hier eigenlijk nog fout aan kan doen... Iemand enig idee? De subs die ik zoek zijn voor Gotham, Bad Judge en Brooklyn Nine-Nine.

Moet ik wellicht een andere service toevoegen? De notificatie in DSM zegt '0 subs found for 0 videos in directory Series. Lijkt dus wel of hij uberhaupt geen video's ziet. Dit terwijl ze netjes een mapnaam van de serie en seizoen hebben en een bestandsnaam de serienaam en SxxExx in de naam.

Iemand enig idee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zuiderwijk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:01:
Sinds afgelopen week in het bezit van een DS214 play. Wat een verademing vergeleken met mijn vorige Q-nap!

Gisteren SabNZB en Sickbeard aan de praat gekregen. Hij scant prima de series en het downloaden gaat ook goed.

Nu ben ik al een paar uur aan het stoeien om Subliminal aan de praat te krijgen. Ik gebruik gewoon de packages uit de Synocommunity. Ondanks dat Subliminal maar een settings heeft vind hij elke keer geen subs. Ik heb de taal gewoon op Dutch staan, alle services (die ik middels de pulldown kan kiezen) geselecteerd, 30 dagen, en folder diepte van 5. Bij de directory's heb ik gewoon de map /Series geselecteerd.

Ik heb dus geen idee wat je hier eigenlijk nog fout aan kan doen... Iemand enig idee? De subs die ik zoek zijn voor Gotham, Bad Judge en Brooklyn Nine-Nine.

Moet ik wellicht een andere service toevoegen? De notificatie in DSM zegt '0 subs found for 0 videos in directory Series. Lijkt dus wel of hij uberhaupt geen video's ziet. Dit terwijl ze netjes een mapnaam van de serie en seizoen hebben en een bestandsnaam de serienaam en SxxExx in de naam.

Iemand enig idee of tips?
Subliminal ditchen en over stappen op autosubs bootstrapbill versie [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Wel alleen voor series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
schumi2004 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:26:
[...]

Subliminal ditchen en over stappen op autosubs bootstrapbill versie [Ervaringen] Auto-Sub Bootstrap Bill

Wel alleen voor series
Wow. Dat werkt inderdaad simpel. Inmiddels lopen de eerste srt'tjes binnen.

Dan ga ik nu even de 132 andere pagina's in dat topic doorlezen. Of kan je al Synologie gebruiker me zo al direct een paar tips of handige settings geven? :)

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

schumi2004 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:26:
[...]

Wel alleen voor series
Sinds de laatste DSM update krijg ik Auto-Sub niet meer aan de praat. Hij wil gewoon niet starten. Al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het mocht niet baten :'(

• schumi2004
Zuiderwijk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:26:
[...]

Wow. Dat werkt inderdaad simpel. Inmiddels lopen de eerste srt'tjes binnen.

Dan ga ik nu even de 132 andere pagina's in dat topic doorlezen. Of kan je al Synologie gebruiker me zo al direct een paar tips of handige settings geven? :)
Enige tip die ik je geven kan is even de meeste recente source hier downloaden en deze met WinSCP on package dir overschrijven. Ik doe verder geen spannende dingen behalve basic config. Met recente source heb je ook Opensubtitles wat mijn inziens net iets beter werkt.
mickjuh schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Sinds de laatste DSM update krijg ik Auto-Sub niet meer aan de praat. Hij wil gewoon niet starten. Al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar het mocht niet baten :'(
Probeer even met de hand te starten om te zien wat er mis gaat
Inloggen via SSH (voor commandline) en dit commando geven.
/var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status start

Dan zie je wel wat er loos is.

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik ben aan het kijken naar surveillance station 7 als NVR i.c.m. een DS215j. Wanneer ik kijk op de site van synology kijk bij de aanbevolen systeemeisen, staat een i5 en een gigabit vermeld. Ik neem aan dat ze het hebben over de client.

Geldt dit ook voor 4-6 HD-camera's of is dat voor als je daadwerkelijk 49 kanalen wilt hebben?

Compromises are for the weak

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

schumi2004 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 11:55:

Probeer even met de hand te starten om te zien wat er mis gaat
Inloggen via SSH (voor commandline) en dit commando geven.
/var/packages/AutoSub-BootstrapBill/scripts/start-stop-status start

Dan zie je wel wat er loos is.
Heb het script nog niet gebruikt, heb wel met de hand proberen af te trappen d.m.v. Python. Ik kreeg geen melding. Ging gewoon direct naar de volgende regel in SSH. Maar zal het script eens proberen.

• schumi2004
mickjuh schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:02:
[...]

Heb het script nog niet gebruikt, heb wel met de hand proberen af te trappen d.m.v. Python. Ik kreeg geen melding. Ging gewoon direct naar de volgende regel in SSH. Maar zal het script eens proberen.
Dat commando doet het zelfde wat package doet maar dan kun je zien hoe en wat en waarom.

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

schumi2004 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 14:15:
[...]

Dat commando doet het zelfde wat package doet maar dan kun je zien hoe en wat en waarom.
Vaag maar vandaag werkt hij wel. Heb gisteravond nog wel Python opnieuw geïnstalleerd (om te testen met een ander issue dat ik heb). Dat is het enige wat veranderd is dus zal daar wel mee te maken hebben gehad.

Maar fijn dat Auto-Sub weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
Hier hetzelfde met Auto Sub, maar geen tijd gehad om er in te duiken. Zie nu net wel dat er een package update is. Wellicht staat hij bij jou op automatisch update en zat daar de oplossing in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Iemand hier ervaring met DS Surveillance Station?

Het werkt allemaal best goed, maar ik krijg een ding niet opgelost. Ik heb ongeveer zes presets erin gezet zodat ik wat plaatsen wat makkelijker terug kan vinden. Voorts heb ik een patrol-route gemaakt die drie van deze presets 75 seconden lang afgaat. Dit schedule heb ik op vijf minuten gezet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w5nk0d04l9KI4yX2X5lQ31eu/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2zGaGCkcMBs81sqReuKQTyeU/full.png

Als ik nu in de liveview een andere preset aanklik, dan gaat hij even op weg naar die preset om vervolgens weer terug te gaan naar mijn voordeur. Alsof ie terug wordt gefloten. Hoe kan ik dit omzeilen?

Sowieso snap ik die patrol van 75 seconden en drie presets niet. Verdeelt ie die drie presets dan over de 75 seconden die hij heeft?

Dit package is nieuw voor mij, hulp is dus welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
*subtiele kick*

Het zal hier vast mee te maken hebben:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FXEHixhP4ww9XtZ2t1SlkWNs/full.png

Als ik rule type op triggered zet, dan kan ik de onderste optie wel aanzetten. Ik krijg het niet voor elkaar om dat voor scheduled ook op interruptible te zetten.

Help? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royenroy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-09 20:24
Ik heb sinds kort ook maar een sprong in het diepen genomen en een DS214play aangeschaft. De keuze viel op de play variant omdat hij vooral gebruikt wordt als mediastreamer. Dat doet die dan ook zeker prima. Het downloaden van torrents doe ik via Download Station omdat het ook te gebruiken is door andere gebruikers van het apparaat.

Nou heb ik Couchpotato ingesteld, en het werkt fantastisch. Ik heb iedereen laten zien hoe ze een film op imdb in een paar klikken op de NAS kunnen krijgen, erg gebruiksvriendelijk dus.

Nu zit ik nog te kijken naar series. Ik zou graag iets willen waarmee ik series bij kan houden. Nou leek Sickbeard een logische keus, maar die gaat volgens mij alleen maar met usenet ipv torrents. Is er een oplossing hiervoor? Dus dat ik een serie selecteer en dat die automatisch de afleveringen (eventueel toekomstige afleveringen ook!) gaat downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:57
Kijk eens naar sonar https://sonarr.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
Sickbeard werkt ook met torrents
Heb het zelf sinds kort draaien op een DS214j, werkt prima (icm met torrentleech en kickass)

Ik gebruik rutorrent om te downloaden maar iedere downloader met een watch folder moet gewoon werken (download station heeft wel een watch folder dacht ik)

Edit: als reactie op hieronder: Ik gebruik de standaard versie van sickbeard

[ Voor 14% gewijzigd door Medjai op 17-02-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:16

Goner

What can I do you for ?

Royenroy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
Nou leek Sickbeard een logische keus, maar die gaat volgens mij alleen maar met usenet ipv torrents. Is er een oplossing hiervoor?
Yep.
Sickbeard Custom met Sickrage.
In het voorbeeld gebruiken ze Download Station (zelf gebruik ik Transmission).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Uit nieuwsgierigheid: waarom is dit volgens jou beter dan Sick Beard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Goner schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:37:
[...]

Yep.
Sickbeard Custom met Sickrage.
In het voorbeeld gebruiken ze Download Station (zelf gebruik ik Transmission).
Ik gebruik het ook in combinatie met Transmission, omdat Download Station bij mij niet fijn werkte. SickRage pikte de gedownloade bestanden niet goed op en verplaatste ze daarna dus niet. Met Transmission werkt dat wel. Gebruik jij Transmission ook om deze reden of vind je dat gewoon fijner werken? Ik zou graag terug gaan naar Download Station omdat ik toch vaker in DSM kijk en ik dan geen extra venster voor transmission open hoef te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Modbreak:Reageer alleen on-topic; persoonlijke berichten kun je via DM verzenden.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 13:33 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor geïnteresseerden voor domoticz tesamen met z-wave gecompileerd:
Hier staan wat kant en klare packages.
Zelf heb ik de versie voor de DS213 geinstalleerd en werkt prima (88f6281 DSM 5.1)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

gwystyl schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 17:33:
[...]
Gebruik jij Transmission ook om deze reden of vind je dat gewoon fijner werken?
Had al eerder met Transmission gewerkt (Windows, mediaplayer) en vind het een prettige tool. De Synology package wordt ook heel regelmatig bijgewerkt.
Bovendien zit er allerlei overbodigs (voor mij) in DownloadStation.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Royenroy schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:01:
Nu zit ik nog te kijken naar series. Ik zou graag iets willen waarmee ik series bij kan houden. Nou leek Sickbeard een logische keus, maar die gaat volgens mij alleen maar met usenet ipv torrents. Is er een oplossing hiervoor? Dus dat ik een serie selecteer en dat die automatisch de afleveringen (eventueel toekomstige afleveringen ook!) gaat downloaden.
Je zou ook dit stukje eens kunnen lezen. Zo heb ik het vanmiddag ingesteld (zie ook mijn vraag ik V&A Synology topic.
Werkte erg makkelijk moet ik zeggen! Als het goed is houdt ie het nu middels de zelf gecreëerde RSS feed bij. Ook ik heb geen abbo op een nieuwsgroep site, maar download via torrents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d--amo
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09 22:03
Ik zou graag vanop mijn Synology een terminal window kunnen open via de webbrowser. Om op die manier ssh te kunnen doen naar andere toestellen op mijn netwerk.

Iemand die hier een package voor kent?

Edit: Ik heb GateOne al geprobeerd, maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Om poorten niet te moeten openzetten op mijn firewall, connecteer ik via quickconnect naar de synology. Dat werkt goed, maar nu zou ik via diezelfde verbinding een terminal window willen openzetten.

GateOne opent niet via quickconnect blijkbaar, daarvoor moet je dan weer de betreffende poort openzetten.

[ Voor 48% gewijzigd door d--amo op 20-02-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Minuutje googlelen en je komt hier terecht: http://missilehugger.com/757/synology-package-shellinabox/
Is dat wat je zoekt?

En zo zijn er wel meer package makers die zoiets aanbieden.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 20-02-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redboyke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 05:57
ik heb een probleem met mijn synology ds212+
ik had problemen met sonarr. bleef hangen na het opstarten dus besloot ik om die te verwijderen en opnieuw te installeren. sindsdien heb ik het probleem dat hij bestanden niet kan verplaatsen.
in de logs staat er access denied en dan locatie van de nieuwe download
heb het toen opnieuw verwijderd en terug geinstalleerd en krijg nog altijd dezelfde melding
dan dacht ik dat het aan sabnzbd lag die herinstalled maar nog steeds melding
toen heb via winscp de map 0777 rechten gegeven en dat loste ook niks op.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Bestaat er een package voor een DS214+ dat ik via een GUI kan instellen en vervolgens in staat is een magic packet te zenden aan een pc in het netwerk, zodat deze via WOL op een specifiek tijdstip wordt opgestart?

Ik heb wel dit gevonden, maar dit vereist (enige) kennis van SSH / putty en dat soort meuk en die kennis heb ik niet. Wel de gave om veel te verknallen door zoiets toch te proberen. :P

Waarom zou je dit willen, vraag je jezelf wellicht af? :? Ik back-up namelijk een foto map van mijn pc naar de Nas, via Syno software - data replicator. Dat heb ik zodanig ingesteld dat deze 1x week (zondag om 20:00) die map synct met een backup map op de Nas. Nu heb ik niet altijd de pc aan op zondag en dus backupped dat ding niet automatisch. Als ik er zelf aan moet denken om de pc aan te zetten, is het idee van 'er niet meer naar omkijken' verdwenen. :)

Tenzij een van jullie zeker weet dat die replicator software alsnog gaat syncen als ik bijvoorbeeld de pc dinsdag weer voor het eerst aanzet, dan is dat voor mij voldoende, maar volgens mij is dat niet het geval. Vandaar mijn vraag om via de NAS de pc aan te slingeren om 19:50u op zondagavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Antwoord op je vraag heb ik niet, maar je kan het ook omdraaien:

In je BIOS van je pc kan je vaak instellen dat je pc automatisch opstart op een op te geven tijdstip.

Op je pc kan je dan weer een shutdown schedulen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Dionysos schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:21:
Bestaat er een package voor een DS214+ dat ik via een GUI kan instellen en vervolgens in staat is een magic packet te zenden aan een pc in het netwerk, zodat deze via WOL op een specifiek tijdstip wordt opgestart?
Is een wol-script via php eventueel een oplossing voor je? (dit kan je draaien op de webserver van de nas zelf)
Dan moet je 'gewoon' een bepaalde webpagina openen, waarna je pc opstart, dit kan je eventueel zelfs via de taakplanner regelen (php-script laten uitvoeren).
Enig knutselwerk is vereist, maar ik vrees dat je geen package gaat vinden die kan wat jij wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Ik zoek nog even door, maar dit zijn beide twee oplossingen die ik wil gaan proberen. Dank alvast!

Edit: haha, vanavond even geprobeerd. *gaat zo topic openen: hoe in bios komen met draadloos toetsenbord? _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Dionysos op 25-02-2015 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag allen!

Ik heb deze week mijn Synology DS415+ mogen ontvangen. Het is mijn eerste NAS en ik ben dus een echte leek.
Ik wil graag films en series gaan downloaden via een usenetserver (Eweka) op mijn NAS (wel met ondertiteling!). Eerder deed ik dit altijd al op de laptop. Hoe pak ik dit aan? Wat en vooral waar (werkende links zijn welkom) kan ik programma's hiervoor downloaden op m'n NAS? Ik heb op dit forum wel iets gelezen over Sickbeard en SabNZB, maar kan geen werkende 'locatie' vinden die ik op de NAS kan invullen onder 'pakketbronnen'. Deze films/series wil ik vervolgens afspelen via m'n mediaspeler.
Hoop dat jullie mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet hebben, waar ik moet zijn en hoe te installeren......
Bedankt alvast!

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:09:
Goedendag allen!

Ik heb deze week mijn Synology DS415+ mogen ontvangen. Het is mijn eerste NAS en ik ben dus een echte leek.
Ik wil graag films en series gaan downloaden via een usenetserver (Eweka) op mijn NAS (wel met ondertiteling!). Eerder deed ik dit altijd al op de laptop. Hoe pak ik dit aan? Wat en vooral waar (werkende links zijn welkom) kan ik programma's hiervoor downloaden op m'n NAS? Ik heb op dit forum wel iets gelezen over Sickbeard en SabNZB, maar kan geen werkende 'locatie' vinden die ik op de NAS kan invullen onder 'pakketbronnen'. Deze films/series wil ik vervolgens afspelen via m'n mediaspeler.
Hoop dat jullie mij stap voor stap kunnen uitleggen wat ik moet hebben, waar ik moet zijn en hoe te installeren......
Bedankt alvast!

Groet.
Eigenlijk staat alles wat je moet weten in dit topic, en volg dan even de tutorials genoemd in de openingspost. Ik heb het vorige maand als leek geprobeerd en had het direct werkend.

Verwijderd

Hey jongens,

Ik heb onlangs de pc load letter minecraft server ontdekt voor synology nas systemen. Ik heb dit stap voor stap geprobeerd te installeren op mijn ds214play, echter lukt het mij niet om te connecten.

Ik installeer de java manager en java via de pcloadletter source en daarna minecraft. De installatie gaat gesmeerd echter lukt het inloggen niet (ik heb ook de juiste poort ge-forward).

Heeft iemand ervaring met het instellen van een minecraft server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:26
Wat de heck? Kom thuis, doet nzbget niks meer. Kom ik dit tegen: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lMXiYS0.png

Iemand ervaring mee?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Dionysos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 21:57:
[...]

Eigenlijk staat alles wat je moet weten in dit topic, en volg dan even de tutorials genoemd in de openingspost. Ik heb het vorige maand als leek geprobeerd en had het direct werkend.
Welke bedoel je exact, want ik krijg helaas veel 404 bij de tutorials die ik wil volgen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is er een speciale gebruiker voor package's zoals Couchpatato en SabNzb. Want ik krijg in CP te zien dat directories als /video leeg is, terwijl daar zeker subdirs instaan en bij SabNZB, krijg ik de melding dat hij geen directories kan aanmaken.

Ik heb mijn admin-account disabled staan. Is dat het probleem? (log ik met eigen speciale user).

Opgelost: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=232&t=80837

[ Voor 9% gewijzigd door Cyberpope op 01-03-2015 18:14 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Cyberpope schreef op zondag 01 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Welke bedoel je exact, want ik krijg helaas veel 404 bij de tutorials die ik wil volgen.
Deze werkt wel aardig ( iets outdated, maar daar moet je het mee kunnen redden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
Ik heb een vraag mbt de DNS server van Synology.

Omdat mijn nieuwe (UPC) modem helaas geen NAT loopback ondersteund ''moet" ik een DNS server draaien wil ik mijn Synology kunnen bereiken op FQDN.
Ik heb de DNS package geïnstalleerd en een master zone aangemaakt voor mijn domein, laten we zeggen domeinvanmij.nl
Bij resolution/resolutie heb ik 2 doorstuurservers ingevuld (OpenDNS servers).

Toen ben ik records gaan toevoegen aan mijn master zone.
synology.domeinvanmij.nl verwijst naar 192.168.*.10 (mijn interne IP voor mijn Synology)
So far so good. Ik kan nu weer mijn Synology op FQDN bereiken, zowel intern (via DNS van de Synology) als extern.

Alleen al mijn andere sub domeinen (bv mail.domeinvanmij.nl) zijn niet te bereiken.
Zodra ik deze als record opvoer in de master zone werkt het natuurlijk wel maar het zou makkelijk zijn als hij alle records die niet geconfigureerd zijn op de Synology DNS zou opvragen bij de doorstuurserver (in dit geval OpenDNS).

Dus eerst checken in eigen DNS (Synology), kan ie het record niet vinden, omdat deze niet staat gedefineerd, dan de aanvraag doorsturen naar de doorstuurserver (OpenDNS).

Is dit mogelijk met de Synology DNS?

Tevens hoe zit het HDD hibernation en de packages DNS en DHCP?
Als ik deze beide in gebruik heb gaan de schijven nog wel in hibernation?
Of gaan ze steeds uit hibernation als ik een DNS of DHCP aanvraag doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
BeefHazard schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:25:
Wat de heck? Kom thuis, doet nzbget niks meer. Kom ik dit tegen: [afbeelding]

Iemand ervaring mee?
Manual starten geprobeerd?

/var/packages/nzbget/script/start-stop-status start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 15:24:
Ik heb onlangs de pc load letter minecraft server ontdekt voor synology nas systemen. Ik heb dit stap voor stap geprobeerd te installeren op mijn ds214play, echter lukt het mij niet om te connecten.
Zoek even op http://www.synology-forum.nl naar Minecraft, heb het daar al vaker langs zien komen ...

bijv. dit : http://www.synology-forum...es/minecraft-info-gezoch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Wellicht niet het juiste topic, maar wilde er niet een aparte voor openen.

Valt VideoStation / DS Video, zo in te stellen dat hij om de zoveel tijd automatisch indexeert? Nu moet ik het aldoor handmatig doen, wil een bestand in DS video komen

Als ik een serie download via Sickbeard/Rage, dan komt deze niet gelijk in DS video te staan(dus Videostation indexeert niet). Nu weet ik dat Sickbear een notify naar de Synoindex kan sturen en de index triggert, maar dit werkt niet.

Ik heb de mediamappen juist ingesteld, daar ligt het probleem ook niet. Als ik een map aanmaak via Finder(mac) dan wordt het wel geindexeert.

Iemand een auto-indexen voor elkaar te krijgen? Dus als de NAS een serie of film binnen haalt, hij automatisch in VideoStation komt te staan. Iemand die dat überhaupt werkend heeft icm. Couchpotato en Sickbeard

[ Voor 12% gewijzigd door Reverb_ op 05-03-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:04
Reverb_ schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:02:
Als ik een serie download via Sickbeard/Rage, dan komt deze niet gelijk in DS video te staan(dus Videostation indexeert niet). Nu weet ik dat Sickbear een notify naar de Synoindex kan sturen en de index triggert, maar dit werkt niet.

Iemand een auto-indexen voor elkaar te krijgen? Dus als de NAS een serie of film binnen haalt, hij automatisch in VideoStation komt te staan. Iemand die dat überhaupt werkend heeft icm. Couchpotato en Sickbeard
Bij mij komen de gedownloade films en series wel in DS Video te staan. Ik laat de series uitpakken in de juiste map en kan ze ook rechtstreeks afspelen. Zojuist nog even gechecked met de nieuwste episode van Suits die net binnen is 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
Ik laat de series ook 'moven' naar de juiste map... Werk jij ook met een Sonarr/Sickbeard/Rage? En synoindex daar de Synoindex aan?

[ Voor 8% gewijzigd door Reverb_ op 06-03-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Laatst online: 22:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Marcel_EA schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 11:49:
Alleen al mijn andere sub domeinen (bv mail.domeinvanmij.nl) zijn niet te bereiken.
Zodra ik deze als record opvoer in de master zone werkt het natuurlijk wel maar het zou makkelijk zijn als hij alle records die niet geconfigureerd zijn op de Synology DNS zou opvragen bij de doorstuurserver (in dit geval OpenDNS).
Das simpel, niet je domeinvanmij.nl aanmaken maar alleen subdomeinvoorsynology.domeinvanmij.nl. De rest stuurt ie dan gewoon door.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Laatst online: 16-09 22:13
DukeBox schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:00:
[...]

Das simpel, niet je domeinvanmij.nl aanmaken maar alleen subdomeinvoorsynology.domeinvanmij.nl. De rest stuurt ie dan gewoon door.
Ik ga het eens checken! Dank voor je input! :+

[UPDATE]
Net even aangepast. Voor mijn subdomeinen die intern benaderbaar moeten zijn heb ik een master zone aangemaakt. Werkt als de brandweer! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door WRT54G op 06-03-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik heb sinds kort een DS115 gekocht. Mooi apparaat.

Echter heb ik problemen met Photo Station 6. Ik heb daar al mijn foto in geupload en zie het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ybAnG4A2cSqiTBjuYuBx4jDz/medium.png

Allemaal "gebroken" foto's welke dus niet via Photo Station te bekijken zijn. Maar wel gewoon via explorer of zo.

Ik heb even gezocht maar kon niet zo snel iets vinden waarom. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
majoh schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:42:
Ik heb sinds kort een DS115 gekocht. Mooi apparaat.

Echter heb ik problemen met Photo Station 6. Ik heb daar al mijn foto in geupload en zie het volgende:

[afbeelding]

Allemaal "gebroken" foto's welke dus niet via Photo Station te bekijken zijn. Maar wel gewoon via explorer of zo.

Ik heb even gezocht maar kon niet zo snel iets vinden waarom. Iemand een idee?
Wellicht is ie nog bezig met het maken van thumbnails??
Pagina: 1 ... 31 ... 63 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Packages topic mogen alle vragen en discussies over Synology addon packages.